Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:29 schreef madam-april het volgende:
[..]
Die dingen zijn dus niet echt noodzakelijk? En die cursussen?
je wil dus alleen even klagen? Mag wel hoor. Ik zou zelf aan meerdere dingen wat doen, zoals verzekering en je boetes. Maar ja, onder modaal houd je niet heel veel over. Daar kun je niets aan doen behalve een betere baan vinden dus.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:
[..]
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.
Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.
Ik zie heus wel dat ik kan 'overleven'. Maar gewoon leven is er amper bij.
Het is ook sneu, dat mag ook wel gezegd worden. Helaas ben je niet de enige. En helaas zijn er ook vele die nog veel minder hebben. Klinkt flauw maar om het toch in perspectief te zettenquote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.
Cursussen is investeren om een betere baan te krijgen. Maar dat is dus een beetje ook m'n punt van het topic. Met een inkomen beneden modaal is er weinig ruimte om vooruit te komen.
Er is weinig om van te leven. Oke, ik zou nog iets kunnen besparen. Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150. Of gemiddeld 50,- per maand aan de jaarlijkse vakantie.
Ik vind het gewoon erg dat het zo sober moet allemaal.
ik vind het een eerlijk gezegd vrij kinderachtig redeneren “anderen geven x uit”, het gaat toch om jou?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.
Cursussen is investeren om een betere baan te krijgen. Maar dat is dus een beetje ook m'n punt van het topic. Met een inkomen beneden modaal is er weinig ruimte om vooruit te komen.
Er is weinig om van te leven. Oke, ik zou nog iets kunnen besparen. Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150. Of gemiddeld 50,- per maand aan de jaarlijkse vakantie.
Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150.
'Het is echt niet zo ingewikkeld ' 23,- euro per maand zet EN weinig zoden aan de dijk EN haalt alle sjeu uit het leven als je niet eens een ijsje kan halen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:32 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou, dan dus niet meer onnodige troep van het tankstation halen. Het is echt niet zo ingewikkeld.
Ja maar ja maar ja maar ja maar [insert kut smoes om slechte gedrag in stand te houden dan wel te verantwoorden] gaat je niet verder helpen.
Je klaagt dat je zo weinig hebt om van te leven. Heb je eigenlijk wel genoeg om voor te leven? Haal je bijv. wel voldoening uit je baan?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Heb je geen recht op huurtoeslag en zo?quote:Op zondag 10 mei 2020 22:59 schreef tstile het volgende:
[..]
Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etc
Goedkoper wonen kan niet betaal nu 450 aan huur.
Dat je bepaalde dingen niet wilt, niet eerlijk vindt of niet wilt accepteren betekent niet dat het ingewikkeld is.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:39 schreef tstile het volgende:
[..]
'Het is echt niet zo ingewikkeld ' 23,- euro per maand zet EN weinig zoden aan de dijk EN haalt alle sjeu uit het leven als je niet eens een ijsje kan halen.
Ja, het is een mogelijke besparing (daarom splits ik dat ook uit). Maar dat maakt mijn punt alleen maar sterker, namelijk dat het leven aardig uitzichtloos is als je om te besparen al naar zulke dingen moet grijpen.
Dus oke, niet meer doen. Dat is dan 23,- erbij in de maand. Een dag cursus kost 200,-. Dat is dus NOOIT iets bij de kiosk halen en dan 1 dag in het jaar cursus kunnen volgen.
Het kan ja, maarre. leuk hoor
Hij zegt van niet. Misschien huurt ie een kamerquote:
Even getikt in rekenmachine en het totaal klopt met wat hij zegt uit te gevenquote:Op zondag 10 mei 2020 23:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Niet om het één of ander, maar heb je alles wel goed opgeteld?
Als jij buiten moet werken in de regen is zo'n jas dus wel noodzakelijk en dient jouw werkgever daar gewoon voor te zorgen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Nou het is wel vervelend voor je. Gelukkig heb je een zeer lage huur!quote:Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef tstile het volgende:
Nou goed, interessant dat het allemaal dus blijkbaar toch wat normaler is dan ik dacht....
Conclusie; onder modaal houdt het gewoon echt niet over.
Ik heb wel te doen met mensen die hetzelfde verdienen en meer aan huur moeten betalen.
Misschien moet ik mijn beeld bijstellen.
Ook boven modaal kun je niet uitgeven wat je wilt. Ook dan moet je keuzes maken. Het lijkt vast heel rooskleurig om (veel) meer te verdienen, maar meer salaris betekent vaak een duurder huis, een duurdere auto of eentje extra etc etc. Dus ook dan maak je keuzes en haal je niet elke dag een broodje bal bij de Shell.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef tstile het volgende:
Nou goed, interessant dat het allemaal dus blijkbaar toch wat normaler is dan ik dacht....
Conclusie; onder modaal houdt het gewoon echt niet over.
Ik heb wel te doen met mensen die hetzelfde verdienen en meer aan huur moeten betalen.
Misschien moet ik mijn beeld bijstellen.
Dit. 50 euro boetes en dan in principe gewoon zeggen 'ja, kan ik niks aan doen' is natuurlijk gewoon een beetje apart. En dan 23 euro snacken? Dus je klaagt over dat je niks overhoudt maar ondertussen gooi je wel 23 euro gewoon weg?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Oneens. Het is een prima leven. Als je meer wilt moet je daar zelf wat aan doen.
Waarom een hobby van 80 euro en 23 snacken? 50 ¤ boetes? Kom op. En boodschappen, mag best omlaag.
Als je meer over wilt houden, zul je meer discipline moeten hebben.
Overigens ziet het eruit of je het best netjes doet.
quote:Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Even getikt in rekenmachine en het totaal klopt met wat hij zegt uit te geven
Dat is echt fantastischquote:Op zondag 10 mei 2020 22:59 schreef tstile het volgende:
[..]
Goedkoper wonen kan niet betaal nu 450 aan huur.
En nog een grotere groep die veel meer heeft.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is ook sneu, dat mag ook wel gezegd worden. Helaas ben je niet de enige. En helaas zijn er ook vele die nog veel minder hebben. Klinkt flauw maar om het toch in perspectief te zetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |