abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192882230
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:03 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mooi zo! Ik las ook in andere ziekenhuizen in Brabant lichte stijgingen in opnames.... en daalt niet snel genoeg.
Stijging wat betreft mensen met corona-achtige verschijnselen. Niet of nog niet allemaal getest. Althans, dat was vanmorgen en gisteren de berichtgeving. Al wel 5 dagen lang stijging weer.

Cijfers van het ROAZ wijken dan ook sterk af van die van de RIVM.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192882240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Helemaal voor. Weg van het wereldtoneel met dat kutland. De jure communistisch, maar de facto een hyperkapitalistische surveillance dystopie.
Over welk land heb je het, Nederland? :P

Appje zo gepiept, en met camera's op het dak door Rotterdam cruisen, bonnenmachine, 1.5m treinen.

Schulden wegschuiven is altijd het makkelijkst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 30-04-2020 22:18:14 ]
  donderdag 30 april 2020 @ 22:14:36 #203
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192882253
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:12 schreef Salina het volgende:

[..]

Stijging wat betreft mensen met corona-achtige verschijnselen. Niet of nog niet allemaal getest. Althans, dat was vanmorgen en gisteren de berichtgeving. Al wel 5 dagen lang stijging weer.

Cijfers van het ROAZ wijken dan ook sterk af van die van de RIVM.
Dus het RIVM loopt dus achter dan bij de cijfers van het ROAZ?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192882413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:14 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dus het RIVM loopt dus achter dan bij de cijfers van het ROAZ?
Volgens mij niet. ROAZ rekent mensen die niet of nog niet zijn getest maar wel Corona-achtige verschijnselen ("verdachte" Coronapatiënten) hebben mee; RIVM niet.

Berichtgeving is al drie dagen achter elkaar in deze trend (toename "verdachte" gevallen) in de BN De Stem (eigendom van AD/onderdeel AD-conglomeraat, net als BD, ED geloof ik).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:26:01 #205
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192882434
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:24 schreef Salina het volgende:

[..]

Volgens mij niet. ROAZ rekent mensen die niet of nog niet zijn getest maar wel Corona-achtige verschijnselen ("verdachte" Coronapatiënten) hebben mee; RIVM niet.
Ok, dat is op zich wel verrassend, maar RIVM heeft heel rekenmethode dan het ROAZ, Waarom zouden ze ook samenwerken in deze crisistijd?
pi_192882469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ok, dat is op zich wel verrassend, maar RIVM heeft heel rekenmethode dan het ROAZ, Waarom zouden ze ook samenwerken in deze crisistijd?
Waarschijnlijk omdat het RIVM een wetenschappelijk instituut is, die gericht is op het verzamelen van objectieve data, zonder discussiegevallen (wanneer is iemand met negatieve test wel COVID-19 en wanneer niet, dat is niet altijd zwart-wit te zeggen maar er is een dunne lijn), terwijl het ROAZ een pragmatische insteek heeft, die die objectieve data minder boeit, maar kijkt naar wat ze zien in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten is dan veel relevanter, dan wie er precies positief is en wie niet.
pi_192882494
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:27 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het RIVM een wetenschappelijk instituut is, die gericht is op het verzamelen van objectieve data, zonder discussiegevallen (wanneer is iemand met negatieve test wel COVID-19 en wanneer niet, dat is niet altijd zwart-wit te zeggen maar er is een dunne lijn), terwijl het ROAZ een pragmatische insteek heeft, die die objectieve data minder boeit, maar kijkt naar wat ze zien in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten is dan veel relevanter, dan wie er precies positief is en wie niet.
Dit denk ik. ;)
Hoef ik niet meer te antwoorden. RIVM bekijkt het neem ik aan wat wetenschappelijker, terwijl regionaal de vraag meer is: wat komt er op ons af en wat kunnen we verwachten (onafhankelijk van wie wel/niet getest is en wie wel/niet positief getest is).

Dat doen ze ook met het oog op eventueel afschalen van de Corona-zorg (personeel) en opschalen van de reguliere zorg.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:32:08 #208
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192882549
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:27 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het RIVM een wetenschappelijk instituut is, die gericht is op het verzamelen van objectieve data, zonder discussiegevallen (wanneer is iemand met negatieve test wel COVID-19 en wanneer niet, dat is niet altijd zwart-wit te zeggen maar er is een dunne lijn), terwijl het ROAZ een pragmatische insteek heeft, die die objectieve data minder boeit, maar kijkt naar wat ze zien in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten is dan veel relevanter, dan wie er precies positief is
en wie niet.
Ja dat is ook zo. Maar in de cijfers zie ook wel verschillen per dag als het RIVM tegen 14.00 uur update geeft over corona-cijfers. In de opnamecijfers van de laatste dagen zijn wel in stijging ten opzichte lager dan vorige week. Dus vandaag ongeveer zijn er 84 patiënten gemeld bij het RIVM dat ze in heel Nederland verspreid opgenomen zijn (of geweest zijn). Maar dat zegt nu niet zo veel, maar er zijn ook vele effecten van paasweekend of straks van koningsdag die later ook in het cijfers komen vermelden.
pi_192882565
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Hopelijk gaan er eens zware sancties volgen tegen dat kutland.
Hebben we zelf in de hand. Maar willen we minder consumeren en meer betalen voor onze spulletjes die nu goedkoop in dat kutland gemaakt worden?
pi_192882608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hebben we zelf in de hand. Maar willen we minder consumeren en meer betalen voor onze spulletjes die nu goedkoop in dat kutland gemaakt worden?
Hmmmm.... Minder inkomsten door de crisis en hogere kosten door het massaal boycotten van China? Ik acht de kans zeer klein. Ik denk dat de kans groter is dat we juist goedkopere spullen gaan kopen, en dat deze ook nog eens goedkoper worden door de lage olieprijs en hierdoor goedkopere transportkosten.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:36:08 #211
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192882622
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:35 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Hmmmm.... Minder inkomsten door de crisis en hogere kosten door het massaal boycotten van China? Ik acht de kans zeer klein. Ik denk dat de kans groter is dat we juist goedkopere spullen gaan kopen, en dat deze ook nog eens goedkoper worden door de lage olieprijs en hierdoor goedkopere transportkosten.
Juist, als ze maar van goede kwaliteiten zijn.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:37:39 #212
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192882652
Nee Ab, opflikkeren met je nog 3-4 maanden.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192882681
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:37 schreef matthijst het volgende:
Tegen wie heb je het?
pi_192882684
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:39 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het?
Tegen Ab, denk ik.
pi_192882703
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:35 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor ja. Gemiste kans wel,

Eigenlijk zouden we dit al reset moeten zijn. Ook voor de zorg, is jarenlang veel te veel op bezuinigd. Maar ondanks dat blijft VVD stijgen in de peilingen, dus daar zal wel weinig verandering in komen vrees ik.
pi_192882714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:39 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Tegen Ab, denk ik.
Ja, da's evident ...Maar welke Ab?
pi_192882725
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:37 schreef matthijst het volgende:
Pfff loopt die weer paniek te zaaien?
  donderdag 30 april 2020 @ 22:42:02 #218
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192882733
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:39 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het?
Verkeerde topic :@
Was weer aan 't rellen op npo1
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192882734
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:40 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ja, da's evident ...Maar welke Ab?
Hmmm. Kan jij een Ab bedenken die erop kick om zichzelf te profileren als een hyper-expert die het beter weet dat al zijn wetenschappelijke collegae, en zichzelf vervolgens opdringt aan allerlei talkshows die hem veel te veel podium geven?

Ik ga er even op broeden!

Edit: Ik denk na lang wikken en wegen toch dat het over Albertus Dominicus Marcellinus Erasmus Osterhaus gaat.
pi_192882788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

UIteraard, Echter, niet per se voor een virusuitbraak, toch? Zouden er werkelijk veel mensen zijn die daar echt rekening mee hebben gehouden? Ik vind het nog steeds een tameiljk onwerkelijke situatie, eigenlijk.
Nee,voor het geval het nodig zou zijn om wat voor reden dan ook.
Maar had nooit gedacht dat het een virus zou zijn op deze schaal. Dat gebeurt alleen in films...
  donderdag 30 april 2020 @ 22:49:54 #221
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192882847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nee,voor het geval het nodig zou zijn om wat voor reden dan ook.
Maar had nooit gedacht dat het een virus zou zijn op deze schaal. Dat gebeurt alleen in films...
Ja dat is waar ook, maar pandemie kwam in verleden ook niet zo vaak voor. Dit is voor ons dat we eerste keer meemaken in ons leven. We zijn in een soort horror-film beland met zo veel narigheid en engheid. Terwijl kan alles gebeuren zoals we ook de films van zien.
pi_192882860
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:32 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Ben opgevoed door ouders die tieners waren in Wo2 en het ternauwernood hebben overleefd.
Dus ja, ik heb spaarcenten om te overleven, zo ben ik opgevoed. Kan er niets aan doen, dat is wat ik van mijn ouders heb meegekregen. Maakt niet uit of het een virus is of een oorlog, zorg gewoon dat je voorbereid bent. Maakt niet uit wat er gebeurd, wees er op voorbereid dat alles kan veranderen. Zoals het nu doet. En wie weet waar het eindigt, ik niet, maar ik zorg wel voor mezelf.
Dit is belangrijk voor veel mensen om mee te nemen vanaf nu en aan kinderen te leren.
Zou algemene opvoeding moeten zijn in de trant van eerst je rekeningen betalen, maar goed.
Altijd goed om een buffer te hebben of er naar te streven.
pi_192882895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:49 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is waar ook, maar pandemie kwam in verleden ook niet zo vaak voor. Dit is voor ons dat we eerste keer meemaken in ons leven. We zijn in een soort horror-film beland met zo veel narigheid en engheid. Terwijl kan alles gebeuren zoals we ook de films van zien.
Ik hoop ergens nog op een medicijn/behandelmethode wat het binnenkort oplost.
Maar heb me wel mentaal ingesteld op geheel 2020 dit.
pi_192882987
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik hoop ergens nog op een medicijn/behandelmethode wat het binnenkort oplost.
Maar heb me wel mentaal ingesteld op geheel 2020 dit.
Wat ik vreemd vind, is dat je enkel in Europa en de VS van besmetting bij kinderen hoort en niet zo zeer in Azie. De ziekte van Kawasaki dachten ze in Engeland...heb net zo'n idee dat het wat anders is.
pi_192883110
Even een vraag voor het slapen gaan aan de lieve Fokkertjes.

Zijn jullie ook niet Corona moe? Qua media aandacht niet eens, maar gewoon het gehele gebeuren?

Zo van, eeey ik ben er veel minder mee mee bezig? Hier wel sinds deze week. Ben Corona kotsbeu. Jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')