Pirelli supercorsa net genoeg profiel om legaal mee de straat op te mogenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:02 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand nog ideeën voor nieuw rubber? Hoeft niet echt best te presteren in de regen of lang mee te gaan. Goed grip op straat bij droog weer is het belangrijkste
Kan op zich wel hoor.. "vroeger" gooide ik altijd de bandjes op de straatfiets als ze niet meer goed genoeg waren voor op 't circuit.quote:
Zelf geen ervaring mee, maar die Rosso 3 schijnt wel oké te zijn.quote:Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
Pasvorm is het vaak net niet...quote:Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:
Iemand ervaring met body kits van ali?
Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?quote:
geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?
Die pasvorm is denk ik wel te fixen door zelf de gaten af te tekenen en te boren?
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:quote:Op maandag 25 mei 2020 21:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?quote:"De invoerrechten berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.
De btw berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten, de eventuele verzekeringskosten én de invoerrechten."
Soms perfect en kwalitatief prima in orde, soms totale brol die niet eens past. Zelfs niet als je het materiaal flink verbuigt (want dat kan).quote:Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:
Iemand ervaring met body kits van ali?
Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeldquote:Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:
[..]
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Dus 'de prijs van de goederen' betekent 'de geschatte prijs van de goederen binnen de EU'?quote:Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld
Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Oh Italië? Dan betaal je sowieso niks want Schengen. Ik ging ervan uit dat het van 1 of andere Chinese shop zou komen via Ali oidquote:Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:
[..]
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.quote:Op maandag 25 mei 2020 22:47 schreef BlackLining het volgende:
Mijn inschatting is dat er drie dingen kunnen gebeuren.
A: De kleuren zitten verkeerd om, of;
B: Je krijgt een prima set die past, of;
C: De montagegaten schelen net genoeg om ervoor te zorgen dat ie bol staat. Van een afstand ziet het er keurig uit. Dicht bij komen is sowieso onverstandig bij Italiaanse techniek.
De kans? 33/33/33%. Het laatste procent is dan voor creativiteit van Ali want ze hebben er wel eens hilarische stukken tussen zitten.
Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.quote:Op maandag 25 mei 2020 23:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.
quote:Op maandag 25 mei 2020 23:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.
Het blijft onder de streep gewoon een gok.
http://www.motormike.nl/quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef Den_Haag het volgende:
Kan ook gewoon op slicks gaan rijden
Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
Nee hoor, maar het is toch allemaal hersenloze massaproductie. Verzending wordt betaald door de staat en terugsturen gaat toch niet.quote:Op maandag 25 mei 2020 23:11 schreef Amoeba het volgende:
[..]Chinezen zijn allemaal laaggeleid volgens jou?
wilde het ook daar halen. Maar dan wel gewoon nieuw setjequote:Op maandag 25 mei 2020 23:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
http://www.motormike.nl/
De FZR, Busa en Duc kregen altijd gewoon een stel 2e hands bandjes :’)
Reed prima
Leuke motor, als het een geslaagde koop is krijgen we vast wel een fotootje.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:33 schreef nattermann het volgende:
Morgen kijken voor mijn eerste motor, Honda cb600f hornet
quote:Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld
Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Ik heb meermaals naheffing gehad hoor van China pakketjes. Ik bestel niet eens zo vaak items.quote:Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld
Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:38 schreef whY... het volgende:
[..]
Leuke motor, als het een geslaagde koop is krijgen we vast wel een fotootje.
En als je het geld van de grote beurt eraf haalt? Wat kost het vervangen van de schokdempers dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ai, garage belde net. Achter schokbrekers moeten worden vervangen. Samen met beurt en nieuwe accu zou ik zo rond de 1000 Euro kwijt zijn.
Veel geld voor mijn motor. Twijfel nog een beetje of ik het zal laten doen.
De garage schatte in zo'n 600 Euro excl manuren.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
En als je het geld van de grote beurt eraf haalt? Wat kost het vervangen van de schokdempers dan?
Rij voor de gein eens langs een hyperpro locatie en laat hun de schokdempers eens beoordelen?
Bij hyperpro checken ze gratis je vering en krijg je meteen een passend advies. Kan dus ook zijn dat het helemaal niet nodig is de complete shock te vervangen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De garage schatte in zo'n 600 Euro excl manuren.
Even gezocht op hyperpro en dat lijkt wel aardig te kloppen:
https://www.hyperonline.n(...)Suzuki_tm_700cc.html
Dan nog wat manuren en de beurt (met nieuwe accu e.d.), dan kom je wel aan 1000.
Een vergelijkbaar probleem had ik met mijn motor. Uiteindelijk bleek dat te zitten in een contactje bij mijn contactslot. Een los contactje kan een hoop ellende geven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.
Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.
Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
Ja zoiets dacht ik ook maar kon ik gisteren niet ontdekken. Ook vreemd dat tijdens het rijden (trillingen) er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Een vergelijkbaar probleem had ik met mijn motor. Uiteindelijk bleek dat te zitten in een contactje bij mijn contactslot. Een los contactje kan een hoop ellende geven.
Ja, dus?quote:
Listig idd.. valt heel de stroom uit? álles? Dan moet je toch een beetje richting contactslot, of de hoofdstroom.. check de hoofdzekering, en met name de houder. Ik heb er al diverse vervangen, is een kwaal bij Honda. Die dingen smelten regelmatig omdat ze goor worden, oxideren en dan vet hoge amperages gaan trekken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.
Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.
Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
't Is het contactslot ben ik inmiddels achter. Stuur naar rechts = uit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Listig idd.. valt heel de stroom uit? álles? Dan moet je toch een beetje richting contactslot, of de hoofdstroom.. check de hoofdzekering, en met name de houder. Ik heb er al diverse vervangen, is een kwaal bij Honda. Die dingen smelten regelmatig omdat ze goor worden, oxideren en dan vet hoge amperages gaan trekken.
Ok, mooi, hoop dat het in de bekabeling zit; contactslot en HISS enzo, duur, sleutels, en volgens mij zelfs de computer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
't Is het contactslot ben ik inmiddels achter. Stuur naar rechts = uit.
Alles valt uit idd, maar de dagteller wordt wel onthouden.
Om te repareren moet ik aan de onderkant zijn, dus moet ik de kroonplaat eraf halen. Heb er nog geen tijd voor genomen, tijdens het rijden draai je je stuur nauwelijks dus hij doet het gewoon
Als je met de kabel speelt gaat hij ook aan/uit dus ik weet welke het is (en maar 2 aders gelukkig).
Het is een los contactje in ieder geval, dus ik hoop er wel op dat er verder niks stuk is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, mooi, hoop dat het in de bekabeling zit; contactslot en HISS enzo, duur, sleutels, en volgens mij zelfs de computer.
Why¿? Als alles recht is, komt dat weer helemaal prima goed toch?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is een los contactje in ieder geval, dus ik hoop er wel op dat er verder niks stuk is.
Alleen die kroonplaat era halen zie ik een beetje tegenop.
Als je de route klaar hebt denk ik?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wanneer is de volgende FOK! rit?!
Hij had het zelf over HISS, dus ik ging er even vanuit dat dat er dan ook op zitquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
Dat stelt toch niet gek veel voor? Volgens mij is dat ding hoe dan ook van voor het HISS-tijdperk, dus als het wel het contactslot is dan valt de ellende ook nog te overzien denk ik.
Sja, keertje leeg is sudden death he, dus dat zou zomaar eens kunnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:03 schreef Anne het volgende:
Ow jee. Ik geloof dat mijn accu aan het overlijden is. Ik krijg steeds vaker de foutmelding JG_1.7.3 bij het starten.
Hier is ie ook dood. Net als de achtervering trouwens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:03 schreef Anne het volgende:
Ow jee. Ik geloof dat mijn accu aan het overlijden is. Ik krijg steeds vaker de foutmelding JG_1.7.3 bij het starten.
Ja maar ik heb geen zin om aan de vering/verstelling te (moeten) zitten. In principe is de Haynes wel vrij duidelijk voor zo ver ik heb gelezenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Why¿? Als alles recht is, komt dat weer helemaal prima goed toch?![]()
Anders tik je er een centertje in?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
Dat stelt toch niet gek veel voor? Volgens mij is dat ding hoe dan ook van voor het HISS-tijdperk, dus als het wel het contactslot is dan valt de ellende ook nog te overzien denk ik.
Volgens mij zit er wel HISS opquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij had het zelf over HISS, dus ik ging er even vanuit dat dat er dan ook op zit
Dat zou je dan boven je contactslot moeten kunnen zien. Ik dacht dat HISS pas later kwam, maar misschien heb ik het fout.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja maar ik heb geen zin om aan de vering/verstelling te (moeten) zitten. In principe is de Haynes wel vrij duidelijk voor zo ver ik heb gelezen
Waar moet dat centertje dan voor zijn? In principe past ie toch maar op 1 manier?
[..]
[..]
Volgens mij zit er wel HISS op
Wat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:02 schreef Salatrel het volgende:
Wat is dit plotseling voor sturmlauftopic?
Zaterdag even 1823 euro af mogen tikken voor de XT beurt
Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden, kettingset, remblokken rondom. Bij het demonteren van de benzinetank bleek deze te lekken en dus ook vervangen te moeten worden.quote:
Dat zal wel duur zijn ja, meestal doe ik dat met een voelermaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden
Om de poten er recht en zonder spanning weer in te zetten, veel andere tricky dingen zijn er niet toch? Heb het al diverse keren gedaan, bij de AT moet eigenlijk ook effe de kroonplaat eraf om het lager iets na te stellen, maar ik háát het om die kuip eraf te schroevenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja maar ik heb geen zin om aan de vering/verstelling te (moeten) zitten. In principe is de Haynes wel vrij duidelijk voor zo ver ik heb gelezen
Waar moet dat centertje dan voor zijn? In principe past ie toch maar op 1 manier?
[..]
[..]
Volgens mij zit er wel HISS op
Bak geld, maar gezien de waslijst aan nieuwe parts wel billijk toch?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden, kettingset, remblokken rondom. Bij het demonteren van de benzinetank bleek deze te lekken en dus ook vervangen te moeten worden.
Alleen de nieuwe tank was al 670 euro. Een 2e hands tank was ook beschikbaar voor de helft van de prijs maar die was ouder dan de tank die er op zat en bovendien in de verkeerde kleur. Reservoir van de kvs was ook lek en is ook vervangen.
Hebben ze nog 5 uur arbeid niet eens in rekening gebracht
Idd niet bijzonder hoog als je kijkt wat er allemaal moest gebeuren maar blijft natuurlijk een bak geldquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bak geld, maar gezien de waslijst aan nieuwe parts wel billijk toch?
Ah ja, hoop materiaal. Vooruit. Alsnog een bak geldquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden, kettingset, remblokken rondom. Bij het demonteren van de benzinetank bleek deze te lekken en dus ook vervangen te moeten worden.
Alleen de nieuwe tank was al 670 euro. Een 2e hands tank was ook beschikbaar voor de helft van de prijs maar die was ouder dan de tank die er op zat en bovendien in de verkeerde kleur. Reservoir van de kvs was ook lek en is ook vervangen.
Hebben ze nog 5 uur arbeid niet eens in rekening gebracht
Volgende maand 8 jaar oud met 80k op de tellertquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, hoop materiaal. Vooruit. Alsnog een bak geld. Hoe oud is dat ding?
Zeker, maar je maakt ook wel serieus kilometers op dat ding. Als je het terugrekent naar kosten per km, is het dan nog steeds veel?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Idd niet bijzonder hoog als je kijkt wat er allemaal moest gebeuren maar blijft natuurlijk een bak geld
Ik ben een beetje verlegen en nu helemaal afgeschrokken door deze felle en ziedende reactiequote:Op dinsdag 4 augustus 2020 07:23 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, dus?
Misschien leuk om iets meer te vertellen in plaats van enkel een linkje te dumpen...
Ja, zoiets dus. Hoe doe je dat? Staat dat in de Haynes (niet gezien nl)?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Om de poten er recht en zonder spanning weer in te zetten,
Dafuck hahaha, daarom breng ik de mijne dus nooit weg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:02 schreef Salatrel het volgende:
Wat is dit plotseling voor sturmlauftopic?
Zaterdag even 1823 euro af mogen tikken voor de XT beurt
Hmm.. behoorlijke investering dan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Volgende maand 8 jaar oud met 80k op de tellert
Geen idee, weet niet hoe het eruit ziet bij zo'n ding, je trekt die BMW toch ook uit elkaar? Zo moeilijk is het niet.. ik doe het zonder centertjes en op het oog.. heel spannend is het echt niet hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, zoiets dus. Hoe doe je dat? Staat dat in de Haynes (niet gezien nl)?
Kijk die clipons en andere moeren zijn zó los... maar dan.
Nou 2 veerpoten en dan een kroonplaat met centrale moer, wat hendels en schakelaars eraanquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee, weet niet hoe het eruit ziet bij zo'n ding, je trekt die BMW toch ook uit elkaar?
Van Haynes moet je de tank en alles demonteren vanwege mogelijke schadequote:Zo moeilijk is het niet.. ik doe het zonder centertjes en op het oog.. heel spannend is het echt niet hoor![]()
Meestal zitten er boutjes aan de zijkant om de poten los te gooien, de centrale moer van het balhoofd eraf, en dan tik je het spul voorzichtig omhoog en los.. alles blijft gewoon hangen.
I'm in (als 't beetje centraal is)quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wanneer is de volgende FOK! rit?!
Ik moet binnenkort ook maar even een afspraak makenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier is ie ook dood. Net als de achtervering trouwens.
Staat nu bij de garage.
Is dat zo? Die blokken lopen rustig 150 tot 200k km.. ga op speurders kijken en de goedkoopste is nog steeds iets van 5500 euro terwijl ze nieuw 9k waren(weliswaar met lagere km standen).quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hmm.. behoorlijke investering dan.
Waarom leen je je helm uitquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Heb alleen mijn helm uitgeleend, dus dat is op dit moment wat lastig rijden. Ik hoop hem aankomend weekend weer terug te krijgen.
Ja, je hebt er vast over nagedacht en als 't op het normale onderhoud na alleen de tank en die KVS-spulletjes zijn dan valt 't allicht mee. Weet ook verder niet over wat voor motor het gaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:42 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Is dat zo? Die blokken lopen rustig 150 tot 200k km.. ga op speurders kijken en de goedkoopste is nog steeds iets van 5500 euro terwijl ze nieuw 9k waren(weliswaar met lagere km standen).
maw woorden ja het is een bak geld maar als je het reguliere onderhoud eraf haalt koop je er geen andere motor voor.
Mijn vriendinnetje had een proefles en vroeg of ze mijn helm (en handschoenen) mocht lenen.quote:
Ah oke.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 15:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn vriendinnetje had een proefles en vroeg of ze mijn helm mocht lenen.
En na de proefles heeft ze meteen nog een paar lessen ingepland, waardoor ze mijn helm nog een weekje langer in bruikleen heeft.
De rijschool leent namelijk geen helmen en handschoenen uit nu, in coronatijd.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, je hebt er vast over nagedacht en als 't op het normale onderhoud na alleen de tank en die KVS-spulletjes zijn dan valt 't allicht mee. Weet ook verder niet over wat voor motor het gaat.
Ik denk dat mijn perceptie een beetje vertekend is omdat ik (nagenoeg) alles zelf doe, en dan lijkt zo'n beurtje al gauw ontzettend duur.
Voor die twee of drie keer uitlenen ben ik niet zo bangquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 15:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah oke.
Zelf zou ik dat niet zo prettig vinden. Een helm vormt zich naar je hoofd en bied daarom de optimale veiligheid. Door deze door anderen te laten dragen verandert dat dus (maar w.s. ook tijdelijk).
Ik mag ondertussen ook wel weer een nieuwe helm trouwens. Heb hem alweer een jaar of 5.
In Venlo wordt een motorkledingzaak overgenomen. Wellicht hebben die binnenkort nog wel aanbiedingen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 15:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Voor die twee of drie keer uitlenen ben ik niet zo bang.
Ik moet eigenlijk alles nieuw. Mijn schoenen zijn aan het 'vervellen', mijn helm is ook alweer oud, mijn jas is nog steeds kapot en mijn broek die ik anderhalf jaar geleden heb gekocht, is juist weer te groot geworden en ik heb mijn broek die ik destijds niet meer paste uiteraard verkocht.
Maar dit vindt mijn bankrekening allemaal niet zo grappig.
Goeie tipquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Salatrel het volgende:
Anders even wachten “Black Friday” zit er weer aan te komen en dan kun je ook motorkleding voor een mooi prijsje scoren. Zo scoorde ik in 2018 een Rukka jas, broek, handschoenen en een losse rugbeschermer voor de prijs waar je normaal alleen de jas voor kooptToentertijd bij fc-moto
Bedankt door deze tip ook, ik ga mijn pak ook eens vervangen denk ik. Heb al eens een schuiver gemaakt en op zich niet erg dat de kleding 'littekens' heeft, maar ik wil ook iets wat beter pastquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Salatrel het volgende:
Anders even wachten “Black Friday” zit er weer aan te komen en dan kun je ook motorkleding voor een mooi prijsje scoren. Zo scoorde ik in 2018 een Rukka jas, broek, handschoenen en een losse rugbeschermer voor de prijs waar je normaal alleen de jas voor kooptToentertijd bij fc-moto
hey ministig is terugquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:59 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Bedankt door deze tip ook, ik ga mijn pak ook eens vervangen denk ik. Heb al eens een schuiver gemaakt en op zich niet erg dat de kleding 'littekens' heeft, maar ik wil ook iets wat beter past
Oh ja, wacht:quote:
Maar met passen hoor ik meestal geen windgeruisquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:10 schreef Salatrel het volgende:
Passen passen passen. Merk en kleur is daarna pas relevant
1800 is ook wel extreem duur ja. Duurste wat ik had was 1100. Ook veel, maar toch minderquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 18:59 schreef Den_Haag het volgende:
Vandaag even bluetooth speakers van ali in de helm gebouwd voor de navigatie. Binnenkort eens goed uittesten
En 1800 euro voor een beurt?! Daar koop je een motor voor
En wat hebben ze voor die 1100 euro gedaan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:40 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
1800 is ook wel extreem duur ja. Duurste wat ik had was 1100. Ook veel, maar toch minder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |