Hopelijk komt dat nu snel.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zolang er nog geen vaccin is kan je dat echt vergeten.
ik hoop dat ook. En dat ouders ook genoten hebben van hun gezin, mijn man heeft zijn team veel meer begeleidt hierin. Gezond balans in het gezin vinden. Singles die niet konden stoppen met werken omdat de muren op ze af kwamen. Stedelingen en dorpelingen, gezin of juist niet. Corona is voor iedereen anders.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds goede moed dat we terug gaan naar het oude normaal, als het virus overgewaaid is.
We moeten gewoon goede moed houden. Moed verloren is al verloren.quote:Op zondag 10 mei 2020 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik hoop dat ook. En dat ouders ook genoten hebben van hun gezin, mijn man heeft zijn team veel meer begeleidt hierin. Gezond balans in het gezin vinden. Singles die niet konden stoppen met werken omdat de muren op ze af kwamen. Stedelingen en dorpelingen, gezin of juist niet. Corona is voor iedereen anders.
Op werkgebied kwamen er wel interessante dingen naar voren, het MT bleek overbodig. Thuiswerken kan goed maar het kantoor biedt voldoende ruimte voor mensen die veilig op kantoor willen werken. Niet iedereen kan of wil thuiswerken, en voor sommigen is het kantoor ritme prettiger. En wij doen het beter thuis.
Het is honTquote:Op zondag 10 mei 2020 23:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Alsof de mensen hier heel anders zijn als daar. Nee wij Nederlanders zijn echt anders!![]()
We hebben in NL ook drones en auto's met camera's rondrijden. Veel mensen willen ook een appje van de kerkspastor.
Mondkappen worden de komende maanden strak ingeburgerd, dus die straathond kan volgend jaar ook aangeschafd worden, als testmodel.
Dan over 5 jaar kan oom straat-agent vervangenen worden door een robohond.
Ja, samenwerking is nogal een dingetje nu, dat blijkt wel weer. Met al die samenwerkingsverbanden die de afgelopen 70 jaar zijn opgebouwd, kruipen we terug in onze nationale schulp als de eerste de beste pandemie ons tegemoet komt. Op zich wel vreemd inderdaad.quote:Op maandag 11 mei 2020 01:17 schreef KNAK het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Heel wat landen met nog steeds hoge cijfers, landen die juist sinds kort enorm aan het stijgen zijn.
Als je dat zo ziet, hoe kan je dan verwachten dat wij terug gaan naar versoepeling? Ook al rolt het RIVM binnenkort cijfers die zowat de 0 aantikken uit, je bent zo terug bij af als Corona over de grens vrolijk door blijft sudderen. Waarom wordt het beleid hier niet (deels) bepaalt door wat er ook uit buiten NL gebeurt?
Slaap lekkerquote:Op maandag 11 mei 2020 01:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, samenwerking is nogal een dingetje nu, dat blijkt wel weer. Met al die samenwerkingsverbanden die de afgelopen 70 jaar zijn opgebouwd, kruipen we terug in onze nationale schulp als de eerste de beste pandemie ons tegemoet komt. Op zich wel vreemd inderdaad.
Maar ik heb in de krant gelezen dat aanstaande 13 mei de Europese Commissie met Europese richtlijnen/aanbevelingen komt voor meer internationale, Europese samenwerking, onder andere op het gebied van vliegverkeer en toerisme, en de daarmee samenhangende (verschillen in) maatregelen die elk land nu afzonderlijk aan het nemen is.
Heb er verder nog niets van vernomen, ook niet naar op zoek gegaan. Misschien morgen, nu eerst even slapen.
Omdat iedereen hier loopt te blèren om versoepelingen. Dat is het slechtste idee ooit, maar als je politicus bent dan draait het niet altijd om de beste beslissingen, maar ook om wat je stemmers graag horen. Dus als die graag naar het terras willen, dan doe je de terrassen weer open. Ook als dat weer een lading doden en ziekenhuisopnames tot gevolg heeft.quote:Op maandag 11 mei 2020 01:17 schreef KNAK het volgende:
Heel wat landen met nog steeds hoge cijfers, landen die juist sinds kort enorm aan het stijgen zijn.
Als je dat zo ziet, hoe kan je dan verwachten dat wij terug gaan naar versoepeling? Ook al rolt het RIVM binnenkort cijfers die zowat de 0 aantikken uit, je bent zo terug bij af als Corona over de grens vrolijk door blijft sudderen. Waarom wordt het beleid hier niet (deels) bepaald door wat er ook uit buiten NL gebeurt?
Creatief idee.twitter:NOS twitterde op zondag 10-05-2020 om 22:32:25Coronaproof op vakantie in een afgesloten resort met Corendon https://t.co/5TLxYGvzjx reageer retweet
Omdat het RIVM eigenwijs is en hun eigen langdurig onderzoek wilt doenquote:Op maandag 11 mei 2020 01:17 schreef KNAK het volgende:
Als je dat zo ziet, hoe kan je dan verwachten dat wij terug gaan naar versoepeling? Ook al rolt het RIVM binnenkort cijfers die zowat de 0 aantikken uit, je bent zo terug bij af als Corona over de grens vrolijk door blijft sudderen. Waarom wordt het beleid hier niet (deels) bepaald door wat er ook uit buiten NL gebeurt?
terras is buiten, daardoor verwacht ik geen stijgingquote:Op maandag 11 mei 2020 01:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Omdat iedereen hier loopt te blèren om versoepelingen. Dat is het slechtste idee ooit, maar als je politicus bent dan draait het niet altijd om de beste beslissingen, maar ook om wat je stemmers graag horen. Dus als die graag naar het terras willen, dan doe je de terrassen weer open. Ook als dat weer een lading doden en ziekenhuisopnames tot gevolg heeft.
Ik denk dat bv veel negers in de vs sterven meer te maken heeft met armoede,ongezondere levensstijl en dicht op elkaar wonen dan vit d.quote:
Mogge. Fijne (werk)dag iedereen. Veel plezier, succes en/of sterkte voor iedereen, ouders en kinderen die wel of niet weer naar school gaan en voor iedereen die wel of niet weer naar kantoor gaat.quote:Op maandag 11 mei 2020 07:50 schreef Drekkoning het volgende:
Goedemorgen, fijne versoepelingsdag allemaal
Over een uurtje naar de barbier
Kom, wat positiever op deze mooie dag! Zolang de zorg niet overbelast raakt is er niks aan het handje 👌quote:Op maandag 11 mei 2020 01:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Omdat iedereen hier loopt te blèren om versoepelingen. Dat is het slechtste idee ooit, maar als je politicus bent dan draait het niet altijd om de beste beslissingen, maar ook om wat je stemmers graag horen. Dus als die graag naar het terras willen, dan doe je de terrassen weer open. Ook als dat weer een lading doden en ziekenhuisopnames tot gevolg heeft.
Met zo'n reactie heb je het dus toegegeven.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:14 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Gast, ga ergens anders spelletjes doen.
Een gemiddeld vaccin duurt 5 - 10 jaar voordat deze veilig ontwikkeld kan worden. Ik ben sceptisch over de veiligheid van een gehaast vaccin.quote:
Neem je het toch niet. Niet gaan piepen als er dalijk zaken en evenementen enkel voor geënte mensen open gaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 08:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een gemiddeld vaccin duurt 5 - 10 jaar voordat deze veilig ontwikkeld kan worden. Ik ben sceptisch over de veiligheid van een gehaast vaccin.
Ben toch al een kluizenaarquote:Op maandag 11 mei 2020 08:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neem je het toch niet. Niet gaan piepen als er dalijk zaken en evenementen enkel voor geënte mensen open gaan.
Dat scheelt wel in deze tijdquote:
Je noemt hem een complotgekkie omdat ie beweert dat het virus per ongeluk uit een lab in Wuhan is ontsnapt en vervolgens zeg je het zou best een ongelukje geweest kunnen zijn.quote:Op maandag 11 mei 2020 08:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog zo'n complotgekkie. Deze heeft zelfs een Nobelprijs gewonnen met een virus-complottheorie in 2008.
Montagnier, die niet vies is van enige polemiek en notoir , claimt dat Covid-19 per ongeluk uit een lab in Wuhan is ontsnapt.
Het zou best een ongelukje kunnen zijn geweest, zoals we o.a. kennen in Tsjernobyl, of een MH-17.
Sarcasmequote:Op maandag 11 mei 2020 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Je noemt hem een complotgekkie omdat ie beweert dat het virus per ongeluk uit een lab in Wuhan is ontsnapt en vervolgens zeg je het zou best een ongelukje geweest kunnen zijn.
???
Omdat de laatste keer dat er een succesvol medicijn tegen een virus werd gefabriceerd in 1934 was, las ik hier laatst.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk zo geconcentreerd op een vaccin. Waarom niet op een behandeling of medicijn die het kan genezen?
Omdat voorkomen beter is dan genezen?quote:Op maandag 11 mei 2020 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk zo geconcentreerd op een vaccin. Waarom niet op een behandeling of medicijn die het kan genezen?
zullen beiden doen neem ik aan maar een nieuw medicijn kost ook veel tijdquote:Op maandag 11 mei 2020 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Zie onderschrift.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Klopt. Maar als je het kan genezen en het medicijn is er eerder, kan de wereld ook gewoon weer verder.quote:
Wist ik.quote:
daarom onderzoeken ze ook of al bestaande medicijnen enige uitwerking zouden hebben om daar op verder te bouwen maar dat schijnt tot nu toe niet erg succesvol te zijnquote:Op maandag 11 mei 2020 09:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je het kan genezen en het medicijn is er eerder, kan de wereld ook gewoon weer verder.
Een vaccin is ook nooit een 100% garantie, dus je moet wel iets hebben.
Van Rusland was al een tijdje bekend dat ze flink wat cijfers niet melden of achterhouden. Daar woedt het al wekenlang flink.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:54 schreef Simmertje het volgende:
Rusland 11,500 besmettingen erbij, het nieuwe epicentrum?
Vind ik ook een beetje raar. Misschien dat een werkend vaccin een duidelijker 'eindpunt' is?quote:Op maandag 11 mei 2020 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Ik vind de ontwikkeling van aidsremmers toch wel een redelijk succes. Goed, het is geen medicijn in de zin dat het mensen geneest. Maar voor de aidsremmers was een HIV infectie echt een doodvonnis. Nu kan je er in principe heel oud mee worden.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat de laatste keer dat er een succesvol medicijn tegen een virus werd gefabriceerd in 1934 was, las ik hier laatst.
En dan die kansloze beelden van een maand geleden met hun hulp naar Italië, alleen maar voor politiek gewin.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Van Rusland was al een tijdje bekend dat ze flink wat cijfers niet melden of achterhouden. Daar woedt het al wekenlang flink.
Slechts 3,6 doden daar, not great, not terrible.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Van Rusland was al een tijdje bekend dat ze flink wat cijfers niet melden of achterhouden. Daar woedt het al wekenlang flink.
Maar er is plek op de IC dus alles opengooien, want zin in bier en mijn kapsel ziet er niet uit.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog een reden waarom we niet, zoals sommige wilden, zomaar alles open konden gooien, maar maatregelen hebben om de zorg te ontlasten. Dit ene ziekenhuis heeft nu een achterstand opgebouwd van 5000 uitgestelde operaties dat nu ingehaald moet worden. Dat gaat maanden tot een jaar duren en als er weer een nieuwe golf aankomt dan loopt de achterstand weer op.
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-voor-u~ae59aaa5/
Denk eerder dat die deel gewoon zijn huur wil betalen en niet financieel naar de klote wil gaan. Jij kan daar mis makkelijker over oordelen met je baantje in het ziekenhuis, maar niet iedereen heeft dat. Dus opengooien ja, economie moet lopen, geld moet rollenquote:Op maandag 11 mei 2020 11:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar er is plek op de IC dus alles opengooien, want zin in bier en mijn kapsel ziet er niet uit.
Aldus een deel van de bevolking.
De man die de lobotomie bedacht heeft een nobelprijs gekregen, evenals de man die een contrastvloeistof voor rontgenfoto's bedacht die tienduizenden kankers heeft veroorzaakt.quote:Op maandag 11 mei 2020 08:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog zo'n complotgekkie. Deze heeft zelfs een Nobelprijs gewonnen met een virus-complottheorie in 2008.
Montagnier, die niet vies is van enige polemiek en notoir , claimt dat Covid-19 per ongeluk uit een lab in Wuhan is ontsnapt.
Het zou best een ongelukje kunnen zijn geweest, zoals we o.a. kennen in Tsjernobyl, of een MH-17.
Deppen in chloroform?quote:
quote:Op maandag 11 mei 2020 11:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Denk eerder dat die deel gewoon zijn huur wil betalen en niet financieel naar de klote wil gaan. Jij kan daar mis makkelijker over oordelen met je baantje in het ziekenhuis, maar niet iedereen heeft dat. Dus opengooien ja, economie moet lopen, geld moet rollen
Bedankt.quote:Op maandag 11 mei 2020 10:58 schreef polderturk het volgende:
Mensen die vandaag overlijden zijn ongeveer 4 weken geleden ziek geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |