abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193626567
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo lijkt? Wat in BLM maakt dat je het niet helemaal zeker weet?
Het anarchistische en fascistische Antifa. Die lui zijn 'ziek in de kop'. Dankzij BLM krijgen zij nu ook meer exposure. Daarom hou ik nog even een slag om de arm. Maar zoals gezegd, dit lijkt eerder vanuit de extreem rechtse kant te komen.

(Tenzij Antifa je dat wil laten geloven, etc etc etc etc etc). :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193628547
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 10:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je moeite hebt met begrijpen dat Reuters betrouwbaarder is dan Breitbart, moet je misschien je school afmaken.
Hele binnensteden liggen in puin, tig livevideo's verschenen van rellen, geweld en plunderingen, Chicago heeft de bloederigste dag gehad sinds 1960 maar het overgrote deel is vreedzaam hoor. Ja echt waar hoor, want Reuters zegt het O+

De media zit het van begin af aan al te spinnen, vervolgens wordt elke situatie waaruit een suggestie blijkt dat ze toch echt echt echt wel vreedzaam zijn, ook al is het niks anders dan hearsay (zodat er achter verscholen kan worden mocht het allemaal toch weer wat genuanceerder liggen), groot uitgelicht, en de onvermijdelijke tegenbeweging zwart gemaakt (pun intended)

Ondertussen knalt de politie er weer eentje neer in Atlanta, en het volledige verhaal wordt weer eens niet verteld door diezelfde media, hoewel ze dan een dag later het verhaaltje weer noodgedwongen aanpassen -wanneer amper iemand het nog leest-, omdat die extreemrechtste alternatieve fakenieuws bronnen het complete verhaal laten zien :')

En dit soort spul gebeurt keer op keer op keer. Er gebeurt iets, grote headlines met halve waarheden in het artikel zelf, de toon is alweer gezet en de vingertjes zijn alweer gewezen, later dezelfde dag blijkt van andere bronnen dat het allemaal toch weer wat genuanceerder ligt, en vervolgens komt een wijziging die bijna niemand meer ziet, en worden vervolgartikelen terughoudend maar wel correct gebracht. Oeps, betrapt. Maar die eerste versie van het verhaal is hetgeen wat blijft hangen.

Nee kerel, ze zijn verre van betrouwbaar. Of je bent extreem dom, of je bent extreem naief. Of je weet het stiekem allemaal prima, maar kies je ervoor om zelf ook zo'n enge extremist te zijn. Heb je al beelden omver getrokken dit weekend?
  zondag 14 juni 2020 @ 17:04:10 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_193628651
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:52 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hele binnensteden liggen in puin, tig livevideo's verschenen van rellen, geweld en plunderingen, Chicago heeft de bloederigste dag gehad sinds 1960 maar het overgrote deel is vreedzaam hoor. Ja echt waar hoor, want Reuters zegt het O+

De media zit het van begin af aan al te spinnen, vervolgens wordt elke situatie waaruit een suggestie blijkt dat ze toch echt echt echt wel vreedzaam zijn, ook al is het niks anders dan hearsay (zodat er achter verscholen kan worden mocht het allemaal toch weer wat genuanceerder liggen), groot uitgelicht, en de onvermijdelijke tegenbeweging zwart gemaakt (pun intended)

Ondertussen knalt de politie er weer eentje neer in Atlanta, en het volledige verhaal wordt weer eens niet verteld door diezelfde media, hoewel ze dan een dag later het verhaaltje weer noodgedwongen aanpassen -wanneer amper iemand het nog leest-, omdat die extreemrechtste alternatieve fakenieuws bronnen het complete verhaal laten zien :')

En dit soort spul gebeurt keer op keer op keer. Er gebeurt iets, grote headlines met halve waarheden in het artikel zelf, de toon is alweer gezet en de vingertjes zijn alweer gewezen, later dezelfde dag blijkt van andere bronnen dat het allemaal toch weer wat genuanceerder ligt, en vervolgens komt een wijziging die bijna niemand meer ziet, en worden vervolgartikelen terughoudend maar wel correct gebracht. Oeps, betrapt. Maar die eerste versie van het verhaal is hetgeen wat blijft hangen.

Nee kerel, ze zijn verre van betrouwbaar. Of je bent extreem dom, of je bent extreem naief. Of je weet het stiekem allemaal prima, maar kies je ervoor om zelf ook zo'n enge extremist te zijn. Heb je al beelden omver getrokken dit weekend?
Je moet echt eens wat minder Breitbart lezen.

Waar zie jij de rellen?

Welke binnenstad ligt er precies in puin? Bedoel je vier uitgebrande huizen (NB dat is heel erg voor de eigenaren, ik probeer het niet goed te praten), dat is niet echt een hele binnenstad.

Elke dag staan er honderdduizenden mensen op straat. Als die allemaal aan het rellen waren waren er geen steden meer. Dus ik snap dat je graag wil zeggen dat "hele binnensteden in puin liggen" want dat past bij je verzonnen narratief die om een of andere reden maar niet bevestigd wordt door de MSM (complot door de MSM duidelijk, kan niet jouw fout zijn).

In de tussentijd zijn de mensen in de steden zelf overweldigend positief over de protesten, natuurlijk allemaal gebrainwashed door de MSM, of bang dat ze geen deugpunten scoren, want eigenlijk willen ze maar wat graag net als jij ook niet deugen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:15:35 #204
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193628755
Voor dat grafiekje met steun voor blm vraag ik me toch af hoeveel sociaal wenselijke antwoorden daar gegeven zijn. Maar aan de andere kant het filmpje van de moord/doodslag op Floyd is wel heel krachtig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193628785
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is een mooie stropop die je daar opgetuigd hebt, alsof er geen enkele discussie of kritiek binnen de beweging is. Er is geen pluriformiteit aan oplossingsstrategieen. #Blacktranslivesmatter valt niet voornamelijk ook de zwarte bevolking aan. Iedereen is bang voor de gewelddadige elementen maar is er tegelijkertijd ook blij mee. De overweldigende meerderheid is vreedzaam, maar ook blij dat er geplunderd wordt, want zo zijn vreedzame mensen. Er wordt niet intern gecoördineerd om het vreedzaam te houden.
De werkelijkheid is helaas voor je mooie stropop wel wat anders.
Ja dat hebben we gezien, die "kritiek".

Iemand zegt dat ie iemand in z'n gezicht gaat trappen, omdat die persoon zich verkleed heeft.
Luid gejuich.
Vervolgens word deze meneer uitgenodigd op prime time MSM.
Om een liedje te zingen.

Ik blijf hier op hameren.

Dit is het hele BLM gebeuren hier in een nutshell. Fijn hoor al die vreedzame protesten hier waarbij men opstaat tegen het zogenaamde "racisme", maar het is compleet doorgeslagen. Mensen zijn in één massaal in een vage waas terecht gekomen, waarbij geld; heb je kritiek, ben je het oneens? Dan ben je niet met ons, maar tegen ons.

Dit maakt het zo dat alles alleen maar erger gaat worden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193628798
Dat grafiekje van support voor BLM _O-
pi_193628830
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Je moet echt eens wat minder Breitbart lezen.

[ afbeelding ]

Waar zie jij de rellen?

Welke binnenstad ligt er precies in puin? Bedoel je vier uitgebrande huizen (NB dat is heel erg voor de eigenaren, ik probeer het niet goed te praten), dat is niet echt een hele binnenstad.

Elke dag staan er honderdduizenden mensen op straat. Als die allemaal aan het rellen waren waren er geen steden meer. Dus ik snap dat je graag wil zeggen dat "hele binnensteden in puin liggen" want dat past bij je verzonnen narratief die om een of andere reden maar niet bevestigd wordt door de MSM (complot door de MSM duidelijk, kan niet jouw fout zijn).

In de tussentijd zijn de mensen in de steden zelf overweldigend positief over de protesten, natuurlijk allemaal gebrainwashed door de MSM, of bang dat ze geen deugpunten scoren, want eigenlijk willen ze maar wat graag net als jij ook niet deugen.

[ afbeelding ]
Ik lees zo goed als geen Breitbart kerel :W Ik lees bij alle verhalen meerdere bronnen van de grote mainstream in het gehele spectrum tot opiniesites :W

Je hebt vast wel bewijs dat de George Floyd moord een racistisch motief had neem ik aan?

En dat plaatje toont juist aan dat de propaganda werkt :') Er mag altijd wat achterdocht zijn bij een hockeystick grafiek, zeker in een periode waar de betreffende issue volop in de aandacht staat. Zeker als je kijkt naar de antwoorden in die polls, en het feit dat de officiele cijfers iets heel anders laten zien. Dit gaat allemaal om perceptie, en raad eens wie er voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor die perceptie. En vervolgens wordt diezelfde perceptie gebracht alsof het een feit is :')
pi_193628890
Volgens mij is speknek een vooraanstaand prominent lid van de wereldwijde BLM beweging, zo stellig verkondigd en verdedigd hij hun beweegredenen hier.
pi_193628897
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Meerdere survey's, gebracht door de media, tijdens een periode waar het onderwerp een hot issue is en diezelfde media volop bevooroordeeld is...

Doe nog maar een survey als het allemaal weer voorbij getrokken is.

Trouwens... ga maar eens naar die surveys en lees ze eens heel goed, en vergelijk dat met die grafiek... ik krijg opeens zin in kersen :9

Een voorbeeld:

quote:
B7A. Given what happened, do you think the actions of the protestors were fully justified, partially justified, or not at all justified?
June
2020
Fully justified 17%
Partially justified 37%
Not at all justified 38%
(VOL) Depends on which protests 4%
(VOL) Don't know 1%
Not aware (from B7) 3%
(n) (759)

B7B. Regardless of the actual actions taken, do you think the anger that led to these protests was fully justified, partially justified, or not at all justified?
June
2020
Fully justified 57%
Partially justified 21%
Not at all justified 18%
(VOL) Depends on which protests 1%
(VOL) Don't know 0%
Not aware (from B7) 3%
(n) (759)
Nogal een verschil tussen 17% en 57% Maar die 17% wordt niks over gezegd bij bv NYTimes, die 57% wel. Dit is gewoon een kwestie van sturen... verzwijg wat de agenda wat minder goed uitkomt. De anger was justified, de actions niet. Ter herinnering; nog steeds meningen. En de vooraangaande vraag was of ze op de hoogte waren van de dood van een zwarte man (George)

quote:
The poll found that 57 percent of voters thought the anger behind the demonstrations was fully justified

[ Bericht 19% gewijzigd door Faxie op 14-06-2020 17:38:08 ]
pi_193628908
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zonder bronvermelding.
pi_193628927
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zonder bronvermelding.
JA MAAR KIJK DAN
pi_193628932
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zonder bronvermelding.
https://www.nytimes.com/i(...)atter-attitudes.html

Zoals gewoonlijk moet je tussen de regels door lezen. Het kan ook geen kwaad oudere surveys op te zoeken van voordat die grafiek begint (wat algemener: overigens ook een leuke truc die vaak uitgehaald wordt, het beginpunt van een grafiek... )
pi_193628989
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:29 schreef Faxie het volgende:

[..]

Meerdere survey's, gebracht door de media, tijdens een periode waar het onderwerp een hot issue is en diezelfde media volop bevooroordeeld is...

Doe nog maar een survey als het allemaal weer voorbij getrokken is.

Trouwens... ga maar eens naar die surveys en lees ze eens heel goed, en vergelijk dat met die grafiek... ik krijg opeens zin in kersen :9

Een voorbeeld:
[..]

Nogal een verschil tussen 17% en 57% Maar die 17% wordt niks over gezegd bij bv NYTimes, die 57% wel. Dit is gewoon een kwestie van sturen... verzwijg wat de agenda wat minder goed uitkomt. De anger was justified, de actions niet. Ter herinnering; nog steeds meningen. En de vooraangaande vraag was of ze op de hoogte waren van de dood van een zwarte man (George)
[..]

Mja.

Ik ben meer benieuwd naar hetzelfde grafiekje over een week of 2/3/4.

Ik denk dat 'flatten the curve' een nieuwe betekenis krijgt.
pi_193629022
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Mja.

Ik ben meer benieuwd naar hetzelfde grafiekje over een week of 2/3/4.

Ik denk dat 'flatten the curve' een nieuwe betekenis krijgt.
Dat zeg ik. Doe dan nog maar een survey.

Vraag me ook af hoe de reacties zouden zijn als de vraagstelling was: 'Although a racist motive hasn't been proven for the George Floyd killing, but is has been proven he was high on drugs and resisting arrest etc, do you think blablabla'
  zondag 14 juni 2020 @ 17:56:24 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_193629202
quote:
4s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Iemand zegt dat ie iemand in z'n gezicht gaat trappen, omdat die persoon zich verkleed heeft.
Luid gejuich.
Vervolgens word deze meneer uitgenodigd op prime time MSM.
Om een liedje te zingen.
Ik zou er geen traan om laten als Akwasi geen aandacht meer kreeg. Maar dit is niet echt nieuw. Om een of andere reden krijgt Lange Frans ook nog zendtijd nadat hij met een geladen pistool op weg naar iemand was.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193629329
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zou er geen traan om laten als Akwasi geen aandacht meer kreeg. Maar dit is niet echt nieuw. Om een of andere reden krijgt Lange Frans ook nog zendtijd nadat hij met een geladen pistool op weg naar iemand was.
Ik snap niet waarom je dat voorbeeld er bij haalt, totaal niet relevant.

Maar goed.... Ik zie dat topic over Londen gaat, dus ik stop ermee hier. :)
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193629360
quote:
4s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je dat voorbeeld er bij haalt, totaal niet relevant.

Maar goed.... Ik zie dat topic over Londen gaat, dus ik stop ermee hier. :)
Buiten dat het zijn vrouw was toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')