Pirelli supercorsa net genoeg profiel om legaal mee de straat op te mogenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:02 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand nog ideeën voor nieuw rubber? Hoeft niet echt best te presteren in de regen of lang mee te gaan. Goed grip op straat bij droog weer is het belangrijkste
Kan op zich wel hoor.. "vroeger" gooide ik altijd de bandjes op de straatfiets als ze niet meer goed genoeg waren voor op 't circuit.quote:
Zelf geen ervaring mee, maar die Rosso 3 schijnt wel oké te zijn.quote:Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
Pasvorm is het vaak net niet...quote:Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:
Iemand ervaring met body kits van ali?
Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?quote:
geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?
Die pasvorm is denk ik wel te fixen door zelf de gaten af te tekenen en te boren?
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:quote:Op maandag 25 mei 2020 21:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?quote:"De invoerrechten berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.
De btw berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten, de eventuele verzekeringskosten én de invoerrechten."
Soms perfect en kwalitatief prima in orde, soms totale brol die niet eens past. Zelfs niet als je het materiaal flink verbuigt (want dat kan).quote:Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:
Iemand ervaring met body kits van ali?
Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeldquote:Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:
[..]
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Dus 'de prijs van de goederen' betekent 'de geschatte prijs van de goederen binnen de EU'?quote:Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld
Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Oh Italië? Dan betaal je sowieso niks want Schengen. Ik ging ervan uit dat het van 1 of andere Chinese shop zou komen via Ali oidquote:Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:
[..]
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.quote:Op maandag 25 mei 2020 22:47 schreef BlackLining het volgende:
Mijn inschatting is dat er drie dingen kunnen gebeuren.
A: De kleuren zitten verkeerd om, of;
B: Je krijgt een prima set die past, of;
C: De montagegaten schelen net genoeg om ervoor te zorgen dat ie bol staat. Van een afstand ziet het er keurig uit. Dicht bij komen is sowieso onverstandig bij Italiaanse techniek.
De kans? 33/33/33%. Het laatste procent is dan voor creativiteit van Ali want ze hebben er wel eens hilarische stukken tussen zitten.
Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.quote:Op maandag 25 mei 2020 23:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.
quote:Op maandag 25 mei 2020 23:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.
Het blijft onder de streep gewoon een gok.
http://www.motormike.nl/quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef Den_Haag het volgende:
Kan ook gewoon op slicks gaan rijden
Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
Nee hoor, maar het is toch allemaal hersenloze massaproductie. Verzending wordt betaald door de staat en terugsturen gaat toch niet.quote:Op maandag 25 mei 2020 23:11 schreef Amoeba het volgende:
[..]Chinezen zijn allemaal laaggeleid volgens jou?
wilde het ook daar halen. Maar dan wel gewoon nieuw setjequote:Op maandag 25 mei 2020 23:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
http://www.motormike.nl/
De FZR, Busa en Duc kregen altijd gewoon een stel 2e hands bandjes :’)
Reed prima
Leuke motor, als het een geslaagde koop is krijgen we vast wel een fotootje.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:33 schreef nattermann het volgende:
Morgen kijken voor mijn eerste motor, Honda cb600f hornet
quote:Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld
Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Ik heb meermaals naheffing gehad hoor van China pakketjes. Ik bestel niet eens zo vaak items.quote:Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld
Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:38 schreef whY... het volgende:
[..]
Leuke motor, als het een geslaagde koop is krijgen we vast wel een fotootje.
En als je het geld van de grote beurt eraf haalt? Wat kost het vervangen van de schokdempers dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ai, garage belde net. Achter schokbrekers moeten worden vervangen. Samen met beurt en nieuwe accu zou ik zo rond de 1000 Euro kwijt zijn.
Veel geld voor mijn motor. Twijfel nog een beetje of ik het zal laten doen.
De garage schatte in zo'n 600 Euro excl manuren.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
En als je het geld van de grote beurt eraf haalt? Wat kost het vervangen van de schokdempers dan?
Rij voor de gein eens langs een hyperpro locatie en laat hun de schokdempers eens beoordelen?
Bij hyperpro checken ze gratis je vering en krijg je meteen een passend advies. Kan dus ook zijn dat het helemaal niet nodig is de complete shock te vervangen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De garage schatte in zo'n 600 Euro excl manuren.
Even gezocht op hyperpro en dat lijkt wel aardig te kloppen:
https://www.hyperonline.n(...)Suzuki_tm_700cc.html
Dan nog wat manuren en de beurt (met nieuwe accu e.d.), dan kom je wel aan 1000.
Een vergelijkbaar probleem had ik met mijn motor. Uiteindelijk bleek dat te zitten in een contactje bij mijn contactslot. Een los contactje kan een hoop ellende geven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.
Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.
Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
Ja zoiets dacht ik ook maar kon ik gisteren niet ontdekken. Ook vreemd dat tijdens het rijden (trillingen) er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Een vergelijkbaar probleem had ik met mijn motor. Uiteindelijk bleek dat te zitten in een contactje bij mijn contactslot. Een los contactje kan een hoop ellende geven.
Ja, dus?quote:
Listig idd.. valt heel de stroom uit? álles? Dan moet je toch een beetje richting contactslot, of de hoofdstroom.. check de hoofdzekering, en met name de houder. Ik heb er al diverse vervangen, is een kwaal bij Honda. Die dingen smelten regelmatig omdat ze goor worden, oxideren en dan vet hoge amperages gaan trekken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.
Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.
Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
't Is het contactslot ben ik inmiddels achter. Stuur naar rechts = uit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Listig idd.. valt heel de stroom uit? álles? Dan moet je toch een beetje richting contactslot, of de hoofdstroom.. check de hoofdzekering, en met name de houder. Ik heb er al diverse vervangen, is een kwaal bij Honda. Die dingen smelten regelmatig omdat ze goor worden, oxideren en dan vet hoge amperages gaan trekken.
Ok, mooi, hoop dat het in de bekabeling zit; contactslot en HISS enzo, duur, sleutels, en volgens mij zelfs de computer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
't Is het contactslot ben ik inmiddels achter. Stuur naar rechts = uit.
Alles valt uit idd, maar de dagteller wordt wel onthouden.
Om te repareren moet ik aan de onderkant zijn, dus moet ik de kroonplaat eraf halen. Heb er nog geen tijd voor genomen, tijdens het rijden draai je je stuur nauwelijks dus hij doet het gewoon
Als je met de kabel speelt gaat hij ook aan/uit dus ik weet welke het is (en maar 2 aders gelukkig).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |