Ho ho ho, ik heb daar niet voor gekozen hoorquote:Op zondag 10 mei 2020 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
Dat is de maatschappij waar we voor gekozen hebben door VVD te blijven stemmen.
Het enige waar ik maandelijks nog op kan besparen:quote:
Betere baan is een kleine kans dat dat haalbaar is aangezien ik nu al op m'n tenen loop om m'n werk vol te houden en ik best relaxt werk heb.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:54 schreef HSG-BOMBER het volgende:
En een betere baan vinden waar je meer kunt verdienen.
We? Voornamelijk het gepeupel dat tegen uitkeringen en subsidies is maar wel vooral hun hra wil ontvangen.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
Wat doe je dan? De meeste werkgevers zoeken gewoon nog personeel. Ligt wel aan je branche.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:56 schreef tstile het volgende:
[..]
Betere baan is een kleine kans dat dat haalbaar is aangezien ik nu al op m'n tenen loop om m'n werk vol te houden en ik best relaxt werk heb.
Zeker in deze tijd zal ik niet snel iets anders vinden...
Maak even een duidelijke Excel lijst. Niet een samenraapsel zoals deze.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:55 schreef tstile het volgende:
[..]
Het enige waar ik maandelijks nog op kan besparen:
boetes 50 (gemiddeld, voor m'n werk heel veel op de weg en hoe goed ik ook m'n best doe is dit toch het resultaat)
vaste lasten zou ik misschien max 30 per maand op kunnen besparen.
hobby 80, tja dat is waar ik nog enig plezier uit haal.
wijn en bier; 20, tja af en toe ff gezellig doen, dan ben ik al extreem gierig en ga ik niet naar verjaardagen
140,- geef ik gemm uit aan kleding, huis opknappen, spullen etc. Zou misschien iets minder worden als ik klaar ben met het huis. Qua kleding loop ik al in Zeeman kleding, kan bijna niet meer goedkoper....
Ik leef echt super goedkoop naar m'n idee.
Maar uiteindelijk komt het gemiddeld toch op rond de 1600 uit. Bijv. het koekblik van een autootje die ik heb moet dan in een jaar voor 600,- worden gemaakt. Voor dat geld koop je geen andere natuurlijk. Dus laat ik het maar maken. Maar een zo'n reparatie kost dus gemiddeld 50,- per maandd...
quote:Op zondag 10 mei 2020 22:57 schreef Chinless het volgende:
Nevermind. Enige tip; zorg dat je meer ga verdienen.
Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etcquote:Op zondag 10 mei 2020 22:57 schreef Chinless het volgende:
Goedkoper wonen. 1650 per maand is wel heel veel.
Ja die heb ik, maar die punten zijn de enige wat ik eruit kan halen waar nog wat te besparen valt. Voor de rest draai ik al elk dubbeltje om.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:58 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Maak even een duidelijke Excel lijst. Niet een samenraapsel zoals deze.
Met die boetes kun je je spaarbedrag bijna verdubbelen. Gewoon aan de verkeersregels houden, dat moest je toch al.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:55 schreef tstile het volgende:
[..]
Het enige waar ik maandelijks nog op kan besparen:
boetes 50 (gemiddeld, voor m'n werk heel veel op de weg en hoe goed ik ook m'n best doe is dit toch het resultaat)
vaste lasten zou ik misschien max 30 per maand op kunnen besparen.
hobby 80, tja dat is waar ik nog enig plezier uit haal.
wijn en bier; 20, tja af en toe ff gezellig doen, dan ben ik al extreem gierig en ga ik niet naar verjaardagen
140,- geef ik gemm uit aan kleding, huis opknappen, spullen etc. Zou misschien iets minder worden als ik klaar ben met het huis. Qua kleding loop ik al in Zeeman kleding, kan bijna niet meer goedkoper....
Ik leef echt super goedkoop naar m'n idee.
Maar uiteindelijk komt het gemiddeld toch op rond de 1600 uit. Bijv. het koekblik van een autootje die ik heb moet dan in een jaar voor 600,- worden gemaakt. Voor dat geld koop je geen andere natuurlijk. Dus laat ik het maar maken. Maar een zo'n reparatie kost dus gemiddeld 50,- per maandd...
Post hem dan even? Ben wel benieuwd.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:01 schreef tstile het volgende:
[..]
Ja die heb ik, maar die punten zijn de enige wat ik eruit kan halen waar nog wat te besparen valt. Voor de rest draai ik al elk dubbeltje om.
Zijn er mensen die het met minder doen? En hoe is dat dan? Dan heb je toch geen rooie cent om eens iets te doen? Dat gevoel heb ik nu al....
Tenzij misschien tekenen je hobby is en je dagenlang je kunt vermaken met een kopje thee erbij ofzo, en je vrienden wonen in de buurt zodat je geen autootje nodig hebt.
Nouja, samen dan 80,- per maand meer. Het blijft sappelen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Met die boetes kun je je spaarbedrag bijna verdubbelen. Gewoon aan de verkeersregels houden, dat moest je toch al.
Pak je vaste lasten erbij en je gaat daar ver overheen. Met die posten kun je dus 960 per jaar extra sparen.
Verder kun je kijken of je met greenwheels ofzo niet heel wat goedkoper uit bent dan je auto.
Met zo'n instelling kom je er niet.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:05 schreef tstile het volgende:
[..]
Nouja, samen dan 80,- per maand meer. Het blijft sappelen.
Ik vind het allemaal zo uitzichtloos om zo te leven.
Er is gewoon bijna niks mogelijk met zo'n inkomen. Vakantie, misschien eigen bedrijfje opzetten met spaargeld, een keer een cursus om bij te scholen etc. Dan kan je elk jaar misschien 1x iets doen van die dingen.... of nog nieteens... Toch erg?
zat er iets naast, het is 1544 wat eruit vliegtquote:Op zondag 10 mei 2020 23:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Post hem dan even? Ben wel benieuwd.
Er zullen vast wel mensen zijn die het met minder doen. 450 eu aan huur op ~1600 eu betekent dat je zo'n 1150 eu over houdt, begrijp ik dat goed? Wat doe je daarmee dan?
Nee ik las het verkeerd. Maar je hebt gewoon een laag inkomen en dat moet je omhoog halen.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:59 schreef tstile het volgende:
[..]
Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etc
Goedkoper wonen kan niet betaal nu 450 aan huur.
Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:10 schreef ZarB het volgende:
50 euro aan boetes ondanks "dat je goed je best doet". Ja sorry hoor, maar structureel boetes krijgen impliceert wel een hoop stompzinnigheid. Dat heb je gewoon zelf in de hand en als je zo'n instelling hebt van dat alles je overkomt dan gaan alle tips je hier ook niet helpen.
Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Je hebt relaxed werk. Je komt rond. Je geeft 80 euro uit aan een hobby en je hebt een auto.
Wat is er erg? Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.
Wil je meer over houden kun je kijken naar je lasten en toch wat zaken schrappen. Of zorgen dat je meer verdient.
Mwah, 12 x 50 euro is 600 euro per jaar.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef tstile het volgende:
[..]
Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.
Die 50,- gemiddeld per maand plan ik ook niet in, maar is gewoon het gemiddelde van de afgelopen tijd. Dat moet dus zeker omlaag.
Dat scheelt dan heel ietsje in de ruimte die ik heb. Al blijft het voor mijn gevoel sappelen.
Als we zeggen een boete is gemiddeld 200 dan pak jij een boete per vier maanden. Dat is vrij riant he. Ik rij nu al heel wat jaren en pak lang niet zoveel boetes dus wellicht moet je toch echt naar je rijstijl gaan kijken. Dat iemand er zich tussen drukt moet je dan al op anticiperen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef tstile het volgende:
[..]
Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.
Die 50,- gemiddeld per maand plan ik ook niet in, maar is gewoon het gemiddelde van de afgelopen tijd. Dat moet dus zeker omlaag.
Dat scheelt dan heel ietsje in de ruimte die ik heb. Al blijft het voor mijn gevoel sappelen.
Waarom krijg je geen huurtoeslag?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef tstile het volgende:
[..]
Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef ZarB het volgende:
Boodschappen en snacken apart? Voeg dat snackgedoe gewoon bij je boodschappenbudget. Dus 220 daarvoor aanhouden.
Giften en sociale uitgaven 1 budget voor maken.
Spullen, inventaris, kleding, apparaten? Vaag samenvoegsel.
Boetes reken je al als structureel: veranderen dus. Onvoorziene uitgaven? Ook nog eens, naast alle vage aparte categorietjes?
Dit doet me een beetje denken aan topics als "ik val niet af terwijl ik al 3 maanden dieet." En dan gaandeweg zo'n topic blijken er toch regelmatig zakken chips, snoep, frituur, 3 borden pasta etc per week doorheen te gaan.
Heb je die aanvullende verzekering nodig?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef tstile het volgende:
[..]
Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.
Lijkt me gewoon voor rekening van baasquote:Cursussen 50 (gemiddeld, eens in de zoveel tijd een dure cursus voor werk)
Idd, Netflix en spotify zijn best dure abonnementen, als je het allemaal zo bij elkaar optelt. Is toch weer 15-20 euro per maand, en hoe vaak of hoe bewust kijk /luister je dat nou eigenlijk?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Netflix stopzetten, series en films kan ook op een andere manier
Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:18 schreef madam-april het volgende:
Je werkt voor een baas toch? Waarom betaal je dan voor werkkleding, tools en cursussen die voor je werk zijn?
Oneens. Het is een prima leven. Als je meer wilt moet je daar zelf wat aan doen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:
[..]
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.
Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.
Ik zie heus wel dat ik kan 'overleven'. Maar gewoon leven is er amper bij.
Die dingen zijn dus niet echt noodzakelijk? En die cursussen?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:27 schreef tstile het volgende:
[..]
Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.
Dan heb jij nog een lage huur. Veel yuppen starten met een inkomen van rond de 1800 netto per maand, komen niet meer in aanraking voor sociale huur, kunnen niet kopen, en zijn aangewezen op huurprijzen van rond de 800 exclusief. Reken dan maar uit wat je dan nog overhoudt.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:
[..]
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.
Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.
Ja dat is wel erg. Zo kom je moeilijk vooruitquote:Op zondag 10 mei 2020 23:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog een lage huur. Veel yuppen starten met een inkomen van rond de 1800 netto per maand, komen niet meer in aanraking voor sociale huur, kunnen niet kopen, en zijn aangewezen op huurprijzen van rond de 800 exclusief. Reken dan maar uit wat je dan nog overhoudt.
Tuurlijk joh, het is allemaal zijn schuld.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.
Nou, dan dus niet meer onnodige troep van het tankstation halen. Het is echt niet zo ingewikkeld.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:
[..]
Jawel, allemaal de schuld van een ander. Overkomt iedereen toch?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:33 schreef madam-april het volgende:
Maar even hè, ¤50 aan boetes per maand gemiddeld dus +/- 1 boete per 4 maanden, dat betekent dat je echt heel erg vaak de verkeersregels overtreedt. Want je kunt mij niet wijsmaken dat je zoveel pech hebt dat je elke keer dat je de verkeersregels overtreedt een boete krijgt.
Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:29 schreef madam-april het volgende:
[..]
Die dingen zijn dus niet echt noodzakelijk? En die cursussen?
je wil dus alleen even klagen? Mag wel hoor. Ik zou zelf aan meerdere dingen wat doen, zoals verzekering en je boetes. Maar ja, onder modaal houd je niet heel veel over. Daar kun je niets aan doen behalve een betere baan vinden dus.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:
[..]
Het is ook sneu, dat mag ook wel gezegd worden. Helaas ben je niet de enige. En helaas zijn er ook vele die nog veel minder hebben. Klinkt flauw maar om het toch in perspectief te zettenquote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.
Cursussen is investeren om een betere baan te krijgen. Maar dat is dus een beetje ook m'n punt van het topic. Met een inkomen beneden modaal is er weinig ruimte om vooruit te komen.
Er is weinig om van te leven. Oke, ik zou nog iets kunnen besparen. Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150. Of gemiddeld 50,- per maand aan de jaarlijkse vakantie.
Ik vind het gewoon erg dat het zo sober moet allemaal.
ik vind het een eerlijk gezegd vrij kinderachtig redeneren “anderen geven x uit”, het gaat toch om jou?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.
Cursussen is investeren om een betere baan te krijgen. Maar dat is dus een beetje ook m'n punt van het topic. Met een inkomen beneden modaal is er weinig ruimte om vooruit te komen.
Er is weinig om van te leven. Oke, ik zou nog iets kunnen besparen. Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150. Of gemiddeld 50,- per maand aan de jaarlijkse vakantie.
Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150.
'Het is echt niet zo ingewikkeld ' 23,- euro per maand zet EN weinig zoden aan de dijk EN haalt alle sjeu uit het leven als je niet eens een ijsje kan halen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:32 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou, dan dus niet meer onnodige troep van het tankstation halen. Het is echt niet zo ingewikkeld.
Ja maar ja maar ja maar ja maar [insert kut smoes om slechte gedrag in stand te houden dan wel te verantwoorden] gaat je niet verder helpen.
Je klaagt dat je zo weinig hebt om van te leven. Heb je eigenlijk wel genoeg om voor te leven? Haal je bijv. wel voldoening uit je baan?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Heb je geen recht op huurtoeslag en zo?quote:Op zondag 10 mei 2020 22:59 schreef tstile het volgende:
[..]
Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etc
Dat je bepaalde dingen niet wilt, niet eerlijk vindt of niet wilt accepteren betekent niet dat het ingewikkeld is.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:39 schreef tstile het volgende:
[..]
'Het is echt niet zo ingewikkeld ' 23,- euro per maand zet EN weinig zoden aan de dijk EN haalt alle sjeu uit het leven als je niet eens een ijsje kan halen.
Ja, het is een mogelijke besparing (daarom splits ik dat ook uit). Maar dat maakt mijn punt alleen maar sterker, namelijk dat het leven aardig uitzichtloos is als je om te besparen al naar zulke dingen moet grijpen.
Dus oke, niet meer doen. Dat is dan 23,- erbij in de maand. Een dag cursus kost 200,-. Dat is dus NOOIT iets bij de kiosk halen en dan 1 dag in het jaar cursus kunnen volgen.
Het kan ja, maarre. leuk hoor
Hij zegt van niet. Misschien huurt ie een kamerquote:
Even getikt in rekenmachine en het totaal klopt met wat hij zegt uit te gevenquote:Op zondag 10 mei 2020 23:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Niet om het één of ander, maar heb je alles wel goed opgeteld?
Als jij buiten moet werken in de regen is zo'n jas dus wel noodzakelijk en dient jouw werkgever daar gewoon voor te zorgen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Nou het is wel vervelend voor je. Gelukkig heb je een zeer lage huur!quote:Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef tstile het volgende:
Nou goed, interessant dat het allemaal dus blijkbaar toch wat normaler is dan ik dacht....
Conclusie; onder modaal houdt het gewoon echt niet over.
Ik heb wel te doen met mensen die hetzelfde verdienen en meer aan huur moeten betalen.
Misschien moet ik mijn beeld bijstellen.
Ook boven modaal kun je niet uitgeven wat je wilt. Ook dan moet je keuzes maken. Het lijkt vast heel rooskleurig om (veel) meer te verdienen, maar meer salaris betekent vaak een duurder huis, een duurdere auto of eentje extra etc etc. Dus ook dan maak je keuzes en haal je niet elke dag een broodje bal bij de Shell.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef tstile het volgende:
Nou goed, interessant dat het allemaal dus blijkbaar toch wat normaler is dan ik dacht....
Conclusie; onder modaal houdt het gewoon echt niet over.
Ik heb wel te doen met mensen die hetzelfde verdienen en meer aan huur moeten betalen.
Misschien moet ik mijn beeld bijstellen.
Dit. 50 euro boetes en dan in principe gewoon zeggen 'ja, kan ik niks aan doen' is natuurlijk gewoon een beetje apart. En dan 23 euro snacken? Dus je klaagt over dat je niks overhoudt maar ondertussen gooi je wel 23 euro gewoon weg?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Oneens. Het is een prima leven. Als je meer wilt moet je daar zelf wat aan doen.
Waarom een hobby van 80 euro en 23 snacken? 50 ¤ boetes? Kom op. En boodschappen, mag best omlaag.
Als je meer over wilt houden, zul je meer discipline moeten hebben.
Overigens ziet het eruit of je het best netjes doet.
quote:Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Even getikt in rekenmachine en het totaal klopt met wat hij zegt uit te geven
Dat is echt fantastischquote:Op zondag 10 mei 2020 22:59 schreef tstile het volgende:
[..]
En nog een grotere groep die veel meer heeft.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is ook sneu, dat mag ook wel gezegd worden. Helaas ben je niet de enige. En helaas zijn er ook vele die nog veel minder hebben. Klinkt flauw maar om het toch in perspectief te zetten
100% meer sparen betekent in dit geval dat na een heel jaar hard sparen nog geen 900 euro extra overhoudt....daar koop je net een set bandjes voor een 530d voor oid en dan is het alweer op. Als je daarvoor heel het jaar extra voorzichtig moet gaan rijden en niet meer kunt snacken zou het dat mij echt niet waard zijn iig. Je moet gewoon lekker kunnen leven zonder je zorgen te hoeven maken om dit soort onnozele bedragen en ik snap dat dat niet lukt met zo'n inkomen van 3x niks.quote:Op maandag 11 mei 2020 00:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben het eens met Spanky78. 23 euro en 50 euro zijn als absolute bedragen niet zo heel veel, maar samen is dat 73 euro, wat betekent dat je volgens mij ineens 100% meer kunt gaan sparen. Als je dat het niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
Ik kan mij niet voorstellen dat TS met ¤1650 netto per maand in een 530d rond rijdt. Dus die banden zullen dan ook geen issue zijn.quote:Op maandag 11 mei 2020 01:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
100% meer sparen betekent in dit geval dat na een heel jaar hard sparen nog geen 900 euro extra overhoud....daar koop je net een set bandjes voor een 530d voor oid en dan is het alweer op. Als je daarvoor heel het jaar extra voorzichtig moet gaan rijden en niet meer kunt snacken zou het dat mij echt niet waard zijn iig. Je moet gewoon lekker kunnen leven zonder je zorgen te hoeven maken om dit soort onnozele bedragen en ik snap dat dat niet lukt met zo'n inkomen van 3x niks.
Neuh, hij refereert daarmee dan ook aan mij maar aangezien dat een auto van de zaak is kosten die banden me dus ook geen geld. Overigens is die redenering die hij aanhangt grofweg gelijk aan wat Tsdoet, en daar gaat het dus ook mis.quote:Op maandag 11 mei 2020 01:27 schreef cofi het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat TS met ¤1650 netto per maand in een 530d rond rijdt. Dus die banden zullen dan ook geen issue zijn.
Iets met spijker en kop. TS zal wat aan zijn uitgavenpatroon moeten doen. Vandaar ook de link in mijn vorige post. Het kan, maar dan moet hij het zelf willen..... en of dat gaat lukken...quote:Op maandag 11 mei 2020 01:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh, hij refereert daarmee dan ook aan mij maar aangezien dat een auto van de zaak is kosten die banden me dus ook geen geld. Overigens is die redenering die hij aanhangt grofweg gelijk aan wat Tsdoet, en daar gaat het dus ook mis.
Het is of besparen op je uitgaven, of meer inkomen genereren en het liefste beiden. TS geeft aan niet meer te kunnen verdienen. TS geeft ook aan dat ie niet meer kan besparen. Dat eerste weet ik niet, dat laatste kan ie wel. Of ie het dat waard vindt kan alleen TS zeggen maar indien hij het dat niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
Iedereen doet dit, valt echt wel mee, maar oké.quote:Op maandag 11 mei 2020 05:30 schreef halfway het volgende:
Giften ¤30?
Telefoon ¤27?
Netflix ¤12?
Boetes¤ ¤50?
Snacken ¤23?
Gast jij kunt gewoon niet met geld omgaan.
Met ruimte in t budget. Maar met 80pm over gaat de heggeschaar daar in.quote:Op maandag 11 mei 2020 08:45 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Iedereen doet dit, valt echt wel mee, maar oké.
Je vergelijkt met wat anderen uitgeven aan uitgaan of vakantie, maar misschien heeft diegene wel geen hobby, geen auto of geeft minder uit aan andere dingen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Het punt is niet of het wel mee valt. Het punt is dat die uitgaven in zijn situatie onnodig zijn als zijn klacht is dat hij niet (genoeg) kan sparen. In deze situatie heeft TS bij wijze van al een probleem als zijn wasmachine stuk gaat.quote:Op maandag 11 mei 2020 08:45 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Als je geld hebt ja, niet met 80 euries in de maand.quote:Op maandag 11 mei 2020 08:45 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Maar hij vergeet even z’n zorgtoeslag bij zijn inkomen op te tellen, dus hij heeft per maand veel meer over dan hij zegt volgens mij.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Even getikt in rekenmachine en het totaal klopt met wat hij zegt uit te geven
Nee hoor, niet iedereen doet ditquote:Op maandag 11 mei 2020 08:45 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nee, zoveel boetes is niet normaal. Dan kun je gewoon niet rijden of heb je schijt aan de verkeersregels.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef speknek het volgende:
Als eenverdiener onder modaal is het inderdaad sappelen, dit land is ingericht op families, als hoeksteen van de samenleving. Dus toch D66 stemmen, vogeltjesdans.
Ik zie geen gekke uitgaven. Tenminste de boete is voor mij raar (nog nooit boete gehad en ik rijd vrijwel altijd--behalve waar ik flitspalen verwacht--te hard), maar ik rijd ook niet voor mijn werk, dus misschien dat eens in de vier maanden dan zo gek niet is. Je zou wel absoluut huur en zorgtoeslag moeten kunnen krijgen, dat zie ik niet in je berekening.
+ Netflix en sociale uitgaven.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:37 schreef Doedezemaar het volgende:
En als je per maand ¤80 euro aan je hobby’s kunt uitgeven mag je ook niet echt klagen
Inderdaad kijken naar je zorgverzekering, maak je weinig gebruik van je zorgverzekering? Dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een verhoogd eigen risico. Dan kost een maand maar ¤85.Dan heb je dus ¤43 p/m extra om voor je eigen risico te sparen, samen met de ¤32 is dat ¤55 p/m. In 16 maanden heb je dan ¤900 op de bank staan. Daar moet je vanaf blijven en heb je voortaan ¤55 p/maand meer te besteden.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Ik denk inderdaad dat TS in staat moet zijn om te besparen op:
Huur 445
Zorgverzekering 128 deze is vrij duur, 100 ofzo?
Gemeentelijke lasten 20
waterschapsbelasting 9
Energie gas & stroom 50
Netflix 12 eventueel
Telefoon 4g unlimited 27
Boetes 50
onvoorziene vaste lasten 60 Wat bedoel je hiermee?
aansprakelijkheidsverzekering 3
Zorg Eigen risico 32 (tik je deze altijd af?
Cursussen 50 (gemiddeld, eens in de zoveel tijd een dure cursus voor werk)
Auto 90 (gemiddeld voor verzekering, wegenbelasting, apk en reparatie)
Tanken & ov 45 (1x tanken per maand)
Boodschappen 220
Snacken 23
Werkuitgaven kleding, tools 10
Giften 30
Spullen/inventaris Kleding, huis, apparaten 140
Hobby 80
Sociale uitgaven 20
Totaal UIT 1323
Dan krijg je ook nog je zorgtoeslag bij je inkomen, en heb je gewoon je auto nog
Ik vind echt niet dat TS het gek doet hoor. Waarom mensen op Fok dat wel denken is me een raadsel. Het is niet dat er 500 per maand naar zinloze dingen gaat.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Mwah, 12 x 50 euro is 600 euro per jaar.
En ja, je ontkomt er wel aan, maar met zo'n instelling verbaast het me niet dat je in deze situatie zit.
Als TS inderdaad altijd zijn eigen risco vol maakt, waar het op lijkt, is dat absoluut niet voordelig.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:43 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Inderdaad kijken naar je zorgverzekering, maak je weinig gebruik van je zorgverzekering? Dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een verhoogd eigen risico. Dan kost een maand maar ¤85.Dan heb je dus ¤43 p/m extra om voor je eigen risico te sparen, samen met de ¤32 is dat ¤55 p/m. In 16 maanden heb je dan ¤900 op de bank staan. Daar moet je vanaf blijven en heb je voortaan ¤55 p/maand meer te besteden.
Ik vroeg al of zijn inkomen inclusief toeslagen waren maar daar heeft hij nog geen antwoord op gegeven of ik heb eroverheen gelezen. Huurtoeslag is ook niet duidelijk of hij daar recht op heeft.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar hij vergeet even z’n zorgtoeslag bij zijn inkomen op te tellen, dus hij heeft per maand veel meer over dan hij zegt volgens mij.
Naast dat het natuurlijk absurd is om per maand ¤50 aan boetes als vaste lasten te rekenen en zijn budget voor boodschappen en snacks is veel te hoog. Moet je eens zien wat hij allemaal overhoudt dan.
Nee zeker niet, leeft best netjes met afgewogen beslissingen aan hobbies enzo. Een mens moet ook nog van het leven kunnen genieten.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vind echt niet dat TS het gek doet hoor. Waarom mensen op Fok dat wel denken is me een raadsel. Het is niet dat er 500 per maand naar zinloze dingen gaat.
quote:Op zondag 10 mei 2020 23:27 schreef tstile het volgende:
[..]
Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.
Ik mag ook echt niet klagen. Verdien iets meer en heb slechtere discipline. Dat TS Nog iets van 100 euro ruimte heeft om handiger met geld om te gaan vind ik echt niet zo veel. Al is dat wel het proberen waard in zijn situatie. En dan kan het geld naar hobby's, kleine vakantie of investeringen in huis. Dat lijkt me een goede motivatie.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik moet zeggen dat dit me wel inzicht geeft over mijn eigen uitgaven en inkomen en mag niet klagen over mezelf.
Wel dat er bij jou ook wel wat ruimte is TS.
Wellicht kritisch kijken naar de alle genoemde dingen, oa snacken is heerlijk maar neem zelf fles water mee of fruit. Vergt wat discipline maar het went snel.
Dan is het zeker niet handig. Het zou ook kunnen dat hij vooraf zijn eigen risico maandelijks betaald en dat aan het einde van het jaar terugkrijgt als hij het niet heeft gebruikt. Dat komt ook voor, misschien dat TS dat nog kan vertellen.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als TS inderdaad altijd zijn eigen risco vol maakt, waar het op lijkt, is dat absoluut niet voordelig.
Ik ook niet. Maar er is ruimte voor besparing, TS zegt dat meer verdienen niet mogelijk is. Dus tsja. Als je zegt dat beiden niet kan... dan blijf je zitten waar je zit.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vind echt niet dat TS het gek doet hoor. Waarom mensen op Fok dat wel denken is me een raadsel. Het is niet dat er 500 per maand naar zinloze dingen gaat.
Wat een onzin. Je doet het lang niet slecht, maar er is gemakkelijk te besparen. En wil je dat niet, dan moet je tevreden zijn met wat je overhoudt. You can't have your cake and eat it.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:54 schreef tstile het volgende:
Tuurlijk valt er te besparen. Maar het leven is dan niet echt leven meer, maar sappelen. En dat vind ik wel sneu als je gewoon werkt.
Ik wil zeker niet klagen dat ik niet kan leven. Maar meer dat er zo weinig mogelijk is. De enige oplossing is echt kijken naar andere manieren om vooruit te komen.
Eigen risico gaat op en daarom ook goeie zorgverzekering. Dat kan iedereen overkomen.
Netflix abo wordt goed gebruikt, kijken meerdere mensen naar. Dit zou ik kunnen opzeggen maar dat zou nogal gierig zijn naar die mensen. Zij rekenen ook niet elk biertje uit etc.
Dus dit opzeggen staat voor mij gelijk aan opa en oma die op stap gaan met de kleinkinderen en dan geen ijsje voor ze kopen 'want dat kost weer 10 euro' etc. bijv. een oud stel zou hier een topic openen. Ga je dan ook zeggen 'Geen dure dingen meer doen met de kleinkinderen!' 'Geef ze maar ranja'. Terwijl ze niet naar disney world gaan maar naar de kinderboerderij en daarna een ijsje halen. Niks extreems dus.
27,- voor mobiel dat is dus ook voor thuis internet. Anderen hebben misschien 10,- mobiel maar wel 45,- ziggo erbij. Dus 27,- is hierin zo'n beetje het laagste voor mobiel + thuis internet samen.
Die 1650 inkomen is 1550 loon en 100 zorgtoeslag.
Werk is echt niet makkelijk te vinden. Heb voor corona nog aardig wat sollicitaties gedaan en die wilden nog minder bieden dan ik nu verdien. Dus zo verkeerd is het niet.
Ja, dat zou ik zeggen als datzelfde oude stel klaagt over het feit dat ze moeten sappelen. Als ze dat zo vervelend vinden dan moeten ze inderdaad dat soort dingen niet meer doen. Dat is niet leuk, maar het is dan niet anders. Als dat stel dan niet tot actie wil overgaan, c.q. die dure dingen wel blijven doen dan valt dat 'sappelen' blijkbaar ook wel mee.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:54 schreef tstile het volgende:
Tuurlijk valt er te besparen. Maar het leven is dan niet echt leven meer, maar sappelen. En dat vind ik wel sneu als je gewoon werkt.
Ik wil zeker niet klagen dat ik niet kan leven. Maar meer dat er zo weinig mogelijk is. De enige oplossing is echt kijken naar andere manieren om vooruit te komen.
Eigen risico gaat op en daarom ook goeie zorgverzekering. Dat kan iedereen overkomen.
Netflix abo wordt goed gebruikt, kijken meerdere mensen naar. Dit zou ik kunnen opzeggen maar dat zou nogal gierig zijn naar die mensen. Zij rekenen ook niet elk biertje uit etc.
Dus dit opzeggen staat voor mij gelijk aan opa en oma die op stap gaan met de kleinkinderen en dan geen ijsje voor ze kopen 'want dat kost weer 10 euro' etc. bijv. een oud stel zou hier een topic openen. Ga je dan ook zeggen 'Geen dure dingen meer doen met de kleinkinderen!' 'Geef ze maar ranja'. Terwijl ze niet naar disney world gaan maar naar de kinderboerderij en daarna een ijsje halen. Niks extreems dus.
27,- voor mobiel dat is dus ook voor thuis internet. Anderen hebben misschien 10,- mobiel maar wel 45,- ziggo erbij. Dus 27,- is hierin zo'n beetje het laagste voor mobiel + thuis internet samen.
Die 1650 inkomen is 1550 loon en 100 zorgtoeslag.
Werk is echt niet makkelijk te vinden. Heb voor corona nog aardig wat sollicitaties gedaan en die wilden nog minder bieden dan ik nu verdien. Dus zo verkeerd is het niet.
Hij moet gewoon helemaal niet sparen, vind ik. Je moet ook gewoon een beetje kunnen leven hoor. Zo snel zal er wel niet iets fout gaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het punt is niet of het wel mee valt. Het punt is dat die uitgaven in zijn situatie onnodig zijn als zijn klacht is dat hij niet (genoeg) kan sparen. In deze situatie heeft TS bij wijze van al een probleem als zijn wasmachine stuk gaat.
Ja, nou ja met die adviezen hier leef je ook wel echt karig. Daar zit toch niemand op te wachten? Dan werk je voor niks.quote:
Elke maand ¤50 aan boetes betalen is inderdaad werken voor niksquote:Op maandag 11 mei 2020 17:50 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, nou ja met die adviezen hier leef je ook wel echt karig. Daar zit toch niemand op te wachten? Dan werk je voor niks.
Zit er nog groei in je inkomen? Op welk niveau werk je?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet ook al heb ik het dubbele van TS.quote:
Ja dat is dom, maar verder.. om nou te gaan letten op een ijsje. Nahhh..quote:Op maandag 11 mei 2020 17:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Elke maand ¤50 aan boetes betalen is inderdaad werken voor niks
Ja, echt een heel strak plan inderdaad.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:46 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Hij moet gewoon helemaal niet sparen, vind ik. Je moet ook gewoon een beetje kunnen leven hoor. Zo snel zal er wel niet iets fout gaan.
Ja, wat wil je? Hij zou kunnen besparen op die boetes, maar verder.. dan leeft hij als een kluizenaar. Lijkt me niet de bedoeling. Beter is het om meer te verdienen, dus solliciteer ondertussen verder.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, echt een heel strak plan inderdaad.
Dat solliciteren kan zomaar een tijd duren voor hij wat anders vindt. Het besparen op boetes en snacks en wat al niet meer kan vanaf NU direct. Daarvoor is hij namelijk afhankelijk van alleen zichzelf.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:19 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, wat wil je? Hij zou kunnen besparen op die boetes, maar verder.. dan leeft hij als een kluizenaar. Lijkt me niet de bedoeling. Beter is het om meer te verdienen, dus solliciteer ondertussen verder.
Dat kluizenaar argument gaat op als hij de sociale kosten zou schrappen of niet meer met de auto naar vrienden zou gaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:19 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, wat wil je? Hij zou kunnen besparen op die boetes, maar verder.. dan leeft hij als een kluizenaar. Lijkt me niet de bedoeling. Beter is het om meer te verdienen, dus solliciteer ondertussen verder.
Dan zit je er ruim overheen lijkt me.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
220 aan boodschappen is trouwens geen hoge uitgave hoor.
Dat is maar 40 a 50 euro per week. Als je elke dag in de week vlees, brood, beleg, groenten, fruit eet dan zit je zo aan dat bedrag.
Dat is ook redelijk normaal, als je huurtoeslag zou krijgen.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:44 schreef tstile het volgende:
Blijkbaar is het een redelijk normale manier van leven om zo weinig over te houden.
Dat ligt er maar net aan.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
220 aan boodschappen is trouwens geen hoge uitgave hoor.
Dat is maar 40 a 50 euro per week. Als je elke dag in de week vlees, brood, beleg, groenten, fruit eet dan zit je zo aan dat bedrag.
Nou, ik vind het wel een normaal bedrag voor een alleenstaande.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan zit je er ruim overheen lijkt me.
Ligt ook aan de supermarkt of markt waar je boodschappen doet etc. Maar goed, om jezelf nou van alles te ontzeggen om 50 euro per maand te besparen, ik zou het niet doen. Ik zou dan solliciteren voor iets waar ik meer kan verdienen (en dat lijkt me niet onrealistisch).quote:Op maandag 11 mei 2020 21:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan.
Eet je appels en peren, seizoensgroentes, gehakt en kipfilet en bv hummus en pindakaas op brood? Dan kan het best prima voor 150 per maand in je eentje.
Eet je regelmatig duur vlees en exotische dingen, dan wordt het duurder ja.
Heb het nu ook even bekeken de 2020 huurtoeslag. Het lijkt erop dat ik recht heb op 40,- per maand.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:06 schreef mspoez het volgende:
Even met wat ik zo gelezen heb:
Hier geeft de berekening aan dat je 100 euro huurtoeslag zou krijgen met 1550 netto/1680 bruto/21000 per jaar. Hoe komt het dat je die niet krijgt?
Fijn!quote:Op maandag 11 mei 2020 22:17 schreef tstile het volgende:
[..]
Heb het nu ook even bekeken de 2020 huurtoeslag. Het lijkt erop dat ik recht heb op 40,- per maand.
Met inkomen zat ik er een beetje naast aangezien ik vergeten was dat ik 13x per jaar salaris krijg.
De huurtoeslag gaat rap omlaag zodra je iets boven de 20k bruto per jaar aan inkomsten hebt.
Heb je dezelfde klacht als TS, dat je te weinig kunt sparen?quote:
Nee stoppen met roken helpt daar wel bijquote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je dezelfde klacht als TS, dat je te weinig kunt sparen?
Tja, TS snapt het ook nog steeds niet, we gaan het dan jou ook niet uitgelegd krijgen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:48 schreef Mortaxx het volgende:
Maar nu wordt er hier waarschijnlijk flink getrolld. Ts aanvallen op z'n telefoon abonnement van 27 terwijl hij geen vast internet/tv heeft slaat nergens op. Dat is gewoon eerste levensbehoefte
Dat vind ik knap, echt knap. Ik heb redelijk wat ervaring met besparen en zuinig aan doen, maar dat bedrag zou me niet lukken en ik voel me ook gezegend dat het niet meer hoeft.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Puur ter info, wij doen voor 225 p/m boodschappen voor 2 personen.
We eten niet dagelijk vlees, dat scheelt al veel.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat vind ik knap, echt knap. Ik heb redelijk wat ervaring met besparen en zuinig aan doen, maar dat bedrag zou me niet lukken en ik voel me ook gezegend dat het niet meer hoeft.
Oef, denk niet dat dit mogelijk is voor ons.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Puur ter info, wij doen voor 225 p/m boodschappen voor 2 personen.
Bij internetbankieren kan je het wel goed zien. Dat is dan wel inclusief wc-papier en shampoo en zo.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Oef, denk niet dat dit mogelijk is voor ons.
Zou het eigenlijk een keer bij moeten houden.
Soms van mijn rekening, soms die van haar, soms cash.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij internetbankieren kan je het wel goed zien. Dat is dan wel inclusief wc-papier en shampoo en zo.
Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik geef zo'n 180p/m uit aan boodschappen voor een persoon denk ik. Dan ben ik nog redelijk zuinig vind ik. Tuurlijk kan het goedkoper als ik voor huismerken kies oid.
Als je gezond en gevarieerd wil eten dan denk ik dat daar wel een redelijk prijskaartje aan vastzit. Groente en fruit is lastig om op in te leveren, of je schrapt het en kiest voor laat ik het zo zeggen vette troep maar ik kan fout zitten.
Wellicht niet helemaal ontopic maar soit.
Ach hou toch op, ik heb nog nooit pasta met een blikje tomatensaus als avondeten hoeven eten en kwam zo’n 4 jaar geleden in mijn eentje prima met ¤150 per maand rond.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef tstile het volgende:
[..]
Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.
Elke dag pasta met een blikje tomatensaus is goedkoop. Maar uiteindelijk betaal je de prijs.
Indrukwekkend.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:01 schreef Tele6 het volgende:
Mijn maandelijkse boodschappenbudget in mijn eentje is ¤140 en het lukt me eigenlijk altijd om daar rúim onder te blijven. Als in, afgelopen maand was ik maar ¤90 kwijt.
En het is niet dat ik ongezond heb gegeten, het tegendeel. Ik eet veel groente, peulvruchten, volkoren granen.
De truc is om seizoensgroenten te eten (op dit moment dus wortel, kool, prei, pompoen, enz.) en goedkoop fruit (bananen, appels, peren), om spullen in bulk te kopen (bv een grote zak gedroogde linzen, een grote zak bulgur/rijst), en om weinig kant-en-klare dingen te kopen. Zorg dat je basisvoedsel goedkoop voedsel is. Bijvoorbeeld havermout bij het ontbijt, volkorenbrood voor de lunch, 's avonds pasta/rijst/bulgur met een saus met peulvruchten en veel groente.
Ik houd zat geld over om iedere dag nootjes te kunnen snacken, en om wekelijks chocolade te kopen.
Ik koop peulvruchten, currypasta, tofu en kokosmelk bij de toko. Kruiden bij de Turk. De rest simpelweg bij de Jumbo om de hoek.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Indrukwekkend.
Waar doe je dan zoal boodschappen?
Geen vlees scheelt natuurlijk nogal.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik koop peulvruchten, currypasta, tofu en kokosmelk bij de toko. Kruiden bij de Turk. De rest simpelweg bij de Jumbo om de hoek.
Ik heb ook gewoon een goedkope smaak, hoor. Ik eet geen vlees of zuivel, ik proef het verschil niet tussen de goedkoopste sojamelk/tomaten/hummus/diepvriesboontjes en duurdere en mijn lievelingsbrood is volkoren tijgerbrood dus ook niet bepaald de duurste optie.
Moet je eens kijken wat je voor voedingsmiddelen allemaal kan kopen op de markt.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef tstile het volgende:
[..]
Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.
Elke dag pasta met een blikje tomatensaus is goedkoop. Maar uiteindelijk betaal je de prijs.
Ik ook zoiets. Net even gekeken en zat vorige maand op 270 aan boodschappen (wel inclusief waspoeder, wc papier en alle andere huishuidelijke meuk).quote:
Misschien verschilt dat per toko. Gedroogde peulvruchten zijn bij mijn toko in ieder geval echt goedkoper dan bij de supermarkt, en kokosmelk ook (ook omdat je grotere verpakkingen kunt kopen die dan minder duur zijn).quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Geen vlees scheelt natuurlijk nogal.
Moet dat eigenlijk ook doen.
Ik vind de toko eigenlijk schrikbarend duur. De Turk voor kruiden, altijd. Helaas is de rest van hun aanbod meestal rotte rommel. Zaterdag op de markt kun je wel wat halen qua groenten en fruit, maar dan moet je het ook binnen 2 dagen opeten, anders is het niet meer bruikbaar.
Heb ik ook en geef dan nog iets meer uitquote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik ook zoiets. Net even gekeken en zat vorige maand op 270 aan boodschappen (wel inclusief waspoeder, wc papier en alle andere huishuidelijke meuk).
Al hoef ik daar niet op te besparen.
Wat was je kwijt?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:13 schreef tstile het volgende:
Zo, net boodschappen gedaan voor de week. Durf alleen niet meer te posten hier
Bij de groentewinkel 25,- Misschien door de kersen en de kaas...quote:
Niet teveel maar verkeerde keuzes ...die maaltijdsalades zijn tering duur altijd ..en wat zit erin wat gore kleverige pasta ..een eitje en sla waarde van nog geen 50 centquote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef tstile het volgende:
[..]
Bij de groentewinkel 25,- Misschien door de kersen en de kaas...
Bij de Aldi 25,- het wc papier was in de aanbieding en 2 maaltijdsalades voor op werk gekocht
Toen nog naar de AH dat was 10,- voor brood en de 3e maaltijdsalade.
60 euro totaal.... misschien toch wat teveel ingeladen
Daarna nog even gezondigd door bij de Hema een polo voor 12,50 te kopen om op werk te dragen waar de kleding snel slijt.
Ga weer een dure maand tegemoet
Zeg maar gerust domme keuzes. Maaltijdsalades, wat is dat een gore crap zeg. Maak gewoon je eigen salade.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Niet teveel maar verkeerde keuzes ...die maaltijdsalades zijn tering duur altijd ..en wat zit erin wat gore kleverige pasta ..een eitje en sla waarde van nog geen 50 cent
En maar klagenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef tstile het volgende:
[..]
Bij de groentewinkel 25,- Misschien door de kersen en de kaas...
Bij de Aldi 25,- het wc papier was in de aanbieding en 2 maaltijdsalades voor op werk gekocht
Toen nog naar de AH dat was 10,- voor brood en de 3e maaltijdsalade.
60 euro totaal.... misschien toch wat teveel ingeladen
Daarna nog even gezondigd door bij de Hema een polo voor 12,50 te kopen om op werk te dragen waar de kleding snel slijt.
Ga weer een dure maand tegemoet
Maar dat is het nou juist, hij houdt helemaal niet weinig over, ondanks dat soort (aankoop)gedrag, hij dacht alleen dat hij ¤60 overhield, maar dat blijkt ¤275 te zijn.quote:
Oh dat kan, ben nog niet helemaal bijgelezen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist, hij houdt helemaal niet weinig over, ondanks dat soort (aankoop)gedrag, hij dacht alleen dat hij ¤60 overhield, maar dat blijkt ¤275 te zijn.
Ja inderdaad!quote:
Grotere porties maken. Meerdere dagen van eten.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef tstile het volgende:
[..]
Ik lees deze tip wel vaker in soortgelijke topics. En als alleenstaande, fulltime werkende, wonende in een middelgrote plaats cq zielloze uitbreidingswijk, vraag ik mij altijd af waar al die markten zijn? En wanneer ik daar heen zou moeten gaan?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:00 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Moet je eens kijken wat je voor voedingsmiddelen allemaal kan kopen op de markt.
De belangrijkste voeding zijn je groentes, bij de meeste Turkse winkels en markten ben je minimaal 2x zo goedkoop uit als bij supermarkten. Je kan prima gezond eten voor weinig geld imo.
Ik denk het niet eigenlijk. In die pakketten van TGTG zitten meestal vooral luxeproducten en niet echt basis voedingsmiddelen. Vooral dingen die je eigenlijk niet echt nodig had. Ik zou zeggen dat de beste manier om geld te besparen is: stoppen met geld uitgeven aan dingen die je niet nodig hebt.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:36 schreef IkEetSlakken het volgende:
Download too good to go eens. Kan je veel geld schelen.
Het hangt heel erg van je omstandigheden af of een markt zinnig voor je is. In mijn woonplaats staan er vooral van die hippe biologische streekvoedsel-kramen op de markt. Je betaalt je blauw. Schiet ook niet op dus.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:07 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik lees deze tip wel vaker in soortgelijke topics. En als alleenstaande, fulltime werkende, wonende in een middelgrote plaats cq zielloze uitbreidingswijk, vraag ik mij altijd af waar al die markten zijn? En wanneer ik daar heen zou moeten gaan?
Ik weet dat er hier in het centrum op maandagochtend een marktje is, maarja dan ben ik aan het werk. 's Avonds is hier geen markt open. Op zaterdag is in een iets verderop gelegen grotere plaats wel een markt, maar 1x per week is voor versproducten niet ideaal. Nog afgezien van het hoge parkeertarief wat het voordeel weer onderuit haalt.
Hier is er een weekmarkt voor mij op loopafstand en het is er altijd stervensdruk, maar ik vind de prijzen vergelijkbaar met een Albert Heijn en groenteboer, dus ik haal er niks. Gewoon groente en fruit van de Aldi en Lidl werkt voor mij beter en zoveel mogelijk met de seizoenen mee etenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:07 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik lees deze tip wel vaker in soortgelijke topics. En als alleenstaande, fulltime werkende, wonende in een middelgrote plaats cq zielloze uitbreidingswijk, vraag ik mij altijd af waar al die markten zijn? En wanneer ik daar heen zou moeten gaan?
Ik weet dat er hier in het centrum op maandagochtend een marktje is, maarja dan ben ik aan het werk. 's Avonds is hier geen markt open. Op zaterdag is in een iets verderop gelegen grotere plaats wel een markt, maar 1x per week is voor versproducten niet ideaal. Nog afgezien van het hoge parkeertarief wat het voordeel weer onderuit haalt.
Geen idee wat jij altijd voor pakketten hebt dan... Maar ik haal wekelijks een pakket bij de bakker en dan ben ik voor ofwel 3,99 of 4,99 voor een hele week klaar qua brood. Verder zitten er bij de supermarkt vaak ook groente pakketjes bij om te roerbakken en ook wel vaak salade/sla of maaltijdsalades. Maaltijdsalades zijn dan wellicht wat luxer, maar die koopt ts nu voor t volle pond.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk het niet eigenlijk. In die pakketten van TGTG zitten meestal vooral luxeproducten en niet echt basis voedingsmiddelen. Vooral dingen die je eigenlijk niet echt nodig had. Ik zou zeggen dat de beste manier om geld te besparen is: stoppen met geld uitgeven aan dingen die je niet nodig hebt.
[..]
Het hangt heel erg van je omstandigheden af of een markt zinnig voor je is. In mijn woonplaats staan er vooral van die hippe biologische streekvoedsel-kramen op de markt. Je betaalt je blauw. Schiet ook niet op dus.
Ik denk dat de beste manier om te besparen op verse producten is om de varianten te kiezen die goedkoper zijn, zoals dat je in de winter goedkoop prei en wortelen kunt eten en de courgettes in de zomer weer goedkoper zijn.
In Rotterdam is er dinsdag en zaterdag markt. Ik werk zelf ook dus koop op zaterdag dan vaak groenten voor die week.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:07 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dan heb jij er of oog voor, of ze hebben betere waar bij jou.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:03 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
In Rotterdam is er dinsdag en zaterdag markt. Ik werk zelf ook dus koop op zaterdag dan vaak groenten voor die week.
Als je goed kijkt wat je koopt kun je er meestal goed een week mee doen.
Soms moet je eens wat weg gooien maar als ik bv 2 avocado's weg moet gooien uit een zak van 8-10 die ik voor ¤1 gekocht heb vind ik niet dat ik mag klagen
Ja je moet wel even goed kijken en als het weer mag voelenquote:Op woensdag 13 mei 2020 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan heb jij er of oog voor, of ze hebben betere waar bij jou.
Die avocadopakketten vertrouw ik niet meer. Als er 1 op de 5 bruikbaar is, is het veel
Veel meer zelfs.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist, hij houdt helemaal niet weinig over, ondanks dat soort (aankoop)gedrag, hij dacht alleen dat hij ¤60 overhield, maar dat blijkt ¤275 te zijn.
Het inkomen is nog hoger, want hij krijgt per 4 weken betaald, dus zijn maandsalaris is niet ¤1550 maar ¤1679 en hij meldt ook nog dat hij ¤40 huurtoeslag krijgt. Dus ¤1679 plus ¤100 zorgtoeslag plus ¤40 huurtoeslag is ¤ ¤1819.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:12 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Veel meer zelfs.
Ik heb zijn vaste lasten waar je echt niet onderuitkomt bij elkaar op geteld. (Vooral uit zijn lijstje het bovenste gedeelte)
En kwam slechts op 714 euro uit. Dan hebbik de auto niet. Anders is het 849. Dan heb ik geen hobbys, boodschappen, cursus voor werk (waarom betaal je die zelf als het verplicht is?), alles gerekend.
Maar dan heb je dus ¤1650 - ¤849 = ¤801 vrij te besteden bedrag. Daar kun je dus je boodschappen voor doen en alles wat je verder maar wilt.
Het is niet dat TS het niet kan besteden maar niet kijkt naar wat hij vrij te besteden heeft en hoe dat gedeelte uit geeft. Zijn vaste lasten zijn zelfs erg laag naar mijn mening.
Ik heb het bedrag uit de OP gehaaldquote:Op woensdag 13 mei 2020 13:02 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het inkomen is nog hoger, want hij krijgt per 4 weken betaald, dus zijn maandsalaris is niet ¤1550 maar ¤1679 en hij meldt ook nog dat hij ¤40 huurtoeslag krijgt. Dus ¤1679 plus ¤100 zorgtoeslag plus ¤40 huurtoeslag is ¤ ¤1819.
Maar hij is wel zielig hoor
Hij zit helemaal niet krap, hij houdt naast die (onzinnige) uitgaves ¤275 over, hij was wat dingen ‘vergeten’ te vermeldenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:45 schreef littlemindy het volgende:
Als ik je lijstje zo bekijk hoef je helemaal niet op een houtje te bijten TS, je moet gewoon wat slimmere keuzes maken.
- Boetes kun je natuurlijk sowieso voorkomen door je gewoon aan de regels te houden
- Giften 30 p/maand terwijl je zelf 80 overhoud? Serieus?
- Bellen voor 27 euro per maand? Ik bel unlimited voor nog geen tientje, sim only.
- Snacken 23 euro? Je kunt toch ook gewoon snacks in bulk bij de super kopen? Een ijsje los bij een tankstation kost al gauw een paar euro, als je een doos koopt bij de super heb je voor 30 cent een ijsje.
- Maaltijdsalades idem dito. Je gaat toch geen 3-5 euro betalen voor een paar blaadjes sla en een ei als je toch al krap zit? Als je maaltijden mee moet nemen naar je werk kook je beter gewoon in één keer 4-5 porties en zet je ze in de koeling of vries je ze in. Dan kun je de ingrediënten groot inkopen wat ook weer minder kost en je hoeft maar één keer te koken. Scheelt tijd, geld en energie.
Misschien toch een trol topicquote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hij zit helemaal niet krap, hij houdt naast die (onzinnige) uitgaves ¤275 over, hij was wat dingen ‘vergeten’ te vermelden
Loop eens een turkse/marokkaanse toko binnen. Ook al ziet het er van buiten niet uit, je zal versteld staan van de kwaliteit en de prijsquote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:07 schreef Joppy het volgende:
[..]
Die heb ik ook niet in de buurt. Voor mij maakt het verder niet uit, ik hoef niet elk dubbeltje om te draaien. Het ging mij er meer om, dat heel vaak in dit soort topics de markt (of turkse winkels) wordt genoemd, terwijl dat voor heel veel mensen eigenlijk geen optie is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:22 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Loop eens een turkse/marokkaanse toko binnen. Ook al ziet het er van buiten niet uit, je zal versteld staan van de kwaliteit en de prijs
Dat is leuk als je geen spaargeld hebt. Zodra je een leuk centje hebt staan dan kan je niet achteloos de bijstand in gaan want dan moet je eerst je spaargeld opvreten.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:47 schreef Nobu het volgende:
Tja TS, onder modaal zit je als alleenstaande netto gewoon op bijstand. De beste oplossing is om gewoon niet meer te sparen. Als de boel in de soep loopt pak je gewoon een uitkering.
Hoe zou het eruit zien hebben wanneer we Groen Links hadden gestemd?quote:Op zondag 10 mei 2020 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
Daarom moet je ook niet sparen he.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:06 schreef tstile het volgende:
[..]
Dat is leuk als je geen spaargeld hebt. Zodra je een leuk centje hebt staan dan kan je niet achteloos de bijstand in gaan want dan moet je eerst je spaargeld opvreten.
Dit ken ik... was bij mij gemiddeld EUR 200 per maand.. soms meer.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef tstile het volgende:
[..]
Zeg dan gelijk even hoe...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:06 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Dit ken ik... was bij mij gemiddeld EUR 200 per maand.. soms meer.
Nu zit ik op 0... terwijl ik nog steeds niet treuzel.
Die gebruik ik niet eens meer.. als je een beetje goed om je heen kijkt dan zie je ze goed staan.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:38 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Flitsmeister is je vriend. Afgelopen 150k kilometers geen boete gehad.
Had recent dat ze direct achter een viaduct stonden zodat je ze onmogelijk kon zien.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:39 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Die gebruik ik niet eens meer.. als je een beetje goed om je heen kijkt dan zie je ze goed staan.
Ik durf niet te kijkenquote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:16 schreef Spanky78 het volgende:
Overigens kun je met veel bankier apps tegenwoordig ook goed categoriseren. Geeft je eventueel ook inzicht. Bijvoorbeeld over een heel jaar.
Bij Duo ook gedaan uiteindelijk, maar daardoor uiteindelijk wel een plan gemaakt om daar mee aan de slag te gaan. Het is echt schandalig uit de klauwen gelopen.quote:
Dikke schulden gemaakt?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij Duo ook gedaan uiteindelijk, maar daardoor uiteindelijk wel een plan gemaakt om daar mee aan de slag te gaan. Het is echt schandalig uit de klauwen gelopen.
Ja, dat kan je nog jaren achtervolgen. Ik had gelukkig niet zo veel, en betaal dat rustig af. Bijna klaar. Maar als ik mensen hoor die met 60-70k moeten starten. Kolere, die betalen 15 jaar lang 200-250 netto per maand. Dat is veel geld.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij Duo ook gedaan uiteindelijk, maar daardoor uiteindelijk wel een plan gemaakt om daar mee aan de slag te gaan. Het is echt schandalig uit de klauwen gelopen.
Ik heb enorm mazzel dat ik nu weer werk heb. Leven als single is echt heel duur. Ik probeer er nu over 7 jaar vanaf te zijn. Dus uiteindelijk 10 jaar fors minder kunnen besteden.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, dat kan je nog jaren achtervolgen. Ik had gelukkig niet zo veel, en betaal dat rustig af. Bijna klaar. Maar als ik mensen hoor die met 60-70k moeten starten. Kolere, die betalen 15 jaar lang 200-250 netto per maand. Dat is veel geld.
Zonde man.quote:
Gaat niet eens om het geld, maar de stress die er van komt. Ik kan eigenlijk niet verhuizen voor werk, omdat ik de huur niet kan betalen in het westen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zonde man.
Weet nog wel dat ik brief kreeg van Duo. Schrok toen best wel. Moest 15k terugbetalen.
Is iets omlaag gegaan omdat ik een bachelor diploma had gehaald.
Daarna iets van 45 euro per maand aflossen, best te doen.
Knijters..dan mag je toch wel hopen dat je rond de 6/8k netto binnenharkt ofzoquote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, dat kan je nog jaren achtervolgen. Ik had gelukkig niet zo veel, en betaal dat rustig af. Bijna klaar. Maar als ik mensen hoor die met 60-70k moeten starten. Kolere, die betalen 15 jaar lang 200-250 netto per maand. Dat is veel geld.
Als je 3-4k netto verdient mis je 200 euro aan duo per maand ook niet echt hoor.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Knijters..dan mag je toch wel hopen dat je rond de 6/8k netto binnenharkt ofzo
Vind ik best veel geld anders...ik had 8K geleend (voor zuipen en benzinequote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Als je 3-4k netto verdient mis je 200 euro aan duo per maand ook niet echt hoor.
Wie verdient er net zijn afstuderen nu daadwerkelijk zo veel? Zal eerder rond de 2k liggen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Als je 3-4k netto verdient mis je 200 euro aan duo per maand ook niet echt hoor.
plus je huur 1k auto vaak al paar verzekeringen dan blijft ineens weinig over...10% van je loon weg aan duoquote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wie verdient er net zijn afstuderen nu daadwerkelijk zo veel? Zal eerder rond de 2k liggen.
God nou, daar verkeek ik me ook een beetje op jaquote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wie verdient er net zijn afstuderen nu daadwerkelijk zo veel? Zal eerder rond de 2k liggen.
Ook als je zo veel verdient is 250 euro per maand wel geld waar je de leuke dingen van kunt doen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ja dan is het een grote hap uit je inkomen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |