abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2020 @ 20:50:33 #241
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195061619
Of ik had ze wat beter moeten smeren...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195063069
Morgen dagje vrij nemen en een toerrit maken :)
Twijfel nog tussen naar Zeeland via de Zuid-Hollandse eiland of kust route in Noord-Holland
pi_195072567
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:21 schreef Maegrim het volgende:
Als die nieuwe degene is die niet werkt hebben ze em alleen gekopieerd zonder transponder erin. Het honda logo kan je er aan 1 kant afhalen, daaronder hoort een plastic rechthoekje in rubber te zitten. Maar zo te horen hebben ze alleen de sleutelbaard bij laten maken.
Heb het even nagekeken maar jij bedoeld een ouder type sleutel dan ik heb.
Een vriend van mij heeft inderdaad zo’n sleutel waar een rechthoekige chip in zit.

MotoPort Leek heeft mijn reserve sleutel ingelezen in de ECU. Hadden ze nooit gecontroleerd. 8)7
Werkt nu perfect!

Onderweg nog een Nederlandstalige handleiding opgepikt bij Boonstra Motoren in Ureterp. Wat hebben die ook veel schade bakken staan zeg...

Ik heb eventueel voor de liefhebber de Engelse/Italiaanse/Spaanse handleiding voor de Honda CB 600 F Hornet te koop.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195074477
Ah top :)
Ja mijn ervaring met Honda's stopt bij 2005 ongeveer 😅
pi_195074709
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef Maegrim het volgende:
Wat rijd je nu dan?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195076353
triumph street triple rx en sprint 1050 st
pi_195076618
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef Maegrim het volgende:
Honda zelf ook :@
pi_195088483
Is er een markt voor gebruikte, minimaal gedragen motorhelmen? Vanuit hygiënisch standpunt kan ik me voorstellen van niet, maar goed, mocht iemand interesse hebben in een Shoei Neotec II die al een flinke poos stof ligt te happen, hoor ik het graag.
pi_195089348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is er een markt voor gebruikte, minimaal gedragen motorhelmen? Vanuit hygiënisch standpunt kan ik me voorstellen van niet, maar goed, mocht iemand interesse hebben in een Shoei Neotec II die al een flinke poos stof ligt te happen, hoor ik het graag.
Je weet dat het binnenwerk uitneembaar en wasbaar is hè? Uit hygiënisch oogpunt :D
pi_195089974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Je weet dat het binnenwerk uitneembaar en wasbaar is hè? Uit hygiënisch oogpunt :D
Goed om te weten. :P

Over het binnenwerk gesproken, ik meen dat deze zich op den duur vormt naar het hoofd van de drager? Met de hooguit paar dagen dat ik 'm gedragen heb zal dat wel meevallen, ga ik van uit.
  woensdag 16 september 2020 @ 15:18:30 #251
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195090552
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:51 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Over het binnenwerk gesproken, ik meen dat deze zich op den duur vormt naar het hoofd van de drager? Met de hooguit paar dagen dat ik 'm gedragen heb zal dat wel meevallen, ga ik van uit.
Ook dat inderdaad, daarom zou ik zelf het risico niet nemen.
Ook weet je niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft, is hij gevallen etc.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195091143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Maat kleur en prijs?
  woensdag 16 september 2020 @ 16:33:15 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195091869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:51 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Het gaat om de laag schuim die erin zit... die gaat zich vormen, maar als een helm gewoon strak zit, past en geen klappers heeft gemaakt zie ik het probleem niet zo.. Wie heeft er nou niet een oude helm liggen voor incidentele meerijders?
Je kunt die foamlaag gewoon inspecteren als je het binnenwerk wegtrekt, ik heb diverse gecrashte helmen van binnen gezien, en je ziet het snel genoeg als het niet goed is.. een echte stuiter is prima zichtbaar, aan de buitenkant natuurlijk nóg veel beter. Als ik na elke keer (zoals iedereen altijd heel paniekerig roept) dat ik mijn helm heb laten vallen een nieuwe had gekocht, had ik onderhand een huis kunnen bouwen van mijn oude helmen _O-

Zo'n ding is gemaakt om een serieus harde impact te incasseren, die is echt niet meteen onbetrouwbaar na een drop van 80cm hoog. Hij wordt er vast niet béter van, maar je hoeft ook echt niet meteen in paniek te raken :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 september 2020 @ 16:39:34 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195092019
Speaking of 'meerijders'... zomaar eens een vraagje; hoe gaan jullie om met mensen die 'een keer een stukje achterop willen'? Qua gear bedoel ik dan?
Ik vind het geen fijn idee om iemand achterop te hebben met alleen een helm en evt handschoenen, terwijl ik aan de andere kant wel zélf zo zou durven rijden (hééél incidenteel that is).. zelf 'skip' ik hooguit mijn broek als het achterlijk warm is, of ik alleen een lokaal (<80p/u.) ritje maak om bij iemand op visite te gaan ofzo..

Ik wijs het meestal gewoon af, ben wel benieuwd hoe jullie daar mee om gaan :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195092352
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nieuwe accu gekregen van de ANWB dan :?
Nee, wel een druppellader van Salatrel O+ 14.gif.
pi_195092553
Na een paar dagen zal dat idd nog wel meevallen.
  Moderator / Redactie FP woensdag 16 september 2020 @ 19:53:06 #257
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_195096271
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:39 schreef Sounddragon het volgende:
Speaking of 'meerijders'... zomaar eens een vraagje; hoe gaan jullie om met mensen die 'een keer een stukje achterop willen'? Qua gear bedoel ik dan?
Ik vind het geen fijn idee om iemand achterop te hebben met alleen een helm en evt handschoenen, terwijl ik aan de andere kant wel zélf zo zou durven rijden (hééél incidenteel that is).. zelf 'skip' ik hooguit mijn broek als het achterlijk warm is, of ik alleen een lokaal (<80p/u.) ritje maak om bij iemand op visite te gaan ofzo..

Ik heb in het verleden mijn ex achterop gehad, en die had een compleet pak aan. Daarnaast zijn mijn zus en vriendin een keer mee geweest en die hadden een helm en handschoenen aan, en verder stevige kleding. Een helm is sowieso verplicht, en als ze een keertje een klein stukje mee willen dan zeg ik dat ze stevige kleding aan moeten en schoenen tot boven de enkels, en handschoenen. Maar het liefste zie ik ze in een compleet pak achterop stappen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195096844
Ik heb niet eens passagiervoetsteunen op de Yamaha en de troempf zitten :P heb überhaupt nog nooit met een passagier gereden
  Moderator / Redactie FP woensdag 16 september 2020 @ 20:17:40 #259
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_195096910
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:15 schreef Salatrel het volgende:
Ik heb niet eens passagiervoetsteunen op de Yamaha en de troempf zitten :P heb überhaupt nog nooit met een passagier gereden
Ik had een Diversion en heb nu een CBS600. Beide hebben passagiersplek en mijn ex reed vaak mee met de Diversion. Nu rijd ik liever alleen, vind ik fijner en veiliger.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 16 september 2020 @ 20:34:40 #260
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195097293
Ik neem niemand mee. Leuk een stevige jeans maar je kan alsnog naar Beverwijk met een goeie schuiver.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 16 september 2020 @ 21:30:41 #261
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195098734
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:53 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, wel een druppellader van Salatrel O+ [ afbeelding ].
Altijd fijn!
pi_195099413
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:50 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Maat kleur en prijs?
Maat L
Antraciet (Metallic)
Incl. Pinlock

Omgeving 's-Hertogenbosch

Ik sta open voor biedingen

(Sorry voor het adverteren hier)
  donderdag 17 september 2020 @ 09:26:09 #263
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_195104774
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:39 schreef Sounddragon het volgende:

Ik toer weleens met mensen achterop. Voor een heel klein ritje 'rond de kerk' met mensen die nog nooit op de motor hebben gezeten, handschoenen en een helm. Dat zijn ritjes van max 15 minuten en niet harder dan 50.

A-B vervoer om iemand thuis te zetten, stevige schoenen, goede broek, goede jas, helm en handschoenen. Dat is dan zonder snelweg en max 80 km/h. Dat zijn ritjes van nog geen 20 minuten en vaak in de stad.

Toeren en lange ritten; motorpak.
Ik rijd toevallig veel met vrouwen en die passen bijna allemaal in het motorpak van mijn vrouw.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 17 september 2020 @ 10:05:58 #264
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195105475
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Maat L
Antraciet (Metallic)
Incl. Pinlock

Omgeving 's-Hertogenbosch

Ik sta open voor biedingen

(Sorry voor het adverteren hier)
Mik hem anders in V&A, plaatjes erbij dit dat :P

Hebben ze daar ook weer eens een nieuw topique :+
  donderdag 17 september 2020 @ 10:41:56 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195106022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:53 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden mijn ex achterop gehad, en die had een compleet pak aan. Daarnaast zijn mijn zus en vriendin een keer mee geweest en die hadden een helm en handschoenen aan, en verder stevige kleding. Een helm is sowieso verplicht, en als ze een keertje een klein stukje mee willen dan zeg ik dat ze stevige kleding aan moeten en schoenen tot boven de enkels, en handschoenen. Maar het liefste zie ik ze in een compleet pak achterop stappen.
Idd, want als ik ze meeneem, en er gaat iets mis, en dat kan zomaar buiten mijn macht om, dan ben ik tóch degene die dat toegestaan heeft, en ik ben dan wel een eikel, maar ik heb toch echt nog wel iets van een geweten en verantwoordelijkheidsgevoel wdb zeg maar O-)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:26 schreef whY... het volgende:

[..]

Ik toer weleens met mensen achterop. Voor een heel klein ritje 'rond de kerk' met mensen die nog nooit op de motor hebben gezeten, handschoenen en een helm. Dat zijn ritjes van max 15 minuten en niet harder dan 50.

A-B vervoer om iemand thuis te zetten, stevige schoenen, goede broek, goede jas, helm en handschoenen. Dat is dan zonder snelweg en max 80 km/h. Dat zijn ritjes van nog geen 20 minuten en vaak in de stad.

Toeren en lange ritten; motorpak.
Ik rijd toevallig veel met vrouwen en die passen bijna allemaal in het motorpak van mijn vrouw.
Die beredenering is inderdaad ongeveer wat je zou kunnen bestempelen als 'de gulden middenweg', of 'redelijk' maar... van alle keren dat ik mijn motorpak 'nodig' had in de vorm van bescherming tegen roadrash of anderszins pijnlijke bijverschijnselen, was dat niet op de snelweg, en ook niet op de provinciale weg.. voel je waar ik heen wil? :X
Kruisende weg, voorrang, interaktie met allerlei ander gepeupel wat de weg wil gebruiken, je hebt het allemaal op die low speed wegen, en mijn laatste crash was met 40 op een rotonde die ineens 'the floor is ice' speelde, en goed voor zeker een half jaar dikke ellende (en lifetime restjes), en toen reed ik atgatt en gewoon relaxed op weg naar mijn werk :')

Misschien is dat wel de tik die je krijgt in je hoofd van dat soort fratsen, maar in de regel gaan dingen fout zodra je in 'mierenhoop-verkeer' rijdt, niet in de dikke en snellere verkeerstromen. Dat maakt het allemaal zo dubbel.

Ik wil best graag iemand dat lolletje geven van effe een rondje achterop, maar tegelijkertijd vind ik die gedachte helemaal niks, en houd ik de boot liever af. :@
  donderdag 17 september 2020 @ 11:39:26 #266
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_195106914
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Idd, want als ik ze meeneem, en er gaat iets mis, en dat kan zomaar buiten mijn macht om, dan ben ik tóch degene die dat toegestaan heeft, en ik ben dan wel een eikel, maar ik heb toch echt nog wel iets van een geweten en verantwoordelijkheidsgevoel wdb zeg maar O-)
[..]

Die beredenering is inderdaad ongeveer wat je zou kunnen bestempelen als 'de gulden middenweg', of 'redelijk' maar... van alle keren dat ik mijn motorpak 'nodig' had in de vorm van bescherming tegen roadrash of anderszins pijnlijke bijverschijnselen, was dat niet op de snelweg, en ook niet op de provinciale weg.. voel je waar ik heen wil? :X
Kruisende weg, voorrang, interaktie met allerlei ander gepeupel wat de weg wil gebruiken, je hebt het allemaal op die low speed wegen, en mijn laatste crash was met 40 op een rotonde die ineens 'the floor is ice' speelde, en goed voor zeker een half jaar dikke ellende (en lifetime restjes), en toen reed ik atgatt en gewoon relaxed op weg naar mijn werk :')

Misschien is dat wel de tik die je krijgt in je hoofd van dat soort fratsen, maar in de regel gaan dingen fout zodra je in 'mierenhoop-verkeer' rijdt, niet in de dikke en snellere verkeerstromen. Dat maakt het allemaal zo dubbel.

Ik wil best graag iemand dat lolletje geven van effe een rondje achterop, maar tegelijkertijd vind ik die gedachte helemaal niks, en houd ik de boot liever af. :@
Ben ik met je eens, maar bij mij in het dorp kan je, je prima een 15 minuten vermaken zonder iemand gezien te hebben.

En iemand tussen twee dorpen naar huis brommen is niet heel veel gevaarlijker dan op de fiets.

Voor alle andere manieren altijd een pak aan, en het liefst waar mogelijk gewoon voor elke meter een pak aan ja.

9 van de tien keer trekken ze even de jas of broek aan van mijn vrouw een enkele keer hebben ze zelf een leren jack.

Ben je onder de 18? Pak aan en een hesje!

Misschien ben ik met sommige dingen iets soepeler dan een ander. Wellicht rijden jullie sowieso weinig met mensen achterop, je moet het ook maar net aandurven want het is heel anders dan solo.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 17 september 2020 @ 11:44:12 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195107024
Ik vind het vooral vervelend zo'n zak aardappelen achterop.
  donderdag 17 september 2020 @ 12:18:40 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195107586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:39 schreef whY... het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar bij mij in het dorp kan je, je prima een 15 minuten vermaken zonder iemand gezien te hebben.

En iemand tussen twee dorpen naar huis brommen is niet heel veel gevaarlijker dan op de fiets.

Voor alle andere manieren altijd een pak aan, en het liefst waar mogelijk gewoon voor elke meter een pak aan ja.

9 van de tien keer trekken ze even de jas of broek aan van mijn vrouw een enkele keer hebben ze zelf een leren jack.

Ben je onder de 18? Pak aan en een hesje!

Misschien ben ik met sommige dingen iets soepeler dan een ander. Wellicht rijden jullie sowieso weinig met mensen achterop, je moet het ook maar net aandurven want het is heel anders dan solo.
Geen enkel probleem hoor, iemand achterop.. ik rijd pas 35 jaar op 2 wielen rond, en heb zat duo-ritten gedaan daar ligt het niet aan ;) ... Maar na een paar keer deftig met je neus op de feiten gedrukt worden, zou het heel bijzonder zijn als je je niet wat meer gaat realiseren dat je in je hoofd wel van beton kan zijn, en dat je een aangeboren helm hebt... maar ik eet ook wel eens pistachenootjes :') alles ónder je hoofd, is gewoon winegum, en de strijd die je voert is met metaal, beton en asfalt.. There is no win, there is only 'not losing too much', en iemand zonder gear is bij voorbaat al kansloos in de hele vergelijking, en die beslissing en daarmee de daaropvolgende mogelijke gevolgen, zijn wel jóuw verantwoording.
Iemand die graag een rondje achterop wil, heeft hoogstwaarschijnlijk geen benul, en die vinden die handschoenen meestal al raar, zeker in de zomer.. jij bent degene die de mogelijke gevolgen 'kent'. De meerijder/ster wil maar één ding: achterop klauteren en het gas erop :D
  donderdag 17 september 2020 @ 12:22:31 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195107663
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:44 schreef daNpy het volgende:
Ik vind het vooral vervelend zo'n zak aardappelen achterop.
Da's ook een dingetje idd, maar 'meerijden' heb je de meeste mensen vrij rap aangeleerd. Hangt een motoriek gestoorde na 10 minuten nog steeds tegen in elke bocht, ben ik zo weer terug, gaan we koffiedrinken c_/
  donderdag 17 september 2020 @ 12:36:11 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195107898
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's ook een dingetje idd, maar 'meerijden' heb je de meeste mensen vrij rap aangeleerd. Hangt een motoriek gestoorde na 10 minuten nog steeds tegen in elke bocht, ben ik zo weer terug, gaan we koffiedrinken c_/
Dat is het niet per se, maar vriendin is bijv langer dan mij en dat rijd gewoon vervelend. Ook vind ze het niet fijn als ik bij haar achterop zit :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')