abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193056116
Het moment gewoon dat je erachter komt dat je echt zo goed als niks overhoudt... hoe gaan anderen daarmee om?

Sinds dik 2 jaar hou ik al m'n inkomsten en uitgaven bij. Daarvoor woonde ik spotgoedkoop en kwam ik altijd net rond.

Maargoed, nu huur ik een huisje en verdien ik 1650,- netto per maand. Maar gemiddeld vliegt er zo'n 1590,- uit... Daardoor kan ik per maand maar 60,- sparen :'(

Meer verdienen zit er niet echt in. Ik vraag me echt af hoe andere mensen dat doen? Ik zal toch niet de enige zijn die zo'n laag inkomen heeft.

En worden die ook zo moedeloos? Hoe kan je ooit vooruit komen in het leven als je maar 700,- per jaar kan investeren in een betere toekomst?

[ Bericht 28% gewijzigd door tstile op 10-05-2020 22:53:59 ]
  zondag 10 mei 2020 @ 22:49:06 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193056156
Dat is de maatschappij waar we voor gekozen hebben door VVD te blijven stemmen.
pi_193056179
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
Ho ho ho, ik heb daar niet voor gekozen hoor ;)
pi_193056181
Waar vliegt je geld naar uit?
pi_193056228
Lijst maken wat je zoal uitgeeft en kijken of er wat te schrappen valt.
pi_193056236
En een betere baan vinden waar je meer kunt verdienen.
pi_193056245
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:50 schreef loni55 het volgende:
Waar vliegt je geld naar uit?
Het enige waar ik maandelijks nog op kan besparen:
boetes 50 (gemiddeld, voor m'n werk heel veel op de weg en hoe goed ik ook m'n best doe is dit toch het resultaat)
vaste lasten zou ik misschien max 30 per maand op kunnen besparen.
hobby 80, tja dat is waar ik nog enig plezier uit haal.
wijn en bier; 20, tja af en toe ff gezellig doen, dan ben ik al extreem gierig en ga ik niet naar verjaardagen
140,- geef ik gemm uit aan kleding, huis opknappen, spullen etc. Zou misschien iets minder worden als ik klaar ben met het huis. Qua kleding loop ik al in Zeeman kleding, kan bijna niet meer goedkoper....

Ik leef echt super goedkoop naar m'n idee.

Maar uiteindelijk komt het gemiddeld toch op rond de 1600 uit. Bijv. het koekblik van een autootje die ik heb moet dan in een jaar voor 600,- worden gemaakt. Voor dat geld koop je geen andere natuurlijk. Dus laat ik het maar maken. Maar een zo'n reparatie kost dus gemiddeld 50,- per maandd...
pi_193056278
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:54 schreef HSG-BOMBER het volgende:
En een betere baan vinden waar je meer kunt verdienen.
Betere baan is een kleine kans dat dat haalbaar is aangezien ik nu al op m'n tenen loop om m'n werk vol te houden en ik best relaxt werk heb.

Zeker in deze tijd zal ik niet snel iets anders vinden...
pi_193056301
quote:
We? Voornamelijk het gepeupel dat tegen uitkeringen en subsidies is maar wel vooral hun hra wil ontvangen.
pi_193056304
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:56 schreef tstile het volgende:

[..]

Betere baan is een kleine kans dat dat haalbaar is aangezien ik nu al op m'n tenen loop om m'n werk vol te houden en ik best relaxt werk heb.

Zeker in deze tijd zal ik niet snel iets anders vinden...
Wat doe je dan? De meeste werkgevers zoeken gewoon nog personeel. Ligt wel aan je branche.
pi_193056308
Nevermind. Enige tip; zorg dat je meer ga verdienen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193056342
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:55 schreef tstile het volgende:

[..]

boetes 50 (gemiddeld, voor m'n werk heel veel op de weg en hoe goed ik ook m'n best doe is dit toch het resultaat)
wijn en bier; 20, tja af en toe ff gezellig doen, dan ben ik al extreem gierig en ga ik niet naar verjaardagen
140,- geef ik gemm uit aan kleding, huis opknappen, spullen etc. Zou misschien iets minder worden als ik klaar ben met het huis. Qua kleding loop ik al in Zeeman kleding, kan bijna niet meer goedkoper....

Maar uiteindelijk komt het gemiddeld toch op rond de 1600 uit. Bijv. het koekblik van een autootje die ik heb moet dan in een jaar voor 600,- worden gemaakt. Voor dat geld koop je geen andere natuurlijk. Dus laat ik het maar maken. Maar een zo'n reparatie kost dus gemiddeld 50,- per maandd...
Maak even een duidelijke Excel lijst. Niet een samenraapsel zoals deze.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:58:38 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193056343
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:57 schreef Chinless het volgende:
Nevermind. Enige tip; zorg dat je meer ga verdienen.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:58:55 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193056352
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:?
Edit
pi_193056357
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:57 schreef Chinless het volgende:
Goedkoper wonen. 1650 per maand is wel heel veel.
Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etc

Goedkoper wonen kan niet betaal nu 450 aan huur.
pi_193056409
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:58 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Maak even een duidelijke Excel lijst. Niet een samenraapsel zoals deze.
Ja die heb ik, maar die punten zijn de enige wat ik eruit kan halen waar nog wat te besparen valt. Voor de rest draai ik al elk dubbeltje om.

Zijn er mensen die het met minder doen? En hoe is dat dan? Dan heb je toch geen rooie cent om eens iets te doen? Dat gevoel heb ik nu al....

Tenzij misschien tekenen je hobby is en je dagenlang je kunt vermaken met een kopje thee erbij ofzo, en je vrienden wonen in de buurt zodat je geen autootje nodig hebt.
pi_193056428
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:55 schreef tstile het volgende:

[..]

Met die boetes kun je je spaarbedrag bijna verdubbelen. Gewoon aan de verkeersregels houden, dat moest je toch al.

Pak je vaste lasten erbij en je gaat daar ver overheen. Met die posten kun je dus 960 per jaar extra sparen.

Verder kun je kijken of je met greenwheels ofzo niet heel wat goedkoper uit bent dan je auto.
pi_193056448
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:01 schreef tstile het volgende:

[..]

Ja die heb ik, maar die punten zijn de enige wat ik eruit kan halen waar nog wat te besparen valt. Voor de rest draai ik al elk dubbeltje om.

Zijn er mensen die het met minder doen? En hoe is dat dan? Dan heb je toch geen rooie cent om eens iets te doen? Dat gevoel heb ik nu al....

Tenzij misschien tekenen je hobby is en je dagenlang je kunt vermaken met een kopje thee erbij ofzo, en je vrienden wonen in de buurt zodat je geen autootje nodig hebt.
Post hem dan even? Ben wel benieuwd.

Er zullen vast wel mensen zijn die het met minder doen. 450 eu aan huur op ~1600 eu betekent dat je zo'n 1150 eu over houdt, begrijp ik dat goed? Wat doe je daarmee dan?
pi_193056492
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Met die boetes kun je je spaarbedrag bijna verdubbelen. Gewoon aan de verkeersregels houden, dat moest je toch al.

Pak je vaste lasten erbij en je gaat daar ver overheen. Met die posten kun je dus 960 per jaar extra sparen.

Verder kun je kijken of je met greenwheels ofzo niet heel wat goedkoper uit bent dan je auto.
Nouja, samen dan 80,- per maand meer. Het blijft sappelen.

Ik vind het allemaal zo uitzichtloos om zo te leven.

Er is gewoon bijna niks mogelijk met zo'n inkomen. Vakantie, misschien eigen bedrijfje opzetten met spaargeld, een keer een cursus om bij te scholen etc. Dan kan je elk jaar misschien 1x iets doen van die dingen.... of nog nieteens... Toch erg?
pi_193056566
Je hebt je auto dus alleen nodig om je vrienden op te kunnen zoeken?
pi_193056609
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:05 schreef tstile het volgende:

[..]

Nouja, samen dan 80,- per maand meer. Het blijft sappelen.

Ik vind het allemaal zo uitzichtloos om zo te leven.

Er is gewoon bijna niks mogelijk met zo'n inkomen. Vakantie, misschien eigen bedrijfje opzetten met spaargeld, een keer een cursus om bij te scholen etc. Dan kan je elk jaar misschien 1x iets doen van die dingen.... of nog nieteens... Toch erg?
Met zo'n instelling kom je er niet.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:10:44 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_193056610
50 euro aan boetes ondanks "dat je goed je best doet". Ja sorry hoor, maar structureel boetes krijgen impliceert wel een hoop stompzinnigheid. Dat heb je gewoon zelf in de hand en als je zo'n instelling hebt van dat alles je overkomt dan gaan alle tips je hier ook niet helpen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193056640
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Post hem dan even? Ben wel benieuwd.

Er zullen vast wel mensen zijn die het met minder doen. 450 eu aan huur op ~1600 eu betekent dat je zo'n 1150 eu over houdt, begrijp ik dat goed? Wat doe je daarmee dan?
zat er iets naast, het is 1544 wat eruit vliegt

Huur 445
Zorgverzekering 128
Gemeentelijke lasten 20
waterschapsbelasting 9
Energie gas & stroom 50
Netflix 12
Telefoon 4g unlimited 27
(vast internet of tv heb ik al nieteens)
Boetes 50
onvoorziene vaste lasten 60
aansprakelijkheidsverzekering 3

Zorg Eigen risico 32

Cursussen 50 (gemiddeld, eens in de zoveel tijd een dure cursus voor werk)

Auto 90 (gemiddeld voor verzekering, wegenbelasting, apk en reparatie)
Tanken & ov 45 (1x tanken per maand)

Boodschappen 220
Snacken 23

Werkuitgaven kleding, tools 10

Giften 30

Spullen/inventaris Kleding, huis, apparaten 140

Hobby 80

Sociale uitgaven 20

Totaal UIT 1544
pi_193056666
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:59 schreef tstile het volgende:

[..]

Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etc

Nee ik las het verkeerd. Maar je hebt gewoon een laag inkomen en dat moet je omhoog halen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193056717
Je hebt relaxed werk. Je komt rond. Je geeft 80 euro uit aan een hobby en je hebt een auto.

Wat is er erg? Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.

Wil je meer over houden kun je kijken naar je lasten en toch wat zaken schrappen. Of zorgen dat je meer verdient.
Whatever...
  zondag 10 mei 2020 @ 23:17:43 #26
338319 ZarB
Piña colada
pi_193056727
Boodschappen en snacken apart? Voeg dat snackgedoe gewoon bij je boodschappenbudget. Dus 220 daarvoor aanhouden.

Giften en sociale uitgaven 1 budget voor maken.

Spullen, inventaris, kleding, apparaten? Vaag samenvoegsel.

Boetes reken je al als structureel: veranderen dus. Onvoorziene uitgaven? Ook nog eens, naast alle vage aparte categorietjes?

Dit doet me een beetje denken aan topics als "ik val niet af terwijl ik al 3 maanden dieet." En dan gaandeweg zo'n topic blijken er toch regelmatig zakken chips, snoep, frituur, 3 borden pasta etc per week doorheen te gaan.
pi_193056731
Je werkt voor een baas toch? Waarom betaal je dan voor werkkleding, tools en cursussen die voor je werk zijn?
  zondag 10 mei 2020 @ 23:19:51 #28
338319 ZarB
Piña colada
pi_193056767
Ik weet niet hoe het zit met je gezondheid, maar ik heb een basisverzekering van 85 euro per maand. Met een eigen risico van 885 maar ik maak zo weinig gebruik van de zorg (even afkloppen) dat wat incidentele uitgaven veel minder zijn dan maandelijks extra premie.
pi_193056771
Netflix stopzetten, series en films kan ook op een andere manier ;)
Telefoonabonnement kan een beetje lager
Auto en OV? Waarom?

En natuurlijk stoppen met die boetes
pi_193056774
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:10 schreef ZarB het volgende:
50 euro aan boetes ondanks "dat je goed je best doet". Ja sorry hoor, maar structureel boetes krijgen impliceert wel een hoop stompzinnigheid. Dat heb je gewoon zelf in de hand en als je zo'n instelling hebt van dat alles je overkomt dan gaan alle tips je hier ook niet helpen.
Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.

Die 50,- gemiddeld per maand plan ik ook niet in, maar is gewoon het gemiddelde van de afgelopen tijd. Dat moet dus zeker omlaag.

Dat scheelt dan heel ietsje in de ruimte die ik heb. Al blijft het voor mijn gevoel sappelen.
pi_193056812
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Je hebt relaxed werk. Je komt rond. Je geeft 80 euro uit aan een hobby en je hebt een auto.

Wat is er erg? Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.

Wil je meer over houden kun je kijken naar je lasten en toch wat zaken schrappen. Of zorgen dat je meer verdient.
Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:21:55 #32
338319 ZarB
Piña colada
pi_193056815
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef tstile het volgende:

[..]

Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.

Die 50,- gemiddeld per maand plan ik ook niet in, maar is gewoon het gemiddelde van de afgelopen tijd. Dat moet dus zeker omlaag.

Dat scheelt dan heel ietsje in de ruimte die ik heb. Al blijft het voor mijn gevoel sappelen.
Mwah, 12 x 50 euro is 600 euro per jaar.

En ja, je ontkomt er wel aan, maar met zo'n instelling verbaast het me niet dat je in deze situatie zit.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:22:53 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193056842
quote:

[..]

Als we zeggen een boete is gemiddeld 200 dan pak jij een boete per vier maanden. Dat is vrij riant he. Ik rij nu al heel wat jaren en pak lang niet zoveel boetes dus wellicht moet je toch echt naar je rijstijl gaan kijken. Dat iemand er zich tussen drukt moet je dan al op anticiperen.

Los daarvan is je inkomen inclusief subsidies? Want 450 huur is behoorlijk netjes dan is het veel als je aan 1544 per maand uitgaven komt.
pi_193056871
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef tstile het volgende:

[..]

Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.
Waarom krijg je geen huurtoeslag?
pi_193056885
Tip 1: budgetteren
Tip 2: bepalen wat je wilt sparen, en dat apart zetten en niet meer aankomen. Met de rest moet je rondkomen. Dan worden het keuzes : een cadeau, of hobby, of een drankje in de stad? Of toch een goedkopere spijkerbroek? Geen wijntje bij het eten? Etc.

220 voor boodschappen vind ik trouwens veel. Ik doe het met 150.
Somebody that I used to know
pi_193056892
Op zich geef je niet veel uit. Boetes us een duidelijke. Die boodschappen kan vast omlaag en snacken... tsja, dat kan je natuurlijk afschaffen.

En 80 euro voor een hobby is flink. Weet niet wat je doet, maar goedkoop vind ik het niet.
Whatever...
pi_193056905
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef ZarB het volgende:
Boodschappen en snacken apart? Voeg dat snackgedoe gewoon bij je boodschappenbudget. Dus 220 daarvoor aanhouden.

Giften en sociale uitgaven 1 budget voor maken.

Spullen, inventaris, kleding, apparaten? Vaag samenvoegsel.

Boetes reken je al als structureel: veranderen dus. Onvoorziene uitgaven? Ook nog eens, naast alle vage aparte categorietjes?

Dit doet me een beetje denken aan topics als "ik val niet af terwijl ik al 3 maanden dieet." En dan gaandeweg zo'n topic blijken er toch regelmatig zakken chips, snoep, frituur, 3 borden pasta etc per week doorheen te gaan.
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.

Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.

Ik zie heus wel dat ik kan 'overleven'. Maar gewoon leven is er amper bij.
pi_193056919
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef tstile het volgende:

[..]

Heb je die aanvullende verzekering nodig?
Whatever...
  zondag 10 mei 2020 @ 23:26:12 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193056926
quote:
Lijkt me gewoon voor rekening van baas :?

Beetje belachelijk dat jij daarvoor moet opdraaien
pi_193056956
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Netflix stopzetten, series en films kan ook op een andere manier ;)

Idd, Netflix en spotify zijn best dure abonnementen, als je het allemaal zo bij elkaar optelt. Is toch weer 15-20 euro per maand, en hoe vaak of hoe bewust kijk /luister je dat nou eigenlijk?
pi_193056959
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:18 schreef madam-april het volgende:
Je werkt voor een baas toch? Waarom betaal je dan voor werkkleding, tools en cursussen die voor je werk zijn?
Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.
pi_193056984
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:

[..]

Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.

Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.

Oneens. Het is een prima leven. Als je meer wilt moet je daar zelf wat aan doen.

Waarom een hobby van 80 euro en 23 snacken? 50 ¤ boetes? Kom op. En boodschappen, mag best omlaag.

Als je meer over wilt houden, zul je meer discipline moeten hebben.

Overigens ziet het eruit of je het best netjes doet.
Whatever...
pi_193057010
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:27 schreef tstile het volgende:

[..]

Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.
Die dingen zijn dus niet echt noodzakelijk? En die cursussen?
pi_193057021
quote:

[..]

Dan heb jij nog een lage huur. Veel yuppen starten met een inkomen van rond de 1800 netto per maand, komen niet meer in aanraking voor sociale huur, kunnen niet kopen, en zijn aangewezen op huurprijzen van rond de 800 exclusief. Reken dan maar uit wat je dan nog overhoudt.
pi_193057066
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan heb jij nog een lage huur. Veel yuppen starten met een inkomen van rond de 1800 netto per maand, komen niet meer in aanraking voor sociale huur, kunnen niet kopen, en zijn aangewezen op huurprijzen van rond de 800 exclusief. Reken dan maar uit wat je dan nog overhoudt.
Ja dat is wel erg. Zo kom je moeilijk vooruit
  zondag 10 mei 2020 @ 23:32:17 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193057074
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.
Tuurlijk joh, het is allemaal zijn schuld.
Beter gaat die luie lamlul 80 uur per week werken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:32:24 #47
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057076
quote:

[..]

Nou, dan dus niet meer onnodige troep van het tankstation halen. Het is echt niet zo ingewikkeld.

Ja maar ja maar ja maar ja maar [insert kut smoes om slechte gedrag in stand te houden dan wel te verantwoorden] gaat je niet verder helpen.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:33:21 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193057098
Ik moet zeggen dat dit me wel inzicht geeft over mijn eigen uitgaven en inkomen en mag niet klagen over mezelf.

Wel dat er bij jou ook wel wat ruimte is TS.

Wellicht kritisch kijken naar de alle genoemde dingen, oa snacken is heerlijk maar neem zelf fles water mee of fruit. Vergt wat discipline maar het went snel.
pi_193057103
Maar even hè, ¤50 aan boetes per maand gemiddeld dus +/- 1 boete per 4 maanden, dat betekent dat je echt heel erg vaak de verkeersregels overtreedt. Want je kunt mij niet wijsmaken dat je zoveel pech hebt dat je elke keer dat je de verkeersregels overtreedt een boete krijgt.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:34:28 #50
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057129
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:33 schreef madam-april het volgende:
Maar even hè, ¤50 aan boetes per maand gemiddeld dus +/- 1 boete per 4 maanden, dat betekent dat je echt heel erg vaak de verkeersregels overtreedt. Want je kunt mij niet wijsmaken dat je zoveel pech hebt dat je elke keer dat je de verkeersregels overtreedt een boete krijgt.
Jawel, allemaal de schuld van een ander. Overkomt iedereen toch?
pi_193057142
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die dingen zijn dus niet echt noodzakelijk? En die cursussen?
Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.

Cursussen is investeren om een betere baan te krijgen. Maar dat is dus een beetje ook m'n punt van het topic. Met een inkomen beneden modaal is er weinig ruimte om vooruit te komen.

Er is weinig om van te leven. Oke, ik zou nog iets kunnen besparen. Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150. Of gemiddeld 50,- per maand aan de jaarlijkse vakantie.

Ik vind het gewoon erg dat het zo sober moet allemaal.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:36:53 #52
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057169
Je mindset veranderen kan ook helpen. Onnodige zooi bij het tankstation halen hoef je niet te zien als onderdeel van "normaal leven".
pi_193057175
quote:

[..]

je wil dus alleen even klagen? Mag wel hoor. Ik zou zelf aan meerdere dingen wat doen, zoals verzekering en je boetes. Maar ja, onder modaal houd je niet heel veel over. Daar kun je niets aan doen behalve een betere baan vinden dus. :)
  zondag 10 mei 2020 @ 23:37:52 #54
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193057190
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:

[..]

Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.

Cursussen is investeren om een betere baan te krijgen. Maar dat is dus een beetje ook m'n punt van het topic. Met een inkomen beneden modaal is er weinig ruimte om vooruit te komen.

Er is weinig om van te leven. Oke, ik zou nog iets kunnen besparen. Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150. Of gemiddeld 50,- per maand aan de jaarlijkse vakantie.

Het is ook sneu, dat mag ook wel gezegd worden. Helaas ben je niet de enige. En helaas zijn er ook vele die nog veel minder hebben. Klinkt flauw maar om het toch in perspectief te zetten
pi_193057198
quote:

[..]

ik vind het een eerlijk gezegd vrij kinderachtig redeneren “anderen geven x uit”, het gaat toch om jou?

Je had beter een topic in KLB kunnen maken
  zondag 10 mei 2020 @ 23:38:53 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193057201
quote:
Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150.
Volgens mij valt dat wel mee.
Dat gaat makkelijk als iemand nog bij zijn ouders woont of als hij nog wat "zaakjes" achter de hand heeft.
pi_193057214
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:32 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nou, dan dus niet meer onnodige troep van het tankstation halen. Het is echt niet zo ingewikkeld.

Ja maar ja maar ja maar ja maar [insert kut smoes om slechte gedrag in stand te houden dan wel te verantwoorden] gaat je niet verder helpen.
'Het is echt niet zo ingewikkeld ' 23,- euro per maand zet EN weinig zoden aan de dijk EN haalt alle sjeu uit het leven als je niet eens een ijsje kan halen.

Ja, het is een mogelijke besparing (daarom splits ik dat ook uit). Maar dat maakt mijn punt alleen maar sterker, namelijk dat het leven aardig uitzichtloos is als je om te besparen al naar zulke dingen moet grijpen.

Dus oke, niet meer doen. Dat is dan 23,- erbij in de maand. Een dag cursus kost 200,-. Dat is dus NOOIT iets bij de kiosk halen en dan 1 dag in het jaar cursus kunnen volgen.

Het kan ja, maarre. leuk hoor
  zondag 10 mei 2020 @ 23:40:24 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193057221
Niet om het één of ander, maar heb je alles wel goed opgeteld?
  zondag 10 mei 2020 @ 23:40:55 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193057228
quote:

[..]

Je klaagt dat je zo weinig hebt om van te leven. Heb je eigenlijk wel genoeg om voor te leven? Haal je bijv. wel voldoening uit je baan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_193057229
quote:

[..]

Heb je geen recht op huurtoeslag en zo?
  zondag 10 mei 2020 @ 23:42:29 #61
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057241
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:39 schreef tstile het volgende:

[..]

'Het is echt niet zo ingewikkeld ' 23,- euro per maand zet EN weinig zoden aan de dijk EN haalt alle sjeu uit het leven als je niet eens een ijsje kan halen.

Ja, het is een mogelijke besparing (daarom splits ik dat ook uit). Maar dat maakt mijn punt alleen maar sterker, namelijk dat het leven aardig uitzichtloos is als je om te besparen al naar zulke dingen moet grijpen.

Dus oke, niet meer doen. Dat is dan 23,- erbij in de maand. Een dag cursus kost 200,-. Dat is dus NOOIT iets bij de kiosk halen en dan 1 dag in het jaar cursus kunnen volgen.

Het kan ja, maarre. leuk hoor
Dat je bepaalde dingen niet wilt, niet eerlijk vindt of niet wilt accepteren betekent niet dat het ingewikkeld is.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:44:33 #62
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057270
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:40 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Heb je geen recht op huurtoeslag en zo?
Hij zegt van niet. Misschien huurt ie een kamer
  zondag 10 mei 2020 @ 23:45:05 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193057285
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Niet om het één of ander, maar heb je alles wel goed opgeteld?
Even getikt in rekenmachine en het totaal klopt met wat hij zegt uit te geven
pi_193057289
quote:

[..]

Als jij buiten moet werken in de regen is zo'n jas dus wel noodzakelijk en dient jouw werkgever daar gewoon voor te zorgen.

Die cursussen zijn dus een investering in je toekomst, maar niet noodzakelijk voor je baan op dit moment. Dan snap ik dat je dat zelf betaald.

Ik vind dat je eigenlijk helemaal niet zo weinig uitgeeft. Het is geen vetpot, maar je hoeft absoluut niet op een houtje te bijten. Dat andere ¤150 per maand aan uitgaan uitgeven is allemaal leuk en aardig, maar zij verdienen waarschijnlijk gewoon meer of ze hebben andere prioriteiten. Want als jij je auto weg zou doen bijvoorbeeld, zou je ook een stuk meer geld overhouden voor andere dingen.
pi_193057293
Nou goed, interessant dat het allemaal dus blijkbaar toch wat normaler is dan ik dacht....

Conclusie; onder modaal houdt het gewoon echt niet over.

Ik heb wel te doen met mensen die hetzelfde verdienen en meer aan huur moeten betalen.

Misschien moet ik mijn beeld bijstellen.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:46:03 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193057298
Ik ben nog wel benieuwd naar een aantal variabelen, zoals:

- hoe oud is TS?
- hoeveel uur per week werkt hij?
- wat voor werk heeft hij?
- welke toeslagen krijgt hij?
- wanneer is hij begonnen met werken?
- wanneer is hij op zichzelf gaan wonen?
- woont hij samen/alleen?
pi_193057333
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef tstile het volgende:
Nou goed, interessant dat het allemaal dus blijkbaar toch wat normaler is dan ik dacht....

Ik heb wel te doen met mensen die hetzelfde verdienen en meer aan huur moeten betalen.

Nou het is wel vervelend voor je. Gelukkig heb je een zeer lage huur!
  zondag 10 mei 2020 @ 23:49:58 #68
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057356
Oh en vergelijk jezelf nooit met anderen, want dat pakt altijd nadelig uit.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:51:39 #69
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057373
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef tstile het volgende:

Ook boven modaal kun je niet uitgeven wat je wilt. Ook dan moet je keuzes maken. Het lijkt vast heel rooskleurig om (veel) meer te verdienen, maar meer salaris betekent vaak een duurder huis, een duurdere auto of eentje extra etc etc. Dus ook dan maak je keuzes en haal je niet elke dag een broodje bal bij de Shell.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 23:58:46 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193057477
Boetes
Giften
Netflix kan ook voor 9eu
Cursussen door werkgever
Betere baan zoeken
Minder snacken
Kritisch naar de hobby kijken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 00:06:27 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193057588
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Oneens. Het is een prima leven. Als je meer wilt moet je daar zelf wat aan doen.

Waarom een hobby van 80 euro en 23 snacken? 50 ¤ boetes? Kom op. En boodschappen, mag best omlaag.

Als je meer over wilt houden, zul je meer discipline moeten hebben.

Overigens ziet het eruit of je het best netjes doet.
Dit. 50 euro boetes en dan in principe gewoon zeggen 'ja, kan ik niks aan doen' is natuurlijk gewoon een beetje apart. En dan 23 euro snacken? Dus je klaagt over dat je niks overhoudt maar ondertussen gooi je wel 23 euro gewoon weg?

Ik ben het eens met Spanky78. 23 euro en 50 euro zijn als absolute bedragen niet zo heel veel, maar samen is dat 73 euro, wat betekent dat je volgens mij ineens 100% meer kunt gaan sparen. Als je dat het niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 mei 2020 @ 00:16:00 #72
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193057666
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

:*
  maandag 11 mei 2020 @ 00:51:46 #73
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193057862
quote:

[..]
Dat is echt fantastisch _O_
pindazakje
  maandag 11 mei 2020 @ 01:00:46 #74
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193057897
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is ook sneu, dat mag ook wel gezegd worden. Helaas ben je niet de enige. En helaas zijn er ook vele die nog veel minder hebben. Klinkt flauw maar om het toch in perspectief te zetten
En nog een grotere groep die veel meer heeft.
Het lijkt me echt kut ja als je elke maand vrijwel niks overhoudt, sterker nog rondkomen zie ik gewoon als basisbehoefte, maar ik werk juist om flink te kunnen sparen anders kon ik net zo goed op een uitkering teren. En TS ook, maar hij kiest er juist voor om 40 uur te werken maar houdt hetzelfde over als een uitkeringstrekker die wel 40 uur per week kan lamballen of bijbeunen in het zwart.
pindazakje
pi_193057907
Er zijn verschillende manieren om ‘rijk’ te worden. De meest voor de hand liggend is om zo min mogelijk uit te geven. Zo heb je de FIRE beweging (Financial Independent Retire Early). Strekking van hun verhaal is om zo min mogelijk uit te geven en zoveel mogelijk te sparen / beleggen. Een mooi voorbeeld is Mr Money Mustache. Hij heeft een hele beweging op poten gezet, waarbij besparen het sleutelwoord is. Misschien interessant voor TS: https://www.mrmoneymustache.com/blog/
  maandag 11 mei 2020 @ 01:09:35 #76
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193057918
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 00:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik ben het eens met Spanky78. 23 euro en 50 euro zijn als absolute bedragen niet zo heel veel, maar samen is dat 73 euro, wat betekent dat je volgens mij ineens 100% meer kunt gaan sparen. Als je dat het niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
100% meer sparen betekent in dit geval dat na een heel jaar hard sparen nog geen 900 euro extra overhoudt....daar koop je net een set bandjes voor een 530d voor oid en dan is het alweer op. Als je daarvoor heel het jaar extra voorzichtig moet gaan rijden en niet meer kunt snacken zou het dat mij echt niet waard zijn iig. Je moet gewoon lekker kunnen leven zonder je zorgen te hoeven maken om dit soort onnozele bedragen en ik snap dat dat niet lukt met zo'n inkomen van 3x niks.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyaenidae op 11-05-2020 07:39:45 ]
pindazakje
pi_193057961
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 01:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

100% meer sparen betekent in dit geval dat na een heel jaar hard sparen nog geen 900 euro extra overhoud....daar koop je net een set bandjes voor een 530d voor oid en dan is het alweer op. Als je daarvoor heel het jaar extra voorzichtig moet gaan rijden en niet meer kunt snacken zou het dat mij echt niet waard zijn iig. Je moet gewoon lekker kunnen leven zonder je zorgen te hoeven maken om dit soort onnozele bedragen en ik snap dat dat niet lukt met zo'n inkomen van 3x niks.
Ik kan mij niet voorstellen dat TS met ¤1650 netto per maand in een 530d rond rijdt. Dus die banden zullen dan ook geen issue zijn. :')
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 01:38:26 #78
16180 crew  CoolGuy
pi_193057990
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 01:27 schreef cofi het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat TS met ¤1650 netto per maand in een 530d rond rijdt. Dus die banden zullen dan ook geen issue zijn. :')
Neuh, hij refereert daarmee dan ook aan mij maar aangezien dat een auto van de zaak is kosten die banden me dus ook geen geld. Overigens is die redenering die hij aanhangt grofweg gelijk aan wat Tsdoet, en daar gaat het dus ook mis.

Het is of besparen op je uitgaven, of meer inkomen genereren en het liefste beiden. TS geeft aan niet meer te kunnen verdienen. TS geeft ook aan dat ie niet meer kan besparen. Dat eerste weet ik niet, dat laatste kan ie wel. Of ie het dat waard vindt kan alleen TS zeggen maar indien hij het dat niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
pi_193058002
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 01:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Neuh, hij refereert daarmee dan ook aan mij maar aangezien dat een auto van de zaak is kosten die banden me dus ook geen geld. Overigens is die redenering die hij aanhangt grofweg gelijk aan wat Tsdoet, en daar gaat het dus ook mis.

Het is of besparen op je uitgaven, of meer inkomen genereren en het liefste beiden. TS geeft aan niet meer te kunnen verdienen. TS geeft ook aan dat ie niet meer kan besparen. Dat eerste weet ik niet, dat laatste kan ie wel. Of ie het dat waard vindt kan alleen TS zeggen maar indien hij het dat niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
Iets met spijker en kop. TS zal wat aan zijn uitgavenpatroon moeten doen. Vandaar ook de link in mijn vorige post. Het kan, maar dan moet hij het zelf willen..... en of dat gaat lukken...
pi_193058636
Giften ¤30?
Telefoon ¤27?
Netflix ¤12?
Boetes¤ ¤50?
Snacken ¤23?

Gast jij kunt gewoon niet met geld omgaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 11 mei 2020 @ 08:20:41 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193059745
Ik kom toch regelmatig bij tankstations maar de keren dat ik er meer koop dan alleen brandstof is echt minimaal, misschien 1 keer per jaar of zo?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 11 mei 2020 @ 08:36:15 #82
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193059929
243 euro aan boodschappen. Voor alleen jezelf?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 11 mei 2020 @ 08:40:16 #83
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193059967
Ik snap niet hoe je iedere keer weer een boete kunt oplopen. Echt niet.
Is het echt te moeilijk om je aan de regels te houden? Of kun je gewoon niet autorijden?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193060057
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 05:30 schreef halfway het volgende:
Giften ¤30?
Telefoon ¤27?
Netflix ¤12?
Boetes¤ ¤50?
Snacken ¤23?

Gast jij kunt gewoon niet met geld omgaan.
Iedereen doet dit, valt echt wel mee, maar oké.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 08:58:01 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193060221
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 08:45 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Met ruimte in t budget. Maar met 80pm over gaat de heggeschaar daar in.
pi_193060439
quote:

[..]

Je vergelijkt met wat anderen uitgeven aan uitgaan of vakantie, maar misschien heeft diegene wel geen hobby, geen auto of geeft minder uit aan andere dingen.

Misschien heb ik het gemist maar wat doe je met je vakantiegeld?
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 09:12:12 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_193060454
quote:

[..]

Het punt is niet of het wel mee valt. Het punt is dat die uitgaven in zijn situatie onnodig zijn als zijn klacht is dat hij niet (genoeg) kan sparen. In deze situatie heeft TS bij wijze van al een probleem als zijn wasmachine stuk gaat.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:21:05 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_193060580
Als eenverdiener onder modaal is het inderdaad sappelen, dit land is ingericht op families, als hoeksteen van de samenleving. Dus toch D66 stemmen, vogeltjesdans.

Ik zie geen gekke uitgaven. Tenminste de boete is voor mij raar (nog nooit boete gehad en ik rijd vrijwel altijd--behalve waar ik flitspalen verwacht--te hard), maar ik rijd ook niet voor mijn werk, dus misschien dat eens in de vier maanden dan zo gek niet is. Je zou wel absoluut huur en zorgtoeslag moeten kunnen krijgen, dat zie ik niet in je berekening.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193060724
quote:

[..]

Als je geld hebt ja, niet met 80 euries in de maand.
pi_193060760
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar hij vergeet even z’n zorgtoeslag bij zijn inkomen op te tellen, dus hij heeft per maand veel meer over dan hij zegt volgens mij.
Naast dat het natuurlijk absurd is om per maand ¤50 aan boetes als vaste lasten te rekenen en zijn budget voor boodschappen en snacks is veel te hoog. Moet je eens zien wat hij allemaal overhoudt dan.
pi_193060773
quote:

[..]

Nee hoor, niet iedereen doet dit
  maandag 11 mei 2020 @ 09:36:06 #92
338319 ZarB
Piña colada
pi_193060783
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef speknek het volgende:
Als eenverdiener onder modaal is het inderdaad sappelen, dit land is ingericht op families, als hoeksteen van de samenleving. Dus toch D66 stemmen, vogeltjesdans.

Ik zie geen gekke uitgaven. Tenminste de boete is voor mij raar (nog nooit boete gehad en ik rijd vrijwel altijd--behalve waar ik flitspalen verwacht--te hard), maar ik rijd ook niet voor mijn werk, dus misschien dat eens in de vier maanden dan zo gek niet is. Je zou wel absoluut huur en zorgtoeslag moeten kunnen krijgen, dat zie ik niet in je berekening.
Nee, zoveel boetes is niet normaal. Dan kun je gewoon niet rijden of heb je schijt aan de verkeersregels.
pi_193060805
En als je per maand ¤80 euro aan je hobby’s kunt uitgeven mag je ook niet echt klagen
pi_193060827
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:37 schreef Doedezemaar het volgende:
En als je per maand ¤80 euro aan je hobby’s kunt uitgeven mag je ook niet echt klagen
+ Netflix en sociale uitgaven.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:40:09 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193060839
Ik denk inderdaad dat TS in staat moet zijn om te besparen op:

Huur 445
Zorgverzekering 128 deze is vrij duur, 100 ofzo?
Gemeentelijke lasten 20
waterschapsbelasting 9
Energie gas & stroom 50
Netflix 12 eventueel
Telefoon 4g unlimited 27

Boetes 50
onvoorziene vaste lasten 60 Wat bedoel je hiermee?
Zorg Eigen risico 32 (tik je deze altijd af?

Boodschappen 220
Snacken 23

Giften 30
Hobby 80
Sociale uitgaven 20

Totaal UIT 1323

Dan krijg je ook nog je zorgtoeslag bij je inkomen, en heb je gewoon je auto nog. De auto is trouwens een luxe die je eventueel kan laten gaan. Dit kost je bijna 200 euro in de maand
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 11 mei 2020 @ 09:43:25 #96
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_193060883
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Ik denk inderdaad dat TS in staat moet zijn om te besparen op:

Huur 445
Zorgverzekering 128 deze is vrij duur, 100 ofzo?
Gemeentelijke lasten 20
waterschapsbelasting 9
Energie gas & stroom 50
Netflix 12 eventueel
Telefoon 4g unlimited 27

Boetes 50
onvoorziene vaste lasten 60 Wat bedoel je hiermee?
Zorg Eigen risico 32 (tik je deze altijd af?

Boodschappen 220
Snacken 23

Giften 30
Hobby 80
Sociale uitgaven 20

Totaal UIT 1323

Dan krijg je ook nog je zorgtoeslag bij je inkomen, en heb je gewoon je auto nog
Inderdaad kijken naar je zorgverzekering, maak je weinig gebruik van je zorgverzekering? Dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een verhoogd eigen risico. Dan kost een maand maar ¤85.Dan heb je dus ¤43 p/m extra om voor je eigen risico te sparen, samen met de ¤32 is dat ¤55 p/m. In 16 maanden heb je dan ¤900 op de bank staan. Daar moet je vanaf blijven en heb je voortaan ¤55 p/maand meer te besteden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 11 mei 2020 @ 09:44:31 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193060893
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef ZarB het volgende:

[..]

Mwah, 12 x 50 euro is 600 euro per jaar.

En ja, je ontkomt er wel aan, maar met zo'n instelling verbaast het me niet dat je in deze situatie zit.
Ik vind echt niet dat TS het gek doet hoor. Waarom mensen op Fok dat wel denken is me een raadsel. Het is niet dat er 500 per maand naar zinloze dingen gaat.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:44:49 #98
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193060896
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:43 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Inderdaad kijken naar je zorgverzekering, maak je weinig gebruik van je zorgverzekering? Dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een verhoogd eigen risico. Dan kost een maand maar ¤85.Dan heb je dus ¤43 p/m extra om voor je eigen risico te sparen, samen met de ¤32 is dat ¤55 p/m. In 16 maanden heb je dan ¤900 op de bank staan. Daar moet je vanaf blijven en heb je voortaan ¤55 p/maand meer te besteden.
Als TS inderdaad altijd zijn eigen risco vol maakt, waar het op lijkt, is dat absoluut niet voordelig.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  maandag 11 mei 2020 @ 09:45:06 #99
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193060899
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:34 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar hij vergeet even z’n zorgtoeslag bij zijn inkomen op te tellen, dus hij heeft per maand veel meer over dan hij zegt volgens mij.
Naast dat het natuurlijk absurd is om per maand ¤50 aan boetes als vaste lasten te rekenen en zijn budget voor boodschappen en snacks is veel te hoog. Moet je eens zien wat hij allemaal overhoudt dan.
Ik vroeg al of zijn inkomen inclusief toeslagen waren maar daar heeft hij nog geen antwoord op gegeven of ik heb eroverheen gelezen. Huurtoeslag is ook niet duidelijk of hij daar recht op heeft.

Maar met kritisch zijn kan hij inderdaad hier en daar wat tientjes besparen. Wel alleen wanneer hij het echt wil anders moet hij tevreden zijn hiermee. Met 80 per maand voor hobby's lijkt me dat hij genoeg leuke dingen doet.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:45:36 #100
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193060904
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:44 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik vind echt niet dat TS het gek doet hoor. Waarom mensen op Fok dat wel denken is me een raadsel. Het is niet dat er 500 per maand naar zinloze dingen gaat.
Nee zeker niet, leeft best netjes met afgewogen beslissingen aan hobbies enzo. Een mens moet ook nog van het leven kunnen genieten.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:46:29 #101
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_193060918
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:27 schreef tstile het volgende:

[..]

:').

Je gebruikt zeker ook je eigen auto voor je werk zonder vergoeding?

Logisch dat je 'relax' werk hebt.

Beste wat je kan doen is een werkgever zoeken. I.t.t. bazen nemen die hun ondernemerschap wat serieuzer en nemen hun verantwoordelijkheid
And so is the past
  maandag 11 mei 2020 @ 09:48:15 #102
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193060940
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik moet zeggen dat dit me wel inzicht geeft over mijn eigen uitgaven en inkomen en mag niet klagen over mezelf.

Wel dat er bij jou ook wel wat ruimte is TS.

Wellicht kritisch kijken naar de alle genoemde dingen, oa snacken is heerlijk maar neem zelf fles water mee of fruit. Vergt wat discipline maar het went snel.
Ik mag ook echt niet klagen. Verdien iets meer en heb slechtere discipline. Dat TS Nog iets van 100 euro ruimte heeft om handiger met geld om te gaan vind ik echt niet zo veel. Al is dat wel het proberen waard in zijn situatie. En dan kan het geld naar hobby's, kleine vakantie of investeringen in huis. Dat lijkt me een goede motivatie.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:56:09 #103
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193061070
Ik moet zelf ook rondkomen van weinig. Contract voor 4 dagen, lage schaal.
Gelukkig zijn mijn lasten niet extreem hoog.

Maar zo heb ik bijvoorbeeld geen uitgaven aan Netflix, of boetes. Ben ik erg zuinig met kleren, heb geen mobiel telefoon abonnement etc. Het geld dat ik uitgeef aan hobby is ook beperkt. Een kwart van TS denk ik.

Tegenwoordig wel een auto, en dat kost nou eenmaal geld aan parkeer, verzekering en benzine. Maar je moet wat als je schoonouders in de rimboe wonen.

Wij kunnen voornamelijk besparen door de auto weg te doen, en op eten. En met op eten besparen zijn we al bezig door verstandiger te plannen met boodschappen.
  maandag 11 mei 2020 @ 10:25:43 #104
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_193061477
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Als TS inderdaad altijd zijn eigen risco vol maakt, waar het op lijkt, is dat absoluut niet voordelig.
Dan is het zeker niet handig. Het zou ook kunnen dat hij vooraf zijn eigen risico maandelijks betaald en dat aan het einde van het jaar terugkrijgt als hij het niet heeft gebruikt. Dat komt ook voor, misschien dat TS dat nog kan vertellen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_193061886
Tuurlijk valt er te besparen. Maar het leven is dan niet echt leven meer, maar sappelen. En dat vind ik wel sneu als je gewoon werkt.

Ik wil zeker niet klagen dat ik niet kan leven. Maar meer dat er zo weinig mogelijk is. De enige oplossing is echt kijken naar andere manieren om vooruit te komen.

Eigen risico gaat op en daarom ook goeie zorgverzekering. Dat kan iedereen overkomen.
Netflix abo wordt goed gebruikt, kijken meerdere mensen naar. Dit zou ik kunnen opzeggen maar dat zou nogal gierig zijn naar die mensen. Zij rekenen ook niet elk biertje uit etc.

Dus dit opzeggen staat voor mij gelijk aan opa en oma die op stap gaan met de kleinkinderen en dan geen ijsje voor ze kopen 'want dat kost weer 10 euro' etc. bijv. een oud stel zou hier een topic openen. Ga je dan ook zeggen 'Geen dure dingen meer doen met de kleinkinderen!' 'Geef ze maar ranja'. Terwijl ze niet naar disney world gaan maar naar de kinderboerderij en daarna een ijsje halen. Niks extreems dus.

27,- voor mobiel dat is dus ook voor thuis internet. Anderen hebben misschien 10,- mobiel maar wel 45,- ziggo erbij. Dus 27,- is hierin zo'n beetje het laagste voor mobiel + thuis internet samen.

Die 1650 inkomen is 1550 loon en 100 zorgtoeslag.

Werk is echt niet makkelijk te vinden. Heb voor corona nog aardig wat sollicitaties gedaan en die wilden nog minder bieden dan ik nu verdien. Dus zo verkeerd is het niet.
  maandag 11 mei 2020 @ 10:58:23 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193061945
Je doet het voorkomen alsof je je plezier moet halen uit dat ijsje bij de benzinepomp. Dat klinkt pas schraal. Daarom vraag ik me af of je werkelijke onvrede niet heel ergens anders zit. En of je dat dan wel gaat oplossen met meer geld.
pi_193061965
Het is niet sappelen als je je een hobby van ¤80, boetes van ¤50 en boodschappen van ¤240 kunt veroorloven, echt niet. En dan nog zeggen dat er zo weinig mogelijk is :{w
pi_193062087
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:44 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar er is ruimte voor besparing, TS zegt dat meer verdienen niet mogelijk is. Dus tsja. Als je zegt dat beiden niet kan... dan blijf je zitten waar je zit.

Als je zelf je situatie niet verandert, zal er niet zo snel iets veranderen....

Daarnaast 80 aan hobby, 50 boetes, 23 snacks, een te duren zorgverzekering en hij betaalt ook nog spullen voor zijn baas. Het is allemaal geen vetpot en inderdaad vind ik ook dat TS het helamaal niet gek doet.

Maar hij vraagt om advies en dat krijgt hij. Enige cognitieve dissonantie zit er dan wel in (boetes zijn nu eenmaal zo).
Whatever...
pi_193062101
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:54 schreef tstile het volgende:
Tuurlijk valt er te besparen. Maar het leven is dan niet echt leven meer, maar sappelen. En dat vind ik wel sneu als je gewoon werkt.

Ik wil zeker niet klagen dat ik niet kan leven. Maar meer dat er zo weinig mogelijk is. De enige oplossing is echt kijken naar andere manieren om vooruit te komen.

Eigen risico gaat op en daarom ook goeie zorgverzekering. Dat kan iedereen overkomen.
Netflix abo wordt goed gebruikt, kijken meerdere mensen naar. Dit zou ik kunnen opzeggen maar dat zou nogal gierig zijn naar die mensen. Zij rekenen ook niet elk biertje uit etc.

Dus dit opzeggen staat voor mij gelijk aan opa en oma die op stap gaan met de kleinkinderen en dan geen ijsje voor ze kopen 'want dat kost weer 10 euro' etc. bijv. een oud stel zou hier een topic openen. Ga je dan ook zeggen 'Geen dure dingen meer doen met de kleinkinderen!' 'Geef ze maar ranja'. Terwijl ze niet naar disney world gaan maar naar de kinderboerderij en daarna een ijsje halen. Niks extreems dus.

27,- voor mobiel dat is dus ook voor thuis internet. Anderen hebben misschien 10,- mobiel maar wel 45,- ziggo erbij. Dus 27,- is hierin zo'n beetje het laagste voor mobiel + thuis internet samen.

Werk is echt niet makkelijk te vinden. Heb voor corona nog aardig wat sollicitaties gedaan en die wilden nog minder bieden dan ik nu verdien. Dus zo verkeerd is het niet.
Wat een onzin. Je doet het lang niet slecht, maar er is gemakkelijk te besparen. En wil je dat niet, dan moet je tevreden zijn met wat je overhoudt. You can't have your cake and eat it.
Whatever...
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 11:37:59 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_193062596
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:54 schreef tstile het volgende:

Ja, dat zou ik zeggen als datzelfde oude stel klaagt over het feit dat ze moeten sappelen. Als ze dat zo vervelend vinden dan moeten ze inderdaad dat soort dingen niet meer doen. Dat is niet leuk, maar het is dan niet anders. Als dat stel dan niet tot actie wil overgaan, c.q. die dure dingen wel blijven doen dan valt dat 'sappelen' blijkbaar ook wel mee.

Ik ben het volledig eens met Spanky78. Je kunt wel degelijk besparen, maar je hebt overal een excuus voor om dat niet te doen. Ja, prima, je eigen keuze, maar moet je, zoals Spanky78 zegt, gewoon tevreden zijn met wat je overhoudt.
pi_193068689
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het punt is niet of het wel mee valt. Het punt is dat die uitgaven in zijn situatie onnodig zijn als zijn klacht is dat hij niet (genoeg) kan sparen. In deze situatie heeft TS bij wijze van al een probleem als zijn wasmachine stuk gaat.
Hij moet gewoon helemaal niet sparen, vind ik. Je moet ook gewoon een beetje kunnen leven hoor. Zo snel zal er wel niet iets fout gaan.
pi_193068750
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ja, nou ja met die adviezen hier leef je ook wel echt karig. Daar zit toch niemand op te wachten? Dan werk je voor niks.
pi_193068831
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:50 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja, nou ja met die adviezen hier leef je ook wel echt karig. Daar zit toch niemand op te wachten? Dan werk je voor niks.
Elke maand ¤50 aan boetes betalen is inderdaad werken voor niks
pi_193069000
quote:

[..]

Zit er nog groei in je inkomen? Op welk niveau werk je?
Als je bijvoorbeeld ongeschoold werk doet zal er weinig groei in je salaris zitten.
Ipv af en toe een cursus te volgen om vooruit te komen, kun je je beter wenden tot het Leven Lang Leren krediet en een deeltijd opleiding/studie doen die je verder brengt.
pi_193069179
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik doe dat ook niet ook al heb ik het dubbele van TS.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193069203
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Elke maand ¤50 aan boetes betalen is inderdaad werken voor niks
Ja dat is dom, maar verder.. om nou te gaan letten op een ijsje. Nahhh..
pi_193069366
Zolang TS 3% van zijn netto inkomen weggeeft aan boetes is het probleem niet groot genoeg eh.
Whatever...
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 18:59:40 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_193069683
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:46 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Hij moet gewoon helemaal niet sparen, vind ik. Je moet ook gewoon een beetje kunnen leven hoor. Zo snel zal er wel niet iets fout gaan.
Ja, echt een heel strak plan inderdaad. 8)7
pi_193070502
TS, op welke post zou je het liefst willen besparen?
En op welke post zou je het makkelijkst kunnen besparen?
Hoeveel zou je meer willen overhouden? Wat zou je daarvoor kunnen schrappen?

Want wij kunnen wel tips geven dat je die baksteen van het gas moet halen of een betere voedselvoorraad moet aanleggen, maar als je niet van plan bent om daar moeite en/of tijd in te investeren, heeft het toch geen zin.

Soms kan het helpen om het concreet te maken: stel dat je jaarlijks een week naar de zon wil voor ¤600 (zodra dat weer kan). Dat is 50 euro per maand.
Is het dan nog je boete, of je boodschappen+ snacks bedrag waard? Of schrap je dan liever je hobby of beknibbel je dan op kleding en apparatuur?
Dat kan een ander niet voor je bepalen, maar daar moet je toch zelf een besluit in maken.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:18:35 #120
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_193071193
Het zijn natuurlijk maar eurootjes maar waarop neem je het netflix abo van 7,99¤ niet?
pi_193071207
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, echt een heel strak plan inderdaad. 8)7
Ja, wat wil je? Hij zou kunnen besparen op die boetes, maar verder.. dan leeft hij als een kluizenaar. Lijkt me niet de bedoeling. Beter is het om meer te verdienen, dus solliciteer ondertussen verder.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 20:33:29 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_193071491
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:19 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja, wat wil je? Hij zou kunnen besparen op die boetes, maar verder.. dan leeft hij als een kluizenaar. Lijkt me niet de bedoeling. Beter is het om meer te verdienen, dus solliciteer ondertussen verder.
Dat solliciteren kan zomaar een tijd duren voor hij wat anders vindt. Het besparen op boetes en snacks en wat al niet meer kan vanaf NU direct. Daarvoor is hij namelijk afhankelijk van alleen zichzelf.

Weet je wat niet de bedoeling is? Nauwelijks iets overhouden, en dan direct in de shit zitten als de wasmachine of droger stuk gaat.
pi_193071675
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:19 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Dat kluizenaar argument gaat op als hij de sociale kosten zou schrappen of niet meer met de auto naar vrienden zou gaan.
Door geen troep meer bij het tankstation te kopen word je geen kluizenaar. Alles wat je daar kan kopen kan je bij een supermarkt halen en voor de gezelligheid ga je daar ook niet heen.
TS zal geen kluizenaar worden van besparen op eten, maar zal er waarschijnlijk wel meer moeite voor moeten doen. Met zo’n relatief hoog bedrag zit waarschijnlijk ook best wat gemaksvoedsel.
pi_193071722
Ik was eigenlijk vooral benieuwd of andere mensen zo'n situatie normaal vinden.

Blijkbaar is het een redelijk normale manier van leven om zo weinig over te houden.
pi_193071759
Oh nee lijkt me niet helemaal normaal om zo weinig over te houden, zou echt solliciteren.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:48:51 #126
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193071843
220 aan boodschappen is trouwens geen hoge uitgave hoor.
Dat is maar 40 a 50 euro per week. Als je elke dag in de week vlees, brood, beleg, groenten, fruit eet dan zit je zo aan dat bedrag.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:50:33 #127
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193071891
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is maar 40 a 50 euro per week. Als je elke dag in de week vlees, brood, beleg, groenten, fruit eet dan zit je zo aan dat bedrag.
Dan zit je er ruim overheen lijkt me.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:50:47 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193071899
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:44 schreef tstile het volgende:
Blijkbaar is het een redelijk normale manier van leven om zo weinig over te houden.
Dat is ook redelijk normaal, als je huurtoeslag zou krijgen.
pi_193072131
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
Dat ligt er maar net aan.
Eet je appels en peren, seizoensgroentes, gehakt en kipfilet en bv hummus en pindakaas op brood? Dan kan het best prima voor 150 per maand in je eentje.
Eet je regelmatig duur vlees en exotische dingen, dan wordt het duurder ja.
pi_193072133
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dan zit je er ruim overheen lijkt me.
Nou, ik vind het wel een normaal bedrag voor een alleenstaande.
pi_193072158
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan.
Eet je appels en peren, seizoensgroentes, gehakt en kipfilet en bv hummus en pindakaas op brood? Dan kan het best prima voor 150 per maand in je eentje.
Eet je regelmatig duur vlees en exotische dingen, dan wordt het duurder ja.
Ligt ook aan de supermarkt of markt waar je boodschappen doet etc. Maar goed, om jezelf nou van alles te ontzeggen om 50 euro per maand te besparen, ik zou het niet doen. Ik zou dan solliciteren voor iets waar ik meer kan verdienen (en dat lijkt me niet onrealistisch).
  maandag 11 mei 2020 @ 21:06:59 #132
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_193072214
Even met wat ik zo gelezen heb:

Hier geeft de berekening aan dat je 100 euro huurtoeslag zou krijgen met 1550 netto/1680 bruto/21000 per jaar. Hoe komt het dat je die niet krijgt?
Prrrrr
pi_193072258
Natuurlijk TS geeft geld uit aan dingen die niet nodig zijn (boetes, werkkleding), maar op zich vind ik zijn bedragen, op die hobby's na, niet super hoog. En de een geeft zijn geld uit aan hobby, en de ander gaat graag op vakantie. Echter vind ik als je 80 euro per maand uit kan geven aan hobby's niet dat je een beknibbeld leven hebt. Genoeg gezinnen of mensen die helemaal geen geld overhouden voor hobby's.
Ik ben wel benieuwd TS ,wat is je hobby die zo duur is?
pi_193072674
Ik kom niet aan de 220 per maand aan boodschappen en gooi echt wel dingen in mn mandje waar ik trek in heb.
Boodschappen budgetteren is een kwestie van boodchappenlijstjes, eetplanningen en rekening houden met aanbiedingen. Wasmiddel is nu 1+1 bij de ah. Met 2 van die flessen kun je als alleenstaande praktisch een jaar voorruit.
Kruidvat heeft regelmatig ook scherpe aanbiedingen wat betreft verzorgingsspul.

En de lekkere trek? Koffie en een koek of iets fris is begrijpelijk. Maar ook achterlijk duur aan de snelweg.

Maar de 50 euro boetes: ik heb ff een uitzendwerk gedaan waarbij ik post opende en verwerkte, dus ook de verkeersboetes die binnen kwamen bij dat bedrijf. Het wagenpark bestond uit zowel personenwagens en de busjes + vrachtwagens van de werkmannen.
Heel eerlijk het is echt een gedrags dingetje. Iedereen deed veel kms zelfde type wegen enz. En toch waren het altijd de zelfde die regelmatig overtredingen maakten.

50 euro voor cursussen ELKE maand: ben je voor iets specifiek aan het leren? Er is online en in de bieb heel veel info gratis verkrijgbaar.
In hoeverre zijn deze cursussen echt een goede investering die je terug gaat betalen in een beter inkomen en betere werkomstandigheden? Wat doe je nu voor werk en waar wil je heen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Roosgeluk op 11-05-2020 21:39:03 ]
pi_193073401
Ik vraag me af of mensen wel echt weten wat ze uitgeven.

Het lijkt misschien alsof ik veel uitgeef aan bepaalde dingen maar dat komt omdat ik een gemiddelde heb genomen van de afgelopen 2 jaar.

Bijv. hobby, stel iemand heeft visjes als hobby. Denkt daar weinig aan uit te geven. Maar koopt wel een keer een duur aquarium van 1000 euro(ik noem maar wat). Diegene kan denken aan de normale maanden dat 'ie voor 10 euro visvoer koopt. Of hij kan die 1000 erbij pakken en dat gemiddelde ook meenemen tot een bedrag per maand.

De laatste tijd geef ik 20,- per maand uit aan hobby. Maar vorig jaar wat grote uitgaven gedaan. Dus ik maak gewoon voor mezelf een eerlijk beeld. Als ik nu rustigaan doe dan zal dat gemiddelde dus steeds verder zakken.

Boodschappen, ik vind het knap dat jullie het voor minder kunnen. Ik eet amper vlees. Wel soms wat kant en klaar ivm rare werktijden. En ik koop zoveel mogelijk bij de groenteboer zodat ik niet halve zakken mandarijnen moet weggooien etc. Brood en bij supermarkten koop ik wel zoveel mogelijk biologisch. Met brood koop ik ook niet de goedkoopste want die smaakt me gewooon niet. Maar bij AH is het 3 broden voor 5,- op dinsdag. Verder nog nootjes en een biertje zo af en toe. Ik heb echt het gevoel dat ik weinig teveel uitgeef, maar zal er nog eens extra op letten.

50 euro cursus is ook weer een gemiddelde. Doe je eens in de 2 jaar een cursus van 1200,- dan zit je dus al aan 50,- per maand. En dat doe ik niet voor de lol maar echt omdat ik daar op lange termijn meer inkomen uit hoop te halen.

Dusja, in de meeste maanden geef ik minder uit. Maar het zijn die uitzonderingen die het gemiddelde omhoog trekken. Ook als je bijv. gemeentelijke lasten, water etc krijgt. Of een autoreparatie van 500,- etc etc.

Misschien dat veel mensen niet over lange termijn het bijhouden?
pi_193073577
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:06 schreef mspoez het volgende:
Even met wat ik zo gelezen heb:
Hier geeft de berekening aan dat je 100 euro huurtoeslag zou krijgen met 1550 netto/1680 bruto/21000 per jaar. Hoe komt het dat je die niet krijgt?
Heb het nu ook even bekeken de 2020 huurtoeslag. Het lijkt erop dat ik recht heb op 40,- per maand.
Met inkomen zat ik er een beetje naast aangezien ik vergeten was dat ik 13x per jaar salaris krijg.

De huurtoeslag gaat rap omlaag zodra je iets boven de 20k bruto per jaar aan inkomsten hebt.
  maandag 11 mei 2020 @ 22:17:47 #137
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_193073588
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:17 schreef tstile het volgende:

[..]

Heb het nu ook even bekeken de 2020 huurtoeslag. Het lijkt erop dat ik recht heb op 40,- per maand.
Met inkomen zat ik er een beetje naast aangezien ik vergeten was dat ik 13x per jaar salaris krijg.

De huurtoeslag gaat rap omlaag zodra je iets boven de 20k bruto per jaar aan inkomsten hebt.
Fijn!
Prrrrr
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:24:12 #138
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193078442
Deze TS
Je vergeet wel heel veel dingen die toevallig wel invloed hebben op je inkomsten en uitgaven.

|:(

Vergeten te stoppen bij rood licht bijvoorbeeld :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_193078608
Ik geef ruim 300 p/m uit aan eten :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:41:05 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193078654
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:36 schreef Mortaxx het volgende:
Heb je dezelfde klacht als TS, dat je te weinig kunt sparen?
pi_193078735
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je dezelfde klacht als TS, dat je te weinig kunt sparen?
Nee stoppen met roken helpt daar wel bij

Maar als ik hier lees dat mensen het met 150 per maand doen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193078779
Maar nu wordt er hier waarschijnlijk flink getrolld. Ts aanvallen op z'n telefoon abonnement van 27 terwijl hij geen vast internet/tv heeft slaat nergens op. Dat is gewoon eerste levensbehoefte
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193078850
Oh, dus ipv de ¤60 per maand uit de OP blijkt dat je (naast wat onnodige en ruime uitgaves) ¤275 per maand overhoudt om te sparen. Zielig hoor, dat is echt sappelen
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:59:13 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193078944
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:48 schreef Mortaxx het volgende:
Maar nu wordt er hier waarschijnlijk flink getrolld. Ts aanvallen op z'n telefoon abonnement van 27 terwijl hij geen vast internet/tv heeft slaat nergens op. Dat is gewoon eerste levensbehoefte
Tja, TS snapt het ook nog steeds niet, we gaan het dan jou ook niet uitgelegd krijgen.
pi_193079080
Puur ter info, wij doen voor 225 p/m boodschappen voor 2 personen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_193079183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Dat vind ik knap, echt knap. Ik heb redelijk wat ervaring met besparen en zuinig aan doen, maar dat bedrag zou me niet lukken en ik voel me ook gezegend dat het niet meer hoeft.
pi_193079214
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat vind ik knap, echt knap. Ik heb redelijk wat ervaring met besparen en zuinig aan doen, maar dat bedrag zou me niet lukken en ik voel me ook gezegend dat het niet meer hoeft.
We eten niet dagelijk vlees, dat scheelt al veel.
Verder kopen we wel gewoon waar we trek in hebben. Indien mogelijk zoveel mogelijk huismerk (Lidl en AH).
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_193079359
Waarom zegt iedereen sappelen :D
Nog nooit van gehoord ;(
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:26:39 #149
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193079375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Oef, denk niet dat dit mogelijk is voor ons.
Zou het eigenlijk een keer bij moeten houden.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:29:43 #150
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193079442
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Oef, denk niet dat dit mogelijk is voor ons.
Zou het eigenlijk een keer bij moeten houden.
Bij internetbankieren kan je het wel goed zien. Dat is dan wel inclusief wc-papier en shampoo en zo.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:59:15 #151
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193079930
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:29 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Bij internetbankieren kan je het wel goed zien. Dat is dan wel inclusief wc-papier en shampoo en zo.
Soms van mijn rekening, soms die van haar, soms cash.
Geeft op dit moment geen goed overzicht. Moet ik wel eens doen, om te kijken waar we kunnen besparen. Behalve op de auto.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:12:15 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193080132
Ik geef zo'n 180p/m uit aan boodschappen voor een persoon denk ik. Dan ben ik nog redelijk zuinig vind ik. Tuurlijk kan het goedkoper als ik voor huismerken kies oid.

Als je gezond en gevarieerd wil eten dan denk ik dat daar wel een redelijk prijskaartje aan vastzit. Groente en fruit is lastig om op in te leveren, of je schrapt het en kiest voor laat ik het zo zeggen vette troep maar ik kan fout zitten.

Wellicht niet helemaal ontopic maar soit.
pi_193080684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik geef zo'n 180p/m uit aan boodschappen voor een persoon denk ik. Dan ben ik nog redelijk zuinig vind ik. Tuurlijk kan het goedkoper als ik voor huismerken kies oid.

Als je gezond en gevarieerd wil eten dan denk ik dat daar wel een redelijk prijskaartje aan vastzit. Groente en fruit is lastig om op in te leveren, of je schrapt het en kiest voor laat ik het zo zeggen vette troep maar ik kan fout zitten.

Wellicht niet helemaal ontopic maar soit.
Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.

Elke dag pasta met een blikje tomatensaus is goedkoop. Maar uiteindelijk betaal je de prijs.
pi_193080742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef tstile het volgende:

[..]

Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.

Elke dag pasta met een blikje tomatensaus is goedkoop. Maar uiteindelijk betaal je de prijs.
Ach hou toch op, ik heb nog nooit pasta met een blikje tomatensaus als avondeten hoeven eten en kwam zo’n 4 jaar geleden in mijn eentje prima met ¤150 per maand rond.
Maar ga vooral door met jezelf heel zielig vinden
pi_193080886
Mijn maandelijkse boodschappenbudget in mijn eentje is ¤140 en het lukt me eigenlijk altijd om daar rúim onder te blijven. Als in, afgelopen maand was ik maar ¤90 kwijt.
En het is niet dat ik ongezond heb gegeten, het tegendeel. Ik eet veel groente, peulvruchten, volkoren granen.

De truc is om seizoensgroenten te eten (op dit moment dus wortel, kool, prei, pompoen, enz.) en goedkoop fruit (bananen, appels, peren), om spullen in bulk te kopen (bv een grote zak gedroogde linzen, een grote zak bulgur/rijst), en om weinig kant-en-klare dingen te kopen. Zorg dat je basisvoedsel goedkoop voedsel is. Bijvoorbeeld havermout bij het ontbijt, volkorenbrood voor de lunch, 's avonds pasta/rijst/bulgur met een saus met peulvruchten en veel groente.
Ik houd zat geld over om iedere dag nootjes te kunnen snacken, en om wekelijks chocolade te kopen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:07:47 #156
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193080970
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:01 schreef Tele6 het volgende:
Mijn maandelijkse boodschappenbudget in mijn eentje is ¤140 en het lukt me eigenlijk altijd om daar rúim onder te blijven. Als in, afgelopen maand was ik maar ¤90 kwijt.
En het is niet dat ik ongezond heb gegeten, het tegendeel. Ik eet veel groente, peulvruchten, volkoren granen.

De truc is om seizoensgroenten te eten (op dit moment dus wortel, kool, prei, pompoen, enz.) en goedkoop fruit (bananen, appels, peren), om spullen in bulk te kopen (bv een grote zak gedroogde linzen, een grote zak bulgur/rijst), en om weinig kant-en-klare dingen te kopen. Zorg dat je basisvoedsel goedkoop voedsel is. Bijvoorbeeld havermout bij het ontbijt, volkorenbrood voor de lunch, 's avonds pasta/rijst/bulgur met een saus met peulvruchten en veel groente.
Ik houd zat geld over om iedere dag nootjes te kunnen snacken, en om wekelijks chocolade te kopen.
Indrukwekkend.
Waar doe je dan zoal boodschappen?
pi_193081002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Indrukwekkend.
Waar doe je dan zoal boodschappen?
Ik koop peulvruchten, currypasta, tofu en kokosmelk bij de toko. Kruiden bij de Turk. De rest simpelweg bij de Jumbo om de hoek.

Ik heb ook gewoon een goedkope smaak, hoor. Ik eet geen vlees of zuivel, ik proef het verschil niet tussen de goedkoopste sojamelk/tomaten/hummus/diepvriesboontjes en duurdere en mijn lievelingsbrood is volkoren tijgerbrood dus ook niet bepaald de duurste optie. :P
pi_193082786
Met 2x per dag een broodmaaltijd en 1x warm, verder fruit of een snackje is 5 euro per dag uitgeven aan eten prima mogelijk.
Maar dan is het inderdaad niet voorgesneden, luxe, exotisch en/of overdadig.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:47:59 #159
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193083308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik koop peulvruchten, currypasta, tofu en kokosmelk bij de toko. Kruiden bij de Turk. De rest simpelweg bij de Jumbo om de hoek.

Ik heb ook gewoon een goedkope smaak, hoor. Ik eet geen vlees of zuivel, ik proef het verschil niet tussen de goedkoopste sojamelk/tomaten/hummus/diepvriesboontjes en duurdere en mijn lievelingsbrood is volkoren tijgerbrood dus ook niet bepaald de duurste optie. :P
Geen vlees scheelt natuurlijk nogal.
Moet dat eigenlijk ook doen.

Ik vind de toko eigenlijk schrikbarend duur. De Turk voor kruiden, altijd. Helaas is de rest van hun aanbod meestal rotte rommel. Zaterdag op de markt kun je wel wat halen qua groenten en fruit, maar dan moet je het ook binnen 2 dagen opeten, anders is het niet meer bruikbaar.
pi_193083501
quote:

[..]

Moet je eens kijken wat je voor voedingsmiddelen allemaal kan kopen op de markt.
De belangrijkste voeding zijn je groentes, bij de meeste Turkse winkels en markten ben je minimaal 2x zo goedkoop uit als bij supermarkten. Je kan prima gezond eten voor weinig geld imo.
Faka G
pi_193083567
quote:
Ik ook zoiets. Net even gekeken en zat vorige maand op 270 aan boodschappen (wel inclusief waspoeder, wc papier en alle andere huishuidelijke meuk).
Al hoef ik daar niet op te besparen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193083846
220 euro voor boodschappen in je eentje?
Daar kan wel 50 euro af. Die boete is ook onzin. Elke maand 140 euro voor kleding ed? En wat zijn onvoorziene vaste lasten?
pi_193084190
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Geen vlees scheelt natuurlijk nogal.
Moet dat eigenlijk ook doen.

Ik vind de toko eigenlijk schrikbarend duur. De Turk voor kruiden, altijd. Helaas is de rest van hun aanbod meestal rotte rommel. Zaterdag op de markt kun je wel wat halen qua groenten en fruit, maar dan moet je het ook binnen 2 dagen opeten, anders is het niet meer bruikbaar.
Misschien verschilt dat per toko. Gedroogde peulvruchten zijn bij mijn toko in ieder geval echt goedkoper dan bij de supermarkt, en kokosmelk ook (ook omdat je grotere verpakkingen kunt kopen die dan minder duur zijn).
De komkommers en paprika's van de Turk zijn inderdaad over het algemeen erg slapjes... Pompoen, zoete aardappel en uien gaan dan weer wel prima daar, is mijn ervaring. Maar ook daar geldt dat iedere Turkse winkel weer anders is. :)
De markt bij mij in de buurt is óf biologische geitenwollensokken onbetaalbare zooi, óf goedkope dingen die op het randje van rot zitten. Toen ik nog met 5 huisgenoten woonde, gingen we snel genoeg door onze groenten heen dat het wel zin had om naar de markt te gaan, maar voor in mijn eentje schiet het niet op.
pi_193085686
Ah ik lees dat TS biologisch eet. Dan ben je idd veel kwijt. En daarnaast veel kant en klaar koopt. Daar betaal je idd ook voor.

Bepaalde gerechten kook in in bulk, zoals nasi, paella, pastasaus enz. En die zijn prima per portie in te vriezen voor de geen tijd of zin momenten. Stamppot is ook goed in te vriezen, maar ben ik zelf minder fan van stamppot.

Groenten kun je ook uit de diepvries kopen, met bijv. bloemkool/brokolie of spinazie loop je niet tegen aan dat een verpakking vers te veel is.
pi_193085767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:06 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Ik ook zoiets. Net even gekeken en zat vorige maand op 270 aan boodschappen (wel inclusief waspoeder, wc papier en alle andere huishuidelijke meuk).
Al hoef ik daar niet op te besparen.
Heb ik ook en geef dan nog iets meer uit

Maar 10 per dag om te eten is toch helemaal niet veel

Die mensen die het voor de helft doen eten vast pasta met ketchup
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193085771
Zo, net boodschappen gedaan voor de week. Durf alleen niet meer te posten hier :D
pi_193085784
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:13 schreef tstile het volgende:
Zo, net boodschappen gedaan voor de week. Durf alleen niet meer te posten hier :D
Wat was je kwijt? ;)
pi_193085855
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:14 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat was je kwijt? ;)
Bij de groentewinkel 25,- Misschien door de kersen en de kaas...
Bij de Aldi 25,- het wc papier was in de aanbieding en 2 maaltijdsalades voor op werk gekocht
Toen nog naar de AH dat was 10,- voor brood en de 3e maaltijdsalade.

60 euro totaal.... misschien toch wat teveel ingeladen

Daarna nog even gezondigd door bij de Hema een polo voor 12,50 te kopen om op werk te dragen waar de kleding snel slijt.

Ga weer een dure maand tegemoet :P
pi_193085926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef tstile het volgende:

[..]

Bij de Aldi 25,- het wc papier was in de aanbieding en 2 maaltijdsalades voor op werk gekocht

Daarna nog even gezondigd door bij de Hema een polo voor 12,50 te kopen om op werk te dragen waar de kleding snel slijt.

Niet teveel maar verkeerde keuzes ...die maaltijdsalades zijn tering duur altijd ..en wat zit erin wat gore kleverige pasta ..een eitje en sla waarde van nog geen 50 cent
Ik zwaai naar dieren.
pi_193086988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Niet teveel maar verkeerde keuzes ...die maaltijdsalades zijn tering duur altijd ..en wat zit erin wat gore kleverige pasta ..een eitje en sla waarde van nog geen 50 cent
Zeg maar gerust domme keuzes. Maaltijdsalades, wat is dat een gore crap zeg. Maak gewoon je eigen salade. :r.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 18:16:05 #171
16180 crew  CoolGuy
pi_193087083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef tstile het volgende:

[..]

En maar klagen 8)7
pi_193087252
Aangezien veel mensen binnenkort hun baan kwijt zijn buiten hun eigen schuld om mag TS blij zijn. Die zit in een goedkoop huurhuis en zingt het we even uit.

Wacht maar tot al die gezinnen met kooohuizen en jaren aan betaalde belasting hun huis mogen verkopen om in aanmerking te komen voor bijstand.

Uiteraard kan TS daar helemaal niets aan doen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Met vaste lasten van 2000¤ is het vee moeilijker rondkomen zonder werk. Of met slecht betaald werk.
Whatever...
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:25:41 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_193087276
Ik snap zo iig wel dat je weinig overhoudt :+
disclaimer
pi_193087313
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:25 schreef SQ het volgende:
Maar dat is het nou juist, hij houdt helemaal niet weinig over, ondanks dat soort (aankoop)gedrag, hij dacht alleen dat hij ¤60 overhield, maar dat blijkt ¤275 te zijn.
pi_193087323
Als je de dingen voor een salade los koopt lijk je duurder uit, maar daar kun je wel meer keer dan 1x van eten.

En je hebt echt niet elke maand nieuwe kleren nodig voor dat bedrag.

Een hobby voor 80 euro per maand is wel een luxe. En ik snap dat je die luxe wilt, maarja dat is wel keuzes maken.
Wat is je hobby en zijn daar goedkopere alternatieven voor?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:28:46 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_193087330
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar dat is het nou juist, hij houdt helemaal niet weinig over, ondanks dat soort (aankoop)gedrag, hij dacht alleen dat hij ¤60 overhield, maar dat blijkt ¤275 te zijn.
Oh dat kan, ben nog niet helemaal bijgelezen.
disclaimer
pi_193087392
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:25 schreef SQ het volgende:
Ja inderdaad!
Als het je gaat om gemak: met één verspakket kan je drie maaltijden maken voor de prijs van één kant en klaarmaaltijd! Toegegeven, soms moet je daar nog de koolhydraten en evt vlees bij maken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:36:05 #178
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_193087449
Download too good to go eens. Kan je veel geld schelen.
Wakadoodle!
pi_193087459
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door -Straw- op 13-05-2020 07:50:50 ]
pi_193087472
quote:

[..]

Grotere porties maken. Meerdere dagen van eten.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:07:16 #181
36461 Joppy
geen colaboy
pi_193088068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:00 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Moet je eens kijken wat je voor voedingsmiddelen allemaal kan kopen op de markt.
De belangrijkste voeding zijn je groentes, bij de meeste Turkse winkels en markten ben je minimaal 2x zo goedkoop uit als bij supermarkten. Je kan prima gezond eten voor weinig geld imo.
Ik lees deze tip wel vaker in soortgelijke topics. En als alleenstaande, fulltime werkende, wonende in een middelgrote plaats cq zielloze uitbreidingswijk, vraag ik mij altijd af waar al die markten zijn? En wanneer ik daar heen zou moeten gaan?

Ik weet dat er hier in het centrum op maandagochtend een marktje is, maarja dan ben ik aan het werk. 's Avonds is hier geen markt open. Op zaterdag is in een iets verderop gelegen grotere plaats wel een markt, maar 1x per week is voor versproducten niet ideaal. Nog afgezien van het hoge parkeertarief wat het voordeel weer onderuit haalt.
Let the beat control your body!
pi_193088150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:36 schreef IkEetSlakken het volgende:
Download too good to go eens. Kan je veel geld schelen.
Ik denk het niet eigenlijk. In die pakketten van TGTG zitten meestal vooral luxeproducten en niet echt basis voedingsmiddelen. Vooral dingen die je eigenlijk niet echt nodig had. Ik zou zeggen dat de beste manier om geld te besparen is: stoppen met geld uitgeven aan dingen die je niet nodig hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:07 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik lees deze tip wel vaker in soortgelijke topics. En als alleenstaande, fulltime werkende, wonende in een middelgrote plaats cq zielloze uitbreidingswijk, vraag ik mij altijd af waar al die markten zijn? En wanneer ik daar heen zou moeten gaan?

Ik weet dat er hier in het centrum op maandagochtend een marktje is, maarja dan ben ik aan het werk. 's Avonds is hier geen markt open. Op zaterdag is in een iets verderop gelegen grotere plaats wel een markt, maar 1x per week is voor versproducten niet ideaal. Nog afgezien van het hoge parkeertarief wat het voordeel weer onderuit haalt.
Het hangt heel erg van je omstandigheden af of een markt zinnig voor je is. In mijn woonplaats staan er vooral van die hippe biologische streekvoedsel-kramen op de markt. Je betaalt je blauw. Schiet ook niet op dus.
Ik denk dat de beste manier om te besparen op verse producten is om de varianten te kiezen die goedkoper zijn, zoals dat je in de winter goedkoop prei en wortelen kunt eten en de courgettes in de zomer weer goedkoper zijn. :)
pi_193088252
quote:

[..]

Hier is er een weekmarkt voor mij op loopafstand en het is er altijd stervensdruk, maar ik vind de prijzen vergelijkbaar met een Albert Heijn en groenteboer, dus ik haal er niks. Gewoon groente en fruit van de Aldi en Lidl werkt voor mij beter en zoveel mogelijk met de seizoenen mee eten
pi_193088445
Ik vind voeding op de markt niet altijd ok. Het komt vaak voor dat je fruit en groenten heel goedkoop kan kopen, maar dan gaat het niet langer mee dan 2 dagen. Dan wordt het dus duurkoop.

Alles zelf pakken en voelen, geen voorgemaakte zakken of bakjes pakken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:29:17 #185
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_193088618
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk het niet eigenlijk. In die pakketten van TGTG zitten meestal vooral luxeproducten en niet echt basis voedingsmiddelen. Vooral dingen die je eigenlijk niet echt nodig had. Ik zou zeggen dat de beste manier om geld te besparen is: stoppen met geld uitgeven aan dingen die je niet nodig hebt.
[..]

Het hangt heel erg van je omstandigheden af of een markt zinnig voor je is. In mijn woonplaats staan er vooral van die hippe biologische streekvoedsel-kramen op de markt. Je betaalt je blauw. Schiet ook niet op dus.
Ik denk dat de beste manier om te besparen op verse producten is om de varianten te kiezen die goedkoper zijn, zoals dat je in de winter goedkoop prei en wortelen kunt eten en de courgettes in de zomer weer goedkoper zijn. :)
Geen idee wat jij altijd voor pakketten hebt dan... Maar ik haal wekelijks een pakket bij de bakker en dan ben ik voor ofwel 3,99 of 4,99 voor een hele week klaar qua brood. Verder zitten er bij de supermarkt vaak ook groente pakketjes bij om te roerbakken en ook wel vaak salade/sla of maaltijdsalades. Maaltijdsalades zijn dan wellicht wat luxer, maar die koopt ts nu voor t volle pond.
Wakadoodle!
pi_193091177
quote:

[..]

In Rotterdam is er dinsdag en zaterdag markt. Ik werk zelf ook dus koop op zaterdag dan vaak groenten voor die week.
Als je goed kijkt wat je koopt kun je er meestal goed een week mee doen.
Soms moet je eens wat weg gooien maar als ik bv 2 avocado's weg moet gooien uit een zak van 8-10 die ik voor ¤1 gekocht heb vind ik niet dat ik mag klagen :9
Faka G
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:34:33 #187
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193099506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:03 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

In Rotterdam is er dinsdag en zaterdag markt. Ik werk zelf ook dus koop op zaterdag dan vaak groenten voor die week.
Als je goed kijkt wat je koopt kun je er meestal goed een week mee doen.
Soms moet je eens wat weg gooien maar als ik bv 2 avocado's weg moet gooien uit een zak van 8-10 die ik voor ¤1 gekocht heb vind ik niet dat ik mag klagen :9
Dan heb jij er of oog voor, of ze hebben betere waar bij jou.
Die avocadopakketten vertrouw ik niet meer. Als er 1 op de 5 bruikbaar is, is het veel _O-
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:17:19 #188
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_193100089
na twee paginas gestopt met lezen, maar tcoh even iets zeggen:

je vind het vooral erg dat je dit hebt, geloof ik. kan ik je even bij helpen.

ik zit arbeidsongeschikt in de bijstand, dat is 997 per maand plus huur en zorgtoeslag.
al die dingetjes die jij nog doet om je leven dragelijk te maken, doe ik allang niet meer. geen hobbie, snacken, netflix, auto, kleding, helemaal niks meer. alleen maar eten.

af en toe wat kleding van de kringloop, ik heb wel de goedkoopste internet, en daar doe ik het mee. t went wel hoor, ben best gelukkig zo. regelmatig de laatste twee weken nog maar 50 euro. maar ook dat red je wel, als het moet. ik zit nog steeds niet bij de voedselbank.

had ik maar jouw geld, gast. en je baan. je bent rijk.
pi_193100908
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dan heb jij er of oog voor, of ze hebben betere waar bij jou.
Die avocadopakketten vertrouw ik niet meer. Als er 1 op de 5 bruikbaar is, is het veel _O-
Ja je moet wel even goed kijken en als het weer mag voelen :9
Maar zelfs op jou manier heb je alsnog 2 goede avocado's voor die ¤1. Dat is alsnog beter dan de ¤2,80 die ze er in de winkel voor vragen en dus alsnog de moeite waard. Het is niet chill om te moeten zoeken ed. Maar je kan er wel goed mee besparen en ook wat duurdere producten voor een goede prijs vinden om een goed en gevarieerd eetpatroon aan te kunnen houden :)

En @ TS: eens met hierboven. Je hebt het beter dan 90% van de wereldbevolking. Je hebt eten, een woning, een hobby waar je geld voor over kan houden, kleding en geld om stomme dingen te doen (boetes, snacken) je hebt het dus eigenlijk best goed. Je kan je altijd blijven vergelijken met mensen die het beter hebben maar daar ga je zelf niet gelukkiger van worden.
Faka G
pi_193100959
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Veel meer zelfs.

Ik heb zijn vaste lasten waar je echt niet onderuitkomt bij elkaar op geteld. (Vooral uit zijn lijstje het bovenste gedeelte)

En kwam slechts op 714 euro uit. Dan hebbik de auto niet. Anders is het 849. Dan heb ik geen hobbys, boodschappen, cursus voor werk (waarom betaal je die zelf als het verplicht is?), alles gerekend.

Maar dan heb je dus ¤1650 - ¤849 = ¤801 vrij te besteden bedrag. Daar kun je dus je boodschappen voor doen en alles wat je verder maar wilt.

Het is niet dat TS het niet kan besteden maar niet kijkt naar wat hij vrij te besteden heeft en hoe dat gedeelte uit geeft. Zijn vaste lasten zijn zelfs erg laag naar mijn mening.
pi_193101496
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:12 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Veel meer zelfs.

Ik heb zijn vaste lasten waar je echt niet onderuitkomt bij elkaar op geteld. (Vooral uit zijn lijstje het bovenste gedeelte)

En kwam slechts op 714 euro uit. Dan hebbik de auto niet. Anders is het 849. Dan heb ik geen hobbys, boodschappen, cursus voor werk (waarom betaal je die zelf als het verplicht is?), alles gerekend.

Maar dan heb je dus ¤1650 - ¤849 = ¤801 vrij te besteden bedrag. Daar kun je dus je boodschappen voor doen en alles wat je verder maar wilt.

Het is niet dat TS het niet kan besteden maar niet kijkt naar wat hij vrij te besteden heeft en hoe dat gedeelte uit geeft. Zijn vaste lasten zijn zelfs erg laag naar mijn mening.
Het inkomen is nog hoger, want hij krijgt per 4 weken betaald, dus zijn maandsalaris is niet ¤1550 maar ¤1679 en hij meldt ook nog dat hij ¤40 huurtoeslag krijgt. Dus ¤1679 plus ¤100 zorgtoeslag plus ¤40 huurtoeslag is ¤ ¤1819.
Maar hij is wel zielig hoor
pi_193101693
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 13:02 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Het inkomen is nog hoger, want hij krijgt per 4 weken betaald, dus zijn maandsalaris is niet ¤1550 maar ¤1679 en hij meldt ook nog dat hij ¤40 huurtoeslag krijgt. Dus ¤1679 plus ¤100 zorgtoeslag plus ¤40 huurtoeslag is ¤ ¤1819.
Maar hij is wel zielig hoor
Ik heb het bedrag uit de OP gehaald ;) Dacht dat hij zei dat hier zorgtoeslag in zat.

Maargoed punt van ons is wel duidelijk ;)
  woensdag 13 mei 2020 @ 16:22:56 #193
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193104546
Misschien nog een tip, TS.

Wij hebben hier een Poolse supermarkt. Nou is die niet echt goedkoop, maar het is een winkel die geregeld producten afprijst omdat de tegen de houdbaarheidsdatum aan liggen.

Net een pak pierogi gehaald voor 49 cent. Een eenpersoonsmaaltijd (stuk vlees, aardappels en wat groentjes in saus) voor 79 cent en een pak krokante kip met wat kaas, voor 1,49. Kost weinig, toch weer een paar maaltijden (al moet je wel wat groenten erbij kopen dan).
pi_193106971
In de financiële melee komen is vaak gewoon je eigen schuld. Je hoeft niet altijd juiste keuzes te maken, maar je moet in het leven gewoon zorgen dat je niet de foute keuzes maakt. En ja ik ben een zware VVD aanhanger :9
Ik ben ook maar een mens
pi_193142886
Als ik je lijstje zo bekijk hoef je helemaal niet op een houtje te bijten TS, je moet gewoon wat slimmere keuzes maken.

- Boetes kun je natuurlijk sowieso voorkomen door je gewoon aan de regels te houden
- Giften 30 p/maand terwijl je zelf 80 overhoud? Serieus?
- Bellen voor 27 euro per maand? Ik bel unlimited voor nog geen tientje, sim only.
- Snacken 23 euro? Je kunt toch ook gewoon snacks in bulk bij de super kopen? Een ijsje los bij een tankstation kost al gauw een paar euro, als je een doos koopt bij de super heb je voor 30 cent een ijsje.
- Maaltijdsalades idem dito. Je gaat toch geen 3-5 euro betalen voor een paar blaadjes sla en een ei als je toch al krap zit? Als je maaltijden mee moet nemen naar je werk kook je beter gewoon in één keer 4-5 porties en zet je ze in de koeling of vries je ze in. Dan kun je de ingrediënten groot inkopen wat ook weer minder kost en je hoeft maar één keer te koken. Scheelt tijd, geld en energie.
pi_193143805
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:45 schreef littlemindy het volgende:
Als ik je lijstje zo bekijk hoef je helemaal niet op een houtje te bijten TS, je moet gewoon wat slimmere keuzes maken.

- Boetes kun je natuurlijk sowieso voorkomen door je gewoon aan de regels te houden
- Giften 30 p/maand terwijl je zelf 80 overhoud? Serieus?
- Bellen voor 27 euro per maand? Ik bel unlimited voor nog geen tientje, sim only.
- Snacken 23 euro? Je kunt toch ook gewoon snacks in bulk bij de super kopen? Een ijsje los bij een tankstation kost al gauw een paar euro, als je een doos koopt bij de super heb je voor 30 cent een ijsje.
- Maaltijdsalades idem dito. Je gaat toch geen 3-5 euro betalen voor een paar blaadjes sla en een ei als je toch al krap zit? Als je maaltijden mee moet nemen naar je werk kook je beter gewoon in één keer 4-5 porties en zet je ze in de koeling of vries je ze in. Dan kun je de ingrediënten groot inkopen wat ook weer minder kost en je hoeft maar één keer te koken. Scheelt tijd, geld en energie.
Hij zit helemaal niet krap, hij houdt naast die (onzinnige) uitgaves ¤275 over, hij was wat dingen ‘vergeten’ te vermelden
pi_193143821
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 15:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hij zit helemaal niet krap, hij houdt naast die (onzinnige) uitgaves ¤275 over, hij was wat dingen ‘vergeten’ te vermelden
Misschien toch een trol topic _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_193146213
quote:

[..]

Loop eens een turkse/marokkaanse toko binnen. Ook al ziet het er van buiten niet uit, je zal versteld staan van de kwaliteit en de prijs :9
  vrijdag 15 mei 2020 @ 19:47:36 #199
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_193146721
Tja TS, onder modaal zit je als alleenstaande netto gewoon op bijstand. De beste oplossing is om gewoon niet meer te sparen. Als de boel in de soep loopt pak je gewoon een uitkering.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 20:40:47 #200
36461 Joppy
geen colaboy
pi_193147693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:22 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Loop eens een turkse/marokkaanse toko binnen. Ook al ziet het er van buiten niet uit, je zal versteld staan van de kwaliteit en de prijs :9
Die heb ik ook niet in de buurt. Voor mij maakt het verder niet uit, ik hoef niet elk dubbeltje om te draaien. Het ging mij er meer om, dat heel vaak in dit soort topics de markt (of turkse winkels) wordt genoemd, terwijl dat voor heel veel mensen eigenlijk geen optie is.
Let the beat control your body!
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 20:41:38 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193147709
Haal altijd fruit bij zulke tentjes. Is gewoon leuk. Goedkoper dan de supermarkt maar niet per se goedkoper dan de markt.
pi_193148215
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:47 schreef Nobu het volgende:
Tja TS, onder modaal zit je als alleenstaande netto gewoon op bijstand. De beste oplossing is om gewoon niet meer te sparen. Als de boel in de soep loopt pak je gewoon een uitkering.
Dat is leuk als je geen spaargeld hebt. Zodra je een leuk centje hebt staan dan kan je niet achteloos de bijstand in gaan want dan moet je eerst je spaargeld opvreten.
pi_193148799
Als je blijkbaar ook gewoon aardig wat spaargeld hebt dan hoef je toch niet te zeuren dat je niet kan sparen? :+
Faka G
pi_193155537
quote:
Same here. Ook in mijn eentje.
pi_193155787
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:10 schreef Paszzz het volgende:

[..]

Same here. Ook in mijn eentje.
Want a brownie? :')
pi_193155870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:27 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Want a brownie? :')
?
pi_193155924
Meer gaan verdienen. Ik welke sector werk je? En serieus, je werkgever betaalt cursussen die je voor je werk nodig hebt niet?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:19:55 #208
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193158142
quote:
Hoe zou het eruit zien hebben wanneer we Groen Links hadden gestemd?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:26:30 #209
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_193158240
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:06 schreef tstile het volgende:

[..]

Dat is leuk als je geen spaargeld hebt. Zodra je een leuk centje hebt staan dan kan je niet achteloos de bijstand in gaan want dan moet je eerst je spaargeld opvreten.
Daarom moet je ook niet sparen he. :')
pi_193158469
Er zijn apps (bijvoorbeeld goodbudget) die werken obv het fysieke envelopjessysteem, dat veel mensen in de generatie van mijn ouders fysiek toepasten. Wat je ook terug ziet in die Brabantia kistjes van vroeger:

Door eerst inzicht te krijgen in je kosten en het geld wat binnenkomt kun je dat in verhouding tot elkaar verdelen. Dus bijvoorbeeld 40% aan wonen, 15 procent aan verzekeringen, 15 procent aan vervoer en de overige 30% aan vrij besteden (behoorlijk versimpeld uiteraard). Welke inkomsten je dan ook binnenkrijgt (of het nu uit werk is of een geldbedrag kado of een teruggave van het een of ander, WAT DAN OOK) verdeel je volgens die verdeelsleutel over de potjes. Kosten uit een bepaalde categorie gaan dan ook uit het juiste envelopje. Dit geeft je gewoon veel meer inzicht in waar je geld naar toe gaat en hoeveel "speel" ruimte je ook hebt.

Jij zou vooral geholpen zijn met meer inkomen, je zit wel echt aan de bodem, dus dat lijkt me niet heel onmogelijk?

Eerst te verdelen over de verschillende envelopjes wordt het veel tastbaarder wat er binnen komt en waar dat vervolgens aan uitgegeven wordt. Het kan ook meer rust geven wanneer je dus budgetteert voor onvoorzien en je hebt beter inzichtelijk hoeveel last je gaat hebben van dat ijsje bij het tankstation.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193158753
quote:

[..]

Dit ken ik... was bij mij gemiddeld EUR 200 per maand.. soms meer.
Nu zit ik op 0... terwijl ik nog steeds niet treuzel.
Ik was hier...
pi_193158785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:06 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Dit ken ik... was bij mij gemiddeld EUR 200 per maand.. soms meer.
Nu zit ik op 0... terwijl ik nog steeds niet treuzel.
Zeg dan gelijk even hoe...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_193159132
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Opletten of er iets langs de vangrail staat ;)
Ik was hier...
pi_193159164
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Flitsmeister is je vriend. Afgelopen 150k kilometers geen boete gehad.
pi_193159178
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:38 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Flitsmeister is je vriend. Afgelopen 150k kilometers geen boete gehad.
Die gebruik ik niet eens meer.. als je een beetje goed om je heen kijkt dan zie je ze goed staan.
Ik was hier...
pi_193160327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:39 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Die gebruik ik niet eens meer.. als je een beetje goed om je heen kijkt dan zie je ze goed staan.
Had recent dat ze direct achter een viaduct stonden zodat je ze onmogelijk kon zien.
pi_193160382
Overigens kun je met veel bankier apps tegenwoordig ook goed categoriseren. Geeft je eventueel ook inzicht. Bijvoorbeeld over een heel jaar.
Whatever...
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:21:48 #218
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193160500
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:16 schreef Spanky78 het volgende:
Overigens kun je met veel bankier apps tegenwoordig ook goed categoriseren. Geeft je eventueel ook inzicht. Bijvoorbeeld over een heel jaar.
Ik durf niet te kijken :D
pi_193160514
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik durf niet te kijken :D
Dat zegt ook wel iets denk >:)
Whatever...
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:24:06 #220
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193160533
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat zegt ook wel iets denk >:)
Bij Duo ook gedaan uiteindelijk, maar daardoor uiteindelijk wel een plan gemaakt om daar mee aan de slag te gaan. Het is echt schandalig uit de klauwen gelopen.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:29:00 #221
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193160596
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Bij Duo ook gedaan uiteindelijk, maar daardoor uiteindelijk wel een plan gemaakt om daar mee aan de slag te gaan. Het is echt schandalig uit de klauwen gelopen.
Dikke schulden gemaakt?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:31:47 #222
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193160660
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dikke schulden gemaakt?
Tuutlijk.
pi_193160695
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ja, dat kan je nog jaren achtervolgen. Ik had gelukkig niet zo veel, en betaal dat rustig af. Bijna klaar. Maar als ik mensen hoor die met 60-70k moeten starten. Kolere, die betalen 15 jaar lang 200-250 netto per maand. Dat is veel geld.
Whatever...
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:37:05 #224
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193160758
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, dat kan je nog jaren achtervolgen. Ik had gelukkig niet zo veel, en betaal dat rustig af. Bijna klaar. Maar als ik mensen hoor die met 60-70k moeten starten. Kolere, die betalen 15 jaar lang 200-250 netto per maand. Dat is veel geld.
Ik heb enorm mazzel dat ik nu weer werk heb. Leven als single is echt heel duur. Ik probeer er nu over 7 jaar vanaf te zijn. Dus uiteindelijk 10 jaar fors minder kunnen besteden.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:37:16 #225
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193160763
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Tuutlijk.
Zonde man. ;(
Weet nog wel dat ik brief kreeg van Duo. Schrok toen best wel. Moest 15k terugbetalen. :'(
Is iets omlaag gegaan omdat ik een bachelor diploma had gehaald.
Daarna iets van 45 euro per maand aflossen, best te doen.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:40:21 #226
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193160808
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Zonde man. ;(
Weet nog wel dat ik brief kreeg van Duo. Schrok toen best wel. Moest 15k terugbetalen. :'(
Is iets omlaag gegaan omdat ik een bachelor diploma had gehaald.
Daarna iets van 45 euro per maand aflossen, best te doen.
Gaat niet eens om het geld, maar de stress die er van komt. Ik kan eigenlijk niet verhuizen voor werk, omdat ik de huur niet kan betalen in het westen.
pi_193161223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Knijters..dan mag je toch wel hopen dat je rond de 6/8k netto binnenharkt ofzo
Ik zwaai naar dieren.
pi_193161465
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Knijters..dan mag je toch wel hopen dat je rond de 6/8k netto binnenharkt ofzo
Als je 3-4k netto verdient mis je 200 euro aan duo per maand ook niet echt hoor.
pi_193161544
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:33 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Als je 3-4k netto verdient mis je 200 euro aan duo per maand ook niet echt hoor.
Vind ik best veel geld anders...ik had 8K geleend (voor zuipen en benzine :') :') :') )
Ff jaartje gespaard meteen afbetaald ben je er ook vanaf _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:40:06 #230
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193161547
quote:

[..]

Wie verdient er net zijn afstuderen nu daadwerkelijk zo veel? Zal eerder rond de 2k liggen.
pi_193161670
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wie verdient er net zijn afstuderen nu daadwerkelijk zo veel? Zal eerder rond de 2k liggen.
plus je huur 1k auto vaak al paar verzekeringen dan blijft ineens weinig over...10% van je loon weg aan duo
Ik zwaai naar dieren.
pi_193162133
quote:

[..]

God nou, daar verkeek ik me ook een beetje op ja :')
pi_193162467
quote:

[..]

Ook als je zo veel verdient is 250 euro per maand wel geld waar je de leuke dingen van kunt doen.
Whatever...
pi_193162912
quote:

[..]

Ja dan is het een grote hap uit je inkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')