Een sisha drive in lounge?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
geen idee. weet wanneer het geweest is als de shisha drive in lounge hier achter weer van start gaat
Ik vind het knap hoor, maar het viel me wel op dat het alle vier mensen zijn die zonder opleiding of werk thuis zitten en alleen maar de hele dag een beetje aan het gamen zijn. Misschien voorbarig geoordeeld van me, maar dan zou ik het ook wel vol kunnen houden...quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja doen ze toch zelf aan mee? heb er echt totaal geen medelijde mee
Dat is waar. Maar voor de kinderen (tiener-/puberleeftijd) is het denk ik geen eigen keuze. Moeten ze de hele dag hard leren en al hun vrije tijd ook nog in papa's voedseltent spenderenquote:
Ik heb altijd het idee dat al die sisha lounges dekmantels zijn voor iets crimineels.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja hier achter. Vindingrijk die jongens![]()
Kan je vanuit je auto shisha roken
Veel van die zake zijn dat ook ja. Worden ook vaak gesloten toch omdat er een granaat geplaatst wordt of een schietpartij plaats vindt :pquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat al die sisha lounges dekmantels zijn voor iets crimineels.
Ik moet altijd lachen om van die Italiaanse broodjeszaken of ijssalons waar je alleen contant kunt betalen. Een broodje of ijsje, kan het onschuldiger. Maar je zit gewoon keihard de maffia te sponsorenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat al die sisha lounges dekmantels zijn voor iets crimineels.
Schijn bedriegtquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor, maar het viel me wel op dat het alle vier mensen zijn die zonder opleiding of werk thuis zitten en alleen maar de hele dag een beetje aan het gamen zijn. Misschien voorbarig geoordeeld van me, maar dan zou ik het ook wel vol kunnen houden...
[..]
[..]
Dat is waar. Maar voor de kinderen (tiener-/puberleeftijd) is het denk ik geen eigen keuze. Moeten ze de hele dag hard leren en al hun vrije tijd ook nog in papa's voedseltent spenderen. En daarbij tijdens de ramadan dan ook nog eens niets eten
.
Dat klinkt ergens juist lastiger, zonder echte bezigheid om je af te leiden.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor, maar het viel me wel op dat het alle vier mensen zijn die zonder opleiding of werk thuis zitten en alleen maar de hele dag een beetje aan het gamen zijn. Misschien voorbarig geoordeeld van me, maar dan zou ik het ook wel vol kunnen houden...
[..]
[..]
In Nederland?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:24 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen om van die Italiaanse broodjeszaken of ijssalons waar je alleen contant kunt betalen. Een broodje of ijsje, kan het onschuldiger. Maar je zit gewoon keihard de maffia te sponsoren.
ja tuurlijkquote:
Jezusquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:27 schreef bitterbal het volgende:
thaise vriendin werkt voor een project ontwikkelaar, gewoon goeie baan. Krijgt ze net te horen dat haar salaris met de helft wordt vermindert voor de rest van het jaar
Ik denk dat voor allebei wel wat te zeggen valt. Ze vroegen of ik ook meedeed, maar dat leek me niet een heel slim plan in een periode waarin ik een fulltime baan combineer met het bewoonbaar maken van een nieuwbouwwoningquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat klinkt ergens juist lastiger, zonder echte bezigheid om je af te leiden.
En niet eten tot tijdstip x went serieus snel.
Yes.quote:
Ik ga de ijssalon waar ik praktisch naast woon met heel andere ogen bekijkenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja tuurlijk
Tijd terug was er hier een maffioso opgepakt die al 15 jaar voortvluchtig wasDie kende ik uit het casino, kwam daar uitgebreid gokken met zijn vrouw en hadden hier een italiaans restaurant.
Super aardige mensen![]()
Raar is dat hčquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja tuurlijk
Tijd terug was er hier een maffioso opgepakt die al 15 jaar voortvluchtig wasDie kende ik uit het casino, kwam daar uitgebreid gokken met zijn vrouw en hadden hier een italiaans restaurant.
Super aardige mensen![]()
hier om de hoek zit zon buurtwinkeltje, die eigenaar rijdt in een dikke porschequote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:30 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Raar is dat hč.
In Utrecht zit er ook zo eentje. Altijd actiepizza's van een paar euro terwijl hij een pand midden in de stad heeft. Oh en het liefst contant betalen. Iedereen weet wel wat daar eigenlijk gebeurt.
De helft is wel echt schandalig. Daar help je mensen mee ten gronde.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mag niet maar ze zegt heeft geen nut om daar een zaak van te maken
ja ze zegt dat ze nu waarschijnlijk terug moet naar bangkok maar ja dat zei ze al eerder en geloof dat dt ze niet wilt. Dus misschien vindt ze wel weer wat andersquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De helft is wel echt schandalig. Daar help je mensen mee ten gronde.
Ik zie hier ook veel Marokkaanse jochies rondcrossen in splinternieuwe Mercedessen en Golfjes. Die hebben ze ook vast niet verdiend met hun baantje bij AHquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hier om de hoek zit zon buurtwinkeltje, die eigenaar rijdt in een dikke porsche![]()
maar goed ze komen er mee weg.
Zitten er schrikbarend veel in de drugs- en wapenhandel.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zie hier ook veel Marokkaanse jochies rondcrossen in splinternieuwe Mercedessen en Golfjes. Die hebben ze ook vast niet verdiend met hun baantje bij AH
nee maar vaak is dat ook lease. Soms leasen ze het zelfs samen met een groepjequote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zie hier ook veel Marokkaanse jochies rondcrossen in splinternieuwe Mercedessen en Golfjes. Die hebben ze ook vast niet verdiend met hun baantje bij AH
Nee, ik kan me voorstellen dat ze niet in BKK wil wonen. Lijkt me de hel op aarde. Thaise vriend van mij woont er ook, maar hij haat het.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ze zegt dat ze nu waarschijnlijk terug moet naar bangkok maar ja dat zei ze al eerder en geloof dat dt ze niet wilt. Dus misschien vindt ze wel weer wat andersWorden daar veel villa's gebouwd voor de verhuur en verkoop en zij spreekt redelijk engels dus onderhoudt het contact met de opdrachtgevers en het bedrijf.
Ja precies. Die jochies hebben ook geen fijne uitstraling.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:34 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Zitten er schrikbarend veel in de drugs- en wapenhandel.
Nee, die komen rechtstreeks uit de fabrieken in Duitsland waar ze familie hebben werken.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zie hier ook veel Marokkaanse jochies rondcrossen in splinternieuwe Mercedessen en Golfjes. Die hebben ze ook vast niet verdiend met hun baantje bij AH
Geen idee, maar van mij mag de overheid daar veel strenger op worden. Dure auto en geen duidelijke inkomsten? Kom het maar uitleggen op het politiebureau.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar vaak is dat ook lease. Soms leasen ze het zelfs samen met een groepjemaar sommige hebben dit idd zelf bij elkaar weten te scharrelen ja
Weet nie of jullie daar de patserwet hebben maar hier in den haag wel sinds aantal jaar, dat maakt het stuk lastiger voor ze
nou ja das hier al zo dus.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:38 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Geen idee, maar van mij mag de overheid daar veel strenger op worden. Dure auto en geen duidelijke inkomsten? Kom het maar uitleggen op het politiebureau.
Ah, ik wilde patserwet al opzoeken, maar da's dat dus?quote:
Vaak niet neequote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja precies. Die jochies hebben ook geen fijne uitstraling.
Er staan zelfs speciale camera's langs de weg die je registreren. als je langsrijd met je patserbak sta je half uur later aan de kantquote:
Ja. Geloof dat ze het on the spot mogen invorderen en dat je dan later kans krijgt om te bewijzen dat het legaal verkregen isquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ah, ik wilde patserwet al opzoeken, maar da's dat dus?
Kloptquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:43 schreef RockNijntje het volgende:
Patsercontroles zijn vaak best wel racistisch/discriminerend. Maar ja, clichés bestaan met een reden, dus toch goed dat ze het doen.
Hmm, ik heb heel weinig met dat soort volk, van welke afkomst dan ook. Dat is het enige nadeel aan wonen in een stad: dat je verhoudingsgewijs veel tokkies om je heen hebt. Met bijbehorend gedrag.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:41 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Vaak niet nee.
Geldt overigens niet alleen voor moslimjongeren. Ook jongeren van Antilliaanse of 'gewoon' Nederlandse afkomst. Ik ben in een zeer normaal en veilig milieu opgegroeid, maar zelfs ik ken 18-jarigen die zakken vol wietbladeren en wapens op hun slaapkamer hadden staan terwijl ze bij paps en mams woonden. Eentje werd nogal vaak genept, dus hij heeft er zelfs niet echt iets aan overgehouden, behalve dat hij zijn stokoude auto een paar keer kon laten repareren. Ik spreek hem niet meer, dus ik weet niet wat de status nu is. Een ander wilde eruit na drie jaar, is toen goed in elkaar geslagen, maar er uiteindelijk toch volledig uit weten te komen. Hij heeft een mooie auto van het geld gekocht en zijn peuterbroertje mee op een leuke vakantie genomen en het allemaal volledig achter zich gelaten.
Easy money met (vaak) levenslange gevolgen, nee bedankt.
Klopt niet altijd nee.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:44 schreef bitterbal het volgende:
alsnog zijn er onwijs veel jongere met dure bakken
Ik ook niet. Heb zelf ook twee redelijk nieuwe auto's voor de deur 😂quote:
maar je bent blank :pquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik ook niet. Heb zelf ook twee redelijk nieuwe auto's voor de deur 😂
Ik woonde toen nog in mijn veilige kleine dorpjequote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hmm, ik heb heel weinig met dat soort volk, van welke afkomst dan ook. Dat is het enige nadeel aan wonen in een stad: dat je verhoudingsgewijs veel tokkies om je heen hebt. Met bijbehorend gedrag.
Stel het uit dan.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:50 schreef bitterbal het volgende:
heb echt helemaal geen zin in die gang verven
Ik vind het niet sneu. Je moet wel heel naīef zijn om niet te snappen dat het onfrisse zaakjes zijn. En ja, wie zijn billen brandt, moet dan ook maar op de blaren zitten. Geen medelijden mee.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:50 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik woonde toen nog in mijn veilige kleine dorpje. De meesten waren klasgenoten of bekenden van vrienden, echt sprake van "dat soort volk" is er ook niet. De wapenhandel leek meer in de steden te zitten, de drugshandel juist in de kleine schattige dorpjes. De jongens waren verder ook hartstikke aardige jongens, niemand zou het ooit geweten hebben als ze het niet verteld hadden.
Ik sprak ook eens een dealer op een rave, echt zo'n dealer a la New Kids film. Hij zei dat hij blij was met zijn leven en de mogelijkheden die het dealen hem bood, maar dat het gewoon klaar met hem zou zijn als hij er ooit uit zou willen.
Ik vind het sneu, vaak lieve, redelijk onschuldige jongens die door geld toch uitgelokt worden om iets te doen en dan zit je erin. Het is natuurlijk hartstikke dom, maar ik snap wel dat sommigen er voor vallen. En vervolgens breng je je hele familie in gevaar
.
is geen bierquote:
Hoe is het met je rug?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:50 schreef bitterbal het volgende:
heb echt helemaal geen zin in die gang verven
Volgensmij is dat niet de correcte uitdrukking.quote:
Lokale verschillen wellicht.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:56 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Volgensmij is dat niet de correcte uitdrukking.
Google vindt van wel.
Bezorgtijd staat op 12.15 - 14.45.quote:
Is het veel oppervlakte?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja das nu het planVolgende week wil ik de pergola doen
O, die ga je beitsen, toch?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja das nu het planVolgende week wil ik de pergola doen
Klinkt als een goed plan.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja das nu het planVolgende week wil ik de pergola doen
ja kloptquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar volgende week schijnt toch droog en zonnigish te worden, dus prima.
Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook.quote:
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk pratenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind het niet sneu. Je moet wel heel naīef zijn om niet te snappen dat het onfrisse zaakjes zijn. En ja, wie zijn billen brandt, moet dan ook maar op de blaren zitten. Geen medelijden mee.
+1quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook.
quote:
Mee eens. Gister voelde als 35 graden aan.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook.
Niet met je eens. Het kan niet iedereen overkomen. Je doet er zelf actief aan mee. Het is niet nodig in Nederland.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten. Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja
. En dat is slechts één voorval.
Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Mee eens! Het was 17 graden en ik zweette me kapot.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mee eens. Gister voelde als 35 graden aan.
Zelfs bij jouquote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mee eens! Het was 17 graden en ik zweette me kapot.
De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten. Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja
. En dat is slechts één voorval.
Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Mag ook wel een keer, vorige week sneeuwde het nog.quote:
Is een stap die die persoon dan zelf bewust maakt ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 07:18 schreef crv het volgende:
[..]
jazeker, we mogen binnen een straal van 100km en binnen ons departement "vrij" reizen
daarbuiten hebben we nog steeds een vodje nodig en de grens mag je alleen over voor werk of dringende reden
In duitsland is de gestapo nog steeds aan het controleren op grensgangers die de grens over mogen en daar gelijk boodschappen proberen te doen. is "verboden" op het momentOh die mogen wel gewoon boodschappen doen over de grens? DiscriminatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
In delen van Zweden lag nog sneeuw zag ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mag ook wel een keer, vorige week sneeuwde het nog.
Jij weet helemaal niks over de mensen die ik ken en de dingen die ik heb gezien. Dus ik vind het een beetje vreemd om te stellen dat ik er makkelijk over praat.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten. Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja
. En dat is slechts één voorval.
Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Sneeuw ligt hier ook nog gewoon hoor, duurt wel even voordat het gesmolten is, zeker op wat hoogte (en als je hoog genoeg komt gaat de sneeuw helemaal niet weg). Zolang er geen nieuwe bij komt is het allang prima.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
In delen van Zweden lag nog sneeuw zag ik.
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Is een stap die die persoon dan zelf bewust maakt ja.
Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:02 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Niet met je eens. Het kan niet iedereen overkomen. Je doet er zelf actief aan mee. Het is niet nodig in Nederland.
Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.
Denk dat ik in de winter ook maar eens die kant op ga. Wil ook sneeuw.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Sneeuw ligt hier ook nog gewoon hoor, duurt wel even voordat het gesmolten is, zeker op wat hoogte (en als je hoog genoeg komt gaat de sneeuw helemaal niet weg). Zolang er geen nieuwe bij komt is het allang prima.
Lekker weertje dan nu voor jouquote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Denk dat ik in de winter ook maar eens die kant op ga. Wil ook sneeuw.
Mja, ik heb zelf vooral dezelfde types die stap zien maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:09 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
[..]
Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.
Het punt is dat het lang niet altijd tokkies of mensen met criminele aanleg zijn. Lieve Hennie van de Dorpsstraat kan het ook ineens gaan doen.
[..]
Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.
Maar goed ik hou nu op met erover praten voordat mensen woorden of beelden gaan verdraaien en denken dat ik zelf zoiets heb meegemaakt.
Heb opzich niets tegen warmte hoor maar 25+ trek ik in Nederland wel slechter dan in bijv Spanje. Graad of 20-25 is voor mij prima hier.quote:
Ben het er niet mee eens dat het iedereen kan overkomen. Het is nog altijd een eigen keuze. Vaak zijn het, en vooral op jonge leeftijd, degenen die gewoon bij een groep willen horen en het geld is mooi meegenomen. Ze hadden ook voor een andere groep kunnen kiezen, een teamsport om maar wat te noemen. Als je jong bent overzie je de gevolgen van die keuze niet, maar neemt niet weg dat ook kinderen heus wel het verschil tussen goed en kwaad weten.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten. Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja
. En dat is slechts één voorval.
Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Nijn, je doet alsof jij alles van deze materie afweet en wij allemaal domme, naīeve types zijn die nog nooit buiten zijn geweest. Godver, ik schreef hier al artikelen over toen jij nog met duplo speeldequote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:09 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
[..]
Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.
Het punt is dat het lang niet altijd tokkies of mensen met criminele aanleg zijn. Lieve Hennie van de Dorpsstraat kan het ook ineens gaan doen.
[..]
Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.
Maar goed ik hou nu op met erover praten voordat mensen woorden of beelden gaan verdraaien en denken dat ik zelf zoiets heb meegemaakt.
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nijn, je doet alsof jij alles van deze materie afweet en wij allemaal domme, naīeve types zijn die nog nooit buiten zijn geweest. Godver, ik schreef hier al artikelen over toen jij nog met duplo speelde
Ja precies, door wat je meemaakt vorm je beelden en meningen, dus dat verandert ook je hele leven. Ik dacht ook dat het bepaalde types waren, tot ik erachter kwam dat dit lang niet altijd zo is. Ik heb er toen meer begrip voor gekregen en vind het sneu voor de mensen zelf, maar vooral voor de familie. Ondanks dat ik het nog steeds gruwelijk dom vind, oordeel ik sindsdien wel minder hard over ze, omdat de situaties vaak veel complexer zijn dan je als buitenstaander kunt zien.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, ik heb zelf vooral dezelfde types die stap zien maken.
Maar aannemen dat anderen hier wereldvreemd zijn, is ook niet perse handig. Wij weten jouw geschiedenis niet, jij de onze niet.
Dude, dat laatste is precíes wat je nu aan het doen bent.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja precies, door wat je meemaakt vorm je beelden en meningen, dus dat verandert ook je hele leven. Ik dacht ook dat het bepaalde types waren, tot ik erachter kwam dat dit lang niet altijd zo is. Ik heb er toen meer begrip voor gekregen en vind het sneu voor de mensen zelf, maar vooral voor de familie. Ondanks dat ik het nog steeds gruwelijk dom vind, oordeel ik sindsdien wel minder hard over ze, omdat de situaties vaak veel complexer zijn dan je als buitenstaander kunt zien.
Om die reden zou ik mensen die anders denken ook niet wereldvreemd noemen. Iedereen heeft in zijn leven andere dingen gezien en meegemaakt en andere indrukken gekregen en dat is helemaal prima!
Niet hoe het bedoeld is dan in ieder geval. Sorry als het zo overkwam.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dude, dat laatste is precíes wat je nu aan het doen bent.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |