abonnement Unibet Coolblue
pi_193429860
Het doel was om geen extra doden te veroorzaken right? Dus geen overspoelde IC's en dat soort shit.
Gino ♥
pi_193429861
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou, de mensen die hij citeert waren dat wel, dus opgelost.

Geen idee waarom je zo zit te mierenneuken op wie de bron vermeld. Het moet gaan om de argumenten.
Ja leuk en aardig maar je kunt niet zomaar een willekeurig onderzoeksconclusie pakken en dat toepassen op onze situatie. Er spelen legio variabelen waar hij als opiniepeiler geen enkel benul van heeft.
pi_193429863
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waaraan overlijden die?
Zelfmoord
Gino ♥
pi_193429869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Economie Zweden is veel minder gekrompen dan hier in NL. Verder zelfde aantal doden geloof ik per miljoen inwoners.
Ook in Zweden is veel horeca dicht omdat het niet rendabel is open te blijven.
Zweden is overigens geen Nederland.
Bijvoorbeeld de bloemen export heeft er geen jota aan dat er geen lockdown in Nederland is als de export volledig in klapt.
KLM had geen vlucht meer gehad als we het Zweedse model hadden omarmt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

We zijn een dienstenland, dat focussen op alleen de export is onzinnig. Daarnaast bestaat er ook een binnenlandse economie.

Daarnaast totaal niet belangrijk hoe het allemaal in elkaar steekt, punt is dat er effectief middels beleid de economie schade wordt aangedaan.
Focussen op alleen diensten is ook onzinnig.
Maar wel goed om te weten dat producerende ondernemingen wat jou betreft niet meetellen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193429878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Zelfmoord
Om wat voor reden?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193429879
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want het virus verdwijnt? Of het vaccin is er op tijd?

Leuke gok, niet haalbaar voor de lange termijn.
Het is logisch dat als je de samenleving zo goed als geen beperking oplegg het virus zich veel makkelijker verspreid dan in onze situatie met een "lockdown"
speak only if it improves the silence.
pi_193429884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:29 schreef Tjacka het volgende:
Het doel was om geen extra doden te veroorzaken right? Dus geen overspoelde IC's en dat soort shit.
Een van de doelen was voorkomen dat de gezondheidszorg vast zou lopen en er daardoor meer slachtoffers vallen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193429885
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Om wat voor reden?
Depressie
Gino ♥
pi_193429888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een van de doelen was voorkomen dat de gezondheidszorg vast zou lopen en er daardoor meer slachtoffers vallen.
Ik dacht dat juist het doel was?
Gino ♥
pi_193429896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:29 schreef Tjacka het volgende:
Het doel was om geen extra doden te veroorzaken right? Dus geen overspoelde IC's en dat soort shit.
Geen overspoelde IC's heb ik wel respect voor, dat we dat niet gingen krijgen weten we nu al 2 maanden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193429901
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ja leuk en aardig maar je kunt niet zomaar een willekeurig onderzoeksconclusie pakken en dat toepassen op onze situatie. Er spelen legio variabelen waar hij als opiniepeiler geen enkel benul van heeft.
Oh gelukkig virologen wel die het verhaal niet ontkennen, mooi.
Virologen gaan opeens het verhaal van Maurice naspreken, omdat Maurice gelijk heeft gehad. Leuk hè.

En zo ingewikkeld is het ook weer niet, als je logisch kan nadenken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193429902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:33 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Depressie
Depressies zijn van alle tijden, tegenslagen in het leven ook. En depressies zijn te behandelen.
Ik zie geen reden tot een significante toename van het aantal zelfmoorden vanwege de lockdown.
Ok heb daar ook geen cijfers van gezien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193429909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geen overspoelde IC's heb ik wel respect voor, dat we dat niet gingen krijgen weten we nu al 2 maanden.
Ik ben het hiermee eens :{
Gino ♥
pi_193429910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geen overspoelde IC's heb ik wel respect voor, dat we dat niet gingen krijgen weten we nu al 2 maanden.
Die hebben we juist wel gehad.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193429912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:30 schreef Wantie het volgende:
KLM had geen vlucht meer gehad als we het Zweedse model hadden omarmt.
Ehhhh, qua praktische uitvoering lijken we er gigantisch op en qua aantal besmettingen ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193429923
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehhhh, qua praktische uitvoering lijken we er gigantisch op en qua aantal besmettingen ook.
Je omzeilt het punt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193429925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het is logisch dat als je de samenleving zo goed als geen beperking oplegg het virus zich veel makkelijker verspreid dan in onze situatie met een "lockdown"
Spanje en Italië gaan er keihard aan terwijl Nederland met veel mildere maatregelen er veel makkelijker doorheen fietst.

Superspread events en minder met OV scheelt alles, die lock down heeft alleen maar negatieve punten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193429935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je omzeilt het punt.
Nee, je denkt een hele hoop zinnige dingen te zeggen, maar het feit is waarschijnlijk dat wij hier geen ander ziekteverloop zouden zien als we horeca op 1.5 meter open hadden gehouden met de disclaimer "wees verstandig"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193429936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Depressies zijn van alle tijden, tegenslagen in het leven ook. En depressies zijn te behandelen.
Ik zie geen reden tot een significante toename van het aantal zelfmoorden vanwege de lockdown.
Ok heb daar ook geen cijfers van gezien.
Ja en extra doden zijn ook van alle tijden. Overigens is depressie helemaal niet van alle tijden en vooral een serieuze ziekte van de laatste 10 jaar. Denk aan alle ZZP'ERS die steeds meer het mes op de keel krijgen en nog steeds hun hypotheek moeten betalen. :{
Gino ♥
pi_193429955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, je denkt een hele hoop zinnige dingen te zeggen, maar het feit is waarschijnlijk dat wij hier geen ander ziekteverloop zouden zien als we horeca op 1.5 meter open hadden gehouden met de disclaimer "wees verstandig"
Een waarschijnlijk feit...

Anyway, hele sectoren zijn in de problemen gekomen doordat het internationale verkeer stil ligt.
Daar hoort de horeca ook bij. Die drijft voor een belangrijk deel op buitenlands toerisme die nu stil ligt. En voor de lockdown stroomde de horeca al leeg.

In Zweden is de horeca wel open, maar ook daar liggen bepaalde sectoren plat vanwege de genomen maatregelen en gaan ondernemers daaraan kapot.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193429965
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:42 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ja en extra doden zijn ook van alle tijden. Overigens is depressie helemaal niet van alle tijden en vooral een serieuze ziekte van de laatste 10 jaar. Denk aan alle ZZP'ERS die steeds meer het mes op de keel krijgen en nog steeds hun hypotheek moeten betalen. :{
Doet me denken aan de dagloners van vroeger die elke dag opnieuw moesten afwachten of ze die dag werk hadden.
Toen mijn opa klein was legde zijn moeder een mes op tafel, vlak voordat vader thuis kwam. Wee je gebeente als je vader zou storen. Die kwam moe en afgetakeld thuis van zijn werk.
Maar in die tijd hadden we geen depressies...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193430100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Doet me denken aan de dagloners van vroeger die elke dag opnieuw moesten afwachten of ze die dag werk hadden.
Toen mijn opa klein was legde zijn moeder een mes op tafel, vlak voordat vader thuis kwam. Wee je gebeente als je vader zou storen. Die kwam moe en afgetakeld thuis van zijn werk.
Maar in die tijd hadden we geen depressies...
Hoe oud was je opa toen? Welk jaar?
pi_193430588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh gelukkig virologen wel die het verhaal niet ontkennen, mooi.
Virologen gaan opeens het verhaal van Maurice naspreken, omdat Maurice gelijk heeft gehad. Leuk hè.


De Hond heeft die punten gecherrypicked uit lopende onderzoeken die toen nog niet afgerond waren. Dus virologen gaan niet opeens zijn verhaal naspreken, virologen hebben afgewacht tot de onderzoeken die gedaan werden afgerond waren. Cherrypicken kan iedereen. Leuk he.
pi_193430602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Economie Zweden is veel minder gekrompen dan hier in NL. Verder zelfde aantal doden geloof ik per miljoen inwoners.
De Riksbank (centrale bank van Zweden) is het niet met je eens. Die verwacht een grotere daling van de economie (7 tot 10 procent) van de Zweedse economie, terwijl voor de EU een verwachting van 6.3% wordt verwacht.
pi_193430618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Economie Zweden is veel minder gekrompen dan hier in NL. Verder zelfde aantal doden geloof ik per miljoen inwoners.
Goede vergelijking wel hoor. Want Zweden is ongeveer net zo dicht bevolkt als Nederand natuurlijk, en andere parameters m.b.t. economie (zoals export van agrarische sector en bloementeelt) zijn ook vrijwel gelijk. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2020 06:58:35 ]
pi_193430714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een waarschijnlijk feit...

Anyway, hele sectoren zijn in de problemen gekomen doordat het internationale verkeer stil ligt.
Daar hoort de horeca ook bij. Die drijft voor een belangrijk deel op buitenlands toerisme die nu stil ligt. En voor de lockdown stroomde de horeca al leeg.

In Zweden is de horeca wel open, maar ook daar liggen bepaalde sectoren plat vanwege de genomen maatregelen en gaan ondernemers daaraan kapot.
De horeca is afhankelijk van de internationale verkeer? Een gedeelte van de hotels misschien en wat restaurants en cafés die in grote steden zitten op triple a locaties maar voor de rest overschat je het behoorlijk. Of denk je echt dat elk dorpscafé of plaatselijke pizzeria alleen meer leeft van buitenlanders
  dinsdag 2 juni 2020 @ 07:16:07 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193430720
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:42 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ja en extra doden zijn ook van alle tijden. Overigens is depressie helemaal niet van alle tijden en vooral een serieuze ziekte van de laatste 10 jaar. Denk aan alle ZZP'ERS die steeds meer het mes op de keel krijgen en nog steeds hun hypotheek moeten betalen. :{
Waar haal je zoiets vandaan?!
https://www.verywellmind.com/who-discovered-depression-1066770
  dinsdag 2 juni 2020 @ 07:35:45 #78
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193430820
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij altijd ontkende dat je ook BoerHagenees bent :+ bedankt voor de bevestiging. Had het over hem namelijk en jij schiet de verdediging in. Op je verkeerde account ingelogd per ongeluk? ;)
Nee, ik ben nog steeds niet Boerhagenees. Ik wil alleen maar uitleggen dat 'ik heb liever dat de horeca nog even dichtblijft' en 'laat ze lekker allemaal failliet gaan' niet perse samen hoeft te gaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 07:45:14 #79
5428 crew  miss_sly
pi_193430880
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, ik ben nog steeds niet Boerhagenees. Ik wil alleen maar uitleggen dat 'ik heb liever dat de horeca nog even dichtblijft' en 'laat ze lekker allemaal failliet gaan' niet perse samen hoeft te gaan.
Volgens sommigen kan dat niet. Zoveel is wel duidelijk. En volgens AlwaysHappy ben je dan afgunstig op de horeca.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193431021
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:35 schreef hooibaal het volgende:
Ik wil alleen maar uitleggen dat 'ik heb liever dat de horeca nog even dichtblijft' en 'laat ze lekker allemaal failliet gaan' niet perse samen hoeft te gaan.
Niet per sé?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens sommigen kan dat niet. Zoveel is wel duidelijk. En volgens AlwaysHappy ben je dan afgunstig op de horeca.
Ja, ik las het ook gisteren, die discussie tussen jou en AH. Beetje jammer. Waarom afgunst er bij betrekken. Mensen zijn bezorgd over heropening (economie, café's) of juist niet. Afgezien van een enkeling die hier inderdaad wel eens verteld heeft dat de horeca dan maar failliet moet gaan, zijn veruit de meeste reacties toch van het type nuchterheid en logica (in de ogen van die mensen, althans; of ze daarmee gelijk hebben is natuurlijk weer een tweede, maar in de beleving van dat groepje mensen zouden ze gelijk kunnen hebben).

Dan kun je nog wel achteraf twisten of de beslissingen en maatregelen genomen wel de juiste zijn geweest, natuurlijk, maar "afgunst" is in deze een term die niet echt van toepassing is, afgezien dus van een heel klein clubje mensen dat hier heeft staan te verkondigen dat "de horeca dan maar failliet moet gaan".

Overigens merk ik dat het hier (en elders in het subforum) nog steeds voornamelijk over de horeca gaat, en het toerisme, en de sportscholen. Waar is de verontwaardiging over de culturele sector, ik noem maar iets? Bioscopen, filmhuizen, musea, theaters, toneelverenigingen...of is er gewoon sprake van selectieve verontwaardiging, al naar gelang het ons ieder uitkomt?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193431035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:08 schreef Salina het volgende:
Overigens merk ik dat het hier (en elders in het subforum) nog steeds voornamelijk over de horeca gaat, en het toerisme, en de sportscholen. Waar is de verontwaardiging over de culturele sector, ik noem maar iets? Bioscopen, filmhuizen, musea, theaters, toneelverenigingen...of is er gewoon sprake van selectieve verontwaardiging, al naar gelang het ons ieder uitkomt?
Dat laatste uiteraard.
Zoveel is hier de afgelopen wéken wel heel erg duidelijk geworden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193431064
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat laatste uiteraard.
Zoveel is hier de afgelopen wéken wel heel erg duidelijk geworden.
Ik snap dat mensen hun eigen voorkeuren hebben hoor, laat dat even vooropgesteld zijn. Ik heb zelf ook voorkeur richting sportscholen en reizen, en ben niet zo van de evenementen en café's bijvoorbeeld. Maar wat is er mis met een klein beetje nuchterheid, nuance, en verder denken dan je eigen straatje smal/breed is? niets toch.

Overigens vind ik het wel leuk en mooi om te zien dat de horeca weer open is, het zag er schitterend uit gisteren. Dan ben ik zelf geen caféganger, maar ik vond het fijn om te zien. Of het de juiste beslissing is geweest? Dat weten we achteraf pas, als we geluk hebben. Of je komt er nooit echt achter (wat de daadwerkelijke trigger is voor eventuele opleving van besmettingen). Dus voorlopig gematigd positief zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 08:15:50 #83
5428 crew  miss_sly
pi_193431068
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:08 schreef Salina het volgende:

[..]

Niet per sé?
[..]

Ja, ik las het ook gisteren, die discussie tussen jou en AH. Beetje jammer. Waarom afgunst er bij betrekken. Mensen zijn bezorgd over heropening (economie, café's) of juist niet. Afgezien van een enkeling die hier inderdaad wel eens verteld heeft dat de horeca dan maar failliet moet gaan, zijn veruit de meeste reacties toch van het type nuchterheid en logica (in de ogen van die mensen, althans; of ze daarmee gelijk hebben is natuurlijk weer een tweede, maar in de beleving van dat groepje mensen zouden ze gelijk kunnen hebben).

Dan kun je nog wel achteraf twisten of de beslissingen en maatregelen genomen wel de juiste zijn geweest, natuurlijk, maar "afgunst" is in deze een term die niet echt van toepassing is, afgezien dus van een heel klein clubje mensen dat hier heeft staan te verkondigen dat "de horeca dan maar failliet moet gaan".

Overigens merk ik dat het hier (en elders in het subforum) nog steeds voornamelijk over de horeca gaat, en het toerisme, en de sportscholen. Waar is de verontwaardiging over de culturele sector, ik noem maar iets? Bioscopen, filmhuizen, musea, theaters, toneelverenigingen...of is er gewoon sprake van selectieve verontwaardiging, al naar gelang het ons ieder uitkomt?
Ik denk ook vooral het laatste. En misschien is dat wel menselijk, om je vooral druk te maken over de zaken die je persoonlijk het meest raken. Als je nooit naar theater gaat, ben je je er ook minder van bewust dat die sector ook bestaat en vreselijke verliezen lijdt.

Terwijl dat eigenlijk heel vreemd is, want cultuur en kunst zijn net de dingen die veel mensen door deze tijd heen helpen. Bijvoorbeeld door boeken te lezen, of films en series te kijken. Boeken kunnen nog wel geschreven worden, maar films en series produceren is nu ook nog niet gemakkelijk.

Overigens vind ik jouw posts prettig. Ze zijn genuanceerd en hebben oog voor allerlei kanten in dit hele gedoe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193431139
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk ook vooral het laatste. En misschien is dat wel menselijk, om je vooral druk te maken over de zaken die je persoonlijk het meest raken. Als je nooit naar theater gaat, ben je je er ook minder van bewust dat die sector ook bestaat en vreselijke verliezen lijdt.
Ja, zie mijn post hierboven.

Snap inderdaad dat mensen hun eigen voorkeuren hebben hoor. Ik mis een beetje verder kijken dan je neus smal is in deze discussie/dit forum. Afgezien van eigen persoonlijke voorkeuren.
Niets mis met een klein beetje nuchterheid, nuance, en verder denken dan je eigen straatje.

Ik ben een groot sportfan bijvoorbeeld, de hele lente en zomer zou ik achter de buis/laptop naar wielrennen, voetbal, basketbal, EK en de OS kijken. Vind ik het erg dat dit nu niet doorgaat en dat ik andere dingen heb moeten doen? Mwa, het is vervelend, maar niet erg. Jammer, even paar maanden zonder (of langer wellicht). Er zijn wel ergere dingen in het leven. En grote evenementen kan dus echt nog niet. Of toch wel? En als het wel weer mogelijk is, dan graag z.s.m. opstarten weer.
Ik probeer verder te kijken dan mijn eigen belang. Soms lukt dat, soms lukt dat niet (althans om het goed te verwoorden) en soms vergeet ik wel eens iets van een andere invalshoek te bekijken of alle belangen mee te nemen. :)

Bedankt trouwens. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 08:27:45 #85
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193431170
Wel een mooie testcase trouwens dat er gister zoveel mensen op de Dam waren.

Als we niks merken in de cijfers dan kunnen alle buiten evenementen gewoon doorgang vinden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 2 juni 2020 @ 08:29:36 #86
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193431192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:27 schreef DonDruiper het volgende:
Wel een mooie testcase trouwens dat er gister zoveel mensen op de Dam waren.

Als we niks merken in de cijfers dan kunnen alle buiten evenementen gewoon doorgang vinden.
Daar mag je nog wel nuances aan gaan toevoegen.

Op de Dam was er niet zoveel ruimte maar ze stonden ook niet hutjemutje zoals bij festivals oid. Tevens hadden de meeste mensen een mondkapje op; dat helpt ook enigszins.
pi_193431226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:08 schreef Salina het volgende:

[..]

Niet per sé?
[..]

Ja, ik las het ook gisteren, die discussie tussen jou en AH. Beetje jammer. Waarom afgunst er bij betrekken. Mensen zijn bezorgd over heropening (economie, café's) of juist niet. Afgezien van een enkeling die hier inderdaad wel eens verteld heeft dat de horeca dan maar failliet moet gaan, zijn veruit de meeste reacties toch van het type nuchterheid en logica (in de ogen van die mensen, althans; of ze daarmee gelijk hebben is natuurlijk weer een tweede, maar in de beleving van dat groepje mensen zouden ze gelijk kunnen hebben).

Dan kun je nog wel achteraf twisten of de beslissingen en maatregelen genomen wel de juiste zijn geweest, natuurlijk, maar "afgunst" is in deze een term die niet echt van toepassing is, afgezien dus van een heel klein clubje mensen dat hier heeft staan te verkondigen dat "de horeca dan maar failliet moet gaan".

Overigens merk ik dat het hier (en elders in het subforum) nog steeds voornamelijk over de horeca gaat, en het toerisme, en de sportscholen. Waar is de verontwaardiging over de culturele sector, ik noem maar iets? Bioscopen, filmhuizen, musea, theaters, toneelverenigingen...of is er gewoon sprake van selectieve verontwaardiging, al naar gelang het ons ieder uitkomt?
Je hebt misschien een groep die voornamelijk roept dat de terrassen open moesten voor hun eigen plezier. Maar dat wil niet zeggen dat zij niet willen dat andere branches ook open gaan. Het verschil is dat hooibaal/Boerhagenees alleen maar roepen dat de horeca dicht moet omdat bier drinken niet belangrijk is in het leven. Over al die andere zaken die opengaan hoor je ze niet. Vooral bij die groep gaat het 1 richting op. En dan komt het al snel over als afgunst.

[ Bericht 1% gewijzigd door HarrieKeen op 02-06-2020 08:41:54 ]
pi_193431330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:32 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Toch heb je voornamelijk een groep die roept dat de terrassen open moesten vermoedelijk toch voor hun eigen plezier. Maar dat wil niet zeggen dat zij niet willen dat andere branches ook open gaan. Het verschil is dat hooibaal/Boerhagenees alleen maar roepen dat de horeca dicht moet omdat bier drinken niet belangrijk is in het leven. Over al die andere zaken die opengaan hoor je ze niet. Vooral bij die groep gaat het 1 richting op.
Wat ik zeg, er is vast wel een persoonlijk belang bij (het noemen van) de zaken waarvan een ieder wil dat die open gaan of juist niet. Ik besef dat er wordt gesproken of gedacht over "twee groepen", maar ik voel me niet verbonden aan een groep, en ben allergisch voor groepsdenken en groepsgedrag eerlijk gezegd. :)
De users die jij aandraagt in je post zijn ook niet de users waar ik over het algemeen de meeste nuance in zie, wat dat betreft heb je ook gelijk, er is vooral veel gesproken over terrassen (en sportscholen, en reizen in het reistopic) maar veel minder over andere sectoren (waar ik zelf wel of geen gebruik van maak overigens; niet dat ik veel naar culturele instellingen ga of zo). Van beide "kanten" wel, en inderdaad, ook wel van de "pro-lockdown" kant als die bestaat (ben niet zo voorstander van mensen in groepjes/hokjes stoppen).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193431491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 06:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goede vergelijking wel hoor. Want Zweden is ongeveer net zo dicht bevolkt als Nederand natuurlijk, en andere parameters m.b.t. economie (zoals export van agrarische sector en bloementeelt) zijn ook vrijwel gelijk. :')
Die sectoren tellen niet mee :o
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193431564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De horeca is afhankelijk van de internationale verkeer? Een gedeelte van de hotels misschien en wat restaurants en cafés die in grote steden zitten op triple a locaties maar voor de rest overschat je het behoorlijk. Of denk je echt dat elk dorpscafé of plaatselijke pizzeria alleen meer leeft van buitenlanders
Nu stel je het heel zwart-wit.
Een belangrijk deel van de horeca draait op toerisme uit het buitenland. En dat ligt grotendeels plat.
Dat wil niet zeggen dat alle horeca op toerisme draait
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193431584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 02:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Hoe oud was je opa toen? Welk jaar?
Mijn opa was van 1898
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 2 juni 2020 @ 09:29:39 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193431771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daar mag je nog wel nuances aan gaan toevoegen.

Op de Dam was er niet zoveel ruimte maar ze stonden ook niet hutjemutje zoals bij festivals oid. Tevens hadden de meeste mensen een mondkapje op; dat helpt ook enigszins.
Druiper en nuances :D lol
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193431807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een waarschijnlijk feit...

Anyway, hele sectoren zijn in de problemen gekomen doordat het internationale verkeer stil ligt.
Daar hoort de horeca ook bij. Die drijft voor een belangrijk deel op buitenlands toerisme die nu stil ligt. En voor de lockdown stroomde de horeca al leeg.

In Zweden is de horeca wel open, maar ook daar liggen bepaalde sectoren plat vanwege de genomen maatregelen en gaan ondernemers daaraan kapot.
Je hoeft geen raket geleerde te zijn om te begrijpen dat als 80% op terrasjes Nederlanders zijn dat het nogal effect heeft als ze niet meer naar een terras mogen.

Ik vind dit echt kinderlijk om uit te typen, denk toch na.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193431834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 06:47 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De Hond heeft die punten gecherrypicked uit lopende onderzoeken die toen nog niet afgerond waren. Dus virologen gaan niet opeens zijn verhaal naspreken, virologen hebben afgewacht tot de onderzoeken die gedaan werden afgerond waren. Cherrypicken kan iedereen. Leuk he.
Oh is dat slim in een crisis situatie? Wachten op afronden van onderzoeken? I.p.v. Overduidelijke conclusies overnemen voor beleid zodra ze duidelijk zijn? Afgezien van dat denk ik niet dat je verhaal op waarheid berust maar okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193431858
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 06:50 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De Riksbank (centrale bank van Zweden) is het niet met je eens. Die verwacht een grotere daling van de economie (7 tot 10 procent) van de Zweedse economie, terwijl voor de EU een verwachting van 6.3% wordt verwacht.
Wij dalen hier 4% op maandbasis vooralsnog. Die voorspellingen zijn niet te vergelijken als ze niet van dezelfde instantie afkomen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193431871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 06:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goede vergelijking wel hoor. Want Zweden is ongeveer net zo dicht bevolkt als Nederand natuurlijk, en andere parameters m.b.t. economie (zoals export van agrarische sector en bloementeelt) zijn ook vrijwel gelijk. :')
80% van besmettingen Zweden komt uit Stockholm, prima vergelijkbaar, net zo druk bevolkt. En agrarische sector loopt evident natuurlijk gewoon door wat het punt alleen maar weer versterkt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193431874
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:42 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ja en extra doden zijn ook van alle tijden. Overigens is depressie helemaal niet van alle tijden en vooral een serieuze ziekte van de laatste 10 jaar. Denk aan alle ZZP'ERS die steeds meer het mes op de keel krijgen en nog steeds hun hypotheek moeten betalen. :{
Die ZZPers hadden maar wat op zij moeten leggen, nu heb ik het niet over de postbodes die schijn zzpers zijn, maar gewoon over de mensen die een zeer fatsoenlijk inkomen hebben en de afgelopen jaren bakken met geld hebben verdient.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 09:37:28 #98
5428 crew  miss_sly
pi_193431880
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:32 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Je hebt misschien een groep die voornamelijk roept dat de terrassen open moesten voor hun eigen plezier. Maar dat wil niet zeggen dat zij niet willen dat andere branches ook open gaan. Het verschil is dat hooibaal/Boerhagenees alleen maar roepen dat de horeca dicht moet omdat bier drinken niet belangrijk is in het leven. Over al die andere zaken die opengaan hoor je ze niet. Vooral bij die groep gaat het 1 richting op. En dan komt het al snel over als afgunst.
Splinter -> balk?

Afgunst is als iemand anders iets kan wat jij niet kan en je het de ander misgunt. Als de horeca opengaat, kan iedereen er weer heen. Dat een groep mensen dat nog niet zo ziet zitten en liever (veel) voorzichtiger is, heeft niets met afgunst te maken, maar alles met de personen die ze zijn. En dat is an sich prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193431911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:27 schreef DonDruiper het volgende:
Wel een mooie testcase trouwens dat er gister zoveel mensen op de Dam waren.

Als we niks merken in de cijfers dan kunnen alle buiten evenementen gewoon doorgang vinden.
De mensen die angstig zijn zien dit bewijs nooit als voldoende bewijs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 09:39:55 #100
5428 crew  miss_sly
pi_193431914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De horeca is afhankelijk van de internationale verkeer? Een gedeelte van de hotels misschien en wat restaurants en cafés die in grote steden zitten op triple a locaties maar voor de rest overschat je het behoorlijk. Of denk je echt dat elk dorpscafé of plaatselijke pizzeria alleen meer leeft van buitenlanders
Uitgerkend de plaatselijke pizzeria en snackbar konden bijvoorbeeld voor een groot deel door blijven gaan door met een afhaal- of bezorgconstructie te werken. Sterker nog: er zijn hele ketens gebaseerd op vrijwel alleen bezorging/afhaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')