inderdaad, het is beter het gecontroleerd te laten sluimerenquote:Op zondag 14 juni 2020 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dit iets bewijst is het wel: Virus uitdoven met nauwelijks groepsimmuniteit is totale kolder, zeker in stedelijk gebied.
Als het de pest was geweest qua impact had ik geprefereerd dat het leger aardappelen kwam brengen aan de voordeur en we idd in lock down zouden gaan maar dit virus is dus echt totaal niet dodelijk voor jonge mensen zonder gezondheidsklachten.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
inderdaad, het is beter het gecontroleerd te laten sluimeren
betekend niet dat je alle ouderen en kwetsbaren dan moet opsluiten en dat de jongeren lekker kunnen gaan feesten.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het de pest was geweest qua impact had ik geprefereerd dat het leger aardappelen kwam brengen aan de voordeur en we idd in lock down zouden gaan maar dit virus is dus echt totaal niet dodelijk voor jonge mensen zonder gezondheidsklachten.
Want het is solidair dat als een bepaalde groep lasten heeft, dat iedereen onnodig dezelfde lasten voelt?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
betekend niet dat je alle ouderen en kwetsbaren dan moet opsluiten en dat de jongeren lekker kunnen gaan feesten.
onnodig is de vraag......quote:Op zondag 14 juni 2020 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want het is solidair dat als een bepaalde groep lasten heeft, dat iedereen onnodig dezelfde lasten voelt?
Ik snap deze redenatie niet.
Dit dus. De ernst van het virus - maatregelen en hysterie daarover staat totaal niet in verhouding met elkaar. Wanneer het virus gezonde mensen met bosjes neer liet vallen had je mij gerust maandenlang op mogen sluiten. Voor een virus dat te vergelijken is met een longontsteking (die voor mensen met onderliggend lijden vaak fataal is) is dit totaal niet gerechtvaardigd.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het de pest was geweest qua impact had ik geprefereerd dat het leger aardappelen kwam brengen aan de voordeur en we idd in lock down zouden gaan maar dit virus is dus echt totaal niet dodelijk voor jonge mensen zonder gezondheidsklachten.
Is het maatschappelijk wenselijk om als groep jeugd en jong volwassenen massaal besmet te laten raken en dit door onvoorzichtig gedrag toch weer bij verpleeghuizen en ouderen terecht te laten komen en hiermee ziekenhuizen te overbelasten?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want het is solidair dat als een bepaalde groep lasten heeft, dat iedereen onnodig dezelfde lasten voelt?
Ik snap deze redenatie niet.
Waarom zou je ouderen op moeten sluiten? Genoeg ouderen die er goed van af komen en fit genoeg zijn. De echte boosdoener is onderliggend lijden.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
betekend niet dat je alle ouderen en kwetsbaren dan moet opsluiten en dat de jongeren lekker kunnen gaan feesten.
waarom is dat je conclusie, het gaat er gewoon om het beheersbaar te houdenquote:Op zondag 14 juni 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik reageer op de klagers en huilies hier.....elke dag weer hetzelfde terwijl er alweer heel veel kan en mag.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom is dat je conclusie, het gaat er gewoon om het beheersbaar te houden
Hypothetisch als mocht blijken dat jij toch wat onderliggende problemen hebt en covid krijgt zie je dan principieel af van een ziekenhuisopname?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom zou je ouderen op moeten sluiten? Genoeg ouderen die er goed van af komen en fit genoeg zijn. De echte boosdoener is onderliggend lijden.
Het is van belang te bedenken dat Wuhan slechts 250 bevestigde besmettingen had toen ze in lockdown gingen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:10 schreef Predator40 het volgende:
Peking is wel een goed voorbeeld dat als het virus zelfs ECHT is uitgedoofd ( 55 dagen geen nieuwe besmettingen ontdekt ) weer binnen no time terug kan komen.......en dan zitten er hier mensen te springen om alles weer open te gooien zonder social distancing en mogelijk nog een pinkpop te houden
of hun familie/partner ?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hypothetisch als mocht blijken dat jij toch wat onderliggende problemen hebt en covid krijgt zie je dan principieel af van een ziekenhuisopname?
twitter:DieTukkerfries twitterde op zondag 14-06-2020 om 12:20:21Cijfers; dit zijn de Europese gebiedsdelen waar in de voorbije zeven dagen de meeste nieuwe diagnoses werden gesteld.
Zweden doet het inderdaad anders dan de rest ja. Volgens mij willen ze elkaar daar dolgraag de hele zomer lekker blijven besmetten. Ofzo. https://t.co/C7NBm7Tigc reageer retweet
maar cijfers uit China, ik vertrouw ze nietquote:Op zondag 14 juni 2020 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
Het is van belang te bedenken dat Wuhan slechts 250 bevestigde besmettingen had toen ze in lockdown gingen.
Dat aantal liep in totale lockdown op tot 60.000 bevestigde besmettingen.
Het zij zo dan. Daarvoor hoeft een hele samenleving niet op zijn gat te liggen om mij daar eventueel voor te beschermen. Zou ik mij erg slecht over voelen.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hypothetisch als mocht blijken dat jij toch wat onderliggende problemen hebt en covid krijgt zie je dan principieel af van een ziekenhuisopname?
Zweden was het grote voorbeeld toch van sommigen hier ?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:26 schreef Momo het volgende:
twitter:DieTukkerfries twitterde op zondag 14-06-2020 om 12:20:21Cijfers; dit zijn de Europese gebiedsdelen waar in de voorbije zeven dagen de meeste nieuwe diagnoses werden gesteld.
Zweden doet het inderdaad anders dan de rest ja. Volgens mij willen ze elkaar daar dolgraag de hele zomer lekker blijven besmetten. Ofzo. https://t.co/C7NBm7Tigc reageer retweet
Lekker boeiend hoe veel besmettingen daar zijn. Raken of zijn de ziekenhuizen daar overbelast? Nee.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zweden was het grote voorbeeld toch van sommigen hier ?
Hou eens op met het decimeren van de situatie. Er zijn oude mensen die er zo van af zijn en er zijn ook best wat jongere mensen die een harde klap krijgen van het virus.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom zou je ouderen op moeten sluiten? Genoeg ouderen die er goed van af komen en fit genoeg zijn. De echte boosdoener is onderliggend lijden.
het is gewoon te vroeg voor conclusies, wie weet krijg je hier een 2e golf in de winter die dan weer schadelijker is dan bij hun, je kan maar 1 keer dood gaanquote:Op zondag 14 juni 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zweden was het grote voorbeeld toch van sommigen hier ?
zeker wel boeiend alleen niet voor jou........quote:Op zondag 14 juni 2020 12:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe veel besmettingen daar zijn. Raken of zijn de ziekenhuizen daar overbelast? Nee.
Dat is ook exact wat er gebeurd tijdens een griep epidemie.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:21 schreef Basp1 het volgende:
Is het maatschappelijk wenselijk om als groep jeugd en jong volwassenen massaal besmet te laten raken en dit door onvoorzichtig gedrag toch weer bij verpleeghuizen en ouderen terecht te laten komen en hiermee ziekenhuizen te overbelasten?
hij is gewoon een grote egoist, dat blijkt aan alles.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Hou eens op met het decimeren van de situatie. Er zijn oude mensen die er zo van af zijn en er zijn ook best wat jongere mensen die een harde klap krijgen van het virus.
De man van mijn nicht is 40 jaar, superfit (rent marathons), maar heeft corona gehad en een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Nu nog steeds echt drama met de conditie. Misschien is het iets genetisch iets wat dit bepaald of de virusload. Maar ook voor veel jonge fitte mensen kan dit grote gevolgen hebben. Grote mond tot dat het iemand in je eigen omgeving treft....
Misschien dat daar nu iets veranderd, dat je niet met een griepje naar oma gaat.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:30 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is ook exact wat er gebeurd tijdens een griep epidemie.
Griep is voor veel ouderen ronduit gevaarlijk, maar bezoek wordt niet geweerd, getest of gevraagd eigen verantwoordelijkheid te nemen bij griep. Mensen zitten doodleuk hoestend en proestend bij de bejaarden op bezoek, voor corona iig .
Vandaar de dranghekken rond verpleeghuizen.
Nee dat is niet de vraag, waarom zou dat de vraag zijn in hemelsnaam? Het gijzelen van de maatschappij op basis van hypothetische angstbeelden mag wel eens over zijn. Je mag zelf weten of je als angsthaas door het leven gaat, dat hoef je nog niet door te drukken bij mensen die wél door willen gaan met het leven.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |