Oke, dominee venquote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, er komen nog meer spannende weken waar ook veel dingen gaat versoepelen zoals landen die grenzen open gaan stellen voor anderen, sanitairhuizen op de camping gaan open, en veel meer. In China, Japan en etc, lopen de besmettingen weer op... Het virus is nog lang actief, maar niet zo heftig meer zoals in het voorjaar geval was.
Dit....en dan weer in de herfst iedereen binnen, grote kans dat er dan (veel) meer besmettingen gaan komen en meer opnames.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, er komen nog meer spannende weken waar ook veel dingen gaat versoepelen zoals landen die grenzen open gaan stellen voor anderen, sanitairhuizen op de camping gaan open, en veel meer. In China, Japan en etc, lopen de besmettingen weer op... Het virus is nog lang actief, maar niet zo heftig meer zoals in het voorjaar geval was.
ook erg inhoudelijk weer, en jij beschuldigd anderen ervan dat ze niet inhoudelijk zijn ?quote:
Daar valt inhoudelijk niks op te zeggen. Allemaal onzin en onderbuikgevoel.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ook erg inhoudelijk weer, en jij beschuldigd anderen ervan dat ze niet inhoudelijk zijn ?![]()
Nee, dat vergeet ik helemaal niet.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemaakt dat er enorm bijgesprongen moest worden door personeel wat eigenlijk niet opgeleid is voor dit werk.
yeah right, alles wat niet in jouw straatje past is onzinquote:Op zondag 14 juni 2020 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar valt inhoudelijk niks op te zeggen. Allemaal onzin en onderbuikgevoel.
Nee, het punt was: we hebben Duitsland per saldo niet per se nodig gehad. Welke noodgrepen we daarvoor hebben moeten nemen doet daar niets aan af. We konden het zelfstandig doen.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Elke andere afdeling dan IC ging zo'n beetje dicht in het hele land. Normale zorg werd niet meer gedaan.
Als je punt is; we hebben het, ondanks idioot kritieke situatie, gered, dan heb je wel gelijk.
Oke man.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het punt was: we hebben Duitsland per saldo niet per se nodig gehad. Welke noodgrepen we daarvoor hebben moeten nemen doet daar niets aan af. We konden het zelfstandig doen.
Misschien wordt het net zo spannend hier, eergisteren een stijging van 100%.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
quote:Op zondag 14 juni 2020 14:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Misschien wordt het net zo spannend hier, eergisteren een stijging van 100%.
Een gigantisch piek, als je maar ver genoeg inzoomt.
[ afbeelding ]
Gisteren is de piek weer ingedaald met 9 cases in totaal
Alle patiënten die we naar Duitsland hebben gestuurd hadden ook in Nederland behandeld kunnen worden. Binnen de eigen opschalingsmogelijkheden (we hadden in theorie nog honderden IC-plekken over).quote:
Ga jij op vakantie naar het buitenland deze zomer/dit najaar?quote:Op zondag 14 juni 2020 14:16 schreef Predator40 het volgende:
Dit....en dan weer in de herfst iedereen binnen, grote kans dat er dan (veel) meer besmettingen gaan komen en meer opnames.
dit virus is nog lang niet klaar....
en daar doe jij niet aanquote:Op zondag 14 juni 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alle patiënten die we naar Duitsland hebben gestuurd hadden ook in Nederland behandeld kunnen worden. Binnen de eigen opschalingsmogelijkheden (we hadden in theorie nog honderden IC-plekken over).
Dat ontkennen is gewoon verdraaiing van de feiten.
Het is toch nog maar 8 weken geleden dat mensen uit de Brabantse ziekenhuizen werden vervoerd naar alle delen van het land en zelfs naar Duitsland omdat de ziekenhuizen in de regio het niet meer aan konden. Het is niet erg dat we allemaal ziek worden van Covid, maar liever niet allemaal tegelijk. Het ging niet om het voorkomen van de golf, maar om hem uit te smeren en te verlagen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat mensen besmet raken? We liggen toch ook niet wakker wanneer er een griepgolf is? De ziekenhuizen zijn daar niet overbelast of vol, daar is het allemaal om te doen toch? De zorg moet het aankunnen. Zolang mensen geen of lichte klachten ondervinden (95%) maakt het geen donder uit of je besmet raakt of niet. Dit virus is zo dodelijk niet en resulteert niet automatisch in een ziekenhuisopname, zie dat nou eens in man.
Neequote:Op zondag 14 juni 2020 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ga jij op vakantie naar het buitenland deze zomer/dit najaar?
Volgens mij ga je er voor het gemak even aan voorbij wat extreme inzet het personeel geleverd heeft de afgelopen periode. Dat valt niet oneindig vol te houdenquote:Op zondag 14 juni 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alle patiënten die we naar Duitsland hebben gestuurd hadden ook in Nederland behandeld kunnen worden. Binnen de eigen opschalingsmogelijkheden (we hadden in theorie nog honderden IC-plekken over).
Dat ontkennen is gewoon verdraaiing van de feiten.
Of je leest gewoon wat ik daadwerkelijk heb gezegd (in reactie op jou). Duitsland moest niet helpen. We hadden het in theorie binnen het Nederlandse bestel kunnen regelen. Dat dat met allerlei noodmaatregelen gepaard is gegaan ontken ik niet en heb ik nooit ontkend. De steun vanuit Duitsland was welkom, maar niet noodzakelijk.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Volgens mij ga je er voor het gemak even aan voorbij wat extreme inzet het personeel geleverd heeft de afgelopen periode. Dat valt niet oneindig vol te houden
niet zonder opschaling met ook als gevolg dat de zorg niet 100% was op de IC's plus dat de non corona zorg gewoon even niet gedaan werd, al met al dus een normale situatie volgens jouquote:Op zondag 14 juni 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of je leest gewoon wat ik daadwerkelijk heb gezegd (in reactie op jou). Duitsland moest niet helpen. We hadden het in theorie binnen het Nederlandse bestel kunnen regelen. Dat dat met allerlei noodmaatregelen gepaard is gegaan ontken ik niet en heb ik nooit ontkend. De steun vanuit Duitsland was welkom, maar niet noodzakelijk.
Nogmaals, 'gewoon' had ik even ertussen gezet, dat woord had inderdaad prima weggelaten kunnen worden.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet zonder opschaling met ook als gevolg dat de zorg niet 100% was op de IC's plus dat de non corona zorg gewoon even niet gedaan werd, al met al dus een normale situatie volgens jou
Niet zoveel. Ik reageerde even kort op iemand, met een, naar ik inschatte, vrij oncontroversieel punt. Dat er vervolgens een aantal mensen over vallen kan ik niet zoveel aan doen.quote:
maar dan nog ga je wat voorbij aan hoe de situatie was, op een gegeven moment zat de IC vraag voor alleen corona patiënten boven die van de pre corona IC capaciteitquote:Op zondag 14 juni 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, 'gewoon' had ik even ertussen gezet, dat woord had inderdaad prima weggelaten kunnen worden.
Maar daar ben ik het gewoon mee eens, dus ik snap je punt gewoon niet...quote:Op zondag 14 juni 2020 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan nog ga je wat voorbij aan hoe de situatie was, op een gegeven moment zat de IC vraag voor alleen corona patiënten boven die van de pre corona IC capaciteit
Dus de huidige maatregelen nu in stand houden is zorgen voor een extra grote piek in de herft, holéé.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit....en dan weer in de herfst iedereen binnen, grote kans dat er dan (veel) meer besmettingen gaan komen en meer opnames.
dit virus is nog lang niet klaar....
Angsthazen houden van anekdotisch bewijs.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is toch nog maar 8 weken geleden dat mensen uit de Brabantse ziekenhuizen werden vervoerd naar alle delen van het land en zelfs naar Duitsland omdat de ziekenhuizen in de regio het niet meer aan konden. Het is niet erg dat we allemaal ziek worden van Covid, maar liever niet allemaal tegelijk. Het ging niet om het voorkomen van de golf, maar om hem uit te smeren en te verlagen.
Niet alleen omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen, maar ook omdat er geen mensen zijn die de maatschappij draaiend houden als 25 % uitvalt door ziekte. En hoe gering de symptomen in het gros van de gevallen ook zijn, in andere gevallen zijn ze heftig.
En dit is geen griepgolf, dit is iets anders, ik geloof niet dat griep voor klonters in je bloed zorgt en voor herseninfarcten.
Ik weet ook niet wat dit is, maar ik kijk iets verder dan mijn navel: in Zuid Amerika is een drama gaande, Noord Amerika is te vroeg helemaal open gegaan, op New York na, en daar zit het virus weer op het vliegwiel.
Als ik kijk naar alle aanpassingen in tv-programma's in België, Frankrijk, Duitsland, Amerika en Engeland, kan ik denken dat iedereen op de wereld knetter is geworden en veel te veel drukte maakt over een vrij onschuldig virusje, maar meer voor de hand ligt dat ik er te weinig van af weet,en het getuigt van gezond verstand dat Stephen Colbert, Rachel Maddows, Arjen Lubach, Nagui en vele anderen programma's maken vanuit hun eigen huis of in zwaar aangepaste studio's, zoals het plexiglas scherm bij Twee voor Twaalf.
Als jij 1500 mensen op de IC kunt bolwerken, waarom zou je dan verwachten dat het extreem druk is bij 150 mensen op de IC?quote:Op zondag 14 juni 2020 14:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Volgens mij ga je er voor het gemak even aan voorbij wat extreme inzet het personeel geleverd heeft de afgelopen periode. Dat valt niet oneindig vol te houden
Nee, mensen die er anders in staan; mensen die vinden dat er meer mogelijk zou moeten zij worden hier regelmatig neergezet als complete egoďsten, idioten, of het argument ‘je wil alleen maar op een terrasje zitten’ komt weer eens langs (nu is dat vervangen door ‘je wil alleen maar een festival mee pakken’ bv). Gaat toch echt twee kanten op hoorquote:Op zondag 14 juni 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom moet je mensen hier neerzetten als angsthaas, hier worden types zoals jij toch ook niet consequent aangesproken als ziektehitsers?
Waarschijnlijk lokt het een het ander uit. In het begin van deze reeks werd er veel minder op de man gespeeld.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, mensen die er anders in staan; mensen die vinden dat er meer mogelijk zou moeten zij worden hier regelmatig neergezet als complete egoďsten, idioten, of het argument ‘je wil alleen maar op een terrasje zitten’ komt weer eens langs (nu is dat vervangen door ‘je wil alleen maar een festival mee pakken’ bv). Gaat toch echt twee kanten op hoorallebei vrij onnodig.
Eens. Creëren alleen maar angst en roepen maar dat iedereen afstand moet houden. Vanuit hun vak logisch, maar we varen hier nu allemaal op.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk er exact hetzelfde over.
Excuses voor wie er aanstoot aan neemt, maar mijn bloed begint te koken bij de aanblik van deze twee:
[ afbeelding ]
Toen was het nog iedereen vs de Tweets van de RIVMquote:Op zondag 14 juni 2020 15:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lokt het een het ander uit. In het begin van deze reeks werd er veel minder op de man gespeeld.
Je hebt volkomen gelijk, ik ben een angsthaas. Als dat tenminste is wat je met deze losse flodder wilde zeggen, want in feite is het natuurlijk een dooddoenerige one-liner. Maar "liever laf en levend" en hoe meer ik over dit virusje met zijn achterbakse trucjes lees, ik meer ik denk dat ik het liever niet wil hebben.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Angsthazen houden van anekdotisch bewijs.
:’) met 3 nieuwe ziekenhuisopname dit weekend. Ga toch weg. Spannende weken.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
Tuurlijk....quote:Op zondag 14 juni 2020 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ga jij op vakantie naar het buitenland deze zomer/dit najaar?
Dat beweer ik dus niet.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij 1500 mensen op de IC kunt bolwerken, waarom zou je dan verwachten dat het extreem druk is bij 150 mensen op de IC?
Sowieso niet als er geen maatregelen getroffen waren. De mensen op de IC en zorgafdelingen waren niet de hoogbejaarden uit huize Avondzonquote:Op zondag 14 juni 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het punt was: we hebben Duitsland per saldo niet per se nodig gehad. Welke noodgrepen we daarvoor hebben moeten nemen doet daar niets aan af. We konden het zelfstandig doen.
Waarom zou het wel in China kunnen gebeuren maar niet hier, die tweede golf?quote:Op zondag 14 juni 2020 15:28 schreef Landgeld het volgende:
[..]
:’) met 3 nieuwe ziekenhuisopname dit weekend. Ga toch weg. Spannende weken.
Spannend of de overheid ons nog langer vasthoudt ja
In China is er toch nog helemaal geen sprake van een 2e golf? Het gaat om tientallen besmettingen. Die hebben wij ook dagelijks. Het verschil is alleen dat China nog steeds denkt het hele virus te kunnen uitbannen waardoor ze direct in de paniek-stand schieten.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom zou het wel in China kunnen gebeuren maar niet hier, die tweede golf?
Kijk, ik weet het niet. Ik weet niet of er een tweede golf gaat komen of niet, maar ik blijf voorlopig wel gewoon voorzichtig. Was mijn handen regelmatig, ga niet naar plekken waar ik geen 1,5m afstand kan houden (binnen). Is daar iets mis nee, voorzichtigheid?
Een lokale uitbraak/brandhaard is wat anders dan een tweede golf.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom zou het wel in China kunnen gebeuren maar niet hier, die tweede golf?
Kijk, ik weet het niet. Ik weet niet of er een tweede golf gaat komen of niet, maar ik blijf voorlopig wel gewoon voorzichtig. Was mijn handen regelmatig, ga niet naar plekken waar ik geen 1,5m afstand kan houden (binnen). Is daar iets mis nee, voorzichtigheid?
Nog even en je gaat vertellen dat dit al in april bekend was.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:58 schreef Landgeld het volgende:
Wel interessant is dit ook:
https://www.accuweather.c(...)-temperatures/701036
Kijk eens, volgt gewoon de griep.
"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallingaquote:Op zondag 14 juni 2020 15:56 schreef Landgeld het volgende:
RIVM: Modelleur RIVM waarschuwt voor opleving epidemie
Oeps. Jacco Wallinga, hoofd computermodellen van het RIVM, had een verkeerde aanname gedaan in het programma waarmee wordt berekend hoeveel ellende er met corona op Nederland zou afkomen.
Als je die modellen bekijkt, zat RIVM er gewoon naast .En maar dreigen dat het terugkomt. Dit schreef hij ook op 6 april in de Volkskrant.
Het is complete bullshit gebleken. Misleiden.
Compleet anders maar een tweede golf klinkt als meer spanning en sensatie. Als een Tsunami die op ons afkomt. Mensen zijn nog erger dan de media.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een lokale uitbraak/brandhaard is wat anders dan een tweede golf.
Totaal verkeerde vooirspelling dus. de "RIVM". WAAROM Zien mensen dit nietquote:Op zondag 14 juni 2020 16:11 schreef Za het volgende:
[..]
"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga
https://nos.nl/artikel/23(...)ef-over-brabant.html
https://www.maurice.nl/20(...)el-nul-besmettingen/quote:Op zondag 14 juni 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |