Ja ik weet dat in deze tijd van Twitter, YouTube en ga zo maar door debatten nog wel eens gedreven worden door incidenten of sentimenten, maar ik kijk liever gewoon naar de cijfers. Het is heel goed gelukt om het aantal doden en de IC bezetting snel te laten dalen. Dat is gewoon een gevolg van een bevolking die grosso modo de situatie serieus neemt en zich aan de regels houdt.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat werkt absoluut niet prima, want je merkt aan alle kanten dat mensen zich niet aan de regels houden. Misschien ging het in de eerste paar weken nog prima toen de doden zich opstapelden, maar inmiddels denkt iedereen die drie youtubefilmpjes gezien heeft het beter te weten dan de virologen van het OMT en past daar zijn gedrag op aan. Winkeliers klagen dat klanten geen afstand meer houden, in Eindhoven zijn de cafés zelfs weer gesloten omdat de gasten zich niet aan de regels willen houden en als je gewoon over straat loopt als het mooi weer is en je kijkt in wat tuinen, auto's etc. dan zie je dat mensen een loopje nemen met de anderhalvemetersamenleving.
Eigen verantwoordelijkheid op dat punt werkt gewoon niet. Als we zo doorgaan dan krijgen we het deksel vanzelf een keer op de neus.
En ondertussen geeft nu.nl mensen het idee dat het prima kan:quote:Op zaterdag 13 juni 2020 09:27 schreef quirina het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Air_China_Flight_112
Lekker Russisch roulette spelen op weg naar je zonvakantie in het vliegtuig.
https://nos.nl/artikel/23(...)nen-versoepelen.htmlquote:Van Dissel: "Ja. De literatuur die er is over besmettingen in vliegtuigen is heel helder. Er is één patiënt die van China naar Canada gevlogen is, hoestend, die niemand heeft besmet in het toestel. Zijn vrouw bleek later besmet, maar dat kan ook thuis bij de bagage zijn gebeurd."
De verhouding kracht van het virus-maatregelen is wel erg krom, dan krijg je dat natuurlijkquote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik weet dat in deze tijd van Twitter, YouTube en ga zo maar door debatten nog wel eens gedreven worden door incidenten of sentimenten, maar ik kijk liever gewoon naar de cijfers. Het is heel goed gelukt om het aantal doden en de IC bezetting snel te laten dalen. Dat is gewoon een gevolg van een bevolking die grosso modo de situatie serieus neemt en zich aan de regels houdt.
Er wonen 17 miljoen mensen in dit land, natuurlijk gaan er genoeg situaties zijn waarbij je een te vol park krijgt of maatregelen toch eigenlijk onwerkbaar blijken op terassen in krappe binnensteden. Ik weet niet of je het Stratumseind kent, maar dat is niet bepaald een ruim opgezet plein waar je heel makkelijk de coronamaatregelen kunt hanteren. Toch zijn ondernemers ook burgers en die besluiten nu dat ze het risico niet willen lopen oftewel 'we' nemen hier toch weer eigen verantwoordelijkheid.
Uiteindelijk gaat het om het verloop van de epidemie, dat is het relevante aspect. Een beetje panisch gaan lopen doen omdat er ergens mensen eens wat te dicht op elkaar zitten doet weinig af aan het feit dat we vooral moeten sturen op die cijfers, niet op incidenten.
Lijkt mij ook. Als het zo massaal niet naleven van wat voor regel dan ook niet leidt tot een toename, dan is het volstrekt logisch die regel nog eens goed tegen het licht te houden.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik weet dat in deze tijd van Twitter, YouTube en ga zo maar door debatten nog wel eens gedreven worden door incidenten of sentimenten, maar ik kijk liever gewoon naar de cijfers. Het is heel goed gelukt om het aantal doden en de IC bezetting snel te laten dalen. Dat is gewoon een gevolg van een bevolking die grosso modo de situatie serieus neemt en zich aan de regels houdt.
Er wonen 17 miljoen mensen in dit land, natuurlijk gaan er genoeg situaties zijn waarbij je een te vol park krijgt of maatregelen toch eigenlijk onwerkbaar blijken op terassen in krappe binnensteden. Ik weet niet of je het Stratumseind kent, maar dat is niet bepaald een ruim opgezet plein waar je heel makkelijk de coronamaatregelen kunt hanteren. Toch zijn ondernemers ook burgers en die besluiten nu dat ze het risico niet willen lopen oftewel 'we' nemen hier toch weer eigen verantwoordelijkheid.
Uiteindelijk gaat het om het verloop van de epidemie, dat is het relevante aspect. Een beetje panisch gaan lopen doen omdat er ergens mensen eens wat te dicht op elkaar zitten doet weinig af aan het feit dat we vooral moeten sturen op die cijfers, niet op incidenten.
Dit dus. Na zoveel "incidenten die gaan leiden tot pieken" met als kers op de taart een demonstratie met duizenden mensen zonder afstand, wat geen enkele piek gaat veroorzaken kan mag er wel weer eens even een evaluatie plaatsvinden. Maar nee stug vol blijven houdenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Als het zo massaal niet naleven van wat voor regel dan ook niet leidt tot een toename, dan is het volstrekt logisch die regel nog eens goed tegen het licht te houden.
1,5meter is een middel, geen doel.
Post hoc ergo propter hoc?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:44 schreef hooibaal het volgende:
Het wordt door het RIVM telkens opnieuw benadrukt dat de anderhalvemeter regels een van de belangrijkste oorzaken zijn waardoor de cijfers zo laag zijn als nu. Maar nee, een paar Fokusers weten dat natuurlijk beter en afstand houden is maar flauwekul.
Dat is het ook dus. Grote stijgingen in cijfers blijven uit, ondanks mensen die massaal en terecht de regels aan hun laars lappen. Met als grootste bevestiging een demonstratie die niet leidt tot meer besmettingen en een toename op de IC. Misschien hebben die prutsers het wel helemaal verkeerd, niet voor niets zei rutte in het begin dat ze maar 50% van de kennis bezitten, en hier beleid op uitvoeren. Nu de kennis en de gedgraging van het virus steeds meer bekend worden, kan het beleid dus hier op aangepast worden. Maar nee, het beleid kan vrijwel alleen maar naar beneden bijgesteld worden, i.p.v. naar bovenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:44 schreef hooibaal het volgende:
Het wordt door het RIVM telkens opnieuw benadrukt dat de anderhalvemeter regels een van de belangrijkste oorzaken zijn waardoor de cijfers zo laag zijn als nu. Maar nee, een paar Fokusers weten dat natuurlijk beter en afstand houden is maar flauwekul.
Belgie test behoorlijk veel en ze melden daar iedere dode die ook maar de schijn van corona wekt, dus als die op 0 staan, is het daar (op misschien wat vertraging na) ook echt een aflopende zaak.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
België meldt er 4 vandaag. En minder dan 100 nieuwe besmettingen.
Weet niet hoeveel ze daar nog testen maar de cijfers zijn dalende.
Je bent wel de tegenpool van TS hè?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:44 schreef hooibaal het volgende:
Nederland beschermen tegen een tweede golf en een nieuwe overstroming van de ziekenhuizen.quote:
Waar is de tweede golf dan??? Mensen houden zich niet aan de maatregelen toch, dus zou er wel een golf te zien moeten zijn, onder het mom van super spreader killer virus.Waar is de golf door de demonstratie, kun je dat uitleggen???quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nederland beschermen tegen een tweede golf en een nieuwe overstroming van de ziekenhuizen.
En dan ook heel Nederland. Dus niet alleen de mensen die de risico's zien, maar ook degenen die roepen 'dat alles wel weer kan' en dat er niks meer aan de hand is.
Ik geloof dat jij dit oprecht gelooft, maar het overzicht laat duidelijk zien dat er geen curve meer is, niets wijst op een opgaande Ro of nieuwe opleving of de nood dat wij allen moeten wachten op een vaccin.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:06 schreef hooibaal het volgende:
Nederland beschermen tegen een tweede golf en een nieuwe overstroming van de ziekenhuizen.
En dan ook heel Nederland. Dus niet alleen de mensen die de risico's zien, maar ook degenen die roepen 'dat alles wel weer kan' en dat er niks meer aan de hand is.
Ik was ook erg benieuwd naar waar deze claim op gebaseerd was, want op het coronadashboard zie ik hem niet direct terug. En sterker nog die bepaling van R is natuurlijk helemaal geen hard cijfer, maar een schatting met een onzekerheidsmarge. Er staat nota bene in het corona dashboard zelf deze opmerking:quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:01 schreef Za het volgende:
Vrees voor nieuwe opleving
Het reproductiegetal dat aangeeft hoeveel andere personen een coronapatiënt in Nederland besmet, groeit langzaam boven de één uit. Dat zegt Jacco Wallinga, de belangrijkste modellenmaker van het RIVM, in een interview met Trouw. Hij vreest daarom voor een opleving van het coronavirus.
Van Dissel:"We bepalen de R0 op basis van ziekenhuisopnames. Maar die getallen worden vaak achteraf gecorrigeerd. Daarom kijk je als het ware in de 'achteruitkijkspiegel' naar de situatie van minstens twee weken terug."
https://www.welingelichte(...)aam-boven-1-uit.html
https://www.nd.nl/nieuws/(...)belt-tussen-0-7-en-1
Kijkend naar het aantal ziekenhuisopnames van de afgelopen 2 weken lijkt de uitspraak alsmede de Ro piek op het covid dashboard van Jacco nergens op gebaseerd:
[ afbeelding ]
Jacco gaat verder: 'Er komt een punt dat we niet verder kunnen versoepelen' de ruimte is ongeveer op. Nu moeten we volhouden en wachten op een vaccin. (losse quotes)
https://nos.nl/artikel/23(...)nen-versoepelen.html
Zijn deze mannen aan het doorslaan, verblindt door macht? "Flatten the curve" was het doel, er is geen curve meer te zien, vaccin? Waar zijn ze mee bezig?
22 mei is de meest recente datum waarover cijfers bekend zijn en dan praat je over een bandbreedte van 0,47-1,29 met een gemiddelde van 0,85.quote:Bij lage aantallen ziekenhuisopnames wordt de onzekerheid van het reproductiegetal groter en kan deze meer schommelen. Als de schatting boven de waarde 1 komt, moet eerst naar de bandbreedte worden gekeken voordat er conclusies kunnen worden getrokken.
Ik snapte dat verhaal van die oplopende R0 ook niet helemaal. Die extraheren ze bij mijn weten slechts uit ziekenhuisopnames die bij mijn weten nog steeds omlaag gaan. Die zijn nu trouwens al dusdanig laag dat de onzekerheid in de R0 best groot wordt, wat ook te zien is in de grafieken van het RIVM. Maar om op basis daarvan te beweren dat die nu 'langzaam boven de 1 uitgroeit'...quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:01 schreef Za het volgende:
Vrees voor nieuwe opleving
Het reproductiegetal dat aangeeft hoeveel andere personen een coronapatiënt in Nederland besmet, groeit langzaam boven de één uit. Dat zegt Jacco Wallinga, de belangrijkste modellenmaker van het RIVM, in een interview met Trouw. Hij vreest daarom voor een opleving van het coronavirus.
Van Dissel:"We bepalen de R0 op basis van ziekenhuisopnames. Maar die getallen worden vaak achteraf gecorrigeerd. Daarom kijk je als het ware in de 'achteruitkijkspiegel' naar de situatie van minstens twee weken terug."
https://www.welingelichte(...)aam-boven-1-uit.html
https://www.nd.nl/nieuws/(...)belt-tussen-0-7-en-1
Kijkend naar het aantal ziekenhuisopnames van de afgelopen 2 weken lijkt de uitspraak alsmede de Ro piek op het covid dashboard van Jacco nergens op gebaseerd:
[ afbeelding ]
Jacco gaat verder: 'Er komt een punt dat we niet verder kunnen versoepelen' de ruimte is ongeveer op. Nu moeten we volhouden en wachten op een vaccin. (losse quotes)
https://nos.nl/artikel/23(...)nen-versoepelen.html
Zijn deze mannen aan het doorslaan, verblindt door macht? "Flatten the curve" was het doel, er is geen curve meer te zien, vaccin? Waar zijn ze mee bezig?
Een tribunaal rekent wel af met dit soort engnekken. Rutte en De Jonge mogen ook wel aansluiten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:15 schreef Za het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij dit oprecht gelooft, maar het overzicht laat duidelijk zien dat er geen curve meer is, niets wijst op een opgaande Ro of nieuwe opleving of de nood dat wij allen moeten wachten op een vaccin.
Ondertussen wordt doortoedoen van deze heren het land waarin je leeft onder je voeten kapot gemaakt, dat is heel erg eng. Dit gaat nog een heel groot schandaal worden, IMO.
De redders van ons vaderland:
[ afbeelding ]
Jacco heeft het ook in de grafiek gezet:quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:17 schreef Monolith het volgende:
Ik was ook erg benieuwd naar waar deze claim op gebaseerd was, want op het coronadashboard zie ik hem niet direct terug. En sterker nog die bepaling van R is natuurlijk helemaal geen hard cijfer, maar een schatting met een onzekerheidsmarge. Er staat nota bene in het corona dashboard zelf deze opmerking:
22 mei is de meest recente datum waarover cijfers bekend zijn en dan praat je over een bandbreedte van 0,47-1,29 met een gemiddelde van 0,85.
Ja, dat is toch exact wat er in de grafiek op het coronadashboard staat?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:23 schreef Za het volgende:
[..]
Jacco heeft het ook in de grafiek gezet:
[ afbeelding ]
Ja joh, met pek en veren het land uit. Dat zal ze leren.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een tribunaal rekent wel af met dit soort engnekken. Rutte en De Jonge mogen ook wel aansluiten.
Volgens mij is die 'piek' van 19 mei een beetje een ongelukkige modellering. Sowieso is dat onzekerheidsinterval al enorm.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:23 schreef Za het volgende:
[..]
Jacco heeft het ook in de grafiek gezet:
[ afbeelding ]
Gebaseerd op dit:
[ afbeelding ]
Klopt, en dat is gebaseerd op de ziekenhuisopnames 2 weken na dato, die stonden op nul.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:23 schreef Monolith het volgende:
Ja, dat is toch exact wat er in de grafiek op het coronadashboard staat?
Wellicht, maar is dat acceptabel?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:28 schreef galantis het volgende:
Volgens mij is die 'piek' van 19 mei een beetje een ongelukkige modellering. Sowieso is dat onzekerheidsinterval al enorm.
Het lijkt er wel op dat "de nul houden" het nieuwe beleid is. Het begon met groepsimmuniteit maar nu is de 0 heilig.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:15 schreef Za het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij dit oprecht gelooft, maar het overzicht laat duidelijk zien dat er geen curve meer is, niets wijst op een opgaande Ro of nieuwe opleving of de nood dat wij allen moeten wachten op een vaccin.
Ondertussen wordt doortoedoen van deze heren het land waarin je leeft onder je voeten kapot gemaakt, dat is heel erg eng. Dit gaat nog een heel groot schandaal worden, IMO.
De redders van ons vaderland:
[ afbeelding ]
Het beleid draait met iedere windrichting mee. Valt iets ontzettend mee achteraf gezien, of blijft iets uit, vinden de heren wel wat anders.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat "de nul houden" het nieuwe beleid is. Het begon met groepsimmuniteit maar nu is de 0 heilig.
Waar dat R0 verhaal vandaan komt is mij ook niet helemaal duidelijk, besmettingen, ziekenhuisopnames en doden zijn sinds april alleen maar afgenomen.
En hoeveel mensen houden zich eraan? En hoeveel toename op de IC zien we?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:44 schreef hooibaal het volgende:
Lijkt me allemaal redelijk voorbarig op basis van de conclusie van één onderzoeker.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:37 schreef Simmertje het volgende:
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO meldde afgelopen week dat de mutaties die het coronavirus tot nu toe heeft laten zien, geen invloed hebben op effectiviteit van vaccins die momenteel worden ontwikkeld. Ook zouden de nu bekende variaties van het virus niet besmettelijker zijn of tot zwaardere klachten leiden.
Wetenschappers in de Amerikaanse staat Florida denken echter mutaties te hebben ontdekt die zorgen dat het virus mensen makkelijker infecteert. Of de aanpassing de loop van de pandemie zal wijzigen, moet nog blijken. Eén onderzoeker denkt echter dat het de reden is waarom in de VS en Zuid-Amerika zoveel besmettingen zijn.
Volgens de onderzoekers van het Scripps Research Institute maakt de mutatie van een eiwit-uitsteekseltje, een zogenaamde proteïne spike, het eenvoudiger voor het virus om de menselijke cellen binnen te dringen. Als de ontdekking door andere wetenschappers wordt bevestigd, zou dat het eerste bewijs zijn voor een verandering in de pandemie.
,,Virussen met deze mutatie waren in de celkweek die we gebruikten veel besmettelijker dan die zonder'', zegt viroloog Hyeryun Chloe, de leider van het onderzoek tegen nieuwszender CNN. De mutatie, die D614G is gedoopt, geeft het virus meer eiwit-uitsteeksels en maakt ze sterker, waardoor ze makkelijk in de cel geraken.
Nog een reden om maar eens goed het vliegverkeer onder de loep te nemen straks. Fort Europa?
Is dit hetzelfde RIVM dat in februari nog riep dat het niet zo besmettelijk was?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:44 schreef hooibaal het volgende:
Eens, maar het aantal besmettingen lijkt in de Amerika's maar niet af te nemen, dat baart wel zorgen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me allemaal redelijk voorbarig op basis van de conclusie van één onderzoeker.
Misschien valt zo'n mutatie wel samen met minder impact van een besmetting. Aantal besmettingen neemt per dag nog toe wereldwijd maar het aantal doden niet. Dus wie weet...quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:37 schreef Simmertje het volgende:
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO meldde afgelopen week dat de mutaties die het coronavirus tot nu toe heeft laten zien, geen invloed hebben op effectiviteit van vaccins die momenteel worden ontwikkeld. Ook zouden de nu bekende variaties van het virus niet besmettelijker zijn of tot zwaardere klachten leiden.
Wetenschappers in de Amerikaanse staat Florida denken echter mutaties te hebben ontdekt die zorgen dat het virus mensen makkelijker infecteert. Of de aanpassing de loop van de pandemie zal wijzigen, moet nog blijken. Eén onderzoeker denkt echter dat het de reden is waarom in de VS en Zuid-Amerika zoveel besmettingen zijn.
Volgens de onderzoekers van het Scripps Research Institute maakt de mutatie van een eiwit-uitsteekseltje, een zogenaamde proteïne spike, het eenvoudiger voor het virus om de menselijke cellen binnen te dringen. Als de ontdekking door andere wetenschappers wordt bevestigd, zou dat het eerste bewijs zijn voor een verandering in de pandemie.
,,Virussen met deze mutatie waren in de celkweek die we gebruikten veel besmettelijker dan die zonder'', zegt viroloog Hyeryun Chloe, de leider van het onderzoek tegen nieuwszender CNN. De mutatie, die D614G is gedoopt, geeft het virus meer eiwit-uitsteeksels en maakt ze sterker, waardoor ze makkelijk in de cel geraken.
Nog een reden om maar eens goed het vliegverkeer onder de loep te nemen straks. Fort Europa?
Wetenschap van nieuwe dingen is altijd onder invloed van voortschrijdend inzicht. Mensen die dit niet eens willen snappen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit hetzelfde RIVM dat in februari nog riep dat het niet zo besmettelijk was?
Nou ja, sowieso is 'de VS en Zuid-Amerika' nogal een rare generalisatie. In Zuid-Amerika lijken alleen Chili en Brazilië vrij hard getroffen en in het geval van Brazilië ligt het toch vooral aan het feit dat ze de dorpsgek daar president hebt gemaakt (in de VS ook, maar die heeft op dit vlak een stuk minder macht). De situatie in Chili ken ik niet, dus geen idee waarom die relatief veel gevallen hebben. Kijk je naar een land als Argentinië, dan gaat het daar qua aantal gevallen juist erg goed, maar die hebben ook vrij stringente maatregelen genomen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me allemaal redelijk voorbarig op basis van de conclusie van één onderzoeker.
Mexico vergeet je even.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, sowieso is 'de VS en Zuid-Amerika' nogal een rare generalisatie. In Zuid-Amerika lijken alleen Chili en Brazilië vrij hard getroffen en in het geval van Brazilië ligt het toch vooral aan het feit dat ze de dorpsgek daar president hebt gemaakt (in de VS ook, maar die heeft op dit vlak een stuk minder macht). De situatie in Chili ken ik niet, dus geen idee waarom die relatief veel gevallen hebben. Kijk je naar een land als Argentinië, dan gaat het daar qua aantal gevallen juist erg goed, maar die hebben ook vrij stringente maatregelen genomen.
Het was al lang duidelijk dat er stront aan de knikker was toen het RIVM nog met allemaal onzin kwam aanzetten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wetenschap van nieuwe dingen is altijd onder invloed van voortschrijdend inzicht. Mensen die dit niet eens willen snappen.
Dat is Midden-Amerika. Het geheel noemen we doorgaans Latijns-Amerika.quote:
Daarnaast klopt je redenering van Argentinië niet, die staan pas aan het begin:quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, sowieso is 'de VS en Zuid-Amerika' nogal een rare generalisatie. In Zuid-Amerika lijken alleen Chili en Brazilië vrij hard getroffen en in het geval van Brazilië ligt het toch vooral aan het feit dat ze de dorpsgek daar president hebt gemaakt (in de VS ook, maar die heeft op dit vlak een stuk minder macht). De situatie in Chili ken ik niet, dus geen idee waarom die relatief veel gevallen hebben. Kijk je naar een land als Argentinië, dan gaat het daar qua aantal gevallen juist erg goed, maar die hebben ook vrij stringente maatregelen genomen.
En op de dag dat china dingen riep over een besmettelijke ziekte samen de de who vond de westerse wereld dat ze logen en gingen massaal in de struisvogel modus.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het was al lang duidelijk dat er stront aan de knikker was toen het RIVM nog met allemaal onzin kwam aanzetten.
Op de dag dat heel Italie in lockdown ging hield Rutte nog z'n quasi-nonchalante 'geen handen schudden-speech'.
De R0 kun je niet los zien van het totaal aantal besmettelijke personen wat er rondloopt. Ook met heel weinig ziekenhuisopnames kan de R0 hoger zijn dan 1. Als er op een gegeven moment nog maar 1 besmet persoon in Nederland is, en die besmet 2 andere personen, staat de R0 op 2.0, maar zijn er "maar" 3 besmette personen. Dit wil je echter niet al te lang laten duren want vanwege exponentiële groei zit je dan in no-time weer op tienduizenden besmettingen. Dus het blijft zaak zo goed mogelijk te modelleren, monitoren en vroeg in te dammen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:30 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, en dat is gebaseerd op de ziekenhuisopnames 2 weken na dato, die stonden op nul.
Hoe vertalen dagenlang 0 opnames zich in een significant oplopende Ro en vrees voor een nieuwe golf?
Je moet uitkijken met overal maar een Bellcurve op te projecteren. Feitelijk heeft Argentinië de eerste sterfgevallen ook al begin maart gehad. Het aantal gevallen en met name de sterfte ligt echt behoorlijk laag, al testen ze vrij weinig natuurlijk. Brazilië is er vele malen erger aan toe.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast klopt je redenering van Argentinië niet, die staan pas aan het begin:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/argentina/
Wij volgden slechts een paar dagen later, dus geen enkele reden om dit zo te dramatiserenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het was al lang duidelijk dat er stront aan de knikker was toen het RIVM nog met allemaal onzin kwam aanzetten.
Op de dag dat heel Italie in lockdown ging hield Rutte nog z'n quasi-nonchalante 'geen handen schudden-speech'.
Eens. Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat Europa nog aan het begin van de corona crisis wereldwijd stond, het aantal testen waren een stuk minder en daardoor lijken de cijfers ook gunstiger.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je moet uitkijken met overal maar een Bellcurve op te projecteren. Feitelijk heeft Argentinië de eerste sterfgevallen ook al begin maart gehad. Het aantal gevallen en met name de sterfte ligt echt behoorlijk laag, al testen ze vrij weinig natuurlijk. Brazilië is er vele malen erger aan toe.
Daarentegen moet je ook heel voorzichtig zijn met exponentiële extrapolatie. Het is natuurlijk prachtig paniekzaaien door een grafiekje te tonen hoe dramatisch de boel explodeert als de R0 tijdenlang op 3 ligt, maar in de praktijk vlakt zo'n factor om vele redenen doorgaans snel af.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:58 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De R0 kun je niet los zien van het totaal aantal besmettelijke personen wat er rondloopt. Ook met heel weinig ziekenhuisopnames kan de R0 hoger zijn dan 1. Als er op een gegeven moment nog maar 1 besmet persoon in Nederland is, en die besmet 2 andere personen, staat de R0 op 2.0, maar zijn er "maar" 3 besmette personen. Dit wil je echter niet al te lang laten duren want vanwege exponentiële groei zit je dan in no-time weer op tienduizenden besmettingen. Dus het blijft zaak zo goed mogelijk te modelleren, monitoren en vroeg in te dammen.
We hoeven het ook niet te dramatiseren, maar ik reageerde in eerste instantie op hooibaal die ze als een stel halfgoden neerzet. Laten we eerlijk zijn, we hoeven het RIVM ook niet op een voetstuk te plaatsen of zo. Want ze hebben genoeg foutieve inschattingen gemaakt dat er blind achteraan lopen ook niet altijd verstandig is gebleken.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Wij volgden slechts een paar dagen later, dus geen enkele reden om dit zo te dramatiseren
Van Dissel:"We bepalen de R0 op basis van ziekenhuisopnames."quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:58 schreef Tourniquet het volgende:
Ook met heel weinig ziekenhuisopnames kan de R0 hoger zijn dan 1.
Lijkt me zaak achter niemand blind aan te lopen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hoeven het ook niet te dramatiseren, maar ik reageerde in eerste instantie op hooibaal die ze als een stel halfgoden neerzet. Laten we eerlijk zijn, we hoeven het RIVM ook niet op een voetstuk te plaatsen of zo. Want ze hebben genoeg foutieve inschattingen gemaakt dat er blind achteraan lopen ook niet altijd verstandig is gebleken.
Uiteraard, maar ik neem aan dat ze dat ook meewegen bij het modelleren, net zoals ze de compliance ook meewegen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarentegen moet je ook heel voorzichtig zijn met exponentiële extrapolatie. Het is natuurlijk prachtig paniekzaaien door een grafiekje te tonen hoe dramatisch de boel explodeert als de R0 tijdenlang op 3 ligt, maar in de praktijk vlakt zo'n factor om vele redenen doorgaans snel af.
Ik gok dat dat een wat versimpelde weergave zal zijn van het daadwerkelijke model. Feit is wel dat met minder datapunten de onzekerheid zal toenemen (de grijze banden in het grafiekje). Het vervelende is dat in de media die onzekerheidsfactor zelden wordt meegenomen in de berichtgeving.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:19 schreef Za het volgende:
[..]
Van Dissel:"We bepalen de R0 op basis van ziekenhuisopnames."
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:54 schreef kibo het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 13 juni 2020 12:37 schreef Simmertje het volgende:
Eén onderzoeker denkt echter dat het de reden is waarom in de VS en Zuid-Amerika zoveel besmettingen zijn.
Als je de worldometer country stats aflopend sorteert op cases/1Mpop zie je geen (Z)Amerikaanse landen in de top staan.
Nepnieuws dus.
Gok dat de post waar ze op reageert verwijderd is (en dat ze haar reactie vergeten zijn), anders snap ik hem ook niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:49 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien handig wanneer je de user even quote wanneer je je dagelijkse vermanende berichtje neertypt.
Ik meld het maar even maar dit is geen nieuws.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:37 schreef Simmertje het volgende:
Dit zijn niet mensen die gister zijn overleden, maar gister gemeldquote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Positief geteste personen
48.640*
(+179)
Ziekenhuisopnames 11.822
(+9)
Overleden personen
6.057** (+4)
Houdt het nou nooit op
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
48.640*
(+179)
Ziekenhuisopnames 11.822
(+9)
Overleden personen
6.057** (+4)
Houdt het nou nooit op
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:29 schreef Nia het volgende:
Op deze manier houden de huidige machthebbers van ons land het vuurtje smeulende en behouden ze de noodzaak tot die 1 juli noodwet.
Chili is verbannen uit Zuid-Amerika ofzo? En laten we ook niet vergeten dat een land als Brazilië misschien niet hoog in het lijstje gevallen per capita staat, maar ook niet bepaald hoog in het aantal testen per capita.quote:
Als het realistisch is dat dit eind dit jaar beschikbaar is en aan de toch wel strenge NLse dan wel Europese eisen voldoet, dan petje af naar de ontwikkelaars.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:23 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)el-coronavaccin.html
Jij leest ook gewoon iedere keer wat je erin wil lezen, hè?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:32 schreef Za het volgende:
[..]
Wellicht, maar is dat acceptabel?
Ondertussen is het virus aan het opleven volgens deze experts op basis van deze troep.
Etherische olien? Dat zijn geen medicijnen, he. Dat kun je scharen onder homeopathie. Ik wil niet zeggen dat homeopathie niks kan doen, maar het valt niet onder reguliere geneeskunde en medicijnen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom ontwijkt het RIVM een mogelijk corona geneesmiddel? Waarom stuurt het RIVM überhaupt aan op een andere oplossing dan een jaarlijkse vaccinatie voor een virus dat mild blijkt en inmiddels afwezig is? Alexander Sascha Kalem en Ramon Bril in gesprek.
Alexander Sascha Kalem heeft negen distilleerderijen waar etherische oliën worden geproduceerd uit medicinale planten. Een van de plantensoorten waar hij zich in specialiseert lijkt mogelijk zeer goede effectiviteit te hebben tegen coronavirussen. Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken waaruit dit blijkt. Opmerkelijk, zeker tijdens een crisis van deze grootte. De FDA uit America reageert snel en adequaat en geeft hem de mogelijkheid zijn oliën te testen. Het RIVM en de instanties in Spanje echter niet. Waarom? Wat maakt dat men zo naargeestig enkel naar een vaccinatie toewerkt?
nee, voorlopig houd het niet opquote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
48.640*
(+179)
Ziekenhuisopnames 11.822
(+9)
Overleden personen
6.057** (+4)
Houdt het nou nooit op
"Laten we voor het gemakt van de berekening eens aannemen dat de tests die de GGD nu uitvoert, percentages heeft van 98% sensitiviteit en 98% specificiteit. In beide gevallen krijg je dan 2% fouten."quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:56 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand hier verstand van en het kan bevestigen of weerleggen?
https://www.maurice.nl/20(...)el-nul-besmettingen/
Zeker.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:06 schreef Elan het volgende:
Dat die slachterijen wereldwijd tot zoveel besmettingen heeft geleid zou mogelijk komen door de temperatuur en niet door de arbeidsomstandigheden las ik net.
Interessante theorie wel.
Dat word wat als alles weer zo goed als open is en we de herfst/winter weer ingaan.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:06 schreef Elan het volgende:
Dat die slachterijen wereldwijd tot zoveel besmettingen heeft geleid zou mogelijk komen door de temperatuur en niet door de arbeidsomstandigheden las ik net.
Interessante theorie wel.
De Spaanse Griep daar hebben we m weer, het is geen griepje.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat word wat als alles weer zo goed als open is en we de herfst/winter weer ingaan.
De spaanse griep was ook aardig "uitgedoofd" in de zomer.
okquote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De Spaanse Griep daar hebben we m weer, het is geen griepje.
De kans dat dit virus omslaat als de Spaanse Griep is verwaarloosbaar klein.
Homeopathie is compleet iets anders dan wat jij bedoeltquote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Etherische olien? Dat zijn geen medicijnen, he. Dat kun je scharen onder homeopathie. Ik wil niet zeggen dat homeopathie niks kan doen, maar het valt niet onder reguliere geneeskunde en medicijnen.
Ja men staart zich veel te veel blind op die anderhalve meter terwijl luchtkwaliteit minstens zo'n belangrijke rol lijkt te spelen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat word wat als alles weer zo goed als open is en we de herfst/winter weer ingaan.
In dit artikel vraagt men zich zelfs af of het wel een luchtwegziekte is en geen bloedvatziekte. Zou veel verklaren.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik reduceer het niet tot bullshit, ik zeg dat het geen medicijnen zijn conform reguliere geneeskunde en medicijnen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Homeopathie is compleet iets anders dan wat jij bedoelt
Homeopathie kan niets doen en heeft hier niets mee te maken
Etherische oliën zouden prima werkzaam kunnen zijn, ook binnen de reguliere geneeskunde.
Zat medicatie die oorspronkelijk vanuit planten komt en later op andere schaal gemaakt is gaan worden of synthetisch gemaakt is.
Denk aan aspirine.
Over dit voorbeeld kan ik geen oordeel geven maar direct tot bullshit bestempelen is ook onzinnig
Etherische olie is geen homeopathie, dat bedoel ikquote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik reduceer het niet tot bullshit, ik zeg dat het geen medicijnen zijn conform reguliere geneeskunde en medicijnen.
Ik heb zelf best goede ervaringen met etherische oliën.
Een derde van wereldbevolking heeft de Spaanse griep gehad. Niet zo vreemd dat het dan op een gegeven moment uitdooft.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het is geen griep en covid heeft hele andere symptomen, maar de Spaanse griep was ook geen 'griepje'. En er zijn wel corona virussen (OC43) die wij tot de periodieke griep rekenen. Dus simpelweg zeggen het is geen griepje dus we kunnen alle vergelijkingen daarmee door het riool gooien klopt ook niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Verander de specificiteit eens van 98% naar 100% en doe het daarna eens naar 90%. Doe hierna hetzelfde voor de sensitiviteit en krijg wat feeling voor de getallen. Op deze manier zie je hoe gevaarlijk de aanname van 98/98 is, terwijl de praktijk 65/100 is.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:56 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand hier verstand van en het kan bevestigen of weerleggen?
Covid lijkt kwa symptomen veel meer bloedziekte dan een luchtweg ziekte inderdaad. Het is een afwijking in de zuurstof toevoer van bloed naar longen en daarom manifesteert het zich als long probleem. Maar er zijn ook allerhande stollingsporblemen verbonden aan covid.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In dit artikel vraagt men zich zelfs af of het wel een luchtwegziekte is en geen bloedvatziekte. Zou veel verklaren.
https://elemental.medium.(...)rything-2c4032481ab2
Voor een uitgebreide uitleg over sensitiviteit en specificiteit, heb ik een lang stuk over getypt ergens in april in het VS topic. Niet moeilijk terug te vinden.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:38 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Verander de specificiteit eens van 98% naar 100% en doe het daarna eens naar 90%. Doe hierna hetzelfde voor de sensitiviteit en krijg wat feeling voor de getallen. Op deze manier zie je hoe gevaarlijk de aanname van 98/98 is, terwijl de praktijk 65/100 is.
Het klinkt overtuigend, maar de getallen kloppen van geen kant.
Inderdaad. Ook het feit dat het zich over het hele lichaam verspreid en overal voor problemen zorgt. Van top (o.a. beroertes) tot teen (covid-tenen). Verklaart ook de gemelde nierproblemen en de diversiteit aan overige klachten. Ik vind het heel plausibel klinken.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Covid lijkt kwa symptomen veel meer bloedziekte dan een luchtweg ziekte inderdaad. Het is een afwijking in de zuurstof toevoer van bloed naar longen en daarom manifesteert het zich als long probleem. Maar er zijn ook allerhande stollingsporblemen verbonden aan covid.
Bij die demonstratie had overgrote meerderheid een mondkapje op,dat is een totaal andere situatie dan dronken wappies in polonaise over het Rembrandtplein of op Stratumseindquote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit dus. Na zoveel "incidenten die gaan leiden tot pieken" met als kers op de taart een demonstratie met duizenden mensen zonder afstand, wat geen enkele piek gaat veroorzaken kan mag er wel weer eens even een evaluatie plaatsvinden. Maar nee stug vol blijven houden
Het RIVM zei dat mondkapjes niet werken dus als dit hun stelling zou zijn gooien ze hun eigen ruiten in.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Bij die demonstratie had overgrote meerderheid een mondkapje op,dat is een totaal andere situatie dan dronken wappies in polonaise over het Rembrandtplein of op Stratumseind
Oh, dan wil ik het wel even zeggen. Homeopathie doet geen fuck. Het is water.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Etherische olien? Dat zijn geen medicijnen, he. Dat kun je scharen onder homeopathie. Ik wil niet zeggen dat homeopathie niks kan doen, maar het valt niet onder reguliere geneeskunde en medicijnen.
Brazilië, Mexico, India.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:47 schreef Blik het volgende:
Alsof hitte een rol speelt bij Covid-19. Grootste brandhaard is Brazilië op dit moment. Daar is het over de hele linie heen gewoon warm
Dat bewijst nog niet dat het helemaal geen rol speelt. Als het in Brazilië wel koel was geweest zou de uitbraak wellicht nog heftiger zijn geweest.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:47 schreef Blik het volgende:
Alsof hitte een rol speelt bij Covid-19. Grootste brandhaard is Brazilië op dit moment. Daar is het over de hele linie heen gewoon warm
ze zeiden dat ze niet zouden werken omdat ze er amper waren in februari/maartquote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het RIVM zei dat mondkapjes niet werken dus als dit hun stelling zou zijn gooien ze hun eigen ruiten in.
Ja, eureka, er komt dit jaar nog een vaccin. Tuurlijk, terwijl er jaren over een vaccin gedaan wordt en zelfs van aids en andere virussen nog niet eens een vaccin is.... Ik zou er niet aan beginnen, dat kan nooit wat zijn met alle gevolgen van dien! Medicijnen is nu prio 1!quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:23 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)el-coronavaccin.html
Zucht.....quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het RIVM zei dat mondkapjes niet werken dus als dit hun stelling zou zijn gooien ze hun eigen ruiten in.
We zitten met mondkapjes in het OV vanwege het RIVMquote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zuidelijke staten is het niet heel erg warm nu. In de nacht richting de 4 graden. Wat noordelijker is het aangenaam maar heb je ook koudere nachten. Wordt daar nu winter, ook al is dat dan meer vergelijkbaar met winter in Spanje dan hier.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:47 schreef Blik het volgende:
En de receptor waar deze corona aan bind (ACE2) heeft onder andere zijn functie in bloed dus gek is het niet idd.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook het feit dat het zich over het hele lichaam verspreid en overal voor problemen zorgt. Van top (o.a. beroertes) tot teen (covid-tenen). Verklaart ook de gemelde nierproblemen en de diversiteit aan overige klachten. Ik vind het heel plausibel klinken.
Het lijkt meer in lijn te zijn met het griepseizoen. Dat loopt in Brazilië nu tot in juli en bv in New Delhi in India nog tot september.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:47 schreef Blik het volgende:
Oh lekker dan, heb net een heerlijke portie sushi op met zalm. Ben zo ontzettend corona-moe, dat het mij inmiddels meer geen moer interreseert. Vorige week heerlijk weer eens een vriendin met jonge kinderen op visite gehad in huis, ammehoela die anderhalve meter, daar houden kleuters zich sowieso niet aan.quote:Op zondag 14 juni 2020 00:49 schreef Za het volgende:
Delen van Peking weer in lockdown, 46 besmettingen in 3 dagen, oorsprong vismarkt.
Indertijd had Wuhan 250 besmettingen toen het in lockdown ging, Peking nog niet eens 20.
De overheid zoekt het in zalmen, verkoop stopgezet, vliegtuigen met zalmen aan boord worden geweerd, supermarkten verkopen geen zalm meer, en mensen wordt afgeraden rauwe zalm te eten, ondanks dat zalmen zelden het virus hebben overgedragen op mensen, volgens de een of andere deskundige (geen enkele bron dat dat ooit gebeurd is BTW)
"De uitbraak moet vanwege de parallel met Wuhan nauwgezet onderzocht worden".
https://nos.nl/artikel/23(...)gezet-onderzoek.html
quote:Op zondag 14 juni 2020 00:49 schreef Za het volgende:
Delen van Peking weer in lockdown, 46 besmettingen in 3 dagen, oorsprong vismarkt.
Indertijd had Wuhan 250 besmettingen toen het in lockdown ging, Peking nog niet eens 20.
De overheid zoekt het in zalmen, verkoop stopgezet, vliegtuigen met zalmen aan boord worden geweerd, supermarkten verkopen geen zalm meer, en mensen wordt afgeraden rauwe zalm te eten, ondanks dat zalmen zelden het virus hebben overgedragen op mensen, volgens de een of andere deskundige (geen enkele bron dat dat ooit gebeurd is BTW)
"De uitbraak moet vanwege de parallel met Wuhan nauwgezet onderzocht worden".
https://nos.nl/artikel/23(...)gezet-onderzoek.html
En een vaccin ga ik absoluut nooit laten prikken, wat een onzin allemaal. Wel benieuwd ben ik naar het virus-onderzoek lucht of bloed infectie, maar aan de andere kant ook een soort fatalistische berusting, een mens is een zoogdier en gaat een keer dood.quote:
Ik wel vriend, hoe eerder dit virus onder controle is de beter.quote:Op zondag 14 juni 2020 01:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En een vaccin ga ik absoluut nooit laten prikken, wat een onzin allemaal. Wel benieuwd ben ik naar het virus-onderzoek lucht of bloed infectie, maar aan de andere kant ook een soort fatalistische berusting, een mens is een zoogdier en gaat een keer dood.
Dit topic loopt hetzelfde pad als het virus in NLquote:Op zondag 14 juni 2020 08:47 schreef Messina het volgende:
Er was een tijd dat tussen bedtijd en opstaan 2 topics compleet werden volgepraat. Nu is het nog niet eens een pagina.
Buiten het idiote zorgstelsel in de VS geeft dit ook nog maar weer eens aan hoe belachelijk inefficiënt en duur de Amerikaanse gezondheidszorg is. Bijna 10.000 dollar per dag alleen al voor een plekje op de IC, exclusief een beademingsapparaatquote:Gigantische ziekenhuisrekening voor Amerikaan die corona overleefde
Een coronapatiënt uit Seattle die twee maanden in het ziekenhuis lag en de ziekte ternauwernood overleefde, heeft een rekening gekregen van ruim 1,1 miljoen dollar (bijna 1 miljoen euro). The Seattle Times schrijft over deze Michael Flor (70).
In 181 pagina's legt het ziekenhuis haarfijn uit waaraan al dat geld is besteed. Bijvoorbeeld 9736 dollar per dag voor zijn kamer op de intensive care en 2835 per dag voor een beademingsapparaat. De twee dagen dat Flor het er het slechtst aan toe was, toen zijn hart, nieren en longen faalden, kostten bijna 100.000 dollar. "Op dat moment deden de artsen alles wat ze konden bedenken", zegt hij.
Het goede nieuws voor Flor is dat hij waarschijnlijk niets van de rekening hoeft te betalen. Hij is gedekt door Medicare, het federale zorgverzekeringsstelsel voor senioren in de VS. Ook de meeste andere coronapatiënten in de VS krijgen hun medische kosten (grotendeels) vergoed.
Een IC bed is ook gewoon ontzettend duur. Laten we blij zijn dat we hier dus wel een efficiënt zorgstelsel hebben.quote:Op zondag 14 juni 2020 10:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Buiten het idiote zorgstelsel in de VS geeft dit ook nog maar weer eens aan hoe belachelijk inefficiënt en duur de Amerikaanse gezondheidszorg is. Bijna 10.000 dollar per dag alleen al voor een plekje op de IC, exclusief een beademingsapparaat
Jij denkt dat er niet een of andere onzichtbare kapitalist op een dikke boot vol met escorts aan het genieten is van die rekeningen?quote:Op zondag 14 juni 2020 10:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Buiten het idiote zorgstelsel in de VS geeft dit ook nog maar weer eens aan hoe belachelijk inefficiënt en duur de Amerikaanse gezondheidszorg is. Bijna 10.000 dollar per dag alleen al voor een plekje op de IC, exclusief een beademingsapparaat
het zal hier toch niet veel minder zijn die kosten, dat je er tegen verzekerd bent is wat andersquote:Op zondag 14 juni 2020 11:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij denkt dat er niet een of andere onzichtbare kapitalist op een dikke boot vol met escorts aan het genieten is van die rekeningen?
Er klopt in ieder geval geen kut van dat zijn we snel eens.
Ik krijg een rekening van honderden euro’s als ik 5 minuten met een specialist gesproken heb. Ik gok dat een dag op de IC hier ook 5cijfers voor de komma is.quote:Op zondag 14 juni 2020 10:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
verschil is toch wel groter dan ik dacht, zal ook met liability te maken hebben daar plus dat ze gewoon commercieel zijn uiteraardquote:Op zondag 14 juni 2020 11:27 schreef OmniRocket het volgende:
In Nederland blijkbaar 2500 per dag in 2017. Dat is wel een bizar verschil al, vraag mij af waar dat dan in zit.
Fijn topic. Ik lees daar vooral veel positieve ervaringen.quote:Op zondag 14 juni 2020 03:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Survivors of COVID, what changes have you noticed to your health since you’ve recovered?
https://www.reddit.com/r/(...)es_have_you_noticed/
Dat kost het niet, dat is wat in rekening wordt gebrachtquote:Op zondag 14 juni 2020 11:27 schreef OmniRocket het volgende:
In Nederland blijkbaar 2500 per dag in 2017. Dat is wel een bizar verschil al, vraag mij af waar dat dan in zit.
twitter:TijlHendrich twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 15:48:38KPMG loopt met zevenmijlslaarzen van DNB scenario's naar "doe dit en krijg >100 mrd"
Wat werkt er niet? Het is weekend dus:
#draadje 👇 #Coronavirusnl @DavidIkkersheim
1 https://t.co/xcEYn12cWp reageer retweet
Jij denkt van niet? 1 miljoen, daar kun je 15 mensen een jaar lang fulltime voor laten werken. Ik weet niet hoor. En dat in een maandje.... Dus 180 mensen om 1 persoon te onderhouden 1 maand? Natuurlijk klopt daar helemaal niks van.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zal hier toch niet veel minder zijn die kosten, dat je er tegen verzekerd bent is wat anders
Met gezonde marktwerking kan niemand van dit soort monopoly profits behalen.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
verschil is toch wel groter dan ik dacht, zal ook met liability te maken hebben daar plus dat ze gewoon commercieel zijn uiteraard
ik zag alleen die 10.000 en dacht dat het iets van 5 of 6000/dag was maar blijkbaar ligt dat lagerquote:Op zondag 14 juni 2020 12:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij denkt van niet? 1 miljoen, daar kun je 15 mensen een jaar lang fulltime voor laten werken. Ik weet niet hoor. En dat in een maandje.... Dus 180 mensen om 1 persoon te onderhouden 1 maand? Natuurlijk klopt daar helemaal niks van.
Mensen zijn echt liever bang hoor, dat een hele selecte groep mensen echt risico loopt en de overige groepen nauwelijks weten we al sinds begin maart, het is nu 3.5 maand later.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)achten-25755055.html
Steeds meer verzet. Het broeit onder de mensen, hopelijk straks steeds meer!
Als dit iets bewijst is het wel: Virus uitdoven met nauwelijks groepsimmuniteit is totale kolder, zeker in stedelijk gebied.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef Predator40 het volgende:
Peking is wel een goed voorbeeld dat als het virus zelfs ECHT is uitgedoofd ( 55 dagen geen nieuwe besmettingen ontdekt ) weer binnen no time terug kan komen.......en dan zitten er hier mensen te springen om alles weer open te gooien zonder social distancing en mogelijk nog een pinkpop te houden
vrijdag een terrasje gepakt en behalve dat je een plaats aangewezen krijgt ipv dat je zelf een plekje zoekt eigenlijk geen verschil met pre corona, je zit wat verder van elkaar af al had ik niet het idee dat het 1,5 m was tussen de tafelsquote:Op zondag 14 juni 2020 12:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)achten-25755055.html
Steeds meer verzet. Het broeit onder de mensen, hopelijk straks steeds meer!
inderdaad, het is beter het gecontroleerd te laten sluimerenquote:Op zondag 14 juni 2020 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dit iets bewijst is het wel: Virus uitdoven met nauwelijks groepsimmuniteit is totale kolder, zeker in stedelijk gebied.
Als het de pest was geweest qua impact had ik geprefereerd dat het leger aardappelen kwam brengen aan de voordeur en we idd in lock down zouden gaan maar dit virus is dus echt totaal niet dodelijk voor jonge mensen zonder gezondheidsklachten.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
inderdaad, het is beter het gecontroleerd te laten sluimeren
betekend niet dat je alle ouderen en kwetsbaren dan moet opsluiten en dat de jongeren lekker kunnen gaan feesten.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het de pest was geweest qua impact had ik geprefereerd dat het leger aardappelen kwam brengen aan de voordeur en we idd in lock down zouden gaan maar dit virus is dus echt totaal niet dodelijk voor jonge mensen zonder gezondheidsklachten.
Want het is solidair dat als een bepaalde groep lasten heeft, dat iedereen onnodig dezelfde lasten voelt?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
betekend niet dat je alle ouderen en kwetsbaren dan moet opsluiten en dat de jongeren lekker kunnen gaan feesten.
onnodig is de vraag......quote:Op zondag 14 juni 2020 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want het is solidair dat als een bepaalde groep lasten heeft, dat iedereen onnodig dezelfde lasten voelt?
Ik snap deze redenatie niet.
Dit dus. De ernst van het virus - maatregelen en hysterie daarover staat totaal niet in verhouding met elkaar. Wanneer het virus gezonde mensen met bosjes neer liet vallen had je mij gerust maandenlang op mogen sluiten. Voor een virus dat te vergelijken is met een longontsteking (die voor mensen met onderliggend lijden vaak fataal is) is dit totaal niet gerechtvaardigd.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het de pest was geweest qua impact had ik geprefereerd dat het leger aardappelen kwam brengen aan de voordeur en we idd in lock down zouden gaan maar dit virus is dus echt totaal niet dodelijk voor jonge mensen zonder gezondheidsklachten.
Is het maatschappelijk wenselijk om als groep jeugd en jong volwassenen massaal besmet te laten raken en dit door onvoorzichtig gedrag toch weer bij verpleeghuizen en ouderen terecht te laten komen en hiermee ziekenhuizen te overbelasten?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want het is solidair dat als een bepaalde groep lasten heeft, dat iedereen onnodig dezelfde lasten voelt?
Ik snap deze redenatie niet.
Waarom zou je ouderen op moeten sluiten? Genoeg ouderen die er goed van af komen en fit genoeg zijn. De echte boosdoener is onderliggend lijden.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
betekend niet dat je alle ouderen en kwetsbaren dan moet opsluiten en dat de jongeren lekker kunnen gaan feesten.
waarom is dat je conclusie, het gaat er gewoon om het beheersbaar te houdenquote:Op zondag 14 juni 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik reageer op de klagers en huilies hier.....elke dag weer hetzelfde terwijl er alweer heel veel kan en mag.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom is dat je conclusie, het gaat er gewoon om het beheersbaar te houden
Hypothetisch als mocht blijken dat jij toch wat onderliggende problemen hebt en covid krijgt zie je dan principieel af van een ziekenhuisopname?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom zou je ouderen op moeten sluiten? Genoeg ouderen die er goed van af komen en fit genoeg zijn. De echte boosdoener is onderliggend lijden.
Het is van belang te bedenken dat Wuhan slechts 250 bevestigde besmettingen had toen ze in lockdown gingen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef Predator40 het volgende:
Peking is wel een goed voorbeeld dat als het virus zelfs ECHT is uitgedoofd ( 55 dagen geen nieuwe besmettingen ontdekt ) weer binnen no time terug kan komen.......en dan zitten er hier mensen te springen om alles weer open te gooien zonder social distancing en mogelijk nog een pinkpop te houden
of hun familie/partner ?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hypothetisch als mocht blijken dat jij toch wat onderliggende problemen hebt en covid krijgt zie je dan principieel af van een ziekenhuisopname?
twitter:DieTukkerfries twitterde op zondag 14-06-2020 om 12:20:21Cijfers; dit zijn de Europese gebiedsdelen waar in de voorbije zeven dagen de meeste nieuwe diagnoses werden gesteld.
Zweden doet het inderdaad anders dan de rest ja. Volgens mij willen ze elkaar daar dolgraag de hele zomer lekker blijven besmetten. Ofzo. https://t.co/C7NBm7Tigc reageer retweet
maar cijfers uit China, ik vertrouw ze nietquote:Op zondag 14 juni 2020 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
Het is van belang te bedenken dat Wuhan slechts 250 bevestigde besmettingen had toen ze in lockdown gingen.
Dat aantal liep in totale lockdown op tot 60.000 bevestigde besmettingen.
Het zij zo dan. Daarvoor hoeft een hele samenleving niet op zijn gat te liggen om mij daar eventueel voor te beschermen. Zou ik mij erg slecht over voelen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hypothetisch als mocht blijken dat jij toch wat onderliggende problemen hebt en covid krijgt zie je dan principieel af van een ziekenhuisopname?
Zweden was het grote voorbeeld toch van sommigen hier ?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:26 schreef Momo het volgende:
twitter:DieTukkerfries twitterde op zondag 14-06-2020 om 12:20:21Cijfers; dit zijn de Europese gebiedsdelen waar in de voorbije zeven dagen de meeste nieuwe diagnoses werden gesteld.
Zweden doet het inderdaad anders dan de rest ja. Volgens mij willen ze elkaar daar dolgraag de hele zomer lekker blijven besmetten. Ofzo. https://t.co/C7NBm7Tigc reageer retweet
Lekker boeiend hoe veel besmettingen daar zijn. Raken of zijn de ziekenhuizen daar overbelast? Nee.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zweden was het grote voorbeeld toch van sommigen hier ?
Hou eens op met het decimeren van de situatie. Er zijn oude mensen die er zo van af zijn en er zijn ook best wat jongere mensen die een harde klap krijgen van het virus.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom zou je ouderen op moeten sluiten? Genoeg ouderen die er goed van af komen en fit genoeg zijn. De echte boosdoener is onderliggend lijden.
het is gewoon te vroeg voor conclusies, wie weet krijg je hier een 2e golf in de winter die dan weer schadelijker is dan bij hun, je kan maar 1 keer dood gaanquote:Op zondag 14 juni 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zweden was het grote voorbeeld toch van sommigen hier ?
zeker wel boeiend alleen niet voor jou........quote:Op zondag 14 juni 2020 12:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe veel besmettingen daar zijn. Raken of zijn de ziekenhuizen daar overbelast? Nee.
Dat is ook exact wat er gebeurd tijdens een griep epidemie.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:21 schreef Basp1 het volgende:
Is het maatschappelijk wenselijk om als groep jeugd en jong volwassenen massaal besmet te laten raken en dit door onvoorzichtig gedrag toch weer bij verpleeghuizen en ouderen terecht te laten komen en hiermee ziekenhuizen te overbelasten?
hij is gewoon een grote egoist, dat blijkt aan alles.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Hou eens op met het decimeren van de situatie. Er zijn oude mensen die er zo van af zijn en er zijn ook best wat jongere mensen die een harde klap krijgen van het virus.
De man van mijn nicht is 40 jaar, superfit (rent marathons), maar heeft corona gehad en een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Nu nog steeds echt drama met de conditie. Misschien is het iets genetisch iets wat dit bepaald of de virusload. Maar ook voor veel jonge fitte mensen kan dit grote gevolgen hebben. Grote mond tot dat het iemand in je eigen omgeving treft....
Misschien dat daar nu iets veranderd, dat je niet met een griepje naar oma gaat.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:30 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is ook exact wat er gebeurd tijdens een griep epidemie.
Griep is voor veel ouderen ronduit gevaarlijk, maar bezoek wordt niet geweerd, getest of gevraagd eigen verantwoordelijkheid te nemen bij griep. Mensen zitten doodleuk hoestend en proestend bij de bejaarden op bezoek, voor corona iig .
Vandaar de dranghekken rond verpleeghuizen.
Nee dat is niet de vraag, waarom zou dat de vraag zijn in hemelsnaam? Het gijzelen van de maatschappij op basis van hypothetische angstbeelden mag wel eens over zijn. Je mag zelf weten of je als angsthaas door het leven gaat, dat hoef je nog niet door te drukken bij mensen die wél door willen gaan met het leven.quote:
en niet naar je werk.....en niet gaat shoppen etcquote:Op zondag 14 juni 2020 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien dat daar nu iets veranderd, dat je niet met een griepje naar oma gaat.
OK dat kan, het aanvankelijk aantal lag mogelijk veel hoger en het opgelopen aantal eveneens.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:26 schreef Tarado het volgende:
maar cijfers uit China, ik vertrouw ze niet
Wat maakt het uit dat mensen besmet raken? We liggen toch ook niet wakker wanneer er een griepgolf is? De ziekenhuizen zijn daar niet overbelast of vol, daar is het allemaal om te doen toch? De zorg moet het aankunnen. Zolang mensen geen of lichte klachten ondervinden (95%) maakt het geen donder uit of je besmet raakt of niet. Dit virus is zo dodelijk niet en resulteert niet automatisch in een ziekenhuisopname, zie dat nou eens in man.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeker wel boeiend alleen niet voor jou........
Dan hou je dus op met leven totdat er een vaccin is, omdat iedereen zelf keuzes maakt en mogelijkerwijs onzorgvuldig is, ja sorry hoor, dat is dan je eigen schuld.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het maatschappelijk wenselijk om als groep jeugd en jong volwassenen massaal besmet te laten raken en dit door onvoorzichtig gedrag toch weer bij verpleeghuizen en ouderen terecht te laten komen en hiermee ziekenhuizen te overbelasten?
Waarom moet je mensen hier neerzetten als angsthaas, hier worden types zoals jij toch ook niet consequent aangesproken als ziektehitsers?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee dat is niet de vraag, waarom zou dat de vraag zijn in hemelsnaam? Het gijzelen van de maatschappij op basis van hypothetische angstbeelden mag wel eens over zijn. Je mag zelf weten of je als angsthaas door het leven gaat, dat hoef je nog niet door te drukken bij mensen die wél door willen gaan met het leven.
Is alleen maar aan te prijzen als dat gaat met goed isoleren van de ouderen / kwetsbaren, wij gaan het hier straks moeilijk krijgen in de winter allicht en een tweede golf krijgen vanwege beperkte immuniteit.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:26 schreef Momo het volgende:
Uitstekend verwoord. Angsthazen mogen lekker hun eigen voordeur dichtlassen en wekelijks hun boodschapjes laten bezorgen. Niemand die ze tegenhoudt. Voor deze struisvogels hoeft de hele samenleving niet op zijn gat te liggen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee dat is niet de vraag, waarom zou dat de vraag zijn in hemelsnaam? Het gijzelen van de maatschappij op basis van hypothetische angstbeelden mag wel eens over zijn. Je mag zelf weten of je als angsthaas door het leven gaat, dat hoef je nog niet door te drukken bij mensen die wél door willen gaan met het leven.
Dit.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat mensen besmet raken? We liggen toch ook niet wakker wanneer er een griepgolf is? De ziekenhuizen zijn daar niet overbelast of vol, daar is het allemaal om te doen toch? De zorg moet het aankunnen. Zolang mensen geen of lichte klachten ondervinden (95%) maakt het geen donder uit of je besmet raakt of niet. Dit virus is zo dodelijk niet en resulteert niet automatisch in een ziekenhuisopname, zie dat nou eens in man.
Hou je op met leven, omdat enkele (leuke) sociale bezigheden op dit moment niet meer kunnen?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan hou je dus op met leven totdat er een vaccin is, omdat iedereen zelf keuzes maakt en mogelijkerwijs onzorgvuldig is, ja sorry hoor, dat is dan je eigen schuld.
quote:Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan hou je dus op met leven totdat er een vaccin is, omdat iedereen zelf keuzes maakt en mogelijkerwijs onzorgvuldig is, ja sorry hoor, dat is dan je eigen schuld.
Afhankelijk van hoe je 'lichte' klachten interpreteert ligt dat percentage wel aanmerkelijk lager. Als je 'lichte' klachten interpreteert als 'hoeft niet naar het ziekenhuis' zal het inderdaad in die orde van grootte liggen, maar genoeg mensen die doodziek thuisliggen door een coronainfectie.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zolang mensen geen of lichte klachten ondervinden (95%) maakt het geen donder uit of je besmet raakt of niet.
dan heb je sws al een kut leven als je alleen daar afhankelijk van bent hahahaquote:Op zondag 14 juni 2020 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hou je op met leven, omdat enkele (leuke) sociale bezigheden op dit moment niet meer kunnen?
en maar klagen elke dag, man man man wat kansloos is dit ookquote:Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef Momo het volgende:
Dan gehuil nu nog over de lockdown, je kunt vrijwel alles weer doen.
Jullie doen net of we in China leven waar je niet naar buiten mocht en de overheid en doos noedels over je hek flikkert.
Je hebt een kutleven als je afhankelijk bent van sociale contacten?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan heb je sws al een kut leven als je alleen daar afhankelijk van bent hahaha
van alleen maar sociale contacten.....trouwens, die zijn ook gewoon weer mogelijk dus ik snap het hele geklaag niet.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt een kutleven als je afhankelijk bent van sociale contacten?
momenteel is het verschil in aanpak NL vs Zweden niet zo groot tochquote:Op zondag 14 juni 2020 12:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is alleen maar aan te prijzen als dat gaat met goed isoleren van de ouderen / kwetsbaren, wij gaan het hier straks moeilijk krijgen in de winter allicht en een tweede golf krijgen vanwege beperkte immuniteit.
Methode Zweden kunnen ze langdurig volhouden.
Zweden heeft ook geen significante immuniteit hoor. En verder, wat is nu nog het verschil tussen Zweden en Nederland?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is alleen maar aan te prijzen als dat gaat met goed isoleren van de ouderen / kwetsbaren, wij gaan het hier straks moeilijk krijgen in de winter allicht en een tweede golf krijgen vanwege beperkte immuniteit.
Methode Zweden kunnen ze langdurig volhouden.
Gemiddeld ziek je dan een paar weken uit als het zo zwaar valt en ben je weer goed op de been. Misschien nog wat vermoeid maar dat is het dan ook. De bloedbank had een onderzoek gedaan dat rond maart/april al een aanzienlijk deel van de bevolking antistoffen had voor covid-19. Die zijn nergens geregistreerd natuurlijk, want die liepen rond met 0 klachten of eventueel een verkoudheid. Daar hoeft toch niet een hele samenleving voor op zijn gat te gaan liggen? Een aanzienlijk deel wat rondgelopen heeft met nauwelijks klachten. De verhouding is totaal zoek. Massahysterie gecreeerd door de media en de overheid, en de WHO voorop.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe je 'lichte' klachten interpreteert ligt dat percentage wel aanmerkelijk lager. Als je 'lichte' klachten interpreteert als 'hoeft niet naar het ziekenhuis' zal het inderdaad in die orde van grootte liggen, maar genoeg mensen die doodziek thuisliggen door een coronainfectie.
We hebben nooit een lockdown gehad, en geen beperking qua sociale contacten behalve dat je niet in polonaise door de kroeg kanquote:Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt een kutleven als je afhankelijk bent van sociale contacten?
blijf je nu net zolang klagen en janken totdat o.a pinkpop weer mogelijk is ?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gemiddeld ziek je dan een paar weken uit als het zo zwaar valt en ben je weer goed op de been. Misschien nog wat vermoeid maar dat is het dan ook. De bloedbank had een onderzoek gedaan dat rond maart/april al een aanzienlijk deel van de bevolking antistoffen had voor covid-19. Die zijn nergens geregistreerd natuurlijk, want die liepen rond met 0 klachten of eventueel een verkoudheid. Daar hoeft toch niet een hele samenleving voor op zijn gat te gaan liggen? Een aanzienlijk deel wat rondgelopen heeft met nauwelijks klachten. De verhouding is totaal zoek. Massahysterie gecreeerd door de media en de overheid, en de WHO voorop.
Aanzienlijk deel? Nu nog steeds maar 5.5%quote:Op zondag 14 juni 2020 12:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gemiddeld ziek je dan een paar weken uit als het zo zwaar valt en ben je weer goed op de been. Misschien nog wat vermoeid maar dat is het dan ook. De bloedbank had een onderzoek gedaan dat rond maart/april al een aanzienlijk deel van de bevolking antistoffen had voor covid-19. Die zijn nergens geregistreerd natuurlijk, want die liepen rond met 0 klachten of eventueel een verkoudheid. Daar hoeft toch niet een hele samenleving voor op zijn gat te gaan liggen? Een aanzienlijk deel wat rondgelopen heeft met nauwelijks klachten. De verhouding is totaal zoek. Massahysterie gecreeerd door de media en de overheid, en de WHO voorop.
Genoeg dingen die nog niet mogelijk zijn. Ik kan niet naar de voetbal wekelijks in het stadion thuis en uit, niet naar de campus, geen feestjes, niet reizen naar verre landen. Ik lig hier niet wakker om, ik kan best zonder begrijp mij niet verkeerd maar we moeten niet doen alsof alles normaal is zonder enige beperkingen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijf je nu net zolang klagen en janken totdat o.a pinkpop weer mogelijk is ?
want anders ligt de hele samenleving op zijn gat
Dat zijn dus rond de 500k mensen die geen of nauwelijks klachten hebben ervaren en weer de oude zijn. Dat is nogal wat. Verhouding is zoek. Als we de angstbeelden en teksten hadden moeten geloven zouden deze mensen nog steeds thuis ziek in bed moeten liggen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Aanzienlijk deel? Nu nog steeds maar 5.5%
Het hele mkb afgrond in, hyperbool to much.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waar het mij vooral om te doen is , is dat we het hele mkb de afgrond in laten gaan met onzin maatregelen.
overdrijven is ook een vak maar hij kan niet naar de voetbal....dus dat is wel een rampquote:Op zondag 14 juni 2020 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het hele mkb afgrond in, hyperbool to much.![]()
De mkb bedrijven die in de evenementen en horeca sector werken hebben het zwaar, dat is maar een heel klein percentage van het totaal aantal mkb bedrijven in Nederland.
Nee, geen ramp, wel erg jammer. Ik kan er mee leven, dat zeg ik toch? Het leven is nog verre van hoe het eerst was, dat probeer ik er mee te zeggen. Heb je inhoudelijk nog wat te melden over het aantal mensen met antistoffen en dus geen klachten, of blijf je lekker in je angstbubbel zitten.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak maar hij kan niet naar de voetbal....dus dat is wel een ramp![]()
retail natuurlijk ook, echt niet alleen de horeca en evenementenquote:Op zondag 14 juni 2020 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het hele mkb afgrond in, hyperbool to much.![]()
De mkb bedrijven die in de evenementen en horeca sector werken hebben het zwaar, dat is maar een heel klein percentage van het totaal aantal mkb bedrijven in Nederland.
Maar hebben die het zo zwaar door maatregelen of gewoon omdat mensen voorzichtiger zijn?quote:Op zondag 14 juni 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
retail natuurlijk ook, echt niet alleen de horeca en evenementen
zal vooral het laatste zijn want winkels waren in principe niet gesloten hierquote:Op zondag 14 juni 2020 13:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar hebben die het zo zwaar door maatregelen of gewoon omdat mensen voorzichtiger zijn?
Je weet niet of ze niet of nauwelijks klachten hebben gehad, alleen dat ze niet op de IC hebben gelegen en niet dood zijn.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat zijn dus rond de 500k mensen die geen of nauwelijks klachten hebben ervaren en weer de oude zijn. Dat is nogal wat. Verhouding is zoek. Als we de angstbeelden en teksten hadden moeten geloven zouden deze mensen nog steeds thuis ziek in bed moeten liggen.
Sommige retail is al jaren aan het doodbloeden, dit is dan helaas voor hun de versnelde doodslag.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
retail natuurlijk ook, echt niet alleen de horeca en evenementen
Daarom. Het geklaag gaat over vermeende maatregelen. En er wordt altijd maar naar Zweden gewezen als het vermeende Walhalla, maar men lijkt geen idee te hebben wat daar de maatregelen zijn en hoe die zich verhouden tot hier.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal vooral het laatste zijn want winkels waren in principe niet gesloten hier
lijkt ook vrij veel op elkaar zeker nu de horeca hier ook weer gedeeltelijk geopend isquote:Op zondag 14 juni 2020 13:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarom. Het geklaag gaat over vermeende maatregelen. En er wordt altijd maar naar Zweden gewezen als het vermeende Walhalla, maar men lijkt geen idee te hebben wat daar de maatregelen zijn en hoe die zich verhouden tot hier.
Dat staat er toch helemaal niet. Vind je een beetje zwakjes overkomen door steeds een derde persoon te quoten om vervolgens sarcastisch te gaan doen over een ander.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak maar hij kan niet naar de voetbal....dus dat is wel een ramp![]()
Precies, ik zie het grote verschil ook niet zo. Ja de sportscholen zijn nog niet open, maar dat mag ook hier bijna weer voor de liefhebber.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt ook vrij veel op elkaar zeker nu de horeca hier ook weer gedeeltelijk geopend is
Hetzelfde kun je zeggen over de coronadoden.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:14 schreef Basp1 het volgende:
R
[..]
Sommige retail is al jaren aan het doodbloeden, dit is dan helaas voor hun de versnelde doodslag.
lach er maar om, het blijft lullig als je er gewoon net een boterham mee verdient je een nekslag krijgt toegediend die buiten je schuld ligtquote:Op zondag 14 juni 2020 13:14 schreef Basp1 het volgende:
R
[..]
Sommige retail is al jaren aan het doodbloeden, dit is dan helaas voor hun de versnelde doodslag.
De zorg kan het nu weer prima aan. De zorg is in Zweden nooit overspoeld geraakt, en dat is vreemd, gezien het aantal besmettingen en het een heel gevaarlijk virus betreft toch?quote:Op zondag 14 juni 2020 13:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je weet niet of ze niet of nauwelijks klachten hebben gehad, alleen dat ze niet op de IC hebben gelegen en niet dood zijn.
De maatregelen waren niet om jou te pesten, maar om te zorgen dat de medische zorg het aan zou kunnen. Dat is maar ternauwernood gelukt.
Valt natuurlijkhet nodige op af te dingen, het is maar de vraag of de (vrijwillige) bloeddonoren een afspiegeling van de samenleving is. En de mensen die klachten hadden moesten thuis blijven, dat resultaat dan in 5.5 %.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Aanzienlijk deel? Nu nog steeds maar 5.5%
Nu kan de zorg het prima aan, maar dat schreef ik niet he? Duitsland moest ons helpen zelfs.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De zorg kan het nu weer prima aan. De zorg is in Zweden nooit overspoeld geraakt, en dat is vreemd, gezien het aantal besmettingen en het een heel gevaarlijk virus betreft toch?
Dit virus is schromelijk overschat.
Ja uit solidariteit, niet omdat de ic's (over)vol waren. En waren nog 600 bedden beschikbaar.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Nu kan de zorg het prima aan, maar dat schreef ik niet he? Duitsland moest ons helpen zelfs.
Krijgen we dit geneuzel weer. Het openbare leven is echt zwaar ingeperkt geweest... Snap echt niet dat mensen doen alsof dat niet zo geweest is. Nee, het is geen China, maar tussen China en het oude leven zit een enorm spectrum.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
We hebben nooit een lockdown gehad, en geen beperking qua sociale contacten behalve dat je niet in polonaise door de kroeg kan
quote:Op zondag 14 juni 2020 13:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hetzelfde kun je zeggen over de coronadoden.![]()
Preventie.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Nu kan de zorg het prima aan, maar dat schreef ik niet he? Duitsland moest ons helpen zelfs.
quote:Op zondag 14 juni 2020 13:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De zorg kan het nu weer prima aan. De zorg is in Zweden nooit overspoeld geraakt, en dat is vreemd, gezien het aantal besmettingen en het een heel gevaarlijk virus betreft toch?
Dat moest helemaal niet. Achteraf hadden we ruim voldoende plekken. Ik zeg niet dat er veel problemen waren, maar achteraf gezien konden we deze eerste golf gewoon zelfstandig aan.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
geweest....quote:Op zondag 14 juni 2020 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Krijgen we dit geneuzel weer. Het openbare leven is echt zwaar ingeperkt geweest... Snap echt niet dat mensen doen alsof dat niet zo geweest is. Nee, het is geen China, maar tussen China en het oude leven zit een enorm spectrum.
quote:Op zondag 14 juni 2020 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
word je er zelf niet moe van? Continue hetzelfde lullen ipv naar de feiten te kijken
Immuniteit loopt gewoon rechtevenredig met aantal doden wss, tenzij je dus effectief ouderen isoleert.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zweden heeft ook geen significante immuniteit hoor. En verder, wat is nu nog het verschil tussen Zweden en Nederland?
Als we een dag of 4 later in lockdown waren gegaan hadden we het waarschijnlijk niet gered.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja uit solidariteit, niet omdat de ic's (over)vol waren. En waren nog 600 bedden beschikbaar.
Het probleem is dat er momenteel eerst een enorme achterstand moet worden weggewerkt, als er nu binnen 2 maanden weer een piek ontstaat kan de zorg het niet aan.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een gezond bedrijf moet gewoon 2 maanden reserve op de botten hebben, daarnaast is er best veel steun voor het MKB geweest.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
lach er maar om, het blijft lullig als je er gewoon net een boterham mee verdient je een nekslag krijgt toegediend die buiten je schuld ligt
nee dat was niet zo, dat ze in een vrij korte tijd veel IC bedden erbij hebben gezet was een noodmaatregel waardoor de IC zorg niet de standaard had die het zou moeten hebben, dus "gewoon zelfstandig" klopt nietquote:Op zondag 14 juni 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat moest helemaal niet. Achteraf hadden we ruim voldoende plekken. Ik zeg niet dat er veel problemen waren, maar achteraf gezien konden we deze eerste golf gewoon zelfstandig aan.
Ik ben van mening dat die pieken op IC's in NL en menige landen een eenmalige piek is geweest. Voor maart was het virus al in NL en andere landen massaal mensen vrolijk aan het besmetten. Deze liepen rond met milde tot gemiddelde klachten. Hoe verklaar je anders die 5.5% met antistoffen rond maart/april, dit ligt vele malen hoger natuurlijk sinds die steekproef niet representatief is. Naast mensen met lichte klachten had je natuurlijk ook mensen bij wie het totaal verkeerd is gevallen en naar het ziekenhuis moesten of kwamen te overlijden. Het dorre hout is nu gesnoeid (hoe erg dit ook is) dus zal die tweede golf niet voor schrikbeelden en volle IC's meer zorgen, ben ik van mening. Er is simpelweg niet veel meer ernstig te raken met dit virus.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
word je er zelf niet moe van? Continue hetzelfde lullen ipv naar de feiten te kijken
Als ik me het goed herinner was die opschaling ook alleen mogelijk door IC verpleegkundigen meer bedden te laten verzorgen, en met hulp van lager opgeleid personeel.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee dat was niet zo, dat ze in een vrij korte tijd veel IC bedden erbij hebben gezet was een noodmaatregel waardoor de IC zorg niet de standaard had die het zou moeten hebben, dus "gewoon zelfstandig" klopt niet
inderdaad, maar mensen vergeten snel vooral als ze dat willenquote:Op zondag 14 juni 2020 13:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Als ik me het goed herinner was die opschaling ook alleen mogelijk door IC verpleegkundigen meer bedden te laten verzorgen, en met hulp van lager opgeleid personeel.
Ik snap prima dat men weer terug naar normaal wil, maar doen alsof het een verkoudheidje was is echt niet waar
Nee als de zorg overbelast was geraakt en er nog meer onnodige doden waren ontstaan had je dat wel kunnen zeggen.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hetzelfde kun je zeggen over de coronadoden.![]()
jk
het scheelt dat jij dat ook niet doet ....of het gewoon verdraaid of tegenspreekt zonder enig argument als iemand dat wel doetquote:Op zondag 14 juni 2020 13:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En natuurlijk niet inhoudelijk op standpunten en argumenten ingaan.
Het is pas sinds een paar weken enigszins richting normaal gegaan.quote:
Sorry hoor, maar ik heb wel eens inhoudelijk met je proberen te discussiëren, maar er lopen hier naast de normale mensen nog twee categorieën rond, één categorie die doet alsof de apocalyps is gekomen en één die doet of er helemaal niets aan de hand is en de overheid alles op slot heeft gegooid.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En natuurlijk niet inhoudelijk op standpunten en argumenten ingaan.op de man spelen is de enige optie wanneer je niks te zeggen hebt. Predator je bent een eersteklas kneus.
![]()
We konden het als Nederland gewoon aan, dus zelfstandig. Of dat met noodgrepen is geweest doet niets af aan deze constatering.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee dat was niet zo, dat ze in een vrij korte tijd veel IC bedden erbij hebben gezet was een noodmaatregel waardoor de IC zorg niet de standaard had die het zou moeten hebben, dus "gewoon zelfstandig" klopt niet
je ziet een Zara dat 44% omzetverlies heeft, die kunnen zich dat wel veroorloven mede omdat ze leveranciers de nek omdraaien, papa en mama winkeltjes die zoiets meemaken kunnen dat niet, dat het jouw persoonlijk niets uitmaakt is wat anders.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een gezond bedrijf moet gewoon 2 maanden reserve op de botten hebben, daarnaast is er best veel steun voor het MKB geweest.
Dit is gewoon niet waarquote:Op zondag 14 juni 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat moest helemaal niet. Achteraf hadden we ruim voldoende plekken. Ik zeg niet dat er veel problemen waren, maar achteraf gezien konden we deze eerste golf gewoon zelfstandig aan.
nee niet "gewoon", echt onzinquote:Op zondag 14 juni 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We konden het als Nederland gewoon aan, dus zelfstandig. Of dat met noodgrepen is geweest doet niets af aan deze constatering.
Wie zegt het dat me niet uit maakt? JUIST een papa mama winkeltje moet er voor zorgen dat ze reserve hebben, en als je dat niet kunt opbouwen is dat wellicht een signaal dat er geen bestaansrecht is voor zoiets.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je ziet een Zara dat 44% omzetverlies heeft, die kunnen zich dat wel veroorloven mede omdat ze leveranciers de nek omdraaien, papa en mama winkeltjes die zoiets meemaken kunnen dat niet, dat het jouw persoonlijk niets uitmaakt is wat anders.
Maar mamma en pappa winkeltjes in Schubbekutterveen hadden het voor Corona ook al enorm lastig door online inkopenquote:Op zondag 14 juni 2020 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je ziet een Zara dat 44% omzetverlies heeft, die kunnen zich dat wel veroorloven mede omdat ze leveranciers de nek omdraaien, papa en mama winkeltjes die zoiets meemaken kunnen dat niet, dat het jouw persoonlijk niets uitmaakt is wat anders.
Prima, semantische discussie. Haal het woordje 'gewoon' weg en mijn punt blijft staan. Het ging om het woordje zelfstandig en dat we, achteraf gezien, helemaal niet per se patiënten naar Duitsland hadden hoeven brengen.quote:
blijft toch nog aardig nasudderen, aardig wat besmettingen voor het weekend.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:53 schreef raptorix het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 14 juni 2020
48.783*
(+143)
Ziekenhuisopnames 11.828
(+6)
Overleden personen: 2
okquote:
Is toch weer goed hoor, uiteraard niet voor degene die het betreft.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:53 schreef raptorix het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 14 juni 2020
48.783*
(+143)
Ziekenhuisopnames 11.828
(+6)
Overleden personen: 2
Er zijn nog zat fysieke mkb winkels die het heel goed doen, eventueel met wat service via internet. Zo zit hier een hele mooie kookwinkel waar het gewoon altijd druk is, daarnaast ook bijna een 100% recentie score op duizenden klanten.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Maar mamma en pappa winkeltjes in Schubbekutterveen hadden het voor Corona ook al enorm lastig door online inkopen
Je vergeet even voor het gemaakt dat er enorm bijgesprongen moest worden door personeel wat eigenlijk niet opgeleid is voor dit werk.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima, semantische discussie. Haal het woordje 'gewoon' weg en mijn punt blijft staan. Het ging om het woordje zelfstandig en dat we, achteraf gezien, helemaal niet per se patiënten naar Duitsland hadden hoeven brengen.
(Los van dat het gewoon zinvol is om te doen wanneer een Duits ziekenhuis dichterbij is, zoals in reguliere tijden soms ook gedaan wordt)
Uiteraard niet, maar een ziekenhuisopname om wat voor reden dan ook is nooit leuk.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:56 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Is toch weer goed hoor, uiteraard niet voor degene die het betreft.
Dat is toch het punt juist? Het overgrote meerendeel van deze winkels zijn deze 2 maanden wel doorgekomen. De maatregelen duren nu echter veel te lang, en staan totaal niet in verhouding met de dagelijkse cijfers. We zijn onnodig aan het rekken. De reserves van deze winkels/gelegenheden/amusementsparken raken een keer op.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wie zegt het dat me niet uit maakt? JUIST een papa mama winkeltje moet er voor zorgen dat ze reserve hebben, en als je dat niet kunt opbouwen is dat wellicht een signaal dat er geen bestaansrecht is voor zoiets.
Laten we het gewoon rustig aan doen, ik vind zelf ook dat er weer veel te veel mensen naar kantoor gaan.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:56 schreef Landgeld het volgende:
RIVM: 2 nieuwe doden, 6 nieuwe ziekenhuisopnames![]()
Het begint frustrerend te worden. Om alles nog zo te beperken. Zeer eng dit.
In de stad loopt gelukkig alles al door elkaar maar die 1.5 meter paniek mag wel afgelopen zijn. Bah.
oh ja....quote:Op zondag 14 juni 2020 13:56 schreef Landgeld het volgende:
In de stad loopt gelukkig alles al door elkaar maar die 1.5 meter paniek mag wel afgelopen zijn. Bah.
Elke andere afdeling dan IC ging zo'n beetje dicht in het hele land. Normale zorg werd niet meer gedaan.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima, semantische discussie. Haal het woordje 'gewoon' weg en mijn punt blijft staan. Het ging om het woordje zelfstandig en dat we, achteraf gezien, helemaal niet per se patiënten naar Duitsland hadden hoeven brengen.
(Los van dat het gewoon zinvol is om te doen wanneer een Duits ziekenhuis dichterbij is, zoals in reguliere tijden soms ook gedaan wordt)
Want deze winkels waren gesloten?quote:Op zondag 14 juni 2020 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is toch het punt juist? Het overgrote meerendeel van deze winkels zijn deze 2 maanden wel doorgekomen. De maatregelen duren nu echter veel te lang, en staan totaal niet in verhouding met de dagelijkse cijfers. We zijn onnodig aan het rekken. De reserves van deze winkels/gelegenheden/amusementsparken raken een keer op.
Bij jou zijn de glazen altijd half leeg, of niet?quote:Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijft toch nog aardig nasudderen, aardig wat besmettingen voor het weekend.
Nope, dan ken je mij echt niet .....quote:Op zondag 14 juni 2020 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij jou zijn de glazen altijd half leeg, of niet?
Jij bent bekend met het fenomeen dat er meer getest wordt sinds juni? En zoals ik al zei, besmettingen maakt niks uit. Loop je rond met verkoudheidsklachten kraait er geen haan na. ( dit bedraagt de overgrote meerderheid) Ziekenhuisopnamen is waar het om draait. Dit zijn ook helemaal geen IC opnamen.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Denk nou even na, he, waarom denk je dat het aantal besmettingen toeneemt?quote:Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Winkels niet, wel een aanzienlijk verlies in omzet door minder klanten. Horeca en vertier heeft wel 2 maanden stilgezeten of staat nog stil.quote:
1 tot 2% van de mensen die zich laat testen is daadwerkelijk besmet en nog steeds willen mensen niet in zien dat corona voorbij isquote:Op zondag 14 juni 2020 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij jou zijn de glazen altijd half leeg, of niet?
vind jij....ik vind ze wel aardig belangrijkquote:Op zondag 14 juni 2020 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij bent bekend met het fenomeen dat er meer getest wordt sinds juni? En zoals ik al zei, besmettingen maakt niks uit. Loop je rond met verkoudheidsklachten kraait er geen haan na. ( dit bedraagt de overgrote meerderheid) Ziekenhuisopnamen is waar het om draait. Dit zijn ook helemaal geen IC opnamen.
voorbij ? lees jij het nieuws wel ? bij lange na nietquote:Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
1 tot 2% van de mensen die zich laat testen is daadwerkelijk besmet en nog steeds willen mensen niet in zien dat corona voorbij is
dan nog niet, het was een noodsituatie wat de IC betreft, daar is op ingekocht maar is de zorg per bed wel minder geweest, dat valt toch niet ontkennen dus was het geen gewone normale situatie.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
helemaal eens dus dit is de nekslag maar dat maakt het niet minder lulligquote:Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Maar mamma en pappa winkeltjes in Schubbekutterveen hadden het voor Corona ook al enorm lastig door online inkopen
Het nieuwsquote:Op zondag 14 juni 2020 14:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voorbij ? lees jij het nieuws wel ? bij lange na niet
quote:Op zondag 14 juni 2020 14:05 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat ook gaat stijgen met het ziekenhuisopnames tegenover vorige weken...
Ik denk er exact hetzelfde over.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:56 schreef Landgeld het volgende:
quote:
Het is algemeen bekend dat de media lekker inspeelt op de angst van de bevolking door onnodige paniek te zaaien en zaken te verdraaien. Mooie enge titels verzinnen, lees je de tekst dan valt het wel mee of is het slechts speculatie. Echter, met die titel in je achterhoofd, prik je daar niet doorheen.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
dat bedoel ik nu.....jij spreekt alles tegen
maar het virus is echt niet voorbij
bekijk de CIJFERS dan
Flatten the curvequote:Op zondag 14 juni 2020 08:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit topic loopt hetzelfde pad als het virus in NL
Oke, dominee venquote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, er komen nog meer spannende weken waar ook veel dingen gaat versoepelen zoals landen die grenzen open gaan stellen voor anderen, sanitairhuizen op de camping gaan open, en veel meer. In China, Japan en etc, lopen de besmettingen weer op... Het virus is nog lang actief, maar niet zo heftig meer zoals in het voorjaar geval was.
Dit....en dan weer in de herfst iedereen binnen, grote kans dat er dan (veel) meer besmettingen gaan komen en meer opnames.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, er komen nog meer spannende weken waar ook veel dingen gaat versoepelen zoals landen die grenzen open gaan stellen voor anderen, sanitairhuizen op de camping gaan open, en veel meer. In China, Japan en etc, lopen de besmettingen weer op... Het virus is nog lang actief, maar niet zo heftig meer zoals in het voorjaar geval was.
ook erg inhoudelijk weer, en jij beschuldigd anderen ervan dat ze niet inhoudelijk zijn ?quote:
Daar valt inhoudelijk niks op te zeggen. Allemaal onzin en onderbuikgevoel.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ook erg inhoudelijk weer, en jij beschuldigd anderen ervan dat ze niet inhoudelijk zijn ?![]()
Nee, dat vergeet ik helemaal niet.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemaakt dat er enorm bijgesprongen moest worden door personeel wat eigenlijk niet opgeleid is voor dit werk.
yeah right, alles wat niet in jouw straatje past is onzinquote:Op zondag 14 juni 2020 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar valt inhoudelijk niks op te zeggen. Allemaal onzin en onderbuikgevoel.
Nee, het punt was: we hebben Duitsland per saldo niet per se nodig gehad. Welke noodgrepen we daarvoor hebben moeten nemen doet daar niets aan af. We konden het zelfstandig doen.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Elke andere afdeling dan IC ging zo'n beetje dicht in het hele land. Normale zorg werd niet meer gedaan.
Als je punt is; we hebben het, ondanks idioot kritieke situatie, gered, dan heb je wel gelijk.
Oke man.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het punt was: we hebben Duitsland per saldo niet per se nodig gehad. Welke noodgrepen we daarvoor hebben moeten nemen doet daar niets aan af. We konden het zelfstandig doen.
Misschien wordt het net zo spannend hier, eergisteren een stijging van 100%.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
quote:Op zondag 14 juni 2020 14:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Misschien wordt het net zo spannend hier, eergisteren een stijging van 100%.
Een gigantisch piek, als je maar ver genoeg inzoomt.
[ afbeelding ]
Gisteren is de piek weer ingedaald met 9 cases in totaal
Alle patiënten die we naar Duitsland hebben gestuurd hadden ook in Nederland behandeld kunnen worden. Binnen de eigen opschalingsmogelijkheden (we hadden in theorie nog honderden IC-plekken over).quote:
Ga jij op vakantie naar het buitenland deze zomer/dit najaar?quote:Op zondag 14 juni 2020 14:16 schreef Predator40 het volgende:
Dit....en dan weer in de herfst iedereen binnen, grote kans dat er dan (veel) meer besmettingen gaan komen en meer opnames.
dit virus is nog lang niet klaar....
en daar doe jij niet aanquote:Op zondag 14 juni 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alle patiënten die we naar Duitsland hebben gestuurd hadden ook in Nederland behandeld kunnen worden. Binnen de eigen opschalingsmogelijkheden (we hadden in theorie nog honderden IC-plekken over).
Dat ontkennen is gewoon verdraaiing van de feiten.
Het is toch nog maar 8 weken geleden dat mensen uit de Brabantse ziekenhuizen werden vervoerd naar alle delen van het land en zelfs naar Duitsland omdat de ziekenhuizen in de regio het niet meer aan konden. Het is niet erg dat we allemaal ziek worden van Covid, maar liever niet allemaal tegelijk. Het ging niet om het voorkomen van de golf, maar om hem uit te smeren en te verlagen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat mensen besmet raken? We liggen toch ook niet wakker wanneer er een griepgolf is? De ziekenhuizen zijn daar niet overbelast of vol, daar is het allemaal om te doen toch? De zorg moet het aankunnen. Zolang mensen geen of lichte klachten ondervinden (95%) maakt het geen donder uit of je besmet raakt of niet. Dit virus is zo dodelijk niet en resulteert niet automatisch in een ziekenhuisopname, zie dat nou eens in man.
Welke feiten heb ik verdraaid dan?quote:
Neequote:Op zondag 14 juni 2020 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ga jij op vakantie naar het buitenland deze zomer/dit najaar?
Volgens mij ga je er voor het gemak even aan voorbij wat extreme inzet het personeel geleverd heeft de afgelopen periode. Dat valt niet oneindig vol te houdenquote:Op zondag 14 juni 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alle patiënten die we naar Duitsland hebben gestuurd hadden ook in Nederland behandeld kunnen worden. Binnen de eigen opschalingsmogelijkheden (we hadden in theorie nog honderden IC-plekken over).
Dat ontkennen is gewoon verdraaiing van de feiten.
Of je leest gewoon wat ik daadwerkelijk heb gezegd (in reactie op jou). Duitsland moest niet helpen. We hadden het in theorie binnen het Nederlandse bestel kunnen regelen. Dat dat met allerlei noodmaatregelen gepaard is gegaan ontken ik niet en heb ik nooit ontkend. De steun vanuit Duitsland was welkom, maar niet noodzakelijk.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Volgens mij ga je er voor het gemak even aan voorbij wat extreme inzet het personeel geleverd heeft de afgelopen periode. Dat valt niet oneindig vol te houden
niet zonder opschaling met ook als gevolg dat de zorg niet 100% was op de IC's plus dat de non corona zorg gewoon even niet gedaan werd, al met al dus een normale situatie volgens jouquote:Op zondag 14 juni 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of je leest gewoon wat ik daadwerkelijk heb gezegd (in reactie op jou). Duitsland moest niet helpen. We hadden het in theorie binnen het Nederlandse bestel kunnen regelen. Dat dat met allerlei noodmaatregelen gepaard is gegaan ontken ik niet en heb ik nooit ontkend. De steun vanuit Duitsland was welkom, maar niet noodzakelijk.
Nogmaals, 'gewoon' had ik even ertussen gezet, dat woord had inderdaad prima weggelaten kunnen worden.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet zonder opschaling met ook als gevolg dat de zorg niet 100% was op de IC's plus dat de non corona zorg gewoon even niet gedaan werd, al met al dus een normale situatie volgens jou
Niet zoveel. Ik reageerde even kort op iemand, met een, naar ik inschatte, vrij oncontroversieel punt. Dat er vervolgens een aantal mensen over vallen kan ik niet zoveel aan doen.quote:
maar dan nog ga je wat voorbij aan hoe de situatie was, op een gegeven moment zat de IC vraag voor alleen corona patiënten boven die van de pre corona IC capaciteitquote:Op zondag 14 juni 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, 'gewoon' had ik even ertussen gezet, dat woord had inderdaad prima weggelaten kunnen worden.
Maar daar ben ik het gewoon mee eens, dus ik snap je punt gewoon niet...quote:Op zondag 14 juni 2020 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan nog ga je wat voorbij aan hoe de situatie was, op een gegeven moment zat de IC vraag voor alleen corona patiënten boven die van de pre corona IC capaciteit
Dus de huidige maatregelen nu in stand houden is zorgen voor een extra grote piek in de herft, holéé.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit....en dan weer in de herfst iedereen binnen, grote kans dat er dan (veel) meer besmettingen gaan komen en meer opnames.
dit virus is nog lang niet klaar....
Angsthazen houden van anekdotisch bewijs.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is toch nog maar 8 weken geleden dat mensen uit de Brabantse ziekenhuizen werden vervoerd naar alle delen van het land en zelfs naar Duitsland omdat de ziekenhuizen in de regio het niet meer aan konden. Het is niet erg dat we allemaal ziek worden van Covid, maar liever niet allemaal tegelijk. Het ging niet om het voorkomen van de golf, maar om hem uit te smeren en te verlagen.
Niet alleen omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen, maar ook omdat er geen mensen zijn die de maatschappij draaiend houden als 25 % uitvalt door ziekte. En hoe gering de symptomen in het gros van de gevallen ook zijn, in andere gevallen zijn ze heftig.
En dit is geen griepgolf, dit is iets anders, ik geloof niet dat griep voor klonters in je bloed zorgt en voor herseninfarcten.
Ik weet ook niet wat dit is, maar ik kijk iets verder dan mijn navel: in Zuid Amerika is een drama gaande, Noord Amerika is te vroeg helemaal open gegaan, op New York na, en daar zit het virus weer op het vliegwiel.
Als ik kijk naar alle aanpassingen in tv-programma's in België, Frankrijk, Duitsland, Amerika en Engeland, kan ik denken dat iedereen op de wereld knetter is geworden en veel te veel drukte maakt over een vrij onschuldig virusje, maar meer voor de hand ligt dat ik er te weinig van af weet,en het getuigt van gezond verstand dat Stephen Colbert, Rachel Maddows, Arjen Lubach, Nagui en vele anderen programma's maken vanuit hun eigen huis of in zwaar aangepaste studio's, zoals het plexiglas scherm bij Twee voor Twaalf.
Als jij 1500 mensen op de IC kunt bolwerken, waarom zou je dan verwachten dat het extreem druk is bij 150 mensen op de IC?quote:Op zondag 14 juni 2020 14:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Volgens mij ga je er voor het gemak even aan voorbij wat extreme inzet het personeel geleverd heeft de afgelopen periode. Dat valt niet oneindig vol te houden
Nee, mensen die er anders in staan; mensen die vinden dat er meer mogelijk zou moeten zij worden hier regelmatig neergezet als complete egoïsten, idioten, of het argument ‘je wil alleen maar op een terrasje zitten’ komt weer eens langs (nu is dat vervangen door ‘je wil alleen maar een festival mee pakken’ bv). Gaat toch echt twee kanten op hoorquote:Op zondag 14 juni 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom moet je mensen hier neerzetten als angsthaas, hier worden types zoals jij toch ook niet consequent aangesproken als ziektehitsers?
Waarschijnlijk lokt het een het ander uit. In het begin van deze reeks werd er veel minder op de man gespeeld.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, mensen die er anders in staan; mensen die vinden dat er meer mogelijk zou moeten zij worden hier regelmatig neergezet als complete egoïsten, idioten, of het argument ‘je wil alleen maar op een terrasje zitten’ komt weer eens langs (nu is dat vervangen door ‘je wil alleen maar een festival mee pakken’ bv). Gaat toch echt twee kanten op hoorallebei vrij onnodig.
Eens. Creëren alleen maar angst en roepen maar dat iedereen afstand moet houden. Vanuit hun vak logisch, maar we varen hier nu allemaal op.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk er exact hetzelfde over.
Excuses voor wie er aanstoot aan neemt, maar mijn bloed begint te koken bij de aanblik van deze twee:
[ afbeelding ]
Toen was het nog iedereen vs de Tweets van de RIVMquote:Op zondag 14 juni 2020 15:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lokt het een het ander uit. In het begin van deze reeks werd er veel minder op de man gespeeld.
Je hebt volkomen gelijk, ik ben een angsthaas. Als dat tenminste is wat je met deze losse flodder wilde zeggen, want in feite is het natuurlijk een dooddoenerige one-liner. Maar "liever laf en levend" en hoe meer ik over dit virusje met zijn achterbakse trucjes lees, ik meer ik denk dat ik het liever niet wil hebben.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Angsthazen houden van anekdotisch bewijs.
:’) met 3 nieuwe ziekenhuisopname dit weekend. Ga toch weg. Spannende weken.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
Tuurlijk....quote:Op zondag 14 juni 2020 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ga jij op vakantie naar het buitenland deze zomer/dit najaar?
Dat beweer ik dus niet.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij 1500 mensen op de IC kunt bolwerken, waarom zou je dan verwachten dat het extreem druk is bij 150 mensen op de IC?
Sowieso niet als er geen maatregelen getroffen waren. De mensen op de IC en zorgafdelingen waren niet de hoogbejaarden uit huize Avondzonquote:Op zondag 14 juni 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het punt was: we hebben Duitsland per saldo niet per se nodig gehad. Welke noodgrepen we daarvoor hebben moeten nemen doet daar niets aan af. We konden het zelfstandig doen.
Waarom zou het wel in China kunnen gebeuren maar niet hier, die tweede golf?quote:Op zondag 14 juni 2020 15:28 schreef Landgeld het volgende:
[..]
:’) met 3 nieuwe ziekenhuisopname dit weekend. Ga toch weg. Spannende weken.
Spannend of de overheid ons nog langer vasthoudt ja
In China is er toch nog helemaal geen sprake van een 2e golf? Het gaat om tientallen besmettingen. Die hebben wij ook dagelijks. Het verschil is alleen dat China nog steeds denkt het hele virus te kunnen uitbannen waardoor ze direct in de paniek-stand schieten.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom zou het wel in China kunnen gebeuren maar niet hier, die tweede golf?
Kijk, ik weet het niet. Ik weet niet of er een tweede golf gaat komen of niet, maar ik blijf voorlopig wel gewoon voorzichtig. Was mijn handen regelmatig, ga niet naar plekken waar ik geen 1,5m afstand kan houden (binnen). Is daar iets mis nee, voorzichtigheid?
Een lokale uitbraak/brandhaard is wat anders dan een tweede golf.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom zou het wel in China kunnen gebeuren maar niet hier, die tweede golf?
Kijk, ik weet het niet. Ik weet niet of er een tweede golf gaat komen of niet, maar ik blijf voorlopig wel gewoon voorzichtig. Was mijn handen regelmatig, ga niet naar plekken waar ik geen 1,5m afstand kan houden (binnen). Is daar iets mis nee, voorzichtigheid?
Nog even en je gaat vertellen dat dit al in april bekend was.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:58 schreef Landgeld het volgende:
Wel interessant is dit ook:
https://www.accuweather.c(...)-temperatures/701036
Kijk eens, volgt gewoon de griep.
"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallingaquote:Op zondag 14 juni 2020 15:56 schreef Landgeld het volgende:
RIVM: Modelleur RIVM waarschuwt voor opleving epidemie
Oeps. Jacco Wallinga, hoofd computermodellen van het RIVM, had een verkeerde aanname gedaan in het programma waarmee wordt berekend hoeveel ellende er met corona op Nederland zou afkomen.
Als je die modellen bekijkt, zat RIVM er gewoon naast .En maar dreigen dat het terugkomt. Dit schreef hij ook op 6 april in de Volkskrant.
Het is complete bullshit gebleken. Misleiden.
Compleet anders maar een tweede golf klinkt als meer spanning en sensatie. Als een Tsunami die op ons afkomt. Mensen zijn nog erger dan de media.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een lokale uitbraak/brandhaard is wat anders dan een tweede golf.
Totaal verkeerde vooirspelling dus. de "RIVM". WAAROM Zien mensen dit nietquote:Op zondag 14 juni 2020 16:11 schreef Za het volgende:
[..]
"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga
https://nos.nl/artikel/23(...)ef-over-brabant.html
https://www.maurice.nl/20(...)el-nul-besmettingen/quote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
Ja maar ho ho, versoepelingen zitten er niet in hoor, zodra er geen vaccin is, ook al zijn de besmettingen -10, kan er niks versoepeld worden. Was getekend Marion Koopmans. Jullie leven krijgen jullie nooit meer terug voordat jullie een prikje hebben gehad.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
We staan op vrijwel 0 besmettingen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |