SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Het is een enorme eer voor me dat er over mij geroddeld wordtquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja zo doen we het normaal als we over Strani roddelen, maar helemaal vergeten deze keer
Over jouw roddelen is vooral face-to-face leuk. Als jij bent uitgeschakeld op Jitsiquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is een enorme eer voor me dat er over mij geroddeld wordt
Volgens mij is zoiets me wel eens overkomen ja, en dan snel proberen de boel te spinnen zodat het toch nog lijkt te kloppenquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:12 schreef skysherrif het volgende:
Hebben jullie wel eens een dm over iemand gestuurd per ongeluk naar de persoon in kwestie omdat je dms door elkaar liepen
Pizza's en ovenlasagnas kunnen ook in de oven hoorquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik had dus weer geen oven![]()
Al had ij die zo ingeruild voor mijn magnetron zodat ik wel pizzas kon maken. Of van die kant en klare ovenlasagnas
En ik had echt een klote keukentje dus ik had er gwn geen zin in. At ook meestal toen nog bij unitas gwn trouwens doordeweeks. Al snap ik niet hoe ik daar nooit voedselvergifiting kreeg
quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ach ja, dat matcht ook wel met zijn eigen naïviteit
University of Kent, en dan de Canterbury campus (er zijn nogal wat andere campussen, maar deze is de leukstequote:Op donderdag 21 mei 2020 18:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh wowow zo lang. Welke uni?
Wel gaaf zeg
quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:12 schreef skysherrif het volgende:
Hebben jullie wel eens een dm over iemand gestuurd per ongeluk naar de persoon in kwestie omdat je dms door elkaar liepen
Oh oh wat zijn jullie populair!quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens mij is zoiets me wel eens overkomen ja, en dan snel proberen de boel te spinnen zodat het toch nog lijkt te kloppen
Leuk dat jullie dat dan wel eens doen! Je hoeft natuurlijk als stel ook niet altijd maar hetzelfde te etenquote:
Neequote:
Is me nog nooit overkomen, maar ik vind via dm communiceren vaak wel irritant. Als ik in meerdere gesprekken zit dan is het wel uitkijken inderdaad.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:12 schreef skysherrif het volgende:
Eet smakelijk!quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:12 schreef Arizona het volgende:
Oe ik ga eten, de zalm met dille en citroen wordt nu geserveerd!
Jaaaa wel in de oven. Ik bedoel die had ik graag willen hebben in mn eerste jaar ipv mn magnetron hahaquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:14 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Pizza's en ovenlasagnas kunnen ook in de oven hoorHeb ik toen gedaan en ik ben er nog!
Ik had de paar maanden dat ik in een studentenhuis woonde echt een klein crappy keukentje die we ook met zijn vijven moesten delen (en vaak kwamen er ook vrienden daar chillen en het was een huisje zonder grote gezamenlijke woonkamer of ander soort ruimte). Mijn eigen flatje had toen wel een lekker grote keukenHeb ik ook nog een tafeltje neergezet zodat ik een soort kookeiland had.
Slimmerd hoor, deze.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:14 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Pizza's en ovenlasagnas kunnen ook in de oven hoorHeb ik toen gedaan en ik ben er nog!
Ik had de paar maanden dat ik in een studentenhuis woonde echt een klein crappy keukentje die we ook met zijn vijven moesten delen (en vaak kwamen er ook vrienden daar chillen en het was een huisje zonder grote gezamenlijke woonkamer of ander soort ruimte). Mijn eigen flatje had toen wel een lekker grote keukenHeb ik ook nog een tafeltje neergezet zodat ik een soort kookeiland had.
Nee precies, werkt best handig zo. Als ze volgende maand met deze cursus klaar is wil ik dit eigenlijk wel zeker eens per week blijven doenquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Leuk dat jullie dat dan wel eens doen! Je hoeft natuurlijk als stel ook niet altijd maar hetzelfde te eten
Oh dan las ik het even verkeerdquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jaaaa wel in de oven. Ik bedoel die had ik graag willen hebben in mn eerste jaar ipv mn magnetron haha
Ohh met zijn vijfen 1 keuken en geen woonkamer is wel echt niet te doen ja. Vandaar ook dat het maar een paar maanden was?
Wooj nu met 2 huisgenoten, maar we wonen gewoon in een 'huis' dus mooie grote keuken en woonkamer
Ja ik vond hem ook wel goed uitgevogeld van mezelfquote:
twitter:DTpersfoto twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:45:58Strand Scheveningen, Hemelvaartsdag 14:38 uur, best ouderwets druk https://t.co/J94kDPFHGF reageer retweet
twitter:LaraRense twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:32:56Hoe vinden jullie zelf dat het gaat vandaag? https://t.co/KffMaXkG7K reageer retweet
Zo even lezen, we zijn ook hier aan de bbq begonnen ja ☺️quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:20 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh dan las ik het even verkeerd![]()
Nee dat was wel echt lastigEr waren op de campus wel andere accommodatie mogelijkheden met grotere keukens enzo en dat je je eigen badkamer had, maar die waren dan én heel veel duurder én je zat midden op de campus dichtbij de nachtclub enzo, en dat huisje waar ik zat was wat meer "afgezonderd" en rustiger.
Maar op een gegeven moment trok ik het echt niet en ben ik off-campus gaan wonen in het stadje zelf. Het was daar allemaal zo dicht bij elkaar dat de loopafstand van mijn eigen flatje niet eens echt veel groter was dan van het campushuisje naar mijn faculteit.
Ah dat is wel een stuk fijner dan ja!
Heb jij even mazzelquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zo even lezen, we zijn ook hier aan de bbq begonnen ja ☺️
Bij mij in het dorp ook meerdere groepen gezien. Waaronder een fietser die wel erg dicht bij mij kwam omdat hij naast een ander bleef fietsenquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:39 schreef Momo het volgende:
twitter:DTpersfoto twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:45:58Strand Scheveningen, Hemelvaartsdag 14:38 uur, best ouderwets druk https://t.co/J94kDPFHGF reageer retweet
twitter:LaraRense twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:32:56Hoe vinden jullie zelf dat het gaat vandaag? https://t.co/KffMaXkG7K reageer retweet
Wow, had echt niet gedacht dat veel mensen dan ook gewoon blijven.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:39 schreef Momo het volgende:
Dat laatste maak ik al wekenlang mee. Voornamelijk boomers waar de liefde denk ik over is en die op anderhalve meter VAN ELKAAR afstand nemen tijdens het fietsen, ik vermoed dat die ook al in aparte bedden slapen thuis.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bij mij in het dorp ook meerdere groepen gezien. Waaronder een fietser die wel erg dicht bij mij kwam omdat hij naast een ander bleef fietsen
quote:Met een klap op haar wang werd Anja wakker. Ze keek geschrokken om zich heen en zag toen een stel lachende kinderen waarvan er één de bal oppakte waarmee ze zojuist in het gezicht was getrapt. Ze riepen nog iets, waarvan de betekenis ongetwijfeld beledigend was maar voor de straattaal van de huidige tijd was Anja's woordenschat niet recent genoeg bijgewerkt.
Terwijl de kinderen doorvoetbalden krabbelde Anja voorzichtig op. Hoewel ze zich niet herinnerde hoe ze hier was terechtgekomen, begreep ze vrij snel dat ze zich blijkbaar in een woonwagenkamp bevond en dat ze in slaap was gevallen tegen een bijzonder slecht onderhouden stacaravan. Net op dat moment ging de deur van de caravan open en stond ze oog in oog met een vrouw voor wie Anja's aanwezigheid duidelijk een onplezierige ontdekking was.
"Wie ben jij? Wat moet je hier?" De vrouw keek Anja aan met een mengeling van wantrouwen en agressiviteit. "Ik geloof dat ik hier in slaap ben gevallen vannacht," antwoordde Anja, waarna ze zich voor dit feit verontschuldigde. "Je stinkt nogal," stelde de vrouw schaamteloos vast. Anja keek gegeneerd naar beneden waar haar bijna vastgekoekte badjas inderdaad zorgde voor een zeer onprettige geur.
"Nou, kom maar even binnen dan," zei de nog altijd geïrriteerde vrouw. "Je kan je douchen, wat eten en wat drinken en daarna moet je wel oprotten. Ik heb er geen zin dat ik jou nou elke dag zo tegenkom dus je zoekt maar een ander plekje om dakloos te gaan liggen wezen."
Anja knikte gedwee en liep achter de vrouw de caravan in. Even flitsten beelden van haar eigen gedwongen verblijf in een caravan door haar hoofd, maar ze werd meteen naar het heden getrokken door de nogal schelle stem van de bewoonster. "Hier heb je een handdoek, trek dat vieze ding uit en ga douchen," commandeerde ze, waarna ze zelf door de deur naar buiten verdween.
Anja deed wat van haar gevraagd werd. Na een gevecht op leven en dood met de hardnekkige viezigheid op haar huid en in haar haar, sloeg Anja de handdoek om zich heen en keek ze door het raam om te zien of de vrouw zich ergens in de buurt bevond. Op dat moment hoorde ze gestommel op het dak. Eenmaal naar buiten gelopen zag Anja de vrouw, die wild aan de TV-antenne aan het trekken was. De vrouw zag Anja staan en onderbrak haar bezigheid. "Ja dat ding moet van het dak. Het is puur gif. Die golven krijg je allemaal ziektes van. Dat wil de overheid, die wil ons allemaal dood hebben. En als je het overleeft dan maken ze je alsnog kapot met wat ze op TV allemaal zeggen. Het zijn leugenaars, stuk voor stuk!"
De vrouw ging verder met haar taak terwijl Anja zich vertwijfeld afvroeg met wat voor persoon ze hier te maken had. Natuurlijk was ze dankbaar voor de douche maar de tirade van een moment geleden deed haar vermoeden dat ze in het gezelschap was van een typische boze burger, die haar dagen hoogstwaarschijnlijk doorbrengt met het in hoofdletters en zeer slecht Nederlands plaatsen van soortgelijke alternatieve feiten op het internet. Op dat moment vloog de antenne met een sierlijke zwaai van het dak en tegen het gezicht van Anja.
Een half uurtje later was het bloeden eindelijk gestopt en zat Anja nog een beetje natrillend op het bankje voor de caravan. "Ja sorry nog hè," riep de vrouw vanuit de keuken van het foeilelijke bouwwerk. "Maar je had daar ook niet moeten gaan staan natuurlijk, dat was gewoon dom." Ondertussen kwam ze met twee koppen koffie naar buiten lopen. "Ik heet trouwens" - en op dat moment werd een bal tegen de caravan geschopt. De vrouw gaf woedend de kop aan Anja, die geen tijd kreeg om het voorwerp op zo'n manier vast te pakken dat ze haar handen er niet aan zou branden, en rende met geheven arm in de richting van de schuldige. Het schouwspel dat er op volgde was geen prettig gezicht, maar het leek Anja onwaarschijnlijk dat het jongetje ooit opnieuw deze fout zou maken.
"Kutjoch," foeterde de vrouw nog terwijl ze haar inmiddels wat afgekoelde kopje weer in ontvangst nam. Het volgende doelwit van haar ongeremde woede bleek een auto te zijn die volgens haar al enkele dagen voor het kamp heen en weer reed. "Ja die zijn van de regering, die komen ons bespioneren natuurlijk want ze weten dat wij weten waar ze mee bezig zijn," stelde de vrouw, terwijl ze haar middelvinger omhoog stak in de richting van het toch vrij onschuldig ogende voertuig.
"Nou, koffie op nou en wegwezen, ga maar naar het Leger des Heils of zo," vervolgde ze. "Ik ben Moeder Theresa niet." Anja nam de laatste slok koffie en stond op. Net toen ze de vrouw de hand wilde schudden hoorde ze een man woest scheldend richting de caravan lopen, met aan zijn hand een huilend jongetje. Terwijl de Eerste Woonwagenoorlog zich leek te ontvouwen, verliet Anja stilletjes het kamp.
Amsterdam, daar moest ze naar toe. Eindelijk naar huis.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat laatste maak ik al wekenlang mee. Voornamelijk boomers waar de liefde denk ik over is en die op anderhalve meter VAN ELKAAR afstand nemen tijdens het fietsen, ik vermoed dat die ook al in aparte bedden slapen thuis.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat laatste maak ik al wekenlang mee. Voornamelijk boomers waar de liefde denk ik over is en die op anderhalve meter VAN ELKAAR afstand nemen tijdens het fietsen, ik vermoed dat die ook al in aparte bedden slapen thuis.
quote:
Ons straanke heej zunne pen nie in zunne kont zitte nèh, wènne gek zeetie!quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:07 schreef MMF93 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat kende gij toch schrijven he straan.
Napalm een optie?quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:08 schreef MMF93 het volgende:
De studenten die naast ons wonen zijn helaas weer terug van hun corona-vakantie. Daar gaat onze rust
Hahaha mooi dit. Zo praten ze dus in het dorp waar ik geboren ben, das toch prachtigquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Ons straanke heej zunne pen nie in zunne kont zitte nèh, wènne gek zeetie!
JAAAAAA ANJA MEETS GREDAquote:
Ja maar straks hebben wij dr ook last van. Ik heb echt een plaatselijk verdelg-middel nodigquote:
Podver Ceequote:
De ironiequote:Op donderdag 21 mei 2020 20:19 schreef Aoibhin het volgende:
Zul je net zien; ik maandenlang een schrijfcursus volgen bij Anja, en vervolgens wordt Strani het schrijftalent van dit forum door zijn Anja-verhaaltjes
Jammerquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:08 schreef MMF93 het volgende:
De studenten die naast ons wonen zijn helaas weer terug van hun corona-vakantie. Daar gaat onze rust
Ik ben echt zo giga-onzeker over die dingen hequote:Op donderdag 21 mei 2020 20:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De ironie
Ik ben heel benieuwd naar jouw verhalen hoor, ik weet zeker dat die ook goed zijn want jij bent ook goed met woorden!
Snap dat je je wel schuldig voelt, maar het was een ongelukje toch? Zal je vriend vast wel begrijpenquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:26 schreef Arizona het volgende:
Ik heb net in de tuin gewerkt en toen heb ik met de kruiwagen een hagelnieuwe (door mijn vriend) gelegde terrastegel beschadigd (de kruiwagen rolde niet maar gleed) en nu voel ik mij heel roten mijn vriend is niet thuis en hij reageert niet op mijn treurige appjes
Ik ben ook heel onzeker hoor, wat dat betreft snap ik je primaquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:31 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik ben echt zo giga-onzeker over die dingen heEen van mijn motivaties om die cursus te doen was ook om mezelf in het diep te gooien; door je huiswerk in de klas te bespreken MOEST ik wel door die faalangst en dat perfectionisme heen.
[..]
Snap dat je je wel schuldig voelt, maar het was een ongelukje toch? Zal je vriend vast wel begrijpen
Klinkt heerlijk zo'n dagquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:30 schreef Arizona het volgende:
En het was zo'n mooie dag, vanmorgen gewandeld in een prachtig, voor ons nog totaal onbekend natuuurgebied op een halfuurtje rijden van ons huis. En een milkshake bij de McD gehaald en in het tuincentrum leuke plantjes gescoord en een bartafel en -stoelen voor in de tuin voor een heel mooi prijsje en lekker gebbq-d en dan eindigt de dag zo
Je kunt lelijk uitschieten met zo’n kruiwagen hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:34 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk zo'n dag![]()
Echt laat een zo'n dingetje niet de boel verpesten. Ik snap het wel, maar uiteindelijk is het gewoon 1 krasje op iets heel moois (letterlijk en figuurlijk
).
Zal hem vast niet opvallen door de mooie tuinquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De ironie
Ik ben heel benieuwd naar jouw verhalen hoor, ik weet zeker dat die ook goed zijn want jij bent ook goed met woorden!
@:Strani het is weer een pareltje hoor!
[..]
Jammer
Ik heb net in de tuin gewerkt en toen heb ik met de kruiwagen een hagelnieuwe (door mijn vriend) gelegde terrastegel beschadigd (de kruiwagen rolde niet maar gleed) en nu voel ik mij heel roten mijn vriend is niet thuis en hij reageert niet op mijn treurige appjes
Oooo jawelquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zal hem vast niet opvallen door de mooie tuin
Ja shit, nu weet iedereen waar ik woonquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je kunt lelijk uitschieten met zo’n kruiwagen hoor.
[ afbeelding ]
Ja ik heb het altijd al heel extreem gehad. Dingen niet doen want het gevoel "dat kan ik toch niet perfect of anderen kunnen het beter, of het is simpelweg niet goed genoeg". Daarmee ook uitstelgedrag om iets af te maken (want 'als ik er later nog even aan werk wordt het vast nóg beter!'), moeite om iets met anderen te delen wegens angst op kritiek, geen initiatief durven te nemen (school, werk, vriendschappen, daten, etc.) wegens angst op afwijzing/afkeuring.quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook heel onzeker hoor, wat dat betreft snap ik je prima.
Vast wel, maar het is zo klote, hij heeft dat stuk van het terras eergisteren gelegd
Whehehehequote:Op donderdag 21 mei 2020 20:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je kunt lelijk uitschieten met zo’n kruiwagen hoor.
[ afbeelding ]
Het heeft gesmaakt dus neem ik aan?quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:42 schreef skysherrif het volgende:
Even op bed gaan liggen om uit te buiken
Gierenquote:
Ik ook, ik deed (en soms nog doe) dingen ook maar liever niet, want als je ze niet doet kun je er ook niet in falen of niet om afgewezen worden. Dat is bij mijn therapie ook wel aan de orde gekomen. Ik ben er nog lang niet vanaf, maar het helpt wel om te denken: nou en, dan wórd je afgewezen. En dan? Wat is dan het allerergste dat er kan gebeuren?quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja ik heb het altijd al heel extreem gehad. Dingen niet doen want het gevoel "dat kan ik toch niet perfect of anderen kunnen het beter, of het is simpelweg niet goed genoeg". Daarmee ook uitstelgedrag om iets af te maken (want 'als ik er later nog even aan werk wordt het vast nóg beter!'), moeite om iets met anderen te delen wegens angst op kritiek, geen initiatief durven te nemen (school, werk, vriendschappen, daten, etc.) wegens angst op afwijzing/afkeuring.
Ja dat is dan zeker heel zondeIk had vorig jaar ook per ongeluk een heel grote kras op de gloednieuwe tv gemaakt toen ik viel met een glas in mijn handen. Voelde me toen ook echt enorm schuldig. Maar echt; ongelukjes kunnen gebeuren.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Gieren![]()
![]()
Maar moet zeggen dat die tuin dan sowieso al niet echt mooi was hoor Arizona! Nogal een kale zanderige bende verderDus vriendlief moet niet zeiken!
Jaaaa we hadden ook salade met tonijnquote:
Ja ik wil er ook graag over in therapie. Nu met corona en dat alles zo wegvalt en die faalangsten komen weer extra naar boven, weet ik ook dat ik dat zeker wel weer wilquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook, ik deed (en soms nog doe) dingen ook maar liever niet, want als je ze niet doet kun je er ook niet in falen of niet om afgewezen worden. Dat is bij mijn therapie ook wel aan de orde gekomen. Ik ben er nog lang niet vanaf, maar het helpt wel om te denken: nou en, dan wórd je afgewezen. En dan? Wat is dan het allerergste dat er kan gebeuren?
Koffiequote:Op donderdag 21 mei 2020 20:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jaaaa we hadden ook salade met tonijn
En verder het gebruikelijke op de bbq
Maar nu het hoogtepunt. Een kopje koffie 😍
Dan zit er er maar 1 ding op @Aoibhin Gooi iets in dit forum.quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De ironie
[..]
Sochtends is koffie fijn, maar na het eten is het wel een stantaard ritueel bij me.quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Koffie![]()
Dat drink ik 's avonds eigenlijk nooit. Giet er 's ochtends al teveel in
Maar wel lekker na een maaltijd
Lekker he, een kopje koffie na het etenquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jaaaa we hadden ook salade met tonijn
En verder het gebruikelijke op de bbq
Maar nu het hoogtepunt. Een kopje koffie 😍
MIjn ervaring met therapie is heel positief, zeker in combinatie met mindfulness. Overall zit ik nu beter in mijn vel dan driekwart jaar geleden. Maar ik heb wel geaccepteerd dat ik ook slechte momenten zal blijven houden. Leven is lijden, ik hou van die uitspraakquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja ik wil er ook graag over in therapie. Nu met corona en dat alles zo wegvalt en die faalangsten komen weer extra naar boven, weet ik ook dat ik dat zeker wel weer wilLastige is ook dat ik op mijn 8e een ASS-diagnose heb gekregen waarvan ik sindsdien altijd sterk heb getwijfeld of die wel klopt. Ook al staat die niet meer in mijn dossier nu, voor de volledigheid meld ik dat dan wel aan een therapeut. Ik hoop gewoon echt dat ik ook een therapeut neemt die mijn twijfel daarover serieus neemt en niet denkt 'oh, maar je hebt toch al een antwoord?'
Ja ze zijn al vanaf 1uur vanmiddag zoveel lawaai aan het maken in de tuin, we kunnen in de woonkamer gewoon letterlijk verstaan wat ze zeggenquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De ironie
[..]
Jammer
quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:07 schreef MMF93 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat kende gij toch schrijven he straan. Staan weer mooie zinnen in!
En die Anja toch he, ze maakt wat mee in dr schrale leventje
quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Ons straanke heej zunne pen nie in zunne kont zitte nèh, wènne gek zeetie!
quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
JAAAAAA ANJA MEETS GREDA![]()
![]()
![]()
Hardop gieren ook om Anja's gebrek aan woordenschat![]()
En de Eerste Woonwagenoorlog
Blij dat jullie het weer op prijs stellenquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De ironie
[..]
Jammer
Heerlijk ja! Maar ik eet en slaap sowieso wat later, 19:00 moet ik meestal nog kokenquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Lekker he, een kopje koffie na het eten
Maar voor mij zou dit ook al te laat zijn voor koffie, na 19:00 uur moet ik geen koffie meer drinken.
[..]
MIjn ervaring met therapie is heel positief, zeker in combinatie met mindfulness. Overall zit ik nu beter in mijn vel dan driekwart jaar geleden. Maar ik heb wel geaccepteerd dat ik ook slechte momenten zal blijven houden. Leven is lijden, ik hou van die uitspraak![]()
Ik zou zéker therapie proberen als ik jou was, het kan nooit kwaad met dingen als faalangst aan de slag te gaan!
Heel erg herkenbaar hoor!! En wat @Arizona zegt, bij mij heeft therapie hier ook echt fantastisch bij geholpen. Het is zo fijn als je inzicht krijgt in waarom je er bang voor bent en welke manieren je kunnen helpen om het tóch aan te gaan. En als je het eenmaal aangegaan bent heb je gelijk bewijs voor de volgende keer om aan terug te denken, dat het wel meeviel en dat het goed gegaan is. En de keer daarna gaat het dan weer beter en dan heb je weer een stukje extra bewijs. Zo werkt het bij mij in ieder geval. Als ik nu weer ergens bang voor ben kan ik aan de 1000 dingen van de afgelopen 6 jaar terugdenken waar ik bang voor was maar die ik aangegaan ben en 'overleefd' hebquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja ik heb het altijd al heel extreem gehad. Dingen niet doen want het gevoel "dat kan ik toch niet perfect of anderen kunnen het beter, of het is simpelweg niet goed genoeg". Daarmee ook uitstelgedrag om iets af te maken (want 'als ik er later nog even aan werk wordt het vast nóg beter!'), moeite om iets met anderen te delen wegens angst op kritiek, geen initiatief durven te nemen (school, werk, vriendschappen, daten, etc.) wegens angst op afwijzing/afkeuring.
Ja dat is dan zeker heel zondeIk had vorig jaar ook per ongeluk een heel grote kras op de gloednieuwe tv gemaakt toen ik viel met een glas in mijn handen. Voelde me toen ook echt enorm schuldig. Maar echt; ongelukjes kunnen gebeuren.
Wij eten meestal vrij vroeg, rond half 6. Om 19:00 heb ik de koffie dus ruimschoots opquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heerlijk ja! Maar ik eet en slaap sowieso wat later, 19:00 moet ik meestal nog koken
Wellicht als je kort uitlegt wat het is lees ik het ook!!quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:10 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Blij dat jullie het weer op prijs stellen
Zal ik vast nog gaan doen!quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:02 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dan zit er er maar 1 ding op @:Aoibhin Gooi iets in dit forum.
Waar ik zelf wel benieuwd naar ben is een kijkje in het hoofd van Daði Freyr. Bijna overal als winnaar gekozen, maar het mocht niet zo zijn
Nee niet eens zozeer vanwege slaapritme. Ik drink gewoon veel koffie 's ochtends en dan vind ik de caffeïne voor de rest van de dag wel weer genoeg geweest. Ook omdat ik 's middags veel thee drink.quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Sochtends is koffie fijn, maar na het eten is het wel een stantaard ritueel bij me.
Savonds bewust niet voor slaapritme?
Deze SC is de thuishaven van de sage van Anja, en dit is de meest recente update van haar troosteloze levenquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wellicht als je kort uitlegt wat het is lees ik het ook!!
quote:
quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:36 schreef ato het volgende:
@:strani geweldig weer dat verhaal van Anja, arme meid.
Het probleem is dat we na al die tijd nog steeds niet weten wat voor stijl Aoibhin heeftquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:38 schreef ato het volgende:
Miscchien kunnen jullie duo schrijvers worden Strani en Aoibhin?
Een soort Nicki French?
Heel fijn dat het zo goed werkt bij jou!quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:05 schreef Arizona het volgende:
MIjn ervaring met therapie is heel positief, zeker in combinatie met mindfulness. Overall zit ik nu beter in mijn vel dan driekwart jaar geleden. Maar ik heb wel geaccepteerd dat ik ook slechte momenten zal blijven houden. Leven is lijden, ik hou van die uitspraak![]()
Ik zou zéker therapie proberen als ik jou was, het kan nooit kwaad met dingen als faalangst aan de slag te gaan!
Rot dat jullie er zoveel last van hebbenquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:07 schreef MMF93 het volgende:
[..]
Ja ze zijn al vanaf 1uur vanmiddag zoveel lawaai aan het maken in de tuin, we kunnen in de woonkamer gewoon letterlijk verstaan wat ze zeggen. En wij willen zo naar bed gaan, maar onze slaapkamer zit ook nog eens aan de tuin kant dus dat gaat m niet worden denk ik.
Oooh dat is ook balen zeg, maar daar kun je niks aan doen toch!
En @:aoibhin ik ben ook benieuwd hoor, naar jouw schrijf-avonturen!
Ik begin meestal met koken rond een uur of 17.30 (snijwerk enzo), maar dan duurt het meestal even voor ik ook echt de boel klaar ga maken. We eten hier vooral rond een uur of 19:00, maar soms ook wat later. Vroeger dan dat komt echt zelden voor.quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heerlijk ja! Maar ik eet en slaap sowieso wat later, 19:00 moet ik meestal nog koken
quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:38 schreef ato het volgende:
Een soort Nicki French?
Fijn hoor!quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:12 schreef Strani het volgende:
Zo dat was weer een fijne wandeling. Lekker rustige route genomen zodat we ons nog geen zorgen hoefden te maken over wel of niet een mondkapje op.
Och hemel, Anja uitlegquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wellicht als je kort uitlegt wat het is lees ik het ook!!
Oeh ja, dat lijkt me ook mooiquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:46 schreef Aoibhin het volgende:
Ik kijk nu zo'n Simon & Garfunkel special van Nick & Simon en vind het leuker dan verwacht
De nacht is ook veel te fijn om slapend mee te makenquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik begin meestal met koken rond een uur of 17.30 (snijwerk enzo), maar dan duurt het meestal even voor ik ook echt de boel klaar ga maken. We eten hier vooral rond een uur of 19:00, maar soms ook wat later. Vroeger dan dat komt echt zelden voor.
En slapen doe ik al helemaal laat vaak
Ik word bijna nieuwsgierig 😒quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Och hemel, Anja uitleg@:Strani doe jij het even?
Dr who nog nooit gezien, behalve 1 scene op youtube over vincent van gogh en altijd traantjes bij die scene die is zo mooiquote:Op donderdag 21 mei 2020 22:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Oeh ja, dat lijkt me ook mooi![]()
Ik vond hun 'The Dream'-programma's ook meestal wel leuk![]()
Maar ik kijk nu Doctor Who, dus die gaat op de lijst voor later
Aoibhin heeft een schrijfcursus gevolgd bij ene Anja. De kleine beetjes informatie die ze daarover op het forum postte hebben geleid tot de Anja-saga van Strani, een licht uitvergrote versie van de werkelijkheidquote:
Die ga ik ook wel terugkijken! Sowieso dat 'The Dream' was ook altijd leuk met die driequote:Op donderdag 21 mei 2020 21:46 schreef Aoibhin het volgende:
Ik kijk nu zo'n Simon & Garfunkel special van Nick & Simon en vind het leuker dan verwacht
Perfecte samenvatting, deze kunnen we voortaan altijd gebruiken!quote:Op donderdag 21 mei 2020 22:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Aoibhin heeft een schrijfcursus gevolgd bij ene Anja. De kleine beetjes informatie die ze daarover op het forum postte hebben geleid tot de Anja-saga van Strani, een licht uitvergrote versie van de werkelijkheid
Bedankt, dat heb je mooi gezegd!quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:13 schreef MMF93 het volgende:
[..]
Heel erg herkenbaar hoor!! En wat @:arizona zegt, bij mij heeft therapie hier ook echt fantastisch bij geholpen. Het is zo fijn als je inzicht krijgt in waarom je er bang voor bent en welke manieren je kunnen helpen om het tóch aan te gaan. En als je het eenmaal aangegaan bent heb je gelijk bewijs voor de volgende keer om aan terug te denken, dat het wel meeviel en dat het goed gegaan is. En de keer daarna gaat het dan weer beter en dan heb je weer een stukje extra bewijs. Zo werkt het bij mij in ieder geval. Als ik nu weer ergens bang voor ben kan ik aan de 1000 dingen van de afgelopen 6 jaar terugdenken waar ik bang voor was maar die ik aangegaan ben en 'overleefd' heb.
Ik hoop iig dat je die rust in je hoofd ooit ook mag vinden, want dat is zo'n opluchting
Neeee wat doe je haar aan!quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:37 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]![]()
Ik vrees dat het niet snel beter voor haar gaat worden @:ato!
Hehe leuk idee welquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:38 schreef ato het volgende:
Een soort Nicki French?
Luxeprobleem! In mijn AH verkopen ze ook kleinere verpakkingen, maar als dat beter voor jou uitkomt wil ik daar best over zwijgenquote:Op donderdag 21 mei 2020 22:19 schreef Prisha het volgende:
Hoi! Nou ik heb ze eindelijk! Het zijn alleen wat veel![]()
[ link | afbeelding ]
OH NEE FUCK DIE LINK OOK ECHTquote:
Van dat The Dream heb ik alleen wat vlagen gezienquote:Op donderdag 21 mei 2020 22:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Oeh ja, dat lijkt me ook mooi![]()
Ik vond hun 'The Dream'-programma's ook meestal wel leuk![]()
Maar ik kijk nu Doctor Who, dus die gaat op de lijst voor later
Cijfers voor de klas oplezen is ook wel een twijfelachtige aanpak trouwens.quote:Op donderdag 21 mei 2020 22:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Bedankt, dat heb je mooi gezegd!![]()
Ik hoop ook echt los te komen van die faalangsten en het perfectionisme. Ik heb er op school vroeger ook zoveel last van gehad. Ik kon echt overstuur worden als ik een 9 had verwacht en het werd een 8. Ik leg de lat heel vaak gewoon heel hoog. En als ik iets echt verprutst had (en had sowieso vaak black-outs en paniekaanvallen) dan werd ik echt létterlijk ziek van het idee dat mijn cijfer voor de klas opgelezen werd. En met daten etc. ook drama; ik durf geen initiatief te nemen omdat ik veel te bang ben voor een afwijzing, of dat ik moet "concurreren" met andere vrouwen. Het beheerst echt mijn hele leven.
Ja nou ja, 's nachts Fok ik vooralquote:Op donderdag 21 mei 2020 22:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De nacht is ook veel te fijn om slapend mee te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |