abonnement Unibet Coolblue
pi_192941695


Crowdfunding is hot!! In 2019 is in Nederland 424 miljoen europ opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 329 miljoen euro (2017: 223 miljoen euro). Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 10.000 projecten en ondernemingsplannen mogelijk (2019: > 8.700). En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Aygo!Dutch (AGD), investeren vanaf E 500.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_192941802
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vreemd, als je in de pitch klikt op de voorwaarden kom je toch echt op 6mnd boeterente. Deze link maakt m.i.onderdeel uit van de pitch.
Mee eens.
GvE zal de investeerders hierover moeten informeren als dit niet goed in de pitch staat. Doen ze dit niet dan hebben de investeerders (als dit al gaat spelen) recht op de 6 maanden compensatierente.
pi_192942167
De vraagprijs van het onderpand van GvE lening 19752 M* ART D*A gaat snel omlaag. 1025k per 31-maart naar 945k per 6-april naar momenteel 899k.

Dat gaat krap worden als dit nog even zo door gaat.
pi_192942639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hier nog wat details aangaande de catering etc.
https://l.instagram.com/?(...)HigEAwaIOyLeXv4C&s=1
Inmiddels is het artikel verdwenen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:52 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Heb ook hierover gemaild naar een update.

Al een reactie ontvangen?
pi_192943036
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:26 schreef djh77 het volgende:
Herfinanciering woon/winkelpanden op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/hkw-beheer-b-v/
Het zijn natuurlijk bijna allemaal bedrijfspanden maar het project ziet er op zich wel aardig uit. Totaal best wel een flink bedrag maar wel met een aardige spreiding. De 3 garage boxen hebben een woz waarde van 8k per stuk. Venne 112 is gelukkig in 2019 aan de buitenkant wat opgeknapt. :D

Deze wil ik wel voor een basis bedragje meepakken.

Als er een linkje beschikbaar is hou ik mij aanbevolen.
pi_192943611
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:01 schreef Horsemen het volgende:
De vraagprijs van het onderpand van GvE lening 19752 M* ART D*A gaat snel omlaag. 1025k per 31-maart naar 945k per 6-april naar momenteel 899k.

Dat gaat krap worden als dit nog even zo door gaat.
Ik hield deze ook in de gaten aangezien het in een week 126k gezakt was. In de tekst is (volgens mij) daarna toegevoegd dat het interieur overgenomen kan worden voor 125k. Zal dat het verschil verklaren?
pi_192943660
Bij NLinvesteert aanstaande woensdag een project met een achtergestelde lening tegen 8% https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Proxcys
pi_192944688
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:01 schreef Horsemen het volgende:
De vraagprijs van het onderpand van GvE lening 19752 M* ART D*A gaat snel omlaag. 1025k per 31-maart naar 945k per 6-april naar momenteel 899k.

Dat gaat krap worden als dit nog even zo door gaat.
Volgens mij kan er nog een ton af zonder dat we als investeerders in de knel komen, en vrees dat die extra prijsverlaging van 10% ook echt wel nodig gaat zijn. Als er überhaupt kopers zijn die door zijn smaak heen kunnen kijken :N
pi_192950479


[ Bericht 100% gewijzigd door peterc op 04-05-2020 22:18:41 ]
pi_192950509
https://www.raadvanstate.nl/@115639/201705778-1-r3/

HKW vastgoed, kwam dit tegen, nog niet echt gelezen

https://www.rtvnoord.nl/n(...)rmalig-terrein-C1000

betreft herfinanciering woon/winkelpanden op CCF

[ Bericht 28% gewijzigd door peterc op 04-05-2020 22:27:02 ]
pi_192959577
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:35 schreef ML45 het volgende:
Bij NLinvesteert aanstaande woensdag een project met een achtergestelde lening tegen 8% https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Proxcys
Ik overweeg deze mee te nemen;
Voordelen: hoogte percentage, bedrijf komt goed over, heldere info, lineaire aflossing na ruim een half jaar
Nadelen: achtergestelde lening, geen echte zekerheden, minimaal bedrag ¤ 1.000
Iemand een andere overweging
pi_192960168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:58 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik overweeg deze mee te nemen;
Voordelen: hoogte percentage, bedrijf komt goed over, heldere info, lineaire aflossing na ruim een half jaar
Nadelen: achtergestelde lening, geen echte zekerheden, minimaal bedrag ¤ 1.000
Iemand een andere overweging
Ik weet bijna zeker dat bij het online gaan van de pitch de 2e hypotheek niet werd genoemd. Nu wel. Al met al neig ik ernaar deze ook mee te nemen (hoewel ik van de branche niets snap :@ )
pi_192961168
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:45 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik weet bijna zeker dat bij het online gaan van de pitch de 2e hypotheek niet werd genoemd. Nu wel. Al met al neig ik ernaar deze ook mee te nemen (hoewel ik van de branche niets snap :@ )
Ik dacht hetzelfde bij het lezen van de 2e hypotheek, maar hecht daar geen echte waarde aan gezien de 1e hypotheek van de Rabo. Overigens snap ik ook de branche niet maar kan geen rare dingen op internet.
pi_192962251
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:59 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde bij het lezen van de 2e hypotheek, maar hecht daar geen echte waarde aan gezien de 1e hypotheek van de Rabo. .....
In de pitch wordt ook keurig aangegeven dat die 2e hypotheek geen dekkingswaarde heeft.
De dekkingswaarde van onderpanden wordt bij NLI altijd gegeven en altijd behoudend ingeschat.
Daar kunnen andere platforms nog wat van leren!
pi_192962736
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:58 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik overweeg deze mee te nemen;
Voordelen: hoogte percentage, bedrijf komt goed over, heldere info, lineaire aflossing na ruim een half jaar
Nadelen: achtergestelde lening, geen echte zekerheden, minimaal bedrag ¤ 1.000
Iemand een andere overweging
Er worden geen complete cijfers getoond dus het blijft een beetje raden, maar gelet op de afnemende solvabiliteit en de forse schuldenpositie van 3.1mio heb ik wel wat twijfels bij de winstgevendheid. Ze geven aan dat de winst van de afgelopen jaren bij het eigen vermogen is gevoegd, maar kennelijk was dat niet genoeg om de solvabiliteit op peil te houden en moest er relatief meer worden bijgeleend. Of zie ik dat verkeerd?
pi_192965600
Bij SiG missen bij mij meerdere transacties, terwijl deze transacties zo te zien wel in het totaalsaldo verwerkt zijn.
Ongelofelijk!
Ze krijgen het maar niet structureel goed bij SiG.
Ik heb zelf in de automatisering gewerkt en mij is altijd voorgehouden dat juist op financieel gebied altijd alles EXACT moet kloppen.
Bij 'ouderwetse' instellingen als banken klopt in mijn ervaring ook altijd alles.
Maar deze norm geldt blijkbaar niet voor 'moderne' Fintech. :(
pi_192966133
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:38 schreef TisIk het volgende:
Bij SiG missen bij mij meerdere transacties, terwijl deze transacties zo te zien wel in het totaalsaldo verwerkt zijn.
Ongelofelijk!
Ze krijgen het maar niet structureel goed bij SiG.
Ik heb zelf in de automatisering gewerkt en mij is altijd voorgehouden dat juist op financieel gebied altijd alles EXACT moet kloppen.
Bij 'ouderwetse' instellingen als banken klopt in mijn ervaring ook altijd alles.
Maar deze norm geldt blijkbaar niet voor 'moderne' Fintech. :(
Eigenlijk zou je dit met hen even moeten delen. En hun reactie vragen daarop.
pi_192967012
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:38 schreef TisIk het volgende:
Bij SiG missen bij mij meerdere transacties, terwijl deze transacties zo te zien wel in het totaalsaldo verwerkt zijn.
Ongelofelijk!
Ze krijgen het maar niet structureel goed bij SiG.
Ik heb zelf in de automatisering gewerkt en mij is altijd voorgehouden dat juist op financieel gebied altijd alles EXACT moet kloppen.
Bij 'ouderwetse' instellingen als banken klopt in mijn ervaring ook altijd alles.
Maar deze norm geldt blijkbaar niet voor 'moderne' Fintech. :(
Bij mij geldt hetzelfde. Saldo is hoger dan de mutaties. De mutaties lopen vaker achter op het saldo. De reden is mij ook een raadsel.

SiG is het enige platform die zeer intensief moet controleren op bijschrijvingen. Interne controles zien de verschillen ook niet altijd. In meerdere gevallen had ik geld nooit gekregen als ik niet aan de bel getrokken had. Default is nog steeds 0, maar door de soms niet bijgeboekte transacties is er soms toch een tekort in rendement.
pi_192969060
SIG Raadstede ontvangen / saldo hoger als mutaties mis er een paar.
pi_192970465
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:09 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je dit met hen even moeten delen. En hun reactie vragen daarop.
Mijn ervaring is dat delen van problemen helpt voor het moment maar de maand erop is de kans groot dat er weer de zelfde soort fouten staan bij de transacties. Hopeloos!
Ik kijk nu meestal pas rond de 10de van de maand. Dus ja ik steek in de eerste week altijd even mijn kop in het zand Om me niet te ergeren en andere de kans te geven de fouten eruit te halen.🤫
pi_192970484
NLI vol binnen 25 seconden en zelfs overschreven.
pi_192970647
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 10:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat delen van problemen helpt voor het moment maar de maand erop is de kans groot dat er weer de zelfde soort fouten staan bij de transacties. Hopeloos!
Ik kijk nu meestal pas rond de 10de van de maand. Dus ja ik steek in de eerste week altijd even mijn kop in het zand Om me niet te ergeren en andere de kans te geven de fouten eruit te halen.🤫
Mee eens. Ik kijk ook pas na minimaal 1 a 2 weken. Tegen die tijd zijn meestal de fouten er wel uitgefilterd.
Mijn vermoeden is dat de betaaldienstverlener eerst het saldo bijboekt en SiG daarna handmatig de mutaties daar aan moet toevoegen.
Ik heb namelijk al een paar keer gezien dat het totaal saldo klopt maar de bijbehorende mutaties nog ontbreken.

Ik begrijp ook niet dat SiG dit niet onder controle krijgt. Dit zou gewoon geautomatiseerd moeten worden anders blijf je menselijke fouten houden vrees ik.
pi_192971406
3d visualisaties met ruime overwaarde woning op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/cgi-global-b-v/
pi_192971536
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 11:19 schreef djh77 het volgende:
3d visualisaties met ruime overwaarde woning op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/cgi-global-b-v/
Ik hou mij aanbevolen voor een linkje
pi_192971972
En die van HKW Vastgoed ook🙂
Pecunia non olet
pi_192972028
Bij W*tsteen bouw is een aanvullende vraag gesteld en beantwoord door Collin m.b.t. de waarde.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192972060
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 12:13 schreef Jaco078 het volgende:
Bij W*tsteen bouw is een aanvullende vraag gesteld en beantwoord door Collin m.b.t. de waarde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
staat nu open
pi_192972204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 12:09 schreef obligataire het volgende:
En die van HKW Vastgoed ook🙂
Zowel de link van de 3D man als CGI hoop ik vanavond of morgen te hebben.
pi_192972296
Waar geldvoorelkaar bij een uitstel eerst met ondernemers afsprak om de rente aan het einde van de uitstelperiode te betalen, zie ik inmiddels dat ze hier van terug gekomen zijn en een maandelijkse renteafspraak afspreken met de ondernemers.
pi_192972707
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 12:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Zowel de link van de 3D man als CGI hoop ik vanavond of morgen te hebben.
Link C*I op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het resultaat neem ik m niet mee, maar op zekerheden wel. Verder heeft dhr. uitgebreid CV op Linkedin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De woonwijk is mij persoonlijk bekend en het klopt deze woningen voor ongeveereen miljoen verkocht worden. De 2e hypotheek is dik materieel.
pi_192972807
quote:
12s.gif Op woensdag 6 mei 2020 07:58 schreef peterc het volgende:
SIG Raadstede ontvangen / saldo hoger als mutaties mis er een paar.
Bij project Raadstede is vorige maand de volledige jaarfee ingehouden. Kan iemand zien of dit nu is gecorrigeerd met de eindafrekening?
pi_192972991
Het project Kars II loopt al lang bij GvE maar ik heb deze vandaag pas goed bekeken;
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21690
op Fundainbusiness is het pand te vinden;
https://www.fundainbusine(...)9-hoogenboschweg-45/

Ik vind het project niet zo gek;
- een materiële 1e hypotheek, ondernemer heeft voldoende andere inkomsten en zekerheden, redelijke rente
- wel meer bedrijfspand dan woning, krimp regio, beperkte aflossing gedurende looptijd

Overweeg deze toch mee te nemen ofschoon ik niet denk dat deze volkomt. Hoe zien jullie deze?
pi_192973047
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Link C*I op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het resultaat neem ik m niet mee, maar op zekerheden wel. Verder heeft dhr. uitgebreid CV op Linkedin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De woonwijk is mij persoonlijk bekend en het klopt deze woningen voor ongeveereen miljoen verkocht worden. De 2e hypotheek is dik materieel.
Top, dankjewel voor de link.
Jezelf CEO noemen van een lege BV is dan wel weer wat minder;)
  woensdag 6 mei 2020 @ 13:52:57 #34
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192973401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Bij project Raadstede is vorige maand de volledige jaarfee ingehouden. Kan iemand zien of dit nu is gecorrigeerd met de eindafrekening?
De fee is inderdaad op 1-4 ingehouden.
Terugbetaling in Mei is 6x rente + 2% van de inleg, alsmede een rentebetaling van de maand april. Ik zie geen correctie van de fee..
pi_192974037
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Link C*I op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het resultaat neem ik m niet mee, maar op zekerheden wel. Verder heeft dhr. uitgebreid CV op Linkedin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De woonwijk is mij persoonlijk bekend en het klopt deze woningen voor ongeveereen miljoen verkocht worden. De 2e hypotheek is dik materieel.
Fijn, deze lust ik wel c_/

Ik kan zijn plannen moeilijk op haalbaarheid inschatten maar met deze rente (8%) in combinatie met deze zekerheid, kan ik m moeilijk laten lopen......

Er mag 32% van de waarde van het huis af en dan is de lening nog steeds gedekt.

Hij zal de eindstreep wel niet halen, standaardvoorwaarden 3 maanden rente bij vervroegde aflossing?
Pecunia non olet
pi_192974104
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:28 schreef obligataire het volgende:
Hij zal de eindstreep wel niet halen, standaardvoorwaarden 3 maanden rente bij vervroegde aflossing?
6 maanden
quote:
Er wordt in dat geval een vergoeding ter hoogte van 12 maanden rente in rekening gebracht, waarvan 6 maanden toekomen aan de investeerders en 6 maanden toekomen aan Collin.
pi_192974148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

6 maanden
[..]

Mooi, los dan maar af na 2 jaar of zo, dan hebben we een rendement van bijna 10%.
Pecunia non olet
pi_192974335
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Link C*I op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het resultaat neem ik m niet mee, maar op zekerheden wel. Verder heeft dhr. uitgebreid CV op Linkedin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De woonwijk is mij persoonlijk bekend en het klopt deze woningen voor ongeveereen miljoen verkocht worden. De 2e hypotheek is dik materieel.
Bedankt en ook meegenomen
pi_192974507
Huuraanbod stijgt fors, mede door coronacrisis - https://nos.nl/l/2332961
pi_192974657
rente +0.5 % naar 6.5% bij mogelijk.nl

"Aangescherpte voorwaarden: LTV 50% en rente 6,5%
Zoals altijd zet Mogelijk zekerheid voor investeerders op de eerste plaats. Daarnaast zetten we alles op alles om voor ondernemers de zakelijke hypotheek tot stand te brengen. Ondernemers zijn de motor waarop onze economie draait. Het is essentieel dat zij aan de gang kunnen blijven, het realiseren van een zakelijke hypotheek draagt daaraan bij. Omdat we het belangrijk vinden financieringen tot stand te blijven brengen, hebben we tijdelijk onze voorwaarden aangepast. We hanteren een LTV van 50% en ondernemers betalen een rente van 6,5%."

Lijkt me dat nu dit schaap over de dam is dat de CF platformen ook aan de beurt zijn de rente te verhogen i.v.m. corona risico!
pi_192974745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
rente +0.5 % naar 6.5% bij mogelijk.nl

"Aangescherpte voorwaarden: LTV 50% en rente 6,5%
Zoals altijd zet Mogelijk zekerheid voor investeerders op de eerste plaats. Daarnaast zetten we alles op alles om voor ondernemers de zakelijke hypotheek tot stand te brengen. Ondernemers zijn de motor waarop onze economie draait. Het is essentieel dat zij aan de gang kunnen blijven, het realiseren van een zakelijke hypotheek draagt daaraan bij. Omdat we het belangrijk vinden financieringen tot stand te blijven brengen, hebben we tijdelijk onze voorwaarden aangepast. We hanteren een LTV van 50% en ondernemers betalen een rente van 6,5%."

Lijkt me dat nu dit schaap over de dam is dat de CF platformen ook aan de beurt zijn de rente te verhogen i.v.m. corona risico!
Wat mij betreft de doodsteek voor Mogelijk.
Welke zichzelf serieus nemende ondernemer gaat in hemelsnaam voor 50% LTV financieren tegen 6,5%?
Dan moet het pand derhalve incourant zijn dat een bank zich hier niet aan waagt.

Ondernemers met courante panden mogen zich bij mij melden voor 6% en een max LTV van 50%;)
pi_192974832
Even een voorbeeld van Mogelijk.nl waarom het toch zo belangrijk is zelf onderzoek te doen naar het onderpand.

Men neme dit project:

" Te verstrekken hypothecaire lening op een halfvrijstaand herenhuis met commerciële ruimte op de begane grond bestemd voor de verhuur te 's-Gravenhage

Extra informatie
Leensom: ¤ 425.000,-
Marktwaarde: ¤ 850.000,-
Loan-to-value (LTV): 50%
Te ontvangen rente: 6%
Locatie: 's-Gravenhage

Ik ben geïnteresseerd"

Hieronder tref je de Funda link van het pand welke al meer dan 6 maanden te koop staat:

https://www.funda.nl/koop(...)4-valkenboslaan-329/

Oordeel zelf of de voorgespiegelde LTV klopt.
pi_192974964
quote:
Hoe kan het dat de VVE bijdrage maar 15 euro per maand is inclusief verzekeringen? Is de VVE pot zo goed gevuld, of komen ze straks voor groot onderhoud te staan en kunnen dan flink geld inleggen? Is toch al behoorlijk oud pand.

Verder zo op eerste zicht wel redelijke LTV zelfs voor schijf 2
pi_192975003
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:42 schreef flexion het volgende:

[..]

Hoe kan het dat de VVE bijdrage maar 15 euro per maand is inclusief verzekeringen? Is de VVE pot zo goed gevuld, of komen ze straks voor groot onderhoud te staan en kunnen dan flink geld inleggen? Is toch al behoorlijk oud pand.

Verder zo op eerste zicht wel redelijke LTV zelfs voor schijf 2
Mi is het een VVE van alleen de beneden woning en dit appartement waarbij het onderhoud en verzekering voor kosten van de eigenaar zijn. Hoe dit voor het dak is???
pi_192975044
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Link C*I op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het resultaat neem ik m niet mee, maar op zekerheden wel. Verder heeft dhr. uitgebreid CV op Linkedin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De woonwijk is mij persoonlijk bekend en het klopt deze woningen voor ongeveereen miljoen verkocht worden. De 2e hypotheek is dik materieel.
Bedankt voor de link en aanvulling van kennis van de wijk

Meegenomen
pi_192975667
quote:
Allemaal leuk die projecten bij Samen in Geld maar ze worden momenteel zeer regelmatig vervroegd afgelost. De oude voorwaarden bij een vervroegde aflossing waren wel redelijk maar de nieuwe voorwaarden van maar 1% zijn ronduit slecht :G Tel daar ook nog bij dat Samen in Geld de kosten 1x per jaar bij vooruitbetaling in rekening brengt en de maandelijkse puinhoop bij de terugbetalingen. Hier mogen ze echt wel eens wat aan doen ander stop ik echt met dit platform en gaan ze bij mij zo Kapitaal op Maat achterna.

Verder ziet dit project er volgens mij wel redelijk uit.
pi_192976583
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Link C*I op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het resultaat neem ik m niet mee, maar op zekerheden wel. Verder heeft dhr. uitgebreid CV op Linkedin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De woonwijk is mij persoonlijk bekend en het klopt deze woningen voor ongeveereen miljoen verkocht worden. De 2e hypotheek is dik materieel.
Top en ook bedankt voor de aanvullende informatie. Bescheiden meegenomen.

Super dat jij zo veel linkjes weet te achterhalen!

HKW Beheer hoop ik ook nog mee te kunnen pakken O-)
pi_192979393
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 10:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens. Ik kijk ook pas na minimaal 1 a 2 weken. Tegen die tijd zijn meestal de fouten er wel uitgefilterd.
Mijn vermoeden is dat de betaaldienstverlener eerst het saldo bijboekt en SiG daarna handmatig de mutaties daar aan moet toevoegen.
Ik heb namelijk al een paar keer gezien dat het totaal saldo klopt maar de bijbehorende mutaties nog ontbreken.

Ik begrijp ook niet dat SiG dit niet onder controle krijgt. Dit zou gewoon geautomatiseerd moeten worden anders blijf je menselijke fouten houden vrees ik.
Het lijkt er inderdaad op dat het saldo en de transacties twee losstaande processen zijn.
Je zou toch gewoon transacties moeten doen en het saldo is daar dan simpelweg de som van. Automatisch natuurlijk. Dan kan het niet misgaan.
Er lijkt ook nog veel handmatig te gaan. Waanzinnig natuurlijk in deze tijd en zeker bij 'Fintech'.
pi_192979558
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 10:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat delen van problemen helpt voor het moment maar de maand erop is de kans groot dat er weer de zelfde soort fouten staan bij de transacties. Hopeloos!
.....
Dat is mijn ervaring ook.
Je wordt welwillend te woord gestaan.
Ze zijn het met je eens dat het zo niet kan en beloven beterschap.
En vervolgens gaat het een maand of zo later weer mis.
pi_192979745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 00:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij mij geldt hetzelfde. Saldo is hoger dan de mutaties. De mutaties lopen vaker achter op het saldo. De reden is mij ook een raadsel.

SiG is het enige platform die zeer intensief moet controleren op bijschrijvingen. Interne controles zien de verschillen ook niet altijd. In meerdere gevallen had ik geld nooit gekregen als ik niet aan de bel getrokken had. Default is nog steeds 0, maar door de soms niet bijgeboekte transacties is er soms toch een tekort in rendement.
SiG is ook het enige platform waarvoor ik alle transacties nauwkeurig controleer.
pi_192981066
Zo, ons Poolse kapstertje van Ewi's Westlandhaar, en alle conculega's, kunnen hun kammen, verf en scharen weer tevoorschijn halen.
Hopelijk scheelt dit voor ons ook een aantal defaults *O*
Pecunia non olet
pi_192981266
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 20:09 schreef obligataire het volgende:
Zo, ons Poolse kapstertje van Ewi's Westlandhaar, en alle conculega's, kunnen hun kammen, verf en scharen weer tevoorschijn halen.
Hopelijk scheelt dit voor ons ook een aantal defaults *O*
Merk dat er ook gewoon zaken open zijn, terwijl deze naar ons toe hebben aangegeven gesloten te zijn en niets te kunnen betalen. Bv. Big Bread Brakel en Telecombinatie Leerdam/Gorinchem
pi_192983089
Vandaag zijn ook MS de Jordaan en BeterZitten (beide Collin) geheel afgelost.
Hulde voor deze topondernemers! :W
Pecunia non olet
pi_192990456
Blijkbaar heeft hcn nu toch door dat de rente bij een opschortperiode gewoon betaald moet worden
quote:
De rente over de bevroren termijn dient nog​ voldaan te worden. Wij hebben de ondernemer hiervoor een betaaltermijn gegeven van maximaal 6 maanden (uiterlijk 30 oktober 2020). De rentebetaling over april zult u derhalve op een later moment nog uitgekeerd krijgen. Zodra de rente wordt betaald, wordt dit zichtbaar in het overzicht voor de betreffende maand april.
pi_192990732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 19:32 schreef TisIk het volgende:

[..]

SiG is ook het enige platform waarvoor ik alle transacties nauwkeurig controleer.
Inmiddels klopt alles weer conform de schema's. Saldo weer op nul geboekt.
Pecunia non olet
pi_192991038
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:11 schreef djh77 het volgende:
Blijkbaar heeft hcn nu toch door dat de rente bij een opschortperiode gewoon betaald moet worden
[..]

Gezien het karakter van de betreffende onderneming (to go) ook logisch.
pi_192993181
Bijgaand de link van
H*W Beheer B.V. op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M.i. weer een mooie propositie van een nette leningnemer met dito zekerheden.
pi_192993393
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:46 schreef Jaco078 het volgende:
Bijgaand de link van
H*W Beheer B.V. op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M.i. weer een mooie propositie van een nette leningnemer met dito zekerheden.
Dank _O_ ga het vanavond even bekijken. Denk wel dat ik deze meeneem.
pi_192993455
Courantheid van de onderpanden twijfel ik over.
Aanvangs LTV is wel goed.
Daarbij zal er naar verwachting vervroegd afgelost worden door projecten die hij aan het ontwikkelen is.
Ik denk nog even na..
pi_192994276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:08 schreef impact9 het volgende:
Courantheid van de onderpanden twijfel ik over.
Aanvangs LTV is wel goed.
Daarbij zal er naar verwachting vervroegd afgelost worden door projecten die hij aan het ontwikkelen is.
Ik denk nog even na..
Ik neem deze dubbel mee. Naast de hypotheek staat hij ook nog borg met de rest van zijn prive vermogen. Moet wel gek lopen als hier het geld niet (helemaal) terug zou komen.

Als ik de stukken van die rechtszaak tegen de gemeente (post van peterc) goed gelezen en begrepen heb, is hij daarbij in het gelijk gesteld.
Pecunia non olet
pi_192995254
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Link C*I op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het resultaat neem ik m niet mee, maar op zekerheden wel. Verder heeft dhr. uitgebreid CV op Linkedin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De woonwijk is mij persoonlijk bekend en het klopt deze woningen voor ongeveereen miljoen verkocht worden. De 2e hypotheek is dik materieel.
Dank, ook meegenomen.

De 8% rente is hier ook echt wel op zijn plaats. Bij dit soort projecten met een 2e hypotheek moet je m.b.t. de zekerheden toch op blijven passen. Collin heeft het over een inschrijving voor de eerste hypotheek van 600k. Dit bedrag moet je eigenlijk nog verhogen met 40% voor eventuele rente en kosten van de 1e hypotheek houder. De overwaarde is dan met een inschrijving van 840k tegen een WOZ waarde van 935k een stuk krapper.
pi_192995270
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:46 schreef Jaco078 het volgende:
Bijgaand de link van
H*W Beheer B.V. op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M.i. weer een mooie propositie van een nette leningnemer met dito zekerheden.
Wederom mijn dank ^O^
Ook deze meegenomen.
pi_192996723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
rente +0.5 % naar 6.5% bij mogelijk.nl

"Aangescherpte voorwaarden: LTV 50% en rente 6,5%
Zoals altijd zet Mogelijk zekerheid voor investeerders op de eerste plaats. Daarnaast zetten we alles op alles om voor ondernemers de zakelijke hypotheek tot stand te brengen. Ondernemers zijn de motor waarop onze economie draait. Het is essentieel dat zij aan de gang kunnen blijven, het realiseren van een zakelijke hypotheek draagt daaraan bij. Omdat we het belangrijk vinden financieringen tot stand te blijven brengen, hebben we tijdelijk onze voorwaarden aangepast. We hanteren een LTV van 50% en ondernemers betalen een rente van 6,5%."

Ik denk dat een dergelijke rente verhoging zeker nodig is. Het risico op problemen met de aflossing en een waardedaling van het onderpand met een hypotheek gedekt lening nemen dan ook toe. Dit zal nog extra het geval zijn met bedrijfsmatig onroerend goed.
pi_192996932
quote:
Ik denk erover om de SIG projecten niet meer mee te nemen. Ik vind dat SIG zoals al vaker opgemerkt niet meer marktconform is t.a.v. vervroegd aflossen. In het verleden is de vergoeding bij vervroegd aflossen ten voordelen van leningnemers naar beneden bijgesteld. Maar gezien de ontwikkelingen in de markt zou de vergoeding bij vervroegd aflossen voor de investeerder nu wel weer omhoog kunnen. Je rendement bij SIG is wel erg laag als de lening nemer je na 2 jaar voor je diensten als geldschieter bedankt.
pi_192997305
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik denk erover om de SIG projecten niet meer mee te nemen. Ik vind dat SIG zoals al vaker opgemerkt niet meer marktconform is t.a.v. vervroegd aflossen. In het verleden is de vergoeding bij vervroegd aflossen ten voordelen van leningnemers naar beneden bijgesteld. Maar gezien de ontwikkelingen in de markt zou de vergoeding bij vervroegd aflossen voor de investeerder nu wel weer omhoog kunnen. Je rendement bij SIG is wel erg laag als de lening nemer je na 2 jaar voor je diensten als geldschieter bedankt.
Dit dus.
Helemaal mee eens! Als het niet op heel korte termijn aangepast gaat worden ga ik stemmen met mijn voeten.
pi_192997388
Leuk artikel over hoe burgertent uit IJmuiden (FNC project) zich door deze Corona tijd heenslaat:

https://www.snackkoerier.(...)dbezorging-101306261
Het zijn bepaald niet de meest stipte betalers, maar dit artikel geeft goede hoop dat ze het wel zullen redden w/
pi_193000723
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:46 schreef Jaco078 het volgende:
Bijgaand de link van
H*W Beheer B.V. op Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M.i. weer een mooie propositie van een nette leningnemer met dito zekerheden.
Bedankt! ^O^
pi_193001855
Er staat nu een technicus op Collin uit Friesland. Hadden we die niet al eerder even langs zien komen? Die is nog niet inhoudelijk besproken meen ik. 1e hypotheek op woning en bedrijfspand.
pi_193002998
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:03 schreef Jaco078 het volgende:
Er staat nu een technicus op Collin uit Friesland. Hadden we die niet al eerder even langs zien komen? Die is nog niet inhoudelijk besproken meen ik. 1e hypotheek op woning en bedrijfspand.
Zeker weten! Misschien is deze niet doorgegaan of teruggetrokken, en zit hij nu nog krapper dan eerst :)
Pecunia non olet
pi_193008552
Ben benieuwd welke bedrijven hiervoor in aanmerking komen. Zo te lezen niet die met CF gefinancierd zijn. Terwijl die wat omzet betreft wel binnen de doelgroep passen. Jammer een gemiste kans om alternatieve financiering als CF een handje te helpen in deze moeilijke tijden. https://www.nu.nl/economi(...)leine-bedrijven.html
pi_193009313
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 07:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ben benieuwd welke bedrijven hiervoor in aanmerking komen. Zo te lezen niet die met CF gefinancierd zijn. Terwijl die wat omzet betreft wel binnen de doelgroep passen. Jammer een gemiste kans om alternatieve financiering als CF een handje te helpen in deze moeilijke tijden. https://www.nu.nl/economi(...)leine-bedrijven.html
Volgens heeft october ook een vergunning voor deze kredieten.
pi_193011292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 07:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ben benieuwd welke bedrijven hiervoor in aanmerking komen. Zo te lezen niet die met CF gefinancierd zijn.
Ik lees de regeling als: je kunt als klein bedrijf een lening russen 10k en 50k krijgen tegen max 4% rente (+2% eenmalige provisie voor overheid als borgsteller) bij een van de (groot)banken als je minimaal 50k omzet had en de onderneming winstgevend was. Er staat nergens of er wel of geen CF lening mag zijn.

Wel zie ik een vergroot risico van vervroegde aflossing van "oude" leningen. Stel ik ben ondernemer, heb een winstgevende onderneming met een lening waar nog zo'n 50k tegen 8% (of meer) af te lossen is. Dan kies ik voor een lening volgens deze nieuwe regeling (die zal ik wel krijgen want 95% garantie voor geldgever) los vervolgens die dure lening vervroegd af, kosten gehalveerd! Ik zie dus wel wat ongewenste routes ontstaan...?

https://www.accountant.nl(...)or-kleine-bedrijven/

[ Bericht 8% gewijzigd door tnhb op 08-05-2020 11:05:20 (link toegevoegd) ]
pi_193011749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:21 schreef Crowd001 het volgende:
Allemaal leuk die projecten bij Samen in Geld maar ze worden momenteel zeer regelmatig vervroegd afgelost. De oude voorwaarden bij een vervroegde aflossing waren wel redelijk maar de nieuwe voorwaarden van maar 1% zijn ronduit slecht Tel daar ook nog bij dat Samen in Geld de kosten 1x per jaar bij vooruitbetaling in rekening brengt en de maandelijkse puinhoop bij de terugbetalingen.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik denk erover om de SIG projecten niet meer mee te nemen. Ik vind dat SIG zoals al vaker opgemerkt niet meer marktconform is t.a.v. vervroegd aflossen. In het verleden is de vergoeding bij vervroegd aflossen ten voordelen van leningnemers naar beneden bijgesteld. Maar gezien de ontwikkelingen in de markt zou de vergoeding bij vervroegd aflossen voor de investeerder nu wel weer omhoog kunnen. Je rendement bij SIG is wel erg laag als de lening nemer je na 2 jaar voor je diensten als geldschieter bedankt.
Ik ben het met jullie eens.

Ik heb hier toevallig begin deze week nog mailcontact met SiG overgehad. Ze zijn dus op de hoogte en aan het kijken of ze er wat aan gaan aanpassen maar hebben er iets meer tijd voor nodig. Goede hoop dus dat er iets ten goede aangepast gaat worden.
pi_193011835
rente +0.5 % naar 6.5% bij mogelijk.nl

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:25 schreef impact9 het volgende:

[..]

Wat mij betreft de doodsteek voor Mogelijk.
Welke zichzelf serieus nemende ondernemer gaat in hemelsnaam voor 50% LTV financieren tegen 6,5%?
Dan moet het pand derhalve incourant zijn dat een bank zich hier niet aan waagt.

Ondernemers met courante panden mogen zich bij mij melden voor 6% en een max LTV van 50%;)
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:33 schreef impact9 het volgende:
Even een voorbeeld van Mogelijk.nl waarom het toch zo belangrijk is zelf onderzoek te doen naar het onderpand.

Men neme dit project:

" Te verstrekken hypothecaire lening op een halfvrijstaand herenhuis met commerciële ruimte op de begane grond bestemd voor de verhuur te 's-Gravenhage

Extra informatie
Leensom: ¤ 425.000,-
Marktwaarde: ¤ 850.000,-
Loan-to-value (LTV): 50%
Te ontvangen rente: 6%
Locatie: 's-Gravenhage

Ik ben geïnteresseerd"

Hieronder tref je de Funda link van het pand welke al meer dan 6 maanden te koop staat:

https://www.funda.nl/koop(...)4-valkenboslaan-329/

Oordeel zelf of de voorgespiegelde LTV klopt.
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat een dergelijke rente verhoging zeker nodig is. Het risico op problemen met de aflossing en een waardedaling van het onderpand met een hypotheek gedekt lening nemen dan ook toe. Dit zal nog extra het geval zijn met bedrijfsmatig onroerend goed.
Denk dat niets doen voor Mogelijk.nl de omzet doet opdrogen immers wat ik zie dat de laatste weken de projecten tegen 6% en hogere LTV dan 50% niet meer gefinancierd worden door de vermogende particulieren en meer professionele beleggers die klant zijn op dit platform.
Blijkbaar is hier de markt veranderd!
@Impact 9
t.a.v. het voorbeeld van een over de top getaxeerd onroerend goed in Den Haag bij mogelijk.nl kan ik je in CF land ook bij alle platformen voorbeelden geven waar taxaties die op zijn zachts gezegd aan de hoge kant zijn. En dan zien we in CF land vaak LTV’s bij deze hoge taxaties van tussen de 80 en 110%.
Dus met @Horsemen ben ik het eens dat met name bedrijfs OG, met de vele faillissementen die ongetwijfeld gaan volgen, risicovolle beleggingen zijn geworden waarin CF land nog geen aanpassing heeft plaats gevonden in rente percentage en andere voorwaarden.
Bedenk dat minder dan 10 jaar geleden na de laatste crises bedrijfsobjecten werden gedumpt in de markt met discounts van tot 50% en dan mocht je nog blij zijn als het verkocht werd!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-05-2020 11:25:02 ]
pi_193011842
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:40 schreef tnhb het volgende:
Wel zie ik een vergroot risico van vervroegde aflossing van "oude" leningen. Stel ik ben ondernemer, heb een winstgevende onderneming met een lening waar nog zo'n 50k tegen 8% (of meer) af te lossen is. Dan kies ik voor een lening volgens deze nieuwe regeling (die zal ik wel krijgen want 95% garantie voor geldgever) los vervolgens die dure lening vervroegd af, kosten gehalveerd! Ik zie dus wel wat ongewenste routes ontstaan...?

Dit zou incidenteel wel kunnen gaan gebeuren inderdaad. Reden temeer om er voor te zorgen dat er in de overeenkomsten een goede compensatievergoeding is afgesproken bij een vervroegde aflossing. Uiteraard ook bij projecten zonder hypotheek.
pi_193013242
Weet iemand of het licht nog aan is bij onze vrienden van kapitaal op maat?
Ik heb sinds januari een keer of 3 per email gevraagd naar het uibblijven van betalingen in 2 betalingsregelingen.
Geen antwoord hierop (en ook geen betalingen op deze regelingen, zoals eerder weleens gebeurd is).
Zo'n 2.5 week geleden gebeld, voicemail ingesproken. Hier kreeg ik de dag erna een excuus mail voor het onbeantwoord laten van de voorgaande emails, ende toezegging dat ik alsnog antwoord op mijn mails zou krijgen.
En toen.... werd het weer oorverdovend stil.

Maandbetaling heb ik hier ook nog niet binnen (heb nog 3 projecten lopen, en 3 pre-corona problemen).
pi_193013820
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:57 schreef ETphonehome het volgende:
Weet iemand of het licht nog aan is bij onze vrienden van kapitaal op maat?
Ik heb sinds januari een keer of 3 per email gevraagd naar het uibblijven van betalingen in 2 betalingsregelingen.
Geen antwoord hierop (en ook geen betalingen op deze regelingen, zoals eerder weleens gebeurd is).
Zo'n 2.5 week geleden gebeld, voicemail ingesproken. Hier kreeg ik de dag erna een excuus mail voor het onbeantwoord laten van de voorgaande emails, ende toezegging dat ik alsnog antwoord op mijn mails zou krijgen.
En toen.... werd het weer oorverdovend stil.

Maandbetaling heb ik hier ook nog niet binnen (heb nog 3 projecten lopen, en 3 pre-corona problemen).
Hier nog 7 min of meer lopende projecten (waarvan 3 met een hypotheek) maar ook deze maand nog niks ontvangen.
pi_193014234
Van Funding Circle een tweede redelijke nabetaling ontvangen moet van verschillende zijn
pi_193014677
Lim*urg en Bru*stens vandaag helemaal afgelost bij GVE. De laatste volledige termijnen, 22 van de 60. (' had ik maar meer ingelegd' , dacht de gek :) )
Pecunia non olet
pi_193014700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:00 schreef crowder07 het volgende:
Van Funding Circle een tweede redelijke nabetaling ontvangen moet van verschillende zijn
Liever een heleboel kleintjes dan 1 of 2 grote.......
Pecunia non olet
pi_193014869
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:03 schreef Jaco078 het volgende:
Er staat nu een technicus op Collin uit Friesland. Hadden we die niet al eerder even langs zien komen? Die is nog niet inhoudelijk besproken meen ik. 1e hypotheek op woning en bedrijfspand.
Ik weet ook zeker dat ik deze pitch al eens eerder gelezen heb. Misschien kan iemand hem nog bovenwater halen?

Dit lijkt op het eerste gezicht ook wel een aardig project en het is zeker een vakman. Ik kan alleen geen inschatting maken of de taxatiewaarde een beetje klopt. Omdat het een gedeeltelijk bedrijfspand is, is er vermoedelijk geen WOZ waarde te vinden. Het huis ziet er aardig uit en zo te zien en er zit er een grote schuur/werkplaats achter. De geldnemer heeft verder geen vermogen en het lijstje van vaste opdrachtgevers is in deze corona tijd wat minder waardevol ben ik bang. (Airbus, Mercedes, Mitsubishi en Eurotruss)

Toch overweeg ik hem wel beperkt mee te nemen maar wacht de reacties hier nog even af.
https://www.collincrowdfund.nl/hessels-fijnmechanica/

[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 08-05-2020 14:54:07 ]
pi_193015186
Wederom een nieuwe SiG:

Galileastraat 5 te Maastricht

https://investeren.sameni(...)icht-galileastraat-5
pi_193015395
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik weet ook zeker dat ik deze pitch al eens eerder gelezen heb. Misschien kan iemand hem nog bovenwater halen?

Dit lijkt op het eerste gezicht ook wel een aardig project en het is zeker een vakman. Ik kan alleen geen inschatting maken of de taxatiewaarde een beetje klopt. Omdat het een gedeeltelijk bedrijfspand is, is er vermoedelijk geen WOZ waarde te vinden. Het huis ziet er aardig uit en zo te zien en er zit er een grote schuur/werkplaats achter. De geldnemer heeft verder geen vermogen en het lijstje van vaste opdrachtgevers is in deze corona tijd wat minder waardevol ben ik bang. (Airbus, Mercedes, Mitsubishi en Eurotruss)

Toch overweeg ik hem wel beperkt mee te nemen maar wacht de reacties hier nog even af.
https://www.collincrowdfund.nl/hessels-fijnmechanica/
Ik ben niet goed bekend in Friesland maar volgens de kaart ligt het dorp nogal in the middle of nowhere, denk niet dat de kopers daarvoor in de rij zullen staan als het mis gaat. Ook al omdat het deels bedrijfspand is.
Wat me ook zorgen baart is de sterke afhankelijkheid van de eigenaar, als hij uitvalt is het meteen einde oefening van de tent. Ook baart zorgen dat hij ondanks goede jaren niet in staat is gebleken enig vermogen op te bouwen (behalve de overwaarde, maar dat is niet zijn eigen verdienste); dat kan nog wat worden als het minder gaat lopen.
Pecunia non olet
pi_193015553
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:03 schreef Horsemen het volgende:
Wederom een nieuwe SiG:

Galileastraat 5 te Maastricht

https://investeren.sameni(...)icht-galileastraat-5
Gezien WOZ (ontwikkeling) durf deze wel mee te nemen). Schijf 1a , 1b ook nog interessant denk ik.

WOZ-waarde
i
Identificatie: 093500017451
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2019 167.000 euro
01-01-2018 153.000 euro
01-01-2017 146.000 euro
01-01-2016 141.000 euro
01-01-2015 138.000 euro
Pecunia non olet
pi_193015581
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:03 schreef Horsemen het volgende:
Wederom een nieuwe SiG:

Galileastraat 5 te Maastricht

https://investeren.sameni(...)icht-galileastraat-5
ouders beheren ook vastgoed, ook financiering projecten via SIG,?
pi_193015672
Op SIG staat nu de Weissenbruchstraat 33 open. Ik neem hem mee, schijf 1A zit keurig op 65% van de WOZ 1-1-2018.
Pecunia non olet
pi_193015753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:34 schreef obligataire het volgende:
Op SIG staat nu de Weissenbruchstraat 33 open. Ik neem hem mee, schijf 1A zit keurig op 65% van de WOZ 1-1-2018.
Ik heb hem ook meegenomen.
pi_193015776
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:28 schreef peterc het volgende:

[..]

ouders beheren ook vastgoed, ook financiering projecten via SIG,?
Geen idee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193015813
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:03 schreef Horsemen het volgende:
Wederom een nieuwe SiG:

Galileastraat 5 te Maastricht

https://investeren.sameni(...)icht-galileastraat-5
Als ik het goed begrijp woont eigenaar net over de grens in Belgie (tegen Maastricht aan), geeft dat nog wat lastige uitdagingen bij eventuele toekomstige uitwinning of zo?
pi_193015836
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:16 schreef obligataire het volgende:
Wat me ook zorgen baart is de sterke afhankelijkheid van de eigenaar, als hij uitvalt is het meteen einde oefening van de tent.
Dat deel is gedeeltelijk afgedekt (overlijden)
quote:
Ten behoeve van de lening via Collin Crowdfund wordt er een overlijdensrisicoverzekering afgesloten op het leven van de heer T. Hessels voor een bedrag van minimaal ¤ 150.000,-. Deze is lineair dalend over vijf jaar. Deze wordt verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund.
Eventuele ziekte of ongeval is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
pi_193015850
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Geen idee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
komen we noig wel achter of er een "Maastricht" connection is.
Weissenbruch ook meegenomen, schijf, schijf 2 al vol , totaal op 42%
pi_193015861
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:45 schreef tnhb het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp woont eigenaar net over de grens in Belgie (tegen Maastricht aan), geeft dat nog wat lastige uitdagingen bij eventuele toekomstige uitwinning of zo?
Ja, Lanaken zag ik.
Volgens de pitch zou ze geboren en woonachtig zijn in Maastricht.
pi_193016581
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, Lanaken zag ik.
Volgens de pitch zou ze geboren en woonachtig zijn in Maastricht.
Hypotheek is hypotheek onafhankelijk waar de persoon woont
pi_193017044
2e hypotheek tegen 7.2% netto op OPC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193017331
Project met zeer lage ltv gaat helaas niet door
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193017754
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:32 schreef ML45 het volgende:

[..]

Hypotheek is hypotheek onafhankelijk waar de persoon woont
Idd maar de eventuele HA niet.

In theorie want in schijf 1A maak ik me weinig zorgen😉
Pecunia non olet
pi_193017826
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:32 schreef djh77 het volgende:
Project met zeer lage ltv gaat helaas niet door
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mi ligt de oorzaak ook in de ouderwetse en trage werkwijze van GvE. Hen al meermaals gewezen dat zij hierdoor investeerders en projecten missen. Was bij Collin niet gebeurd denk ik.
pi_193019251
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:06 schreef ML45 het volgende:

[..]

Mi ligt de oorzaak ook in de ouderwetse en trage werkwijze van GvE. Hen al meermaals gewezen dat zij hierdoor investeerders en projecten missen. Was bij Collin niet gebeurd denk ik.
Denk ik ook niet, gewoon direct storten bij investering en niet eindeloos achteraf leuren om geld en investeringsovereenkomsten.
Gemiste kans!
pi_193019600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:18 schreef impact9 het volgende:

[..]

Denk ik ook niet, gewoon direct storten bij investering en niet eindeloos achteraf leuren om geld en investeringsovereenkomsten.
Gemiste kans!
Exact, of net als bij KOM de betalingsopdracht bij 90% sturen ipv dat geleur en gezeur nu.
pi_193020047
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:00 schreef crowder07 het volgende:
Van Funding Circle een tweede redelijke nabetaling ontvangen moet van verschillende zijn
Hier ook een 2e betaling ontvangen, voelt als een druppel op een gloeiende plaat :(
pi_193026751
1e hypotheek op een bedrijfspand Midden Groningen op gve. 1 van de vennoten verkoopt zijn pand aan de nieuwe onderneming
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21951
Ook dit project nog zonder 6mnd boete bij volledige aflossing
pi_193044856
Horecaondernemer René Bogaart wil hulp: ‘De huren zijn sluipmoordenaars’
https://www.ad.nl/zoeterm(...)oordenaars~adf04db4/
pi_193047650
Vervoer Binnenvaart
quote:
Inmiddels is de laatste betaling aan Kapitaal op Maat (en ik ga ervan uit daarbij ook aan u) voldaan. Daarmee is dit crowdfunding project tot een einde gekomen en wil ik u nogmaals hartelijk danken voor het gestelde vertrouwen.

Zonder uw hulp had ik dit doel niet kunnen bereiken en ik ben u daar dan ook heel dankbaar voor. Het bedrijf is gelukkig uitgegroeid tot een gezond bedrijf en zelfs in deze onzekere en moeilijke tijden mag ik niet klagen.

Ik wens u allen een goede gezondheid en nog vele mooie investeringsprojecten toe!
pi_193047689
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:03 schreef Horsemen het volgende:
Wederom een nieuwe SiG:

Galileastraat 5 te Maastricht

https://investeren.sameni(...)icht-galileastraat-5
Staat nu open.

Ik heb hem meegenomen.

Ik hoop wel dat SiG op korte termijn de compensatierente bij een vervroegde aflossing gaat verbeteren voor de investeerders.

Project Weissenbruchstraat is trouwens netjes en goed verdeeld over de drie schijven volgelopen ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 10-05-2020 14:38:18 ]
pi_193048866
Het is niet te hopen dat er door de weinige projecten bij gve , kom. en andere platformen, platformen gaan omvallen.
anders zijn we allemaal de klos
pi_193049218
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Staat nu open.

Ik heb hem meegenomen.

Ik hoop wel dat SiG op korte termijn de compensatierente bij een vervroegde aflossing gaat verbeteren voor de investeerders.

Project Weissenbruchstraat is trouwens netjes en goed verdeeld over de drie schijven volgelopen ^O^
Investeerders lijken een voorkeur voor schijf 2 te hebben de laatste paar projecten. Schatten ze het risico laag in dat de woningmarkt een tikje krijgt door Corona of is het vooral dat vanwege het tekort aan huisvesting er altijd een huurder te vinden is?
pi_193049413
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:42 schreef samlood het volgende:
Het is niet te hopen dat er door de weinige projecten bij gve , kom. en andere platformen, platformen gaan omvallen.
anders zijn we allemaal de klos
De meesten hebben een exit strategie. Ik ben eerder bang voor de projecten zelf dan voor de platformen.
pi_193049870
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat SiG op korte termijn de compensatierente bij een vervroegde aflossing gaat verbeteren voor de investeerders.

Project Weissenbruchstraat is trouwens netjes en goed verdeeld over de drie schijven volgelopen ^O^
Ik heb hem overgeslagen!
Ik wacht voorlopig eerst maar eens op een aanpassing in de voorwaarden voor vervroegd aflossen. Zoals het op dit moment geregeld is vind ik het echt veel te min en doe ik mijn investeringen in leningen in OG wel via andere platformen.
pi_193055337
#NaRegenDeZon Ik begrijp je wel. Ik twijfelde ook maar wilde nog even afwachten omdat ik hier gelezen had dat Samen in Geld er mee bezig zou zijn. Eigenlijk heb je wel gelijk.

Ik heb deze nog wel meegenomen maar de volgende projecten laat ik ook lopen. Ben het met je eens dat de boeterente nu echt belachelijk laag is. Zeker bij een vervroegde aflossing in de eerste jaren blijft er netto te weinig over. Zeker in deze corona tijd waarin de risico's voor de investeerders alleen maar toenemen.
pi_193055797
Waarom is de angst voor vervroegde aflossing zonder boeterente zo hoog?

Ik heb ongeveer 60 projecten, gemiddelde rente daarover 4,8%.


Bij doorlopen zonder tussentijdse aflossing zit je bij een rendement van 4,8% op:

4,3 jaar 1 (4,8-0,5)

4,55 jaar 2

4,55 jaar 3

4,55 jaar 4

4,55 jaar 5


Gemiddeld: 4,5


Nu zijn de meeste pitches 4,7% vanaf schijf 1A. De opstartkosten zijn 0,5%, ofwel 11% van een jaarrendement.

Ik heb nog niet 1 project gehad, dat afgelost werd na 1,3 maand.


Los van het projectrisico, debiteurrisico, etc. heb je dan toch nooit een negatief rendement op een investering?
pi_193055941
quote:
Los van het projectrisico, debiteurrisico, etc. heb je dan toch nooit een negatief rendement op een investering?
Klopt op zich wel, echter het grootste risico voor de investeerder zit in de beginfase. Reden waarom men bij de bank vaak niet terecht kan en bij CF moet aankloppen. De crowdfunders durven dat risico wel te nemen maar zodra de leningnemer elders gunstiger kan lenen worden de crowdfunders bedankt. Die raken de blijkbaar solide projecten kwijt en blijven met de rommelkredieten zitten.
Pecunia non olet
pi_193055992
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt op zich wel, echter het grootste risico voor de investeerder zit in de beginfase. Reden waarom men bij de bank vaak niet terecht kan en bij CF moet aankloppen. De crowdfunders durven dat risico wel te nemen maar zodra de leningnemer elders gunstiger kan lenen worden de crowdfunders bedankt. Die raken de blijkbaar solide projecten kwijt en blijven met de rommelkredieten zitten.
In het geval van FNC ben ik dat met je eens, maar bij SIG valt dit mee toch. Zowel de frequentie van vervroegd alles aflossen áls de achterblijvende rommelkredieten. Toevallig deze maand 2 extra vervroegde aflossingen, maar daarvoor al tijden niets.
pi_193056119
Daarnaast heb ik maar een bepaald deel van mijn vermogen beschikbaar voor crowdfunding. Als ik dan kan kiezen bij welk platform ik mijn geld investeer kies ik liever voor een platform waar ik wel een acceptabele vergoeding krijg bij een vervroegde aflossing, zoals bij Collin en sinds kort Geld voor Elkaar.

In het verleden had Samen in Geld dit ook netjes geregeld. Dit hebben ze helemaal uitgekleed naar een onacceptabele 1%.
pi_193062042
De Friese technicus met het gat in de hand, staat open voor investering.
Pecunia non olet
pi_193062160
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:06 schreef obligataire het volgende:
De Friese technicus met het gat in de hand, staat open voor investering.
Ik twijfel toch een beetje over de sterkte van de zekerheden dus laat hem uiteindelijk toch maar lopen...
pi_193062875
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:31 schreef Jaco078 het volgende:
Los van het projectrisico, debiteurrisico, etc. heb je dan toch nooit een negatief rendement op een investering?
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:40 schreef Jaco078 het volgende:
Toevallig deze maand 2 extra vervroegde aflossingen, maar daarvoor al tijden niets.
Een negatief rendement niet inderdaad maar het gaat om het totaal plaatje.

Een project wat korter loopt dan 2 jaar neem ik zo wie zo niet mee omdat mij dat veel te veel werk is om te beoordelen en te registreren voor een korte periode. Dit nog los van de rente dagen die er altijd aan het begin en einde van een project verloren gaan. Een behoorlijke compensatievergoeding bij een vervroegde aflossing hoort hier ook bij en is dan ook op zijn plaats.

Als het dan, zoals gesteld, zo zelden voorkomt kan je het dus voor de investeerder behoorlijk regelen zonder dat het veel hoeft te kosten. Je remt er ook het te makkelijk switchen tussen platformen en banken mee af. Een compensatievergoeding is in die zin dus ook in het voordeel van het platform.

Uiteindelijk zit ik per definitie niet te wachten op een vervroegde aflossing bij dergelijke projecten. Als alle partijen zich gewoon houden aan de gemaakte afspraken (zoals de looptijd) hoeft het ook niemand ene euro extra te kosten.
pi_193064127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:57 schreef ETphonehome het volgende:
Weet iemand of het licht nog aan is bij onze vrienden van kapitaal op maat?
Ik heb sinds januari een keer of 3 per email gevraagd naar het uibblijven van betalingen in 2 betalingsregelingen.
Geen antwoord hierop (en ook geen betalingen op deze regelingen, zoals eerder weleens gebeurd is).
Zo'n 2.5 week geleden gebeld, voicemail ingesproken. Hier kreeg ik de dag erna een excuus mail voor het onbeantwoord laten van de voorgaande emails, ende toezegging dat ik alsnog antwoord op mijn mails zou krijgen.
En toen.... werd het weer oorverdovend stil.

Maandbetaling heb ik hier ook nog niet binnen (heb nog 3 projecten lopen, en 3 pre-corona problemen).
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hier nog 7 min of meer lopende projecten (waarvan 3 met een hypotheek) maar ook deze maand nog niks ontvangen.
KoM doet het nog.

Vandaag een (niets zeggende) reactie ontvangen op mijn klacht m.b.t. het stopzetten van alle rentebetalingen i.v.m. corona alsmede een betaling ontvangen van 3 van de 7 nog min of meer lopende projecten.
pi_193067286
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

KoM doet het nog.

Vandaag een (niets zeggende) reactie ontvangen op mijn klacht m.b.t. het stopzetten van alle rentebetalingen i.v.m. corona alsmede een betaling ontvangen van 3 van de 7 nog min of meer lopende projecten.
Hier ook de betaling binnen vandaag.
Echter de rentebetalingen zijn niet stopgezet i.v.m. corona bij mij. 3 betalingen ontvangen: 1 project wat het normale schema volgt, en 2 die een corona uitstel hebben, maar wel netjes de rente betalen.
pi_193067461
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:16 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Hier ook de betaling binnen vandaag.
Echter de rentebetalingen zijn niet stopgezet i.v.m. corona bij mij. 3 betalingen ontvangen: 1 project wat het normale schema volgt, en 2 die een corona uitstel hebben, maar wel netjes de rente betalen.
De ondernemers van KoM mogen zelf bepalen of ze de rente wel of niet doorbetalen
pi_193067558
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:16 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Hier ook de betaling binnen vandaag.
Echter de rentebetalingen zijn niet stopgezet i.v.m. corona bij mij. 3 betalingen ontvangen: 1 project wat het normale schema volgt, en 2 die een corona uitstel hebben, maar wel netjes de rente betalen.
De 3 die bij mij betaald hebben hebben alle 3 zowel rente als de aflossing voldaan. Een betaald al even helemaal niet meer en de overige 3 hebben (corona) opschorting van zowel rente als aflossing gevraagd en gekregen van KoM. Over die laatste drie loopt mij huidige conflict met de heren van KoM.
pi_193067653
Oude bekende op NLInvesteert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193068837
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

De ondernemers van KoM mogen zelf bepalen of ze de rente wel of niet doorbetalen
was er in dit topic niet gepost dat Big Bread Brakel nog gewoon geopend is? Die is vorige maand gestopt met betalen en alleen een nietszeggend eenzijdig bericht van de ondernemer. Wat een gepruts weer van KoM.
pi_193069455
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

was er in dit topic niet gepost dat Big Bread Brakel nog gewoon geopend is? Die is vorige maand gestopt met betalen en alleen een nietszeggend eenzijdig bericht van de ondernemer. Wat een gepruts weer van KoM.
Klopt. Dit is inderdaad een van de drie waarover ik een conflict heb met KoM.
pi_193069940
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:38 schreef kopersneek het volgende:
Oude bekende op NLInvesteert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit zeg. Vorig project goed en succesvol afgesloten?
pi_193070581
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit zeg. Vorig project goed en succesvol afgesloten?
Als ik het goed lees minimaal 10 % rente per jaar als het allemaal goed gaat.
dan doe ik niet mee, dan zit er te veel risico ergens vlgs mij.
Ik weet ook niet hoeveel grond het nou precies is, waar die ligt etc.
pi_193074384
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:55 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Als ik het goed lees minimaal 10 % rente per jaar als het allemaal goed gaat.
dan doe ik niet mee, dan zit er te veel risico ergens vlgs mij.
Ik weet ook niet hoeveel grond het nou precies is, waar die ligt etc.
Dit?
https://www.google.nl/map(...)5!14m1!1BCgIgARICCAI

Het is me iets te kort door de bocht om te zeggen, het rendement is 10% dus het zal wel niet deugen. Bij NLI publiceren ze niet zomaar iets. Er zit een serieus platform achter. Anderzijds snap ik ook niet zo goed waarom dit project zo duur gefinancierd wordt. Je kunt stellen dat maar om 5% van de totale financiering gaat, dus de gemiddelde rentelast wordt niet heel zwaar beïnvloed.

Grootste risico is m.i. dat de bouw niet voltooid zou worden. Wat gebeurt er dan, zou mijn vraag zijn.

Het rendement is uiterst aangenaam, over 18 maanden een rendement van 212,50 euro over iedere 1.000 euro inleg. Zouden ze na een half jaar aflossen dan kom ik zelfs aan een rendement van 27,5% op jaarbasis.

1.000 Euro inleg is pittig maar ik denk dat ik hem meepak. Hier zijn professionele mensen aan het werk. Ik denk dat het minder risicovol is dan het lijkt op eerste gezicht. En zeker minder risicovol dan een FNC project met hetzelfde percentage rente :)
Pecunia non olet
pi_193075876
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit?
https://www.google.nl/map(...)5!14m1!1BCgIgARICCAI

Het is me iets te kort door de bocht om te zeggen, het rendement is 10% dus het zal wel niet deugen. Bij NLI publiceren ze niet zomaar iets. Er zit een serieus platform achter. Anderzijds snap ik ook niet zo goed waarom dit project zo duur gefinancierd wordt. Je kunt stellen dat maar om 5% van de totale financiering gaat, dus de gemiddelde rentelast wordt niet heel zwaar beïnvloed.

Grootste risico is m.i. dat de bouw niet voltooid zou worden. Wat gebeurt er dan, zou mijn vraag zijn.

Het rendement is uiterst aangenaam, over 18 maanden een rendement van 212,50 euro over iedere 1.000 euro inleg. Zouden ze na een half jaar aflossen dan kom ik zelfs aan een rendement van 27,5% op jaarbasis.

1.000 Euro inleg is pittig maar ik denk dat ik hem meepak. Hier zijn professionele mensen aan het werk. Ik denk dat het minder risicovol is dan het lijkt op eerste gezicht. En zeker minder risicovol dan een FNC project met hetzelfde percentage rente :)
Volgens mij krijgt de hele investering via NLinvesteert dezelfde zekerheden en rentevergoeding, dus dan gaat het om 41% van de financiering tegen deze voorwaarden, wat de gemiddelde rentelast dus wel significant beïnvloedt.

Zoals ik het lees zullen de voornaamste redenen voor de riante vergoeding zijn:
• geen ruim vermogen aanwezig in de holdings en bv's van de leningnemer
• geen riant privé vermogen bij de heer Venghaus (leeftijd: 67)
• alle rente wordt pas bij afloop van het project uitgekeerd

Zekerheden schat ik in als goed (het gaat hier om ruim 20.000 m2 grond, in een duur stukje Nederland).

Ik ga het alarm zetten om hem mee te nemen.
pi_193076879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 01:50 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Volgens mij krijgt de hele investering via NLinvesteert dezelfde zekerheden en rentevergoeding, dus dan gaat het om 41% van de financiering tegen deze voorwaarden, wat de gemiddelde rentelast dus wel significant beïnvloedt.

Zoals ik het lees zullen de voornaamste redenen voor de riante vergoeding zijn:
• geen ruim vermogen aanwezig in de holdings en bv's van de leningnemer
• geen riant privé vermogen bij de heer Venghaus (leeftijd: 67)
• alle rente wordt pas bij afloop van het project uitgekeerd

Zekerheden schat ik in als goed (het gaat hier om ruim 20.000 m2 grond, in een duur stukje Nederland).

Ik ga het alarm zetten om hem mee te nemen.
Onderaan wordt dan weer vermeld dat het gaat om maandelijkse betaling vd rente (bovenin staat bij aflossing).
Scheelt wel of je al wat binnen hebt of dat alles v verkoop afhankelijk is
pi_193078023
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit?
https://www.google.nl/map(...)5!14m1!1BCgIgARICCAI

Het is me iets te kort door de bocht om te zeggen, het rendement is 10% dus het zal wel niet deugen. Bij NLI publiceren ze niet zomaar iets. Er zit een serieus platform achter. Anderzijds snap ik ook niet zo goed waarom dit project zo duur gefinancierd wordt. Je kunt stellen dat maar om 5% van de totale financiering gaat, dus de gemiddelde rentelast wordt niet heel zwaar beïnvloed.

Grootste risico is m.i. dat de bouw niet voltooid zou worden. Wat gebeurt er dan, zou mijn vraag zijn.

Het rendement is uiterst aangenaam, over 18 maanden een rendement van 212,50 euro over iedere 1.000 euro inleg. Zouden ze na een half jaar aflossen dan kom ik zelfs aan een rendement van 27,5% op jaarbasis.

1.000 Euro inleg is pittig maar ik denk dat ik hem meepak. Hier zijn professionele mensen aan het werk. Ik denk dat het minder risicovol is dan het lijkt op eerste gezicht. En zeker minder risicovol dan een FNC project met hetzelfde percentage rente :)
Ik zeg in mijn reactie niet dat het niet deugd, ik zeg dat het risico te hoog is voor mij.
Volgens mij is er altijd een relatie tussen rente en risico zeker op een serieus platform.

Kijk op andere platformen zie je wel eens een hoog rentepercentage en een laag risico, maar daar kun je dan vervroegd aflossen zonder noemenswaardige kosten.
dan ga ik er van uit dat kans groot is dat er eerder afgelost wordt (gewoon even snel geld nodig)

Maar nu gaat dit niet op vlgs mij, dus denk dat er ergens een flink risico zit.
pi_193078458
1e hypotheek coatingbedrijf op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/topcoat-nederland-b-v/
pi_193078647
De vraagprijs van het pand op de Nieuwezijds is nog verder verlaagd. Hij staat nu voor 875k te koop (dat was 899k).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193078668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:40 schreef Tsundoku het volgende:
De vraagprijs van het pand op de Nieuwezijds is nog verder verlaagd. Hij staat nu voor 875k te koop (dat was 899k).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De nood is blijkbaar erg hoog ;(
pi_193079299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:40 schreef Tsundoku het volgende:
De vraagprijs van het pand op de Nieuwezijds is nog verder verlaagd. Hij staat nu voor 875k te koop (dat was 899k).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prijshistorie
12-05-2020 ¤ 875.000 ( ¤ 24.000 )
10-04-2020 ¤ 899.000 ( ¤ 46.000 )
02-04-2020 ¤ 945.000 ( ¤ 80.000 )
01-04-2020 Gevonden voor ¤ 1.025.000

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 12-05-2020 10:41:57 ]
pi_193079364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:25 schreef djh77 het volgende:
1e hypotheek coatingbedrijf op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/topcoat-nederland-b-v/
Ik zal het pandje eens bekijken als ik er langs kom, volgens mij is dat wel een levendig hoekje van Cuijk. Staat wel een gruwelijk lelijk politiebureau vlakbij.

Vooralsnog zou ik m wel meenemen...... c_/
Pecunia non olet
pi_193079386
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:25 schreef djh77 het volgende:
1e hypotheek coatingbedrijf op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/topcoat-nederland-b-v/
Op googgle maps kon ik dit OG niet zo snel vinden. Ik kon wel een document van de verkopende makelaar vinden.
https://www.hkvastgoed.nl(...)re-spinding-8-30.pdf

Ik wil deze wel meenemen dus als iemand een link heeft hoor ik het graag.
pi_193079416
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit zeg. Vorig project goed en succesvol afgesloten?
Met vertraging maar met extra rente.
Uiteindelijk allemaal netjes afgelost en betaald.
Communicatie was ook redelijk
pi_193079425
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zal het pandje eens bekijken als ik er langs kom, volgens mij is dat wel een levendig hoekje van Cuijk. Staat wel een gruwelijk lelijk politiebureau vlakbij.

Vooralsnog zou ik m wel meenemen...... c_/
Brandweer is ook om de hoek! Dus veilig is dit opject wel. :)

Hoor graag van je bevindingen als je er langs bent gekomen. Rente is wel mager met bruto 5.5%
pi_193079525
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:50 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Ik zeg in mijn reactie niet dat het niet deugd, ik zeg dat het risico te hoog is voor mij.
Volgens mij is er altijd een relatie tussen rente en risico zeker op een serieus platform.

Kijk op andere platformen zie je wel eens een hoog rentepercentage en een laag risico, maar daar kun je dan vervroegd aflossen zonder noemenswaardige kosten.
dan ga ik er van uit dat kans groot is dat er eerder afgelost wordt (gewoon even snel geld nodig)

Maar nu gaat dit niet op vlgs mij, dus denk dat er ergens een flink risico zit.
Om een beeld te krijgen: op de site van NLI kun je zien wat het risicoprofiel van een project met NLI score 3 is:
https://www.nlinvesteert.nl/investeerders/veelgestelde-vragen
Onder het kopje "Hoe wordt het rentepercentage bepaald voor de leningen?"
pi_193080192
Bericht HCN t.a.v. alle leningen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193080313
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bericht HCN t.a.v. alle leningen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een vergelijkbaar bericht heb ik eerder bij HcN ook al op project niveau voorbij zien komen. Goed om te zien dat ze uiteindelijk tot de conclusie zijn gekomen dat de rente gewoon betaald moest worden ^O^ Beter laat dan nooit maar wel jammer van alle onrust die hier eerst over moest ontstaan.

Ik kan prima leven met deze regeling en zal toekomstige projecten op de zelfde manier als voorheen weer regelmatig meenemen.
pi_193080348
Ik las dat de verkoop van het NLI pand van Wi* Mobilitei* niet is doorgegaan vanwege bezwaar door een andere schuldeiser. Snap ik weinig van (er is hypotheek) dus heb om toelichting gevraagd. Waarom zou een toekomstige deal dan wel doorgaan vroeg ik me af.
Pecunia non olet
pi_193080965
Een nieuw HcN project:

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 3-sterren crowdfundingproject voor Otra Mas Diemen. Op dit project wordt 8.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatische investeringen die op het moment van voorpublicatie waren ingesteld, worden hier aan toegevoegd zodra het project online komt.

Donderdag 14 mei om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

https://horecacrowdfunding.nl/projects/otra-mas-diemen-xnlqnvlm
pi_193081337
HCN project Otra Mas Diemen:

De totale financieringsbehoefte (inclusief overname) bedraagt afgerond ¤ 165.000. De eigen inbreng is ¤ 40.000. De resterende financieringsbehoefte komt daarmee uit op ¤ 115.000.

volgens Bartjes is dat geen 115 maar 125 !
pi_193081485
Cc is er klaar mee
peterverhaar twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 07:54:22 @capital_circle Belachelijk om alle projecten te laten stoppen met aflossen, en wat de AFM zegt, is van weinig waarde, ik ben per direct gestopt en raad het iedereen aan dat ook te doen reageer retweet
capital_circle twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:44:38 @peterverhaar belachelijk om op de gracht naar buiten te gaan zitten staren en heel de wereld af te zeiken. reageer retweet
pi_193081630
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:38 schreef tuiniertje het volgende:
HCN project Otra Mas Diemen:

De totale financieringsbehoefte (inclusief overname) bedraagt afgerond ¤ 165.000. De eigen inbreng is ¤ 40.000. De resterende financieringsbehoefte komt daarmee uit op ¤ 115.000.

volgens Bartjes is dat geen 115 maar 125 !
Eigen inbreng is naar 50.000 gezet.
pi_193081846
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:48 schreef djh77 het volgende:
Cc is er klaar mee
peterverhaar twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 07:54:22 @:capital_circle Belachelijk om alle projecten te laten stoppen met aflossen, en wat de AFM zegt, is van weinig waarde, ik ben per direct gestopt en raad het iedereen aan dat ook te doen reageer retweet
capital_circle twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:44:38 @:peterverhaar belachelijk om op de gracht naar buiten te gaan zitten staren en heel de wereld af te zeiken. reageer retweet
Ik kan CC ook niet echt ongelijk geven, het is nu niet de meest constructieve coronaontkenende twitteraar die ik ooit gelezen heb. Bij mij scored CC hiermee in ieder geval punten.
pi_193081958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Op googgle maps kon ik dit OG niet zo snel vinden. Ik kon wel een document van de verkopende makelaar vinden.
https://www.hkvastgoed.nl(...)re-spinding-8-30.pdf

Ik wil deze wel meenemen dus als iemand een link heeft hoor ik het graag.
Het is de derde van rechts op de foto van de makelaar. Je ziet vanaf de weg niet dat de hal in gebruik is, laat staan wie er in zit :?

Het is nog nieuw dus ziet er netjes uit. Cuijk is geen Randstad :) maar denk dat in een normale economie zo'n bedrijfsgebouw (appartement, 2 lagen) vlot van eigenaar kan wisselen.

Het ligt op een steenworp van het spoor, het centrum is iets verder weg. A73 dichtbij dus Duitsland snel bereikbaar.

Linkje = lief = welkom c_/
Pecunia non olet
pi_193082156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:40 schreef Tsundoku het volgende:
De vraagprijs van het pand op de Nieuwezijds is nog verder verlaagd. Hij staat nu voor 875k te koop (dat was 899k).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dat staging meer doet dan zoveel en snel de prijs verlagen.

Nood lijkt inderdaad hoog. Had gve hier een bericht aan besteed?
pi_193082236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:33 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik vermoed dat staging meer doet dan zoveel en snel de prijs verlagen.

Nood lijkt inderdaad hoog. Had gve hier een bericht aan besteed?
Er is voldaan vanuit het depot en verder uiteraard corona maar niets inhoudelijks m.b.t. de mogelijke verkoop.
pi_193082325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is de derde van rechts op de foto van de makelaar. Je ziet vanaf de weg niet dat de hal in gebruik is, laat staan wie er in zit :?

Het is nog nieuw dus ziet er netjes uit. Cuijk is geen Randstad :) maar denk dat in een normale economie zo'n bedrijfsgebouw (appartement, 2 lagen) vlot van eigenaar kan wisselen.

Het ligt op een steenworp van het spoor, het centrum is iets verder weg. A73 dichtbij dus Duitsland snel bereikbaar.

Linkje = lief = welkom c_/
Dank voor de aanvullende info.
De rente is eigenlijk te laag, zeker aangezien het onderpand bedrijfsmatig is. toch wil k wil hem ook wel beperkt meenemen. Nu nog een linkje :9
pi_193082380
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:07 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuw HcN project:

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 3-sterren crowdfundingproject voor Otra Mas Diemen. Op dit project wordt 8.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatische investeringen die op het moment van voorpublicatie waren ingesteld, worden hier aan toegevoegd zodra het project online komt.

Donderdag 14 mei om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

https://horecacrowdfunding.nl/projects/otra-mas-diemen-xnlqnvlm
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:56 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Eigen inbreng is naar 50.000 gezet.
Ik had de pitch van een maand geleden gedownload. De verschillen op het eerste gezicht:
t.o.v. de publicatie van de afgelopen maand is de rente naar boven bijgesteld van 8% naar 8.5%.

De rekenfout t.a.v. eigen inbreng zat er toen ook in. Wel grappig dat er opeens 10K bij gepoetst wordt.
Wat me verder opvalt tussen de twee pitches dat bij gelijkblijvende vooruitzichten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ratios veranderen:

Pitch april
Rattio's
Opening 2020
Solvabiliteit 35,2% 45,5%
Rentabiliteit nvt 34,3%
Liquiditeit 1.25 1.74

Pitch mei
Ratio's
Opening 2020
Solvabiliteit 35,2% 32,3%
Rentabiliteit nvt 36,0%
Liquiditeit 2.76 3.29

Kan iemand dit verklaren? Ik kan er geen chocolade van maken. 😊
pi_193084803
Vraagje. Inzake # 15770 krijg ik van GvE het bericht :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echter ik kan dat verslag nergens vinden. Weet iemand waar je moet kijken?
Pecunia non olet
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:23:31 #155
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_193084913
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:18 schreef obligataire het volgende:
Vraagje. Inzake # 15770 krijg ik van GvE het bericht :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echter ik kan dat verslag nergens vinden. Weet iemand waar je moet kijken?
Zou onder updates moeten staan
pi_193084968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:18 schreef obligataire het volgende:
Verkerk Modelbouw
Als je ze bij GVE niet kan vinden, de verslagen van februari staan hier bij faissementsdossier https://www.faillissement(...)rkerk-modelbouw.aspx
pi_193085059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:18 schreef obligataire het volgende:
Vraagje. Inzake # 15770 krijg ik van GvE het bericht :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echter ik kan dat verslag nergens vinden. Weet iemand waar je moet kijken?
Ik zit niet in dit project maar je kunt het als volgt zien:

Je gaat naar het desbetreffende project, dan naar updates en dan staan er rechts blauwe download knoppen.
pi_193086236
Er wordt door gve niets gemeld over de privé aansprakelijkheid van de glutenvrije bakker en haar zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193087049
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit niet in dit project maar je kunt het als volgt zien:

Je gaat naar het desbetreffende project, dan naar updates en dan staan er rechts blauwe download knoppen.
Ja, dat zou je zeggen........maar het enige wat ik daar zie ik het bericht dat ik hierboven heb weergegeven, namelijk dat er een faillissementsverslag te downloaden zou zijn..........
Pecunia non olet
pi_193087439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als je ze bij GVE niet kan vinden, de verslagen van februari staan hier bij faissementsdossier https://www.faillissement(...)rkerk-modelbouw.aspx
Tnx! Tot mijn genoegen blijkt de curator toch nog 44K netto te hebben opgehaald. Dit plus de hoofdelijke aansprakelijkheid van de heren, moet er toch nog wat overblijven voor de crowdfunders zou je zeggen ^O^
Pecunia non olet
pi_193090211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:25 schreef djh77 het volgende:
1e hypotheek coatingbedrijf op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/topcoat-nederland-b-v/
Ik twijfel over deze. Zekerheden lijken mij goed. Wat mij een tegen houdt is dat er in 2018 een omzet is behaald van 476K en dat er aan vlottende activa 456K op de balans staat met daarnaast nog 489K aan vaste activa. Ik vind deze omzet erg laag t.o.v. wat er op de balans staat.
pi_193091480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:25 schreef Rush-2112 het volgende:

[..]

Ik twijfel over deze. Zekerheden lijken mij goed. Wat mij een tegen houdt is dat er in 2018 een omzet is behaald van 476K en dat er aan vlottende activa 456K op de balans staat met daarnaast nog 489K aan vaste activa. Ik vind deze omzet erg laag t.o.v. wat er op de balans staat.
Ik ruik een vette vordering op de directie dus het eigen vermogen van het bedrijf zal een stuk lager zijn dan weergegeven....
Pecunia non olet
pi_193099050
Zorgvastgoed op NLI staat open.
Ik heb hem meegenomen.

Oeps.. al vol.
In een minuut of zo...
pi_193099065
Ik ook, alweer vol zo te zien. Was net op tijd
pi_193099119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:02 schreef impact9 het volgende:
Ik ook, alweer vol zo te zien. Was net op tijd
Meegenomen.
Er zitten stortingen bij van 10k, 30k, 50k, 25k, 125k. Van al die genoemde bedragen: meerdere stortingen. Bizar.
pi_193099143
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Meegenomen.
Er zitten stortingen bij van 10k, 30k, 50k, 25k, 125k. Van al die genoemde bedragen: meerdere stortingen. Bizar.
Met deze zekerheden kun je dat ook wel doen. Heb hem zelf ook flink meegenomen.
pi_193099315
Voor wie in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zit.

Betaling had 2 weken geleden weer binnen moeten zijn maar nog niks ontvangen of gehoord dus collin maar weer eens gemaild.

Volgende bericht ontvangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter info voor degene die er ook inzit.
pi_193099463
Hier de link naar T*pco*t op Collin Direct.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193099469
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:18 schreef flexion het volgende:
Ter info voor degene die er ook inzit.
Bedankt! Wat mij betreft erg discutabel dat er blijkbaar vanuit het platform niet actief gecommuniceerd wordt. Er staat in elk geval (nog) niets bij de updates.
pi_193099505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:32 schreef tnhb het volgende:

[..]

Bedankt! Wat mij betreft erg discutabel dat er blijkbaar vanuit het platform niet actief gecommuniceerd wordt. Er staat in elk geval (nog) niets bij de updates.
Is destijds hier ook uitvoerig besproken deze pitch. Ik verwacht obv zekerheden zeker dat dit goed komt.
pi_193099513
Corona update cc
quote:
Zoals wij eerder berichten is in de maand April alleen rente bijgeschreven en zijn alle projecten met een maand verlengd. Dit gaf meteen lucht bij de ondernemers die in afwachting waren van het steunpakket van de overheid.

Vanaf de maand Mei hebben we er voor gekozen per project te beoordelen of er een noodzaak tot aanpassing van de maandtermijn noodzakelijk is. We hebben de ondernemers de mogelijkheid gegeven wederom alleen rente te betalen.

Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden, zo moet de ondernemer aannemelijk maken dat het absoluut noodzakelijk is en de hulpmaatregelen niet voldoende zijn. We hebben bewijzen opgevraagd of alle noodmaatregelen benut zijn en of er een regeling met de verhuurder is getroffen bijvoorbeeld. Zo konden we beoordelen of de terugval in inkomsten niet anders gecompenseerd kon worden dan met een aanpassing van de lening.

Wij denk dat dit de beste oplossing is voor ondernemer en investeerder. Sommige crowdfunding platforms hebben voor een drie maanden stop gekozen van zowel rente als aflossing, een aantal banken zelfs zes maanden.​ Wij gaan er vanuit met deze regeling een betere balans te hebben gevonden.

Wij vragen om uw begrip voor deze omstandigheden. U kunt in uw online omgeving zien welke projecten in uw portefeuille in Mei alleen rente betalen.​ Het gaat om ongeveer 10 procent van de projecten. Wij blijven de projecten monitoren en sturen u voor de uitbetaling in juni weer een update.
pi_193099515
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:31 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de link naar T*pco*t op Collin Direct.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topper!
Wat was jouw indruk van de ondernemer?
pi_193099614
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:34 schreef Jaco078 het volgende:
Ik verwacht obv zekerheden zeker dat dit goed komt.
Daar gaat mijn opmerking niet direct over. Waar het mij om gaat dat (bij herhaling, inmiddels zijn er meerdere voorbeelden) het platform niet (tijdig) communiceert/informeert en wij steeds die informatie uit ze moeten trekken en ze er blijkbaar ook niet veel van leren.
pi_193100503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:35 schreef impact9 het volgende:

[..]

Topper!
Wat was jouw indruk van de ondernemer?
Meestal krijg ik de link direct, Deze moest er even over nadenken. Maar vanmorgen netjes in de mail.
Hypotheek is materieel, geen slottermijn of herfinanciering: gewoon lineair omlaag. Ik durf m mee te nemen voor iets meer dan standaard inleg.

Mij valt overigens op dat Collin zelf de pitches meeneemt voor ¤100. Dat is niet zo super veel i.m.o.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193100736
Thanks!

Zal Ter Huurne miss zijn?
pi_193102313
Herfinanciering zonder boete van de Noordermeertjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193103382
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:31 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de link naar T*pco*t op Collin Direct.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! _O_

Voor mijn basis bedrag meegenomen.
pi_193103413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:56 schreef impact9 het volgende:
Thanks!

Zal Ter Huurne miss zijn?
Dat zou best kunnen. De directie en/of coaches moeten bij Collin mee investeren in elk project.
pi_193103432
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 13:57 schreef djh77 het volgende:
Herfinanciering zonder boete van de Noordermeertjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, hier zit ik ook in. Waardeloos }) Dit project heeft net een jaar gelopen en geen compensatie. Gelukkig heeft GvE het licht inmiddels gezien en krijgen we bij nieuwe projecten wel een acceptabele vergoeding. Hopelijk gaat SiG ook snel de juiste stap nemen want het is echt de hoogste tijd.
pi_193104823
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:48 schreef djh77 het volgende:
Cc is er klaar mee
peterverhaar twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 07:54:22 @:capital_circle Belachelijk om alle projecten te laten stoppen met aflossen, en wat de AFM zegt, is van weinig waarde, ik ben per direct gestopt en raad het iedereen aan dat ook te doen reageer retweet
capital_circle twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:44:38 @:peterverhaar belachelijk om op de gracht naar buiten te gaan zitten staren en heel de wereld af te zeiken. reageer retweet
Na de de tweede mail van CC aangaande corona zoals eerder hier vandaag gepubliceerd heb ik vandaag even nagekeken welke van mijn projecten deze maand van CC de aflossing mogen overslaan.
Dat zijn er twee van de 26. Een fitnessbedrijf en een taartjes verkoper die op het station van Brede zijn waren verkoopt. Voor beiden heb ik er geen enkele moeite mee dat ze de aflossing nog een maand opschorten.
DWZ dat de andere 24 gewoon de aflossing na een maand pauze weer oppakken.

Als ik zo de CF platformen bekijk (en SIG gezien de aard van de leningen even niet meereken) is Capital Circle het platform dat de afhandeling van de Corona perikelen tot nu toe het beste geregeld heeft voor zijn investeerders. Dus ^O^ ,

Peter Verhaar had in dit geval beter zijn mond(kapje voor) kunnen houden. :X

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-05-2020 16:52:51 ]
pi_193105093
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:31 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de link naar T*pco*t op Collin Direct.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
Meegenomen vanwege de lineaire aflossing naar 0 in 5 jaar en het daardoor nog verder afnemende risico met 50% LTV bij start naar 0% LTV tegen het einde van de lening. Voor de rente had ik hem beter kunnen laten lopen.
pi_193106976
Nog een aankondiging op wvjg:

Vastgoedfinanciering Stichting Foenix Kringloop en Reïntegratie
60 maanden
3.5%
¤ 700.000,00
pi_193107316
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. De directie en/of coaches moeten bij Collin mee investeren in elk project.
Als dat zo is, dan stelt die verplichting weinig voor!
Je zou toch verwachten dat het minimaal ¤500 is.
pi_193107452
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, hier zit ik ook in. Waardeloos }) Dit project heeft net een jaar gelopen en geen compensatie. Gelukkig heeft GvE het licht inmiddels gezien en krijgen we bij nieuwe projecten wel een acceptabele vergoeding. Hopelijk gaat SiG ook snel de juiste stap nemen want het is echt de hoogste tijd.
Inderdaad waardeloos.
Ik investeer al een tijdje niet meer in dit soort GVE projecten.
Ik moet trouwens nog zien of die nieuwe regeling echt wat voorstelt.
pi_193107694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:06 schreef TisIk het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan stelt die verplichting weinig voor!
Je zou toch verwachten dat het minimaal ¤500 is.
Voor normale Collin projecten klopt dat. Voor direct leningen is dat 100 euro
pi_193108837
De Dortse Wijnhandel op WvjG staat inmiddels open voor inschrijving.

Na enige correspondentie met WvjG durf ik een bescheiden inleg wel aan.
Pecunia non olet
pi_193109117
Dordtse wijnhandel WvjG

volgens business model:
verkoop van de wijn (¤ 12 per fles)

volgens de prognose/begroting:
wijn = ¤ 10

dat scheelt nogal een slok..

ook de genoemde aantallen flessen per jaar zijn verschillend in beide dokumenten, misschien toch meer verstand van b.t.w. berekenen.
pi_193109824
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2020 15:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, hier zit ik ook in. Waardeloos }) Dit project heeft net een jaar gelopen en geen compensatie. Gelukkig heeft GvE het licht inmiddels gezien en krijgen we bij nieuwe projecten wel een acceptabele vergoeding. Hopelijk gaat SiG ook snel de juiste stap nemen want het is echt de hoogste tijd.
Inderdaad waardeloos.
Ik investeer al een tijdje niet meer in dit soort GVE projecten.
Ik moet trouwens nog zien of die nieuwe regeling echt wat voorstelt.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor normale Collin projecten klopt dat. Voor direct leningen is dat 100 euro
Ok, dat wist ik niet (ik doe ook nooit direct leningen).
Ik blijf ¤ 100 om betrokkenheid van een coach te stimuleren, wel aan de lage kant vinden
pi_193110022
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:28 schreef tuiniertje het volgende:
Dordtse wijnhandel WvjG

volgens business model:
verkoop van de wijn (¤ 12 per fles)

volgens de prognose/begroting:
wijn = ¤ 10


dat scheelt nogal een slok..

ook de genoemde aantallen flessen per jaar zijn verschillend in beide dokumenten, misschien toch meer verstand van b.t.w. berekenen.
In de begroting is voorzichtiger berekend, vandaar de prijs van 10 euro in plaats van 12.
pi_193111014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:06 schreef TisIk het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan stelt die verplichting weinig voor!
Je zou toch verwachten dat het minimaal ¤500 is.
Bij de normale projecten is het ¤1000.

quote:
Een Crowdfund Coach investeert altijd mee in een leningaanvraag die door hem of haar is getoetst en begeleid, voor een bedrag van ten minste ¤ 1.000.
pi_193111127
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank!
Meegenomen vanwege de lineaire aflossing naar 0 in 5 jaar en het daardoor nog verder afnemende risico met 50% LTV bij start naar 0% LTV tegen het einde van de lening. Voor de rente had ik hem beter kunnen laten lopen.
De Topmeneer en mevrouw uit Cuijk ook bescheiden meegenomen / dank voor de link / inderdaad balans vlott act +pass nogal fors ivt de turnover / en 50k verbouwen in een nw 2018 pand van 100k is flink. 1e hypo en lineair afloss LTV 50% > LTV 0% OKE, rente maar acceptabel ivh risico. Vooruit maar, een deel van Noordermeertjes ¤ stoppen we hier maar in.
pi_193111160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij de normale projecten is het ¤1000.
[..]

Ok, bedankt voor de info.
¤ 1000 lijkt mij inderdaad als een logischer minimum.
pi_193111203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:08 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor de info.
¤ 1000 lijkt mij inderdaad als een logischer minimum.
De ¤100 is een direct-lening
pi_193111347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank!
Meegenomen vanwege de lineaire aflossing naar 0 in 5 jaar en het daardoor nog verder afnemende risico met 50% LTV bij start naar 0% LTV tegen het einde van de lening. Voor de rente had ik hem beter kunnen laten lopen.
Ik twijfel.. een verbouwing van de helft van de object waarde is flink.
Is er zo achterstellig onderhoud? Wordt er echt extra waarde toegevoegd? Is de verbouwing nodig om rond de waarde v aankoop in 2018 te komen?
pi_193111504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:20 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik twijfel.. een verbouwing van de helft van de object waarde is flink.
Is er zo achterstellig onderhoud? Wordt er echt extra waarde toegevoegd? Is de verbouwing nodig om rond de waarde v aankoop in 2018 te komen?
Achterstallig onderhoud lijkt mij niet waarschijnlijk aangezien het pand pas eind 2017 of begin 2018 is opgeleverd.

https://forum-fok.digidip(...)c%2F2551028%2F6%2F25
pi_193112122
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Achterstallig onderhoud lijkt mij niet waarschijnlijk aangezien het pand pas eind 2017 of begin 2018 is opgeleverd.

https://forum-fok.digidip(...)c%2F2551028%2F6%2F25
Ook mijn mening nogal fors, mogelijk voorzieningen ivm hun werkzaamheden / opslag gevaarlijke stoffen zou kunnen? Of het pand is inderdaad echt kaal opgeleverd toen. Pand is nog zonder hypo, dus kan afgetikt zijn, maar kan ook op een andere wijze gefinancierd zijn.
Weet niet of CCF weet wat / waarom er verbouwd wordt. / meen dat een van onze confrere fokkers in / uit de buurt is of komt, en er eens langsknort. Maar 1e hypo maakt het wel zekerder en is hard.

Via drimble de KDS groep eens globaal bekeken, = divers. / ook faillietje gevonden

https://drimble.nl/bedrijf/cuijk/555258/kds-groep-bv.html

https://drimble.nl/bedrij(...)etacheringen-bv.html

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 14-05-2020 09:36:04 ]
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:50:59 #198
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193118648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:16 schreef obligataire het volgende:
De Dortse Wijnhandel op WvjG staat inmiddels open voor inschrijving.

Na enige correspondentie met WvjG durf ik een bescheiden inleg wel aan.

Een zeer leuk project dat mij wel aanspreekt om ook een bijdrage te leveren.
Echter zijn hier best wat risico's aan verbonden.

- de holding tekent mee. Maar wat is hier de reële/ materiële waarde? Zijn alle vaste activa al niet verpand aan andere schuldeisers?
- Staat en valt alles op het Nederlandse klimaat? Volgens mij is 2019 qua klimaat niet een gunstig wijnjaar geweest. (2018 wel). Hoe zit dat met 2020. Juni en augustus hittegolven, juli vrij regenachtig.
- Er wordt vermeld dat Corona geen directe invloed heeft op deze business. Terwijl er in andere documenten staat dat er verkoop aan de horeca is...
- Prive borgstelling: Betekent dit de prive bankrekeningen, eigendommen en eventuele inkomen van partner?
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:54:21 #199
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193118720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank!
Meegenomen vanwege de lineaire aflossing naar 0 in 5 jaar en het daardoor nog verder afnemende risico met 50% LTV bij start naar 0% LTV tegen het einde van de lening. Voor de rente had ik hem beter kunnen laten lopen.
De fee is in verhouding tot de rente erg hoog. Straks kom je op een punt dat de betaalde fee (50%) net zo hoog is als gewonnen rente (50%). Investeringsduur van 60 maanden staat dacht ik gelijk aan 3% investeringsfee!
pi_193119510
quote:
De fee is in verhouding tot de rente erg hoog. Straks kom je op een punt dat de betaalde fee (50%) net zo hoog is als gewonnen rente (50%). Investeringsduur van 60 maanden staat dacht ik gelijk aan 3% investeringsfee!
Die volg ik even niet. De fee is toch op basis van openstaand saldo?
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_193119792
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:31 schreef VDF het volgende:

[..]

Die volg ik even niet. De fee is toch op basis van openstaand saldo?
Klopt is gewoon 1.2%, netto rente bij dit project is dus 4,3%
pi_193120061
De 50k voor de firma in Cuijk was vanochtend binnen 10 minuten binnen. Er staat nu niets meer bij Collin in de etalage om binnen 48 uur open gesteld te worden.
Dat is al heel lang niet meer voor gekomen!
pi_193120232
Dubbel
pi_193120256
https://horecacrowdfunding.nl/projects/otra-mas-diemen-xnlqnvlm staat open al 50 % vol. Ik doe voorlopig niet mee met horeca zonder zekerheden.

Er durft iemand toch 10K in te doen. Dan moet je wel een behoorlijk vermogen hebben en stalen zenuwen.
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:06:30 #205
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193120285
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:44 schreef impact9 het volgende:

[..]

Klopt is gewoon 1.2%, netto rente bij dit project is dus 4,3%
ik moet inderdaad rectificeren. Had het eindsaldo aan fee gedeeld door de investering |:(
Al vind ik het alsnog vrij veel.
pi_193120299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De 50k voor de firma in Cuijk was vanochtend binnen 10 minuten binnen. Er staat nu niets meer bij Collin in de etalage om binnen 48 uur open gesteld te worden.
Dat is al heel lang niet meer voor gekomen!
Deze https://www.collincrowdfund.nl/easy-self-storage-b-v/ komt er nog wel aan maar inderdaad niet de komende 48 uur.
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:07:56 #207
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193120307
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/otra-mas-diemen-xnlqnvlm staat open al 50 % vol. Ik doe voorlopig niet mee met horeca zonder zekerheden.
Ik pas ook. Het beleid was sowieso altijd +4* sterren mee te nemen, met een enkele 3* met goede zekerheden. Nu in deze tijd en ook 3* laat ik dit graag aan anderen over.
pi_193121784
U heeft geïnvesteerd in project 20*64 | Uitbreiding vastgoedportefeuille van *. van K*mpen. Op basis van de afspraken opgenomen in de leenovereenkomst ontvangt u periodiek betalingen. Om dit te kunnen doen, incasseert Geldvoorelkaar.nl de termijnbedragen bij de geldnemer.

Uistel voor een hypothecair gedekte lening. Gekheid.
pi_193121854
Foutje
pi_193122233
Iemand al meer info waarom "Aanschaf beleggingspand Norg" ( GVE ) al een flink tijdje niet meer betaald ? Inhoudelijke update van GVE is er helaas nog steeds niet geweest.
pi_193122318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:20 schreef zeeland6 het volgende:
U heeft geïnvesteerd in project 20*64 | Uitbreiding vastgoedportefeuille van *. van K*mpen. Op basis van de afspraken opgenomen in de leenovereenkomst ontvangt u periodiek betalingen. Om dit te kunnen doen, incasseert Geldvoorelkaar.nl de termijnbedragen bij de geldnemer.

Uistel voor een hypothecair gedekte lening. Gekheid.
Tja, 85% van de huurinkomsten kwamen uit het horeca deel. Kan op zich wel begrijpen dat deze huurpenningen niet (volledig) binnenkomen op het moment.
Blijkbaar heeft de belegger weinig vrije financieel reserves.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de opstelling van Mogelijk als eerste hypotheek houder hierin.
Wordt de pijn volledig bij ons gelegd, of wordt er bij mogelijk ook niet afgelost?

De opstelling van GvE in zulk soort zaken in het verleden hierin vond ik vrij laks destijds.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193122830
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:20 schreef zeeland6 het volgende:
U heeft geïnvesteerd in project 20*64 | Uitbreiding vastgoedportefeuille van *. van K*mpen. Op basis van de afspraken opgenomen in de leenovereenkomst ontvangt u periodiek betalingen. Om dit te kunnen doen, incasseert Geldvoorelkaar.nl de termijnbedragen bij de geldnemer.

Uistel voor een hypothecair gedekte lening. Gekheid.
Het afgeven van hypothecaire zekerheid maakt een onderneming niet extra liquide :D
Pecunia non olet
pi_193123302
Verhoging rente project Karls op gve
quote:
14-5-2020
Om het project nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, hebben de geldnemers besloten om het rentepercentage te verhogen van 6% naar 6,5%. Deze aanpassing is doorgerekend en dit past ruimschoots binnen de berekende vrije cashflow. De risicoclassificatie blijft ongewijzigd op 2 gehandhaafd.
pi_193123355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:33 schreef djh77 het volgende:
Verhoging rente project Karls op gve
[..]

Straks even bekijken. Het gaat om dit pand:
https://www.funda.nl/koop(...)5-hoogenboschweg-45/
pi_193123926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:33 schreef djh77 het volgende:
Verhoging rente project Karls op gve
[..]

In de samenvatting staat 'Classificatie 2' en in de tekst 'De classificatie van dit project is berekend op basis van de bestaande huurinkomsten. Inkomsten uit het aan te kopen pand en uit salaris zijn buiten beschouwing gelaten. De betaalverplichting is 64% ten opzichte van de betaalcapaciteit, wat een classificatie 3 oplevert.'

Zal wel een fout in de samenvatting zijn ?
pi_193124207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 15:03 schreef fok321 het volgende:

[..]

In de samenvatting staat 'Classificatie 2' en in de tekst 'De classificatie van dit project is berekend op basis van de bestaande huurinkomsten. Inkomsten uit het aan te kopen pand en uit salaris zijn buiten beschouwing gelaten. De betaalverplichting is 64% ten opzichte van de betaalcapaciteit, wat een classificatie 3 oplevert.'

Zal wel een fout in de samenvatting zijn ?
Het was eerst classificatie 3, maar obv afgesloten huurcontracten veranderd naar 2
quote:
20-03-2020
Van het aan te kopen beleggingspand zijn de getekende huurcontracten inmiddels ontvangen. De huuropbrengst daarvan is nu dan ook meegenomen in de rendementsberekening. De betaalverplichting daalt daardoor naar 35% ten opzichte van de betaalcapaciteit. Dit betekent een lager risico, waardoor de classificatie uitkomt op een 2 in plaats van een 3.
pi_193124596
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:33 schreef djh77 het volgende:
Verhoging rente project Karls op gve
[..]

Op zich lijkt het geen onaardig project. Ik heb hem in het verleden geeneens bekeken omdat er toen nog boetevrij mocht worden afgelost. Dat is bij dit project nog steeds zo, dus…
Ik vraag mij af of ze met de ietsjes hogere rente de komende dagen ineens de nog missende 350k gaan ophalen….

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21690
pi_193125656
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2020 15:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op zich lijkt het geen onaardig project. Ik heb hem in het verleden geeneens bekeken omdat er toen nog boetevrij mocht worden afgelost. Dat is bij dit project nog steeds zo, dus…
Ik vraag mij af of ze met de ietsjes hogere rente de komende dagen ineens de nog missende 350k gaan ophalen….

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21690
Het pand is al aangeschaft lijkt me. Misschien nemen ze ook wel genoegen met een lager bedrag.
pi_193125761
Werkelijk waar, wat een stel lapzwansen daar bij KOM. Dit kun je toch geen actief debiteurenbeheer noemen, zelfs een niet betalende leningnemer opbellen is ze blijkbaar teveel moeite :R

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_193125860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 15:03 schreef fok321 het volgende:
Zal wel een fout in de samenvatting zijn ?
Classificatie is gewijzigd omdat er nu een getekend huurcontract is, echter die info is niet in de volledig pitch verwerkt zodat er nu verschillen zijn, op de ene plek staat dat er een getekend contract is terwijl elders staat dat er nog geen getekend contract is. De update alinea is dus niet in de rest van de tekst verwerkt, op zich lastig als de "regels tijdens de wedstrijd" wijzigen, wat pas je wel aan en wat niet. Zelf zou ik zeggen, zet een v2 van de pitch online en zet de v1 tekst er als pdf document bij, ben je naar iedereen en alles transparant als je ook nog eens met kleur aangeeft wat er gewijzigd is. (maar daar zal ik wel teveel techneut voor zijn ;-)
pi_193126118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het pand is al aangeschaft lijkt me. Misschien nemen ze ook wel genoegen met een lager bedrag.
Dat zou leuk zijn voor de investeerders. Dan zou GvE dat er beter bij kunnen zetten. Vermoedelijk zou ik hem dan namelijk alsnog meenemen.
Aan de andere kant, als je maar 35% ophaalt van het gevraagde bedrag is het verschil wel heel erg groot en kun je wachten op een boetevrije aflossing.
pi_193126323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:45 schreef obligataire het volgende:
Werkelijk waar, wat een stel lapzwansen daar bij KOM. Dit kun je toch geen actief debiteurenbeheer noemen, zelfs een niet betalende leningnemer opbellen is ze blijkbaar teveel moeite :R

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad ongelooflijk. Ik ben blij dat ik nog maar een paar projecten heb lopen bij deze club. Waarvan een gelukkig met 1 ste hypotheek.
Ben benieuwd hoe ze de leningnemer weer gaan aanpakken als corona achter de rug is. Ik heb er een hard hoofd in dat er nog ergens een stok uit de kast komt.
pi_193126334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:45 schreef obligataire het volgende:
Werkelijk waar, wat een stel lapzwansen daar bij KOM. Dit kun je toch geen actief debiteurenbeheer noemen, zelfs een niet betalende leningnemer opbellen is ze blijkbaar teveel moeite :R

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog veel erger is dat dit bedrijf al ergens anders een financiering heeft geregeld waarbij deze lening zou worden afgelost. Taal noch teken van KOM ondanks mails. De enige reactie zoals ook nu is dat via update het bedrijf gevraagd is te reageren. Kapitaal op maat heet eigenlijk K.. op Maat.
pi_193126832
_O-
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:19 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Nog veel erger is dat dit bedrijf al ergens anders een financiering heeft geregeld waarbij deze lening zou worden afgelost. Taal noch teken van KOM ondanks mails. De enige reactie zoals ook nu is dat via update het bedrijf gevraagd is te reageren. Kapitaal op maat heet eigenlijk K.. op Maat.
_O- . KOM is by far het beroerdste platform. Zo hebben ze leningen niet afgeboekt die allang in de administratie afgeboekt hadden moeten zijn. And so on.
pi_193126910
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:45 schreef obligataire het volgende:
“(...)
De ondernemer is bekend met het kunnen informeren van zijn investeerders via het plaatsen van updates. Wij moedigen de ondernemer aan hiervan gebruik te maken en de investeerders te informeren over de reden van de vertraging en wanneer betaling verwacht kan worden.”
Ik heb dat altijd een vreemde manier gevonden van communiceren: naar de investeerders aangeven dat de leningnemer aangemoedigd wordt om contact te zoeken.
pi_193127046
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:46 schreef Jaco078 het volgende:
_O-
[..]

_O- . KOM is by far het beroerdste platform. Zo hebben ze leningen niet afgeboekt die allang in de administratie afgeboekt hadden moeten zijn. And so on.
Ook een mooie, in februari een update van Gastouderbureau de Belhamels dat het beter ging:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is half mei en de investeerders hebben nog geen cent uitbetaald gekregen :N
pi_193127078
En de volgende aflossing bij Collin: Volker Transport
pi_193127500
René Boogaart (leningnemer hcn) in gesprek met Baudet over de corona maatregelen
pi_193129015
Vandaag is Volker Transport (CCF) vervroegd afgelost. Ik zie nog geen mail maar aan het bedrag te zien is er een compensatie gegeven.
Pecunia non olet
pi_193131364
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:38 schreef obligataire het volgende:
Vandaag is Volker Transport (CCF) vervroegd afgelost. Ik zie nog geen mail maar aan het bedrag te zien is er een compensatie gegeven.
6 maanden rente is ter compensatie gegeven.
pi_193132083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:02 schreef ML45 het volgende:

[..]

6 maanden rente is ter compensatie gegeven.
Netjes. Dat verzacht de pijn, zat niet te wachten op vervroegde aflossing, dit was een keurig, saai, project waarvan je zou willen dat ze allemaal zo waren.
Pecunia non olet
pi_193136632
Info curator inzake Melo/Abbinaya (ccf)
quote:
De verkoop en levering van de Druivenstraat 25-31 heeft op 21 februari 2020 plaatsgevonden.
Er loopt nog een discussie tussen de hypotheekhouders omtrent de hoogte van de door de 1e hypotheekhouder in rekening gebrachte kosten.
Voor de 2e keer dat we last hebben van het toestemming geven voor het vestigen van een 2e hypotheekrecht door ccf
pi_193136858
Faillisement:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193136872
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:18 schreef flexion het volgende:
Voor wie in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zit.

Betaling had 2 weken geleden weer binnen moeten zijn maar nog niks ontvangen of gehoord dus collin maar weer eens gemaild.

Volgende bericht ontvangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter info voor degene die er ook inzit.
Had iemand niet precies hetzelfde vorige maand op het forum gepost? En toen hebben ze uiteindelijk toch de volledige termijn betaald?
pi_193136973
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 06:50 schreef Tjalala het volgende:
Faillisement:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat deze niet door is gegaan. Staat niet meer op de site
waarde4jegeld twitterde op maandag 16-12-2019 om 16:05:53 Het project Cremer Grafisch bedrijf staat al bijna op 50% van de benodigde financiering. Doet u ook mee? Lees alle informatie over rendement en risico's op de website: https://t.co/XPQWdTWvCm reageer retweet
pi_193136980
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 06:55 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Had iemand niet precies hetzelfde vorige maand op het forum gepost? En toen hebben ze uiteindelijk toch de volledige termijn betaald?
17-4 laatste betaling

Ik heb nog een project waar 2 maart voor het laatst betaald is en tot nu nog niets gehoord van ccf, bijna 11 weken dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door djh77 op 15-05-2020 08:00:48 ]
pi_193137547
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 05:44 schreef djh77 het volgende:
Info curator inzake Melo/Abbinaya (ccf)
[..]

Voor de 2e keer dat we last hebben van het toestemming geven voor het vestigen van een 2e hypotheekrecht door ccf
Ja, bizar.
Ik verwacht vandaag of maandag een update van Collin. Eens afwachten wat daar in staat.
Eigenlijk zou alle rente van de gehele looptijd + alle gemaakte kosten vergoed moeten worden.
pi_193137614
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 06:55 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Had iemand niet precies hetzelfde vorige maand op het forum gepost? En toen hebben ze uiteindelijk toch de volledige termijn betaald?
Ja klopt. Toen was er ongeveer hetzelfde bericht vanuit ccf. Na 3 weken was er toen zonder verder bericht toch een betaling binnengekomen.
pi_193137955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, bizar.
Ik verwacht vandaag of maandag een update van Collin. Eens afwachten wat daar in staat.
Eigenlijk zou alle rente van de gehele looptijd + alle gemaakte kosten vergoed moeten worden.
Dat had ccf eerder al aangegeven niet te zullen doen. Of dit klopt is twijfelachtig.

Er moet lijkt mij nu wel een rentevergoeding plaatsvinden van 21 februari tot datum storting wallet
pi_193140076
Klusser met 1e hypotheek op Collin (6,5%)
pi_193140117
Vervroegde aflossing na 3 maanden Collin Direct:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had van mij niet nodig geweest. Maar deze mevrouw is in ieder geval 3 maanden geholpen geweest. Voor mij blijft er 9 maanden bruto 9.5 % rente op jaar basis in de tas achter. Hoop maar dat er snel weer een ander aardig project komt om dit geld weg te zetten anders ben ik er nog niets mee opgeschoten.
pi_193140177
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:49 schreef Tsundoku het volgende:
Klusser met 1e hypotheek op Collin (6,5%)
https://www.fundainbusine(...)59-einsteinweg-17-u/

Heeft meer dan 6 maanden te koop gestaan . Heeft uiteindelijk een verlaagde verkoopprijs van 199k meegekregen. Dus de uiteindelijke verkoopprijs zal wel ergens daaronder liggen. (volgens pitch 185K)
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:45:17 #243
491092 MeesterMind7272
Vakmanschap is Meesterschap
pi_193140893
Iemand ervaring met share funding?
Zit te kijken naar de campagne van het horlogemerk Fromanteel, maar heb weinig ervaring op dat vlak. Iemand?
--
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:50:30 #244
454405 escortmk2
petrolhead
pi_193140950
Fromanteel heeft in mei 2016 en mei 2018 al eerder geld opgehaald via Investormatch.

Uit de eerste pitch:

A+ rating, 48 mnd, 7.5% rente



Uit de laatste pitch:

> Rating: B+
> Looptijd: 48 maanden
> Rente: 9%
> Kapitaalbehoefte: ¤ 75.000
> Incentive: horloge (de Amsterdam Chrono II t.w.v. ¤ 609,-)
pi_193142259
Nog een nieuwe op Collin met een 1e hypotheek

[ Bericht 69% gewijzigd door Tsundoku op 15-05-2020 15:34:46 ]
pi_193142594
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:08 schreef Tsundoku het volgende:
Nog een nieuwe op Collin met een 1e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit pand:


https://www.google.com/ma(...).3619275!4d6.5882127

Beide nieuwe projecten snel doorgelezen. Denk dat ze allebei voldoende zijn voor tenminste een minimale inleg.

P.s. de Fries die we eerder bespraken is op Collin nog steeds niet vol..
pi_193142829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:08 schreef Tsundoku het volgende:
Nog een nieuwe op Collin met een 1e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je ook een link naar de pitch? Kan hem zo nog niet vinden.
pi_193142849
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb je ook een link naar de pitch? Kan hem zo nog niet vinden.
https://www.collincrowdfund.nl/dijkstra-bouw-wierden-v-o-f/
pi_193143099
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:08 schreef Tsundoku het volgende:
Nog een nieuwe op Collin met een 1e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het door jou genoemde huisnummer 4a zit volgens mij niet bij de zekerheden van deze lening. Het gaat om nummer 4 & 4 D
pi_193143193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:49 schreef Tsundoku het volgende:
Klusser met 1e hypotheek op Collin (6,5%)
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:08 schreef Tsundoku het volgende:
Nog een nieuwe op Collin met een 1e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dit pand:

https://www.google.com/ma(...).3619275!4d6.5882127

Beide nieuwe projecten snel doorgelezen. Denk dat ze allebei voldoende zijn voor tenminste een minimale inleg.

P.s. de Fries die we eerder bespraken is op Collin nog steeds niet vol..
Deze wil ik ook beide wel voor mijn basis bedrag meenemen.

Collin heeft momenteel veel met een hypotheek gedekte leningen ^O^

Nu moeten ze er alleen voor zorgen dat er niet zomaar aanvullende hypotheken kunnen worden verstrekt/gevestigd of dat ze hier zonder de investeerders te raadplegen toestemming voor verlenen.
Ik hoop dat ze geleerd hebben van de ellende van project Melo.
pi_193143550
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het door jou genoemde huisnummer 4a zit volgens mij niet bij de zekerheden van deze lening. Het gaat om nummer 4 & 4 D
Oeps, je hebt gelijk.
pi_193143706
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:45 schreef MeesterMind7272 het volgende:
Iemand ervaring met share funding?
Zit te kijken naar de campagne van het horlogemerk Fromanteel, maar heb weinig ervaring op dat vlak. Iemand?
Waar zie je die campagne? Kan 'm namelijk nergens vinden...
pi_193144091
Foutje.
pi_193144119
Volgens de website van KOM (bij de a.s. betalingen) zit er een betaling van Partyschip Coventina aan te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch redelijk wat recovery ontvangen de laatste tijd.

Moet er nu nog iets van Timmer Senior komen?
Edit: nee, dat is januari al betaald.
Pecunia non olet
pi_193144262
Klimaatbeheersing met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/airco-hp/
pi_193144380
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:44 schreef djh77 het volgende:
Klimaatbeheersing met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/airco-hp/
WOZ 2019 626K

Denk dat ik deze oversla. Te veel risico in deze markt B to B in deze tijd. Maar ook een tweede hypotheek in deze prijsklasse in deze tijd zal als het puntje bij paaltje komt vermoedelijk het leenbedrag niet op kunnen brengen. Daarnaast zijn de eerste 3 maanden aflossingsvrij dus er is vermoedelijk ook na deze lening nog een liquiditeitsprobleem voor de korte termijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-05-2020 17:04:43 ]
pi_193144532
Nav de eerdere discussie: het klopt dat Collin zelf ¤500 inlegt op de normale leningen en dus ¤100 op de direct-leningen.

Van de 3 pitches op Collin vandaag hoop ik er van 2 in ieder geval de linkjes te hebben dit weekend.
pi_193144560
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

WOZ 2019 626K

Denk dat ik deze oversla. Te veel risico in deze markt B to B in deze tijd. Maar ook een tweede hypotheek in deze prijsklasse in deze tijd zal als het puntje bij paaltje komt vermoedelijk het leenbedrag niet op kunnen brengen. Daarnaast zijn de eerste 3 maanden aflossingsvrij dus er is vermoedelijk ook na deze lening nog een liquiditeitsprobleem voor de korte termijn.
Obv zekerheden én geen slottermijn (namelijk lineaire aflossing in 57 maanden) durf ik m wel aan voor een standaard inleg. Duur dagj
pi_193144565
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 09:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat had ccf eerder al aangegeven niet te zullen doen. Of dit klopt is twijfelachtig.

Er moet lijkt mij nu wel een rentevergoeding plaatsvinden van 21 februari tot datum storting wallet
Nogmaals bevestigd gekregen dat ze dit inderdaad niet doen. Wel is het conflict met de curator afgerond en komen de 6 maanden compensatierente er vandaag of maandag aan (zonder de rentevergoeding voor te laat betalen). Het saldo was wel al die die tijd al in het bezit bij Collin maar door het conflict voor de zekerheid door Collin nog niet overgemaakt naar de wallet. Collin gaat (voor toekomstige projecten) nogmaals naar de algemene voorwaarde kijken m.b.t. de 6 maanden bij een vervroegde aflossing v.s. alle rente bij een default.
pi_193144695
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:04 schreef Jaco078 het volgende:
Nav de eerdere discussie: het klopt dat Collin zelf ¤500 inlegt op de normale leningen
Dan mag Collin de site wel even aanpassen want dit staat er toch echt op de site
quote:
Een Crowdfund Coach investeert altijd mee in een leningaanvraag die door hem of haar is getoetst en begeleid, voor een bedrag van ten minste ¤ 1.000.
Bron: https://www.collincrowdfund.nl/crowdfund-coaches/
pi_193144830
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

WOZ 2019 626K

Denk dat ik deze oversla. Te veel risico in deze markt B to B in deze tijd. Maar ook een tweede hypotheek in deze prijsklasse in deze tijd zal als het puntje bij paaltje komt vermoedelijk het leenbedrag niet op kunnen brengen. Daarnaast zijn de eerste 3 maanden aflossingsvrij dus er is vermoedelijk ook na deze lening nog een liquiditeitsprobleem voor de korte termijn.
Ook kan het corona virus in combinatie met de luchtcirculatie van een airco, zeker op plaatsen waar veel mensen komen zoals sportscholen en horeca, nog nadelig zijn heb ik begrepen. Ook raar dat ik de WOZ waarde niet kan vinden. Al met al twijfel ik in dit geval ook een beetje.
pi_193144842
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:04 schreef Jaco078 het volgende:
Van de 3 pitches op Collin vandaag hoop ik er van 2 in ieder geval de linkjes te hebben dit weekend.
^O^
Ik zal mijn wallet saldo alvast wat ophogen :7
pi_193145201
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan mag Collin de site wel even aanpassen want dit staat er toch echt op de site
[..]

Bron: https://www.collincrowdfund.nl/crowdfund-coaches/
Zal directie Collin niet 500 inleggen en de coach 1000? Bij direct 100 om 200?
pi_193145214
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nogmaals bevestigd gekregen dat ze dit inderdaad niet doen. Wel is het conflict met de curator afgerond en komen de 6 maanden compensatierente er vandaag of maandag aan (zonder de rentevergoeding voor te laat betalen). Het saldo was wel al die die tijd al in het bezit bij Collin maar door het conflict voor de zekerheid door Collin nog niet overgemaakt naar de wallet. Collin gaat (voor toekomstige projecten) nogmaals naar de algemene voorwaarde kijken m.b.t. de 6 maanden bij een vervroegde aflossing v.s. alle rente bij een default.
Staat op de wallet
pi_193145249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zal directie Collin niet 500 inleggen en de coach 1000? Bij direct 100 om 200?
Bij de aircoman heeft investeerder 1700 ¤500 ingelegd en bij het bouwbedrijf heeft investeerder 1700 ¤1000 ingelegd. Gek, niet consistent ook.
Linkjes volgen.
pi_193145262
Eerste vastgoedproject met compensatierente op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22098
pi_193145566
27194 Eetcafe De Stoep uittreksel verslag curator 15mei20

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 15-05-2020 19:07:57 ]
pi_193146527
Voor de liefhebber een bestaand zonnepark op Duurzaaminvesteren.nl

https://www.duurzaaminves(...)/zonnepark-noordveen

Ik vind h'm niet interessant. Dan ga ik liever naar Zonnepanelendelen.nl
pi_193146914
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:34 schreef peterc het volgende:
27194 Eetcafe De Stoep uittreksel verslag curator 15mei20
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193149019
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

^O^
Ik zal mijn wallet saldo alvast wat ophogen :7
Hier de beloofde linkjes.

D**kstra B**w W**rden V.O.F.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A*rco HP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
W*lb*rg B**w
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Jaco078 op 15-05-2020 22:16:40 ]
pi_193149839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:45 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de beloofde linkjes.

D**kstra B**w W**rden V.O.F.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A*rco HP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
W*lb*rg B**w
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
Echt bijzonder in welk tempo jij ze boven tafel krijgt!
Dank.
pi_193149885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

^O^
Echt bijzonder in welk tempo jij ze boven tafel krijgt!
Dank.
Graag gedaan, Horseman.
Neem je ze alle drie gelijkwaardig mee, of ben je nog wat terughoudend voor de airco-man?
pi_193149959
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Graag gedaan, Horseman.
Neem je ze alle drie gelijkwaardig mee, of ben je nog wat terughoudend voor de airco-man?
De airco man laat ik lopen.
pi_193153326
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Graag gedaan, Horseman.
Neem je ze alle drie gelijkwaardig mee, of ben je nog wat terughoudend voor de airco-man?
Ook bedankt! Ik pak ook de 2 mee en niet de airco. Dat is een hele lastige markt m.i.
Pecunia non olet
pi_193155313
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 02:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ook bedankt! Ik pak ook de 2 mee en niet de airco. Dat is een hele lastige markt m.i.
Klimaatbeheersing B2B wordt juist booming als ik Maurice de Hond mag geloven;)
Bijzonder veel dank Jaco! Maakt dat we op ons gemak een mooie portefeuille kunnen opbouwen!
pi_193155328
Heeft iemand nog wat gehoord van de gigazonnepanelenfabriek bij Veendam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er zelf niet zoveel vertrouwen in dat deze fabriek er ooit zal komen dus zit niet in dit project maar ben wel nieuwsgierig. Op internet is in elk geval geen nieuws te vinden, de website van het bedrijf is verouderd (verwachtte start van de bouw midden 2019).
pi_193155619
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:54 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Heeft iemand nog wat gehoord van de gigazonnepanelenfabriek bij Veendam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er zelf niet zoveel vertrouwen in dat deze fabriek er ooit zal komen dus zit niet in dit project maar ben wel nieuwsgierig. Op internet is in elk geval geen nieuws te vinden, de website van het bedrijf is verouderd (verwachtte start van de bouw midden 2019).
Project is vertraagd/verlengd, maar loopt momenteel nog gewoon door. Zijn natuurlijk ook lange trajecten. Er komt af en toe wel inhoudelijke informatie over de stand van zaken, dus er wordt wel goed naar gekeken door Greencrowd heb ik het idee. Dat geeft mij in ieder geval voorlopig rust, ongeacht het uiteindelijke resultaat.
pi_193155684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:16 schreef TechLight het volgende:

[..]

Project is vertraagd/verlengd, maar loopt momenteel nog gewoon door. Zijn natuurlijk ook lange trajecten. Er komt af en toe wel inhoudelijke informatie over de stand van zaken, dus er wordt wel goed naar gekeken door Greencrowd heb ik het idee. Dat geeft mij in ieder geval voorlopig rust, ongeacht het uiteindelijke resultaat.
Bedankt voor de info, ben benieuwd hoe het afloopt.
pi_193155773
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:53 schreef impact9 het volgende:

[..]

Klimaatbeheersing B2B wordt juist booming als ik Maurice de Hond mag geloven;)
Bijzonder veel dank Jaco! Maakt dat we op ons gemak een mooie portefeuille kunnen opbouwen!
Met de linkjes van Jaco kan ik alle vervroegde aflossingen vervangen ;)
pi_193156669
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 02:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ook bedankt! Ik pak ook de 2 mee en niet de airco. Dat is een hele lastige markt m.i.
Ook @Jaco078 van mij dank voor de 3 linkjes.

Ik heb alleen de Dijkstra's meegenomen. Pand dat ze al huren kopen. Daardoor vermoedelijk minder kosten en als het goed is een spaarpotje voor de oude dag. Kan ik me helemaal in vinden.

De airco man doe ik niet zie ook mijn eerdere post op dit forum nadat ik hem een tweede keer gelezen heb kwamen er nog twee argumenten bij waarom ik die niet doe:negatief eigen vermogen en nog een rekening courant bij ABN a 75K.

De laatste heb ik ook niet meegenomen. Ik vind de ondernemer wel erg optimistisch dat hij in de huidige tijd gaat groeien. In de huidige tijd zijn veel ondernemers blij als ze 50% van hun omzet halen daarnaast worden op dit moment 20% van alle Nederlandse banen door de staat gefinancierd. Zal een ondernemer die badkamers verkoopt en daarnaast Italiaans pleisterwenk gaat verkopen dan groeien? Ik denk dat ook hij blij mag zijn als hij de komende tijd tussen 50 en 100% van het afgelopen jaar scoort.
Het OG lijkt courant maar als de klad er goed in zit zullen er niet veel zzp'"ers in de rij staan om zo'n object te huren of te kopen. Dus voor mij een reden om deze ook over te slaan ondanks de eerste hypotheek.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-05-2020 11:36:30 ]
pi_193157422
Dank voor complimenten, reacties en scherpte. Stimuleert mij om steeds te blijven zoeken.
pi_193157764
Ook van mijn kant dank, Jaco078. Ook voor eerdere links.
Heb Walburg minimaal en Dijkstra meegenomen.
pi_193158846
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ook @:Jaco078 van mij dank voor de 3 linkjes.

Ik heb alleen de Dijkstra's meegenomen. Pand dat ze al huren kopen. Daardoor vermoedelijk minder kosten en als het goed is een spaarpotje voor de oude dag. Kan ik me helemaal in vinden.

De airco man doe ik niet zie ook mijn eerdere post op dit forum nadat ik hem een tweede keer gelezen heb kwamen er nog twee argumenten bij waarom ik die niet doe:negatief eigen vermogen en nog een rekening courant bij ABN a 75K.

De laatste heb ik ook niet meegenomen. Ik vind de ondernemer wel erg optimistisch dat hij in de huidige tijd gaat groeien. In de huidige tijd zijn veel ondernemers blij als ze 50% van hun omzet halen daarnaast worden op dit moment 20% van alle Nederlandse banen door de staat gefinancierd. Zal een ondernemer die badkamers verkoopt en daarnaast Italiaans pleisterwenk gaat verkopen dan groeien? Ik denk dat ook hij blij mag zijn als hij de komende tijd tussen 50 en 100% van het afgelopen jaar scoort.
Het OG lijkt courant maar als de klad er goed in zit zullen er niet veel zzp'"ers in de rij staan om zo'n object te huren of te kopen. Dus voor mij een reden om deze ook over te slaan ondanks de eerste hypotheek.
Hij gaat van Einsteinweg 17b > 17u is het straatje over, van een tussenunit > hoekunit .
Groei kan je inderdaad je twijfels bij hebben, maar eigen OG is nooit slecht in beginsel
pi_193158923
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:26 schreef Jaco078 het volgende:
Dank voor complimenten, reacties en scherpte. Stimuleert mij om steeds te blijven zoeken.
Jaco078 dank voor de links. Ik heb ze alle drie meegenomen.
Wat voor mij nu telt is een hypothecaire zekerheid waar alle drie aan voldoen, een redelijke ltv en afbouw van de lening en een ondernemer/onderneming die ik kan begrijpen. De gevolgen van Corona zijn een onzekerheid maar voor de twee bouwers en de Airco man zie ik nog wel business.
pi_193159106
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]De airco man doe ik niet zie ook mijn eerdere post op dit forum nadat ik hem een tweede keer gelezen heb kwamen er nog twee argumenten bij waarom ik die niet doe:negatief eigen vermogen en nog een rekening courant bij ABN a 75K.
Op de balans van de airco man staat een dik miljoen aan vreemd vermogen. Dat maakt hem erg kwetsbaar. In deze tijd moet je denk ik meer dan ooit selecteren op financieel kerngezonde bedrijven die een stootje kunnen hebben.

Ik heb vorig jaar thuis een airco aangeschaft en was aangenaam verrast door de prijs. Kwam door de felle concurrentie zei 't meiske van de verkoop.
Pecunia non olet
pi_193159187
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Op de balans van de airco man staat een dik miljoen aan vreemd vermogen. Dat maakt hem erg kwetsbaar. In deze tijd moet je denk ik meer dan ooit selecteren op financieel kerngezonde bedrijven die een stootje kunnen hebben.

Ik heb vorig jaar thuis een airco aangeschaft en was aangenaam verrast door de prijs. Kwam door de felle concurrentie zei 't meiske van de verkoop.
Klopt, het negatieve EV is een negatief punt, de ruime 2e hypotheek heeft hier voor mij de doorslag gegeven om wel mee te doen waardoor het bedrijf misschien minder solide is maar het geheel voor mij voldoende solide. De prijzen zullen zeker onder druk komen te staan.
pi_193159565
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Op de balans van de airco man staat een dik miljoen aan vreemd vermogen. Dat maakt hem erg kwetsbaar. In deze tijd moet je denk ik meer dan ooit selecteren op financieel kerngezonde bedrijven die een stootje kunnen hebben.

Ik heb vorig jaar thuis een airco aangeschaft en was aangenaam verrast door de prijs. Kwam door de felle concurrentie zei 't meiske van de verkoop.
Ik merk dat ik iets andere keuzes maak. De laatste jaren waren het al grotendeels leningen met hypothecaire zekerheden. Dat blijf ik doen maar er gaat de laatste maanden meer geld naar het aflossen van mijn eigen hypotheek. Dat komt omdat ik veel CF aflossingen had en geen bestemming had voor het geld en dan is investeren in lage maandlasten voor mij een goed alternatief.

Ik ben ook voorzichtiger geworden met tweede hypotheken en dan vooral op niet-woningen.
pi_193161005
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:13 schreef peterc het volgende:

[..]

Hij gaat van Einsteinweg 17b > 17u is het straatje over, van een tussenunit > hoekunit .
Groei kan je inderdaad je twijfels bij hebben, maar eigen OG is nooit slecht in beginsel
Ah dat had ik niet begrepen. Dan weet hij in ieder geval precies wat hij koopt. Gaat hij van huur naar koop?
pi_193162037
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ah dat had ik niet begrepen. Dan weet hij in ieder geval precies wat hij koopt. Gaat hij van huur naar koop?
De huur van het huidige bedrijfspand wordt na aankoop beëindigd. staat er in de pitch, Walb... Bouw op facebook geeft 17B als adres maar via drimble vindt ik weer iets anders, googlen wel wat verder
pi_193166673
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:45 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de beloofde linkjes.

D**kstra B**w W**rden V.O.F.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A*rco HP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
W*lb*rg B**w
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt! ^O^
pi_193174327
https://www.gelderlander.(...)aas-oubaha~accb7c33/

Pfff, ongelukkig verhaal, zo zal het op veel plaatsen zijn, maar als je groot bent heb je ook grote problemen....... gelukkig is in januari alles vervroegd afgelost (zat er redelijk dik in).
Pecunia non olet
pi_193175408
Green Mobile (GvE) netjes afgelost deze maand, klasse ^O^
Pecunia non olet
pi_193175434
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:55 schreef obligataire het volgende:
Green Mobile (GvE) netjes afgelost deze maand, klasse ^O^
Ook ^O^ voor Urban Guides en een spare rib express op GvE
pi_193175847
En het proteineijs van ice76. Een project waar ik nu nevernooit meer in zou investeren. Maar het is goed gekomen.
quote:
Hoe lekker is het om na het sporten af te koelen met een overheerlijk koud ijsje dat ook nog eens verantwoord is. Ons ijs draagt bij aan je doelstelling om af te vallen of juist méér spieren te creëren.;Ice76 heeft proteïne-ijs ontwikkeld en ons ijs past prima in een sportdieet.;IJs van Ice76 is gezond: het bevat weinig vetten, geen toevoegde suikers en vooral veel proteïne.


[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 17-05-2020 12:13:24 ]
pi_193176009
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:37 schreef djh77 het volgende:
En het proteineijs van ice76. Een project waar ik nu nevernooit meer in zou investeren. Maar het is goedgekomen.
[..]

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:37 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik heb wel meegedaan, geloof niet in het idee.
Wel dat hij de lening gewoon gaat terugbetalen dmv dat ze allebei in vast loondienst zijn en een koophuis hebben.
Gelukkig idd goedgekomen
pi_193176423
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:26 schreef Jaco078 het volgende:
Dank voor complimenten, reacties en scherpte. Stimuleert mij om steeds te blijven zoeken.
Erg bedankt voor de linkjes! Dijkstra meegenomen en Walburg minimaal. Jammer dat er bij Collin zo weinig wordt gezegd over de financiële privé situatie van in dit geval Walburg. Blijft een verhaal met veel open eindjes waar je eigenlijk alleen van de zekerheden uit kan gaan voor mijn gevoel.
-
pi_193177862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:42 schreef Thomas88 het volgende:
Iemand al meer info waarom "Aanschaf beleggingspand Norg" ( GVE ) al een flink tijdje niet meer betaald ? Inhoudelijke update van GVE is er helaas nog steeds niet geweest.
26e termijn nu bij de verzamelbetaling / GVE

Zie onderstaand bericht / SORRY typFOUTJE verschil tussen lezen & typen / TISLK = correct

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 17-05-2020 15:33:38 ]
pi_193178091
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:37 schreef peterc het volgende:

[..]

26e termijn nu bij de verzamelbetaling / GVE
Termijn 26?
Bij mij staat termijn 30 in de verzamelbetaling van 19/5.
Termijn 29 (van 21/4) is trouwens ook nog niet binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TisIk op 17-05-2020 15:05:48 ]
pi_193178298
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Apart maar wel leuk initiatief. Weinig zekerheid helaas. Ik denk dat ik er 200 euro in stop voor de incentive :9

Dure locatie trouwens voor zo'n winkel, Keizersgracht, bijna 7K per maand aan huur.........
Had je nog meegedaan voor de incentive? Want volgens mij was de huur toch iets teveel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193179667
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:17 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Had je nog meegedaan voor de incentive? Want volgens mij was de huur toch iets teveel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, gelukkig niet 😋
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')