Kan iemand die achterlijke kut vertellen dat we helemaal geen lockdown hebben?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]twitter:regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 12:01:30Update: Anti-lockdown teksten en niet aangemelde demonstratie in #DenHaag https://t.co/c31zMbx1o7 https://t.co/t4nNaz3aIT reageer retweet
Jawel een intelligentequote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan iemand die achterlijke kut vertellen dat we helemaal geen lockdown hebben?
Dan ben je echt een ei, net nu aangegeven wordt dat verzachtende omstandigheden eraan zitten te komen in een land waar de omstandigheden al bijzonder zacht zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]twitter:regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 12:01:30Update: Anti-lockdown teksten en niet aangemelde demonstratie in #DenHaag https://t.co/c31zMbx1o7 https://t.co/t4nNaz3aIT reageer retweet
ZO STOEPKRIJT OP DE STOEP!!!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. Want dat is wel wat er gaat gebeuren als we alle maatregelen los laten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben benieuwd wat die mensen nou precies willen. Alles opengooien en dan de ziekenhuis overvol?
Gedrieën overstijgen ze in ieder geval de gemiddelde intelligentie.quote:
Komt waarschijnlijk door Jensen met zijn geroep over een nazistaat enzoquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat wij hebben kan je amper een lockdown noemen.
Ik ben benieuwd wat die mensen nou precies willen. Alles opengooien en dan de ziekenhuis overvol?
Dat is toch gewoon een dikke middelvinger naar de volksgezondheid en zorgverlening.
Gewoon kopieergedrag vanuit de VS.
En dan met van die domme argumenten als je kan ook doodgaan tijdens het autorijden...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. Want dat is wel wat er gaat gebeuren als we alle maatregelen los laten.
Omgekeerde vlag, UIT PROTESTquote:
Nooit iets gevonden maar die is inderdaad wel volledig door de ondergrens gezakt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door Jensen met zijn geroep over een nazistaat enzo
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk oprecht dat ze het of nier zien of niet boeit omdat ze hun eigen kans goed inschatten.
Mondkapjesplicht net als de moffenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. Want dat is wel wat er gaat gebeuren als we alle maatregelen los laten.
Ik weet niet of ze bijdehand genoeg zijn om dit te weten.quote:
zakte zijn gewicht maar eens door de ondergrens.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nooit iets gevonden maar die is inderdaad wel volledig door de ondergrens gezakt.
Dit je er over discussieert, prima. Dat is zoals het hoort in Nederland.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat wij hebben kan je amper een lockdown noemen.
Dat is toch gewoon een dikke middelvinger naar de volksgezondheid en zorgverlening.
Gewoon kopieergedrag vanuit de VS.
Ja, ik had de Nederlandse bevolking hiervoor nog wel enigszins hoog zitten maar dat is na het is maar een griepje geroep en gedrag tijdens deze pandemie wel helemaal weg.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Totdat oma de pijp uit verzuipt in haar eigen longvocht, dan is het ineens huilie huillie. Domme achterlijke mensen. Ik kan er niet meer tegen. Tegen zo veel achterlijkheid.
Niet mogen samen komen met meer dan 3 man, wat is dat dan?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:06 schreef vosss het volgende:
Waarom blijven mensen het in Nederland toch over een lockdown hebben? Die hebben we niet!
Nou voor haar wel hoor, zonder terras houdt t leven op voor haar ....quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit, bij een aantal dingen heb ik ook zeker mijn vraagtekens, maar realistisch is er maar een bepaalde bandbreedte waarbinnen je kunt handelen. Nu alles loslaten en je verneukt zes weken inspanning.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit je er over discussieert, prima. Dat is zoals het hoort in Nederland.
Maar dit soort gekkigheid moet je gewoon geen aandacht geven, net als Jensen.
Dat is een maatregel. Een lockdown is als je verplicht binnen moet blijven en het leger vreten komt brengen. Nou vooruit, als je alleen je huis uit mag om zelf vreten te kopen en daarna meteen weer terug naar huis moet wil ik dan ook nog wel een lockdown noemen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:17 schreef Jed1Gam het volgende:
Niet mogen samen komen met meer dan 3 man, wat is dat dan?
Morgen dus.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
dus woensdag is de eerstvolgende persconferentie pas.
Intelligente lockdown is een lockdown, hier noemen ze het soft lockdown. Boete kunnen ontvangen als je een potje voetbaltquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is een maatregel. Een lockdown is als je verplicht binnen moet blijven en het leger vreten komt brengen. Nou vooruit, als je alleen je huis uit mag om zelf vreten te kopen en daarna meteen weer terug naar huis moet wil ik dan ook nog wel een lockdown noemen.
Wat we hier in Nederland hebben is met de beste wil van de wereld geen lockdown te noemen en die kwats van inteliggente lockdown slaat ook nergens op. Het is geen lockdown. Punt.
Mee eens - wat dat betreft hebben ze het in Italië en Spanje een stuk zwaarder (gehad).quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is een maatregel. Een lockdown is als je verplicht binnen moet blijven en het leger vreten komt brengen. Nou vooruit, als je alleen je huis uit mag om zelf vreten te kopen en daarna meteen weer terug naar huis moet wil ik dan ook nog wel een lockdown noemen.
Wat we hier in Nederland hebben is met de beste wil van de wereld geen lockdown te noemen en die kwats van inteliggente lockdown slaat ook nergens op. Het is geen lockdown. Punt.
Er is geen lockdown. Ik mag gaan en staan waar ik wil, het gros van allle winkels is gewoon open, ik mag wandelen, fietsen, met de auto ergens heen waar ik blief, uitwaaien op het strand, door het bos wandelen, noem maar op. Dat is geen lockdown.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Je kan het beestje wel anders noemen maar is gewoon hetzelfde in verschillende gradaties.
Mensen die onze lockdown geen lockdown noemen zijn vermoedelijk mensen die zich niet aan de regels houden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Intelligente lockdown is een locdown, hier noemen ze het soft lockdown. Boete kunnen ontvangen als je een potje voetbalt. Je kan het beestje wel anders noemen maar is gewoon hetzelfde in verschillende gradaties.
Dan verwacht alvast maar niet te veel bij de volgende persco van Rutte. Die kijken voornamelijk naar het buitenland alvorens zelf wat te doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:21 schreef Solingjan het volgende:
In Duitsland is na een stabilisatie tot 30 maart, op 4 mei alweer een R bereikt van 1,3
Ok hoezo kan ik dan nu niet naar Nederland vliegen om m'n familie te bezoeken?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is geen lockdown. Ik mag gaan en staan waar ik wil, het gros van allle winkels is gewoon open, ik mag wandelen, fietsen, met de auto ergens heen waar ik blief, uitwaaien op het strand, door het bos wandelen, noem maar op. Dat is geen lockdown.
Ja dat laatste moet je wel erbij vertellen he. Anders heeft geen een land een lockdown.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies dit. Mensen lijken dit maar niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is it voor kolder? Ik hou me keurig aan de regels. Ik blijf zo veel mogelijk thuis (alleen een paar keer per dag met de hont wandelen), ga niet bij mensen op bezoek, ontvang zelf geen bezoek, hou overal minimaal 1,5 meter in acht etc.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:22 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mensen die onze lockdown geen lockdown noemen zijn vermoedelijk mensen die zich niet aan de regels houden.
Eerlijk gezegd verwacht ik geen versoepeling. Scholen blijft vraagteken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan verwacht alvast maar niet te veel bij de volgende persco van Rutte. Die kijken voornamelijk naar het buitenland alvorens zelf wat te doen.
Tot 100m van hun huis ja. Dat noem ik niet gewoon.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:23 schreef Jed1Gam het volgende:
in Spanje mochten ze ook gewoon in de tuin zitten of de hond uitlaten.
Slecht nieuws en geeft aan dat (te snelle) versoepeling of lak aan regels hebben gewoon directe gevolgen kan hebben. Ook in Nederland stijgt de R de afgelopen week of 2 weer.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:21 schreef Solingjan het volgende:
In Duitsland is na een stabilisatie tot 30 maart, op 4 mei alweer een R bereikt van 1,3
Het is echt een wankel evenwicht en om het straks beheersbaar te houden is het van belang de infecties nu zo ver mogelijk terug te dringen. Maar mensen hebben al geen discipline meer, het Brabants dagblad meldt vandaag dat de ziekenhuisopnames weer toe aan het nemen zijn. En dat is dan het effect van 2 weken geledenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:21 schreef Solingjan het volgende:
Ik houd me aan alle regels hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:22 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mensen die onze lockdown geen lockdown noemen zijn vermoedelijk mensen die zich niet aan de regels houden.
Bron?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Slecht nieuws en geeft aan dat (te snelle) versoepeling of lak aan regels hebben gewoon directe gevolgen kan hebben. Ook in Nederland stijgt de R de afgelopen week of 2 weer.
Rutte heeft dit afgelopen week verkondigd.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:21 schreef Solingjan het volgende:
De lockdown zit hem in bijna het volledige sociale leven en een flink deel van het professionele leven. Doe je daar normaal gesproken niet aan mee dan merk je er nu weinig van natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik houd me aan alle regels hoor.
En ik doe gewoon wat ik normaliter ook op een dag als deze zou doen.
Zou ik dan altijd al in een lockdown leven?
Enige verschil is dat je niet met meerdere vrienden tegelijkertijd af kan spreken.
Of die versoepeling nu snel of langzaam gaat, het kan niet gevolgen hebben, het zal gevolgen hebben.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Slecht nieuws en geeft aan dat (te snelle) versoepeling of lak aan regels hebben gewoon directe gevolgen kan hebben.
Ik ben het daar niet mee eens. Doordeweeks werk ik gewoon fulltime op kantoor. Doe ik nog steeds. Geen verschil dus. De invullingen van mijn avonden is grotendeels het zelfde als voorheen. Behalve de woensdag. Ging ik vaak squashen, dat gaat nu even niet door.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
De lockdown zit hem in bijna het volledige sociale leven en een flink deel van het professionele leven. Doe je daar normaal gesproken niet aan mee dan merk je er nu weinig van natuurlijk.
Helaas de mensen die zich wel aan social distancing houden, met hen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
Die gaan de deksel nog wel flink op hun neus krijgen.
Mja dat het voor de een meer impact heeft dan voor de ander is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
De lockdown zit hem in bijna het volledige sociale leven en een flink deel van het professionele leven. Doe je daar normaal gesproken niet aan mee dan merk je er nu weinig van natuurlijk.
Ik las vandaag dat hij gisteren op 0.7 was. Ik dacht op NU.nl. Jij hebt een andere bron?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:21 schreef Solingjan het volgende:
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Of die versoepeling nu snel of langzaam gaat, het kan niet gevolgen hebben, het zal gevolgen hebben.
Maargoed, het gros van de mensen denkt, hey, bijna 1 juno! We kunnen weer!!!!
Klopt, maar als het voor een individu weinig impact heeft dan betekent dat niet dat het niet bestaat.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja dat het voor de een meer impact heeft dan voor de ander is wel duidelijk.
https://www.rki.de/DE/Con(...)/2020/17/Art_02.htmlquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik las vandaag dat hij gisteren op 0.7 was. Ik dacht op NU.nl. Jij hebt een andere bron?
Jammer dan, in de zorg loopt men ook risico. Willen gewoon blijven leven etc.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Helaas de mensen die zich wel aan social distancing houden, met hen.
Met regels of als altijd?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:40 schreef Dimachaerus het volgende:
in Türkiye gaan de kapperzaken op 11 mei weer open
Als die tweede golf toch komt kunnen we er beter nog wat van genieten deze zomer!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Of die versoepeling nu snel of langzaam gaat, het kan niet gevolgen hebben, het zal gevolgen hebben.
Mensen realiseren zich totaal niet dat dit virus gewoon weer de kop op steekt zodra we weer meer samen komen. Zo lang er geen medicijn is zullen we in meer of mindere mate met maatregelen te maken hebben. En dat gaat sowieso tot ver na de zomer duren. Linksom of rechtsom.
Er staat in de uitleg van het Duitse RIVM dat mocht je een R1.3 hebben dat dit dan wil zeggen dat je in 11 dagen een verdubbeling van het aantal gevallen hebt. Dus hij trekt nu de conclusie dat het R1.3 is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik las vandaag dat hij gisteren op 0.7 was. Ik dacht op NU.nl. Jij hebt een andere bron?
Mooi klote dat ik dankzij de zeer strenge lockdown in Nederland niet ff naar Turkije naar de kapper kan.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:40 schreef Dimachaerus het volgende:
in Türkiye gaan de kapperzaken op 11 mei weer open
Paniekzaaier gespot.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:39 schreef Solingjan het volgende:
[..]
https://www.rki.de/DE/Con(...)/2020/17/Art_02.html
Dat kan ook met een biertje en BBQ in je achtertuin. Desnoods met een paar man bezoek.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als die tweede golf toch komt kunnen we er beter nog wat van genieten deze zomer!
In het weekend wordt er minder administratie verwerkt, vrijdag was een feestdag, dus ook minder verwerking van de meldingenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:21 schreef Solingjan het volgende:
Of 1 juno op de Leidsequote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan ook met een biertje en BBQ in je achtertuin. Desnoods met een paar man bezoek.
Als we beleid gaan koppelen aan R0 is het dan geen vereiste om veel meer te gaan testen?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Er staat in de uitleg van het Duitse RIVM dat mocht je een R1.3 hebben dat dit dan wil zeggen dat je in 11 dagen een verdubbeling van het aantal gevallen hebt. Dus hij trekt nu de conclusie dat het R1.3 is.
In het rapport dat er bij zit lopen ze een paar dagen achter, te weten 4, omdat ze dan te veel afwijking omdat de data nog niet compleet is. Dus ze hanteren een soort periodegemiddelde om de afwijking lager te krijgen.
Op 30-4, de laatste datum die ze nu melden, is het 0,76.
de tabel daar gaat tot 30 april en op 30 april lag het getal op 0.7.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:39 schreef Solingjan het volgende:
[..]
https://www.rki.de/DE/Con(...)/2020/17/Art_02.html
Meer testen is een voorwaarde voor bijna alle keuzes die je maakt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als we beleid gaan koppelen aan R0 is het dan geen vereiste om veel meer te gaan testen?
Jezus man, gooi je vrouw een keer over de eettafel voor een flinke veeg.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat thuis BBQ en doen we nu al 2 maanden.
Als de zomervakantie er niet in zit moet er toch wel iets leuks te doen zijn.
Maar niet met coronapatiënten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:26 schreef Faraday01 het volgende:
het Brabants dagblad meldt vandaag dat de ziekenhuisopnames weer toe aan het nemen zijn.
Heeft het rivm dit inmiddels dan al opgeschaald of is het nog steeds aanmodderen en het belang ervan bagatelliseren?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Meer testen is een voorwaarde voor bijna alle keuzes die je maakt.
Goed lezen. Miss valt het Duits een beetje moeilijk te lezen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:41 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Paniekzaaier gespot.![]()
Dat staat er helemaal niet.
Ja, vereiste nummer een.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als we beleid gaan koppelen aan R0 is het dan geen vereiste om veel meer te gaan testen?
In feite wel natuurlijk. Want nu ga je extrapoleren om het cijfer te bepalen en is de onzekerheid veel groter.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon een paniekzaaier. Die dacht dat wij alles zouden slikken zonder bron. En dat wij vervolgens het artikel niet zouden lezen. Triest.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
de tabel daar gaat tot 30 april en op 30 april lag het getal op 0.7.
Waar die jij die 1.3 van 4 mei?
Gemeente Castricum deed ook gezellig mee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Omgekeerde vlag, UIT PROTEST
Ook hier op FOK! een paar tokkies die oproepen de vlag omgedraaid te dragen of halfstok te hangen omdat het volk onderdrukt wordt. @:ragnar13 bijvoorbeeld. Misschien staat hij er wel.
waar? Copy en paste ff?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:46 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Goed lezen. Miss valt het Duits een beetje moeilijk te lezen.
Misschien eerst lezen voordat je iets post?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:45 schreef Za het volgende:
[..]
Maar niet met coronapatiënten.
Stop de stemmingmakerij.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan verwacht alvast maar niet te veel bij de volgende persco van Rutte. Die kijken voornamelijk naar het buitenland alvorens zelf wat te doen.
Dit soort reacties op een bericht zonder bron dat uiteindelijk ook helemaal niet waar blijkt te zijnquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Slecht nieuws en geeft aan dat (te snelle) versoepeling of lak aan regels hebben gewoon directe gevolgen kan hebben. Ook in Nederland stijgt de R de afgelopen week of 2 weer.
Volgende pagina klikken. Over NOWCASTING daar staat de hele uitleg.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
de tabel daar gaat tot 30 april en op 30 april lag het getal op 0.7.
Waar die jij die 1.3 van 4 mei?
Denk je dat die ook zou reageren als iemand zou zeggen dat de R0 was gedaald?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Dit soort reacties op een bericht zonder bron dat uiteindelijk ook helemaal niet waar blijkt te zijn.
Na 2 maanden binnenzitten zo ongeveer wel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Jezus man, gooi je vrouw een keer over de eettafel voor een flinke veeg.
Alsof alles wat leuk is zich buiten de deur afspeelt
Ja. Net zo. Dat maakt me ook niet uit, het gaat om het klakkeloos aannemen wat iemand komt roepen. Zijn toevallig wel dezelfde personen die zelf ook regelmatig zomaar wat roepen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:49 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Denk je dat die ook zou reageren als iemand zou zeggen dat de R0 was gedaald?
Nee hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:49 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Volgende pagina klikken. Over NOWCASTING daar staat de hele uitleg.
ik denk dat het minder wordt dan jij denkt. in de buitenlucht heeft het virus weinig grondslag, de druppels verwaaien/verspreiden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen realiseren zich totaal niet dat dit virus gewoon weer de kop op steekt zodra we weer meer samen komen. Zo lang er geen medicijn is zullen we in meer of mindere mate met maatregelen te maken hebben. En dat gaat sowieso tot ver na de zomer duren. Linksom of rechtsom.
Volg je eigen advies op aub. Uit je link:quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:48 schreef Faraday01 het volgende:
Misschien eerst lezen voordat je iets post?
https://www.bd.nl/dossier(...)s-1-5-week~adb4d0fa/
en dan de volgende zin niet quotenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:52 schreef Za het volgende:
[..]
Volg je eigen advies op aub. Uit je link:
Van opgenomen patiënten is een stevige minderheid positief getest op het coronavirus.
4 april of 4 mei...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:52 schreef Solingjan het volgende:
Schätzung der aktuellen Entwicklung der SARS-CoV-2-Epidemie in Deutschland – Nowcasting 10
Das Nowcasting erstellt eine Schätzung des Verlaufs der Anzahl von bereits erfolgten SARS-CoV-2-Erkrankungs- fällen in Deutschland unter Berücksichtigung des Diagnose-, Melde- und Übermittlungsverzugs. Aufbauend auf dem Nowcasting kann eine Schätzung der zeitabhängigen Reproduktionszahl R durchgeführt werden. Die R-Schätzung ergibt für Anfang März Werte im Bereich von R = 3, die danach absinken, und sich etwa seit dem 22. März um R = 1 stabilisieren. Seit etwa dem 30. März steigt R wieder leicht an und liegt am 4. April bei 1,2. Ein möglicher Grund für den leichten Anstieg ist, dass sich das Virus jetzt stärker auch unter älteren Menschen ausbreitet, da wir zunehmend auch Ausbrüche in Pflegeheimen und Krankenhäusern beobachten.
Staat er toch duidelijk.
Tja, die berichten waren er vorige week ook al, dat het aantal verdachte coronapatiënten weer vijf dagen achter elkaar aan het toenemen was. En nu dus dit bericht.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Misschien eerst lezen voordat je iets post?
https://www.bd.nl/dossier(...)s-1-5-week~adb4d0fa/
Dat is wel een maand geleden dus.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:52 schreef Solingjan het volgende:
Seit etwa dem 30. März steigt R wieder leicht an und liegt am 4. April bei 1,2.
Waar lees jij dat? Waar lees je überhaupt iets over r1.3 en 4 mei? troll.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:52 schreef Solingjan het volgende:
Schätzung der aktuellen Entwicklung der SARS-CoV-2-Epidemie in Deutschland – Nowcasting 10
Das Nowcasting erstellt eine Schätzung des Verlaufs der Anzahl von bereits erfolgten SARS-CoV-2-Erkrankungs- fällen in Deutschland unter Berücksichtigung des Diagnose-, Melde- und Übermittlungsverzugs. Aufbauend auf dem Nowcasting kann eine Schätzung der zeitabhängigen Reproduktionszahl R durchgeführt werden. Die R-Schätzung ergibt für Anfang März Werte im Bereich von R = 3, die danach absinken, und sich etwa seit dem 22. März um R = 1 stabilisieren. Seit etwa dem 30. März steigt R wieder leicht an und liegt am 4. April bei 1,2. Ein möglicher Grund für den leichten Anstieg ist, dass sich das Virus jetzt stärker auch unter älteren Menschen ausbreitet, da wir zunehmend auch Ausbrüche in Pflegeheimen und Krankenhäusern beobachten.
Staat er toch duidelijk.
Klopt en tegelijkertijd is verreweg de meest waarschijnlijke oorzaak van een stijging icm met verschijnselen natuurlijk Corona. Als er een andere logische reden was hadden ze dat echt wel aangegeven want niemand zit te wachten op onnodige paniek.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Tja, die berichten waren er vorige week ook al, dat het aantal verdachte coronapatiënten weer vijf dagen achter elkaar aan het toenemen was. En nu dus dit bericht.
Ik zei al eerder: ROAZ heeft andere cijfers/methodieken dan het RIVM; voor RIVM (wetenschappelijk instituut) gelden alleen de bewezen (geteste) gevallen.
ROAZ kijkt veel praktischer naar wat er exact de ziekenhuizen binnenkomt, zodat ze daarmee kunnen bepalen hoeveel ze moeten op - of afschalen in personeel, IC-bedden, etcetera.
Maar nogmaals: dit zijn verdachte gevallen, mensen met Corona-achtige verschijnselen dus. Geen bewezen, al geteste personen. Minder dan de helft is al getest lees ik.
-nvm-quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:52 schreef Solingjan het volgende:
Staat er toch duidelijk.
Ja ik snap hem wel. April schrijf je in het Duits anders natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
4 april of 4 mei...
Jij moet echt even naar Pearl denk ik. Die is weer open
Je ziet wel gelijk wie niet intelligent is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Intelligente lockdown is een lockdown, hier noemen ze het soft lockdown. Boete kunnen ontvangen als je een potje voetbalt. Je kan het beestje wel anders noemen maar is gewoon hetzelfde in verschillende gradaties.
Het zijn geen feiten, je kunt niet doen of er opeens een influx is van coronapatiënten in Brabant zonder dat dat vastgesteld is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:53 schreef Faraday01 het volgende:
en dan de volgende zin niet quoten
Van opgenomen patiënten is een stevige minderheid positief getest op het coronavirus. De rest heeft wel verschijnselen, maar is nog niet getest. Het ROAZ meldt, in tegenstelling tot het RIVM, ook de verdachte gevallen.
Ja die politiek; lineaire mindset loop je altijd achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je ziet wel gelijk wie niet intelligent is.
Kijk maar naar dat volk in Den Haag.
Bijna niemand. Ik ken wel iemand hier op het forum die niet meer staat te wachten op paniek.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Klopt en tegelijkertijd is verreweg de meest waarschijnlijke oorzaak van een stijging icm met verschijnselen natuurlijk Corona. Als er een andere logische reden was hadden ze dat echt wel aangegeven want niemand zit te wachten op onnodige paniek.
quote:
jouw informatie klopt voor geen meter. Dat is ontzettend jammerlijk omdat er hier users zijn die er logischer wijs vanuit gaan dat het klopt en daarop voort borduren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:21 schreef Solingjan het volgende:
Waarbij ze uitgaan van 3 bronnen en vermelden dat dit op basis van modellen is berekend.quote:Das Modell des RKI ergibt derzeit R-Werte, die sich zwischen 0,7 und 0,9 bewegen. Die Modelle der TU Ilmenau und des Helmholtzzentrums für Infektionsforschung gehen von etwas anderen Annahmen aus und liegen mit Werten um die 0,6 beziehungsweise 0,7 niedriger. Alle drei Modelle liefern eine Schwankungsbreite und können nur im Kontext interpretiert werden. Nach Stand heute lässt sich grob sagen, dass die Verbreitung des Virus weiterhin langsam zurückgeht.
Is er een andere logische verklaring voor extra patiënten met Corona-achtige verschijnselen? Als die er was hadden ze die echt wel gegeven. Men vindt dit de meest waarschijnlijke oorzaak van het verschijnsel dat al een kleine week gaande is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn geen feiten, je kunt niet doen of er opeens een influx is van coronapatiënten in Brabant zonder dat dat vastgesteld is.
Slechts een stevige minderheid is getest (2-3?). Punt.
Precies. een keurige 0.7/0.8quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:01 schreef Rewimo het volgende:
https://www.deutschlandfu(...)am:article_id=472799
Actuele cijfers R0 in Duitsland (stand van vandaag):
[..]
Waarbij ze uitgaan van 3 bronnen en vermelden dat dit op basis van modellen is berekend.
Natuurlijk wel. Je denkt dat die verdenkingen niks zeggen?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn geen feiten, je kunt niet doen of er opeens een influx is van coronapatiënten in Brabant zonder dat dat vastgesteld is.
Slechts een stevige minderheid is getest (2-3?). Punt.
Nee, ergens tussen 0,6 en 0,9, uitgaande van die drie modellen.quote:
Ver vanaf een 1.3 zoals user zegt. En zijn eigen bron niet goed leest.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, ergens tussen 0,6 en 0,9, uitgaande van die drie modellen.
Griep is op basis van seizoenseffecten op dit moment ook minder waarschijnlijk, zeker in combinatie met de beperkende maatregelen. Ik woon ook in Brabant en wat je ziet is dat mensen zich al een paar weken steeds minder houden aan het advies om thuis te blijven. Dat heeft ook wel met de bourgondische volksaard te makenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:01 schreef Salina het volgende:
[..]
Bijna niemand. Ik ken wel iemand hier op het forum die niet meer staat te wachten op paniek.
Ik denk wel dat je gelijk hebt. ROAZ communiceert dit natuurlijk niet zomaar. Het kán dat er mensen met soortgelijke klachten als Corona de ziekenhuizen binnen stromen, denk aan b.v. griep. Maar zeer waarschijnlijk is dat ook weer niet, zeker gezien de maatregelen/semi-lockdown, waardoor ook een griepvirus natuurlijk minder kans maakt om te verspreiden.
Ik hou het wel in de gaten, woon zelf in Brabant.
Maar ik snap ook wel dat dit niet prettig is om te lezen. Het is wel een beetje de realiteit. Nogmaals: het zijn geen bewezen, geteste Corona-patiënten. Maar het signaal/de indicatie is er wel degelijk: laten we alsjeblieft realistisch blijven, en niet vertrouwen op emotie, onderbuik, hoop of wat dan ook. Geef mij die eerste elk moment van de dag.
Maar zijn fout toegeven? Ho maar.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ver vanaf een 1.3 zoals user zegt. En zijn eigen bron niet goed leest.
Het is nogal een verschil uitdoven of aanwakkeren
Met name dat 'corona-achtige' is key denk ik.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:01 schreef Faraday01 het volgende:
Is er een andere logische verklaring voor extra patiënten met Corona-achtige verschijnselen? Als die er was hadden ze die echt wel gegeven. Men vindt dit de meest waarschijnlijke oorzaak van het verschijnsel dat al een kleine week gaande is.
Dan valt het inderdaad mee gelukkigquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, ergens tussen 0,6 en 0,9, uitgaande van die drie modellen.
Dat er een tweede golf komt is een feit, hoe groot die tweede golf wordt hebben 'we' (grotendeels) in eigen hand.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als die tweede golf toch komt kunnen we er beter nog wat van genieten deze zomer!
Nee, zelfs dat is geen feit. We hebben gewoon geen idee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat er een tweede golf komt is een feit, hoe groot die tweede golf wordt hebben 'we' (grotendeels) in eigen hand.
Zuid Holland is momenteel koploper besmettingen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:08 schreef Noek het volgende:
In Brabant gaat het toch echt wel wat anders dan de rest v Nederland. Moet een kapster in Surhuisterveen daarom gesloten blijven en dus geen inkomsten genereren, vinden jullie?
Ok, moet de kapster in Surhuisterveen gesloten blijven, vind je?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zuid Holland is momenteel koploper besmettingen.
Feit in de wereld van fictie. Het is niet meer dan een aanname gebaseerd op speculatie.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat er een tweede golf komt is een feit, hoe groot die tweede golf wordt hebben 'we' (grotendeels) in eigen hand.
Ik geef mijn fout toe.quote:
Ja want landelijk beleid geld momenteel totdat men anders besluit.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Ok, moet de kapster in Surhuisterveen gesloten blijven, vind je?
Ik dacht meer deze lui:quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja die politiek; lineaire mindset loop je altijd achter de feiten aan.
Dan ziet zo'n demonstratie in Brazilië er toch gezelliger en leuker uit.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht meer deze lui:
[ afbeelding ]
Met anti 5G gekkies erbij voor de liefhebbers hier.
Die gast met die omgedraaide vlag ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht meer deze lui:
[ afbeelding ]
Zo een foto makenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht meer deze lui:
[ afbeelding ]
Wat is dit nu weer?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht meer deze lui:
[ afbeelding ]
Ja gekken heb je op beide fronten in verwarde tijden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht meer deze lui:
[ afbeelding ]
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 13:00:22De Mobiele Eenheid (ME) deelt rake klappen uit in #DenHaag. Lees meer: https://t.co/XPwhRJUa1T https://t.co/UHd2dtMP3T reageer retweet
Met een anderhalve meter stok?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:18 schreef Momo het volgende:
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 13:00:22De Mobiele Eenheid (ME) deelt rake klappen uit in #DenHaag. Lees meer: https://t.co/XPwhRJUa1T https://t.co/UHd2dtMP3T reageer retweet
Geen idee waar Surhuisterveen ligt. Maar het gaat mij om het principe.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:08 schreef Noek het volgende:
In Brabant gaat het toch echt wel wat anders dan de rest v Nederland. Moet een kapster in Surhuisterveen daarom gesloten blijven en dus geen inkomsten genereren, vinden jullie?
Het is nog al een verschil als de lijn op 1 ligt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:12 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ik geef mijn fout toe.
Was in de war gebracht doordat zie nu een nieuwe meetmethode gebruiken no NOWCASTING .
Kwam toen op die nieuwe pagina waar idd mrt apr staat. Stom.
Maar hier dan die wat ik dus eerst eigenlijk had moeten posten.
Idd onder The reproduction number, R, is the mean number of persons infected by a case. R can only be estimated based on the nowcasting and not directly extracted from the notification system. The nowcasting and the R-estimate include all transmitted cases with onset of disease up to 3 days before data status. Cases with a more recent onset of the disease were not taken into account as they had not yet been transmitted in sufficient numbers and would lead to unstable estimates.
The number of new cases estimated during the nowcasting process was previously presented as a moving 3-day average to compensate for random effects of individual days. Since April 29, 2020, the RKI has been using a 4-day average, which smooths the course of the bar chart to a certain extent. Figure 4 shows the current result of the nowcasting. The result of the R-estimate does not change thereby. Due to the smoothed course of the nowcasting, the calculation of the point estimator of R can be performed
Note: The report is a snapshot and is continuously updated.
7
Number of Percentage Change to patients previous day
Currently in ICU
2,189 -91
Discharged from ICU
9,300 +106
Assessment by the RKI
7
COVID-19 Situation Report 01/05/2020
in fewer steps. For a given day, this value is now calculated as a simple quotient of the number of new cases for this day divided by the number of new cases 4 days before.
The current estimate is R= 0.79 (95% prediction interval: 0.66-0.90) and is based on current electronically notified cases (01/05/2020, 12:00 A.M.).
Zijn jullie nou tevreden. Menselijke fout. Graag niet zo schreeuwen.
Het is buiten dus het komt wel goedquote:
Geen elleboog voor de mond maar een hand. Savage!quote:
Wel kansrijk volk allemaal. Jensen kon er in ieder geval wat t-shirts aan slijten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:18 schreef Momo het volgende:
Daar is dan schijnbaar de minste intelligentie.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zuid Holland is momenteel koploper besmettingen.
Ja, die was er zelf natuurlijk niet met zijn overgewicht.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Wel kansrijk volk allemaal. Jensen kon er in ieder geval wat t-shirts aan slijten.
https://www.acsi.eu/nl/corona/quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:57 schreef THEFXR het volgende:
is er ook een site waarin staat vermeld wat er in onze buurlanden open is/gaat en/of de grenzen open zijn?
Damn, dat zulke mensen bestaan.quote:
Redelijk smakeloos om het vergelijk te trekken met de Tweede Wereldoorlog.quote:
Er zijn de afgelopen weken duizenden mensen geweest die geen medische hulp hebben gezocht/gekregen, bv 70% minder hartinfarcten gemeld.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Natuurlijk wel. Je denkt dat die verdenkingen niks zeggen?
Vaststellen is ook niet in alle gevallen mogelijk met een test.
Alex Jones kwam tenminste nog zelf naar demonstratie nadat hij de boel opnaaide.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door Jensen met zijn geroep over een nazistaat enzo
links?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Redelijk smakeloos om het vergelijk te trekken met de Tweede Wereldoorlog.
Dat is een understatement.
Werkschuw achterlijk links tuig.
Zum kotzen
Die mensen zitten al weken naar Jensen te kijken die ook met treurige muziek beelden laat zien dat de geallieerden Nederland voor niks zijn komen bevrijden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Zum kotzen
Eerder (extreem) rechts. Al zullen er ook erg linkse tokkies tussen zitten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Zum kotzen
En wat wil je hiermee zeggen?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:28 schreef F.Sinatra het volgende:
Moederdag zondag a.s is ook wel een gelegenheid waarbij veel mensen de ouders gaan opzoeken denk ik. Inclusief kleinkinderen. Dat is niet meer te houden.
Zeker wanneer niemand klachten heeft en de ouders nog vitaal zijn.
gekkies zijn het welquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:28 schreef Salina het volgende:
[..]
Eerder (extreem) rechts. Al zullen er ook erg linkse tokkies tussen zitten.
Dit zijn geen linkse mensen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Zum kotzen
Er zit ook anti-vax en anti 5G volk bij.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Jensen volk lijkt mij eerder extreemrechts ja.
Huh?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er zit ook anti-vax en anti 5G volk bij.
Die zijn weer extreem links.
Die cijfers zoek ik al een paar dagen... heb je die bron voor mij misschien?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook in Nederland stijgt de R de afgelopen week of 2 weer.
Die man is wel echt afgegleden he. Hij was toch ooit een redelijk gerespecteerd televisieman in de msm?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Die mensen zitten al weken naar Jensen te kijken die ook met treurige muziek beelden laat zien dat de geallieerden Nederland voor niks zijn komen bevrijden.
Dat ophitsen door die flapdrol is nog wel kwalijker dan dat deze debielen er in mee gaan.
Nouja het ging me eigenlijk meer om de vergelijking met de 2de Wereldoorlog. Ik nam aan dat het links tuig was. Links of rechts, tuig in elk geval en buitengewoon smakeloos.quote:
Dit. Laat links of rechts links liggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er zit ook anti-vax en anti 5G volk bij.
Die zijn weer extreem links.
Laten we het houden op gekkies.
quote:De verschrikkelijke maatschappelijke en economische gevolgen van de Corona "crisis" worden hartverscheurend duidelijk.
Bestel het "STOP DE LOCKDOWN"-shirt via https://jensen.nl/.
Hij heeft zelfs na die show van hem nog best een aardig programma gemaakt over Amerika.En daarna is toen met die laatste show op TV zelf een beetje in gaan geloven.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Die man is wel echt afgegleden he. Hij was toch ooit een redelijk gerespecteerd televisieman in de msm?
https://www.theguardian.c(...)f-siblings-and-twinsquote:Genetics in focus after coronavirus deaths of siblings and twins
[..]
A team led by Prof Tim Spector, head of twin research and genetic epidemiology at King’s College London, has reported that Covid-19 symptoms appear to be 50% genetic. But Spector said more work is needed to understand which genes are involved and what difference they make to the course of the disease. “We don’t know if there are genes linked to the receptors or genes linked to how the infection presents,” he said.
Ja. Goed dat je die imo erbij zet. Je weet totaal niet waar je over praat.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:26 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen weken duizenden mensen geweest die geen medische hulp hebben gezocht/gekregen, bv 70% minder hartinfarcten gemeld.
Op gegeven moment stapelen klachten zich op en kunnen tot uiting komen in allerlei vormen waaronder corona achtige. IMO
Danwel is er een nieuwe uitbraak in Brabant, niet voor de hand liggend.
Nieuw excuus om met ''nieuwe piek'' op de proppen te komen. ''Wacht maar af, over 2/3 weken!!!''quote:
Als het zo is,kan er veel gesloten worden zoals in april was.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nieuw excuus om met ''nieuwe piek'' op de proppen te komen. ''Wacht maar af, over 2/3 weken!!!''
Hartinfarcten die leiden tot corona. Ook die had ik nog niet voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:26 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen weken duizenden mensen geweest die geen medische hulp hebben gezocht/gekregen, bv 70% minder hartinfarcten gemeld.
Op gegeven moment stapelen klachten zich op en kunnen tot uiting komen in allerlei vormen waaronder corona achtige. IMO
Danwel is er een nieuwe uitbraak in Brabant, niet voor de hand liggend.
Ik ben niet van dat kamp. Had je kunnen weten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nieuw excuus om met ''nieuwe piek'' op de proppen te komen. ''Wacht maar af, over 2/3 weken!!!''
Jensen is een verkoper, surft een beetje mee op de groep dat wat verder kijkt dan de gemiddelde en niet alles dat ons wordt voorgeschoteld door MSM voor lief neemt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:33 schreef Momo het volgende:
In de beschrijving van de laatste video van Jensen:
[..]![]()
Verbaas mij eigenlijk dat ze hem nog niet van youtube hebben af gegooid.
En wat zal jij dan juichen!!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Het doel is dan ook niet om naar 0 besmettingen te gaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Je doet of ik blij ben met de situatie, maar dat is geenszins het geval.quote:
quote:Angela Merkel’s office has just released the criteria according to which regional interventions would be made in case of a rise in coronavirus cases.
If the number of new cases rises within a seven day period to more than 35 cases per 100,000 residents, the local authorities in that particular area will be required to revert back to the lockdown conditions imposed on April 20.
This would in short mean that all but essential shops in that area would have to close, as would schools, hairdressers, museums and zoos.
Duidelijke taal, zouden we hier in Nederland ook wel kunnen gebruiken met als toevoeging om juist te benoemen dat als we het goed doen zaken per X datum juist open kunnen.quote:
Dat of een medicijn/vaccin. Al het andere past niet in het verhaal wat al 2 maanden voortduurt. Als men niet 1 van deze 2 doelen heeft, waarom is de wereld dan in lockdown gegaan.... Zolang het virus er nog is is men zowat verplicht de huidige voorzichtigheid aan te houden (iets wat met versoepeling nu compleet van de baan wordt geschoven)quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het doel is dan ook niet om naar 0 besmettingen te gaan.
Dat is prima beleid. Baseren op cijfers i.p.v. op een vaste datum.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
Zouden er nou ook mensen op de IC liggen die niet aan een van deze drie criteria of een combinatie voldoen?
-45+
-overgewicht
-onderliggende kwalen
Mandy of Wendy?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
Zouden er nou ook mensen op de IC liggen die niet aan een van deze drie criteria of een combinatie voldoen?
-45+
-overgewicht
-onderliggende kwalen
Dit dus. Hoi. Ik vroeg net nog of je nog altijd mee post in deze reeks, had je al ff niet gezien, vandaarquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:55 schreef Kyran het volgende:
Die "demonstranten" die dit vergelijken met de bezetting tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn echt het laagste van het laagste in mijn ogen. Wat een volk. Geen enkel respect voor dat soort tuig.
Als ik me zou verlagen tot hun niveau zou ik ze een gruwelijke oorlog en bezetting toewensen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:55 schreef Kyran het volgende:
Die "demonstranten" die dit vergelijken met de bezetting tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn echt het laagste van het laagste in mijn ogen. Wat een volk. Geen enkel respect voor dat soort tuig.
Ja, ik ken één iemand. Die is overigens weken geleden al wel weer van de IC afgekomen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
-45+
-overgewicht
-onderliggende kwalen
Had even een breakquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. Hoi. Ik vroeg net nog of je nog altijd mee post in deze reeks, had je al ff niet gezien, vandaar
Ja. En ook overleden op de IC.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
-45+
-overgewicht
-onderliggende kwalen
Lekker met zijn allen de cel in.twitter:regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 13:57:33Tientallen demonstranten zijn in #DenHaag aangehouden en worden met bussen van de @HTM_Reisinfo vervoerd naar het politiebureau. Lees meer: https://t.co/c31zMbx1o7 https://t.co/saHNRn5DuM reageer retweet
Bedoelde jou niet, bedoelde dat mensen dat excuus wel kunnen gaan gebruiken. Sorry als dat dat niet duidelijk wasquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik ben niet van dat kamp. Had je kunnen weten.
Dit zijn wel hele duidelijke doelen in ieder geval. Kunnen wij hier echt wat van leren. Het gaat dan niet eens om de getallen. Je kan het doen bij 25, 50, 100 of 500 per 100.000 inwoners, maar het is wel gewoon duidelijk.quote:
Kappers mogelijk binnenkort weer open.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Had even een breakEven wat andere nuttige dingen gedaan in de periode en was wel een beetje "moe" van alle dingen die eindeloos werden herhaald (zowel doormijzelf als anderen). Weinig vooruitgang meer, dus eigenlijk weinig nieuws tot de volgende grote persconferentie met eventuele versoepelingen.
Allesbehalveanderhalvemetermaatschappij ....quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:58 schreef Momo het volgende:
Lekker met zijn allen de cel in.twitter:regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 13:57:33Tientallen demonstranten zijn in #DenHaag aangehouden en worden met bussen van de @:HTM_Reisinfo vervoerd naar het politiebureau. Lees meer: https://t.co/c31zMbx1o7 https://t.co/saHNRn5DuM reageer retweet
Laat deze mensen maar alvast meewerken aan groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:00 schreef maily het volgende:
[..]
Allesbehalveanderhalvemetermaatschappij ....
Vond het al gek van jouquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bedoelde jou niet, bedoelde dat mensen dat excuus wel kunnen gaan gebruiken. Sorry als dat dat niet duidelijk was
FdL zie ik hier ook nooit meer.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:40 schreef vosss het volgende:
Post Kyran nog mee in deze reeks? Die heb ik ook al even niet meer gezien volgens mij?
quote:De GGD'en in Nederland zijn nog niet klaar om veel meer bron- en contactonderzoek te doen als basisscholen, kinderdagverblijven en het speciaal onderwijs maandag 11 mei weer opengaan. Ze hebben geen idee wat er precies van hen verwacht wordt.
.... man man man man manquote:De extra capaciteit voor veel meer bron- en contactonderzoek is een harde voorwaarde van het Outbreak Management Team (OMT) voor versoepeling van corona-maatregelen. In het advies van 20 april dat groen licht gaf voor heropening van basisscholen, kinderopvang en speciaal onderwijs werd die voorwaarde herhaald.
@Fer_de_Lance heb ik al een paar DM/PM's gestuurd maar die reageert er niet op.quote:
Al meer bekend over terrasjes en de eisen en voorwaarden?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef F.Sinatra het volgende:
Kappers open zonder mondkapjes volgende week volgens de Telegraaf
🤞🤞quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat hoop ik ook. Kyran is weer gesignaleerd zag ik.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
@:fer_de_lance heb ik al een paar DM/PM's gestuurd maar die reageert er niet op.
Puik heerschap was dat. Hopelijk is hij ok
1317quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef vosss het volgende:
317 nieuwe gevallen
89 ziekenhuisopnames
86 overleden
Nee maar volgens diezelfde bronnen wordt 1 juno genoemd.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Al meer bekend over terrasjes en de eisen en voorwaarden?
Je bent knettergek als je daar nu al heen gaat.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef F.Sinatra het volgende:
Je kan beter op dag 1 meteen gaanquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent knettergek als je daar nu al heen gaat.
Dat is natuurlijk niks voor iemand als Mark Rutte. Duidelijke doelen stellen. Die wil maximale draairuimte hebben.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn wel hele duidelijke doelen in ieder geval. Kunnen wij hier echt wat van leren. Het gaat dan niet eens om de getallen. Je kan het doen bij 25, 50, 100 of 500 per 100.000 inwoners, maar het is wel gewoon duidelijk.
NOS meld het dan verkeerd in hun nieuwsbericht.quote:
RIVM site zegt 317.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
NOS meld het dan verkeerd in hun nieuwsbericht.
Waarom juno ipv juni?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee maar volgens diezelfde bronnen wordt 1 juno genoemd.
Ik moet het nog zien
Staat ook gewoon 1317quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
NOS meld het dan verkeerd in hun nieuwsbericht.
Wat een fiasco. Met loslaten zou er toch duidelijk beter getest en gemoniteerd moeten worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef Kyran het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)holen-heropenen.html
Ik lees sinds gisteren weer vaker het nieuws en dan kom ik meteen dit soort dingen tegen en dan weet ik dat er nog bizar weinig is veranderd in die ruime week dat ik minder heb gepost
[..]
[..]
.... man man man man man
Ja 1 juno geloof ik wel, meestal klopt dat soort uitgelekte informatie.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee maar volgens diezelfde bronnen wordt 1 juno genoemd.
Ik moet het nog zien
Ik dacht vanochtend nog:"Ik hoop dat het uitblijven van nieuws over de capaciteit van de GGD's betekent dat het allemaal min of meer geregeld is."quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef Kyran het volgende:
Ik lees sinds gisteren weer vaker het nieuws en dan kom ik meteen dit soort dingen tegen en dan weet ik dat er nog bizar weinig is veranderd in die ruime week dat ik minder heb gepost
[..]
[..]
.... man man man man man
Echt te weinig ja.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:07 schreef tompsv18 het volgende:
Er wordt wel echt schandalig weinig getest, zeg. Hoor steeds 7000 per dag, maar dat halen ze nooit.
[ afbeelding ]
Je begrijpt het verkeerd.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:41 schreef Zeroku het volgende:
Hartinfarcten die leiden tot corona. Ook die had ik nog niet voorbij zien komen.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef vosss het volgende:
317 nieuwe gevallen
89 ziekenhuisopnames
86 overleden
Van die ziekenhuisopnames zijn er 6 op 27 maart en 9 op 28 maart opgenomen. Is die administratie nu nog steeds niet op orde.quote:Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld.
Dat is ambtenarentaal om te voorkomen dat er onduidelijkheid ontstaat tussen juni en juli. Het eerste noemen ze juno, het tweede julij.quote:
Ze testen niet meer omdat er niet meer vraag naar is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:07 schreef tompsv18 het volgende:
Er wordt wel echt schandalig weinig getest, zeg. Hoor steeds 7000 per dag, maar dat halen ze nooit.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:07 schreef Kyran het volgende:
Het is 1317 volgens mij, RIVM zegt 317 maar die zeggen ook dat er 4.1087 besmettinmgen zijnIemand heeft de komma verkeerd gezet
Ahquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dat zo gezegd is tijdens de persconferentie.
En dan IKEA taferelen voor de deur zeker?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan beter op dag 1 meteen gaanDaarna raken ze allemaal besmet.
Kappers zullen vast alleen op afspraak mogen werken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan IKEA taferelen voor de deur zeker?
Mijn kapper (was daar rond 8 maart of zo) had een behoorlijke longontsteking. Volgens hem getest en geen Corona, moet je dan maar geloven. Iedereen die hoest moet binnen blijven.
In dit tempo is het in juli voorbij, letterlijk. Weg is dan het virus.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:07 schreef tompsv18 het volgende:
[ afbeelding ]
Met lange wapperende haren in de windquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan IKEA taferelen voor de deur zeker?
Mijn kapper (was daar rond 8 maart of zo) had een behoorlijke longontsteking. Volgens hem getest en geen Corona, moet je dan maar geloven. Iedereen die hoest moet binnen blijven.
Bizar, maar dat mag Hugo Bloemschoen dan donderdag uit komen leggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
.... man man man man man
Nee hoor het virus blijft totdat we een vaccin hebben.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
In dit tempo is het in juli voorbij, letterlijk. Weg is dan het virus.
Jep brillenzaak ook hier. Wel bizar je hebt dan privé personeel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kappers zullen vast alleen op afspraak mogen werken.
Ik hoor dat al wat langer, kwam er ook niet achter waar die hype vandaan komt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dat zo gezegd is tijdens de persconferentie.
Oh dat zal best.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee hoor het virus blijft totdat we een vaccin hebben.
Dat is bij mijn kapper al zo lang ik mij kan heugen het geval.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kappers zullen vast alleen op afspraak mogen werken.
twitter:FridakaoIo twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 10:58:21@sahnsahnsahn Ze zeggen juno en julij om verwarring te voorkomen!! reageer retweet
Ja hoor, die zijn er. Vriend van ons, 27 jaar, beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. Dood- en doodziek geweest (42 graden koorts, dubbele longontsteking). Gelukkig weer beter geworden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
-45+
-overgewicht
-onderliggende kwalen
Bron graag?quote:
Zoals ik al eerder schreef: ik pleit ook voor op cijfers gebaseerd, regiogebonden maatwerk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is prima beleid. Baseren op cijfers i.p.v. op een vaste datum.
Waarom alles in één klap, overal tegelijk? Kijk per regio, Veiligheidsregio, stad, dorp, streek, provincie, gemeente naar wat wel en niet mogelijk is. Kijk naar de cijfers. Spreek een landelijke streefrichtlijn af: R0 van maximaal...0,5-0,8? Concreet, SMART.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:19 schreef Salina het volgende:
Ondanks dat NL een klein landje is, pleit ik zeer erg voor maatwerk. Dat is het grote toverwoord. Of zou het moeten zijn.
Waarom zouden kappers, terrassen (van café's en restaurants) in b.v. Noord-Oost Groningen gesloten moeten blijven, als er in die betreffende regio geen of amper besmettingen/ziekenhuisopnamen meer zijn én als die regio de zorg aankan (qua IC-bedden, zorgpersoneel)? En als de R0 relatief laag gehouden kan worden, met voldoende testen en track & tracing?
Maatwerk wordt het toverwoord. Verwacht niet dat overal tegelijkertijd exact dezelfde voorwaarden gaan gelden op hetzelfde moment. De ene (Veiligheids)regio is de andere niet, de ene stad/streek/provincie/dorp de andere niet.
Verwarrend:)quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:14 schreef raptorix het volgende:
twitter:FridakaoIo twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 10:58:21@:sahnsahnsahn Ze zeggen juno en julij om verwarring te voorkomen!! reageer retweet
Dan ga jij toch niet? Simpel lijkt me.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent knettergek als je daar nu al heen gaat.
Niets gelezen nog. Alleen dat het 1 juni zou kunnen, maar niets is zeker natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Al meer bekend over terrasjes en de eisen en voorwaarden?
Inderdaad, meer kans om er tussen te komenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan ga jij toch niet? Simpel lijkt me.
Zou wel wat logischer zijn eigenlijk. 1300 is bijna hun hele testcapaciteitquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:12 schreef vosss het volgende:
Het is 317. Dat staat op de site van het RIVM en in hun grafieken en tabellen staat ook overal 317.
De NOS zal wel verkeerd zitten.
Of eat te denken van die 2 broers van31 en 29? Zat voorbeelden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja hoor, die zijn er. Vriend van ons, 27 jaar, beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. Dood- en doodziek geweest (42 graden koorts, dubbele longontsteking). Gelukkig weer beter geworden.
Zijn vrouw, zelfde leeftijd, positief getest. Geen enkele klacht.
Beiden inmiddels negatief getest en weer/nog steeds gezond.
Dat kun je doen in een land zo groot als Duitsland. In Nederland heeft dat echt geen zin.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:14 schreef Salina het volgende:
Zoals ik al eerder schreef: ik pleit ook voor op cijfers gebaseerd, regiogebonden maatwerk.
Hier.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:15 schreef Za het volgende:
Waar blijft iedereen herhalen dat de terrassen pas 1 juni opengaan?
Afspraak staat al (ook al voor dit bericht overigens) Mocht het niet open gaan dan moeten we opnieuw plannenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, meer kans om er tussen te komen
Bij die broers was toch sprake van onderliggend lijden?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of eat te denken van die 2 broers van31 en 29? Zat voorbeelden.
Uiteindelijk verwijst men dan naar dat de meerderheid ouder dan 60 is.
je mag niet demonstreren?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:58 schreef Momo het volgende:
Lekker met zijn allen de cel in.twitter:regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 13:57:33Tientallen demonstranten zijn in #DenHaag aangehouden en worden met bussen van de @:HTM_Reisinfo vervoerd naar het politiebureau. Lees meer: https://t.co/c31zMbx1o7 https://t.co/saHNRn5DuM reageer retweet
De capaciteit van testen en contactonderzoek was inderdaad een van de harde voorwaarden om versoepelingen mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
.... man man man man man
Telegraaf.quote:Dat vaccin wordt niet binnen anderhalf jaar verwacht. In die anderhalf jaar kunnen steeds meer vrijheden worden teruggegeven, is het idee. Maar dan moet Nederland zich wel steeds strikt aan de gedragsmaatregelen houden. Die gedragsmaatregelen zijn nu bijvoorbeeld nog om zoveel mogelijk thuis te blijven, maar dat verschuift op een nog nader te bepalen moment naar alleen met gezondheidsklachten thuis blijven.
als het niet zo is, rellen, want die telegraf, liegt echt veelquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef F.Sinatra het volgende:
Dus wat er afgesproken is dat er meer getest moest worden, is het ook met vele aantallen laboratorium uitgebreid voor coronatesten over heel Nederland?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De capaciteit van testen en contactonderzoek was inderdaad een van de harde voorwaarden om versoepelingen mogelijk te maken.
Lekker handig wel om eerst te laten uitlekken dat er ruimte is, en dat vervolgens de GGD's in de media moeten verklaren dat dat nog helemaal niet kan.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als het niet zo is, rellen, want die telegraf, liegt echt veel
Want? Als een café in noordoost Groningen open gaat, ben je bang dat mensen uit de rest van het land of de rest van die provincie massaal naar dat café gaan voor een biertje?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat kun je doen in een land zo groot als Duitsland. In Nederland heeft dat echt geen zin.
Dat zou best ook in Nederland wel kunnen denk ik. Want hele dag op school gaat mij nog te ver in deze stadium.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:22 schreef hooibaal het volgende:
Spanje heropent de basisscholen na de zomervakantie met halve klassen, de andere helft krijgt online thuis les, en handhaaft die maatregelen totdat er een vaccin is.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat zou best ook in Nederland wel kunnen denk ik. Want hele dag op school zitten gaat mij nog te ver in deze stadium.
Het probleem zit niet in de labs maar in de fase daarvoor. Bepalen wie er getest moetquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus wat er afgesproken is dat er meer getest moest worden, is het ook met vele aantallen laboratorium uitgebreid voor coronatesten over heel Nederland?
horecatoerisme is een reel gevaarquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:22 schreef Salina het volgende:
[..]
Want? Als een café in noordoost Groningen open gaat, ben je bang dat mensen uit de rest van het land of de rest van die provincie massaal naar dat café gaan voor een biertje?
Of heb je het over de dichtbevolktheid?
Ik denk dat het wel kan en zelfs zal moeten. In ieder geval per Veiligheidsregio/provincie. Misschien niet op nog kleinere schaal (stad/dorp/gemeente).
Maar waarom niet op regio/provincieniveau? Spreek concrete zaken af, laat mensen reserveren/inschrijven voor zowat alles (van café en restaurant tot kapper, sportschool). Geen bezoek op de bonnefooi. Ik zie niet zo snel een betere oplossing.
Wat?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat zou best ook in Nederland wel kunnen denk ik. Want hele dag op school gaat mij nog te ver in deze stadium.
Dat zijn eerder de uitzonderingenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of eat te denken van die 2 broers van31 en 29? Zat voorbeelden.
Uiteindelijk verwijst men dan naar dat de meerderheid ouder dan 60 is.
Nou de halve klas thuis en andere halve klas weer naar school om de dagdelen, bijvoorbeeld groep A ochtend en groep B 's middags. maar dat is wel omslachtig voor kinderopvang en BSO. Maar 85% van alle scholen kiest voor hele dag open, maar volgens mij niet met te grote groepen kinderen denk ik.quote:
Kijk dat is duidelijk voor iedereen: tot er een vaccin is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:22 schreef hooibaal het volgende:
Spanje heropent de basisscholen na de zomervakantie met halve klassen, de andere helft krijgt online thuis les, en handhaaft die maatregelen totdat er een vaccin is.
Maar waarom zou je niet gewoon de ene dag de ene, en de andere dag de andere kinderen doen?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou de halve klas thuis en andere halve klas weer naar school om de dagdelen, bijvoorbeeld groep A ochtend en groep B 's middags. maar dat is wel omslachtig voor kinderopvang en BSO. Maar 85% van alle scholen kiest voor hele dag open, maar volgens mij niet met te grote groepen kinderen denk ik.
Jawel met de nadruk op geen onderliggend lijden.quote:
Schept in elk geval een hoop duidelijkheid voor de komende maanden idd. Dan kun je ook serieus werk maken van het inrichten van het onderwijs zonder het risico te lopen dat het over een paar weken allemaal weer anders moet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:27 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Kijk dat is duidelijk voor iedereen: tot er een vaccin is.
Kan ook ja, maar dan moet wel goede afspraken gemaakt worden met de medezeggenschapsraad en de ouders zelf.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar waarom zou je niet gewoon de ene dag de ene, en de andere dag de andere kinderen doen?
Hopen dat je van te voren al een afspraak kunt maken. Lijkt me niet dat ze daarmee beginnen op de dag dat ze open gaan...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, meer kans om er tussen te komen
Ja ook wel, maar we moeten zorgen dat er geen grote en grotere groepen meer kan ontstaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
het kan naar mijn idee ook niet anders dan dat de maatregelen in Nederland versoepelt worden.
iedereen vlucht naar Duitsland als daar wel van alles mogelijk is.
beter om de boel gelijk te trekken met de landen om ons heen, als dat verantwoordelijk is.
Thanks.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:20 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-op-1-juni-weer-open
Dan werk je met een postcode-"slot" of iets dergelijks. Dat alleen de mensen in die postcode op reservering naar dat café, restaurant, die kapper of sportschool mogen. Wel een soort gevalletje "eigen volk eerst" maar beter dan niets.quote:
Evenementen etc. liggen tot september plat. Kroegen en nachtclubs iig in Amsterdam ook. Rest volgt nog wel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja ook wel, maar we moeten zorgen dat er geen grote en grotere groepen meer kan ontstaan.
Omdat het wellicht beter voor het kind is om met regelmaat les te krijgen. Dus liever een halve dag dan om en om naar school.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar waarom zou je niet gewoon de ene dag de ene, en de andere dag de andere kinderen doen?
Bedoel meer, van de mensen die overlijden en Corona is vastgesteld, is het meerendeel geen 30 jaar zonder onderliggende klachten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jawel met de nadruk op geen onderliggend lijden.
Wat ik minachtend naar slachtoffers vind eerlijk gezegd. Veel mensen hadden makkelijk nog 30/40 jaar kunnen leven terwijl er gedaan wordt of ze toch al op sterven lagen.
We moeten heel verstandig blijven doen als met zijn vieren naar een terras gaan, is toch niet verkeerd. Als iemand meer dan 4 mensen mee gaat naar een terras is in deze stadium nog een beetje te veel, lijkt mij.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:35 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Evenementen etc. liggen tot september plat. Kroegen en nachtclubs iig in Amsterdam ook. Rest volgt nog wel.
Zomer is klaar hoor wat massa-dingen betreft. Alleen die terrassen kan voor veel volk in het centrum zorgen. Dat is een dingetje ja.
1 juni is waanzin idd. Moet minimaal 2 juni zijn. Na Pinksteren én is een dinsdag.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:34 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks.
"melden diverse media/volgens ingewijden"
Dat moet foute info zijn toch, 1 juni pas is waanzin.
Makkelijk gezegd. Ik ben blij dat mijn kinderen gewoon 2 hele dagen naar school gaan. Geeft ons ook wat meer ruimte binnen het gezin voor (thuis)werk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat het wellicht beter voor het kind is om met regelmaat les te krijgen. Dus liever een halve dag dan om en om naar school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |