abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193229379
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:50 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Deze reactie begrijp ik niet maar oke :D w/
Geeft niks !! :B :B :B :B
Ik zwaai naar dieren.
pi_193229501

w/
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:58:39 #78
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193229529
Ok dan doe ik een mondkapje op

Ik neem de trein van Groningen naar Rotterdam

Das een aardige afstand , ik mag met mondkapje natuurlijk niet afdoen , dus geen eten , geen drinken en als ik dus stiekem wat eet en een boa komt langs krijg ik dus een boete aangezien hij dan weer dat ik em heb afgezet.

Tevens als ik een mondkapje heb ik die zet ik elke dag op ongewassen een week lang dan ben ik dus volgens de NS veilig omdat je mondkapje op hebt.
pi_193229608
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:58 schreef AlwaysConnected het volgende:
Tevens als ik een mondkapje heb ik die zet ik elke dag op ongewassen een week lang dan ben ik dus volgens de NS veilig omdat je mondkapje op hebt.
Dat is correct. Maar het mondkapje heeft sowieso al weinig effect (als het al een positief effect heeft)

'Averechts effect
Het RIVM is bang dat massaal mondkapjes dragen juist een averechts effect kan hebben. Als je een mondkapje tussentijds afdoet en weer opzet, of als je het te lang draagt, kan het het coronavirus juist verspreiden.'

Maar goed andere fok!kers hier weten het altijd heel erg goed. Zijn ook altijd online hier dus zullen vast ook wel heel veel hebben gelezen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:04:17 #80
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193229658
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat is correct. Maar het mondkapje heeft sowieso al weinig effect (als het al een positief effect heeft)

'Averechts effect
Het RIVM is bang dat massaal mondkapjes dragen juist een averechts effect kan hebben. Als je een mondkapje tussentijds afdoet en weer opzet, of als je het te lang draagt, kan het het coronavirus juist verspreiden.'

Maar goed andere fok!kers hier weten het altijd heel erg goed. Zijn ook altijd online hier dus zullen vast ook wel heel veel hebben gelezen.
Ja dat gevoel wat RIVM heeft heb ik ook, met een mondkapje ben je veilig in OV dus neem je de andere maatregelen minder in acht.
pi_193249968
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:58 schreef AlwaysConnected het volgende:

Je doet het mondkapje op om je mede reizigers te beschermen, niet om je zelf ermee te beschermen. Waarom is dat concept zo lastig om te begrijpen?

Zelfs al draag je dat ding 24/7, het houdt dan nog steeds virusdeeltjes tegen die JIJ uitademt.
pi_193250109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:04 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Ja dat gevoel wat RIVM heeft heb ik ook, met een mondkapje ben je veilig in OV dus neem je de andere maatregelen minder in acht.
Is een beetje als met American Football: je voelt je onoverwinnelijk met al die armor en een helm op je kop. Maar als je je schouders niet goed houdt breek je alsnog je nek.
pi_193250201
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:15 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Voor 1 eurie zijn ze nergens te krijgen
Nee? Hm, ik kocht er vandaag 50 bij de AH voor 40 euro ofwel 80 cent per stuk.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:24:51 #84
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193381217
Word door al die kapjes in OV het niet onveiliger?

Normaal kon je iemand zijn/haar gezicht zien.

Nu praktische niet meer dus als iemand kwaad wil is het met gezicht masker op stuk makkelijker op geworden
pi_193382019
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:24 schreef AlwaysConnected het volgende:
Word door al die kapjes in OV het niet onveiliger?

Normaal kon je iemand zijn/haar gezicht zien.

Nu praktische niet meer dus als iemand kwaad wil is het met gezicht masker op stuk makkelijker op geworden
Ik denk dat het een kille boel wordt.

Voel me altijd een beetje ongemakkelijk als ik praat met iemand met een mondkapje. Je mist een aanzienlijk deel van diens non-verbale communicatie.

Ik neem aan dat het verbod op gezichtsbedekkende kleding nu ook tijdelijk in de ijskast is gezet. Want - afgezien van de reden erachter - zie ik eerlijk gezegd het verschil niet. Het is beide net zo a-sociaal.
I'll give you something to do
pi_193384142
Mee eens, voor mij ook een reden om het OV te mijden.

Ik fiets naar mijn werk en zal eens kijken of de mensen ze dragen (ik kom langs haltes) , ik zie er buiten eigenlijk sowieso maar een enkeling mee lopen, hooguit 10 gezien in 2 maanden.
pi_193384167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 00:19 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Je doet het mondkapje op om je mede reizigers te beschermen, niet om je zelf ermee te beschermen. Waarom is dat concept zo lastig om te begrijpen?

Zelfs al draag je dat ding 24/7, het houdt dan nog steeds virusdeeltjes tegen die JIJ uitademt.
Maar als jij geen klachten hebt is het risico net zo groot als de staatsloterij winnen en ws nog veel kleiner. at jij uitademt gaat gelijk naar beneden en je kan ook zo zitten dat je elkaars gezicht niet raakt, dus gewoon achter elkaar zitten.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 15:52:31 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193384239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:44 schreef macca728 het volgende:
Mee eens, voor mij ook een reden om het OV te mijden.

Ik fiets naar mijn werk en zal eens kijken of de mensen ze dragen (ik kom langs haltes) , ik zie er buiten eigenlijk sowieso maar een enkeling mee lopen, hooguit 10 gezien in 2 maanden.
Ik heb er volgens mij vijf gezien buiten sinds half maart met een mondkapje. Niemand zit erop te wachten die dingen te dragen als het niet verplicht is.
pi_193387938
Ik ging al niet met het ov en het dragen van mondkapjes gaat mij ook echt niet overtuigen om met het ov te reizen.

In andere comments heb ik al gedetailleerd uiteengezet hoe ik over die mondkapjes denk ... kijk maar
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:31:44 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193388571
Jammer dat het gros van de "Ik ga geen mondkapje dragen in het OV' figuren toch al niet met de trein gingen, dus het steeds drukker worden de afgelopen weken zal wel voortzetten en niet vanwege de mondkapjesverplichting ineens legere treinen betekenen.

Iedereen die toch al niet met het OV ging; ga dat ook vooral niet doen, en als de verplichting mondkapjes te dragen je ervan kan weerhouden toch met het OV te gaan; TOP! ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:34:58 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193388644
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb er volgens mij vijf gezien buiten sinds half maart met een mondkapje. Niemand zit erop te wachten die dingen te dragen als het niet verplicht is.
Ik zag eind februari al mensen in t Rijks met een mondkapje lopen, ik denk dat ik de eerste 5 al voor maart gezien had.
En nee, ik woon niet in Amsterdam en dat was ook de laatste keer dat ik in Amsterdam was.
Ik zie ze sowieso met enige regelmaat, op het station al, maar ook in winkels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193388721
Ik denk dat ik voor het eerst sinds lange tijd de trein weer ga pakken, wat een zee aan ruimte krijg je daar.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:57:11 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193398838
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 00:19 schreef Brede_meneer het volgende:
Dat doen die mondkapjes dus niet, ze houden niks tegen... Om iets tegen te houden zal een medisch mondkapje moeten gebruiken... driemaal raden wat je juist niet mag gebruiken in het OV 8)7
So we just called him Fred
  zondag 31 mei 2020 @ 12:02:30 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193398926
Het OV is vanaf morgen wel een walhalla voor zwartrijders en criminelen. Niemand die je herkent.

En aangezien er nauwelijks surveillerend personeel is, is er niemand die tegenhoudt. Ik zou als vrouw je nog maar eens achter de oren krabben alvorens 's avonds nog met het OV op pad te gaan.
Als man trouwens ook, voor je het weet heb je een mes tussen je ribben en ben je een telefoon armer.

Ik voorspel dinsdag 9 juni een special van Opsporing Verzocht: Wie herkent dit mondkapje?
pi_193398982
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:57 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat doen die mondkapjes dus niet, ze houden niks tegen... Om iets tegen te houden zal een medisch mondkapje moeten gebruiken... driemaal raden wat je juist niet mag gebruiken in het OV 8)7
Veel mondkapjes houden behoorlijk wat deeltjes tegen.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:09:35 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193399026
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:06 schreef mootie het volgende:
Veel mondkapjes houden behoorlijk wat deeltjes tegen.
Dat valt vies tegen als je de verschillende onderzoeken er op na leest.
pi_193399114
Ik heb nog wel ergens een bivakmuts liggen.
pi_193399144
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar als jij geen klachten hebt is het risico net zo groot als de staatsloterij winnen en ws nog veel kleiner. at jij uitademt gaat gelijk naar beneden en je kan ook zo zitten dat je elkaars gezicht niet raakt, dus gewoon achter elkaar zitten.
Nee zo werken luchtstromen niet. :D
pi_193399159
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen als je de verschillende onderzoeken er op na leest.
Heb je voor ons links naar die onderzoeken.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:29:41 #100
475652 Anneloos
anneloos
pi_193399243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zoals al 100 keer gezegd is in dit subforum: het dragen van een niet chirurgisch-mondkapje is geen garantie dat je het virus niet op kan lopen, maar het beschermt heel wat beter dan niets dragen.
En een mondkapje draag je in eerste instantie niet om jezelf te beschermen, maar vooral om anderen te beschermen voor jezelf.

Betaal dus gewoon die ene Euro en zeik niet zo. Of vind je die bespaarde Euro de moeite waard om lekker recalcitrant geen kapje te dragen en heb je maling aan geïrriteerde medereizigers en interesseert het je ook niets dat een BOA je een boete van 400 Euro kan geven?
Thank god _O_ ! Er zijn dus ook mensen die wat zinnigs kunnen zeggen :)
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')