abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2020 @ 13:21:37 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193536480
Dit zijn wel heule machtige lamsboutjes

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193536486
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:06 schreef sigme het volgende: Nou, ik zie nog niet veel tips voor het buikspek, dus ik heb in arren moede dan maar een internetrecept gezocht. Ik denk dat ik deze maar eens ga proberen: https://dekeukenvanmartin(...)-krokant-zwoerd.html Dat zou dan zoiets moeten opleveren: [ afbeelding ]
Sorry. Ik werd elders beziggehouden :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193536552
Mensen met een eigen zaak, de man is in 2019 een eenmanszaak begonnen, naast loondienst. In 2019 vooral inkomsten, nauwelijks kosten, maar ook geen giga bedragen. De inkomsten zijn nu nihil ivm corona, de uitgaven zijn nu wat hoger, omdat hij wel dingen aanschaft ed. Nu is het geld op, dus hij zegt "doe ik dus van eigen rekening". Ik zeg, maak geld als lening van prive over naar zakelijk, zodra er inkomsten zijn betaal je die terug". Werkt dat zo? En is het slim?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193536557

[ Bericht 100% gewijzigd door DancingPhoebe op 08-06-2020 13:28:56 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_193536559
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:(

Blijf je uit de kringloop zo?
pi_193536578
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het Oneindige Verhaal (of Unendliche Geschichte, als we het graag bij de originele titel houden ;) ) is mooi hoor. Filosofisch ook. Sommige stukken wel wat langdradig en het is een beetje pretentieus af en toe. Dezelfde schrijver schreef ook Momo en de Tijdspaarders, die schijnt nog mooier te zijn.
O+ Momo! O+
Van de neverending story kan ik me niet eens herinneren of ik hem ooit gelezen/ gezien heb, maar Momo! O+ O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193536625
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je zal het ongetwijfeld tegen mij hebben.
Ja, ik ben aan het werk :'(
Lunspauze
  maandag 8 juni 2020 @ 13:36:08 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193536700
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mensen met een eigen zaak, de man is in 2019 een eenmanszaak begonnen, naast loondienst. In 2019 vooral inkomsten, nauwelijks kosten, maar ook geen giga bedragen. De inkomsten zijn nu nihil ivm corona, de uitgaven zijn nu wat hoger, omdat hij wel dingen aanschaft ed. Nu is het geld op, dus hij zegt "doe ik dus van eigen rekening". Ik zeg, maak geld als lening van prive over naar zakelijk, zodra er inkomsten zijn betaal je die terug". Werkt dat zo? En is het slim?
Als eenmanszaak (of vof) maakt het geen zak uit van welke rekening je wat betaalt omdat het voor de Belastingdienst toch allemaal op één hoop ligt. Veel ondernemers houden zelfs maar 1 rekening aan voor zakelijk en privé. Dat is wel enorm onhandig natuurlijk.
Een lening is dus niet nodig. Over een lening moet ook marktconforme rente worden betaald. Gewoon overmaken is voldoende.
Spoilers!
pi_193536714
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat mag ^O^ . Ik heb nog een stuk buikspek, dus ik hoop nog op jouw 85-uur-in-de-oven recept :Y) .
*kijkt lief*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193536756
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als eenmanszaak (of vof) maakt het geen zak uit van welke rekening je wat betaalt omdat het voor de Belastingdienst toch allemaal op één hoop ligt. Veel ondernemers houden zelfs maar 1 rekening aan voor zakelijk en privé. Dat is wel enorm onhandig natuurlijk.
Een lening is dus niet nodig. Over een lening moet ook marktconforme rente worden betaald. Gewoon overmaken is voldoende.
En dus ook ongegeneerd weer terug?
  maandag 8 juni 2020 @ 13:41:06 #11
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193536778
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En dus ook ongegeneerd weer terug?
Ja hoor, schuif zo veel je wilt.
Spoilers!
  maandag 8 juni 2020 @ 13:41:11 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_193536781
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ook een dubbele dosis ja, het is anders echt niet te doen. Nou ja, nog een paar weken.

En dan hebben we buiten alleen nog de eikenprocessierupsen, later de wespen en stapels kwallen in zee :') #zomerpret
Wespen geen last van. Af en toe komt er eentje lang. Maar blijkbaar zijn ze ook een smakelijk hapje voor de gevederde brigade. Er komt hier meerdere keren per dag een zwerm mussen langs. Ergens rond de 30 vogels. Die alles spinnetjes en zaadjes op komen eten. Een aantal mezen die door de fruitbomen scharrelen. 2 Roodborstjes met wel een nest maar geen jongen die de rupsjes uit de bomen halen. En de merels voor alles wat op de grond leeft.
De grote zwarte jongens komen niet verder dan het grasveld om wormen en muizen eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193536782
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:22 schreef Vanyel het volgende:

Discutabel. Je hoort hier ook thuis, pfff. Zomaar wegblijven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 juni 2020 @ 13:41:41 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193536786
Heeft er iemand toevallig zegels voor de plastic bakjes van AH voor me?
Spoilers!
pi_193536797
Ik probeer uit te rekenen hoeveel ik terug krijg van de energiemaatschappij. Dan moet ik eerst uitrekenen wat ik aan kosten gemaakt heb.

Het is toch een optelsom van leveringstarief + vaste leveringskosten + netwerkbeheer + energiebelasting = bedrag.
En daar gaat dan nog de verminderde energiebelasting/heffingskorting vanaf.

Toch?
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer maandag 8 juni 2020 @ 13:42:43 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193536803
Bij Tesla is het volgens mij niet anders op het moment. Denk door wetgeving.

Autopilot
De geavanceerde Autopilot-functies voor veiligheid en comfort zijn bedoeld om u te helpen met de meest vermoeiende aspecten van het autorijden. Autopilot introduceert nieuwe functies en verbetert bestaande functionaliteit om uw Tesla in de loop van de tijd nog veiliger en capabeler te maken.

Met Autopilot kan uw auto automatisch sturen, accelereren en remmen binnen de rijstrook.

De huidige functies vereisen actief toezicht van de bestuurder en maken de auto niet zelfrijdend.
pi_193536812
Ben wel iets te veel aan het multitasken zeg.

Ben een docu over Vietnam aan het kijken, een youtube instructiefilmpje voor een game, een artikel aan het lezen over ijzer in spinazie, een artikel aan het lezen over het coronavirus en verspreiding, een whatsapp gesprek met nichtje, een whatsapp gesprek om iets te regelen, hier aan het lezen, een DM gesprek en....dat was het geloof ik wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193536830
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik haal straks nog een bakje, en dan kijk ik wat ik over heb.

Het vacuum werkt (in ieder geval bij het bakje dat ik heb) voor geen meter. Na een uur is het vacuum er al weer uit. Maar het is wel een lekker groot bakje
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 8 juni 2020 @ 13:47:27 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_193536850
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:43 schreef Isabeau het volgende:
Ben wel iets te veel aan het multitasken zeg.

Ben een docu over Vietnam aan het kijken, een youtube instructiefilmpje voor een game, een artikel aan het lezen over ijzer in spinazie, een artikel aan het lezen over het coronavirus en verspreiding, een whatsapp gesprek met nichtje, een whatsapp gesprek om iets te regelen, hier aan het lezen, een DM gesprek en....dat was het geloof ik wel.
Welke docu? over welke periode? En indien over de Indochina oorlog en 1955-1975 oorlog pakken ze dan ook Laos mee?
  Official ESF Kreviewer maandag 8 juni 2020 @ 13:48:05 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193536859
"nieuwe" collega werkt er nu een half jaar. Kan nog steeds de basis taken niet. Kan niet bedenken dat je de klant kunt bellen voor meer info. Of een collega kunt vragen om meer info, die in de call heeft gezet 'bel me voor meer info'.

Ik word er knettergek van. elke dag, elk incident. "wat moet ik doen."
  maandag 8 juni 2020 @ 13:48:07 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193536860
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik haal straks nog een bakje, en dan kijk ik wat ik over heb.

Het vacuum werkt (in ieder geval bij het bakje dat ik heb) voor geen meter. Na een uur is het vacuum er al weer uit. Maar het is wel een lekker groot bakje
Thanks. Ik geloof ook niet zo in dat vacuumding. Ik wil vooral grote bakjes.
Spoilers!
  maandag 8 juni 2020 @ 13:49:55 #22
63722 z80
I fink you freaky
pi_193536890
De eerste kersen uit eigen tuin dit jaar op. Nog een beetje zon en ik kan elke dag even langs de boom voor een maaltje. De perziken wordt niets. Wat er aan vrucht aan hing is inmiddels compleet verdroogd.
pi_193536898
quote:
Ik kom toch niet meer voor die tijd in een AH dus je mag mijn zegels wel hebben. Ik weet niet of ik het vanuit de app met jou kan delen?

Heb 7 volle kaarten.
pi_193536904
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:49 schreef z80 het volgende:
De eerste kersen uit eigen tuin dit jaar op. Nog een beetje zon en ik kan elke dag even langs de boom voor een maaltje. De perziken wordt niets. Wat er aan vrucht aan hing is inmiddels compleet verdroogd.
Het viel me net ook op dat er al veel kersen rijp zijn :) snel plukken
pi_193536914
quote:
16s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Discutabel. Je hoort hier ook thuis, pfff. Zomaar wegblijven.
De kinderen moesten nogal veel aandacht :s)
En de pgb-oppas-vakantieplanning. En de vrouw.
Toen was de tijd op.
Vond ik zelf ook best treurig.

Het ging nog wel over lezen O+

Over alles lemniscaat en Virginia Andrews en old shatterhand en arendsoog en Stephen King en Momo en etiketten en gebruiksaanwijzingen maar vreemd genoeg niet over Tonke Dragt en Doris Heinemann en Robin Cook en de mammie en alle andere A4 romannetjes die in de leesmap oid zaten waarvan sommige best :o :@ waren voor 8, 9 jarigen en Bob Evers en mevrouw Pollifax.
pi_193536921
quote:
Mogelijk. Zoek je veel? Ik moet ff checken of we ze al weggemikt hebben.
pi_193536938
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:47 schreef z80 het volgende:

Welke docu? over welke periode? En indien over de Indochina oorlog en 1955-1975 oorlog pakken ze dan ook Laos mee?
De docu op Netflix: The Vietnam War: A film by Ken Burns and Lynn Novick. 10 delen van 90 minuten en deel 1 gaat over 1858 - 1961. De buurlanden zijn ook al genoemd ja.
pi_193536966
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef Vanyel het volgende:

De kinderen moesten nogal veel aandacht :s)
En de pgb-oppas-vakantieplanning. En de vrouw.
Toen was de tijd op.
Vond ik zelf ook best treurig.

Oh, wel tijd besteed aan belangrijke dingen :* Soit.

Ik ging geloof ik in groep 8 van die Bouquetreeksboekjes lezen. We zaten op een camping in Duitsland en daar was een gezamenlijke 'bibliotheek' barstensvol met die boekjes _O-
pi_193536968
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat mag ^O^ . Ik heb nog een stuk buikspek, dus ik hoop nog op jouw 85-uur-in-de-oven recept :Y) .
*kijkt lief*
Hmm. Zoiets bestaat niet. Ik maak hem of in de slowcooker of op de BBQ. Alleen voor zwoerd gaat ie de oven in.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:57:53 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_193536975
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het viel me net ook op dat er al veel kersen rijp zijn :) snel plukken
Rijp is een groot woord. Ze beginnen nu goed te kleuren. Er zitten wel wat rijpe kersen tussen. Nog een paar dagen zon nodig.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:59:47 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193536999
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:42 schreef Lonaa het volgende:
Ik probeer uit te rekenen hoeveel ik terug krijg van de energiemaatschappij. Dan moet ik eerst uitrekenen wat ik aan kosten gemaakt heb.

Het is toch een optelsom van leveringstarief + vaste leveringskosten + netwerkbeheer + energiebelasting = bedrag.
En daar gaat dan nog de verminderde energiebelasting/heffingskorting vanaf.

Toch?
Zag gisteren bij Dragons Den op TV een handige bespaar-app gelanceerd worden. Werkt echt prima:
https://dyme.app/

Krijg je meteen allemaal bespaartips en zij regelen het op basis van no cure-no pay voor je (verhouding besparingsgeld: 30% voor hen en 70% voor jou).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_193537011
quote:
9s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:48 schreef Kreator het volgende:
"nieuwe" collega werkt er nu een half jaar. Kan nog steeds de basis taken niet. Kan niet bedenken dat je de klant kunt bellen voor meer info. Of een collega kunt vragen om meer info, die in de call heeft gezet 'bel me voor meer info'.

Ik word er knettergek van. elke dag, elk incident. "wat moet ik doen."
Afscheid nemen binnenkort dus?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 8 juni 2020 @ 14:02:02 #33
63722 z80
I fink you freaky
pi_193537025
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De docu op Netflix: The Vietnam War: A film by Ken Burns and Lynn Novick. 10 delen van 90 minuten en deel 1 gaat over 1858 - 1961. De buurlanden zijn ook al genoemd ja.
Iets wat ik ook niet wist. Maar Laos is door de Amerikanen gebruikt als dumpplaats voor de bommen die niet boven Vietnam afgeworpen konden worden. Het was te gevaarlijk met de bommen aan boort te landen.
Gevolg is dat er per hooft van de bevolking in Laos de meeste bommen zijn gedropt. En dan niet enkel de eenvoudige bommen maar veel clusterbommen. En die maken nu nog steeds slachtoffers.
pi_193537035
Bezichtigingen gaan lekker *O* De teller staat al op 9 10 :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 8 juni 2020 @ 14:10:14 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193537103
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:02 schreef PdeHoog het volgende:
Leuk. Lekker tegen elkaar op laten bieden?
Is het vaste prijs of bieden vanaf?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  maandag 8 juni 2020 @ 14:11:22 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193537112
quote:

Ja, briljant goede docureeks. ^O^
Poef.....gone! Šgolfer
pi_193537175
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Zag gisteren bij Dragons Den op TV een handige bespaar-app gelanceerd worden. Werkt echt prima:
https://dyme.app/

Krijg je meteen allemaal bespaartips en zij regelen het op basis van no cure-no pay voor je (verhouding besparingsgeld: 30% voor hen en 70% voor jou).
Bespaartips is niet per se waar ik naar op zoek was. :P

Mijn energiecontract liep af en ik stapte over en vandeBron neemt UITGEBREID de tijd voor het opmaken van eindafrekening. Gewoon de volle 6 weken + 2 weken voor terugbetaling. Los daarvan is hun contract wat...rommelig en daardoor onduidelijk, dus ik begreep er even niks meer van.

Wil gewoon graag weten hoeveel geld ik terug kan verwachten, kan ik het vast op allerlei manieren denkbeeldig uitgeven. :7
pi_193537361
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:11 schreef golfer het volgende:

Ja, briljant goede docureeks. ^O^
Ik las in het Netflix topic dat de reeks van Netflix gaat per 19 juni. Vandaar dat ik nu kijk. Ik ben an sich niet zo in oorlogen geīnteresseerd, maar wel in geschiedenis en dit is wel een belangrijk stuk geschiedenis.
  maandag 8 juni 2020 @ 14:46:19 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193537517
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:31 schreef Isabeau het volgende:

Ik las in het Netflix topic dat de reeks van Netflix gaat per 19 juni. Vandaar dat ik nu kijk. Ik ben an sich niet zo in oorlogen geīnteresseerd, maar wel in geschiedenis en dit is wel een belangrijk stuk geschiedenis.
Ja, ik las het ook. Onbegrijpelijk dat ze dit verwijderen.
Netflix heeft wel een downloadfunctie zodat je later ook offline kunt kijken, maar dat geldt niet voor alles wat ze aanbieden.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_193537545
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:46 schreef golfer het volgende:

Netflix heeft wel een downloadfunctie zodat je later ook offline kunt kijken, maar dat geldt niet voor alles wat ze aanbieden.
Mjah, soms gaat het gewoon on hernieuwen van rechten en staat het een maand later weer op Netflix. Maar ik ga daar maar even niet vanuit.
pi_193537555
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:02 schreef PdeHoog het volgende:
w/ en er is maar éen koper nodig!

Over die bespaarapp...ik heb niet zo veel zin in koppelen van de bankrek. aan een app.
En de uitgaven zijn wel bekend. Alleen 2 x grote beurt voor 2 auto’s hakten er even in.
Na 2 jaar relatief weinig k.m.’s maken was dat blijkbaar nodig.
pi_193537609
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Leuk. Lekker tegen elkaar op laten bieden?
Is het vaste prijs of bieden vanaf?
Vraagprijs en degene die het dichtstebij komt of eroverheen gaat met de beste voorwaarden krijgt het :P
  maandag 8 juni 2020 @ 14:53:03 #43
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193537612
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Downloads zijn beperkt geldig en kennen ook een expiration datum. Meestal controleren ze binnen een bepaalde tijd of het ding nog geldig is. Kans is dus vrij groot dat je het na verwijderen niet meer kan bekijken :)
pi_193537697
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:53 schreef Anthraxx het volgende:

Downloads zijn beperkt geldig en kennen ook een expiration datum. Meestal controleren ze binnen een bepaalde tijd of het ding nog geldig is. Kans is dus vrij groot dat je het na verwijderen niet meer kan bekijken :)
Met de tablet was het simpel. Zolang je niet online ging bleef het er op staan 8-)
  maandag 8 juni 2020 @ 15:09:40 #45
13783 Anthraxx
pi_193537823
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met de tablet was het simpel. Zolang je niet online ging bleef het er op staan 8-)
Ze zullen er wel over nagedacht hebben 8-). De beveiliging ondersteunt dat soort dingen ook. Dan verloopt het automatisch.
  Official ESF Kreviewer maandag 8 juni 2020 @ 15:27:23 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193538034
quote:

[..]

Gezien. Vond het wel interessant.
pi_193538173
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hmm. Zoiets bestaat niet. Ik maak hem of in de slowcooker of op de BBQ. Alleen voor zwoerd gaat ie de oven in.
Ja skatje, whatever, ik wil jouw recept. Zoals je ziet heb ik geen idee :D!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 8 juni 2020 @ 15:42:19 #48
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193538197
@Kaatje1 @Vanyel
Bedankt voor jullie aanbod maar de zegels zijn onder controle. Sarabi heeft 7 kaarten gedoneerd via de AH app. Wonderen der moderne techniek O+
Spoilers!
pi_193538241
Techniek. w/ Digitale techniek _O_

TheodorHolman twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:02:40 Waarom sturen ze zo’n NL Alert niet uit bij demonstraties die een gevaar voor de volksgezondheid vormen? reageer retweet
Goeie 👍🏼
pi_193538297
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:kaatje1 @:vanyel
Bedankt voor jullie aanbod maar de zegels zijn onder controle. Sarabi heeft 7 kaarten gedoneerd via de AH app. Wonderen der moderne techniek O+
Echt handig *O*
pi_193538310
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Echt handig *O*
Ik zat even te kijken, echt heel handig ja
  maandag 8 juni 2020 @ 16:05:49 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_193538472
Werkdag zit er op. Mag naar buiten. Regent het. :( Volgens een weersite nog 90 minuten.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:06:59 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193538483
Stralend zonnig aan de kust. ^O^
Poef.....gone! Šgolfer
  Official ESF Kreviewer maandag 8 juni 2020 @ 16:40:34 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193538884
Stralende bewolking in het oosten.
pi_193538939
Zonder woorden.

maandag 8 juni 2020 @ 16:46:18 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193538964
quote:
19s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:44 schreef sigme het volgende:
Zonder woorden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Goed gelukt. Lekker, hč?
Poef.....gone! Šgolfer
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 juni 2020 @ 17:56:13 #57
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193539817
Ziet er goed uit Sigme :)

Nu een beetje salade. Over een uurtje lesje BodyBalance, gelukkig komt het zonnetje ook door. 8-)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:08:35 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193540027
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:10:39 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193540077
quote:
19s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:44 schreef sigme het volgende:
Zonder woorden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:9
  Official ESF Kreviewer maandag 8 juni 2020 @ 18:10:48 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  maandag 8 juni 2020 @ 18:20:15 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193540225
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:10 schreef Kreator het volgende:
Indrukwekkend. Vooral de laatste drie minuten.

https://www.reddit.com/r/(...)ith_john_oliver_hbo/
Wij kijken hem vanavond weer. Ben benieuwd.
Spoilers!
pi_193540984
quote:
Dat verbaast me dan weer niets, zij weet natuurlijk heel veel van allerlei kruiden en specerijen *O*
pi_193541005
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Goed gelukt. Lekker, hč?
Ja, nou en of!

We aten ongeveer de helft in één keer op; het was een stuk van anderhalve kilo.
Heb je tips hoe we eerdaags de afgekoelde andere helft het best kunnen bereiden/opdienen/combineren?
  maandag 8 juni 2020 @ 19:11:56 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193541028
Ik maakte spaghetti a la restjes. Was lekker ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193541056
@sigme burnt ends maken van het overgebleven buikspek :9
pi_193541160
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:14 schreef Sarabi het volgende:
burnt ends
Nooit van gehoord, opgezocht, heel interessant.
Maar niet voor dit stuk buikspek, want het is al gaar, en bovendien juist met zwoerd.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 19:20:07 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193541161
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat verbaast me dan weer niets, zij weet natuurlijk heel veel van allerlei kruiden en specerijen *O*
Paradijszaad, ik had er nog nooit van gehoord :D

Het verschil tussen kunnen komijnzaad en kummel is ook gokken. Of kunnen meerdere ze hier op het ook onderscheiden?
pi_193542015
@Vanyel

Je inbox is vol ;)
Grote dank voor het recept! Daar heb ik wat aan!
Dit soort recepten kan ik tenminste volgen.
  Official ESF Kreviewer maandag 8 juni 2020 @ 20:05:08 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193542045
Het meest Australische filmpje ooit.

Man Punches a Kangaroo in the Face to Rescue His …:
pi_193542100
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:03 schreef sigme het volgende:
@:Vanyel

Je inbox is vol ;)
Grote dank voor het recept! Daar heb ik wat aan!
Dit soort recepten kan ik tenminste volgen.
Oh shit, abo afgelopen....
pi_193542175
Peer weken geleden mijn eerste overzet zonnebril gekocht en die bevalt goed.
En omdat die dingen een stuk minderde zijn dan een zonnebril op sterkte (en ik tegenwoordig weinig meer zie door mijn oude zonnebrillen) wilde ik er nog eentje bestellen.
Internet afgestruind, helft van de sites geeft geen afmetingen en ik heb een groot exemplaar nodig }:|
Dus nu alsnog uitgekomen op dezelfde als ik al had. Maar dan met een ander kleuraccent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193542260
@Vanyel wat is er zo bijzonder aan je recept? :D
  maandag 8 juni 2020 @ 20:18:11 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193542271
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:10 schreef sigme het volgende:

Ja, nou en of!

Heb je tips hoe we eerdaags de afgekoelde andere helft het best kunnen bereiden/opdienen/combineren?
Ik piepte het eventueel overgebleven stukje altijd gewoon nog even op in de oven op ca. 100 graden. :9
Poef.....gone! Šgolfer
  Official ESF Kreviewer maandag 8 juni 2020 @ 20:18:42 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193542277
Jeugdtrauma overgehouden aan overzet zonnebril. Mijn vader liep als een josti met zijn afgeknipte spijkerbroek, geitenwollensokken en clipon zonnebril rustig door de stad.

Dus ik heb er wel een ongefilterde mening over.
  maandag 8 juni 2020 @ 20:26:15 #75
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193542424
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:18 schreef Kreator het volgende:
Jeugdtrauma overgehouden aan overzet zonnebril. Mijn vader liep als een josti met zijn afgeknipte spijkerbroek, geitenwollensokken en clipon zonnebril rustig door de stad.

[ afbeelding ]

Een klapjosti-klepje!
pi_193542442
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:18 schreef Kreator het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is dan ook een uitklap exemplaar :{w

De mijnesen gaan over de hele bril. https://www.overzetzonneb(...)ebrilmilanorood.html
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193542498
Dat ding dat Krea laat zien is afschuwelijk (mijn moeder liep er ook vrolijk mee rond), maar dat ding van @Cat- astrophe is ideaal. Ik heb die van mij trouwens gewoon bij de opticien gekocht. Wel wat duurder, maar nog steeds geen 1500 euro zoals een zonnebril op sterkte
pi_193542503
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De mijnesen gaan over de hele bril. https://www.overzetzonneb(...)ebrilmilanorood.html
Die heb ik ook maar dan helemaal zwart. Ideaal! Lekker omhoog zetten op je hoofd als je binnen bent.
Mss niet zo hip maar boeieee
pi_193542509
Héel lang de clipon / klep zonnebril gebruikt.
Was vooral handig onderweg met tunnel in / tunnel uit rijden.
Daarna gewoon een zonnebril gedragen over de bril.
En nu een overzet zonnebril.
pi_193542575
Het meest handige (mooie) wat ik ooit had was een zonneklepding dat met minimagneetjes op de bril klikte. Maar die ontwerper heeft dat maar een jaar of 4 on collectie gehad
  Official ESF Kreviewer maandag 8 juni 2020 @ 20:37:50 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193542624
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:
, maar nog steeds geen 1500 euro zoals een zonnebril op sterkte
Waarom kost dat 1500? Het is bij de meeste opticiens gewoon dezelfde prijs als helder glas.
pi_193542639
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waarom kost dat 1500? Het is bij de meeste opticiens gewoon dezelfde prijs als helder glas.
Een zonnebril op sterkte is bij mij 1500 euro
pi_193542646
Jezus zo'n inbox legen doe je ook niet even hč
pi_193542656
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:17 schreef Lonaa het volgende:
@:vanyel wat is er zo bijzonder aan je recept? :D
Niets, volgens mij. Het is vooral erg weinig recepterig. Onaf enzo.
pi_193542673
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, nou en of!

Niet doen. Gewoon dooreten.
pi_193542689
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Het meest handige (mooie) wat ik ooit had was een zonneklepding dat met minimagneetjes op de bril klikte. Maar die ontwerper heeft dat maar een jaar of 4 on collectie gehad
Dat lijkt me fijn.
Ik heb ooit een buigbaar exemplaar gehad wat ik over mijn eigen bril kon haken. O+

Nadeel van die op maat oplossingen is dat je ze niet meer kunt gebruiken als je van bril wisselt.
Met overzet heb je meer kans dat dat wel kan.
Vroegah kon ik met een oude (zonne)bril nog wel uit de voeten. Beetje vaag op de lange afstand maar heej. Nu kan ik dan niet meer lezen en als ik auto rijd, zie ik de snelheidsmeter en andere handige zaken voor de bestuurder wazig ;(
pi_193542721
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een zonnebril op sterkte is bij mij 1500 euro
Zoiets ja :X
Al bespaar ik van dat bedrag weer best een stukje door één vensterglas te nemen. Maar evengoed best veel geld voor iets wat je een klein deel van het jaar gebruikt.
pi_193542728
Vanavond paarse wortels geschrapt.
https://www.hellofresh.nl(...)b6b2fb20c466cd267ae3

Na tig jaren de dunschiller afgebroken en verder is alles paars/rood: de snijplank, mijn handen, de parelcouscous, de spetters op het shirt.

@Lucky...heb je deze variëteit in de planning?
Je had zo veel zakjes groentezaden met allerlei.
pi_193542736
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat lijkt me fijn.
Ik heb ooit een buigbaar exemplaar gehad wat ik over mijn eigen bril kon haken. O+

Nadeel van die op maat oplossingen is dat je ze niet meer kunt gebruiken als je van bril wisselt.
Met overzet heb je meer kans dat dat wel kan.
Vroegah kon ik met een oude (zonne)bril nog wel uit de voeten. Beetje vaag op de lange afstand maar heej. Nu kan ik dan niet meer lezen en als ik auto rijd, zie ik de snelheidsmeter en andere handige zaken voor de bestuurder wazig ;(
Bij de laatste sterkte aanpassing heb ik het montuur gehouden, kon niets leukers vinden. Ik heb nog wel ergens een oude bril, maar geloof niet of ik daar mee op de fiets zou stappen
pi_193542750
@CAT Leuk exemplaar heb je gevonden.👍🏼
pi_193542773
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ghij onwetende jongeling O+
Welkom in de wereld van varifocus ;(
  maandag 8 juni 2020 @ 20:46:45 #92
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193542775
We moeten echt heel hard lachen om de laatste aflevering van Even tot Hier _O-

Nu kijken wat John Oliver er van bakt.
Spoilers!
pi_193542779
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:45 schreef AnneX het volgende:
@:Cat Leuk exemplaar heb je gevonden.👍🏼
Dank! Ik heb hem al in het blauw O+
pi_193542816
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:39 schreef Vanyel het volgende:
Jezus zo'n inbox legen doe je ook niet even hč
Ja, ik moest het laatst. I feel for you.
pi_193542884
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ghij onwetende jongeling O+
Welkom in de wereld van varifocus ;(
En andere rare afwijkingen 🤣
  maandag 8 juni 2020 @ 20:53:50 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193542913
Goh, zo'n overzetbril ziet er best aardig uit eigenlijk. Ik heb een nieuwe bril nodig, de coating laat los en dat wordt steeds vervelender.

Oh mensen, ik ben zo blij met de tuin. Ik ga dit nog 100 keer zeggen deze maand.
Maar ik liep dus net voor het koken de tuin in voor random bladgroenten. Gewoon even kijken wat er lekker uit ziet en dat in de pan doen. Dat 'later als ik groot ben' is dus gewoon nu al ineens.
Spoilers!
  maandag 8 juni 2020 @ 20:54:44 #97
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193542933
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, ik moest het laatst. I feel for you.
Hoeveel PM jij dan? De box van crew is echt oneindig :o
Spoilers!
pi_193542946
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, zo'n overzetbril ziet er best aardig uit eigenlijk. Ik heb een nieuwe bril nodig, de coating laat los en dat wordt steeds vervelender.

Oh mensen, ik ben zo blij met de tuin. Ik ga dit nog 100 keer zeggen deze maand.
Maar ik liep dus net voor het koken de tuin in voor random bladgroenten. Gewoon even kijken wat er lekker uit ziet en dat in de pan doen. Dat 'later als ik groot ben' is dus gewoon nu al ineens.
Viel mij ook ontzettend mee! Al blijven het wat lompe exemplaren, door dat dikke randje.

Leuk hoe enthousiast je over je tuin bent *O*
pi_193543028
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoeveel PM jij dan? De box van crew is echt oneindig :o
Ik geloof niet dat ik een grotere inbox heb dan eerst.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:02:00 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193543062
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat zou ik dan even checken.
Spoilers!
pi_193543097
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

Mag je nog 1000x zeggen, en de komende maanden ook hoor
  maandag 8 juni 2020 @ 21:04:57 #102
217702 Lonaa
Honger!
pi_193543114
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zou ik dan even checken.
Ik heb 37% van mijn inbox gebruikt. Dat is 12 pagina's en een beetje.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:05:10 #103
217702 Lonaa
Honger!
pi_193543118
Oh en 28 pagina's verstuurde berichten. :')
pi_193543121
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat euvel had ik ook toen ik blauw was. Blijkbaar wordt bij het aanzetten van vinkjes nog steeds de inbox vergeten _O- Even een FA aan zijn jas trekken en je krijgt een schier oneindige inbox _O_
  maandag 8 juni 2020 @ 21:10:27 #105
217702 Lonaa
Honger!
pi_193543207
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat euvel had ik ook toen ik blauw was. Blijkbaar wordt bij het aanzetten van vinkjes nog steeds de inbox vergeten _O- Even een FA aan zijn jas trekken en je krijgt een schier oneindige inbox _O_
Na een halve middag 8 jaar oude PM's verwijderen kan ik geloof ik wel weer even vooruit nu. :')
pi_193543284
Gaat dat beter via een computer dan mobiel?
pi_193543298
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Na een halve middag 8 jaar oude PM's verwijderen kan ik geloof ik wel weer even vooruit nu. :')
:D _O-
pi_193543315
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat ALLES minstens even goed of beter gaat via een computer :')
  maandag 8 juni 2020 @ 21:18:38 #109
217702 Lonaa
Honger!
pi_193543351
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Soberso. Mobiel vind ik echt kut. En ik keek even maar ik kan daar geloof ik niet een hele pagina in 1x selecteren?
Dat kan op pc wel.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:22:07 #110
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543418
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Team overzetzonnebril *O*. Ik heb er ook een voor in de auto, echt ideaal. Als het even kan rij ik gewoon het liefst met mijn zonnebril op sterkte, maar als ik onderweg met mn gewone bril denk MWEH teveel zon: overzetzonnebril.
Want ik heb -6 links en rechts zie ik vrijwel niks, dus ik heb een code op mijn rijbewijs dat ik altijd bril en/of lenzen moet dragen tijdens autorijden anders is mijn rijbewijs niet geldig. Brillen wisselen tijdens het rijden is niet helemaal verantwoord.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:30:33 #111
217702 Lonaa
Honger!
pi_193543572
Hehehe. F. raakt al matig in paniek als ik bril wissel in de auto en ik heb nog geen -2. :D
pi_193543588
Ik zet zelfs lopend m’n bril niet af
  maandag 8 juni 2020 @ 21:34:20 #113
217702 Lonaa
Honger!
pi_193543634
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen -1,75 en -ikbenblind

Ik ben dus ooit (ja ja automatische ochtendpiloot) in de auto gestapt zonder bril op en ik dacht dat de ruiten smerig waren ( :') ) maar ruitenwissers hielpen niet en toen realiseerde ik dat ik mijn bril niet op had.

Dat was voor het einde van de straat en ik besloot dat dat best kon, zonder bril. Ik moest maar klein stukje. Toen ik bij het eerste kruispunt tot de conclusie kwam dat ik soort van op de gok besloot dat er niks van rechts kwam, heb ik de auto maar geparkeerd en ben ik naar huis gelopen voor m'n bril. :7
  maandag 8 juni 2020 @ 21:37:01 #114
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543660
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Ow jawel hoor. En daarna een lantaarnpaal van dichtbij bekijken :P
pi_193543661
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Team overzetzonnebril *O*. Ik heb er ook een voor in de auto, echt ideaal. Als het even kan rij ik gewoon het liefst met mijn zonnebril op sterkte, maar als ik onderweg met mn gewone bril denk MWEH teveel zon: overzetzonnebril.
Want ik heb -6 links en rechts zie ik vrijwel niks, dus ik heb een code op mijn rijbewijs dat ik altijd bril en/of lenzen moet dragen tijdens autorijden anders is mijn rijbewijs niet geldig. Brillen wisselen tijdens het rijden is niet helemaal verantwoord.
:D

Hier ook -6 en rechts niks :D
Maar inmiddels geen code meer op mijn rijbewijs. Ik kom er nu achter dat ik ook een code heb (heb dit exemplaar al 7 jaar :@ ). Ik mag alleen met bril op achter het stuur, lenzen is geen optie. _O-
Geen haar op mijn hoofd die zonder bril zou rijden, maar gewoon nooit bij stil gestaan dat ze dat erop zetten :D En blijkbaar maar goed dat ik nooit aan lezen ga doen, anders was ik onbewust in overtreding geweest.

Inmiddels wel rijbevoegdheid voor 20 jaar of zo. Eerder kreeg ik telkens een rijbewijs voor vijf jaar en moest er op tijd aan denken hem te vernieuwen want ik moest op ‘keuring’ :') Schijt irritant (want die afwijking is vanaf mijn geboorte stabiel slecht, zeg maar) en als ik geen medisch netwerk had gehad ook nog duur. Nu gewoon zonder gedoe digitaal vernieuwen O+
  maandag 8 juni 2020 @ 21:38:51 #116
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543672
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier ook -6 en rechts niks :D
Maar inmiddels geen code meer op mijn rijbewijs. Ik kom er nu achter dat ik ook een code heb (heb dit exemplaar al 7 jaar :@ ). Ik mag alleen met bril op achter het stuur, lenzen is geen optie. _O-
Geen haar op mijn hoofd die zonder bril zou rijden, maar gewoon nooit bij stil gestaan dat ze dat erop zetten :D En blijkbaar maar goed dat ik nooit aan lezen ga doen, anders was ik onbewust in overtreding geweest.

Inmiddels wel rijbevoegdheid voor 20 jaar of zo. Eerder kreeg ik telkens een rijbewijs voor vijf jaar en moest er op tijd aan denken hem te vernieuwen want ik moest op ‘keuring’ :') Schijt irritant (want die afwijking is vanaf mijn geboorte stabiel slecht, zeg maar) en als ik geen medisch netwerk had gehad ook nog duur. Nu gewoon zonder gedoe digitaal vernieuwen O+
Mijne is gewoon normale vervaltermijn geloof ik? Iig 10 jaar volgens m'n pas. Maar ik heb mijn rijbewijs pas in 2018 gehaald. Rechts is ook stabiel prut vanaf geboorte, links is niks geks. Op mijn mri hersenen zag je mijn oogafwijking heel duidelijk.
pi_193543676
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen -1,75 en -ikbenblind

Ik ben dus ooit (ja ja automatische ochtendpiloot) in de auto gestapt zonder bril op en ik dacht dat de ruiten smerig waren ( :') ) maar ruitenwissers hielpen niet en toen realiseerde ik dat ik mijn bril niet op had.

Dat was voor het einde van de straat en ik besloot dat dat best kon, zonder bril. Ik moest maar klein stukje. Toen ik bij het eerste kruispunt tot de conclusie kwam dat ik soort van op de gok besloot dat er niks van rechts kwam, heb ik de auto maar geparkeerd en ben ik naar huis gelopen voor m'n bril. :7
Oeh, da’s eng..en wel verstandig. Lang geleden een collega die -2 had maar uit ijdelheid weigerde een bril te dragen. Daar ging ik dus nooit bij in de auto
pi_193543683
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:30 schreef Lonaa het volgende:
Hehehe. F. raakt al matig in paniek als ik bril wissel in de auto en ik heb nog geen -2. :D
Lol. Maar goed dat er meestal niemand naast me zit als ik mijn gewoner bril onderweg voor een zonnebril wissel :+

Wel vooraf vooruit kijken, zonnebril staat in een speciaal mapje in het vakje van het portier dus kan ik met één hand grijpen en deze actie op de snelweg doen is favoriet. Ik kan de wissel inmiddels in 1,5 seconden.
Nog een voordeel van die overzetbril, wel. Stukje verantwoorder.

En ik heb altijd een reservebril in mijn handschoenenvakje. Toch stukken beter en gezonder voor iedereen dan niets, als ik mijn bril ooit onderweg een ongelukje zou krijgen.
pi_193543693
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijne is gewoon normale vervaltermijn geloof ik? Iig 10 jaar volgens m'n pas. Maar ik heb mijn rijbewijs pas in 2018 gehaald.
Ah ja, toen snapten ze dat al.

In de jaren 90 was het onontgonnen gebied. En werkverschaffing en geld doorschuiven.

Als ik dan de vijf jaar termijn miste voor vernieuwen zou ik opnieuw examen moeten doen, begreep ik :o Ik heb het maar nooit getest.
Tegenwoordig is je rijbewijs veel langer geldig, alleen je pasje kan soms verlopen zijn. Maar die kun je dan (ook als je te laat bent) probleemloos laten verlengen.
pi_193543701
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ow jawel hoor. En daarna een lantaarnpaal van dichtbij bekijken :P
Ik had eens in een hotel mijn bril op een tafel gelegd toen ik ging douchen kon m niet kwijt in de badkamer. Maar er lag veel zooi op die tafel en kon dus m’n bril niet terugvinden. Op de tast de gang op. Ik wist dat 3 deuren verderop vrienden zaten en die hebben de bril gevonden _O-
  maandag 8 juni 2020 @ 21:41:58 #121
217702 Lonaa
Honger!
pi_193543702
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lol. Maar goed dat er meestal niemand naast me zit als ik mijn gewoner bril onderweg voor een zonnebril wissel :+

Wel vooraf vooruit kijken, zonnebril staat in een speciaal mapje in het vakje van het portier dus kan ik met één hand grijpen en deze actie op de snelweg doen is favoriet. Ik kan de wissel inmiddels in 1,5 seconden.
Nog een voordeel van die overzetbril, wel. Stukje verantwoorder.

En ik heb altijd een reservebril in mijn handschoenenvakje. Toch stukken beter en gezonder voor iedereen dan niets, als ik mijn bril ooit onderweg een ongelukje zou krijgen.
Hehehe, ja ik doe de wisseltruc ook inderdaad wel gecontroleerd. Vooruit kijken, als het rustig is en er niet teveel 'gebeurd', zonnebril van te voren uitgeklapt en alles en dan inderdaad in hele korte tijd snel wisselen. :D

Maar meestal ligt er wel een gewone zonnebril in de auto en mijn op-sterkte niet. Die zet ik er dan gewoon overheen. /care
  maandag 8 juni 2020 @ 21:42:18 #122
217702 Lonaa
Honger!
pi_193543709
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik had eens in een hotel mijn bril op een tafel gelegd toen ik ging douchen kon m niet kwijt in de badkamer. Maar er lag veel zooi op die tafel en kon dus m’n bril niet terugvinden. Op de tast de gang op. Ik wist dat 3 deuren verderop vrienden zaten en die hebben de bril gevonden _O-
hehehehe
  maandag 8 juni 2020 @ 21:43:21 #123
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543720
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ah ja, toen snapten ze dat al.

In de jaren 90 was het onontgonnen gebied. En werkverschaffing en geld doorschuiven.
Nou nee, CBR snapt dat niet _O- . Met die code krijg je een aangepast examen want ze nemen daarin ook je medische bla in mee, in mijn geval of ik echt wel goed genoeg kijk. Zijn speciale examinatoren voor. Kom je voor je tussentijdse toets, heb je een normale examinator die je tussentijdse niet mag afnemen.
Uiteindelijk na overleg met iemand wel, maar hey. Moeilijk gedoe.
pi_193543726
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Aw O+

Ik vind eigenlijk altijd wel een plek in de badkamer. En als dat niet zo is, of de douche is ingewikkeld, dan douche ik met bril op :+

Ik heb wel een keer mijn vrienden in het zwembad mijn gevallen bril moeten laten opduiken. Toen werd het tijd voor een sportbril.
pi_193543733
Alle afwijkingen bij elkaar opgeteld zorgt voor -11 en -11,5. Bril af, en alles verplaatst zich ca 50 cm, lastig met deurposten op onbekend terrein.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:45:01 #126
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543737
Ik heb een duikbril op sterkte :D
  maandag 8 juni 2020 @ 21:46:42 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543758
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Alle afwijkingen bij elkaar opgeteld zorgt voor -11 en -11,5. Bril af, en alles verplaatst zich ca 50 cm, lastig met deurposten op onbekend terrein.
Als ze bij mij rechts pogen te meten komen ze al op -20.
Afgelopen zomer had ik zo'n meting bij de oogarts die gedaan werd door iemand die echt net nieuw was en het nog moest leren. Ze dacht dat er wat mis was met het apparaat _O-
pi_193543759
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nou nee, CBR snapt dat niet _O- . Met die code krijg je een aangepast examen want ze nemen daarin ook je medische bla in mee, in mijn geval of ik echt wel goed genoeg kijk. Zijn speciale examinatoren voor. Kom je voor je tussentijdse toets, heb je een normale examinator die je tussentijdse niet mag afnemen.
Uiteindelijk na overleg met iemand wel, maar hey. Moeilijk gedoe.
Tussentijdse toets ellende had ik dan weer niet *O*
En volgens mij geen speciale examinator. Destijds werd me gezegd dat ik alleen in auto’s met twee zijspiegels mocht rijden. Vraag me af of die regel er nog is, al hebben 99% van de auto’s inmiddels twee zijspiegels dus is dat minder relevant.

Maar blijkbaar hebben ze het nog steeds niet geleerd dus :')

Nu ben ik wel benieuwd: mensen met twee goede ogen, waarbij een bril alles corrigeert, hebben jullie ook een code?
pi_193543780
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Verplaatste omgeving, damn :D Ik heb gewoon alles heel erg wazig.
Al begint de mist dichtbij steeds meer op te trekken nu ik ook nog verziend word. Wie weet kan ik over tien jaar zonder bril een boek lezen :')
pi_193543796
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:45 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb een duikbril op sterkte :D
Tof!
Wat kost dat zo ongeveer?

Daar snorkel/duik ik nu eigenlijk te weinig voor. Maar mijn eerste duik ervaring zonder bril op sterkte was matig. Dus een setje daglenzen gekocht die ik op zulke dagen in doe. Ook fijn voor de sauna.
Alleen doe ik het te weinig, dus het is letterlijk hit and miss, soms.
pi_193543805
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Afgelopen zomer had ik zo'n meting bij de oogarts die gedaan werd door iemand die echt net nieuw was en het nog moest leren. Ze dacht dat er wat mis was met het apparaat _O-
Oeh, da’s echt ernstig. Ik was ooit bij een opticien die de ogen niet scherp/goed kreeg. Nou weet ik dat, dat dat nooit zal lukken (een afwijking van een woord met 25 letters), dus bij de oogarts de info opgevraagd en toen wilde hij wel een bril verkopen “want anders kom je toch met klachten terug”
  maandag 8 juni 2020 @ 21:50:39 #132
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543807
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tussentijdse toets ellende had ik dan weer niet *O*
En volgens mij geen speciale examinator. Destijds werd me gezegd dat ik alleen in auto’s met twee zijspiegels mocht rijden. Vraag me af of die regel er nog is, al hebben 99% van de auto’s inmiddels twee zijspiegels dus is dat minder relevant.

Maar blijkbaar hebben ze het nog steeds niet geleerd dus :')

Nu ben ik wel benieuwd: mensen met twee goede ogen, waarbij een bril alles corrigeert, hebben jullie ook een code?
Rechter buitenspiegel is verplicht voor auto's met bouwjaar vanaf 2010.
Dus als je een oud barrel hebt zoals ik en je rijd hem eraf, mag je gewoon doorrijden :P
  maandag 8 juni 2020 @ 21:52:07 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193543825
@Kreator John Oliver gezien. Gehuild aan het eind.
Spoilers!
pi_193543826
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Verplaatste omgeving, damn :D Ik heb gewoon alles heel erg wazig.
Al begint de mist dichtbij steeds meer op te trekken nu ik ook nog verziend word. Wie weet kan ik over tien jaar zonder bril een boek lezen :')
Hier is het ook beter geworden bij de laatste meting, 0,5 per oog (in 3 jaar) dus het duurt nog wel even, misschien brilloos in de kist :D
  maandag 8 juni 2020 @ 21:52:56 #135
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543832
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tof!
Wat kost dat zo ongeveer?

Daar snorkel/duik ik nu eigenlijk te weinig voor. Maar mijn eerste duik ervaring zonder bril op sterkte was matig. Dus een setje daglenzen gekocht die ik op zulke dagen in doe. Ook fijn voor de sauna.
Alleen doe ik het te weinig, dus het is letterlijk hit and miss, soms.
Volgens mij was het rond de 100 euro. 1x gebruikt met 3 weken Indonesië en sindsdien niet meer :X
pi_193543837
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb vast weleens verteld van de arts assistent die mijn dossier niet gelezen had. O+
Post operatieve oogcontrole, ik hoorde van de rest van de wachtkamer wat de bedoeling was en wist al dat het voor mij geen zin had. Dat gezegd, maar ik moest toch meekomen.

Oké dan ~O>
Arts: welke rij letters kunt u op het bord lezen?
Ik: welk bord?

Ze raakte redelijk in de stress, er kwamen steeds grotere letters (denk ik) en op het laatst was ze met een hand vlak voor mijn gezicht aan het zwaaien (wat ik net kan onderscheiden) voor ze het dossier ging lezen.
En toen kwam er een sorry. Mooie leer-ervaring :7
pi_193543844
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Rechter buitenspiegel is verplicht voor auto's met bouwjaar vanaf 2010.
Dus als je een oud barrel hebt zoals ik en je rijd hem eraf, mag je gewoon doorrijden :P
Ja, maar mag JIJ dat ook? Ivm gezichtsvelden en zo.
Ik ga het eens opzoeken.

-Edit- volgens mij is de zijspiegelverplichting eruit gesloopt ^O^
Maar we mogen nog steeds geen bus of vrachtwagen rijden -O-

*gaat solliciteren als piloot*

[ Bericht 10% gewijzigd door Cat-astrophe op 08-06-2020 22:04:06 ]
pi_193544251
Ik mag geen autorijden, met lenzen wel omdat dan de ogen goed te corrigeren zijn, alleen mijn ogen accepteren geen lenzen. Mij zicht is als ik goed uitgerust ben met nieuwe glazen max 60%, maar dat was 2 jaar geleden dus dat zal wel weer minder zijn, meestal varieert het tussen de 45-55%
  maandag 8 juni 2020 @ 22:47:47 #139
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193544745
:W
Zo te bed, maar ik wilde nog even wat delen..

Arm moppie.. O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193544772
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:47 schreef Barreltje het volgende:
:W
Zo te bed, maar ik wilde nog even wat delen..

[ afbeelding ]

Arm moppie.. O+
Aw O+ Gesteriliseerd of ongelukje gehad?
pi_193544784
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik mag geen autorijden, met lenzen wel omdat dan de ogen goed te corrigeren zijn, alleen mijn ogen accepteren geen lenzen. Mij zicht is als ik goed uitgerust ben met nieuwe glazen max 60%, maar dat was 2 jaar geleden dus dat zal wel weer minder zijn, meestal varieert het tussen de 45-55%
Tegen welke dagelijkse problemen loop jij eigenlijk aan, met jouw visusbeperking?
  maandag 8 juni 2020 @ 22:50:26 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193544786
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Aw O+ Gesteriliseerd of ongelukje gehad?
Allergoetjw waarschijnlijk.. ze had gister dr hele oor opengekrabt }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193544883
quote:

[..]

Ja hoor, schuif zo veel je wilt.
Merci!

Toch eens even wat in verdiepen mochten de bedragen boeiender worden.
pi_193544911
@Barreltje wat is er loos et de arme ziel

@Car-astrophe niet al te veel eigenlijk. Niet autorijden is niet handig, maat dat hoorde ik al ruim voor mijn 18e dus weet ik het niet beter. Ik zie op afstand niet goed, kan geen afstand inschatten maar ook geen snelheid. Dus als ik geen auto of zo zie durf ik wel door rood te lopen/fietsen, maar bijna altijd stop ik. Ik herken mensen niet op afstand (op slechte dagen is 10 meter teveel), maar bij erg moe vervagen gezichten zelfs op 2 meter
Ben dolblij met ereaders en ipads zodat ik kan lezen. Heb wel een grote tv moeten kopen en dat vind ik spuuglelijk
pi_193545057
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Soberso. Mobiel vind ik echt kut. En ik keek even maar ik kan daar geloof ik niet een hele pagina in 1x selecteren?
Dat kan op pc wel.
Oh O+
Mobiel is het post voor post en als je een verzonden hebt verwijderd beland je weer in je inbox.
pi_193545080
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

O noes ;(

Het heerst. Ik kreeg ook al foto’s van een gekapt kitten. Daar was lompe broer de schuldige.
pi_193545157
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:56 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Barreltje wat is er loos et de arme ziel

@:Car-astrophe niet al te veel eigenlijk. Niet autorijden is niet handig, maat dat hoorde ik al ruim voor mijn 18e dus weet ik het niet beter. Ik zie op afstand niet goed, kan geen afstand inschatten maar ook geen snelheid. Dus als ik geen auto of zo zie durf ik wel door rood te lopen/fietsen, maar bijna altijd stop ik. Ik herken mensen niet op afstand (op slechte dagen is 10 meter teveel), maar bij erg moe vervagen gezichten zelfs op 2 meter
Ben dolblij met ereaders en ipads zodat ik kan lezen. Heb wel een grote tv moeten kopen en dat vind ik spuuglelijk
Klonkt toch als best wat dingen die je niet ziet, wat andere mensen wel als normaal ervaren.
Maar als je ermee opgroeit en niet beter weet (?) is het wel anders, in mijn ervaring.
En gelukkig dus wel mogelijkheden zat om je ding te kunnen blijven doen.

Maar... kijk! Natuurlijk komen op mijn feed nu allemaal zonnebrillen langs en toen zag ik DIT :D
https://glassesclub.eu/collections/magnetic-clip-on-glasses Zoiets had jij, toch?
pi_193545215
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb vast weleens verteld van de arts assistent die mijn dossier niet gelezen had. O+
Post operatieve oogcontrole, ik hoorde van de rest van de wachtkamer wat de bedoeling was en wist al dat het voor mij geen zin had. Dat gezegd, maar ik moest toch meekomen.

Oké dan ~O>
Arts: welke rij letters kunt u op het bord lezen?
Ik: welk bord?
Zo achterlijk, mensen die niet in dossiers kijken.
pi_193545327
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo achterlijk, mensen die niet in dossiers kijken.
Uhu. En dit was vooral beschamend voor haar en vermakelijk voor mij. Maar het kan heel vervelende gevolgen hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193545359
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Klonkt toch als best wat dingen die je niet ziet, wat andere mensen wel als normaal ervaren.
Maar als je ermee opgroeit en niet beter weet (?) is het wel anders, in mijn ervaring.
En gelukkig dus wel mogelijkheden zat om je ding te kunnen blijven doen.

Maar... kijk! Natuurlijk komen op mijn feed nu allemaal zonnebrillen langs en toen zag ik DIT :D
https://glassesclub.eu/collections/magnetic-clip-on-glasses Zoiets had jij, toch?
Ja, zoiets was het. Fijn dat ze weer terug zijn. Bij de nieuwe bril gaat m dit worden *O*

En nee, ik weet niet beter, en iedereen in mijn omgeving weet het. Ik kan dus wel van een afstand mensen herkennen aan de manier van lopen, vind ik altijd grappig, want als me zounvragen waaraan dan zou ik het niet kunnen zeggen
pi_193545517
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, zoiets was het. Fijn dat ze weer terug zijn. Bij de nieuwe bril gaat m dit worden *O*

En nee, ik weet niet beter, en iedereen in mijn omgeving weet het. Ik kan dus wel van een afstand mensen herkennen aan de manier van lopen, vind ik altijd grappig, want als me zounvragen waaraan dan zou ik het niet kunnen zeggen
Lollig, compensatiemechnismen :)

Ik knal van tijd tot tijd tegen mensen aan die plotseling van rechts komen, als ik geconcentreerd ben op iets wat linksvoor bezig is. Of bijna-lanceer iets uit hun handen. Of lijk iemand die heel subtiel vanuit rechts mijn aandacht vraagt te negeren (fijn, als je groepen voorzit. Met Zoom nu geen hinder daarvan *O* )
O, en gooi me niks toe wat je dierbaar is, want ik laat het uit mijn klauwen vallen.

Afstand en snelheid schatten kan ik dan wel weer. Tot op zekere hoogte, geloof ik. Want ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar slechts één keer in 20 jaar rijbewijs blikschade veroorzaakt dus tja.
pi_193545600
Ik heb dat heel lang niet geweten dat ik geen afstand kon inschatten, Pas sinds 2007. Toen moest ik als een gek naar een oogarts wegens verdenking van netvliesloslating en dus een andere oogarts. Bleek netvliesmigraine te zijn (pfff) Maar hij merkte dat op. Ik had ook altijd blauwe armen van mensen die mij tegenhielden als ik weer eens wilde oversteken en er kwamen iets aan
pi_193545645
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb dat heel lang niet geweten dat ik geen afstand kon inschatten, Pas sinds 2007. Toen moest ik als een gek naar een oogarts wegens verdenking van netvliesloslating en dus een andere oogarts. Bleek netvliesmigraine te zijn (pfff) Maar hij merkte dat op. Ik had ook altijd blauwe armen van mensen die mij tegenhielden als ik weer eens wilde oversteken en er kwamen iets aan
Ik kan het me voorstellen :D Omdat je écht geen weet hebt van hoe anderen de wereld zien.
pi_193545646
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik dacht naar een paint tekening te kijken, zag alleen een zielig koppie met een zwarte cirkel eromheen _O-
pi_193545654
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Uhu. En dit was vooral beschamend voor haar en vermakelijk voor mij. Maar het kan heel vervelende gevolgen hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pfffft :{w
pi_193545708
Over PM en DM: bij mij is alles leeg.
Hou ook van geschoonde mailboxen O+
  dinsdag 9 juni 2020 @ 06:01:38 #157
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193546759
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, maar mag JIJ dat ook? Ivm gezichtsvelden en zo.
Ik ga het eens opzoeken.

-Edit- volgens mij is de zijspiegelverplichting eruit gesloopt ^O^
Maar we mogen nog steeds geen bus of vrachtwagen rijden -O-

*gaat solliciteren als piloot*
Ja hoor. Zolang ik m'n bril maar op heb.

Je kan ook geen rij-i structeur of examinator worden btw.
pi_193546848
Mogguh!

Zo maar eens de vogelopvang bellen. Er zat gisteravond laat een jonge (maar wel al met goede vleugels qua veren) kraai in de bosjes. Nu worden die dieren wel vaker het nest uitgeknikkerd om te leren vliegen en dan de daaropvolgende 5 weken gevoederd, dus eigenlijk moet je ze laten zitten. Maar deze heeft vreemd uitstekende pennen bij zijn staart (er viel er ook gisteren een uit), plastic aan zijn poot geplakt, en ik vond hem gisteren erg scherp voelen bij zijn borstbeen.
Dus we hebben hem in een donkere bench gezet.

Er zat gisteravond laat nog wel pit in, nu is ie erg rustig (was ik al een beetje bang voor, ivm stress e.d.) Dus zo maar eens kijken of ie wat suikerwater wil voor een beetje energie (krijgen ze vaak bij de dierenambulance in Amsterdam hoorde ik) en dan om 9 uur uur maar gelijk bellen.
pi_193546853
Oh en -5,50 lenzen met cilinder hier. Behalve dat ik echt nieuwe lenzen moet (even die cilinder laten opmeten, ik zie s avonds op de weg slecht en in een half donkere collegezaal moet ik vooraan zitten..) weinig te mopperen :)
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 07:35:57 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193546959
Over vogels gesproken, wat is dit voor een?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 07:46:11 #161
217702 Lonaa
Honger!
pi_193546995
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 07:35 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Een dooie.
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 07:46:59 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193546999
Inmiddels wel ja
pi_193547125
quote:
[ afbeelding ]
Jonge merel denk ik. Niet zeker, ik heb echt ballen verstand van vogels verder :')

Kraai deed hier net KRAAAA (toen ie zijn soortgenoten buiten hoorde ;( )
Konijnen deden STAMP STAMP
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 08:09:55 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193547171
Op de kraai? :P
pi_193547191
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:09 schreef derLudolf het volgende:
Op de kraai? :P
Nee ze hadden hem niet eerst gekocht :{w
pi_193547330
Goedemorgen :W

Bijzonder om alle avonturen van brildragende SCers te lezen. Ik kan me er (nog) niets bij voorstellen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 08:48:17 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193547510
Bril met -4, -3,75 zonder gedoe :+.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 08:53:03 #168
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193547563
Ik heb ook geen brillengedoe. Gewoon -5,5 en -4,75.

Wel enorm gevoelige ogen. Ik druppel de hele dag door en heb buiten altijd de zonnebril op.
Spoilers!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 08:55:00 #169
221912 minilot
Nancy boy
pi_193547585
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wel enorm gevoelige ogen. Ik druppel de hele dag door en heb buiten altijd de zonnebril op.
Hee, zo'n beetje dezelfde ogen! :Y Maar ik dan met contactlenzen.
En ik ben al blij met jullie tuin, dus jullie vast al helemaal! :D

Was net tien minuten buiten. Ik. Haat. Pollen. }:|
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 9 juni 2020 @ 08:59:40 #170
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193547633
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb mijn lenzen helaas op moeten geven toen ik ziek werd. Er zitten geen (of nauwelijks) lipiden in mijn traanvocht dus de lenzen bewogen niet mee met mijn ogen. Geen aanrader.

En pollen zijn eikels.
Spoilers!
pi_193547647
quote:
[ afbeelding ]
Hoe groot issie?
pi_193547651
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb mijn lenzen helaas op moeten geven toen ik ziek werd. Er zitten geen (of nauwelijks) lipiden in mijn traanvocht dus de lenzen bewogen niet mee met mijn ogen. Geen aanrader.

En pollen zijn eikels.
Oh, dat is bagger.

Ik kan niet tegen harde lenzen, dat geeft echt enorm veel irritatie en gedoe. Zachte lenzen gaan prima :)
pi_193547670
M'n vrienden van de vogelklas denken een kauw :P
pi_193547722
Kraai is zojuist overleden. ;(

Op zulke momenten weet ik dus niet of mijn goede intenties tot meer kwaads dan goed hebben geleid door alle stress, of dat de vogel zelf al niet goed was.

Hij begon opeens rond te flapperen en te tollen, kop echt compleet verkrampt achterover. Heel naar.
Ik heb hem eerst nog een keer overeind geholpen, toen heeft 'ie nog even op mijn vingers gezeten. Hem toen in/op een 'donut' van een handdoek gezet (opgerolde handdoek, tip van vriendin die bij de dierenambu in A'dam heeft gewerkt). Hij was toen al vrij slap, resterende staartveren hingen er voor de helft half los bij. Maar na 10 minuten ging het weer mis, snavel ging nog een paar keer open en dicht (soort luchthappen) en toen was het gedaan.

Dier is verder graatmager, staartveren hingen er gisteren al half uit en ik kon hem toen al redelijk eenvoudig pakken. (Nu was het een jong dier dat niet echt kan vliegen..maar een kat had er echt geen moeite mee gehad, tenzij pa/ma kraai in de buurt waren geweest natuurlijk).

Maar toch... misschien had ik hem gewoon buiten moeten laten zitten en was het wel goed afgelopen. Of niet, maar dan had ie niet in een vreemde omgeving gezeten.

En de dierenambulance hier heb je geen moer aan, 'gewone' dierenartsen hebben over het algemeen ook weinig verstand van vogels en de vogelopvang ging pas om 9:00 uur open. Dat was zeg maar 10 minuten te laat voor alleen al even overleg. Echt. Shitzooi -O-
pi_193547761
Vogelopvang was waarschijnlijk wel het beste geweest candaas, dus ik denk dat je wel goed hebt gehandeld, maar dat je niks kon doen aan de timing van alles :*
pi_193547872
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:10 schreef Aure het volgende:
Vogelopvang was waarschijnlijk wel het beste geweest candaas, dus ik denk dat je wel goed hebt gehandeld, maar dat je niks kon doen aan de timing van alles :*
Ja het is zo shit altijd, ik tref altijd gewonde/verzwakte op momenten dat ik er niks mee kan, qua externe hulp. Nu kon ik gisteren dan nog die vriendin bellen, waar ik met een videocall even een snel 'lichamelijk onderzoek' met haar hulp/tips kon doen (vleugels spreiden, borstbeen zachtjes voelen, staartfunctie bekijken) maar verder.... ik wist ook niet of het echt onder spoed viel eigenlijk, dan had ik de Uithof in Utrecht (exotische dieren) nog kunnen bellen misschien. -O-
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:26:56 #177
217702 Lonaa
Honger!
pi_193547978
Dora is gezond. O+ *O* O+ *O*

Eem janken van opluchting.
pi_193547997
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:26 schreef Lonaa het volgende:

*O* Wat fijn!
pi_193548004
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:26 schreef Lonaa het volgende:

Ohhh wat ontzettend fijn om te horen. *O* *O* *O*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:29:37 #180
217702 Lonaa
Honger!
pi_193548023
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

*O* Wat fijn!
Ja *O*

Blijkbaar kan dit. Dat de creatinine nuchter in de normaalwaardes vallen en niet-nuchter niet.
En ze zit dan sowieso aan de hoge kant van het normaalspectrum. Wat wel wat gek is want jonge hond, maar niet zorgelijk.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:35:33 #181
221912 minilot
Nancy boy
pi_193548087
Phew @ Dora! *O*
pi_193548096
Wat een goed nieuws Loon :*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:38:58 #183
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193548119
Kraai -O-

Dora *O*
Spoilers!
pi_193548188
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:48 schreef borisz het volgende:
Bril met -4, -3,75 zonder gedoe :+.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja hoi. Help me bij mijn onderzoek ajb. Hebben jullie een code achter jullie B-rijbewijs aanduiding staan? #durftevragen
pi_193548203
Kraai ;(

Oooooren gezond *O*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:49:54 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193548272
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja hoi. Help me bij mijn onderzoek ajb. Hebben jullie een code achter jullie B-rijbewijs aanduiding staan? #durftevragen
Nee. Ik geloof niet dat ergens is vastgelegd dat er iets is met mijn ogen.
Spoilers!
pi_193548276
quote:

[..]

[..]

[..]

Bij nummertje 12 ('Beperkingen/vermeldingen') aan de achterzijde van het pasje bedoel je?
Nee heb ik niks staan.
pi_193548507
Kraai ;(

Dora *O*

Ik heb -4.75 en -6.5 en nog wat cilinder. Geen rijbewijs, dus ik kan niet zeggen of daar wat over staat. Ik heb toen ik -2 en -4 oid had nog rugby gespeeld zonder bril/lenzen, dat was geen enorm succes omdat ik weinig diepte zag :') daarna ben ik maar atletiek gaan doen, want dan kon ik mijn bril ophouden.
Oh en ik heb een zonnebril op sterkte, van een jaar of 5 geleden dus hij is niet helemaal sterk genoeg meer (een punt of een half punt verschil). Mijn ouders vonden toen dat ik er een nodig had dus ik kreeg er een. Als ze nou een paar jaar eerder hadden gevonden dat ik lenzen nodig had, hč :')
pi_193548838
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee. Ik geloof niet dat ergens is vastgelegd dat er iets is met mijn ogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Bij nummertje 12 ('Beperkingen/vermeldingen') aan de achterzijde van het pasje bedoel je?
Nee heb ik niks staan.
Danku ^O^
pi_193548851
Wel ironisch dat ik volgens mijn rijbewijs alleen met bril mag rijden :')
Alsof een bril mijn nulzicht rechts goed maakt. Die is voor de -6 links.
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 10:47:16 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193548938
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:00 schreef Aure het volgende:

[..]

Hoe groot issie?
Weet ik niet, moet ik hem opgraven.

Oh en een kauw, daar is niets aan verloren.
Geen idee hoe lang hij al op de hete stenen lag, maar veel leven zat er niet in, dus heb hem maar niet langer onnodig laten lijden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 10:49:02 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193548969
quote:

[..]

[..]

[..]

Nee. Volgens mij niet. Zal als ik thuis ben nog eens kijken. Rijbewijs niet in mijn portemonee zitten omdat ik nooit achter een stuur zit :PLaatste keer autorijden is denk ik ook al 4 jaar geleden ofzo....

Dora *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 09-06-2020 12:36:01 ]
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 10:53:54 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193549023
Geen enkele code op het rijbewijs hier.
Examinator maakte zich wel zorgen toen ik in eerste instantie iets compleets anders op las toen hij vroeg het kenteken "van die zwarte Golf daar" op te lezen.

Er stonden twee, hij wou kenteken van de Golf die het dichtste bij stond hebben. Maar die verderop kon ik ook lezen, de examinator zelf niet _O-
pi_193549158
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:53 schreef derLudolf het volgende:
Geen enkele code op het rijbewijs hier.
Examinator maakte zich wel zorgen toen ik in eerste instantie iets compleets anders op las toen hij vroeg het kenteken "van die zwarte Golf daar" op te lezen.

Er stonden twee, hij wou kenteken van de Golf die het dichtste bij stond hebben. Maar die verderop kon ik ook lezen, de examinator zelf niet _O-
Hihi _O- Dolf toch!

Jammer van de kauw en héel blij voor Lonaa en Dora. Dat rijmt. w/

Oh ja, nieuwe lens implantaten en nu kan ik ogen opmaken zķnder bril.
Wat een vooruitgang.
Alleen gebruik ik al weer 3 maanden geen oog make up. >:O
pi_193549654
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Weet ik niet, moet ik hem opgraven.

Oh en een kauw, daar is niets aan verloren.
Geen idee hoe lang hij al op de hete stenen lag, maar veel leven zat er niet in, dus heb hem maar niet langer onnodig laten lijden.
^O^ dat waarderen mijn vrienden van de vogelklas :)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:49:47 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193549882
Ik heb -2.00 en -3,25 met een astigmatisme en daarbij plus 2,50 als leesdeel.
Van 1980 tot 2009 harde lenzen gedragen, daarna weer over op een multifocale bril en dat bevalt mij stukken beter dan dat eeuwige gepeuter en gedoe met lenzen. (8>
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:50:50 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193549897
Oh, en -O- voor kraaitje en *O* voor Dora.
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:52:27 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193549926
Kunnen er van Fok!-wege geen rood-witte stokken vertrekt worden? Zoveel bijna blinden hier in de SC. *)
Poef.....gone! Šgolfer
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 12:28:37 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193550463
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:52 schreef golfer het volgende:
Kunnen er van Fok!-wege geen rood-witte stokken vertrekt worden? Zoveel bijna blinden hier in de SC. *)
En wat labradors kweken _O-
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:42:46 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193550770
Zucht. Ik wil verf ophalen in de bouwmarkt maar dat kan pas vanaf 18 juni terwijl het in andere vestigingen wel op voorraad is. Wat enorm onhandig. Ik probeer te bellen, misschien is er iets mogelijk, maar ze nemen niet op.
Spoilers!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:45:28 #201
217702 Lonaa
Honger!
pi_193550815
Wtf. Het brandalarm op de bovenverdieping ging af. Niet zo'n 'piep-ik-ben-leeg' maar echt af-af. Als in, ik heb nu een gehoorbeschadiging.

Er is geen brand. Niet oke.
pi_193550902
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:45 schreef Lonaa het volgende:
Wtf. Het brandalarm op de bovenverdieping ging af. Niet zo'n 'piep-ik-ben-leeg' maar echt af-af. Als in, ik heb nu een gehoorbeschadiging.

Er is geen brand. Niet oke.
Oh dat deden al onze brandmelders in het studentenhuis ook. :Y

En dan liefst op de momenten dat degene van de kamer waar dat kreng af ging net weg was. Ik heb er een keer een college voor moeten verlaten, om naar huis te hollen. En er heeft een keer politie binnen gestaan in de hal (bonkend op de badkamerdeur toen ik nog onder de douche stond, ik schrok me dood. Andere huisgenoot was al in zijn onderbroek uit zijn eigen kamer naar buiten gekomen dus die stond ook wat ongemakkelijk. :+ ) toen een van die dingen voor 6 uur 's ochtends al afging maar we de huisbaas niet te pakken kregen en de 'bewoner' net een paar dagen naar vrienden was :X

Dus nu hebben we geen werkende brandmelders meer :')

Maar misschien even kijken of er geen stof e.d. in zit? En ik weet niet hoe oud 'ie is? Hier thuis hebben we er ook laatst een vervangen die maar af bleef gaan voor geen duidelijke reden.
pi_193550949
Eigenlijk moet ik zelf zo even keihard mijn kleine teen tegen iets scherps stoten ofzo, want ik heb een blaar die ongeveer de grootte heeft van die teen ( :9 ) en ik durf hem niet door te prikken/snijden. /watje

Dit wilden jullie vast weten :Y
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:56:08 #204
217702 Lonaa
Honger!
pi_193550961
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:55 schreef Candaasje het volgende:
Eigenlijk moet ik zelf zo even keihard mijn kleine teen tegen iets scherps stoten ofzo, want ik heb een blaar die ongeveer de grootte heeft van die teen ( :9 ) en ik durf hem niet door te prikken/snijden. /watje

Dit wilden jullie vast weten :Y
Ohhh, ik had dat graag voor je gedaan :9
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:56:29 #205
217702 Lonaa
Honger!
pi_193550965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh dat deden al onze brandmelders in het studentenhuis ook. :Y

En dan liefst op de momenten dat degene van de kamer waar dat kreng af ging net weg was. Ik heb er een keer een college voor moeten verlaten, om naar huis te hollen. En er heeft een keer politie binnen gestaan in de hal (bonkend op de badkamerdeur toen ik nog onder de douche stond, ik schrok me dood. Andere huisgenoot was al in zijn onderbroek uit zijn eigen kamer naar buiten gekomen dus die stond ook wat ongemakkelijk. :+ ) toen een van die dingen voor 6 uur 's ochtends al afging maar we de huisbaas niet te pakken kregen en de 'bewoner' net een paar dagen naar vrienden was :X

Dus nu hebben we geen werkende brandmelders meer :')

Maar misschien even kijken of er geen stof e.d. in zit? En ik weet niet hoe oud 'ie is? Hier thuis hebben we er ook laatst een vervangen die maar af bleef gaan voor geen duidelijke reden.
Ik heb m geloof ik zelf opgehangen, vorig jaar.
pi_193551055
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:52 schreef golfer het volgende:
Dan liever braille op de tablet :+
pi_193551104
Rondje stad gedaan, wat wordt een mens toch blij van kleine dingen O+ Ik kan prima thuis blijven, maar als ik eruit ben is dat toch ook heerlijk.

In het kader van ‘ belastinggeld binnen, kiezen tussen nieuw telefoonhoesje of nieuwe telefoon’ heb ik nu een nieuwe foon. En overgestapt van provider voor mijn thuis internet. Voor in totaal minder geld heb ik een mobiel abbo en internet via glasvezel (die al jaren instapklaar in mijn meterkast zit) via Tmobile. Nu maar hopen dat het niet te mooi is om waar te zijn. Voor mobiele telefoon ben ik al jaren tevreden klant.

Tevens voor het eerst in 3 maanden naar de Action geweest. Niet druk, alles (en uiteraard meer) kunnen vinden, al moet ik wel een keer terug want ik heb per ongelijk pure chocolade meegenomen ipv melk :')
Maar heb nu wel een tochtstrip in de vorm van een kat :+
pi_193551208
@Cat...heb je een plaatje van ‘de tochtstrip met kat’.
Daar kan ik iemand blij meemaken, alhoewel zij stroopt action regelmatig.

Vraagje: Overstappen van provider betekent toch een nieuw mailadres?
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 13:17:28 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193551209
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dan liever braille op de tablet :+
* derLudolf pakt een hamer en slagpen

Kom maar op met je tablet.
pi_193551215
Bijgelezen en O+ voor Dora en -O- voor kauwdaasje

Ik denk dat wij plofmezen krijgen.. de ouders vliegen met enOOOOrme rupsen al bijna 3 weken of zoiets af en aan _O-
Hoe vaak ik al met de verrekijkert naar dat gat zit te staren voor de eerste nestverlaters is ontelbaar maar ze blijven zitten waar ze zitten en straks kunnen ze niet meer door het gat naar buiten, zo vet worden ze gemest :D
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:21:46 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193551265
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:17 schreef AnneX het volgende:
@:Cat...heb je een plaatje van ‘de tochtstrip met kat’.

Yups. Wel als het mailadres van jouw provider was.
Ter voorkoming daarvan een webmail adres zoals Gmail of Hotmail nemen.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_193551269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:18 schreef Blues het volgende:

Ik denk dat wij plofmezen krijgen.. de ouders vliegen met enOOOOrme rupsen al bijna 3 weken of zoiets af en aan _O-
Hoe vaak ik al met de verrekijkert naar dat gat zit te staren voor de eerste nestverlaters is ontelbaar maar ze blijven zitten waar ze zitten en straks kunnen ze niet meer door het gat naar buiten, zo vet worden ze gemest :D
De koolmezen hier zijn al flink dik aan het worden. In anderhalve week hebben ze een pot pindakaas leeggegeten. Morgen maar even een paar nieuwe potten halen
pi_193551290
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Té laat. Plus Ziggo bevalt prima.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 13:25:45 #214
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193551326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Of gewoon een domeinnaam aanschaffen en mailpakket
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:46:01 #215
221912 minilot
Nancy boy
pi_193552303
quote:

[..]

[..]

[..]

Nope, maar vooral omdat ik überhaupt geen rijbewijs heb :)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:46:29 #216
221912 minilot
Nancy boy
pi_193552309
Plofmezen! :D
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 15:03:12 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193552484
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:46 schreef minilot het volgende:

[..]

Die groeien als kool :D
pi_193552687
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:17 schreef AnneX het volgende:
@:Cat...heb je een plaatje van ‘de tochtstrip met kat’.

Ik kan zo snel geen plaatje vinden. Denk aan zo’n dikke stoffen rol in de vorm van een dier.
Ik maak een foto voor je als mijn levende tochtstrip van schoot af is.

Ergens op de achtergrond wel een nieuw mailadres, maar ik heb gmail dus dan verandert er niks.
pi_193552697
quote:

[..]

Jij valt niet binnen de onderzoekspopulatie :7

Toch bedankt ^O^
pi_193552714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:18 schreef Blues het volgende:

Heb je al eens in het nestje kunnen kijken? Die zijn soms gevuld met 10 tot 16 minimeesjes!
Altijd een lollig gezicht, die drukke ouders. O+
pi_193553009
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb je al eens in het nestje kunnen kijken? Die zijn soms gevuld met 10 tot 16 minimeesjes!
Altijd een lollig gezicht, die drukke ouders. O+
Yup heb me ingelezen qua aantallen, broedwijze en leg- en voerduur ^O^
Nee het is een heel robuust huis zonder spiekkanten helaas. Ik zag een heel handig mezenhuis van een boswachter met aan de zijkant een draaibaar deel met een raampje. Daar wil ik wel eens naar op zoek voor vlg jaar!
pi_193553040
quote:
Plofmezen! :D
Vond m ook wel leuk zelf :D
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2020 @ 16:39:26 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193553589
Ik heb geen code achter mijn b staan. Wel een datum.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2020 @ 16:40:35 #224
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193553601
Oh. Dat was gerelateerd aan blinde mensen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:42:25 #225
221912 minilot
Nancy boy
pi_193553626
Ik zit hier al de hele dag met op de achtergrond een livestream van de zitting van de Raad van State over de uitbreidingsplannen van de Efteling en het ziet er niet naar uit dat ze er de komende uren al een eind aan kunnen breien. :O
pi_193553793
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:42 schreef minilot het volgende:
Ik zit hier al de hele dag met op de achtergrond een livestream van de zitting van de Raad van State over de uitbreidingsplannen van de Efteling en het ziet er niet naar uit dat ze er de komende uren al een eind aan kunnen breien. :O
Stond op twitter dat het ook heel lang ging duren :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193554086
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:40 schreef Kreator het volgende:
Oh. Dat was gerelateerd aan blinde mensen.
KUN JE WAT GROTER TYPEN? IK BEN BLIND.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:20:58 #228
221912 minilot
Nancy boy
pi_193554164
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:56 schreef Tally het volgende:

[..]

Stond op twitter dat het ook heel lang ging duren :D
Yup yup.. Ik dutte vanmiddag even weg bij de behandeling van de vraag of parkeren op de Eftelingse golfbaan uitsluitend met golfkarretjes mag. Echt iets voor ons hoogste rechtscollege :')
Ik heb als Eftelingliefhebber intussen wel wat onaardige gedachten over de 'bezorgde omwonenden' van het park en hun tienduizendend vergezochte bezwaartjes }:|
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:30:49 #229
13783 Anthraxx
pi_193554338
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup yup.. Ik dutte vanmiddag even weg bij de behandeling van de vraag of parkeren op de Eftelingse golfbaan uitsluitend met golfkarretjes mag. Echt iets voor ons hoogste rechtscollege :')
Ik heb als Eftelingliefhebber intussen wel wat onaardige gedachten over de 'bezorgde omwonenden' van het park en hun tienduizendend vergezochte bezwaartjes }:|
Maar ook jij staat er niet objectief in.

Die bewoners ook niet, maar ik kan mij ook ergens wel indenken dat meer bezoekers ook meer overlast geven :).
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:35:31 #230
221912 minilot
Nancy boy
pi_193554392
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:30 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Voor geen meter, nee! :7
pi_193554588
ideale nestkast gevonden *G*

Met kijkdeurtje O+ Die wil ik voor volgend jaar O+
pi_193554614
Nou dan maar zo.
pi_193554700
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Dus ik ben niet de enige :X
pi_193554724
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:30 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Die bewoners ook niet, maar ik kan mij ook ergens wel indenken dat meer bezoekers ook meer overlast geven :).
Dat geloof ik ook wel. Maar als ik dat zo hoor/lees is het van sommige boer(en) een soort van wraak omdat het kopen van zijn land door de Efteling niet lukte.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:13:28 #236
13783 Anthraxx
pi_193554914
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel. Maar als ik dat zo hoor/lees is het van sommige boer(en) een soort van wraak omdat het kopen van zijn land door de Efteling niet lukte.
Ze bleven vast houden aan een veels te hoge prijs zeker? :P

Toen ik nog in Vathorst woonde had je ook van de eigenwijze. Dachten dat de gemeente oneindig veel geld had. Uiteindelijk zijn ze om die paar boerderijen heen gaan bouwen.
pi_193554966
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:13 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ze bleven vast houden aan een veels te hoge prijs zeker? :P

Toen ik nog in Vathorst woonde had je ook van de eigenwijze. Dachten dat de gemeente oneindig veel geld had. Uiteindelijk zijn ze om die paar boerderijen heen gaan bouwen.
Dat wil de Efteling nu gaan doen geloof ik. Zijn ze het ook niet mee eens want nu willen ze zelf iets om te recreëen maken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:03:47 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193555748
In het kader van YOLO hebben we een midweek in september een boot met alles er op en er aan wat wij nodig hebben (fietsen enzovoort erbij) gehuurd om in Friesland rond te varen.
Het wordt dit schuitje:

*O*
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:07:41 #239
63722 z80
I fink you freaky
pi_193555828
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:39 schreef Kreator het volgende:
Ik heb geen code achter mijn b staan. Wel een datum.
Ook geen S5?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2020 @ 19:08:52 #240
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193555859
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:07 schreef z80 het volgende:

[..]

Ook geen S5?
Daar ben ik net een jaar te jong voor.
pi_193556051
Ik heb

AM
B
BE
T

op mn rijbewijs
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:20:36 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193556100
Nou zeg. Ik ben een paar uur weg en er is hier nauwelijks iets gebeurd.
Spoilers!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:21:44 #243
217702 Lonaa
Honger!
pi_193556134
Ik was druk met boodschappen, Dora, sporten en eten koken. Nu ben ik moe. Moet nog douchen. Ga ik nu doen want dan is het gedaan.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2020 @ 19:28:31 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193556262
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik was druk met boodschappen, Dora, sporten en eten koken. Nu ben ik moe. Moet nog douchen. Ga ik nu doen want dan is het gedaan.
Jij bent mod op nws toch? :7.
pi_193556281
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:03 schreef golfer het volgende:
In het kader van YOLO hebben we een midweek in september een boot met alles er op en er aan wat wij nodig hebben (fietsen enzovoort erbij) gehuurd om in Friesland rond te varen.
Het wordt dit schuitje:
[ afbeelding ]

*O*
Daarvan gaan jullie veel plezier hebben, zegt de schipper!
#doerak.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2020 @ 19:29:45 #246
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193556284
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:18 schreef Blues het volgende:
Ik heb

AM
B
BE
T

op mn rijbewijs
Waarom T? Kreeg je die vroeger ook gratis net als be en AM?
pi_193556316
quote:
Het wordt dit schuitje:
[ afbeelding ]

*O*
Een Doerakje! O+ Via dezelfde organisatie als waarbij ik hem heb gehuurd een paar jaar geleden. Ik heb met Femke en mijn vriendin een fantastische vakantie gehad. Zeker door Femke, maar zonneschijn en tussen de 20-25 graden hielp ook.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2020 @ 19:32:54 #248
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193556348
quote:
Het wordt dit schuitje:
[ afbeelding ]

*O*
Heb jij een vaarbewijs of heb je die niet nodig?

Ik snap nog niet genoeg van al die regels met havens en sluizen enzo.
pi_193556372
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou zeg. Ik ben een paar uur weg en er is hier nauwelijks iets gebeurd.
Ik was T mobile thuis reviews aan het lezen en schrok me dood. :o
Dus het vanmiddag in de winkel afgesloten abbo weer opgezegd, wat verrassend makkelijk ging. Mobiel wel aangehouden want dat bevalt prima.
Nu in de wacht bij Z.iggo om de opzegging daar ongedaan te maken.
Ik zit daar niet slecht maar sta open voor een overstap. Iemand tips voor een andere aanbieder?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:34:50 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193556384
Vaarbewijs hoeft niet; rechts houden en je snelheid beperken en je komt ver in Friesland
pi_193556395
Oh wat gaaf B&G!

Ik was aan t werk en een collega kwam mijn kerstcadeau brengen (jas met logo) en daar heb ik net hel logo vanaf gesloopt
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:35:30 #252
217702 Lonaa
Honger!
pi_193556399
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Jij bent mod op nws toch? :7.
Ja ;( why?
pi_193556402
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Heb jij een vaarbewijs of heb je die niet nodig?

Ik snap nog niet genoeg van al die regels met havens en sluizen enzo.
Hoeft niet tot een meter of acht en zo groot zal deze niet zijn.
Elke idioot kan ermee het ruime sop op *O* Wij hebben destijds twee uur cursus erbij gekocht. Was een goed plan.
En hebben sluizen vermeden. Havens ging wel, maar een nachtje aanleggen in de woeste natuur is het mooiste.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:35:45 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193556407
Ik heb al T-Mobile sinds het bestaat in NL.

Nul klachten
pi_193556416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:34 schreef fietsie het volgende:
Vaarbewijs hoeft niet; rechts houden en je snelheid beperken en je komt ver in Friesland
En geen bierdrinkende Duitser zijn. Dat helpt ook :X
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:37:05 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193556428
Oow en ik deed weer een update in K&W :P
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:37:40 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193556438
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En geen bierdrinkende Duitser zijn. Dat helpt ook :X
Sowieso is Max toegestane hoeveelheid alcohol op t water lager.
pi_193556454
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef fietsie het volgende:
Ik heb al T-Mobile sinds het bestaat in NL.

Nul klachten
Ook internet?

Ik weet dat je heel negatieve reviews met een korrel zout moet nemen. Maar als ik 100 recente reviews lees en 80 geven 1 en 2 op een schaal van 5, paar drietjes erbij en een enkele 4 of 5...ik wilde het risico niet nemen dat ik zonder internet kom te zitten of het telkens hapert.
pi_193556474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:37 schreef fietsie het volgende:

[..]

Sowieso is Max toegestane hoeveelheid alcohol op t water lager.
Tenzij je ergens leuk ligt aangemeerd voor de nacht :9
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:42:23 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193556504
Ik heb weer met plantjes en zaadjes gespeeld, de keuken opgeruimd, 2 broden gebakken en asperges geschild. Ik ga het eten maar aan zetten.
Spoilers!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:43:48 #261
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193556517
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ook internet?

Ik weet dat je heel negatieve reviews met een korrel zout moet nemen. Maar als ik 100 recente reviews lees en 80 geven 1 en 2 op een schaal van 5, paar drietjes erbij en een enkele 4 of 5...ik wilde het risico niet nemen dat ik zonder internet kom te zitten of het telkens hapert.
Levert T-Mobile ook draadjesinternet dan? Nooit geweten
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:48:21 #262
63722 z80
I fink you freaky
pi_193556580
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ook internet?

Probleem met de internet verbinding is dat T-Mobile al het verkeer het liefst over het Deutsche Telekom netwerk gerouteerd. Dat is namelijk gratis voor hun. Echter dat netwerk zit al jaren vol. En je maakt een grote omweg. Beide geven de nodige vertragingen.
Compleet uitvallen van de glas verbinding zal niet snel gebeuren. Beheer van het glasnetwerk is niet in handen van T-Mobile\Deutsche Telekom.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:49:34 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_193556600
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zowel over koper als over glas. Echter hebben ze zelf niets in de grond liggen.
pi_193556613
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Yesch. Glasvezeldinges en al.
Bij Z.iggo nu ook alles geregeld en nog een half jaar korting op mijn abbo gekregen. Netjes, maar het geeft me wel altijd het gevoel dat ik meer had moeten onderhandelen. En zuur dat je dat pas krijgt als je dreigt over te stappen. Maja.

Mobiel is Tmobile prima ^O^
pi_193556764
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:48 schreef z80 het volgende:

[..]

Probleem met de internet verbinding is dat T-Mobile al het verkeer het liefst over het Deutsche Telekom netwerk gerouteerd. Dat is namelijk gratis voor hun. Echter dat netwerk zit al jaren vol. En je maakt een grote omweg. Beide geven de nodige vertragingen.
Compleet uitvallen van de glas verbinding zal niet snel gebeuren. Beheer van het glasnetwerk is niet in handen van T-Mobile\Deutsche Telekom.
Aha. Ik lees idd veel klachten over haperingen en traag internet.
Net ook op hun FB waar ze de gogogogo actie promoten.

Zoals de Z.iggo helpdeskmedewerker zei (nadat ik had verteld waarom ik toch wilde blijven). Ik mag het formeel niet zeggen, maar als je als klant wil overstappen is Tmobile de slechtste keuze voor internet. :D
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:08:49 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193556972
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

Elke idioot kan ermee het ruime sop op *O* Wij hebben destijds twee uur cursus erbij gekocht. Was een goed plan.
En hebben sluizen vermeden. Havens ging wel, maar een nachtje aanleggen in de woeste natuur is het mooiste.
Klopt allemaal. Deze is 7 meter.
En wij hebben best al wat vaar-ervaring, maar toch ook nog een 2 uur durende cursus erbij geboekt.
Ook al sluiservaring gehad.
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:10:40 #267
63722 z80
I fink you freaky
pi_193557024
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Aha. Ik lees idd veel klachten over haperingen en traag internet.
Net ook op hun FB waar ze de gogogogo actie promoten.

Zoals de Z.iggo helpdeskmedewerker zei (nadat ik had verteld waarom ik toch wilde blijven). Ik mag het formeel niet zeggen, maar als je als klant wil overstappen is Tmobile de slechtste keuze voor internet. :D
Deutsche Telekom is hier in Duitsland ook een ramp. Waarbij zij ook de eigenaar van het koper zijn. Gevolg is dat je bij de ene een brakke trage verbinding hebt. En bij de concurrent die een stukje koper met huren, uitval en geen stabiele verbinding. Ik zit te wachten tot eindelijk het glas wordt opgeleverd.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:13:08 #268
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193557082
Toevallig nog contact gehad met provider, nou ja contract was contract.. Nou prima... Volgens mij klinkt u Fries.. ja dat klopt. Maar u woont in Groningen, zie ik

ik wil graag naar het Noorden, het liefst Groningen... Kunt u mij wat aanraden

Ik: jawel maar dat staat niet in mijn contract.

Was een leuk gesprek wel, lekker vrolijk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_193557088
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Yesch. Glasvezeldinges en al.
Bij Z.iggo nu ook alles geregeld en nog een half jaar korting op mijn abbo gekregen. Netjes, maar het geeft me wel altijd het gevoel dat ik meer had moeten onderhandelen. En zuur dat je dat pas krijgt als je dreigt over te stappen. Maja.

Mobiel is Tmobile prima ^O^
Dat zei een kpn monteur ooit eens, ik had toen een korting van een half jaar, gaf hij als advies, bel ze over een jaar en vraag wat voor aanbieding ze hebben om niet weg te gaan
pi_193557096
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt allemaal. Deze is 7 meter.
En wij hebben best al wat vaar-ervaring, maar toch ook nog een 2 uur durende cursus erbij geboekt.
Ook al sluiservaring gehad.
Jullie gaan het zo mooi hebben O+

Gaafste vonden wij het nachtje in https://www.hetfriesemuseumdorp.nl/
We hadden het niet door, tot we even de wal op gingen. BAM! Middenin het museum.
Beetje rondgewandeld en door de raampjes geloerd. En een heerlijk rustig besloten plekje aan de steiger.
Om de twee dagen stroom jatten bij een haven (bij voorbeeld een paar uur aanleggen in Sneek) is zat :+
Maar dat wist je wellicht al.
pi_193557131
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat zei een kpn monteur ooit eens, ik had toen een korting van een half jaar, gaf hij als advies, bel ze over een jaar en vraag wat voor aanbieding ze hebben om niet weg te gaan
Ik vind dat zo stom en zo niet mijn ding. Het moet andersom zijn, trouwe klanten spontaan belonen. Daar moet je als klant niet om hoeven vragen }:|
Is net als met shoppen bij energieleveranciers. Zal best wat opleveren maar wat een werkverschaffing voor klant en bedrijf.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:15:34 #272
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193557152
Leuk Blues en Golfer! Friesland is zo mooi!

Wij zijn aan het overwegen een huis te kopen. Ik vind het maar een moeilijke beslissing. Super huis, ruim, redelijke tuin. Vrijwel compleet energieneutraal (warmtepomp, goede isolatie, etc.). Paar zonnepanelen op het dak en je verdient waarschijnlijk geld. Regenwaterrecouperatie, en de wc's worden zelfs met regenwater doorgespoeld...

Nadelen:
- nieuwbouwhuis. Ik vind die huizen en wijken vaak zo oncharmant.
- redelijke reistijd voor de duutser naar z'n werk (45-60 min).

voordelen:
- fijn, ruim huis, met veel plaats voor de kinderen.
- fietsafstand van mijn werk
- wonen in Vlaanderen, makkelijker integreren, etc.

Als we een woning vlakbij Brussel zoeken zit ik altijd nog met een minstens 30 minuten reis naar mijn werk. Is natuurlijk minder dan de duutser heeft. Aan de andere kant ben ik diegene die de kinderen het meeste zal ophalen van school, en het meest flexibel zal moeten zijn als kinderen ziek zijn enzo. Plus, dan zullen we nog voornamelijk op Brussel georiënteerd zijn.

Beuh, lastig is het.
pi_193557188
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:29 schreef AnneX het volgende:

Daarvan gaan jullie veel plezier hebben, zegt de schipper!
#doerak.
Dank schipper, goed te horen!
Ook Cats ervaringen!

we willen het al zolang dit O+
pi_193557211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:

Wij zijn aan het overwegen een huis te kopen. Ik vind het maar een moeilijke beslissing. Super huis, ruim, redelijke tuin. Vrijwel compleet energieneutraal (warmtepomp, goede isolatie, etc.). Paar zonnepanelen op het dak en je verdient waarschijnlijk geld. Regenwaterrecouperatie, en de wc's worden zelfs met regenwater doorgespoeld...

Nadelen:

voordelen:

Als we een woning vlakbij Brussel zoeken zit ik altijd nog met een minstens 30 minuten reis naar mijn werk. Is natuurlijk minder dan de duutser heeft. Aan de andere kant ben ik diegene die de kinderen het meeste zal ophalen van school, en het meest flexibel zal moeten zijn als kinderen ziek zijn enzo. Plus, dan zullen we nog voornamelijk op Brussel georiënteerd zijn.

Beuh, lastig is het.
Grote beslissing!

Over je nadelen: je moet je wel goed voelen bij een huis.
En de reistijd: kan hij meer thuiswerken? Of gaat hij met OV zodat hij onder reistijd kan werken?
Op zich is een uur reistijd te overzien maar ik rijd liever een uur door op de snelweg dan een half uur rijden en een half uur file. Dat kan ook nog verschil maken.
pi_193557229
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:18 schreef Blues het volgende:

[..]

Dank schipper, goed te horen!
Ook Cats ervaringen!

we willen het al zolang dit O+
Echt, het is fantastisch. Al was ik blij met mijn vriendin met enige boot-ervaring. Anders red je je ook wel, maar in havens waar het drukker is, is het dan wat spannender.
Sowieso buiten het seizoen gaan.

Ik heb erover gedacht om dit binnenkort ook weer te gaan doen. Zeker als de UK gesloten blijft voor ons.
pi_193557237
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Echt, het is fantastisch. Al was ik blij met mijn vriendin met enige boot-ervaring. Anders red je je ook wel, maar in havens waar het drukker is, is het dan wat spannender.
Sowieso buiten het seizoen gaan.
14 september :Y
We hebben wel wat vaarervaring.
pi_193557285
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik vind dat zo stom en zo niet mijn ding. Het moet andersom zijn, trouwe klanten spontaan belonen. Daar moet je als klant niet om hoeven vragen }:|
Is net als met shoppen bij energieleveranciers. Zal best wat opleveren maar wat een werkverschaffing voor klant en bedrijf.
Heb het ook nooit gedaan. 9 van de 10 keer zo’n goede service van ze.
pi_193557322
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jullie gaan het zo mooi hebben O+

Gaafste vonden wij het nachtje in https://www.hetfriesemuseumdorp.nl/
We hadden het niet door, tot we even de wal op gingen. BAM! Middenin het museum.
Beetje rondgewandeld en door de raampjes geloerd. En een heerlijk rustig besloten plekje aan de steiger.
Om de twee dagen stroom jatten bij een haven (bij voorbeeld een paar uur aanleggen in Sneek) is zat :+
Maar dat wist je wellicht al.
Nee, we gaan het meemaken :D
En er zijn nog wel veel musea nu dicht (ook jouw link) maar wie weet vanaf 1/9 is er dan meer open.
pi_193557337
quote:

Nadelen:

voordelen:

Beuh, lastig is het.
Ik zie veel voordelen, ook praktische.
Wat vind je duutsert?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:27:47 #280
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193557354
quote:

Nadelen:

voordelen:

Beuh, lastig is het.
Je leeft binnehuis ( of achterhuis) dan zie je helemaal niks van de nieuwbouw.
Je gaat je huis uit met je fiets en je ziet nieuwbouwhuizen, NOU EN?
En de reistijden zijn natuurlijk ook peanuts...
Snap je twijfel maar aan de andere kant zijn, volgens mij de voordelen ook de moeite waard
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_193557358
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:21 schreef Blues het volgende:

[..]

14 september :Y
We hebben wel wat vaarervaring.
Achtergrond op mijn FP profiel komt van die vakantie O+
pi_193557369
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:26 schreef Blues het volgende:

[..]

Nee, we gaan het meemaken :D
En er zijn nog wel veel musea nu dicht (ook jouw link) maar wie weet vanaf 1/9 is er dan meer open.
Wij hebben dat museum ook niet open gezien. Stond niet op onze planning en we kwamen er bij toeval terecht. Maar het was een heerlijke plek om de nacht door te brengen in ieder geval.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:29:08 #283
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193557376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:27 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik zie veel voordelen, ook praktische.
Wat vind je duutsert?
ja, die ziet de voordelen ook wel, maar heeft angst voor de reistijd. We zijn dat ook niet gewend, tot deze baan hebben we altijd op 10 minuten fietsafstand van ons werk gewoond. Nu moet ik 35-40 minuten in de auto (in de tijden dat ik nog naar kantoor ging), en dat voelt echt enorm. Maar goed, we denken er nog even over na...
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:29:41 #284
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193557385
Het Noorden wordt onderschat. Vind ik altijd een beetje dom
pi_193557406
quote:

Nadelen:

voordelen:

Beuh, lastig is het.
Moeilijk. Zeker de reistijd voor de duutser. Hoe denkt hij daar zelf over? En hoe is de toekomst in zijn werk, stel dat hij bij de volgende stap veel moet reizen? Dan is jouw “dicht bij huis” nog fijner. En als de isolatie goed is in dat huis, denk eens aan die bloedhete zomer van vorig jaar in je huidige huis.
En kunnen de jongens in dat nieuwe huis zelf naar buiten om te spelen met vrienden?
pi_193557412
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, die ziet de voordelen ook wel, maar heeft angst voor de reistijd. We zijn dat ook niet gewend, tot deze baan hebben we altijd op 10 minuten fietsafstand van ons werk gewoond. Nu moet ik 35-40 minuten in de auto (in de tijden dat ik nog naar kantoor ging), en dat voelt echt enorm. Maar goed, we denken er nog even over na...
Jullie zijn verwend :P

Een uur reistijd is goed te doen al hangt het, zoals ik al zei, van de reisomstandigheden af. En je eigen persoonlijkheid. Ik reis nu normaliter 45 minuten enkele reis, kan altijd doorrijden. Als ik elke dag in de file zou moeten staan zou ik mijn stuur doorknagen, denk ik :')
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:31:57 #287
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193557433
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Moeilijk. Zeker de reistijd voor de duutser. Hoe denkt hij daar zelf over? En hoe is de toekomst in zijn werk, stel dat hij bij de volgende stap veel moet reizen? Dan is jouw “dicht bij huis” nog fijner. En als de isolatie goed is in dat huis, denk eens aan die bloedhete zomer van vorig jaar in je huidige huis.
En kunnen de jongens in dat nieuwe huis zelf naar buiten om te spelen met vrienden?
yup yup en yup. Ja, het heeft grote voordelen. Echt het grootste nadeel is de reistijd. Er gaat 1x per uur een directe trein, dan ben je binnen 50 minuten deur tot deur. 's ochtends die halen is natuurlijk geen probleem. 's avonds kan het moeilijker zijn.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:32:29 #288
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193557442
Uur reistijd henne en trug, was voor mij ook 7 jaar zo...
Wil zeker niet terug maar zo vreselijk veel is het ook weer niet.. Wel jammer van 2 uur levenstijd ja, dat zeker
pi_193557470
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

yup yup en yup. Ja, het heeft grote voordelen. Echt het grootste nadeel is de reistijd. Er gaat 1x per uur een directe trein, dan ben je binnen 50 minuten deur tot deur. 's ochtends die halen is natuurlijk geen probleem. 's avonds kan het moeilijker zijn.
Dat klinkt voor mij als prima te doen.
Hoe ongelukkig zijn jullie in je huidige woning?
pi_193557477
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:36:39 #291
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193557513
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat klinkt voor mij als prima te doen.
Hoe ongelukkig zijn jullie in je huidige woning?
we huren nu. Prima appartement, maar op de 2e en 3e verdieping. Geen tuin, wel dakterras (in de volle zon). Boven niet geīsoleerd, in de zomer niet uit te houden. Plus, maar 2 slaapkamers boven, de kleinste slaapt op onze kamer en iedereen maakt elkaar 's morgens wakker...

We wonen hier heel fijn, maar de nadelen beginnen langzaam te wegen...
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:38:04 #292
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193557535
2 uur.... ben al lang blij dat ik 3 uur slaap GEM per nacht/ week ;(
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2020 @ 20:39:05 #293
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193557556
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat niet. Iets met onder de 15 meter en meer dan zoveel pk/snelheid. Dan heb je er wel 1 nodig.
pi_193557573
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

we huren nu. Prima appartement, maar op de 2e en 3e verdieping. Geen tuin, wel dakterras (in de volle zon). Boven niet geīsoleerd, in de zomer niet uit te houden. Plus, maar 2 slaapkamers boven, de kleinste slaapt op onze kamer en iedereen maakt elkaar 's morgens wakker...

We wonen hier heel fijn, maar de nadelen beginnen langzaam te wegen...
En als je dit nu niet doet, hoe is de markt? En wanneer zou je er in kunnen (school jongens)
pi_193557586
Hmm, tot een uur reistijd heeft vriend hier ook wel (Ik had altijd 1,5 uur enkele reis). Op zich kan dat best wennen. Maar heb je in die duur al wel rekening gehouden met de weg ellende rond en in Brussel?

@Kreator ik heb ook een datum achter de T staan? Jij niet?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juni 2020 @ 20:41:01 #296
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193557588
Het Vaarbewijs is verplicht voor motorboten korter dan 15 meter die sneller kunnen dan 20 kilometer per uur door het water. Hiertoe behoren ook waterscooters en jetski's.

Een rubber bootje met meer dan 5 pk kan al gauw harder dan 20 kilometer per uur. Er wordt overigens niet naar het aantal pk's gekeken, maar wel of de combinate boot en motor met één persoon volgas harder kan dan 20 kilometer per uur.

Ook al vaart u op het moment van een controle minder dan 20 kilometer per uur, krijgt u zonder vaarbewijs een boete van ¤ 550.

Het Vaarbewijs is ook verplicht voor pleziervaartuigen met een lengte van 15 tot 25 meter. Hieronder vallen niet alleen motorschepen, maar ook zeilschepen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:41:03 #297
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193557589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En als je dit nu niet doet, hoe is de markt? En wanneer zou je er in kunnen (school jongens)
De markt is redelijk, maar veel heel erg verouderde woningen die enorm opgeknapt moeten worden. dat is op dit moment niets voor ons. Ik heb geen idee wanneer we er in zouden kunnen, we moeten nog met de bouwers in gesprek.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:41:24 #298
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193557597
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:40 schreef Candaasje het volgende:
Hmm, tot een uur reistijd heeft vriend hier ook wel (Ik had altijd 1,5 uur enkele reis). Op zich kan dat best wennen. Maar heb je in die duur al wel rekening gehouden met de weg ellende rond en in Brussel?

@:Kreator ik heb ook een datum achter de T staan? Jij niet?
ja, het is 24 km van deur tot deur :'(
pi_193557616
Sjips, te langzaam met bijlezen -O-
@Candaasje, mijn schoonbroer is vogelarts. In Utrecht!
https://www.dierenkliniekrijnlaan.nl/

Hij is echt gespecialiseerd in vogels, werkt ook samen met de vogelopvang. Voor kraaitje alleen nu te laat -O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:42:27 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193557619
Zijn wel heftige overwegingen Jeager
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:42:51 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193557625
overwegingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')