Sorry. Ik werd elders beziggehoudenquote:Op zondag 7 juni 2020 12:06 schreef sigme het volgende: Nou, ik zie nog niet veel tips voor het buikspek, dus ik heb in arren moede dan maar een internetrecept gezocht. Ik denk dat ik deze maar eens ga proberen: https://dekeukenvanmartin(...)-krokant-zwoerd.html Dat zou dan zoiets moeten opleveren: [ afbeelding ]
quote:
quote:Op zondag 7 juni 2020 14:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het Oneindige Verhaal (of Unendliche Geschichte, als we het graag bij de originele titel houden) is mooi hoor. Filosofisch ook. Sommige stukken wel wat langdradig en het is een beetje pretentieus af en toe. Dezelfde schrijver schreef ook Momo en de Tijdspaarders, die schijnt nog mooier te zijn.
Je zal het ongetwijfeld tegen mij hebben.quote:
Als eenmanszaak (of vof) maakt het geen zak uit van welke rekening je wat betaalt omdat het voor de Belastingdienst toch allemaal op één hoop ligt. Veel ondernemers houden zelfs maar 1 rekening aan voor zakelijk en privé. Dat is wel enorm onhandig natuurlijk.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mensen met een eigen zaak, de man is in 2019 een eenmanszaak begonnen, naast loondienst. In 2019 vooral inkomsten, nauwelijks kosten, maar ook geen giga bedragen. De inkomsten zijn nu nihil ivm corona, de uitgaven zijn nu wat hoger, omdat hij wel dingen aanschaft ed. Nu is het geld op, dus hij zegt "doe ik dus van eigen rekening". Ik zeg, maak geld als lening van prive over naar zakelijk, zodra er inkomsten zijn betaal je die terug". Werkt dat zo? En is het slim?
Dat magquote:
En dus ook ongegeneerd weer terug?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als eenmanszaak (of vof) maakt het geen zak uit van welke rekening je wat betaalt omdat het voor de Belastingdienst toch allemaal op één hoop ligt. Veel ondernemers houden zelfs maar 1 rekening aan voor zakelijk en privé. Dat is wel enorm onhandig natuurlijk.
Een lening is dus niet nodig. Over een lening moet ook marktconforme rente worden betaald. Gewoon overmaken is voldoende.
Ja hoor, schuif zo veel je wilt.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En dus ook ongegeneerd weer terug?
Wespen geen last van. Af en toe komt er eentje lang. Maar blijkbaar zijn ze ook een smakelijk hapje voor de gevederde brigade. Er komt hier meerdere keren per dag een zwerm mussen langs. Ergens rond de 30 vogels. Die alles spinnetjes en zaadjes op komen eten. Een aantal mezen die door de fruitbomen scharrelen. 2 Roodborstjes met wel een nest maar geen jongen die de rupsjes uit de bomen halen. En de merels voor alles wat op de grond leeft.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ook een dubbele dosis ja, het is anders echt niet te doen. Nou ja, nog een paar weken.
En dan hebben we buiten alleen nog de eikenprocessierupsen, later de wespen en stapels kwallen in zee#zomerpret
Discutabel. Je hoort hier ook thuis, pfff. Zomaar wegblijven.quote:
Ik haal straks nog een bakje, en dan kijk ik wat ik over heb.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft er iemand toevallig zegels voor de plastic bakjes van AH voor me?
Welke docu? over welke periode? En indien over de Indochina oorlog en 1955-1975 oorlog pakken ze dan ook Laos mee?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:43 schreef Isabeau het volgende:
Ben wel iets te veel aan het multitasken zeg.
Ben een docu over Vietnam aan het kijken, een youtube instructiefilmpje voor een game, een artikel aan het lezen over ijzer in spinazie, een artikel aan het lezen over het coronavirus en verspreiding, een whatsapp gesprek met nichtje, een whatsapp gesprek om iets te regelen, hier aan het lezen, een DM gesprek en....dat was het geloof ik wel.
Thanks. Ik geloof ook niet zo in dat vacuumding. Ik wil vooral grote bakjes.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik haal straks nog een bakje, en dan kijk ik wat ik over heb.
Het vacuum werkt (in ieder geval bij het bakje dat ik heb) voor geen meter. Na een uur is het vacuum er al weer uit. Maar het is wel een lekker groot bakje
Ik kom toch niet meer voor die tijd in een AH dus je mag mijn zegels wel hebben. Ik weet niet of ik het vanuit de app met jou kan delen?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het viel me net ook op dat er al veel kersen rijp zijnquote:Op maandag 8 juni 2020 13:49 schreef z80 het volgende:
De eerste kersen uit eigen tuin dit jaar op. Nog een beetje zon en ik kan elke dag even langs de boom voor een maaltje. De perziken wordt niets. Wat er aan vrucht aan hing is inmiddels compleet verdroogd.
De kinderen moesten nogal veel aandachtquote:Op maandag 8 juni 2020 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Discutabel. Je hoort hier ook thuis, pfff. Zomaar wegblijven.
Mogelijk. Zoek je veel? Ik moet ff checken of we ze al weggemikt hebben.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
De docu op Netflix: The Vietnam War: A film by Ken Burns and Lynn Novick. 10 delen van 90 minuten en deel 1 gaat over 1858 - 1961. De buurlanden zijn ook al genoemd ja.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:47 schreef z80 het volgende:
Welke docu? over welke periode? En indien over de Indochina oorlog en 1955-1975 oorlog pakken ze dan ook Laos mee?
Oh, wel tijd besteed aan belangrijke dingenquote:Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef Vanyel het volgende:
De kinderen moesten nogal veel aandacht![]()
En de pgb-oppas-vakantieplanning. En de vrouw.
Toen was de tijd op.
Vond ik zelf ook best treurig.
Hmm. Zoiets bestaat niet. Ik maak hem of in de slowcooker of op de BBQ. Alleen voor zwoerd gaat ie de oven in.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat mag. Ik heb nog een stuk buikspek, dus ik hoop nog op jouw 85-uur-in-de-oven recept
.
*kijkt lief*
Rijp is een groot woord. Ze beginnen nu goed te kleuren. Er zitten wel wat rijpe kersen tussen. Nog een paar dagen zon nodig.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het viel me net ook op dat er al veel kersen rijp zijnsnel plukken
Zag gisteren bij Dragons Den op TV een handige bespaar-app gelanceerd worden. Werkt echt prima:quote:Op maandag 8 juni 2020 13:42 schreef Lonaa het volgende:
Ik probeer uit te rekenen hoeveel ik terug krijg van de energiemaatschappij. Dan moet ik eerst uitrekenen wat ik aan kosten gemaakt heb.
Het is toch een optelsom van leveringstarief + vaste leveringskosten + netwerkbeheer + energiebelasting = bedrag.
En daar gaat dan nog de verminderde energiebelasting/heffingskorting vanaf.
Toch?
Afscheid nemen binnenkort dus?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:48 schreef Kreator het volgende:
"nieuwe" collega werkt er nu een half jaar. Kan nog steeds de basis taken niet. Kan niet bedenken dat je de klant kunt bellen voor meer info. Of een collega kunt vragen om meer info, die in de call heeft gezet 'bel me voor meer info'.
Ik word er knettergek van. elke dag, elk incident. "wat moet ik doen."
Iets wat ik ook niet wist. Maar Laos is door de Amerikanen gebruikt als dumpplaats voor de bommen die niet boven Vietnam afgeworpen konden worden. Het was te gevaarlijk met de bommen aan boort te landen.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De docu op Netflix: The Vietnam War: A film by Ken Burns and Lynn Novick. 10 delen van 90 minuten en deel 1 gaat over 1858 - 1961. De buurlanden zijn ook al genoemd ja.
Leuk. Lekker tegen elkaar op laten bieden?quote:Op maandag 8 juni 2020 14:02 schreef PdeHoog het volgende:
Bezichtigingen gaan lekkerDe teller staat al op 9 10
Ja, briljant goede docureeks.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:54 schreef Isabeau het volgende:
De docu op Netflix: The Vietnam War: A film by Ken Burns and Lynn Novick. 10 delen van 90 minuten en deel 1 gaat over 1858 - 1961. De buurlanden zijn ook al genoemd ja.
Bespaartips is niet per se waar ik naar op zoek was.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Zag gisteren bij Dragons Den op TV een handige bespaar-app gelanceerd worden. Werkt echt prima:
https://dyme.app/
Krijg je meteen allemaal bespaartips en zij regelen het op basis van no cure-no pay voor je (verhouding besparingsgeld: 30% voor hen en 70% voor jou).
Ik las in het Netflix topic dat de reeks van Netflix gaat per 19 juni. Vandaar dat ik nu kijk. Ik ben an sich niet zo in oorlogen geīnteresseerd, maar wel in geschiedenis en dit is wel een belangrijk stuk geschiedenis.quote:
Ja, ik las het ook. Onbegrijpelijk dat ze dit verwijderen.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik las in het Netflix topic dat de reeks van Netflix gaat per 19 juni. Vandaar dat ik nu kijk. Ik ben an sich niet zo in oorlogen geīnteresseerd, maar wel in geschiedenis en dit is wel een belangrijk stuk geschiedenis.
Mjah, soms gaat het gewoon on hernieuwen van rechten en staat het een maand later weer op Netflix. Maar ik ga daar maar even niet vanuit.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:46 schreef golfer het volgende:
Ja, ik las het ook. Onbegrijpelijk dat ze dit verwijderen.
Netflix heeft wel een downloadfunctie zodat je later ook offline kunt kijken, maar dat geldt niet voor alles wat ze aanbieden.
quote:Op maandag 8 juni 2020 14:02 schreef PdeHoog het volgende:
Bezichtigingen gaan lekkerDe teller staat al op 9 10
Vraagprijs en degene die het dichtstebij komt of eroverheen gaat met de beste voorwaarden krijgt hetquote:Op maandag 8 juni 2020 14:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk. Lekker tegen elkaar op laten bieden?
Is het vaste prijs of bieden vanaf?
Downloads zijn beperkt geldig en kennen ook een expiration datum. Meestal controleren ze binnen een bepaalde tijd of het ding nog geldig is. Kans is dus vrij groot dat je het na verwijderen niet meer kan bekijkenquote:Op maandag 8 juni 2020 14:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ik las het ook. Onbegrijpelijk dat ze dit verwijderen.
Netflix heeft wel een downloadfunctie zodat je later ook offline kunt kijken, maar dat geldt niet voor alles wat ze aanbieden.
Met de tablet was het simpel. Zolang je niet online ging bleef het er op staanquote:Op maandag 8 juni 2020 14:53 schreef Anthraxx het volgende:
Downloads zijn beperkt geldig en kennen ook een expiration datum. Meestal controleren ze binnen een bepaalde tijd of het ding nog geldig is. Kans is dus vrij groot dat je het na verwijderen niet meer kan bekijken
Ze zullen er wel over nagedacht hebbenquote:Op maandag 8 juni 2020 14:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met de tablet was het simpel. Zolang je niet online ging bleef het er op staan
Gezien. Vond het wel interessant.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja skatje, whatever, ik wil jouw recept. Zoals je ziet heb ik geen ideequote:Op maandag 8 juni 2020 13:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hmm. Zoiets bestaat niet. Ik maak hem of in de slowcooker of op de BBQ. Alleen voor zwoerd gaat ie de oven in.
Goeie 👍🏼twitter:TheodorHolman twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:02:40Waarom sturen ze zo’n NL Alert niet uit bij demonstraties die een gevaar voor de volksgezondheid vormen? reageer retweet
Echt handigquote:Op maandag 8 juni 2020 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:kaatje1 @:vanyel
Bedankt voor jullie aanbod maar de zegels zijn onder controle. Sarabi heeft 7 kaarten gedoneerd via de AH app. Wonderen der moderne techniek
Ik zat even te kijken, echt heel handig jaquote:
Goed gelukt. Lekker, hč?quote:
quote:Op maandag 8 juni 2020 16:44 schreef sigme het volgende:
Zonder woorden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij kijken hem vanavond weer. Ben benieuwd.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:10 schreef Kreator het volgende:
Indrukwekkend. Vooral de laatste drie minuten.
https://www.reddit.com/r/(...)ith_john_oliver_hbo/
Dat verbaast me dan weer niets, zij weet natuurlijk heel veel van allerlei kruiden en specerijenquote:Op maandag 8 juni 2020 18:08 schreef derLudolf het volgende:
Robinook heeft de kroketten gewonnen https://www.facebook.com/100000205089534/posts/3621607747856026/
Ja, nou en of!quote:
Nooit van gehoord, opgezocht, heel interessant.quote:
Paradijszaad, ik had er nog nooit van gehoordquote:Op maandag 8 juni 2020 19:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat verbaast me dan weer niets, zij weet natuurlijk heel veel van allerlei kruiden en specerijen
Oh shit, abo afgelopen....quote:Op maandag 8 juni 2020 20:03 schreef sigme het volgende:
@:Vanyel
Je inbox is vol
Grote dank voor het recept! Daar heb ik wat aan!
Dit soort recepten kan ik tenminste volgen.
Ik piepte het eventueel overgebleven stukje altijd gewoon nog even op in de oven op ca. 100 graden.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:10 schreef sigme het volgende:
Ja, nou en of!
We aten ongeveer de helft in één keer op; het was een stuk van anderhalve kilo.
Heb je tips hoe we eerdaags de afgekoelde andere helft het best kunnen bereiden/opdienen/combineren?
Een klapjosti-klepje!quote:Op maandag 8 juni 2020 20:18 schreef Kreator het volgende:
Jeugdtrauma overgehouden aan overzet zonnebril. Mijn vader liep als een josti met zijn afgeknipte spijkerbroek, geitenwollensokken en clipon zonnebril rustig door de stad.
[ afbeelding ]
Dus ik heb er wel een ongefilterde mening over.
Dat is dan ook een uitklap exemplaarquote:Op maandag 8 juni 2020 20:18 schreef Kreator het volgende:
Jeugdtrauma overgehouden aan overzet zonnebril. Mijn vader liep als een josti met zijn afgeknipte spijkerbroek, geitenwollensokken en clipon zonnebril rustig door de stad.
[ afbeelding ]
Dus ik heb er wel een ongefilterde mening over.
Die heb ik ook maar dan helemaal zwart. Ideaal! Lekker omhoog zetten op je hoofd als je binnen bent.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is dan ook een uitklap exemplaar![]()
De mijnesen gaan over de hele bril. https://www.overzetzonneb(...)ebrilmilanorood.html
Waarom kost dat 1500? Het is bij de meeste opticiens gewoon dezelfde prijs als helder glas.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:
, maar nog steeds geen 1500 euro zoals een zonnebril op sterkte
Een zonnebril op sterkte is bij mij 1500 euroquote:Op maandag 8 juni 2020 20:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom kost dat 1500? Het is bij de meeste opticiens gewoon dezelfde prijs als helder glas.
Niets, volgens mij. Het is vooral erg weinig recepterig. Onaf enzo.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:17 schreef Lonaa het volgende:
@:vanyel wat is er zo bijzonder aan je recept?
Niet doen. Gewoon dooreten.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, nou en of!
We aten ongeveer de helft in één keer op; het was een stuk van anderhalve kilo.
Heb je tips hoe we eerdaags de afgekoelde andere helft het best kunnen bereiden/opdienen/combineren?
Dat lijkt me fijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Het meest handige (mooie) wat ik ooit had was een zonneklepding dat met minimagneetjes op de bril klikte. Maar die ontwerper heeft dat maar een jaar of 4 on collectie gehad
Zoiets jaquote:Op maandag 8 juni 2020 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een zonnebril op sterkte is bij mij 1500 euro
Bij de laatste sterkte aanpassing heb ik het montuur gehouden, kon niets leukers vinden. Ik heb nog wel ergens een oude bril, maar geloof niet of ik daar mee op de fiets zou stappenquote:Op maandag 8 juni 2020 20:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat lijkt me fijn.
Ik heb ooit een buigbaar exemplaar gehad wat ik over mijn eigen bril kon haken.![]()
Nadeel van die op maat oplossingen is dat je ze niet meer kunt gebruiken als je van bril wisselt.
Met overzet heb je meer kans dat dat wel kan.
Vroegah kon ik met een oude (zonne)bril nog wel uit de voeten. Beetje vaag op de lange afstand maar heej. Nu kan ik dan niet meer lezen en als ik auto rijd, zie ik de snelheidsmeter en andere handige zaken voor de bestuurder wazig
Ghij onwetende jongelingquote:Op maandag 8 juni 2020 20:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom kost dat 1500? Het is bij de meeste opticiens gewoon dezelfde prijs als helder glas.
Dank! Ik heb hem al in het blauwquote:
Ja, ik moest het laatst. I feel for you.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:39 schreef Vanyel het volgende:
Jezus zo'n inbox legen doe je ook niet even hč
En andere rare afwijkingen 🤣quote:Op maandag 8 juni 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ghij onwetende jongeling![]()
Welkom in de wereld van varifocus
Hoeveel PM jij dan? De box van crew is echt oneindigquote:Op maandag 8 juni 2020 20:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik moest het laatst. I feel for you.
Viel mij ook ontzettend mee! Al blijven het wat lompe exemplaren, door dat dikke randje.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, zo'n overzetbril ziet er best aardig uit eigenlijk. Ik heb een nieuwe bril nodig, de coating laat los en dat wordt steeds vervelender.
Oh mensen, ik ben zo blij met de tuin. Ik ga dit nog 100 keer zeggen deze maand.
Maar ik liep dus net voor het koken de tuin in voor random bladgroenten. Gewoon even kijken wat er lekker uit ziet en dat in de pan doen. Dat 'later als ik groot ben' is dus gewoon nu al ineens.
Ik geloof niet dat ik een grotere inbox heb dan eerst.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoeveel PM jij dan? De box van crew is echt oneindig
Dat zou ik dan even checken.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik een grotere inbox heb dan eerst.
Mag je nog 1000x zeggen, en de komende maanden ook hoorquote:Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, zo'n overzetbril ziet er best aardig uit eigenlijk. Ik heb een nieuwe bril nodig, de coating laat los en dat wordt steeds vervelender.
Oh mensen, ik ben zo blij met de tuin. Ik ga dit nog 100 keer zeggen deze maand.
Maar ik liep dus net voor het koken de tuin in voor random bladgroenten. Gewoon even kijken wat er lekker uit ziet en dat in de pan doen. Dat 'later als ik groot ben' is dus gewoon nu al ineens.
Ik heb 37% van mijn inbox gebruikt. Dat is 12 pagina's en een beetje.quote:
Dat euvel had ik ook toen ik blauw was. Blijkbaar wordt bij het aanzetten van vinkjes nog steeds de inbox vergetenquote:Op maandag 8 juni 2020 21:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik een grotere inbox heb dan eerst.
Na een halve middag 8 jaar oude PM's verwijderen kan ik geloof ik wel weer even vooruit nu.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat euvel had ik ook toen ik blauw was. Blijkbaar wordt bij het aanzetten van vinkjes nog steeds de inbox vergetenEven een FA aan zijn jas trekken en je krijgt een schier oneindige inbox
quote:Op maandag 8 juni 2020 21:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Na een halve middag 8 jaar oude PM's verwijderen kan ik geloof ik wel weer even vooruit nu.
Ik denk dat ALLES minstens even goed of beter gaat via een computerquote:Op maandag 8 juni 2020 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Gaat dat beter via een computer dan mobiel?
Soberso. Mobiel vind ik echt kut. En ik keek even maar ik kan daar geloof ik niet een hele pagina in 1x selecteren?quote:Op maandag 8 juni 2020 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Gaat dat beter via een computer dan mobiel?
Team overzetzonnebrilquote:Op maandag 8 juni 2020 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is dan ook een uitklap exemplaar![]()
De mijnesen gaan over de hele bril. https://www.overzetzonneb(...)ebrilmilanorood.html
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen -1,75 en -ikbenblindquote:
quote:Op maandag 8 juni 2020 21:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Team overzetzonnebril. Ik heb er ook een voor in de auto, echt ideaal. Als het even kan rij ik gewoon het liefst met mijn zonnebril op sterkte, maar als ik onderweg met mn gewone bril denk MWEH teveel zon: overzetzonnebril.
Want ik heb -6 links en rechts zie ik vrijwel niks, dus ik heb een code op mijn rijbewijs dat ik altijd bril en/of lenzen moet dragen tijdens autorijden anders is mijn rijbewijs niet geldig. Brillen wisselen tijdens het rijden is niet helemaal verantwoord.
Mijne is gewoon normale vervaltermijn geloof ik? Iig 10 jaar volgens m'n pas. Maar ik heb mijn rijbewijs pas in 2018 gehaald. Rechts is ook stabiel prut vanaf geboorte, links is niks geks. Op mijn mri hersenen zag je mijn oogafwijking heel duidelijk.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier ook -6 en rechts niks![]()
Maar inmiddels geen code meer op mijn rijbewijs. Ik kom er nu achter dat ik ook een code heb (heb dit exemplaar al 7 jaar). Ik mag alleen met bril op achter het stuur, lenzen is geen optie.
![]()
Geen haar op mijn hoofd die zonder bril zou rijden, maar gewoon nooit bij stil gestaan dat ze dat erop zettenEn blijkbaar maar goed dat ik nooit aan lezen ga doen, anders was ik onbewust in overtreding geweest.
Inmiddels wel rijbevoegdheid voor 20 jaar of zo. Eerder kreeg ik telkens een rijbewijs voor vijf jaar en moest er op tijd aan denken hem te vernieuwen want ik moest op ‘keuring’Schijt irritant (want die afwijking is vanaf mijn geboorte stabiel slecht, zeg maar) en als ik geen medisch netwerk had gehad ook nog duur. Nu gewoon zonder gedoe digitaal vernieuwen
Oeh, da’s eng..en wel verstandig. Lang geleden een collega die -2 had maar uit ijdelheid weigerde een bril te dragen. Daar ging ik dus nooit bij in de autoquote:Op maandag 8 juni 2020 21:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen -1,75 en -ikbenblind
Ik ben dus ooit (ja ja automatische ochtendpiloot) in de auto gestapt zonder bril op en ik dacht dat de ruiten smerig waren () maar ruitenwissers hielpen niet en toen realiseerde ik dat ik mijn bril niet op had.
Dat was voor het einde van de straat en ik besloot dat dat best kon, zonder bril. Ik moest maar klein stukje. Toen ik bij het eerste kruispunt tot de conclusie kwam dat ik soort van op de gok besloot dat er niks van rechts kwam, heb ik de auto maar geparkeerd en ben ik naar huis gelopen voor m'n bril.
Lol. Maar goed dat er meestal niemand naast me zit als ik mijn gewoner bril onderweg voor een zonnebril wisselquote:Op maandag 8 juni 2020 21:30 schreef Lonaa het volgende:
Hehehe. F. raakt al matig in paniek als ik bril wissel in de auto en ik heb nog geen -2.
Ah ja, toen snapten ze dat al.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mijne is gewoon normale vervaltermijn geloof ik? Iig 10 jaar volgens m'n pas. Maar ik heb mijn rijbewijs pas in 2018 gehaald.
Ik had eens in een hotel mijn bril op een tafel gelegd toen ik ging douchen kon m niet kwijt in de badkamer. Maar er lag veel zooi op die tafel en kon dus m’n bril niet terugvinden. Op de tast de gang op. Ik wist dat 3 deuren verderop vrienden zaten en die hebben de bril gevondenquote:Op maandag 8 juni 2020 21:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. En daarna een lantaarnpaal van dichtbij bekijken
Hehehe, ja ik doe de wisseltruc ook inderdaad wel gecontroleerd. Vooruit kijken, als het rustig is en er niet teveel 'gebeurd', zonnebril van te voren uitgeklapt en alles en dan inderdaad in hele korte tijd snel wisselen.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lol. Maar goed dat er meestal niemand naast me zit als ik mijn gewoner bril onderweg voor een zonnebril wissel
Wel vooraf vooruit kijken, zonnebril staat in een speciaal mapje in het vakje van het portier dus kan ik met één hand grijpen en deze actie op de snelweg doen is favoriet. Ik kan de wissel inmiddels in 1,5 seconden.
Nog een voordeel van die overzetbril, wel. Stukje verantwoorder.
En ik heb altijd een reservebril in mijn handschoenenvakje. Toch stukken beter en gezonder voor iedereen dan niets, als ik mijn bril ooit onderweg een ongelukje zou krijgen.
hehehehequote:Op maandag 8 juni 2020 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had eens in een hotel mijn bril op een tafel gelegd toen ik ging douchen kon m niet kwijt in de badkamer. Maar er lag veel zooi op die tafel en kon dus m’n bril niet terugvinden. Op de tast de gang op. Ik wist dat 3 deuren verderop vrienden zaten en die hebben de bril gevonden
Nou nee, CBR snapt dat nietquote:Op maandag 8 juni 2020 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah ja, toen snapten ze dat al.
In de jaren 90 was het onontgonnen gebied. En werkverschaffing en geld doorschuiven.
Awquote:Op maandag 8 juni 2020 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had eens in een hotel mijn bril op een tafel gelegd toen ik ging douchen kon m niet kwijt in de badkamer. Maar er lag veel zooi op die tafel en kon dus m’n bril niet terugvinden. Op de tast de gang op. Ik wist dat 3 deuren verderop vrienden zaten en die hebben de bril gevonden
Als ze bij mij rechts pogen te meten komen ze al op -20.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Alle afwijkingen bij elkaar opgeteld zorgt voor -11 en -11,5. Bril af, en alles verplaatst zich ca 50 cm, lastig met deurposten op onbekend terrein.
Tussentijdse toets ellende had ik dan weer nietquote:Op maandag 8 juni 2020 21:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nou nee, CBR snapt dat niet. Met die code krijg je een aangepast examen want ze nemen daarin ook je medische bla in mee, in mijn geval of ik echt wel goed genoeg kijk. Zijn speciale examinatoren voor. Kom je voor je tussentijdse toets, heb je een normale examinator die je tussentijdse niet mag afnemen.
Uiteindelijk na overleg met iemand wel, maar hey. Moeilijk gedoe.
Verplaatste omgeving, damnquote:Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Alle afwijkingen bij elkaar opgeteld zorgt voor -11 en -11,5. Bril af, en alles verplaatst zich ca 50 cm, lastig met deurposten op onbekend terrein.
Tof!quote:
Oeh, da’s echt ernstig. Ik was ooit bij een opticien die de ogen niet scherp/goed kreeg. Nou weet ik dat, dat dat nooit zal lukken (een afwijking van een woord met 25 letters), dus bij de oogarts de info opgevraagd en toen wilde hij wel een bril verkopen “want anders kom je toch met klachten terug”quote:Op maandag 8 juni 2020 21:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ze bij mij rechts pogen te meten komen ze al op -20.
Afgelopen zomer had ik zo'n meting bij de oogarts die gedaan werd door iemand die echt net nieuw was en het nog moest leren. Ze dacht dat er wat mis was met het apparaat
Rechter buitenspiegel is verplicht voor auto's met bouwjaar vanaf 2010.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tussentijdse toets ellende had ik dan weer niet![]()
En volgens mij geen speciale examinator. Destijds werd me gezegd dat ik alleen in auto’s met twee zijspiegels mocht rijden. Vraag me af of die regel er nog is, al hebben 99% van de auto’s inmiddels twee zijspiegels dus is dat minder relevant.
Maar blijkbaar hebben ze het nog steeds niet geleerd dus![]()
Nu ben ik wel benieuwd: mensen met twee goede ogen, waarbij een bril alles corrigeert, hebben jullie ook een code?
Hier is het ook beter geworden bij de laatste meting, 0,5 per oog (in 3 jaar) dus het duurt nog wel even, misschien brilloos in de kistquote:Op maandag 8 juni 2020 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Verplaatste omgeving, damnIk heb gewoon alles heel erg wazig.
Al begint de mist dichtbij steeds meer op te trekken nu ik ook nog verziend word. Wie weet kan ik over tien jaar zonder bril een boek lezen
Volgens mij was het rond de 100 euro. 1x gebruikt met 3 weken Indonesië en sindsdien niet meerquote:Op maandag 8 juni 2020 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tof!
Wat kost dat zo ongeveer?
Daar snorkel/duik ik nu eigenlijk te weinig voor. Maar mijn eerste duik ervaring zonder bril op sterkte was matig. Dus een setje daglenzen gekocht die ik op zulke dagen in doe. Ook fijn voor de sauna.
Alleen doe ik het te weinig, dus het is letterlijk hit and miss, soms.
Ik heb vast weleens verteld van de arts assistent die mijn dossier niet gelezen had.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ze bij mij rechts pogen te meten komen ze al op -20.
Afgelopen zomer had ik zo'n meting bij de oogarts die gedaan werd door iemand die echt net nieuw was en het nog moest leren. Ze dacht dat er wat mis was met het apparaat
Ja, maar mag JIJ dat ook? Ivm gezichtsvelden en zo.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Rechter buitenspiegel is verplicht voor auto's met bouwjaar vanaf 2010.
Dus als je een oud barrel hebt zoals ik en je rijd hem eraf, mag je gewoon doorrijden
Awquote:Op maandag 8 juni 2020 22:47 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Zo te bed, maar ik wilde nog even wat delen..
[ afbeelding ]
Arm moppie..
Tegen welke dagelijkse problemen loop jij eigenlijk aan, met jouw visusbeperking?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik mag geen autorijden, met lenzen wel omdat dan de ogen goed te corrigeren zijn, alleen mijn ogen accepteren geen lenzen. Mij zicht is als ik goed uitgerust ben met nieuwe glazen max 60%, maar dat was 2 jaar geleden dus dat zal wel weer minder zijn, meestal varieert het tussen de 45-55%
Allergoetjw waarschijnlijk.. ze had gister dr hele oor opengekrabtquote:Op maandag 8 juni 2020 22:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
AwGesteriliseerd of ongelukje gehad?
Merci!quote:
Ohquote:Op maandag 8 juni 2020 21:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Soberso. Mobiel vind ik echt kut. En ik keek even maar ik kan daar geloof ik niet een hele pagina in 1x selecteren?
Dat kan op pc wel.
O noesquote:Op maandag 8 juni 2020 22:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Allergoetjw waarschijnlijk.. ze had gister dr hele oor opengekrabt
Klonkt toch als best wat dingen die je niet ziet, wat andere mensen wel als normaal ervaren.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:56 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Barreltje wat is er loos et de arme ziel
@:Car-astrophe niet al te veel eigenlijk. Niet autorijden is niet handig, maat dat hoorde ik al ruim voor mijn 18e dus weet ik het niet beter. Ik zie op afstand niet goed, kan geen afstand inschatten maar ook geen snelheid. Dus als ik geen auto of zo zie durf ik wel door rood te lopen/fietsen, maar bijna altijd stop ik. Ik herken mensen niet op afstand (op slechte dagen is 10 meter teveel), maar bij erg moe vervagen gezichten zelfs op 2 meter
Ben dolblij met ereaders en ipads zodat ik kan lezen. Heb wel een grote tv moeten kopen en dat vind ik spuuglelijk
quote:Op maandag 8 juni 2020 21:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb vast weleens verteld van de arts assistent die mijn dossier niet gelezen had.![]()
Post operatieve oogcontrole, ik hoorde van de rest van de wachtkamer wat de bedoeling was en wist al dat het voor mij geen zin had. Dat gezegd, maar ik moest toch meekomen.
Oké dan![]()
Arts: welke rij letters kunt u op het bord lezen?
Ik: welk bord?
Uhu. En dit was vooral beschamend voor haar en vermakelijk voor mij. Maar het kan heel vervelende gevolgen hebben.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo achterlijk, mensen die niet in dossiers kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ja, zoiets was het. Fijn dat ze weer terug zijn. Bij de nieuwe bril gaat m dit wordenquote:Op maandag 8 juni 2020 23:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klonkt toch als best wat dingen die je niet ziet, wat andere mensen wel als normaal ervaren.
Maar als je ermee opgroeit en niet beter weet (?) is het wel anders, in mijn ervaring.
En gelukkig dus wel mogelijkheden zat om je ding te kunnen blijven doen.
Maar... kijk! Natuurlijk komen op mijn feed nu allemaal zonnebrillen langs en toen zag ik DIT
https://glassesclub.eu/collections/magnetic-clip-on-glasses Zoiets had jij, toch?
Lollig, compensatiemechnismenquote:Op maandag 8 juni 2020 23:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, zoiets was het. Fijn dat ze weer terug zijn. Bij de nieuwe bril gaat m dit worden![]()
En nee, ik weet niet beter, en iedereen in mijn omgeving weet het. Ik kan dus wel van een afstand mensen herkennen aan de manier van lopen, vind ik altijd grappig, want als me zounvragen waaraan dan zou ik het niet kunnen zeggen
Ik kan het me voorstellenquote:Op maandag 8 juni 2020 23:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb dat heel lang niet geweten dat ik geen afstand kon inschatten, Pas sinds 2007. Toen moest ik als een gek naar een oogarts wegens verdenking van netvliesloslating en dus een andere oogarts. Bleek netvliesmigraine te zijn (pfff) Maar hij merkte dat op. Ik had ook altijd blauwe armen van mensen die mij tegenhielden als ik weer eens wilde oversteken en er kwamen iets aan
Ik dacht naar een paint tekening te kijken, zag alleen een zielig koppie met een zwarte cirkel eromheenquote:Op maandag 8 juni 2020 22:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Allergoetjw waarschijnlijk.. ze had gister dr hele oor opengekrabt
quote:Op maandag 8 juni 2020 23:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uhu. En dit was vooral beschamend voor haar en vermakelijk voor mij. Maar het kan heel vervelende gevolgen hebben.pfffftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja hoor. Zolang ik m'n bril maar op heb.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, maar mag JIJ dat ook? Ivm gezichtsvelden en zo.
Ik ga het eens opzoeken.
-Edit- volgens mij is de zijspiegelverplichting eruit gesloopt![]()
Maar we mogen nog steeds geen bus of vrachtwagen rijden![]()
*gaat solliciteren als piloot*
Een dooie.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 07:35 schreef derLudolf het volgende:
Over vogels gesproken, wat is dit voor een?
[ afbeelding ]
Jonge merel denk ik. Niet zeker, ik heb echt ballen verstand van vogels verderquote:Op dinsdag 9 juni 2020 07:35 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Hee, zo'n beetje dezelfde ogen!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook geen brillengedoe. Gewoon -5,5 en -4,75.
Wel enorm gevoelige ogen. Ik druppel de hele dag door en heb buiten altijd de zonnebril op.
Ik heb mijn lenzen helaas op moeten geven toen ik ziek werd. Er zitten geen (of nauwelijks) lipiden in mijn traanvocht dus de lenzen bewogen niet mee met mijn ogen. Geen aanrader.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, zo'n beetje dezelfde ogen!Maar ik dan met contactlenzen.
En ik ben al blij met jullie tuin, dus jullie vast al helemaal!
Was net tien minuten buiten. Ik. Haat. Pollen.
Hoe groot issie?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 07:35 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, dat is bagger.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb mijn lenzen helaas op moeten geven toen ik ziek werd. Er zitten geen (of nauwelijks) lipiden in mijn traanvocht dus de lenzen bewogen niet mee met mijn ogen. Geen aanrader.
En pollen zijn eikels.
Ja het is zo shit altijd, ik tref altijd gewonde/verzwakte op momenten dat ik er niks mee kan, qua externe hulp. Nu kon ik gisteren dan nog die vriendin bellen, waar ik met een videocall even een snel 'lichamelijk onderzoek' met haar hulp/tips kon doen (vleugels spreiden, borstbeen zachtjes voelen, staartfunctie bekijken) maar verder.... ik wist ook niet of het echt onder spoed viel eigenlijk, dan had ik de Uithof in Utrecht (exotische dieren) nog kunnen bellen misschien.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:10 schreef Aure het volgende:
Vogelopvang was waarschijnlijk wel het beste geweest candaas, dus ik denk dat je wel goed hebt gehandeld, maar dat je niks kon doen aan de timing van alles
Jaquote:
quote:
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook geen brillengedoe. Gewoon -5,5 en -4,75.
Wel enorm gevoelige ogen. Ik druppel de hele dag door en heb buiten altijd de zonnebril op.
Ja hoi. Help me bij mijn onderzoek ajb. Hebben jullie een code achter jullie B-rijbewijs aanduiding staan? #durftevragenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, zo'n beetje dezelfde ogen!Maar ik dan met contactlenzen.
En ik ben al blij met jullie tuin, dus jullie vast al helemaal!
Was net tien minuten buiten. Ik. Haat. Pollen.
Nee. Ik geloof niet dat ergens is vastgelegd dat er iets is met mijn ogen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja hoi. Help me bij mijn onderzoek ajb. Hebben jullie een code achter jullie B-rijbewijs aanduiding staan? #durftevragen
Bij nummertje 12 ('Beperkingen/vermeldingen') aan de achterzijde van het pasje bedoel je?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja hoi. Help me bij mijn onderzoek ajb. Hebben jullie een code achter jullie B-rijbewijs aanduiding staan? #durftevragen
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee. Ik geloof niet dat ergens is vastgelegd dat er iets is met mijn ogen.
Dankuquote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bij nummertje 12 ('Beperkingen/vermeldingen') aan de achterzijde van het pasje bedoel je?
Nee heb ik niks staan.
Weet ik niet, moet ik hem opgraven.quote:
Nee. Volgens mij niet. Zal als ik thuis ben nog eens kijken. Rijbewijs niet in mijn portemonee zitten omdat ik nooit achter een stuur zitquote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hihiquote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:53 schreef derLudolf het volgende:
Geen enkele code op het rijbewijs hier.
Examinator maakte zich wel zorgen toen ik in eerste instantie iets compleets anders op las toen hij vroeg het kenteken "van die zwarte Golf daar" op te lezen.
Er stonden twee, hij wou kenteken van de Golf die het dichtste bij stond hebben. Maar die verderop kon ik ook lezen, de examinator zelf niet
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weet ik niet, moet ik hem opgraven.
Oh en een kauw, daar is niets aan verloren.
Geen idee hoe lang hij al op de hete stenen lag, maar veel leven zat er niet in, dus heb hem maar niet langer onnodig laten lijden.
En wat labradors kwekenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:52 schreef golfer het volgende:
Kunnen er van Fok!-wege geen rood-witte stokken vertrekt worden? Zoveel bijna blinden hier in de SC.
Oh dat deden al onze brandmelders in het studentenhuis ook.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:45 schreef Lonaa het volgende:
Wtf. Het brandalarm op de bovenverdieping ging af. Niet zo'n 'piep-ik-ben-leeg' maar echt af-af. Als in, ik heb nu een gehoorbeschadiging.
Er is geen brand. Niet oke.
Ohhh, ik had dat graag voor je gedaanquote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:55 schreef Candaasje het volgende:
Eigenlijk moet ik zelf zo even keihard mijn kleine teen tegen iets scherps stoten ofzo, want ik heb een blaar die ongeveer de grootte heeft van die teen () en ik durf hem niet door te prikken/snijden. /watje
Dit wilden jullie vast weten![]()
Ik heb m geloof ik zelf opgehangen, vorig jaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh dat deden al onze brandmelders in het studentenhuis ook.![]()
En dan liefst op de momenten dat degene van de kamer waar dat kreng af ging net weg was. Ik heb er een keer een college voor moeten verlaten, om naar huis te hollen. En er heeft een keer politie binnen gestaan in de hal (bonkend op de badkamerdeur toen ik nog onder de douche stond, ik schrok me dood. Andere huisgenoot was al in zijn onderbroek uit zijn eigen kamer naar buiten gekomen dus die stond ook wat ongemakkelijk.) toen een van die dingen voor 6 uur 's ochtends al afging maar we de huisbaas niet te pakken kregen en de 'bewoner' net een paar dagen naar vrienden was
![]()
Dus nu hebben we geen werkende brandmelders meer![]()
Maar misschien even kijken of er geen stof e.d. in zit? En ik weet niet hoe oud 'ie is? Hier thuis hebben we er ook laatst een vervangen die maar af bleef gaan voor geen duidelijke reden.
Dan liever braille op de tabletquote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:52 schreef golfer het volgende:
Kunnen er van Fok!-wege geen rood-witte stokken vertrekt worden? Zoveel bijna blinden hier in de SC.
* derLudolf pakt een hamer en slagpenquote:
Yups. Wel als het mailadres van jouw provider was.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:17 schreef AnneX het volgende:
@:Cat...heb je een plaatje van ‘de tochtstrip met kat’.
Daar kan ik iemand blij meemaken, alhoewel zij stroopt action regelmatig.
Vraagje: Overstappen van provider betekent toch een nieuw mailadres?
De koolmezen hier zijn al flink dik aan het worden. In anderhalve week hebben ze een pot pindakaas leeggegeten. Morgen maar even een paar nieuwe potten halenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:18 schreef Blues het volgende:
Bijgelezen envoor Dora en
voor kauwdaasje
Ik denk dat wij plofmezen krijgen.. de ouders vliegen met enOOOOrme rupsen al bijna 3 weken of zoiets af en aan
Hoe vaak ik al met de verrekijkert naar dat gat zit te staren voor de eerste nestverlaters is ontelbaar maar ze blijven zitten waar ze zitten en straks kunnen ze niet meer door het gat naar buiten, zo vet worden ze gemest
Té laat. Plus Ziggo bevalt prima.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Yups. Wel als het mailadres van jouw provider was.
Ter voorkoming daarvan een webmail adres zoals Gmail of Hotmail nemen.
Of gewoon een domeinnaam aanschaffen en mailpakketquote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Yups. Wel als het mailadres van jouw provider was.
Ter voorkoming daarvan een webmail adres zoals Gmail of Hotmail nemen.
Nope, maar vooral omdat ik überhaupt geen rijbewijs hebquote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
[..]
Die groeien als koolquote:Op dinsdag 9 juni 2020 14:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Nope, maar vooral omdat ik überhaupt geen rijbewijs heb
Ik kan zo snel geen plaatje vinden. Denk aan zo’n dikke stoffen rol in de vorm van een dier.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:17 schreef AnneX het volgende:
@:Cat...heb je een plaatje van ‘de tochtstrip met kat’.
Daar kan ik iemand blij meemaken, alhoewel zij stroopt action regelmatig.
Vraagje: Overstappen van provider betekent toch een nieuw mailadres?
Jij valt niet binnen de onderzoekspopulatiequote:Op dinsdag 9 juni 2020 14:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Nope, maar vooral omdat ik überhaupt geen rijbewijs heb
Heb je al eens in het nestje kunnen kijken? Die zijn soms gevuld met 10 tot 16 minimeesjes!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:18 schreef Blues het volgende:
Bijgelezen envoor Dora en
voor kauwdaasje
Ik denk dat wij plofmezen krijgen.. de ouders vliegen met enOOOOrme rupsen al bijna 3 weken of zoiets af en aan
Hoe vaak ik al met de verrekijkert naar dat gat zit te staren voor de eerste nestverlaters is ontelbaar maar ze blijven zitten waar ze zitten en straks kunnen ze niet meer door het gat naar buiten, zo vet worden ze gemest
Yup heb me ingelezen qua aantallen, broedwijze en leg- en voerduurquote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb je al eens in het nestje kunnen kijken? Die zijn soms gevuld met 10 tot 16 minimeesjes!
Altijd een lollig gezicht, die drukke ouders.
Stond op twitter dat het ook heel lang ging durenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:42 schreef minilot het volgende:
Ik zit hier al de hele dag met op de achtergrond een livestream van de zitting van de Raad van State over de uitbreidingsplannen van de Efteling en het ziet er niet naar uit dat ze er de komende uren al een eind aan kunnen breien.
KUN JE WAT GROTER TYPEN? IK BEN BLIND.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:40 schreef Kreator het volgende:
Oh. Dat was gerelateerd aan blinde mensen.
Yup yup.. Ik dutte vanmiddag even weg bij de behandeling van de vraag of parkeren op de Eftelingse golfbaan uitsluitend met golfkarretjes mag. Echt iets voor ons hoogste rechtscollegequote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:56 schreef Tally het volgende:
[..]
Stond op twitter dat het ook heel lang ging duren
Maar ook jij staat er niet objectief in.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup yup.. Ik dutte vanmiddag even weg bij de behandeling van de vraag of parkeren op de Eftelingse golfbaan uitsluitend met golfkarretjes mag. Echt iets voor ons hoogste rechtscollege
Ik heb als Eftelingliefhebber intussen wel wat onaardige gedachten over de 'bezorgde omwonenden' van het park en hun tienduizendend vergezochte bezwaartjes![]()
Voor geen meter, nee!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Maar ook jij staat er niet objectief in.
Dus ik ben niet de enigequote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup yup.. Ik dutte vanmiddag even weg bij de behandeling van de vraag of parkeren op de Eftelingse golfbaan uitsluitend met golfkarretjes mag. Echt iets voor ons hoogste rechtscollege
Ik heb als Eftelingliefhebber intussen wel wat onaardige gedachten over de 'bezorgde omwonenden' van het park en hun tienduizendend vergezochte bezwaartjes![]()
Dat geloof ik ook wel. Maar als ik dat zo hoor/lees is het van sommige boer(en) een soort van wraak omdat het kopen van zijn land door de Efteling niet lukte.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Maar ook jij staat er niet objectief in.
Die bewoners ook niet, maar ik kan mij ook ergens wel indenken dat meer bezoekers ook meer overlast geven.
Ze bleven vast houden aan een veels te hoge prijs zeker?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. Maar als ik dat zo hoor/lees is het van sommige boer(en) een soort van wraak omdat het kopen van zijn land door de Efteling niet lukte.
Dat wil de Efteling nu gaan doen geloof ik. Zijn ze het ook niet mee eens want nu willen ze zelf iets om te recreëen maken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze bleven vast houden aan een veels te hoge prijs zeker?
Toen ik nog in Vathorst woonde had je ook van de eigenwijze. Dachten dat de gemeente oneindig veel geld had. Uiteindelijk zijn ze om die paar boerderijen heen gaan bouwen.
Ook geen S5?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:39 schreef Kreator het volgende:
Ik heb geen code achter mijn b staan. Wel een datum.
Jij bent mod op nws toch?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik was druk met boodschappen, Dora, sporten en eten koken. Nu ben ik moe. Moet nog douchen. Ga ik nu doen want dan is het gedaan.
Daarvan gaan jullie veel plezier hebben, zegt de schipper!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:03 schreef golfer het volgende:
In het kader van YOLO hebben we een midweek in september een boot met alles er op en er aan wat wij nodig hebben (fietsen enzovoort erbij) gehuurd om in Friesland rond te varen.
Het wordt dit schuitje:
[ afbeelding ]
Een Doerakje!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:03 schreef golfer het volgende:
In het kader van YOLO hebben we een midweek in september een boot met alles er op en er aan wat wij nodig hebben (fietsen enzovoort erbij) gehuurd om in Friesland rond te varen.
Het wordt dit schuitje:
[ afbeelding ]
Heb jij een vaarbewijs of heb je die niet nodig?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:03 schreef golfer het volgende:
Het wordt dit schuitje:
[ afbeelding ]
Ik was T mobile thuis reviews aan het lezen en schrok me dood.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou zeg. Ik ben een paar uur weg en er is hier nauwelijks iets gebeurd.
Hoeft niet tot een meter of acht en zo groot zal deze niet zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb jij een vaarbewijs of heb je die niet nodig?
Ik snap nog niet genoeg van al die regels met havens en sluizen enzo.
En geen bierdrinkende Duitser zijn. Dat helpt ookquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:34 schreef fietsie het volgende:
Vaarbewijs hoeft niet; rechts houden en je snelheid beperken en je komt ver in Friesland
Sowieso is Max toegestane hoeveelheid alcohol op t water lager.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En geen bierdrinkende Duitser zijn. Dat helpt ook
Ook internet?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef fietsie het volgende:
Ik heb al T-Mobile sinds het bestaat in NL.
Nul klachten
Tenzij je ergens leuk ligt aangemeerd voor de nachtquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sowieso is Max toegestane hoeveelheid alcohol op t water lager.
Levert T-Mobile ook draadjesinternet dan? Nooit gewetenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook internet?
Ik weet dat je heel negatieve reviews met een korrel zout moet nemen. Maar als ik 100 recente reviews lees en 80 geven 1 en 2 op een schaal van 5, paar drietjes erbij en een enkele 4 of 5...ik wilde het risico niet nemen dat ik zonder internet kom te zitten of het telkens hapert.
Probleem met de internet verbinding is dat T-Mobile al het verkeer het liefst over het Deutsche Telekom netwerk gerouteerd. Dat is namelijk gratis voor hun. Echter dat netwerk zit al jaren vol. En je maakt een grote omweg. Beide geven de nodige vertragingen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook internet?
Ik weet dat je heel negatieve reviews met een korrel zout moet nemen. Maar als ik 100 recente reviews lees en 80 geven 1 en 2 op een schaal van 5, paar drietjes erbij en een enkele 4 of 5...ik wilde het risico niet nemen dat ik zonder internet kom te zitten of het telkens hapert.
Zowel over koper als over glas. Echter hebben ze zelf niets in de grond liggen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Levert T-Mobile ook draadjesinternet dan? Nooit geweten
Yesch. Glasvezeldinges en al.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Levert T-Mobile ook draadjesinternet dan? Nooit geweten
Aha. Ik lees idd veel klachten over haperingen en traag internet.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem met de internet verbinding is dat T-Mobile al het verkeer het liefst over het Deutsche Telekom netwerk gerouteerd. Dat is namelijk gratis voor hun. Echter dat netwerk zit al jaren vol. En je maakt een grote omweg. Beide geven de nodige vertragingen.
Compleet uitvallen van de glas verbinding zal niet snel gebeuren. Beheer van het glasnetwerk is niet in handen van T-Mobile\Deutsche Telekom.
Klopt allemaal. Deze is 7 meter.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoeft niet tot een meter of acht en zo groot zal deze niet zijn.
Elke idioot kan ermee het ruime sop opWij hebben destijds twee uur cursus erbij gekocht. Was een goed plan.
En hebben sluizen vermeden. Havens ging wel, maar een nachtje aanleggen in de woeste natuur is het mooiste.
Deutsche Telekom is hier in Duitsland ook een ramp. Waarbij zij ook de eigenaar van het koper zijn. Gevolg is dat je bij de ene een brakke trage verbinding hebt. En bij de concurrent die een stukje koper met huren, uitval en geen stabiele verbinding. Ik zit te wachten tot eindelijk het glas wordt opgeleverd.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Aha. Ik lees idd veel klachten over haperingen en traag internet.
Net ook op hun FB waar ze de gogogogo actie promoten.
Zoals de Z.iggo helpdeskmedewerker zei (nadat ik had verteld waarom ik toch wilde blijven). Ik mag het formeel niet zeggen, maar als je als klant wil overstappen is Tmobile de slechtste keuze voor internet.
Dat zei een kpn monteur ooit eens, ik had toen een korting van een half jaar, gaf hij als advies, bel ze over een jaar en vraag wat voor aanbieding ze hebben om niet weg te gaanquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Yesch. Glasvezeldinges en al.
Bij Z.iggo nu ook alles geregeld en nog een half jaar korting op mijn abbo gekregen. Netjes, maar het geeft me wel altijd het gevoel dat ik meer had moeten onderhandelen. En zuur dat je dat pas krijgt als je dreigt over te stappen. Maja.
Mobiel is Tmobile prima
Jullie gaan het zo mooi hebbenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt allemaal. Deze is 7 meter.
En wij hebben best al wat vaar-ervaring, maar toch ook nog een 2 uur durende cursus erbij geboekt.
Ook al sluiservaring gehad.
Ik vind dat zo stom en zo niet mijn ding. Het moet andersom zijn, trouwe klanten spontaan belonen. Daar moet je als klant niet om hoeven vragenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zei een kpn monteur ooit eens, ik had toen een korting van een half jaar, gaf hij als advies, bel ze over een jaar en vraag wat voor aanbieding ze hebben om niet weg te gaan
Dank schipper, goed te horen!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:29 schreef AnneX het volgende:
Daarvan gaan jullie veel plezier hebben, zegt de schipper!
#doerak.
Grote beslissing!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuk Blues en Golfer! Friesland is zo mooi!
Wij zijn aan het overwegen een huis te kopen. Ik vind het maar een moeilijke beslissing. Super huis, ruim, redelijke tuin. Vrijwel compleet energieneutraal (warmtepomp, goede isolatie, etc.). Paar zonnepanelen op het dak en je verdient waarschijnlijk geld. Regenwaterrecouperatie, en de wc's worden zelfs met regenwater doorgespoeld...
Nadelen:
- nieuwbouwhuis. Ik vind die huizen en wijken vaak zo oncharmant.
- redelijke reistijd voor de duutser naar z'n werk (45-60 min).
voordelen:
- fijn, ruim huis, met veel plaats voor de kinderen.
- fietsafstand van mijn werk
- wonen in Vlaanderen, makkelijker integreren, etc.
Als we een woning vlakbij Brussel zoeken zit ik altijd nog met een minstens 30 minuten reis naar mijn werk. Is natuurlijk minder dan de duutser heeft. Aan de andere kant ben ik diegene die de kinderen het meeste zal ophalen van school, en het meest flexibel zal moeten zijn als kinderen ziek zijn enzo. Plus, dan zullen we nog voornamelijk op Brussel georiënteerd zijn.
Beuh, lastig is het.
Echt, het is fantastisch. Al was ik blij met mijn vriendin met enige boot-ervaring. Anders red je je ook wel, maar in havens waar het drukker is, is het dan wat spannender.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Dank schipper, goed te horen!
Ook Cats ervaringen!
we willen het al zolang dit
14 septemberquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Echt, het is fantastisch. Al was ik blij met mijn vriendin met enige boot-ervaring. Anders red je je ook wel, maar in havens waar het drukker is, is het dan wat spannender.
Sowieso buiten het seizoen gaan.
Heb het ook nooit gedaan. 9 van de 10 keer zo’n goede service van ze.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind dat zo stom en zo niet mijn ding. Het moet andersom zijn, trouwe klanten spontaan belonen. Daar moet je als klant niet om hoeven vragen![]()
Is net als met shoppen bij energieleveranciers. Zal best wat opleveren maar wat een werkverschaffing voor klant en bedrijf.
Nee, we gaan het meemakenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jullie gaan het zo mooi hebben![]()
Gaafste vonden wij het nachtje in https://www.hetfriesemuseumdorp.nl/
We hadden het niet door, tot we even de wal op gingen. BAM! Middenin het museum.
Beetje rondgewandeld en door de raampjes geloerd. En een heerlijk rustig besloten plekje aan de steiger.
Om de twee dagen stroom jatten bij een haven (bij voorbeeld een paar uur aanleggen in Sneek) is zat![]()
Maar dat wist je wellicht al.
Ik zie veel voordelen, ook praktische.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn aan het overwegen een huis te kopen. Ik vind het maar een moeilijke beslissing. Super huis, ruim, redelijke tuin. Vrijwel compleet energieneutraal (warmtepomp, goede isolatie, etc.). Paar zonnepanelen op het dak en je verdient waarschijnlijk geld. Regenwaterrecouperatie, en de wc's worden zelfs met regenwater doorgespoeld...
Nadelen:
voordelen:
Als we een woning vlakbij Brussel zoeken zit ik altijd nog met een minstens 30 minuten reis naar mijn werk. Is natuurlijk minder dan de duutser heeft. Aan de andere kant ben ik diegene die de kinderen het meeste zal ophalen van school, en het meest flexibel zal moeten zijn als kinderen ziek zijn enzo. Plus, dan zullen we nog voornamelijk op Brussel georiënteerd zijn.
Beuh, lastig is het.
Je leeft binnehuis ( of achterhuis) dan zie je helemaal niks van de nieuwbouw.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Nadelen:
voordelen:
Beuh, lastig is het.
Achtergrond op mijn FP profiel komt van die vakantiequote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
14 september
We hebben wel wat vaarervaring.
Wij hebben dat museum ook niet open gezien. Stond niet op onze planning en we kwamen er bij toeval terecht. Maar het was een heerlijke plek om de nacht door te brengen in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, we gaan het meemaken
En er zijn nog wel veel musea nu dicht (ook jouw link) maar wie weet vanaf 1/9 is er dan meer open.
ja, die ziet de voordelen ook wel, maar heeft angst voor de reistijd. We zijn dat ook niet gewend, tot deze baan hebben we altijd op 10 minuten fietsafstand van ons werk gewoond. Nu moet ik 35-40 minuten in de auto (in de tijden dat ik nog naar kantoor ging), en dat voelt echt enorm. Maar goed, we denken er nog even over na...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zie veel voordelen, ook praktische.
Wat vind je duutsert?
Moeilijk. Zeker de reistijd voor de duutser. Hoe denkt hij daar zelf over? En hoe is de toekomst in zijn werk, stel dat hij bij de volgende stap veel moet reizen? Dan is jouw “dicht bij huis” nog fijner. En als de isolatie goed is in dat huis, denk eens aan die bloedhete zomer van vorig jaar in je huidige huis.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Nadelen:
voordelen:
Beuh, lastig is het.
Jullie zijn verwendquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, die ziet de voordelen ook wel, maar heeft angst voor de reistijd. We zijn dat ook niet gewend, tot deze baan hebben we altijd op 10 minuten fietsafstand van ons werk gewoond. Nu moet ik 35-40 minuten in de auto (in de tijden dat ik nog naar kantoor ging), en dat voelt echt enorm. Maar goed, we denken er nog even over na...
yup yup en yup. Ja, het heeft grote voordelen. Echt het grootste nadeel is de reistijd. Er gaat 1x per uur een directe trein, dan ben je binnen 50 minuten deur tot deur. 's ochtends die halen is natuurlijk geen probleem. 's avonds kan het moeilijker zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Moeilijk. Zeker de reistijd voor de duutser. Hoe denkt hij daar zelf over? En hoe is de toekomst in zijn werk, stel dat hij bij de volgende stap veel moet reizen? Dan is jouw “dicht bij huis” nog fijner. En als de isolatie goed is in dat huis, denk eens aan die bloedhete zomer van vorig jaar in je huidige huis.
En kunnen de jongens in dat nieuwe huis zelf naar buiten om te spelen met vrienden?
Dat klinkt voor mij als prima te doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
yup yup en yup. Ja, het heeft grote voordelen. Echt het grootste nadeel is de reistijd. Er gaat 1x per uur een directe trein, dan ben je binnen 50 minuten deur tot deur. 's ochtends die halen is natuurlijk geen probleem. 's avonds kan het moeilijker zijn.
we huren nu. Prima appartement, maar op de 2e en 3e verdieping. Geen tuin, wel dakterras (in de volle zon). Boven niet geīsoleerd, in de zomer niet uit te houden. Plus, maar 2 slaapkamers boven, de kleinste slaapt op onze kamer en iedereen maakt elkaar 's morgens wakker...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat klinkt voor mij als prima te doen.
Hoe ongelukkig zijn jullie in je huidige woning?
Volgens mij klopt dat niet. Iets met onder de 15 meter en meer dan zoveel pk/snelheid. Dan heb je er wel 1 nodig.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoeft niet tot een meter of acht en zo groot zal deze niet zijn.
Elke idioot kan ermee het ruime sop opWij hebben destijds twee uur cursus erbij gekocht. Was een goed plan.
En hebben sluizen vermeden. Havens ging wel, maar een nachtje aanleggen in de woeste natuur is het mooiste.
En als je dit nu niet doet, hoe is de markt? En wanneer zou je er in kunnen (school jongens)quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
we huren nu. Prima appartement, maar op de 2e en 3e verdieping. Geen tuin, wel dakterras (in de volle zon). Boven niet geīsoleerd, in de zomer niet uit te houden. Plus, maar 2 slaapkamers boven, de kleinste slaapt op onze kamer en iedereen maakt elkaar 's morgens wakker...
We wonen hier heel fijn, maar de nadelen beginnen langzaam te wegen...
De markt is redelijk, maar veel heel erg verouderde woningen die enorm opgeknapt moeten worden. dat is op dit moment niets voor ons. Ik heb geen idee wanneer we er in zouden kunnen, we moeten nog met de bouwers in gesprek.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En als je dit nu niet doet, hoe is de markt? En wanneer zou je er in kunnen (school jongens)
ja, het is 24 km van deur tot deurquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:40 schreef Candaasje het volgende:
Hmm, tot een uur reistijd heeft vriend hier ook wel (Ik had altijd 1,5 uur enkele reis). Op zich kan dat best wennen. Maar heb je in die duur al wel rekening gehouden met de weg ellende rond en in Brussel?
@:Kreator ik heb ook een datum achter de T staan? Jij niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |