abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192879033
Ben ik de enige die Sijbesma maar een ontzettend vervelende kerel vind?
pi_192879277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:12 schreef Vault-Boy het volgende:
Als er niet per direct wordt ingegrepen door het kabinet, moet twee derde van de horecazaken per 1 juli stoppen, vreest Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De brancheorganisatie gaat vanmiddag in gesprek met staatssecretaris van Economische Zaken Mona Keijzer over een noodplan.

KHN roept de overheid op om aanvullend op het huidige noodpakket met nieuwe steunmaatregelen te komen. Ook wil de branche praten over mogelijkheden om de zaken snel weer te kunnen openen 'om de horeca in staat te stellen nog iets van de 1,5-metereconomie te maken'.

Uit recent onderzoek van KHN naar de gevolgen van de verplichte 'coronasluiting' onder bijna 5000 horecaondernemers blijkt volgens de brancheorganisatie dat een kwart het nog maximaal tot eind april denkt uit te kunnen houden, terwijl een derde ervan uitgaat nog maximaal twee tot drie maanden door te kunnen.

Daarom moeten ze ook gewoon open kunnen maar dan met strengere maatregelen. Als ze nog langer dicht moeten blijven gaan er echt veel zaken kapot. Snap dat het allemaal kut is ook met die 1,5 meter maatregel, maar zo gaat heel de horeca kapot als ze nog maanden dicht zouden moeten blijven.
Zonde dat het die kant op gaat; onnodig ook. Het was sowieso een economische crisis geworden, maar met dit rekken en rekken (terwijl de IC bijna terug is op originele capaciteit van voor Corona) maken ze de economische crisis wel veel groter dan het anders was geweest. Dan heb ik het niet eens enkel over de horeca. Heb te doen met al die ondernemers die hierdoor failliet gaat, hoop dat er zoveel mogelijk nog gered kunnen worden met opening van bepaalde sectoren, met wat aangepaste maatregelen. Dit kan zo niet langer.
pi_192879298
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben ik de enige die Sijbesma maar een ontzettend vervelende kerel vind?
ik heb bij Sijbesma steeds het idee dat hij overal laconiek over is,omdat hij continue een soort grijns op zijn gezicht heeft.
pi_192879318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:25 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dan hebben wij naar een andere deskundigenbriefing zitten kijken.
[..]

Ja, natuurlijk heb ik daar een idee van. Heb in de buurt gewerkt en zag vanuit het raam de files staan, maar ik doelde meer op jouw voorspellingen over de Duitse cijfers:
[..]

Ja, gewoon open met oude bezoekersaantallen gaat nu niet. Wij weten ook niet wat in het plan staat dat nu bij de veiligheidsregio's ligt.

Mijn plan x personen toelaten. Van tevoren online reserveren voor bijvoorbeeld ¤ 15,- p.p. Deze ¤ 15,- kun je dan besteden bij iedere winkel. Zo kan je de bezoekersstroom beheersen en voorkom je dat er mensen komen die niks uitgeven.
Ik heb hier al eerder gewaarschuwd voor morgen.
Dan komen die Duitser weer massaal naar Nederland. Ook het hele weekend.
Waarom omdat de winkels morgen gesloten zijn in Duitsland. En die Duitser nemen een lang weekend.
Ze kunnen het outlet en de winkels daarbinnen wel 1.5 meter proof inrichten maar buiten hoopt het zich op om dat ze zo massaal komen.
pi_192879402
Ik voorspel als het viertal vanavond bij Jinek niet heel negatief gaat doen, veel mensen nog meer de regels laten vieren.
pi_192879458
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:59 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik voorspel als het viertal vanavond bij Jinek niet heel negatief gaat doen, veel mensen nog meer de regels laten vieren.
Laten we het hopen
pi_192879709
Ik heb een tijdje het nieuws niet al te actief gevolgd. Het is allemaal meer van hetzelfde.
Maar als ik het goed begrijp is er over 2 á 3 weken weer een belangrijk meetmoment omdat we dan de eerste gevolgen van deze gedeeltelijke heropeningen en dergelijke gaan zien.
  donderdag 30 april 2020 @ 20:13:51 #108
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192879828
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:59 schreef F.Sinatra het volgende:
Zijn er nog veel mensen die naar dat soort programma’s kijken? Na zo vaak dezelfde tafelgasten gezien te hebben ben ik afgehaakt. Het helpt ook niet dat ik Jinek niet sympathiek e vind
Where law ends, tyrrany begins.
pi_192879950
quote:
19s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:13 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zijn er nog veel mensen die naar dat soort programma’s kijken? Na zo vaak dezelfde tafelgasten gezien te hebben ben ik afgehaakt. Het helpt ook niet dat ik Jinek niet sympathiek e vind
Ik kijk niet, maar zag wel de gasten voorbij komen.

Altijd hetzelfde riedeltje toen ik nog wel keek.
En Jinek :X

Maar volgens mij prima kijkcijfers verder?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 20:18:20 ]
pi_192880019
IC baas zegt nu ook; drukke paasweekend nog geen effect op IC bezetting. Laat het een kantelpunt zijn ^O^
pi_192880128
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 30 april 2020 @ 20:27:28 #112
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192880150
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:20 schreef F.Sinatra het volgende:
IC baas zegt nu ook; drukke paasweekend nog geen effect op IC bezetting. Laat het een kantelpunt zijn ^O^
Dat kan nog komen, maar die cijfers zijn van voor de paasweekend toch?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192880192
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Za het volgende:

[..]

Uit zichzelf:

[ afbeelding ]

Lockdown 23 maart.

Zeg mij hoe welke lockdown maatregel dan ook dit heeft kunnen bewerkstelligen binnen 10 dagen.
1=> Australie is een eiland

2=> Wat is de grootte van Australie?

3=> Wat is de bevolkingsdichtheid van Australie?

4=>https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_Island

Quarantine centre
During the 2020 COVID-19 outbreak the government opened parts of the Immigration Reception and Processing Centre to be used as a quarantine facility to accommodate Australian citizens who had been in Wuhan, the point of origin of the coronavirus pandemic.[44] The evacuees arrived on February 3

Die werden dus buiten het grondgebied gehouden. Vakkundig in de kiem gesmoord dus.

Hoe ging dat in Europa en de VS, terwijl men nog niet alles wist over het virus...?
pi_192880199
https://edition.cnn.com/2(...)test-trnd/index.html :D :D

In Georgia hoef je geen rij-examen meer te doen om rijbewijs te krijgen :') :')
pi_192880205
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Je mag ook wel eens blij zijn met goed nieuws. :')
  donderdag 30 april 2020 @ 20:31:31 #116
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192880224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:30 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Je mag ook wel eens blij zijn met goed nieuws. :')
Ja dan ben ik ook, maar aan de cijfers van ziekenhuisopnames zie ik dat ze weer licht gaan stijgen, vooral in Brabant.
pi_192880225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Welke cijfers? Er is zijn geen cijfers van voor het weekend. Cijfers zijn actueel. Je weet nooit precies vanaf welke datum de mensen besmet zijn.
  donderdag 30 april 2020 @ 20:35:33 #118
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192880308
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:30 schreef RipCity het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)test-trnd/index.html :D :D

In Georgia hoef je geen rij-examen meer te doen om rijbewijs te krijgen :') :')
Wie weet gaat Nederland hier ook wel naartoe in de anderhalvemetersamenleving.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 20:42:36 #119
5428 crew  miss_sly
pi_192880462
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Je noemt het zelf het voorzichtige kamp. Ik niet.
Ik als ondernemer word hier 3x daags voor jankerd uitgemaakt. /care
Waar ben je dan? Heb je dan ook mijn back? :D

Dan ga ik nu naar de supermarkt en laat ik jullie weten of we over 2 weken een piek kunnen verwachten.
Ik zeg dat ik twee kampen zie, en het jammer vind dat er zo weinig nuance is. Ik zit in geen van beide kampen.

Ik zie om me heen echt wel voldoende hoe rot het is voor ondernemers, en ja, wat mij betreft 'heb ik hun back'. Ik heb geen idee waarom jij denkt dat ik de jouwe niet heb, eigenlijk. Maar goed, als jij dat zo ervaart, kan ik er weinig aan doen.

Ik heb volgens mij bitter weinig paniekzaaiende posts gemaakt over supermarkten en drukke plekken, en ik zal ook de laatste zijn die vindt dat je niet naar de supermarkt kunt of zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192880490
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik kijk niet, maar zag wel de gasten voorbij komen.

Altijd hetzelfde riedeltje toen ik nog wel keek.
En Jinek :X

Maar volgens mij prima kijkcijfers verder?
Ze zullen het wel weer hebben over de mondkapjes die volgens hun niet werken.

Nu excellente video van Dr John Campbell waarin hij duidelijk uiteenzet waarom het wel nuttig is om een mondkapje te dragen.

Een grote fout die ze hier in Nederland ook maken is dat ze geïnfecteerde mensen niet volgen.
Die lopen vrij rond het virus te verspreiden.
Hoe is het anders mogelijk dat er elke dag nog 500 of meer positief getest worden. Let wel wie word er getest.
Juist hoofdzakelijk in de gezondheidszorg. Ziekenhuizen en verzorgingstehuizen.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 20:48:00 #121
5428 crew  miss_sly
pi_192880584
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 17:17 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ben ook niet van het voorzichtige kamp en heb inderdaad wel eens angstig of angsthaas gezegd geloof ik. Maar dat was alleen tegen hooibaal/boerhagenees, daar komt echt niks anders uit dan alles op slot houden of eerst maanden onderzoek doen alvorens we een minimaal stapje richting wat meer vrijheden kunnen doen.

Als hooibaal dingen voor zijn voeten geworpen krijgt die het tegendeel bewijzen van wat hij zei geeft hij niet thuis. Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van de week dat 60% op de IC onder de 60 (of 65) is en NickSanders hem bevroeg.

Of net als ik dat ik vroeg naar zijn keihard handhaven + boetes op regelovertreders en als mensen de leerplicht niet opvolgen door hun kinderen thuis te houden is het opeens ok.
Fijn dat je het dan beperkte tot die twee mensen, maar dan nog. Wat als deze mensen bang zijn? Mag dat? Zal ze voor angsthaas uitmaken echt verschil maken, behalve dat er een negatieve toonzetting komt in het topic die almaar meer gaat overheersen?

Ik vind van beide zeiden die negatieve insteek zo contra-productiel.

En dan zal ik wel heel naief en idealistisch zijn, zeker hier op Fok, maar ik zou het zo prettig vinden als men op een respectvolle manier met elkaar kan communiceren, ook al is men het met elkaar oneens.
pi_192880598
Wie had het ook alweer over veeteelt en corona?

https://www.ad.nl/dossier(...)utm_campaign=stdc_ad
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 20:52:18 #123
5428 crew  miss_sly
pi_192880659
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik neem het op voor beide kanten, want beide kampen hebben users die nogal tunnelvisie hebben en de noodzaak voelen om persoonlijk te worden. Dat jij dat niet ziet/wil zien wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Haalt niet weg dat ik een eigen mening heb nee, maar die hebben we allemaal. Persoonlijk roep ik ook niet dat ik jou voornamelijk voorzichtig zie posten; dat is gewoon een belediging namelijk; ik zeg dan eigenlijk dat je mening niet telt en er minder toe doet (ik zou hem in ieder geval belachelijk maken). Jammer dat jij wel die noodzaak voelt. En dat van iemand die zogenaamd klaagt over ''de twee kampen''. Weinig nuance, jammer.
Laten we het er maar op houden dat wij het oneens zijn.

Kennelijk moet je hier keihard ingaan tegen mensen die alles op slot willen houden. Als je dat niet doet, ben je voorzichtig. Ik vind dat echt heel bijzonder, en ik zie mezelf niet als voorzichtig. Kennelijk kunnen we allemaal toch anders overkomen dan we zelf denken.
pi_192880691
https://www.ad.nl/binnenl(...)eehouderij~a21d0df6/

Ze gaan onderzoek doen. Lijkt me meer dan terecht!
Go hard or go home
pi_192880712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:48 schreef RipCity het volgende:

Ah, net over het hoofd gezien.
Waren echt een paar users die het aantoonden met kaartjes en alles.
Werden weggelachen maar ze hebben echt een punt, denk ik.
Go hard or go home
pi_192880826
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:53 schreef Noek het volgende:

Ja, toch wel zorgelijk.

Toch weer die schijtboeren met hun stikstof.
Weg met die overproductie voor het buitenland.

Produceren wat we hier nodig hebben, en niet hier de heleboel vergallen voor het buitenland.

Wat betreft de horeca discussie snap ik niet waarom alles over één kam geschoren wordt. Restaurant kan toch veel makkelijker open dan café?
pi_192880859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:48 schreef RipCity het volgende:

Ja hoi.

Goed dat ze hierin gaan duiken, mijn moeder heeft COPD en haar longarts vertelt al jaren over het verband wat hieronder ligt.
pi_192880911
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:59 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ja hoi.

Goed dat ze hierin gaan duiken, mijn moeder heeft COPD en haar longarts vertelt al jaren over het verband wat hieronder ligt.
Mijn moeder woonde naast een varkensboer, kreeg een fikse griep en eindigde met een longonsteking op de IC 7 jaren geleden. Is nu dus een risicogroep want haar longen zijn permanent beschadigd.
Go hard or go home
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 21:03:33 #129
5428 crew  miss_sly
pi_192880934
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:36 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Heb een jongeman gekend die in het betonstorten zat als ZZP er. 3 dagen in de week 16 uur aan één stuk werken, dik 6k per maand. En alles was elke maand op, want de rest van de week lekker in de kroeg met z'n maten |:( Ga er maar van uit dat een hoop mensen zo leven, geld moet rollen.
En nooit denken aan de toekomst want het leven is toch prima? Yep, totdat er opeens een virus opduikt en de halve wereld plat ligt. Weet niet hoe het nu met hem gaat trouwens.
Geen buffer hebben is nooit heel slim, maar hoeveel mensen hebben er ooit aan gedacht dat ze een buffer nodig zouden hebben voor een tijd als dit, waarin een virus rondwaart? Dat is toch alleen maar iets voor rampenfilms? Of had jij werkelijk een spaarcentje voor het geval een virus uit zou breken?
pi_192880937
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:53 schreef Noek het volgende:

Maar meer luchtvervuiling dus ipv vpor enkel omgevibg veehouderijen.
  donderdag 30 april 2020 @ 21:04:55 #131
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192880959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Geen buffer hebben is nooit heel slim, maar hoeveel mensen hebben er ooit aan gedacht dat ze een buffer nodig zouden hebben voor een tijd als dit, waarin een virus rondwaart? Dat is toch alleen maar iets voor rampenfilms? Of had jij werkelijk een spaarcentje voor het geval een virus uit zou breken?
Zeker dat ze te veel hebben uitgegeven en nog nooit van te voren gespaard of een buffer opgeslagen is heel dom! En je moet ook altijd buffer en genoeg geld op bankrekening hebben om het crisis over te leven.
pi_192880966
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat wij het oneens zijn.

Kennelijk moet je hier keihard ingaan tegen mensen die alles op slot willen houden. Als je dat niet doet, ben je voorzichtig. Ik vind dat echt heel bijzonder, en ik zie mezelf niet als voorzichtig. Kennelijk kunnen we allemaal toch anders overkomen dan we zelf denken.
Ik zeg dan ook nergens dat jij voorzichtig bent; ik lees wel degelijk nuance in je posts (en zelfs als je enkel voorzichtig post...is dat niet een slecht iets - ik haal het er alleen niet bij omdat ik dat beledigend vind; ik weet dat meningen nooit zwart/wit zijn). Het enige wat ik post is dat ik het jammer vind dat juist de persoon die de twee ''kanten'' erbij haalde zelf de noodzaak voelde om mijn mening weg te zetten als eentje die ''voorzichtige'' mensen aanvalt. Dat vind ik jammer, that's it.

En ja, verder agree to disagree.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 21:08:41 ]
pi_192880971
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:02 schreef hooibaal het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-als-anderen.html

Maar gooi vooral de scholen en de voetbalverenigingen weer open hoor.
Drostens Nederlandse collega Marion Koopmans, hoogleraar en hoofd virologie aan het Erasmus MC, vindt twee zaken opvallend aan Drostens studie. "Er zitten maar heel weinig kinderen tussen alle in Berlijn positief geteste personen", zei ze in het NOS Radio 1 Journaal. "Maar bij de kinderen die covid hebben, vind je een vergelijkbare hoeveelheid virus als bij anderen."

Dat zegt volgens Koopmans niet alles over besmettelijkheid. "Om iemand te besmetten heb je ook symptomen nodig", zegt ze. "Alles bij elkaar lijken kinderen toch echt minder bij te dragen aan de verspreiding van het virus."

En dan dit uit hetzelfde artikel:
Een studie in het Italiaanse dorp Vó waarbij 80 procent van de bevolking twee keer getest werd en twee weken gevolgd, liet zien dat de helft van de bevolking besmet was zonder ziektesymptomen. Die groep had evenveel virusdeeltjes bij zich als mensen met covid die wel ziekteverschijnselen hadden.

Spreekt elkaar weer lekker tegen.
pi_192881042
quote:

[..]

Ik probeer het wel, na een paar jaar van aan de grond zitten kan je wel met geld omgaan.
In principe maakte het me veel minimalistischer en tevreden met weinig.
Besloten om altijd een jaar vaste lasten als buffer aan te houden en die kosten op max 50% van me inkomen te houden met als streven naar 30%

Geld gaat nog steeds best hard soms en levenservaringen zijn wel belangrijk.
Maar het zou wel een goed streven zijn voor mensen.
Nibud adviseerde ook altijd gewoon een 5k buffer dacht ik.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 21:10:19 #135
5428 crew  miss_sly
pi_192881061
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook nergens dat jij voorzichtig bent; ik lees wel degelijk nuance in je posts (en zelfs als je enkel voorzichtig post...is dat niet een slecht iets - ik haal het er alleen niet bij omdat ik dat beledigend vind; ik weet dat meningen nooit zwart/wit zijn). Het enige wat ik post is dat ik het jammer vind dat juist de persoon die de twee ''kanten'' erbij haalde zelf de noodzaak voelde om mijn mening weg te zetten als eentje die ''voorzichtige'' mensen aanvalt. Dat vind ik jammer, that's it.
Ik vond het vooral jammer dat ik dat bij je zag. ik vind de manier waarop je post zeker veel genuanceerder dan van veel anderen. Het is stiekem natuurlijk wel een beetje gemakkelijk om te zeggen dat je niet zegt dat je mij voornamelijk voorzichtig ziet posten. Want dat doe je dan dus eigenlijk wel.

Let's agree to disagree :)
Edit: ah, dat postte je er ook nog achteraan. Zijn we het ergens toch eens ;)
pi_192881106
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:05 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Drostens Nederlandse collega Marion Koopmans, hoogleraar en hoofd virologie aan het Erasmus MC, vindt twee zaken opvallend aan Drostens studie. "Er zitten maar heel weinig kinderen tussen alle in Berlijn positief geteste personen", zei ze in het NOS Radio 1 Journaal. "Maar bij de kinderen die covid hebben, vind je een vergelijkbare hoeveelheid virus als bij anderen."

Dat zegt volgens Koopmans niet alles over besmettelijkheid. "Om iemand te besmetten heb je ook symptomen nodig", zegt ze. "Alles bij elkaar lijken kinderen toch echt minder bij te dragen aan de verspreiding van het virus."

Een studie in het Italiaanse dorp Vó waarbij 80 procent van de bevolking twee keer getest werd en twee weken gevolgd, liet zien dat de helft van de bevolking besmet was zonder ziektesymptomen. Die groep had evenveel virusdeeltjes bij zich als mensen met covid die wel ziekteverschijnselen hadden.

Die Koopmans is er wel extreem van overtuigd dat kinderen geen rol spelen.
Elke keer roeptoeteren en tegengeluiden onderuit halen.
Ga bijna denken dat ze gesponsord wordt of er iets anders achter steekt.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 21:12:47 #137
5428 crew  miss_sly
pi_192881123
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik probeer het wel, na een paar jaar van aan de grond zitten kan je wel met geld omgaan.
In principe maakte het me veel minimalistischer en tevreden met weinig.
Besloten om altijd een jaar vaste lasten als buffer aan te houden en die kosten op max 50% van me inkomen te houden met als streven naar 30%

Geld gaat nog steeds best hard soms en levenservaringen zijn wel belangrijk.
Maar het zou wel een goed streven zijn voor mensen.
Nibud adviseerde ook altijd gewoon een 5k buffer dacht ik.
UIteraard, Echter, niet per se voor een virusuitbraak, toch? Zouden er werkelijk veel mensen zijn die daar echt rekening mee hebben gehouden? Ik vind het nog steeds een tameiljk onwerkelijke situatie, eigenlijk.
pi_192881142
quote:

[..]

Daar gaat het niet om natuurlijk. Als ondernemer moet je gewoon een potje ‘onvoorzien’ hebben. Je kan ook om andere redenen ineens op kosten gejaagd worden. Je moet het even kunnen uitzitten.
zie email 27 oktober
pi_192881163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Die Koopmans is er wel extreem van overtuigd dat kinderen geen rol spelen.
Elke keer roeptoeteren en tegengeluiden onderuit halen.
Ga bijna denken dat ze gesponsord wordt of er iets anders achter steekt.
Inderdaad, vind het ook maar raar. :Y
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 21:17:38 #140
5428 crew  miss_sly
pi_192881241
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om natuurlijk. Als ondernemer moet je gewoon een potje ‘onvoorzien’ hebben. Je kan ook om andere redenen ineens op kosten gejaagd worden. Je moet het even kunnen uitzitten.
UIteraard! Dat is verstandig voor ondernemers en voor particulieren. Niet specifiek met een virus in gedachten :)

Then again, als jij als ondernemer net bent begonnen, of juist net een fijne investering hebt gedaan en je buffer is dus vrijwel niet-bestaand, dan komt het wel heel hard aan. Of als je de hele winter dicht bent geweest (ijssalon bijvoorbeeld) en net weer open gaatom te starten met het halen van je jaaromzet in de zomermaanden, om meteen gesloten te worden, is dat lastig op te vangen.
pi_192881285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

UIteraard! Dat is verstandig voor ondernemers en voor particulieren. Niet specifiek met een virus in gedachten :)

Then again, als jij als ondernemer net bent begonnen, of juist net een fijne investering hebt gedaan en je buffer is dus vrijwel niet-bestaand, dan komt het wel heel hard aan. Of als je de hele winter dicht bent geweest (ijssalon bijvoorbeeld) en net weer open gaatom te starten met het halen van je jaaromzet in de zomermaanden, om meteen gesloten te worden, is dat lastig op te vangen.
Tja, dan heb je gegokt en verloren. Ondernemen is risico nemen. Zuur, maar het hoort er bij.
zie email 27 oktober
pi_192881315
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:05 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Zei kan zich beter bezig houden met haar eigen materie.
Als je nagaat dat er in Nederland nu totaal 219744 tests zijn uitgevoerd.
39000 positief getest . Daar van zijn ongeveer 25000 onder de 65 jaar. Van die 25.000 zijn
13884 zorgmedewerkers. RIVM weet niet waar ze dat virus hebben opgelopen ook niet met wie die zorgmedewerkers voor hun ziekmelding/ test in contact zijn geweest.( ze laten het virus dus gewoon lopen)

Er zijn dus slechts 12.000 mensen tot 65 jaar besmet met het virus.
Dat geloofd toch geen hond.

In UK is al vast gesteld dat het werkelijk aantal besmettingen veel hoger ligt.
Nu positief getest 166000 . Wetenschappers vermoeden dat dit aantal op 2,5 miljoen ligt.
pi_192881352
quote:

[..]

Een buffer is altijd handig om te hebben in tijden van tegenslag. Je spaart niet omdat je bang bent voor een virus maar om onvoorziene uitgaven op te kunnen vangen.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 21:23:55 #144
5428 crew  miss_sly
pi_192881370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tja, dan heb je gegokt en verloren. Ondernemen is risico nemen. Zuur, maar het hoort er bij.
Tuurlijk hoort risico nemen bij ondernemen. Maar als jij al jaren wel goed genoeg boert met je ijssalon om te blijven voortbestaan, en je wordt nu omver geblazen door volledig onvoorziene omstandigheden, dan is dat meer dan zuur. En ik vind niet dat dat dan wil zeggen dat je bedrijf niet levensvatbaar was.
pi_192881438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een buffer is altijd handig om te hebben in tijden van tegenslag. Je spaart niet omdat je bang bent voor een virus maar om onvoorziene uitgaven op te kunnen vangen.
Voor velen is dit hun pensioen.
  donderdag 30 april 2020 @ 21:29:04 #146
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192881470
quote:
US intelligence agencies under pressure to link coronavirus to Chinese labs

Senior figures in the Trump administration have put pressure on US intelligence agencies to provide evidence supporting claims that the coronavirus outbreak originated in state-run laboratories in China, a report in the New York Times claims.

Intelligence analysts fear Donald Trump is looking for propaganda to be used in the escalating blame game over whether China covered up the crisis or even generated the virus in its laboratories.

Trump has claimed that China’s handling of the pandemic is proof that Beijing “will do anything they can” to make him lose his re-election bid in November and told Reuters he was considering different forms of retaliation.

The Washington Post reported that high-level meetings were under way in the White House to discuss options, including suing for compensation, which would involve stripping China of “sovereign immunity” or cancelling debt obligations to China.
https://www.theguardian.c(...)chinese-laboratories
are we infinite or am I alone
pi_192881519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Fijn dat je het dan beperkte tot die twee mensen, maar dan nog. Wat als deze mensen bang zijn? Mag dat? Zal ze voor angsthaas uitmaken echt verschil maken, behalve dat er een negatieve toonzetting komt in het topic die almaar meer gaat overheersen?

Ik vind van beide zeiden die negatieve insteek zo contra-productiel.

En dan zal ik wel heel naief en idealistisch zijn, zeker hier op Fok, maar ik zou het zo prettig vinden als men op een respectvolle manier met elkaar kan communiceren, ook al is men het met elkaar oneens.
Misschien, ik word gewoon een beetje moe van dat continu alle maatregelen terecht vinden, keihard handhaven en komen vertellen dat we er maar aan moeten wennen. Elke verlichting kan niet, teveel risico, gevaarlijk etc.

Vooral bij die twee (of 1)
pi_192881533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vond het vooral jammer dat ik dat bij je zag. ik vind de manier waarop je post zeker veel genuanceerder dan van veel anderen. Het is stiekem natuurlijk wel een beetje gemakkelijk om te zeggen dat je niet zegt dat je mij voornamelijk voorzichtig ziet posten. Want dat doe je dan dus eigenlijk wel.

Let's agree to disagree :)
Edit: ah, dat postte je er ook nog achteraan. Zijn we het ergens toch eens ;)
Wat jij zag was een andere mening; that's it. ^O^ Dat is wat anders dan geen nuance. Er is een reden dat ik ook voor users op kom die onterecht aangevallen worden de andere kant op. Ik ben geen fan van persoonlijke aanvallen namelijk. Je quote me gisteren nog omdat je opmerkte dat ik dat deed. Vergeten?

En nee, ik vind jou niet voorzichtig posten. Ik bedoelde dat het makkelijk zou zijn om anderen na te praten (die dat wel zeggen over jouw posts). Dat doe ik niet; omdat geen enkele mening zo zwart/wit is. Is ook een belediging om een mening af te doen met ''ach, geen nuance'', omdat je het er niet mee eens bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 21:33:16 ]
  donderdag 30 april 2020 @ 21:32:52 #149
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192881555
quote:

[..]

Ben opgevoed door ouders die tieners waren in Wo2 en het ternauwernood hebben overleefd.
Dus ja, ik heb spaarcenten om te overleven, zo ben ik opgevoed. Kan er niets aan doen, dat is wat ik van mijn ouders heb meegekregen. Maakt niet uit of het een virus is of een oorlog, zorg gewoon dat je voorbereid bent. Maakt niet uit wat er gebeurd, wees er op voorbereid dat alles kan veranderen. Zoals het nu doet. En wie weet waar het eindigt, ik niet, maar ik zorg wel voor mezelf.
pi_192881604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kom op man, dit is toch niet onvoorzien. Onvoorzien is dat je 2 weken dicht moet omdat je dak lekt, niet dat je zaak maanden plat ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')