Soms van mijn rekening, soms die van haar, soms cash.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij internetbankieren kan je het wel goed zien. Dat is dan wel inclusief wc-papier en shampoo en zo.
Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik geef zo'n 180p/m uit aan boodschappen voor een persoon denk ik. Dan ben ik nog redelijk zuinig vind ik. Tuurlijk kan het goedkoper als ik voor huismerken kies oid.
Als je gezond en gevarieerd wil eten dan denk ik dat daar wel een redelijk prijskaartje aan vastzit. Groente en fruit is lastig om op in te leveren, of je schrapt het en kiest voor laat ik het zo zeggen vette troep maar ik kan fout zitten.
Wellicht niet helemaal ontopic maar soit.
Ach hou toch op, ik heb nog nooit pasta met een blikje tomatensaus als avondeten hoeven eten en kwam zo’n 4 jaar geleden in mijn eentje prima met ¤150 per maand rond.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef tstile het volgende:
[..]
Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.
Elke dag pasta met een blikje tomatensaus is goedkoop. Maar uiteindelijk betaal je de prijs.
Indrukwekkend.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:01 schreef Tele6 het volgende:
Mijn maandelijkse boodschappenbudget in mijn eentje is ¤140 en het lukt me eigenlijk altijd om daar rúim onder te blijven. Als in, afgelopen maand was ik maar ¤90 kwijt.
En het is niet dat ik ongezond heb gegeten, het tegendeel. Ik eet veel groente, peulvruchten, volkoren granen.
De truc is om seizoensgroenten te eten (op dit moment dus wortel, kool, prei, pompoen, enz.) en goedkoop fruit (bananen, appels, peren), om spullen in bulk te kopen (bv een grote zak gedroogde linzen, een grote zak bulgur/rijst), en om weinig kant-en-klare dingen te kopen. Zorg dat je basisvoedsel goedkoop voedsel is. Bijvoorbeeld havermout bij het ontbijt, volkorenbrood voor de lunch, 's avonds pasta/rijst/bulgur met een saus met peulvruchten en veel groente.
Ik houd zat geld over om iedere dag nootjes te kunnen snacken, en om wekelijks chocolade te kopen.
Ik koop peulvruchten, currypasta, tofu en kokosmelk bij de toko. Kruiden bij de Turk. De rest simpelweg bij de Jumbo om de hoek.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Indrukwekkend.
Waar doe je dan zoal boodschappen?
Geen vlees scheelt natuurlijk nogal.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik koop peulvruchten, currypasta, tofu en kokosmelk bij de toko. Kruiden bij de Turk. De rest simpelweg bij de Jumbo om de hoek.
Ik heb ook gewoon een goedkope smaak, hoor. Ik eet geen vlees of zuivel, ik proef het verschil niet tussen de goedkoopste sojamelk/tomaten/hummus/diepvriesboontjes en duurdere en mijn lievelingsbrood is volkoren tijgerbrood dus ook niet bepaald de duurste optie.
Moet je eens kijken wat je voor voedingsmiddelen allemaal kan kopen op de markt.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef tstile het volgende:
[..]
Heel zuinig. Ik vraag me ook af of mensen die weinig uitgeven aan boodschappen ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.
Elke dag pasta met een blikje tomatensaus is goedkoop. Maar uiteindelijk betaal je de prijs.
Ik ook zoiets. Net even gekeken en zat vorige maand op 270 aan boodschappen (wel inclusief waspoeder, wc papier en alle andere huishuidelijke meuk).quote:
Misschien verschilt dat per toko. Gedroogde peulvruchten zijn bij mijn toko in ieder geval echt goedkoper dan bij de supermarkt, en kokosmelk ook (ook omdat je grotere verpakkingen kunt kopen die dan minder duur zijn).quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Geen vlees scheelt natuurlijk nogal.
Moet dat eigenlijk ook doen.
Ik vind de toko eigenlijk schrikbarend duur. De Turk voor kruiden, altijd. Helaas is de rest van hun aanbod meestal rotte rommel. Zaterdag op de markt kun je wel wat halen qua groenten en fruit, maar dan moet je het ook binnen 2 dagen opeten, anders is het niet meer bruikbaar.
Heb ik ook en geef dan nog iets meer uitquote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik ook zoiets. Net even gekeken en zat vorige maand op 270 aan boodschappen (wel inclusief waspoeder, wc papier en alle andere huishuidelijke meuk).
Al hoef ik daar niet op te besparen.
Wat was je kwijt?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:13 schreef tstile het volgende:
Zo, net boodschappen gedaan voor de week. Durf alleen niet meer te posten hier
Bij de groentewinkel 25,- Misschien door de kersen en de kaas...quote:
Niet teveel maar verkeerde keuzes ...die maaltijdsalades zijn tering duur altijd ..en wat zit erin wat gore kleverige pasta ..een eitje en sla waarde van nog geen 50 centquote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef tstile het volgende:
[..]
Bij de groentewinkel 25,- Misschien door de kersen en de kaas...
Bij de Aldi 25,- het wc papier was in de aanbieding en 2 maaltijdsalades voor op werk gekocht
Toen nog naar de AH dat was 10,- voor brood en de 3e maaltijdsalade.
60 euro totaal.... misschien toch wat teveel ingeladen
Daarna nog even gezondigd door bij de Hema een polo voor 12,50 te kopen om op werk te dragen waar de kleding snel slijt.
Ga weer een dure maand tegemoet
Zeg maar gerust domme keuzes. Maaltijdsalades, wat is dat een gore crap zeg. Maak gewoon je eigen salade.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Niet teveel maar verkeerde keuzes ...die maaltijdsalades zijn tering duur altijd ..en wat zit erin wat gore kleverige pasta ..een eitje en sla waarde van nog geen 50 cent
En maar klagenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:18 schreef tstile het volgende:
[..]
Bij de groentewinkel 25,- Misschien door de kersen en de kaas...
Bij de Aldi 25,- het wc papier was in de aanbieding en 2 maaltijdsalades voor op werk gekocht
Toen nog naar de AH dat was 10,- voor brood en de 3e maaltijdsalade.
60 euro totaal.... misschien toch wat teveel ingeladen
Daarna nog even gezondigd door bij de Hema een polo voor 12,50 te kopen om op werk te dragen waar de kleding snel slijt.
Ga weer een dure maand tegemoet
Maar dat is het nou juist, hij houdt helemaal niet weinig over, ondanks dat soort (aankoop)gedrag, hij dacht alleen dat hij ¤60 overhield, maar dat blijkt ¤275 te zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |