Laat deze maar openquote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, zie dat er al een centraal topic is m.b.t. protesten in Groot-Brittanië rondom BLM. Dit topic kan gesloten worden
Een nieuw topic hiervoor is prima denk ik.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Laat deze maar openEen mooi nieuw vers topic
![]()
Ik was al aan het twijfelen, of in het BLM topic posten of een nieuw topic. Heb het eerste gedaan maar dit is toch beter denk ik
Een beetje de Engelse versie van de anti-KOZP-manifestaties? Of zijn dit wel gewone bezorgde burgers? Hoewel de zaak in mijn ogen beter verdient, lijken dit soort kwesties altijd de verkeerde mensen tot demonstreren aan te zetten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:05 schreef MissionPhailed het volgende:
Actueel verzamelen zich demonstranten in Londen om verschillende beelden te beschermen. Aanvankelijk was de sfeer gemoedelijk maar langzaamaan begint het gebeuren iets grimmiger te worden. Op een paar kleine opstootjes na zijn er echter nog geen grootschalige ongeregeldheden.
Dat krijg je er van als de overheid niks doet.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Een beetje de Engelse versie van de anti-KOZP-manifestaties? Of zijn dit wel gewone bezorgde burgers? Hoewel de zaak in mijn ogen beter verdient, lijken dit soort kwesties altijd de verkeerde mensen tot demonstreren aan te zetten.
Ik denk de 'football lads', die hadden een paar jaar geleden ook al met zijn tienduizenden gedemonstreerd tegen extremisme, maar toen ging alle aandacht uit naar de door CNN georiganiseerd demonstratie van 7 moslims.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Een beetje de Engelse versie van de anti-KOZP-manifestaties? Of zijn dit wel gewone bezorgde burgers? Hoewel de zaak in mijn ogen beter verdient, lijken dit soort kwesties altijd de verkeerde mensen tot demonstreren aan te zetten.
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:16 schreef Selqae het volgende:
[ afbeelding ]
Pim Fortuyn wordt inmiddels ook bewaakt
En die worden natuurlijk wel gearresteerd straks.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:16 schreef Selqae het volgende:
[ afbeelding ]
Pim Fortuyn wordt inmiddels ook bewaakt
Altijd interessant hoe de pers dit verslaat.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:05 schreef MissionPhailed het volgende:
Actueel verzamelen zich demonstranten in Londen om verschillende beelden te beschermen. Aanvankelijk was de sfeer gemoedelijk maar langzaamaan begint het gebeuren iets grimmiger te worden. Op een paar kleine opstootjes na zijn er echter nog geen grootschalige ongeregeldheden.
RT laat zaken zien die we in de MSM niet zien.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Altijd interessant hoe de pers dit verslaat.
Hoe zou zo'n BBC verslaggever worden ontvangen vandaag?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
RT laat zaken zien die we in de MSM niet zien.
Ja!quote:
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:41 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat ze dat beeld willen beschermen tot daar aan toe, maar de confrontatie opzoeken?
Dit gaat feest wordenquote:
Zal wel meevallen denk ik, politie is massaal aanwezig.quote:
Op sommige plekken is de meerderheid zelfs blank, dus die bewering van je klopt simpelweg niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En die worden natuurlijk wel gearresteerd straks.
Slopen mag mits huidskleur.
Gewoon via de andere kant weer proberen, snap alleen niet waarom wij dit allemaal moeten zienquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Een serene wandeling door het park nu. De cameraman lijkt een strategische terugtrekking uit te voeren.
Zo zien we nog wat van Londonquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Een serene wandeling door het park nu. De cameraman lijkt een strategische terugtrekking uit te voeren.
De politiequote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:09 schreef Dejannn het volgende:
Deze kerels tegen de LGBTQA+ hipsters van Antifa, interessant. Op wie zal ik m'n geld inzetten?
Omdat het spannend isquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Gewoon via de andere kant weer proberen, snap alleen niet waarom wij dit allemaal moeten zien
Antifa moeten we iig niet onderschatten. Maar ik denk dat ze het niet gaan winnen van die club boze Engelsenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:09 schreef Dejannn het volgende:
Deze kerels tegen de LGBTQA+ hipsters van Antifa, interessant. Op wie zal ik m'n geld inzetten?
Hoe oud ben je? 12?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:03 schreef Nober het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Putin is back!
[ afbeelding ]
Op sommige plekken, tja.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Op sommige plekken is de meerderheid zelfs blank, dus die bewering van je klopt simpelweg niet.
Ik doel op de puberale Putin-verheerlijking...quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:17 schreef Nober het volgende:
[..]
RT (formerly Russia Today) is a Russian government-funded international television network.
Putinquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik doel op de puberale Putin-verheerlijking...
Vanmorgen in de polder.quote:
twitter:GreatAlexandor twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 13:38:09BLM OUTNUMBERED IN NEWCASTLE 🇬🇧🇬🇧🇬🇧 https://t.co/gjfTZJPiDV reageer retweet
twitter:Michael_Heaver twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 12:47:18Military veterans by The Cenotaph in London today. Do the media now class these people as ‘extreme far-right’?
https://t.co/7GJX6HUAOo reageer retweet
Prachtigquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:50 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Michael_Heaver twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 12:47:18Military veterans by The Cenotaph in London today. Do the media now class these people as ‘extreme far-right’?
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:55 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Prachtig![]()
Hoe die BLM vandalen op de achtergrond ook willekeurig gebouwen onder gekalkt heeft
quote:
Grenadier Guards: https://www.crwflags.com/fotw/flags/gb%5Egreng.htmlquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:39 schreef Nikonlover het volgende:
Herkent iemand deze vlag?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:09 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Grenadier Guards: https://www.crwflags.com/fotw/flags/gb%5Egreng.html
[ afbeelding ]
Ja, ze stonden even tegenover elkaarquote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:04 schreef Blueheeler het volgende:
Volgens mij geen schoten maar vuurwerk. Sfeer is nu wel heel grimmig.
Die ene zit zich helemaal schor te blaffenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:31 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Kreeg iemand bijna zo'n pylon (of hoe het ook heet) op zijn kop.
Hoor die honden, jeetje.....
Het is echt bizar hoezeer jij jezelf in een slachtofferrol praat zeg. Gaat alles wel goed met je voor de rest? Probeer je niet te veel aan te trekken van al het nieuws, laat het zo nu en dan een beetje gaan. Dat is ook beter voor je gemoedstoestand op de lange termijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En die worden natuurlijk wel gearresteerd straks.
Slopen mag mits huidskleur.
Zielig voor die dieren in deze warmte. Wat een chaos....quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:32 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die ene zit zich helemaal schor te blaffen
Ik zag ze met de vlag bij de sokkel net, ook wat marine commandos en een aantal para's.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:50 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Michael_Heaver twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 12:47:18Military veterans by The Cenotaph in London today. Do the media now class these people as ‘extreme far-right’?
Ik dacht even dat ze de holy handgrenade op hun vlag hadden staan.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:09 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Grenadier Guards: https://www.crwflags.com/fotw/flags/gb%5Egreng.html
[ afbeelding ]
De Grenadier Guards hebben wel een granaat in hun baretembleem:quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik dacht even dat ze de holy handgrenade op hun vlag hadden staan.
Volksverraders? Omdat ze het blanke volk niet verdedigen?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Van die domme blanke meelopers, achteraan, met bordjes als “black Panther, black power” fucking hell wat een domme lui.
Volksverraders.
Hun eigen geschiedenis en afkomst verloochenen ter faveure van een minderheid die niets te klagen heeft maar wel jouw zooi staat te slopen uit naam van blankenhaat want meer is het niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Volksverraders? Omdat ze het blanke volk niet verdedigen?
Beelden beschermen is natuurlijk maar een smoes en bijzaak. Het gaat het merendeel vooral om rellen, vechten, fascismeverheerlijking, afkeer van negers en buitenlanderhaat.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:41 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat ze dat beeld willen beschermen tot daar aan toe, maar de confrontatie opzoeken?
Edit:quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:38 schreef Nielsch het volgende:
Beelden beschermenPolitiegeweld/ George Floyd is natuurlijk maar een smoes en bijzaak. Het gaat het merendeel vooral om rellen, vechten, fascismeverheerlijking, plunderen, gratis OLED's en afkeer van negers en buitenlanderhaat "witten".
twitter:CBSNews twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 00:30:17Surveillance footage shows hundreds of looters breaking into a Florida Walmart and stealing more than $100,000 worth in merchandise https://t.co/tgztyIOmYt reageer retweet
Gefeliciteerd alles is racisme in elke context tegenwoordig.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:38 schreef recursief het volgende:
Mijn vraag was duidelijk. Het antwoord ook. Ik vind je opmerking "volksverraders" in deze context racistisch.
Ik vind dit wel een interessant perspectief.twitter:KonstantinKisin twitterde op woensdag 10-06-2020 om 15:37:57You're going to hate me for writing this. You're going to resist what I say because you don't want it to be true. You're going to pretend that I want this to be true when, in fact, there is nothing I hate more than the fact that is has come to this.
Here is what happens next: reageer retweet
Vooral rechts blijven stemmen. Behoud onze cultuur!quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het wel mooi hoe we bezig zijn met rassenrellen terwijl we net bezig zijn met weer een enorme welvaartsverschuiving richting de 1%. De voetbalmensen en blm'ers zijn allemaal nuttige idioten.
Links doet net zo vrolijk mee. Ons hele politieke bestel is rot.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 17:20 schreef Briqq het volgende:
[..]
Vooral rechts blijven stemmen. Behoud onze cultuur!
(ps: laat je niet afleiden van de jaarlijkse discussie over zwarte piet terwijl wij multinationals jullie geld wegsmokkelen naar belastingparadijzen!)
Nu nog de Gurkhas op dat tuig loslaten, dan durven ze nooit meer te rellen...quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zag ze met de vlag bij de sokkel net, ook wat marine commandos en een aantal para's.
Laten zich graag anaal nemen...quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Van die domme blanke meelopers, achteraan, met bordjes als “black Panther, black power” fucking hell wat een domme lui.
Volksverraders.
Dat is zo mooi in de VS.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het wel mooi hoe we bezig zijn met rassenrellen terwijl we net bezig zijn met weer een enorme welvaartsverschuiving richting de 1%. De voetbalmensen en blm'ers zijn allemaal nuttige idioten.
Daarbij zie ik op de beelden vooral werkloze schooiers die hun armoede en ellende (door hun eigen gedrag en cultuur) de boel willen afschuiven op een ander.quote:
Dit is echt bizar ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 17:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is zo mooi in de VS.
Negers plunderden een Target raaaaa
>> Amerikaanse overheid is $500 miljard van het stimuluspakket ""kwijtgeraakt"" (geplunderd door hun 1% cronies)
>> That makes them smart hihi #MAGA
Welke stream kijk jij?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 18:21 schreef wpor het volgende:
Achterlijke Engelse tokkies zeg, lekker tegen de politie net z'n allen?
https://twitter.com/Latsal1/status/1271833939112529921quote:
Ah, lijkt net vorige week.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 18:27 schreef Paul het volgende:
[..]
https://twitter.com/Latsal1/status/1271833939112529921
https://twitter.com/DemocratsUtd/status/1271815753122136065
https://twitter.com/vicderbyshire/status/1271830479323508744
https://twitter.com/complex_uk/status/1271815530350096385
Het zijn ook echt alleen maar mannen. White trash. Vol met tatoeages enzo.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 18:18 schreef Paul het volgende:
Wat filmpjes
https://twitter.com/Latsal1/status/1271833939112529921
https://twitter.com/DemocratsUtd/status/1271815753122136065
https://twitter.com/vicderbyshire/status/1271830479323508744
Whitetrashofoobquote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn ook echt alleen maar mannen. White trash. Vol met tatoeages enzo.
Tsja. En ze hebben natuurlijk geen voetbal nu. Dus dan maar knokken met Antifaquote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk de 'football lads', die hadden een paar jaar geleden ook al met zijn tienduizenden gedemonstreerd tegen extremisme, maar toen ging alle aandacht uit naar de door CNN georiganiseerd demonstratie van 7 moslims.
Dit hadden gewoon agenten moeten zijn. Of moeten die de iconoclasten nog een sloophamer en drilboor geven?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat ie een punt heeft. Sad but true...quote:Op zaterdag 13 juni 2020 17:06 schreef Eufonie het volgende:
Ik vind dit wel een interessant perspectief.twitter:KonstantinKisin twitterde op woensdag 10-06-2020 om 15:37:57You're going to hate me for writing this. You're going to resist what I say because you don't want it to be true. You're going to pretend that I want this to be true when, in fact, there is nothing I hate more than the fact that is has come to this.
Here is what happens next: reageer retweet
En in Nederland loopt bij elke BLM demonstratie voor 75% het stereotype middenklasse blanke meisje rond dat niet eens weet waarvoor ze er nu überhaupt staat.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Die blanke mannen? Dat EDL?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit hadden gewoon agenten moeten zijn. Of moeten die de iconoclasten nog een sloophamer en drilboor geven?
Diepe zucht.quote:
Weet niet of het zo'n vaart zal lopen eigenlijk... dit soort tegenstellingen zijn namelijk al heel lang aan de gang. Nu denk ik wel dat het deze keer duidelijker is, dus wie weet...quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:18 schreef Borisboemboem het volgende:
[..]
Denk dat ie een punt heeft. Sad but true...
Ik heb het over dat whitetrash. Wat die agent in zijn rug schopt enzo.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Diepe zucht.
Politiemannen moeten gewoon hun werk doen.
Oh, duidelijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het over dat whitetrash. Wat die agent in zijn rug schopt enzo.
Wat een tokkkies.
Tokkielivesmatter!quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een tokkkies.
Geen enkele noodzaak om de huidskleur van deze mensen erbij te halen toch?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een tokkkies.
En om over memorials heen te pissen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:43 schreef Nielsch het volgende:
Dus extreemrechts kwam helemaal niet om standbeelden te beschermen maar om de politie in de rug te schoppen en hun buitenlanderhaat te verspreiden.
In tegenstelling tot jij natuurlijk, jij weet heel goed vanaf je beeldscherm waarom zij er staan.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:24 schreef Eufonie het volgende:
[..]
En in Nederland loopt bij elke BLM demonstratie voor 75% het stereotype middenklasse blanke meisje rond dat niet eens weet waarvoor ze er nu überhaupt staat.
Als je nadenkt hoe ga je dit ooit nog oplossen op een manier dat iedereen daar enigszins tevreden mee kan zijn (met als resultaat dus; de "protesten" aan beide zijdes stoppen en de rust keert terug) dan zie ik geen oplossing. De groepen staan haaks tegenover elkaar. Hoe is hier nog een compromis mogelijk? Alles wat er vanaf nu gaat gebeuren zal olie op het vuur zijn. En dan nog de wankele economie...quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:28 schreef Faxie het volgende:
[..]
Weet niet of het zo'n vaart zal lopen eigenlijk... dit soort tegenstellingen zijn namelijk al heel lang aan de gang. Nu denk ik wel dat het deze keer duidelijker is, dus wie weet...
Ach ja, wat weten die vrouwen toch ookquote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:24 schreef Eufonie het volgende:
[..]
En in Nederland loopt bij elke BLM demonstratie voor 75% het stereotype middenklasse blanke meisje rond dat niet eens weet waarvoor ze er nu überhaupt staat.
Linkse media is weer lekker bezig. Bernie Sanders trouwens ook eerst twitteren dat iedereen massaal moet komen protesteren tegen racisme en dat mensen op moeten staan tegen Trump. En dan een dag later twitteren dat Trump de volksgezondheid in gevaar brengt door een rally te willen organiseren tijdens coronacrisis. Hypocriet.quote:
Het was vooral een reactie op:quote:Op zaterdag 13 juni 2020 21:26 schreef babylon het volgende:
[..]
Ach ja, wat weten die vrouwen toch ook
Kun jij ze dat niet even uitleggen?
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Vervelend die media die schrijven over dronken extreem rechtse racisten die vechten met de politie en over standbeelden heen pissen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 21:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Linkse media is weer lekker bezig. Bernie Sanders trouwens ook eerst twitteren dat iedereen massaal moet komen protesteren tegen racisme en dat mensen op moeten staan tegen Trump. En dan een dag later twitteren dat Trump de volksgezondheid in gevaar brengt door een rally te willen organiseren tijdens coronacrisis. Hypocriet.
Dat is juist het kortzichtige denk ik. Het is niet te ontkennen dat er jammerlijk volk bij de tegendemonstraties liep. Echter, tegendemonstranten waren zeer divers, inclusief oorlogsveteranen bijvoorbeeld. Feit blijft dat het verdedigen van standbeelden op zichzelf niet extreemrechts is. Ook GroenLinks wethouder Rutger Groot Wassink stelt dat er geen standbeelden weggehaald worden bijvoorbeeld. Onder de Britse bevolking zelf is dergelijk animo er ook niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vervelend die media die schrijven over dronken extreem rechtse racisten die vechten met de politie en over standbeelden heen pissen.
Dit.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:41 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat is juist het kortzichtige denk ik. Het is niet te ontkennen dat er jammerlijk volk bij de tegendemonstraties liep. Echter, tegendemonstranten waren zeer divers, inclusief oorlogsveteranen bijvoorbeeld. Feit blijft dat het verdedigen van standbeelden op zichzelf niet extreemrechts is. Ook GroenLinks wethouder Rutger Groot Wassink stelt dat er geen standbeelden weggehaald worden bijvoorbeeld. Onder de Britse bevolking zelf is dergelijk animo er ook niet eigenlijk.
Het probleem zit hem meer in wat de tegendemonstraties niet hadden; geen grootschalige gevechten, geen graffiti op gebouwen en standbeelden geklad, geen plunderingen, geen neergehaalde standbeelden en geen overheveling van Amerikaanse identiteitspolitieke toestanden.
