Dit is te makkelijk. Je hebt het per saldo uiteindelijk om een zeer beperkt aantal mensen als je het afzet tegen de bevolking van Nederland. Verder valt er nauwelijks iets te zeggen over het aantal besmette mensen in de groep demonstranten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat staat inmiddels ter discussie.
Dit wordt ook een lakmoesproef: als dit soort openlucht bijeenkomsten inderdaad superspreading events zijn, dan moeten we over enkele weken een piek zien in die regio.
We hebben eerder situaties gehad met teveel mensen bij elkaar die in groepjes ook geen 1,5m in acht hielden, en die zorgden niet voor een piek.
Maar dat is nu toch ook het beleid? Alleen zijn jouw bevindingen niet op de praktijk gebaseerd. Dat gaat dus de komende maanden uitgetest worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat dit virus nauwelijks in de buitenlucht mensen besmet, is zo klaar als een klontje.
Dat zonder superspread events dit virus nauwelijks een risico vormt voor overvolle IC's.
Dat is al een dikke 2 maanden super duidelijk en toch gaan wij hier door met een vernietigende lock down, wanbeleid.
Die lockdown is onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat dit virus nauwelijks in de buitenlucht mensen besmet, is zo klaar als een klontje.
Dat zonder superspread events dit virus nauwelijks een risico vormt voor overvolle IC's.
Dat is al een dikke 2 maanden super duidelijk en toch gaan wij hier door met een vernietigende lock down, wanbeleid.
Echter vormt het weer eerder bewijs dat het in de buitenlucht bijna niks doet, wat ook met natuurkundig onderzoek onderbouwt is met aerosols.... Je mag echt wel een keer conclusies gaan trekken hoor, dit resultaat op zichzelf stelt inderdaad weinig voor qua bewijs maar er ligt wel wat meer op de plank.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Het is overigens een interessante test case, maar het is gewoon weer een zoveelste stukje in de grote puzzel en zeker geen kwestie van 'als er in de nasleep van deze demonstratie X gebeurt, kunnen we concluderen dat het virus eigenschap Y heeft'.
Dus uiteindelijk is deze demonstratie toch niet zo gevaarlijk als wordt gesuggereerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is te makkelijk. Je hebt het per saldo uiteindelijk om een zeer beperkt aantal mensen als je het afzet tegen de bevolking van Nederland. Verder valt er nauwelijks iets te zeggen over het aantal besmette mensen in de groep demonstranten.
Alles valt of staat met heel veel onbekende variabelen waardoor je situaties niet of heel lastig zo met elkaar kunt vergelijken.
Dit is niet waar.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die lockdown is onvermijdelijk.
Nederland bevindt zich niet op een andere planeet, en als we geen maatregelen hadden genomen en het virus over ons heen hadden laten rollen, zoals eerst de bedoeling was, dan hadden de overige landen hun grenzen ferm gesloten en was er helemaal geen handel meer.
3 maanden terug waren dezelfde users angstig, nu nog steeds, beetje jammer dat angstig beleid ervoor zorgt dat ondernemers hun onderneming kwijtraken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk is deze demonstratie toch niet zo gevaarlijk als wordt gesuggereerd.
Is er ook niet, als wij hadden gehandeld als zweden was de grens resoluut dicht gegaan.quote:
Moet ik nu gaan bewijzen dat god niet bestaat?quote:
3 maanden geleden liep het zorgstelsel vast door een enorme toename aan patiënten vanwege enkele haarden in Brabant.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
3 maanden terug waren dezelfde users angstig, nu nog steeds, beetje jammer dat angstig beleid ervoor zorgt dat ondernemers hun onderneming kwijtraken.
Ok Maurice.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zweden heeft ook prima maatregelen getroffen tegen Corona.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Is er ook niet, als wij hadden gehandeld als zweden was de grens resoluut dicht gegaan.
Surequote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zweden heeft ook prima maatregelen getroffen tegen Corona.
Interessant dat het een belediging moet zijn om vergeleken te worden met een persoon met steekhoudende argumenten en verklaringen.quote:
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-zwedenquote:
Ik ken de maatregelen. Het ging om "prima".quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-zweden
Kan je niet meer normaal nadenken?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:14 schreef TjjWester het volgende:
Hebben alle anti trollen zich vanacht verzameld hier???
Je bent alweer vergeten dat we aanvankelijk de zwakkeren zouden afzonderen en dat de rest gecontroleerd besmet zou worden zodat we groepsimmuniteit kregen, die dan vervolgens voor een natuurlijke barrière zorgde die de zwakkeren tegen het virus beschermt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet ik nu gaan bewijzen dat god niet bestaat?
We hebben nooit gezegd "laat het virus maar lekker zijn gang gaan" in Nederland. Aangezien iets niet is gezegd, kan daar moeilijk bewijs voor bestaan.
Jammer dat er mensen zijn met jouw overtuigingen en daarmee ondernemers de tifus in helpen, makkelijk praten waarschijnlijk voor je met doorbetaling van loon.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik ken de maatregelen. Het ging om "prima".
Voor hun situatie wel, maar wel met als gevolg dat Noorwegen en Denemarken de grenzen gesloten houden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zweden heeft ook prima maatregelen getroffen tegen Corona.
Had beter geweest ja.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent alweer vergeten dat we aanvankelijk de zwakkeren zouden afzonderen en dat de rest gecontroleerd besmet zou worden zodat we groepsimmuniteit kregen, die dan vervolgens voor een natuurlijke barrière zorgde die de zwakkeren tegen het virus beschermt.
Dat was de eerste opzet.
Verder wat kleine beperkingen, zoals geen handen schudden en geen bijeenkomsten met meer dan 100 personen.
Jij wilt serieus tientalle extra doden ruilen voor wat materialistisch geluk??quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jammer dat er mensen zijn met jouw overtuigingen en daarmee ondernemers de tifus in helpen, makkelijk praten waarschijnlijk voor je met doorbetaling van loon.
Grote asocialen zijn jullie, met jullie ongegronde angstige wereldbeeld.
Van angstige mensen inderdaad, tegen het advies van virologen / artsen, met een bias naar gezondheid en minder naar economie en andere zaken, moet je nagaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor hun situatie wel, maar wel met als gevolg dat Noorwegen en Denemarken de grenzen gesloten houden.
Wij begonnen met vergelijkbaar beleid, en dat leverde een storm van kritiek op.
das pas asoquote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jij wilt serieus tientalle extra doden ruilen voor wat materialistisch geluk??
Je bent aan het downquotenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Extra doden? Er gaat helemaal niemand extra dood. Zolang je risicogroepen isoleert gebeurt er helemaal niks met het sterftecijfer.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Binnen een week bleek dat een misrekening.quote:
Hij zegt letterlijk dat de ondernemers en economie belangerijker zijn dan mensenlevens. Dat is schocking.quote:
Daarnaast, geef je loonbetaling s.v.p. aan de plaatselijke ondernemer? Als je zo solidair bent.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Oh? Waar staat dat?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat de ondernemers en economie belangerijker zijn dan mensenlevens. Dat is schocking.
Hij krijgt genoeg van de overheid en zal net als iedereen zijn eigen boontjes moeten doppen in moeilijke tijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarnaast, geef je loonbetaling s.v.p. aan de plaatselijke ondernemer? Als je zo solidair bent.
Economie Zweden is veel minder gekrompen dan hier in NL. Verder zelfde aantal doden geloof ik per miljoen inwoners.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Binnen een week bleek dat een misrekening.
Overigens liep de horeca daarvoor al helemaal leeg. Reserveringen werden massaal afgezegd. Vrijwel lege hotels en restaurants in het weekend voor de sluiting.
Storm van kritiek van andere landen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Van angstige mensen inderdaad, tegen het advies van virologen / artsen, met een bias naar gezondheid en minder naar economie en andere zaken, moet je nagaan.
Makkelijk praten hè, als werknemer.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij krijgt genoeg van de overheid en zal net als iedereen zijn eigen boontjes moeten doppen in moeilijke tijden.
We zijn een dienstenland, dat focussen op alleen de export is onzinnig. Daarnaast bestaat er ook een binnenlandse economie.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Storm van kritiek van andere landen.
Daar kun je van alles van vinden, maar je hebt er wel mee te dealen.
We zijn geen groot land dat zich prima in afzondering redt.
Veel ondernemers waar je het over hebt zijn in de problemen gekomen omdat de internationale handel voor een groot deel is stilgevallen.
Mag ik je een geheimpje verklappen? Door deze lockdown gaan er heel veel mensen extra dood. Of dat er net zo veel waren als zonder lockdown kan ik niet zeggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat de ondernemers en economie belangerijker zijn dan mensenlevens. Dat is schocking.
Die de Hont roeptoetert maar wat, totaal niet serieus te nemen die kerel. Hij denkt dat hij de waarheid in pacht heeft omdat hij een paar papers heeft gelezen terwijl hij totaal niet gekwalificeerd is om daar iets zinnigs over te zeggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Interessant dat het een belediging moet zijn om vergeleken te worden met een persoon met steekhoudende argumenten en verklaringen.
Ik ben geen werknemer. Zzp'er zelfs. Maar ik heb maar 1 leven. Mocht ik failliet gaan dan is dat behoorlijk kloten en zal ik vast janken maar ik ben blij en dankbaar dat ik er nog mag zijn. Vele van ons hebben de eindstreep niet gehaald.quote:
Ook in Zweden is veel horeca dicht omdat het niet rendabel is open te blijven.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Economie Zweden is veel minder gekrompen dan hier in NL. Verder zelfde aantal doden geloof ik per miljoen inwoners.
Nou, de mensen die hij citeert waren dat wel, dus opgelost.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die de Hont roeptoetert maar wat, totaal niet serieus te nemen die kerel. Hij denkt dat hij de waarheid in pacht heeft omdat hij een paar papers heeft gelezen terwijl hij totaal niet gekwalificeerd is om daar iets zinnigs over te zeggen.
Er gaan veel minder dood aan corona dan in een zweden scenario.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mag ik je een geheimpje verklappen? Door deze lockdown gaan er heel veel mensen extra dood. Of dat er net zo veel waren als zonder lockdown kan ik niet zeggen.
? Iedereen gaat dood, zeker op hoge leeftijd met onderliggende kwalen en een korte verwachte aantal levensjaren.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik ben geen werknemer. Zzp'er zelfs. Maar ik heb maar 1 leven. Mocht ik failliet gaan dan is dat behoorlijk kloten en zal ik vast janken maar ik ben blij en dankbaar dat ik er nog mag zijn. Vele van ons hebben de eindstreep niet gehaald.
Waaraan overlijden die?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mag ik je een geheimpje verklappen? Door deze lockdown gaan er heel veel mensen extra dood. Of dat er net zo veel waren als zonder lockdown kan ik niet zeggen.
Want het virus verdwijnt? Of het vaccin is er op tijd?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er gaan veel minder dood aan corona dan in een zweden scenario.
Bron?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er gaan veel minder dood aan corona dan in een zweden scenario.
Honger.quote:
Ja leuk en aardig maar je kunt niet zomaar een willekeurig onderzoeksconclusie pakken en dat toepassen op onze situatie. Er spelen legio variabelen waar hij als opiniepeiler geen enkel benul van heeft.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, de mensen die hij citeert waren dat wel, dus opgelost.
Geen idee waarom je zo zit te mierenneuken op wie de bron vermeld. Het moet gaan om de argumenten.
Ook in Zweden is veel horeca dicht omdat het niet rendabel is open te blijven.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Economie Zweden is veel minder gekrompen dan hier in NL. Verder zelfde aantal doden geloof ik per miljoen inwoners.
Focussen op alleen diensten is ook onzinnig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
We zijn een dienstenland, dat focussen op alleen de export is onzinnig. Daarnaast bestaat er ook een binnenlandse economie.
Daarnaast totaal niet belangrijk hoe het allemaal in elkaar steekt, punt is dat er effectief middels beleid de economie schade wordt aangedaan.
Het is logisch dat als je de samenleving zo goed als geen beperking oplegg het virus zich veel makkelijker verspreid dan in onze situatie met een "lockdown"quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want het virus verdwijnt? Of het vaccin is er op tijd?
Leuke gok, niet haalbaar voor de lange termijn.
Een van de doelen was voorkomen dat de gezondheidszorg vast zou lopen en er daardoor meer slachtoffers vallen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:29 schreef Tjacka het volgende:
Het doel was om geen extra doden te veroorzaken right? Dus geen overspoelde IC's en dat soort shit.
Ik dacht dat juist het doel was?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een van de doelen was voorkomen dat de gezondheidszorg vast zou lopen en er daardoor meer slachtoffers vallen.
Geen overspoelde IC's heb ik wel respect voor, dat we dat niet gingen krijgen weten we nu al 2 maanden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:29 schreef Tjacka het volgende:
Het doel was om geen extra doden te veroorzaken right? Dus geen overspoelde IC's en dat soort shit.
Oh gelukkig virologen wel die het verhaal niet ontkennen, mooi.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:29 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig maar je kunt niet zomaar een willekeurig onderzoeksconclusie pakken en dat toepassen op onze situatie. Er spelen legio variabelen waar hij als opiniepeiler geen enkel benul van heeft.
Depressies zijn van alle tijden, tegenslagen in het leven ook. En depressies zijn te behandelen.quote:
Ik ben het hiermee eensquote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen overspoelde IC's heb ik wel respect voor, dat we dat niet gingen krijgen weten we nu al 2 maanden.
Die hebben we juist wel gehad.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen overspoelde IC's heb ik wel respect voor, dat we dat niet gingen krijgen weten we nu al 2 maanden.
Ehhhh, qua praktische uitvoering lijken we er gigantisch op en qua aantal besmettingen ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:30 schreef Wantie het volgende:
KLM had geen vlucht meer gehad als we het Zweedse model hadden omarmt.
Je omzeilt het punt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhhh, qua praktische uitvoering lijken we er gigantisch op en qua aantal besmettingen ook.
Spanje en Italië gaan er keihard aan terwijl Nederland met veel mildere maatregelen er veel makkelijker doorheen fietst.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:32 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het is logisch dat als je de samenleving zo goed als geen beperking oplegg het virus zich veel makkelijker verspreid dan in onze situatie met een "lockdown"
Nee, je denkt een hele hoop zinnige dingen te zeggen, maar het feit is waarschijnlijk dat wij hier geen ander ziekteverloop zouden zien als we horeca op 1.5 meter open hadden gehouden met de disclaimer "wees verstandig"quote:
Ja en extra doden zijn ook van alle tijden. Overigens is depressie helemaal niet van alle tijden en vooral een serieuze ziekte van de laatste 10 jaar. Denk aan alle ZZP'ERS die steeds meer het mes op de keel krijgen en nog steeds hun hypotheek moeten betalen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Depressies zijn van alle tijden, tegenslagen in het leven ook. En depressies zijn te behandelen.
Ik zie geen reden tot een significante toename van het aantal zelfmoorden vanwege de lockdown.
Ok heb daar ook geen cijfers van gezien.
Een waarschijnlijk feit...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, je denkt een hele hoop zinnige dingen te zeggen, maar het feit is waarschijnlijk dat wij hier geen ander ziekteverloop zouden zien als we horeca op 1.5 meter open hadden gehouden met de disclaimer "wees verstandig"
Doet me denken aan de dagloners van vroeger die elke dag opnieuw moesten afwachten of ze die dag werk hadden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja en extra doden zijn ook van alle tijden. Overigens is depressie helemaal niet van alle tijden en vooral een serieuze ziekte van de laatste 10 jaar. Denk aan alle ZZP'ERS die steeds meer het mes op de keel krijgen en nog steeds hun hypotheek moeten betalen.
Hoe oud was je opa toen? Welk jaar?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Doet me denken aan de dagloners van vroeger die elke dag opnieuw moesten afwachten of ze die dag werk hadden.
Toen mijn opa klein was legde zijn moeder een mes op tafel, vlak voordat vader thuis kwam. Wee je gebeente als je vader zou storen. Die kwam moe en afgetakeld thuis van zijn werk.
Maar in die tijd hadden we geen depressies...
De Hond heeft die punten gecherrypicked uit lopende onderzoeken die toen nog niet afgerond waren. Dus virologen gaan niet opeens zijn verhaal naspreken, virologen hebben afgewacht tot de onderzoeken die gedaan werden afgerond waren. Cherrypicken kan iedereen. Leuk he.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh gelukkig virologen wel die het verhaal niet ontkennen, mooi.
Virologen gaan opeens het verhaal van Maurice naspreken, omdat Maurice gelijk heeft gehad. Leuk hè.
De Riksbank (centrale bank van Zweden) is het niet met je eens. Die verwacht een grotere daling van de economie (7 tot 10 procent) van de Zweedse economie, terwijl voor de EU een verwachting van 6.3% wordt verwacht.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goede vergelijking wel hoor. Want Zweden is ongeveer net zo dicht bevolkt als Nederand natuurlijk, en andere parameters m.b.t. economie (zoals export van agrarische sector en bloementeelt) zijn ook vrijwel gelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
De horeca is afhankelijk van de internationale verkeer? Een gedeelte van de hotels misschien en wat restaurants en cafés die in grote steden zitten op triple a locaties maar voor de rest overschat je het behoorlijk. Of denk je echt dat elk dorpscafé of plaatselijke pizzeria alleen meer leeft van buitenlandersquote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een waarschijnlijk feit...
Anyway, hele sectoren zijn in de problemen gekomen doordat het internationale verkeer stil ligt.
Daar hoort de horeca ook bij. Die drijft voor een belangrijk deel op buitenlands toerisme die nu stil ligt. En voor de lockdown stroomde de horeca al leeg.
In Zweden is de horeca wel open, maar ook daar liggen bepaalde sectoren plat vanwege de genomen maatregelen en gaan ondernemers daaraan kapot.
Waar haal je zoiets vandaan?!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja en extra doden zijn ook van alle tijden. Overigens is depressie helemaal niet van alle tijden en vooral een serieuze ziekte van de laatste 10 jaar. Denk aan alle ZZP'ERS die steeds meer het mes op de keel krijgen en nog steeds hun hypotheek moeten betalen.
Nee, ik ben nog steeds niet Boerhagenees. Ik wil alleen maar uitleggen dat 'ik heb liever dat de horeca nog even dichtblijft' en 'laat ze lekker allemaal failliet gaan' niet perse samen hoeft te gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij altijd ontkende dat je ook BoerHagenees bentbedankt voor de bevestiging. Had het over hem namelijk en jij schiet de verdediging in. Op je verkeerde account ingelogd per ongeluk?
![]()
Volgens sommigen kan dat niet. Zoveel is wel duidelijk. En volgens AlwaysHappy ben je dan afgunstig op de horeca.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, ik ben nog steeds niet Boerhagenees. Ik wil alleen maar uitleggen dat 'ik heb liever dat de horeca nog even dichtblijft' en 'laat ze lekker allemaal failliet gaan' niet perse samen hoeft te gaan.
Niet per sé?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:35 schreef hooibaal het volgende:
Ik wil alleen maar uitleggen dat 'ik heb liever dat de horeca nog even dichtblijft' en 'laat ze lekker allemaal failliet gaan' niet perse samen hoeft te gaan.
Ja, ik las het ook gisteren, die discussie tussen jou en AH. Beetje jammer. Waarom afgunst er bij betrekken. Mensen zijn bezorgd over heropening (economie, café's) of juist niet. Afgezien van een enkeling die hier inderdaad wel eens verteld heeft dat de horeca dan maar failliet moet gaan, zijn veruit de meeste reacties toch van het type nuchterheid en logica (in de ogen van die mensen, althans; of ze daarmee gelijk hebben is natuurlijk weer een tweede, maar in de beleving van dat groepje mensen zouden ze gelijk kunnen hebben).quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens sommigen kan dat niet. Zoveel is wel duidelijk. En volgens AlwaysHappy ben je dan afgunstig op de horeca.
Dat laatste uiteraard.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:08 schreef Salina het volgende:
Overigens merk ik dat het hier (en elders in het subforum) nog steeds voornamelijk over de horeca gaat, en het toerisme, en de sportscholen. Waar is de verontwaardiging over de culturele sector, ik noem maar iets? Bioscopen, filmhuizen, musea, theaters, toneelverenigingen...of is er gewoon sprake van selectieve verontwaardiging, al naar gelang het ons ieder uitkomt?
Ik snap dat mensen hun eigen voorkeuren hebben hoor, laat dat even vooropgesteld zijn. Ik heb zelf ook voorkeur richting sportscholen en reizen, en ben niet zo van de evenementen en café's bijvoorbeeld. Maar wat is er mis met een klein beetje nuchterheid, nuance, en verder denken dan je eigen straatje smal/breed is? niets toch.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat laatste uiteraard.
Zoveel is hier de afgelopen wéken wel heel erg duidelijk geworden.
Ik denk ook vooral het laatste. En misschien is dat wel menselijk, om je vooral druk te maken over de zaken die je persoonlijk het meest raken. Als je nooit naar theater gaat, ben je je er ook minder van bewust dat die sector ook bestaat en vreselijke verliezen lijdt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Niet per sé?
[..]
Ja, ik las het ook gisteren, die discussie tussen jou en AH. Beetje jammer. Waarom afgunst er bij betrekken. Mensen zijn bezorgd over heropening (economie, café's) of juist niet. Afgezien van een enkeling die hier inderdaad wel eens verteld heeft dat de horeca dan maar failliet moet gaan, zijn veruit de meeste reacties toch van het type nuchterheid en logica (in de ogen van die mensen, althans; of ze daarmee gelijk hebben is natuurlijk weer een tweede, maar in de beleving van dat groepje mensen zouden ze gelijk kunnen hebben).
Dan kun je nog wel achteraf twisten of de beslissingen en maatregelen genomen wel de juiste zijn geweest, natuurlijk, maar "afgunst" is in deze een term die niet echt van toepassing is, afgezien dus van een heel klein clubje mensen dat hier heeft staan te verkondigen dat "de horeca dan maar failliet moet gaan".
Overigens merk ik dat het hier (en elders in het subforum) nog steeds voornamelijk over de horeca gaat, en het toerisme, en de sportscholen. Waar is de verontwaardiging over de culturele sector, ik noem maar iets? Bioscopen, filmhuizen, musea, theaters, toneelverenigingen...of is er gewoon sprake van selectieve verontwaardiging, al naar gelang het ons ieder uitkomt?
Ja, zie mijn post hierboven.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook vooral het laatste. En misschien is dat wel menselijk, om je vooral druk te maken over de zaken die je persoonlijk het meest raken. Als je nooit naar theater gaat, ben je je er ook minder van bewust dat die sector ook bestaat en vreselijke verliezen lijdt.
Daar mag je nog wel nuances aan gaan toevoegen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:27 schreef DonDruiper het volgende:
Wel een mooie testcase trouwens dat er gister zoveel mensen op de Dam waren.
Als we niks merken in de cijfers dan kunnen alle buiten evenementen gewoon doorgang vinden.
Je hebt misschien een groep die voornamelijk roept dat de terrassen open moesten voor hun eigen plezier. Maar dat wil niet zeggen dat zij niet willen dat andere branches ook open gaan. Het verschil is dat hooibaal/Boerhagenees alleen maar roepen dat de horeca dicht moet omdat bier drinken niet belangrijk is in het leven. Over al die andere zaken die opengaan hoor je ze niet. Vooral bij die groep gaat het 1 richting op. En dan komt het al snel over als afgunst.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Niet per sé?
[..]
Ja, ik las het ook gisteren, die discussie tussen jou en AH. Beetje jammer. Waarom afgunst er bij betrekken. Mensen zijn bezorgd over heropening (economie, café's) of juist niet. Afgezien van een enkeling die hier inderdaad wel eens verteld heeft dat de horeca dan maar failliet moet gaan, zijn veruit de meeste reacties toch van het type nuchterheid en logica (in de ogen van die mensen, althans; of ze daarmee gelijk hebben is natuurlijk weer een tweede, maar in de beleving van dat groepje mensen zouden ze gelijk kunnen hebben).
Dan kun je nog wel achteraf twisten of de beslissingen en maatregelen genomen wel de juiste zijn geweest, natuurlijk, maar "afgunst" is in deze een term die niet echt van toepassing is, afgezien dus van een heel klein clubje mensen dat hier heeft staan te verkondigen dat "de horeca dan maar failliet moet gaan".
Wat ik zeg, er is vast wel een persoonlijk belang bij (het noemen van) de zaken waarvan een ieder wil dat die open gaan of juist niet. Ik besef dat er wordt gesproken of gedacht over "twee groepen", maar ik voel me niet verbonden aan een groep, en ben allergisch voor groepsdenken en groepsgedrag eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:32 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Toch heb je voornamelijk een groep die roept dat de terrassen open moesten vermoedelijk toch voor hun eigen plezier. Maar dat wil niet zeggen dat zij niet willen dat andere branches ook open gaan. Het verschil is dat hooibaal/Boerhagenees alleen maar roepen dat de horeca dicht moet omdat bier drinken niet belangrijk is in het leven. Over al die andere zaken die opengaan hoor je ze niet. Vooral bij die groep gaat het 1 richting op.
Die sectoren tellen niet meequote:Op dinsdag 2 juni 2020 06:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Goede vergelijking wel hoor. Want Zweden is ongeveer net zo dicht bevolkt als Nederand natuurlijk, en andere parameters m.b.t. economie (zoals export van agrarische sector en bloementeelt) zijn ook vrijwel gelijk.
Nu stel je het heel zwart-wit.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De horeca is afhankelijk van de internationale verkeer? Een gedeelte van de hotels misschien en wat restaurants en cafés die in grote steden zitten op triple a locaties maar voor de rest overschat je het behoorlijk. Of denk je echt dat elk dorpscafé of plaatselijke pizzeria alleen meer leeft van buitenlanders
Druiper en nuancesquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar mag je nog wel nuances aan gaan toevoegen.
Op de Dam was er niet zoveel ruimte maar ze stonden ook niet hutjemutje zoals bij festivals oid. Tevens hadden de meeste mensen een mondkapje op; dat helpt ook enigszins.
Je hoeft geen raket geleerde te zijn om te begrijpen dat als 80% op terrasjes Nederlanders zijn dat het nogal effect heeft als ze niet meer naar een terras mogen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een waarschijnlijk feit...
Anyway, hele sectoren zijn in de problemen gekomen doordat het internationale verkeer stil ligt.
Daar hoort de horeca ook bij. Die drijft voor een belangrijk deel op buitenlands toerisme die nu stil ligt. En voor de lockdown stroomde de horeca al leeg.
In Zweden is de horeca wel open, maar ook daar liggen bepaalde sectoren plat vanwege de genomen maatregelen en gaan ondernemers daaraan kapot.
Oh is dat slim in een crisis situatie? Wachten op afronden van onderzoeken? I.p.v. Overduidelijke conclusies overnemen voor beleid zodra ze duidelijk zijn? Afgezien van dat denk ik niet dat je verhaal op waarheid berust maar okay.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 06:47 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De Hond heeft die punten gecherrypicked uit lopende onderzoeken die toen nog niet afgerond waren. Dus virologen gaan niet opeens zijn verhaal naspreken, virologen hebben afgewacht tot de onderzoeken die gedaan werden afgerond waren. Cherrypicken kan iedereen. Leuk he.
Wij dalen hier 4% op maandbasis vooralsnog. Die voorspellingen zijn niet te vergelijken als ze niet van dezelfde instantie afkomen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 06:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De Riksbank (centrale bank van Zweden) is het niet met je eens. Die verwacht een grotere daling van de economie (7 tot 10 procent) van de Zweedse economie, terwijl voor de EU een verwachting van 6.3% wordt verwacht.
80% van besmettingen Zweden komt uit Stockholm, prima vergelijkbaar, net zo druk bevolkt. En agrarische sector loopt evident natuurlijk gewoon door wat het punt alleen maar weer versterkt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 06:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Goede vergelijking wel hoor. Want Zweden is ongeveer net zo dicht bevolkt als Nederand natuurlijk, en andere parameters m.b.t. economie (zoals export van agrarische sector en bloementeelt) zijn ook vrijwel gelijk.
Die ZZPers hadden maar wat op zij moeten leggen, nu heb ik het niet over de postbodes die schijn zzpers zijn, maar gewoon over de mensen die een zeer fatsoenlijk inkomen hebben en de afgelopen jaren bakken met geld hebben verdient.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Splinter -> balk?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:32 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je hebt misschien een groep die voornamelijk roept dat de terrassen open moesten voor hun eigen plezier. Maar dat wil niet zeggen dat zij niet willen dat andere branches ook open gaan. Het verschil is dat hooibaal/Boerhagenees alleen maar roepen dat de horeca dicht moet omdat bier drinken niet belangrijk is in het leven. Over al die andere zaken die opengaan hoor je ze niet. Vooral bij die groep gaat het 1 richting op. En dan komt het al snel over als afgunst.
De mensen die angstig zijn zien dit bewijs nooit als voldoende bewijs.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:27 schreef DonDruiper het volgende:
Als we niks merken in de cijfers dan kunnen alle buiten evenementen gewoon doorgang vinden.
Uitgerkend de plaatselijke pizzeria en snackbar konden bijvoorbeeld voor een groot deel door blijven gaan door met een afhaal- of bezorgconstructie te werken. Sterker nog: er zijn hele ketens gebaseerd op vrijwel alleen bezorging/afhaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De horeca is afhankelijk van de internationale verkeer? Een gedeelte van de hotels misschien en wat restaurants en cafés die in grote steden zitten op triple a locaties maar voor de rest overschat je het behoorlijk. Of denk je echt dat elk dorpscafé of plaatselijke pizzeria alleen meer leeft van buitenlanders
dat is maar een heel klein gedeeltequote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die ZZPers hadden maar wat op zij moeten leggen, nu heb ik het niet over de postbodes die schijn zzpers zijn, maar gewoon over de mensen die een zeer fatsoenlijk inkomen hebben en de afgelopen jaren bakken met geld hebben verdient.
Eensquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:27 schreef DonDruiper het volgende:
Kunnen gaan is wat anders dan ook plezier hebben om daar te zijn. Genoeg mensen die niemand hebben om er heen te gaan. En in je eentje op het terras zitten is normaliter geen reet aan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Splinter -> balk?
Afgunst is als iemand anders iets kan wat jij niet kan en je het de ander misgunt. Als de horeca opengaat, kan iedereen er weer heen. Dat een groep mensen dat nog niet zo ziet zitten en liever (veel) voorzichtiger is, heeft niets met afgunst te maken, maar alles met de personen die ze zijn. En dat is an sich prima.
een groot huis en dikke auto onder de kont zijn belangrijker.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die ZZPers hadden maar wat op zij moeten leggen, nu heb ik het niet over de postbodes die schijn zzpers zijn, maar gewoon over de mensen die een zeer fatsoenlijk inkomen hebben en de afgelopen jaren bakken met geld hebben verdient.
Nouja als meer dan 50% niet de economie onnodig schade wilt aandoen dan is het nogal repressief.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Splinter -> balk?
Afgunst is als iemand anders iets kan wat jij niet kan en je het de ander misgunt. Als de horeca opengaat, kan iedereen er weer heen. Dat een groep mensen dat nog niet zo ziet zitten en liever (veel) voorzichtiger is, heeft niets met afgunst te maken, maar alles met de personen die ze zijn. En dat is an sich prima.
https://www.rijnmond.nl/n(...)monstratie-niet-doorquote:Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam weigert een demonstratie tegen racisme op het Schouwburgplein in Rotterdam door te laten gaan, als er meer dan tachtig mensen op af komen. "Daar is het plein niet geschikt voor, want dan is anderhalve meter afstand houden niet mogelijk", zei de burgemeester dinsdag op Radio Rijnmond.
Maandagmiddag kwamen er bij een soortgelijke demonstratie op de Dam in Amsterdam zo'n vijfduizend mensen af. Vooraf waren er driehonderd mensen verwacht door de organisatie. "In Rotterdam verwachten ze er honderdvijftig", zegt Aboutaleb. "En dat zijn er al teveel."
Aboutaleb wijst erop dat een deel van het plein al in gebruik is van onder meer de horeca. Daarnaast staan er ook nog obstakels op het plein. "Meer dan tachtig is dus gewoon niet mogelijk. Dat ga ik de organisatie vooraf ook al laten weten. Als er meer mensen komen, dan accommoderen we het plein er niet voor."
Wat een beperkt beeld van mensen, om zo te denken. Het is zo negatief. Denk je werkelijk dat er heel veel mensen zijn die het een ander niet gunnen om naar het terras te gaan, omdat ze zelf niet in hun eentje 'kunnen' gaan?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:41 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Kunnen gaan is wat anders dan ook plezier hebben om daar te zijn. Genoeg mensen die niemand hebben om er heen te gaan. En in je eentje op het terras zitten is normaliter geen reet aan.
Tja, je onderschat de inbreng van toerisme.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hoeft geen raket geleerde te zijn om te begrijpen dat als 80% op terrasjes Nederlanders zijn dat het nogal effect heeft als ze niet meer naar een terras mogen.
Ik vind dit echt kinderlijk om uit te typen, denk toch na.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een groot huis en dikke auto onder de kont zijn belangrijker.
Net zoals de economische neergang niet te vergelijken is aangezien Zweden geen Euro-land is, en toch doe je dat wel.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wij dalen hier 4% op maandbasis vooralsnog. Die voorspellingen zijn niet te vergelijken als ze niet van dezelfde instantie afkomen.
Dat is precies wat De Hond doet, dat heeft hij namelijk al meerdere keren aangegeven in zijn eerste interviews.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh is dat slim in een crisis situatie? Wachten op afronden van onderzoeken? I.p.v. Overduidelijke conclusies overnemen voor beleid zodra ze duidelijk zijn? Afgezien van dat denk ik niet dat je verhaal op waarheid berust maar okay.
verstandigquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)monstratie-niet-door
Aboutaleb
Waarom lieg je, als ik vragen mag? Nog geen derde komt uit de Stockholms län. Per capita staat Stockholms län zelfs maar op plek 5.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
80% van besmettingen Zweden komt uit Stockholm
Waarom lieg je weer?quote:prima vergelijkbaar, net zo druk bevolkt.
Toerisme levert de horeca circa 13 miljard per jaar op. Dat is inderdaad een stevige duit.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je onderschat de inbreng van toerisme.
Ook als de horeca niet dicht was geweest was een deel omgevallen vanwege het wegvallen van toerisme en het feit dat de Nederlanders massaal weg bleven in het begin van de crisis.
En dan hebben we het nog niet over alle zakelijke bezoeken die in de horeca plaatsvinden die wegvallen omdat international verkeer stil ligt en veel werk thuis wordt gedaan.
En dan nog feesten, partijen, conferenties etc. die vrijwel allemaal afgelast werden voordat de overheid met de lockdown kwam.
Je denkt veel te simpel over de impact van Covid19 op de horeca.
Ja, want toerisme en de culturele sector staan geheel los van elkaarquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat laatste uiteraard.
Zoveel is hier de afgelopen wéken wel heel erg duidelijk geworden.
is dat een gevolg van de verkiezingen?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:58 schreef Predator40 het volgende:
En het volgende land wat versoepelingen terug draait omdat het aantal besmettingen weer stijgt: Suriname
blijkt maar weer dat het virus niet zomaar weg is en uitdooft, tevens is het in suriname toch vrij warm.
Volgens mij niet. Ik las dat ze vorige week 5 nieuwe besmettingen hadden en de boel dus even weer extra in de gaten hielden. Ze hebben er maar 5 of 8 IC-plekken, dus moet je al heel snel gaan knijpen om te zorgen dat dit plekken niet al snel overbelast raken.quote:
Iets van driemaal zo weinig als Nederland dus. En daar was het al matig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik las dat ze vorige week 5 nieuwe besmettingen hadden en de boel dus even weer extra in de gaten hielden. Ze hebben er maar 5 of 8 IC-plekken, dus moet je al heel snel gaan knijpen om te zorgen dat dit plekken niet al snel overbelast raken.
volgens mij zit het nu alweer boven de 30 nieuwe besmettingen, inderdaad heel weinig IC capaciteit dus ze moeten wel.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik las dat ze vorige week 5 nieuwe besmettingen hadden en de boel dus even weer extra in de gaten hielden. Ze hebben er maar 5 of 8 IC-plekken, dus moet je al heel snel gaan knijpen om te zorgen dat dit plekken niet al snel overbelast raken.
ja iemand die in het stemlokaal zat was positief , al heb ik me tijvels , wnat de onafhankelijke partij die de stemmingen in de gaten moest houden werd in eens geweigert en mocht dus niet meer naar binnen terwijl andere wel gewoon toegelaten werden , maar dat ook op een later stadium dus weggestuurt werden ... iets met Bouta .... en ze waren net een paar dagen "corona" vrij verklaartquote:
Helpt ook niet mee dat Suriname in principe niet meer dan één stad is met verspreid over het land wat plaatsjes.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij zit het nu alweer boven de 30 nieuwe besmettingen, inderdaad heel weinig IC capaciteit dus ze moeten wel.
maar de afgelopen tijd blijkt het wel dat het virus niet "uitdooft"
Ha, de rechtsgekke schuimbekjes zijn ook weer uit hun pinksterkater ontwaakt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:40 schreef Landgeld het volgende:
Nederland is weer vrij!
https://commonsensetv.nl/(...)elen-zijn-opgeheven/
Lijkt me niet joh, als 80% omzet gegenereerd wordt door Nederlanders.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je onderschat de inbreng van toerisme.
Ook als de horeca niet dicht was geweest was een deel omgevallen vanwege het wegvallen van toerisme en het feit dat de Nederlanders massaal weg bleven in het begin van de crisis.
En dan hebben we het nog niet over alle zakelijke bezoeken die in de horeca plaatsvinden die wegvallen omdat international verkeer stil ligt en veel werk thuis wordt gedaan.
En dan nog feesten, partijen, conferenties etc. die vrijwel allemaal afgelast werden voordat de overheid met de lockdown kwam.
Je denkt veel te simpel over de impact van Covid19 op de horeca.
Wat doet het er nou weer toe dat een land geen Euro land is? Je wilt zeggen dat ons monetair beleid drastisch veel invloed heeft op het BBP t.o.v. het monetaire beleid van Zweden? Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Net zoals de economische neergang niet te vergelijken is aangezien Zweden geen Euro-land is, en toch doe je dat wel.
Het was 2 maanden geleden al overduidelijk dat zonder superspread events de IC's niet overbelast zouden raken, overigens kun je ook gewoon aan de Zweedse aanpak zien wat daar het gevolg van is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:48 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is precies wat De Hond doet, dat heeft hij namelijk al meerdere keren aangegeven in zijn eerste interviews.
En ja, dat is slim in een crisissituatie. Je moet als overheid ALTIJD van het worst case scenario uitgaan en niet simpelweg hopen op het beste. Van niet afgeronde onderzoeken kun je niet uitgaan, dat zou wat zijn zeg.
Leg jij dan uit waarom ze continue met het voorbeeld komen van terrasjes? En je ze nooit hoort dat zwembaden, pretparken, masseurs, kappers etc ook niet open mogen gaan en de vinketering mogen krijgen? Er moet toch een reden zijn waarom ze specifiek daar telkens mee komen?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een beperkt beeld van mensen, om zo te denken. Het is zo negatief. Denk je werkelijk dat er heel veel mensen zijn die het een ander niet gunnen om naar het terras te gaan, omdat ze zelf niet in hun eentje 'kunnen' gaan?
Waarom is het zo moeilijk om aan te nemen dat mensen echt het beste met anderen voor kunnen hebben, en toch een andere mening kunnen hebben dan jij?
waar haal je dat % vandaan want dat lijkt me echt wel (te) hoogquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me niet joh, als 80% omzet gegenereerd wordt door Nederlanders.
Ik begrijp niet helemaal wat je nu zegt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:15 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Leg jij dan uit waarom ze continue met het voorbeeld komen van terrasjes? En je ze nooit hoort dat zwembaden, pretparken, masseurs, kappers etc ook weer open gaan en dat die de vinketering mogen krijgen? Er moet toch een reden zijn waarom ze specifiek daar telkens mee komen?
Ik reageerde op iemand die zei dat de horeca in Nederland het grootste gedeelte afhankelijk is van toeristen en internationaal verkeer. Dat is gewoon onzin op hotels en cafés restaurants wat op toeristische plaatsen zitten na. Dat de fastfood ketens er weinig last van hebben is ook logisch die zijn ook niet echt gericht op klanten die blijven zitten. De plaatselijk snackbar wat ook erg blij dat toen op een maandag of dinsdag het afhalen al werd terug gedraaid. Want dat mocht eerst ook niet. Dat restaurants nu ook ineens aan afhaal deden is leuk voor tijdelijk maar je mist gewoon een groot gedeelte van je drank omzet. Bedoel ga zelf maar na wat je drinkt als je uit eten gaat als je dan een beetje weet wat de marges zijn weet je waar ze de winst vandaan halen. Logisch ook bedoel hun moeten ook behoorlijk wat kosten betalen. Maar hier een klein stadje in Brabant heb je redelijk wat horeca zitten. Normaal gesproken op wat arbeidsmigranten, een vertegenwoordiger of een verdwaalde toerist is het grootste deel wat hier gebruik maakt van de horeca gewoon de plaatselijke bevolking. Bedoel veel verenigingsleven speelt zich af in de cafés en het is gewoon een ontmoetingsplaats en dat is echt niet specifiek Brabants hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uitgerkend de plaatselijke pizzeria en snackbar konden bijvoorbeeld voor een groot deel door blijven gaan door met een afhaal- of bezorgconstructie te werken. Sterker nog: er zijn hele ketens gebaseerd op vrijwel alleen bezorging/afhaal.
Regio stockholm. Dat hoef je niet strikt te definieren als " Stockholms Iän"quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:52 schreef Pumpalov het volgende:
Waarom lieg je, als ik vragen mag? Nog geen derde komt uit de Stockholms län. Per capita staat Stockholms län zelfs maar op plek 5.
Als je super dicht op elkaar gaat schreeuwen en zingen, dan is de situatie weer heel anders.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Echter vormt het weer eerder bewijs dat het in de buitenlucht bijna niks doet, wat ook met natuurkundig onderzoek onderbouwt is met aerosols....
Prima vergelijkbaar dus met een Brabant mij part.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:52 schreef Pumpalov het volgende:
Stockholms län zou als provincie in Nederland de 9e plek qua bevolkingsdichtheid innemen en laat enkel de noordoostelijke provincies en Zeeland achter zich. De stad zelf zou in NL moeten vechten voor een plekje in de top 10.
Voor een stadsprovincie en hoofdstad behoorlijk laag.
je weet waar de ho voor staat in horeca?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zei dat de horeca in Nederland het grootste gedeelte afhankelijk is van toeristen en internationaal verkeer. Dat is gewoon onzin op hotels en cafés restaurants wat op toeristische plaatsen zitten na. Dat de fastfood ketens er weinig last van hebben is ook logisch die zijn ook niet echt gericht op klanten die blijven zitten. De plaatselijk snackbar wat ook erg blij dat toen op een maandag of dinsdag het afhalen al werd terug gedraaid. Want dat mocht eerst ook niet. Dat restaurants nu ook ineens aan afhaal deden is leuk voor tijdelijk maar je mist gewoon een groot gedeelte van je drank omzet. Bedoel ga zelf maar na wat je drinkt als je uit eten gaat als je dan een beetje weet wat de marges zijn weet je waar ze de winst vandaan halen. Logisch ook bedoel hun moeten ook behoorlijk wat kosten betalen. Maar hier een klein stadje in Brabant heb je redelijk wat horeca zitten. Normaal gesproken op wat arbeidsmigranten, een vertegenwoordiger of een verdwaalde toerist is het grootste deel wat hier gebruik maakt van de horeca gewoon de plaatselijke bevolking. Bedoel veel verenigingsleven speelt zich af in de cafés en het is gewoon een ontmoetingsplaats en dat is echt niet specifiek Brabants hoor.
Ik ben blij dat jij niet bij de overheid werkt en het niet voor het zeggen hebt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het was 2 maanden geleden al overduidelijk dat zonder superspread events de IC's niet overbelast zouden raken, overigens kun je ook gewoon aan de Zweedse aanpak zien wat daar het gevolg van is.
Ik weet niet hoe erg de feiten uitgespeld moeten worden voordat het duidelijk is.
En uitgaan van de worst case als dat gepaard gaat met gigantische externaliteiten is natuurlijk niet wat je moet doen.
Hooibaal en co praten alleen maar over hoe slecht het is dat de horeca open gaat. Maar dat al die andere branches open gaan daar praten ze niet over. De horeca mag van hun maar op de fles gaan want als ze deze paar maanden niet redden dan was het sws geen lang leven beschoren. Iets in die trant. Maar dat geldt alleen voor horeca.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je nu zegt.
Er zijn mensen die alleen vinden dat terrassen niet open zouden mogen, maar het wel oke vinden dat zwembaden, pretparken, masseurs en kappers weer open gaan?
Wie mogen nou precies de vinketering krijgen?
Ben je nu serieus of hou je me voor de gek? Als dit echt een serieuze vraag is, dan zou ik, als ik jou was, eerst een paar economielesjes nemen voordat je hier je gal over economisch beleid komt spuwen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet het er nou weer toe dat een land geen Euro land is? Je wilt zeggen dat ons monetair beleid drastisch veel invloed heeft op het BBP t.o.v. het monetaire beleid van Zweden? Waar baseer je dat op?
Educated guess, ga naar willekeurig terras en let op welke taal mensen spreken. Meer dan 80% is Nederlands.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar haal je dat % vandaan want dat lijkt me echt wel (te) hoog
Maar HOreca is dus ook hotels, dat is een vrij grote sector.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Educated guess, ga naar willekeurig terras en let op welke taal mensen spreken. Meer dan 80% is Nederlands.
Ja of mensen zaten in kroegjes / samen te kijken voor de buis ergens binnen / zijn met bussen afgereisd naar het stadion etc etc etc.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:18 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Als je super dicht op elkaar gaat schreeuwen en zingen, dan is de situatie weer heel anders.
Zie ook voetbalwedstrijden die haarden bleken te zijn; ook in de buitenlucht.
Lezen blijft moeilijk hé? ik heb vaak genoeg benoemd dat er een verschil tussen zit. Let it go joh. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens sommigen kan dat niet. Zoveel is wel duidelijk. En volgens AlwaysHappy ben je dan afgunstig op de horeca.
Ik vind het een grote schande om het land compleet naar de tifus te laten gaan, waaruit blijkt dat het Zweedse model niet werkt dan? Zijn de IC's daar overspoeld? Neen? Okay.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:20 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij niet bij de overheid werkt en het niet voor het zeggen hebt.
wilde gok dus, sorry hoor maar daar klopt echt geen reet van tenzij je uit Esbeek komt en horeca is wat meer dan alleen een terras.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Educated guess, ga naar willekeurig terras en let op welke taal mensen spreken. Meer dan 80% is Nederlands.
Hotel maar dat geef ik ook aan. Maar veel hotels in kleinere plaatsen hebben er ook meer bij omdat een hotel zelf niet rendabel is in een kleine plaats.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
je weet waar de ho voor staat in horeca?
Ik heb de opleiding afgerond, je zou er goed aan doen je plaats te kennen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:21 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ben je nu serieus of hou je me voor de gek? Als dit echt een serieuze vraag is, dan zou ik, als ik jou was, eerst een paar economielesjes nemen voordat je hier je gal over economisch beleid komt spuwen.
Je weet dat de Euro en Dollar erg gezakt zijn tegenover de meeste andere valuta? Je weet dat wij met Euro's werken? Je weet dat Nederland nu in feite minder geld krijgt voot de export van producten?
Achteraf lullen is altijd makkelijk. Misschien moet je eens niet zo kortzichtig zijn. Ik heb liever overtrokken maatregelen dan een in elkaar geklapt zorgsysteem, want toen de maatregelen in werden gesteld wist niemand wat er in de nabije toekomst ging gebeuren.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het een grote schande om het land compleet naar de tifus te laten gaan, waaruit blijkt dat het Zweedse model niet werkt dan? Zijn de IC's daar overspoeld? Neen? Okay.
Hier in NL was alleen Brabant een probleem, vanwege carnaval, verder niks. Dus alle maatregelen excl grote evenementen zijn overtrokken. En dat weten we al meer dan 2 maanden.
Nee, nee en nog eens nee. Een dalende koers zorgt voor stijgende kosten, dalende inkomsten en duurdere import.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb de opleiding afgerond, je zou er goed aan doen je plaats te kennen.
Een dalende wisselkoers zorgt voor een groter BBP gemeten in je eigen valuta.
Dat kan toch ook een andere oorzaak hebben? Bijvoorbeeld, zoals Salina hierboven ook al aangaf, dat ze er zelf geem gebruik van maken? Of omdat ze daarvan veel meer vinden dat het een pure luxe is om heen te gaan, geen noodzaak heeft?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:21 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Hooibaal en co praten alleen maar over hoe slecht het is dat de horeca open gaat. Maar dat al die andere branches open gaan daar praten ze niet over. De horeca mag van hun maar op de fles gaan want als ze deze paar maanden niet redden dan was het sws geen lang leven beschoren. Iets in die trant. Maar dat geldt alleen voor horeca.
Dat zonder bepaalde maatregelen ook veel branches een doodsklapper krijgen is natuurlijk evident, maar als persoon A een hartaanval krijgt, betekent dat niet dat je persoon B moet doodschieten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar HOreca is dus ook hotels, dat is een vrij grote sector.
we zijn nog helemaal niet achteraf, dat vergelijken kan pas als dat virus op de een of andere manier is uitgedoofd of met een vaccin beheersbaar is gemaakt, dan kan je pas zien welke methode het best heeft gewerkt ook economisch gezien.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:27 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Achteraf lullen is altijd makkelijk. Misschien moet je eens niet zo kortzichtig zijn. Ik heb liever overtrokken maatregelen dan een in elkaar geklapt zorgsysteem, want toen de maatregelen in werden gesteld wist niemand wat er in de nabije toekomst ging gebeuren.
Maar mensen zoals jou klagen puur em alleen om het klagen. De overheid doet het per definitie niet goed.
Ja super wild, echt, in restaurants en café's zou je echt niet kunnen gokken dat meer dan 80% Nederlander is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
wilde gok dus, sorry hoor maar daar klopt echt geen reet van tenzij je uit Esbeek komt en horeca is wat meer dan alleen een terras.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja super wild, echt, in restaurants en café's zou je echt niet kunnen gokken dat meer dan 80% Nederlander is.
Overigens, heb jij een betere inschatting? Nee? Okay, wees dan stil.
Precies.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
we zijn nog helemaal niet achteraf, dat vergelijken kan pas als dat virus op de een of andere manier is uitgedoofd of met een vaccin beheersbaar is gemaakt, dan kan je pas zien welke methode het best heeft gewerkt ook economisch gezien.
Sorry hoor maar valuta oorlogen worden gevoerd door de eigen wisselkoers te laten dalen. Sowieso zorgt dat er ook voor dat je eigen geproduceerde goederen voor meer kunt verkopen, want je munt is namelijk gedevalueerd. Er komt in die zin ook gewoon inflatie van / je producten worden voor het buitenland goedkoper en dus meer afgenomen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:32 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Nee, nee en nog eens nee. Een dalende koers zorgt voor stijgende kosten, dalende inkomsten en duurdere import.
Ik weet niet welke opleiding jij gedaan hebt, maar misschien kan je je geld nog terug vragen.
Verder ben ik wel klaar met je, het is duidelijk dat je wel de klok hebt horen luiden, maar je hebt werkelijk waar geen benul waar de klepel hangt. Je probeert met van alles mee te lullen om maar je gelijk te halen, maar je kent niet eens de economische basisprincipes.
Import wordt duurder, dat kan je overigens evenredig doorbelasten aan het buitenland. Inkomsten dalen? Want? Goedkoper verkopen is een eigen keuze, juist lonen etc zijn relatief minder zwaar gaan wegen, je wordt goedkoper voor het buitenland en dat zorgt voor extra vraag en meer economische activiteit daaropvolgend.quote:het gaat gepaard met stijgende kosten, dalende inkomsten en duurdere import.
Het is län. Niet ian. En de provincie stockholm is net iets kleiner dan noord- en zuid-holland samen. Vind je dat niet groot genoeg als 'regio'? Ostergotland valt onder de regio zeg maar, terwijl Stockholm stad naar die provinciegrens een twee uur rijden is? Uppsala krijg je cadeau want minder dan een uur rijden van stad naar stad en Västerman ook (al is dat een beetje als Amsterdam en Rotterdam onder dezelfde regio plaatsen) maar wat te doen met Örebro? Skåne? Jönköping? Gävleborgs?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Regio stockholm. Dat hoef je niet strikt te definieren als " Stockholms Iän"
Ja, Stockholm en Brabant. Één pot natquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Prima vergelijkbaar dus met een Brabant mij part.
Verder ook totaal oninteressant geneuzel in de marge, de stad Stockholm is uiteraard gewoon dicht bevolkt, dus ook dat kan je vergelijken met andere steden.
Maar alles moet perfect op elkaar lijken voordat je conclusies kunt trekken natuurlijk? Zodat je met zekerheid de economie kunt verkrachten terwijl dat misschien niet eens een leven gaat redden.
Zou prettig zijn inderdaad als je je mond houdt als je zelf niet beter weet hoe het zit ja. Het is overduidelijk dat op terrasjes het overschot Nederlander is. 80% is dan een hele conservatieve schatting.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]mooie manier van discussiëren heb jij, je lult maar wat en ik moet m'n mond houden
Het is dus niet op cijfers gebaseerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja super wild, echt, in restaurants en café's zou je echt niet kunnen gokken dat meer dan 80% Nederlander is.
Overigens, heb jij een betere inschatting? Nee? Okay, wees dan stil.
Neenee, muil houden jij en Stockholm = Brabant.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]mooie manier van discussiëren heb jij, je lult maar wat en ik moet m'n mond houden
Nee daar heb ik het dan ook niet over.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is dus niet op cijfers gebaseerd.
Daarnaast is het type bezoekers niet evenredig verdeeld over alle horeca.
Leuk als je dorpskroeg veel lokaal publiek trekt, maar dat heb je niet als eethuis in een toeristisch plaatsje.
Het is nog veel interessanter dat de overbelasting van de IC nog steeds hardnekkig wordt ontkend.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:44 schreef ludovico het volgende:
Interessant overigens dat na 2 maanden overduidelijke informatie dat IC's niet overbelast raken, mensen zoals jullie nog steeds een extreme lock down lijken te prefereren.
Je slaat 80% van mijn reactie over die ging over de afname van de Nederlandse bezoekers.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me niet joh, als 80% omzet gegenereerd wordt door Nederlanders.
Spreek maar gewoon voor jezelf want met zulke matige aannames aankomen, nee, dat is niet veel soeps.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:44 schreef ludovico het volgende:
Interessant overigens dat na 2 maanden overduidelijke informatie dat IC's niet overbelast raken, mensen zoals jullie nog steeds een extreme lock down lijken te prefereren.
Wanneer ben je overbelast volgens jou?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is nog veel interessanter dat de overbelasting van de IC nog steeds hardnekkig wordt ontkend.
Op willekeurig Nederlands terras?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Spreek maar gewoon voor jezelf want met zulke matige aannames aankomen, nee, dat is niet veel soeps.
De zorgmedewerkers en beleidbepalers zijn aan het jokken. Wereldwijd.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is nog veel interessanter dat de overbelasting van de IC nog steeds hardnekkig wordt ontkend.
Je argument waaruit zou moeten blijken dat sommigen alhier ondanks twee maanden aan informatie nog steeds extreme lockdowns wensen is "op willekeurig Nederlands terras"?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op willekeurig Nederlands terras?
Kom je weleens buiten?
Als het aantal patiënten groter is dan het aantal IC plekken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wanneer ben je overbelast volgens jou?
Als we nog geen 500 Corona patiënten kunnen behandelen op IC's dan hebben we beperkt IC bedden.
Overigens zouden we tot 2500 kunnen groeien enkele maanden geleden en zitten we nu op minder dan 300 ofzo.
je mag van alles zeggen maar dan moet je ook kunnen verwachten dat een ander zegt dat het onzin is. Voorlopig is het een op aannames gebaseerde mening van je meer niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou prettig zijn inderdaad als je je mond houdt als je zelf niet beter weet hoe het zit ja. Het is overduidelijk dat op terrasjes het overschot Nederlander is. 80% is dan een hele conservatieve schatting.
Maar je mag zoiets niet zeggen als je in de horeca gewerkt hebt? Dat het overgrote deel in een lokaal restaurant gewoon Nederlands spreekt?
Het gigantisch opvoeren van de werkdruk voor de zorgmedewerkers en dit met zeer beperkte middelen mag je ook niet vergeten natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het aantal patiënten groter is dan het aantal IC plekken.
En we zijn over die capaciteit heen gegaan, waardoor maatregelen nodig waren zoals het opschalen van IC bedden, uitstellen van behandelingen in de reguliere zorg en het verplaatsenvan patiënten naar Duitsland.
Dus de 2500 mogelijke? Dat is totaal geen reëel scenario zonder superspread events en dat weten we al 2 maanden ja.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:51 schreef Wantie het volgende:
Als het aantal patiënten groter is dan het aantal IC plekken.
Oh het normale aantal IC bedden, ja daar zijn we overheen geweest. Dat we het gingen managen was echter 2 maanden geleden ook duidelijk. Virologen wilden ook de basissscholen überhaupt niet dicht.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:51 schreef Wantie het volgende:
En we zijn over die capaciteit heen gegaan, waardoor maatregelen nodig waren zoals het opschalen van IC bedden, uitstellen van behandelingen in de reguliere zorg en het verplaatsenvan patiënten naar Duitsland.
Common sense noemen we dat alleen, er is nogal een verschil tussen een wilde gok als aanname en gezond verstand.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je mag van alles zeggen maar dan moet je ook kunnen verwachten dat een ander zegt dat het onzin is. Voorlopig is het een op aannames gebaseerde mening van je meer niet.
Dat is eerste is dan toch misgunnen? Ja mijn favoriete zaak mag niet open en dat van jullie wel. Dan moet die van jullie ook dicht.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan toch ook een andere oorzaak hebben? Bijvoorbeeld, zoals Salina hierboven ook al aangaf, dat ze er zelf geem gebruik van maken? Of omdat ze daarvan veel meer vinden dat het een pure luxe is om heen te gaan, geen noodzaak heeft?
Ik zeg daarmee overigens niet dat ik vind dat het oké is als mensen alleen maar binnen hun eigen kringetje kunnen denken, maar zo zitten veel mensen wel in elkaar.
Je kan natuurlijk wel aan iedereen vragen die opgenomen wordt of ze naar een terras geweest zijn, op de DAM of de GGD aan de lijn hebben gehad.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:59 schreef Gia het volgende:
Als er over 2 weken weer meer gevallen blijken te zijn, dan is het maar de vraag of dat komt door de openstelling van de terrassen, het openen van het GGD-nummer om een test aan te vragen of de BLM-demonstraties.
Of misschien all of the above.
Whut? Een lage eurokoers is goed voor een exportland als Nederland. Dat is nou net één van de grootste voordelen van de euro: een kunstmatig lage koers voor Nederland (en Duitsland) ten opzichte van hun vroegere eigen harde valuta.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:32 schreef JochemSjakie het volgende:
Nee, nee en nog eens nee. Een dalende koers zorgt voor stijgende kosten, dalende inkomsten en duurdere import.
Eerder 70 maar goed, je gokt, jokt en lult het hele topic al.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh het normale aantal IC bedden, ja daar zijn we overheen geweest. Dat we het gingen managen was echter 2 maanden geleden ook duidelijk. Virologen wilden ook de basissscholen überhaupt niet dicht.
Die 5 patiënten in Duitsland heeft niet erg veel effect op het totaal plaatje hier, maar wel lief van de Duitsers.
je bent ook nog eens vol van jezelf, past ook wel bij dat toontje van je maar het gaat toch om de inhoud en die ontbreekt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Common sense noemen we dat alleen, er is nogal een verschil tussen een wilde gok als aanname en gezond verstand.
Het kan wel een gevaarlijk precedent scheppen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 01:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk is deze demonstratie toch niet zo gevaarlijk als wordt gesuggereerd.
Het aantal besmette gevallen is alleen interessant als dat gekoppeld wordt aan zieknhuisopnames.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:59 schreef Gia het volgende:
Als er over 2 weken weer meer gevallen blijken te zijn, dan is het maar de vraag of dat komt door de openstelling van de terrassen, het openen van het GGD-nummer om een test aan te vragen of de BLM-demonstraties.
Die daar dus behandeld zijn, niet de huidige druk op de Duitse IC.....quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eerder 70 maar goed, je gokt, jokt en lult het hele topic al.
Denk je dat die demonstranten hun bedenkelijke clubje gaan compromitteren door dit toe te geven?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk wel aan iedereen vragen die opgenomen wordt of ze naar een terras geweest zijn, op de DAM of de GGD aan de lijn hebben gehad.
Gelukkig is dat heel gemakkelijk te herleiden, lijkt me.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:59 schreef Gia het volgende:
Terecht dat ik vol van mezelf ben overigens, met deze angsthazerij, allemaal makkelijk praten hè met doorbetaald loon?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bent ook nog eens vol van jezelf, past ook wel bij dat toontje van je maar het gaat toch om de inhoud en die ontbreekt.
Niet misgunnen, gebrek aan verder denken dan je neus lang is? Gebrek aan empathie? Iets wat ik heel veel terugzie bij heel veel mensen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:59 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat is eerste is dan toch misgunnen? Ja mijn favoriete zaak mag niet open en dat van jullie wel. Dan moet die van jullie ook dicht.
Die mensen op de Dam zijn toch trots dat ze daar geweest zijn?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk je dat die demonstranten hun bedenkelijke clubje gaan compromitteren door dit toe te geven?
Ok Don Quichot.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Terecht dat ik vol van mezelf ben overigens, met deze angsthazerij, allemaal makkelijk praten hè met doorbetaald loon?
Klopt, maar vind het wel typisch dat het openen van dat nummer gelijk is met het openen van de terrassen. Je hebt nu geen enkele controle of de terrassen een opleving veroorzaken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het aantal besmette gevallen is alleen interessant als dat gekoppeld wordt aan zieknhuisopnames.
Wanneer meer mensen getest worden lijkt het me onvermijdelijk dat het aantal besmette gevallen gaat oplopen t.o.v. de laatste weken.
Nu wel. Maar als ze straks corona hebben, zullen ze dit niet aan deze demo willen wijten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die mensen op de Dam zijn toch trots dat ze daar geweest zijn?
Je legt verbanden die niet aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar vind het wel typisch dat het openen van dat nummer gelijk is met het openen van de terrassen. Je hebt nu geen enkele controle of de terrassen een opleving veroorzaken.
Dus, opleving over 2 weken? Terrassen weer dicht.
Ja dat is wel pijnlijk hè, de economie totaal verkrachten omdat enkele hoogbejaarden 3 maanden vroegtijdig door Corona het leven verlaten. I.p.v. een andere vroegtijdige oorzaak zoals de griep bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet misgunnen, gebrek aan verder denken dan je neus lang is? Gebrek aan empathie? Iets wat ik heel veel terugzie bij heel veel mensen.
Als de ziekenhuisopnames niet toenemen lijkt me dat niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar vind het wel typisch dat het openen van dat nummer gelijk is met het openen van de terrassen. Je hebt nu geen enkele controle of de terrassen een opleving veroorzaken.
Dus, opleving over 2 weken? Terrassen weer dicht.
Ik geloof dat mensen over bepaalde zaken eerlijk zijn en graag informatie delen, zeker als ze ergens trots op zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu wel. Maar als ze straks corona hebben, zullen ze dit niet aan deze demo willen wijten.
Terrasgangers niet aan hun terras, stel dat het dicht gaat!
Zelfs als die toenemen zal dat absoluut niet direct weer tot verzwarende omstandigheden leiden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als de ziekenhuisopnames niet toenemen lijkt me dat niet.
Waarom niet? Lijkt mij eigenlijk wel, afhankelijk van de grootte van de toename.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:15 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zelfs als die toenemen zal dat absoluut niet direct weer tot verzwarende omstandigheden leiden.
ik ben eigen baas en over de andere onderwerpen hier weet ik je mening niet eens maar met die over de horeca zit je er gewoon naast, maak het niet groter dan het is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Terecht dat ik vol van mezelf ben overigens, met deze angsthazerij, allemaal makkelijk praten hè met doorbetaald loon?
UIteindelijk zal moeten blijken of meer besmettingen leidt tot meer ziekenhuisopnames en of meer ziekhuisopnames leidt tot meer IC-gevallen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom niet? Lijkt mij eigenlijk wel, afhankelijk van de grootte van de toename.
Ik had het over restaurants en cafés, Amsterdam excluded want dat is een outlier.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben eigen baas en over de andere onderwerpen hier weet ik je mening niet eens maar met die over de horeca zit je er gewoon naast, maak het niet groter dan het is.
Er is geen reden om aan te nemen dat het virus in kracht afneemt. Of wel?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
UIteindelijk zal moeten blijken of meer besmettingen leidt tot meer ziekenhuisopnames en of meer ziekhuisopnames leidt tot meer IC-gevallen.
Meer (gemeten) besmettingen is haast onvermijdelijk. Als het aantal ziekenhuisopnames stijgt maar bezette IC-bedden niet kan dat ook betekenen dat het virus in kracht afneemt en niet meer zoveel effect heeft.
Daarom kunnen we aan het aantal gemeten besmettingen totaal geen oordeel hangen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik had het over restaurants en cafés, Amsterdam excluded want dat is een outlier.
Als je je oren openzet of om je heen kijkt is het overduidelijk dat 80+% Nederlands is.
Zolang de toename niet gigantisch is gebeurt er niets omdat het allemaal makkelijker in te dammen valt juist door breder te testen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom niet? Lijkt mij eigenlijk wel, afhankelijk van de grootte van de toename.
Ik zei horeca maar bedoelde restaurants en cafés. Dus ik had het over iets anders, niet over horeca in het algemeen, maar noemde het wel "horeca". En dan het stereotype, dus niet Amsterdam.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]zo kan je alles recht lullen wat krom is, je had over de horeca in het algemeen en niet alleen die in jouw dorp
Klinkt goed.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zolang de toename niet gigantisch is gebeurt er niets omdat het allemaal makkelijker in te dammen valt juist door breder te testen.
Veel andere landen zie je exact hetzelfde. In bijvoorbeeld Bulgarije, waar veel zwaarder opgetreden is dan in Nederland, gingen een maand geleden de terrassen weer open. Gelijktijdig begon het aantal meldingen relatief meer te stijgen maar geen moment was er de angst dat het weer op slot ging.
Inmiddels dagelijks nog maar 5 tot 20 besmettingen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
UIteindelijk zal moeten blijken of meer besmettingen leidt tot meer ziekenhuisopnames en of meer ziekhuisopnames leidt tot meer IC-gevallen.
Meer (gemeten) besmettingen is haast onvermijdelijk. Als het aantal ziekenhuisopnames stijgt maar bezette IC-bedden niet kan dat ook betekenen dat het virus in kracht afneemt en niet meer zoveel effect heeft.
Daarom kunnen we aan het aantal gemeten besmettingen totaal geen oordeel hangen.
https://www.lc.nl/buitenl(...)dokter-25716223.htmlquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is geen reden om aan te nemen dat het virus in kracht afneemt. Of wel?
Nou, ook positief nieuws dan, ik vond het al overtrokken qua risico voor gezonde jonge mensen, maar dat wordt dan nog extremer.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
https://www.lc.nl/buitenl(...)dokter-25716223.html
Meer "gevallen" is helemaal niet erg. Sterker nog: het is juist wenselijk, want er zullen er veel tussenzitten die niet ziek zijn maar toch het virus bij zich dragen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:59 schreef Gia het volgende:
Wel benieuwd naar de eerste cijfers, geeft toch een beter beeld hoe erg het virus nog aanwezig is in Nederland.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:06 schreef Momo het volgende:
Het speciale telefoonnummer waarmee mensen met coronaklachten een testafspraak kunnen maken, is de eerste dag 323.000 keer gebeld.
Het geeft een beeld hoe bang mensen zijn gemaakt door onder andere de media. Ongehoord.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel benieuwd naar de eerste cijfers, geeft toch een beter beeld hoe erg het virus nog aanwezig is in Nederland.
Zonder klachten hoef je natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Wat moeten ze daar doen dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:15 schreef Cue_ het volgende:
Maar als je getest wordt, stel ze stellen het dan vast.
Is het dan dat je dan bv enkel nog sporen ervan hebt of dat je dan ook nog besmettelijk bent en dus na positieve test thuis in quarantaine moet?
Of dat ze ook kunnen zien dat je nu direct naar het ziekenhuis moet?
Zoals aangegeven: besmetting is totaal niet erg. Griep heb je ook. 99% zal er niet ernstig ziek van worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:59 schreef Gia het volgende:
Wedden dat er een heleboel van die hypochonders zijn die een keer moeten niezen of kuchen en dan meteen om een test gaan vragen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zonder klachten hoef je natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Wat moeten ze daar doen dan?
Kwart van de mensen die nu getest is via dat nummer had überhaupt geen klachtenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wedden dat er een heleboel van die hypochonders zijn die een keer moeten niezen of kuchen en dan meteen om een test gaan vragen.
Vooral van belang in hoeverre je weer meer mensen op de IC gaat krijgen en hoe snel dat eventueel kan gaan. Zeker ook omdat langzaam aan steeds meer het gevoel begint te leven dat ook de afstand en hygiëneregels wat minder streng hoeven. Merk om me heen dat er weer handen worden geschud etc.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:16 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Zoals aangegeven: besmetting is totaal niet erg. Griep heb je ook. 99% zal er niet ernstig ziek van worden.
Dus prima dat besmettingen oplopen. Groepsimuuniteit.
Snap ik, maar beodel, wat testen zequote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:16 schreef Drekkoning het volgende:
Zonder klachten hoef je natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Wat moeten ze daar doen dan?
Ik heb hier van een Fokker! begrepen dat groepsimmuniteit geen doel is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:16 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Zoals aangegeven: besmetting is totaal niet erg. Griep heb je ook. 99% zal er niet ernstig ziek van worden.
Dus prima dat besmettingen oplopen. Groepsimuuniteit.
Dit valt me idd ook op. Gebeurd langzaam weer meer.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Merk om me heen dat er weer handen worden geschud etc.
Mocht je positief testen dan zul je het advies krijgen (gok ik) om thuis in quarantaine te gaan. Bij hele erge klachten word je denk ik opgenomen; anders zal thuis blijven goed genoeg zijn. Wellicht je huisgenoten ook; en ook die laten testen. Aannames hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:15 schreef Cue_ het volgende:
Maar als je getest wordt, stel ze stellen het dan vast.
Is het dan dat je dan bv enkel nog sporen ervan hebt of dat je dan ook nog besmettelijk bent en dus na positieve test thuis in quarantaine moet?
Of dat ze ook kunnen zien dat je nu direct naar het ziekenhuis moet?
Volgens mij testen ze alleen of je het nu hebt, niet of je het in het verleden gehad hebt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik, maar beodel, wat testen ze
Enkel dat je dus nu besmet bent en in quarantaine moet of ook dat je het hebt gehad?
Niet waar. Kwart van de mensen die belden hadden geen klachten maar vragen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kwart van de mensen die nu getest is via dat nummer had überhaupt geen klachten
Ik schud ook handen. Laten we in godsnaam weer gaan leven en normaal doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral van belang in hoeverre je weer meer mensen op de IC gaat krijgen en hoe snel dat eventueel kan gaan. Zeker ook omdat langzaam aan steeds meer het gevoel begint te leven dat ook de afstand en hygiëneregels wat minder streng hoeven. Merk om me heen dat er weer handen worden geschud etc.
Inderdaad. Hier ookquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit valt me idd ook op. Gebeurd langzaam weer meer.
Oh zo, nee ze testen of je het op dit moment hebt. Dus echt de aanwezigheid van het virus in je keel etc.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik, maar beodel, wat testen ze
Enkel dat je dus nu besmet bent en in quarantaine moet of ook dat je het hebt gehad?
Oh, verkeerd begrepen danquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Niet waar. Kwart van de mensen die belden hadden geen klachten maar vragen.
Dat is wat het in het bericht van de NOS ineens werd. In andere berichten werd het omschreven als "had geen klachten".quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Niet waar. Kwart van de mensen die belden hadden geen klachten maar vragen.
Vraag me af waarom ze dan bellen. Zo'n test is dacht ik ook niet geschikt om te zien of je het al hebt gehad, toch? (antistoffen). Waarom zou je dan bellen als je nergens last van hebt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kwart van de mensen die nu getest is via dat nummer had überhaupt geen klachten
Omdat ze vragen haddenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag me af waarom ze dan bellen. Zo'n test is dacht ik ook niet geschikt om te zien of je het al hebt gehad, toch? (antistoffen). Waarom zou je dan bellen als je nergens last van hebt.
Je kan het natuurlijk ook hebben zonder klachten. Miss durven ze oma niet te bezoeken zonder test?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag me af waarom ze dan bellen. Zo'n test is dacht ik ook niet geschikt om te zien of je het al hebt gehad, toch? (antistoffen). Waarom zou je dan bellen als je nergens last van hebt.
Ik dacht dat je je enkel kon laten testen als je daadwerkelijk klachten hebt. Maar goed, het fijne weet ik er ook niet van.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk ook hebben zonder klachten. Miss durven ze oma niet te bezoeken zonder test?
Ik krijg de indruk dat er mensen zijn die denken dat alleen zo'n test ze vrijwaart van iets of zo.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt hoor, ik had het bericht verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik dacht dat je je enkel kon laten testen als je daadwerkelijk klachten hebt. Maar goed, het fijne weet ik er ook niet van.
Stuk slechter in ieder geval. Lekker de grenzen dichthouden komende maanden dus voor niet EU.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:32 schreef Tjacka het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk buiten Europa op dit moment?
Bij lichte klachten ook al wat ik lees.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik dacht dat je je enkel kon laten testen als je daadwerkelijk klachten hebt. Maar goed, het fijne weet ik er ook niet van.
Wss wel ja. Misschien wat iemand hier al zei, dat je dan denkt, toch even langsgaan bij familie, want je weet (Dat je op dat moment) niets hadquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:36 schreef beantherio het volgende:
Ik krijg de indruk dat er mensen zijn die denken dat alleen zo'n test ze vrijwaart van iets of zo.
zoiets had onze Femke dus ook kunnen doentwitter:telegraaf twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 12:42:58De Black Lives Matter-demonstratie tegen politiegeweld tegen zwarte mensen van vanavond is verplaatst van de Koekamp naar het Malieveld in Den Haag. https://t.co/isEEtnmMfT reageer retweet
Joh naar het grasveld ernaastquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:43 schreef Tarado het volgende:
zoiets had onze Femke dus ook kunnen doentwitter:telegraaf twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 12:42:58De Black Lives Matter-demonstratie tegen politiegeweld tegen zwarte mensen van vanavond is verplaatst van de Koekamp naar het Malieveld in Den Haag. https://t.co/isEEtnmMfT reageer retweet
Maar die had uit betrouwbare bronnen vernomen dat er "maar" zo'n 150 man naar de Dam zouden komen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:43 schreef Tarado het volgende:
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar die had uit betrouwbare bronnen vernomen dat er "maar" zo'n 150 man naar de Dam zouden komen.
En die andere duizend heeft ze niet de stad in zien komenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar die had uit betrouwbare bronnen vernomen dat er "maar" zo'n 150 man naar de Dam zouden komen.
Ik heb dit nu al een paar keer voorbij zien komen, maar ik begrijp niet zo goed wat er nu wordt verstaan onder 'klinisch niet meer bestaat'.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:54 schreef Za het volgende:
Zowel de directeur Intensive Care in het San Raffaele-ziekenhuis in Milaan als de Italiaanse minister van Volksgezondheid Pier Paolo Sileri geven inmiddels aan dat het coronavirus klinisch niet meer bestaat.
Niemand belandt er meer meer in een ziekenhuis vanwege een coronabesmetting, ook in Nederland niet. De gevallen hebben geen klinische relevantie meer.
https://www.ilmeteo.it/no(...)cosa-ha-detto-085129
https://www.ilsole24ore.c(...)ADizThU?refresh_ce=1
https://www.huffingtonpos(...)2360c5b6fbf2b3452115
En hebben ze in Zuid en Noord Amerika nu een andere variant? Aangezien daar de IC's nog wel overstromen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:56 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ik heb dit nu al een paar keer voorbij zien komen, maar ik begrijp niet zo goed wat er nu wordt verstaan onder 'klinisch niet meer bestaat'.
Wanneer het besmettingsrisico kleiner is dan 0,6 op de duizend, en de besmette gevallen geen medische hulp in welke zin dan ook meer behoeven bestaat het virus niet meer vanuit klinisch oogpunt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:56 schreef Adrie072 het volgende:
Ik heb dit nu al een paar keer voorbij zien komen, maar ik begrijp niet zo goed wat er nu wordt verstaan onder 'klinisch niet meer bestaat'.
Dus het virus is dermate afgezwakt, dat het eigenlijk geen virus meer mag heten?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:00 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer het besmettingsrisico kleiner is dan 0,6 op de duizend, en de besmette gevallen geen medische hulp in welke zin dan ook meer behoeven bestaat het virus niet meer vanuit klinisch oogpunt.
Alleen in Italië spreekt men het uit, het geldt voor heel Europa en deels Azië.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:03 schreef Adrie072 het volgende:
Dus het virus is dermate afgezwakt, dat het eigenlijk geen virus meer mag heten?
En wordt dit ook in Azië zo gezien/uitgesproken?
Bang gemaakt door de media wellicht (of terechte bezorgdheid bij bepaalde mensen met ook daadwerkelijke symptomen). Lichte verkoudheidsklachten (of zelfs dat niet eens) en dan maar snel bellen. Want wie weet is het wel Corona. Dat zal de grootste groep zijn. Zal maar een klein percentage zijn van die groep die uiteindelijk ook echt positief test imo.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:04 schreef butz0rs het volgende:
Honderdduizenden telefoontjes naar GGD-nummer voor coronatests
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-coronatests.html
Hoe kan dit? Wat voor een mensen zijn dit? Wat bezielt al die mensen om te bellen? WAAROM?
Juist.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:06 schreef Za het volgende:
[..]
Alleen in Italië spreekt men het uit, het geldt voor heel Europa en Azië.
Waren toch laatst berichten dat het in dichte ruimtes/binnen gevaarlijk kan zijn / zich sneller verspreid. Is dat alweer tegengesproken dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:10 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
Het wordt tijd om alles weer zo snel mogelijk op te pakken en alles weer volledig open te gooien en weer zo te gaan leven als voor de corona.
Excuus, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Waren toch laatst berichten dat het in dichte ruimtes/binnen gevaarlijk kan zijn / zich sneller verspreid. Is dat alweer tegengesproken dan?
Anders lijkt me helemaal opengaan nog niet echt een optie.
Dat sowieso ja.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Liever een paar teveel getest dan een paar te weinig denk ik. Al is het voor de gemoedstoestand van de mensen die getest willen worden.
Eén van de bellers was een collega van mijn man. Sinds woensdag behoorlijke hoofdpijn en brandende, tranende ogen. Kan hooikoorts zijn (had hij tot nu toe nooit), maar is sinds die dag wel thuis. Want ja, ALS het Corona is, steekt hij mogelijk collega's aan en kan het (kleine) bedrijf straks dicht. Wijst de test uit dat het geen Corona is, kan hij weer aan het werk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bang gemaakt door de media wellicht (of terechte bezorgdheid bij bepaalde mensen met ook daadwerkelijke symptomen). Lichte verkoudheidsklachten (of zelfs dat niet eens) en dan maar snel bellen. Want wie weet is het wel Corona. Dat zal de grootste groep zijn. Zal maar een klein percentage zijn van die groep die uiteindelijk ook echt positief test imo.
Mensen willen hun gewone leven weer oppakken, als een negatieve test betekent dat je ook met klachten gewoon je ding kan doen dan zullen mensen dat aangrijpen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:04 schreef butz0rs het volgende:
Hoe kan dit? Wat voor een mensen zijn dit? Wat bezielt al die mensen om te bellen? WAAROM?
quote:Het speciale telefoonnummer waarmee mensen met coronaklachten een testafspraak kunnen maken, is de eerste dag 323.000 keer gebeld.
quote:Gisteren belde een kwart om andere redenen dan voor een afspraak.
5.500 van de bijna 250.000 bellers hebben een afspraak. Niet helemaal wat Hugo beloofde.quote:Uiteindelijk hebben bijna 5500 mensen een afspraak gekregen voor een coronatest.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, Stockholm en Brabant. Één pot nat
Manmanman
Volgens onze vrolijke vriendelijke vriend Maurice wel hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Neenee, muil houden jij en Stockholm = Brabant.
Oh. het kaartje is gedraaid. Ja, dan klopt de vergelijking.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:19 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Volgens onze vrolijke vriendelijke vriend Maurice wel hoor.![]()
Zweedse aanpak kost 30 doden per dag meer
[ afbeelding ]
Dus gaan we onze analyse niet op heel Zweden richten maar op de provincie waar Stockholm in ligt, want daar zien we een interessante vergelijkingsmogelijkheid met Noord-Brabant.
Stockholms län, de provincie waar Stockholm in ligt, heeft inmiddels ruim 1.000 COVID-19 doden. Dat zijn 430 doden per miljoen inwoners. Cijfers die gaan lijken op de RIVM-cijfers van Noord-Brabant, daar is het officieel geregistreerde aantal 600
Als we Brabant vergelijken met Stockholms län, dan zijn er qua inwonertal en oppervlakte behoorlijke overeenkomsten. Brabant is 5.000 km2 en Stockholms län 6.500 km2. Brabant heeft ruim 2,5 miljoen inwoners, Stockholms län bijna 2,4 miljoen.![]()
![]()
Inderdaad bizar. Domme angstige mensen want 'Corona het dodelijke virus'quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:04 schreef butz0rs het volgende:
Nee, 2500 is na de opschaling, waarbij delen van de reguliere zorg zijn stilgelegd on die capaciteit te kunnen behalen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus de 2500 mogelijke? Dat is totaal geen reëel scenario zonder superspread events en dat weten we al 2 maanden ja.
Nog steeds blijft testen het belangrijkste punt en wordt er veel en veel te weinig aandacht aan besteeds. 320.000 telefoontjes en 5500 afspraken is een lachertje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Waren toch laatst berichten dat het in dichte ruimtes/binnen gevaarlijk kan zijn / zich sneller verspreid. Is dat alweer tegengesproken dan?
Anders lijkt me helemaal opengaan nog niet echt een optie.
Ja dat zagen we gisteren in Amsterdamquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Inderdaad bizar. Domme angstige mensen want 'Corona het dodelijke virus'
Bewijst maar weer hoeveel domme mensen er zijn in dit land....
Mja, dat is te zwart gesteld.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Inderdaad bizar. Domme angstige mensen want 'Corona het dodelijke virus'
Bewijst maar weer hoeveel domme mensen er zijn in dit land....
Echt he. Wat bezielde die Halsemaquote:
En ze liep er ook gewoon tussen zonder mondkapje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt he. Wat bezielde die Halsemaen die lui die daar allemaal heen gingen? En even verderop zitten mensen krampachtig 1,5 mtr uit elkaar. Wat een waanzin
Top als er straks weer een grote uitbraak komt. Halsema, bedankt.
wel eens hoor maar als er geen uitbraak komt is het nog meer top en een bewijs dat het buiten allemaal wat losser kanquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt he. Wat bezielde die Halsemaen die lui die daar allemaal heen gingen? En even verderop zitten mensen krampachtig 1,5 mtr uit elkaar. Wat een waanzin
Top als er straks weer een grote uitbraak komt. Halsema, bedankt.
Klopt, maar kennelijk mag je niet van overbelasting spreken als je de reguliere zorg moet terugschalen en mensen uit andere disciplines moet trekken om de IC's te bemannen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het gigantisch opvoeren van de werkdruk voor de zorgmedewerkers en dit met zeer beperkte middelen mag je ook niet vergeten natuurlijk.
ik had echt het idee dat ze met documentaire over haar zelf bezig was ook met die slavernij button en herkenbaar blijven, lag er wat te dik bovenop.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
En ze liep er ook gewoon tussen zonder mondkapje.
Ook nog eens. Lachend en wel. Ze zag dat het goed was. Ze kan niet anders dan opstappen nu.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
En ze liep er ook gewoon tussen zonder mondkapje.
Hoezo?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:45 schreef vosss het volgende:
Ik ben inmiddels wel uit de top 3 posters in deze reeks gezakt toch?
Gewoon nieuwsgierig en ik weet niet meer hoe ik dat op moet zoekenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoezo?
Topic loopt op z'n einde. Net als het virus.
Mauricegod, een bevolkingsdichtheid van 520 vergelijkbaar vinden met een bevolkingsdichtheid van 360, waarbij de één uit vele kleinere steden bij elkaar en de andere uit een metropoolregio bestaatquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:19 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Volgens onze vrolijke vriendelijke vriend Maurice wel hoor.![]()
Zweedse aanpak kost 30 doden per dag meer
[ afbeelding ]
Dus gaan we onze analyse niet op heel Zweden richten maar op de provincie waar Stockholm in ligt, want daar zien we een interessante vergelijkingsmogelijkheid met Noord-Brabant.
Stockholms län, de provincie waar Stockholm in ligt, heeft inmiddels ruim 1.000 COVID-19 doden. Dat zijn 430 doden per miljoen inwoners. Cijfers die gaan lijken op de RIVM-cijfers van Noord-Brabant, daar is het officieel geregistreerde aantal 600
Als we Brabant vergelijken met Stockholms län, dan zijn er qua inwonertal en oppervlakte behoorlijke overeenkomsten. Brabant is 5.000 km2 en Stockholms län 6.500 km2. Brabant heeft ruim 2,5 miljoen inwoners, Stockholms län bijna 2,4 miljoen.![]()
![]()
Geen idee, hou me niet bezig met post countsquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig en ik weet niet meer hoe ik dat op moet zoeken
Zal me niks verbazen dat ze haar gewoon in bescherming nemen en dat als er toch een nieuwe piek komt ze het gaan gooien op de versoepelingen van 1 juni; dat het toch te vroeg was om te versoepelen. Of dat Nederlanders hebben bewezen dat ze de versoepelingen niet verdienen. Zo'n preek van Rutte zie ik wel gebeuren deze week. Wellicht dat mogelijke toerisme versoepelingen (zou hij morgen meer duidelijkheid over geven) ook niet gaan gebeuren na gisteren.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook nog eens. Lachend en wel. Ze zag dat het goed was. Ze kan niet anders dan opstappen nu.
En nu maar even mijn boodschappen doen met inachtneming van de 1,5 mtr regel die blijkbaar voor Halsema en consorten niet telt
Maar 5000 van die 300.000 zijn doorverwezen. Dus een hoop hadden geen klachten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, dat is te zwart gesteld.
Voor iemand die last heeft van klachten is het ook fijn om te weten of je het hebt of niet, zodat je weet of je daar rekening mee moet houden naar mensen uit de kwetsbare groepen.
Dit.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen dat ze haar gewoon in bescherming nemen en dat als er toch een nieuwe piek komt ze het gaan gooien op de versoepelingen van 1 juni; dat het toch te vroeg was om te versoepelen. Of dat Nederlanders hebben bewezen dat ze de versoepelingen niet verdienen. Zo'n preek van Rutte zie ik wel gebeuren deze week. Wellicht dat mogelijke toerisme versoepelingen (zou hij morgen meer duidelijkheid over geven) ook niet gaan gebeuren na gisteren.
Halsema is gewoon onwijs krom bezig, die moet inderdaad gewoon opstappen. Doen ze dat niet dan neemt niemand de overheid meer serieus. No way dat restauranten e.d. dan nog steeds innovatief gaan denken om maar die 1,5 meter afstand te kunnen bewaren. Beetje meten met twee maten als Halsema er wel gewoon mee weg komt.
Al ben ik ook teleurgesteld in de groep mensen die naar zo'n protest gaan. Protesteren is een recht; daar ben ik het wel mee eens, maar zorg er wel voor dat het niet te druk word. Op een gegeven moment zie je toch als je aankomt dat er niet genoeg ruimte is? Keer dan lekker om. Zo'n groep gaat het straks verpesten voor de rest. Voor alle ondernemers die zo hard hun best hebben gedaan om weer open te kunnen. Voor alle zorgmedewerkers die alleen maar met verbazing toe kunnen kijken nu. Kunnen we als land wel mooi een minuutje voor ze klappen; maar dit ''gebaar'' van gisteren zegt veel meer...
Prima weer.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:00 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 2 juni 2020
Positief geteste personen
46.647* (+102)
Ziekenhuisopnames 11.750 (+6)
Overleden personen
5.967** (+5)
was gisteren weekend maar verder eensquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeer prima voor een dinsdag zelfs.
De beroemde dinsdag is morgenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeer prima voor een dinsdag zelfs.
Dat krijg je als je al jaren thuiswerkt als ZZP-er. Ik heb echt geen idee van dat soort feestdagen meerquote:
Volgens mij duurt het ook 48 uur voor de testuitslag er is?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:04 schreef FerryN7 het volgende:
Prima cijfers ja. Maar lijkt me niet dat die cijfers ook inclusief de mensen van gisteren zijn die zich konden laten testen?
Edit: Oeps was gisteren 2e pinksterdag natuurlijk.
De mensen die daar stonden waren dan ook niet de mensen die zaten te klappen. Het was een verzameling van zwarte racisten en extreemlinks tuig. Plus nog wat mensen die denken mee te moeten doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen dat ze haar gewoon in bescherming nemen en dat als er toch een nieuwe piek komt ze het gaan gooien op de versoepelingen van 1 juni; dat het toch te vroeg was om te versoepelen. Of dat Nederlanders hebben bewezen dat ze de versoepelingen niet verdienen. Zo'n preek van Rutte zie ik wel gebeuren deze week. Wellicht dat mogelijke toerisme versoepelingen (zou hij morgen meer duidelijkheid over geven) ook niet gaan gebeuren na gisteren.
Halsema is gewoon onwijs krom bezig, die moet inderdaad gewoon opstappen. Doen ze dat niet dan neemt niemand de overheid meer serieus. No way dat restauranten e.d. dan nog steeds innovatief gaan denken om maar die 1,5 meter afstand te kunnen bewaren. Beetje meten met twee maten als Halsema er wel gewoon mee weg komt.
Al ben ik ook teleurgesteld in de groep mensen die naar zo'n protest gaan. Protesteren is een recht; daar ben ik het wel mee eens, maar zorg er wel voor dat het niet te druk word. Op een gegeven moment zie je toch als je aankomt dat er niet genoeg ruimte is? Keer dan lekker om. Zo'n groep gaat het straks verpesten voor de rest. Voor alle ondernemers die zo hard hun best hebben gedaan om weer open te kunnen. Voor alle zorgmedewerkers die alleen maar met verbazing toe kunnen kijken nu. Kunnen we als land wel mooi een minuutje voor ze klappen; maar dit ''gebaar'' van gisteren zegt veel meer...
die hulplijn blijkt dus zwaar overbelast te zijn vanaf de start......faal GGDquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:05 schreef RipCity het volgende:
Benieuwd of het komende week nog wel gaat stijgen doordat die hulplijn is opengesteld
Binnen 48 uur, dus morgen zal het aantal besmettingen wel hoger zijn dan zou je denken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij duurt het ook 48 uur voor de testuitslag er is?
Kan me wel indenken dat ze niet hadden verwacht dat er zoooooveel mensen zouden gaan bellen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:11 schreef Predator40 het volgende:
die hulplijn blijkt dus zwaar overbelast te zijn vanaf de start......faal GGD
Ik wel, mensen zijn te dom om te poepen en denken dat deze test is om te kijken of ze het al gehad hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Kan me wel indenken dat ze niet hadden verwacht dat er zoooooveel mensen zouden gaan bellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |