abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193202787
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 10-08-2020 11:13:45 ]
pi_193202789
niet omdat het moet maar omdat het kan
pi_193203084
Iemand nog ideeën voor nieuw rubber? Hoeft niet echt best te presteren in de regen of lang mee te gaan. Goed grip op straat bij droog weer is het belangrijkste
pi_193204202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:02 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand nog ideeën voor nieuw rubber? Hoeft niet echt best te presteren in de regen of lang mee te gaan. Goed grip op straat bij droog weer is het belangrijkste
Pirelli supercorsa net genoeg profiel om legaal mee de straat op te mogen :P
pi_193204215
Wel de SP versie bestellen :D
pi_193204232
Overigens doet de Michelin road 5 het ook heerlijk op een droge weg en mocht je onverhoopt toch in een bui terecht gekomen heb je een prima band
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:54:51 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193204373
Pirelli Diablo Superbike. SC1 of SC0 achter, SC1 of SC2 voor.

Alle vinkjes: bakken met grip (mits op temperatuur), presteert niet best in de regen (glibberen en glijden) en gaat ook niet lang mee (500km).
Huilen dan.
pi_193204500
Kan ook gewoon op slicks gaan rijden :')
Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:16:29 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193204637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef Den_Haag het volgende:
Kan op zich wel hoor.. "vroeger" gooide ik altijd de bandjes op de straatfiets als ze niet meer goed genoeg waren voor op 't circuit.
quote:
Zelf geen ervaring mee, maar die Rosso 3 schijnt wel oké te zijn.
Huilen dan.
pi_193310420
Iemand ervaring met body kits van ali?

Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
pi_193310433
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:

Pasvorm is het vaak net niet...
pi_193310634
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Pasvorm is het vaak net niet...
Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?

Die pasvorm is denk ik wel te fixen door zelf de gaten af te tekenen en te boren?
pi_193310723
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?

Die pasvorm is denk ik wel te fixen door zelf de gaten af te tekenen en te boren?
geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.
pi_193311092
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:

quote:
"De invoerrechten berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.

De btw berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten, de eventuele verzekeringskosten én de invoerrechten."
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2020 21:46:24 ]
pi_193311420
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:

Soms perfect en kwalitatief prima in orde, soms totale brol die niet eens past. Zelfs niet als je het materiaal flink verbuigt (want dat kan).

Is naar mijn ervaring geen pijl op te trekken, gewoon een gok. Geen remklauwen vandaan halen dus maar verder, ach. De kans dat ze je tillen is zeer aanwezig maar je kunt geluk hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193311473
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:
[..]

Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld :D

Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193311956
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld :D

Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Dus 'de prijs van de goederen' betekent 'de geschatte prijs van de goederen binnen de EU'? :')

Njah sinds ik werkslaaf ben kan ik zo'n gokje wel eens wagen. Dit is het idee trouwens:

In grote lijnen dan. Voorspatbord krijgt een ander design en misschien wil ik dat witte 'tricolore' achter het zit op het bovenste deel verhuizen naar onder. In een kleiner lettertype op het witte deel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2020 22:35:53 ]
pi_193312177
Mijn inschatting is dat er drie dingen kunnen gebeuren.

A: De kleuren zitten verkeerd om, of;
B: Je krijgt een prima set die past, of;
C: De montagegaten schelen net genoeg om ervoor te zorgen dat ie bol staat. Van een afstand ziet het er keurig uit. Dicht bij komen is sowieso onverstandig bij Italiaanse techniek.

De kans? 33/33/33%. Het laatste procent is dan voor creativiteit van Ali want ze hebben er wel eens hilarische stukken tussen zitten.
pi_193312315
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:

[..]

[..]

Oh Italië? Dan betaal je sowieso niks want Schengen. Ik ging ervan uit dat het van 1 of andere Chinese shop zou komen via Ali oid
pi_193312360
Anyway hoe groter het pakket hoe groter de kans dat douane je pakket eruit pikt.
pi_193312559
Het komt wel uit China maar ik bedoelde gewoon te zeggen dat een OEM Ducati body kit uit Italie komt en derhalve daar dus de prijs bepaald wordt.
pi_193312567
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:47 schreef BlackLining het volgende:
Mijn inschatting is dat er drie dingen kunnen gebeuren.

A: De kleuren zitten verkeerd om, of;
B: Je krijgt een prima set die past, of;
C: De montagegaten schelen net genoeg om ervoor te zorgen dat ie bol staat. Van een afstand ziet het er keurig uit. Dicht bij komen is sowieso onverstandig bij Italiaanse techniek.

De kans? 33/33/33%. Het laatste procent is dan voor creativiteit van Ali want ze hebben er wel eens hilarische stukken tussen zitten.
Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.
pi_193312677
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:04 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.
Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.

Het blijft onder de streep gewoon een gok.
pi_193312730
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.

Het blijft onder de streep gewoon een gok.
_O- Chinezen zijn allemaal laaggeleid volgens jou?
  maandag 25 mei 2020 @ 23:23:54 #25
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_193313007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef Den_Haag het volgende:
http://www.motormike.nl/

De FZR, Busa en Duc kregen altijd gewoon een stel 2e hands bandjes :’)
Reed prima
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_193313135
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:11 schreef Amoeba het volgende:

[..]

_O- Chinezen zijn allemaal laaggeleid volgens jou?
Nee hoor, maar het is toch allemaal hersenloze massaproductie. Verzending wordt betaald door de staat en terugsturen gaat toch niet.

Ze maken gewoon bewust goedkope zooi. Dat heeft niks te maken met hoe hoog iemand geleid is. Sterker nog: zij lachen het hardste.

Of dacht je dat je voor een dubbeltje op de eerste rij ging zitten? Helaas. Dat is toch algemeen bekend bij meuk van Chinese webshops.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:53:03 #27
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_193321365
Als je iets uit China wil halen zoek contact met de fabrikanten.
Ik gebruik het vaak voor adresseerbare leds.
Na wat e-mail werk had ik de fabrikant gevonden die ze voor een gerenommeerd merk maakt en exporteerde wereldwijd, nu koop ik dezelfde per rol van 100m waar ik ze bij het merk dan voor hetzelfde bedrag per 10m heb.

Maar als ik los via Ali bestel is het 99% van de keren rotzooi of fabricage fouten of verkeerde chip etc. Soms lijkt het wel alsof ze AliExpress gebruiken om hun ongewilde stock kwijt te raken.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_193337024
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:23 schreef stinkie het volgende:

[..]

http://www.motormike.nl/

De FZR, Busa en Duc kregen altijd gewoon een stel 2e hands bandjes :’)
Reed prima
wilde het ook daar halen. Maar dan wel gewoon nieuw setje
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:33:11 #29
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_193485469
Morgen kijken voor mijn eerste motor, Honda cb600f hornet :)
Tics van je petten.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:38:25 #30
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_193486513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:33 schreef nattermann het volgende:
Morgen kijken voor mijn eerste motor, Honda cb600f hornet :)
Leuke motor, als het een geslaagde koop is krijgen we vast wel een fotootje.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:54:48 #31
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_193486846
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik heb meermaals naheffing gehad hoor van China pakketjes. Ik bestel niet eens zo vaak items.
Vooral eentje was wel obvious, een bankschroef van een paar kilo. Dat had ik wel kunnen weten dat het zou opvallen een klein pakketje dat weegt als dieplood... Die had ik achteraf beter in Nederland kunnen kopen. Kostte misschien 10 euro meer, maar dan had ik geen 4 weken wachttijd.
Ook een keer genaaid, China pakketje. Dat werkte toen nog met verzenden als cadeautje hebben ze bij de belastingdienst een schatting gemaakt van de waarde... volgens mij waren de invoerrechten hoger dan de waarde van het pakket.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_193486997
Ja soms ben je de zak :) Ik heb het één of twee keer gehad. Kans is vrij klein, maar als je een imitatie kappenset koopt die goed lijkt dan wil de belastingdienst wel eens een schatting maken die niet bepaald in jouw voordeel uitvalt :+

Ik denk dat ze daar inmiddels ook wel aardig in weten te schatten aan de hand van grootte, gewicht en verpakking wat ze open moeten maken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 18:24:48 #33
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_193507154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:38 schreef whY... het volgende:

[..]

Leuke motor, als het een geslaagde koop is krijgen we vast wel een fotootje.

Dit is t geworden :s)
Tics van je petten.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:26:07 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193507941
Ziet er nog aardig shiny uit, veel plezier ermee *O* .
Huilen dan.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:28:12 #35
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_193508980
Thanks. Heeft +/- 35k gelopen.Dinsdag ophalen *O*
Tics van je petten.
pi_193511189
Net ding. Veel plezier ermee
pi_193879133
Rustig hier. Eindelijk eens farsighted doorwaai kleding gekocht. Setje Rev'it airwave. Was klaar met zweten op warme dagen
pi_193906797
Ai, garage belde net. Achter schokbrekers moeten worden vervangen. Samen met beurt en nieuwe accu zou ik zo rond de 1000 Euro kwijt zijn. :o

Veel geld voor mijn motor. Twijfel nog een beetje of ik het zal laten doen.
pi_193907978
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ai, garage belde net. Achter schokbrekers moeten worden vervangen. Samen met beurt en nieuwe accu zou ik zo rond de 1000 Euro kwijt zijn. :o

Veel geld voor mijn motor. Twijfel nog een beetje of ik het zal laten doen.
En als je het geld van de grote beurt eraf haalt? Wat kost het vervangen van de schokdempers dan?

Rij voor de gein eens langs een hyperpro locatie en laat hun de schokdempers eens beoordelen?
pi_193908026
vandaag toch echt maar eens gaan zoeken naar een nieuwe achterband ;(
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193908035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

En als je het geld van de grote beurt eraf haalt? Wat kost het vervangen van de schokdempers dan?

Rij voor de gein eens langs een hyperpro locatie en laat hun de schokdempers eens beoordelen?
De garage schatte in zo'n 600 Euro excl manuren.

Even gezocht op hyperpro en dat lijkt wel aardig te kloppen:
https://www.hyperonline.n(...)Suzuki_tm_700cc.html

Dan nog wat manuren en de beurt (met nieuwe accu e.d.), dan kom je wel aan 1000.
pi_193908140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De garage schatte in zo'n 600 Euro excl manuren.

Even gezocht op hyperpro en dat lijkt wel aardig te kloppen:
https://www.hyperonline.n(...)Suzuki_tm_700cc.html

Dan nog wat manuren en de beurt (met nieuwe accu e.d.), dan kom je wel aan 1000.
Bij hyperpro checken ze gratis je vering en krijg je meteen een passend advies. Kan dus ook zijn dat het helemaal niet nodig is de complete shock te vervangen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:29:25 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194217644
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.

Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.

Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194217884
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.

Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.

Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?
Een vergelijkbaar probleem had ik met mijn motor. Uiteindelijk bleek dat te zitten in een contactje bij mijn contactslot. Een los contactje kan een hoop ellende geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2020 09:02:37 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:48:06 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194218356
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Een vergelijkbaar probleem had ik met mijn motor. Uiteindelijk bleek dat te zitten in een contactje bij mijn contactslot. Een los contactje kan een hoop ellende geven.
Ja zoiets dacht ik ook maar kon ik gisteren niet ontdekken. Ook vreemd dat tijdens het rijden (trillingen) er niks aan de hand is.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:16:06 #46
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194393820
quote:
Ja, dus?

Misschien leuk om iets meer te vertellen in plaats van enkel een linkje te dumpen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2020 07:24:04 ]
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:12:24 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194394561
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:

Listig idd.. valt heel de stroom uit? álles? Dan moet je toch een beetje richting contactslot, of de hoofdstroom.. check de hoofdzekering, en met name de houder. Ik heb er al diverse vervangen, is een kwaal bij Honda. Die dingen smelten regelmatig omdat ze goor worden, oxideren en dan vet hoge amperages gaan trekken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:14:48 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194394583
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Listig idd.. valt heel de stroom uit? álles? Dan moet je toch een beetje richting contactslot, of de hoofdstroom.. check de hoofdzekering, en met name de houder. Ik heb er al diverse vervangen, is een kwaal bij Honda. Die dingen smelten regelmatig omdat ze goor worden, oxideren en dan vet hoge amperages gaan trekken.
't Is het contactslot ben ik inmiddels achter. Stuur naar rechts = uit.
Alles valt uit idd, maar de dagteller wordt wel onthouden.

Om te repareren moet ik aan de onderkant zijn, dus moet ik de kroonplaat eraf halen. Heb er nog geen tijd voor genomen, tijdens het rijden draai je je stuur nauwelijks dus hij doet het gewoon :+
Als je met de kabel speelt gaat hij ook aan/uit dus ik weet welke het is (en maar 2 aders gelukkig).
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:18:03 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194394609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

't Is het contactslot ben ik inmiddels achter. Stuur naar rechts = uit.
Alles valt uit idd, maar de dagteller wordt wel onthouden.

Om te repareren moet ik aan de onderkant zijn, dus moet ik de kroonplaat eraf halen. Heb er nog geen tijd voor genomen, tijdens het rijden draai je je stuur nauwelijks dus hij doet het gewoon :+
Als je met de kabel speelt gaat hij ook aan/uit dus ik weet welke het is (en maar 2 aders gelukkig).
Ok, mooi, hoop dat het in de bekabeling zit; contactslot en HISS enzo, duur, sleutels, en volgens mij zelfs de computer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:33:03 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194394775
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, mooi, hoop dat het in de bekabeling zit; contactslot en HISS enzo, duur, sleutels, en volgens mij zelfs de computer.
Het is een los contactje in ieder geval, dus ik hoop er wel op dat er verder niks stuk is.
Alleen die kroonplaat era halen zie ik een beetje tegenop.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:42:39 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194394863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is een los contactje in ieder geval, dus ik hoop er wel op dat er verder niks stuk is.
Alleen die kroonplaat era halen zie ik een beetje tegenop.
Why¿? Als alles recht is, komt dat weer helemaal prima goed toch? ;)

Anders tik je er een centertje in? :P
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:43:55 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194394873
Dat stelt toch niet gek veel voor? Volgens mij is dat ding hoe dan ook van voor het HISS-tijdperk, dus als het wel het contactslot is dan valt de ellende ook nog te overzien denk ik.
Huilen dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:44:17 #54
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194394877
Wanneer is de volgende FOK! rit?!
pi_194395057
Ow jee. Ik geloof dat mijn accu aan het overlijden is. Ik krijg steeds vaker de foutmelding JG_1.7.3 bij het starten.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:31:50 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194395276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Als je de route klaar hebt denk ik? :P
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:33:05 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194395285
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
Dat stelt toch niet gek veel voor? Volgens mij is dat ding hoe dan ook van voor het HISS-tijdperk, dus als het wel het contactslot is dan valt de ellende ook nog te overzien denk ik.
Hij had het zelf over HISS, dus ik ging er even vanuit dat dat er dan ook op zit ;)
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:33:57 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194395293
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:03 schreef Anne het volgende:
Ow jee. Ik geloof dat mijn accu aan het overlijden is. Ik krijg steeds vaker de foutmelding JG_1.7.3 bij het starten.
Sja, keertje leeg is sudden death he, dus dat zou zomaar eens kunnen.
pi_194395314
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:03 schreef Anne het volgende:
Hier is ie ook dood. Net als de achtervering trouwens. :{

Staat nu bij de garage.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:55:53 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194396334
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Why¿? Als alles recht is, komt dat weer helemaal prima goed toch? ;)

Anders tik je er een centertje in? :P
Ja maar ik heb geen zin om aan de vering/verstelling te (moeten) zitten. In principe is de Haynes wel vrij duidelijk voor zo ver ik heb gelezen :+
Waar moet dat centertje dan voor zijn? In principe past ie toch maar op 1 manier?

quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hij had het zelf over HISS, dus ik ging er even vanuit dat dat er dan ook op zit ;)
Volgens mij zit er wel HISS op :)
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:02:31 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194396425
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja maar ik heb geen zin om aan de vering/verstelling te (moeten) zitten. In principe is de Haynes wel vrij duidelijk voor zo ver ik heb gelezen :+
Waar moet dat centertje dan voor zijn? In principe past ie toch maar op 1 manier?
[..]

[..]

Dat zou je dan boven je contactslot moeten kunnen zien. Ik dacht dat HISS pas later kwam, maar misschien heb ik het fout.
Huilen dan.
pi_194396432
Wat is dit plotseling voor sturmlauftopic?

Zaterdag even 1823 euro af mogen tikken voor de XT beurt :D
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:03:57 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194396450
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:02 schreef Salatrel het volgende:

Wat.
Huilen dan.
pi_194396516
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat.
Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden, kettingset, remblokken rondom. Bij het demonteren van de benzinetank bleek deze te lekken en dus ook vervangen te moeten worden.

Alleen de nieuwe tank was al 670 euro. Een 2e hands tank was ook beschikbaar voor de helft van de prijs maar die was ouder dan de tank die er op zat en bovendien in de verkeerde kleur. Reservoir van de kvs was ook lek en is ook vervangen.

Hebben ze nog 5 uur arbeid niet eens in rekening gebracht :P
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:19:18 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194396639
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden
Dat zal wel duur zijn ja, meestal doe ik dat met een voelermaat.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:25:44 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194396738
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Om de poten er recht en zonder spanning weer in te zetten, veel andere tricky dingen zijn er niet toch? Heb het al diverse keren gedaan, bij de AT moet eigenlijk ook effe de kroonplaat eraf om het lager iets na te stellen, maar ik háát het om die kuip eraf te schroeven ;(
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:34:49 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194396880
quote:

[..]

Grote beurt incl. Kleppen stellen met nieuwe banden, kettingset, remblokken rondom. Bij het demonteren van de benzinetank bleek deze te lekken en dus ook vervangen te moeten worden.

Alleen de nieuwe tank was al 670 euro. Een 2e hands tank was ook beschikbaar voor de helft van de prijs maar die was ouder dan de tank die er op zat en bovendien in de verkeerde kleur. Reservoir van de kvs was ook lek en is ook vervangen.

Bak geld, maar gezien de waslijst aan nieuwe parts wel billijk toch?
pi_194397061
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bak geld, maar gezien de waslijst aan nieuwe parts wel billijk toch?
Idd niet bijzonder hoog als je kijkt wat er allemaal moest gebeuren maar blijft natuurlijk een bak geld :D
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:53:05 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194397079
quote:

[..]

Ah ja, hoop materiaal. Vooruit. Alsnog een bak geld :X . Hoe oud is dat ding?
Huilen dan.
pi_194397084
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah ja, hoop materiaal. Vooruit. Alsnog een bak geld :X . Hoe oud is dat ding?
Volgende maand 8 jaar oud met 80k op de tellert
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:54:19 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194397092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Idd niet bijzonder hoog als je kijkt wat er allemaal moest gebeuren maar blijft natuurlijk een bak geld :D
Zeker, maar je maakt ook wel serieus kilometers op dat ding. Als je het terugrekent naar kosten per km, is het dan nog steeds veel?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:56:21 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194397123
Ik ga hem aan het eind van seizoen effe op nieuw rubber zetten, die K is zo vierkant dat hij bijna uit zichzelf rechtop blijft staan :D _O- _O-
pi_194397169
Volgende week zaterdag demo rijden op een multistrada 1260s gt:P
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:37:19 #74
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194397586
quote:
82s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 07:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ja, dus?

Misschien leuk om iets meer te vertellen in plaats van enkel een linkje te dumpen...
Ik ben een beetje verlegen en nu helemaal afgeschrokken door deze felle en ziedende reactie
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:40:28 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194397630
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Om de poten er recht en zonder spanning weer in te zetten,
Ja, zoiets dus. Hoe doe je dat? Staat dat in de Haynes (niet gezien nl)?

Kijk die clipons en andere moeren zijn zó los... maar dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:47:09 #76
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194397739
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:02 schreef Salatrel het volgende:

Dafuck hahaha, daarom breng ik de mijne dus nooit weg.
Bedankt voor de reminder hahaha

Maja ik heb een monstertje van 20 jaar oud haha
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:48:14 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194397753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Volgende maand 8 jaar oud met 80k op de tellert
Hmm.. behoorlijke investering dan.
Huilen dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:17:47 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194398066
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, zoiets dus. Hoe doe je dat? Staat dat in de Haynes (niet gezien nl)?

Kijk die clipons en andere moeren zijn zó los... maar dan.
Geen idee, weet niet hoe het eruit ziet bij zo'n ding, je trekt die BMW toch ook uit elkaar? Zo moeilijk is het niet.. ik doe het zonder centertjes en op het oog.. heel spannend is het echt niet hoor ;)

Meestal zitten er boutjes aan de zijkant om de poten los te gooien, de centrale moer van het balhoofd eraf, en dan tik je het spul voorzichtig omhoog en los.. alles blijft gewoon hangen.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:32:11 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194398277
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geen idee, weet niet hoe het eruit ziet bij zo'n ding, je trekt die BMW toch ook uit elkaar?
Nou 2 veerpoten en dan een kroonplaat met centrale moer, wat hendels en schakelaars eraan :+

De BMW laat ik doen :P
Momenteel sowieso geen tijd (voor een simpele oliewissel :X) en daar wil ik altijd betrouwbaar mee onderweg zijn zonder gedoe.

quote:
Zo moeilijk is het niet.. ik doe het zonder centertjes en op het oog.. heel spannend is het echt niet hoor ;)

Meestal zitten er boutjes aan de zijkant om de poten los te gooien, de centrale moer van het balhoofd eraf, en dan tik je het spul voorzichtig omhoog en los.. alles blijft gewoon hangen.
Van Haynes moet je de tank en alles demonteren vanwege mogelijke schade :X :P Wel logisch ergens natuurlijk.
Ook de clipons wil ik los maken, dan kan ik de kroonplaat draaien zodat ik onder aan het contactslot kan solderen.

Zo ziet het eruit:
Vanaf 1:46
deze is duidelijker
pi_194398338
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
I'm in (als 't beetje centraal is)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194398391
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier is ie ook dood. Net als de achtervering trouwens. :{

Staat nu bij de garage.
Ik moet binnenkort ook maar even een afspraak maken :Y.

Heb alleen mijn helm uitgeleend, dus dat is op dit moment wat lastig rijden :'). Ik hoop hem aankomend weekend weer terug te krijgen.
pi_194398466
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hmm.. behoorlijke investering dan.
Is dat zo? Die blokken lopen rustig 150 tot 200k km.. ga op speurders kijken en de goedkoopste is nog steeds iets van 5500 euro terwijl ze nieuw 9k waren(weliswaar met lagere km standen).

maw woorden ja het is een bak geld maar als je het reguliere onderhoud eraf haalt koop je er geen andere motor voor.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:09:28 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194398874
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:38 schreef Anne het volgende:

[..]
Heb alleen mijn helm uitgeleend, dus dat is op dit moment wat lastig rijden :'). Ik hoop hem aankomend weekend weer terug te krijgen.
Waarom leen je je helm uit :?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:14:44 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194398914
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Is dat zo? Die blokken lopen rustig 150 tot 200k km.. ga op speurders kijken en de goedkoopste is nog steeds iets van 5500 euro terwijl ze nieuw 9k waren(weliswaar met lagere km standen).

maw woorden ja het is een bak geld maar als je het reguliere onderhoud eraf haalt koop je er geen andere motor voor.
Ja, je hebt er vast over nagedacht en als 't op het normale onderhoud na alleen de tank en die KVS-spulletjes zijn dan valt 't allicht mee. Weet ook verder niet over wat voor motor het gaat.

Ik denk dat mijn perceptie een beetje vertekend is omdat ik (nagenoeg) alles zelf doe, en dan lijkt zo'n beurtje al gauw ontzettend duur.
Huilen dan.
pi_194398989
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom leen je je helm uit :?
Mijn vriendinnetje had een proefles en vroeg of ze mijn helm (en handschoenen) mocht lenen.
En na de proefles heeft ze meteen nog een paar lessen ingepland, waardoor ze mijn helm nog een weekje langer in bruikleen heeft.

De rijschool leent namelijk geen helmen en handschoenen uit nu, in coronatijd.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:27:16 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194399052
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Mijn vriendinnetje had een proefles en vroeg of ze mijn helm mocht lenen.
En na de proefles heeft ze meteen nog een paar lessen ingepland, waardoor ze mijn helm nog een weekje langer in bruikleen heeft.

De rijschool leent namelijk geen helmen en handschoenen uit nu, in coronatijd.
Ah oke.
Zelf zou ik dat niet zo prettig vinden. Een helm vormt zich naar je hoofd en bied daarom de optimale veiligheid. Door deze door anderen te laten dragen verandert dat dus (maar w.s. ook tijdelijk).
Ik mag ondertussen ook wel weer een nieuwe helm trouwens. Heb hem alweer een jaar of 5.
pi_194399252
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, je hebt er vast over nagedacht en als 't op het normale onderhoud na alleen de tank en die KVS-spulletjes zijn dan valt 't allicht mee. Weet ook verder niet over wat voor motor het gaat.

Ik denk dat mijn perceptie een beetje vertekend is omdat ik (nagenoeg) alles zelf doe, en dan lijkt zo'n beurtje al gauw ontzettend duur.
ja als het alleen ff remblokken is of alleen ff kettingset of ff olie vervangen kan ik dat ook wel zelf maar kleppen stellen heb ik zelf geen zin in. Elke 20k gaat ie naar de motorzaak voor een grote beurt en toevallig dat dit keer de slijtagedelen vervangen moesten worden dat had ik bij het maken van de afspraak al aangegeven.

De tank is voor een motor vrij groot met 23l inhoud en om hem er helemaal af te halen moet er vrij veel losgehaald worden. Alleen het vervangen van de tank is al 2 uur werk.

Ik heb er vrede mee. Boel is in ieder geval weer in goede staat en heb zelfs de velgen weer wat opgepoetst zodat ze weer mooi zwart zijn ipv het vieze vervaagde grijs van jaren door wind en weer doorrijden. Wat een beetje allesreiniger en plastishine doet wonderen.
pi_194399373
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ah oke.
Zelf zou ik dat niet zo prettig vinden. Een helm vormt zich naar je hoofd en bied daarom de optimale veiligheid. Door deze door anderen te laten dragen verandert dat dus (maar w.s. ook tijdelijk).
Ik mag ondertussen ook wel weer een nieuwe helm trouwens. Heb hem alweer een jaar of 5.
Voor die twee of drie keer uitlenen ben ik niet zo bang :).

Ik moet eigenlijk alles nieuw. Mijn schoenen zijn aan het 'vervellen', mijn helm is ook alweer oud, mijn jas is nog steeds kapot en mijn broek die ik anderhalf jaar geleden heb gekocht, is juist weer te groot geworden en ik heb mijn broek die ik destijds niet meer paste uiteraard verkocht.

Maar dit vindt mijn bankrekening allemaal niet zo grappig ;(.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:55:37 #89
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194399477
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Voor die twee of drie keer uitlenen ben ik niet zo bang :).

Ik moet eigenlijk alles nieuw. Mijn schoenen zijn aan het 'vervellen', mijn helm is ook alweer oud, mijn jas is nog steeds kapot en mijn broek die ik anderhalf jaar geleden heb gekocht, is juist weer te groot geworden en ik heb mijn broek die ik destijds niet meer paste uiteraard verkocht.

Maar dit vindt mijn bankrekening allemaal niet zo grappig ;(.
In Venlo wordt een motorkledingzaak overgenomen. Wellicht hebben die binnenkort nog wel aanbiedingen.

Het is allemaal wel vrij duur ja maar je kan er op zich lang mee doen.
Dit is 'nog' mijn 2e helm in 12 jaar, heb m'n eerste leren pak nog steeds aan, handschoenen ook (kan geen fijne vervangende vinden voor de zomer), 2e paar laarzen.
Wel heb ik een (relatief goedkoop) extra textiel pak voor de koudere of kans-op-regen dagen, met winterhandschoenen. Maar dat rijdt niet hetzelfde als een leren pak en ik heb het gewoon minder graag aan :X
pi_194399930
Anders even wachten “Black Friday” zit er weer aan te komen en dan kun je ook motorkleding voor een mooi prijsje scoren. Zo scoorde ik in 2018 een Rukka jas, broek, handschoenen en een losse rugbeschermer voor de prijs waar je normaal alleen de jas voor koopt :D Toentertijd bij fc-moto
pi_194400452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Salatrel het volgende:
Anders even wachten “Black Friday” zit er weer aan te komen en dan kun je ook motorkleding voor een mooi prijsje scoren. Zo scoorde ik in 2018 een Rukka jas, broek, handschoenen en een losse rugbeschermer voor de prijs waar je normaal alleen de jas voor koopt :D Toentertijd bij fc-moto
Goeie tip :)
Dan is het motorseizoen voor sommige mensen ook weer 'over', dus dan zullen ze de prijzen nog wel extra droppen neem ik aan.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:59:45 #92
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_194400502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Salatrel het volgende:
Bedankt door deze tip ook, ik ga mijn pak ook eens vervangen denk ik. Heb al eens een schuiver gemaakt en op zich niet erg dat de kleding 'littekens' heeft, maar ik wil ook iets wat beter past :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:00:07 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194400509
Mijn vriendin krijgt nog een nieuwe helm voor haar verjaardag, iemand nog tips?
Nu hebben we allebei een Scorpion helm, ik vind hem wel oké maar mijn vriendin heeft veel last van windgeruis. Ze heeft nu ook weer nieuwe oordoppen aan laten meten, maar desondanks weet ik dat een Scorpion niet zoveel dempt als bijv. een Arai.

Hoe zit dat met HJC en Shoei enzo?
pi_194400643
Passen passen passen. Merk en kleur is daarna pas relevant :P
pi_194400843
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:59 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Bedankt door deze tip ook, ik ga mijn pak ook eens vervangen denk ik. Heb al eens een schuiver gemaakt en op zich niet erg dat de kleding 'littekens' heeft, maar ik wil ook iets wat beter past :)
hey ministig is terug
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:30:13 #96
Brabo Bastard
pi_194400897
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:26 schreef Maegrim het volgende:

[..]

hey ministig is terug
Oh ja, wacht:

...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:57:23 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194401257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:10 schreef Salatrel het volgende:
Passen passen passen. Merk en kleur is daarna pas relevant :P
Maar met passen hoor ik meestal geen windgeruis ;)
pi_194402178
Vandaag even bluetooth speakers van ali in de helm gebouwd voor de navigatie. Binnenkort eens goed uittesten

En 1800 euro voor een beurt?! Daar koop je een motor voor ;)
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:40:23 #99
Brabo Bastard
pi_194403555
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:59 schreef Den_Haag het volgende:
Vandaag even bluetooth speakers van ali in de helm gebouwd voor de navigatie. Binnenkort eens goed uittesten

En 1800 euro voor een beurt?! Daar koop je een motor voor ;)
1800 is ook wel extreem duur ja. Duurste wat ik had was 1100. Ook veel, maar toch minder :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_194403725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:40 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

1800 is ook wel extreem duur ja. Duurste wat ik had was 1100. Ook veel, maar toch minder :P
En wat hebben ze voor die 1100 euro gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')