Oké, misschien ook afhankelijk van het moment waarop je gaat. Ben de laatste tijd op zondag geweest. En ik moest echt een inspanning leveren om binnen 1,5 van iemand te komen als ik dat zou willen. Zo rustig was het.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Druk. Héél druk.
Die hele 1,5 meter is een grote farce in de supermarkt.
Ik ben helemaal geen voorzichtig kamp, hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Waarvan akte.
Nog nooit iemand een angsthaas genoemd maar whatever.
Jouw voorzichtige kamp vind ik een ongelofelijk kortzichtige kant die rekening houdt met één zijde van deze crisis terwijl deze crisis veel meer bevat dan enkel corona.
Nou, ik ben ook net met veel tegenzin boodschappen gaan doen en die anderhalve meter is een lachertje in de winkel. Als de helft zich er niet aan houdt kan de rest zich er ook niet aan houden.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Oké, misschien ook afhankelijk van het moment waarop je gaat. Ben de laatste tijd op zondag geweest. En ik moest echt een inspanning leveren om binnen 1,5 van iemand te komen als ik dat zou willen. Zo rustig was het.
Je noemt het zelf het voorzichtige kamp. Ik niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen voorzichtig kamp, hoe kom je daar nou bij?
Ik heb je sowieso al een aantal keer zien posten dat mensen jankerds zijn. Beetje jammer.
Ik denk dat het ook aan de stad waar je woont ligt. Hier is het gewoon altijd druk in de winkels. Niet toen de crisis net begon, toen hielden de mensen wel rekening met die 1,5 m. Maar stilletjes aan vermindert het steeds meer.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:53 schreef D_A het volgende:
Denk gewoon dat je even een beter moment moet kiezen om boodschappen te doen. Het is altijd druk tussen 16:00 & 18:00
Neem je wel genoeg wc papier mee?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Je noemt het zelf het voorzichtige kamp. Ik niet.
Ik als ondernemer word hier 3x daags voor jankerd uitgemaakt. /care
Waar ben je dan? Heb je dan ook mijn back?![]()
Dan ga ik nu naar de supermarkt en laat ik jullie weten of we over 2 weken een piek kunnen verwachten.
Daar zat ik twee weken geleden ook op te wachten, maar...quote:Op donderdag 30 april 2020 16:52 schreef zoost het volgende:
morgen om 12:00 de nieuwe CBS sterftecijfers. Nooit gedacht dat ik daar naar uit zou kijken
[ afbeelding ]
Die cijfers (week 15) hebben ze pas vorige vrijdag gegeven, samen met die van week 16.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:02 schreef crystal_meth het volgende:
Duh, in plaats van oversterfte voor week 15 toe te voegen heeft het CBS de cijfers van de vorige weken aangepast...
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
Idd, sowieso niet op drukke tijdstippen gaan.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:53 schreef D_A het volgende:
Denk gewoon dat je even een beter moment moet kiezen om boodschappen te doen. Het is altijd druk tussen 16:00 & 18:00
Als IKEA open kan, dan kan de Outlet toch ook wel open?quote:Op donderdag 30 april 2020 17:00 schreef maan_man het volgende:
Alleen bij het Outlet Roermond 300 (tijdelijke) banen door het putje. Een gedeelte zal wel terugkomen als ze open mogen maar toch. https://www.1limburg.nl/a(...)j-outlet-door-corona
Ik ga altijd zaterdagavond rond 20:00 maar zelfs dan is het druk. Voorheen was het toen altijd uitgestorven. Ik probeer nu een beter moment te vinden.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:53 schreef D_A het volgende:
Het zijn voorlopige cijfers, dus die fluctueren nog een beetje. Voor de zekerheid copy past ik heel 2020 in mijn .xlsquote:Op donderdag 30 april 2020 17:00 schreef crystal_meth het volgende:
Die cijfers (week 15) hebben ze pas vorige vrijdag gegeven, samen met die van week 16.
Niks aan de hand. Die 300 man moeten gewoon creatief zijn.-edit, doe maar niet-quote:Op donderdag 30 april 2020 17:00 schreef maan_man het volgende:
Alleen bij het Outlet Roermond 300 (tijdelijke) banen door het putje. Een gedeelte zal wel terugkomen als ze open mogen maar toch. https://www.1limburg.nl/a(...)j-outlet-door-corona
Wil de veiligheidsregio niet. Is volgens mij een van de weinige winkelcentra in het land wat apart is opgenomen in de noodverordening: https://decentrale.regelg(...)14/CVDR639214_1.html. 2.3 lid 1 sub i.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als IKEA open kan, dan kan de Outlet toch ook wel open?
IC-bedden boven banen!quote:Op donderdag 30 april 2020 17:08 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Niks aan de hand. Die 300 man moeten gewoon creatief zijn.
Ik ben ook niet van het voorzichtige kamp en heb inderdaad wel eens angstig of angsthaas gezegd geloof ik. Maar dat was alleen tegen hooibaal/boerhagenees, daar komt echt niks anders uit dan alles op slot houden of eerst maanden onderzoek doen alvorens we een minimaal stapje richting wat meer vrijheden kunnen doen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen voorzichtig kamp, hoe kom je daar nou bij?
Ik heb je sowieso al een aantal keer zien posten dat mensen jankerds zijn. Beetje jammer.
Ik denk dat wij ook wel een tweede golf gaan krijgen, niet perse dat die hoger is dan de eerste maar mensen willen toch weer alles doen op gegeven moment. En dat zal zijn gevolgen hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:14 schreef mazaru het volgende:
Te snel maatregelen opgeheven: deel van Japan krijgt zwaardere golf van coronavirus te verwerken
Een deel van Japan krijgt met een tweede én zwaardere golf van het coronavirus af te rekenen. Volgens experts had die vermeden kunnen worden als de maatregelen niet zo snel opgeheven zouden geweest zijn.
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/nieuws(...)-verwerken~aa4b3a2a/
Ja precies, even doorbijten tot eind 2021.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:08 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Niks aan de hand. Die 300 man moeten gewoon creatief zijn.-edit, doe maar niet-
HarrieKeen betaald hun belastingen en huurquote:Op donderdag 30 april 2020 17:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja precies, even doorbijten tot eind 2021.
Ik hoop dat je ongelijk krijgt. Maar als je kijkt hoe makkelijk mensen nu gewoon bij elkaar komen hou ik mijn hart vastquote:Op donderdag 30 april 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat wij ook wel een tweede golf gaan krijgen, niet perse dat die hoger is dan de eerste maar mensen willen toch weer alles doen op gegeven moment. En dat zal zijn gevolgen hebben.
De AH bij mij in de buurt had voor corona openingstijden tot 10 's avonds en nu zijn om 8 's avonds dicht. Vond wel relax en lekker rustig om 9 's avonds boodschappen halen.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:03 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik ga altijd zaterdagavond rond 20:00 maar zelfs dan is het druk. Voorheen was het toen altijd uitgestorven. Ik probeer nu een beter moment te vinden.
Dus ze kunnen beter NL alert app gebruiken als corona app.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:29 schreef D_A het volgende:
Kijk dit biedt vertrouwen voor de corona app
https://tweakers.net/nieu(...)-wegens-datalek.html
quote:Op donderdag 30 april 2020 17:29 schreef D_A het volgende:
Kijk dit biedt vertrouwen voor de corona app
https://tweakers.net/nieu(...)-wegens-datalek.html
In de link van D_A staat oa:quote:Op donderdag 30 april 2020 17:31 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dus ze kunnen beter NL alert app gebruiken als corona app.
Heb die NL alert app niet eens op mijn telefoon, maar kreeg vorige week wel NL alert vanwege een brand in de binnenstad
Goede timing dus. Kunnen ze de moeite besparen.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:36 schreef RipCity het volgende:
[..]nu gaat echt helemaal niemand meer de corona app gebruiken.
Mensen kunnen wel alles willen maar voorlopig is alles nog vd baan. Wanneer je geen evenementen door laat gaan of meer events waar veel mensen samenkomen en dat lijkt toch echt wel de boosdoener te zijn, zullen de gevolgen anders uitpakken.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat wij ook wel een tweede golf gaan krijgen, niet perse dat die hoger is dan de eerste maar mensen willen toch weer alles doen op gegeven moment. En dat zal zijn gevolgen hebben.
Inderdaad, meteen kappen daarmee. Scheelt weer zeker 40 ambtenaren die zich met nuttiger dingen bezig kunnen houden.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Goede timing dus. Kunnen ze de moeite besparen.
Ik neem het op voor beide kanten, want beide kampen hebben users die nogal tunnelvisie hebben en de noodzaak voelen om persoonlijk te worden. Dat jij dat niet ziet/wil zien wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Haalt niet weg dat ik een eigen mening heb nee, maar die hebben we allemaal. Persoonlijk roep ik ook niet dat ik jou voornamelijk voorzichtig zie posten; dat is gewoon een belediging namelijk; ik zeg dan eigenlijk dat je mening niet telt en er minder toe doet (ik zou hem in ieder geval belachelijk maken). Jammer dat jij wel die noodzaak voelt. En dat van iemand die zogenaamd klaagt over ''de twee kampen''. Weinig nuance, jammer.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens. Markesh en Lavenderr wel, inderdaad. Da_Sandman was me nog niet opgevallen.
Maar ik zie van jou ook heel veel posts met 'jankerds" en "angsthazen".
En AlwaysHappy ageert ook vooral tegen mensen die in het voorzichtige kamp zitten.
Fok verdient aan Coolbluequote:Op donderdag 30 april 2020 17:40 schreef Snowpea het volgende:
[..]
In de link van D_A staat oa:
58.000 gebruikers hebben de app gedownload.
De app is een aanvulling op de NL-Alert-noodmeldingen op smartphones, NL-Alert meldingen werken op basis van cell broadcast.
edit: waarom staat smartphones in het groen?![]()
Ansich ook wel goed dat ze nu even andere apps ook onder handen nemen. Maar goed dit is wel sad natuurlijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:36 schreef RipCity het volgende:
[..]nu gaat echt helemaal niemand meer de corona app gebruiken.
Lekker centjes verdienen aan linkjes.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:40 schreef Snowpea het volgende:
[..]
In de link van D_A staat oa:
58.000 gebruikers hebben de app gedownload.
De app is een aanvulling op de NL-Alert-noodmeldingen op smartphones, NL-Alert meldingen werken op basis van cell broadcast.
edit: waarom staat smartphones in het groen?![]()
Het is niet alsof je elk jaar de inboedel vervangt.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:51 schreef RipCity het volgende:
Anne Frank Huis vraagt om donaties vanwege financiële nood
https://www.nu.nl/cultuur(...)financiele-nood.html
Vrij vreemd. Dagelijks duizenden mensen. Uitverkocht jarenlang. En dan na 1.5 maand al in paniek. Doe je ook iets niet goed als subsidieslurper + entreegeld. 1.3 miljoen bezoekers jaarlijks.
Slim wel. Dat gaat immers gewoon door ondanks de crisisquote:Op donderdag 30 april 2020 17:49 schreef D_A het volgende:
[..]
Ansich ook wel goed dat ze nu even andere apps ook onder handen nemen. Maar goed dit is wel sad natuurlijk.
[..]
Lekker centjes verdienen aan linkjes.
Zou Danny het erg vinden als ik nu voortaan m'n best ga doen om die woorden niet meer te tikken?quote:Op donderdag 30 april 2020 17:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
En aan bol.com, Ziggo, laptops en weet ik veel wat nog meer...
Dat wordt een ramp als dat open gaat.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:00 schreef maan_man het volgende:
Waarom zou je dat doen?quote:Op donderdag 30 april 2020 17:57 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zou Danny het erg vinden als ik nu voortaan m'n best ga doen om die woorden niet meer te tikken?
Lijkt me irrelevant hier verder om dat te besprekenquote:
Japan heeft 126.540.044 inwoners.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:14 schreef mazaru het volgende:
Te snel maatregelen opgeheven: deel van Japan krijgt zwaardere golf van coronavirus te verwerken
Een deel van Japan krijgt met een tweede én zwaardere golf van het coronavirus af te rekenen. Volgens experts had die vermeden kunnen worden als de maatregelen niet zo snel opgeheven zouden geweest zijn.
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/nieuws(...)-verwerken~aa4b3a2a/
Ik zeg niet dat er niet veel maatregelen genomen zijn, die zijn er overduidelijk wel, maar gezien de incubatietijd van 1 a 2 weken en reguliere enorme piek zo'n 3 weken na de lockdowns vanwege oa gezinsbesmettingen kun je dus niet in Australie 10 dagen na je lockdown een resultaat boeken zoals de grafiek aangeeft. Of beter, het resultaat hangt dan niet samen met je acties, maar omdat het sowieso zo zou lopen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende: [..] ik zit nu in australië en dit is echt niet uit zichzelf !! - grenzen dicht - staatsgrenzen dicht - verplichte 14 dagen quarantine voor iedereen die in contact is geweest met een positief persoon en diegenen die positief getest zijn en als men het land inkomt en zelfs als men interstate reist ( als men al toegelaten word ) - social distancing - flinke boetes als men de regels niet volgt - veel meer testen EN contact tracing !!!
Dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:51 schreef RipCity het volgende:
Vrij vreemd. Dagelijks duizenden mensen. Uitverkocht jarenlang. En dan na 1.5 maand al in paniek. Doe je ook iets niet goed als subsidieslurper + entreegeld. 1.3 miljoen bezoekers jaarlijks.
Waar koop je zo'n glazen bol?quote:Op donderdag 30 april 2020 17:58 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat wordt een ramp als dat open gaat.
Is die hele lockdown voor niks geweest.
Morgen en komend weekend krijg je in Duitsland al weer een toename van het aantal besmettingen.
Week later zul je de cijfers daar weer zien stijgen.
Die brengen dat naar Nederland.
Landen met een exit planquote:Op donderdag 30 april 2020 18:07 schreef RipCity het volgende:
Engeland voor het eerst voorbij het hoogtepunt Aldus Bojo
En zegt sorry voor slecht regelen van bescherming voor medewerkers in zorg.
En hij komt volgende week () met een exit-plan.
Dat wil niet zeggen dat ze volgende week maatregelen gaan opheffen, maar ze geven de bevolking een blijk van vooruitzien en enige duidelijkheid. Er zijn landen die dat niet doet...naar het schijnt.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:07 schreef RipCity het volgende:
Engeland voor het eerst voorbij het hoogtepunt Aldus Bojo
En zegt sorry voor slecht regelen van bescherming voor medewerkers in zorg.
En hij komt volgende week () met een exit-plan.
Ook debiel dat golfbanen, tennis courts etc. gesloten zijn terwijl supermarkten en ikea open kunnen. En restaurants die super veel maatregelen hebben genomen ook niet open gaan.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:12 schreef Vault-Boy het volgende:
Als er niet per direct wordt ingegrepen door het kabinet, moet twee derde van de horecazaken per 1 juli stoppen, vreest Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De brancheorganisatie gaat vanmiddag in gesprek met staatssecretaris van Economische Zaken Mona Keijzer over een noodplan.
KHN roept de overheid op om aanvullend op het huidige noodpakket met nieuwe steunmaatregelen te komen. Ook wil de branche praten over mogelijkheden om de zaken snel weer te kunnen openen 'om de horeca in staat te stellen nog iets van de 1,5-metereconomie te maken'.
Uit recent onderzoek van KHN naar de gevolgen van de verplichte 'coronasluiting' onder bijna 5000 horecaondernemers blijkt volgens de brancheorganisatie dat een kwart het nog maximaal tot eind april denkt uit te kunnen houden, terwijl een derde ervan uitgaat nog maximaal twee tot drie maanden door te kunnen.
Daarom moeten ze ook gewoon open kunnen maar dan met strengere maatregelen. Als ze nog langer dicht moeten blijven gaan er echt veel zaken kapot. Snap dat het allemaal kut is ook met die 1,5 meter maatregel, maar zo gaat heel de horeca kapot als ze nog maanden dicht zouden moeten blijven.
Over 2 maanden failliet maar er moet wel per direct iets gedaan worden?quote:Op donderdag 30 april 2020 18:12 schreef Vault-Boy het volgende:
Als er niet per direct wordt ingegrepen door het kabinet, moet twee derde van de horecazaken per 1 juli stoppen, vreest Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De brancheorganisatie gaat vanmiddag in gesprek met staatssecretaris van Economische Zaken Mona Keijzer over een noodplan.
KHN roept de overheid op om aanvullend op het huidige noodpakket met nieuwe steunmaatregelen te komen. Ook wil de branche praten over mogelijkheden om de zaken snel weer te kunnen openen 'om de horeca in staat te stellen nog iets van de 1,5-metereconomie te maken'.
Uit recent onderzoek van KHN naar de gevolgen van de verplichte 'coronasluiting' onder bijna 5000 horecaondernemers blijkt volgens de brancheorganisatie dat een kwart het nog maximaal tot eind april denkt uit te kunnen houden, terwijl een derde ervan uitgaat nog maximaal twee tot drie maanden door te kunnen.
Daarom moeten ze ook gewoon open kunnen maar dan met strengere maatregelen. Als ze nog langer dicht moeten blijven gaan er echt veel zaken kapot. Snap dat het allemaal kut is ook met die 1,5 meter maatregel, maar zo gaat heel de horeca kapot als ze nog maanden dicht zouden moeten blijven.
We FOK!ken hier gratis. Misschien Danny ook wat inkomsten gunnen?quote:Op donderdag 30 april 2020 17:57 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zou Danny het erg vinden als ik nu voortaan m'n best ga doen om die woorden niet meer te tikken?
Dat is natuurlijk onzin. Niet ieder bedrijf loopt als een speer. Dit is echt een ramp voor een heleboel kleine bedrijfjes.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik blijf erbij dat het deels eigen schuld is voor veel bedrijven.
Volop gouden jaren gehad en dan alsnog rap failliet.
Jaja niet iedereen natuurlijk maar zo'n Anne Frank huis zoals gezegd en ook 2/3e ! Van de horeca is echt belachelijk.
Dan mag je ook wel in de spiegel kijken waarom je zo weinig vet op de botten hebt.
Tussen failliet en weer kunnen draaien zit wel een verschil. Als je nu alleen de vaste kosten betaalt dan zing je het misschien uit tot juli. Alleen kun je dan niet meer opstarten, want geen geld maar om briefstukjes en bier in te kopen, omdat dit geld in april en mei is opgegaan aan de vaste lasten.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Over 2 maanden failliet maar er moet wel per direct iets gedaan worden?
eens, daar zou ik ook de geldstromen wel van willen wetenquote:Op donderdag 30 april 2020 17:51 schreef RipCity het volgende:
Ik hoop voor jou dat jij of zzp-er bent of een eigen bedrijf runt. Zonder kleine bedrijfjes zouden er ook geen grote bedrijven bestaan. Zonder mensen die risico nemen zouden er überhaupt geen bedrijven bestaan. En dat risico kan natuurlijk ook uitmonden in een teleurstelling.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik blijf erbij dat het deels eigen schuld is voor veel bedrijven.
Volop gouden jaren gehad en dan alsnog rap failliet.
Jaja niet iedereen natuurlijk maar zo'n Anne Frank huis zoals gezegd en ook 2/3e ! Van de horeca is echt belachelijk.
Dan mag je ook wel in de spiegel kijken waarom je zo weinig vet op de botten hebt.
dit soort belangenorganisaties overdrijven altijd graag.... gelukkig weet de overheid dat ook.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:24 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tussen failliet en weer kunnen draaien zit wel een verschil. Als je nu alleen de vaste kosten betaalt dan zing je het misschien uit tot juli. Alleen kun je dan niet meer opstarten, want geen geld maar om briefstukjes en bier in te kopen, omdat dit geld in april en mei is opgegaan aan de vaste lasten.
als je niet weet wat er gaat gebeuren kan je er ook geen beleid op voeren, hoe lang gaat het duren, een maand 6 maanden zeg het maarquote:Op donderdag 30 april 2020 18:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit soort belangenorganisaties overdrijven altijd graag.... gelukkig weet de overheid dat ook.
Waarom is het raar dat er verbazing is als bedrijven na een maand al onder water staan? Vind je dat van dat Anne Frank huis normaal?quote:Op donderdag 30 april 2020 18:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat jij of zzp-er bent of een eigen bedrijf runt. Zonder kleine bedrijfjes zouden er ook geen grote bedrijven bestaan. Zonder mensen die risico nemen zouden er überhaupt geen bedrijven bestaan. En dat risico kan natuurlijk ook uitmonden in een teleurstelling.
Verder gewoon een compleet belachelijke post.
klopt helemaal maar het is niet zo dat als de ovevrheid morgen besluit dat de horeca open gaat ze toch 1 juli failliet gaan omdat de overheid nu niet per direct iets besluit....quote:Op donderdag 30 april 2020 18:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je niet weet wat er gaat gebeuren kan je er ook geen beleid op voeren, hoe lang gaat het duren, een maand 6 maanden zeg het maar
*zou kunnen resulteren in.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:50 schreef Smack10 het volgende:
Nee, maar de argumentatie van het kabinet was dat mondkapjes juist zouden zorgen voor schijnveiligheid.
quote:Op donderdag 30 april 2020 13:49 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat heeft de trein hiermee te maken. Rutte had het over de straat opgaan en de kapper. Jouw verhaal begint te wankelen.
Wat een onzin. Het RIVM is altijd open geweest over hun zoektocht naar hoe mondkapjes ingepast kunnen worden in de anderhalvemetersamenleving.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, geen schijnveiligheid, maar ook geen absolute veiligheid. Daarom zocht de auto-industrie verder en kwamen ze onder andere met de airbag. Het RIVM denk juist dat 1,5 meter (de autogordel) absolute veiligheid is en wil niet verder kijken naar bijvoorbeeld mondkapjes (airbag).
Resultaten uit het verleden enz. enz.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom is het raar dat er verbazing is als bedrijven na een maand al onder water staan? Vind je dat van dat Anne Frank huis normaal?
2/3e van de ondernemingen zijn niet enkel kleine zelfstandigen.
Echt veel bedrijven tussen die ingezet hebben op groei en alle inkomsten in het bedrijf gepompt hebben of uitgegeven hebben.
Is net wanneer 40% van de Amerikanen obesitas heeft en je zegt eigen schuld er users in de bres springen want medische aandoening wat voor slecht een deel van toepassing is.
Er zat bedrijven in de bouw die in maart al failliet dreigden te gaan. Als er 1 sector is wat gouden bergen heeft verdiend is het de bouw.
Zelfde met toerisme bv. Ja lullig voor iemand die net begint of het al moeilijk had maar deze aantallen zijn buiten proportioneel.
Ik snap dat er een groot probleem is, maar ik blijf ook het gevoel houden dat de soep heter wordt opgediend dan nodig is om meer geld los te krijgen...quote:Op donderdag 30 april 2020 18:12 schreef Vault-Boy het volgende:
D_A z'n post niet meegekregen?quote:Op donderdag 30 april 2020 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We FOK!ken hier gratis. Misschien Danny ook wat inkomsten gunnen?
Rare post ditquote:Op donderdag 30 april 2020 19:06 schreef Gia het volgende:
Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben als de horeca weer open ging. Laat het virus maar rond woeden onder de horecagangers.
Probleem is alleen dat zij, met het virus bij zich, ook boodschappen doen, bij oma op bezoek gaan, enz... waardoor de aantallen op de IC's toch weer op gaan lopen.
Dat kun je de mensen in de zorg niet aandoen!
Als je een beetje mee wil tellen had je maar moeten zorgen dat je Corona hebt als je dood gaat.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaag waarschijnlijk overleden in Nederland (berekend o.b.v. de sterftecijfers van 2018):
2 kinderen onder de 10 (waarvan één pasgeboren baby), 2 personen tussen de 11 en 25, 1 persoon tussen 25-29, 3 dertigers, 8 veertigers en 24 vijftigers.
En dat elke dag. Sinds het eerste coronaslachtoffer op 6 maart kun je deze getallen dus al keer 56 doen.
Of zijn sterftecijfers alleen interessant als het corona betreft?
Uit recente verleden wel. Kom op, als jij als normale burger afgelopen jaren 5k netto pakt kan je toch ook niet na 1 maand blut zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Resultaten uit het verleden enz. enz.
Je vergeet ook even dat ze in de bouw jarenlang vrij weinig te doen hadden rond 2008. Toerisme heeft het ook jarenlang niet al te best gehad. Ja de laatste jaren hebben ze redelijk geboerd maar een hoop bedrijven zijn ook van ver moeten komen.
Daarnaast werken er bij alle bedrijven ook gewoon mensen die een gezin moeten onderhouden. Jij geeft die mensen indirect een dikke fuck you, zoek het maar uit.
Wie 'pakt' er als gewone burger 5k netto? Dat is meer dan 2 keer modaal.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Uit recente verleden wel. Kom op, als jij als normale burger afgelopen jaren 5k netto pakt kan je toch ook niet na 1 maand blut zijn.
Dan ben je gewoon verkeerd met je geld om gegaan.
Voor de werkneners is het 100% klote maar dan mag je ook de werkgever aankijken.
Ik vind gewoon dat alle horeca open moet. Ja heel vervelend voor die dooie oma's en opa's maarja moesten ze maar binnen blijven en niet elke dag appeltaart maken. Zitten ze dan met hun obesitas.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Uit recente verleden wel. Kom op, als jij als normale burger afgelopen jaren 5k netto pakt kan je toch ook niet na 1 maand blut zijn.
Dan ben je gewoon verkeerd met je geld om gegaan.
Voor de werkneners is het 100% klote maar dan mag je ook de werkgever aankijken.
Horeca voor 40- zijn gewoon goede zaak zijnquote:Op donderdag 30 april 2020 19:06 schreef Gia het volgende:
Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben als de horeca weer open ging. Laat het virus maar rond woeden onder de horecagangers.
Probleem is alleen dat zij, met het virus bij zich, ook boodschappen doen, bij oma op bezoek gaan, enz... waardoor de aantallen op de IC's toch weer op gaan lopen.
Onverklaarbaar, de entreeprijs is 10,50 voor een volwassene. Laat ik de aanname doen dat de gemiddelde entree rond de 7 euro is. Dat is dus 9 miljoen inkomsten in een jaar tijd, exclusief de inkomsten uit overige activiteiten zoals het bijbehorende museum. Ik heb niet het idee dat de doorlopende kosten voor het Anne Frank Huis heel hoog zullen zijn. Dus als je na anderhalve maand dan al om hulp aan moet kloppen is er echt iets goed mis met die toko. Dan heb je dus al het geld weggegeven/uitgegeven zonder een fatsoenlijkle buffer aan te houden. De boekhouder van het AFH zou zich moeten schamenquote:Op donderdag 30 april 2020 17:51 schreef RipCity het volgende:
Maak daar voor netto maar 3 keer modaal van.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wie 'pakt' er als gewone burger 5k netto? Dat is meer dan 2 keer modaal.
quote:Op donderdag 30 april 2020 19:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Horeca voor 40- zijn gewoon goede zaak zijn
Nou nou, dat is nogal cru.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:06 schreef Gia het volgende:
Gelukkig hebben we een lockdown die een deel van die levens zal redden (minder verkeersongevallen).quote:Op donderdag 30 april 2020 18:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaag waarschijnlijk overleden in Nederland (berekend o.b.v. de sterftecijfers van 2018):
2 kinderen onder de 10 (waarvan één pasgeboren baby), 2 personen tussen de 11 en 25, 1 persoon tussen 25-29, 3 dertigers, 8 veertigers en 24 vijftigers.
En dat elke dag. Sinds het eerste coronaslachtoffer op 6 maart kun je deze getallen dus al keer 56 doen.
Of zijn sterftecijfers alleen interessant als het corona betreft?
Dan hebben wij naar een andere deskundigenbriefing zitten kijken.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin. Het RIVM is altijd open geweest over hun zoektocht naar hoe mondkapjes ingepast kunnen worden in de anderhalvemetersamenleving.
Ja, natuurlijk heb ik daar een idee van. Heb in de buurt gewerkt en zag vanuit het raam de files staan, maar ik doelde meer op jouw voorspellingen over de Duitse cijfers:quote:Op donderdag 30 april 2020 18:46 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel mensen naar het outlet komen???
IKEA ????? Dat zijn tien Ikea’s
Ja, gewoon open met oude bezoekersaantallen gaat nu niet. Wij weten ook niet wat in het plan staat dat nu bij de veiligheidsregio's ligt.quote:Morgen en komend weekend krijg je in Duitsland al weer een toename van het aantal besmettingen.
Week later zul je de cijfers daar weer zien stijgen.
In 2018 hadden ze nog 2,5 miljoen eigen vermogenquote:Op donderdag 30 april 2020 19:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Onverklaarbaar, de entreeprijs is 10,50 voor een volwassene. Laat ik de aanname doen dat de gemiddelde entree rond de 7 euro is. Dat is dus 9 miljoen inkomsten in een jaar tijd, exclusief de inkomsten uit overige activiteiten zoals het bijbehorende museum. Ik heb niet het idee dat de doorlopende kosten voor het Anne Frank Huis heel hoog zullen zijn. Dus als je na anderhalve maand dan al om hulp aan moet kloppen is er echt iets goed mis met die toko. Dan heb je dus al het geld weggegeven/uitgegeven zonder een fatsoenlijkle buffer aan te houden. De boekhouder van het AFH zou zich moeten schamen
Daarnaast is het eigen vermogen natuurlijk niet gelijk aan liquide middelen. Leuk als dat pand bijvoorbeeld van hun is, maar daar betaal je nu geen rekeningen mee.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In 2018 hadden ze nog 2,5 miljoen eigen vermogen
Inkomsten 16 miljoen die bijna volledig werd uitgegeven
Dus als je gemiddeld 1,5 miljoen per maand uitgeeft is het eigen vermogen er inmiddels wel doorheen
Wel heel erg bijzonder dat een stichting zo veel geld kan verbranden. Maar ja al die jaren moest dat geld toch ergens heen
Bron is het jaarverslag 2018 trouwens
Want iedereen in de zorg werkt op de IC?quote:Op donderdag 30 april 2020 19:06 schreef Gia het volgende:
Grootste kostenpost is echter personeel, en daarvan krijg je 90% van de overheid toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 19:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In 2018 hadden ze nog 2,5 miljoen eigen vermogen
Inkomsten 16 miljoen die bijna volledig werd uitgegeven
Dus als je gemiddeld 1,5 miljoen per maand uitgeeft is het eigen vermogen er inmiddels wel doorheen
Wel heel erg bijzonder dat een stichting zo veel geld kan verbranden. Maar ja al die jaren moest dat geld toch ergens heen
Bron is het jaarverslag 2018 trouwens
Wat ik in de nu-comments las is dat de liquide middelen 3.1 miljoen warenquote:Op donderdag 30 april 2020 19:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Daarnaast is het eigen vermogen natuurlijk niet gelijk aan liquide middelen. Leuk als dat pand bijvoorbeeld van hun is, maar daar betaal je nu geen rekeningen mee.
Het pand huren ze weer van de Stichting Behuizing Anne Frank Stichting a 90k per maand. Bijzonder is dan wel dat ze ook jaarlijks giften van meerdere tonnen doen aan die stichting. (in 2018 6 ton, in 2017 3,5 ton)quote:Op donderdag 30 april 2020 19:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Daarnaast is het eigen vermogen natuurlijk niet gelijk aan liquide middelen. Leuk als dat pand bijvoorbeeld van hun is, maar daar betaal je nu geen rekeningen mee.
Heb een jongeman gekend die in het betonstorten zat als ZZP er. 3 dagen in de week 16 uur aan één stuk werken, dik 6k per maand. En alles was elke maand op, want de rest van de week lekker in de kroeg met z'n matenquote:Op donderdag 30 april 2020 19:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wie 'pakt' er als gewone burger 5k netto? Dat is meer dan 2 keer modaal.
23 april:quote:Op donderdag 30 april 2020 19:25 schreef maan_man het volgende:
Dan hebben wij naar een andere deskundigenbriefing zitten kijken.
https://nos.nl/collectie/(...)jes-blijven-verdeeldquote:Ondanks alle onduidelijkheid lijkt in Nederland het gebruik van mondkapjes buiten de zorg toch dichterbij te komen. Volgens Van Dissel kan het een onderdeel van de exitstrategie zijn. Daarom kijkt het Outbreak Management Team (OMT) de komende week naar het nut van gebruik voor contactberoepen zoals kappers. Daar is nu nog geen overeenstemming over.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-in-exit-strategiequote:Van Dissel denkt daarbij aan mensen met een contactberoep zoals kappers of fysiotherapeuten. Hij noemde ook de horeca. „We kunnen mondkapjes een rol toebedelen in de context van een bepaalde exit-strategie”, zegt Van Dissel. Volgens De Gouw zijn er over ’drie tot vier weken’ zo veel mondkapjes dat ook contactberoepen er aanspraak op kunnen maken.
Zonde dat het die kant op gaat; onnodig ook. Het was sowieso een economische crisis geworden, maar met dit rekken en rekken (terwijl de IC bijna terug is op originele capaciteit van voor Corona) maken ze de economische crisis wel veel groter dan het anders was geweest. Dan heb ik het niet eens enkel over de horeca. Heb te doen met al die ondernemers die hierdoor failliet gaat, hoop dat er zoveel mogelijk nog gered kunnen worden met opening van bepaalde sectoren, met wat aangepaste maatregelen. Dit kan zo niet langer.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:12 schreef Vault-Boy het volgende:
ik heb bij Sijbesma steeds het idee dat hij overal laconiek over is,omdat hij continue een soort grijns op zijn gezicht heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben ik de enige die Sijbesma maar een ontzettend vervelende kerel vind?
Ik heb hier al eerder gewaarschuwd voor morgen.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dan hebben wij naar een andere deskundigenbriefing zitten kijken.
[..]
Ja, natuurlijk heb ik daar een idee van. Heb in de buurt gewerkt en zag vanuit het raam de files staan, maar ik doelde meer op jouw voorspellingen over de Duitse cijfers:
[..]
Ja, gewoon open met oude bezoekersaantallen gaat nu niet. Wij weten ook niet wat in het plan staat dat nu bij de veiligheidsregio's ligt.
Mijn plan x personen toelaten. Van tevoren online reserveren voor bijvoorbeeld ¤ 15,- p.p. Deze ¤ 15,- kun je dan besteden bij iedere winkel. Zo kan je de bezoekersstroom beheersen en voorkom je dat er mensen komen die niks uitgeven.
Laten we het hopenquote:Op donderdag 30 april 2020 19:59 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik voorspel als het viertal vanavond bij Jinek niet heel negatief gaat doen, veel mensen nog meer de regels laten vieren.
Zijn er nog veel mensen die naar dat soort programma’s kijken? Na zo vaak dezelfde tafelgasten gezien te hebben ben ik afgehaakt. Het helpt ook niet dat ik Jinek niet sympathiek e vindquote:Op donderdag 30 april 2020 19:59 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik voorspel als het viertal vanavond bij Jinek niet heel negatief gaat doen, veel mensen nog meer de regels laten vieren.
Ik kijk niet, maar zag wel de gasten voorbij komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn er nog veel mensen die naar dat soort programma’s kijken? Na zo vaak dezelfde tafelgasten gezien te hebben ben ik afgehaakt. Het helpt ook niet dat ik Jinek niet sympathiek e vind
Dat kan nog komen, maar die cijfers zijn van voor de paasweekend toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 20:20 schreef F.Sinatra het volgende:
IC baas zegt nu ook; drukke paasweekend nog geen effect op IC bezetting. Laat het een kantelpunt zijn
1=> Australie is een eilandquote:Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Za het volgende:
[..]
Uit zichzelf:
[ afbeelding ]
Lockdown 23 maart.
Zeg mij hoe welke lockdown maatregel dan ook dit heeft kunnen bewerkstelligen binnen 10 dagen.
Je mag ook wel eens blij zijn met goed nieuws.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kan nog komen, maar die cijfers zijn van voor de paasweekend toch?
Ja dan ben ik ook, maar aan de cijfers van ziekenhuisopnames zie ik dat ze weer licht gaan stijgen, vooral in Brabant.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:30 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je mag ook wel eens blij zijn met goed nieuws.
Welke cijfers? Er is zijn geen cijfers van voor het weekend. Cijfers zijn actueel. Je weet nooit precies vanaf welke datum de mensen besmet zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kan nog komen, maar die cijfers zijn van voor de paasweekend toch?
Wie weet gaat Nederland hier ook wel naartoe in de anderhalvemetersamenleving.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:30 schreef RipCity het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)test-trnd/index.html![]()
In Georgia hoef je geen rij-examen meer te doen om rijbewijs te krijgen![]()
Ik zeg dat ik twee kampen zie, en het jammer vind dat er zo weinig nuance is. Ik zit in geen van beide kampen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Je noemt het zelf het voorzichtige kamp. Ik niet.
Ik als ondernemer word hier 3x daags voor jankerd uitgemaakt. /care
Waar ben je dan? Heb je dan ook mijn back?![]()
Dan ga ik nu naar de supermarkt en laat ik jullie weten of we over 2 weken een piek kunnen verwachten.
Ze zullen het wel weer hebben over de mondkapjes die volgens hun niet werken.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik kijk niet, maar zag wel de gasten voorbij komen.
Altijd hetzelfde riedeltje toen ik nog wel keek.
En Jinek
Maar volgens mij prima kijkcijfers verder?
Fijn dat je het dan beperkte tot die twee mensen, maar dan nog. Wat als deze mensen bang zijn? Mag dat? Zal ze voor angsthaas uitmaken echt verschil maken, behalve dat er een negatieve toonzetting komt in het topic die almaar meer gaat overheersen?quote:Op donderdag 30 april 2020 17:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben ook niet van het voorzichtige kamp en heb inderdaad wel eens angstig of angsthaas gezegd geloof ik. Maar dat was alleen tegen hooibaal/boerhagenees, daar komt echt niks anders uit dan alles op slot houden of eerst maanden onderzoek doen alvorens we een minimaal stapje richting wat meer vrijheden kunnen doen.
Als hooibaal dingen voor zijn voeten geworpen krijgt die het tegendeel bewijzen van wat hij zei geeft hij niet thuis. Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van de week dat 60% op de IC onder de 60 (of 65) is en NickSanders hem bevroeg.
Of net als ik dat ik vroeg naar zijn keihard handhaven + boetes op regelovertreders en als mensen de leerplicht niet opvolgen door hun kinderen thuis te houden is het opeens ok.
Laten we het er maar op houden dat wij het oneens zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik neem het op voor beide kanten, want beide kampen hebben users die nogal tunnelvisie hebben en de noodzaak voelen om persoonlijk te worden. Dat jij dat niet ziet/wil zien wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Haalt niet weg dat ik een eigen mening heb nee, maar die hebben we allemaal. Persoonlijk roep ik ook niet dat ik jou voornamelijk voorzichtig zie posten; dat is gewoon een belediging namelijk; ik zeg dan eigenlijk dat je mening niet telt en er minder toe doet (ik zou hem in ieder geval belachelijk maken). Jammer dat jij wel die noodzaak voelt. En dat van iemand die zogenaamd klaagt over ''de twee kampen''. Weinig nuance, jammer.
Ah, net over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:48 schreef RipCity het volgende:
Wie had het ook alweer over veeteelt en corona?
https://www.ad.nl/dossier(...)utm_campaign=stdc_ad
Ja, toch wel zorgelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:53 schreef Noek het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eehouderij~a21d0df6/
Ze gaan onderzoek doen. Lijkt me meer dan terecht!
Ja hoi.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:48 schreef RipCity het volgende:
Wie had het ook alweer over veeteelt en corona?
https://www.ad.nl/dossier(...)utm_campaign=stdc_ad
Mijn moeder woonde naast een varkensboer, kreeg een fikse griep en eindigde met een longonsteking op de IC 7 jaren geleden. Is nu dus een risicogroep want haar longen zijn permanent beschadigd.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:59 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ja hoi.
Goed dat ze hierin gaan duiken, mijn moeder heeft COPD en haar longarts vertelt al jaren over het verband wat hieronder ligt.
Geen buffer hebben is nooit heel slim, maar hoeveel mensen hebben er ooit aan gedacht dat ze een buffer nodig zouden hebben voor een tijd als dit, waarin een virus rondwaart? Dat is toch alleen maar iets voor rampenfilms? Of had jij werkelijk een spaarcentje voor het geval een virus uit zou breken?quote:Op donderdag 30 april 2020 19:36 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Heb een jongeman gekend die in het betonstorten zat als ZZP er. 3 dagen in de week 16 uur aan één stuk werken, dik 6k per maand. En alles was elke maand op, want de rest van de week lekker in de kroeg met z'n matenGa er maar van uit dat een hoop mensen zo leven, geld moet rollen.
En nooit denken aan de toekomst want het leven is toch prima? Yep, totdat er opeens een virus opduikt en de halve wereld plat ligt. Weet niet hoe het nu met hem gaat trouwens.
Maar meer luchtvervuiling dus ipv vpor enkel omgevibg veehouderijen.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:53 schreef Noek het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eehouderij~a21d0df6/
Ze gaan onderzoek doen. Lijkt me meer dan terecht!
Zeker dat ze te veel hebben uitgegeven en nog nooit van te voren gespaard of een buffer opgeslagen is heel dom! En je moet ook altijd buffer en genoeg geld op bankrekening hebben om het crisis over te leven.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen buffer hebben is nooit heel slim, maar hoeveel mensen hebben er ooit aan gedacht dat ze een buffer nodig zouden hebben voor een tijd als dit, waarin een virus rondwaart? Dat is toch alleen maar iets voor rampenfilms? Of had jij werkelijk een spaarcentje voor het geval een virus uit zou breken?
Ik zeg dan ook nergens dat jij voorzichtig bent; ik lees wel degelijk nuance in je posts (en zelfs als je enkel voorzichtig post...is dat niet een slecht iets - ik haal het er alleen niet bij omdat ik dat beledigend vind; ik weet dat meningen nooit zwart/wit zijn). Het enige wat ik post is dat ik het jammer vind dat juist de persoon die de twee ''kanten'' erbij haalde zelf de noodzaak voelde om mijn mening weg te zetten als eentje die ''voorzichtige'' mensen aanvalt. Dat vind ik jammer, that's it.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat wij het oneens zijn.
Kennelijk moet je hier keihard ingaan tegen mensen die alles op slot willen houden. Als je dat niet doet, ben je voorzichtig. Ik vind dat echt heel bijzonder, en ik zie mezelf niet als voorzichtig. Kennelijk kunnen we allemaal toch anders overkomen dan we zelf denken.
Drostens Nederlandse collega Marion Koopmans, hoogleraar en hoofd virologie aan het Erasmus MC, vindt twee zaken opvallend aan Drostens studie. "Er zitten maar heel weinig kinderen tussen alle in Berlijn positief geteste personen", zei ze in het NOS Radio 1 Journaal. "Maar bij de kinderen die covid hebben, vind je een vergelijkbare hoeveelheid virus als bij anderen."quote:Op donderdag 30 april 2020 15:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-als-anderen.html
Maar gooi vooral de scholen en de voetbalverenigingen weer open hoor.
Ik probeer het wel, na een paar jaar van aan de grond zitten kan je wel met geld omgaan.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen buffer hebben is nooit heel slim, maar hoeveel mensen hebben er ooit aan gedacht dat ze een buffer nodig zouden hebben voor een tijd als dit, waarin een virus rondwaart? Dat is toch alleen maar iets voor rampenfilms? Of had jij werkelijk een spaarcentje voor het geval een virus uit zou breken?
Ik vond het vooral jammer dat ik dat bij je zag. ik vind de manier waarop je post zeker veel genuanceerder dan van veel anderen. Het is stiekem natuurlijk wel een beetje gemakkelijk om te zeggen dat je niet zegt dat je mij voornamelijk voorzichtig ziet posten. Want dat doe je dan dus eigenlijk wel.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat jij voorzichtig bent; ik lees wel degelijk nuance in je posts (en zelfs als je enkel voorzichtig post...is dat niet een slecht iets - ik haal het er alleen niet bij omdat ik dat beledigend vind; ik weet dat meningen nooit zwart/wit zijn). Het enige wat ik post is dat ik het jammer vind dat juist de persoon die de twee ''kanten'' erbij haalde zelf de noodzaak voelde om mijn mening weg te zetten als eentje die ''voorzichtige'' mensen aanvalt. Dat vind ik jammer, that's it.
Die Koopmans is er wel extreem van overtuigd dat kinderen geen rol spelen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:05 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Drostens Nederlandse collega Marion Koopmans, hoogleraar en hoofd virologie aan het Erasmus MC, vindt twee zaken opvallend aan Drostens studie. "Er zitten maar heel weinig kinderen tussen alle in Berlijn positief geteste personen", zei ze in het NOS Radio 1 Journaal. "Maar bij de kinderen die covid hebben, vind je een vergelijkbare hoeveelheid virus als bij anderen."
Dat zegt volgens Koopmans niet alles over besmettelijkheid. "Om iemand te besmetten heb je ook symptomen nodig", zegt ze. "Alles bij elkaar lijken kinderen toch echt minder bij te dragen aan de verspreiding van het virus."
En dan dit uit hetzelfde artikel:
Een studie in het Italiaanse dorp Vó waarbij 80 procent van de bevolking twee keer getest werd en twee weken gevolgd, liet zien dat de helft van de bevolking besmet was zonder ziektesymptomen. Die groep had evenveel virusdeeltjes bij zich als mensen met covid die wel ziekteverschijnselen hadden.
Spreekt elkaar weer lekker tegen.
UIteraard, Echter, niet per se voor een virusuitbraak, toch? Zouden er werkelijk veel mensen zijn die daar echt rekening mee hebben gehouden? Ik vind het nog steeds een tameiljk onwerkelijke situatie, eigenlijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik probeer het wel, na een paar jaar van aan de grond zitten kan je wel met geld omgaan.
In principe maakte het me veel minimalistischer en tevreden met weinig.
Besloten om altijd een jaar vaste lasten als buffer aan te houden en die kosten op max 50% van me inkomen te houden met als streven naar 30%
Geld gaat nog steeds best hard soms en levenservaringen zijn wel belangrijk.
Maar het zou wel een goed streven zijn voor mensen.
Nibud adviseerde ook altijd gewoon een 5k buffer dacht ik.
Daar gaat het niet om natuurlijk. Als ondernemer moet je gewoon een potje ‘onvoorzien’ hebben. Je kan ook om andere redenen ineens op kosten gejaagd worden. Je moet het even kunnen uitzitten.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, vind het ook maar raar.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die Koopmans is er wel extreem van overtuigd dat kinderen geen rol spelen.
Elke keer roeptoeteren en tegengeluiden onderuit halen.
Ga bijna denken dat ze gesponsord wordt of er iets anders achter steekt.
UIteraard! Dat is verstandig voor ondernemers en voor particulieren. Niet specifiek met een virus in gedachtenquote:Op donderdag 30 april 2020 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om natuurlijk. Als ondernemer moet je gewoon een potje ‘onvoorzien’ hebben. Je kan ook om andere redenen ineens op kosten gejaagd worden. Je moet het even kunnen uitzitten.
Tja, dan heb je gegokt en verloren. Ondernemen is risico nemen. Zuur, maar het hoort er bij.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
UIteraard! Dat is verstandig voor ondernemers en voor particulieren. Niet specifiek met een virus in gedachten
Then again, als jij als ondernemer net bent begonnen, of juist net een fijne investering hebt gedaan en je buffer is dus vrijwel niet-bestaand, dan komt het wel heel hard aan. Of als je de hele winter dicht bent geweest (ijssalon bijvoorbeeld) en net weer open gaatom te starten met het halen van je jaaromzet in de zomermaanden, om meteen gesloten te worden, is dat lastig op te vangen.
Zei kan zich beter bezig houden met haar eigen materie.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:05 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Drostens Nederlandse collega Marion Koopmans, hoogleraar en hoofd virologie aan het Erasmus MC, vindt twee zaken opvallend aan Drostens studie. "Er zitten maar heel weinig kinderen tussen alle in Berlijn positief geteste personen", zei ze in het NOS Radio 1 Journaal. "Maar bij de kinderen die covid hebben, vind je een vergelijkbare hoeveelheid virus als bij anderen."
Dat zegt volgens Koopmans niet alles over besmettelijkheid. "Om iemand te besmetten heb je ook symptomen nodig", zegt ze. "Alles bij elkaar lijken kinderen toch echt minder bij te dragen aan de verspreiding van het virus."
En dan dit uit hetzelfde artikel:
Een studie in het Italiaanse dorp Vó waarbij 80 procent van de bevolking twee keer getest werd en twee weken gevolgd, liet zien dat de helft van de bevolking besmet was zonder ziektesymptomen. Die groep had evenveel virusdeeltjes bij zich als mensen met covid die wel ziekteverschijnselen hadden.
Spreekt elkaar weer lekker tegen.
Een buffer is altijd handig om te hebben in tijden van tegenslag. Je spaart niet omdat je bang bent voor een virus maar om onvoorziene uitgaven op te kunnen vangen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk hoort risico nemen bij ondernemen. Maar als jij al jaren wel goed genoeg boert met je ijssalon om te blijven voortbestaan, en je wordt nu omver geblazen door volledig onvoorziene omstandigheden, dan is dat meer dan zuur. En ik vind niet dat dat dan wil zeggen dat je bedrijf niet levensvatbaar was.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja, dan heb je gegokt en verloren. Ondernemen is risico nemen. Zuur, maar het hoort er bij.
Voor velen is dit hun pensioen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een buffer is altijd handig om te hebben in tijden van tegenslag. Je spaart niet omdat je bang bent voor een virus maar om onvoorziene uitgaven op te kunnen vangen.
https://www.theguardian.c(...)chinese-laboratoriesquote:US intelligence agencies under pressure to link coronavirus to Chinese labs
Senior figures in the Trump administration have put pressure on US intelligence agencies to provide evidence supporting claims that the coronavirus outbreak originated in state-run laboratories in China, a report in the New York Times claims.
Intelligence analysts fear Donald Trump is looking for propaganda to be used in the escalating blame game over whether China covered up the crisis or even generated the virus in its laboratories.
Trump has claimed that China’s handling of the pandemic is proof that Beijing “will do anything they can” to make him lose his re-election bid in November and told Reuters he was considering different forms of retaliation.
The Washington Post reported that high-level meetings were under way in the White House to discuss options, including suing for compensation, which would involve stripping China of “sovereign immunity” or cancelling debt obligations to China.
Misschien, ik word gewoon een beetje moe van dat continu alle maatregelen terecht vinden, keihard handhaven en komen vertellen dat we er maar aan moeten wennen. Elke verlichting kan niet, teveel risico, gevaarlijk etc.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fijn dat je het dan beperkte tot die twee mensen, maar dan nog. Wat als deze mensen bang zijn? Mag dat? Zal ze voor angsthaas uitmaken echt verschil maken, behalve dat er een negatieve toonzetting komt in het topic die almaar meer gaat overheersen?
Ik vind van beide zeiden die negatieve insteek zo contra-productiel.
En dan zal ik wel heel naief en idealistisch zijn, zeker hier op Fok, maar ik zou het zo prettig vinden als men op een respectvolle manier met elkaar kan communiceren, ook al is men het met elkaar oneens.
Wat jij zag was een andere mening; that's it.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het vooral jammer dat ik dat bij je zag. ik vind de manier waarop je post zeker veel genuanceerder dan van veel anderen. Het is stiekem natuurlijk wel een beetje gemakkelijk om te zeggen dat je niet zegt dat je mij voornamelijk voorzichtig ziet posten. Want dat doe je dan dus eigenlijk wel.
Let's agree to disagree
Edit: ah, dat postte je er ook nog achteraan. Zijn we het ergens toch eens
Ben opgevoed door ouders die tieners waren in Wo2 en het ternauwernood hebben overleefd.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kom op man, dit is toch niet onvoorzien. Onvoorzien is dat je 2 weken dicht moet omdat je dak lekt, niet dat je zaak maanden plat ligt.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om natuurlijk. Als ondernemer moet je gewoon een potje ‘onvoorzien’ hebben. Je kan ook om andere redenen ineens op kosten gejaagd worden. Je moet het even kunnen uitzitten.
Een heel aantal van mijn vrienden is eind vorig jaar afgestudeerd (veelal 7-jarige studie) en begin dit jaar begonnen met werken. Die hebben nu 2 tot 3 maandsalarissen binnengekregen. Het is niet direct gezegd dat als je geen buffer hebt, dat je niet goed voor jezelf zorgt.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:32 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ben opgevoed door ouders die tieners waren in Wo2 en het ternauwernood hebben overleefd.
Dus ja, ik heb spaarcenten om te overleven, zo ben ik opgevoed. Kan er niets aan doen, dat is wat ik van mijn ouders heb meegekregen. Maakt niet uit of het een virus is of een oorlog, zorg gewoon dat je voorbereid bent. Maakt niet uit wat er gebeurd, wees er op voorbereid dat alles kan veranderen. Zoals het nu doet. En wie weet waar het eindigt, ik niet, maar ik zorg wel voor mezelf.
Erg fijn voor je dat je dat kon, maar zoveel geld opzij leggen is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:32 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ben opgevoed door ouders die tieners waren in Wo2 en het ternauwernood hebben overleefd.
Dus ja, ik heb spaarcenten om te overleven, zo ben ik opgevoed. Kan er niets aan doen, dat is wat ik van mijn ouders heb meegekregen. Maakt niet uit of het een virus is of een oorlog, zorg gewoon dat je voorbereid bent. Maakt niet uit wat er gebeurd, wees er op voorbereid dat alles kan veranderen. Zoals het nu doet. En wie weet waar het eindigt, ik niet, maar ik zorg wel voor mezelf.
En dan? Dan riskeren ze dus een enorme boete?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:36 schreef F.Sinatra het volgende:
Lees nu op de Telegraaf dat er een collectief aan het ontstaan zou zijn van horeca ondernemers die sowieso 1 juni opengaan. Versoepeling of niet.
Premium artikel, dus mag niet linken toch?
Ik quote je juist gisteren omdat die keer me positief opviel en verrastequote:Op donderdag 30 april 2020 21:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat jij zag was een andere mening; that's it.Dat is wat anders dan geen nuance. Er is een reden dat ik ook voor users op kom die onterecht aangevallen worden de andere kant op. Ik ben geen fan van persoonlijke aanvallen namelijk. Je quote me gisteren nog omdat je opmerkte dat ik dat deed. Vergeten?
En nee, ik vind jou niet voorzichtig posten. Ik bedoelde dat het makkelijk zou zijn om anderen na te praten (die dat wel zeggen over jouw posts). Dat doe ik niet; omdat geen enkele mening zo zwart/wit is. Is ook een belediging om een mening af te doen met ''ach, geen nuance'', omdat je het er niet mee eens bent.
Er zijn er zat die geld als water hebben uitgegeven en nu geen buffer hebben. Dat noem ik toch eigenlijk wel hele slechte zakenmensen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Erg fijn voor je dat je dat kon, maar zoveel geld opzij leggen is niet voor iedereen weggelegd.
Hier hetzelfde, ik ben zo opgevoed en sparen zat er bij mij al heel jong in.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:32 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Voor mensen die behoorlijk viraal belast worden, vind ik het meevallen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:39 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben laatste dagen weinig online geweest, maar vanmiddag zijn er getallen bekend gemaakt over COVID-19 gevallen onder zorgmedewerkers. Ik zie ze nu pas, maar zie dat er 9 overleden zijn, op een populatie van ruim 13.000. Dit zou overeen komen met een 0,07%? Wat vindt men hiervan?
Dat is dan best wel weer een goed plan om de staatskas te spekken met boetes die ze opgelegd gaan krijgen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:36 schreef F.Sinatra het volgende:
Lees nu op de Telegraaf dat er een collectief aan het ontstaan zou zijn van horeca ondernemers die sowieso 1 juni opengaan. Versoepeling of niet.
Premium artikel, dus mag niet linken toch?
En nu?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:29 schreef crystal_meth het volgende:
which would involve stripping China of “sovereign immunity” or cancelling debt obligations to China.
Om iemand te besmetten moet je symptomen hebben!!!!!?????????quote:Op donderdag 30 april 2020 21:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het enorm laat, maar het is natuurlijk wel bij een populatie tussen de 18-65 jaar ongeveer, dus weet niet precies hoe dit zich verhoudt tot de niet-zorg populatie van dezelfde leeftijdsklasse? (die worden natuurlijk veel hoogdrempeilger getest, dus ben benieuwd in hoeverre dit van invloed is op het sterftepercentage)quote:Op donderdag 30 april 2020 21:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor mensen die behoorlijk viraal belast worden, vind ik het meevallen.
Wat vind jij?
Ik vind het ook wel erg weinig, meer als je naar andere landen kijkt hoeveel zorgpersoneel het leven heeft gegeven door Coronaquote:Op donderdag 30 april 2020 21:39 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben laatste dagen weinig online geweest, maar vanmiddag zijn er getallen bekend gemaakt over COVID-19 gevallen onder zorgmedewerkers. Ik zie ze nu pas, maar zie dat er 9 overleden zijn, op een populatie van ruim 13.000. Dit zou overeen komen met een 0,07%? Wat vindt men hiervan?
Risico van het vak. Net zoals ondernemersrisico. Je kiest er zelf voor. Zoiets..quote:Op donderdag 30 april 2020 21:39 schreef Arts-assistent het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke landen dan behalve Italië en China?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel erg weinig, meer als je naar andere landen kijkt hoeveel zorgpersoneel het leven heeft gegeven door Corona
twitter:sdbcraig twitterde op donderdag 30-04-2020 om 02:58:58These Reuters photos of a strip club in Oregon operating as a drive through takeaway service confirm that we have reached the neon anime sci fi part of our future dystopia. https://t.co/kRKOVz5CWE reageer retweet
Sommigen geven aan dat ze, als jonkies, ongeveer onkwetsbaar zijn.quote:
Ik ben niet vaak jaloers op Amerika, maar in dit geval stiekem toch wel een beetje!quote:Op donderdag 30 april 2020 21:43 schreef Gehrman het volgende:
twitter:sdbcraig twitterde op donderdag 30-04-2020 om 02:58:58These Reuters photos of a strip club in Oregon operating as a drive through takeaway service confirm that we have reached the neon anime sci fi part of our future dystopia. https://t.co/kRKOVz5CWE reageer retweet
Ze zit in het OMT..quote:Op donderdag 30 april 2020 21:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Woon in een huurwoning, ben al 20 jaar niet op vakantie geweest. Heb 3 broeken waarvan 1 compleet versleten. Red me nog steeds best. Doei!quote:Op donderdag 30 april 2020 21:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Een heel aantal van mijn vrienden is eind vorig jaar afgestudeerd (veelal 7-jarige studie) en begin dit jaar begonnen met werken. Die hebben nu 2 tot 3 maandsalarissen binnengekregen. Het is niet direct gezegd dat als je geen buffer hebt, dat je niet goed voor jezelf zorgt.
Laat staat de mensen die met een laag inkomen i.c.m. een huurwoning die al jaren in kosten groeit, niet kunnen sparen voor een goede buffer.
Dit aantal klopt. De meeste zijn jonge meiden gezonde, zonder onderliggende aandoeningen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel erg weinig, meer als je naar andere landen kijkt hoeveel zorgpersoneel het leven heeft gegeven door Corona
Wat een onnodige vijandigheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:47 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Woon in een huurwoning, ben al 20 jaar niet op vakantie geweest. Heb 3 broeken waarvan 1 compleet versleten. Red me nog steeds best. Doei!
Oregun is het Alabama van de Wetcoast.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:43 schreef Gehrman het volgende:
Ik vind het meevallen, gezien het risico dat ze lopen. Natuurlijk elke dode is er eentje teveel.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:39 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik vind het ook bizar meevallen, en ook factor tig verschillen van het sterftecijfer >65 jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:51 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik vind het meevallen, gezien het risico dat ze lopen. Natuurlijk elke dode is er eentje teveel.
Wat voor reactie is ditquote:Op donderdag 30 april 2020 21:47 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Woon in een huurwoning, ben al 20 jaar niet op vakantie geweest. Heb 3 broeken waarvan 1 compleet versleten. Red me nog steeds best. Doei!
Nee, niet de rollen omdraaien. De vijandigheid kwam van jouw kant. Ophouden nu graag.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:48 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wat een onnodige vijandigheid.
Ik heb veel meer vertrouwen in Alexander Friedrich (de viroloog die tegen de RIVM lijn in juist wel doet testen en traceren, en met succes):quote:Op donderdag 30 april 2020 21:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
quote:Dat is gewoon niet waar, net zoals dat het niet waar is dat kinderen het virus niet kunnen overdragen. In de noordelijke provincies hebben we daarom van begin af aan gezegd: we rekenen twee dagen terug vanaf die eerste ziektedag en sporen ook die contacten op. Ten tweede, kinderen zijn besmettelijk ook al worden ze zelf niet ziek.
https://www.lc.nl/extra/G(...)waarom-25490267.html
Ik sta zeer open voor opbouwende kritiek, of snoeiharde feedback. Naar uw gelang. Waar in onderstaande post was / insinueerde ik vijandigheid?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:53 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Nee, niet de rollen omdraaien. De vijandigheid kwam van jouw kant. Ophouden nu graag.
quote:Op donderdag 30 april 2020 21:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Een heel aantal van mijn vrienden is eind vorig jaar afgestudeerd (veelal 7-jarige studie) en begin dit jaar begonnen met werken. Die hebben nu 2 tot 3 maandsalarissen binnengekregen. Het is niet direct gezegd dat als je geen buffer hebt, dat je niet goed voor jezelf zorgt.
Laat staat de mensen die met een laag inkomen i.c.m. een huurwoning die al jaren in kosten groeit, niet kunnen sparen voor een goede buffer.
Jaja, ik hou het zeker in het oog!quote:Op donderdag 30 april 2020 21:56 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Reactie op Arts Assistent. Wel blijven opletten hè?
Hopelijk gaan er eens zware sancties volgen tegen dat kutland.quote:'China houdt WHO buiten onderzoek naar oorsprong virus'
China heeft meerdere verzoeken van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) om onderzoek te doen naar de oorsprong van het coronavirus geweigerd. Dat zegt Gauden Galea, de WHO-vertegenwoordiger in China, tegen Sky News. "China doet zelf onderzoek, maar wij zijn niet uitgenodigd mee te werken."
Galea verwacht binnenkort meer te horen over het Chinese onderzoek. Volgens de vertegenwoordiger is er geen goede reden te bedenken om de WHO buiten het Chinese onderzoek te houden.
De Australische premier Morrison riep vorige week op tot onafhankelijk onderzoek naar de virusuitbraak. China reageerde daar geërgerd op en stelde dat de banden met Australië "ernstig worden beschadigd" door de opmerking van Morrison.
In het interview met Sky News zet Galea ook twijfels bij het lage aantal besmettingen dat door de Chinese autoriteiten bij aanvang van de uitbraak aan de WHO werd gemeld. Zo werden tussen 3 en 16 januari geen nieuwe infecties gemeld in Wuhan, waar de uitbraak begon. "Dat is onwaarschijnlijk bij een epidemie van deze omvang."
NOS Live
Mooi zo! Ik las ook in andere ziekenhuizen in Brabant lichte stijgingen in opnames.... en daalt niet snel genoeg.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:01 schreef Arts-assistent het volgende:
In het kader van positief nieuws trouwens, vandaag heb ik weer twee patiënten naar huis ontslagen. Nu nog maar 10 patiënten in het ziekenhuis, waarvan de helft op IC en de helft op een reguliere zorgafdeling.
Is het niet dezelfde WHO die de Chinese aanpak telkens ging loven..quote:Op donderdag 30 april 2020 21:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hopelijk gaan er eens zware sancties volgen tegen dat kutland.
Ik ben nu al verliefd.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:46 schreef mark6791 het volgende:
Dit is niet echt een super-populaire Youtube-video tot nu toe, maar best on point:
"He nearly died of irony."
Ja, in Noorden zijn er dan wel minder covid-19 besmettingen dan elders in Nederland.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:05 schreef Noek het volgende:
UMCG is ook flink aan het afschalen.
Brabant blijft toch een lastige in deze.
Wat ik ervan vind? Vreselijk, geen woorden voor. Mijn medeleven voor de getroffen families, die hun geliefden moeten missen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:39 schreef Arts-assistent het volgende:
Ja, je zou ons (from the North, met Jon Snow accent) wel kunnen inzetten als experiment.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:06 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, in Noorden zijn er dan wel minder covid-19 besmettingen dan elders in Nederland.
Ik lees het nu ook inderdaad in ED en BD. Ons ziekenhuis is samen met het UMCG (Volgens Noek's post) een buddyziekenhuis van meerdere brabantse ziekenhuizen. Dat betekent dat we bereid zijn COVID-19 patiënten en IC opnames over te nemen.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mooi zo! Ik las ook in andere ziekenhuizen in Brabant lichte stijgingen in opnames.... en daalt niet snel genoeg.
Maar voor het personeel in de zorg is nog altijd grote risico dat ze toch besmet worden met corona... echter is ook in regulier zorg niet altijd vanzelfsprekend op niveau draait dan tot met midden maart dit jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, je zou ons (from the North, met Jon Snow accent) wel kunnen inzetten als experiment.
Helemaal voor. Weg van het wereldtoneel met dat kutland. De jure communistisch, maar de facto een hyperkapitalistische surveillance dystopie.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:57 schreef Gehrman het volgende:
Logisch, in de reguliere zorg is een groot achterstand ontstaan door mede coroan-zorg afgelopen weken. Dat werk je toch in paar maanden weg... Je kan ook niet zo ver van vooruit kijken in verre maanden dit jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik lees het nu ook inderdaad in ED en BD. Ons ziekenhuis is samen met het UMCG (Volgens Noek's post) een buddyziekenhuis van meerdere brabantse ziekenhuizen. Dat betekent dat we bereid zijn COVID-19 patiënten en IC opnames over te nemen.
De reguliere zorg kunnen wij helaas niet van hen overnemen, daarin lopen (zowel UMCG als mijn werkplek) wijzelf te ver achter.
De vraag is natuurlijk ook in hoeverre een verstandige Oncoloog / Chirurg / Medisch specialist patiënten besmet, mits ze zich in redelijke mate houden aan hygiënevoorschriften. (poli)klinishe zorg in ons ziekenhuis wordt weer opgestart met speciaal ingerichte bali's, wachtkamers met speciale plekken. Tijdens spreekuur dragen artsen als ze geen 1,5m afstand kunnen houden (bijv. bij lichamelijk onderzoek) en mondkapje.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:06 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Wat ik ervan vind? Vreselijk, geen woorden voor. Mijn medeleven voor de getroffen families, die hun geliefden moeten missen.![]()
Maar als ik dit in een artikel lees:
=>Een studie in het Italiaanse dorp Vó waarbij 80 procent van de bevolking twee keer getest werd en twee weken gevolgd, liet zien dat de helft van de bevolking besmet was zonder ziektesymptomen. Die groep had evenveel virusdeeltjes bij zich als mensen met covid die wel ziekteverschijnselen hadden.
=>hou ik mijn hart vast,voor het verplegend personeel en de doktoren die besmet zijn maar zonder ziektesymptomen rondlopen..Ook bijvoorbeeld een chirurg of een oncoloog die op de IC hebben geholpen...en nu hun reguliere zorg weer oppakken....
Ik mag die Friedrich echt wel. Prima kerel. Vergelijk hem eens met die Marion Koopmans die overal omheen draait. Laatst ook weer bij Op1. Alex Friedrich is gewoon duidelijk en zegt waar het op staat.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik heb veel meer vertrouwen in Alexander Friedrich (de viroloog die tegen de RIVM lijn in juist wel doet testen en traceren, en met succes):
[..]
Stijging wat betreft mensen met corona-achtige verschijnselen. Niet of nog niet allemaal getest. Althans, dat was vanmorgen en gisteren de berichtgeving. Al wel 5 dagen lang stijging weer.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mooi zo! Ik las ook in andere ziekenhuizen in Brabant lichte stijgingen in opnames.... en daalt niet snel genoeg.
Over welk land heb je het, Nederland?quote:Op donderdag 30 april 2020 22:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Helemaal voor. Weg van het wereldtoneel met dat kutland. De jure communistisch, maar de facto een hyperkapitalistische surveillance dystopie.
Dus het RIVM loopt dus achter dan bij de cijfers van het ROAZ?quote:Op donderdag 30 april 2020 22:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Stijging wat betreft mensen met corona-achtige verschijnselen. Niet of nog niet allemaal getest. Althans, dat was vanmorgen en gisteren de berichtgeving. Al wel 5 dagen lang stijging weer.
Cijfers van het ROAZ wijken dan ook sterk af van die van de RIVM.
Volgens mij niet. ROAZ rekent mensen die niet of nog niet zijn getest maar wel Corona-achtige verschijnselen ("verdachte" Coronapatiënten) hebben mee; RIVM niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus het RIVM loopt dus achter dan bij de cijfers van het ROAZ?
Ok, dat is op zich wel verrassend, maar RIVM heeft heel rekenmethode dan het ROAZ, Waarom zouden ze ook samenwerken in deze crisistijd?quote:Op donderdag 30 april 2020 22:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens mij niet. ROAZ rekent mensen die niet of nog niet zijn getest maar wel Corona-achtige verschijnselen ("verdachte" Coronapatiënten) hebben mee; RIVM niet.
Waarschijnlijk omdat het RIVM een wetenschappelijk instituut is, die gericht is op het verzamelen van objectieve data, zonder discussiegevallen (wanneer is iemand met negatieve test wel COVID-19 en wanneer niet, dat is niet altijd zwart-wit te zeggen maar er is een dunne lijn), terwijl het ROAZ een pragmatische insteek heeft, die die objectieve data minder boeit, maar kijkt naar wat ze zien in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten is dan veel relevanter, dan wie er precies positief is en wie niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, dat is op zich wel verrassend, maar RIVM heeft heel rekenmethode dan het ROAZ, Waarom zouden ze ook samenwerken in deze crisistijd?
Dit denk ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:27 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het RIVM een wetenschappelijk instituut is, die gericht is op het verzamelen van objectieve data, zonder discussiegevallen (wanneer is iemand met negatieve test wel COVID-19 en wanneer niet, dat is niet altijd zwart-wit te zeggen maar er is een dunne lijn), terwijl het ROAZ een pragmatische insteek heeft, die die objectieve data minder boeit, maar kijkt naar wat ze zien in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten is dan veel relevanter, dan wie er precies positief is en wie niet.
Ja dat is ook zo. Maar in de cijfers zie ook wel verschillen per dag als het RIVM tegen 14.00 uur update geeft over corona-cijfers. In de opnamecijfers van de laatste dagen zijn wel in stijging ten opzichte lager dan vorige week. Dus vandaag ongeveer zijn er 84 patiënten gemeld bij het RIVM dat ze in heel Nederland verspreid opgenomen zijn (of geweest zijn). Maar dat zegt nu niet zo veel, maar er zijn ook vele effecten van paasweekend of straks van koningsdag die later ook in het cijfers komen vermelden.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:27 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het RIVM een wetenschappelijk instituut is, die gericht is op het verzamelen van objectieve data, zonder discussiegevallen (wanneer is iemand met negatieve test wel COVID-19 en wanneer niet, dat is niet altijd zwart-wit te zeggen maar er is een dunne lijn), terwijl het ROAZ een pragmatische insteek heeft, die die objectieve data minder boeit, maar kijkt naar wat ze zien in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten is dan veel relevanter, dan wie er precies positief is
en wie niet.
Hebben we zelf in de hand. Maar willen we minder consumeren en meer betalen voor onze spulletjes die nu goedkoop in dat kutland gemaakt worden?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hmmmm.... Minder inkomsten door de crisis en hogere kosten door het massaal boycotten van China? Ik acht de kans zeer klein. Ik denk dat de kans groter is dat we juist goedkopere spullen gaan kopen, en dat deze ook nog eens goedkoper worden door de lage olieprijs en hierdoor goedkopere transportkosten.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hebben we zelf in de hand. Maar willen we minder consumeren en meer betalen voor onze spulletjes die nu goedkoop in dat kutland gemaakt worden?
Juist, als ze maar van goede kwaliteiten zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:35 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hmmmm.... Minder inkomsten door de crisis en hogere kosten door het massaal boycotten van China? Ik acht de kans zeer klein. Ik denk dat de kans groter is dat we juist goedkopere spullen gaan kopen, en dat deze ook nog eens goedkoper worden door de lage olieprijs en hierdoor goedkopere transportkosten.
Tegen wie heb je het?quote:Op donderdag 30 april 2020 22:37 schreef matthijst het volgende:
Nee Ab, opflikkeren met je nog 3-4 maanden.
Ik ben er ook bang voor ja. Gemiste kans wel,quote:Op donderdag 30 april 2020 22:35 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hmmmm.... Minder inkomsten door de crisis en hogere kosten door het massaal boycotten van China? Ik acht de kans zeer klein. Ik denk dat de kans groter is dat we juist goedkopere spullen gaan kopen, en dat deze ook nog eens goedkoper worden door de lage olieprijs en hierdoor goedkopere transportkosten.
Pfff loopt die weer paniek te zaaien?quote:Op donderdag 30 april 2020 22:37 schreef matthijst het volgende:
Hmmm. Kan jij een Ab bedenken die erop kick om zichzelf te profileren als een hyper-expert die het beter weet dat al zijn wetenschappelijke collegae, en zichzelf vervolgens opdringt aan allerlei talkshows die hem veel te veel podium geven?quote:Op donderdag 30 april 2020 22:40 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Ja, da's evident ...Maar welke Ab?
Nee,voor het geval het nodig zou zijn om wat voor reden dan ook.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
UIteraard, Echter, niet per se voor een virusuitbraak, toch? Zouden er werkelijk veel mensen zijn die daar echt rekening mee hebben gehouden? Ik vind het nog steeds een tameiljk onwerkelijke situatie, eigenlijk.
Ja dat is waar ook, maar pandemie kwam in verleden ook niet zo vaak voor. Dit is voor ons dat we eerste keer meemaken in ons leven. We zijn in een soort horror-film beland met zo veel narigheid en engheid. Terwijl kan alles gebeuren zoals we ook de films van zien.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee,voor het geval het nodig zou zijn om wat voor reden dan ook.
Maar had nooit gedacht dat het een virus zou zijn op deze schaal. Dat gebeurt alleen in films...
Dit is belangrijk voor veel mensen om mee te nemen vanaf nu en aan kinderen te leren.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:32 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ik hoop ergens nog op een medicijn/behandelmethode wat het binnenkort oplost.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is waar ook, maar pandemie kwam in verleden ook niet zo vaak voor. Dit is voor ons dat we eerste keer meemaken in ons leven. We zijn in een soort horror-film beland met zo veel narigheid en engheid. Terwijl kan alles gebeuren zoals we ook de films van zien.
Wat ik vreemd vind, is dat je enkel in Europa en de VS van besmetting bij kinderen hoort en niet zo zeer in Azie. De ziekte van Kawasaki dachten ze in Engeland...heb net zo'n idee dat het wat anders is.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop ergens nog op een medicijn/behandelmethode wat het binnenkort oplost.
Maar heb me wel mentaal ingesteld op geheel 2020 dit.
Naja, met COVID bezig zijn is de bron van mijn inkomsten en dagbesteding. Maar ben het wel zat intussen. Doe mij maar andere ziektebeelden!quote:Op donderdag 30 april 2020 23:04 schreef kol7680 het volgende:
Even een vraag voor het slapen gaan aan de lieve Fokkertjes.
Zijn jullie ook niet Corona moe? Qua media aandacht niet eens, maar gewoon het gehele gebeuren?
Zo van, eeey ik ben er veel minder mee mee bezig? Hier wel sinds deze week. Ben Corona kotsbeu. Jullie?
Nee, vind het uitermate boeiendquote:Op donderdag 30 april 2020 23:04 schreef kol7680 het volgende:
Even een vraag voor het slapen gaan aan de lieve Fokkertjes.
Zijn jullie ook niet Corona moe? Qua media aandacht niet eens, maar gewoon het gehele gebeuren?
Zo van, eeey ik ben er veel minder mee mee bezig? Hier wel sinds deze week. Ben Corona kotsbeu. Jullie?
Snap ik. Maar kijk sinds deze week ook niks meer van Journaals en dergelijke. Gewoon klaar met de overdreven media aandacht enz.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Naja, met COVID bezig zijn is de bron van mijn inkomsten en dagbesteding. Maar ben het wel zat intussen. Doe mij maar andere ziektebeelden!
Zou eens met een psych gaan praten. Is niet normaalquote:Op donderdag 30 april 2020 23:08 schreef edisney het volgende:
Ik wil eens peilen of ik hier meer mensen vind die mij herkennen. In mijn omgeving herkent niemand het.
Ik ben geen risicogroep, en toch ben ik doodsbang. Woon alleen, niemand om te verzorgen als ik ziek wordt, en een corona dood is niet echt een zachte dood. Ik begin me steeds meer af te zonderen, en irriteer me aan iedereen die zich niet aan de voorschriften houd. Verder werk ik in het onderwijs en wordt er straks van mij verwacht les te gaan geven. Onderzoeken kunnen 100x zeggen dat kinderen waarschijnlijk geen gevaar vormen, maar ik sta voor pubers en geloof niks van die onderzoeken. Ik word inmiddels echt gillend gek van mezelf.
Vanaf 4 mei mogen winkels weer open. Vanaf 11 mei de grotere (meer dan 800m2?) winkels.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat doet Duitsland helemaal niet. Die mondkapjes zijn een toegevoegde maatregel. Ook hier zijn kappers en dergelijk niet open. Alleen kleinere winkels mogen nu ook weer openen, mits ze zich houden aan de voorschriften: niet meer dan 1 klant per 10 vierkante meter, desinfecteren van wagentjes/mandjes, mondkapjes (klanten en personeel) en andere beschermende maatregelen voor het personeel. Plus nog steeds overal die 1.5 meter.
Stoor me meer aan die presentatrice met haar zwoele blik. Volgens mij is ze er continu mee bezig hoe ze eruit ziet.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:37 schreef matthijst het volgende:
Ik begrijp best dat je er gillend gek van wordt. Hoop dat je je kunt herpakken, anders is het toch misschien een idee om met een psych te gaan praten, want zo kan je ook niet door. Sterkte.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:08 schreef edisney het volgende:
Ik wil eens peilen of ik hier meer mensen vind die mij herkennen. In mijn omgeving herkent niemand het.
Ik ben geen risicogroep, en toch ben ik doodsbang. Woon alleen, niemand om te verzorgen als ik ziek wordt, en een corona dood is niet echt een zachte dood. Ik begin me steeds meer af te zonderen, en irriteer me aan iedereen die zich niet aan de voorschriften houd. Verder werk ik in het onderwijs en wordt er straks van mij verwacht les te gaan geven. Onderzoeken kunnen 100x zeggen dat kinderen waarschijnlijk geen gevaar vormen, maar ik sta voor pubers en geloof niks van die onderzoeken. Ik word inmiddels echt gillend gek van mezelf.
https://www.ad.nl/buitenl(...)endeels-op~a1a66e17/quote:Op donderdag 30 april 2020 23:15 schreef SOG het volgende:
[..]
Vanaf 4 mei mogen winkels weer open. Vanaf 11 mei de grotere (meer dan 800m2?) winkels.
Duitse bevolking krijgt geen mondkapjes...Ze maken die dingen zelf of gebruiken een sjaal ofzo.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:19 schreef SOG het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)endeels-op~a1a66e17/
Hier een bron iig.. we lopen weer eens flink achter... we kunnen voor kappers niet eens mondkapjes regelen terwijl de gehele duitse bevolking op het punt staat mondkapjes te krijgen
Ach ja, ik woon dicht bij de grens dus ik rock mn ffp2 ding hard ivm dat schijnveilige 1.5msta je in je appie met 6 bejaarden op 3m2
Daarom krijgen alle burgers mondkapjes uitgereikt, zo lichtte bondskanselier Merkel zojuist toe.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:22 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Duitse bevolking krijgt geen mondkapjes...Ze maken die dingen zelf of gebruiken een sjaal ofzo.
Ok,dat is dan nieuwe info. Van een user hier die in Duitsland woont begreep ik dat ze home made zouden zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:23 schreef SOG het volgende:
[..]
Daarom krijgen alle burgers mondkapjes uitgereikt, zo lichtte bondskanselier Merkel zojuist toe.
Geen idee of het gaat gebeuren maar merkel zegt dat ze het schaft
Mensen gaan hier ieder op hun eigen wijze mee om en dat zie ik ook terug in mijn eigen omgeving. Je kan niet zeggen dat de ene houding normaler, gezonder of beter is dan de andere. Dit virus beheerst het complete nieuws en de gesprekken tussen mensen onderling en ik vind het heel begrijpelijk dat het veel mensen teveel aan het worden is en het hen angst aanjaagt.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:08 schreef edisney het volgende:
Meld je ziek en zoek ondersteuning. Je angsten zijn niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:08 schreef edisney het volgende:
Het is niet gek dat je je onzeker voelt in deze rare en onvoorspelbare tijden hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:08 schreef edisney het volgende:
Bij mijn weten openen ze vooralsnog eerst de basisscholen. Dus als je op de middelbare les geeft hoef je nog nergens bang voor te zijn. Ze gaan de effecten van de schoolopening eerst bekijken.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Meld je ziek en zoek ondersteuning. Je angsten zijn niet meer dan logisch.
Nee, dat gaan ze niet. Op 12 mei wordt namelijk al besloten of de middelbare scholen open gaan, terwijl de basisscholen dan pas 2 dagen open zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:32 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Bij mijn weten openen ze vooralsnog eerst de basisscholen. Dus als je op de middelbare les geeft hoef je nog nergens bang voor te zijn. Ze gaan de effecten van de schoolopening eerst bekijken.
En de terrasjesquote:Op donderdag 30 april 2020 23:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, dat gaan ze niet. Op 12 mei wordt namelijk al besloten of de middelbare scholen open gaan, terwijl de basisscholen dan pas 2 dagen open zijn.
Weet je, ze kunnen allemaal mooi lullen over protocollen en maatregelen maar de praktijk is dat er op de werkvloer alleen een beetje voor de vorm aan gedaan wordt op veel plekken. En heel vaak dat niet eens.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:07 schreef miss_sly het volgende:
Net bij Jinek een kapper die vertelde over het protocol dat ze hebben opgesteld. O.a. Gebaseerd op de protocollen van kappers die met kankerpatiënten werken en dus al zeer veel ervaring hebben met hygiëne en afstand houden en voorzichtig zijn. Ik vond het erg goed klinken. Ik hoop dat dit snel kan leiden tot weer open gaan.
Er wordt besloten of.....Daar zit toch een stukje afweging in, volgens mijquote:Op donderdag 30 april 2020 23:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, dat gaan ze niet. Op 12 mei wordt namelijk al besloten of de middelbare scholen open gaan, terwijl de basisscholen dan pas 2 dagen open zijn.
Die afweging kan nooit zijn op basis van de gevolgen van de heropening van de basisscholen, want die zijn dan eenvoudigweg nog niet bekend.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:38 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Er wordt besloten of.....Daar zit toch een stukje afweging in, volgens mij
quote:IC-arts Gommers: we bereiden ons voor op volgende piek
Het aantal coronapatiënten op de intensive care daalt al ruim twee weken, maar dat betekent niet dat de werkdruk voor IC-artsen snel zal afnemen. Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care zei in Jinek dat men zich achter de schermen voorbereidt op een eventuele volgende piek. Er wordt onder meer aan een opschaling van bedden gewerkt.
"We weten niet hoe het verder ontwikkelt", zei Gommers. "Dat is de onzekerheid." De IC-arts houdt rekening met een nieuwe piek in bijvoorbeeld de winterperiode. Ook zou versoepeling van de coronamaatregelen eventueel tot een toename aan benodigde IC-bedden kunnen leiden.
Gommers hield een slag om de arm of de situatie van vóór de virusuitbraak ooit zal terugkeren. "Misschien moeten alle intensivisten en IC-verpleegkundigen eraan wennen dat we anders blijven werken."
https://www.telegraaf.nl/(...)names-intensive-carequote:
Rare toestand dan. Persoonlijk zou ik even wachten met opening van de middelbare. Kijken wat de gevolgen zijn..of er eventuele stijging plaatsvindt.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die afweging kan nooit zijn op basis van de gevolgen van de heropening van de basisscholen, want die zijn dan eenvoudigweg nog niet bekend.
Toevallig net gelezen. Dat gaat toch niet gebeuren, hij graaft zijn eigen graf.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:45 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen in de horeca: https://www.ad.nl/koken-e(...)-juni-open~ae0398f9/
Ik wel. Het zegt op z’n minst dat jij niet in staat was een kleine schok op te vangen. (Want de grote pijn wordt natuurlijk gewoon genomen door de overheid)quote:Op donderdag 30 april 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk hoort risico nemen bij ondernemen. Maar als jij al jaren wel goed genoeg boert met je ijssalon om te blijven voortbestaan, en je wordt nu omver geblazen door volledig onvoorziene omstandigheden, dan is dat meer dan zuur. En ik vind niet dat dat dan wil zeggen dat je bedrijf niet levensvatbaar was.
Gelezen ja, complete eikelquote:Op donderdag 30 april 2020 23:45 schreef trein2000 het volgende:
Uiteraard, maar de overheid neemt ook de grote klap voor zijn rekening. De ondernemer maar een klein deel.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kom op man, dit is toch niet onvoorzien. Onvoorzien is dat je 2 weken dicht moet omdat je dak lekt, niet dat je zaak maanden plat ligt.
Ik wel. Het zegt op z’n minst dat jij niet in staat was een kleine schok op te vangen. (Want de grote pijn wordt natuurlijk gewoon genomen door de overheid)quote:Op donderdag 30 april 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk hoort risico nemen bij ondernemen. Maar als jij al jaren wel goed genoeg boert met je ijssalon om te blijven voortbestaan, en je wordt nu omver geblazen door volledig onvoorziene omstandigheden, dan is dat meer dan zuur. En ik vind niet dat dat dan wil zeggen dat je bedrijf niet levensvatbaar was.
Ik kan weinig medeleven opbrengen voor de graaiende horecabaasjes met hun achterlijke prijzen en belabberde service.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat je risico moet relativeren.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:08 schreef edisney het volgende:
Misschien is die hele horecabranche wel ten dode opgeschreven en moeten ze een ander beroep kiezen. het is nog helemaal niet zeker dat er een vaccin komt of dat de maatregelen gaan veranderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Toevallig net gelezen. Dat gaat toch niet gebeuren, hij graaft zijn eigen graf.
Maar ik snap de frustratie wel. Er wordt ze geen enkel perspectief geboden, ze hebben geen idee waar ze aan toe zijn. Ik zie dit dan ook meer als een uiting van frustratie en een poging om druk te zetten dan als een daadwerkelijk dreigementquote:Op donderdag 30 april 2020 23:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik kan weinig medeleven opbrengen voor de graaiende horecabaasjes met hun achterlijke prijzen en belabberde service.
Dit blijven we niet tot in de eeuwigheid volhouden. Ooit komt de boel wel weer op gang.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Misschien is die hele horecabranche wel ten dode opgeschreven en moeten ze een ander beroep kiezen. het is nog helemaal niet zeker dat er een vaccin komt of dat de maatregelen gaan veranderen.
Meneer kan beter naar de toekomst kijken en iets anders gaan ondernemen
Je hebt gelezen dat er weer capaciteit is om wat meer mogelijk te maken, niet dat het niet nodig is.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb hier de afgelopen tijd al diverse keren gelezen dat er helemaal geen capaciteitsprobleem meer is in de zorg en dat de bezetting terug is op 'normaal' niveau. Dus dat is allemaal helemaal niet nodig.
Veel mensen kunnen gewoon niet fatsoenlijk met geld omgaan. Vaak genoeg gezien bij mensen waar er echt meer dan genoeg binnenkomt. Daar vliegt het er net zo hard of zelfs nog harder uit dan het binnenkomt.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de overheid neemt ook de grote klap voor zijn rekening. De ondernemer maar een klein deel.
[..]
Ik wel. Het zegt op z’n minst dat jij niet in staat was een kleine schok op te vangen. (Want de grote pijn wordt natuurlijk gewoon genomen door de overheid)
Mee eens. In elk geval een nieuw verdienmodel gaan zoeken binnen de nieuwe anderhalvemetersamenleving. Een beetje boos gaan zitten zijn op iets wat je toch niet kan veranderen helpt je bedrijf echt niet verder. Of je werknemers.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Misschien is die hele horecabranche wel ten dode opgeschreven en moeten ze een ander beroep kiezen. het is nog helemaal niet zeker dat er een vaccin komt of dat de maatregelen gaan veranderen.
Nouja nu is er een nog een hoop onduidelijkheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mee eens. In elk geval een nieuw verdienmodel gaan zoeken binnen de nieuwe anderhalvemetersamenleving. Een beetje boos gaan zitten zijn op iets wat je toch niet kan veranderen helpt je bedrijf echt niet verder. Of je werknemers.
Maar dan moet de overheid wel de kaders daarvoor uitzetten. En dat doen ze niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mee eens. In elk geval een nieuw verdienmodel gaan zoeken binnen de nieuwe anderhalvemetersamenleving. Een beetje boos gaan zitten zijn op iets wat je toch niet kan veranderen helpt je bedrijf echt niet verder. Of je werknemers.
Afhalen, thuisbezorgen, grote terrassen met voldoende ruimte etc is allemaal mogelijk, maar drukke cafe's zoals we die kennen kunnen beter opdoeken en iets anders verzinnenquote:Op donderdag 30 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar er zullen ook genoeg sectoren zijn waar je niet even creatief kunt ondernemen. Je kunt niet ineens het dubbele voor een drankje vragen en kroegen hebben toch een vergunning/bestemming? Dat kun je ook niet zomaar aanpassen. Blijft er weinig anders over dan gewoon toekijken en de 50 kroegen failliet laten gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja nu is er een nog een hoop onduidelijkheid.
Voor hetzelfde gemdt wordt wel alles open gegooid als het met de scholen goed gaat.
Is het een definitieve nee voor x aantal maanden dan weet je waar je aan toe bent en is het aanpassingen maken dmv creatief ondernemen of ten onder gaan.
Die nieuwe samenleving gaat er niet komen. Dat fabeltje hebben we 2 weken vol kunnen houden maar dat gaat hem gewoon niet worden. In de supermarkt heeft iedereen er compleet het schijt aan. Voor het nette gaan we nog net in de rij op anderhalve meter staan maar die 1.5 meter is een fabeltje.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zelfs al zouden maatregelen tot in den eeuwigheid van kracht blijven dan is er natuurlijk nog steeds een bestaansrecht voor horeca, alleen dan in een compleet andere vorm.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Prima tijdelijke oplossingen om de periode te overbruggen tot de zaak weer open kan inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:01 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Afhalen, thuisbezorgen, grote terrassen met voldoende ruimte etc is allemaal mogelijk, maar drukke cafe's zoals we die kennen kunnen beter opdoeken en iets anders verzinnen
Wiebes heeft er best duidelijk over gecommuniceerd. Maak met je branche of je bedrijf een plan hoe je gaat functioneren in de 1,5m economie. Al heb je met zo'n plan geen garantie dat je weer open kan, het is in elk geval een voorwaarde.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan moet de overheid wel de kaders daarvoor uitzetten. En dat doen ze niet.
Wat ben jij een vermoeiend ventje zeg. Ja hij moet een plan bedenken maar jij bent toch ook niet achterlijk..(nouja). Je kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe je 1,5 meter kan hanteren zonder dat het in de kosten gaat lopen. Ja creatief wezen, moet je gasten aan het plafond plakken. Lul aub niet zo dom.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wiebes heeft er best duidelijk over gecommuniceerd. Maak met je branche of je bedrijf een plan hoe je gaat functioneren in de 1,5m economie. Al heb je met zo'n plan geen garantie dat je weer open kan, het is in elk geval een voorwaarde.
En ik heb niet het idee dat deze kroegbaas al zo'n plan heeft. Jij?
Weet je waarom niet? Omdat het niet werkt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wiebes heeft er best duidelijk over gecommuniceerd. Maak met je branche of je bedrijf een plan hoe je gaat functioneren in de 1,5m economie. Al heb je met zo'n plan geen garantie dat je weer open kan, het is in elk geval een voorwaarde.
Hij is de ondernemer. Dat je je moet aanpassen aan veranderende omstandigheden hoort daarbij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:09 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Wat ben jij een vermoeiend ventje zeg. Ja hij moet een plan bedenken maar jij bent toch ook niet achterlijk..(nouja). Je kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe je 1,5 meter kan hanteren zonder dat het in de kosten gaat lopen. Ja creatief wezen, moet je gasten aan het plafond plakken. Lul aub niet zo dom.
Gaat het niet om. Wat is de waarde van zo’n plan als je vervolgens het deksel op de neus krijgt en ondanks je plan gewoon langer dicht moet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Klopt als er een vaccin, behandeling of het virus gewoon is uitgedoofd gaan we gewoon weer terug naar wat het altijd was. Daarom wordt ik zo moe van dat nieuwe normaal noem het gewoon het tijdelijke normaal ofzo. Maar goed het meer en deel hier zo weet gewoon niks van horeca af. Ik ken genoeg zaken die jarenlang ook in tijden van economische crisis dat ze gewoon goed levensvatbaar waren, Maar nu omdat de omzet door overheidsmaatregelen naar 0 of 10 procent is gegaan moeten ze maar failliet gaan. Dat vind ik echt onzin.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die nieuwe samenleving gaat er niet komen. Dat fabeltje hebben we 2 weken vol kunnen houden maar dat gaat hem gewoon niet worden. In de supermarkt heeft iedereen er compleet het schijt aan. Voor het nette gaan we nog net in de rij op anderhalve meter staan maar die 1.5 meter is een fabeltje.
Dat kunnen we wel continue blijven roepen maar het is een maatregel en geen nieuwe maatschappij.
U bent te succesvol meneer, u trekt te veel mensen. Wij sluiten u.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:01 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Afhalen, thuisbezorgen, grote terrassen met voldoende ruimte etc is allemaal mogelijk, maar drukke cafe's zoals we die kennen kunnen beter opdoeken en iets anders verzinnen
Uiteraard. Maar tot op zekere hoogte. Er zijn zaken die buiten het ondernemersrisco vallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hij is de ondernemer. Dat je je moet aanpassen aan veranderende omstandigheden hoort daarbij.
Maar dat gaat niet, omdat we te maken hebben met een virus waar we zo weinig van weten dat het zich slecht laat voorspellen. We kunnen slechts een inschatting maken, en de beste inschatting is dat het heropenen van de café's een onmiddellijke stijging van het aantal besmettingen, en dus ziekenhuisopnames, en dus doden gaat betekenen. En dat willen we niet, toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Wat is de waarde van zo’n plan als je vervolgens het deksel op de neus krijgt en ondanks je plan gewoon langer dicht moet.
Als je een enkel idee hebt binnen welke kaders je plan moet vallen. Op welke termijn je iets hebt aan zo’n plan. De overheid moet duidelijkheid verschaffen. En snel.
Sommige users willen de politie van india, de papieren van frankrijk en de deurlassers uit china hier hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:12 schreef Anton91 het volgende:
Iedereen die straks failliet gaat heeft het gewoon aan zichzelf te dankenHadden ze maar moeten aanpassen
Dit is een beetje het idee wat sommige users hebben volgens mij.
Neuh, dit zijn natuurlijk extreme omstandigheden. Maar deze vent heeft niet eens zin om er ook maar naar te kijken hoe hij zich aan kan passen. Terwijl hij juist als grootbezitter daar een stuk meer de mogelijkheid toe zou moeten bezitten dan de sappelende kroegbaas die één kroegje heeft dat net een jaar open is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:12 schreef Anton91 het volgende:
Iedereen die straks failliet gaat heeft het gewoon aan zichzelf te dankenHadden ze maar moeten aanpassen
Nee dat willen we niet. MAAR ZEG DAT DAN. Ga mensen dan niet een worst voorhouden met een plan. Neem dan gewoon de pijn als overheid en zeg. Je bent tot 1 september dicht. In plaats van die vaagheid elke keer. (En geef de steun die daar bij hoort)quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar dat gaat niet, omdat we te maken hebben met een virus waar we zo weinig van weten dat het zich slecht laat voorspellen. We kunnen slechts een inschatting maken, en de beste inschatting is dat het heropenen van de café's een onmiddellijke stijging van het aantal besmettingen, en dus ziekenhuisopnames, en dus doden gaat betekenen. En dat willen we niet, toch?
Wat we ook niet willen is dat de economie naar de covid gaat en mensen zonder inkomen komen te zitten. Dat levert ook slachtoffers op en meer schade dan het virus ooit zou kunnen aandoen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar dat gaat niet, omdat we te maken hebben met een virus waar we zo weinig van weten dat het zich slecht laat voorspellen. We kunnen slechts een inschatting maken, en de beste inschatting is dat het heropenen van de café's een onmiddellijke stijging van het aantal besmettingen, en dus ziekenhuisopnames, en dus doden gaat betekenen. En dat willen we niet, toch?
Maar zelfs met zo'n datum moet er wel een oplossing komen. Want als je gegarandeert tot 1 september gesloten moet zijn kun je van te voren wel al weten dat je het misschien niet gaat redden. Het is een ontzettend lange tijd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat willen we niet. MAAR ZEG DAT DAN. Ga mensen dan niet een worst voorhouden met een plan. Neem dan gewoon de pijn als overheid en zeg. Je bent tot 1 september dicht. In plaats van die vaagheid elke keer. (En geef de steun die daar bij hoort)
Dat is het probleem, niet de beslissing zelf. Maar de vaagheid.
Het moet heel snel een afweging gaan worden wat meer waard is, een compleet disfunctionele samenleving waar we decennia voor nodig zullen hebben om die überhaupt op het zelfde niveau te brengen als 2019 of, zoals het er nu naar uitziet, een flink aantal extra doden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit. Wel roepen dat we solidair moeten zijn in deze tijd, maar dat geldt blijkbaar niet richting ondernemers en de economie. Selectieve solidariteit is dat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:12 schreef Anton91 het volgende:
Wat is volgens jou de reden dat Rutte telkens een week of drie vooruitschuift, in plaats van voor de komende maanden duidelijk te maken hoe het eruit ziet?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat willen we niet. MAAR ZEG DAT DAN. Ga mensen dan niet een worst voorhouden met een plan. Neem dan gewoon de pijn als overheid en zeg. Je bent tot 1 september dicht. In plaats van die vaagheid elke keer. (En geef de steun die daar bij hoort)
Het is inderdaad een grote vage bende. Net al toen Rutte zei dat 20 mei geen harde datum was maar ervoor nog gekeken gaat worden of er eerder zaken kunnen worden versoepeld. Nou sinds dat moment daalt het elke dag. Maar we kruipen steeds weer dichter tot de volgende persconferentie op 13 mei. Dat was dus ook weer een grote leugen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dan weten die lui iig dat ze het niet op korte termijn hoeven te verwachten. Enige onzekerheid blijft er natuurlijk bij horen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar zelfs met zo'n datum moet er wel een oplossing komen. Want als je gegarandeert tot 1 september gesloten moet zijn kun je van te voren wel al weten dat je het misschien niet gaat redden. Het is een ontzettend lange tijd.
Angst.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de reden dat Rutte telkens een week of drie vooruitschuift, in plaats van voor de komende maanden duidelijk te maken hoe het eruit ziet?
Zoals rutte naar alles en iedereen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit dat zijn moeder zelf ook corona heeft zal ook niet meehelpen. Dat zal de onderbuikgevoelens misschien ook wel beinvloeden.quote:
Die heeft geen corona?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het feit dat zijn moeder zelf ook corona heeft zal ook niet meehelpen. Dat zal de onderbuikgevoelens misschien ook wel beinvloeden.
Of zou hij geen kristallen bol hebben waarin hij kan zien hoe de situatie er over 6 maanden uit ziet?quote:
My bad, het verpleeghuis van de moeder van Rutte.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |