Het anarchistische en fascistische Antifa. Die lui zijn 'ziek in de kop'. Dankzij BLM krijgen zij nu ook meer exposure. Daarom hou ik nog even een slag om de arm. Maar zoals gezegd, dit lijkt eerder vanuit de extreem rechtse kant te komen.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo lijkt? Wat in BLM maakt dat je het niet helemaal zeker weet?
Hele binnensteden liggen in puin, tig livevideo's verschenen van rellen, geweld en plunderingen, Chicago heeft de bloederigste dag gehad sinds 1960 maar het overgrote deel is vreedzaam hoor. Ja echt waar hoor, want Reuters zegt hetquote:Op zondag 14 juni 2020 10:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je moeite hebt met begrijpen dat Reuters betrouwbaarder is dan Breitbart, moet je misschien je school afmaken.
Je moet echt eens wat minder Breitbart lezen.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:52 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hele binnensteden liggen in puin, tig livevideo's verschenen van rellen, geweld en plunderingen, Chicago heeft de bloederigste dag gehad sinds 1960 maar het overgrote deel is vreedzaam hoor. Ja echt waar hoor, want Reuters zegt het![]()
De media zit het van begin af aan al te spinnen, vervolgens wordt elke situatie waaruit een suggestie blijkt dat ze toch echt echt echt wel vreedzaam zijn, ook al is het niks anders dan hearsay (zodat er achter verscholen kan worden mocht het allemaal toch weer wat genuanceerder liggen), groot uitgelicht, en de onvermijdelijke tegenbeweging zwart gemaakt (pun intended)
Ondertussen knalt de politie er weer eentje neer in Atlanta, en het volledige verhaal wordt weer eens niet verteld door diezelfde media, hoewel ze dan een dag later het verhaaltje weer noodgedwongen aanpassen -wanneer amper iemand het nog leest-, omdat die extreemrechtste alternatieve fakenieuws bronnen het complete verhaal laten zien![]()
En dit soort spul gebeurt keer op keer op keer. Er gebeurt iets, grote headlines met halve waarheden in het artikel zelf, de toon is alweer gezet en de vingertjes zijn alweer gewezen, later dezelfde dag blijkt van andere bronnen dat het allemaal toch weer wat genuanceerder ligt, en vervolgens komt een wijziging die bijna niemand meer ziet, en worden vervolgartikelen terughoudend maar wel correct gebracht. Oeps, betrapt. Maar die eerste versie van het verhaal is hetgeen wat blijft hangen.
Nee kerel, ze zijn verre van betrouwbaar. Of je bent extreem dom, of je bent extreem naief. Of je weet het stiekem allemaal prima, maar kies je ervoor om zelf ook zo'n enge extremist te zijn. Heb je al beelden omver getrokken dit weekend?
Ja dat hebben we gezien, die "kritiek".quote:Op zondag 14 juni 2020 11:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is een mooie stropop die je daar opgetuigd hebt, alsof er geen enkele discussie of kritiek binnen de beweging is. Er is geen pluriformiteit aan oplossingsstrategieen. #Blacktranslivesmatter valt niet voornamelijk ook de zwarte bevolking aan. Iedereen is bang voor de gewelddadige elementen maar is er tegelijkertijd ook blij mee. De overweldigende meerderheid is vreedzaam, maar ook blij dat er geplunderd wordt, want zo zijn vreedzame mensen. Er wordt niet intern gecoördineerd om het vreedzaam te houden.
De werkelijkheid is helaas voor je mooie stropop wel wat anders.
Ik lees zo goed als geen Breitbart kerelquote:Op zondag 14 juni 2020 17:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Je moet echt eens wat minder Breitbart lezen.
[ afbeelding ]
Waar zie jij de rellen?
Welke binnenstad ligt er precies in puin? Bedoel je vier uitgebrande huizen (NB dat is heel erg voor de eigenaren, ik probeer het niet goed te praten), dat is niet echt een hele binnenstad.
Elke dag staan er honderdduizenden mensen op straat. Als die allemaal aan het rellen waren waren er geen steden meer. Dus ik snap dat je graag wil zeggen dat "hele binnensteden in puin liggen" want dat past bij je verzonnen narratief die om een of andere reden maar niet bevestigd wordt door de MSM (complot door de MSM duidelijk, kan niet jouw fout zijn).
In de tussentijd zijn de mensen in de steden zelf overweldigend positief over de protesten, natuurlijk allemaal gebrainwashed door de MSM, of bang dat ze geen deugpunten scoren, want eigenlijk willen ze maar wat graag net als jij ook niet deugen.
[ afbeelding ]
Meerdere survey's, gebracht door de media, tijdens een periode waar het onderwerp een hot issue is en diezelfde media volop bevooroordeeld is...quote:
Nogal een verschil tussen 17% en 57% Maar die 17% wordt niks over gezegd bij bv NYTimes, die 57% wel. Dit is gewoon een kwestie van sturen... verzwijg wat de agenda wat minder goed uitkomt. De anger was justified, de actions niet. Ter herinnering; nog steeds meningen. En de vooraangaande vraag was of ze op de hoogte waren van de dood van een zwarte man (George)quote:B7A. Given what happened, do you think the actions of the protestors were fully justified, partially justified, or not at all justified?
June
2020
Fully justified 17%
Partially justified 37%
Not at all justified 38%
(VOL) Depends on which protests 4%
(VOL) Don't know 1%
Not aware (from B7) 3%
(n) (759)
B7B. Regardless of the actual actions taken, do you think the anger that led to these protests was fully justified, partially justified, or not at all justified?
June
2020
Fully justified 57%
Partially justified 21%
Not at all justified 18%
(VOL) Depends on which protests 1%
(VOL) Don't know 0%
Not aware (from B7) 3%
(n) (759)
quote:The poll found that 57 percent of voters thought the anger behind the demonstrations was fully justified
https://www.nytimes.com/i(...)atter-attitudes.htmlquote:
Mja.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Meerdere survey's, gebracht door de media, tijdens een periode waar het onderwerp een hot issue is en diezelfde media volop bevooroordeeld is...
Doe nog maar een survey als het allemaal weer voorbij getrokken is.
Trouwens... ga maar eens naar die surveys en lees ze eens heel goed, en vergelijk dat met die grafiek... ik krijg opeens zin in kersen
Een voorbeeld:
[..]
Nogal een verschil tussen 17% en 57% Maar die 17% wordt niks over gezegd bij bv NYTimes, die 57% wel. Dit is gewoon een kwestie van sturen... verzwijg wat de agenda wat minder goed uitkomt. De anger was justified, de actions niet. Ter herinnering; nog steeds meningen. En de vooraangaande vraag was of ze op de hoogte waren van de dood van een zwarte man (George)
[..]
Dat zeg ik. Doe dan nog maar een survey.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mja.
Ik ben meer benieuwd naar hetzelfde grafiekje over een week of 2/3/4.
Ik denk dat 'flatten the curve' een nieuwe betekenis krijgt.
Ik zou er geen traan om laten als Akwasi geen aandacht meer kreeg. Maar dit is niet echt nieuw. Om een of andere reden krijgt Lange Frans ook nog zendtijd nadat hij met een geladen pistool op weg naar iemand was.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Iemand zegt dat ie iemand in z'n gezicht gaat trappen, omdat die persoon zich verkleed heeft.
Luid gejuich.
Vervolgens word deze meneer uitgenodigd op prime time MSM.
Om een liedje te zingen.
Ik snap niet waarom je dat voorbeeld er bij haalt, totaal niet relevant.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zou er geen traan om laten als Akwasi geen aandacht meer kreeg. Maar dit is niet echt nieuw. Om een of andere reden krijgt Lange Frans ook nog zendtijd nadat hij met een geladen pistool op weg naar iemand was.
Buiten dat het zijn vrouw was toch?quote:Op zondag 14 juni 2020 18:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je dat voorbeeld er bij haalt, totaal niet relevant.
Maar goed.... Ik zie dat topic over Londen gaat, dus ik stop ermee hier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |