abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193056116
Het moment gewoon dat je erachter komt dat je echt zo goed als niks overhoudt... hoe gaan anderen daarmee om?

Sinds dik 2 jaar hou ik al m'n inkomsten en uitgaven bij. Daarvoor woonde ik spotgoedkoop en kwam ik altijd net rond.

Maargoed, nu huur ik een huisje en verdien ik 1650,- netto per maand. Maar gemiddeld vliegt er zo'n 1590,- uit... Daardoor kan ik per maand maar 60,- sparen :'(

Meer verdienen zit er niet echt in. Ik vraag me echt af hoe andere mensen dat doen? Ik zal toch niet de enige zijn die zo'n laag inkomen heeft.

En worden die ook zo moedeloos? Hoe kan je ooit vooruit komen in het leven als je maar 700,- per jaar kan investeren in een betere toekomst?

[ Bericht 28% gewijzigd door tstile op 10-05-2020 22:53:59 ]
  zondag 10 mei 2020 @ 22:49:06 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193056156
Dat is de maatschappij waar we voor gekozen hebben door VVD te blijven stemmen.
pi_193056179
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
Ho ho ho, ik heb daar niet voor gekozen hoor ;)
pi_193056181
Waar vliegt je geld naar uit?
pi_193056228
Lijst maken wat je zoal uitgeeft en kijken of er wat te schrappen valt.
pi_193056236
En een betere baan vinden waar je meer kunt verdienen.
pi_193056245
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:50 schreef loni55 het volgende:
Waar vliegt je geld naar uit?
Het enige waar ik maandelijks nog op kan besparen:
boetes 50 (gemiddeld, voor m'n werk heel veel op de weg en hoe goed ik ook m'n best doe is dit toch het resultaat)
vaste lasten zou ik misschien max 30 per maand op kunnen besparen.
hobby 80, tja dat is waar ik nog enig plezier uit haal.
wijn en bier; 20, tja af en toe ff gezellig doen, dan ben ik al extreem gierig en ga ik niet naar verjaardagen
140,- geef ik gemm uit aan kleding, huis opknappen, spullen etc. Zou misschien iets minder worden als ik klaar ben met het huis. Qua kleding loop ik al in Zeeman kleding, kan bijna niet meer goedkoper....

Ik leef echt super goedkoop naar m'n idee.

Maar uiteindelijk komt het gemiddeld toch op rond de 1600 uit. Bijv. het koekblik van een autootje die ik heb moet dan in een jaar voor 600,- worden gemaakt. Voor dat geld koop je geen andere natuurlijk. Dus laat ik het maar maken. Maar een zo'n reparatie kost dus gemiddeld 50,- per maandd...
pi_193056278
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:54 schreef HSG-BOMBER het volgende:
En een betere baan vinden waar je meer kunt verdienen.
Betere baan is een kleine kans dat dat haalbaar is aangezien ik nu al op m'n tenen loop om m'n werk vol te houden en ik best relaxt werk heb.

Zeker in deze tijd zal ik niet snel iets anders vinden...
pi_193056301
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
We? Voornamelijk het gepeupel dat tegen uitkeringen en subsidies is maar wel vooral hun hra wil ontvangen.
pi_193056304
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:56 schreef tstile het volgende:

[..]

Betere baan is een kleine kans dat dat haalbaar is aangezien ik nu al op m'n tenen loop om m'n werk vol te houden en ik best relaxt werk heb.

Zeker in deze tijd zal ik niet snel iets anders vinden...
Wat doe je dan? De meeste werkgevers zoeken gewoon nog personeel. Ligt wel aan je branche.
pi_193056308
Nevermind. Enige tip; zorg dat je meer ga verdienen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193056342
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:55 schreef tstile het volgende:

[..]

boetes 50 (gemiddeld, voor m'n werk heel veel op de weg en hoe goed ik ook m'n best doe is dit toch het resultaat)
wijn en bier; 20, tja af en toe ff gezellig doen, dan ben ik al extreem gierig en ga ik niet naar verjaardagen
140,- geef ik gemm uit aan kleding, huis opknappen, spullen etc. Zou misschien iets minder worden als ik klaar ben met het huis. Qua kleding loop ik al in Zeeman kleding, kan bijna niet meer goedkoper....

Maar uiteindelijk komt het gemiddeld toch op rond de 1600 uit. Bijv. het koekblik van een autootje die ik heb moet dan in een jaar voor 600,- worden gemaakt. Voor dat geld koop je geen andere natuurlijk. Dus laat ik het maar maken. Maar een zo'n reparatie kost dus gemiddeld 50,- per maandd...
Maak even een duidelijke Excel lijst. Niet een samenraapsel zoals deze.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:58:38 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193056343
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:57 schreef Chinless het volgende:
Nevermind. Enige tip; zorg dat je meer ga verdienen.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:58:55 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193056352
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:?
Edit
pi_193056357
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:57 schreef Chinless het volgende:
Goedkoper wonen. 1650 per maand is wel heel veel.
Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etc

Goedkoper wonen kan niet betaal nu 450 aan huur.
pi_193056409
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:58 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Maak even een duidelijke Excel lijst. Niet een samenraapsel zoals deze.
Ja die heb ik, maar die punten zijn de enige wat ik eruit kan halen waar nog wat te besparen valt. Voor de rest draai ik al elk dubbeltje om.

Zijn er mensen die het met minder doen? En hoe is dat dan? Dan heb je toch geen rooie cent om eens iets te doen? Dat gevoel heb ik nu al....

Tenzij misschien tekenen je hobby is en je dagenlang je kunt vermaken met een kopje thee erbij ofzo, en je vrienden wonen in de buurt zodat je geen autootje nodig hebt.
pi_193056428
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:55 schreef tstile het volgende:

[..]

Met die boetes kun je je spaarbedrag bijna verdubbelen. Gewoon aan de verkeersregels houden, dat moest je toch al.

Pak je vaste lasten erbij en je gaat daar ver overheen. Met die posten kun je dus 960 per jaar extra sparen.

Verder kun je kijken of je met greenwheels ofzo niet heel wat goedkoper uit bent dan je auto.
pi_193056448
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:01 schreef tstile het volgende:

[..]

Ja die heb ik, maar die punten zijn de enige wat ik eruit kan halen waar nog wat te besparen valt. Voor de rest draai ik al elk dubbeltje om.

Zijn er mensen die het met minder doen? En hoe is dat dan? Dan heb je toch geen rooie cent om eens iets te doen? Dat gevoel heb ik nu al....

Tenzij misschien tekenen je hobby is en je dagenlang je kunt vermaken met een kopje thee erbij ofzo, en je vrienden wonen in de buurt zodat je geen autootje nodig hebt.
Post hem dan even? Ben wel benieuwd.

Er zullen vast wel mensen zijn die het met minder doen. 450 eu aan huur op ~1600 eu betekent dat je zo'n 1150 eu over houdt, begrijp ik dat goed? Wat doe je daarmee dan?
pi_193056492
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Met die boetes kun je je spaarbedrag bijna verdubbelen. Gewoon aan de verkeersregels houden, dat moest je toch al.

Pak je vaste lasten erbij en je gaat daar ver overheen. Met die posten kun je dus 960 per jaar extra sparen.

Verder kun je kijken of je met greenwheels ofzo niet heel wat goedkoper uit bent dan je auto.
Nouja, samen dan 80,- per maand meer. Het blijft sappelen.

Ik vind het allemaal zo uitzichtloos om zo te leven.

Er is gewoon bijna niks mogelijk met zo'n inkomen. Vakantie, misschien eigen bedrijfje opzetten met spaargeld, een keer een cursus om bij te scholen etc. Dan kan je elk jaar misschien 1x iets doen van die dingen.... of nog nieteens... Toch erg?
pi_193056566
Je hebt je auto dus alleen nodig om je vrienden op te kunnen zoeken?
pi_193056609
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:05 schreef tstile het volgende:

[..]

Nouja, samen dan 80,- per maand meer. Het blijft sappelen.

Ik vind het allemaal zo uitzichtloos om zo te leven.

Er is gewoon bijna niks mogelijk met zo'n inkomen. Vakantie, misschien eigen bedrijfje opzetten met spaargeld, een keer een cursus om bij te scholen etc. Dan kan je elk jaar misschien 1x iets doen van die dingen.... of nog nieteens... Toch erg?
Met zo'n instelling kom je er niet.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:10:44 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_193056610
50 euro aan boetes ondanks "dat je goed je best doet". Ja sorry hoor, maar structureel boetes krijgen impliceert wel een hoop stompzinnigheid. Dat heb je gewoon zelf in de hand en als je zo'n instelling hebt van dat alles je overkomt dan gaan alle tips je hier ook niet helpen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193056640
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Post hem dan even? Ben wel benieuwd.

Er zullen vast wel mensen zijn die het met minder doen. 450 eu aan huur op ~1600 eu betekent dat je zo'n 1150 eu over houdt, begrijp ik dat goed? Wat doe je daarmee dan?
zat er iets naast, het is 1544 wat eruit vliegt

Huur 445
Zorgverzekering 128
Gemeentelijke lasten 20
waterschapsbelasting 9
Energie gas & stroom 50
Netflix 12
Telefoon 4g unlimited 27
(vast internet of tv heb ik al nieteens)
Boetes 50
onvoorziene vaste lasten 60
aansprakelijkheidsverzekering 3

Zorg Eigen risico 32

Cursussen 50 (gemiddeld, eens in de zoveel tijd een dure cursus voor werk)

Auto 90 (gemiddeld voor verzekering, wegenbelasting, apk en reparatie)
Tanken & ov 45 (1x tanken per maand)

Boodschappen 220
Snacken 23

Werkuitgaven kleding, tools 10

Giften 30

Spullen/inventaris Kleding, huis, apparaten 140

Hobby 80

Sociale uitgaven 20

Totaal UIT 1544
pi_193056666
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:59 schreef tstile het volgende:

[..]

Vind je dat veel? Is gemiddeld over het hele jaar he. Incl. gemeentelijke lasten, waterschappen, eigen risico zorg, een keer een 2dehands bank kopen etc etc etc

Nee ik las het verkeerd. Maar je hebt gewoon een laag inkomen en dat moet je omhoog halen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193056717
Je hebt relaxed werk. Je komt rond. Je geeft 80 euro uit aan een hobby en je hebt een auto.

Wat is er erg? Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.

Wil je meer over houden kun je kijken naar je lasten en toch wat zaken schrappen. Of zorgen dat je meer verdient.
Whatever...
  zondag 10 mei 2020 @ 23:17:43 #26
338319 ZarB
Piña colada
pi_193056727
Boodschappen en snacken apart? Voeg dat snackgedoe gewoon bij je boodschappenbudget. Dus 220 daarvoor aanhouden.

Giften en sociale uitgaven 1 budget voor maken.

Spullen, inventaris, kleding, apparaten? Vaag samenvoegsel.

Boetes reken je al als structureel: veranderen dus. Onvoorziene uitgaven? Ook nog eens, naast alle vage aparte categorietjes?

Dit doet me een beetje denken aan topics als "ik val niet af terwijl ik al 3 maanden dieet." En dan gaandeweg zo'n topic blijken er toch regelmatig zakken chips, snoep, frituur, 3 borden pasta etc per week doorheen te gaan.
pi_193056731
Je werkt voor een baas toch? Waarom betaal je dan voor werkkleding, tools en cursussen die voor je werk zijn?
  zondag 10 mei 2020 @ 23:19:51 #28
338319 ZarB
Piña colada
pi_193056767
Ik weet niet hoe het zit met je gezondheid, maar ik heb een basisverzekering van 85 euro per maand. Met een eigen risico van 885 maar ik maak zo weinig gebruik van de zorg (even afkloppen) dat wat incidentele uitgaven veel minder zijn dan maandelijks extra premie.
pi_193056771
Netflix stopzetten, series en films kan ook op een andere manier ;)
Telefoonabonnement kan een beetje lager
Auto en OV? Waarom?

En natuurlijk stoppen met die boetes
pi_193056774
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:10 schreef ZarB het volgende:
50 euro aan boetes ondanks "dat je goed je best doet". Ja sorry hoor, maar structureel boetes krijgen impliceert wel een hoop stompzinnigheid. Dat heb je gewoon zelf in de hand en als je zo'n instelling hebt van dat alles je overkomt dan gaan alle tips je hier ook niet helpen.
Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.

Die 50,- gemiddeld per maand plan ik ook niet in, maar is gewoon het gemiddelde van de afgelopen tijd. Dat moet dus zeker omlaag.

Dat scheelt dan heel ietsje in de ruimte die ik heb. Al blijft het voor mijn gevoel sappelen.
pi_193056812
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Je hebt relaxed werk. Je komt rond. Je geeft 80 euro uit aan een hobby en je hebt een auto.

Wat is er erg? Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.

Wil je meer over houden kun je kijken naar je lasten en toch wat zaken schrappen. Of zorgen dat je meer verdient.
Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:21:55 #32
338319 ZarB
Piña colada
pi_193056815
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef tstile het volgende:

[..]

Klopt dit moet naar 0,- of zo laag mogelijk. Soms ontkom je er niet aan. Iemand drukt z'n auto ervoor en daardoor moet ik remmen en zo door rood etc.

Die 50,- gemiddeld per maand plan ik ook niet in, maar is gewoon het gemiddelde van de afgelopen tijd. Dat moet dus zeker omlaag.

Dat scheelt dan heel ietsje in de ruimte die ik heb. Al blijft het voor mijn gevoel sappelen.
Mwah, 12 x 50 euro is 600 euro per jaar.

En ja, je ontkomt er wel aan, maar met zo'n instelling verbaast het me niet dat je in deze situatie zit.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:22:53 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193056842
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef tstile het volgende:

[..]

Als we zeggen een boete is gemiddeld 200 dan pak jij een boete per vier maanden. Dat is vrij riant he. Ik rij nu al heel wat jaren en pak lang niet zoveel boetes dus wellicht moet je toch echt naar je rijstijl gaan kijken. Dat iemand er zich tussen drukt moet je dan al op anticiperen.

Los daarvan is je inkomen inclusief subsidies? Want 450 huur is behoorlijk netjes dan is het veel als je aan 1544 per maand uitgaven komt.
pi_193056871
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef tstile het volgende:

[..]

Nou huurtoeslag krijg ik niet hoor. Alleen zorgtoeslag 100,- per maand wat niet genoeg is aangezien de premie 130 is en eigen risico ook 30 per maand.
Waarom krijg je geen huurtoeslag?
pi_193056885
Tip 1: budgetteren
Tip 2: bepalen wat je wilt sparen, en dat apart zetten en niet meer aankomen. Met de rest moet je rondkomen. Dan worden het keuzes : een cadeau, of hobby, of een drankje in de stad? Of toch een goedkopere spijkerbroek? Geen wijntje bij het eten? Etc.

220 voor boodschappen vind ik trouwens veel. Ik doe het met 150.
Somebody that I used to know
pi_193056892
Op zich geef je niet veel uit. Boetes us een duidelijke. Die boodschappen kan vast omlaag en snacken... tsja, dat kan je natuurlijk afschaffen.

En 80 euro voor een hobby is flink. Weet niet wat je doet, maar goedkoop vind ik het niet.
Whatever...
pi_193056905
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef ZarB het volgende:
Boodschappen en snacken apart? Voeg dat snackgedoe gewoon bij je boodschappenbudget. Dus 220 daarvoor aanhouden.

Giften en sociale uitgaven 1 budget voor maken.

Spullen, inventaris, kleding, apparaten? Vaag samenvoegsel.

Boetes reken je al als structureel: veranderen dus. Onvoorziene uitgaven? Ook nog eens, naast alle vage aparte categorietjes?

Dit doet me een beetje denken aan topics als "ik val niet af terwijl ik al 3 maanden dieet." En dan gaandeweg zo'n topic blijken er toch regelmatig zakken chips, snoep, frituur, 3 borden pasta etc per week doorheen te gaan.
Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.

Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.

Ik zie heus wel dat ik kan 'overleven'. Maar gewoon leven is er amper bij.
pi_193056919
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef tstile het volgende:

[..]

Heb je die aanvullende verzekering nodig?
Whatever...
  zondag 10 mei 2020 @ 23:26:12 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193056926
quote:
Lijkt me gewoon voor rekening van baas :?

Beetje belachelijk dat jij daarvoor moet opdraaien
pi_193056956
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:20 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Netflix stopzetten, series en films kan ook op een andere manier ;)

Idd, Netflix en spotify zijn best dure abonnementen, als je het allemaal zo bij elkaar optelt. Is toch weer 15-20 euro per maand, en hoe vaak of hoe bewust kijk /luister je dat nou eigenlijk?
pi_193056959
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:18 schreef madam-april het volgende:
Je werkt voor een baas toch? Waarom betaal je dan voor werkkleding, tools en cursussen die voor je werk zijn?
Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.
pi_193056984
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:25 schreef tstile het volgende:

[..]

Boodschappen en snacken apart geeft me inzicht in de onnodige troep ik bij tankstations haal terwijl boodschappen noodzakelijke voeding is. Dus vandaar. Meer inzicht is altijd beter.

Ik bedoel het topic niet zo. Gaat meer om hoe weinig speelruimte er is bij een beneden modaal inkomen.

Oneens. Het is een prima leven. Als je meer wilt moet je daar zelf wat aan doen.

Waarom een hobby van 80 euro en 23 snacken? 50 ¤ boetes? Kom op. En boodschappen, mag best omlaag.

Als je meer over wilt houden, zul je meer discipline moeten hebben.

Overigens ziet het eruit of je het best netjes doet.
Whatever...
pi_193057010
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:27 schreef tstile het volgende:

[..]

Baas geeft zo min mogelijk uit. Dus ik heb zelf maar een warme jas gekocht etc. Gemiddeld 10,- per maand dus valt mee.
Die dingen zijn dus niet echt noodzakelijk? En die cursussen?
pi_193057021
quote:

[..]

Dan heb jij nog een lage huur. Veel yuppen starten met een inkomen van rond de 1800 netto per maand, komen niet meer in aanraking voor sociale huur, kunnen niet kopen, en zijn aangewezen op huurprijzen van rond de 800 exclusief. Reken dan maar uit wat je dan nog overhoudt.
pi_193057066
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan heb jij nog een lage huur. Veel yuppen starten met een inkomen van rond de 1800 netto per maand, komen niet meer in aanraking voor sociale huur, kunnen niet kopen, en zijn aangewezen op huurprijzen van rond de 800 exclusief. Reken dan maar uit wat je dan nog overhoudt.
Ja dat is wel erg. Zo kom je moeilijk vooruit
  zondag 10 mei 2020 @ 23:32:17 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193057074
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ok, veel over heb je niet, maar besef je dat er al heel veel geld aan jou besteed wordt? Huursubsidie, zorgtoeslagen etc? En dat is omdat je blijkbaar niet meer of harder kunt of wil werken. Prima, maar dan is dit het gevolg.
Tuurlijk joh, het is allemaal zijn schuld.
Beter gaat die luie lamlul 80 uur per week werken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:32:24 #47
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057076
quote:

[..]

Nou, dan dus niet meer onnodige troep van het tankstation halen. Het is echt niet zo ingewikkeld.

Ja maar ja maar ja maar ja maar [insert kut smoes om slechte gedrag in stand te houden dan wel te verantwoorden] gaat je niet verder helpen.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:33:21 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193057098
Ik moet zeggen dat dit me wel inzicht geeft over mijn eigen uitgaven en inkomen en mag niet klagen over mezelf.

Wel dat er bij jou ook wel wat ruimte is TS.

Wellicht kritisch kijken naar de alle genoemde dingen, oa snacken is heerlijk maar neem zelf fles water mee of fruit. Vergt wat discipline maar het went snel.
pi_193057103
Maar even hè, ¤50 aan boetes per maand gemiddeld dus +/- 1 boete per 4 maanden, dat betekent dat je echt heel erg vaak de verkeersregels overtreedt. Want je kunt mij niet wijsmaken dat je zoveel pech hebt dat je elke keer dat je de verkeersregels overtreedt een boete krijgt.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:34:28 #50
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057129
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:33 schreef madam-april het volgende:
Maar even hè, ¤50 aan boetes per maand gemiddeld dus +/- 1 boete per 4 maanden, dat betekent dat je echt heel erg vaak de verkeersregels overtreedt. Want je kunt mij niet wijsmaken dat je zoveel pech hebt dat je elke keer dat je de verkeersregels overtreedt een boete krijgt.
Jawel, allemaal de schuld van een ander. Overkomt iedereen toch?
pi_193057142
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die dingen zijn dus niet echt noodzakelijk? En die cursussen?
Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.

Cursussen is investeren om een betere baan te krijgen. Maar dat is dus een beetje ook m'n punt van het topic. Met een inkomen beneden modaal is er weinig ruimte om vooruit te komen.

Er is weinig om van te leven. Oke, ik zou nog iets kunnen besparen. Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150. Of gemiddeld 50,- per maand aan de jaarlijkse vakantie.

Ik vind het gewoon erg dat het zo sober moet allemaal.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:36:53 #52
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057169
Je mindset veranderen kan ook helpen. Onnodige zooi bij het tankstation halen hoef je niet te zien als onderdeel van "normaal leven".
pi_193057175
quote:

[..]

je wil dus alleen even klagen? Mag wel hoor. Ik zou zelf aan meerdere dingen wat doen, zoals verzekering en je boetes. Maar ja, onder modaal houd je niet heel veel over. Daar kun je niets aan doen behalve een betere baan vinden dus. :)
  zondag 10 mei 2020 @ 23:37:52 #54
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193057190
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef tstile het volgende:

[..]

Tja wat is noodzakelijk. Je kan ook gewoon natregenen en later weer opdrogen. Scheelt weer een regenjas. Dan koop ik die jas wel zelf als ik die niet krijg.

Cursussen is investeren om een betere baan te krijgen. Maar dat is dus een beetje ook m'n punt van het topic. Met een inkomen beneden modaal is er weinig ruimte om vooruit te komen.

Er is weinig om van te leven. Oke, ik zou nog iets kunnen besparen. Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150. Of gemiddeld 50,- per maand aan de jaarlijkse vakantie.

Het is ook sneu, dat mag ook wel gezegd worden. Helaas ben je niet de enige. En helaas zijn er ook vele die nog veel minder hebben. Klinkt flauw maar om het toch in perspectief te zetten
pi_193057198
quote:

[..]

ik vind het een eerlijk gezegd vrij kinderachtig redeneren “anderen geven x uit”, het gaat toch om jou?

Je had beter een topic in KLB kunnen maken
  zondag 10 mei 2020 @ 23:38:53 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193057201
quote:
Maar bedenk wel ik geef heel weinig uit. Anderen geven bijv. 100 per maand uit aan uitgaan. Of 150.
Volgens mij valt dat wel mee.
Dat gaat makkelijk als iemand nog bij zijn ouders woont of als hij nog wat "zaakjes" achter de hand heeft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193057214
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:32 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nou, dan dus niet meer onnodige troep van het tankstation halen. Het is echt niet zo ingewikkeld.

Ja maar ja maar ja maar ja maar [insert kut smoes om slechte gedrag in stand te houden dan wel te verantwoorden] gaat je niet verder helpen.
'Het is echt niet zo ingewikkeld ' 23,- euro per maand zet EN weinig zoden aan de dijk EN haalt alle sjeu uit het leven als je niet eens een ijsje kan halen.

Ja, het is een mogelijke besparing (daarom splits ik dat ook uit). Maar dat maakt mijn punt alleen maar sterker, namelijk dat het leven aardig uitzichtloos is als je om te besparen al naar zulke dingen moet grijpen.

Dus oke, niet meer doen. Dat is dan 23,- erbij in de maand. Een dag cursus kost 200,-. Dat is dus NOOIT iets bij de kiosk halen en dan 1 dag in het jaar cursus kunnen volgen.

Het kan ja, maarre. leuk hoor
  zondag 10 mei 2020 @ 23:40:24 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193057221
Niet om het één of ander, maar heb je alles wel goed opgeteld?
  zondag 10 mei 2020 @ 23:40:55 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193057228
quote:

[..]

Je klaagt dat je zo weinig hebt om van te leven. Heb je eigenlijk wel genoeg om voor te leven? Haal je bijv. wel voldoening uit je baan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_193057229
quote:

[..]

Heb je geen recht op huurtoeslag en zo?
  zondag 10 mei 2020 @ 23:42:29 #61
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057241
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:39 schreef tstile het volgende:

[..]

'Het is echt niet zo ingewikkeld ' 23,- euro per maand zet EN weinig zoden aan de dijk EN haalt alle sjeu uit het leven als je niet eens een ijsje kan halen.

Ja, het is een mogelijke besparing (daarom splits ik dat ook uit). Maar dat maakt mijn punt alleen maar sterker, namelijk dat het leven aardig uitzichtloos is als je om te besparen al naar zulke dingen moet grijpen.

Dus oke, niet meer doen. Dat is dan 23,- erbij in de maand. Een dag cursus kost 200,-. Dat is dus NOOIT iets bij de kiosk halen en dan 1 dag in het jaar cursus kunnen volgen.

Het kan ja, maarre. leuk hoor
Dat je bepaalde dingen niet wilt, niet eerlijk vindt of niet wilt accepteren betekent niet dat het ingewikkeld is.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:44:33 #62
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057270
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:40 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Heb je geen recht op huurtoeslag en zo?
Hij zegt van niet. Misschien huurt ie een kamer
  zondag 10 mei 2020 @ 23:45:05 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193057285
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Niet om het één of ander, maar heb je alles wel goed opgeteld?
Even getikt in rekenmachine en het totaal klopt met wat hij zegt uit te geven
pi_193057289
quote:

[..]

Als jij buiten moet werken in de regen is zo'n jas dus wel noodzakelijk en dient jouw werkgever daar gewoon voor te zorgen.

Die cursussen zijn dus een investering in je toekomst, maar niet noodzakelijk voor je baan op dit moment. Dan snap ik dat je dat zelf betaald.

Ik vind dat je eigenlijk helemaal niet zo weinig uitgeeft. Het is geen vetpot, maar je hoeft absoluut niet op een houtje te bijten. Dat andere ¤150 per maand aan uitgaan uitgeven is allemaal leuk en aardig, maar zij verdienen waarschijnlijk gewoon meer of ze hebben andere prioriteiten. Want als jij je auto weg zou doen bijvoorbeeld, zou je ook een stuk meer geld overhouden voor andere dingen.
pi_193057293
Nou goed, interessant dat het allemaal dus blijkbaar toch wat normaler is dan ik dacht....

Conclusie; onder modaal houdt het gewoon echt niet over.

Ik heb wel te doen met mensen die hetzelfde verdienen en meer aan huur moeten betalen.

Misschien moet ik mijn beeld bijstellen.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:46:03 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193057298
Ik ben nog wel benieuwd naar een aantal variabelen, zoals:

- hoe oud is TS?
- hoeveel uur per week werkt hij?
- wat voor werk heeft hij?
- welke toeslagen krijgt hij?
- wanneer is hij begonnen met werken?
- wanneer is hij op zichzelf gaan wonen?
- woont hij samen/alleen?
pi_193057333
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef tstile het volgende:
Nou goed, interessant dat het allemaal dus blijkbaar toch wat normaler is dan ik dacht....

Ik heb wel te doen met mensen die hetzelfde verdienen en meer aan huur moeten betalen.

Nou het is wel vervelend voor je. Gelukkig heb je een zeer lage huur!
  zondag 10 mei 2020 @ 23:49:58 #68
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057356
Oh en vergelijk jezelf nooit met anderen, want dat pakt altijd nadelig uit.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:51:39 #69
338319 ZarB
Piña colada
pi_193057373
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef tstile het volgende:

Ook boven modaal kun je niet uitgeven wat je wilt. Ook dan moet je keuzes maken. Het lijkt vast heel rooskleurig om (veel) meer te verdienen, maar meer salaris betekent vaak een duurder huis, een duurdere auto of eentje extra etc etc. Dus ook dan maak je keuzes en haal je niet elke dag een broodje bal bij de Shell.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 23:58:46 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193057477
Boetes
Giften
Netflix kan ook voor 9eu
Cursussen door werkgever
Betere baan zoeken
Minder snacken
Kritisch naar de hobby kijken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 00:06:27 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193057588
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Oneens. Het is een prima leven. Als je meer wilt moet je daar zelf wat aan doen.

Waarom een hobby van 80 euro en 23 snacken? 50 ¤ boetes? Kom op. En boodschappen, mag best omlaag.

Als je meer over wilt houden, zul je meer discipline moeten hebben.

Overigens ziet het eruit of je het best netjes doet.
Dit. 50 euro boetes en dan in principe gewoon zeggen 'ja, kan ik niks aan doen' is natuurlijk gewoon een beetje apart. En dan 23 euro snacken? Dus je klaagt over dat je niks overhoudt maar ondertussen gooi je wel 23 euro gewoon weg?

Ik ben het eens met Spanky78. 23 euro en 50 euro zijn als absolute bedragen niet zo heel veel, maar samen is dat 73 euro, wat betekent dat je volgens mij ineens 100% meer kunt gaan sparen. Als je dat het niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 mei 2020 @ 00:16:00 #72
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193057666
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

:*
  maandag 11 mei 2020 @ 00:51:46 #73
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193057862
quote:

[..]
Dat is echt fantastisch _O_
pindazakje
  maandag 11 mei 2020 @ 01:00:46 #74
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193057897
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is ook sneu, dat mag ook wel gezegd worden. Helaas ben je niet de enige. En helaas zijn er ook vele die nog veel minder hebben. Klinkt flauw maar om het toch in perspectief te zetten
En nog een grotere groep die veel meer heeft.
Het lijkt me echt kut ja als je elke maand vrijwel niks overhoudt, sterker nog rondkomen zie ik gewoon als basisbehoefte, maar ik werk juist om flink te kunnen sparen anders kon ik net zo goed op een uitkering teren. En TS ook, maar hij kiest er juist voor om 40 uur te werken maar houdt hetzelfde over als een uitkeringstrekker die wel 40 uur per week kan lamballen of bijbeunen in het zwart.
pindazakje
pi_193057907
Er zijn verschillende manieren om ‘rijk’ te worden. De meest voor de hand liggend is om zo min mogelijk uit te geven. Zo heb je de FIRE beweging (Financial Independent Retire Early). Strekking van hun verhaal is om zo min mogelijk uit te geven en zoveel mogelijk te sparen / beleggen. Een mooi voorbeeld is Mr Money Mustache. Hij heeft een hele beweging op poten gezet, waarbij besparen het sleutelwoord is. Misschien interessant voor TS: https://www.mrmoneymustache.com/blog/
  maandag 11 mei 2020 @ 01:09:35 #76
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193057918
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 00:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik ben het eens met Spanky78. 23 euro en 50 euro zijn als absolute bedragen niet zo heel veel, maar samen is dat 73 euro, wat betekent dat je volgens mij ineens 100% meer kunt gaan sparen. Als je dat het niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
100% meer sparen betekent in dit geval dat na een heel jaar hard sparen nog geen 900 euro extra overhoudt....daar koop je net een set bandjes voor een 530d voor oid en dan is het alweer op. Als je daarvoor heel het jaar extra voorzichtig moet gaan rijden en niet meer kunt snacken zou het dat mij echt niet waard zijn iig. Je moet gewoon lekker kunnen leven zonder je zorgen te hoeven maken om dit soort onnozele bedragen en ik snap dat dat niet lukt met zo'n inkomen van 3x niks.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyaenidae op 11-05-2020 07:39:45 ]
pindazakje
pi_193057961
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 01:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

100% meer sparen betekent in dit geval dat na een heel jaar hard sparen nog geen 900 euro extra overhoud....daar koop je net een set bandjes voor een 530d voor oid en dan is het alweer op. Als je daarvoor heel het jaar extra voorzichtig moet gaan rijden en niet meer kunt snacken zou het dat mij echt niet waard zijn iig. Je moet gewoon lekker kunnen leven zonder je zorgen te hoeven maken om dit soort onnozele bedragen en ik snap dat dat niet lukt met zo'n inkomen van 3x niks.
Ik kan mij niet voorstellen dat TS met ¤1650 netto per maand in een 530d rond rijdt. Dus die banden zullen dan ook geen issue zijn. :')
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 01:38:26 #78
16180 crew  CoolGuy
pi_193057990
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 01:27 schreef cofi het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat TS met ¤1650 netto per maand in een 530d rond rijdt. Dus die banden zullen dan ook geen issue zijn. :')
Neuh, hij refereert daarmee dan ook aan mij maar aangezien dat een auto van de zaak is kosten die banden me dus ook geen geld. Overigens is die redenering die hij aanhangt grofweg gelijk aan wat Tsdoet, en daar gaat het dus ook mis.

Het is of besparen op je uitgaven, of meer inkomen genereren en het liefste beiden. TS geeft aan niet meer te kunnen verdienen. TS geeft ook aan dat ie niet meer kan besparen. Dat eerste weet ik niet, dat laatste kan ie wel. Of ie het dat waard vindt kan alleen TS zeggen maar indien hij het dat niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
pi_193058002
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 01:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Neuh, hij refereert daarmee dan ook aan mij maar aangezien dat een auto van de zaak is kosten die banden me dus ook geen geld. Overigens is die redenering die hij aanhangt grofweg gelijk aan wat Tsdoet, en daar gaat het dus ook mis.

Het is of besparen op je uitgaven, of meer inkomen genereren en het liefste beiden. TS geeft aan niet meer te kunnen verdienen. TS geeft ook aan dat ie niet meer kan besparen. Dat eerste weet ik niet, dat laatste kan ie wel. Of ie het dat waard vindt kan alleen TS zeggen maar indien hij het dat niet waard vindt, ja, dan houdt het op.
Iets met spijker en kop. TS zal wat aan zijn uitgavenpatroon moeten doen. Vandaar ook de link in mijn vorige post. Het kan, maar dan moet hij het zelf willen..... en of dat gaat lukken...
pi_193058636
Giften ¤30?
Telefoon ¤27?
Netflix ¤12?
Boetes¤ ¤50?
Snacken ¤23?

Gast jij kunt gewoon niet met geld omgaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 11 mei 2020 @ 08:20:41 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193059745
Ik kom toch regelmatig bij tankstations maar de keren dat ik er meer koop dan alleen brandstof is echt minimaal, misschien 1 keer per jaar of zo?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 11 mei 2020 @ 08:36:15 #82
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193059929
243 euro aan boodschappen. Voor alleen jezelf?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 11 mei 2020 @ 08:40:16 #83
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193059967
Ik snap niet hoe je iedere keer weer een boete kunt oplopen. Echt niet.
Is het echt te moeilijk om je aan de regels te houden? Of kun je gewoon niet autorijden?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193060057
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 05:30 schreef halfway het volgende:
Giften ¤30?
Telefoon ¤27?
Netflix ¤12?
Boetes¤ ¤50?
Snacken ¤23?

Gast jij kunt gewoon niet met geld omgaan.
Iedereen doet dit, valt echt wel mee, maar oké.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 08:58:01 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193060221
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 08:45 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Met ruimte in t budget. Maar met 80pm over gaat de heggeschaar daar in.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193060439
quote:

[..]

Je vergelijkt met wat anderen uitgeven aan uitgaan of vakantie, maar misschien heeft diegene wel geen hobby, geen auto of geeft minder uit aan andere dingen.

Misschien heb ik het gemist maar wat doe je met je vakantiegeld?
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 09:12:12 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_193060454
quote:

[..]

Het punt is niet of het wel mee valt. Het punt is dat die uitgaven in zijn situatie onnodig zijn als zijn klacht is dat hij niet (genoeg) kan sparen. In deze situatie heeft TS bij wijze van al een probleem als zijn wasmachine stuk gaat.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:21:05 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_193060580
Als eenverdiener onder modaal is het inderdaad sappelen, dit land is ingericht op families, als hoeksteen van de samenleving. Dus toch D66 stemmen, vogeltjesdans.

Ik zie geen gekke uitgaven. Tenminste de boete is voor mij raar (nog nooit boete gehad en ik rijd vrijwel altijd--behalve waar ik flitspalen verwacht--te hard), maar ik rijd ook niet voor mijn werk, dus misschien dat eens in de vier maanden dan zo gek niet is. Je zou wel absoluut huur en zorgtoeslag moeten kunnen krijgen, dat zie ik niet in je berekening.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193060724
quote:

[..]

Als je geld hebt ja, niet met 80 euries in de maand.
pi_193060760
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar hij vergeet even z’n zorgtoeslag bij zijn inkomen op te tellen, dus hij heeft per maand veel meer over dan hij zegt volgens mij.
Naast dat het natuurlijk absurd is om per maand ¤50 aan boetes als vaste lasten te rekenen en zijn budget voor boodschappen en snacks is veel te hoog. Moet je eens zien wat hij allemaal overhoudt dan.
pi_193060773
quote:

[..]

Nee hoor, niet iedereen doet dit
  maandag 11 mei 2020 @ 09:36:06 #92
338319 ZarB
Piña colada
pi_193060783
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef speknek het volgende:
Als eenverdiener onder modaal is het inderdaad sappelen, dit land is ingericht op families, als hoeksteen van de samenleving. Dus toch D66 stemmen, vogeltjesdans.

Ik zie geen gekke uitgaven. Tenminste de boete is voor mij raar (nog nooit boete gehad en ik rijd vrijwel altijd--behalve waar ik flitspalen verwacht--te hard), maar ik rijd ook niet voor mijn werk, dus misschien dat eens in de vier maanden dan zo gek niet is. Je zou wel absoluut huur en zorgtoeslag moeten kunnen krijgen, dat zie ik niet in je berekening.
Nee, zoveel boetes is niet normaal. Dan kun je gewoon niet rijden of heb je schijt aan de verkeersregels.
pi_193060805
En als je per maand ¤80 euro aan je hobby’s kunt uitgeven mag je ook niet echt klagen
pi_193060827
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:37 schreef Doedezemaar het volgende:
En als je per maand ¤80 euro aan je hobby’s kunt uitgeven mag je ook niet echt klagen
+ Netflix en sociale uitgaven.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:40:09 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193060839
Ik denk inderdaad dat TS in staat moet zijn om te besparen op:

Huur 445
Zorgverzekering 128 deze is vrij duur, 100 ofzo?
Gemeentelijke lasten 20
waterschapsbelasting 9
Energie gas & stroom 50
Netflix 12 eventueel
Telefoon 4g unlimited 27

Boetes 50
onvoorziene vaste lasten 60 Wat bedoel je hiermee?
Zorg Eigen risico 32 (tik je deze altijd af?

Boodschappen 220
Snacken 23

Giften 30
Hobby 80
Sociale uitgaven 20

Totaal UIT 1323

Dan krijg je ook nog je zorgtoeslag bij je inkomen, en heb je gewoon je auto nog. De auto is trouwens een luxe die je eventueel kan laten gaan. Dit kost je bijna 200 euro in de maand
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 11 mei 2020 @ 09:43:25 #96
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_193060883
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Ik denk inderdaad dat TS in staat moet zijn om te besparen op:

Huur 445
Zorgverzekering 128 deze is vrij duur, 100 ofzo?
Gemeentelijke lasten 20
waterschapsbelasting 9
Energie gas & stroom 50
Netflix 12 eventueel
Telefoon 4g unlimited 27

Boetes 50
onvoorziene vaste lasten 60 Wat bedoel je hiermee?
Zorg Eigen risico 32 (tik je deze altijd af?

Boodschappen 220
Snacken 23

Giften 30
Hobby 80
Sociale uitgaven 20

Totaal UIT 1323

Dan krijg je ook nog je zorgtoeslag bij je inkomen, en heb je gewoon je auto nog
Inderdaad kijken naar je zorgverzekering, maak je weinig gebruik van je zorgverzekering? Dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een verhoogd eigen risico. Dan kost een maand maar ¤85.Dan heb je dus ¤43 p/m extra om voor je eigen risico te sparen, samen met de ¤32 is dat ¤55 p/m. In 16 maanden heb je dan ¤900 op de bank staan. Daar moet je vanaf blijven en heb je voortaan ¤55 p/maand meer te besteden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 11 mei 2020 @ 09:44:31 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193060893
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:21 schreef ZarB het volgende:

[..]

Mwah, 12 x 50 euro is 600 euro per jaar.

En ja, je ontkomt er wel aan, maar met zo'n instelling verbaast het me niet dat je in deze situatie zit.
Ik vind echt niet dat TS het gek doet hoor. Waarom mensen op Fok dat wel denken is me een raadsel. Het is niet dat er 500 per maand naar zinloze dingen gaat.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:44:49 #98
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193060896
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:43 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Inderdaad kijken naar je zorgverzekering, maak je weinig gebruik van je zorgverzekering? Dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een verhoogd eigen risico. Dan kost een maand maar ¤85.Dan heb je dus ¤43 p/m extra om voor je eigen risico te sparen, samen met de ¤32 is dat ¤55 p/m. In 16 maanden heb je dan ¤900 op de bank staan. Daar moet je vanaf blijven en heb je voortaan ¤55 p/maand meer te besteden.
Als TS inderdaad altijd zijn eigen risco vol maakt, waar het op lijkt, is dat absoluut niet voordelig.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  maandag 11 mei 2020 @ 09:45:06 #99
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193060899
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:34 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar hij vergeet even z’n zorgtoeslag bij zijn inkomen op te tellen, dus hij heeft per maand veel meer over dan hij zegt volgens mij.
Naast dat het natuurlijk absurd is om per maand ¤50 aan boetes als vaste lasten te rekenen en zijn budget voor boodschappen en snacks is veel te hoog. Moet je eens zien wat hij allemaal overhoudt dan.
Ik vroeg al of zijn inkomen inclusief toeslagen waren maar daar heeft hij nog geen antwoord op gegeven of ik heb eroverheen gelezen. Huurtoeslag is ook niet duidelijk of hij daar recht op heeft.

Maar met kritisch zijn kan hij inderdaad hier en daar wat tientjes besparen. Wel alleen wanneer hij het echt wil anders moet hij tevreden zijn hiermee. Met 80 per maand voor hobby's lijkt me dat hij genoeg leuke dingen doet.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:45:36 #100
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193060904
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:44 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik vind echt niet dat TS het gek doet hoor. Waarom mensen op Fok dat wel denken is me een raadsel. Het is niet dat er 500 per maand naar zinloze dingen gaat.
Nee zeker niet, leeft best netjes met afgewogen beslissingen aan hobbies enzo. Een mens moet ook nog van het leven kunnen genieten.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:46:29 #101
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_193060918
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:27 schreef tstile het volgende:

[..]

:').

Je gebruikt zeker ook je eigen auto voor je werk zonder vergoeding?

Logisch dat je 'relax' werk hebt.

Beste wat je kan doen is een werkgever zoeken. I.t.t. bazen nemen die hun ondernemerschap wat serieuzer en nemen hun verantwoordelijkheid
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')