abonnement Unibet Coolblue
pi_193214148
Wie gaat die mondkapjes nog meer boycotten? We moeten verplicht dik betalen voor mondkapjes die niet werken, en krijgen een boete als we zo'n ding niet hebben of als we een medisch mondkapje hebben wat wel werkt :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_193214240
Hoe duur is zo’n mondkapje dan, en hoe lang kan ik ‘m ophouden?

Ik snij wel een onderbroek van het buurmeisje aan flarden en trek er een touwtje door, veel beter
-nee-
pi_193214464
Wij hebben ze al gekocht. Mijn vriendin moet vaak met de tram dus voor haar sowieso nodig. Ik ga hem in het OV dragen omdat ik een mak schaap ben. Ouderdom leert wel dat het verzetten als individu toch geen zak helpt. Voel me straks een kuddedier met dat ding om mijn mond maar goed dat ben ik op dat moment ook dus geheel terecht dat ik me dan wat slecht voel.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 mei 2020 @ 21:36:18 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193214493
Ik skip het OV wel, is hier toch vrij waardeloos.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 19 mei 2020 @ 21:50:05 #5
88815 The_Emotion
98.3
pi_193214737
Ik heb wel mondkapjes thuis liggen, dus als het nodig is kan ik met het ov.
Wat ik toch al bijna nooit doe :')
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_193214783
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:50 schreef FernandoMartinez het volgende:
Ik heb wel mondkapjes thuis liggen, dus als het nodig is kan ik met het ov.
Wat ik toch al bijna nooit doe :')
better safe then sorry (je kan het beter hebben dan niet hebben terwijl je het nodig hebt).
pi_193214791
Wel allemaal een warmtepomp.
Maar ondertussen:


Op naar een miljard kapjes per dag. We doen het samen _O_

[ Bericht 10% gewijzigd door Jed1Gam op 19-05-2020 22:02:13 ]
pi_193214842
Ik ga al met auto en mondkapje koop ik niet..

Het is sowieso al belachelijk dat men een foute masker op OV moeten. Het is alsof Mark en Jaap graag iedere Nederlanders een groepsimmuniteit willen kweken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_193214848
Zoals al 100 keer gezegd is in dit subforum: het dragen van een niet chirurgisch-mondkapje is geen garantie dat je het virus niet op kan lopen, maar het beschermt heel wat beter dan niets dragen.
En een mondkapje draag je in eerste instantie niet om jezelf te beschermen, maar vooral om anderen te beschermen voor jezelf.

Betaal dus gewoon die ene Euro en zeik niet zo. Of vind je die bespaarde Euro de moeite waard om lekker recalcitrant geen kapje te dragen en heb je maling aan geïrriteerde medereizigers en interesseert het je ook niets dat een BOA je een boete van 400 Euro kan geven?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193215076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zoals al 100 keer gezegd is in dit subforum: het dragen van een niet chirurgisch-mondkapje is geen garantie dat je het virus niet op kan lopen, maar het beschermt heel wat beter dan niets dragen.
En een mondkapje draag je in eerste instantie niet om jezelf te beschermen, maar vooral om anderen te beschermen voor jezelf.

Betaal dus gewoon die ene Euro en zeik niet zo. Of vind je die bespaarde Euro de moeite waard om lekker recalcitrant geen kapje te dragen en heb je maling aan geïrriteerde medereizigers en interesseert het je ook niets dat een BOA je een boete van 400 Euro kan geven?
Je post lijkt logisch en correct. Als je kijkt vanuit het perspectief dat iemand gewoon alles maar opvolgt en gelooft wat hem verteld wordt. De meeste mensen beseffen ondertussen gelukkig ook wel dat het allemaal nogal meevalt, IC was een probleem vanwege wanbeleid weer, tegen een heel land zeggen dat ze dingen moeten doen terwijl het nergens op slaat is niet normaal. Jij praat over een euro maar ik zou die euro graag betalen als het niet om mijn vrijheid ging. Je bent de 100ste persoon die inderdaad stelt wat hij stelt, ondernemers en de rest beginnen hun verstand weer terug te krijgen en gaan weer openen ondanks boetes. Er zijn altijd mensen zoals jij die achteraan de curve zitten
pi_193215145
Mijn moeder moest 18 euro betalen voor 1 mondkapje, was wel een luxe, maar WTF...

ps. hoe goed zijn mondkapjes, plastic handschoenen en spatschermen voor het milieu?
pi_193215314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Je post lijkt logisch en correct. Als je kijkt vanuit het perspectief dat iemand gewoon alles maar opvolgt en gelooft wat hem verteld wordt. De meeste mensen beseffen ondertussen gelukkig ook wel dat het allemaal nogal meevalt, IC was een probleem vanwege wanbeleid weer, tegen een heel land zeggen dat ze dingen moeten doen terwijl het nergens op slaat is niet normaal. Jij praat over een euro maar ik zou die euro graag betalen als het niet om mijn vrijheid ging. Je bent de 100ste persoon die inderdaad stelt wat hij stelt, ondernemers en de rest beginnen hun verstand weer terug te krijgen en gaan weer openen ondanks boetes. Er zijn altijd mensen zoals jij die achteraan de curve zitten
Corona is een probleem waar we allemaal mee te maken hebben. Het is een feit dat het dragen van mondkapjes werkt in het verminderen van de verspreiding en het is een feit dat zo'n mondkapje in beperkte mate de drager beschermt en een nog betere bescherming bied aan de medemens.

Het feit dat je daarvoor 1 Euro kwijt bent als je van het OV gebruik maakt is dan een heel klein offer ivm bijna alle andere maatregelen.

Maar ook als je denkt dat het compleet nutteloos is en het voor niets opgelegd word: het alternatief is heel wat vervelender en duurder. Als straks bijna iedereen zo'n kapje draagt dan zullen diegene die dat niet doen te maken krijgen met geïrriteerde medereizigers. En BOA's delen boetes uit van 400 Euro als je geen kapje draagt. Het kan heel vaak goed gaan, maar als je een heel jaar 3 keer heen en weer reist dan is de kans dat je meer dan 1x een boete krijgt groter dan nooit en dan ben je al duurder uit plus je hebt een aantekening op je strafblad.

Lijkt me dan logisch dat zelfs als je het onzin vind je voor je eigen belang toch zo'n mondkapje gaat dragen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193215332
Ja ik bedoelde het ook niet verkeerd
pi_193215381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:12 schreef phoenyx het volgende:
Ja ik bedoelde het ook niet verkeerd
Mijn verhaal is dan ook vooral bedoeld voor de users die hier lekker recalcitrant gaan roepen dat ze toch geen mondkapje gaan dragen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193215404
Ik zit al met een mondkapje op in de trein vooral nu de grote meute zonder vitaal beroep terug is van weggeweest.

Het algemene IQ in de trein daalt ook weer direct.
pi_193215405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn verhaal is dan ook vooral bedoeld voor de users die hier lekker recalcitrant gaan roepen dat ze toch geen mondkapje gaan dragen.
Oke ja ik zag een lap tekst die ik niet wou lezen dus ging maar gewoon gemakkelijk reageren.
  Miss 200.000.000! dinsdag 19 mei 2020 @ 22:15:57 #17
367000 roos94
pi_193215427
Ik moet vanaf juni weer zo'n 3 dagen per week met de bus en metro. Tikt lekker aan als ik elke dag wordt beboet. Dus ja, ik heb de mondkapjes al in huis .
pi_193215473
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:14 schreef Document1 het volgende:
Ik zit al met een mondkapje op in de trein vooral nu de grote meute zonder vitaal beroep terug is van weggeweest.

Het algemene IQ in de trein daalt ook weer direct.
Vind het altijd wat speciaal om dit soort reacties te lezen. Ik ben waarschijnlijk best wel intelligent gezien hoe mijn leven loopt o.a. maar ik zou nooit zo'n reactie zoals jij doet plaatsen. Voor mij is het gewoon hoe mensen gemiddeld zijn. Als ik jou zou zien en horen zou ik waarschijnlijk hetzelfde denken als dat jij doet over hen. Maar ik zou het gewoon voor mijzelf houden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2020 22:18:56 ]
pi_193215489
ik heb ze hier ook al liggen, dus draag een mondkapje in OV.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:26:18 #20
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193215639
Gejank altijd als er iets wordt "opgelegd". Werk gewoon mee, het is een mondkapje. Het is niet zo dat je verplicht naakt moet reizen.
pi_193215689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:26 schreef RamboDirk het volgende:
Gejank altijd als er iets wordt "opgelegd". Werk gewoon mee, het is een mondkapje. Het is niet zo dat je verplicht naakt moet reizen.
stoer
pi_193215920
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Je post lijkt logisch en correct. Als je kijkt vanuit het perspectief dat iemand gewoon alles maar opvolgt en gelooft wat hem verteld wordt. De meeste mensen beseffen ondertussen gelukkig ook wel dat het allemaal nogal meevalt, IC was een probleem vanwege wanbeleid weer, tegen een heel land zeggen dat ze dingen moeten doen terwijl het nergens op slaat is niet normaal. Jij praat over een euro maar ik zou die euro graag betalen als het niet om mijn vrijheid ging. Je bent de 100ste persoon die inderdaad stelt wat hij stelt, ondernemers en de rest beginnen hun verstand weer terug te krijgen en gaan weer openen ondanks boetes. Er zijn altijd mensen zoals jij die achteraan de curve zitten
Aldus iemand die half maart 20 kilo pasta insloeg.


Tegen mensen als jij werd gewaarschuwd, koop niet de winkel leeg want dan grijpt de volgende mis. No need to hamsteren, aldus Rutte. Bleek die zomaar gelijk te hebben.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193215924
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Vind het altijd wat speciaal om dit soort reacties te lezen. Ik ben waarschijnlijk best wel intelligent gezien hoe mijn leven loopt o.a. maar ik zou nooit zo'n reactie zoals jij doet plaatsen. Voor mij is het gewoon hoe mensen gemiddeld zijn. Als ik jou zou zien en horen zou ik waarschijnlijk hetzelfde denken als dat jij doet over hen. Maar ik zou het gewoon voor mijzelf houden
Zoveel letters en zo weinig inhoud. Jij zit zeker ook weer sinds vorige week in de trein?
pi_193215980
Ik durf het niet aan want altijd gevoelig voor sociale druk maar wat mij betreft ben je een held als je het niet doet.
pi_193216309
Tsja zal wel moeten je, toch maar een ffp2 maskers met ventiel gehaald.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_193216770
En ik roep ondersteuning op als je zonder mondkapje bij mij instapt :) recalcitrant gedrag doe je maar bij je oma of ouders maar niet in het OV
pi_193216862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Betaal dus gewoon die ene Euro en zeik niet zo.
Je weet dat zo'n ding maar 1 keer te gebruiken is volgens de instructies ervan? Dus dat is een euro voor elke reis.

Of je hergebruikt hetzelfde kapje 100 keer, dat kan ook. We blijven tenslotte zuinige Hollanders. Fijn zo'n broedlap voor je neus :9
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193216947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:18 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Je weet dat zo'n ding maar 1 keer te gebruiken is volgens de instructies ervan? Dus dat is een euro voor elke reis.

Of je hergebruikt hetzelfde kapje 100 keer, dat kan ook. We blijven tenslotte zuinige Hollanders. Fijn zo'n broedlap voor je neus :9
Volgens mij heb je mijn post daarna niet gelezen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193217016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je mijn post daarna niet gelezen.
Ik reageerde niet op je post van daarna, ik reageerde op de gequote post.
Anders verwijs ik ook alvast naar mijn post, 5 posts van nu.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193217067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:24 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Ik reageerde niet op je post van daarna, ik reageerde op de gequote post.
Anders verwijs ik ook alvast naar mijn post, 5 posts van nu.
Dan reageer ik nog maar eens op jouw vraag:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:18 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Je weet dat zo'n ding maar 1 keer te gebruiken is volgens de instructies ervan? Dus dat is een euro voor elke reis.

Ja, dat weet ik. Daar ging ik ook uitgebreid op in zoals je kan lezen in mijn post daarna.

[ Bericht 0% gewijzigd door voetbalmanager2 op 19-05-2020 23:37:46 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193217265
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
En ik roep ondersteuning op als je zonder mondkapje bij mij instapt :) recalcitrant gedrag doe je maar bij je oma of ouders maar niet in het OV
En dan klagen als je terecht klappen krijgt zeker :')
pi_193217433
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

En dan klagen als je terecht klappen krijgt zeker :')
Ooh je bent er zo een? :')
pi_193217499
Ik vraag mij af hoe lang het duurt eer het ov weer toegankelijk is voor iedereen. Niet dat je nu een boete krijgt maar het wordt wel telkens benadrukt om liever de trein niet te nemen.

Maar een vaccinatie laat mogelijk nog jaren op zich wachten en ik vind het een kwalijk iets als mensen jaren min of meer gedwongen wordt het ov niet te nemen.

Hele groepen mensen hebben geen auto of kennissen met een auto en willen ook af en toe er tussen uit. Zeker nu de bioscopen, theater en dierentuinen weer open gaan. Als je dan in bijvoorbeeld een dorp als Bodegraven woont heb je echt pech
pi_193217501
Je bent dom als je ze nu al niet op hebt in het OV. Zo een kleine ruimte delen met veel mensen en dat op vaak minder dan een meter van elkaar.

Als iemand een sigaretje opsteekt achterin het rijtuig dan ruik je het ook aan de voorkant van het rijtuig. Dus zover komen die deeltjes ook als iemand lekker hard aan het praten is, lacht of wat dan ook.

Denk daar maar eens over na.
pi_193217647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:59 schreef Xenorium het volgende:
Je bent dom als je ze nu al niet op hebt in het OV. Zo een kleine ruimte delen met veel mensen en dat op vaak minder dan een meter van elkaar.

Als iemand een sigaretje opsteekt achterin het rijtuig dan ruik je het ook aan de voorkant van het rijtuig. Dus zover komen die deeltjes ook als iemand lekker hard aan het praten is, lacht of wat dan ook.

Denk daar maar eens over na.
Bij mij in de trein zie je dus alleen mensen met een mondkapje op die er al weken in zitten. Vervolgens komt de meute weer en die kijken je meewarig aan alsof ze voor het eerst een neger zien.
pi_193217717
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:20 schreef Document1 het volgende:

[..]

Bij mij in de trein zie je dus alleen mensen met een mondkapje op die er al weken in zitten. Vervolgens komt de meute weer en die kijken je meewarig aan alsof ze voor het eerst een neger zien.
Yup terwijl de rest van de wereld ze bijna overal op heeft in het openbare leven (op straat, winkels enz, zelfs in onze buurlanden). In NL wordt je nagekeken alsof je niet goed bij je hoofd bent. Echt weer zoiets typisch Nederlands.

Hopelijk houdt dat op als iedereen in het OV zo een ding opheeft en men daarna dat ding ook op het station tot aan werk of thuis ophoudt.. Men moet even wennen en als ze sporadisch een mondkapje spotten dan blijft het een vreemd iets. Hoe meer mensen ze dragen hoe sneller men gewend raakt eraan.
  woensdag 20 mei 2020 @ 00:36:23 #37
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193217736
Blijf gewoon lekker weg uit het OV als je niet tegen andere mensen kan. Ga fietsen, gezond ook nog.
pi_193218097
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:34 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Yup terwijl de rest van de wereld ze bijna overal op heeft in het openbare leven (op straat, winkels enz, zelfs in onze buurlanden). In NL wordt je nagekeken alsof je niet goed bij je hoofd bent. Echt weer zoiets typisch Nederlands.

Hopelijk houdt dat op als iedereen in het OV zo een ding opheeft en men daarna dat ding ook op het station tot aan werk of thuis ophoudt.. Men moet even wennen en als ze sporadisch een mondkapje spotten dan blijft het een vreemd iets. Hoe meer mensen ze dragen hoe sneller men gewend raakt eraan.
Maar de landen om ons heen doen het in veel gevallen slechter dan wij. En dat is met mondkapjes (al is dat geloof ik weinig landen echt verplicht)

Ik ben er overigens niet op tegen maar het is geen wondermiddel.
pi_193218191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:26 schreef RamboDirk het volgende:
Gejank altijd als er iets wordt "opgelegd". Werk gewoon mee, het is een mondkapje. Het is niet zo dat je verplicht naakt moet reizen.
Sja, dán was ik misschien nog wel eens in het OV gestapt :P
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
  woensdag 20 mei 2020 @ 05:51:51 #40
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_193218754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 02:19 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

Sja, dán was ik misschien nog wel eens in het OV gestapt :P
:D

Verplicht naakt reizen in het OV, maar met mondkapje op. _O_

Soort van FKK-trein dus. :P
  woensdag 20 mei 2020 @ 05:58:06 #41
451005 Grems
Clown World
pi_193218778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:26 schreef RamboDirk het volgende:
Gejank altijd als er iets wordt "opgelegd". Werk gewoon mee, het is een mondkapje. Het is niet zo dat je verplicht naakt moet reizen.
Dan weet je dat je slaaf goed gecultiveerd is, zodra de ene de andere laat weten dat ze gewoon moeten doen wat meester zegt.

Nog heel iets beter is als ze hun medeslaven verklikken bij meester, eigenaar van zowel lichaam als geest.
pi_193218791
Is toch verdomme al 100 keer gepost, en ook met links naar heel veel wetenschappelijke onderzoeken? Dat de bescherming volgens meeste onderzoeken nihil is, maar dat het verspreiden in ieder geval minder is.

Als je geen mondbescherming wilt dragen prima, maar dan reis je maar lekker niet met het OV. Zelfde figuren die roepen dat ze een hele goede bestuurder zijn, en daarom prima 190 kunnen rijden op de Nederlandse snelweg, nog te dom om te poepen om een remafstand formule te begrijpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 20 mei 2020 @ 06:08:36 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193218823
Je draagt het idd niet ter bescherming van jezelf maar ter bescherming van anderen.
Vrij simpel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die overal opduikt 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 06:13:45 #44
186611 Haags
pi_193218840
Ik heb er een stuk of 50. Ik vind het allemaal maar bullshit maar ga me er wel aan houden.
Zonder wrijving geen glans
pi_193218888
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 06:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb er een stuk of 50. Ik vind het allemaal maar bullshit maar ga me er wel aan houden.
Wat vind je precies bullshit?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193218960
Ze mogen het OV houden van mij. Met dat mondkapje. Zo lang het nog mag regel ik zelf mn vervoer wel.

400 euro boete ook. Volstrekte waanzin allemaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2020 06:54:15 ]
pi_193219116
Bij de bus is het simpel. Geen mondkapje = doorrijden. Als er meerdere staan, zeggen dat ze alleen mee mogen met mondbescherming
  woensdag 20 mei 2020 @ 07:21:50 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193219123
Dan ga je lekker niet met het OV als je te beroerd bent een mondkapje te dragen, helemaal goed!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193219296
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Aldus iemand die half maart 20 kilo pasta insloeg.

Tegen mensen als jij werd gewaarschuwd, koop niet de winkel leeg want dan grijpt de volgende mis. No need to hamsteren, aldus Rutte. Bleek die zomaar gelijk te hebben.
Eerder 2-3 kilo. Maar overdrijven is vaak nodig niet waar met wat jullie zeggen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:38 schreef Document1 het volgende:

[..]

Zoveel letters en zo weinig inhoud. Jij zit zeker ook weer sinds vorige week in de trein?
:W
pi_193219326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:20 schreef StephanL het volgende:
Bij de bus is het simpel. Geen mondkapje = doorrijden. Als er meerdere staan, zeggen dat ze alleen mee mogen met mondbescherming
:')
En als iemand een sjaal heeft die hij/zij voor de mond gaat houden? Dat zie je niet als buschaffeur
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:10:25 #51
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193219409
Ik ga relatief vaak met de trein dus ik heb ook een pakje gekocht, 3 voo 12 euro was het. Van die stoffen dingen die je kan wassen en hergebruiken.
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:11:41 #52
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193219420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 05:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Dan weet je dat je slaaf goed gecultiveerd is, zodra de ene de andere laat weten dat ze gewoon moeten doen wat meester zegt.

Nog heel iets beter is als ze hun medeslaven verklikken bij meester, eigenaar van zowel lichaam als geest.
:') ja oké man, iets met sheeps enzo :') dat je niet moe wordt van jezelf. Het is een mondkapje, niet de app of iets. Misschien kun je een keer meelopen met zo'n anti lockdown demonstratie _O_
pi_193219607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 06:08 schreef Leandra het volgende:
Je draagt het idd niet ter bescherming van jezelf maar ter bescherming van anderen.
Vrij simpel.
En als iedereen ze dus draagt dan wordt jij vanzelf ook beschermd!
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:57:50 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193219816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:33 schreef Xenorium het volgende:

[..]

En als iedereen ze dus draagt dan wordt jij vanzelf ook beschermd!
Uiteraard, maar zover denken de meesten niet als het gaat om een item dat henzelf niet direct beschermt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193220730
Gewone mondkapjes van de Hema of Etos houden alle deeltjes van 3 micron en groter tegen.
De meeste besmettingen met corona vinden plaats door deeltjes die tussen de 5 en 10 micron groot zijn. Mondkapjes in het OV zijn daardoor grotendeels beschermend.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vervoer-verspreiding
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193225127
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

:')
En als iemand een sjaal heeft die hij/zij voor de mond gaat houden? Dat zie je niet als buschaffeur
Tuurlijk wel, ben toch niet blind. Of bedoel je ze hebben nog geen sjaal zichtbaar bijv in een tas? Dan moeten ze die van tevoren omdoen, is het een stuk makkelijker.
pi_193226440
Dus of een mondkapje dragen in het ov, wat niet werkt. En wat Onhygiënisch is, lachwekkend en absurd.

Het is een schijnveiligheid voor niet meer bestaand corona virus, voor de volgende griep corona zal pas weer in de winter komen.

Maar ja de dictator Rotte dicteert het dragen ervan, en in het ov lopen natuurlijk een soort softe ssers rond die met plezier boetes uitdelen voor mensen die geen mondkapjesster ophebben.
pi_193226565
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zoals al 100 keer gezegd is in dit subforum: het dragen van een niet chirurgisch-mondkapje is geen garantie dat je het virus niet op kan lopen, maar het beschermt heel wat beter dan niets dragen.
En een mondkapje draag je in eerste instantie niet om jezelf te beschermen, maar vooral om anderen te beschermen voor jezelf.

Betaal dus gewoon die ene Euro en zeik niet zo. Of vind je die bespaarde Euro de moeite waard om lekker recalcitrant geen kapje te dragen en heb je maling aan geïrriteerde medereizigers en interesseert het je ook niets dat een BOA je een boete van 400 Euro kan geven?
Voor 1 eurie zijn ze nergens te krijgen
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:16:12 #59
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193226571
Voor het OV wordt actief gecommuniceerd dat je geen werkend, effectief mondkapje mag gebruiken. Die zijn namelijk nog steeds voor de zorg.
Het goed hanteren en niet-hergebruiken van mondkapjes is lastig en duur. Ik verwacht daarom dat de mondkapjes in het OV géén effect zullen hebben.

Ik mijd het OV maar even, de komende tijd. Geen zin in die besmettingshaard.
  woensdag 20 mei 2020 @ 18:04:03 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193227382
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:15 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Voor 1 eurie zijn ze nergens te krijgen
Ik was net bij de Blokker en daar lagen ze gewoon?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 mei 2020 @ 18:06:24 #61
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193227430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:07 schreef Ragnar13 het volgende:
Dus of een mondkapje dragen in het ov, wat niet werkt. En wat Onhygiënisch is, lachwekkend en absurd.

Het is een schijnveiligheid voor niet meer bestaand corona virus, voor de volgende griep corona zal pas weer in de winter komen.

Maar ja de dictator Rotte dicteert het dragen ervan, en in het ov lopen natuurlijk een soort softe ssers rond die met plezier boetes uitdelen voor mensen die geen mondkapjesster ophebben.
Jenssen post op fok _O_
pi_193228224
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gewone mondkapjes van de Hema of Etos houden alle deeltjes van 3 micron en groter tegen.
De meeste besmettingen met corona vinden plaats door deeltjes die tussen de 5 en 10 micron groot zijn. Mondkapjes in het OV zijn daardoor grotendeels beschermend.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vervoer-verspreiding
Wij van WC eend advertorial.
pi_193228408
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:15 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Voor 1 eurie zijn ze nergens te krijgen
Ik heb al een handvol winkels gezien die ze voor die prijs verkopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193228708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:52 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Eerder 2-3 kilo. Maar overdrijven is vaak nodig niet waar met wat jullie zeggen.
[..]

:W
Volgens mij ben jij nog niet op een station geweest afgelopen weken ofwat?
Ik zwaai naar dieren.
pi_193228720
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij nog niet op een station geweest afgelopen weken ofwat?
Dat klopt..
pi_193228761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat klopt..
Dacht ik al...anders zou je dat bericht van numero hoeveel wel begrijpen ..en is gewoon een feit..
Als we iedereen die niet perse met de trein had gehoeven afgelopen 3 weken, gewoon preventief 25 jaar vast zouden zetten..zou opsporing verzocht niet meer te zien zijn ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_193228849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dacht ik al...anders zou je dat bericht van numero hoeveel wel begrijpen ..en is gewoon een feit..
Als we iedereen die niet perse met de trein had gehoeven afgelopen 3 weken, gewoon preventief 25 jaar vast zouden zetten..zou opsporing verzocht niet meer te zien zijn ...
Uh oke, ja logisch, als ik naar een station was gegaan had ik het begrepen. Goed.
pi_193228852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:26 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Uh oke, ja logisch, als ik naar een station was gegaan had ik het begrepen. Goed.
^O^
Ik zwaai naar dieren.
pi_193228857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

^O^
8)7
pi_193228873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:27 schreef phoenyx het volgende:

[..]

