abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:53:41 #251
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253387
Man man man, zo gaar als boter. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193253406
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:50 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik woonde toen nog in mijn veilige kleine dorpje :P. De meesten waren klasgenoten of bekenden van vrienden, echt sprake van "dat soort volk" is er ook niet. De wapenhandel leek meer in de steden te zitten, de drugshandel juist in de kleine schattige dorpjes. De jongens waren verder ook hartstikke aardige jongens, niemand zou het ooit geweten hebben als ze het niet verteld hadden.

Ik sprak ook eens een dealer op een rave, echt zo'n dealer a la New Kids film :'). Hij zei dat hij blij was met zijn leven en de mogelijkheden die het dealen hem bood, maar dat het gewoon klaar met hem zou zijn als hij er ooit uit zou willen.

Ik vind het sneu, vaak lieve, redelijk onschuldige jongens die door geld toch uitgelokt worden om iets te doen en dan zit je erin -O-. Het is natuurlijk hartstikke dom, maar ik snap wel dat sommigen er voor vallen. En vervolgens breng je je hele familie in gevaar ;(.
Ik vind het niet sneu. Je moet wel heel naīef zijn om niet te snappen dat het onfrisse zaakjes zijn. En ja, wie zijn billen brandt, moet dan ook maar op de blaren zitten. Geen medelijden mee.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:56:08 #253
102912 crv
Screwed up
pi_193253411
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 07:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Zal dan niet het bier zijn
is geen bier :{w
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_193253412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:50 schreef bitterbal het volgende:
heb echt helemaal geen zin in die gang verven
Hoe is het met je rug?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:56:18 #255
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_193253414
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Man man man, zo gaar als boter. ;(
Volgensmij is dat niet de correcte uitdrukking.

Google vindt van wel.
Bis vincit qui se vincit!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:56:36 #256
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_193253419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:56 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hoe is het met je rug?
goed :P
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:56:56 #257
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253425
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:56 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Volgensmij is dat niet de correcte uitdrukking.

Google vindt van wel.
Lokale verschillen wellicht. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:57:23 #258
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_193253432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:56 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Lokale verschillen wellicht. :P
heb je je hangmat al?
pi_193253434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:56 schreef bitterbal het volgende:

[..]

goed :P
Elke dag een klein stukje gang?
pi_193253435
mogguh :O
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:58:19 #261
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_193253445
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Elke dag een klein stukje gang?
Ja das nu het plan :P Volgende week wil ik de pergola doen
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:58:25 #262
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253448
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:57 schreef bitterbal het volgende:

[..]

heb je je hangmat al?
Bezorgtijd staat op 12.15 - 14.45. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:58:55 #263
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253454
Maar volgende week schijnt toch droog en zonnigish te worden, dus prima. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193253457
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja das nu het plan :P Volgende week wil ik de pergola doen
Is het veel oppervlakte?
Zonder wrijving geen glans
pi_193253460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja das nu het plan :P Volgende week wil ik de pergola doen
O, die ga je beitsen, toch?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:59:33 #266
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253465
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja das nu het plan :P Volgende week wil ik de pergola doen
Klinkt als een goed plan. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193253468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:59 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

O, die ga je beitsen, toch?
Zal jou eens beitsen O+
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:59:51 #268
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_193253469
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar volgende week schijnt toch droog en zonnigish te worden, dus prima. :+
ja klopt :Y
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:00:07 #269
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_193253473
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:59 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

O, die ga je beitsen, toch?
ja :P
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 10:00:09 #270
45833 crew  Fogel
pi_193253474
Moggûh!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:00:21 #271
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253475
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:59 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja klopt :Y
Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193253478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Zal jou eens beitsen O+
:o Rustâg!
pi_193253482
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:00 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja :P
Is de pergola al geschuurd of moet dat ook nog?
pi_193253483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:00 schreef Fogel het volgende:
Moggûh!
Eyo
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:01:11 #275
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_193253486
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:55 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik vind het niet sneu. Je moet wel heel naīef zijn om niet te snappen dat het onfrisse zaakjes zijn. En ja, wie zijn billen brandt, moet dan ook maar op de blaren zitten. Geen medelijden mee.
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten ;). Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja -O-. En dat is slechts één voorval.

Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_193253487
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook. :+
+1
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 10:02:06 #277
45833 crew  Fogel
pi_193253497
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_193253500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook. :+
Mee eens. Gister voelde als 35 graden aan.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:02:24 #279
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_193253501
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten ;). Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja -O-. En dat is slechts één voorval.

Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Niet met je eens. Het kan niet iedereen overkomen. Je doet er zelf actief aan mee. Het is niet nodig in Nederland.
Bis vincit qui se vincit!
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 10:03:20 #280
45833 crew  Fogel
pi_193253516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Mee eens. Gister voelde als 35 graden aan.
Mee eens! Het was 17 graden en ik zweette me kapot.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_193253521
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mee eens! Het was 17 graden en ik zweette me kapot.
Zelfs bij jou :o
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:04:01 #282
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253524
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten ;). Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja -O-. En dat is slechts één voorval.

Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 10:04:25 #283
45833 crew  Fogel
pi_193253528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Zelfs bij jou :o
Mag ook wel een keer, vorige week sneeuwde het nog.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:04:33 #284
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_193253534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.
Is een stap die die persoon dan zelf bewust maakt ja.
Bis vincit qui se vincit!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:04:40 #285
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193253535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 07:18 schreef crv het volgende:

[..]

jazeker, we mogen binnen een straal van 100km en binnen ons departement "vrij" reizen
daarbuiten hebben we nog steeds een vodje nodig en de grens mag je alleen over voor werk of dringende reden
In duitsland is de gestapo nog steeds aan het controleren op grensgangers die de grens over mogen en daar gelijk boodschappen proberen te doen. is "verboden" op het moment
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh die mogen wel gewoon boodschappen doen over de grens? Discriminatie :(
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_193253542
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mag ook wel een keer, vorige week sneeuwde het nog.
In delen van Zweden lag nog sneeuw zag ik.
Zonder wrijving geen glans
pi_193253549
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten ;). Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja -O-. En dat is slechts één voorval.

Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Jij weet helemaal niks over de mensen die ik ken en de dingen die ik heb gezien. Dus ik vind het een beetje vreemd om te stellen dat ik er makkelijk over praat.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 10:06:39 #288
45833 crew  Fogel
pi_193253559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

In delen van Zweden lag nog sneeuw zag ik.
Sneeuw ligt hier ook nog gewoon hoor, duurt wel even voordat het gesmolten is, zeker op wat hoogte (en als je hoog genoeg komt gaat de sneeuw helemaal niet weg). Zolang er geen nieuwe bij komt is het allang prima.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:09:47 #289
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_193253592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Is een stap die die persoon dan zelf bewust maakt ja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:02 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Niet met je eens. Het kan niet iedereen overkomen. Je doet er zelf actief aan mee. Het is niet nodig in Nederland.
Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.

Het punt is dat het lang niet altijd tokkies of mensen met criminele aanleg zijn. Lieve Hennie van de Dorpsstraat kan het ook ineens gaan doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.
Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.

Maar goed ik hou nu op met erover praten voordat mensen woorden of beelden gaan verdraaien en denken dat ik zelf zoiets heb meegemaakt.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_193253605
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Sneeuw ligt hier ook nog gewoon hoor, duurt wel even voordat het gesmolten is, zeker op wat hoogte (en als je hoog genoeg komt gaat de sneeuw helemaal niet weg). Zolang er geen nieuwe bij komt is het allang prima.
Denk dat ik in de winter ook maar eens die kant op ga. Wil ook sneeuw.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:11:06 #291
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_193253610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Denk dat ik in de winter ook maar eens die kant op ga. Wil ook sneeuw.
Lekker weertje dan nu voor jou :+.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:12:26 #292
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:09 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

[..]

Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.

Het punt is dat het lang niet altijd tokkies of mensen met criminele aanleg zijn. Lieve Hennie van de Dorpsstraat kan het ook ineens gaan doen.
[..]

Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.

Maar goed ik hou nu op met erover praten voordat mensen woorden of beelden gaan verdraaien en denken dat ik zelf zoiets heb meegemaakt.
Mja, ik heb zelf vooral dezelfde types die stap zien maken.

Maar aannemen dat anderen hier wereldvreemd zijn, is ook niet perse handig. Wij weten jouw geschiedenis niet, jij de onze niet.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193253627
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:11 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Lekker weertje dan nu voor jou :+.
Heb opzich niets tegen warmte hoor maar 25+ trek ik in Nederland wel slechter dan in bijv Spanje. Graad of 20-25 is voor mij prima hier.

Eigenlijk was dat het gister maar het voelde veel en veel warmer aan.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:14:22 #294
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193253642
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten ;). Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja -O-. En dat is slechts één voorval.

Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Ben het er niet mee eens dat het iedereen kan overkomen. Het is nog altijd een eigen keuze. Vaak zijn het, en vooral op jonge leeftijd, degenen die gewoon bij een groep willen horen en het geld is mooi meegenomen. Ze hadden ook voor een andere groep kunnen kiezen, een teamsport om maar wat te noemen. Als je jong bent overzie je de gevolgen van die keuze niet, maar neemt niet weg dat ook kinderen heus wel het verschil tussen goed en kwaad weten.
Bij anderen, meestal de 'oudere' personen, gaat het vaak gewoon om geld. En dan weet je echt wel degelijk waar je aan begint.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_193253670
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:09 schreef RockNijntje het volgende:

[..]


[..]

Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.

Het punt is dat het lang niet altijd tokkies of mensen met criminele aanleg zijn. Lieve Hennie van de Dorpsstraat kan het ook ineens gaan doen.
[..]

Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.

Maar goed ik hou nu op met erover praten voordat mensen woorden of beelden gaan verdraaien en denken dat ik zelf zoiets heb meegemaakt.
Nijn, je doet alsof jij alles van deze materie afweet en wij allemaal domme, naīeve types zijn die nog nooit buiten zijn geweest. Godver, ik schreef hier al artikelen over toen jij nog met duplo speelde _O-
pi_193253676
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nijn, je doet alsof jij alles van deze materie afweet en wij allemaal domme, naīeve types zijn die nog nooit buiten zijn geweest. Godver, ik schreef hier al artikelen over toen jij nog met duplo speelde _O-
:D
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:17:27 #297
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253687
Eindelijk een onderwerp waarbij de leeftijdkaart daadwerkelijk meespeelt inderdaad. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:17:32 #298
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_193253689
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mja, ik heb zelf vooral dezelfde types die stap zien maken.

Maar aannemen dat anderen hier wereldvreemd zijn, is ook niet perse handig. Wij weten jouw geschiedenis niet, jij de onze niet.
Ja precies, door wat je meemaakt vorm je beelden en meningen, dus dat verandert ook je hele leven. Ik dacht ook dat het bepaalde types waren, tot ik erachter kwam dat dit lang niet altijd zo is. Ik heb er toen meer begrip voor gekregen en vind het sneu voor de mensen zelf, maar vooral voor de familie. Ondanks dat ik het nog steeds gruwelijk dom vind, oordeel ik sindsdien wel minder hard over ze, omdat de situaties vaak veel complexer zijn dan je als buitenstaander kunt zien.

Om die reden zou ik mensen die anders denken ook niet wereldvreemd noemen. Iedereen heeft in zijn leven andere dingen gezien en meegemaakt en andere indrukken gekregen en dat is helemaal prima!
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:17:55 #299
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193253694
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:17 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ja precies, door wat je meemaakt vorm je beelden en meningen, dus dat verandert ook je hele leven. Ik dacht ook dat het bepaalde types waren, tot ik erachter kwam dat dit lang niet altijd zo is. Ik heb er toen meer begrip voor gekregen en vind het sneu voor de mensen zelf, maar vooral voor de familie. Ondanks dat ik het nog steeds gruwelijk dom vind, oordeel ik sindsdien wel minder hard over ze, omdat de situaties vaak veel complexer zijn dan je als buitenstaander kunt zien.

Om die reden zou ik mensen die anders denken ook niet wereldvreemd noemen. Iedereen heeft in zijn leven andere dingen gezien en meegemaakt en andere indrukken gekregen en dat is helemaal prima!
Dude, dat laatste is precíes wat je nu aan het doen bent. _O- _O- _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:18:35 #300
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_193253700
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:17 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dude, dat laatste is precíes wat je nu aan het doen bent. _O- _O- _O-
Niet hoe het bedoeld is dan in ieder geval. Sorry als het zo overkwam.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')