Hoeft niet tot een meter of acht en zo groot zal deze niet zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb jij een vaarbewijs of heb je die niet nodig?
Ik snap nog niet genoeg van al die regels met havens en sluizen enzo.
En geen bierdrinkende Duitser zijn. Dat helpt ookquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:34 schreef fietsie het volgende:
Vaarbewijs hoeft niet; rechts houden en je snelheid beperken en je komt ver in Friesland
Sowieso is Max toegestane hoeveelheid alcohol op t water lager.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En geen bierdrinkende Duitser zijn. Dat helpt ook
Ook internet?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef fietsie het volgende:
Ik heb al T-Mobile sinds het bestaat in NL.
Nul klachten
Tenzij je ergens leuk ligt aangemeerd voor de nachtquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sowieso is Max toegestane hoeveelheid alcohol op t water lager.
Levert T-Mobile ook draadjesinternet dan? Nooit gewetenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook internet?
Ik weet dat je heel negatieve reviews met een korrel zout moet nemen. Maar als ik 100 recente reviews lees en 80 geven 1 en 2 op een schaal van 5, paar drietjes erbij en een enkele 4 of 5...ik wilde het risico niet nemen dat ik zonder internet kom te zitten of het telkens hapert.
Probleem met de internet verbinding is dat T-Mobile al het verkeer het liefst over het Deutsche Telekom netwerk gerouteerd. Dat is namelijk gratis voor hun. Echter dat netwerk zit al jaren vol. En je maakt een grote omweg. Beide geven de nodige vertragingen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook internet?
Ik weet dat je heel negatieve reviews met een korrel zout moet nemen. Maar als ik 100 recente reviews lees en 80 geven 1 en 2 op een schaal van 5, paar drietjes erbij en een enkele 4 of 5...ik wilde het risico niet nemen dat ik zonder internet kom te zitten of het telkens hapert.
Zowel over koper als over glas. Echter hebben ze zelf niets in de grond liggen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Levert T-Mobile ook draadjesinternet dan? Nooit geweten
Yesch. Glasvezeldinges en al.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Levert T-Mobile ook draadjesinternet dan? Nooit geweten
Aha. Ik lees idd veel klachten over haperingen en traag internet.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem met de internet verbinding is dat T-Mobile al het verkeer het liefst over het Deutsche Telekom netwerk gerouteerd. Dat is namelijk gratis voor hun. Echter dat netwerk zit al jaren vol. En je maakt een grote omweg. Beide geven de nodige vertragingen.
Compleet uitvallen van de glas verbinding zal niet snel gebeuren. Beheer van het glasnetwerk is niet in handen van T-Mobile\Deutsche Telekom.
Klopt allemaal. Deze is 7 meter.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoeft niet tot een meter of acht en zo groot zal deze niet zijn.
Elke idioot kan ermee het ruime sop opWij hebben destijds twee uur cursus erbij gekocht. Was een goed plan.
En hebben sluizen vermeden. Havens ging wel, maar een nachtje aanleggen in de woeste natuur is het mooiste.
Deutsche Telekom is hier in Duitsland ook een ramp. Waarbij zij ook de eigenaar van het koper zijn. Gevolg is dat je bij de ene een brakke trage verbinding hebt. En bij de concurrent die een stukje koper met huren, uitval en geen stabiele verbinding. Ik zit te wachten tot eindelijk het glas wordt opgeleverd.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Aha. Ik lees idd veel klachten over haperingen en traag internet.
Net ook op hun FB waar ze de gogogogo actie promoten.
Zoals de Z.iggo helpdeskmedewerker zei (nadat ik had verteld waarom ik toch wilde blijven). Ik mag het formeel niet zeggen, maar als je als klant wil overstappen is Tmobile de slechtste keuze voor internet.
Dat zei een kpn monteur ooit eens, ik had toen een korting van een half jaar, gaf hij als advies, bel ze over een jaar en vraag wat voor aanbieding ze hebben om niet weg te gaanquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Yesch. Glasvezeldinges en al.
Bij Z.iggo nu ook alles geregeld en nog een half jaar korting op mijn abbo gekregen. Netjes, maar het geeft me wel altijd het gevoel dat ik meer had moeten onderhandelen. En zuur dat je dat pas krijgt als je dreigt over te stappen. Maja.
Mobiel is Tmobile prima
Jullie gaan het zo mooi hebbenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt allemaal. Deze is 7 meter.
En wij hebben best al wat vaar-ervaring, maar toch ook nog een 2 uur durende cursus erbij geboekt.
Ook al sluiservaring gehad.
Ik vind dat zo stom en zo niet mijn ding. Het moet andersom zijn, trouwe klanten spontaan belonen. Daar moet je als klant niet om hoeven vragenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zei een kpn monteur ooit eens, ik had toen een korting van een half jaar, gaf hij als advies, bel ze over een jaar en vraag wat voor aanbieding ze hebben om niet weg te gaan
Dank schipper, goed te horen!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:29 schreef AnneX het volgende:
Daarvan gaan jullie veel plezier hebben, zegt de schipper!
#doerak.
Grote beslissing!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuk Blues en Golfer! Friesland is zo mooi!
Wij zijn aan het overwegen een huis te kopen. Ik vind het maar een moeilijke beslissing. Super huis, ruim, redelijke tuin. Vrijwel compleet energieneutraal (warmtepomp, goede isolatie, etc.). Paar zonnepanelen op het dak en je verdient waarschijnlijk geld. Regenwaterrecouperatie, en de wc's worden zelfs met regenwater doorgespoeld...
Nadelen:
- nieuwbouwhuis. Ik vind die huizen en wijken vaak zo oncharmant.
- redelijke reistijd voor de duutser naar z'n werk (45-60 min).
voordelen:
- fijn, ruim huis, met veel plaats voor de kinderen.
- fietsafstand van mijn werk
- wonen in Vlaanderen, makkelijker integreren, etc.
Als we een woning vlakbij Brussel zoeken zit ik altijd nog met een minstens 30 minuten reis naar mijn werk. Is natuurlijk minder dan de duutser heeft. Aan de andere kant ben ik diegene die de kinderen het meeste zal ophalen van school, en het meest flexibel zal moeten zijn als kinderen ziek zijn enzo. Plus, dan zullen we nog voornamelijk op Brussel georiënteerd zijn.
Beuh, lastig is het.
Echt, het is fantastisch. Al was ik blij met mijn vriendin met enige boot-ervaring. Anders red je je ook wel, maar in havens waar het drukker is, is het dan wat spannender.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Dank schipper, goed te horen!
Ook Cats ervaringen!
we willen het al zolang dit
14 septemberquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Echt, het is fantastisch. Al was ik blij met mijn vriendin met enige boot-ervaring. Anders red je je ook wel, maar in havens waar het drukker is, is het dan wat spannender.
Sowieso buiten het seizoen gaan.
Heb het ook nooit gedaan. 9 van de 10 keer zo’n goede service van ze.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind dat zo stom en zo niet mijn ding. Het moet andersom zijn, trouwe klanten spontaan belonen. Daar moet je als klant niet om hoeven vragen![]()
Is net als met shoppen bij energieleveranciers. Zal best wat opleveren maar wat een werkverschaffing voor klant en bedrijf.
Nee, we gaan het meemakenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jullie gaan het zo mooi hebben![]()
Gaafste vonden wij het nachtje in https://www.hetfriesemuseumdorp.nl/
We hadden het niet door, tot we even de wal op gingen. BAM! Middenin het museum.
Beetje rondgewandeld en door de raampjes geloerd. En een heerlijk rustig besloten plekje aan de steiger.
Om de twee dagen stroom jatten bij een haven (bij voorbeeld een paar uur aanleggen in Sneek) is zat![]()
Maar dat wist je wellicht al.
Ik zie veel voordelen, ook praktische.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn aan het overwegen een huis te kopen. Ik vind het maar een moeilijke beslissing. Super huis, ruim, redelijke tuin. Vrijwel compleet energieneutraal (warmtepomp, goede isolatie, etc.). Paar zonnepanelen op het dak en je verdient waarschijnlijk geld. Regenwaterrecouperatie, en de wc's worden zelfs met regenwater doorgespoeld...
Nadelen:
voordelen:
Als we een woning vlakbij Brussel zoeken zit ik altijd nog met een minstens 30 minuten reis naar mijn werk. Is natuurlijk minder dan de duutser heeft. Aan de andere kant ben ik diegene die de kinderen het meeste zal ophalen van school, en het meest flexibel zal moeten zijn als kinderen ziek zijn enzo. Plus, dan zullen we nog voornamelijk op Brussel georiënteerd zijn.
Beuh, lastig is het.
Je leeft binnehuis ( of achterhuis) dan zie je helemaal niks van de nieuwbouw.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Nadelen:
voordelen:
Beuh, lastig is het.
Achtergrond op mijn FP profiel komt van die vakantiequote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
14 september
We hebben wel wat vaarervaring.
Wij hebben dat museum ook niet open gezien. Stond niet op onze planning en we kwamen er bij toeval terecht. Maar het was een heerlijke plek om de nacht door te brengen in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, we gaan het meemaken
En er zijn nog wel veel musea nu dicht (ook jouw link) maar wie weet vanaf 1/9 is er dan meer open.
ja, die ziet de voordelen ook wel, maar heeft angst voor de reistijd. We zijn dat ook niet gewend, tot deze baan hebben we altijd op 10 minuten fietsafstand van ons werk gewoond. Nu moet ik 35-40 minuten in de auto (in de tijden dat ik nog naar kantoor ging), en dat voelt echt enorm. Maar goed, we denken er nog even over na...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zie veel voordelen, ook praktische.
Wat vind je duutsert?
Moeilijk. Zeker de reistijd voor de duutser. Hoe denkt hij daar zelf over? En hoe is de toekomst in zijn werk, stel dat hij bij de volgende stap veel moet reizen? Dan is jouw “dicht bij huis” nog fijner. En als de isolatie goed is in dat huis, denk eens aan die bloedhete zomer van vorig jaar in je huidige huis.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Nadelen:
voordelen:
Beuh, lastig is het.
Jullie zijn verwendquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, die ziet de voordelen ook wel, maar heeft angst voor de reistijd. We zijn dat ook niet gewend, tot deze baan hebben we altijd op 10 minuten fietsafstand van ons werk gewoond. Nu moet ik 35-40 minuten in de auto (in de tijden dat ik nog naar kantoor ging), en dat voelt echt enorm. Maar goed, we denken er nog even over na...
yup yup en yup. Ja, het heeft grote voordelen. Echt het grootste nadeel is de reistijd. Er gaat 1x per uur een directe trein, dan ben je binnen 50 minuten deur tot deur. 's ochtends die halen is natuurlijk geen probleem. 's avonds kan het moeilijker zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Moeilijk. Zeker de reistijd voor de duutser. Hoe denkt hij daar zelf over? En hoe is de toekomst in zijn werk, stel dat hij bij de volgende stap veel moet reizen? Dan is jouw “dicht bij huis” nog fijner. En als de isolatie goed is in dat huis, denk eens aan die bloedhete zomer van vorig jaar in je huidige huis.
En kunnen de jongens in dat nieuwe huis zelf naar buiten om te spelen met vrienden?
Dat klinkt voor mij als prima te doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
yup yup en yup. Ja, het heeft grote voordelen. Echt het grootste nadeel is de reistijd. Er gaat 1x per uur een directe trein, dan ben je binnen 50 minuten deur tot deur. 's ochtends die halen is natuurlijk geen probleem. 's avonds kan het moeilijker zijn.
we huren nu. Prima appartement, maar op de 2e en 3e verdieping. Geen tuin, wel dakterras (in de volle zon). Boven niet geīsoleerd, in de zomer niet uit te houden. Plus, maar 2 slaapkamers boven, de kleinste slaapt op onze kamer en iedereen maakt elkaar 's morgens wakker...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat klinkt voor mij als prima te doen.
Hoe ongelukkig zijn jullie in je huidige woning?
Volgens mij klopt dat niet. Iets met onder de 15 meter en meer dan zoveel pk/snelheid. Dan heb je er wel 1 nodig.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoeft niet tot een meter of acht en zo groot zal deze niet zijn.
Elke idioot kan ermee het ruime sop opWij hebben destijds twee uur cursus erbij gekocht. Was een goed plan.
En hebben sluizen vermeden. Havens ging wel, maar een nachtje aanleggen in de woeste natuur is het mooiste.
En als je dit nu niet doet, hoe is de markt? En wanneer zou je er in kunnen (school jongens)quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
we huren nu. Prima appartement, maar op de 2e en 3e verdieping. Geen tuin, wel dakterras (in de volle zon). Boven niet geīsoleerd, in de zomer niet uit te houden. Plus, maar 2 slaapkamers boven, de kleinste slaapt op onze kamer en iedereen maakt elkaar 's morgens wakker...
We wonen hier heel fijn, maar de nadelen beginnen langzaam te wegen...
De markt is redelijk, maar veel heel erg verouderde woningen die enorm opgeknapt moeten worden. dat is op dit moment niets voor ons. Ik heb geen idee wanneer we er in zouden kunnen, we moeten nog met de bouwers in gesprek.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En als je dit nu niet doet, hoe is de markt? En wanneer zou je er in kunnen (school jongens)
ja, het is 24 km van deur tot deurquote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:40 schreef Candaasje het volgende:
Hmm, tot een uur reistijd heeft vriend hier ook wel (Ik had altijd 1,5 uur enkele reis). Op zich kan dat best wennen. Maar heb je in die duur al wel rekening gehouden met de weg ellende rond en in Brussel?
@:Kreator ik heb ook een datum achter de T staan? Jij niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |