Ho ho ho, ik heb daar niet voor gekozen hoorquote:Op zondag 10 mei 2020 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
Dat is de maatschappij waar we voor gekozen hebben door VVD te blijven stemmen.
Het enige waar ik maandelijks nog op kan besparen:quote:
Betere baan is een kleine kans dat dat haalbaar is aangezien ik nu al op m'n tenen loop om m'n werk vol te houden en ik best relaxt werk heb.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:54 schreef HSG-BOMBER het volgende:
En een betere baan vinden waar je meer kunt verdienen.
We? Voornamelijk het gepeupel dat tegen uitkeringen en subsidies is maar wel vooral hun hra wil ontvangen.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
Dat is de maatschappij waar we voor gekozen hebben door VVD te blijven stemmen.
Wat doe je dan? De meeste werkgevers zoeken gewoon nog personeel. Ligt wel aan je branche.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:56 schreef tstile het volgende:
[..]
Betere baan is een kleine kans dat dat haalbaar is aangezien ik nu al op m'n tenen loop om m'n werk vol te houden en ik best relaxt werk heb.
Zeker in deze tijd zal ik niet snel iets anders vinden...
Maak even een duidelijke Excel lijst. Niet een samenraapsel zoals deze.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:55 schreef tstile het volgende:
[..]
Het enige waar ik maandelijks nog op kan besparen:
boetes 50 (gemiddeld, voor m'n werk heel veel op de weg en hoe goed ik ook m'n best doe is dit toch het resultaat)
vaste lasten zou ik misschien max 30 per maand op kunnen besparen.
hobby 80, tja dat is waar ik nog enig plezier uit haal.
wijn en bier; 20, tja af en toe ff gezellig doen, dan ben ik al extreem gierig en ga ik niet naar verjaardagen
140,- geef ik gemm uit aan kleding, huis opknappen, spullen etc. Zou misschien iets minder worden als ik klaar ben met het huis. Qua kleding loop ik al in Zeeman kleding, kan bijna niet meer goedkoper....
Ik leef echt super goedkoop naar m'n idee.
Maar uiteindelijk komt het gemiddeld toch op rond de 1600 uit. Bijv. het koekblik van een autootje die ik heb moet dan in een jaar voor 600,- worden gemaakt. Voor dat geld koop je geen andere natuurlijk. Dus laat ik het maar maken. Maar een zo'n reparatie kost dus gemiddeld 50,- per maandd...
quote:Op zondag 10 mei 2020 22:57 schreef Chinless het volgende:
Nevermind. Enige tip; zorg dat je meer ga verdienen.
Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etcquote:Op zondag 10 mei 2020 22:57 schreef Chinless het volgende:
Goedkoper wonen. 1650 per maand is wel heel veel.
Ja die heb ik, maar die punten zijn de enige wat ik eruit kan halen waar nog wat te besparen valt. Voor de rest draai ik al elk dubbeltje om.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:58 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Maak even een duidelijke Excel lijst. Niet een samenraapsel zoals deze.
Met die boetes kun je je spaarbedrag bijna verdubbelen. Gewoon aan de verkeersregels houden, dat moest je toch al.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:55 schreef tstile het volgende:
[..]
Het enige waar ik maandelijks nog op kan besparen:
boetes 50 (gemiddeld, voor m'n werk heel veel op de weg en hoe goed ik ook m'n best doe is dit toch het resultaat)
vaste lasten zou ik misschien max 30 per maand op kunnen besparen.
hobby 80, tja dat is waar ik nog enig plezier uit haal.
wijn en bier; 20, tja af en toe ff gezellig doen, dan ben ik al extreem gierig en ga ik niet naar verjaardagen
140,- geef ik gemm uit aan kleding, huis opknappen, spullen etc. Zou misschien iets minder worden als ik klaar ben met het huis. Qua kleding loop ik al in Zeeman kleding, kan bijna niet meer goedkoper....
Ik leef echt super goedkoop naar m'n idee.
Maar uiteindelijk komt het gemiddeld toch op rond de 1600 uit. Bijv. het koekblik van een autootje die ik heb moet dan in een jaar voor 600,- worden gemaakt. Voor dat geld koop je geen andere natuurlijk. Dus laat ik het maar maken. Maar een zo'n reparatie kost dus gemiddeld 50,- per maandd...
Post hem dan even? Ben wel benieuwd.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:01 schreef tstile het volgende:
[..]
Ja die heb ik, maar die punten zijn de enige wat ik eruit kan halen waar nog wat te besparen valt. Voor de rest draai ik al elk dubbeltje om.
Zijn er mensen die het met minder doen? En hoe is dat dan? Dan heb je toch geen rooie cent om eens iets te doen? Dat gevoel heb ik nu al....
Tenzij misschien tekenen je hobby is en je dagenlang je kunt vermaken met een kopje thee erbij ofzo, en je vrienden wonen in de buurt zodat je geen autootje nodig hebt.
Nouja, samen dan 80,- per maand meer. Het blijft sappelen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Met die boetes kun je je spaarbedrag bijna verdubbelen. Gewoon aan de verkeersregels houden, dat moest je toch al.
Pak je vaste lasten erbij en je gaat daar ver overheen. Met die posten kun je dus 960 per jaar extra sparen.
Verder kun je kijken of je met greenwheels ofzo niet heel wat goedkoper uit bent dan je auto.
Met zo'n instelling kom je er niet.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:05 schreef tstile het volgende:
[..]
Nouja, samen dan 80,- per maand meer. Het blijft sappelen.
Ik vind het allemaal zo uitzichtloos om zo te leven.
Er is gewoon bijna niks mogelijk met zo'n inkomen. Vakantie, misschien eigen bedrijfje opzetten met spaargeld, een keer een cursus om bij te scholen etc. Dan kan je elk jaar misschien 1x iets doen van die dingen.... of nog nieteens... Toch erg?
zat er iets naast, het is 1544 wat eruit vliegtquote:Op zondag 10 mei 2020 23:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Post hem dan even? Ben wel benieuwd.
Er zullen vast wel mensen zijn die het met minder doen. 450 eu aan huur op ~1600 eu betekent dat je zo'n 1150 eu over houdt, begrijp ik dat goed? Wat doe je daarmee dan?
Nee ik las het verkeerd. Maar je hebt gewoon een laag inkomen en dat moet je omhoog halen.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:59 schreef tstile het volgende:
[..]
Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etc
Goedkoper wonen kan niet betaal nu 450 aan huur.
Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:10 schreef ZarB het volgende:
50 euro aan boetes ondanks "dat je goed je best doet". Ja sorry hoor, maar structureel boetes krijgen impliceert wel een hoop stompzinnigheid. Dat heb je gewoon zelf in de hand en als je zo'n instelling hebt van dat alles je overkomt dan gaan alle tips je hier ook niet helpen.
Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Je hebt relaxed werk. Je komt rond. Je geeft 80 euro uit aan een hobby en je hebt een auto.
Wat is er erg? Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.
Wil je meer over houden kun je kijken naar je lasten en toch wat zaken schrappen. Of zorgen dat je meer verdient.
Mwah, 12 x 50 euro is 600 euro per jaar.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef tstile het volgende:
[..]
Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.
Die 50,- gemiddeld per maand plan ik ook niet in, maar is gewoon het gemiddelde van de afgelopen tijd. Dat moet dus zeker omlaag.
Dat scheelt dan heel ietsje in de ruimte die ik heb. Al blijft het voor mijn gevoel sappelen.
Als we zeggen een boete is gemiddeld 200 dan pak jij een boete per vier maanden. Dat is vrij riant he. Ik rij nu al heel wat jaren en pak lang niet zoveel boetes dus wellicht moet je toch echt naar je rijstijl gaan kijken. Dat iemand er zich tussen drukt moet je dan al op anticiperen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef tstile het volgende:
[..]
Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.
Die 50,- gemiddeld per maand plan ik ook niet in, maar is gewoon het gemiddelde van de afgelopen tijd. Dat moet dus zeker omlaag.
Dat scheelt dan heel ietsje in de ruimte die ik heb. Al blijft het voor mijn gevoel sappelen.
Waarom krijg je geen huurtoeslag?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef tstile het volgende:
[..]
Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef ZarB het volgende:
Boodschappen en snacken apart? Voeg dat snackgedoe gewoon bij je boodschappenbudget. Dus 220 daarvoor aanhouden.
Giften en sociale uitgaven 1 budget voor maken.
Spullen, inventaris, kleding, apparaten? Vaag samenvoegsel.
Boetes reken je al als structureel: veranderen dus. Onvoorziene uitgaven? Ook nog eens, naast alle vage aparte categorietjes?
Dit doet me een beetje denken aan topics als "ik val niet af terwijl ik al 3 maanden dieet." En dan gaandeweg zo'n topic blijken er toch regelmatig zakken chips, snoep, frituur, 3 borden pasta etc per week doorheen te gaan.
Heb je die aanvullende verzekering nodig?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef tstile het volgende:
[..]
Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.
Lijkt me gewoon voor rekening van baasquote:Cursussen 50 (gemiddeld, eens in de zoveel tijd een dure cursus voor werk)
Idd, Netflix en spotify zijn best dure abonnementen, als je het allemaal zo bij elkaar optelt. Is toch weer 15-20 euro per maand, en hoe vaak of hoe bewust kijk /luister je dat nou eigenlijk?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Netflix stopzetten, series en films kan ook op een andere manier
Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:18 schreef madam-april het volgende:
Je werkt voor een baas toch? Waarom betaal je dan voor werkkleding, tools en cursussen die voor je werk zijn?
Oneens. Het is een prima leven. Als je meer wilt moet je daar zelf wat aan doen.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:
[..]
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.
Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.
Ik zie heus wel dat ik kan 'overleven'. Maar gewoon leven is er amper bij.
Die dingen zijn dus niet echt noodzakelijk? En die cursussen?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:27 schreef tstile het volgende:
[..]
Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.
Dan heb jij nog een lage huur. Veel yuppen starten met een inkomen van rond de 1800 netto per maand, komen niet meer in aanraking voor sociale huur, kunnen niet kopen, en zijn aangewezen op huurprijzen van rond de 800 exclusief. Reken dan maar uit wat je dan nog overhoudt.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:
[..]
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.
Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.
Ja dat is wel erg. Zo kom je moeilijk vooruitquote:Op zondag 10 mei 2020 23:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog een lage huur. Veel yuppen starten met een inkomen van rond de 1800 netto per maand, komen niet meer in aanraking voor sociale huur, kunnen niet kopen, en zijn aangewezen op huurprijzen van rond de 800 exclusief. Reken dan maar uit wat je dan nog overhoudt.
Tuurlijk joh, het is allemaal zijn schuld.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.
Nou, dan dus niet meer onnodige troep van het tankstation halen. Het is echt niet zo ingewikkeld.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:
[..]
Jawel, allemaal de schuld van een ander. Overkomt iedereen toch?quote:Op zondag 10 mei 2020 23:33 schreef madam-april het volgende:
Maar even hè, ¤50 aan boetes per maand gemiddeld dus +/- 1 boete per 4 maanden, dat betekent dat je echt heel erg vaak de verkeersregels overtreedt. Want je kunt mij niet wijsmaken dat je zoveel pech hebt dat je elke keer dat je de verkeersregels overtreedt een boete krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |