abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:59:15 #151
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193079930
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:29 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Bij internetbankieren kan je het wel goed zien. Dat is dan wel inclusief wc-papier en shampoo en zo.
Soms van mijn rekening, soms die van haar, soms cash.
Geeft op dit moment geen goed overzicht. Moet ik wel eens doen, om te kijken waar we kunnen besparen. Behalve op de auto.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:12:15 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193080132
Ik geef zo'n 180p/m uit aan boodschappen voor een persoon denk ik. Dan ben ik nog redelijk zuinig vind ik. Tuurlijk kan het goedkoper als ik voor huismerken kies oid.

Als je gezond en gevarieerd wil eten dan denk ik dat daar wel een redelijk prijskaartje aan vastzit. Groente en fruit is lastig om op in te leveren, of je schrapt het en kiest voor laat ik het zo zeggen vette troep maar ik kan fout zitten.

Wellicht niet helemaal ontopic maar soit.
pi_193080684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik geef zo'n 180p/m uit aan boodschappen voor een persoon denk ik. Dan ben ik nog redelijk zuinig vind ik. Tuurlijk kan het goedkoper als ik voor huismerken kies oid.

Als je gezond en gevarieerd wil eten dan denk ik dat daar wel een redelijk prijskaartje aan vastzit. Groente en fruit is lastig om op in te leveren, of je schrapt het en kiest voor laat ik het zo zeggen vette troep maar ik kan fout zitten.

Wellicht niet helemaal ontopic maar soit.
Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.

Elke dag pasta met een blikje tomatensaus is goedkoop. Maar uiteindelijk betaal je de prijs.
pi_193080742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef tstile het volgende:

[..]

Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.

Elke dag pasta met een blikje tomatensaus is goedkoop. Maar uiteindelijk betaal je de prijs.
Ach hou toch op, ik heb nog nooit pasta met een blikje tomatensaus als avondeten hoeven eten en kwam zo’n 4 jaar geleden in mijn eentje prima met ¤150 per maand rond.
Maar ga vooral door met jezelf heel zielig vinden
pi_193080886
Mijn maandelijkse boodschappenbudget in mijn eentje is ¤140 en het lukt me eigenlijk altijd om daar rúim onder te blijven. Als in, afgelopen maand was ik maar ¤90 kwijt.
En het is niet dat ik ongezond heb gegeten, het tegendeel. Ik eet veel groente, peulvruchten, volkoren granen.

De truc is om seizoensgroenten te eten (op dit moment dus wortel, kool, prei, pompoen, enz.) en goedkoop fruit (bananen, appels, peren), om spullen in bulk te kopen (bv een grote zak gedroogde linzen, een grote zak bulgur/rijst), en om weinig kant-en-klare dingen te kopen. Zorg dat je basisvoedsel goedkoop voedsel is. Bijvoorbeeld havermout bij het ontbijt, volkorenbrood voor de lunch, 's avonds pasta/rijst/bulgur met een saus met peulvruchten en veel groente.
Ik houd zat geld over om iedere dag nootjes te kunnen snacken, en om wekelijks chocolade te kopen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:07:47 #156
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193080970
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:01 schreef Tele6 het volgende:
Mijn maandelijkse boodschappenbudget in mijn eentje is ¤140 en het lukt me eigenlijk altijd om daar rúim onder te blijven. Als in, afgelopen maand was ik maar ¤90 kwijt.
En het is niet dat ik ongezond heb gegeten, het tegendeel. Ik eet veel groente, peulvruchten, volkoren granen.

De truc is om seizoensgroenten te eten (op dit moment dus wortel, kool, prei, pompoen, enz.) en goedkoop fruit (bananen, appels, peren), om spullen in bulk te kopen (bv een grote zak gedroogde linzen, een grote zak bulgur/rijst), en om weinig kant-en-klare dingen te kopen. Zorg dat je basisvoedsel goedkoop voedsel is. Bijvoorbeeld havermout bij het ontbijt, volkorenbrood voor de lunch, 's avonds pasta/rijst/bulgur met een saus met peulvruchten en veel groente.
Ik houd zat geld over om iedere dag nootjes te kunnen snacken, en om wekelijks chocolade te kopen.
Indrukwekkend.
Waar doe je dan zoal boodschappen?
pi_193081002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Indrukwekkend.
Waar doe je dan zoal boodschappen?
Ik koop peulvruchten, currypasta, tofu en kokosmelk bij de toko. Kruiden bij de Turk. De rest simpelweg bij de Jumbo om de hoek.

Ik heb ook gewoon een goedkope smaak, hoor. Ik eet geen vlees of zuivel, ik proef het verschil niet tussen de goedkoopste sojamelk/tomaten/hummus/diepvriesboontjes en duurdere en mijn lievelingsbrood is volkoren tijgerbrood dus ook niet bepaald de duurste optie. :P
pi_193082786
Met 2x per dag een broodmaaltijd en 1x warm, verder fruit of een snackje is 5 euro per dag uitgeven aan eten prima mogelijk.
Maar dan is het inderdaad niet voorgesneden, luxe, exotisch en/of overdadig.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:47:59 #159
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193083308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik koop peulvruchten, currypasta, tofu en kokosmelk bij de toko. Kruiden bij de Turk. De rest simpelweg bij de Jumbo om de hoek.

Ik heb ook gewoon een goedkope smaak, hoor. Ik eet geen vlees of zuivel, ik proef het verschil niet tussen de goedkoopste sojamelk/tomaten/hummus/diepvriesboontjes en duurdere en mijn lievelingsbrood is volkoren tijgerbrood dus ook niet bepaald de duurste optie. :P
Geen vlees scheelt natuurlijk nogal.
Moet dat eigenlijk ook doen.

Ik vind de toko eigenlijk schrikbarend duur. De Turk voor kruiden, altijd. Helaas is de rest van hun aanbod meestal rotte rommel. Zaterdag op de markt kun je wel wat halen qua groenten en fruit, maar dan moet je het ook binnen 2 dagen opeten, anders is het niet meer bruikbaar.
pi_193083501
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef tstile het volgende:

[..]

Moet je eens kijken wat je voor voedingsmiddelen allemaal kan kopen op de markt.
De belangrijkste voeding zijn je groentes, bij de meeste Turkse winkels en markten ben je minimaal 2x zo goedkoop uit als bij supermarkten. Je kan prima gezond eten voor weinig geld imo.
Faka G
pi_193083567
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:36 schreef Mortaxx het volgende:
Ik geef ruim 300 p/m uit aan eten :')
Ik ook zoiets. Net even gekeken en zat vorige maand op 270 aan boodschappen (wel inclusief waspoeder, wc papier en alle andere huishuidelijke meuk).
Al hoef ik daar niet op te besparen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193083846
220 euro voor boodschappen in je eentje?
Daar kan wel 50 euro af. Die boete is ook onzin. Elke maand 140 euro voor kleding ed? En wat zijn onvoorziene vaste lasten?
pi_193084190
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Geen vlees scheelt natuurlijk nogal.
Moet dat eigenlijk ook doen.

Ik vind de toko eigenlijk schrikbarend duur. De Turk voor kruiden, altijd. Helaas is de rest van hun aanbod meestal rotte rommel. Zaterdag op de markt kun je wel wat halen qua groenten en fruit, maar dan moet je het ook binnen 2 dagen opeten, anders is het niet meer bruikbaar.
Misschien verschilt dat per toko. Gedroogde peulvruchten zijn bij mijn toko in ieder geval echt goedkoper dan bij de supermarkt, en kokosmelk ook (ook omdat je grotere verpakkingen kunt kopen die dan minder duur zijn).
De komkommers en paprika's van de Turk zijn inderdaad over het algemeen erg slapjes... Pompoen, zoete aardappel en uien gaan dan weer wel prima daar, is mijn ervaring. Maar ook daar geldt dat iedere Turkse winkel weer anders is. :)
De markt bij mij in de buurt is óf biologische geitenwollensokken onbetaalbare zooi, óf goedkope dingen die op het randje van rot zitten. Toen ik nog met 5 huisgenoten woonde, gingen we snel genoeg door onze groenten heen dat het wel zin had om naar de markt te gaan, maar voor in mijn eentje schiet het niet op.
pi_193085686
Ah ik lees dat TS biologisch eet. Dan ben je idd veel kwijt. En daarnaast veel kant en klaar koopt. Daar betaal je idd ook voor.

Bepaalde gerechten kook in in bulk, zoals nasi, paella, pastasaus enz. En die zijn prima per portie in te vriezen voor de geen tijd of zin momenten. Stamppot is ook goed in te vriezen, maar ben ik zelf minder fan van stamppot.

Groenten kun je ook uit de diepvries kopen, met bijv. bloemkool/brokolie of spinazie loop je niet tegen aan dat een verpakking vers te veel is.
pi_193085767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:06 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Ik ook zoiets. Net even gekeken en zat vorige maand op 270 aan boodschappen (wel inclusief waspoeder, wc papier en alle andere huishuidelijke meuk).
Al hoef ik daar niet op te besparen.
Heb ik ook en geef dan nog iets meer uit

Maar 10 per dag om te eten is toch helemaal niet veel

Die mensen die het voor de helft doen eten vast pasta met ketchup
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193085771
Zo, net boodschappen gedaan voor de week. Durf alleen niet meer te posten hier :D
pi_193085784
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:13 schreef tstile het volgende:
Zo, net boodschappen gedaan voor de week. Durf alleen niet meer te posten hier :D
Wat was je kwijt? ;)
pi_193085855
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:14 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat was je kwijt? ;)
Bij de groentewinkel 25,- Misschien door de kersen en de kaas...
Bij de Aldi 25,- het wc papier was in de aanbieding en 2 maaltijdsalades voor op werk gekocht
Toen nog naar de AH dat was 10,- voor brood en de 3e maaltijdsalade.

60 euro totaal.... misschien toch wat teveel ingeladen

Daarna nog even gezondigd door bij de Hema een polo voor 12,50 te kopen om op werk te dragen waar de kleding snel slijt.

Ga weer een dure maand tegemoet :P
pi_193085926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef tstile het volgende:

[..]

Bij de Aldi 25,- het wc papier was in de aanbieding en 2 maaltijdsalades voor op werk gekocht

Daarna nog even gezondigd door bij de Hema een polo voor 12,50 te kopen om op werk te dragen waar de kleding snel slijt.

Niet teveel maar verkeerde keuzes ...die maaltijdsalades zijn tering duur altijd ..en wat zit erin wat gore kleverige pasta ..een eitje en sla waarde van nog geen 50 cent
Ik zwaai naar dieren.
pi_193086988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Niet teveel maar verkeerde keuzes ...die maaltijdsalades zijn tering duur altijd ..en wat zit erin wat gore kleverige pasta ..een eitje en sla waarde van nog geen 50 cent
Zeg maar gerust domme keuzes. Maaltijdsalades, wat is dat een gore crap zeg. Maak gewoon je eigen salade. :r.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 18:16:05 #171
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193087083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef tstile het volgende:

[..]

En maar klagen 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193087252
Aangezien veel mensen binnenkort hun baan kwijt zijn buiten hun eigen schuld om mag TS blij zijn. Die zit in een goedkoop huurhuis en zingt het we even uit.

Wacht maar tot al die gezinnen met kooohuizen en jaren aan betaalde belasting hun huis mogen verkopen om in aanmerking te komen voor bijstand.

Uiteraard kan TS daar helemaal niets aan doen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Met vaste lasten van 2000¤ is het vee moeilijker rondkomen zonder werk. Of met slecht betaald werk.
Whatever...
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:25:41 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_193087276
Ik snap zo iig wel dat je weinig overhoudt :+
disclaimer
pi_193087313
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:25 schreef SQ het volgende:
Ik snap zo iig wel dat je weinig overhoudt :+
Maar dat is het nou juist, hij houdt helemaal niet weinig over, ondanks dat soort (aankoop)gedrag, hij dacht alleen dat hij ¤60 overhield, maar dat blijkt ¤275 te zijn.
pi_193087323
Als je de dingen voor een salade los koopt lijk je duurder uit, maar daar kun je wel meer keer dan 1x van eten.

En je hebt echt niet elke maand nieuwe kleren nodig voor dat bedrag.

Een hobby voor 80 euro per maand is wel een luxe. En ik snap dat je die luxe wilt, maarja dat is wel keuzes maken.
Wat is je hobby en zijn daar goedkopere alternatieven voor?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')