Tuurlijk. Maar een tasertje, en hoe die man half rennend zonder om te kijken met die taser schiet. Ja sorry hoor, maar een beetje overdreven allemaal.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:51 schreef Sjemmert het volgende:
@:Oceanier
[..]
https://www.ajc.com/news/(...)ohtIm6r8FaEMj78u1bO/
[..]
https://www.policeone.com(...)ly-6bOdYvNUEECtIWRI/
Gebaseerd op wat precies?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar een tasertje, en hoe die man half rennend zonder om te kijken met die taser schiet. Ja sorry hoor, maar een beetje overdreven allemaal.
als je pech hebt ga je er gewoon dood aanquote:Op zondag 14 juni 2020 12:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar een tasertje, en hoe die man half rennend zonder om te kijken met die taser schiet. Ja sorry hoor, maar een beetje overdreven allemaal.
Een beetje getrainde “nadenkende” agent had het wellicht wat slimmer aangepakt. Man met taser rent weg, hij is dronken. Gaat misschien zometeen op z’n bek, nee?, oke volgende stap. Hoe verder weg hij rent hoe minder gevaarlijk een taser wordt. Een pistool heeft een groter bereik. Laat ik stil staan. Alle tijd nemen van de wereld. Des te groter de kans op de benen te mikken wordt, ook als je niet zo bekwaam bent met een pistool.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gebaseerd op wat precies?
Je feite vrije mening?
De postjes die je quote, maar natuurlijk niet leest, zouden je e.e.a. duidelijk moeten maken.
Ja er zijn gevallen geweest. Volgens mij waren dat mensen met een slecht hart.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je pech hebt ga je er gewoon dood aan
Politie is getraind om die dingen te gebruiken. Wat gebeurt er als je iemand in het hoofd raakt met zo'n ding, of bij het hart?quote:Op zondag 14 juni 2020 14:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja er zijn gevallen geweest. Volgens mij waren dat mensen met een slecht hart.
minder gevaarlijk voor de agent jaquote:Op zondag 14 juni 2020 14:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Een beetje getrainde “nadenkende” had het wellicht wat slimmer aangepakt. Man met taser rent weg, hij is dronken. Gaat misschien zometeen op z’n bek, nee?, oke volgende stap. Hoe verder weg hij rent hoe minder gevaarlijk een taser wordt. Een pistool heeft een groter bereik. Laat ik stil staan. Alle tijd nemen van de wereld.
dat is gewoon echt onzin, ten eerste is het bereik van een pistool net zo goed niet je van het en ten tweede staan de benen gewoon niet stil als iemand wegrentquote:Des te groter de kans op de benen te mikken wordt, ook als je niet zo bekwaam bent met een pistool.
Het is niet makkelijk, je kan het jezelf wel makkelijker maken door stil te staan en dan pas te schieten.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
minder gevaarlijk voor de agent
maar dat is niet de enige persoon op straat
[..]
dat is gewoon echt onzin, ten eerste is het bereik van een pistool nou niet je van het en ten tweede staan de benen gewoon niet stil als iemand wegrent
Ze zijn ook getraind om zich het wapen niet te laten afpakken.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:12 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Politie is getraind om die dingen te gebruiken. Wat gebeurt er als je iemand in het hoofd raakt met zo'n ding, of bij het hart?
Een beetje nadenkend persoon was niet gaan vechten met de politie en vervolgens met een taser op ze gaan schieten.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Een beetje getrainde “nadenkende” agent had het wellicht wat slimmer aangepakt. Man met taser rent weg, hij is dronken. Gaat misschien zometeen op z’n bek, nee?, oke volgende stap. Hoe verder weg hij rent hoe minder gevaarlijk een taser wordt. Een pistool heeft een groter bereik. Laat ik stil staan. Alle tijd nemen van de wereld. Des te groter de kans op de benen te mikken wordt, ook als je niet zo bekwaam bent met een pistool.
Reageer op de inhoud van wat ik zei en sla geen zijweg in.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:15 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ze zijn ook getraind om zich het wapen niet te laten afpakken.
Hey er is hier uitgelegd waarom dat dus niet zo werkt.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Een beetje getrainde “nadenkende” had het wellicht wat slimmer aangepakt. Man met taser rent weg, hij is dronken. Gaat misschien zometeen op z’n bek, nee?, oke volgende stap. Hoe verder weg hij rent hoe minder gevaarlijk een taser wordt. Een pistool heeft een groter bereik. Laat ik stil staan. Alle tijd nemen van de wereld. Des te groter de kans op de benen te mikken wordt, ook als je niet zo bekwaam bent met een pistool.
Ja dat was al duidelijk.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:17 schreef marsan het volgende:
[..]
Een beetje nadenkend persoon was niet gaan vechten met de politie en vervolgens met een taser op ze gana schieten.
of door gewoon op het lichaam te schietenquote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk, je kan het jezelf wel makkelijker maken door stil te staan en dan pas te schieten.
Negeer hem joh hij loopt overduidelijk maar wat te trollen.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey er is hier uitgelegd waarom dat dus niet zo werkt.
Beetje een constante bij jou hé?
Je neemt niets mee, je onderbouwt niet, zit gewoon constant tropes uit te braken.
Ja dat zie ik, de agent is nu inmiddels wel ontslagen vanwege de manier waarop het wel werkt.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey er is hier uitgelegd waarom dat dus niet zo werkt.
Beetje een constante bij jou hé?
Je neemt niets mee, je onderbouwt niet, zit gewoon constant tropes uit te braken.
Die word vrijgesproken.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:23 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja dat zie ik, de agent is nu inmiddels wel ontslagen volgens de manier waarop het wel werkt.
Ja. Dat las ik ook.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:23 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja dat zie ik, de agent is nu inmiddels wel ontslagen vanwege de manier waarop het wel werkt.
Hoe ik reageer bepaal ik zelf welquote:Op zondag 14 juni 2020 14:17 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Reageer op de inhoud van wat ik zei en sla geen zijweg in.
Ja helaas met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
of door gewoon op het lichaam te schieten
Ik hoop het nietquote:Op zondag 14 juni 2020 14:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die word vrijgesproken.
Alleen dat gaan we niet meekrijgen.
Het viel me op dat er een versie online staat, van 1,5 uur.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Na video bodycam gekeken te hebben, viel mij op dat de agent in eerste instantie best veel geduld had, maar hij besloot wel heel snel zonder de man op een rustige manier op de hoogte te brengen, gelijk hem in de boeien te slaan, waardoor de beste man(verdachte) schrok.
Misschien omdat ie zich z’n taser liet afpakken. Maar volgens de burgemeester buitenproportioneel geweld.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat las ik ook.
Op grond waarvan precies (in de officiële lezing)?
Normaal (hier dan) zou ie geschorst zijn tot nader onderzoek afgerond is. Denk ik.
Nee, dat klopt.quote:
En gewoon weer aangenomen als het een beetje overgewaaid is.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die word vrijgesproken.
Alleen dat gaan we niet meekrijgen.
Ik denk sowieso niet dat die ontslagen is. Hij zal op non-actief gesteld zijn.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En gewoon weer aangenomen als het een beetje overgewaaid is.
ja, maar van rustig aan het inpraten naar de intro van in de boeien gaan slaan was erg erg erg kort, 1 seconde.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het viel me op dat er een versie online staat, van 1,5 uur.
Misschien moet je dat 'heel snel' even nuanceren.
Want als je alleen de verkorte versie van een paar minuten bekijkt, dan zou je idd kunnen denken dat het allemaal wel 'heel snel' gaat.
Terwijl ze dus al 1,5 uur op de man aan het inpraten waren.
Dus als ze hem gewoon gezegd hadden dat die gearresteerd, was, en... 10 seconden pauze hadden ingelast, had het goed gegaan?quote:Op zondag 14 juni 2020 14:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
edit: als ze de man rustig hadden gevraagd dat ie onder arrest was en dat ie moest meekomen naar het bureau, dat de man wel meegewerkt zou hebben. Tenminste, dat gevoel had ik bij het zien van de video.
ja mijn probleem is dat verder niet natuurlijkquote:Op zondag 14 juni 2020 14:29 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja helaas met alle gevolgen van dien.
In dit geval wel volgens mij.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus als ze hem gewoon gezegd hadden dat die gearresteerd, was, en... 10 seconden pauze hadden ingelast, had het goed gegaan?
Je hebt je niet aan de regels gehouden, je bent gesnapt,
Wat denk je dat de politie met je gaat doen?
Aai over je bol foei niet meer doen?
Sorry, wereldvreemd, ander woord heb ik er niet voor.
Hij blokkeerde de drive trough omdat hij met zijn zatte kop in slaap was gevallen achter het stuur. En ja, voor rijden onder invloed wordt je altijd gearresteerd, is namelijk een misdrijf.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
In dit geval wel volgens mij.
Ten tweede, moest deze man überhaupt wel gearresteerd worden?
Enige wat ie deed was met een slokje teveel op in een auto slapen. Hij zei dat zijn vriendin hem hier gedropt heeft en daarna weggelopen is, ook al klinkt dit niet aannemelijk, maar het kan wel.
Voorbeeld: Ik heb gedronken, iemand een vriend/vriendin biedt mij aan om mij naar huis te brengen met mijn auto. Onderweg naar huis maken we ruzie en stapt hij/zij uit en laat mij achter in de auto op een parkeerplaats.
Hij werkte gewoon volledig mee, deed een blaastest e.d. Gewoon op een vriendelijke manier vragen om mee te komen naar het bureau i.p.v. plotseling in de boeien willen slaan, misschien hebben ze wel pijn aan zijn arm en/of handen gedaan tijdens in de boeien slaan, waarop hij zich ging verzetten.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij blokkeerde de drive trough omdat hij met zijn zatte kop in slaap was gevallen achter het stuur. En ja, voor rijden onder invloed wordt je altijd gearresteerd, is namelijk een misdrijf.
Blijft bizar in welke bochten jij je blijft wringen telkens weer.
Wat ik zeg, bizar.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Hij werkte gewoon volledig mee, deed een blaastest e.d. Gewoon op een vriendelijke manier vragen om mee te komen naar het bureau i.p.v. plotseling in de boeien willen slaan, misschien hebben ze wel pijn aan zijn arm en/of handen gedaan tijdens in de boeien slaan, waarop hij zich ging verzetten.
het kan ook zo zijn dat ie misschien dacht, dat de agenten hem na in de boeien geslagen te hebben, met hun knie op zijn nek zouden gaan zitten. En het feit dat ie dronken is kan deze gedachte versterken. Misschien hoor, ik roep maar wat, niet zo serieus nemen.quote:
En zelfs in Nederland mag je dus bezopen niet achter het stuur zitten als je beschonken bent.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hij zei dat zijn vriendin hem hier gedropt heeft en daarna weggelopen is, ook al klinkt dit niet aannemelijk, maar het kan wel.
En zelfs in Nederland mag dat blijkbaar wel.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
En zelfs in Nederland mag je dus bezopen niet achter het stuur zitten als je beschonken bent.
Merk op achter het stuur, ipv 'rijden'.
Zoek het maar op.
En dat snap ik best, anders krijg je idd tot in het oneindige: "ik ben wel bezopen maar vriend X die natuurlijk in geen mijlenver te bekennen is heeft me hier naar toe gereden!".
maar slapen dan weer nietquote:Op zondag 14 juni 2020 16:38 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
En zelfs in Nederland mag dat blijkbaar wel.
Opgezocht.
Ook gevonden
En wellicht dacht de politie dat een wegrennende dronken kerel die hun zojuist heeft aangevallen en hun taser heeft gejat een gevaar zou zijn voor zichzelf of andere mensenquote:Op zondag 14 juni 2020 16:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
het kan ook zo zijn dat ie misschien dacht, dat de agenten hem na in de boeien geslagen te hebben, met hun knie op zijn nek zouden gaan zitten. En het feit dat ie dronken is kan deze gedachte versterken. Misschien hoor, ik roep maar wat, niet zo serieus nemen.
Dat is natuurlijk een onzin verhaal. Hij zat niet in een geparkeerde auto te slapen maar is in slaap gevallen terwijl hij door de drive trough reed. Een agent trof hem slapend achter het stuur aan in de drive trough. Het restaurant had de politie gebeld omdat hij de doorgang blokkeerde en niet wakker werd.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
In dit geval wel volgens mij.
Ten tweede, moest deze man überhaupt wel gearresteerd worden?
Enige wat ie deed was met een slokje teveel op in een auto slapen. Hij zei dat zijn vriendin hem hier gedropt heeft en daarna weggelopen is, ook al klinkt dit niet aannemelijk, maar het kan wel.
Voorbeeld: Ik heb gedronken, iemand een vriend/vriendin biedt mij aan om mij naar huis te brengen met mijn auto. Onderweg naar huis maken we ruzie en stapt hij/zij uit en laat mij achter in de auto op een parkeerplaats.
hij heeft de taser afgepakt tijdens getasered wordenquote:Op zondag 14 juni 2020 16:55 schreef Faxie het volgende:
[..]
En wellicht dacht de politie dat een wegrennende dronken kerel die hun zojuist heeft aangevallen en hun taser heeft gejat een gevaar zou zijn voor zichzelf of andere mensen
waar in de video zie je hem rijden?quote:Op zondag 14 juni 2020 17:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een onzin verhaal. Hij zat niet in een geparkeerde auto te slapen maar is in slaap gevallen terwijl hij door de drive trough reed. Een agent trof hem slapend achter het stuur aan in de drive trough. Het restaurant had de politie gebeld omdat hij de doorgang blokkeerde en niet wakker werd.
Dat zie je niet in de video omdat deze agent later ter plaatse komt. Vanaf 2:05 tot 3 minuut nog wat legt de agent die er al eerder was en Brooks daar aantrof uit wat er gebeurd is. Kort samengevat heeft het restaurant de politie gebeld omdat Brooks in slaap was gevallen in de drive trough lane. Die andere agent trof hem daar aan en heeft hem met moeite wakker gekregen waarna hij zijn auto op de parkeerplaats heeft gezet. Volgens die agent pakte hij daarbij nog een stuk van de stoep mee. Hij was zo van de kaart dat hij niet eens meer wist dat hij in Atlanta was.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:09 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
waar in de video zie je hem rijden?
wat ik zie is een auto geparkeerd op een parkeerplaats.
Hij vormde een direct gevaar voor de agenten en omstanders door de taser af te pakken en vervolgens in zijn vluchtpoging te richten op de agent (en wellicht ook gevuurd, je ziet een flits in de video). Als je met een taser iemand in z'n hoofd schiet denk ik niet dat het goed afloopt.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
hij heeft de taser afgepakt tijdens getasered worden
en rende weg
hij is niet een internationaal gezocht terrorist o.i.d.
gewoon iemand die dronken is en zijn roes lag uit te slapen
hij hoefde helemaal niet dood
De eerste agent had beter dit kunnen opnemen met zijn bodycam.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat zie je niet in de video omdat deze agent later ter plaatse komt. Vanaf 2:05 tot 3 minuut nog wat legt de agent die er al eerder was en Brooks daar aantrof uit wat er gebeurd is. Kort samengevat heeft het restaurant de politie gebeld omdat Brooks in slaap was gevallen in de drive trough lane. Die andere agent trof hem daar aan en heeft hem met moeite wakker gekregen waarna hij zijn auto op de parkeerplaats heeft gezet. Volgens die agent pakte hij daarbij nog een stuk van de stoep mee. Hij was zo van de kaart dat hij niet eens meer wist dat hij in Atlanta was.
Zou ik ook doen ja. Een buitenproportioneel deel van de politie is zwart, 20% tov 13% aandeel in de populatie. En als blanke heb je meer kans neergeschoten te worden, absoluut, maar ook relatief voor als je in aanraking komt met de politie. Ik kijk wel uit.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
Beter blijf je ver uit de buurt van de politie in de VS.
ik vind niet dat ie een gevaar vormde voor zijn omstanders of voor iemand anders. Als de agent niet zijn taser had gebruikt, hadden ze hem wel op een normale manier kunnen arresteren. De man maakte geen verwarde indruk en liet zien dat ie graag ging meewerken, totdat de agent plotseling hem ging aanvallen. Dat zorgde bij de man voor een schrikreactie en aangezien hij ook nog alcohol op had, triggerde dat zijn vluchtpoging, tijdens het vluchten taserde de achtervolgende agent de man waarop de verdachte terug ging taseren, eigenlijk maar wat deed zonder te denken. De agent aarzelde geen seconde en pakte zijn wapen en dacht, nu mag ik op hem schieten en doe dat ook zonder aarzelen. Dacht de agent dat ie in gevaar was, zeker niet. De agent had de achtervolging ten alle tijden kunnen staken.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:29 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Hij vormde een direct gevaar voor de agenten en omstanders door de taser af te pakken en vervolgens in zijn vluchtpoging te richten op de agent (en wellicht ook gevuurd, je ziet een flits in de video). Als je met een taser iemand in z'n hoofd schiet denk ik niet dat het goed afloopt.
Ongeacht waar je bent is het de bedoeling dat je niet in aanraking komt met de politie Koosquote:Op zondag 14 juni 2020 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
Beter blijf je ver uit de buurt van de politie in de VS.
Zodra je begint te knokken met agenten gok je met je leven.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
hij heeft de taser afgepakt tijdens getasered worden
en rende weg
hij is niet een internationaal gezocht terrorist o.i.d.
gewoon iemand die dronken is en zijn roes lag uit te slapen
hij hoefde helemaal niet dood
Je hebt het filmpje niet gezien dusquote:Op zondag 14 juni 2020 17:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik vind niet dat ie een gevaar vormde voor zijn omstanders of voor iemand anders. Als de agent niet zijn taser had gebruikt, hadden ze hem wel op een normale manier kunnen arresteren. De man maakte geen verwarde indruk en liet zien dat ie graag ging meewerken, totdat de agent plotseling hem ging aanvallen. Dat zorgde bij de man voor een schrikreactie en aangezien hij ook nog alcohol op had, triggerde dat zijn vluchtpoging, tijdens het vluchten taserde de achtervolgende agent de man waarop de verdachte terug ging taseren, eigenlijk maar wat deed zonder te denken. De agent aarzelde geen seconde en pakte zijn wapen en dacht, nu mag ik op hem schieten en doe dat ook zonder aarzelen. Dacht de agent dat ie in gevaar was, zeker niet. De agent had de achtervolging ten alle tijden kunnen staken.
Laatst zag ik ook een andere video van een andere verwarde man, ze krijgen hem op de grond op zijn buik met zijn allen, minstens 4 agenten, en dan zie 1 agent met zijn taser de man taseren. Waarom eigenlijk?
Zeg nou geen gekke dingen he. Daar kan Koos niet mee omgaan.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ongeacht waar je bent is het de bedoeling dat je niet in aanraking komt met de politie Koos
Vergeten z'n roze bril af te zetten denk ik.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Je hebt het filmpje niet gezien dus
1. De agenten wilde de taser pas gebruiken op het moment dat hij niet mee wilde werken.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik vind niet dat ie een gevaar vormde voor zijn omstanders of voor iemand anders. Als de agent niet zijn taser had gebruikt, hadden ze hem wel op een normale manier kunnen arresteren. De man maakte geen verwarde indruk en liet zien dat ie graag ging meewerken, totdat de agent plotseling hem ging aanvallen. Dat zorgde bij de man voor een schrikreactie en aangezien hij ook nog alcohol op had, triggerde dat zijn vluchtpoging, tijdens het vluchten taserde de achtervolgende agent de man waarop de verdachte terug ging taseren, eigenlijk maar wat deed zonder te denken. De agent aarzelde geen seconde en pakte zijn wapen en dacht, nu mag ik op hem schieten en doe dat ook zonder aarzelen. Dacht de agent dat ie in gevaar was, zeker niet. De agent had de achtervolging ten alle tijden kunnen staken.
Laatst zag ik ook een andere video van een andere verwarde man, ze krijgen hem op de grond op zijn buik met zijn allen, minstens agenten, en dan zie 1 agent met zijn taser de man taseren. Waarom eigenlijk?
wel het filmpje gezien dat begint paar minuten voordat de agent tot arrestatie overgaat tot wegrennen verdachte en dat andere filmpje van doodgeschoten worden.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Je hebt het filmpje niet gezien dus
Ik had 'm laten lopen en een willekeurige blanke neergeschotenquote:Op zondag 14 juni 2020 17:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wel het filmpje gezien dat begint paar minuten voordat de agent tot arrestatie overgaat tot wegrennen verdachte en dat andere filmpje van doodgeschoten worden.
conclusie is dat de agent niet had moeten schieten
als er hier mensen zijn, die in positie van de schietende agent ook geschoten zouden hebben, graag zeggen
Nou, dan heb je dus kunnen zien dat de agenten rustig waren en dat hij op het moment dat hij geboeid ging worden probeerde te vluchten.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wel het filmpje gezien dat begint paar minuten voordat de agent tot arrestatie overgaat tot wegrennen verdachte en dat andere filmpje van doodgeschoten worden.
conclusie is dat de agent niet had moeten schieten
als er hier mensen zijn, die in positie van de schietende agent ook geschoten zouden hebben, graag zeggen
1. als ze hadden gevraagd dat ie onder arrest stond en mee moest werken op een normale manier, want de verdachte was ook op een normale manier met de agenten in gesprekquote:Op zondag 14 juni 2020 17:53 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
1. De agenten wilde de taser pas gebruiken op het moment dat hij niet mee wilde werken.
2. De man maakte in mijn ogen wel een verwarde indruk, aangezien hij niet eens duidelijk antwoord kon geven in het gesprek met de agenten.
3. De agente vielen hem niet aan, maar arresteerde hem. Dat is wel degelijk iets anders. Hij is de persoon die niet meewerkte en een aanval begon.
4. Alcohol is geen vrijbrief, zijn keuze geweest om dat te nemen.
5. Waarom zou de agent niet hebben gedacht dat hij in gevaar was? Het staken van de achtervolging kan maar dan vormt de man nog steeds een gevaar voor andere mensen.
Bodycam van de andere agent die Brooks aantreft in de drive troughquote:Op zondag 14 juni 2020 17:09 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
waar in de video zie je hem rijden?
wat ik zie is een auto geparkeerd op een parkeerplaats.
ja, dat is het bewijs van rijden, waarop een alcoholtest gedaan werd en deze positief was.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Bodycam van de andere agent die aantreft in de drive trough
Vanaf 2:00
Dit is ook wel echt verkeerd hoor. Hij schiet zeker 3 keerquote:Op zondag 14 juni 2020 18:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Bodycam van de andere agent die Brooks aantreft in de drive trough
Vanaf 2:00
Geen idee of ze dat verplicht zijn om te zeggen. Al was dat misschien wel netter geweest.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, dat is het bewijs van rijden, waarop een alcoholtest gedaan werd en deze positief was.
Na de alcohol blaastest gedaan te hebben had de agent aan de man moeten zeggen dat ie onder arrest stond vanwege rijden onder invloed. You have to remain silence en andere dingen, voordat ie gelijk de armen van de man ging aanvallen. Ik heb over plotseling overgaan op arrestatie, de man verwachtte dit niet, niet op deze manier i.i.g. En dat tegenstribbelen was een natuurlijke reactie, vooral na getasered worden.
Dat wapen wat hij had afgepakt en richtte op de agenten zullen we maar vergeten.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:54 schreef Smart_ass het volgende:
Mensen die denken dat wegrennen tijdens een arrest genoeg reden is om iemand maar dood te schieten... man man ik ben blij dat jullie geen politieagenten zijn. En zoals hierboven ook gezegd, hij wordt niet 1x in zijn been geschoten om hem staande te houden ofzo, nee, er wordt gelijk meerdere keren geschoten en hij overlijdt. Dat is toch wel een verschilletje of niet? Je moet het hele plaatje zien: het ging om een ongewapende man die dronken in zijn auto in slaap is gevallen. Het gaat hier niet om een gewapende overvaller of terrorist ofzo.
En sinds wanneer is een taser een dodelijk wapen? Het lukte twee agenten niet om hem met een taser naar de grond te krijgen dus wat gaat hij in zijn eentje met die taser aanrichten?quote:Op zondag 14 juni 2020 18:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat wapen wat hij had afgepakt en richtte op de agenten zullen we maar vergeten.
Gaat het niet om, het kan prima een gevaarlijke situatie worden als een agent word uitgeschakeld, je kan er ook prima mensen mee overvallen of winkels.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:03 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En sinds wanneer is een taser een dodelijk wapen? Het lukte twee agenten niet om hem met een taser naar de grond te krijgen dus wat gaat hij in zijn eentje met die taser aanrichten?
Ja, het had een gevaarlijke situatie kunnen worden ja. Dat was het op dat moment dus nog niet. De agent had dus ook moeten wachten met schieten (en dan bedoel ik 1x schieten in zijn been, ipv hem doodschieten) totdat het gevaarlijk werd. Het feit dat het anders had gekund en had gemoeten is natuurlijk de essentie van dit hele gebeuren.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gaat het niet om, het kan prima een gevaarlijke situatie worden als een agent word uitgeschakeld, je kan er ook prima mensen mee overvallen of winkels.
Had het misschien anders gekund? Misschien, maar dat is makkelijk lullen vanaf de zijlijn.
Zeker, mee eens en ook dat voor de burger van toepassing is dat een kleine misstap al grote gevolgen kan hebben, meer dan hier in NL.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:46 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het directe handelen van de Amerikaanse politie komt natuurlijk voornamelijk voort uit het feit dat iedereen een (of meerdere) wapen(s) bij zich kan dragen. Dit maakt het werk voor agenten in de VS ook vele malen gevaarlijker dan bijvoorbeeld in Nederland of Duitsland.
Had ie zich maar niet moeten verzetten en een wapen afpakken.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:54 schreef Smart_ass het volgende:
Mensen die denken dat wegrennen tijdens een arrest genoeg reden is om iemand maar dood te schieten... man man ik ben blij dat jullie geen politieagenten zijn. En zoals hierboven ook gezegd, hij wordt niet 1x in zijn been geschoten om hem staande te houden ofzo, nee, er wordt gelijk meerdere keren geschoten en hij overlijdt. Dat is toch wel een verschilletje of niet? Je moet het hele plaatje zien: het ging om een ongewapende man die dronken in zijn auto in slaap is gevallen. Het gaat hier niet om een gewapende overvaller of terrorist ofzo.
Tja what if and what else, ik zeg al, makkelijk lullen vanaf de zijlijn.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja, het had een gevaarlijke situatie kunnen worden ja. Dat was het op dat moment dus nog niet. De agent had dus ook moeten wachten met schieten (en dan bedoel ik 1x schieten in zijn been, ipv hem doodschieten) totdat het gevaarlijk werd. Het feit dat het anders had gekund en had gemoeten is natuurlijk de essentie van dit hele gebeuren.
Die gozer richtte wel een taser op de agent. Daarmee zou ie de agent ook kunnen overmeesteren.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja, het had een gevaarlijke situatie kunnen worden ja. Dat was het op dat moment dus nog niet. De agent had dus ook moeten wachten met schieten (en dan bedoel ik 1x schieten in zijn been, ipv hem doodschieten) totdat het gevaarlijk werd. Het feit dat het anders had gekund en had gemoeten is natuurlijk de essentie van dit hele gebeuren.
Een agent moet voorkomen dat er een gevaarlijke situatie ontstaat. Hij moet de verdachte dus uitschakelen voor hij iets kan doen. Er werd een wapen op de agent gericht. Dus dan moet je schieten voordat de verdachte de trekker over haalt.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Die agent is is ook wel schijtirritant. Hij laat die vent 10 minuten lang z'n vinger volgen omdat? Ik was er allang klaar mee geweest.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is ook wel echt verkeerd hoor. Hij schiet zeker 3 keer
Ik denk dat je in Nederland niet zo snel wordt doodgeschoten, zelfs niet wanneer je met een taser schiet. Wat dat betreft kunnen ze in Amerika nog heel wat leren van Nederlandquote:Op zondag 14 juni 2020 15:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja mijn probleem is dat verder niet natuurlijk
ben het met je eens dat die gast nooit met een politiewapen aan de wandel moet kunnen gaan maar op het moment dat hij het probeert te gebruiken staat de uitslag echt wel vast hoor
maakt me niet uit welk politiekorps je tegenover je hebt op dat moment
De politie schiet niet op benen in geval van noodweer. De politie wordt getraind om op de romp van het lichaam te schieten, net zo lang tot verdachte niet meer beweegt en uitgeschakeld is en dus geen dreiging meer vormt. Het is geen Hollywood waar een agent even in één schot iemand die rent in zijn been schiet waarna al het gevaar ineens magisch verdwenen is.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Andersom; wij kunnen nog veel leren van Amerika.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik denk dat je in Nederland niet zo snel wordt doodgeschoten, zelfs niet wanneer je met een taser schiet. Wat dat betreft kunnen ze in Amerika nog heel wat leren van Nederland
Dan was je wat sneller gearresteerd en als je niet ging vechten of wapens jatten zat je in even later in een cel. Gefeliciteerd denk ik?quote:Op zondag 14 juni 2020 19:35 schreef wpor het volgende:
[..]
Die agent is is ook wel schijtirritant. Hij laat die vent 10 minuten lang z'n vinger volgen omdat? Ik was er allang klaar mee geweest.
Ik heb nooit wat tegen het westen gehad. De wereld is wat uitgebreider dan zwart, wit en het westen.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat klopt.
Maar je zuigend anti-westerse oeuvre is al genoegzaam bekend anno nu.
Zeker niet. Amerikaanse agenten schieten veel te snel. En een nekklem kunnen ze ook al niet goed toepassen.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Andersom; wij kunnen nog veel leren van Amerika.
quote:Op zondag 14 juni 2020 19:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Andersom; wij kunnen nog veel leren van Amerika.
Eens. Net als George Floydquote:Op zondag 14 juni 2020 19:46 schreef Nicksanders het volgende:
Dronken in de auto!
Taser proberen af te pakken.
Op de vlucht voor de politie.
Tja hij had t ook niet kunnen doen missen we niks aan
Dat was hij ook. Vond het echt een rare ontwikkeling. Vreemde reactie van de agentquote:Op zondag 14 juni 2020 19:35 schreef wpor het volgende:
[..]
Die agent is is ook wel schijtirritant. Hij laat die vent 10 minuten lang z'n vinger volgen omdat? Ik was er allang klaar mee geweest.
Hadden ze kunnen voorkomen door hem met zijn tweeen te overmeesteren. Komop man wat voor incapabele agenten hebben we het uberhaupt over, dat ze zo iemand met zijn tweeen en twee tasers niet eens kunnen overmeesteren.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een agent moet voorkomen dat er een gevaarlijke situatie ontstaat. Hij moet de verdachte dus uitschakelen voor hij iets kan doen. Er werd een wapen op de agent gericht. Dus dan moet je schieten voordat de verdachte de trekker over haalt.
Een taser was afgeschoten, de andere is afgepakt. Dan blijft het pistool dus overquote:Op zondag 14 juni 2020 19:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hadden ze kunnen voorkomen door hem met zijn tweeen te overmeesteren. Komop man wat voor incapabele agenten hebben we het uberhaupt over, dat ze zo iemand met zijn tweeen en twee tasers niet eens kunnen overmeesteren.
Vanuit een Nederlands kader zou ik zeggen, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:54 schreef Smart_ass het volgende:
Jij begint met what if what else, het was nog geen gevaarlijke situatie toen ze hem neerschoten. Niet gevaarlijk genoeg voor dodelijk geweld. Maar dat is mijn mening, agree to disagree.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tja what if and what else, ik zeg al, makkelijk lullen vanaf de zijlijn.
Zeker in Amerika kun je vaak maar weinig risico permitteren als agent.
Ga weg met je feiten en nuance!quote:Op zondag 14 juni 2020 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vanuit een Nederlands kader zou ik zeggen, je hebt helemaal gelijk.
Vanuit een Amerikaans kader niet. Je kijkt er met een Nederlandse bril naar ; in Georgia is wapenbezit toegestaan als je een permit hebt en je bent het niet verplicht te melden aan een agent.
Als je dan zo dom bent om én te gaan knokken met agenten én een tazer af te pakken én weg te rennen, dan kun je er vergif op innemen dat er geschoten gaat worden. Nogmaals, ik vind het geen normale gang van zaken, maar we hebben het hier over de VS.
Oh en schieten op benen is een mythe. Dat is verschrikkelijk moeilijk en vergroot de kans op letsel aan derden.
Jawel. De agenten kregen een taser op hun gericht. Dat is een gevaarlijke situatiequote:Op zondag 14 juni 2020 19:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Jij begint met what if what else, het was nog geen gevaarlijke situatie toen ze hem neerschoten. Niet gevaarlijk genoeg voor duidelijk geweld. Maar dat is mijn mening, agree to disagree.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |