abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193605166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

En waar zien we de daling precies?
Nee, waar zien we de stijging precies waar jij het over had?

Het zat wel een tijdje laag in de 100 maar nooit op de lage niveaus van veel andere Europese landen. En nu gaat het dus weer omhoog

Wekelijks misschien nog net wel maar dagelijks daalt het niet meer. En dit is een wat zorgwekkende stijging.

(De dalende trend kun je overigens zien in de grafieken van het VK.)
  vrijdag 12 juni 2020 @ 20:07:09 #227
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193605729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 19:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee, waar zien we de stijging precies waar jij het over had?

Het zat wel een tijdje laag in de 100 maar nooit op de lage niveaus van veel andere Europese landen. En nu gaat het dus weer omhoog

Wekelijks misschien nog net wel maar dagelijks daalt het niet meer. En dit is een wat zorgwekkende stijging.

(De dalende trend kun je overigens zien in de grafieken van het VK.)
Van 151 naar 202 lijkt me toch wel echt een stijging. En zoals ik al eerder aangaf is er misschien wekelijks nog wel een daling te zien maar niet dagelijks. Het blijft een beetje voort kabbelen en ze zitten ver boven de niveau's van Italië en Spanje.
pi_193605888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Van 151 naar 202 lijkt me toch wel echt een stijging. En zoals ik al eerder aangaf is er misschien wekelijks nog wel een daling te zien maar niet dagelijks. Het blijft een beetje voort kabbelen en ze zitten ver boven de niveau's van Italië en Spanje.
Het gaat nog niet zo goed als Italië of Spanje nee, maar het daalt zeker wel. Niet per dag nee omdat ze wel flinke schommelingen hebben. Maar de woorden dat ze het nog niet onder controle krijgen en dat de stijging van doden zorgwekkend is baseer je dus op de stijging van 11 juni (151) naar 12 juni (202)?

Kijk naar de dagelijkse infecties en dagelijkse doden grafieken:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

pi_193606398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wow, toevallig wat meer mensen getest die dag, wat meer mensen langs de arts met klachten, het betekent niks zo'n loos cijfertje van 1 dag. 50 mensen waar spreek je over.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 21:01:32 #230
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193606495
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wow, toevallig wat meer mensen getest die dag, wat meer mensen langs de arts met klachten, het betekent niks zo'n loos cijfertje van 1 dag. 50 mensen waar spreek je over.
Ik moet toegeven dat ik niet had verwacht dat mensen zo over de rooie zouden gaan over dit onderwerp. Movin' on.
pi_193606505
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193606551
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 21:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik niet had verwacht dat mensen zo over de rooie zouden gaan over dit onderwerp. Movin' on.
Haha, zelf onzin vertellen en als iemand je daar op wijst is dat " over de rooie gaan".

Je kunt ook gewoon zeggen dat je er naast zat hoor, maak je geen zorgen, ik word niet boos
pi_193606571
quote:
Wel een gok hoor, maar wat zou het fijn zijn als dit uiteindelijk een goede keuze blijft.
pi_193606760
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 21:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Wel een gok hoor, maar wat zou het fijn zijn als dit uiteindelijk een goede keuze blijft.
Het is vooralsnog allemaal heel veel gokken. De NYT heeft een aardig overzichtje van de in ontwikkeling zijnde vaccins en hoe ver ze in het traject zijn:
https://www.nytimes.com/i(...)vaccine-tracker.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 13 juni 2020 @ 02:54:09 #235
3542 Gia
User under construction
pi_193610469
Ben toch benieuwd. Komende week.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 07:09:58 #236
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193610872
quote:
Met die 4 landen zit je al bijna op de helft van het totaal aantal inwoners van de EU. Duurt dus wel even voordat dat allemaal geproduceerd is en Nederland staat in dat rijtje gewoon achteraan, zoals altijd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193610925
Kunnen ze het vaccin verplichten?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_193610996
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 07:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als daar een wet voor zou komen wel.
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 08:20:09 #239
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193611088
Slecht nieuws voor de mensen die min of meer dagelijks roepen om meer versoepelingen:

quote:
RIVM-experts: 'Er komt een punt dat we niet verder kunnen versoepelen'

De roep om de coronamaatregelen verder te versoepelen wordt steeds luider. Deze week waren het de sekswerkers en kermisexploitanten die wilden dat de coronamaatregelen eerder worden opgeheven.

Maar volgens het RIVM is de ruimte om verder te versoepelen ongeveer op. "Zodra het ijs gaat kraken moet je een stap terugdoen", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.

Steeds meer sectoren laten van zich horen. Is er ruimte om aangekondigde versoepelingen naar voren te halen?

Wallinga: "Wat we tot nu hebben gezien en berekend, daarbij zeggen we nu: de ruimte is ongeveer op. De maatregelen zijn een voor een versoepeld, en de ruimte wordt gewoon steeds kleiner."

Stel dat het bronnen- en contactonderzoek zeer effectief wordt. Wat kunnen we dan nog versoepelen?

Wallinga: "Dat weten we niet. We hebben nog nooit in Nederland op zo'n grote schaal bronnen- en contactonderzoek gedaan. Maar ook in sommige Aziatische landen, waar het zeer effectief was, zie je dat ze het virus met moeite in de hand houden. Dus zelfs als het bronnen- en contactonderzoek supergoed gaat, is meer nodig om dit virus in bedwang te houden. Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat we ook hier de basismaatregelen kunnen loslaten."

Het weer toestaan van grote evenementen. Is dat een versoepeling die reëel is?

Wallinga: "Ik kan me voorstellen dat je met behulp van een app bronnen- en contactonderzoek kan doen bij grote evenementen. Als die app er niet is, wordt het moeilijker. Zoiets heb echt nodig om de verspreiding van deze ziekte bij evenementen te kunnen beteugelen. Daarom staat die versoepeling helemaal achteraan."

"Op een gegeven moment kom je in een situatie dat je zegt: verder versoepelen zou niet kunnen. Het R-getal is dan 1 of hoger, het bronnen- en contactonderzoek is zo optimaal als het kan zijn, en misschien is er een app, maar dan zit er niet meer rek in dan dat."

Dus er is een punt, dat we alles optimaal hebben geregeld en dat we zeggen: dit is het dan. Nu moeten we volhouden en wachten op een vaccin.

Wallinga: "Zo'n punt is er gewoon. Waar dat precies ligt moeten we stapje voor stapje proberen. Zodra het ijs gaat kraken moet je een stap terugdoen. Maar dat is de tactiek. Je kunt niet zeggen: uiteindelijk komen we in een situatie waarin alles weer kan. Daarvan weet je, dat kan niet. "
https://nos.nl/artikel/23(...)nen-versoepelen.html
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193611227
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 07:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Uiteindelijk kan vrijwel alles er wettelijk doorheen gedrukt worden zolang er maar voldoende steun is, maar een regelrecht vaccinatieplicht is denk ik voor velen toch een stap te ver. Het zal nog eerder gaan zoals met de kinderopvang waar ongevaccineerden geweigerd mogen worden. Als je dat hier ook zou doen met bijvoorbeeld evenementen of drukbezochte horeca, dan heeft dat wel een vergelijkbaar effect.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193611261
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:11 schreef koemleit het volgende:

[..]

In een vliegtuig zitten 200 man in een voetbalstadion 30.000. dus een vliegtuig kan nooit een superspreadint event zijn.

Plus ook in het vliegtuig wees voorzichtig etc.
Wanneer wordt het een superspread event?
Als 1 besmet persoon op een heenweg 20 personen besmet, deze 20 nieuw besmette personen vliegen met andere vluchten terug en besmetten er ook allemaal 20, zitten we al op 400 besmettingen erbij. :P

En dat getal 20 is een realistisch getal wat een bekende case was bij een sars verspreiding in een vliegtuig.

In vliegtuigen kun je niet voorzichtig zijn door de gesloten buis waar je voor langere tijd in opgepropt zit.
pi_193611271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:20 schreef hooibaal het volgende:
Slecht nieuws voor de mensen die min of meer dagelijks roepen om meer versoepelingen:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)nen-versoepelen.html
Dit is toch gewoon slecht nieuws voor iedereen?

Behalve voor jou natuurlijk.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 08:59:46 #243
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193611274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193611309
Gisteren was er wat discussie over positief en negatief nieuws. Het positieve nieuws zou naar de achtergrond worden gedrukt.

Gisteravond/nacht kwam ik dit tegen:

Jan (68) mag na 80 dagen in Amphia eindelijk naar huis: ‘Hij is iedere keer voor de dood weggehaald’

Jan (68) mag na 80 dagen in Amphia eindelijk naar huis: ‘Hij is iedere keer voor de dood weggehaald’

BREDA - Hij is de coronapatiënt die het langst in het Amphia Ziekenhuis heeft gelegen.Na tachtig dagen mocht Bredanaar Jan Tax vrijdag het ziekenhuis verlaten. Vijf weken lag hij op de intensive care. “Het is een paar keer kantje boord geweest.”

Hij realiseert zich terdege dat 103 coronapatiënten het Amphia Ziekenhuis niet levend hebben verlaten. “Ik ben er ongelooflijk goed vanaf gekomen. En ik voel me nu prima, al ben ik nog lang niet de oude", zegt Tax op montere toon, vlak voordat hij het ziekenhuis na zoveel tijd mag verlaten.

Honderden mensen zijn de afgelopen maanden met corona in Amphia opgenomen geweest. Maar Jan Tax (68) is voor het personeel het bekendste gezicht. Omdat hij er zo lang heeft gelegen, heeft een keur aan artsen en verpleegkundigen aan zijn bed gestaan. Op deze vrijdagochtend vormen tientallen van hen een erehaag. Er wordt geapplaudisseerd als Coby, zijn vrouw, hem in een rolstoel richting de lift duwt. Bij beiden vloeien de tranen. Een emotioneel dankwoord klinkt richting het personeel.

(Rest in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over het Amphia stond trouwens ook nog dit:

In het Bredase Amphia Ziekenhuis zijn de afgelopen periode in totaal 103 coronapatiënten overleden. In het Bravis Ziekenhuis (Roosendaal/Bergen op Zoom) gaat het om 51 mensen die aan de gevolgen van corona zijn overleden. Momenteel worden in Bravis negen patiënten verpleegd, van wie zes op de intensive care. In Amphia gaat het om tien coronapatiënten, twee daarvan liggen op de ic.

Al met al gaat het de goede kant op hier. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193611314
In Februari was de ISE beurs waar veel Aziaten waren en ik denk dat het best mogelijk is dat Corona zo verspreid is in ons land. Gewoon via internationale vakbeurzen. Niet door carnaval alleen.
pi_193611317
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Behalve voor jou natuurlijk.
Kijk zoals OV enzo is dat vervelend. Maar die afstandsregel beperkt je toch inmiddels totaal niet meer? Of heb je echt nog veel plaatsen waar het echt wordt gehandhaafd?

Ik zie het werkelijk nergens meer. Ook niet in restaurants o.i.d.
pi_193611361
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:07 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Kijk zoals OV enzo is dat vervelend. Maar die afstandsregel beperkt je toch inmiddels totaal niet meer? Of heb je echt nog veel plaatsen waar het echt wordt gehandhaafd?

Ik zie het werkelijk nergens meer. Ook niet in restaurants o.i.d.
Nee hoor eigenlijk niet, behalve soms wat zenuwachtige mensen die je krampachtig ontwijken. OV gebruik ik zelden tot nooit.

Vond het alleen weer opvallend dat onze onheilsprofeet het weer trots kwam mededelen, het genieten van dit nieuws straalde er als vanouds vanaf :)
pi_193611378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee hoor eigenlijk niet, behalve soms wat zenuwachtige mensen die je krampachtig ontwijken. OV gebruik ik zelden tot nooit.

Vond het alleen weer opvallend dat onze onheilsprofeet het weer trots kwam mededelen, het genieten van dit nieuws straalde er als vanouds vanaf :)
OV gebruik ik ook nooit inderdaad, maar kan me voorstellen dat dat heel vervelend is.

Voor de rest kan ik alles wel weer (buiten de grotere evenementen) zonder direct geconfronteerd te worden met beperkingen. Horeca is vrij normaal, op de bezetting na, supermarkt (deed eigenlijk al alles bestellen) heeft alleen nog een schermpje bij de kassa, zelfde voor andere winkels.

Dus die regel bestaat nog maar in de praktijk is die nagenoeg nergens meer actief.

Dat bericht is mijn inziens dan ook iets wat nagenoeg geen impact meer heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2020 09:22:16 ]
pi_193611401
in het OV loop je juist de meeste kans op ziektes. Vooral in de herfst en wintermaanden iedereen hoest en niest lekker hun virussen uit op knopjes deurklinken en in de lucht van bus,trein,tram,metro. Eigenlijk zouden ze een winterstop in moeten laten gaan van het OV in het najaar vooral. Want niet chirurgische mondkapjes houden het sarsvirus niet tegen.
Gelukkig voor ons leven we vlakbij ons werk en hoeven we geen OV te gebruiken. Fietsen is gezonder voor je en incidenteel met de auto als het echt niet anders kan.
Dat vliegen nu geloof ik ook niet in. Transavia bijvoorbeeld doet heel spastisch en moeilijk over een kind met waterpokken dat via de airco in het vliegtuig anderen kan besmetten. Maar met Corona kan dat zogenaamd niet.
Me hoela.
pi_193611429
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Air_China_Flight_112

Lekker Russisch roulette spelen op weg naar je zonvakantie in het vliegtuig. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')