8)7
^O^
Ik zwaai naar dieren.
pi_193228888
En maar weer gewoon inhoudelijk discussiëren in plaats van te zeggen dat iemand iets niet begrijpt omdat hij niet op een platform heeft gestaan een idee?
pi_193228971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Vind het altijd wat speciaal om dit soort reacties te lezen. Ik ben waarschijnlijk best wel intelligent gezien hoe mijn leven loopt o.a. maar ik zou nooit zo'n reactie zoals jij doet plaatsen. Voor mij is het gewoon hoe mensen gemiddeld zijn. Als ik jou zou zien en horen zou ik waarschijnlijk hetzelfde denken als dat jij doet over hen. Maar ik zou het gewoon voor mijzelf houden
Omdat er geen gemiddelde mensen in de trein zaten de afgelopen maanden...
Ik zwaai naar dieren.
pi_193229291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:33 schreef Geerd het volgende:

[..]

Omdat er geen gemiddelde mensen in de trein zaten de afgelopen maanden...
https://www.rijksoverheid(...)ciale-beroepsgroepen

Je doet net alsof het allemaal artsen zijn. Het waren alsnog gewoon de doorsnee personen hoor.
pi_193229334
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:47 schreef phoenyx het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)ciale-beroepsgroepen

Je doet net alsof het allemaal artsen zijn. Het waren alsnog gewoon de doorsnee personen hoor.
Ohw gelukkig maar !!! Dacht al wat waren ze sportief gekleed..dat was natuurlijk omdat ze zo hard moesten werken _O_ _O_ _O_ bedankt voor deze opheldering
Ik zwaai naar dieren.
pi_193229364
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:49 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ohw gelukkig maar !!! Dacht al wat waren ze sportief gekleed..dat was natuurlijk omdat ze zo hard moesten werken _O_ _O_ _O_ bedankt voor deze opheldering
Deze reactie begrijp ik niet maar oke :D w/
pi_193229379
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:50 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Deze reactie begrijp ik niet maar oke :D w/
Geeft niks !! :B :B :B :B
Ik zwaai naar dieren.
pi_193229501


w/
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:58:39 #78
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193229529
Ok dan doe ik een mondkapje op


Ik neem de trein van Groningen naar Rotterdam

Das een aardige afstand , ik mag met mondkapje natuurlijk niet afdoen , dus geen eten , geen drinken en als ik dus stiekem wat eet en een boa komt langs krijg ik dus een boete aangezien hij dan weer dat ik em heb afgezet.

Tevens als ik een mondkapje heb ik die zet ik elke dag op ongewassen een week lang dan ben ik dus volgens de NS veilig omdat je mondkapje op hebt.
pi_193229608
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:58 schreef AlwaysConnected het volgende:
Tevens als ik een mondkapje heb ik die zet ik elke dag op ongewassen een week lang dan ben ik dus volgens de NS veilig omdat je mondkapje op hebt.
Dat is correct. Maar het mondkapje heeft sowieso al weinig effect (als het al een positief effect heeft)

'Averechts effect
Het RIVM is bang dat massaal mondkapjes dragen juist een averechts effect kan hebben. Als je een mondkapje tussentijds afdoet en weer opzet, of als je het te lang draagt, kan het het coronavirus juist verspreiden.'


Maar goed andere fok!kers hier weten het altijd heel erg goed. Zijn ook altijd online hier dus zullen vast ook wel heel veel hebben gelezen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:04:17 #80
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193229658
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat is correct. Maar het mondkapje heeft sowieso al weinig effect (als het al een positief effect heeft)

'Averechts effect
Het RIVM is bang dat massaal mondkapjes dragen juist een averechts effect kan hebben. Als je een mondkapje tussentijds afdoet en weer opzet, of als je het te lang draagt, kan het het coronavirus juist verspreiden.'


Maar goed andere fok!kers hier weten het altijd heel erg goed. Zijn ook altijd online hier dus zullen vast ook wel heel veel hebben gelezen.
Ja dat gevoel wat RIVM heeft heb ik ook, met een mondkapje ben je veilig in OV dus neem je de andere maatregelen minder in acht.
pi_193249968
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:58 schreef AlwaysConnected het volgende:

Tevens als ik een mondkapje heb ik die zet ik elke dag op ongewassen een week lang dan ben ik dus volgens de NS veilig omdat je mondkapje op hebt.
Je doet het mondkapje op om je mede reizigers te beschermen, niet om je zelf ermee te beschermen. Waarom is dat concept zo lastig om te begrijpen?

Zelfs al draag je dat ding 24/7, het houdt dan nog steeds virusdeeltjes tegen die JIJ uitademt.
pi_193250109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:04 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Ja dat gevoel wat RIVM heeft heb ik ook, met een mondkapje ben je veilig in OV dus neem je de andere maatregelen minder in acht.
Is een beetje als met American Football: je voelt je onoverwinnelijk met al die armor en een helm op je kop. Maar als je je schouders niet goed houdt breek je alsnog je nek.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 00:42:34 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193250201
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:15 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Voor 1 eurie zijn ze nergens te krijgen
Nee? Hm, ik kocht er vandaag 50 bij de AH voor 40 euro ofwel 80 cent per stuk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:24:51 #84
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193381217
Word door al die kapjes in OV het niet onveiliger?

Normaal kon je iemand zijn/haar gezicht zien.

Nu praktische niet meer dus als iemand kwaad wil is het met gezicht masker op stuk makkelijker op geworden
pi_193382019
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:24 schreef AlwaysConnected het volgende:
Word door al die kapjes in OV het niet onveiliger?

Normaal kon je iemand zijn/haar gezicht zien.

Nu praktische niet meer dus als iemand kwaad wil is het met gezicht masker op stuk makkelijker op geworden
Ik denk dat het een kille boel wordt.

Voel me altijd een beetje ongemakkelijk als ik praat met iemand met een mondkapje. Je mist een aanzienlijk deel van diens non-verbale communicatie.

Ik neem aan dat het verbod op gezichtsbedekkende kleding nu ook tijdelijk in de ijskast is gezet. Want - afgezien van de reden erachter - zie ik eerlijk gezegd het verschil niet. Het is beide net zo a-sociaal.
I'll give you something to do
pi_193384142
Mee eens, voor mij ook een reden om het OV te mijden.

Ik fiets naar mijn werk en zal eens kijken of de mensen ze dragen (ik kom langs haltes) , ik zie er buiten eigenlijk sowieso maar een enkeling mee lopen, hooguit 10 gezien in 2 maanden.
pi_193384167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 00:19 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Je doet het mondkapje op om je mede reizigers te beschermen, niet om je zelf ermee te beschermen. Waarom is dat concept zo lastig om te begrijpen?

Zelfs al draag je dat ding 24/7, het houdt dan nog steeds virusdeeltjes tegen die JIJ uitademt.
Maar als jij geen klachten hebt is het risico net zo groot als de staatsloterij winnen en ws nog veel kleiner. at jij uitademt gaat gelijk naar beneden en je kan ook zo zitten dat je elkaars gezicht niet raakt, dus gewoon achter elkaar zitten.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 15:52:31 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193384239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:44 schreef macca728 het volgende:
Mee eens, voor mij ook een reden om het OV te mijden.

Ik fiets naar mijn werk en zal eens kijken of de mensen ze dragen (ik kom langs haltes) , ik zie er buiten eigenlijk sowieso maar een enkeling mee lopen, hooguit 10 gezien in 2 maanden.
Ik heb er volgens mij vijf gezien buiten sinds half maart met een mondkapje. Niemand zit erop te wachten die dingen te dragen als het niet verplicht is.
pi_193387938
Ik ging al niet met het ov en het dragen van mondkapjes gaat mij ook echt niet overtuigen om met het ov te reizen.

In andere comments heb ik al gedetailleerd uiteengezet hoe ik over die mondkapjes denk ... kijk maar
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:31:44 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193388571
Jammer dat het gros van de "Ik ga geen mondkapje dragen in het OV' figuren toch al niet met de trein gingen, dus het steeds drukker worden de afgelopen weken zal wel voortzetten en niet vanwege de mondkapjesverplichting ineens legere treinen betekenen.

Iedereen die toch al niet met het OV ging; ga dat ook vooral niet doen, en als de verplichting mondkapjes te dragen je ervan kan weerhouden toch met het OV te gaan; TOP! ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:34:58 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193388644
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb er volgens mij vijf gezien buiten sinds half maart met een mondkapje. Niemand zit erop te wachten die dingen te dragen als het niet verplicht is.
Ik zag eind februari al mensen in t Rijks met een mondkapje lopen, ik denk dat ik de eerste 5 al voor maart gezien had.
En nee, ik woon niet in Amsterdam en dat was ook de laatste keer dat ik in Amsterdam was.
Ik zie ze sowieso met enige regelmaat, op het station al, maar ook in winkels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193388721
Ik denk dat ik voor het eerst sinds lange tijd de trein weer ga pakken, wat een zee aan ruimte krijg je daar.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:57:11 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193398838
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 00:19 schreef Brede_meneer het volgende:
Zelfs al draag je dat ding 24/7, het houdt dan nog steeds virusdeeltjes tegen die JIJ uitademt.
Dat doen die mondkapjes dus niet, ze houden niks tegen... Om iets tegen te houden zal een medisch mondkapje moeten gebruiken... driemaal raden wat je juist niet mag gebruiken in het OV 8)7
So we just called him Fred
  zondag 31 mei 2020 @ 12:02:30 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193398926
Het OV is vanaf morgen wel een walhalla voor zwartrijders en criminelen. Niemand die je herkent.

En aangezien er nauwelijks surveillerend personeel is, is er niemand die tegenhoudt. Ik zou als vrouw je nog maar eens achter de oren krabben alvorens 's avonds nog met het OV op pad te gaan.
Als man trouwens ook, voor je het weet heb je een mes tussen je ribben en ben je een telefoon armer.

Ik voorspel dinsdag 9 juni een special van Opsporing Verzocht: Wie herkent dit mondkapje?
So we just called him Fred
pi_193398982
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:57 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat doen die mondkapjes dus niet, ze houden niks tegen... Om iets tegen te houden zal een medisch mondkapje moeten gebruiken... driemaal raden wat je juist niet mag gebruiken in het OV 8)7
Veel mondkapjes houden behoorlijk wat deeltjes tegen.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:09:35 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193399026
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:06 schreef mootie het volgende:
Veel mondkapjes houden behoorlijk wat deeltjes tegen.
Dat valt vies tegen als je de verschillende onderzoeken er op na leest.
So we just called him Fred
pi_193399114
Ik heb nog wel ergens een bivakmuts liggen.
pi_193399144
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar als jij geen klachten hebt is het risico net zo groot als de staatsloterij winnen en ws nog veel kleiner. at jij uitademt gaat gelijk naar beneden en je kan ook zo zitten dat je elkaars gezicht niet raakt, dus gewoon achter elkaar zitten.
Nee zo werken luchtstromen niet. :D
pi_193399159
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen als je de verschillende onderzoeken er op na leest.
Heb je voor ons links naar die onderzoeken.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:29:41 #100
475652 Anneloos
anneloos
pi_193399243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zoals al 100 keer gezegd is in dit subforum: het dragen van een niet chirurgisch-mondkapje is geen garantie dat je het virus niet op kan lopen, maar het beschermt heel wat beter dan niets dragen.
En een mondkapje draag je in eerste instantie niet om jezelf te beschermen, maar vooral om anderen te beschermen voor jezelf.

Betaal dus gewoon die ene Euro en zeik niet zo. Of vind je die bespaarde Euro de moeite waard om lekker recalcitrant geen kapje te dragen en heb je maling aan geïrriteerde medereizigers en interesseert het je ook niets dat een BOA je een boete van 400 Euro kan geven?
Thank god _O_ ! Er zijn dus ook mensen die wat zinnigs kunnen zeggen :)
-
pi_193399253
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:29 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Thank god _O_ ! Er zijn dus ook mensen die wat zinnigs kunnen zeggen :)
Thanks :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 31 mei 2020 @ 12:33:37 #102
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193399307
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je voor ons links naar die onderzoeken.
Het RIVM heeft er een mooi stukje over geschreven: https://www.rivm.nl/docum(...)ers-openbare-ruimten
So we just called him Fred
pi_193400494
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:33 schreef Fred het volgende:

[..]

Het RIVM heeft er een mooi stukje over geschreven: https://www.rivm.nl/docum(...)ers-openbare-ruimten
En daarin staat o.a dit:

quote:
Mondmaskers worden uitdrukkelijk wel
gezien als aanvullende maatregel in aanvulling op social distancing en
hygiënemaatregelen (ECDC 2020).
Dus waar zijn nu die onderzoeken waar je het over hebt dat mondkapjes niet werken?
pi_193401424
Ik ga niet met 't OV.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193403386
Ik heb één zo'n katoenen ding, voor het geval ik met het OV moet. Ik probeer het te vermijden. Als de vakantie doorgaat, dan wordt het wel met de trein naar Schiphol en zijn mondkapjes verplicht in het vliegtuig.

De maatregel is voor de bühne dus ik zal voor de bühne meedoen. Als ik er aan denk zal ik het ding na gebruik wassen, zo niet, dan niet. Succes met controleren of mensen wel op 60 graden wassen i.p.v. 40, en of ze wel een volledig wasprogramma draaien i.p.v. een korte was. :')

Alle gekheid op een stokje, burgerlijke ongehoorzaamheid lijkt me in deze nogal zinloos. De buschauffeur bedenkt deze regels ook niet.
  zondag 31 mei 2020 @ 17:24:09 #106
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193403557
Horrorscenario's met dagen waarop de 40 graden weer aangetikt gaat worden, spoken door mijn hoofd. Met een verplichte niet/nauwelijks ademde lap stof voor je mond. :{

Ik zal netjes gehoorzamen (beschouw de lap als een soort toegangsticket, ongeacht of het verder zin heeft), maar snap best dat niet iedereen dat doet.
pi_193403667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Corona is een probleem waar we allemaal mee te maken hebben. Het is een feit dat het dragen van mondkapjes werkt in het verminderen van de verspreiding en het is een feit dat zo'n mondkapje in beperkte mate de drager beschermt en een nog betere bescherming bied aan de medemens.

is dat zo, hebben we er allemaal mee te maken? volgens mij valt t wel mee. het aantal doden neemt snel af en is inmiddels bijna 0 per dag. wat voor zin heeft t dan om nu met mondkapjes te beginnen? dan kunnen we ook wel stoppen met deelnemen aan het verkeer, daar vallen ook doden.
pi_193404343
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:30 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is dat zo, hebben we er allemaal mee te maken? volgens mij valt t wel mee. het aantal doden neemt snel af en is inmiddels bijna 0 per dag. wat voor zin heeft t dan om nu met mondkapjes te beginnen? dan kunnen we ook wel stoppen met deelnemen aan het verkeer, daar vallen ook doden.
Natuurlijk hebben we er allemaal mee te maken. Of vragen ze in jouw supermarkt niet om 1,5 meter, vraagt jouw werkgever niks over afstand of is jouw kroeg nog gewoon open?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 31 mei 2020 @ 19:27:35 #109
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193405929
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En daarin staat o.a dit:
[..]

Dus waar zijn nu die onderzoeken waar je het over hebt dat mondkapjes niet werken?
Je hebt voor het gemak pagina 3 maar overgeslagen bij het lezen?
So we just called him Fred
pi_193406582
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:12 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb één zo'n katoenen ding, voor het geval ik met het OV moet. Ik probeer het te vermijden. Als de vakantie doorgaat, dan wordt het wel met de trein naar Schiphol en zijn mondkapjes verplicht in het vliegtuig.

De maatregel is voor de bühne dus ik zal voor de bühne meedoen. Als ik er aan denk zal ik het ding na gebruik wassen, zo niet, dan niet. Succes met controleren of mensen wel op 60 graden wassen i.p.v. 40, en of ze wel een volledig wasprogramma draaien i.p.v. een korte was. :')

Alle gekheid op een stokje, burgerlijke ongehoorzaamheid lijkt me in deze nogal zinloos. De buschauffeur bedenkt deze regels ook niet.
Gooi er gewoon kokend water overheen uit de waterkoker, doe er een dot zeep op en klaas is kees. Mooi virus die dat overleeft en idem dito voor andere bacteriën.
pi_193407107
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:57 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat doen die mondkapjes dus niet, ze houden niks tegen... Om iets tegen te houden zal een medisch mondkapje moeten gebruiken... driemaal raden wat je juist niet mag gebruiken in het OV 8)7
Met deze opmerking heb je al meteen aangetoond dat je helemaal niks weet. Medische mondkapjes met FFP2 of FFP3 spec hebben vaak een uitademventiel, waarmee je gemakkelijker lucht kan uitademen (ongefilterd) voor meer draagcomfort. Daarmee bescherm je dus geen andere mensen, maar alleen jezelf.

De niet-medische mondkapjes houden ongeveer 80% van alle virusdeeltjes tegen, daarnaast wordt de reikwijdte van je uitgeademde lucht flink verminderd als je eentje draagt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brede_meneer op 31-05-2020 20:55:27 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 21:04:31 #112
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193407586
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:14 schreef Document1 het volgende:
Ik zit al met een mondkapje op in de trein vooral nu de grote meute zonder vitaal beroep terug is van weggeweest.

Het algemene IQ in de trein daalt ook weer direct.
Debiel.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193407963
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:27 schreef Fred het volgende:

[..]

Je hebt voor het gemak pagina 3 maar overgeslagen bij het lezen?
Dus jij beweert weer iets en iemand moet maar ruiken waar je het nu over hebt. :D
pi_193407965
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:36 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Met deze opmerking heb je al meteen aangetoond dat je helemaal niks weet. Medische mondkapjes met FFP2 of FFP3 spec hebben vaak een uitademventiel, waarmee je gemakkelijker lucht kan uitademen (ongefilterd) voor meer draagcomfort. Daarmee bescherm je dus geen andere mensen, maar alleen jezelf.

Wat is het verschil? Of iedereen beschermt alleen zichzelf, of iedereen beschermt alleen anderen. Sowieso zijn die FFP2/3 maskers van betere kwaliteit dus het is beter dat iedereen zo'n ding draagt dan een chirurgisch mondkapje wat aan alle kanten lekt.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:04 schreef hollandia02 het volgende:

Debiel.
Ja die hebben een IQ van 50 tm 70 dus dan haal je het wel omlaag meestal.
Facts don't care about your feelings
pi_193408001
Het lijkt me dat als er een tijdje geen coronagevallen meer zijn de mondkapjes in de trein ook niet meer verplicht worden. Mocht er een uitbraak komen kan het meteen weer ingevoerd worden.
We zitten in het tijdelijke abnormaal en gaan weer naar het gewone normaal.
pi_193408523
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:11 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben we er allemaal mee te maken. Of vragen ze in jouw supermarkt niet om 1,5 meter, vraagt jouw werkgever niks over afstand of is jouw kroeg nog gewoon open?
oke op die manier hebben we er mee te maken ja. het virus zelf hebben de meeste mensen geen last van.
pi_193408539
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat is het verschil? Of iedereen beschermt alleen zichzelf, of iedereen beschermt alleen anderen. Sowieso zijn die FFP2/3 maskers van betere kwaliteit dus het is beter dat iedereen zo'n ding draagt dan een chirurgisch mondkapje wat aan alle kanten lekt.
[..]

Ja die hebben een IQ van 50 tm 70 dus dan haal je het wel omlaag meestal.
FFP2/FFP3 mondkapjes van betrouwbare merken zijn schaars en nergens te koop op dit moment. Daarnaast zijn ze 10-20x zo duur (in normale omstandigheden, buiten Corona) als de niet-medische mondkapjes.
pi_193414603
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:53 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

FFP2/FFP3 mondkapjes van betrouwbare merken zijn schaars en nergens te koop op dit moment. Daarnaast zijn ze 10-20x zo duur (in normale omstandigheden, buiten Corona) als de niet-medische mondkapjes.
Met een reden waarschijnlijk :P maar goed dat laat al zien dat het allemaal poppenkast is. Als het echt een ernstig virus was geweest hadden mensen geen onderbroeken en sokken om hun smoel gebonden.
Facts don't care about your feelings
pi_193415763
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:04 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Debiel.
In dit topic daalt het IQ ook. Bedankt voor je bijdrage simpele Henkie.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:46:54 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193415781
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus jij beweert weer iets en iemand moet maar ruiken waar je het nu over hebt. :D
My bad, ik ging er vanuit dat je ook daadwerkelijk van plan was de bron te gaan lezen die je vroeg.
So we just called him Fred
  maandag 1 juni 2020 @ 10:49:26 #121
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193415816
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:36 schreef Brede_meneer het volgende:
Met deze opmerking heb je al meteen aangetoond dat je helemaal niks weet.
Klopt als bus. Ik ga ook alleen maar af op de regels die ik opgelegd krijg en de berichtgeving van het RIVM. Gelukkig zijn er mensen zoals jij het wel weten. Dan kan je vast helpen met het volgende:

quote:
De niet-medische mondkapjes houden ongeveer 80% van alle virusdeeltjes tegen, daarnaast wordt de reikwijdte van je uitgeademde lucht flink verminderd als je eentje draagt.
Het RIVM beweert van niet:
quote:
Veel materialen die gebruikt worden om zelf mondneusmaskers te maken laten
virusdeeltjes die op het masker komen door, waardoor een dergelijk masker de drager
maar in beperkte mate beschermt (MacIntyre 2015). Er zijn diverse experimenten
gedaan waarbij is gemeten of materialen virusdeeltjes tegenhielden. Hieruit blijkt dat de
meeste algemeen gebruikte stoffen, zoals t-shirtstof of theedoek veel deeltjes met
vergelijkbare grote als virusdeeltjes doorlaten. In een experiment met maskers gemaakt
van verschillende t-shirtmaterialen bleek dat deze maskers 40-90% van de deeltjes niet
tegenhielden, [knip]
Bron

Waarom beweert het RIVM iets totaal dan anders wat jij zegt?
So we just called him Fred
pi_193415822
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:46 schreef Fred het volgende:

[..]

My bad, ik ging er vanuit dat je ook daadwerkelijk van plan was de bron te gaan lezen die je vroeg.
Ten eerst had jij het over onderzoeken, dan kom je aan met een beleidspapiertje van het RIVM, daar vind ik iets in dat quote ik, maar blijkbaar was dat niet het juiste volgens jou wat ik geqoute heb en alsnog verwijs je me terug naar de bron waar je wilt dat ik iets specifieks op pagina 3 zou moeten gaan vinden. -O-
  maandag 1 juni 2020 @ 11:03:23 #123
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193416056
Goed voorbeeld doet volgen:
DutchHumble twitterde op maandag 01-06-2020 om 09:38:32 Het goede voorbeeld, eerste dag maandagochtend, verplichting mondkapje in trein. Personeel NS geeft goede voorbeeld! @NS_online or maybe the rules don’t apply to everyone in this country??!!?@rivm @markrutte #FreeWorld #nederland https://t.co/b1NTIqainh reageer retweet


DutchHumble twitterde op maandag 01-06-2020 om 09:49:00 En in de trein al niet anders beveiligingspersoneel in 1st klass!!! ja ze geven het goede voorbeeld 😡😡😡 @NS_online https://t.co/NC9z16K9f7 reageer retweet


Geef ze eens ongelijk. Je laat je toch niet muilkorven door Rutte :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193416110
Wat een experiment, de Nederlanders met hun grote mond gemuilkorfd in het OV vanaf vandaag! De conducteurs zouden blij moeten zijn!
  maandag 1 juni 2020 @ 11:36:12 #125
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193416554
Filterkoffie krijgt nu wel een nieuwe betekenis. Zou ze dwars door haar mondkapje drinken?
roytjeKevintje twitterde op maandag 01-06-2020 om 11:23:46 @NS_online Okee dan kunt u me vast uitleggen waarom deze conductrice haar mondkapje half af heeft en klaar staat om te gaan eten in de trein https://t.co/MaH8aU9xMV reageer retweet
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193416636
Als blijkt dat Nederlanders het openbaar vervoer massaal boycotten, dan zal die mondkapjesplicht snel worden los gelaten.
pi_193416677
In iedere maatregel van de overheid kan ik me wel vinden, maar deze gaat echt nergens over. Eerst maanden verkondigen dat mondkapjes niet helpen en ze dan opeens verplicht stellen. Bovendien mag je dan ook nog eens alleen de niet-medische mondkapjes gebruiken, die al helemaal amper iets doen. Wat een schijnveiligheid.
pi_193416832
Sterker nog, als je wel veilige mondkapjes gebruikt krijg je ook een boete.....

Omdat medisch mondkapjes schaars zijn in Nederland.
  maandag 1 juni 2020 @ 12:24:18 #129
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193417238
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:42 schreef Nia het volgende:
Als blijkt dat Nederlanders het openbaar vervoer massaal boycotten, dan zal die mondkapjesplicht snel worden los gelaten.
Dat is toch ook de bedoeling? Dat we niet in de trein gaan zitten?
So we just called him Fred
  maandag 1 juni 2020 @ 13:28:31 #130
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193418095
Zit nu in de trein en iedereen is heel braaf. Een persoon had het mondkapje half op, werd aangesproken door een conducteur en zette hem toen goed op.
Tot zover uw reporter ter plaatse.
pi_193418823
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:45 schreef tompsv18 het volgende:
In iedere maatregel van de overheid kan ik me wel vinden, maar deze gaat echt nergens over. Eerst maanden verkondigen dat mondkapjes niet helpen en ze dan opeens verplicht stellen. Bovendien mag je dan ook nog eens alleen de niet-medische mondkapjes gebruiken, die al helemaal amper iets doen. Wat een schijnveiligheid.
Dit gaat inderdaad nergens over en ik vind dit toch wel humor worden.

Op de verpakking van wegwerp-mondkapjes uit de supermarkt. staat letterlijk: biedt geen bescherming tegen bacterien en virussen.

Het RIVM riep inderdaad ook maandenlang dat het dragen van niet-medische mondkapjes een vorm van schijnveiligheid is en om die reden niet werd aanbevolen. Nu per 1 juni is dat ineens allemaal anders geworden. Gisteren was het nog niet nodig in het OV, maar vandaag ineens wel.

Het zou de overheid sieren dat ze eerlijk zijn hierover: ze willen gewoon niet dat we massaal in het OV gaan zitten en hopen dat een verplicht mondkapje mensen ontmoedigt om onnodig met de trein te gaan, aangezien het nu niet bepaald comfortabel is met deze temperaturen. Dat het geen sjaal mag zijn is ook een teken dat het echt gaat om het dwarszitten van potentiele reizigers. Immers: het helpt allebei geen ene moer, maar het toestaan van het dragen van een sjaal zou waarschijnlijk drempelverlagend zijn, het zou een te aantrekkelijk alternatief zijn voor zo'n lelijk mondkapje.

Ze hadden ook kunnen eisen dat iedereen die met het OV reist verplicht een vergiet op hun hoofd moet dragen. Ziet er net zo belachelijk uit. Maar helaas, er zijn te weinig vergieten verkrijgbaar, die zijn namelijk voorbehouden aan de leden van de pastafarische kerk.

En kerken zijn zoals we weten overal van uitgezonderd. Daar mocht men elkaar de afgelopen maanden gewoon blijven besmetten, de vrijheid van godsdienst weegt immers zwaarder als de volksgezondheid (lees: Rutte wilde geen ruzie met SGP en Christenunie). Volgende maand mogen ze weer met 100 man bij elkaar psalmen zingen. Zonder mondkapjes.
  maandag 1 juni 2020 @ 14:45:13 #132
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193418837
Zijn jullie er al mensen bekeurd?
  maandag 1 juni 2020 @ 14:48:08 #133
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193418864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:26 schreef RamboDirk het volgende:
Gejank altijd als er iets wordt "opgelegd". Werk gewoon mee, het is een mondkapje. Het is niet zo dat je verplicht naakt moet reizen.
Gezien het blik aan mooie meiden dat ik in de zomer zie lopen zou dat niet zo verschrikkelijk wezen :9
Andere kant, dan is mijn kleine pielemuis ook en publique :{
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:36 schreef ACT-F het volgende:
Filterkoffie krijgt nu wel een nieuwe betekenis. Zou ze dwars door haar mondkapje drinken?
roytjeKevintje twitterde op maandag 01-06-2020 om 11:23:46 @:NS_online Okee dan kunt u me vast uitleggen waarom deze conductrice haar mondkapje half af heeft en klaar staat om te gaan eten in de trein https://t.co/MaH8aU9xMV reageer retweet
[ afbeelding ]
Lekkere foto waarin je niet kan zien wat hij loopt te roepen :') Erg handig wanneer je een statment maakt :Y

[ Bericht 53% gewijzigd door BlackEyedAngel op 01-06-2020 14:54:59 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_193420146
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:42 schreef Nia het volgende:
Als blijkt dat Nederlanders het openbaar vervoer massaal boycotten, dan zal die mondkapjesplicht snel worden los gelaten.
Dan moeten die Nederlanders ook hun buitenlandse vakanties boycotten, want in 95% van de andere landen moet men een mondkap op in het OPENBAAR, dus ook in winkels enzovoorts. Zelfs de vliegreis moet je zo een ding op.

Dus boycotten, nah. Je moet er maar mee leren leven.

Nederlanders moeten niet zo eigenwijs doen.
  maandag 1 juni 2020 @ 16:59:15 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193420255
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 16:53 schreef Xenorium het volgende:
Nederlanders moeten niet zo eigenwijs doen.
Of de rest van de wereld laat zich te gemakkelijk onderdrukken door hun leiders...
So we just called him Fred
  maandag 1 juni 2020 @ 17:04:54 #136
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193420348
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 16:53 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Dan moeten die Nederlanders ook hun buitenlandse vakanties boycotten, want in 95% van de andere landen moet men een mondkap op in het OPENBAAR, dus ook in winkels enzovoorts. Zelfs de vliegreis moet je zo een ding op.

Dus boycotten, nah. Je moet er maar mee leren leven.

Nederlanders moeten niet zo eigenwijs doen.
Voorlopig idd. Mensen moeten niet denken dat we vanaf nu altijd en 100% vd tijd in het ov dit moeten doen, is tenslotte alleen een tijdelijke maatregel.
Maarja mensen.. :')
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 16:59 schreef Fred het volgende:

[..]

Of de rest van de wereld laat zich te gemakkelijk onderdrukken door hun leiders...
Onderdrukken _O- _O-
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_193422777
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:49 schreef Fred het volgende:

[..]

Klopt als bus. Ik ga ook alleen maar af op de regels die ik opgelegd krijg en de berichtgeving van het RIVM. Gelukkig zijn er mensen zoals jij het wel weten. Dan kan je vast helpen met het volgende:
[..]

Het RIVM beweert van niet:
[..]

Bron

Waarom beweert het RIVM iets totaal dan anders wat jij zegt?
Jij hebt het over iets totaal anders nu. Het stuk wat jij hier neerzet gaat over zelfgemaakte mondkapjes gemaakt van oude t-shirts... Om te weten dat die dingen niet veel helpen hoef je geen genie te zijn aangezien ze zichtbaar te poreus zijn.

Ik bedoelde non-FFP maskers als deze, die inmiddels goed verkrijgbaar zijn tegen redelijke prijzen. Deze filteren wel 80%.
https://stofmasker-shop.nl/hygienische-mondmaskers.html

Daarnaast heeft het RIVM zelf in 2008 meegewerkt aan een onderzoek, dat aantoont dat er sterke signalen zijn dat maskers wél helpen tegen luchtweginfectieziekten, ongeacht de kwaliteit van het masker.
https://www.researchgate.(...)e_General_Population
Een van de auteurs is Marianne van der Sande, die destijds hoofd infectieziekten was bij het RIVM (een van de voorgangers van Jaap van Dissel dus).

Verder heeft het RIVM niet de beste trackrecord de afgelopen tijd m.b.t. corona. Ik zou hun advies met een korreltje zout nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brede_meneer op 01-06-2020 19:38:41 ]
pi_193422849
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:55 schreef macca728 het volgende:
Sterker nog, als je wel veilige mondkapjes gebruikt krijg je ook een boete.....

Omdat medisch mondkapjes schaars zijn in Nederland.
Rutte zei dat je geen boete krijgt als je toch medische mondkapjes opdoet.
Daarnaast weet de gemiddelde conducteur, BOA of politieagent het verschil toch niet.
  maandag 1 juni 2020 @ 19:41:44 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193423078
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:28 schreef Brede_meneer het volgende:
Jij hebt het over iets totaal anders nu. Het stuk wat jij hier neerzet gaat over zelfgemaakte mondkapjes gemaakt van oude t-shirts... Om te weten dat die dingen niet veel helpen hoef je geen genie te zijn aangezien ze zichtbaar te poreus zijn.

Ik bedoelde non-FFP maskers als deze, die inmiddels goed verkrijgbaar zijn tegen redelijke prijzen. Deze filteren wel 80%.
https://stofmasker-shop.nl/hygienische-mondmaskers.html
Met dat oude t-shirt voor je gezicht mag je ook gewoon plaats nemen in het OV... Dus daar zit je dan met je non-FFP masker in de bus, terwijl de persoon achter je je nog steeds over heen niest door zijn thirt-stof.

quote:
Daarnaast heeft het RIVM zelf in 2008 meegewerkt aan een onderzoek, dat aantoont dat er sterke signalen zijn dat maskers wél helpen tegen luchtweginfectieziekten.
https://www.researchgate.(...)e_General_Population
Ze hebben in dat onderzoek maar één specifiek type theedoek gebruikt, dat van een aanzienlijk dikkere stof is dan een t-shirt.
So we just called him Fred
pi_193423875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:05 schreef MakkieR het volgende:
Mijn moeder moest 18 euro betalen voor 1 mondkapje, was wel een luxe, maar WTF...

ps. hoe goed zijn mondkapjes, plastic handschoenen en spatschermen voor het milieu?
dan heeft ze niet goed genoeg gezocht.

5 afwasbare DIY dingen (alleen elastiekje er doorheen) voor 20-30 euro.

sure het is vast niet geweldig, maar technisch is het een mondkapje.
pi_193434665
Hema heeft 10 papieren mondkapjes voor 7 euro. Papieren zijn lekker luchtig.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:47:37 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193434757
Gisteren in de trein en iedereen had er netjes een op.

Sommige jongedames knutselen prachtige mondkapjes voor zichzelf trouwens. O+
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:10:55 #143
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_193435146
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:49 schreef Fred het volgende:
waardoor een dergelijk masker de drager
maar in beperkte mate beschermt
In je quote staat: "waardoor een dergelijk masker de drager maar in beperkte mate beschermt".

We dragen die mondkapjes niet om de DRAGER te beschermen, maar om ANDEREN te beschermen.
Zo ongeveer alle vormen van mond- en neusbedekking reduceren het aantal druppeltjes/deeltjes dat jij als drager de lucht in stuurt, en die reductie van het aantal deeltjes in de lucht is enorm belangrijk in afgesloten ruimtes.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_193437435
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:10 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

In je quote staat: "waardoor een dergelijk masker de drager maar in beperkte mate beschermt".

We dragen die mondkapjes niet om de DRAGER te beschermen, maar om ANDEREN te beschermen.
Zo ongeveer alle vormen van mond- en neusbedekking reduceren het aantal druppeltjes/deeltjes dat jij als drager de lucht in stuurt, en die reductie van het aantal deeltjes in de lucht is enorm belangrijk in afgesloten ruimtes.
En die anderen beschermen ook weer andere mensen en dan wordt jij ook vanzelf beschermd. Mooi principe toch.

Maar 90% van de Nederlands schijnt dit niet te snappen, ook natuurlijk omdat van Dissel maar bleef doorgaan dat mondkapjes amper bescherming bieden. :')
pi_193437604
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:49 schreef Xenorium het volgende:

[..]

En die anderen beschermen ook weer andere mensen en dan wordt jij ook vanzelf beschermd. Mooi principe toch.

Maar 90% van de Nederlands schijnt dit niet te snappen, ook natuurlijk omdat van Dissel maar bleef doorgaan dat mondkapjes amper bescherming bieden. :')
En ook zijn de meesten egocentrisch en egoistisch. Die interesseren zich niet voor anderen.
pi_193450093
https://www.treinreiziger.nl/ov-mijders-kopen-tweedehands-autos/
OV-mijders kopen tweedehands auto’s 03 jun 2020 8:23

Autobedrijven hebben in mei circa 50 procent meer tweedehands auto’s verkocht dan in april. De BOVAG verklaart de opleving door reizigers die vanwege het coronavirus nu het openbaar vervoer mijden.

OV-reizigers zoeken alternatieven
In een onderzoek van Markteffect in opdracht van BOVAG onder 1.185 consumenten gaf afgelopen week de helft van de OV-reizigers aan te zullen kiezen voor alternatief vervoer. Daarvan gaat 57 procent meer met de auto reizen. Het gros heeft al een eigen auto, terwijl 1 op de 12 zegt er een te zullen gaan kopen. In absolute aantallen komt dat volgens de BOVAG neer op 175.000 personen en de Nederlandse autobedrijven realiseerden afgelopen maand de op één na de hoogste occasionverkoop ooit. Ook de verkoop tussen particulieren zit in de lift.

“Dat de handel in tweedehands auto’s in de lift zit, heeft er natuurlijk mee te maken dat een frequente OV-reiziger acuut en tegen zo laag mogelijke kosten de beschikking wil hebben over een alternatief”, legt Han ten Broeke namens de BOVAG uit.

Noodzakelijke reizen
Autobedrijven verkochten in mei in totaal 111.146 occasions. In april bleef was dit nog 74.000. Daarmee moet opgemerkt worden dat de autoverkoop sinds de uitbraak van het coronavirus aanvankelijk drastisch daalde. Wat betreft tweedehands auto’s is de markt nu dus weer hersteld. Dat geldt niet voor nieuwe auto’s. Die markt is volgens het AD juist verder ingestort.

Reizigers worden sinds half maart opgeroepen om zoveel mogelijk het openbaar vervoer te mijden. De oproep luidt om alleen noodzakelijke reizen met het openbaar vervoer te maken. Daarnaast zorgt de mondkapjesplicht ervoor dat sommige reizigers het openbaar vervoer verlaten. NS liet eerder al weten tot 2025 circa 5 miljard euro te zullen mislopen, als gevolg van de teruglopende reizigersaantallen.
pi_193450174
Ik heb geen rijbewijs en ben woonachtig in de provincie Groningen. Heel graag zou ik deze zomer weer naar Amsterdam willen om er een museum te bezoeken of gewoon door de straten naar de prachtige panden te kijken. Helaas voel ik me bezwaard, omdat het momenteel "not done" is om het openbaar vervoer te nemen voor ontspannende redenen. Wanneer mag ik volgens jullie wel weer een dagtrip maken en niet virtueel bekritiseerd worden voor deze burgerlijke ongehoorzaamheid?
pi_193450199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:15 schreef Nia het volgende:
Ik heb geen rijbewijs en ben woonachtig in de provincie Groningen. Heel graag zou ik deze zomer weer naar Amsterdam willen om er een museum te bezoeken of gewoon door de straten naar de prachtige panden te kijken. Helaas voel ik me bezwaard, omdat het momenteel "not done" is om het openbaar vervoer te nemen voor ontspannende redenen. Wanneer mag ik volgens jullie wel weer een dagtrip maken en niet virtueel bekritiseerd te worden voor deze burgerlijke ongehoorzaamheid?
Alleen lijkt me niet zo'n probleem. Maar met een groep vrienden naar de stad of naar het strand, das niet zo handig.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193450267
Ik mag toch alleen maar 'noodzakelijke reizen' maken met het openbaar vervoer? Trouwens, dat openbaar vervoer heeft door deze beperkende maatregelen het karakter van besloten vervoer gekregen. Iedere Nederlander betaalt mee aan het in stand houden van ons OV netwerk, dus heeft ook iedere Nederlander het recht om daar met een geldig vervoersbewijs gebruik van te mogen maken.
pi_193450294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:15 schreef Nia het volgende:
Ik heb geen rijbewijs en ben woonachtig in de provincie Groningen. Heel graag zou ik deze zomer weer naar Amsterdam willen om er een museum te bezoeken of gewoon door de straten naar de prachtige panden te kijken. Helaas voel ik me bezwaard, omdat het momenteel "not done" is om het openbaar vervoer te nemen voor ontspannende redenen. Wanneer mag ik volgens jullie wel weer een dagtrip maken en niet virtueel bekritiseerd worden voor deze burgerlijke ongehoorzaamheid?
gewoon gaan, je bent afhankelijk van OV..
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:27:14 #151
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193450311
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:15 schreef Nia het volgende:
Ik heb geen rijbewijs en ben woonachtig in de provincie Groningen. Heel graag zou ik deze zomer weer naar Amsterdam willen om er een museum te bezoeken of gewoon door de straten naar de prachtige panden te kijken. Helaas voel ik me bezwaard, omdat het momenteel "not done" is om het openbaar vervoer te nemen voor ontspannende redenen. Wanneer mag ik volgens jullie wel weer een dagtrip maken en niet virtueel bekritiseerd worden voor deze burgerlijke ongehoorzaamheid?
Ik zou me niet bezwaard voelen als ik jou was en gewoon gaan. Het 'alleen reizen als het echt niet anders kan' is inmiddels al veranderd in 'alleen reizen als je het voor jezelf noodzakelijk vindt'. Je hebt geen auto, dus je bent afhankelijk van het OV.
pi_193450409
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:27 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ik zou me niet bezwaard voelen als ik jou was en gewoon gaan. Het 'alleen reizen als het echt niet anders kan' is inmiddels al veranderd in 'alleen reizen als je het voor jezelf noodzakelijk vindt'. Je hebt geen auto, dus je bent afhankelijk van het OV.
Prima dat jij mij die dagtrip gunt, maar de NS kwalificeert die reis dan nog steeds als een 'uitje', en dat mag niet.
pi_193450597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:34 schreef Nia het volgende:

[..]

Prima dat jij mij die dagtrip gunt, maar de NS kwalificeert die reis dan nog steeds als een 'uitje', en dat mag niet.
Dan moet je vooral fijn thuisblijven ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193450671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dan moet je vooral fijn thuisblijven ^O^
Ik blijf al sinds medio maart grotendeels in mijn eigen woonplaats. Ik heb een oudere broer met een verstandelijke beperking en ben dus al die tijd zeer voorzichtig geweest. Een ingangsdatum vanaf wanneer mijn broer weer vrij met familie omgang mag hebben hebben wij als zus en broer nog steeds niet. Wanneer mag ik volgens jou weer over mijn provinciegrens heen reizen met een bus of trein?
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:08:36 #155
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193450909
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:50 schreef FernandoMartinez het volgende:
Ik heb wel mondkapjes thuis liggen, dus als het nodig is kan ik met het ov.
Wat ik toch al bijna nooit doe :')
Dit idd. Heb er 20 liggen voor het geval dat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:15:45 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193451024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:34 schreef Nia het volgende:

[..]

Prima dat jij mij die dagtrip gunt, maar de NS kwalificeert die reis dan nog steeds als een 'uitje', en dat mag niet.
Waar doet de NS dat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193451202
https://www.ns.nl/
Reis alleen als het echt moet, mondkapje in het OV verplicht vanaf 1 juni

Ik MOET dus niet naar Amsterdam om er een museum te bezoeken of gewoon door de straten naar de prachtige panden te kijken. Mijn dagtrip zou louter voor ontspanning zijn.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:26:33 #158
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193451224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:34 schreef Nia het volgende:

[..]

Prima dat jij mij die dagtrip gunt, maar de NS kwalificeert die reis dan nog steeds als een 'uitje', en dat mag niet.
Dan ga je niet.
pi_193451282
Schijnveiligheid. Ik blijf erbij.
Vind het er ook belachelijk uitzien.
Love is in the air!
pi_193451337
Ik ga lekker met de auto naar school voortaan zolang we die mondkapjes op moeten doen, ondanks gratis OV. Lekker het milieu vervuilen. Moet je zien hoe snel die milieugekkies gaan janken dat niemand meer met het OV gaat en hoe snel die dingen afgeschaft worden.

En:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:29 schreef Landgeld het volgende:
Schijnveiligheid. Ik blijf erbij.
Vind het er ook belachelijk uitzien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193451350
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
En ik roep ondersteuning op als je zonder mondkapje bij mij instapt :) recalcitrant gedrag doe je maar bij je oma of ouders maar niet in het OV
Deden ze in '40-'45 ook. Ik dacht dat we dat anno 2020 wel achter ons hadden gelaten en ervan geleerd hadden. Niets is minder waar.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:33:57 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193451351
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:29 schreef Landgeld het volgende:
Schijnveiligheid. Ik blijf erbij.
Vind het er ook belachelijk uitzien.
Post #131 geeft precies weer wat de werkelijke reden is dat ze die dingen verplicht hebben gesteld in het ov.
pi_193451381
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Deden ze in '40-'45 ook. Ik dacht dat we dat anno 2020 wel achter ons hadden gelaten en ervan geleerd hadden. Niets is minder waar.
Het zit in de genen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193451459
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Deden ze in '40-'45 ook. Ik dacht dat we dat anno 2020 wel achter ons hadden gelaten en ervan geleerd hadden. Niets is minder waar.
Belachelijk dat je een verwijzing naar de 2e wo moet maken alleen om maar om je eigen egoïstisch gedrag tegenover andere mensen die graag ook tegen jou beschermd worden goed te willen praten. :D
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:49:14 #165
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193451552
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:15 schreef Nia het volgende:
Heel graag zou ik deze zomer weer naar Amsterdam willen om er een museum te bezoeken of gewoon door de straten naar de prachtige panden te kijken. Helaas voel ik me bezwaard, omdat het momenteel "not done" is om het openbaar vervoer te nemen voor ontspannende redenen. Wanneer mag ik volgens jullie wel weer een dagtrip maken en niet virtueel bekritiseerd worden voor deze burgerlijke ongehoorzaamheid?
Ik ken het gevoel, doe zulke dingen sowieso het liefste met het OV.

Maar dan nog. Uitjes waren bij mij vaak gebaseerd op niet al te gepland dingen doen, en gewoon naar links of rechts kunnen stappen als dat goed voelt. Van die 'zwerfdagjes'. Die basis is - door alle regels - nu weg. Geen idee wanneer dat weer terug kan keren.

Geen idee ook in hoeverre je momenteel op een normale manier naar een openbaar toilet kunt. Het kan zijn dat er nog 20 mensen voor je staan omdat velen gesloten zijn, en dan is er ook nog die 1,5 meter-regel. In Uden is er geen probleem, maar dat is niet persé representatief voor elders in Nederland.

"Dan ga je niet." Ik kijk inderdaad nog een poosje de kat uit de boom (zit sowieso in een risicogroep).
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:03:32 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193451806
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:25 schreef Nia het volgende:
https://www.ns.nl/
Reis alleen als het echt moet, mondkapje in het OV verplicht vanaf 1 juni

Ik MOET dus niet naar Amsterdam om er een museum te bezoeken of gewoon door de straten naar de prachtige panden te kijken. Mijn dagtrip zou louter voor ontspanning zijn.
Je kwalificeert het dus zelf als uitje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193451894
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:53 schreef Nia het volgende:

[..]

Ik blijf al sinds medio maart grotendeels in mijn eigen woonplaats. Ik heb een oudere broer met een verstandelijke beperking en ben dus al die tijd zeer voorzichtig geweest. Een ingangsdatum vanaf wanneer mijn broer weer vrij met familie omgang mag hebben hebben wij als zus en broer nog steeds niet. Wanneer mag ik volgens jou weer over mijn provinciegrens heen reizen met een bus of trein?
Van mij mag je nu alleen de trein instappen hoor:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Alleen lijkt me niet zo'n probleem. Maar met een groep vrienden naar de stad of naar het strand, das niet zo handig.
Maar wat wil je nou? Iedereen hier zegt: joh, kzou gewoon gaan in je 1tje. En dan zeg jij: ja maar de NS raadt het af. Wat wil je dan met deze vraag in dit topic?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193452086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kwalificeert het dus zelf als uitje.
Een mens heeft ook ontspanning nodig dus als NIA dat voor zichzelf als 1* per maand als noodzakelijk beschouwd is het goed. Als dan ook nog eens de spits gemeden wordt lijkt me dit niet zo'n probleem.
pi_193452983
Het zou de NS sieren als ze die zin "Reis alleen als het echt moet" nu zou vervangen door "Reis alleen als u geen alternatief vervoer heeft". Personen met een rijbewijs en eigen auto wordt geen strobreed in de weg gelegd, maar degenen die zich over langere afstand alleen met het openbaar vervoer kunnen verplaatsen worden beperkt in hun bewegingsvrijheid.
pi_193453499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Belachelijk dat je een verwijzing naar de 2e wo moet maken alleen om maar om je eigen egoïstisch gedrag tegenover andere mensen die graag ook tegen jou beschermd worden goed te willen praten. :D
Dam blijf je maar mooi thuis. Belachelijk dat 95% van de bevolking dit soort kulmaatregelen wat bol staat van schijnveiligheid, moet nemen omdat 5% van de bevolking maar wat graag hun leven in angst leeft. Is het niet door corona, dan wel voor iets anders. Helemaal kierewiet zijn we geworden met zijn allen.

Ik doe er niet aan mee en draag dat ook uit. Loop maar met een grote boog om mij heen als je daar niet van gediend bent i.p.v.andersom
pi_193454061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:15 schreef Nia het volgende:
Het zou de NS sieren als ze die zin "Reis alleen als het echt moet" nu zou vervangen door "Reis alleen als u geen alternatief vervoer heeft". Personen met een rijbewijs en eigen auto wordt geen strobreed in de weg gelegd, maar degenen die zich over langere afstand alleen met het openbaar vervoer kunnen verplaatsen worden beperkt in hun bewegingsvrijheid.
Het is niet verboden he.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193454148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Het is niet verboden he.
Misschien moet ik het dan ook maar lezen als "het is niet verboden". 5 dagen geleden meldde de NS nog:

Treinen zijn voor mensen met essentiële beroepen. Dat betekent zorgmedewerkers, mantelzorgers, vakkenvullers en andere mensen voor wie reizen met de trein echt noodzakelijk is. "Blijf thuis, de trein is even geen uitje. Dit geldt ook voor de bussen die rijden tijdens werkzaamheden aan het spoor.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nia op 03-06-2020 15:46:44 ]
pi_193454271
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:29 schreef Landgeld het volgende:
Schijnveiligheid. Ik blijf erbij.
Vind het er ook belachelijk uitzien.
Volgens een meta analyse die gisteren gepubliceerd is werken stoffen mondkapjes wel degelijk om het risico op besmetting te verlagen. Zie :

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31142-9/fulltext
pi_193454310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:48 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dam blijf je maar mooi thuis. Belachelijk dat 95% van de bevolking dit soort kulmaatregelen wat bol staat van schijnveiligheid, moet nemen omdat 5% van de bevolking maar wat graag hun leven in angst leeft. Is het niet door corona, dan wel voor iets anders. Helemaal kierewiet zijn we geworden met zijn allen.

Ik doe er niet aan mee en draag dat ook uit. Loop maar met een grote boog om mij heen als je daar niet van gediend bent i.p.v.andersom
Dus er komt stoom uit je oren en je verzint wat percentages om het goed te laten klinken alleen om je eigen egoisme in een massa mensen in een ruimte met beperkte ventilatie nog een keer te benadrukken. Wat een droeftoeters slingeren er toch rond. :X
pi_193454316
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:41 schreef Nia het volgende:

[..]

Misschien moet ik het dan ook maar lezen als "het is niet verboden". 5 dagen geleden meldde de NS nog:

Treinen zijn voor mensen met essentiële beroepen. Dat betekent zorgmedewerkers, mantelzorgers, vakkenvullers en andere mensen voor wie reizen met de trein echt noodzakelijk is. "Blijf thuis, de trein is even geen uitje. Dit geldt ook voor de bussen die rijden tijdens werkzaamheden aan het spoor.
Ja ze ontraden het sterk maar ze verbieden het niet (kunnen ze ook niet denk ik).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193454423
Deutsche Bahn nodigt haar reizigers zelfs weer uit om erop uit te trekken.

Reisen Sie wieder mit der Bahn in Deutschland und ins Ausland
Viele beliebte innerdeutsche und grenzüberschreitende ICE und IC Verbindungen bringen Sie wieder an Ihr Zie
l.

Onze eigen Nederlandse Spoorwegen kiest ervoor om de reizigers de treinen uit te schoppen.
pi_193454483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:41 schreef Nia het volgende:

[..]

Misschien moet ik het dan ook maar lezen als "het is niet verboden". 5 dagen geleden meldde de NS nog:

Treinen zijn voor mensen met essentiële beroepen. Dat betekent zorgmedewerkers, mantelzorgers, vakkenvullers en andere mensen voor wie reizen met de trein echt noodzakelijk is. "Blijf thuis, de trein is even geen uitje. Dit geldt ook voor de bussen die rijden tijdens werkzaamheden aan het spoor.
5 dagen geleden was het geen 1 juni geweest en was het e.e.a. gewoon anders.
pi_193454499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus er komt stoom uit je oren en je verzint wat percentages om het goed te laten klinken alleen om je eigen egoisme in een massa mensen in een ruimte met beperkte ventilatie nog een keer te benadrukken. Wat een droeftoeters slingeren er toch rond. :X
Dit soort mensen ziet pas 'het licht', zodra zij zelf, of een dierbare, op de IC belanden en kantje boord liggen door Corona.
Tot die tijd is het voor hen een 'ver van mijn bed show' en vinden ze alle maatregelen ronduit belachelijk en proberen alles om hier niet aan mee te hoeven doen. Dat zij hiermee niet alleen hun eigen leven, maar ook de levens om hen heen, in gevaar zouden kunnen brengen, doet er totaal niet toe. Whatever! Care!

Begrijpelijk? op zich kan ik het nog wel begrijpen als alle maatregelen je op een gegeven moment de strot uitkomen; er begrip voor hebben dat je ze aan je laars lapt? nee, dat heb ik totaal niet.
Egoïstisch? ja, behoorlijk.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:15:50 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193454548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:15 schreef Nia het volgende:
Het zou de NS sieren als ze die zin "Reis alleen als het echt moet" nu zou vervangen door "Reis alleen als u geen alternatief vervoer heeft". Personen met een rijbewijs en eigen auto wordt geen strobreed in de weg gelegd, maar degenen die zich over langere afstand alleen met het openbaar vervoer kunnen verplaatsen worden beperkt in hun bewegingsvrijheid.
Ik reis met kind ook dagelijks met de trein omdat hij naar school moet.
Kost al een hoop, maar diezelfde ritten met de auto maken kost nog veel meer, dus dat doen we niet, ondanks het feit dat het me wel minder tijd zou kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193454839
Ik overweeg komende maanden toch maar weer met de trein richting onze oosterburen te gaan. Voor slechts ¤ 24 zou ik op en neer kunnen naar bijvoorbeeld Hamburg. Een retourtje Amsterdam CS zou me ¤54,10 kosten. Ook in Duitsland is een mondkapje verplicht, maar daar is de houding jegens de reiziger inmiddels toch klantgerichter.
pi_193454947
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:39 schreef Nia het volgende:
Ik overweeg komende maanden toch maar weer met de trein richting onze oosterburen te gaan. Voor slechts ¤ 24 zou ik op en neer kunnen naar bijvoorbeeld Hamburg. Een retourtje Amsterdam CS zou me ¤54,10 kosten. Ook in Duitsland is een mondkapje verplicht, maar daar is de houding jegens de reiziger inmiddels toch klantgerichter.
Gewoon met de ns gaan geen conducteur die gaat verifiëren of je echt naar je werk gaat. Sowieso hebben we in nl geen uitgeprinte briefjes gehad waarop de werkgever een stempel moest zetten. :D
pi_193455077
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:11 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Dit soort mensen ziet pas 'het licht', zodra zij zelf, of een dierbare, op de IC belanden en kantje boord liggen door Corona.
Tot die tijd is het voor hen een 'ver van mijn bed show' en vinden ze alle maatregelen ronduit belachelijk en proberen alles om hier niet aan mee te hoeven doen. Dat zij hiermee niet alleen hun eigen leven, maar ook de levens om hen heen, in gevaar zouden kunnen brengen, doet er totaal niet toe. Whatever! Care!

Begrijpelijk? op zich kan ik het nog wel begrijpen als alle maatregelen je op een gegeven moment de strot uitkomen; er begrip voor hebben dat je ze aan je laars lapt? nee, dat heb ik totaal niet.
Egoïstisch? ja, behoorlijk.
Ik heb in deze rare tijden naasten kunnen begraven. Of ja, ik mocht er zelf niet eens bij zijn want max 30 personen. Dus allesbehalve ver van mijn bed show.

Maar we zijn helemaal aan het doorslaan in het obsterfelijk willen zijn.

Laat de natuur zijn werk doen, zo te eerder zijn we er vanaf.

De griepcijfers van 2017-2018 liegen er niet om. Ook toen gingen er jongeren dood, maar die haalden de voorpagina niet. En lagen hoger dan het geregistreerd aantal corona doden nu.

Dat het ziektebeeld heftiger is bij corona t.o.v. een andere griep, dat ga ik niet ontkennen want dat zie ik zelf ook wel in. Maar dat uitstel van executie waar we nou in zitten, daar doe ik niet aan mee.

Ik ben al lang wakker en met mij gelukkig velen. Nu de rest nog.

Wil jij beweren dat het op deze manier stand kan houden tot in het oneindige?
pi_193464818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:15 schreef Nia het volgende:
Het zou de NS sieren als ze die zin "Reis alleen als het echt moet" nu zou vervangen door "Reis alleen als u geen alternatief vervoer heeft". Personen met een rijbewijs en eigen auto wordt geen strobreed in de weg gelegd, maar degenen die zich over langere afstand alleen met het openbaar vervoer kunnen verplaatsen worden beperkt in hun bewegingsvrijheid.
Dat komt omdat je over het algemeen niet met vreemden reist. En als, dan is het aantal personen zeer beperkt. Dat is nogal wat anders dan massavervoer.
pi_193465121
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:56 schreef Twinkle20 het volgende:


Laat de natuur zijn werk doen, zo te eerder zijn we er vanaf.

Dit is nogal een dooddoener, laten we alle medische hulp afschaffen, onze hygiënische maatregelen die we de afgelopen 5000 jaar ontwikkeld hebben vergeten, dan pas doet de natuur zijn werk. Of moet de natuur alleen zijn verwoestende werk doen voor dit virus, wat dan opeens nogal een vreemde logica wordt.
pi_193465189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit is nogal een dooddoener, laten we alle medische hulp afschaffen, onze hygiënische maatregelen die we de afgelopen 5000 jaar ontwikkeld hebben vergeten, dan pas doet de natuur zijn werk. Of moet de natuur alleen zijn verwoestende werk doen voor dit virus, wat dan opeens nogal een vreemde logica wordt.
Ja joh, jeweettoch, gewoon de natuur selectief zijn werk laten doen, al naar gelang het ons uitkomt, op de plekken dat het ons uitkomt en op de momenten dat het ons uitkomt. YOLO.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193480855
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:24 schreef Eightyone het volgende:
Horrorscenario's met dagen waarop de 40 graden weer aangetikt gaat worden, spoken door mijn hoofd. Met een verplichte niet/nauwelijks ademde lap stof voor je mond. :{

Ik zal netjes gehoorzamen (beschouw de lap als een soort toegangsticket, ongeacht of het verder zin heeft), maar snap best dat niet iedereen dat doet.
Dit, wat zit dat ding mokerwarm voor je smoel
VIndt het echt helemaal niets. Daarbij is het ook schijnveiligheid.

Iemand een gok hoe lang ze van plan zijn dit te laten duren?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_193480983
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:29 schreef Cara het volgende:

[..]

Dit, wat zit dat ding mokerwarm voor je smoel
wat een onzin :')
pi_193481166
Ik vind het wel een grappig gezicht om nu een volle trein te zien langskomen op lage snelheid.
pi_193481741
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:24 schreef Eightyone het volgende:
Horrorscenario's met dagen waarop de 40 graden weer aangetikt gaat worden, spoken door mijn hoofd. Met een verplichte niet/nauwelijks ademde lap stof voor je mond. :{

Ik zal netjes gehoorzamen (beschouw de lap als een soort toegangsticket, ongeacht of het verder zin heeft), maar snap best dat niet iedereen dat doet.
Airco in de trein is meestal prima en buiten hoef je deze niet te dragen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193481749
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:36 schreef mschol het volgende:

[..]

wat een onzin :')
Mondkapjes zitten niet comfortabel, daar zijn ze ook helemaal niet voor bedoeld. Als je warme adem niet blijft hangen heb je gewoon geen goed mondkapje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193481763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 00:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Airco in de trein is meestal prima
Met de ramen open zoals vroeger vliegen de mondkapjes door de coupé
pi_193486266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:36 schreef mschol het volgende:

[..]

wat een onzin :')
Ik weet niet wat voor plastic je onder je neus hebt hangen maar een fatsoenlijk kapje laat geen warmte uit. Ik heb toen met die 27 graden in de trein gezeten en het was geen feestje.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_193487196
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 01:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mondkapjes zitten niet comfortabel, daar zijn ze ook helemaal niet voor bedoeld. Als je warme adem niet blijft hangen heb je gewoon geen goed mondkapje.
elk niet gecertificeerd mondkapje laat warme lucht door, genoeg geprobeerd
pi_193491746
Iedere keer als er iemand in een tram spuugt, moet de hele tram gelijk naar de remise om volledig gedesinfecteerd te worden en mag de tram 24 uur niet gebruikt worden.
Dat ze zo streng handhaven wist ik niet en gaat wat mij betreft wat ver.

quote:
Binnen 24 uur twee RET-conducteurs bespuugd op tram

De afgelopen 24 uur zijn twee tramconducteurs slachtoffer geworden van een ‘coronaspuger'. Wanneer een conducteur wordt bespuugd in de tram, mag het voertuig 24 uur lang niet gebruikt worden. De tram moet terug naar de remise voor een grondige poetsbeurt, bevestigt RET-woordvoerder Diana van Stijn.

Zo werd vrijdagochtend een conducteur van lijn 7 bespuugd en donderdag een controleur op lijn 4. ,,De conducteurs waren door hun kleding beschermd, maar zoiets heeft toch behoorlijke impact. Iedere keer dat zoiets gebeurt, is dat een keer te veel’’, aldus Van Stijn.

Sinds het begin van de coronacrisis is het naar schatting tien keer voorgekomen dat een tramconducteur is bespuugd en de tram grondig gereinigd moest worden. Een gespecialiseerd schoonmaakbedrijf wordt dan ingezet. ,,De plek waar is gespuugd, wordt gedesinfecteerd’’, legt Van Stijn uit. ,,De tram kan 24 uur lang niet gebruikt worden om zeker te zijn dat het virus er niet meer is.’’ Het is onduidelijk hoe vaak dit in bussen of metro’s is gebeurd.

Reservetram
Wanneer een tram uitvalt door een spuugincident, wordt zo snel mogelijk een reservetram uit de remise gehaald. Reizigers ondervinden hoe dan ook overlast omdat ze langer moeten wachten.

RET-directeur Maurice Unck noemde de spuugincidenten eerder een misdaad en stelt er met de politie alles aan te doen om de daders achter de tralies te krijgen. ,,Spugen is buitengewoon smerig, het is vernederend en in tijden van corona ook bedreigend.’’ De politie en het Openbaar Ministerie geven hoge prioriteit aan het opsporen van coronaspugers.

Vorige maand is een Vlaardinger veroordeeld tot drie weken cel omdat hij in Schiedam twee RET’ers dreigde te besmetten met corona. Hij was vlak voor de slachtoffers gaan staan en spuugde in hun richting.
https://www.ad.nl/rotterd(...)gd-op-tram~a32b8378/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:30:11 #195
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_193503628
Ik boycot gewoon het OV, maar als ik er noodgedwongen gebruik van zou moeten maken, zou ik tegen mijn principes in wel een mondkapje dragen. Niet vanwege het risico op een boete (ik ga met enige regelmaat op niet gewelddadige wijze de confrontatie met de politie aan omdat ik dat een morele verplichting vindt) maar omdat ik weet dat er mensen zijn die oprecht bang zijn voor het virus. Als die mensen zich veiliger voelen als ik een mondkapje draag dan heb ik het daar wel voor over. Maar ik zal het never nooit niet doen omdat "het moet".
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_193504406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:11 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Dit soort mensen ziet pas 'het licht', zodra zij zelf, of een dierbare, op de IC belanden en kantje boord liggen door Corona.
Tot die tijd is het voor hen een 'ver van mijn bed show' en vinden ze alle maatregelen ronduit belachelijk en proberen alles om hier niet aan mee te hoeven doen. Dat zij hiermee niet alleen hun eigen leven, maar ook de levens om hen heen, in gevaar zouden kunnen brengen, doet er totaal niet toe. Whatever! Care!

Begrijpelijk? op zich kan ik het nog wel begrijpen als alle maatregelen je op een gegeven moment de strot uitkomen; er begrip voor hebben dat je ze aan je laars lapt? nee, dat heb ik totaal niet.
Egoïstisch? ja, behoorlijk.
Dat geldt ook voor mensen die lekker te hard rijden, ja totdat er iemand in hun omgeving dood wordt gereden.

Dat is mensen eigen.
pi_193504453
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:15 schreef Nia het volgende:
Het zou de NS sieren als ze die zin "Reis alleen als het echt moet" nu zou vervangen door "Reis alleen als u geen alternatief vervoer heeft". Personen met een rijbewijs en eigen auto wordt geen strobreed in de weg gelegd, maar degenen die zich over langere afstand alleen met het openbaar vervoer kunnen verplaatsen worden beperkt in hun bewegingsvrijheid.
Je mag gewoon gaan hoor (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193504463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:29 schreef Cara het volgende:

[..]

Dit, wat zit dat ding mokerwarm voor je smoel
VIndt het echt helemaal niets. Daarbij is het ook schijnveiligheid.

Iemand een gok hoe lang ze van plan zijn dit te laten duren?
1 maand want het virus is bijna weg.
pi_193504475
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:30 schreef Dhalsim het volgende:
Ik boycot gewoon het OV, maar als ik er noodgedwongen gebruik van zou moeten maken, zou ik tegen mijn principes in wel een mondkapje dragen. Niet vanwege het risico op een boete (ik ga met enige regelmaat op niet gewelddadige wijze de confrontatie met de politie aan omdat ik dat een morele verplichting vindt) maar omdat ik weet dat er mensen zijn die oprecht bang zijn voor het virus. Als die mensen zich veiliger voelen als ik een mondkapje draag dan heb ik het daar wel voor over. Maar ik zal het never nooit niet doen omdat "het moet".
Dan blijven ze maar lekker thuis.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193504669
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan blijven ze maar lekker thuis.
Er zijn steeds meer Nederlanders die een auto gekocht hebben om het risico op corona in het openbaar vervoer te vermijden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193505043
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn steeds meer Nederlanders die een auto gekocht hebben om het risico op corona in het openbaar vervoer te vermijden.
Ik ga ook niet meer met het ov. Niet vanwege corona maar vanwege die mondkapjes en de kans dat je niet in de trein of bus kan die je wilt pakken omdat deze te "vol" zit. Moet je eens zien hoe snel het weer als vanouds wordt omdat de mileugekkies gaan janken dat iedereen nu massaal de auto pakt/gaat pakken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193508035
Vandaag en gisteren bus chauffers zonder mondkapje zien rondrijden.
Die zijn blijkbaar niet verplicht om ze te dragen?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 22:37:44 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193512107
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:24 schreef Marsenal het volgende:
Hoe duur is zo’n mondkapje dan, en hoe lang kan ik ‘m ophouden?

Ik snij wel een onderbroek van het buurmeisje aan flarden en trek er een touwtje door, veel beter
Een gedragen onderbroek van je buurmeisje?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 juni 2020 @ 00:02:20 #204
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193514508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:15 schreef Nia het volgende:
Ik heb geen rijbewijs en ben woonachtig in de provincie Groningen. Heel graag zou ik deze zomer weer naar Amsterdam willen om er een museum te bezoeken of gewoon door de straten naar de prachtige panden te kijken. Helaas voel ik me bezwaard, omdat het momenteel "not done" is om het openbaar vervoer te nemen voor ontspannende redenen. Wanneer mag ik volgens jullie wel weer een dagtrip maken en niet virtueel bekritiseerd worden voor deze burgerlijke ongehoorzaamheid?
2021 lijkt me vroeg zat.

Niet alleen vanwege het onnodig in de trein zitten, maar ook het onnodig door een museum en straten lopen.
So we just called him Fred
  zondag 7 juni 2020 @ 00:07:59 #205
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_193514628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:33 schreef gijsman het volgende:
Vandaag en gisteren bus chauffers zonder mondkapje zien rondrijden.
Die zijn blijkbaar niet verplicht om ze te dragen?
Dat niet alleen. Ik zag zelfs conducteurs zonder in de trein. Nu zitten die meestal wel in die tussencompartimenten, maar op A'dam CS stapten ze wel gezellig tussen alle gekapte reizigers uit een corona-volle trein.

Wassen neus of niet, dit vond ik ergens wel vreemd.

Verder heb ik in sommige gevallen vooral gezien dat die kapjes enkel op de kin zaten. Voldoe je wel aan de plicht... Dan vraag je je ook weleens af hoe krom krom eigenlijk is :')
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_193520230
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een gedragen onderbroek van je buurmeisje?
Ik zou niet anders willen!
-nee-
  zondag 7 juni 2020 @ 16:57:37 #207
471014 Lexz0r
Supreme Vampyric Evil
pi_193523481
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ga ook niet meer met het ov. Niet vanwege corona maar vanwege die mondkapjes en de kans dat je niet in de trein of bus kan die je wilt pakken omdat deze te "vol" zit. Moet je eens zien hoe snel het weer als vanouds wordt omdat de mileugekkies gaan janken dat iedereen nu massaal de auto pakt/gaat pakken.
Niet alleen dat, wat dacht je van die slimmerikken die al hun gebruikte mondkapjes maar overal en nergens op straat neer pleuren.
Nee ook lekker voor het milieu.... :N
The Spawn Of Love And War
pi_193533273
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:57 schreef Lexz0r het volgende:

[..]

Niet alleen dat, wat dacht je van die slimmerikken die al hun gebruikte mondkapjes maar overal en nergens op straat neer pleuren.
Nee ook lekker voor het milieu.... :N
of mensen die hun mondkapje op de kin dragen (vanaf instappen t/m uitstappen) en daar vervolgens niks van wordt gezegd, of wordt beboet (en dan gewoon die 399 ipv 95 euro aub)
  maandag 8 juni 2020 @ 10:09:36 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193533678
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:57 schreef Lexz0r het volgende:

[..]

Niet alleen dat, wat dacht je van die slimmerikken die al hun gebruikte mondkapjes maar overal en nergens op straat neer pleuren.
Nee ook lekker voor het milieu.... :N
Dat mensen ze van zich af flikkeren is schijtirritant idd, laat men op stations maar speciale mondkapjesprullenbakken neerzetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193540296
quote:
Studie bestätigt Schutzwirkung von Masken
Einfache Stoffmasken über Nase und Mund verhindern offenbar tatsächlich, dass das Coronavirus sich verbreitet. Eine neue Studie legt das nahe. Ausgangsbasis der Untersuchung: das vorbildliche Beispiel Jena.

Viermal weniger neue Fälle im Vergleich
Für ein aktuelles Diskussionspapier des Forschungsinstituts zur Zukunft der Arbeit (IZA) suchten die Wissenschaftler nach anderen kreisfreien Städten und Landkreisen, die eine ähnliche Bevölkerungsstruktur und eine vergleichbare medizinische Infrastruktur aufweisen. Die Forschergruppe habe "eine Art synthetisches Jena geschaffen, das die Maskenpflicht erst später eingeführt hat, und dieses mit dem realen verglichen", erklärte der Mainzer Volkswirt Klaus Wälde.

Den Berechnungen zufolge gab es in den drei Wochen nach Einführung der Maskenpflicht in Jena viermal weniger neue Fälle als in den Vergleichskommunen. Laut Fazit der Forscher "tut sich eine signifikante Kluft zwischen den Fallzahlen in Jena und der Vergleichsgruppe ohne Maskenpflicht auf". 20 Tage nach der Einführung der Maskenpflicht in Jena sei die Gesamtzahl der dort registrierten Covid-19-Fälle lediglich von 142 auf 158 gestiegen, im Vergleichsmodell hingegen von 143 auf 205.

Masken führten zu Verlangsamung
In einem zweiten Schritt untersuchten die Forscher die Entwicklung der Fallzahlen in den Städten und Kreisen, welche die Maskenpflicht zum 22. April eingeführt hatten, mit den Fallzahlen der Kommunen, die die Maskenpflicht erst zum 27. April oder später einführten. Auch hier zeigen sich signifikante Unterschiede. "Zusammenfassend kann man sagen, dass die Einführung der Maskenpflicht in den jeweiligen Kreisen zu einer Verlangsamung der Ausbreitung von Covid-19 beigetragen hat", erklärte Wälde.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_193541366
De RIVM is wel behoorlijk stil nu de studies uitkomen dat mondkapjes zeer zeker nut hebben. Wanneer hoor ik ze er eens over, de WHO heeft ook al hetzelfde advies gedaan.

En intussen 0,001 mensen in de winkels en supermarkt met een mondkapje op. _O-
  maandag 8 juni 2020 @ 21:47:28 #212
471014 Lexz0r
Supreme Vampyric Evil
pi_193543773
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:33 schreef mschol het volgende:

[..]

of mensen die hun mondkapje op de kin dragen (vanaf instappen t/m uitstappen) en daar vervolgens niks van wordt gezegd, of wordt beboet (en dan gewoon die 399 ipv 95 euro aub)
Joh vd week zat er zo een opgeschoten mannetje met mondkapje op zn kin een zak chips naar binnen te vreten in de metro......
The Spawn Of Love And War
pi_193543985
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:33 schreef mschol het volgende:

[..]

of mensen die hun mondkapje op de kin dragen (vanaf instappen t/m uitstappen) en daar vervolgens niks van wordt gezegd, of wordt beboet (en dan gewoon die 399 ipv 95 euro aub)
De boete is toch 95 euro? Sowieso mensen die vragen om strengere straffen :')
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 8 juni 2020 @ 22:04:35 #214
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193544001
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:47 schreef Lexz0r het volgende:

[..]

Joh vd week zat er zo een opgeschoten mannetje met mondkapje op zn kin een zak chips naar binnen te vreten in de metro......
Je mag je mondkapje dan ook gewoon af doen om iets te eten of drinken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193544147
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De boete is toch 95 euro?
dat is nu inderdaad zo
quote:
Sowieso mensen die vragen om strengere straffen :')
daar is niks :') aan
men heeft nu volledig lak aan alles, 'tis toch maar 95 euro..'
een boete van 400 euro is van een heel andere orde en dan gaan mensen zich wel aan regels houden.

ik wordt nu, theoretisch, potentieel blootgesteld aan een virus door volslagen klapjosties die niet de regels volgen.. (en nee, andere vervoersmogelijkheden zijn er voor mij niet)
waardoor ik weer een gevaar kan zijn voor een huisgenoot die in een risicogroep valt..
van mij part mag er heel strikt gecontroleerd en beboet worden, en dan geen lullige boete van 95 euro, maar gewoon die voor de andere maatregelen ook staat

quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:04 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je mag je mondkapje dan ook gewoon af doen om iets te eten of drinken
nog zo iets idioots :')
pi_193544224
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:13 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is nu inderdaad zo
[..]

daar is niks :') aan
men heeft nu volledig lak aan alles, 'tis toch maar 95 euro..'
een boete van 400 euro is van een heel andere orde en dan gaan mensen zich wel aan regels houden.

ik wordt nu, theoretisch, potentieel blootgesteld aan een virus door volslagen klapjosties die niet de regels volgen.. (en nee, andere vervoersmogelijkheden zijn er voor mij niet)
waardoor ik weer een gevaar kan zijn voor een huisgenoot die in een risicogroep valt..
van mij part mag er heel strikt gecontroleerd en beboet worden, en dan geen lullige boete van 95 euro, maar gewoon die voor de andere maatregelen ook staat
[..]

nog zo iets idioots :')
De boete (nou ja, vooral het feit dat je er een aantekening op je strafblad voor krijgt) voor andere maatregelen is dan ook debiel. Zeker als een simpele BOA deze kan uitreiken
  maandag 8 juni 2020 @ 22:21:49 #217
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193544273
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:18 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De boete (nou ja, vooral het feit dat je er een aantekening op je strafblad voor krijgt) voor andere maatregelen is dan ook debiel. Zeker als een simpele BOA deze kan uitreiken
De boete krijg je voor het doelbewust in gevaar brengen van de volksgezondheid, en is dus wel degelijk terecht.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193544362
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De boete krijg je voor het doelbewust in gevaar brengen van de volksgezondheid, en is dus wel degelijk terecht.
Doelbewust :') Vind je dat ook van mensen die onbeschermde seks hebben of die (voor de coronashit) met een kuchje kwamen werken?
pi_193544792
Mondkapjes, boerka's...
pi_193547732
quote:
9s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:50 schreef mthecatlover het volgende:
Mondkapjes, boerka's...
sjaals


ja, vandaag een klapjosti met sjaal
pi_193552188
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Doelbewust :') Vind je dat ook van mensen die onbeschermde seks hebben of die (voor de coronashit) met een kuchje kwamen werken?
Die brengen alleen elkaar in gevaar.
Moet nu echt iemand aan jou het verschil uitleggen tussen onbeschermde seks en zonder bescherming met het openbaar vervoer reizen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')