Echter, de manier hoe het nu naar voren komt, "de extreemrechtse relschopper" generaliserend als het gemiddelde van de tegendemonstranten enerzijds, en de "vredelievende demonstrant" aan de andere kant welke onderdeel is van een groep waarin plunderingen, brandstichting, rellen en het omver halen van beelden aanwezig was en waarbij de politie toch wat laks optrad. Ook in vergelijking met de meer traditionele (extreem)linkse demonstraties tijdens bijvoorbeeld de G8 top. Feitelijk wat de afbeelding in bericht #142 ook stelt.
Ditquote:Op zondag 14 juni 2020 00:24 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het verschil dat de relschoppers bij BLM een hele kleine minderheid zijn, en bij het protest van de "beeldenbeschermers" het merendeel tuig was. Millwall hooligans, EDL en een verzameling extreem rechts. Goed groepje. Jammer van die veteranen maar ja.
Ik denk dat het tuig van de beelden beschermers procentueel een veel kleinere groep is dan het tuig van BLM.quote:Op zondag 14 juni 2020 00:24 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het verschil dat de relschoppers bij BLM een hele kleine minderheid zijn, en bij het protest van de "beeldenbeschermers" het merendeel tuig was. Millwall hooligans, EDL en een verzameling extreem rechts. Goed groepje. Jammer van die veteranen maar ja.
Moet zeggen dat Johnson zich alleszins beter opstelt dan Trump.quote:Johnson condemns 'thuggery' after far-right protests in London (Reuters)
LONDON (Reuters) - British Prime Minister Boris Johnson condemned “racist thuggery” after far-right protesters clashed in London on Saturday with anti-racist demonstrators and police trying to keep the two sides apart.
Fights broke out between groups outside Waterloo station, with fireworks thrown before police cordoned off areas. On a nearby bridge, stones were lobbed at police. Sporadic skirmishes continued in parts of the city centre.
“Racist thuggery has no place on our streets,” Johnson said on Twitter. “Anyone attacking our police will be met with the full force of the law.”
Earlier in the day, small bands of protesters jostled and tossed bottles and cans in Trafalgar Square. Far-right groups shouted racial slurs at the anti-racism protesters, and some tried to use metal crash barriers to break through police lines.
The Metropolitan Police said they arrested more than 100 people for offences including violent disorder and assault on police, and that six officers had suffered minor injuries. The ambulance service said it had treated 15 people.
“It is clear that far-right groups are causing violence and disorder in central London, I urge people to stay away,” Mayor Sadiq Khan said on Twitter.
In a brief respite to the animosity after the clashes near Waterloo, pictures showed a man identified by the crowd as a far-right protester being carried to safety by a Black Lives Matter protester.
The police, who had already imposed a restriction calling for all demonstrations to end by 5 p.m., urged people to disperse.
Police also said they would investigate after images on social media appeared to show a man urinating on PC Keith Palmer’s memorial. Palmer, a police officer, was stabbed to death in an attack outside Parliament in 2017.
There have been demonstrations around the world against racism and police abuses since the death of African American George Floyd in Minneapolis last month. In British cities tens of thousands of people have marched peacefully during previous days of protest.
In London the demonstrators numbered fewer on Saturday than in recent days, after announcements by far-right groups that they would converge on the city centre prompted anti-racism activists to cancel a planned march and instead call for scattered protests.
Statues of historical figures including Winston Churchill were boarded up to prevent them from becoming flashpoints or being defaced by protesters who say such monuments celebrate racists.
‘MY CULTURE UNDER ATTACK’
In and around Parliament Square, hundreds of people wearing football shirts, describing themselves as patriots and chanting “England, England” gathered alongside military veterans to guard the Cenotaph war memorial.
The far-right groups said they wanted to defend British culture, in particular historical monuments, after the toppling of the statue of a 17th century slave trader in the port city of Bristol during an anti-racism protest last weekend sparked calls for others to come down.
“Winston Churchill, he’s one of our own,” they also chanted, near the statue of the World War Two leader, which last weekend was sprayed with graffiti reading: “Churchill was a racist”.
“My culture is under attack. This is my culture and my English history: why should Churchill be boarded up? Why is the Cenotaph attacked? It is not right,” said David Allen, one of the protesters.
While Churchill is admired by many for his role in defeating Nazi Germany, some in the anti-racism movement have called for more scrutiny of his overall legacy, noting he expressed racist and anti-Semitic views.
On Friday Johnson called it “absurd and shameful” that the Churchill statue was at risk of attack. “Yes, he sometimes expressed opinions that were and are unacceptable to us today, but he was a hero,” he said.
Protests took place in other countries on Saturday, including in several Australian cities, Taipei, Zurich and Paris.
Haha wat?quote:Op zondag 14 juni 2020 00:24 schreef speknek het volgende:
VOLGENS MIJ IS HET VERSCHIL DAT DE RELSCHOPPERS BIJ BLM EEN HELE KLEINE MINDERHEID ZIJN, EN BIJ HET PROTEST VAN DE "BEELDENBESCHERMERS" HET MERENDEEL TUIG WAS. MILLWALL HOOLIGANS, EDL EN EEN VERZAMELING EXTREEM RECHTS. GOED GROEPJE. JAMMER VAN DIE VETERANEN MAAR JA.quote:
Het is nergens bekend of de beste man een extreemrechts figuur is. Ondertussen vallen BLM reschoppers een willekeurige demonstrant aan op agressieve wijze onderwijl de politie toekijkt: https://imgur.com/a/jJtrytsquote:Op zondag 14 juni 2020 01:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Demonstrant draagt een (waarschijnlijk extreem rechtse) tegendemonstrant die gewond is om hulp te krijgen.
Moet zeggen dat Johnson zich alleszins beter opstelt dan Trump.
Verder nog iets nuttigs te melden?quote:Op zondag 14 juni 2020 01:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
VOLGENS MIJ IS HET VERSCHIL DAT DE RELSCHOPPERS BIJ BLM EEN HELE KLEINE MINDERHEID ZIJN, EN BIJ HET PROTEST VAN DE "BEELDENBESCHERMERS" HET MERENDEEL TUIG WAS. MILLWALL HOOLIGANS, EDL EN EEN VERZAMELING EXTREEM RECHTS. GOED GROEPJE. JAMMER VAN DIE VETERANEN MAAR JA.
Misschien, maar hopelijk heeft Faxie nu wel de informatie die hij nodig heeft om inhoudelijk te reageren.quote:
Nou ja, het was een tegendemonstratie van extreem-rechtse mensen en deze foto is daarbij geschoten en staat ook in het artikel. Het lijkt me dus vrij aannemelijk dat dit de situatie is.quote:Op zondag 14 juni 2020 01:31 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is nergens bekend of de beste man een extreemrechts figuur is. Ondertussen vallen BLM reschoppers een willekeurige demonstrant aan op agressieve wijze onderwijl de politie toekijkt: https://imgur.com/a/jJtryts
Informatie zoals officiële cijfers of het feit dat de demonstranten en plunderaars vrijwel geen strobreed in de weg gelegd wordt, ondanks al dat vermeende racisme?quote:Op zondag 14 juni 2020 01:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien, maar hopelijk heeft Faxie nu wel de informatie die hij nodig heeft om inhoudelijk te reageren.
Je kunt dat beter tegen speknek zeggen, tegen hem kwam je niet uit je woorden.quote:Op zondag 14 juni 2020 01:45 schreef Faxie het volgende:
[..]
Informatie zoals officiële cijfers of het feit dat de demonstranten en plunderaars vrijwel geen strobreed in de weg gelegd wordt, ondanks al dat vermeende racisme?
1 Donkere kerel die een blanke wegdraagt is natuurlijk het bewijs dat ze allemaal vredelievend zijn. De steden die in puin liggen en de standbeelden die omver getrokken zijn is allemaal in scène gezet door de Russen!quote:Op zondag 14 juni 2020 01:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, het was een tegendemonstratie van extreem-rechtse mensen en deze foto is daarbij geschoten en staat ook in het artikel. Het lijkt me dus vrij aannemelijk dat dit de situatie is.
Het is niet zwart-wit is maar het punt. Je hebt helaas overal relschoppers bij zitten en ook mensen die goed willen doen, gelukkig.
Nope. Lees nog eens wat ik schreef.quote:Op zondag 14 juni 2020 01:47 schreef Faxie het volgende:
[..]
1 Donkere kerel die een blanke wegdraagt is natuurlijk het bewijs dat ze allemaal vredelievend zijn.
quote:De steden die in puin liggen en de standbeelden die omver getrokken zijn is allemaal in scène gezet door de Russen!
Is goed, Poetinquote:Op zondag 14 juni 2020 01:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nope. Lees nog eens wat ik schreef.
[..]Nope. Misschien ook goed om wat hulp te zoeken, je ziet dingen die er niet zijn?!
twitter:TomlinsonCJ twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 18:55:06These are leftists and Black Lives matter people rioting in Paris today.
While theee has been violence among football hooligans in London, it’s not even remotely comparable to this.
https://t.co/Ii4DuqrVwm reageer retweet
Het is nooit te laat om inhoudelijk te gaan reageren. Ik begrijp dat je initieel wat schaamte voorbij moet, maar je bent intelligent genoeg.quote:
Oh ok, een Breitbart "journalist" zegt het via Twitter, dan zal het wel zo zijn.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:09 schreef Selqae het volgende:
twitter:TomlinsonCJ twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 18:55:06These are leftists and Black Lives matter people rioting in Paris today.
While theee has been violence among football hooligans in London, it’s not even remotely comparable to this.
https://t.co/Ii4DuqrVwm reageer retweet
Meh.quote:Op zondag 14 juni 2020 00:24 schreef speknek het volgende:
Begin er dan eens mee zou ik zeggenquote:Op zondag 14 juni 2020 02:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is nooit te laat om inhoudelijk te gaan reageren. Ik begrijp dat je initieel wat schaamte voorbij moet, maar je bent intelligent genoeg.
Het is pas waar als CNN het zegtquote:Op zondag 14 juni 2020 02:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oh ok, een Breitbart "journalist" zegt het via Twitter, dan zal het wel zo zijn.
Raar dat je dat denkt. Nee, ik denk niet dat ik het daar mee eens ben. Breitbart specifiek heeft het probleem dat het daadwerkelijk propaganda bedrijft, volgens hun eigen editor. CNN heeft hun eigen set aan problemen en je hebt ook 2 dingen om te bespreken: het tv-kanaal en wat ze schrijven. Hoe dan ook is iets niet "waar", omdat 1 medium dat schrijft.quote:
quote:Op zondag 14 juni 2020 02:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Raar dat je dat denkt. Nee, ik denk niet dat ik het daar mee eens ben. Breitbart specifiek heeft het probleem dat het daadwerkelijk propaganda bedrijft, volgens hun eigen editor. CNN heeft hun eigen set aan problemen en je hebt ook 2 dingen om te bespreken: het tv-kanaal en wat ze schrijven.
Als je graag een andere bron wil prima, dit is gefilmd vanuit een andere hoek.twitter:Ozkok_A twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 22:52:22PARIS - A group of anti-riot police forces heavily attacked on la Place de la #Republique.
https://t.co/BheTZGa1JQ reageer retweet
Ik geloofde best dat het videootje echt was hoor en van vandaag. De dingen waar ik wel aan twijfel zijn dat het aan "leftists" en "blm" wordt toegeschreven en of dit een uitvergroting is van de realiteit. Kan allemaal waar zijn, want Fransen houden wel van een relletje, maar Breitbart en andere kanalen houden omgekeerd van het uitvergroten van shit.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:28 schreef Selqae het volgende:
[..]Als je graag een andere bron wil prima, dit is gefilmd vanuit een andere hoek.twitter:Ozkok_A twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 22:52:22PARIS - A group of anti-riot police forces heavily attacked on la Place de la #Republique.
https://t.co/BheTZGa1JQ reageer retweet
Ironisch dan dat Breitbart als enige transparant is.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Raar dat je dat denkt. Nee, ik denk niet dat ik het daar mee eens ben. Breitbart specifiek heeft het probleem dat het daadwerkelijk propaganda bedrijft, volgens hun eigen editor. CNN heeft hun eigen set aan problemen en je hebt ook 2 dingen om te bespreken: het tv-kanaal en wat ze schrijven. Hoe dan ook is iets niet "waar", omdat 1 medium dat schrijft.
Dit moet je denk ik even toelichten.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:35 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ironisch dan dat Breitbart als enige transparant is.
Een 'waarschijnlijk extreemrechtse'demonstrant die gedragen wordt is daarentegen volkomen aannemelijk.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik geloofde best dat het videootje echt was hoor en van vandaag. De dingen waar ik wel aan twijfel zijn dat het aan "leftists" en "blm" wordt toegeschreven en of dit een uitvergroting is van de realiteit. Kan allemaal waar zijn, want Fransen houden wel van een relletje, maar Breitbart en andere kanalen houden omgekeerd van het uitvergroten van shit.
De rest bedrijft propaganda en ontkent het.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit moet je denk ik even toelichten.
Yep. Reuters is een persbureau en het betrof een tegendemonstratie van extreem-rechtse pipo's. Hier heb je nog een foto:quote:Op zondag 14 juni 2020 02:36 schreef Faxie het volgende:
[..]
Een 'waarschijnlijk extreemrechtse'demonstrant die gedragen wordt is daarentegen volkomen aannemelijk.
Ik dacht dat je dit bedoelde, maar het is goed als je het zegt ipv dat ik het aanneem. Het is echt heel ver van de waarheid, maar er zijn denk ik anderen op dit forum die je specifiek hierover van betere repliek kunnen dienen dan ik. @KoosVogels misschien.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:36 schreef Faxie het volgende:
[..]
De rest bedrijft propaganda en ontkent het.
Kon je vast zelf ook wel bedenken toch
Ik heb moeite met het accepteren van dat je de ene bron bij voorbaat als onbetrouwbaar neerzet en een andere die in de berichtgeving zelf al speculeert prima aannemelijk vindt. Iets met een dubbele standaard.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Yep. Reuters is een persbureau en het betrof een tegendemonstratie van extreem-rechtse pipo's. Hier heb je nog een foto:
[ afbeelding ]
Het onderschrift luidt: A protester carries an injured counter-protester to safety, near the Waterloo station during a Black Lives Matter protest following the death of George Floyd in Minneapolis police custody, in London, Britain, June 13, 2020. REUTERS/Dylan Martin
Ik zie niet in waarom je zo'n moeite ermee hebt om dit te accepteren. De wereld is niet zwart-wit, maar superveel tinten van grijs.
Ver van de waarheid mn reet. Zoals de NOS met hun 4 witte agenten. Onee oeps foutje.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dit bedoelde, maar het is goed als je het zegt ipv dat ik het aanneem. Het is echt heel ver van de waarheid, maar er zijn denk ik anderen op dit forum die je specifiek hierover van betere repliek kunnen dienen dan ik. @:koosvogels misschien.
Er zijn al bijna twee weken elke dag honderdduizend mensen op de been. Het plunderen gebeurde in het begin door een paar honderd man, maar daar hoor je nu weinig meer over, want het is er ook nauwelijks meer. De media is altijd hijgerig voor een rel, zowel als dat aan linkerkant of aan rechterkant gebeurt, daardoor denk je al gauw dat het rovende meutes zijn. (Dat en het feit dat het voornamelijk zwarte mensen zijn). Maar het overgrote merendeel is gewoon vreedzame protestanten. Van dit groepje was het overgrote merendeel voetbalhooligan. En ongetwijfeld hebben ze ook een tijdje vreedzaam gedemonstreerd, en komt dan alleen het knokken met de politie in het nieuws. Want zo werkt het nieuws. Maar goed, probeer maar te argumenteren dat voetbalhooligans niet vanaf het begin al uit waren om te knokken met de politie.quote:Op zondag 14 juni 2020 01:32 schreef Faxie het volgende:
Ja BLM zit al meer dan een week de halve US en grote steden in Europa gewelddadig overhoop te halen, maar de tegenbeweging die daaruit voortvloeit is het probleem.
Duidelijk weer.
Als je moeite hebt met begrijpen dat Reuters betrouwbaarder is dan Breitbart, moet je misschien je school afmaken.quote:Op zondag 14 juni 2020 04:01 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik heb moeite met het accepteren van dat je de ene bron bij voorbaat als onbetrouwbaar neerzet en een andere die in de berichtgeving zelf al speculeert prima aannemelijk vindt. Iets met een dubbele standaard.
Wat een schitterende fotoquote:Op zondag 14 juni 2020 01:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Demonstrant draagt een (waarschijnlijk extreem rechtse) tegendemonstrant die gewond is om hulp te krijgen. Uit:
[..]
Mooiquote:Op zondag 14 juni 2020 01:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Demonstrant draagt een (waarschijnlijk extreem rechtse) tegendemonstrant die gewond is om hulp te krijgen. Uit:
[..]
Dat is een mooie stropop die je daar opgetuigd hebt, alsof er geen enkele discussie of kritiek binnen de beweging is. Er is geen pluriformiteit aan oplossingsstrategieen. #Blacktranslivesmatter valt niet voornamelijk ook de zwarte bevolking aan. Iedereen is bang voor de gewelddadige elementen maar is er tegelijkertijd ook blij mee. De overweldigende meerderheid is vreedzaam, maar ook blij dat er geplunderd wordt, want zo zijn vreedzame mensen. Er wordt niet intern gecoördineerd om het vreedzaam te houden.quote:Op zondag 14 juni 2020 02:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Meh.
De gehele "anti-racistische" BLM movement is hard activistisch van aard en heeft de deugwind van de MSM in haar zeilen. De reden waarom de relschoppers bij BLM een kleine minderheid zijn, is omdat men niet er tegen durft op te treden (wegens angst voor rellen)
Want;
1;
- Hun visie is het "grote en heilige gelijk", wat word onderstreept door de MSM.
- Ben je het niet eens, dan ben je automatisch en per definitie de antagonist, waarbij alle nuance het raam uit kan, want dan ben je volgens hun datgene, wat volgens hun het meest veracht dient te worden; de/een racist.
- Dit dient met ferme aggresisiviteit bedwongen te worden. Mensen die een ander geluid laten horen worden belaagd, standbeelden worden vernield, enz.
2;
Verder is van belang dat men het verzuimt om op te merken dat heel veel beschuldigen van racisme onterecht zijn. Dit is heel belangrijk; veel van wat en nu speelt heeft niets te maken met racisme, toch word het als zo aangenomen (terug naar stap 1). Oftewel; enter stage "ferme aggresisiviteit op valse gronden".
3;
Dit spint extremisme. Er word zowaar publiekelijk en in het openbaar opgeroepen tot geweld, wat met luid gejuich ontvangen word. Rellen en plunderingen, wat alles overschaduwt.
4;
Wat vervolgens op prime time MSM verdraaid en gepamperd word en waarna er halfslachtig word opgetreden; Akwasi mag een liedje komen zingen, en het standbeeld van Churchill word ingepakt.
Het moge duidelijk zijn; de "anti racistische" extremisten worden neergezet als de good Guys, iedereen anders van de tegenpartij is de/een racist.
Dit schiet al helemaal in het verkeerde keelgat van de "tegenpartij".
De tegenpartij bestaat veelal uit mensen die zich hier in privé sfeer afkeurend over uitlaten, maar daar blijft het dan ook bij. Deze groep krijgen automatisch onterecht het stempeltje van "racist", en "extreem rechts" (ook een grote vijand).
En dan is er nog een groep mensen die echt een stuk extremer zijn, en zichzelf (dan ook) genoodzaakt zien om over te gaan op fysieke en zichtbare actie omdat zij zich getriggerd voelen. Dit is een klein deel van de "tegenpartij", doch krijgt de gehele tegenpartij nu te horen dat ze racisten en extreem rechts zijn.
Want ; zie 1; de harde lijn; ben je niet met ons, dan ben je tegen ons.
Gaat dit nog steeds over het bestrijden van een vermeend achtergestelde positie van onze gekleurde medemens?twitter:alainthibaut1 twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 12:16:33Antifa Scotland is completely about it with their propaganda stickers.
It has gone so far that I had to verify whether this is fake news because it seems so implausible.
It turns out to be correct. Sad.
https://t.co/gfYSgDr5Sh https://t.co/IepQtJxeFe reageer retweet
Dit is echt ziek!quote:Op zondag 14 juni 2020 11:58 schreef Oostwoud het volgende:
Gaat dit nog steeds over het bestrijden van een vermeend achtergestelde positie van onze gekleurde medemens?twitter:alainthibaut1 twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 12:16:33Antifa Scotland is completely about it with their propaganda stickers.
It has gone so far that I had to verify whether this is fake news because it seems so implausible.
Dat wie allemaal vredelievend zijn? En wie beweert dan dat "ze" allemaal vredelievend zijn?quote:Op zondag 14 juni 2020 01:47 schreef Faxie het volgende:
[..]
1 Donkere kerel die een blanke wegdraagt is natuurlijk het bewijs dat ze allemaal vredelievend zijn. De steden die in puin liggen en de standbeelden die omver getrokken zijn is allemaal in scène gezet door de Russen!
In jouw eigen nieuwsberichtje staat ook duidelijk dat men helemaal niet weet van wie de posters afkomstig zijn.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:58 schreef Oostwoud het volgende:
Wat precies is echt ziek?quote:
Oproepen tot doden van mensen vind jij niet ziek?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In jouw eigen nieuwsberichtje staat ook duidelijk dat men helemaal niet weet van wie de posters afkomstig zijn.
[..]
Wat precies is echt ziek?
Ik wil graag begrijpen waar dit vandaan komt:quote:Op zondag 14 juni 2020 12:56 schreef Pendora het volgende:
[..]
Oproepen tot doden van mensen vind jij niet ziek?
Het gaat mij een beetje 'over the top' allemaal, lijkt dus een false flag. Wat het dan nog zieker maakt.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:58 schreef Oostwoud het volgende:
Hoezo lijkt? Wat in BLM maakt dat je het niet helemaal zeker weet?quote:Op zondag 14 juni 2020 13:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het gaat mij een beetje 'over the top' allemaal, lijkt dus een false flag. Wat het dan nog zieker maakt.
Het anarchistische en fascistische Antifa. Die lui zijn 'ziek in de kop'. Dankzij BLM krijgen zij nu ook meer exposure. Daarom hou ik nog even een slag om de arm. Maar zoals gezegd, dit lijkt eerder vanuit de extreem rechtse kant te komen.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo lijkt? Wat in BLM maakt dat je het niet helemaal zeker weet?
Hele binnensteden liggen in puin, tig livevideo's verschenen van rellen, geweld en plunderingen, Chicago heeft de bloederigste dag gehad sinds 1960 maar het overgrote deel is vreedzaam hoor. Ja echt waar hoor, want Reuters zegt hetquote:Op zondag 14 juni 2020 10:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je moeite hebt met begrijpen dat Reuters betrouwbaarder is dan Breitbart, moet je misschien je school afmaken.
Je moet echt eens wat minder Breitbart lezen.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:52 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hele binnensteden liggen in puin, tig livevideo's verschenen van rellen, geweld en plunderingen, Chicago heeft de bloederigste dag gehad sinds 1960 maar het overgrote deel is vreedzaam hoor. Ja echt waar hoor, want Reuters zegt het![]()
De media zit het van begin af aan al te spinnen, vervolgens wordt elke situatie waaruit een suggestie blijkt dat ze toch echt echt echt wel vreedzaam zijn, ook al is het niks anders dan hearsay (zodat er achter verscholen kan worden mocht het allemaal toch weer wat genuanceerder liggen), groot uitgelicht, en de onvermijdelijke tegenbeweging zwart gemaakt (pun intended)
Ondertussen knalt de politie er weer eentje neer in Atlanta, en het volledige verhaal wordt weer eens niet verteld door diezelfde media, hoewel ze dan een dag later het verhaaltje weer noodgedwongen aanpassen -wanneer amper iemand het nog leest-, omdat die extreemrechtste alternatieve fakenieuws bronnen het complete verhaal laten zien![]()
En dit soort spul gebeurt keer op keer op keer. Er gebeurt iets, grote headlines met halve waarheden in het artikel zelf, de toon is alweer gezet en de vingertjes zijn alweer gewezen, later dezelfde dag blijkt van andere bronnen dat het allemaal toch weer wat genuanceerder ligt, en vervolgens komt een wijziging die bijna niemand meer ziet, en worden vervolgartikelen terughoudend maar wel correct gebracht. Oeps, betrapt. Maar die eerste versie van het verhaal is hetgeen wat blijft hangen.
Nee kerel, ze zijn verre van betrouwbaar. Of je bent extreem dom, of je bent extreem naief. Of je weet het stiekem allemaal prima, maar kies je ervoor om zelf ook zo'n enge extremist te zijn. Heb je al beelden omver getrokken dit weekend?
Ja dat hebben we gezien, die "kritiek".quote:Op zondag 14 juni 2020 11:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is een mooie stropop die je daar opgetuigd hebt, alsof er geen enkele discussie of kritiek binnen de beweging is. Er is geen pluriformiteit aan oplossingsstrategieen. #Blacktranslivesmatter valt niet voornamelijk ook de zwarte bevolking aan. Iedereen is bang voor de gewelddadige elementen maar is er tegelijkertijd ook blij mee. De overweldigende meerderheid is vreedzaam, maar ook blij dat er geplunderd wordt, want zo zijn vreedzame mensen. Er wordt niet intern gecoördineerd om het vreedzaam te houden.
De werkelijkheid is helaas voor je mooie stropop wel wat anders.
Ik lees zo goed als geen Breitbart kerelquote:Op zondag 14 juni 2020 17:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Je moet echt eens wat minder Breitbart lezen.
[ afbeelding ]
Waar zie jij de rellen?
Welke binnenstad ligt er precies in puin? Bedoel je vier uitgebrande huizen (NB dat is heel erg voor de eigenaren, ik probeer het niet goed te praten), dat is niet echt een hele binnenstad.
Elke dag staan er honderdduizenden mensen op straat. Als die allemaal aan het rellen waren waren er geen steden meer. Dus ik snap dat je graag wil zeggen dat "hele binnensteden in puin liggen" want dat past bij je verzonnen narratief die om een of andere reden maar niet bevestigd wordt door de MSM (complot door de MSM duidelijk, kan niet jouw fout zijn).
In de tussentijd zijn de mensen in de steden zelf overweldigend positief over de protesten, natuurlijk allemaal gebrainwashed door de MSM, of bang dat ze geen deugpunten scoren, want eigenlijk willen ze maar wat graag net als jij ook niet deugen.
[ afbeelding ]
Meerdere survey's, gebracht door de media, tijdens een periode waar het onderwerp een hot issue is en diezelfde media volop bevooroordeeld is...quote:
Nogal een verschil tussen 17% en 57% Maar die 17% wordt niks over gezegd bij bv NYTimes, die 57% wel. Dit is gewoon een kwestie van sturen... verzwijg wat de agenda wat minder goed uitkomt. De anger was justified, de actions niet. Ter herinnering; nog steeds meningen. En de vooraangaande vraag was of ze op de hoogte waren van de dood van een zwarte man (George)quote:B7A. Given what happened, do you think the actions of the protestors were fully justified, partially justified, or not at all justified?
June
2020
Fully justified 17%
Partially justified 37%
Not at all justified 38%
(VOL) Depends on which protests 4%
(VOL) Don't know 1%
Not aware (from B7) 3%
(n) (759)
B7B. Regardless of the actual actions taken, do you think the anger that led to these protests was fully justified, partially justified, or not at all justified?
June
2020
Fully justified 57%
Partially justified 21%
Not at all justified 18%
(VOL) Depends on which protests 1%
(VOL) Don't know 0%
Not aware (from B7) 3%
(n) (759)
quote:The poll found that 57 percent of voters thought the anger behind the demonstrations was fully justified
https://www.nytimes.com/i(...)atter-attitudes.htmlquote:
Mja.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Meerdere survey's, gebracht door de media, tijdens een periode waar het onderwerp een hot issue is en diezelfde media volop bevooroordeeld is...
Doe nog maar een survey als het allemaal weer voorbij getrokken is.
Trouwens... ga maar eens naar die surveys en lees ze eens heel goed, en vergelijk dat met die grafiek... ik krijg opeens zin in kersen
Een voorbeeld:
[..]
Nogal een verschil tussen 17% en 57% Maar die 17% wordt niks over gezegd bij bv NYTimes, die 57% wel. Dit is gewoon een kwestie van sturen... verzwijg wat de agenda wat minder goed uitkomt. De anger was justified, de actions niet. Ter herinnering; nog steeds meningen. En de vooraangaande vraag was of ze op de hoogte waren van de dood van een zwarte man (George)
[..]
Dat zeg ik. Doe dan nog maar een survey.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mja.
Ik ben meer benieuwd naar hetzelfde grafiekje over een week of 2/3/4.
Ik denk dat 'flatten the curve' een nieuwe betekenis krijgt.
Ik zou er geen traan om laten als Akwasi geen aandacht meer kreeg. Maar dit is niet echt nieuw. Om een of andere reden krijgt Lange Frans ook nog zendtijd nadat hij met een geladen pistool op weg naar iemand was.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Iemand zegt dat ie iemand in z'n gezicht gaat trappen, omdat die persoon zich verkleed heeft.
Luid gejuich.
Vervolgens word deze meneer uitgenodigd op prime time MSM.
Om een liedje te zingen.
Ik snap niet waarom je dat voorbeeld er bij haalt, totaal niet relevant.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zou er geen traan om laten als Akwasi geen aandacht meer kreeg. Maar dit is niet echt nieuw. Om een of andere reden krijgt Lange Frans ook nog zendtijd nadat hij met een geladen pistool op weg naar iemand was.
Buiten dat het zijn vrouw was toch?quote:Op zondag 14 juni 2020 18:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je dat voorbeeld er bij haalt, totaal niet relevant.
Maar goed.... Ik zie dat topic over Londen gaat, dus ik stop ermee hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |