In een periode waar heel veel weer redelijk normaal is zal dat nodig zijnquote:Op zaterdag 13 juni 2020 09:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat zul je weer een fijne dag hebben vandaag
Ik kan je vertellen, het is niet veel anders dan het voorheen wasquote:Op zaterdag 13 juni 2020 09:39 schreef Simmertje het volgende:
Vandaag eindelijk na 3 maanden weer eens het terras op
Ik ben wel benieuwd, als ik 70+ zou zijn zou ik het niet doen misschien. Maar nu zou ik het zeker wel aandurven.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 09:27 schreef quirina het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Air_China_Flight_112
Lekker Russisch roulette spelen op weg naar je zonvakantie in het vliegtuig.
Restaurant waar we vorig weekend waren voelde precies als voorheen. Misschien een of twee tafeltjes minder, maar zat gewoon helemaal vol. Tussen meeste tafels zat genoeg ruimte, maar dat was lang niet overal mogelijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 09:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kijk zoals OV enzo is dat vervelend. Maar die afstandsregel beperkt je toch inmiddels totaal niet meer? Of heb je echt nog veel plaatsen waar het echt wordt gehandhaafd?
Ik zie het werkelijk nergens meer. Ook niet in restaurants o.i.d.
Hij zit heerlijk op zijn zolderkamer.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 09:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat zul je weer een fijne dag hebben vandaag
De afstandsregel geldt ook nog steeds voor met meer dan twee personen in een auto zitten, als je niet uit 1 gezin komt.Erg beperkend vind ik.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 09:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kijk zoals OV enzo is dat vervelend. Maar die afstandsregel beperkt je toch inmiddels totaal niet meer? Of heb je echt nog veel plaatsen waar het echt wordt gehandhaafd?
Ik zie het werkelijk nergens meer. Ook niet in restaurants o.i.d.
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:15 schreef hooibaal het volgende:
Het is op dit moment ook lastig handhaven omdat de noodverordeningen juridisch discutabel zijn. Dat verandert als de veilige afstand in de wet is opgenomen, al kan ik niet inschatten of burgemeesters dan weer meer werk gaan maken van de handhaving.
Ik hoop van harte dat het perspectief op kantoorwerk nu ook bij de doorgaans krampachtig aan de kantoortuin vasthoudende klanten en managers wat is veranderd. Ik hoef zelf niet zo nodig terug naar de situatie '5 dagen per week aanwezig op kantoor, tenzij ..'. Die mentaliteit komt vaak enerzijds van een gevoel van controle omdat men eigenlijk totaal niet in kan schatten hoe iemand inhoudelijk presteert en dan maar op criteria als aanwezigheid gaat sturen: "Die zit hier dagelijks van 8 tot 18:00 op kantoor, die zal we veel werk leveren!'. Anderzijds speelt ook het idee dat een team beter zou presteren als ze constant in dezelfde fysieke ruimte aanwezig zouden zijn. Persoonlijk was ik die mening eigenlijk ook wel enigszins toegedaan en blijf ik erbij dat soms de meest efficiënte aanpak toch blijft om met een paar mensen gewoon in een ruimte te brainstormen over oplossingen met een (al dan niet digitaal) whiteboard erbij. Maar daarvoor hoef je natuurlijk niet 5 dagen per week met een heel team van 10-20 man continu op dezelfde werklocatie te zitten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Als je denkt, ik zit niet in het OV dus heb er geen last van. Think again.
Dat het OV zo beperkt is - en lijkt te blijven - gaan we allemaal veel hinder van krijgen. Het alternatief voor de langere afstand is namelijk... de auto.
Daar gaan er denk ik vrij veel van bijkomen.
Des te belangrijker dat er goed wordt ingezet op meer thuiswerken en fietsen. Ook in het najaar (www.hetregentbijnanooit.nl). En dat kan ook prima, we moeten het alleen voor zijn dat we na de zomervakantie weer terugvallen in ons oude ritme.
Wie zijn precies al die landen die 'teruggaan naar het oude normaal'?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je kan als land stug volhouden wat je wilt maar als steeds meer landen teruggaan naar het oude normaal zonder deze onzin regels die niet realistisch zijn, noch helpen buiten, zie de Dam-protesten etc. Dan verlies je natuurlijk alle geloofwaardigheid als overheid zijnde. Ik voorzie een leuke verkiezingstijd volgend jaar. De PVV of FvD zullen lekker de grootste partijen worden want het meerendeel van Nederland is klaar met deze onzin en deze partijen pleiten juist voor afschaffing van deze flauwekul en betutteling, en terecht. Mijn stem hebben ze, en met mij vele anderen nu.
Natuurlijk zullen de verkiezingen wel opschort worden onder het mom van volksgezondheid want ze hebben nu poep in de broek.
Braziliëquote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie zijn precies al die landen die 'teruggaan naar het oude normaal'?
Die zijn er nog niet, maar die insteek hebben vele landen wel. Hier in Nederland hangt alles af van een discutabel vaccin wat misschien nooit komtquote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie zijn precies al die landen die 'teruggaan naar het oude normaal'?
Nou nogmaals dan, welke landen?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die zijn er nog niet, maar die insteek hebben vele landen wel. Hier in Nederland hangt alles af van een discutabel vaccin wat misschien nooit komtWat als het virus muteert naar een milde verkoudheid? Of er een medicijn komt die het ziekteverloop minder erg maakt. Iedereen doet nu net alsof dit virus in de kracht van een killer virus blijft rondgaan (wat overigens ook nooit het geval was, maar dat terzijde), die half Nederland gaat uitroeien en alleen een vaccin kan ons redden van de ondergang
man man man wat een betutteling zeg
Nee het virus is er nog nauwelijks, levert geen ziekenhuisopnames op, ook volgend jaar niet, maar we moeten nog steeds leven met beperkingen, want het heilige beschermende vaccin is er nog niet
![]()
![]()
Boeie. Hoeveel % heeft in het ziekenhuis gelegen aan de beademing, of is er aan onderdoor gegaan. Dan praat je echt over 0,0000001 %quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:50 schreef Idisrom het volgende:
Morgen zal 1 promille van de wereldbevolking besmet zijn geweest met het coronavirus.
Ik bedoelde het alleen als een feit, een soort meetpunt.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Boeie. Hoeveel % heeft in het ziekenhuis gelegen aan de beademing, of is er aan onderdoor gegaan. Dan praat je echt over 0,0000001 %
Een megagolf van zes personen?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:56 schreef -XOR- het volgende:
Tweede golf in China:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)og-covid-rivm-regels
Ik kan geen enkel land opnoemen in de wereld die deze onzin op gaat nemen in een fucking wetquote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou nogmaals dan, welke landen?
Nederland heeft na Zweden zo ongeveer de minst stringente lockdown opgelegd in Europa. We hebben inmiddels al steeds meer versoepeld en lopen daar bij mijn weten niet uit de pas met andere landen. Sterker nog, er zijn ook al landen om ons heen waar ze bijvoorbeeld toch versoepelingsmaatregelen weer hebben teruggedraaid. Ik ben erg benieuwd waar de illusie vandaan komt dat Nederland op de één of andere wijze bijzonder restrictief of terughouden zou zijn in vergelijking met andere landen.
Mwa, voor zes personen een lockdown? Ik gok dat CCP-officials wat meer weten dan ze toegeven.quote:
We zitten vandaag of morgen aan 4 miljoen recoveries. Binnen 1,5 week een miljoen erbij.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Boeie. Hoeveel % heeft in het ziekenhuis gelegen aan de beademing, of is er aan onderdoor gegaan. Dan praat je echt over 0,0000001 %
6 besmettingenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:56 schreef -XOR- het volgende:
Tweede golf in China:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)og-covid-rivm-regels
Dat zeg ik. Maar op de plaatsen waar ik kom merk je er effectief weinig tot niks meer van.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
De afstandsregel geldt ook nog steeds voor met meer dan twee personen in een auto zitten, als je niet uit 1 gezin komt.Erg beperkend vind ik.
Dat is waar dat ze het in Zuid-Korea hebben kunnen indammen, probleem is wel dat als je de eerste aanvang niet de kop ingedrukt krijgt er weinig houden meer aan is, zeker in een door corona nog onontgonnen gebied.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
6 besmettingen![]()
_!!!!! Ik kan mij nog goed de tweede golf herinneren in Zuid-Korea, door een nachtclub. Waar zijn de volle IC's daar!!!??
Doe dat aantal recoveries maar x5 ofzo. Aangezien er heel veel mensen hebben rondgelopen zonder, of met lichte klachten, en die zijn niet geregistreerd natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten vandaag of morgen aan 4 miljoen recoveries. Binnen 1,5 week een miljoen erbij.
Inb4 zwartgallige mensen weer beginnen over blijvende longklachten etc. Ik dacht: een keer positief nieuws melden.
Dit vind ik ook een lastige. Ik zou erg graag mijn ouders een keer ophalen, maar eigenlijk mogen ze niet bij mij in de auto. Ik zou zeggen dat zoiets dan onder eigen keuze zou moeten kunnen vallen. Want als wij allemaal het risico willen en durven nemen, kunnen we toch alsnog een boete krijgen als we staande worden gehouden. En dat is dan best veel geld, 1200 euro voor een bezoekje.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
De afstandsregel geldt ook nog steeds voor met meer dan twee personen in een auto zitten, als je niet uit 1 gezin komt.Erg beperkend vind ik.
Als we het moeten geloven is er sowieso geen houden aan, want het roeit de halve bevolking uit, en iedereen raakt besmet door 1 oplevinkje, alsof er een kernbom ontploft isquote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is waar dat ze het in Zuid-Korea hebben kunnen indammen, probleem is wel dat als je de eerste aanvang niet de kop ingedrukt krijgt er weinig houden meer aan is, zeker in een door corona nog onontgonnen gebied.
Hou eens op met overdrijven joh. Mijn hemel. Je bent weer lekker nuchter en rationeel aan het werk deze ochtend.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als we het moeten geloven is er sowieso geen houden aan, want het roeit de halve bevolking uit, en iedereen raakt besmet door 1 oplevinkje, alsof er een kernbom ontploft is
De doelpalen staan inmiddels een halve kilometer verderop en je lijkt vooral te redeneren vanuit je eigen onwetendheid. Je kunt allerlei inhoudelijk kritiek hebben tegen deze wet, maar het invoeren van een tijdelijke wet an sich is helemaal geen gek idee. Dat komt namelijk voort uit het feit dat er daarmee meer duidelijkheid en uniformiteit kan komen over wat er wel en niet mag, welke bevoegdheden de overheid heeft en ga zo maar door. Je kunt je land ook in permanente noodtoestand laten zodat je maatregelen kan afroepen wanneer het je uitkomt, maar dat is in een democratische rechtstaat toch niet direct wat je wil. Overigens is men bijvoorbeeld ook in Frankrijk bezig met een noodwet omtrent coronamaatregelen, Zweden heeft al vrij vroeg een wet ingevoerd die de regering verregaande bevoegdheid gaf om unilateraal coronamaatregelen te nemen en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik kan geen enkel land opnoemen in de wereld die deze onzin op gaat nemen in een fucking wetWat suggereert dat het best wel niet tijdelijk gaat zijn en tot een vaccin zo blijft enzo. Met voor alle respect, al weken een aantal ziekenhuisopnames per dag die op 1 hand te tellen zijn, en een dalende IC bezetting, al weken... en hier was het allemaal om te doen.
quote:'Nederland moet kiezen voor indammen coronavirus'
Nederland zou moeten kiezen voor het indammen van het coronavirus in plaats van vast te houden aan een strategie van het opbouwen van groepsimmuniteit, melden KPMG en de Vrije Universiteit op basis van een onderzoek. Dit biedt volgens hen "significante voordelen voor zowel economie als volksgezondheid".
Het huidige testen en bron- en contactonderzoek is volgens de onderzoekers 'suboptimaal' en zou moeten worden aangescherpt. Een indamstrategie levert in de jaren tot 2022 een bedrag op van 123 miljard euro voor de Nederlandse economie, claimen de onderzoekers. Zij stellen verder dat zo'n aanpak mogelijk zo'n 50.000 dodelijke slachtoffers aan COVID-19 voorkomt.
KPMG Health vindt dat testuitslagen sneller beschikbaar moeten komen en er zou moeten worden ingezet op het opsporen van minimaal 80 procent van de contacten van een besmet persoon. Verder moeten mensen die op Schiphol aankomen verplicht worden getest, aldus de onderzoekers.
https://www.lc.nl/binnenl(...)avirus-25754205.html
Allemaal leuk en aardig, dit kun je misschien nog een aantal- tot 6 maanden in stand houden, tot de bevolking het massaal niet meer pikt. Wetje of niet, zie maar eens een meute rellende boze jongeren en ondernemers tegenhouden.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
De doelpalen staan inmiddels een halve kilometer verderop en je lijkt vooral te redeneren vanuit je eigen onwetendheid. Je kunt allerlei inhoudelijk kritiek hebben tegen deze wet, maar het invoeren van een tijdelijke wet an sich is helemaal geen gek idee. Dat komt namelijk voort uit het feit dat er daarmee meer duidelijkheid en uniformiteit kan komen over wat er wel en niet mag, welke bevoegdheden de overheid heeft en ga zo maar door. Je kunt je land ook in permanente noodtoestand laten zodat je maatregelen kan afroepen wanneer het je uitkomt, maar dat is in een democratische rechtstaat toch niet direct wat je wil. Overigens is men bijvoorbeeld ook in Frankrijk bezig met een noodwet omtrent coronamaatregelen, Zweden heeft al vrij vroeg een wet ingevoerd die de regering verregaande bevoegdheid gaf om unilateraal coronamaatregelen te nemen en ga zo maar door.
Iets waar het heel erg aan ontbreekt in dit land.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Hou eens op met overdrijven joh. Mijn hemel. Je bent weer lekker nuchter en rationeel aan het werk deze ochtend.
Dat werkt prima. Feitelijk heeft Nederland helemaal niet de capaciteit om maatregelen te handhaven die de bevolking categorisch afwijst. Eigenlijk is er vrijwel geen land waar dat het geval is, hoewel ze in bijvoorbeeld Frankrijk en Spanje behoorlijk gemilitariseerde lockdowns hebben ingevoerd. In Nederland wordt juist heel veel aan de eigen verantwoordelijkheid overgelaten. Probleem was wel dat er nogal veel afhankelijk was van APVs, waardoor iets in de ene gemeente gewoon mocht, terwijl het in de andere gemeente juist weer niet was toegestaan of dat je idiote situaties krijgt waarbij studenten wel met z'n achten samen in een krappe huiskamer mochten zitten, maar niet ruim uit elkaar op een grasveld voor de studentenflat.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:17 schreef hooibaal het volgende:
Die duidelijkheid is ook gewoon nodig. Mensen zelf die verantwoordelijkheid geven werkt niet, dat zien we inmiddels aan alle kanten.
Jij vindt echt jouw posts nuchter en rationeel? Waarschijnlijk ook objectief?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iets waar het heel erg aan ontbreekt in dit land.
Het is algemeen bekend dat er in Nederland een gebrek is aan rationaliteit en nuchterheid. Daar doel ik op.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt echt jouw posts nuchter en rationeel? Waarschijnlijk ook objectief?
Dat werkt absoluut niet prima, want je merkt aan alle kanten dat mensen zich niet aan de regels houden. Misschien ging het in de eerste paar weken nog prima toen de doden zich opstapelden, maar inmiddels denkt iedereen die drie youtubefilmpjes gezien heeft het beter te weten dan de virologen van het OMT en past daar zijn gedrag op aan. Winkeliers klagen dat klanten geen afstand meer houden, in Eindhoven zijn de cafés zelfs weer gesloten omdat de gasten zich niet aan de regels willen houden en als je gewoon over straat loopt als het mooi weer is en je kijkt in wat tuinen, auto's etc. dan zie je dat mensen een loopje nemen met de anderhalvemetersamenleving.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat werkt prima. Feitelijk heeft Nederland helemaal niet de capaciteit om maatregelen te handhaven die de bevolking categorisch afwijst. Eigenlijk is er vrijwel geen land waar dat het geval is, hoewel ze in bijvoorbeeld Frankrijk en Spanje behoorlijk gemilitariseerde lockdowns hebben ingevoerd. In Nederland wordt juist heel veel aan de eigen verantwoordelijkheid overgelaten. Probleem was wel dat er nogal veel afhankelijk was van APVs, waardoor iets in de ene gemeente gewoon mocht, terwijl het in de andere gemeente juist weer niet was toegestaan of dat je idiote situaties krijgt waarbij studenten wel met z'n achten samen in een krappe huiskamer mochten zitten, maar niet ruim uit elkaar op een grasveld voor de studentenflat.
Dat is iets wat ontstaat, en iets wat ontstaat moet je niet tegengaan.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat werkt absoluut niet prima, want je merkt aan alle kanten dat mensen zich niet aan de regels houden. Misschien ging het in de eerste paar weken nog prima toen de doden zich opstapelden, maar inmiddels denkt iedereen die drie youtubefilmpjes gezien heeft het beter te weten dan de virologen van het OMT en past daar zijn gedrag op aan. Winkeliers klagen dat klanten geen afstand meer houden, in Eindhoven zijn de cafés zelfs weer gesloten omdat de gasten zich niet aan de regels willen houden en als je gewoon over straat loopt als het mooi weer is en je kijkt in wat tuinen, auto's etc. dan zie je dat mensen een loopje nemen met de anderhalvemetersamenleving.
Eigen verantwoordelijkheid op dat punt werkt gewoon niet. Als we zo doorgaan dan krijgen we het deksel vanzelf een keer op de neus.
Definieer 'dit'. Je reageert vooral uit emotie waarin je elke keer maar een willekeurige richting schiet, dat maakt een inhoudelijke discussie op basis van argumenten nogal lastig. Het 'wetje' is niets anders dan een wat bredere basis dan de noodverordeningen waar maatregelen nu op gebaseerd zijn. Zo'n wet kan aangevochten worden bij de rechter, die noodverordeningen niet. Er is heel veel terechte inhoudelijke kritiek op deze wet te leveren en dat gebeurt dan ook, maar bij jou lijkt er vooral schuim uit je mondhoeken te komen bij het horen van de term 'wet'. Het idee om te formaliseren welke stappen er mogen worden genomen (en dus ook vooral welke niet) en onder welke voorwaarden bij eventuele opleving van het virus is een goed streven, al valt erop de uitvoering van de Jonge veel af te dingen. Jij lijkt echter in de veronderstelling dat we nu permanent vast gaan leggen dat iedereen de rest van zijn leven op anderhalve meter afstand van vreemden moet blijven ofzo.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, dit kun je misschien nog een aantal- tot 6 maanden in stand houden, tot de bevolking het massaal niet meer pikt. Wetje of niet, zie maar eens een meute rellende boze jongeren en ondernemers tegenhouden.
En ondertussen geeft nu.nl mensen het idee dat het prima kan:quote:Op zaterdag 13 juni 2020 09:27 schreef quirina het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Air_China_Flight_112
Lekker Russisch roulette spelen op weg naar je zonvakantie in het vliegtuig.
https://nos.nl/artikel/23(...)nen-versoepelen.htmlquote:Van Dissel: "Ja. De literatuur die er is over besmettingen in vliegtuigen is heel helder. Er is één patiënt die van China naar Canada gevlogen is, hoestend, die niemand heeft besmet in het toestel. Zijn vrouw bleek later besmet, maar dat kan ook thuis bij de bagage zijn gebeurd."
België meldt er 4 vandaag. En minder dan 100 nieuwe besmettingen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:32 schreef -XOR- het volgende:
Benieuwd trouwens of we hier dit weekend voor het eerst een dag zonder opgegeven coronadoden gaan zien, die kans zit er wel in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |