abonnement Unibet Coolblue
pi_193202787
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^



New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.


[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 10-08-2020 11:13:45 ]
pi_193202789
niet omdat het moet maar omdat het kan
pi_193203084
Iemand nog ideeën voor nieuw rubber? Hoeft niet echt best te presteren in de regen of lang mee te gaan. Goed grip op straat bij droog weer is het belangrijkste
pi_193204202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:02 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand nog ideeën voor nieuw rubber? Hoeft niet echt best te presteren in de regen of lang mee te gaan. Goed grip op straat bij droog weer is het belangrijkste
Pirelli supercorsa net genoeg profiel om legaal mee de straat op te mogen :P
pi_193204215
Wel de SP versie bestellen :D
pi_193204232
Overigens doet de Michelin road 5 het ook heerlijk op een droge weg en mocht je onverhoopt toch in een bui terecht gekomen heb je een prima band
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:54:51 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193204373
Pirelli Diablo Superbike. SC1 of SC0 achter, SC1 of SC2 voor.

Alle vinkjes: bakken met grip (mits op temperatuur), presteert niet best in de regen (glibberen en glijden) en gaat ook niet lang mee (500km).
Huilen dan.
pi_193204500
Kan ook gewoon op slicks gaan rijden :')
Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:16:29 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193204637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef Den_Haag het volgende:
Kan ook gewoon op slicks gaan rijden :')
Kan op zich wel hoor.. "vroeger" gooide ik altijd de bandjes op de straatfiets als ze niet meer goed genoeg waren voor op 't circuit.
quote:
Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
Zelf geen ervaring mee, maar die Rosso 3 schijnt wel oké te zijn.
Huilen dan.
  maandag 25 mei 2020 @ 21:05:11 #10
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_193310420
Iemand ervaring met body kits van ali?

Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_193310433
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:
Iemand ervaring met body kits van ali?

Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Pasvorm is het vaak net niet...
  maandag 25 mei 2020 @ 21:18:52 #12
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_193310634
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Pasvorm is het vaak net niet...
Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?

Die pasvorm is denk ik wel te fixen door zelf de gaten af te tekenen en te boren?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_193310723
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?

Die pasvorm is denk ik wel te fixen door zelf de gaten af te tekenen en te boren?
geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.
  maandag 25 mei 2020 @ 21:46:03 #14
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_193311092
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:

quote:
"De invoerrechten berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.

De btw berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten, de eventuele verzekeringskosten én de invoerrechten."
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_193311420
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:
Iemand ervaring met body kits van ali?

Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Soms perfect en kwalitatief prima in orde, soms totale brol die niet eens past. Zelfs niet als je het materiaal flink verbuigt (want dat kan).

Is naar mijn ervaring geen pijl op te trekken, gewoon een gok. Geen remklauwen vandaan halen dus maar verder, ach. De kans dat ze je tillen is zeer aanwezig maar je kunt geluk hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193311473
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:
[..]

Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld :D

Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 25 mei 2020 @ 22:35:32 #17
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_193311956
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld :D

Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Dus 'de prijs van de goederen' betekent 'de geschatte prijs van de goederen binnen de EU'? :')

Njah sinds ik werkslaaf ben kan ik zo'n gokje wel eens wagen. Dit is het idee trouwens:



In grote lijnen dan. Voorspatbord krijgt een ander design en misschien wil ik dat witte 'tricolore' achter het zit op het bovenste deel verhuizen naar onder. In een kleiner lettertype op het witte deel.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_193312177
Mijn inschatting is dat er drie dingen kunnen gebeuren.

A: De kleuren zitten verkeerd om, of;
B: Je krijgt een prima set die past, of;
C: De montagegaten schelen net genoeg om ervoor te zorgen dat ie bol staat. Van een afstand ziet het er keurig uit. Dicht bij komen is sowieso onverstandig bij Italiaanse techniek.

De kans? 33/33/33%. Het laatste procent is dan voor creativiteit van Ali want ze hebben er wel eens hilarische stukken tussen zitten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193312315
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:
[..]

Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Oh Italië? Dan betaal je sowieso niks want Schengen. Ik ging ervan uit dat het van 1 of andere Chinese shop zou komen via Ali oid
pi_193312360
Anyway hoe groter het pakket hoe groter de kans dat douane je pakket eruit pikt.
  maandag 25 mei 2020 @ 23:04:24 #21
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_193312559
Het komt wel uit China maar ik bedoelde gewoon te zeggen dat een OEM Ducati body kit uit Italie komt en derhalve daar dus de prijs bepaald wordt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 25 mei 2020 @ 23:04:51 #22
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_193312567
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:47 schreef BlackLining het volgende:
Mijn inschatting is dat er drie dingen kunnen gebeuren.

A: De kleuren zitten verkeerd om, of;
B: Je krijgt een prima set die past, of;
C: De montagegaten schelen net genoeg om ervoor te zorgen dat ie bol staat. Van een afstand ziet het er keurig uit. Dicht bij komen is sowieso onverstandig bij Italiaanse techniek.

De kans? 33/33/33%. Het laatste procent is dan voor creativiteit van Ali want ze hebben er wel eens hilarische stukken tussen zitten.
Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_193312677
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:04 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.
Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.

Het blijft onder de streep gewoon een gok.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 25 mei 2020 @ 23:11:42 #24
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_193312730
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.

Het blijft onder de streep gewoon een gok.
_O- Chinezen zijn allemaal laaggeleid volgens jou?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 25 mei 2020 @ 23:23:54 #25
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_193313007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef Den_Haag het volgende:
Kan ook gewoon op slicks gaan rijden :')
Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
http://www.motormike.nl/

De FZR, Busa en Duc kregen altijd gewoon een stel 2e hands bandjes :’)
Reed prima
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_193313135
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:11 schreef Amoeba het volgende:

[..]

_O- Chinezen zijn allemaal laaggeleid volgens jou?
Nee hoor, maar het is toch allemaal hersenloze massaproductie. Verzending wordt betaald door de staat en terugsturen gaat toch niet.

Ze maken gewoon bewust goedkope zooi. Dat heeft niks te maken met hoe hoog iemand geleid is. Sterker nog: zij lachen het hardste.

Of dacht je dat je voor een dubbeltje op de eerste rij ging zitten? Helaas. Dat is toch algemeen bekend bij meuk van Chinese webshops.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:53:03 #27
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_193321365
Als je iets uit China wil halen zoek contact met de fabrikanten.
Ik gebruik het vaak voor adresseerbare leds.
Na wat e-mail werk had ik de fabrikant gevonden die ze voor een gerenommeerd merk maakt en exporteerde wereldwijd, nu koop ik dezelfde per rol van 100m waar ik ze bij het merk dan voor hetzelfde bedrag per 10m heb.

Maar als ik los via Ali bestel is het 99% van de keren rotzooi of fabricage fouten of verkeerde chip etc. Soms lijkt het wel alsof ze AliExpress gebruiken om hun ongewilde stock kwijt te raken.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_193337024
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:23 schreef stinkie het volgende:

[..]

http://www.motormike.nl/

De FZR, Busa en Duc kregen altijd gewoon een stel 2e hands bandjes :’)
Reed prima
wilde het ook daar halen. Maar dan wel gewoon nieuw setje
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:33:11 #29
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_193485469
Morgen kijken voor mijn eerste motor, Honda cb600f hornet :)
Tics van je petten.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:38:25 #30
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_193486513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:33 schreef nattermann het volgende:
Morgen kijken voor mijn eerste motor, Honda cb600f hornet :)
Leuke motor, als het een geslaagde koop is krijgen we vast wel een fotootje.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:54:48 #31
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_193486846
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld :D

Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld :D

Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Ik heb meermaals naheffing gehad hoor van China pakketjes. Ik bestel niet eens zo vaak items.
Vooral eentje was wel obvious, een bankschroef van een paar kilo. Dat had ik wel kunnen weten dat het zou opvallen een klein pakketje dat weegt als dieplood... Die had ik achteraf beter in Nederland kunnen kopen. Kostte misschien 10 euro meer, maar dan had ik geen 4 weken wachttijd.
Ook een keer genaaid, China pakketje. Dat werkte toen nog met verzenden als cadeautje hebben ze bij de belastingdienst een schatting gemaakt van de waarde... volgens mij waren de invoerrechten hoger dan de waarde van het pakket.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_193486997
Ja soms ben je de zak :) Ik heb het één of twee keer gehad. Kans is vrij klein, maar als je een imitatie kappenset koopt die goed lijkt dan wil de belastingdienst wel eens een schatting maken die niet bepaald in jouw voordeel uitvalt :+

Ik denk dat ze daar inmiddels ook wel aardig in weten te schatten aan de hand van grootte, gewicht en verpakking wat ze open moeten maken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 18:24:48 #33
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_193507154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:38 schreef whY... het volgende:

[..]

Leuke motor, als het een geslaagde koop is krijgen we vast wel een fotootje.


Dit is t geworden :s)
Tics van je petten.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:26:07 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193507941
Ziet er nog aardig shiny uit, veel plezier ermee *O* .
Huilen dan.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:28:12 #35
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_193508980
Thanks. Heeft +/- 35k gelopen.Dinsdag ophalen *O*
Tics van je petten.
pi_193511189
Net ding. Veel plezier ermee
pi_193879133
Rustig hier. Eindelijk eens farsighted doorwaai kleding gekocht. Setje Rev'it airwave. Was klaar met zweten op warme dagen
pi_193906797
Ai, garage belde net. Achter schokbrekers moeten worden vervangen. Samen met beurt en nieuwe accu zou ik zo rond de 1000 Euro kwijt zijn. :o

Veel geld voor mijn motor. Twijfel nog een beetje of ik het zal laten doen.
pi_193907978
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ai, garage belde net. Achter schokbrekers moeten worden vervangen. Samen met beurt en nieuwe accu zou ik zo rond de 1000 Euro kwijt zijn. :o

Veel geld voor mijn motor. Twijfel nog een beetje of ik het zal laten doen.
En als je het geld van de grote beurt eraf haalt? Wat kost het vervangen van de schokdempers dan?

Rij voor de gein eens langs een hyperpro locatie en laat hun de schokdempers eens beoordelen?
pi_193908026
vandaag toch echt maar eens gaan zoeken naar een nieuwe achterband ;(
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193908035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

En als je het geld van de grote beurt eraf haalt? Wat kost het vervangen van de schokdempers dan?

Rij voor de gein eens langs een hyperpro locatie en laat hun de schokdempers eens beoordelen?
De garage schatte in zo'n 600 Euro excl manuren.

Even gezocht op hyperpro en dat lijkt wel aardig te kloppen:
https://www.hyperonline.n(...)Suzuki_tm_700cc.html

Dan nog wat manuren en de beurt (met nieuwe accu e.d.), dan kom je wel aan 1000.
pi_193908140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De garage schatte in zo'n 600 Euro excl manuren.

Even gezocht op hyperpro en dat lijkt wel aardig te kloppen:
https://www.hyperonline.n(...)Suzuki_tm_700cc.html

Dan nog wat manuren en de beurt (met nieuwe accu e.d.), dan kom je wel aan 1000.
Bij hyperpro checken ze gratis je vering en krijg je meteen een passend advies. Kan dus ook zijn dat het helemaal niet nodig is de complete shock te vervangen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:29:25 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194217644
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.

Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.

Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194217884
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.

Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.

Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
Een vergelijkbaar probleem had ik met mijn motor. Uiteindelijk bleek dat te zitten in een contactje bij mijn contactslot. Een los contactje kan een hoop ellende geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2020 09:02:37 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:48:06 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194218356
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Een vergelijkbaar probleem had ik met mijn motor. Uiteindelijk bleek dat te zitten in een contactje bij mijn contactslot. Een los contactje kan een hoop ellende geven.
Ja zoiets dacht ik ook maar kon ik gisteren niet ontdekken. Ook vreemd dat tijdens het rijden (trillingen) er niks aan de hand is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:16:06 #46
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194393820
quote:
Ja, dus?

Misschien leuk om iets meer te vertellen in plaats van enkel een linkje te dumpen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2020 07:24:04 ]
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:12:24 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194394561
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.

Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.

Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
Listig idd.. valt heel de stroom uit? álles? Dan moet je toch een beetje richting contactslot, of de hoofdstroom.. check de hoofdzekering, en met name de houder. Ik heb er al diverse vervangen, is een kwaal bij Honda. Die dingen smelten regelmatig omdat ze goor worden, oxideren en dan vet hoge amperages gaan trekken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:14:48 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194394583
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Listig idd.. valt heel de stroom uit? álles? Dan moet je toch een beetje richting contactslot, of de hoofdstroom.. check de hoofdzekering, en met name de houder. Ik heb er al diverse vervangen, is een kwaal bij Honda. Die dingen smelten regelmatig omdat ze goor worden, oxideren en dan vet hoge amperages gaan trekken.
't Is het contactslot ben ik inmiddels achter. Stuur naar rechts = uit.
Alles valt uit idd, maar de dagteller wordt wel onthouden.

Om te repareren moet ik aan de onderkant zijn, dus moet ik de kroonplaat eraf halen. Heb er nog geen tijd voor genomen, tijdens het rijden draai je je stuur nauwelijks dus hij doet het gewoon :+
Als je met de kabel speelt gaat hij ook aan/uit dus ik weet welke het is (en maar 2 aders gelukkig).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:18:03 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194394609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

't Is het contactslot ben ik inmiddels achter. Stuur naar rechts = uit.
Alles valt uit idd, maar de dagteller wordt wel onthouden.

Om te repareren moet ik aan de onderkant zijn, dus moet ik de kroonplaat eraf halen. Heb er nog geen tijd voor genomen, tijdens het rijden draai je je stuur nauwelijks dus hij doet het gewoon :+
Als je met de kabel speelt gaat hij ook aan/uit dus ik weet welke het is (en maar 2 aders gelukkig).
Ok, mooi, hoop dat het in de bekabeling zit; contactslot en HISS enzo, duur, sleutels, en volgens mij zelfs de computer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:33:03 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194394775
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, mooi, hoop dat het in de bekabeling zit; contactslot en HISS enzo, duur, sleutels, en volgens mij zelfs de computer.
Het is een los contactje in ieder geval, dus ik hoop er wel op dat er verder niks stuk is.
Alleen die kroonplaat era halen zie ik een beetje tegenop.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:42:39 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194394863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is een los contactje in ieder geval, dus ik hoop er wel op dat er verder niks stuk is.
Alleen die kroonplaat era halen zie ik een beetje tegenop.
Why¿? Als alles recht is, komt dat weer helemaal prima goed toch? ;)

Anders tik je er een centertje in? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:43:55 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194394873
Dat stelt toch niet gek veel voor? Volgens mij is dat ding hoe dan ook van voor het HISS-tijdperk, dus als het wel het contactslot is dan valt de ellende ook nog te overzien denk ik.
Huilen dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:44:17 #54
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194394877
Wanneer is de volgende FOK! rit?!
pi_194395057
Ow jee. Ik geloof dat mijn accu aan het overlijden is. Ik krijg steeds vaker de foutmelding JG_1.7.3 bij het starten.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:31:50 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194395276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wanneer is de volgende FOK! rit?!
Als je de route klaar hebt denk ik? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:33:05 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194395285
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
Dat stelt toch niet gek veel voor? Volgens mij is dat ding hoe dan ook van voor het HISS-tijdperk, dus als het wel het contactslot is dan valt de ellende ook nog te overzien denk ik.
Hij had het zelf over HISS, dus ik ging er even vanuit dat dat er dan ook op zit ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:33:57 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194395293
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:03 schreef Anne het volgende:
Ow jee. Ik geloof dat mijn accu aan het overlijden is. Ik krijg steeds vaker de foutmelding JG_1.7.3 bij het starten.
Sja, keertje leeg is sudden death he, dus dat zou zomaar eens kunnen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194395314
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:03 schreef Anne het volgende:
Ow jee. Ik geloof dat mijn accu aan het overlijden is. Ik krijg steeds vaker de foutmelding JG_1.7.3 bij het starten.
Hier is ie ook dood. Net als de achtervering trouwens. :{

Staat nu bij de garage.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:55:53 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194396334
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Why¿? Als alles recht is, komt dat weer helemaal prima goed toch? ;)

Anders tik je er een centertje in? :P
Ja maar ik heb geen zin om aan de vering/verstelling te (moeten) zitten. In principe is de Haynes wel vrij duidelijk voor zo ver ik heb gelezen :+
Waar moet dat centertje dan voor zijn? In principe past ie toch maar op 1 manier?

quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
Dat stelt toch niet gek veel voor? Volgens mij is dat ding hoe dan ook van voor het HISS-tijdperk, dus als het wel het contactslot is dan valt de ellende ook nog te overzien denk ik.
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hij had het zelf over HISS, dus ik ging er even vanuit dat dat er dan ook op zit ;)
Volgens mij zit er wel HISS op :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:02:31 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194396425
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja maar ik heb geen zin om aan de vering/verstelling te (moeten) zitten. In principe is de Haynes wel vrij duidelijk voor zo ver ik heb gelezen :+
Waar moet dat centertje dan voor zijn? In principe past ie toch maar op 1 manier?
[..]


[..]

Volgens mij zit er wel HISS op :)
Dat zou je dan boven je contactslot moeten kunnen zien. Ik dacht dat HISS pas later kwam, maar misschien heb ik het fout.
Huilen dan.
pi_194396432
Wat is dit plotseling voor sturmlauftopic?

Zaterdag even 1823 euro af mogen tikken voor de XT beurt :D
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:03:57 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194396450
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:02 schreef Salatrel het volgende:
Wat is dit plotseling voor sturmlauftopic?

Zaterdag even 1823 euro af mogen tikken voor de XT beurt :D
Wat.
Huilen dan.
pi_194396516
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat.
Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden, kettingset, remblokken rondom. Bij het demonteren van de benzinetank bleek deze te lekken en dus ook vervangen te moeten worden.

Alleen de nieuwe tank was al 670 euro. Een 2e hands tank was ook beschikbaar voor de helft van de prijs maar die was ouder dan de tank die er op zat en bovendien in de verkeerde kleur. Reservoir van de kvs was ook lek en is ook vervangen.

Hebben ze nog 5 uur arbeid niet eens in rekening gebracht :P
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:19:18 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194396639
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden
Dat zal wel duur zijn ja, meestal doe ik dat met een voelermaat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:25:44 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194396738
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja maar ik heb geen zin om aan de vering/verstelling te (moeten) zitten. In principe is de Haynes wel vrij duidelijk voor zo ver ik heb gelezen :+
Waar moet dat centertje dan voor zijn? In principe past ie toch maar op 1 manier?
[..]


[..]

Volgens mij zit er wel HISS op :)
Om de poten er recht en zonder spanning weer in te zetten, veel andere tricky dingen zijn er niet toch? Heb het al diverse keren gedaan, bij de AT moet eigenlijk ook effe de kroonplaat eraf om het lager iets na te stellen, maar ik háát het om die kuip eraf te schroeven ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:34:49 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194396880
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden, kettingset, remblokken rondom. Bij het demonteren van de benzinetank bleek deze te lekken en dus ook vervangen te moeten worden.

Alleen de nieuwe tank was al 670 euro. Een 2e hands tank was ook beschikbaar voor de helft van de prijs maar die was ouder dan de tank die er op zat en bovendien in de verkeerde kleur. Reservoir van de kvs was ook lek en is ook vervangen.

Hebben ze nog 5 uur arbeid niet eens in rekening gebracht :P
Bak geld, maar gezien de waslijst aan nieuwe parts wel billijk toch?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194397061
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bak geld, maar gezien de waslijst aan nieuwe parts wel billijk toch?
Idd niet bijzonder hoog als je kijkt wat er allemaal moest gebeuren maar blijft natuurlijk een bak geld :D
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:53:05 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194397079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden, kettingset, remblokken rondom. Bij het demonteren van de benzinetank bleek deze te lekken en dus ook vervangen te moeten worden.

Alleen de nieuwe tank was al 670 euro. Een 2e hands tank was ook beschikbaar voor de helft van de prijs maar die was ouder dan de tank die er op zat en bovendien in de verkeerde kleur. Reservoir van de kvs was ook lek en is ook vervangen.

Hebben ze nog 5 uur arbeid niet eens in rekening gebracht :P
Ah ja, hoop materiaal. Vooruit. Alsnog een bak geld :X . Hoe oud is dat ding?
Huilen dan.
pi_194397084
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah ja, hoop materiaal. Vooruit. Alsnog een bak geld :X . Hoe oud is dat ding?
Volgende maand 8 jaar oud met 80k op de tellert
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:54:19 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194397092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Idd niet bijzonder hoog als je kijkt wat er allemaal moest gebeuren maar blijft natuurlijk een bak geld :D
Zeker, maar je maakt ook wel serieus kilometers op dat ding. Als je het terugrekent naar kosten per km, is het dan nog steeds veel?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:56:21 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194397123
Ik ga hem aan het eind van seizoen effe op nieuw rubber zetten, die K is zo vierkant dat hij bijna uit zichzelf rechtop blijft staan :D _O- _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194397169
Volgende week zaterdag demo rijden op een multistrada 1260s gt:P
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:37:19 #74
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194397586
quote:
82s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 07:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ja, dus?

Misschien leuk om iets meer te vertellen in plaats van enkel een linkje te dumpen...
Ik ben een beetje verlegen en nu helemaal afgeschrokken door deze felle en ziedende reactie
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:40:28 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194397630
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Om de poten er recht en zonder spanning weer in te zetten,
Ja, zoiets dus. Hoe doe je dat? Staat dat in de Haynes (niet gezien nl)?

Kijk die clipons en andere moeren zijn zó los... maar dan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:47:09 #76
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194397739
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:02 schreef Salatrel het volgende:
Wat is dit plotseling voor sturmlauftopic?

Zaterdag even 1823 euro af mogen tikken voor de XT beurt :D
Dafuck hahaha, daarom breng ik de mijne dus nooit weg.
Bedankt voor de reminder hahaha

Maja ik heb een monstertje van 20 jaar oud haha
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:48:14 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194397753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Volgende maand 8 jaar oud met 80k op de tellert
Hmm.. behoorlijke investering dan.
Huilen dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:17:47 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194398066
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, zoiets dus. Hoe doe je dat? Staat dat in de Haynes (niet gezien nl)?

Kijk die clipons en andere moeren zijn zó los... maar dan.
Geen idee, weet niet hoe het eruit ziet bij zo'n ding, je trekt die BMW toch ook uit elkaar? Zo moeilijk is het niet.. ik doe het zonder centertjes en op het oog.. heel spannend is het echt niet hoor ;)

Meestal zitten er boutjes aan de zijkant om de poten los te gooien, de centrale moer van het balhoofd eraf, en dan tik je het spul voorzichtig omhoog en los.. alles blijft gewoon hangen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:32:11 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194398277
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geen idee, weet niet hoe het eruit ziet bij zo'n ding, je trekt die BMW toch ook uit elkaar?
Nou 2 veerpoten en dan een kroonplaat met centrale moer, wat hendels en schakelaars eraan :+

De BMW laat ik doen :P
Momenteel sowieso geen tijd (voor een simpele oliewissel :X) en daar wil ik altijd betrouwbaar mee onderweg zijn zonder gedoe.

quote:
Zo moeilijk is het niet.. ik doe het zonder centertjes en op het oog.. heel spannend is het echt niet hoor ;)

Meestal zitten er boutjes aan de zijkant om de poten los te gooien, de centrale moer van het balhoofd eraf, en dan tik je het spul voorzichtig omhoog en los.. alles blijft gewoon hangen.
Van Haynes moet je de tank en alles demonteren vanwege mogelijke schade :X :P Wel logisch ergens natuurlijk.
Ook de clipons wil ik los maken, dan kan ik de kroonplaat draaien zodat ik onder aan het contactslot kan solderen.

Zo ziet het eruit:
Vanaf 1:46
deze is duidelijker
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194398338
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wanneer is de volgende FOK! rit?!
I'm in (als 't beetje centraal is)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194398391
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier is ie ook dood. Net als de achtervering trouwens. :{

Staat nu bij de garage.
Ik moet binnenkort ook maar even een afspraak maken :Y.

Heb alleen mijn helm uitgeleend, dus dat is op dit moment wat lastig rijden :'). Ik hoop hem aankomend weekend weer terug te krijgen.
pi_194398466
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hmm.. behoorlijke investering dan.
Is dat zo? Die blokken lopen rustig 150 tot 200k km.. ga op speurders kijken en de goedkoopste is nog steeds iets van 5500 euro terwijl ze nieuw 9k waren(weliswaar met lagere km standen).

maw woorden ja het is een bak geld maar als je het reguliere onderhoud eraf haalt koop je er geen andere motor voor.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:09:28 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194398874
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:38 schreef Anne het volgende:

[..]
Heb alleen mijn helm uitgeleend, dus dat is op dit moment wat lastig rijden :'). Ik hoop hem aankomend weekend weer terug te krijgen.
Waarom leen je je helm uit :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:14:44 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194398914
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Is dat zo? Die blokken lopen rustig 150 tot 200k km.. ga op speurders kijken en de goedkoopste is nog steeds iets van 5500 euro terwijl ze nieuw 9k waren(weliswaar met lagere km standen).

maw woorden ja het is een bak geld maar als je het reguliere onderhoud eraf haalt koop je er geen andere motor voor.
Ja, je hebt er vast over nagedacht en als 't op het normale onderhoud na alleen de tank en die KVS-spulletjes zijn dan valt 't allicht mee. Weet ook verder niet over wat voor motor het gaat.

Ik denk dat mijn perceptie een beetje vertekend is omdat ik (nagenoeg) alles zelf doe, en dan lijkt zo'n beurtje al gauw ontzettend duur.
Huilen dan.
pi_194398989
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom leen je je helm uit :?
Mijn vriendinnetje had een proefles en vroeg of ze mijn helm (en handschoenen) mocht lenen.
En na de proefles heeft ze meteen nog een paar lessen ingepland, waardoor ze mijn helm nog een weekje langer in bruikleen heeft.

De rijschool leent namelijk geen helmen en handschoenen uit nu, in coronatijd.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:27:16 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194399052
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Mijn vriendinnetje had een proefles en vroeg of ze mijn helm mocht lenen.
En na de proefles heeft ze meteen nog een paar lessen ingepland, waardoor ze mijn helm nog een weekje langer in bruikleen heeft.

De rijschool leent namelijk geen helmen en handschoenen uit nu, in coronatijd.
Ah oke.
Zelf zou ik dat niet zo prettig vinden. Een helm vormt zich naar je hoofd en bied daarom de optimale veiligheid. Door deze door anderen te laten dragen verandert dat dus (maar w.s. ook tijdelijk).
Ik mag ondertussen ook wel weer een nieuwe helm trouwens. Heb hem alweer een jaar of 5.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194399252
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, je hebt er vast over nagedacht en als 't op het normale onderhoud na alleen de tank en die KVS-spulletjes zijn dan valt 't allicht mee. Weet ook verder niet over wat voor motor het gaat.

Ik denk dat mijn perceptie een beetje vertekend is omdat ik (nagenoeg) alles zelf doe, en dan lijkt zo'n beurtje al gauw ontzettend duur.
ja als het alleen ff remblokken is of alleen ff kettingset of ff olie vervangen kan ik dat ook wel zelf maar kleppen stellen heb ik zelf geen zin in. Elke 20k gaat ie naar de motorzaak voor een grote beurt en toevallig dat dit keer de slijtagedelen vervangen moesten worden dat had ik bij het maken van de afspraak al aangegeven.

De tank is voor een motor vrij groot met 23l inhoud en om hem er helemaal af te halen moet er vrij veel losgehaald worden. Alleen het vervangen van de tank is al 2 uur werk.

Ik heb er vrede mee. Boel is in ieder geval weer in goede staat en heb zelfs de velgen weer wat opgepoetst zodat ze weer mooi zwart zijn ipv het vieze vervaagde grijs van jaren door wind en weer doorrijden. Wat een beetje allesreiniger en plastishine doet wonderen.
pi_194399373
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ah oke.
Zelf zou ik dat niet zo prettig vinden. Een helm vormt zich naar je hoofd en bied daarom de optimale veiligheid. Door deze door anderen te laten dragen verandert dat dus (maar w.s. ook tijdelijk).
Ik mag ondertussen ook wel weer een nieuwe helm trouwens. Heb hem alweer een jaar of 5.
Voor die twee of drie keer uitlenen ben ik niet zo bang :).

Ik moet eigenlijk alles nieuw. Mijn schoenen zijn aan het 'vervellen', mijn helm is ook alweer oud, mijn jas is nog steeds kapot en mijn broek die ik anderhalf jaar geleden heb gekocht, is juist weer te groot geworden en ik heb mijn broek die ik destijds niet meer paste uiteraard verkocht.

Maar dit vindt mijn bankrekening allemaal niet zo grappig ;(.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:55:37 #89
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194399477
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Voor die twee of drie keer uitlenen ben ik niet zo bang :).

Ik moet eigenlijk alles nieuw. Mijn schoenen zijn aan het 'vervellen', mijn helm is ook alweer oud, mijn jas is nog steeds kapot en mijn broek die ik anderhalf jaar geleden heb gekocht, is juist weer te groot geworden en ik heb mijn broek die ik destijds niet meer paste uiteraard verkocht.

Maar dit vindt mijn bankrekening allemaal niet zo grappig ;(.
In Venlo wordt een motorkledingzaak overgenomen. Wellicht hebben die binnenkort nog wel aanbiedingen.

Het is allemaal wel vrij duur ja maar je kan er op zich lang mee doen.
Dit is 'nog' mijn 2e helm in 12 jaar, heb m'n eerste leren pak nog steeds aan, handschoenen ook (kan geen fijne vervangende vinden voor de zomer), 2e paar laarzen.
Wel heb ik een (relatief goedkoop) extra textiel pak voor de koudere of kans-op-regen dagen, met winterhandschoenen. Maar dat rijdt niet hetzelfde als een leren pak en ik heb het gewoon minder graag aan :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194399930
Anders even wachten “Black Friday” zit er weer aan te komen en dan kun je ook motorkleding voor een mooi prijsje scoren. Zo scoorde ik in 2018 een Rukka jas, broek, handschoenen en een losse rugbeschermer voor de prijs waar je normaal alleen de jas voor koopt :D Toentertijd bij fc-moto
pi_194400452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Salatrel het volgende:
Anders even wachten “Black Friday” zit er weer aan te komen en dan kun je ook motorkleding voor een mooi prijsje scoren. Zo scoorde ik in 2018 een Rukka jas, broek, handschoenen en een losse rugbeschermer voor de prijs waar je normaal alleen de jas voor koopt :D Toentertijd bij fc-moto
Goeie tip :)
Dan is het motorseizoen voor sommige mensen ook weer 'over', dus dan zullen ze de prijzen nog wel extra droppen neem ik aan.
pi_194400502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Salatrel het volgende:
Anders even wachten “Black Friday” zit er weer aan te komen en dan kun je ook motorkleding voor een mooi prijsje scoren. Zo scoorde ik in 2018 een Rukka jas, broek, handschoenen en een losse rugbeschermer voor de prijs waar je normaal alleen de jas voor koopt :D Toentertijd bij fc-moto
Bedankt door deze tip ook, ik ga mijn pak ook eens vervangen denk ik. Heb al eens een schuiver gemaakt en op zich niet erg dat de kleding 'littekens' heeft, maar ik wil ook iets wat beter past :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:00:07 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194400509
Mijn vriendin krijgt nog een nieuwe helm voor haar verjaardag, iemand nog tips?
Nu hebben we allebei een Scorpion helm, ik vind hem wel oké maar mijn vriendin heeft veel last van windgeruis. Ze heeft nu ook weer nieuwe oordoppen aan laten meten, maar desondanks weet ik dat een Scorpion niet zoveel dempt als bijv. een Arai.

Hoe zit dat met HJC en Shoei enzo?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194400643
Passen passen passen. Merk en kleur is daarna pas relevant :P
pi_194400843
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:59 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Bedankt door deze tip ook, ik ga mijn pak ook eens vervangen denk ik. Heb al eens een schuiver gemaakt en op zich niet erg dat de kleding 'littekens' heeft, maar ik wil ook iets wat beter past :)
hey ministig is terug
pi_194400897
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:26 schreef Maegrim het volgende:

[..]

hey ministig is terug
Oh ja, wacht:

...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:57:23 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194401257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:10 schreef Salatrel het volgende:
Passen passen passen. Merk en kleur is daarna pas relevant :P
Maar met passen hoor ik meestal geen windgeruis ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194402178
Vandaag even bluetooth speakers van ali in de helm gebouwd voor de navigatie. Binnenkort eens goed uittesten

En 1800 euro voor een beurt?! Daar koop je een motor voor ;)
pi_194403555
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:59 schreef Den_Haag het volgende:
Vandaag even bluetooth speakers van ali in de helm gebouwd voor de navigatie. Binnenkort eens goed uittesten

En 1800 euro voor een beurt?! Daar koop je een motor voor ;)
1800 is ook wel extreem duur ja. Duurste wat ik had was 1100. Ook veel, maar toch minder :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194403725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:40 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

1800 is ook wel extreem duur ja. Duurste wat ik had was 1100. Ook veel, maar toch minder :P
En wat hebben ze voor die 1100 euro gedaan?
pi_194403941
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

En wat hebben ze voor die 1100 euro gedaan?
Een heleboel, zou de bon er eens bij moeten pakken als ik wist waar die lag :P Maar meer dan ik zou kunnen iig.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:20:48 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194404264
Yes, I did it! :+

@Isdatzo had trouwens gelijk, op de mijne zit geen HISS, op die van mijn vriendin (F4i) wel :Y

Anyway, clipons eraf was nog het moeilijkste, maar daarvoor had ik de klemring dus moeten verwijderen.... Daarna kroonplaat los en contacslot eraf. Alles bij elkaar dus 7 boutjes en 1 moer :')
Het probleem was overigens ook duidelijk, de ader was volledig gebroken en dat ie nog liep de laatste week(!) is eigenlijk wel een wonder :@
Nu gesoldeerd en hij werkt weer ^O^



[ Bericht 6% gewijzigd door daNpy op 04-08-2020 21:45:18 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194405052
Nice!
pi_194408502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 21:05 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Een heleboel, zou de bon er eens bij moeten pakken als ik wist waar die lag :P Maar meer dan ik zou kunnen iig.
Ja en als ik de set banden, kettingset, transmissiedempers, remblokken en de tank bij elkaar optel zit ik al rond de 1300 euro. Komt er nog de standaard grote beurt bij filtertje, olie, kleppen stellen en de arbeid dan is 1800 euro weliswaar veel geld maar niet buitensporig als je ziet wat er allemaal uitgevoerd is. Staat bijna een nieuwe fiets voor de deur :D
pi_194408591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:40 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Ja en als ik de set banden, kettingset, transmissiedempers, remblokken en de tank bij elkaar optel zit ik al rond de 1300 euro. Komt er nog de standaard grote beurt bij filtertje, olie, kleppen stellen en de arbeid dan is 1800 euro weliswaar veel geld maar niet buitensporig als je ziet wat er allemaal uitgevoerd is. Staat bijna een nieuwe fiets voor de deur :D
Eens, en hij is de monteur van de zaak waar ik hem gekocht heb. Helaas bestaat die zaak niet meer, maar heeft de monteur het klantenbestand overgenomen (hij is ZZP'er). Voor dat bedrag dat ik kwijt was heeft hij me goed geholpen en heb ook niet de indruk dat ik ben afgezet (al zou hij ook zichzelf daarmee in de voet schieten).
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 5 augustus 2020 @ 09:52:08 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194409122
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 21:20 schreef daNpy het volgende:
Yes, I did it! :+

@:Isdatzo had trouwens gelijk, op de mijne zit geen HISS, op die van mijn vriendin (F4i) wel :Y

Anyway, clipons eraf was nog het moeilijkste, maar daarvoor had ik de klemring dus moeten verwijderen.... Daarna kroonplaat los en contacslot eraf. Alles bij elkaar dus 7 boutjes en 1 moer :')
Het probleem was overigens ook duidelijk, de ader was volledig gebroken en dat ie nog liep de laatste week(!) is eigenlijk wel een wonder :@
Nu gesoldeerd en hij werkt weer ^O^

[ afbeelding ]
Tadaa! ^O^

Makkelijker dan je dacht eh? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 augustus 2020 @ 10:40:50 #107
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194409626
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tadaa! ^O^

Makkelijker dan je dacht eh? ;)
Ja, alleen zitten kutten met de clipons verwijderen (zitten dus klemveer-ring-dingetjes rond de poten) en de remleidingen, die zijn vrij kort en moest een tie-rap doorknippen om wat meer speling te verkrijgen.
Ik had een tapeje geplakt onder de kroonplaat zodat ik deze daarna aan beide kanten naar hetzelfde punt terug kon schuiven. Maar ik vraag me af of dat echt nodig was, in principe is het kroonplaat-clipon-veerring allemaal strak onder elkaar. Verder inderdaad easy-peasy, zoals ik al zei maar 7 boutjes en een moer :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:31:15 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194410249
Ja, het is meestal wel redelijk klojo-proof ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194435179
Zo, nieuw rubber is besteld. Diablo rosso II. Merkte vandaag weer met klein noodstopje dat het rubber echt uitgedroogd en te hard is. Achter begon direct te glijden.

Wanneer komt er weer eens een ritje?
pi_194435361
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:44 schreef Den_Haag het volgende:
Zo, nieuw rubber is besteld. Diablo rosso II. Merkte vandaag weer met klein noodstopje dat het rubber echt uitgedroogd en te hard is. Achter begon direct te glijden.

Wanneer komt er weer eens een ritje?
Als de temperatuur weer een beetje normaal is :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194437014
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Als de temperatuur weer een beetje normaal is :P
Doorwaai pak werkt prima. Niet warm gehad vandaag
pi_194437087
Owja ik zou nog even melden als het zover was dat ik een motorrijbewijs ging halen voor een motorscooter.

Dat hele motorscooter verhaal gaat niet door wegens een gescheurde pees in mn schouder wat, klaarblijkelijk, 9 maanden gaat duren. Dat schiet dus niet op, want ik kan nog geen 2 minuten in een motorhouding zitten zegmaar met die kutschouder. :(

Dus ga ik een cabrio kopen denk ik.

Toch bedankt voor het lachen toen :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:14:15 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194437450
Ja, heb me kostelijk vermaakt :') . Hoe dan ook: sterkte met je schouder.
Huilen dan.
pi_194437552
Ik stap net van de motor af, nu was de temperatuur echt heerlijk. Dat in combinatie met een lege snelweg....zzzzzooooooeeffffff! 8-)
pi_194437684
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:14 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, heb me kostelijk vermaakt :') .
:P
quote:
Hoe dan ook: sterkte met je schouder.
Thanks :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194439688
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:32 schreef DW457 het volgende:
Ik stap net van de motor af, nu was de temperatuur echt heerlijk. Dat in combinatie met een lege snelweg....zzzzzooooooeeffffff! 8-)
Ook maar eens een keer doen, lijkt me heerlijk lekker in de nacht rijden :9
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:14:26 #117
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194439785
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:26 schreef vosss het volgende:
Owja ik zou nog even melden als het zover was dat ik een motorrijbewijs ging halen voor een motorscooter.

Dat hele motorscooter verhaal gaat niet door wegens een gescheurde pees in mn schouder wat, klaarblijkelijk, 9 maanden gaat duren. Dat schiet dus niet op, want ik kan nog geen 2 minuten in een motorhouding zitten zegmaar met die kutschouder. :(

Dus ga ik een cabrio kopen denk ik.

Toch bedankt voor het lachen toen :+
Dat is een beetje karma he... motor rbw halen en dan een opgevoerde scooter willen halen haha.
Nee grapje, sterkte man.
pi_194439793
:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194440391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:44 schreef Den_Haag het volgende:
Zo, nieuw rubber is besteld. Diablo rosso II. Merkte vandaag weer met klein noodstopje dat het rubber echt uitgedroogd en te hard is. Achter begon direct te glijden.

Wanneer komt er weer eens een ritje?
motormike heeft ook nog de Michelin pilot 2ct. Iemand daar ervaring mee?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:06:02 #120
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194441169
Tot nu toe altijd Conti Sportattack eronder.. Bevalt me prima
pi_194444623
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:01 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

motormike heeft ook nog de Michelin pilot 2ct. Iemand daar ervaring mee?
Ik zou wel even naar de productie datum code vragen want de 2ct is al een ouder type band introductie 2006 die inmiddels al een opvolger heeft. Het zou dus zomaar oude voorraad kunnen zijn
pi_194457685
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Ik zou wel even naar de productie datum code vragen want de 2ct is al een ouder type band introductie 2006 die inmiddels al een opvolger heeft. Het zou dus zomaar oude voorraad kunnen zijn
hij wordt nog gemaakt toch?
https://www.motoplus.nl/m(...)helin-generatietest/

[ Bericht 9% gewijzigd door Den_Haag op 08-08-2020 14:20:58 ]
pi_194458813
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:13 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

hij wordt nog gemaakt toch?
https://www.motoplus.nl/m(...)helin-generatietest/
Letterlijk in dat artikel staat dat de 2ct inmiddels is geëvolueerd naar 2ct+.

Anyway linksom of rechtsom zou ik zeker bij een band die al zo lang op de markt is willen weten wanneer deze gemaakt is. Je schiet er namelijk weinig mee op om je banden te vervangen door een set die al een paar jaar op de plank ligt.
pi_194459743
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:38 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Letterlijk in dat artikel staat dat de 2ct inmiddels is geëvolueerd naar 2ct+.

Anyway linksom of rechtsom zou ik zeker bij een band die al zo lang op de markt is willen weten wanneer deze gemaakt is. Je schiet er namelijk weinig mee op om je banden te vervangen door een set die al een paar jaar op de plank ligt.
Zal het eens nakijken. Maar als het de 2ct+ prima band toch?
Probleem is altijd dat er zoveel keuze is ;)
pi_194469827
Gisteren moest ik 3 uur rijden. De hitte was best te doen, maar op een gegeven moment had ik echt continu en kriebel op mijn neus! Leek erop alsof er een luchtstroompje precies langs t puntje van mijn neus ging. Dat was behoorlijk afleidend. Iemand anders ook wel eens zoiets gehad?
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:33:27 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194469945
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:20 schreef DW457 het volgende:
Gisteren moest ik 3 uur rijden. De hitte was best te doen, maar op een gegeven moment had ik echt continu en kriebel op mijn neus! Leek erop alsof er een luchtstroompje precies langs t puntje van mijn neus ging. Dat was behoorlijk afleidend. Iemand anders ook wel eens zoiets gehad?
Andere neus nemen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:36:09 #127
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194469980
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:38 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Letterlijk in dat artikel staat dat de 2ct inmiddels is geëvolueerd naar 2ct+.

Anyway linksom of rechtsom zou ik zeker bij een band die al zo lang op de markt is willen weten wanneer deze gemaakt is. Je schiet er namelijk weinig mee op om je banden te vervangen door een set die al een paar jaar op de plank ligt.
Desintegratie begint toch pas na blootstelling aan UV? Het setje wat nu onder mijn AT zit is ook al aardig op leeftijd, en die flikker ik net zo makkelijk plat op een rotonde als een frisse set.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194470133
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Desintegratie begint toch pas na blootstelling aan UV? Het setje wat nu onder mijn AT zit is ook al aardig op leeftijd, en die flikker ik net zo makkelijk plat op een rotonde als een frisse set.
Geen idee maar ik wil sowieso niet betalen voor zooi die al een poos op de plank ligt daarom koop ik ook geen handschoenen uit de budgetbak op de motorbeurs :P
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:51:17 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194470138
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Desintegratie begint toch pas na blootstelling aan UV? Het setje wat nu onder mijn AT zit is ook al aardig op leeftijd, en die flikker ik net zo makkelijk plat op een rotonde als een frisse set.
Banden die enigszins vochtig, in het donker en koel bewaard zijn kunnen wel even blijven liggen inderdaad. Maar ik weet de condities niet van de magazijnen niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194470280
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Andere neus nemen :+
Maar...ik ben zo blij met mijn neus! Is een wilde gok,maar toch.
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:10:05 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194473190
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Geen idee maar ik wil sowieso niet betalen voor zooi die al een poos op de plank ligt daarom koop ik ook geen handschoenen uit de budgetbak op de motorbeurs :P
ik snap je, maar je weet dat nooit, daar kan zoooo veel mee geklooid worden.. Wie zegt dat banden met een DOTje van deze maand niet 6 maanden geleden al geproduceerd zijn bijvoorbeeld? :P
Zeker als veelrijder, zou ik me daar niet al te druk om maken :) Als ik nu kakelverse banden koop, met mijn rij-frequentie, gaan die dingen ws ook de 5 jaar halen :@

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Banden die enigszins vochtig, in het donker en koel bewaard zijn kunnen wel even blijven liggen inderdaad. Maar ik weet de condities niet van de magazijnen niet.
Ja, daar heb je een punt, maar ik maak me er gewoon niet zo druk om.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:10:18 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194473193
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Maar...ik ben zo blij met mijn neus! Is een wilde gok,maar toch.
_O- _O- _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194480008
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik snap je, maar je weet dat nooit, daar kan zoooo veel mee geklooid worden.. Wie zegt dat banden met een DOTje van deze maand niet 6 maanden geleden al geproduceerd zijn bijvoorbeeld? :P
Zeker als veelrijder, zou ik me daar niet al te druk om maken :) Als ik nu kakelverse banden koop, met mijn rij-frequentie, gaan die dingen ws ook de 5 jaar halen :@
[..
maar ja, rij niet zoveel. En koop just nieuwe omdat de huidige uitgedroogd zijn
  zondag 9 augustus 2020 @ 20:55:16 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194480162
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:43 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

maar ja, rij niet zoveel. En koop just nieuwe omdat de huidige uitgedroogd zijn
Sja, dat heb ik dus ook, al zijn de mijne niet uitgedroogd.. maar oud zijn ze zéker :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194482154
In de OP staat Motozoom nog, maar die leeft niet meer. ;)
pi_194485071
quote:
De Pilot Power 2CT is de “oude” 2CT, deze band wordt nog steeds wel niet geproduceerd. Het zijn geen oude voorraad banden.
De nieuwe Power 5 is 2CT+, deze band kost als set ¤ 260,-.
Dus ja.
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:14:30 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194486428
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:11 schreef einschtein het volgende:
In de OP staat Motozoom nog, maar die leeft niet meer. ;)
Nu niet meer, tnx ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:15:24 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194486448
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:15 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Dus ja.
Wel-niet geproduceerd, Nice! :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194489561
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel-niet geproduceerd, Nice! :+
mooie typo idd. Maar ja, ga voor setje van de power 5. Goede reviews over gelezen

[ Bericht 5% gewijzigd door Den_Haag op 10-08-2020 22:21:33 ]
pi_194526987
Wel warm deze dagen. Rijden gaat het nog wel maar stil staan is niet te harden.
pi_194527257
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:01 schreef Den_Haag het volgende:
Wel warm deze dagen. Rijden gaat het nog wel maar stil staan is niet te harden.
Morgen wordt t nog interessanter: s ochtends al warm (naar werk) en einde van de middag mogelijk forse regen (naar huis). Nu twijfel ik dus welk pak ik ga aandoen (doorwaai of regenbestendig) en daarnaast gaat t dus ook glad worden op de weg. Yay... -O-
  woensdag 12 augustus 2020 @ 22:11:29 #142
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_194528057
Provocerende TT. TR gemacht.

Even buurten. Heb zelf laatste anderhalf jaar niet gereden, Alp liep niet goed en wilde de tijd nemen om het zelf te fiksen... en tja, andere hobby's, auto voor de deur, druk met werk en kotert, dan gaat het snel _O-

Nu wel carbs gereviseerd, nieuwe pitjes, en eindelijk ook eens zèlf kleppen leren stellen. Ga daar niet meer een paar honderd euri bij een garage voor aftikken. Hij rijdt in elk geval weer zoals het hoort O+

Zit eraan te denken 'm helemaal op te knappen - veel eraan heb ik door de jaren heen al gedaan (koppeling, remmen, carbs) maar nu ik wat minder rij kan ik de tijd nemen om wat werk eraan te doen. Nieuwe velgen en spaken zouden dan prio 1 zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dekatria op 12-08-2020 22:23:02 ]
pi_194533453
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:11 schreef Dekatria het volgende:
Provocerende TT. TR gemacht.

Even buurten. Heb zelf laatste anderhalf jaar niet gereden, Alp liep niet goed en wilde de tijd nemen om het zelf te fiksen... en tja, andere hobby's, auto voor de deur, druk met werk en kotert, dan gaat het snel _O-

Nu wel carbs gereviseerd, nieuwe pitjes, en eindelijk ook eens zèlf kleppen leren stellen. Ga daar niet meer een paar honderd euri bij een garage voor aftikken. Hij rijdt in elk geval weer zoals het hoort O+

Zit eraan te denken 'm helemaal op te knappen - veel eraan heb ik door de jaren heen al gedaan (koppeling, remmen, carbs) maar nu ik wat minder rij kan ik de tijd nemen om wat werk eraan te doen. Nieuwe velgen en spaken zouden dan prio 1 zijn.
Als je zin hebt om onder het genot van een bakje koffie bij te kleppen zijn Maegrim en ik a.s. Zaterdag Bij de Ducati demodag bij goedhart motoren in Bodegraven. We rijden van 15:00 tot 16:00 maar lopen meestal onder het genot van een bakkie pleur nog even door de showroom :)
pi_194533460
Ik heb ook al 6 jaar lang je kralenzadel in de schuur liggen
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:40:05 #145
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_194545012
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Als je zin hebt om onder het genot van een bakje koffie bij te kleppen zijn Maegrim en ik a.s. Zaterdag Bij de Ducati demodag bij goedhart motoren in Bodegraven. We rijden van 15:00 tot 16:00 maar lopen meestal onder het genot van een bakkie pleur nog even door de showroom :)
Tof idee ^O^ Zaterdag vieren m'n ega en ik echter ons jubileum, dus helaas. Ik schop wel een berichtje voor een bakkie doen ergens.

Kralenzadel komt nog wel een keer - jij hebt er meer aan dan ik momenteel ;)
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:46:17 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194545188
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:11 schreef Dekatria het volgende:
Provocerende TT. TR gemacht.
Vieze leugens. TR gemacht.
Huilen dan.
pi_194567124
Vandaag heerlijk motorweer. Gaat er nog iemand van jullie op pad?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 08:40:05 ]
pi_194567918
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 08:39 schreef DW457 het volgende:
Vandaag heerlijk motorweer. Gaat er nog iemand van jullie op pad?
Ik denk dat ik wel even op mijn stalen ros stap, na maanden stil te hebben gestaan :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194567923
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:31 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel even op mijn stalen ros stap, na maanden stil te hebben gestaan :Y
Waar ga je rijden, denk je?
pi_194567934
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:31 schreef DW457 het volgende:

[..]

Waar ga je rijden, denk je?
Weet ik nog niet, ik denk een stukje door Brabant heen, of wat wegen binnendoor gaan verkennen in België.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194567947
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:33 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Weet ik nog niet, ik denk een stukje door Brabant heen, of wat wegen binnendoor gaan verkennen in België.
Je hebt een allroad motor, of een crosser? :+
pi_194567981
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je hebt een allroad motor, of een crosser? :+
Haha, nee. Een Honda CBF 600 S :+

Bedoelde meer dat ik de 60 en 80 km wegen ga rijden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194568356
Dan is in België een allroad nog steeds geen overbodige luxe :P
pi_194568378
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:08 schreef Salatrel het volgende:
Dan is in België een allroad nog steeds geen overbodige luxe :P
Eens, met die mijnenvelden die ze wegen noemen daar :') :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:10:40 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194568380
Of supermotard.
Huilen dan.
pi_194568466
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:26 schreef vosss het volgende:
Owja ik zou nog even melden als het zover was dat ik een motorrijbewijs ging halen voor een motorscooter.

Dat hele motorscooter verhaal gaat niet door wegens een gescheurde pees in mn schouder wat, klaarblijkelijk, 9 maanden gaat duren. Dat schiet dus niet op, want ik kan nog geen 2 minuten in een motorhouding zitten zegmaar met die kutschouder. :(

Dus ga ik een cabrio kopen denk ik.

Toch bedankt voor het lachen toen :+
MG TF Spark SE gekocht :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194569252
motortopic, doei
pi_194569969
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 08:39 schreef DW457 het volgende:
Vandaag heerlijk motorweer. Gaat er nog iemand van jullie op pad?
Ja, ik zit in de Eifel :7
pi_194570192
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:20 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ja, ik zit in de Eifel :7
Oeh. nice :)
pi_194572859
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:20 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ja, ik zit in de Eifel :7
Blacklining en ik ook, maar wel met een auto. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_194573496
Proefgereden op de Triumph Tiger 900 en de Ducati Multistrada 1260s GT :)

Beide prima fietsjes.
pi_194573806
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:02 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Blacklining en ik ook, maar wel met een auto. ;(
Waarom zou je hier met de auto heen gaan?
pi_194574284
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:51 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Waarom zou je hier met de auto heen gaan?
Op de motor geen airco.
pi_194576048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Maegrim het volgende:
motortopic, doei
Oetlul, doei
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194577966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Op de motor geen airco.
Is ook niet nodig met de huidige weersomstandigheden. Vandaag was heerlijk :D
pi_194578509
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:51 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Waarom zou je hier met de auto heen gaan?
Iets met rijklare voertuigen en toch wel weer een keer samen op vakantie willen na 6 jaar. Maar elke keer dat ons een motor tegemoet komt, doet 't wel een beetje pijn. ;(

Morgen door naar de Vogezen. En alles gewoon achterin kunnen pleuren is ook wel handig stiekem. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_194579771
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:23 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Iets met rijklare voertuigen en toch wel weer een keer samen op vakantie willen na 6 jaar. Maar elke keer dat ons een motor tegemoet komt, doet 't wel een beetje pijn. ;(

Morgen door naar de Vogezen. En alles gewoon achterin kunnen pleuren is ook wel handig stiekem. :P
Ah, rijklaar is wel handig als je wil gaan rijden inderdaad.
Natuurlijk is dat handig, maar het rijden op een motor maakt de onhandigheid qua bagage wel goed vind ik :+
  zondag 16 augustus 2020 @ 08:26:21 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194582271
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:17 schreef vosss het volgende:

[..]

MG TF Spark SE gekocht :)
Hoe oud zijn die dingen ondertussen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194582356
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 08:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoe oud zijn die dingen ondertussen?
Die ik gekocht heb is uit 2004 :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:11:19 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194583922
Huilen dan.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:06:21 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194584698
quote:
Hoe bevalt die 790 Adventure?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:43:42 #172
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194613364
quote:
Je linkje is dood... te weinig animo denk..

Maarrrrreeeee, waarom komen jullie allemaal vandaan?
Wel eens zin in een ritje
pi_194614139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:43 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Je linkje is dood... te weinig animo denk..

Maarrrrreeeee, waarom komen jullie allemaal vandaan?
Wel eens zin in een ritje
Utrecht w/
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:00:30 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194614307
Brabant
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194616448
Nijmegen :W.

quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:03 schreef Anne het volgende:
Ow jee. Ik geloof dat mijn accu aan het overlijden is. Ik krijg steeds vaker de foutmelding JG_1.7.3 bij het starten.
Mijn KTM-kennisje gaat hem binnenkort toch nog proberen te reanimeren in plaats van er meteen een nieuwe accu in te steken. En dan krijgt ie meteen ook weer een beurtje.

Als het goed is heb ik morgen mijn helm terug. Dus van het weekend weer even een langer ritje doen.
Dat vindt de accu vast ook fijn.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:47:26 #176
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194616483
Mijn ervaring met motor accu's is: eenmaal dood = dood.

Een auto accu kun je nog wel 'reviven' met wat aandacht maar een motor accu lukt dat echt niet.
Dus als je niet wil duwen zou ik voor 4 tientjes een andere halen eigenlijk :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194616534
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:47 schreef daNpy het volgende:
Mijn ervaring met motor accu's is: eenmaal dood = dood.

Een auto accu kun je nog wel 'reviven' met wat aandacht maar een motor accu lukt dat echt niet.
Dus als je niet wil duwen zou ik voor 4 tientjes een andere halen eigenlijk :)
Eens. Voor die paar tientjes ook niet de moeite om er heel veel aandacht aan te besteden.

Mijn motor staat overigens nog steeds bij de garage :{

Staat ie al een week of 5. Een eenmanszaak maar zijn dochter ligt in het ziekenhuis waar hij heel druk mee is. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Ik wil onderhand wel weer eens rijden. :{
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:02:55 #178
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194616618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mijn motor staat overigens nog steeds bij de garage :{

Staat ie al een week of 5. Een eenmanszaak maar zijn dochter ligt in het ziekenhuis waar hij heel druk mee is. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Ik wil onderhand wel weer eens rijden. :{
Wat is de probleem?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194616725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat is de probleem?
Achtervering kapot.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:20:36 #180
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194616804
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens. Voor die paar tientjes ook niet de moeite om er heel veel aandacht aan te besteden.

Mijn motor staat overigens nog steeds bij de garage :{

Staat ie al een week of 5. Een eenmanszaak maar zijn dochter ligt in het ziekenhuis waar hij heel druk mee is. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Ik wil onderhand wel weer eens rijden. :{
Uhhh.... ophalen en ergens anders brengen.. the fuck.. 5 weken
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:24:18 #181
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194616835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Achtervering kapot.
Hmm. Is dat een bijzonder systeem of gewoon een uitwisselbare veer-demper unit met 2 bouten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194616995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hmm. Is dat een bijzonder systeem of gewoon een uitwisselbare veer-demper unit met 2 bouten?
Ik heb echt geen idee. Ik ben totaal niet technisch dus laat mijn onderhoud altijd over aan professionals.
pi_194617010
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:20 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Uhhh.... ophalen en ergens anders brengen.. the fuck.. 5 weken
Zit ik ook aan te denken, maar de nieuwe achtervering zit er al in. Alleen draait hij nu om de een of andere reden op 3 cilinders. Hij moet nog uitzoeken waar dat door komt. En toen kwam dit dus. :{
pi_194618142
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:47 schreef daNpy het volgende:
Mijn ervaring met motor accu's is: eenmaal dood = dood.

Een auto accu kun je nog wel 'reviven' met wat aandacht maar een motor accu lukt dat echt niet.
Dus als je niet wil duwen zou ik voor 4 tientjes een andere halen eigenlijk :)
Van mij hoeft het ook niet, maar als hij dat wil proberen, hou ik hem niet tegen :Y).
Misschien heeft hij er juist wel goede ervaringen mee, ik heb geen idee.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:27:35 #185
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194619201
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 16:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Van mij hoeft het ook niet, maar als hij dat wil proberen, hou ik hem niet tegen :Y).
Nouja je moet natuurlijk zelf weten, maar een motoraccu die onder de 12V is geweest kun je gewoon weggooien.
En daarnaast, hij kan wel wat proberen maar jij hebt het probleem als het niet werkt.
Stel dat ie bij de eerste de beste tankstop niet meer aanslaat, komt ie je dan meteen halen? Wat als ie geen tijd heeft? Dan sta jij daar en het komt nooit uit is mijn ervaring :+

Ik heb zelf geen zin meer in dat soort (potentiële) onzin om een paar tientjes te besparen, dus wat SD ook al zegt, ik zou het risico niet lopen. Je motor aanduwen is overigens ook niet grappig en zeker niet met deze temperaturen :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:36:45 #186
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194619322
Een half uurtje kijken/proberen om vervolgens te concluderen dat er een nieuwe onder moet is duurder dan direct een nieuwe eronder te hangen. En ergens stil vallen wil je al helemaal niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194619818
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:36 schreef fathank het volgende:
Een half uurtje kijken/proberen om vervolgens te concluderen dat er een nieuwe onder moet is duurder dan direct een nieuwe eronder te hangen. En ergens stil vallen wil je al helemaal niet.
Voor mij is dat niet duurder hoor B-) .
En stilvallen doet ie gelukkig niet. Hooguit niet meer willen starten, zoals daNpy al zegt.

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen zin meer in dat soort (potentiële) onzin om een paar tientjes te besparen, dus wat SD ook al zegt, ik zou het risico niet lopen.
Zie jij spoken? Of mis ik zelf iets?
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:14:22 #188
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194623127
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:09 schreef Anne het volgende:

[..]

Voor mij is dat niet duurder hoor B-) .
En stilvallen doet ie gelukkig niet. Hooguit niet meer willen starten, zoals daNpy al zegt.
En dan? Ga je hem zelf aanduwen? Of met dit weer lekker wachten in je motorpak ;)

quote:
Zie jij spoken? Of mis ik zelf iets?
Uhh blijkbaar... ik dacht dat SD ook gereageerd had, maar denk dat dat dus Lenny_Leo was.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 12:42:53 #189
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194631416
Gaat prima overigens, in zn 1 of 2 zetten, klein stukje rennen, erop springen en koppeling los en direct weer in als die draait.

Nooooit aanrennen terwijl je er niet op zit, dan start die en door de voorwaartse beweging geen je per ongeluk meer gas en schiet je motor weg haha, zijn zat filmpjes van.
pi_194633238
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:44 schreef Anne het volgende:
Nijmegen :W.
[..]

Mijn KTM-kennisje gaat hem binnenkort toch nog proberen te reanimeren in plaats van er meteen een nieuwe accu in te steken. En dan krijgt ie meteen ook weer een beurtje.

Als het goed is heb ik morgen mijn helm terug. Dus van het weekend weer even een langer ritje doen.
Dat vindt de accu vast ook fijn.
Meer rijden en minder stilstaan. Anders een druppellader eraan hangen :)
pi_194637465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Meer rijden en minder stilstaan. Anders een druppellader eraan hangen :)
Ja, ik moet sowieso maar eens een druppellader regelen :Y.
pi_194637482
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:11 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, ik moet sowieso maar eens een druppellader regelen :Y.
Hebben ze volgens mij zelfs bij de Lidl liggen. Kost geen reet.
pi_194638553
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hebben ze volgens mij zelfs bij de Lidl liggen. Kost geen reet.
Helaas niet standaard. Meestal als ze overige motormeuk in de aanbieding hebben zoals helmen, pakken en handschoenen hebben ze ook de druppellader en hoezen.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:00:14 #194
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194639144
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:20 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Helaas niet standaard. Meestal als ze overige motormeuk in de aanbieding hebben zoals helmen, pakken en handschoenen hebben ze ook de druppellader en hoezen.
Gelukkig zijn er ook winkels die het hele jaar druppelladers verkopen voor 2 knikkers en een bounty.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194639542
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook winkels die het hele jaar druppelladers verkopen voor 2 knikkers en een bounty.
Nou, een druppellader die het een aantal jaren doet kost wel 50 knikkers en 20 bounty’s
  donderdag 20 augustus 2020 @ 08:08:58 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194641959
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:20 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Nou, een druppellader die het een aantal jaren doet kost wel 50 knikkers en 20 bounty’s
Die ik heb van d'n Aldi gaat al 10+ jaar mee :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:26:25 #197
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194645815
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:20 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Nou, een druppellader die het een aantal jaren doet kost wel 50 knikkers en 20 bounty’s
Dat is anderhalf keer tanken?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:00:05 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194646345
Ik zou toch voor een goede-goede gaan dan.. een optimate kost niet de wereld, is een smart charger en hebben van die superhandige stekkertjes zodat je hem zo kunt aansluiten. Lidl dingen worden toch door chineesjes gemaakt, en die zijn niet altijd even goed in hun werk.
Gewoon goed spul kopen, daar heb je het meeste en langste lol van, en het minste gezeik mee. Het is als het goed is een eenmalige aanschaf, ik heb mijn Optimate al een jaar of 15 zéker denk ik.. heeft jarenlang buiten onder een afdak gehangen, en ik hij hangt as we speak aan mijn AT, perfect zijn werk te doen _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194646424
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou toch voor een goede-goede gaan dan.. een optimate kost niet de wereld, is een smart charger en hebben van die superhandige stekkertjes zodat je hem zo kunt aansluiten. Lidl dingen worden toch door chineesjes gemaakt, en die zijn niet altijd even goed in hun werk.
Gewoon goed spul kopen, daar heb je het meeste en langste lol van, en het minste gezeik mee. Het is als het goed is een eenmalige aanschaf, ik heb mijn Optimate al een jaar of 15 zéker denk ik.. heeft jarenlang buiten onder een afdak gehangen, en ik hij hangt as we speak aan mijn AT, perfect zijn werk te doen _O_
Optimate heb ik ook, ben verliefd op dat ding. Houdt mijn accu levend, en laad hem bij waar nodig. Beste aankoop geweest.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194650562
Tentje weer opgezet langs de moezel. Dacht dat ik dood ging op de motor ondanks doorwaai Jack. Zal wel aan de zwarte broek en helm gelegen hebben.

Nog even bij de nurburgring staan kijken dacht dat ik verkeerd stond voor de “YouTube bocht” maar ik had even wat verder moeten lopen vanaf de parkeerplaats maarja al mijn zooi zat op de motor gebonden en ik ben niet zo goed van vertrouwen
pi_194651340
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:23 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Iets met rijklare voertuigen en toch wel weer een keer samen op vakantie willen na 6 jaar. Maar elke keer dat ons een motor tegemoet komt, doet 't wel een beetje pijn. ;(

Morgen door naar de Vogezen. En alles gewoon achterin kunnen pleuren is ook wel handig stiekem. :P
Ach autovakantie met de betere helft is ook leuk. We rijden morgen richting de Tatras, dan zal ik mn fiets ook wel missen. :'(

Vakantiekiekje:



3km offroad banjeren om in een Polak zn achtertuin te stranden. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_194651515
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 18:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ach autovakantie met de betere helft is ook leuk.
Ongetwijfeld. Helaas is Sarasi de betere helft...
pi_194654700
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 18:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Helaas is Sarasi de betere helft...
_O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_194658405
Ik lees nog steeds mee hoor o|O
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_194658443
Oeps
pi_194660461
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:31 schreef BlackLining het volgende:
Ik lees nog steeds mee hoor o|O
Jij bent de oudere helft. :*
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:54:04 #207
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194660988


P1 Gisteravond bij de Spijkenissebrug :P
pi_194661604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 11:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
[ afbeelding ]

P1 Gisteravond bij de Spijkenissebrug :P
Toffe foto! :Y
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:28:27 #209
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194662391
Ja ik zat zo op die vangrail... dacht dat moet een foto worden!
pi_194664252
Net alsof je in GTA naar een gebied wil wat je nog niet vrijgespeeld hebt :)
pi_194666228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:36 schreef Salatrel het volgende:
Net alsof je in GTA naar een gebied wil wat je nog niet vrijgespeeld hebt :)
Misschien toch iets minder gamen...? :+
pi_194675820


:') O-) .

Hij was er wel retesnel: 12 minuten! En in 1 minuutje hadden we hem weer lopen.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:10:52 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194675995
Verder niet eigenwijs, toch? :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194676688
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 11:10 schreef daNpy het volgende:
Verder niet eigenwijs, toch? :+
Nee, valt wel mee!
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:12:53 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194677330
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:57 schreef Anne het volgende:
[ afbeelding ]

:') O-) .

Hij was er wel retesnel: 12 minuten! En in 1 minuutje hadden we hem weer lopen.
Toch nog eens lol van je abo :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194677816
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Toch nog eens lol van je abo :+
Nou die lol heb ik de komende jaren nog... na het IJsland debacle heb ik mijn abbelemendsgeld er voor de komende jaren al uit :D
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:41:36 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194678504
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:02 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Nou die lol heb ik de komende jaren nog... na het IJsland debacle heb ik mijn abbelemendsgeld er voor de komende jaren al uit :D
Je moet maar zo rekenen, dat een berging in NL inclusief een transportje naar huis of je garage, zo'n beetje 4 jaar abo kost.. en die ene keer dat je écht in de shit zit, zoals idd in het buitenland, is de hulp gewoon priceless _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194678886
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Toch nog eens lol van je abo :+
Eerste keer in 15 jaar dat ik ze nodig heb :Y. Dus dat mocht wel een keertje.

Nu staat ie fris gewassen in de garage van mijn vader stroom te eten.
pi_194678977
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je moet maar zo rekenen, dat een berging in NL inclusief een transportje naar huis of je garage, zo'n beetje 4 jaar abo kost.. en die ene keer dat je écht in de shit zit, zoals idd in het buitenland, is de hulp gewoon priceless _O_
Het binnenlandse transport van egilsstathir naar Reykjavik was bijna 900 euro
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:16:10 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194679042
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:10 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Het binnenlandse transport van egilsstathir naar Reykjavik was bijna 900 euro
Ja, afstanden zijn vet groter, meer uren onderweg. logisch.. dus je kunt wel weer een paar jaartjes vooruit met afbetalen :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:16:48 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194679053
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Eerste keer in 15 jaar dat ik ze nodig heb :Y. Dus dat mocht wel een keertje.

Nu staat ie fris gewassen in de garage van mijn vader stroom te eten.
Mjah, er zijn soms ook alternatieve hulpdiensten.. O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:58:08 #222
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194679629
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, er zijn soms ook alternatieve hulpdiensten.. O-)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:06:03 #223
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194680520
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Nu staat ie fris gewassen in de garage van mijn vader stroom te eten.
Nieuwe accu gekregen van de ANWB dan :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194695319
Dacht ga weer eens een rondje Zuid Holland maken. Is de polder van Meije afgesloten voor motoren door de Coronadrukte :'). Het verbodsbord was al weggeschroefd dus de verkeersregelaar moest uit zijn auto rennen om mij tegen te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathijz op 23-08-2020 21:38:55 ]
pi_194695340


[ Bericht 100% gewijzigd door Mathijz op 23-08-2020 21:38:29 (dubbel) ]
pi_194957025
Het was alweer een jaar geleden sinds het laatste deel maar er is weer een nieuwe aflevering :D
pi_194969069
Ik heb een nieuwe motor besteld, deze moet de eerste 1.000km onder een bepaald toerental blijven, en na 1.000km een beurt. Maar hoe denken jullie over inrijden met een passagier achterop, dat is in principe toch ook extra belasting voor de motor? Wel of niet doen.

Het is eigenlijk de motor namelijk voor mijn vrouw, en die heeft nog geen rijbewijs :') Heb het liefst dat die ingereden en klaar voor gebruik is zodra ze die gehaald heeft
pi_194969106
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:39 schreef Intelligence het volgende:
Ik heb een nieuwe motor besteld, deze moet de eerste 1.000km onder een bepaald toerental blijven, en na 1.000km een beurt. Maar hoe denken jullie over inrijden met een passagier achterop, dat is in principe toch ook extra belasting voor de motor? Wel of niet doen.

Het is eigenlijk de motor namelijk voor mijn vrouw, en die heeft nog geen rijbewijs :') Heb het liefst dat die ingereden en klaar voor gebruik is zodra ze die gehaald heeft
Oh wauw, is dat nog steeds zo? Ik dacht dat dat met de moderne techniek inmiddels wel verleden tijd zou zijn.
pi_194969332
Heeft te maken met metaaldeeltjes in je blok die dan in de olie terecht komen. Die komen er met de 1000km beurt tegelijk met de olie je blok uit.

De belasting gaat dus niet om het gewicht wat de motor mee moet zeulen. Het maakt niet uit of een klein Japans grietje van 45kg op zit of een obese Amerikaan van 150kg. Dat is een kwestie van preload van de vering veranderen :P
pi_194969480
Eens, maar toch zijn er op diverse sites te lezen dat de load op de motor hoger is naarmate de belasting.
Denk dat ik de eerste 500km lekker alleen er op weg stuur, en de andere 500km mag ze mee en mag ze m zelf af en toe proberen op de parkeerplaats tot ze haar AVD gehaald heeft >:)
pi_195029299
Afgelopen week mijn droom motor verkocht. Een Aprilia Motó 6.5
Gelukkig overgedragen aan een andere liefhebber waar die een mooi plekje in de woonkamer krijgt.

Sinds vandaag trots eigenaar van een wit/zwarte Honda CB 600 F Hornet uit 2009.
Gekocht bij MotoPort Leek.

Na een proefrit gelijk verkocht. Wat een heerlijke vertrouwde fiets. Echt een verademing om van een 1-cilinder naar een 4-cilinder te gaan zeg.



Het enige wat ik niet snap is dat ik met de andere sleutel wel de motor van het stuurslot afhalen, contact maken maar NIET starten.
Het H.I.S.S. ledje blijft dan ook rood branden. :?

Tevens krijg ik het zadel er niet af... 8)7
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195029366
Gefeliciteerd 👍🏻
Waarschijnlijk mist van die sleutel de transponder?
pi_195029883
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:44 schreef Maegrim het volgende:
Gefeliciteerd 👍🏻
Waarschijnlijk mist van die sleutel de transponder?
Thnx!

Sleutels lijken identiek en de ene is nieuw.
Misschien nooit ingelezen in de ECU?

Ik ga dinsdag ff MotoPort Leek bellen.
ik woon vlakbij een andere MotoPort vestiging. Wellicht kunnen hun het oplossen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195030155
Als die nieuwe degene is die niet werkt hebben ze em alleen gekopieerd zonder transponder erin. Het honda logo kan je er aan 1 kant afhalen, daaronder hoort een plastic rechthoekje in rubber te zitten. Maar zo te horen hebben ze alleen de sleutelbaard bij laten maken.
pi_195030912
Leuk een Hornet erbij! Enjoy
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_195049986
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Leuk een Hornet erbij! Enjoy
Thnx!
Vandaag ff zo’n 150km gereden op de Hornet.
Wat een fijne motorfiets zeg.
Een heel andere beleving dan mijn bokkige ietwat slome Aprilia Motó 6.5

Het enige waar ik last van hem is dat ik weinig zie in beide spiegels. Probeer het steeds bij te stellen maar het zicht blijft weinig.
Ik zal ff een paar spiegelverbreders kopen van SW-Mototech.



[ Bericht 10% gewijzigd door CoExist op 14-09-2020 17:37:42 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 14 september 2020 @ 17:52:22 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195058822
Twee weken geleden plotseling wat vochtigheid rechts naast de tank. Remvloeistof :X
Ik de clip-on gedemonteerd, was het bij de banjo bouten. Die nog een keer aangedraaid en sindsdien geen lekkage meer.

Maar vanmorgen naar het werk had ik in 1x een mega grote vrije slag bij gas los :? Waar komt dat nou weer vandaan?
Kan het zijn door manoeuvreren met de motor, maar dan aan de verkeerde (rechterkant)? Ivm een hoop zooi in de garage plaats ik de motoren met de linkerkant naast een steiger en rol en stuur dus staande aan de rechterkant. Of is het misschien door het losmaken van de clipon? Ik ben verder nergens aan geweest... en vorige week nog gereden en niks gemerkt.
Beetje vervelend dit jaar met de motor, heb nog nooit zoveel problemen gehad :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195059827
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 00:30 schreef CoExist het volgende:

[..]

Thnx!
Vandaag ff zo’n 150km gereden op de Hornet.
Wat een fijne motorfiets zeg.
Een heel andere beleving dan mijn bokkige ietwat slome Aprilia Motó 6.5

Het enige waar ik last van hem is dat ik weinig zie in beide spiegels. Probeer het steeds bij te stellen maar het zicht blijft weinig.
Ik zal ff een paar spiegelverbreders kopen van SW-Mototech.

[ afbeelding ]
Dikke piece. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 14 september 2020 @ 19:40:20 #239
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195060267
Probleem gevonden, 1 vd gaskabels is gebroken :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195061568
Dan heeft de tweede z'n werk goed gedaan :Y
  maandag 14 september 2020 @ 20:50:33 #241
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195061619
Of ik had ze wat beter moeten smeren...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195063069
Morgen dagje vrij nemen en een toerrit maken :)
Twijfel nog tussen naar Zeeland via de Zuid-Hollandse eiland of kust route in Noord-Holland
pi_195072567
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:21 schreef Maegrim het volgende:
Als die nieuwe degene is die niet werkt hebben ze em alleen gekopieerd zonder transponder erin. Het honda logo kan je er aan 1 kant afhalen, daaronder hoort een plastic rechthoekje in rubber te zitten. Maar zo te horen hebben ze alleen de sleutelbaard bij laten maken.
Heb het even nagekeken maar jij bedoeld een ouder type sleutel dan ik heb.
Een vriend van mij heeft inderdaad zo’n sleutel waar een rechthoekige chip in zit.

MotoPort Leek heeft mijn reserve sleutel ingelezen in de ECU. Hadden ze nooit gecontroleerd. 8)7
Werkt nu perfect!

Onderweg nog een Nederlandstalige handleiding opgepikt bij Boonstra Motoren in Ureterp. Wat hebben die ook veel schade bakken staan zeg...

Ik heb eventueel voor de liefhebber de Engelse/Italiaanse/Spaanse handleiding voor de Honda CB 600 F Hornet te koop.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195074477
Ah top :)
Ja mijn ervaring met Honda's stopt bij 2005 ongeveer 😅
pi_195074709
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef Maegrim het volgende:
Ah top :)
Ja mijn ervaring met Honda's stopt bij 2005 ongeveer 😅
Wat rijd je nu dan?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195076353
triumph street triple rx en sprint 1050 st
pi_195076618
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef Maegrim het volgende:
Ah top :)
Ja mijn ervaring met Honda's stopt bij 2005 ongeveer 😅
Honda zelf ook :@
pi_195088483
Is er een markt voor gebruikte, minimaal gedragen motorhelmen? Vanuit hygiënisch standpunt kan ik me voorstellen van niet, maar goed, mocht iemand interesse hebben in een Shoei Neotec II die al een flinke poos stof ligt te happen, hoor ik het graag.
pi_195089348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is er een markt voor gebruikte, minimaal gedragen motorhelmen? Vanuit hygiënisch standpunt kan ik me voorstellen van niet, maar goed, mocht iemand interesse hebben in een Shoei Neotec II die al een flinke poos stof ligt te happen, hoor ik het graag.
Je weet dat het binnenwerk uitneembaar en wasbaar is hè? Uit hygiënisch oogpunt :D
pi_195089974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Je weet dat het binnenwerk uitneembaar en wasbaar is hè? Uit hygiënisch oogpunt :D
Goed om te weten. :P

Over het binnenwerk gesproken, ik meen dat deze zich op den duur vormt naar het hoofd van de drager? Met de hooguit paar dagen dat ik 'm gedragen heb zal dat wel meevallen, ga ik van uit.
  woensdag 16 september 2020 @ 15:18:30 #251
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195090552
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:51 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Goed om te weten. :P

Over het binnenwerk gesproken, ik meen dat deze zich op den duur vormt naar het hoofd van de drager? Met de hooguit paar dagen dat ik 'm gedragen heb zal dat wel meevallen, ga ik van uit.
Ook dat inderdaad, daarom zou ik zelf het risico niet nemen.
Ook weet je niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft, is hij gevallen etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195091143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is er een markt voor gebruikte, minimaal gedragen motorhelmen? Vanuit hygiënisch standpunt kan ik me voorstellen van niet, maar goed, mocht iemand interesse hebben in een Shoei Neotec II die al een flinke poos stof ligt te happen, hoor ik het graag.
Maat kleur en prijs?
  woensdag 16 september 2020 @ 16:33:15 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195091869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:51 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Goed om te weten. :P

Over het binnenwerk gesproken, ik meen dat deze zich op den duur vormt naar het hoofd van de drager? Met de hooguit paar dagen dat ik 'm gedragen heb zal dat wel meevallen, ga ik van uit.
Het gaat om de laag schuim die erin zit... die gaat zich vormen, maar als een helm gewoon strak zit, past en geen klappers heeft gemaakt zie ik het probleem niet zo.. Wie heeft er nou niet een oude helm liggen voor incidentele meerijders?
Je kunt die foamlaag gewoon inspecteren als je het binnenwerk wegtrekt, ik heb diverse gecrashte helmen van binnen gezien, en je ziet het snel genoeg als het niet goed is.. een echte stuiter is prima zichtbaar, aan de buitenkant natuurlijk nóg veel beter. Als ik na elke keer (zoals iedereen altijd heel paniekerig roept) dat ik mijn helm heb laten vallen een nieuwe had gekocht, had ik onderhand een huis kunnen bouwen van mijn oude helmen _O-

Zo'n ding is gemaakt om een serieus harde impact te incasseren, die is echt niet meteen onbetrouwbaar na een drop van 80cm hoog. Hij wordt er vast niet béter van, maar je hoeft ook echt niet meteen in paniek te raken :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 september 2020 @ 16:39:34 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195092019
Speaking of 'meerijders'... zomaar eens een vraagje; hoe gaan jullie om met mensen die 'een keer een stukje achterop willen'? Qua gear bedoel ik dan?
Ik vind het geen fijn idee om iemand achterop te hebben met alleen een helm en evt handschoenen, terwijl ik aan de andere kant wel zélf zo zou durven rijden (hééél incidenteel that is).. zelf 'skip' ik hooguit mijn broek als het achterlijk warm is, of ik alleen een lokaal (<80p/u.) ritje maak om bij iemand op visite te gaan ofzo..

Ik wijs het meestal gewoon af, ben wel benieuwd hoe jullie daar mee om gaan :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195092352
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nieuwe accu gekregen van de ANWB dan :?
Nee, wel een druppellader van Salatrel O+ 14.gif.
pi_195092553
Na een paar dagen zal dat idd nog wel meevallen.
pi_195096271
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:39 schreef Sounddragon het volgende:
Speaking of 'meerijders'... zomaar eens een vraagje; hoe gaan jullie om met mensen die 'een keer een stukje achterop willen'? Qua gear bedoel ik dan?
Ik vind het geen fijn idee om iemand achterop te hebben met alleen een helm en evt handschoenen, terwijl ik aan de andere kant wel zélf zo zou durven rijden (hééél incidenteel that is).. zelf 'skip' ik hooguit mijn broek als het achterlijk warm is, of ik alleen een lokaal (<80p/u.) ritje maak om bij iemand op visite te gaan ofzo..

Ik wijs het meestal gewoon af, ben wel benieuwd hoe jullie daar mee om gaan :P
Ik heb in het verleden mijn ex achterop gehad, en die had een compleet pak aan. Daarnaast zijn mijn zus en vriendin een keer mee geweest en die hadden een helm en handschoenen aan, en verder stevige kleding. Een helm is sowieso verplicht, en als ze een keertje een klein stukje mee willen dan zeg ik dat ze stevige kleding aan moeten en schoenen tot boven de enkels, en handschoenen. Maar het liefste zie ik ze in een compleet pak achterop stappen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195096844
Ik heb niet eens passagiervoetsteunen op de Yamaha en de troempf zitten :P heb überhaupt nog nooit met een passagier gereden
pi_195096910
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:15 schreef Salatrel het volgende:
Ik heb niet eens passagiervoetsteunen op de Yamaha en de troempf zitten :P heb überhaupt nog nooit met een passagier gereden
Ik had een Diversion en heb nu een CBS600. Beide hebben passagiersplek en mijn ex reed vaak mee met de Diversion. Nu rijd ik liever alleen, vind ik fijner en veiliger.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 16 september 2020 @ 20:34:40 #260
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195097293
Ik neem niemand mee. Leuk een stevige jeans maar je kan alsnog naar Beverwijk met een goeie schuiver.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 16 september 2020 @ 21:30:41 #261
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195098734
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:53 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, wel een druppellader van Salatrel O+ [ afbeelding ].
Altijd fijn!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195099413
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:50 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Maat kleur en prijs?
Maat L
Antraciet (Metallic)
Incl. Pinlock

Omgeving 's-Hertogenbosch

Ik sta open voor biedingen

(Sorry voor het adverteren hier)
  donderdag 17 september 2020 @ 09:26:09 #263
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_195104774
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:39 schreef Sounddragon het volgende:
Speaking of 'meerijders'... zomaar eens een vraagje; hoe gaan jullie om met mensen die 'een keer een stukje achterop willen'? Qua gear bedoel ik dan?
Ik vind het geen fijn idee om iemand achterop te hebben met alleen een helm en evt handschoenen, terwijl ik aan de andere kant wel zélf zo zou durven rijden (hééél incidenteel that is).. zelf 'skip' ik hooguit mijn broek als het achterlijk warm is, of ik alleen een lokaal (<80p/u.) ritje maak om bij iemand op visite te gaan ofzo..

Ik wijs het meestal gewoon af, ben wel benieuwd hoe jullie daar mee om gaan :P
Ik toer weleens met mensen achterop. Voor een heel klein ritje 'rond de kerk' met mensen die nog nooit op de motor hebben gezeten, handschoenen en een helm. Dat zijn ritjes van max 15 minuten en niet harder dan 50.

A-B vervoer om iemand thuis te zetten, stevige schoenen, goede broek, goede jas, helm en handschoenen. Dat is dan zonder snelweg en max 80 km/h. Dat zijn ritjes van nog geen 20 minuten en vaak in de stad.

Toeren en lange ritten; motorpak.
Ik rijd toevallig veel met vrouwen en die passen bijna allemaal in het motorpak van mijn vrouw.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 17 september 2020 @ 10:05:58 #264
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195105475
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Maat L
Antraciet (Metallic)
Incl. Pinlock

Omgeving 's-Hertogenbosch

Ik sta open voor biedingen

(Sorry voor het adverteren hier)
Mik hem anders in V&A, plaatjes erbij dit dat :P

Hebben ze daar ook weer eens een nieuw topique :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 september 2020 @ 10:41:56 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195106022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:53 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden mijn ex achterop gehad, en die had een compleet pak aan. Daarnaast zijn mijn zus en vriendin een keer mee geweest en die hadden een helm en handschoenen aan, en verder stevige kleding. Een helm is sowieso verplicht, en als ze een keertje een klein stukje mee willen dan zeg ik dat ze stevige kleding aan moeten en schoenen tot boven de enkels, en handschoenen. Maar het liefste zie ik ze in een compleet pak achterop stappen.
Idd, want als ik ze meeneem, en er gaat iets mis, en dat kan zomaar buiten mijn macht om, dan ben ik tóch degene die dat toegestaan heeft, en ik ben dan wel een eikel, maar ik heb toch echt nog wel iets van een geweten en verantwoordelijkheidsgevoel wdb zeg maar O-)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:26 schreef whY... het volgende:

[..]

Ik toer weleens met mensen achterop. Voor een heel klein ritje 'rond de kerk' met mensen die nog nooit op de motor hebben gezeten, handschoenen en een helm. Dat zijn ritjes van max 15 minuten en niet harder dan 50.

A-B vervoer om iemand thuis te zetten, stevige schoenen, goede broek, goede jas, helm en handschoenen. Dat is dan zonder snelweg en max 80 km/h. Dat zijn ritjes van nog geen 20 minuten en vaak in de stad.

Toeren en lange ritten; motorpak.
Ik rijd toevallig veel met vrouwen en die passen bijna allemaal in het motorpak van mijn vrouw.
Die beredenering is inderdaad ongeveer wat je zou kunnen bestempelen als 'de gulden middenweg', of 'redelijk' maar... van alle keren dat ik mijn motorpak 'nodig' had in de vorm van bescherming tegen roadrash of anderszins pijnlijke bijverschijnselen, was dat niet op de snelweg, en ook niet op de provinciale weg.. voel je waar ik heen wil? :X
Kruisende weg, voorrang, interaktie met allerlei ander gepeupel wat de weg wil gebruiken, je hebt het allemaal op die low speed wegen, en mijn laatste crash was met 40 op een rotonde die ineens 'the floor is ice' speelde, en goed voor zeker een half jaar dikke ellende (en lifetime restjes), en toen reed ik atgatt en gewoon relaxed op weg naar mijn werk :')

Misschien is dat wel de tik die je krijgt in je hoofd van dat soort fratsen, maar in de regel gaan dingen fout zodra je in 'mierenhoop-verkeer' rijdt, niet in de dikke en snellere verkeerstromen. Dat maakt het allemaal zo dubbel.

Ik wil best graag iemand dat lolletje geven van effe een rondje achterop, maar tegelijkertijd vind ik die gedachte helemaal niks, en houd ik de boot liever af. :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 september 2020 @ 11:39:26 #266
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_195106914
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Idd, want als ik ze meeneem, en er gaat iets mis, en dat kan zomaar buiten mijn macht om, dan ben ik tóch degene die dat toegestaan heeft, en ik ben dan wel een eikel, maar ik heb toch echt nog wel iets van een geweten en verantwoordelijkheidsgevoel wdb zeg maar O-)
[..]

Die beredenering is inderdaad ongeveer wat je zou kunnen bestempelen als 'de gulden middenweg', of 'redelijk' maar... van alle keren dat ik mijn motorpak 'nodig' had in de vorm van bescherming tegen roadrash of anderszins pijnlijke bijverschijnselen, was dat niet op de snelweg, en ook niet op de provinciale weg.. voel je waar ik heen wil? :X
Kruisende weg, voorrang, interaktie met allerlei ander gepeupel wat de weg wil gebruiken, je hebt het allemaal op die low speed wegen, en mijn laatste crash was met 40 op een rotonde die ineens 'the floor is ice' speelde, en goed voor zeker een half jaar dikke ellende (en lifetime restjes), en toen reed ik atgatt en gewoon relaxed op weg naar mijn werk :')

Misschien is dat wel de tik die je krijgt in je hoofd van dat soort fratsen, maar in de regel gaan dingen fout zodra je in 'mierenhoop-verkeer' rijdt, niet in de dikke en snellere verkeerstromen. Dat maakt het allemaal zo dubbel.

Ik wil best graag iemand dat lolletje geven van effe een rondje achterop, maar tegelijkertijd vind ik die gedachte helemaal niks, en houd ik de boot liever af. :@
Ben ik met je eens, maar bij mij in het dorp kan je, je prima een 15 minuten vermaken zonder iemand gezien te hebben.

En iemand tussen twee dorpen naar huis brommen is niet heel veel gevaarlijker dan op de fiets.

Voor alle andere manieren altijd een pak aan, en het liefst waar mogelijk gewoon voor elke meter een pak aan ja.

9 van de tien keer trekken ze even de jas of broek aan van mijn vrouw een enkele keer hebben ze zelf een leren jack.

Ben je onder de 18? Pak aan en een hesje!

Misschien ben ik met sommige dingen iets soepeler dan een ander. Wellicht rijden jullie sowieso weinig met mensen achterop, je moet het ook maar net aandurven want het is heel anders dan solo.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 17 september 2020 @ 11:44:12 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195107024
Ik vind het vooral vervelend zo'n zak aardappelen achterop.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 17 september 2020 @ 12:18:40 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195107586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:39 schreef whY... het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar bij mij in het dorp kan je, je prima een 15 minuten vermaken zonder iemand gezien te hebben.

En iemand tussen twee dorpen naar huis brommen is niet heel veel gevaarlijker dan op de fiets.

Voor alle andere manieren altijd een pak aan, en het liefst waar mogelijk gewoon voor elke meter een pak aan ja.

9 van de tien keer trekken ze even de jas of broek aan van mijn vrouw een enkele keer hebben ze zelf een leren jack.

Ben je onder de 18? Pak aan en een hesje!

Misschien ben ik met sommige dingen iets soepeler dan een ander. Wellicht rijden jullie sowieso weinig met mensen achterop, je moet het ook maar net aandurven want het is heel anders dan solo.
Geen enkel probleem hoor, iemand achterop.. ik rijd pas 35 jaar op 2 wielen rond, en heb zat duo-ritten gedaan daar ligt het niet aan ;) ... Maar na een paar keer deftig met je neus op de feiten gedrukt worden, zou het heel bijzonder zijn als je je niet wat meer gaat realiseren dat je in je hoofd wel van beton kan zijn, en dat je een aangeboren helm hebt... maar ik eet ook wel eens pistachenootjes :') alles ónder je hoofd, is gewoon winegum, en de strijd die je voert is met metaal, beton en asfalt.. There is no win, there is only 'not losing too much', en iemand zonder gear is bij voorbaat al kansloos in de hele vergelijking, en die beslissing en daarmee de daaropvolgende mogelijke gevolgen, zijn wel jóuw verantwoording.
Iemand die graag een rondje achterop wil, heeft hoogstwaarschijnlijk geen benul, en die vinden die handschoenen meestal al raar, zeker in de zomer.. jij bent degene die de mogelijke gevolgen 'kent'. De meerijder/ster wil maar één ding: achterop klauteren en het gas erop :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 september 2020 @ 12:22:31 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195107663
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:44 schreef daNpy het volgende:
Ik vind het vooral vervelend zo'n zak aardappelen achterop.
Da's ook een dingetje idd, maar 'meerijden' heb je de meeste mensen vrij rap aangeleerd. Hangt een motoriek gestoorde na 10 minuten nog steeds tegen in elke bocht, ben ik zo weer terug, gaan we koffiedrinken c_/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 september 2020 @ 12:36:11 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195107898
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's ook een dingetje idd, maar 'meerijden' heb je de meeste mensen vrij rap aangeleerd. Hangt een motoriek gestoorde na 10 minuten nog steeds tegen in elke bocht, ben ik zo weer terug, gaan we koffiedrinken c_/
Dat is het niet per se, maar vriendin is bijv langer dan mij en dat rijd gewoon vervelend. Ook vind ze het niet fijn als ik bij haar achterop zit :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 17 september 2020 @ 14:14:06 #271
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_195109578
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:44 schreef daNpy het volgende:
Ik vind het vooral vervelend zo'n zak aardappelen achterop.
Dan heb je iemand die de andere kant op gaat hangen.
Meeste mensen voel ik echt amper achterop
pi_195110487
Gelukkig heb ik een tasje zitten, daar waar normaal iemand achterop zou kunnen zitten.
Dus het wordt mij gelukkig nooit gevraagd 8-).

Ik heb wel eens de gevraagd gehad of iemand een rondje mocht maken op mijn motor -> :N.
Koop er maar lekker zelf een.
  Vis een optie? vrijdag 18 september 2020 @ 11:09:32 #273
70532 loveli
N
pi_195124820
Ik kom me ook maar eens voorzichtig melden in dit topic, heropstapper.

En eens met de TT, die van mij heeft carburateurs.
crap in = crap out
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:39:46 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195125330
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoe bevalt die 790 Adventure?
Niet.

Heb een 1190 Adv R gehaald. Daarmee een paar weken door de Vogezen, Ardèche, Franse Alpen, Zwitserse Alpen, Oostenrijk, Italië en Slovenië gescheurd.

Door een kapotte knie (wacht nog steeds op operatie) het off-road een beetje moeten beperken, maar heb me alsnog prima vermaakt.
Huilen dan.
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:40:06 #275
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195125336
Misschien heb ik ergens nog wel wat plaatjes.
Huilen dan.
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:49:57 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195125554
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:44 schreef daNpy het volgende:
Ik vind het vooral vervelend zo'n zak aardappelen achterop.
Dit.

Neem heeeeeel sporadisch wel eens iemand een stuk mee achterop omdat ze dat zelf graag willen en niet omdat ik het nou zo leuk vind.
Huilen dan.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:11:21 #277
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_195127220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 15:11 schreef Anne het volgende:
Gelukkig heb ik een tasje zitten, daar waar normaal iemand achterop zou kunnen zitten.
Dus het wordt mij gelukkig nooit gevraagd 8-).

Ik heb wel eens de gevraagd gehad of iemand een rondje mocht maken op mijn motor -> :N.
Koop er maar lekker zelf een.
Geen probleem, slopen is kopen.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:12:31 #278
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_195127245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:09 schreef loveli het volgende:
Ik kom me ook maar eens voorzichtig melden in dit topic, heropstapper.

En eens met de TT, die van mij heeft carburateurs.
Ik ook....

:X Lekker man, lekker na pruttelen/ploffen van die benzine in de uitlaat. :9~ *O*
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:31:30 #279
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195127706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is het niet per se, maar vriendin is bijv langer dan mij en dat rijd gewoon vervelend. Ook vind ze het niet fijn als ik bij haar achterop zit :+
Hmm, als het idd je balans naar de knoppen helpt is dat wel minder..

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 15:11 schreef Anne het volgende:
Gelukkig heb ik een tasje zitten, daar waar normaal iemand achterop zou kunnen zitten.
Dus het wordt mij gelukkig nooit gevraagd 8-).

Ik heb wel eens de gevraagd gehad of iemand een rondje mocht maken op mijn motor -> :N.
Koop er maar lekker zelf een.
Psies, denk ook niet dat jouw motor zich daar heel erg voor leent, of het moet een ukkie zijn.. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:09 schreef loveli het volgende:
Ik kom me ook maar eens voorzichtig melden in dit topic, heropstapper.

En eens met de TT, die van mij heeft carburateurs.
Carbs zijn dé shit.. karakter is een goed ding :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:56:08 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195128152
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:09 schreef loveli het volgende:
Ik kom me ook maar eens voorzichtig melden in dit topic, heropstapper.

En eens met de TT, die van mij heeft carburateurs.
Carburateurs is ook voor echte mannen.

Kantoorklerkjes zitten achter de PC :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195129154
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Carburateurs is ook voor echte mannen.

Kantoorklerkjes zitten achter de PC :P
Meld zich :W

Ga er wel heen op de motor 8-)
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:17:18 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195136786
Nieuwe gaskabels zitten erop *O*

Het was even frotten om de gas-dicht kabel te monteren, maar uiteindelijk lukte het. De gas-open zit bovenop dus die zat er een stuk sneller is (was nog pielen om die kabel goed te krijgen, maar allé).
Morgen het luchtfilter en de tank er weer op en broem!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 18 september 2020 @ 22:46:56 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195138637
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:17 schreef daNpy het volgende:
Nieuwe gaskabels zitten erop *O*

Het was even frotten om de gas-dicht kabel te monteren, maar uiteindelijk lukte het. De gas-open zit bovenop dus die zat er een stuk sneller is (was nog pielen om die kabel goed te krijgen, maar allé).
Morgen het luchtfilter en de tank er weer op en broem!
Good busy ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195155010
Bij het vervangen van de accu, adviseren jullie exact dezelfde te kopen, of is een vervanger ook goed? En zou ik dan voor AGM, Li-ion of Gel gaan? (huidige is een AGM)

De vervanger is overigens de helft van de prijs van exact dezelfde.

En iemand ervaring met Mymotor.nl?
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:32:04 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195155180
Als de capaciteit en startcapaciteit niet minder is dan wat er eerst in zat dan komt het allemaal niet zo nauw.

Ik ben wel een fan geworden van de lichte LiFePo-accu's.
Huilen dan.
pi_195156844
Vandaag ff bij MotorKledingCenter in Assen geweest. Jezus wat een assortiment hebben ze daar zeg. Veel meer dan de MotoPort in mijn woonplaats. Die houden zich wat krampachtig vast aan hun Difi en Dane merken. Oh, en die fugly Bayard helmen ofzo.

Was in de markt voor een softshell jas, kevlar jeans, sneakers en handschoenen.
Met al die warme dagen vind ik het toch echt te warm in mijn all-seasons motorpak.
Was wat aan het sneupen voor een end-of-season sale maar dan zit je bij MKC toch wel verkeerd. Prijzen zijn sky-high daar helaas. Nog maar ff een paar weekjes wachten.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195158205
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:58 schreef CoExist het volgende:
Vandaag ff bij MotorKledingCenter in Assen geweest. Jezus wat een assortiment hebben ze daar zeg. Veel meer dan de MotoPort in mijn woonplaats. Die houden zich wat krampachtig vast aan hun Difi en Dane merken. Oh, en die fugly Bayard helmen ofzo.

Was in de markt voor een softshell jas, kevlar jeans, sneakers en handschoenen.
Met al die warme dagen vind ik het toch echt te warm in mijn all-seasons motorpak.
Was wat aan het sneupen voor een end-of-season sale maar dan zit je bij MKC toch wel verkeerd. Prijzen zijn sky-high daar helaas. Nog maar ff een paar weekjes wachten.
Fc-Moto bijna black friday
pi_195158404
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:24 schreef Qunix het volgende:
Bij het vervangen van de accu, adviseren jullie exact dezelfde te kopen, of is een vervanger ook goed? En zou ik dan voor AGM, Li-ion of Gel gaan? (huidige is een AGM)

De vervanger is overigens de helft van de prijs van exact dezelfde.

En iemand ervaring met Mymotor.nl?
Daar twee keer een MotoBatt accu gekocht, prima levering
  zondag 20 september 2020 @ 09:12:46 #289
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195158753
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 07:37 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Fc-Moto bijna black friday
Is dat gewoon in November?

Eens kijken of ik een Scorpion EXO-1400 helm "voor weinûg" kan krijgen daar. Mijn vriendin heeft er onlangs een gekregen en ik wil ook wel weer een nieuwe :Y
(Eigenlijk wil ik die nu al :P)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195159625
Zojuist maar online geslaagd.


REV'IT! Burn softshell jas ¤ 160,- i.p.v. ¤ 249,-


REV'IT! Austin TS kevlar jeans ¤ 99,- i.p.v. ¤ 199,-


REV'IT! Mission sneakers ¤ 143,99,- i.p.v. ¤ 159,99,-


REV'IT! Neutron 3 handschoenen ¤ 62,99,- i.p.v. ¤ 69,99,-

[ Bericht 37% gewijzigd door CoExist op 20-09-2020 10:30:40 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 20 september 2020 @ 17:41:11 #291
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195166233
Goeie deals.
Is de Dainese carbon 3 long ook in de aanbieding toevallig? :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 20 september 2020 @ 17:41:35 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195166241
Trek trouwens net de sluiting van mn rits van de jas af :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195166356
Ik zoek een Stig helm :P

Alleen zijn die tering duur _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195166471
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 10:25 schreef CoExist het volgende:
Zojuist maar online geslaagd.

[ afbeelding ]

REV'IT! Burn softshell jas ¤ 160,- i.p.v. ¤ 249,-

[ afbeelding ]
REV'IT! Austin TS kevlar jeans ¤ 99,- i.p.v. ¤ 199,-

[ afbeelding ]
REV'IT! Mission sneakers ¤ 143,99,- i.p.v. ¤ 159,99,-

[ afbeelding ]
REV'IT! Neutron 3 handschoenen ¤ 62,99,- i.p.v. ¤ 69,99,-

Lekker! Waar online?
pi_195167908
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2020 17:55 schreef Anne het volgende:

[..]

Lekker! Waar online?
De softshell jas @ RAD.eu (België)
De jeans, handschoenen en schoenen @ BikerOutfit
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195169118
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:41 schreef daNpy het volgende:
Goeie deals.
Is de Dainese carbon 3 long ook in de aanbieding toevallig? :P
¤119,-
https://www.muziker.nl/da(...)cEAUYCCABEgIFG_D_BwE
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Vis een optie? zondag 20 september 2020 @ 20:37:07 #297
70532 loveli
N
pi_195169224
quote:
Vage Slowaakse webshop, ze verkopen vinyl, motor-accessoires, zeil- en golfspullen. Ik weet niet of ik daar zou shoppen zonder nader onderzoek.
crap in = crap out
pi_195170893
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:48 schreef El_Thijs het volgende:
Ik zoek een Stig helm :P

Alleen zijn die tering duur _O-
¤83,16 bij Alie!
https://nl.aliexpress.com/item/32445570462.html
Zou er geen eens mee durven rolschaatsen...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 20 september 2020 @ 22:18:59 #299
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195171029
quote:
Niet veel goedkoper als Chrome burner dus, ik sluit me aan bij loveli.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195171876
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:32 schreef Isdatzo het volgende:
Als de capaciteit en startcapaciteit niet minder is dan wat er eerst in zat dan komt het allemaal niet zo nauw.

Ik ben wel een fan geworden van de lichte LiFePo-accu's.
Ik ben toch voor exact dezelfde gegaan.
Wat is een LiFePo-accu?
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 08:21 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Daar twee keer een MotoBatt accu gekocht, prima levering
Thanks! Ik heb bij ze besteld.
  maandag 21 september 2020 @ 00:09:07 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195172430
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:41 schreef daNpy het volgende:
Trek trouwens net de sluiting van mn rits van de jas af :{
In Gennep zit zo'n kledingfix turk, die draait daar zijn hand niet voor om, heb je niet zoiets in de buurt zitten? Je hoeft iig niet altijd meteen de complete rits te vervangen, soms kan er gewoon zo'n nieuw 'wagentje' op; kost peanuts.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')