abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 april 2020 @ 11:27:22 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192871970
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 30 april 2020 @ 11:27:49 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192871975
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. doet ‘s middags opeens weer slaapjes van 3-3,5 uur. Vind het totaal niet erg. :+
Mooi moment om zelf ook even te liggen.
Zalig! Lekker van genieten idd ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192872014
Hier is het dutje van kleuter vaak wel met enige ‘dwang’. Hij is dan al niet te genieten, je ziet de vermoeidheid. Ik geef dan aan dat hij even in bed moet liggen, maar als hij niet kan slapen kan hij gewoon weer naar beneden toe. Dat duurt meestal een minuut en dan hoor ik hem snurken.

Mijm gaat ‘s avonds meestal heel moeilijk slapen, maar overdag is het vaak probleemloos.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192872990
Molo ja hier ook al bijna de bassisschool. Gaat Miep voor de zomervakantie wennen of daarna?

Hier valt de zomervakantie laat dus Emmy kan volgens mij nog een week of 4 naar school voor de vakantie en ze heeft er zin in. En dan weet ze na de vakantie beter wat haar te wachten staat.
Ik ben zo blij dat ze 11 mei weer naar psz mag en daar lekker 4 mag worden en de mijlpaal en overgang kan vieren. Ze mist haar juffen ook echt.

Wat zijn nou leuke verjaardagscadeaus voor 4 jarigen? Ik vind dat altijd maar lastig en we hebben hier ook geen speelgoedwinkels om even doorheen te lopen en inspiratie op te doen.
  donderdag 30 april 2020 @ 13:16:24 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192873445
Ik las vandaag ook iets over basisscholen die nieuwe kleuters weigeren. Dat lijkt me echt niet fijn. "Gelukkig" mag Max pas na de zomervakantie, maar goed, wie dat leeft, wie dan zorgt (letterlijk).

Dit is het artikel: https://www.trouw.nl/onde(...)%2Fwww.google.com%2F

Een fietsje, @Arja?
pi_192873576
Ik kan me er iets bij voorstellen, dat ze nu niet op nieuwe kleuters zitten te wachten. Je wil nu vooral de rest en continuïteit bewaren denk ik, met je bestaande groep voor zover mogelijk. Van wennen is ook niet echt sprake, nu alles zo anders is dan anders.

Maar ik kan me voorstellen dat het ouders wel in een vervelende spagaat plaatst.
  donderdag 30 april 2020 @ 13:48:48 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192873837
Voor beide partijen is iets te zeggen inderdaad. Maar dat je kind dan ook niet meer naar een kdv/psz kan is dan ook weer een tussen wal en schip vallen. Keuzes, dilemma's, moeilijk, moeilijk :{
pi_192873901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik kan me er iets bij voorstellen, dat ze nu niet op nieuwe kleuters zitten te wachten. Je wil nu vooral de rest en continuïteit bewaren denk ik, met je bestaande groep voor zover mogelijk. Van wennen is ook niet echt sprake, nu alles zo anders is dan anders.

Maar ik kan me voorstellen dat het ouders wel in een vervelende spagaat plaatst.
bij ons zijn er 2 nieuwe kleuters 2x wezen wennen via teams..die komen vanaf de 11e in principe gewoon.. maar lijkt me wel lastig idd, want 1,5 handhaven lijkt me dan niet te doen..
  donderdag 30 april 2020 @ 13:54:39 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192873915
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:39 schreef Arja het volgende:
Molo ja hier ook al bijna de bassisschool. Gaat Miep voor de zomervakantie wennen of daarna?

Hier valt de zomervakantie laat dus Emmy kan volgens mij nog een week of 4 naar school voor de vakantie en ze heeft er zin in. En dan weet ze na de vakantie beter wat haar te wachten staat.
Ik ben zo blij dat ze 11 mei weer naar psz mag en daar lekker 4 mag worden en de mijlpaal en overgang kan vieren. Ze mist haar juffen ook echt.

Wat zijn nou leuke verjaardagscadeaus voor 4 jarigen? Ik vind dat altijd maar lastig en we hebben hier ook geen speelgoedwinkels om even doorheen te lopen en inspiratie op te doen.
Ze wordt, zoals je wellicht nog weet :D 30 juni 4 jaar. Ze gaat net als jouw meisje een maandje naar school voor de vakantie. Ze kijkt er enorm naar uit en ondanks dat wij twijfelden om over de vakantie heen te tillen heeft de schoolleiding ons juist overtuigd dat het hartstikke prima is haar voor de vakantie te laten starten.

Dus dat doen we en merk dat dat ook goed is. Ze heeft er megaveel zin in en de rite is denk ik super voor haar.

Wel fijn dat ze nu tussendoor nog de crèche meemaakt, anders zou het niet 'af' zijn. Bewust afscheid nemen en de overgang is fijnste.

En cadeaus, ja, goeie, ik heb geen flauw idee

Schoolspullen iig *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 30 april 2020 @ 13:55:57 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192873937
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

bij ons zijn er 2 nieuwe kleuters 2x wezen wennen via teams..die komen vanaf de 11e in principe gewoon.. maar lijkt me wel lastig idd, want 1,5 handhaven lijkt me dan niet te doen..
Hier doen ze met nieuwe kindjes apart en dan met de docenten die het risico willen nemen op vrijwillige basis gewoon aan het handje. Want 1,5 meter wordt niet als werkbaar en wenselijk geacht dan in die specifieke situatie.
Plus dat ouders mee mogen de school in.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192876502
Voor de 4e verjaardag zijn idd schoolspullen ideaal. Een tas, beker, broodtrommel, fruitbakje, gymtasje voor reservekleding etc. Verder puzzels, spelletjes (monopoly junior, en doolhof junior zijn hier nu populair en goed te spelen), tiptoi, smart games (de simpele soort) en als ze daar interesse in heeft misschien ook vast wat schoolse dingen zoals een magnetische letterdoos, 'ik leer lezen' van jumbo, letterkwartet en mini-loco. En pyjama's met hun favoriete figuren er op.

Hier start een nieuwe kleuter ook gewoon zodra de school weer open gaat. Hij komt vanaf de opvang dus het is niet helemaal nieuw voor hem gelukkig, en hij kent in ieder geval mijn zoontje al. Maar het lijkt me wel lastig als ouder, dat je zelfs je verse kleuter misschien niet eens naar binnen mag brengen. Kleuter heb ik vorig jaar overstuur huilend en als een aapje vastklemmend overgegeven aan de meester, dat zou nu onmogelijk zijn. Maar 1,5e meter is sowieso met kleuters onmogelijk, ook met oudere kleuters.

Overigens geven ze bij ons vanuit de opvang aan dat het mogelijk is om voor een 4-jarige langer opvang aan te vragen als ze nu nog niet op school kunnen/willen starten. Ik gok alleen wel dat dit invloed heeft op je kinderopvangtoeslag aangezien je met een schoolgaand kind recht hebt op minder uren opvang. Wat dat betreft kan ik overigens ook aanraden om te informeren hoe kinderen starten op school. Bij ons op school was het standaard de eerste twee weken halve dagen, en daarna werd naar het kind gekeken in hoeverre daar middagen bij konden komen. Dat is wel iets om rekening mee te houden qua eigen vakantie-uren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192876692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 17:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik gok alleen wel dat dit invloed heeft op je kinderopvangtoeslag aangezien je met een schoolgaand kind recht hebt op minder uren opvang.
Je hebt voor BSO recht op minder uren dan voor dagopvang. Maar als je kind nog naar de dagopvang gaat ipv school, omdat het nog niet naar school kan in deze omstandigheden, gaat het dus niet naar BSO en heb je nog recht op je 'oude' kinderopvangtoeslag. Zo is Ketel vorig jaar ook wat langer naar de gastouder geweest, ook al was hij al 4 (hij was vlak voor de vakantie jarig dus pas in september gestart) en dat was geen probleem met de toeslag.
pi_192880898
Bedankt voor de tips! Oh ja ze mocht haar eigen rugzak uitkiezen en echt slime als ze 4 is.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze wordt, zoals je wellicht nog weet :D 30 juni 4 jaar. Ze gaat net als jouw meisje een maandje naar school voor de vakantie. Ze kijkt er enorm naar uit en ondanks dat wij twijfelden om over de vakantie heen te tillen heeft de schoolleiding ons juist overtuigd dat het hartstikke prima is haar voor de vakantie te laten starten.

Dus dat doen we en merk dat dat ook goed is. Ze heeft er megaveel zin in en de rite is denk ik super voor haar.

Wel fijn dat ze nu tussendoor nog de crèche meemaakt, anders zou het niet 'af' zijn. Bewust afscheid nemen en de overgang is fijnste.

En cadeaus, ja, goeie, ik heb geen flauw idee

Schoolspullen iig *O*
Ik wist dat ze een week later is geboren, maar niet in welke vakantieregio je woont.
  donderdag 30 april 2020 @ 21:40:24 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192881717
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:01 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips! Oh ja ze mocht haar eigen rugzak uitkiezen en echt slime als ze 4 is.
[..]

Ik wist dat ze een week later is geboren, maar niet in welke vakantieregio je woont.
Oh de regio weet ik eigenlijk ook niet. Regio Rotterdam, is dat midden ofzo?

Slime, echt, fantastisch dat, maar laat ze er niet op hun eigen houtje mee spelen :')
Het zat hier paar weken terug óveral... En nu nog tussen mijn plankenhouten vloer geprut :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 30 april 2020 @ 21:42:02 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192881756
Hallo! :W . Ik en er nog hoor, maar was even niet hier in alle chaos. Verhuizen ging goed maar duurde lang, Jacob is lekker de hele dag bij zijn vader geweest en kwam rond etenstijd weer thuis en toen was zijn kamer af en de eettafel bereikbaar. Vandaag lekker in en rond huis gespeeld en hij is, na uiteraard geen middagdut (maar wel een uur kletsen en spelen in zijn bed - lang leve de peuterwekker), voor 19 uur huilend in slaap gevallen. Echt, wat een hoop emoties voor dat peuterbrein, hij snapt veel wel en nog meer niet, maar dat zijn auto's en knuffels hier zijn maakt veel goed en hij noemt dit wel al thuis. En stelt geen vragen over het andere huis, dat bestaat niet meer in zijn hoofd denk ik :? .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192882015
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Hallo! :W . Ik en er nog hoor, maar was even niet hier in alle chaos. Verhuizen ging goed maar duurde lang, Jacob is lekker de hele dag bij zijn vader geweest en kwam rond etenstijd weer thuis en toen was zijn kamer af en de eettafel bereikbaar. Vandaag lekker in en rond huis gespeeld en hij is, na uiteraard geen middagdut (maar wel een uur kletsen en spelen in zijn bed - lang leve de peuterwekker), voor 19 uur huilend in slaap gevallen. Echt, wat een hoop emoties voor dat peuterbrein, hij snapt veel wel en nog meer niet, maar dat zijn auto's en knuffels hier zijn maakt veel goed en hij noemt dit wel al thuis. En stelt geen vragen over het andere huis, dat bestaat niet meer in zijn hoofd denk ik :? .
Ach bestaat vast nog wel, daarom huilt hij misschien ook juist. Geef het wat tijd, is niet leuk om hem zo te zien maar uiteindelijk valt dat allemaal wel mee. Gewoon even wennen en verwerken
  donderdag 30 april 2020 @ 22:03:11 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192882101
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Hallo! :W . Ik en er nog hoor, maar was even niet hier in alle chaos. Verhuizen ging goed maar duurde lang, Jacob is lekker de hele dag bij zijn vader geweest en kwam rond etenstijd weer thuis en toen was zijn kamer af en de eettafel bereikbaar. Vandaag lekker in en rond huis gespeeld en hij is, na uiteraard geen middagdut (maar wel een uur kletsen en spelen in zijn bed - lang leve de peuterwekker), voor 19 uur huilend in slaap gevallen. Echt, wat een hoop emoties voor dat peuterbrein, hij snapt veel wel en nog meer niet, maar dat zijn auto's en knuffels hier zijn maakt veel goed en hij noemt dit wel al thuis. En stelt geen vragen over het andere huis, dat bestaat niet meer in zijn hoofd denk ik :? .
Fijn dat het gelukt is! Wat een tof huis zeg, zag ik ^O^
Heerlijk genieten daar en wennen samen.
Woonde je voorheen met zijn vader samen trouwens of waren jullie al eerder uit elkaar?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 30 april 2020 @ 22:09:22 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192882190
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Fijn dat het gelukt is! Wat een tof huis zeg, zag ik ^O^
Heerlijk genieten daar en wennen samen.
Woonde je voorheen met zijn vader samen trouwens of waren jullie al eerder uit elkaar?
Nooit samen geweest joh! Jacob heeft 2 homo-ouders die elkaar leerden kennen vanwege een kinderwens en we hebben vanaf het begin co-ouderschap.

Gelijk weer een voordeel: hij gaat morgen lekker naar zijn vader en dan kan ik ongestoord uitpakken en het oude huis overdragen *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 30 april 2020 @ 23:05:50 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192883132
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nooit samen geweest joh! Jacob heeft 2 homo-ouders die elkaar leerden kennen vanwege een kinderwens en we hebben vanaf het begin co-ouderschap.

Gelijk weer een voordeel: hij gaat morgen lekker naar zijn vader en dan kan ik ongestoord uitpakken en het oude huis overdragen *O* .
Oh dat heb ik niet goed onthouden dan :D

Succes morgen!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192903065
Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Hopelijk is Jacob snel helemaal gewend in het nieuwe huis.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:22:46 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192904747
‘Mama, ik wil niet deze huis. Ik wil andere huis!’

Jacob wil volcontinu aan me plakken. Ik wil graag stilte en rommelen. Dat botst enigszins. Dankzij een oma op fietsafstand is hij nu lekker naar buiten. ZONDER MIJ _O_ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 2 mei 2020 @ 22:15:54 #22
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192915052
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:22 schreef Lemijn het volgende:
‘Mama, ik wil niet deze huis. Ik wil andere huis!’

Jacob wil volcontinu aan me plakken. Ik wil graag stilte en rommelen. Dat botst enigszins. Dankzij een oma op fietsafstand is hij nu lekker naar buiten. ZONDER MIJ _O_ .
Hij is wel lekker aan het kletsen geslagen :D

Maar ik snap dat je er even van baalt als hij zo in zn "ik wil dit huis niet" zit :* je bent hard bezig om dit jullie plek te maken en hij kan er nog even niks mee.

Hopelijk vind ie snel zijn draai weer in jullie nieuwe huis O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192916778
Gefeliciteerd met je nieuwe huis Lemijn!

Hier was de vraag van vandaag: mama, hoe kan het dat als je iemand belt er aan de andere kant een geluidje uit de telefoon komt?

Euh. Goede vraag.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 23:36:55 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192917220
:D Wat zei je?

Mama, hoe maak je een plafond?
Mama, hoe heet een letter als je de A omdraait?
Mama, jij weet alles hé?

O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 mei 2020 @ 23:41:17 #25
269689 crew  Viv
pi_192917359
Hopelijk voelt het nieuwe huis snel als thuis voor Jacob , @Lemijn . :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:20 schreef Arja het volgende:
Hier was de vraag van vandaag: mama, hoe kan het dat als je iemand belt er aan de andere kant een geluidje uit de telefoon komt?

Euh. Goede vraag.
Emmy O+

Hier was laatst de vraag of koala's ook duimen hebben. Geen idee eigenlijk, dus opgezocht, blijkt dat ze er twee per voorpoot hebben! :o


Best leerzaam, zo'n peuter in huis. :D

Ze is nu trouwens (op haar eigen initiatief) al twee dagen zonder luier (behalve buitenshuis en als ze gaat slapen), met op iedere dag maar één ongelukje. Ze gaat nu wel een stuk of 20 keer per dag naar de wc :') , maar gelukkig kan ze inmiddels alles zelf, dus ze gaat haar gang maar. ^O^
pi_192917757
Q ik zei dat dat een hele goede vraag is en we dat morgen aan papa gaan vragen.

Vivi briljante vraag ook van die koala. Hoe oud is ze nu?
  zondag 3 mei 2020 @ 00:23:55 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192918501
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:55 schreef Arja het volgende:
Q ik zei dat dat een hele goede vraag is en we dat morgen aan papa gaan vragen.

Vivi briljante vraag ook van die koala. Hoe oud is ze nu?
Doorschuiven ^O^

En 2 duimen! :o
  zondag 3 mei 2020 @ 00:39:10 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192918830
2 duimen, yo, nooit geweten _O_

Mevrouw gaat hier zelfstandig naar toilet, ook poepen meestal.
Heel tof, tot ze vanavond zei dat ze moest poepen en onderweg naar toilet al hartstikke diarree had gekregen en kleren was gaan uittrekken. Álles onder...
Wat een schijtavond :+

Ter ere ervan ben ik nu maar chocoladetaart aan het maken. Die uiteraard uit elkaar flikkerde bij uit de bakvorm halen. Dus nu extraveel ganache erover

Ik schreef net elders al dat de taart me doet denken aan deze quote die ik ooit ergens las :')

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 mei 2020 @ 00:51:48 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192919082
Ja, nailed it!



De boel stortte net nadat ik klaar was met de ganache ook nog even extra in. Zal weer eens niet oO< _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 mei 2020 @ 02:37:38 #30
269689 crew  Viv
pi_192920284
@Arja ze is 3,5 (half oktober wordt ze 4). :)

Die diarree-taart van @Molo :D O+ het was vast alsnog erg lekker!
pi_192921380
Bedankt nog voor de reacties op mijn post over het verstoorde ritme van peuter.
Meeveren zoals minilot zegt doen we vrij veel, maar als N om 22:00 nog niet wil slapen is mijn geduld wel op omdat ik dan zelf wel graag ga slapen. Gisteravond viel ze om 17:30 in de auto in slaap en dat was weer drama natuurlijk gisteravond.
Ik overweeg een tijdstip om haar standaard wakker te maken in de ochtend ( dat is er nu niet doordat ik niet naar het werk hoef) zodat ze weer in een beter ritme kan komen. Dan vroeg in de middag een dutje en hopelijk in de avond eerder in slaap.

Hopelijk is Jacob snel gewend lemijn!

Leerzaam die waarom vragen ja, haha! Hier is het vooral steeds ‘wat is dat’?

Een kind dat alleen naar het toilet kan klinkt ook fijn. :@
Hier is het toilet te hoog (ook met krukje) en op het potje heeft ze al 3 weken niet meer gezeten. Daarbij gaat ze meestal met haar benen gekruist staan als ze moet plassen, roept ‘ik moet plassen’ en wij laten alles uit onze handen vallen en rennen dan met haar onder de arm naar het toilet. :') Dat wordt nog een uitdaging als ik straks een baby aan het voeden ben, alhoewel ze dan misschien toch gewoon voor het potje gaat kiezen..
Het is maar goed dat we nu vrijwel altijd thuis / in de buurt van een toilet zijn. Maar als ze dan eens buitenshuis is gaat dat toch verbazingwekkend goed.
  zondag 3 mei 2020 @ 10:11:29 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192922196
Ik ben een drama in leeftijd onthouden van de guppies hier, maar Nolita, mijn spruit is bijna vier dus dat is wel echt heel anders dan de kleinere peuters hier qua ontwikkelingsstadium.
Dat spurten naar toilet is het ook een tijd geweest hier, standaard wcverkleiner en krukje klaar hebben etc.
Komt vanzelf dat het makkelijker wordt allemaal, ze willen in the end allemaal groot zijn O+

Het op tijd uit bed halen klinkt wel.ala handig trouwens, met jouw redenering, een kind wat niet kan slapen terwijl je zelf je nest in wilt/moet kan vrij snel je energie eruit trekken en daar heeft niemand wat aan.
Been there :+
Ritme hoeft geen ijzeren regime te zijn om toch te kunnen werken ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192922766
Hoe laat is ze nu wakker dan Nolita? Mijn meiden doen sinds ze 2j2m zijn (sinds kleuter naar school gaat :( ) geen dutjes meer omdat het s avonds drama was. Inkakmomentjes hebben ze wel altijd en ze gaan alle drie sindsdien vroeger naar bed (kleuter was ook te moe van school). Met school slapen ze van 19-7, zonder school van 19:30-7~8 uur. Toen ze overdag nog sliepen was dat op z’n vroegst 20:00 uur (meestal echt slapen rond 21:00/22:00 uur) tot 6/7 uur. En ook hier proberen ze soms nog in slaap te vallen. Vooral in de auto voel ik me net lid van de anti-slaap politie en gaan we heel actief spelletjes doen en liedjes zingen als ik merk dat ze moe worden.
Zijn we wel gewoon thuis plan ik rond half 4 wat rust in. Even een filmpje op en rustig tv kijken. En dan meestal met nog wat fruit erbij.

Maar ik merk ook door het licht dat ze nu later echt gaan slapen. Voorheen was het donker, dus gelijk slapen bij het naar bed gaan, nu is het eerst nog even spelen en na twee waarschuwingen alsnog slapen (rond 8 uur meestal, later zijn gelukkig uitzonderingen). En incidenteel slapen ze nog wel overdag (meestal maar 1, samen naar bed is spelen), maar uiterlijk 16:00 uur moeten ze wakker weer beneden zijn anders is het s avonds drama.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_192923140
Boks Nolita, slapen is hier ook wel prut. Hij lag gisteren om half 10 te slapen en was vanmorgen om 6.15 weer wakker :O
Dutjes moeten we wel echt nog doen, anders komen we de dag niet heelhuids door.

Verder houd ik mijn mond maar dicht over drakenstreken, het is hier vrij heftig.
Mijn vriend grapte van de week dat bij ons Bevrijdingsdag dit jaar op 11 mei valt :+

Hier maakt ie van diezelfde vraag (wat is dat): ‘wat is dat voor een ding?’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192924689
'Mama, waarom is dit een zandbak?' :?
'supercool, dat is echt geweldig!' is zijn nieuwe stopwoord. Geen idee waar hij het vandaan heeft.
pi_192929941
N is 2j8m dus wat betreft zindelijkheid doet ze het meer dan prima. Dat groot willen zijn heeft ze ook echt wel. Supertrots als het haar zelf lukt van de wc bril verkleiner af te komen het krukje op, maar daar moet ze wat toeren voor uithalen. :D

Ai lesage, dat is ook wel een korte nacht dan. N is echt een uitslaper wat dat betreft 7:30 is vroeg. Eerder gebeurt alleen als ik haar wakker moet maken.

FF; de afgelopen week heeft ze steeds geslapen tot 9:00-9:30. Ze sliep tussen 21:30 en 22:30 en gisteren was het zelfs 23:00 geweest. :X Ik dacht met het uitslapen de dag zonder dutje door te komen, maar ze viel dus rond 17:00 steeds in slaap.
Vandaag haar om 8:50 wakker gemaakt (ze zou anders echt nog een tijd geslapen hebben) en vol goede moed een wandeling gaan maken met de kinderwagen om 13:30, maar helaas. Geen dutje vandaag. :+ Vriend is haar nu naar bed brengen, fingers crossed dat het gaat lukken.
Het is nu idd even uitproberen of ze nu wel of niet dat dutje nog nodig heeft, dat zal komende week blijken. Ben van plan om haar nu iedere ochtend iig om 8:00 wakker te maken.
Volgende week mag ze er weer 2x per week om 7:00 uit voor de opvang, dan denk ik dat het dutje echt wel nodig is, maar we gaan het zien.
pi_192930105
9:00 uur wakker is ook wel erg laat idd, dan is haar ritme gewoon verschoven. Ik hoop dat het werkt!

Hier sliepen ze op opvangdagen sowieso nog regelmatig, puur omdat dat veel intensiever is. Nu ze ook daar niet meer slapen heb ik meestal zombies op de bank zitten als ik ze opgehaald heb.

We hebben gisteren de voorschriften van het kdv gehad over wegbrengen. Ik ben echt zo blij dat ik geen baby’s meer heb en dat ze redelijk makkelijk zijn, ze moeten nu namelijk zelf naar binnen lopen en er is geen overdracht oid meer, alleen per app (en die gebruiken ze bij onze opvang vrijwel niet, dus ben wel benieuwd of we nu wel dagverslagen gaan krijgen). Ze gaan wel gelijk starten in een nieuwe peutergroep, dus zal wel even wennen voor ze zijn. Ik ben zelf vooral benieuwd welke juffen er mee gaan.

En ze hebben nu de regel dat er voorlopig niets getrakteerd mag worden. Ik hoop dat dat iig nog een maand of twee blijft :X
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_192930308
Hier ook slaapissues met het middagslaapje. De ene dag (of 2 / 3 dagen achter elkaar) slaapt ie 's middags niet. Na een tijdje kletsen/zingen gaat ie dan roepen "mama in de babyfoon, ik wil niet slapen" :+
En dan opeens weer 2 dagen achter elkaar wel een slaapje, van een uur of iets langer.
We merken wel dat Simon bij geen middagslaapje rond 16 uur wel echt een draakje wordt, niks is dan goed, om alles huilen e.d.

Wat geven jullie je peuters zoals als toetje? We hebben het idee dat Simon een beetje klaar is met de gebruikelijke yoghurt / kwark / Griekse yoghurt.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:29:23 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192930337
Niks, ik doe niet aan toetjes :P
Als je zelf toetje neemt, hem dat geven? Of stukje fruit ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 mei 2020 @ 21:01:40 #40
221912 minilot
Nancy boy
pi_192930970
Hier standaard volle kwark én twee verschillende soorten fruit als toet. Hoeveelheden hangen af van hoeveel avondeten er verder in is gegaan :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 3 mei 2020 @ 21:10:12 #41
221912 minilot
Nancy boy
pi_192931163
@Nolita Eerlijk gezegd voelt het niet eens zo erg als meeveren hier. We vinden het juist hartstikke gezellig als -ie er 's avonds tot wat later bij is (gaat daardoor geregeld ook juist wel later naar bed dan theoretisch zou kunnen :@ ) en vinden het meestal stiekem juist wel jammer als Günther bijvoorbeeld al om acht uur 's avonds in bed ligt. Behoefte aan tijd voor mezelf alleen heb ik sowieso niet zo sterk en wat je genoemde man&vrouw-tijd betreft: eigenlijk is het enige bij ons waarbij Günther echt foetsie moet wezen seks en daar vinden we genoeg gelegenheden voor op allerlei verschillende momenten. :) Dus nee, zomaar meeveren is het niet. Als Günthers slaapgedrag erg dwars zou zitten bij onze eigen behoeften dan probeerden we er vast wel wat (mogelijk tevergeefs) aan te doen :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_192932629
Ysje was ook een beetje uit z'n slaapritme, sinds zomertijd was ingegaan. Laat slapen, maar ook vroeg weer wakker. Dus slapen rond 20:30 en dan 6:00/6:30 weer wakker. En dan overdag niet willen slapen, behalve als hij per ongeluk in slaap kukelde, of bij de noodopvang was. (Daar wel natuurlijk, altijd daar wel _O- ).

Maar deze week zag hij er echt slecht uit, met forse wallen onder z'n ogen. Doordat het wat kouder en donkerder weer was, lukte het op tijd te gaan slapen, hij slaapt 's ochtends ook langer door. Hij ziet er dus nu weer fris en fruitig uit. En heeft energie voor tien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 3 mei 2020 @ 22:50:48 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192932906
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier ook slaapissues met het middagslaapje. De ene dag (of 2 / 3 dagen achter elkaar) slaapt ie 's middags niet. Na een tijdje kletsen/zingen gaat ie dan roepen "mama in de babyfoon, ik wil niet slapen" :+
En dan opeens weer 2 dagen achter elkaar wel een slaapje, van een uur of iets langer.
We merken wel dat Simon bij geen middagslaapje rond 16 uur wel echt een draakje wordt, niks is dan goed, om alles huilen e.d.

Wat geven jullie je peuters zoals als toetje? We hebben het idee dat Simon een beetje klaar is met de gebruikelijke yoghurt / kwark / Griekse yoghurt.
Moet je eens bolletjesvla proberen, dan kom je daar nooit meer vanaf :D
  zondag 3 mei 2020 @ 22:52:17 #44
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192932923
Nah, U. ligt te slapen in z’n eigen bedje. In z’n eigen kamer. Ben hier nog helemaal niet klaar voor. :o :@

Verder is het een enorme lieverd op dit moment. Wil de hele dag knuffelen en kusjes geven. En groet iedereen met “goedemorgen lieverd” en “hallo lieverd”. Wat een heerlijkheid. O+

Hier krijgt hij (niet meteen) na het eten een Alpro mangotoetje, soms als toetje en soms ingevoren als een ijsje. En daarbij fruit zoveel hij wil. En soms nog eens iets lekkers als papa of ik iets hebben gebakken.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 3 mei 2020 @ 22:59:47 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192933025
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

Moet je eens bolletjesvla proberen, dan kom je daar nooit meer vanaf :D
Die muts van mij blieft dat niet, wil liever een kaasplankje als toetje of olijven :')

Al weet ik niet hoe ze dat doet bij anderen, want buitenshuis schijnt ze wel zulke zoete handel te eten :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192933988
Hier is mona pudding het populairst, op de voet gevolgd door wat dan ook met chocolade. (Woensdag is meestal chocolade-toetjes dag, omdat dat ook baddag is, dat is een goede combinatie ;) ) En verder maak ik regelmatig toetjes door een bak kwark en wat restfruit in de blender te gooien. Vooral banaan/peer is erg populair. En soms krijgen ze een Danoontje-kloon. En we eten sowieso bewust niet dagelijks een toetje. Gewoon fruit eten we niet als toetje, alleen aardbeien of meloen soms.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_192935784
*O* ze viel tijdens het verhaaltje lezen in slaap gisteravond. :') dus om 20:30 zaten we samen beneden op de bank voor het eerst sinds 3 weken ofzo. Hopelijk het startsein van een beter ritme! Ze ligt sinds een half uur naast me en ga haar zo maar eens wakker maken.

FF hier nog niets van de opvang gehoord over de opening over een week. Maar zeker fijn dat het al peuters zijn die zelf naar binnen kunnen lopen. Ben heel benieuwd hoe het hier gaat want het halletje is heel klein dus denk haast buiten wachten als er al een ouder staat ofzo...
Ik denk dat N dolgelukkig gaat zijn, ze mist de andere kindjes (speelt wel met de buurkinderen) en de juffen. Als we er langs komen begint ze er steeds weer over.

Toetje mag ze zelf uitkiezen in de winkel, ze kiest vaak een danoontje, maar kiest thuis juist vaak voor ons toetje. Dat kan vanalles zijn. Hier ook overigens niet standaard een toetje.
Dat van die blender is een goed idee FF. We maken hier vaker smoothie voor bij de lunch met fruit dat overrijp is, daar kan ze geen genoeg van krijgen!
pi_192935800
Duman, hoe ging de nacht?

Nolita, wat fijn!

Toetje: onze vuilnisbak eet alles. Van kale magere yoghurt tot bolletjesvla tot fruit. Meestal hebben we kookpudding (ivm allergische broer). Zolang we maar “toet” eten, vindt de peuter alles prima.

[ Bericht 4% gewijzigd door Malteser op 04-05-2020 09:03:48 ]
pi_192935986
Toetje hier zijn bijna altijd luchtige kwark danoontjes van de Lidl, maar lang niet iedere dag. Wij aten vroeger thuis iedere dag vla, maar waar ik vroeger jaren leefde op chocoladevla (als puber bijna een pak per dag :X ) heb ik er nu niets meer mee en vergeet het vaak :+

Gisteravond hebben we in de tuin van opa en oma verstoppertje gespeeld en dat vind ik altijd zo lollig met een peuter. Teveel zenuwen van het verstoppen en dus altijd binnen een minuut alweer tevoorschijn. En gillen van het lachen als ie iemand vond O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192936616
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:13 schreef LeSage het volgende:
Toetje hier zijn bijna altijd luchtige kwark danoontjes van de Lidl, maar lang niet iedere dag. Wij aten vroeger thuis iedere dag vla, maar waar ik vroeger jaren leefde op chocoladevla (als puber bijna een pak per dag :X ) heb ik er nu niets meer mee en vergeet het vaak :+

Gisteravond hebben we in de tuin van opa en oma verstoppertje gespeeld en dat vind ik altijd zo lollig met een peuter. Teveel zenuwen van het verstoppen en dus altijd binnen een minuut alweer tevoorschijn. En gillen van het lachen als ie iemand vond O+ O+
Hahaha zo leuk. En dat hele idee van buten is ook nog niet helemaal verfijnd hier.

Nu je het over vla hebt, wij hadden vaak hopjesvla vroeger. En daar heb ik me toch een partij zin in. Jeugdsentiment!
  maandag 4 mei 2020 @ 09:12:23 #51
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192936684
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:52 schreef Malteser het volgende:
Duman, hoe ging de nacht?
Rond middernacht werd hij wakker en kwam gelukkig weer bij ons liggen.

quote:
Toetje: onze vuilnisbak eet alles. Van kale magere yoghurt tot bolletjesvla tot fruit. Meestal hebben we kookpudding (ivm allergische broer). Zolang we maar “toet” eten, vindt de peuter alles prima.
Ken je de Alpro danoontjes al? Die zijn hier echt een hit! Vooral de mangovariant. Mars heeft ook kma, toch?
Protège moi de mes désirs.
pi_192936777
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Rond middernacht werd hij wakker en kwam gelukkig weer bij ons liggen.
[..]

Ken je de Alpro danoontjes al? Die zijn hier echt een hit! Vooral de mangovariant. Mars heeft ook kma, toch?
Kleuter mag ook geen soja, dus Alpro is geen optie helaas.
Mars was ook heel gevoelig voor koemelkeiwitten maar hij lijkt er overheen te groeien! Dus hij krijgt óf een beker koemelk en dan ‘s avonds kookpudding zonder dierlijke melk, óf overdag plantaardige melk en ‘s avonds een toetje met koemelk.
  maandag 4 mei 2020 @ 09:24:26 #53
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192936851
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Kleuter mag ook geen soja, dus Alpro is geen optie helaas.
Mars was ook heel gevoelig voor koemelkeiwitten maar hij lijkt er overheen te groeien! Dus hij krijgt óf een beker koemelk en dan ‘s avonds kookpudding zonder dierlijke melk, óf overdag plantaardige melk en ‘s avonds een toetje met koemelk.
Ah, oke!

En wat goed! Gewoon al een hele beker koemelk! U. groeit er ook over heen. Ik heb dit weekend geprovoceerd en heb tot mijn verbazing niks gemerkt. Betekent dat ik hopelijk binnenkort ook weer alles kan eten, haha.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:55:53 #54
221912 minilot
Nancy boy
pi_192941313
Lunch in het dichtstbijzijnde bos(je) met meegebrachte boterhammen is toch wel de beste lunch, sinds kind O+

Hier moment van overpeinzing voordat het grote Steentjes In het Water Gooien begon :)

Let me see you stripped down to the bone
  maandag 4 mei 2020 @ 16:52:50 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192944005
Zalige foto minilot! Die kan zo aan de muur. Ik dacht trouwens even dat het de mijne was, blonde peuters lijken op elkaar oO< .

Ik ben nog steeds enigszins druk vanwege de verhuizingshizzle maar las wel met veel herkenning over het gezeik van wel/niet slapen 's middags en dan geen avond hebben. Gek word ik ervan. Dus dank voor jullie verhalen daarover. Ik mag niet van zijn kamer af als hij niet kan slapen, dan wordt ie echt bang lijkt het zo vlak na de verhuizing. Daar staat tegenover dat hij, na enige overredingskracht, vanmorgen ruim een half uur heeft liggen wachten tot de wekker van zon naar maan ging. Ik sliep ook al niet meer maar het principe is fantastisch en ik had tot 7 uur rust an mijn kop.

Wat een stap D.U.M.A.N. dat U. op zijn eigen kamer sliep!

Toetje is hier nog steeds kwark met niks, tenzij we iets bijzonders hebben zoals momenteel hopjesvla. Dan likt hij het bakje uit en zit het in zijn haar daarna :Y) . Oh, ik zie dat Malteser er ook over schreef! Het is dus nog gewoon te koop.

Jacob vraagt nog geen waarom maar soms wel 'hoe komt dat?'. 'Wat is dat' blijft ook populair en ik moest hem vanmorgen alweer het antwoord schuldig blijven want hij wees naar het middelste deel van het wiel van mijn fiets - weet ik veel hoe dat heet...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 04-05-2020 16:59:31 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192944076
_O- _O- _O- Ja, dat je dan inderdaad van die vragen krijgt, waar je echt het antwoord niet op weet en meteen erop gewezen wordt hoe als vanzelfsprekend wij volwassenen bepaalde dingen zien zonder er vragen bij te hebben :D
pi_192952017
Zei iemand niet slapen? Dit was vanavond om 22:15, ik keek iets minder vrolijk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192952497
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:45 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Zei iemand niet slapen? Dit was vanavond om 22:15, ik keek iets minder vrolijk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boks! Ik kreeg de zelfde bik.
In de auto in slaap gekukeld vanmiddag :N
pi_192956048
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:34 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Boks! Ik kreeg de zelfde bik.
In de auto in slaap gekukeld vanmiddag :N
Hopelijk heb jij wel een goed gehumeurde peuter vandaag.. Hier is het bal :')
pi_192960231
Het was hier zelfs zo erg vanmorgen dat ik hem vanmiddag zo’n drie kwartier heb laten slapen in bed. Ja, we zitten in een cirkel.
We hebben vakantie, we zien wel waar het schip strand. Het moet wel gezellig blijven is het motto. Lukt vanmiddag na zijn slaapje goed!

pi_192961083
Wij hebben ook van die vervelende slaapcirkels die elkaar afwisselen. Hij slaapt niet overdag - einde van de middag actief moeten vermaken want luisteren kan niet meer - huilend om 18.30 in bed crashen - wakker rond 8 en niet slapen overdag. En vervolgens komt na een X aantal dagen de compleet andere kant: wakker rond 7 - overdag ruim 2 uur slapen - de hele dag alleen maar willen hangen - om 20u in bed, slapen rond 21 en dan weer keihard slapen overdag. En dan opeens weer terug naar cirkeltje 1.

Er is geen doorkomen aan, ze zijn allebei klote. :')

Vanmiddag geen dutje, leverde wel deze foto op. Ik vroeg of hij even wilde lachen voor de foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 20:17:09 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192962600
Ik wilde vandaag gaan voor geen middagdut en lekker vroeg erin, maar toen crashte hij finaal om
14 uur en heeft vervolgens 2 uur liggen slapen :') .
Dus nu wordt er nog volop gekletst.

Dat praten trouwens, dat is best confronterend.
J: jij wil mij dragen?
ik: natuurlijk, ik wil jou altijd dragen, kom maar.
J: natuurlijk? Toen in speeltuin waren, jij niet dragen!

Dat klopt, ik heb een vrij strenge regel dat ik in speeltuinen niet draag. Betrapt :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192968490
Hele mooie foto wederom Minilot! Altijd zo leuk zo’n foto’s in de bossen (zijn t nu wel echte bossen? :))

Ohhh Labellefleur! Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn om 22.15 uur!

Fijne vakantie Adrian! Mooie foto van je mannen : )!

Haha die lach Nanuke. Dat doet onze oudste ook altijd als ik vraag om even te lachen. Meestal lijkt de lach op de foto toch nog best echt :p. F. wil juist nooit op de foto. Die loopt meestal snel weg, als ik t vraag, of ze doet een nep-boze blik :D

Lemijn betrapt door Jacob ☺! Dat is inderdaad best confronterend. Hier heb ik dat ook wel. De oudste is een echte dromer, dus ik ben soms in de waan dat ze niets hoort als ik met man zit te kletsen. Maar soms merk ik daarna dat ze toch heeft meegenoten van het gesprek als ze het aan iemand anders vertelt of dingen gaat vragen :p . Meestal ook niet erg! F is een stuk alerter, dus die mist denk ik niet veel :).
pi_192968546
Dat klinkt hoopvol @D.U.M.A.N.
Volgende week komen de gordijnen in Banaan zijn kamertje, dan gaan we ook proberen hem te wennen daar te slapen. Maar ik vind het ook nog steeds lekker knus met hem slapen. Hoe gingen de andere nachten?

Leuk dat verstoppertje spelen. Ik verstop me weleens, als hij me zoekt roep ik hem, zodat hij weet waar ik ongeveer ben. Dan laat ik hem zachtjes schrikken maar springt hij alsnog lachend een gat in de lucht.

De middagdut is bij ons terug naar ruim twee uur en soms zelfs drie, daarmee is de middag weer veel beter te doen. Hij slaapt meestal rond acht uur.
De nachten zijn ook rustiger, plus dat hij nou ook wel water wil in plaats van de laatste druppels melk eruit persen. Hij blijft wel om half zes wakker worden maar hier kan ik mee leven. :)

Haha @Lemijn . Leuk dat hij ineens zo'n sprong maakt met spraak.

Onze vrolijke bomenknuffelaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 6 mei 2020 @ 07:35:33 #65
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192968804
@PKM
Hij begint de nachten nu in z’n eigen kamer en wordt rond middernacht wakker. Ik haal ‘m dan op en hij slaapt dan verder naast ons. Vind dit prima voor nu. 😊
Gordijnen zijn wel belangrijk inderdaad! Als het niet helemaal donker is, slaapt U. pas rond 22:00 uur.

Jouw melk neemt ook af, lees ik tussen de regels door? Hier helaas ook, tot grote verdriet van U.

@Lemijn Betrapt worden door je kind is herkenbaar, haha. Vooral met dingen die je hebt beloofd maar daarna bent vergeten. :@

Wat heerlijk al die natuurfoto’s! O+ Wij waren gister ook even in de Uiterwaarden. Tussen de wilde koeien, paarden, eendjes en andere dieren. U. Vind het helemaal geweldig daar. Hopen dat het weer mee gaat zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_192969054
@D.U.M.A.N. ik moet ook zorgen dat er geen streepje licht meer is anders wordt slaap echt een gevecht.

Hier helaas ook veel minder melk ja. Hij vraagt er nu ook veel vaker om, daar zit ik ook niet zo op te wachten. :@
Het is al vanaf dat ik wist dat ik zwanger was pijnlijk om te voeden maar dat neemt gelukkig wel een beetje af nu. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192969501
Wat een leuke foto’s van al die buiten peuters.
Ik vind het zo leuk om te zien dat N echt samen begint te spelen. Ze speelt vaak buiten met de buurkinderen van verschillende leeftijden (tot 12) en geniet daar enorm van.
Verstoppertje, op de fietsjes achter elkaar aan, met een bal, maar ook kleuren etc.
Aan het even oude buurkindje vroeg ze laatst: wat zullen we samen doen? Antwoord: zitten. Oke en ze gaan samen zitten haha.

Verstoppertje blijft leuk idd. Midden op het plein staan met de handen voor de ogen of zeggen dat ze op het plekje gaat staan waar ze de ander net gevonden heeft. :D
pi_192994415
PKM, wat is Banaan groot geworden zeg :o O+

U blijft ook zo’n knap kereltje, ben heel benieuwd hoe het kleine broertje of zusje er uit gaat zien O+

Verder niet helemaal bijgelezen, met C gaat het prima, op af en toe een fikse driftbui na is ze verder heel zoet en ontwikkelt ze zich echt flink op taalgebied momenteel, af en toe verbaas ik me over de dingen die ze al kan zeggen O+ Maandag gaat ze weer naar de psz, ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat oppikken dat ik haar al op het schoolplein moet afleveren :X

En we zijn bijna elke dag lekker veel buiten nu, ze zou het liefst de hele dag buiten vertoeven, vanochtend een fikse driftbui toen we thuiskwamen en haar schoenen uitmoesten omdat ze nog meer buiten wilde spelen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192994846
Wat een knappe kindjes hier toch! O+ Zo leuk om te zien.

@rena: driftbuien schrijf je over. Hoe gaat jij daarmee om? Twix had namelijk nooit een driftbui maar Marsman is expert op dat gebied. Hoe reageer jij? Wat doe jij?
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:11:54 #70
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192996047
Ik hoor inmiddels ook hier :D gaat zoooo snelllll :'( O+
En hij is nog steeds de allerleukste jongen die ik ken :{w mijn vriend is er niets bij :D :P

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:48 schreef Malteser het volgende:
Wat een knappe kindjes hier toch! O+ Zo leuk om te zien.

@:Rena: driftbuien schrijf je over. Hoe gaat jij daarmee om? Twix had namelijk nooit een driftbui maar Marsman is expert op dat gebied. Hoe reageer jij? Wat doe jij?
Hier af en toe een kleine meltdown.
Ik doe meestal afleiden en als het heel erg zou zijn negeren denk ik.
pi_192997355
@Malteser , ik bekijk het echt per driftbui wat ik denk dat er nodig is, soms laat ik haar even razen en komt ze zelf weer tot haar zinnen en soms los ik het op door haar even een filmpje te laten kijken op YouTube, voel me wel een loedermoeder als ik dat doe :@ :@ Vanmorgen had ze bijna de hele ochtend door een natuurgebied gewandeld en was ze daardoor ook moe, dan kan ik praten/knuffelen wat ik wil maar komt ze er niet zelf uit lijkt het wel, dus dan is afleiding echt key hier. Ik probeer vooral zelf mijn rust te bewaren maar ik denk dat de aanpak ook per kind kan wisselen? Hoe doe jij het bij Mars?

@SacreCoeur , gefeliciteerd! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 19:33:58 #72
269689 crew  Viv
pi_192999916
@D.U.M.A.N. Die koeien hebben gewoon een boer hoor, zijn niet wild. ;) Maar ze hebben daar wel lekker de ruimte ja. O+
pi_193001122
SC en Rena, meestal probeer ik hem af te leiden. Maar vorige week was hij zo boos, dat ik hem uit heb laten razen maar wel bij hem ben gaan zitten. Hij wilde niet aangeraakt worden maar ben dus naast hem gaan zitten, zodat hij bij me kon komen als hij die behoefte voelde.
En in mijn werk komt het uiteraard veel voor maar nu het mijn eigen jongetje betreft, vond ik het toch sneu en lastig.
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:31:48 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193001233
Wij maakten gisteren voor het eerst kennis met ....... strijkkralen :{ Het hoofdstuk hebben we inmiddels alweer afgesloten, maar toch wilde ik het een kans geven. We zijn de laatste tijd al best aan de knutsel voor ons doen, en toen mijn nichtje haar dochter (inmiddels 10) 's strijkkralen aanbood, heb ik mijn eerste reactie (erhm nee?) in de kop gedrukt en ze aangenomen. We gingen het proberen.

Bij "strijken" als antwoord op Max' vraag wat we er dan mee moesten, moest ik eerst uitleggen wat dat was :') Verder was hij erg geïnteresseerd in de vormen: draken, krabben, spoken (daar waar de fabrikant prinsessen, vlinders en bloemen had bedoeld). Max begon met een draak, ik met een krab (ofwel vlinder). Spoel de tijd 5 minuten vooruit en daar zat ik: met zowel draak als krab. Of ik dat niet even kon afmaken, aldus Max. Meneer zat weer aan de lego en kwam af en toe even kijken hoe het vorderde. Een uur en een miljoen kralen verder lagen de draak en krab klaar. Ik was moe. Morgen strijken.

Toen werd een van onze poezenbeesten wakker vanmorgen, sprong op de tafel en rekte zich uit bovenop de ........ juist. De miljoen, inmiddels triljoen strijkkralen over de vloer. Ik heb ze vervolgens in de vuilnisbak gekiept en mijn nichtje medegedeeld dat de kralenset incl. nog eens triljoenen kralen via een weggeefhoek kunnen worden opgeruimd.

Verder modderen we lekker aan hier. Morgen lekker met een campertje op pad! Heel veel zin in O+
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:48:32 #75
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193001566
Klinkt als een geslaagde dag. :D
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 7 mei 2020 @ 21:23:25 #76
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193002383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:25 schreef Malteser het volgende:
SC en Rena, meestal probeer ik hem af te leiden. Maar vorige week was hij zo boos, dat ik hem uit heb laten razen maar wel bij hem ben gaan zitten. Hij wilde niet aangeraakt worden maar ben dus naast hem gaan zitten, zodat hij bij me kon komen als hij die behoefte voelde.
En in mijn werk komt het uiteraard veel voor maar nu het mijn eigen jongetje betreft, vond ik het toch sneu en lastig.
Ah nee, dat doe ik eigenlijk niet.
Ik zou weglopen :@ en iets voor mezelf gaan doen.

Dan kan hij in zijn eigen tijd naar mij komen als hij daar zin in heeft.
Maar ik kan dat soort dingen wel heel makkelijk loslaten.
pi_193003203
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoor inmiddels ook hier :D gaat zoooo snelllll :'( O+
En hij is nog steeds de allerleukste jongen die ik ken :{w mijn vriend is er niets bij :D :P
[..]

Hier af en toe een kleine meltdown.
Ik doe meestal afleiden en als het heel erg zou zijn negeren denk ik.
Hoe slaapt die slaapkop van jou inmiddels? :P

Wat hier helpt bij driftbuien is haar met iets mee laten helpen zoals stofzuigen of de vaatwasser legen. Dat laatste doet ze ook verrassend goed.
En even de tuin in gaan.

En ja, soms moet ze even wachten en mag ze best gewoon boos zijn. Ik kan dan niet altijd 100% gelijk met haar bezig zijn. Zeker niet als je nog een ander kind hebt.
  donderdag 7 mei 2020 @ 22:31:20 #78
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193003883
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe slaapt die slaapkop van jou inmiddels? :P

Laten we het daar maar niet over hebben, ik wil niet stoer doen :P
Maar als ik in de ochtend mijn wekker niet zet kunnen we gelijk lunchen iig.
pi_193003947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:31 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Laten we het daar maar niet over hebben, ik wil niet stoer doen :P
Maar als ik in de ochtend mijn wekker niet zet kunnen we gelijk lunchen iig.
Haha. Mijn hemel. :D
Word je er niet lui van? Ik zou nergens meer komen. :')
  donderdag 7 mei 2020 @ 22:41:11 #80
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193004113
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Haha. Mijn hemel. :D
Word je er niet lui van? Ik zou nergens meer komen. :')
Jawel, helemaal nu met al het corona gebeuren.
Hij slaapt iig niet meer op de dag zelf gelukkig :P
pi_193004204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:41 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Jawel, helemaal nu met al het corona gebeuren.
Hij slaapt iig niet meer op de dag zelf gelukkig :P
Hij slaapt een gat in de dag dus daar is dan weinig van over. :P
  donderdag 7 mei 2020 @ 22:49:06 #82
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193004283
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hij slaapt een gat in de dag dus daar is dan weinig van over. :P
Ach, zolang hij in de nacht ook prima slaapt denk ik dat hij het wel nodig zal hebben.

Ik zie een peuterspeelzaal komend halfjaar nog niet voor me :D
pi_193010660
Ben ook benieuwd volgende week psz weer. Ze heeft er zin in, maar zal het wel onwennig vinden dat ik niet mee naar binnen mag.

Ik ben gebeld door de basisschool :D
Over 2 weken gaat ze “stoeltje kijken” met de juf als er geen andere kinderen zijn. Ik moet haar dan afleveren bij het hek ;(
De week daarop gaat ze 2 keer wennen. Ik zal zelf de klas niet eens zien en moet haar zo loslaten. Pff bij deze mijlpaal.
Maar ben blij dat ze wel naar school mag gaan. Dit weekend maar eens een rugzak en broodtrommel etc kopen.
Gelukkig zit de school in hetzelfde gebouw als de psz dus al wel bekend terrein.
pi_193011191
Oh arja dat zou ik ook lastig vinden. Ik hoop zo dat begin september alles weer iets anders is dat hij 'normaal' kan starten. Het liefst fietst hij nu elke dag langs de basisschool, zo veel zin heeft hij. Vorige week laatste restje aanmeldingsformulier weggebracht samen, vond hij fantastisch (op een zondag in de brievenbus gedaan). Ik lever hem nu bij de deur af van de opvang, dat pikt hij heel goed ondanks dat het voor corona elke keer bijna huilen was. Misschien is zo'n ultra kort afscheid wel goed voor hem. Er komt altijd een bekende leidster om hem mee te nemen dat scheelt ook. Als het goed is mogen we volgende week wel naar binnen maar niet de klas in.

En dan ben ik wel weer toe aan een flinke portie rust. Gisteren overlegd hoe ze dachten over mijn om-de-week-ochtend waarop ik niet hoef te werken maar voor mijn eigen gezondheid en rust hem laat gaan. Ze zegt we zijn volledig open, zo lang hij niet verkouden is mag hij ook gewoon komen. Ik zei ook als jullie denken 'liever niet' is het ook prima. Maar ze vonden het goed en ondanks hevige twijfel laat ik hem wel gaan. Het ging zo goed met mij, maar nu weer steeds slechter en heb echt die rust af en toe nodig om bij te tanken.

En verder baal ik dat de logopedie over de telefoon gaat want l heeft gewoon geen zin om mee te werken langer dan 5 minuten en het ging zo goed, maar het blijft nu allemaal zo steken. Ik zou het zo fijn vinden als hij wat verstaanbaarder aan de basisschool begint.

Vrolijke noot: voor het weekje vakantie in juli toch nog een midweek geboekt in een simpel park waar we al eens geweest zijn in precies het zelfde huisje. Onze vakantie zou in april zijn maar dat ging niet door. Dus onszelf even getrakteerd op een midweekje dat we er toch even uit zijn. Ik ga er vanuit dat het zwembad en de binnenspeeltuin nog gesloten zijn, maar met een speeltuin naast het huisje en het water aan de overkant van het park is dat prima. We gaan gewoon lekker niks doen in die 6 persoons villa met vaatwasser en wasmachine :+
pi_193011236
Krijg je geen oefeningen om met hem samen te doen spelenderwijs?
pi_193011281
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:37 schreef Arja het volgende:
Krijg je geen oefeningen om met hem samen te doen spelenderwijs?
Ja, elke dag woordjes die hij moet luisteren met elke paar weken een nieuwe beginletter. En overdag gewoon alleen die letter goed oefenen en verbeteren. Nu zijn we bij de t. En die frustreert hem, want alleen bij t-shirt en ten kan hij hem goed zeggen per ongeluk. De s bijvoorbeeld ging heel goed maar begint nu weer steeds slechter te gaan omdat hij er geen zin meer in heeft. Daarheen vond hij zo leuk en via de telefoon helemaal niet.
pi_193013057
:W
Ik zou het bijna vergeten maar L is alweer 2 jaar dus ik hoor nu ook hier. Rare tijd om een verjaardag te vieren. In plaats van een verjaardagsfeestje zijn we afgelopen weekend bij wat mensen langs geweest om even in de tuin te zitten/spelen. Zo was het alsnog een geslaagd verjaardagsweekend.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:03 schreef Arja het volgende:
Ben ook benieuwd volgende week psz weer. Ze heeft er zin in, maar zal het wel onwennig vinden dat ik niet mee naar binnen mag.

Ik ben gebeld door de basisschool :D
Over 2 weken gaat ze “stoeltje kijken” met de juf als er geen andere kinderen zijn. Ik moet haar dan afleveren bij het hek ;(
De week daarop gaat ze 2 keer wennen. Ik zal zelf de klas niet eens zien en moet haar zo loslaten. Pff bij deze mijlpaal.
Maar ben blij dat ze wel naar school mag gaan. Dit weekend maar eens een rugzak en broodtrommel etc kopen.
Gelukkig zit de school in hetzelfde gebouw als de psz dus al wel bekend terrein.
Mag je helemaal niet mee naar binnen bij het wennen? Zou toch moeten kunnen als er behalve de juf niemand aanwezig is.

L is vanmorgen even wezen kijken op de peuterspeelzaal. Even kennismaken met een van de juffen en alvast de ruimte verkennen. Hij heeft heerlijk zitten spelen terwijl ik een laatste formulier invulde en hij wilde niet mee naar huis.
Volgende week breng ik hem iets later op de ochtend zodat de rest eerst even de tijd krijgt om weer te wennen en dan zien we wel hoe het gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 08-05-2020 12:49:20 ]
pi_193014085
Welkom @SacreCoeur en @Elleska. :)

Spannend @Arja ! Wel een gekke tijd om nu te wennen, hopelijk vindt ze het leuk.

Banaan is voor het eerst met onderbroek naar bed. Over zijn luier heen want anders wou hij niet.

Wij zitten ook weer midden in de woedeaanvallen. Ik bekijk het altijd per geval @Malteser .
Het ligt er een beetje aan waar het om gaat. Soms help ik door hem af te leiden, dan moet hij nog niet te ver heen zijn. Soms hapt hij naar adem en weet zich geen raad met zichzelf, dan laat ik een filmpje kijken net als @rena . Ik zie dat niet als loedermoeder trouwens, je moet toch wat op zo'n punt.

Vanochtend maakte ik de badkamer schoon en mocht hij "helpen" door het bad en de douche schoon te spuiten. Uiteindelijk ging hij de vloer ook doen en zette ik het water uit. Hij wou daarna nog niet stoppen en werd heel boos. We hebben hem toen maar uit laten razen en zijn naar beneden gegaan. Ik blijf het ook maar lastig vinden.

Maar dankzij al het huilen kon ik straks wel in zijn mond kijken, hij heeft er weer een halve kies bij. :)

Hij is de laatste tijd druk met verbanden leggen zoals "de ventilator draait rond, net als het wiel en het wiel van de echo (airco).
"Mama heeft sandalen, jij hebt sandalen, papa heeft schoenen aan".
"Het roze muisje heeft een neusje, jij hebt ook een neusje".
Ik vind het altijd leuk om te horen wat hem bezighoudt. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 mei 2020 @ 01:06:13 #89
269689 crew  Viv
pi_193025020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:31 schreef Quoi het volgende:
Wij maakten gisteren voor het eerst kennis met ....... strijkkralen :{
:D
Ik ben met strijkkralen net zo streng/neurotisch als Monica in Friends met koekjes eten (dat mocht alleen boven de gootsteen, vanwege de kruimels). :X

Mijn strategie is:
1) Er wordt alleen mee gespeeld in een dienblad met een opstaande rand.
2) Ze krijgt maar een beperkte hoeveelheid kraaltjes, twee volle eetlepels ongeveer (wij hebben zo'n enorme pot van Ikea).
3) Kraaltjes die alsnog op de grond vallen, meteen (laten) oppakken.
4) Niet strijken, alles gaat na afloop terug in de pot (dus wel de creativiteit/motoriek stimuleren, maar dan zonder prullaria en half gesmolten grondplaten).

Op deze manier is het best goed te doen hoor. :) :')
  zaterdag 9 mei 2020 @ 07:15:53 #90
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193026979
Omg 🙈 dat 'wel de creativiteit stimuleren' staat voor mijn gevoel echt mijlenver af van 2 eetlepels strijkkralen, niet strijken, een speelgebied ter grootte van een dienblad en elk kraaltje direct oprapen :D :o. Krijg daar echt de kriebels van 🙈 :X .
pi_193027292
Strijkkralen, mooi spul en niks wat een stofzuiger niet oplost. Dikke tip: je kunt er ook bakjes en schaaltjes mee maken, naast tweedimensionale honden en zeven miljoen ronde onderzettertjes. Ovenvaste schaal insmeren met olie, kraaltjes erin (die blijven plakken) beetje husselen en draaien tot bodem en zijkanten bedekt zijn, in de oven en hop: briljant vaderdag-/moederdagcadeau/praktisch prul, mits gevuld met chocola :+
pi_193027304
Strijkkralen laat ik nog een tijdje aan me voorbij gaan. Het lijkt me heel leuk, maar iets namaken heb ik nog nooit zien gebeuren. Heel vaak is het dan "mama wil jij dat doen?"

Zelfs met Play Doh gaat dat nog vaak zo. Hoewel hij nou wel de potjes zelf open krijgt en er iets meer mee speelt.

Mijn eerste boomgaard heb ik twee maand geleden ook in huis gehaald, omdat jullie peuters het zo leuk vinden. Dat heeft echt meer tijd nodig, hij wil vooealsnog alleen maar met het fruit spelen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193027420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 01:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D
Ik ben met strijkkralen net zo streng/neurotisch als Monica in Friends met koekjes eten (dat mocht alleen boven de gootsteen, vanwege de kruimels). :X

Mijn strategie is:
1) Er wordt alleen mee gespeeld in een dienblad met een opstaande rand.
2) Ze krijgt maar een beperkte hoeveelheid kraaltjes, twee volle eetlepels ongeveer (wij hebben zo'n enorme pot van Ikea).
3) Kraaltjes die alsnog op de grond vallen, meteen (laten) oppakken.
4) Niet strijken, alles gaat na afloop terug in de pot (dus wel de creativiteit/motoriek stimuleren, maar dan zonder prullaria en half gesmolten grondplaten).

Op deze manier is het best goed te doen hoor. :) :')
En dat mag ook gewoon. :+

Zo heb ik misschien 1 of 2 keer met mijn zoon zitten vingerverven. Allerlei voorbereidingen getroffen (beschermende kleding, tafel en vloer enigszins afdekken etc). en vervolgens verft hij amper 5 minuten en wilt alweer van zijn stoel af en de kamer rondrennen. :') Om nog maar te zwijgen dat hij daarna wel weer gedoucht kan worden.

Zo raadde een collega een keer van dat magic sand aan. Ja, daar heb ik dus ook geen zin in. :P

Kleien wel. Dat vind ik zelf ook leuk. Wij werken dan ook wel met dienbladen maar verder kunnen ze hun gang gaan. :)
pi_193028632
Ik had met al dat spul wat jullie noemen niks. Alle drie verfden ze alleen maar op school, rond Pasen pas voor het eerst thuis. Klei was iets voor bij oma (had zij ze iets unieks te bieden, ik geen rommel), maar laatst mochten ze iets in de winkel uitzoeken en kozen ze beiden klei helaas. Strijkkralen heb ik niet, komt er pas in als ze er zelf om vragen, we hebben genoeg speelgoed dat de fijne motoriek ontwikkelt. Zand komt er bij ons ook nooit in. Dat is het nadeel dat ze met drie kleintjes zijn, dit soort dingen begeleiden in je eentje is amper te doen. Als m’n man niet aan het werk is maken we soms broodjes of kaasstengels oid in estafette-vorm. Verder knippen en plakken we regelmatig. Sinds deze week zijn de meiden ook over van amper knippende babyscharen naar scherpe kinderscharen met afgeronde punt.

Wij hadden de kaartspelversie van boomgaard, die is vooral leuk als spelletje, niet om los mee te spelen. Maar ik vind het zelf een heel stom spel eigenlijk (omdat er letterlijk niets in zit qua strategie, alleen maar gooien), dus hij komt niet vaak beneden. De meiden spelen nu vaak samen krokoloco met deels hun eigen regels (zoals dat Em altijd het konijntje mag en dat die niet afgepikt mag worden), heel grappig om te zien. Alleen als kleuter ook mee doet komen er hele discussies over vals spelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder hebben we een beweegspelletje van kleuter via school, gewoon een A4 met 6 opdrachtjes erop. Als je 1 gooit moet je springen als een kikker, als je 2 gooit kruipen als een baby etc. Vinden ze ook heel leuk om met z’n drieën te doen en ze kunnen daardoor ook zonder tellen dobbelstenen aflezen nu.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193028701
Grote strijkkralen kopen. Minder rotzooi, sneller klaar. Ideaaaaaal!

Verven probeer ik altijd af te houden, soms doen we dat. Hij is nu into kleuren mengen (wat wordt lichtzwart met donkergroen mama?) dus binnenkort daar even mee aan de slag. Waterverf geeft minder rotzooi.
pi_193030085
:W
Wij komen ons ook melden. O is dinsdag 2 geworden, maar we 'vieren' het pas morgen. Het is een heerlijk lekker ding, een echte deugniet met een aanstekende glimlach. Hij kan veel meer dan z'n grote broer met 2, we loopfietsen al kilometers door de buurt, maar praten doet hij nog niet echt veel. Gelukkig vind hij andere manier om duidelijk te maken wat hij wil.




Verder, strijkkralen, dat is zelf bij m'n 4.5 jarige nog geen succes.
pi_193030208
Gefeliciteerd! Inderdaad, een mooie lach!

Hoe gaat het slapen? Dat was in zijn babytijd echt problematisch toch? Wat gaat de tijd dan snel achteraf. :P
pi_193030321
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:01 schreef vencodark het volgende:
Gefeliciteerd! Inderdaad, een mooie lach!

Hoe gaat het slapen? Dat was in zijn babytijd echt problematisch toch? Wat gaat de tijd dan snel achteraf. :P
Eigenlijk gaat het nu prima. Ja, als baby was het best dramatisch, en als dreumes was hij tijden om 5.15 wakker.

Nu wordt hij meestal ergens tussen 6 en 7 wakker, met soms een uitschieter naar 7.15. Acceptabel! Tussen de middag slaapt hij 1.5 uur (en we maken hem daarna wakker), en 's avonds om 19.30 is het licht meestal wel uit...Eigenlijk helemaal prima dus.
pi_193030332
@Jagärtrut :W Lang niet gezien :P
Hoe groot is O nu eigenlijk? Als ik hem zo op het fietsje zie scheelt het denk ik niet veel met L.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:14:22 #100
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193030360
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:11 schreef Elleska het volgende:
@:Jagärtrut :W Lang niet gezien :P
Hoe groot is O nu eigenlijk? Als ik hem zo op het fietsje zie scheelt het denk ik niet veel met L.
We moeten maandag naar het consultatiebureau, dan gaan we het weten! Ik heb geen idee, draagt meestal maat 92, maar past ook wel in 96...Leeft wel op grote voet, maat 25 al...
pi_193030504
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

We moeten maandag naar het consultatiebureau, dan gaan we het weten! Ik heb geen idee, draagt meestal maat 92, maar past ook wel in 96...Leeft wel op grote voet, maat 25 al...
Dan gaan ze nog steeds ongeveer gelijk op. L gaat nu ook naar maat 98 en heeft schoenmaat 26.

Ik werd de laatste tijd weer wat geïrriteerd van reacties dat L zo groot is of ongeloof over zijn leeftijd dus even fijn om te lezen dat O net zo lekker doorgroeit :) Verwacht ook dat de opmerkingen even weer over zijn nu het antwoord "2 jaar" is. Volgens mij had ik datzelfde rond 1,5 jaar.

Consultatiebureau heb ik nog niets van gehoord, afspraken zonder vaccinatie zal met de corona geen prioriteit hebben vermoed ik.
pi_193030869
Van harte gefeliciteerd Jagar! Leuke foto’s! Wat knap dat hij al zo’n eind kan loopfietsen.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:13:38 #103
221912 minilot
Nancy boy
pi_193031616
O'tje! Mijn O'tje vindt jouw O'tje 'heel erg mooi', Jagar! O+ Het is ook wel een dotje, zeg! Gefeliciteerd en welkom hier *;
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:19:42 #104
221912 minilot
Nancy boy
pi_193031713
Dude hier is nog geen tweeënhalf en zit tussen 98 en 104 in, dus bekend met opmerkingen dat -ie groot is voor z'n leeftijd :Y Slungelige spriet is -ie ook niet, met z'n buikie en zachte beentjes. Nog wel echt zo'n jong peuterlijfje qua verhoudingen. Net met softijsje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knusse ochtend gehad, langs alle molens in de buurt gefietst (en dat zijn er véél!), er waren schapen, een sloot met heel veel goed zichtbare en luid kwakende groene kikkers, een felblauwe libel en aan het einde dat softijsje. Simpel maar adequaat kotervermaak dus :)

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 09-05-2020 15:27:21 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_193032260
Gefeliciteerd Jagar! Knap mannetje is O. O+

Wij deden donderdag zo’n rondje, mini. Kleuter vroeg wat een watermolen was, dus zijn we meteen de bakfiets ingesprongen en met een mooie groene omweg de 2 watermolens uit ons dorp bekeken. Helemaal prima op wat een nogal hangerige middag beloofde te worden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:14:31 #106
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193032355
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:19 schreef minilot het volgende:
Dude hier is nog geen tweeënhalf en zit tussen 98 en 104 in, dus bekend met opmerkingen dat -ie groot is voor z'n leeftijd :Y Slungelige spriet is -ie ook niet, met z'n buikie en zachte beentjes. Nog wel echt zo'n jong peuterlijfje qua verhoudingen. Net met softijsje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knusse ochtend gehad, langs alle molens in de buurt gefietst (en dat zijn er véél!), er waren schapen, een sloot met heel veel goed zichtbare en luid kwakende groene kikkers, een felblauwe libel en aan het einde dat softijsje. Simpel maar adequaat kotervermaak dus :)
Hier ongeveer dezelfde specs, op deze foto kun je goed zien hoe lang ie is O+ voor het eerst sinds lange tijd weer in de buggy (op zijn verzoek :o) en ook nog in slaap gevallen O+ kleine grote vent

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar wonen jullie trouwens lot? Wij gaan binnenkort ook vlakbij molenwalhalla wonen nl :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:16:03 #107
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193032381
Gefeliciteerd met o'tje O+ idd een heerlijke glimlach zeg!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193033243
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier ongeveer dezelfde specs, op deze foto kun je goed zien hoe lang ie is O+ voor het eerst sinds lange tijd weer in de buggy (op zijn verzoek :o) en ook nog in slaap gevallen O+ kleine grote vent

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar wonen jullie trouwens lot? Wij gaan binnenkort ook vlakbij molenwalhalla wonen nl :o
Wat is hij lang idd! En ook lange voeten, volgens mij heeft mijn kleuter nog niet zulke grote schoenen aan, maar wellicht vertekent het model dat ook een beetje.

Wij zitten in 86/92 voor broeken, 92/98 voor shirts. Heel fijn want ik had bij de Hema nog een stapel joggingshorts maat 86 voor ze gevonden in de uitverkoop, grotere maten hadden ze niet meer. Vallen iets groter dus zitten perfect nu, zijn makkelijk zelf aan en uit te trekken en zo droog in de zon (beide fijn met zindelijk worden). Schoenmaat is nog 23 (vorig jaar zomer 21), dus mijn referentiekader qua schoenmaten is ook anders.

En welkom en gefeliciteerd Jagar en Elleska *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 9 mei 2020 @ 17:32:50 #109
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193033324
Dit zijn ook n beetje clownsshoenen qua model hoor :D is maat 26

Hij noemt ze zijn "zonneschoenen" ik had ze in de winter in de sale gekocht en hem uitgelegd dat ze voor de zomer waren, wanneer het warm en zonnig was. Dus toen ik ze laatst uit de kast haalde om ze te passen riep hij verrukt "ja, mijn zonneschoenen O+ "
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193033931
Elleska: nee mag echt niet mee naar binnen met het wennen. De juf komt naar het hek.

Emmy is ook groot volgens mij en wordt al sinds een jaar als kleuter geschat. Ze is nu 1 meter 7. Ze heeft schoenmaat 26. Leeft ze dan op kleine voet, of hebben jullie peuters zulke grote voeten?
pi_193035776
Mijn 3y9m is 101cm en heeft maat 25 mijn dwergje O+
pi_193036015
Hier ook een klein reusje met 2 jaar en 10 maanden. Simon is net wel of net niet een meter lang (om de zoveel tijd zetten we een streepje met datum en lengte op een kast). Qua kleding zit ie tussen 98 en 104.
Schoenen heeft ie in maat 26 sinds afgelopen december al, dus ik vermoed dat we binnenkort weer eens langs de schoenenwinkel mogen voor de volgende maat.

Vandaag een heerlijke dag gehad. Vanochtend langs diverse speeltuintjes / waterspeeltuin.
's Middags een uurtje middagdut en daarna in de tuin met water gespeeld. Toen hebben we de BBQ aangezet en hebben we heerlijk in de tuin gegeten.

Hij vraagt de hele week al of het al Moederdag is :)
pi_193038570
Haha hier zit ie ook tussen 98 en 104 in! Hij wordt deze maand 3 ( :o )
Maat 26 om de opsomming compleet te maken.

Kleuter zit overigens qua broeken ook in 104 en heeft schoenmaat 27. Dat is altijd een kleintje geweest. Ik dacht dat Kevin wel gemiddeld was.

Welkom met O jager. Gefeliciteerd!

En strijkkralen vind ik leuk. Daar kunnen ze een tijdje bezig mee zijn. Veel valt op de grond, maar handveger en blik en stofzuiger helpen snel.
Ik moet ze allemaal bij mijn bed leggen en ik heb er al heel veel. Je ziet heel goed welke van Kevin zijn en welke van Willem.

pi_193041130
Bij die strijkkralen moet ik steeds denken aan een collega waarvan t kindje een strijkkraal in haar neus had gestopt 🙈.
  zondag 10 mei 2020 @ 03:56:16 #115
221912 minilot
Nancy boy
pi_193043490
@littledrummergirl Och, kijk dat nou slapen! O+

Wij wonen in Alblasserdam. Ik kan de molens van Kinderdijk vanuit mijn zolderraam zien en het is vanaf mijn huis tien minuten wandelen naar de eerste molen. Waar verhuizen jullie naartoe? *O*
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 10 mei 2020 @ 09:24:47 #116
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193045271
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 03:56 schreef minilot het volgende:
@:littledrummergirl Och, kijk dat nou slapen! O+

Wij wonen in Alblasserdam. Ik kan de molens van Kinderdijk vanuit mijn zolderraam zien en het is vanaf mijn huis tien minuten wandelen naar de eerste molen. Waar verhuizen jullie naartoe? *O*
Vet O+ wij kunnen ze niet zien, daar zit een snelweg tussen vanuit ons gezien.

Ben jij wel eens in de sophiapolder geweest :o ? Ik las daarover en het leek me gaaf :D (nu afgesloten though)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193047599
Strijkkralen? Hebben we niet in huis.

We hebben potloden en stiften. Stempels, stickers. Waterverf en plakkaatverf. Oh en klei en vouwblaadjes en glitterprit en scharen en lijm.
Maar die Crea Bea’s hier zetten twee strepen op een papier en zijn dan klaar. En ze koesteren die twee strepen dan alsof ze zojuist de Zonnebloemen van van Gogh hebben nagebootst.

Dat dus. Needless to say dat ik voorlopig niet investeer in strijkkralen. Want alles wat ook maar enigszins in de buurt komt van ‘iets creatiefs aan tafel’ is hier vooral kastvulling.
pi_193048317
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:54 schreef Malteser het volgende:
Strijkkralen? Hebben we niet in huis.

We hebben potloden en stiften. Stempels, stickers. Waterverf en plakkaatverf. Oh en klei en vouwblaadjes en glitterprit en scharen en lijm.
Maar die Crea Bea’s hier zetten twee strepen op een papier en zijn dan klaar. En ze koesteren die twee strepen dan alsof ze zojuist de Zonnebloemen van van Gogh hebben nagebootst.

Dat dus. Needless to say dat ik voorlopig niet investeer in strijkkralen. Want alles wat ook maar enigszins in de buurt komt van ‘iets creatiefs aan tafel’ is hier vooral kastvulling.
Heel herkenbaar _O- Hier is haar concentratievermogen voor tekenen of knutselen ook ongeveer 5 minuten, op de psz schijnt ze het langer te kunnen, maar hier thuis heb ik ook alleen de basis knutselspullen.

Grappig om de kledingmaten van andere kindjes te zien, hier is ze 2,5 en past ze in 98 van broekjes en 104 van shirtjes, ze is best lang. Zou haar best weer eens willen opmeten als dat niet in een enorme worsteling zou ontaarden :')

Fijne Moederdag allemaal! Hier ben ik getrakteerd op een lekkere brunch en een fikse driftbui van peuterlief :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193048447
Simon kwam vanochtend heel schattig bij mijn bed "mama, ik heb iets voor je. Het is chocolade." Dat laatste wist ik al, want dat had ie de afgelopen dagen al vaker verteld *)
Ook nog een mooi schilderij door hem gemaakt en een mandala kleurboek.
Maar het mooiste waren de dikke knuffels en het blije koppie toen ie het aan me gaf O+ O+ O+
pi_193048464
Iedereen een fijne Moederdag!

@rena Ik las eerst een "fikse driftbui van manlief" _O- _O- _O-
pi_193048563
Fijne moederdag allemaal! Ik kreeg een mooie bos bloemen van mijn man. En Banaan zei een beetje verlegen "feliciteerd". O+


Hij zit in maat 92/98 en maat 24 schoenen. Ik moet hem ook weer eens meten, is al tijden geleden.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193048936
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:11 schreef TolstoiFan het volgende:@:rena Ik las eerst een "fikse driftbui van manlief" _O- _O- _O-
:D :'( :D Die kan er ook wat van hoor :P

Ah Tolstoi en PKM, wat lief O+ Ik heb het idee dat manlief hier niet echt aan C gecommuniceerd heeft wat moederdag is :+ Maar de brunch was lekker en leuk :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193048969
Bedankt voor de berichtjes over lange kinderen, dat helpt mij om het weer te relativeren. In mijn directe omgeving zijn blijkbaar meer kleine tot gemiddelde kinderen waardoor het nog meer opvalt.

Knutselen is bij L vooral kleuren, verven, knippen en plakken. Strijkkralen leek me meer wat voor oudere kinderen? op de verpakking staat meestal +3 of +4 jaar.
pi_193049097
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:53 schreef Elleska het volgende:
Bedankt voor de berichtjes over lange kinderen, dat helpt mij om het weer te relativeren. In mijn directe omgeving zijn blijkbaar meer kleine tot gemiddelde kinderen waardoor het nog meer opvalt.
Ik herken het wel, pas kwamen we een meisje tegen dat een maand of 3 jonger is dan C en bijna een kop kleiner en petit gebouwd, C oogde echt als een reusje naast haar :@ Ik snap eigenlijk niet waarom mensen er over zeuren als een kind wat groter is, wat kun je er ook aan doen; ze in elkaar drukken en ze minder eten geven :?

Gefeliciteerd trouwens nog met je knul!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193049927
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:04 schreef rena het volgende:

[..]

Ik herken het wel, pas kwamen we een meisje tegen dat een maand of 3 jonger is dan C en bijna een kop kleiner en petit gebouwd, C oogde echt als een reusje naast haar :@ Ik snap eigenlijk niet waarom mensen er over zeuren als een kind wat groter is, wat kun je er ook aan doen; ze in elkaar drukken en ze minder eten geven :?

Gefeliciteerd trouwens nog met je knul!
Minder schoppen onder de kont grappen wij wel eens :+

Het zijn meestal niet zozeer opmerkingen over de lengte maar opmerkingen over een ontwikkelingsachterstand doordat mensen hem veel ouder schatten.
Het toppunt was toch wel een tijd geleden iemand die na aanleiding van de schoenmaten een verhaal begon te houden over groeiremmers en dat je daar onvruchtbaar van kan worden. Mijn opmerking dat L een jongen is viel niet goed :')
pi_193051292
Mijn dame (eind augustus 3) is kleiner dan gemiddeld en ik vind het juist wel grappig om de verschillen te zien tussen kindjes van dezelfde leeftijd. Mij vallen door het referentiekader ook vooral de grote kindjes dus op. Maar vind er verder niks van, verschillen zijn er nu eenmaal. Het maakt leeftijd schatten wel eens lastig hoor, door het eigen referentiekader.
Broeken nu maat 86; shirts maat 92. Schoenmaat 22. Ze loopt nu nog wel in korte broeken maat 74 (voor het 3de seizoen haha). Zonder luier past dat prima; lange broeken in 74 en 80 zijn wel te kort inmiddels. ;)

Knutselen kan ze hier juist wel langer mee bezig zijn. Kleuren, knippen, verven, kleien, kralen rijgen etc. Wilde we kijken voor kralen (liefst grote variant) maar is er nog niet van gekomen. Iets namaken lijkt me nog best lastig voor dr, maar wie weet.
pi_193051770
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:53 schreef Elleska het volgende:
Bedankt voor de berichtjes over lange kinderen, dat helpt mij om het weer te relativeren. In mijn directe omgeving zijn blijkbaar meer kleine tot gemiddelde kinderen waardoor het nog meer opvalt.

Knutselen is bij L vooral kleuren, verven, knippen en plakken. Strijkkralen leek me meer wat voor oudere kinderen? op de verpakking staat meestal +3 of +4 jaar.
Ik ken het wel. Willem is altijd veruit de kleinste geweest en daar werd ik ook wel een beetje onzeker van of zo. Vooral omdat man en ik beide behoorlijk groot zijn. Maar hij is gewoon klein.
pi_193052384
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:32 schreef Elleska het volgende:

[..]

Minder schoppen onder de kont grappen wij wel eens :+

Het zijn meestal niet zozeer opmerkingen over de lengte maar opmerkingen over een ontwikkelingsachterstand doordat mensen hem veel ouder schatten.
Het toppunt was toch wel een tijd geleden iemand die na aanleiding van de schoenmaten een verhaal begon te houden over groeiremmers en dat je daar onvruchtbaar van kan worden. Mijn opmerking dat L een jongen is viel niet goed :')
Oh op die manier, het ouder schatten had ik nog niet eens bedacht; heb ik hier ook (nog) niet ervaren eigenlijk. Mensen kunnen echt vreselijk lomp zijn zeg; over groeiremmers beginnen bij zo’n jong kind :{ Ze denken soms dat ze alles kunnen zeggen :N
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193052923
Onze oudste is te klein. Hij is ruim 4,5 maar is 96 centimeter en weegt nu 12,8 kilo.
Onze peuter is normaal, hij is dus net 2, nu 90 centimeter en 12 kilo.

“Goh, de jongste krijgt wel te eten?” :X
pi_193052934
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:19 schreef Malteser het volgende:
Onze oudste is te klein. Hij is ruim 4,5 maar is 96 centimeter en weegt nu 12,8 kilo.
Onze peuter is normaal, hij is dus net 2, nu 90 centimeter en 12 kilo.

“Goh, de jongste krijgt wel te eten?” :X
:N Echt, de grofheid.
pi_193054890
Oh, Malteser dat is helemaal erg.
pi_193055411
Ik hoor hier nog niet maar krijg met mijn ukkie ook regelmatig commentaar. Inderdaad of ze wel te eten krijgt of dat ik haar zeker graag klein wil houden. Ik probeer die opmerkingen maar te negeren. Lukt niet altijd...
doordat ze zo klein is vinden mensen vaak wel dat ze al veel kan/slim is. Soms laat ik ze maar in die waan en andere keren vertel ik wel dat ze waarschijnlijk ouder is dan dat men denkt.
pi_193059080
Wat een stomme opmerkingen. ;(

Toen Banaan rond de twee jaar was, was hij iets bovengemiddeld met lengte en kon al goed kletsen. Toen werd hij ouder geschat en merkte ik wat reacties dat mensen andere verwachtingen hadden van zijn gedrag.
Nou groeit hij niet meer zo hard en zijn die reacties ook weer even gedaan. Hij lijkt weer beter in verhouding zo tussen formaat en wat hij kan/doet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193059975
Mijm was vanmorgen een echte troll-peuter. Al gedurende de hele Corona-periode is hij tussen 6 en half 7 wakker. Vandaag eerste dag opvang, moeten we hem om 7 uur wakker maken en zegt ie: ‘ik ben moe, ga nog even naar bed.’ :')

Wegbrengen ging trouwens echt fantastisch. Eerst thuis twee broers die elkaar knuffelden en zeiden dat ze veel van elkaar houden O+
En op de opvang een dikke knuffel en hij wandelde zo naar de juf.
Heel fijn dat het zo ging.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193059989
Oh Malteser, wat een rotopmerking, mensen zijn echt rotzakken soms :{

LeSage, wat fijn dat het goed ging! En Mijm _O-

Het wegbrengen naar de psz ging ook goed hier, ze was heel blij de juf weer te zien O+ Hopelijk gaat de rest van de ochtend ook goed..

Ik moet nu wel weer wennen aan de stilte :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193060194
Haha, heerlijk, toch? Ik zit op de bank uit te stellen om hard te gaan lopen.
Maar ga ik nu wel echt doen, daarna opruimen, boodschappen doen en sowieso nog even chillen ergens *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193060200
Hier stond ze juichend op en was blij haar juf weer te zien. We hebben ook meteen een van de nieuwe juffen van de basisschool ontmoet.
pi_193060216
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 08:55 schreef LeSage het volgende:
Haha, heerlijk, toch? Ik zit op de bank uit te stellen om hard te gaan lopen.
Maar ga ik nu wel echt doen, daarna opruimen, boodschappen doen en sowieso nog even chillen ergens *)
Ik ga de keukenkastjes opruimen en ordenen terwijl ik eindelijk weer eens op vol volume mijn muziek kan luisteren *O* Daarna staat chillen op het programma :7

Fijn Arja!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193061488
Hier ging het wegbrengen ook heel makkelijk. L rende het speelplein op alsof hij nooit iets anders heeft gedaan en keek niet meer op of om.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:01:19 #140
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193064020
oh jongens, wat ben ik jaloers op jullie! En aan de andere kant geniet ik me suf van alle tijd samen. We hebben vandaag allebei een dag vrij genomen, en dat doet ons echt goed. Het combineren van thuiswerken met 2 kleine kinderen thuis begint ons toch wel langzaam op te breken. Er is geen moment van afstand (van de kinderen, of van het werk) op een dag, totdat om half 9 's avonds het huis aan de kant is en de kinderen in bed liggen. En dan moeten er toch nog emails geschreven worden, etc.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:56:45 #141
221912 minilot
Nancy boy
pi_193064899
Morgen pas weer peuterspeelzaal (meeeeeh, geen zin in!) dus wij vandaag nog even in deze modus:

Pietsje fris buiten, maar verder O+ !

Goed te horen hier dat het wegbrengen op aangepaste wijze zo goed gaat! Günther was hiervoor nog maar iets van vijf keer naar de peuterspeelzaal geweest, dus erg benieuwd of ik 'm morgen zo ver krijg dat -ie bij mij vandaan zelf het schoolplein oploopt, jufwaarts :')

@littledrummergirl Nee, nooit gedaan en zelfs nooit van gehoord - bedankt voor de tip! Voor ooit :Y
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 11 mei 2020 @ 14:02:29 #142
221912 minilot
Nancy boy
pi_193065025
Awww Jagar! :* Hoop dat jullie vandaag een welverdiende heerlijke dag hebben dan! Kinderopvang en scholen daar pas weer in september open?
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 11 mei 2020 @ 16:41:54 #143
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193067724
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:02 schreef minilot het volgende:
Awww Jagar! :* Hoop dat jullie vandaag een welverdiende heerlijke dag hebben dan! Kinderopvang en scholen daar pas weer in september open?
Daar lijkt het op. Scholen gaan vrijdag open, maar alleen voor bepaalde jaren. Crèches gaan wel meer en meer open, maar als de oudste toch thuis is dan kan ons O'tje ook wel thuis blijven...Ze zijn nu samen boven met lego aan het spelen, dat is wel een aparte gewaarwording...

@Elleska: de stats met 24 maand: 13.8 kilo en 90 cm. Valt best mee dus!
pi_193068687
Jagar :*

Hoe was het de peuters vergaan vandaag?

Mijm kwam stralend naar de deur gewandeld net. Hij sprong in mijn armen en zei: ‘ik heb je gemist, mama.’ O+
Daarna: ‘Doei juffrouw!’ En toen konden we gaan.
En op de fiets lekker kletsen.

Hij had wel een leuk grapje uitgehaald. Thuis slaapt ie al weken krap een uurtje ‘s middags. Op de opvang ruim 2 uur :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193069668
Teetje bleef nog een dagje thuis. Die zou vandaag voor het eerst naar een nieuwe kinderopvang gaan, maar hij werd vanochtend slijm spugend wakker. Ik dacht eerst dat het misschien door de spanning kwam, maar daarvoor was hij echt te pips en te beroerd. Later op de ochtend kwamen er nog drie volle diarreeluiers bij, vanmiddag ook nog eentje. Dus het was toch echt geen spanning. Nu hopelijk morgen het eerste dagje, hij eet en drinkt inmiddels weer.
pi_193074863
Beterschap voor Teetje!

Wat goed om te lezen dat de meeste kindjes het zo goed deden vandaag.
Hier ook een hele gelukkige peuter die enthousiast aan de dag begon vanochtend. Ze heeft zelfs een middagdutje gedaan, maar dat snap ik wel want we moesten er vroeg uit voor haar doen.
Ik stond wel bijna te sniffen bij wegbrengen..hormonen. :')
Heb daarna een heerlijk lange werkdag gehad, voor het eerst in 2 maanden. Zo fijn dat ik dadelijk in 3-4 dagen mijn uren weer eens erop heb zitten!
  maandag 11 mei 2020 @ 23:17:52 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193074875
Wat fijn dat Teetje weer wat is opgeknapt. Verder alle peuters weer een beetje in het ritme. Het is ook gewoon fijn voor ze, oude bekenden weer terugzien. Lekker spelen.

Corona was hier even heel ver weg dit weekend, slapend in onze (huur)camper op een camping. Max had goed gezelschap en heeft het over de "gezelligste vakantie van de hele wereld" O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 07:05:55 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193077222
Max O+
Was leuk, erg fijn weekend gehad ^O^

Vanmorgen sinds vijf uur een onophoudelijk 'ik wil niet naar de crèche, ik wil niet naar school, ik wil niet eten, ik wil helemaal niks'

Tijd voor lekkere structuur en duidelijkheid voor die kleine hier geloof ik, mijn hemel wat een gedram.

Over zes weken wordt ze vier en dat is nog wel even een dingetje. Zowel qua ritueel van overgaan naar schoolfase als praktisch met zaken als opvang en coronaaaaaaa
Ben er helemaal klaar mee eigenlijk, maar ja :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193077566
Quoi heerlijk! Wij gaan over 2 maanden ook ff een midweekje in een huisje. Kan mij niet schelen als we nergens heen mogen, die speeltuin in de achtertuin is genoeg. Even weg van alles.

Molo op zulke dagen ben ik zo blij dat de opvang bestaat _O- vorige week hadden wij ook zo'n ochtend. Ik was zo blij dat ik hem bij de opvang kon afgeven. Hier, hij heeft wel een pesthumeur succes doei! :+ maar meestal is dat alweer over als hij daar lekker aan het spelen is, terwijl hij er thuis in blijft hangen.

Ik weet ook nog niet hoe het met de basisschool en wennen gaat. Hij start normaal gesproken begin van het nieuwe schooljaar.

Wij halen bij de Hema wel eens pakketjes van too good to go. Gisteren ook. Ik zei kom we gaan even naar de Hema pakketje ophalen. 'jaaaa, worstje voor op brood!' de vorige keer kregen we beenham, dat beviel hem wel. Nu niet helaas voor hem, maar wel confetticakejes en chocola dus dat was ook een prima alternatief. Grappig dat hij zo onthoudt wat we de vorige keer kregen. We kregen ook al eens sapjes, toen vroeg hij de keer erna in de winkel al of hij wat drinken mocht.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:31:59 #150
221912 minilot
Nancy boy
pi_193078550
Max en Larf - wat ziet dat er fantastisch uit! _O_

Zo, dropoff peuterspeelzaal hier ook achter de rug. Günther schuifelde ongeveer 1 milliliter per minuut naar het plein. Maar toen z'n favoriete queen bee-peuterdame vanaf bovenop de glijbaan "HEE GUNTHER" bulderde, ging het wat sneller, wel helemaal een centimeter per minuut ofzo. :') De laatste anderhalve meter jufwaarts die -ie zelf moest zien af te leggen ging ook nogal schoorvoetend, daarna een zeer gereserveerde knuffel voor de juf en een zeer gereserveerd kushandje voor mij. Geen tranen, maar het scheelde niet veel. :+ Heel benieuwd hoe het gaat vanmorgen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193078853
Hopelijk valt het mee voor Gunther @minilot . :)

Banaan had gelukkig wel zin in de peuterspeelzaal vanochtend. *O* Hij probeerde wel een voorzichtige "opgetild?" voor onze deur maar liep zelf en zonder het gewoonlijke getreuzel. Hij was blij om zijn juf weer te zien en liep zonder gedoe mee naar binnen toe.
Vanmiddag pikt mijn man hem op, want de terugweg doen we standaard een kwartier over (en dat terwijl je de school hier vanuit het raam kunt zien). Mijn man tilt hem op het moment makkelijker dan ik. :)

We hebben hier wat last met scheldwoorden lijkt het. Hij vindt het leuk om soms een bepaalde klank te blijven herhalen. Zo hebben we heel lang "liedeldeliedeldelie" gehoord en "kontiekantiekontiekant", dat was nog leuk. Nou heeft hij een versie die klinkt als "kuttekut". En met het eten laatst was hij bezig met "neekenneekenneeken" (nee-fase is nog lang niet voorbij). Daarna veranderde die naar "neukenneukenneuken" en zaten mijn man en ik allebei zo: :@ :@

Ik probeer er geen aandacht aan te schenken en zijn andere klanken wel mee te herhalen. Maar stiekem vind ik het niet erg dat hij nu dus niet heel veel onder de mensen komt. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:58:11 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193078928
Het is een heel klein kind, iedereen snapt toch dat daar geen bijbedoelingen bij zitten ;)
Relax ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:52:35 #153
221912 minilot
Nancy boy
pi_193089220
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:58 schreef Molo het volgende:
Het is een heel klein kind, iedereen snapt toch dat daar geen bijbedoelingen bij zitten ;)
Relax ^O^
Dit O+

Ik begreep van de juffen dat mijn dude op z'n eerste dag terug een vriendinnetje heeft gemaakt. Een knettersnoezig timide meisje van een half jaar ouder en een kop kleiner. Klaarblijkelijk hadden ze de halve ochtend hand in hand gespeeld. :D *;

Ik vind het indrukwekkend sociaal voor een nog-geen-tweeënhalf-jarige, maar dat is bezien vanuit mijn eigen kluizenarisme :+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:23:35 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193090164
Ah zo lief is dat met die kleintjes _O_

Hier kwam Miep hangry uit de crèche thuis, gelukkig kan ze inmiddels zelf zeggen dat ze hangry is, dat scheelt een hoop uitzoekwerk met gekrijs _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:54:34 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193098976
Nou, na alweer een paar weken kdv was onze grote peuter not pleased met het eerste ochtendje psz vanmorgen. Alsof ik een baby voor het eerst wegbracht! In me kruipen, traaaaaaaanen. Alle peuters hadden er last van, bizar! Helpt niet dat ze net voor de Coronabende waren verhuisd en alles gewoon onbekend en vreemd voor ze was. En dan ook nog voor maar 2 uurtjes, want het zit in een school en we mogen na de basisscholen pas wegbrengen en ze moeten ervoor weer zijn opgehaald).

Ik klaag verder niet. Zijn beste 2 maatjes daar gaan ook nog eens vanaf maandag wennen op de basisschool. Het is allemaal het einde van de wereld niet, maar wel stressvol voor die kleintjes. Ook jammer dat Max dan zijn vriendjes daar moet missen.

Straks maar even heel hard knuffelen!
pi_193099529
Wat sneu. Waarom 2 uurtjes? Hier is het nu van 8:45 tot 11:50 en dan ontlopen we de basisschool ook
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:46:15 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193099644
Hier is het nu 8:30-8:45 wegbrengen, 11:15-11:30 ophalen. Ik wil er niet teveel over klagen, want ze hebben daar een monsterklus aan de "Corona logistiek".
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:51:50 #158
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193099716
U. had gister z’n eerste dag kdv. Heeft gister en vandaag even gehuild toen papa weg ging, maar vond snel troost.

Hij heeft gister niet geslapen op het kdv, viel in de auto naar huis in slaap. Was heel erg overstuur toen hij thuis kwam. Wilde niks, sloeg alleen maar om zich heen, huilen. Na een half uurtje kwam hij gelukkig weer bij en heeft lekker gegeten, gespeeld en gedoucht. En viel daarna als een blok in slaap.

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 10:54:04 #159
382129 crew  Donna
pi_193099745
G was maandag en dinsdag naar het KDV en toen ze thuis was moest ze echt even uitrazen. Ze rende half gillend door huis haha. Nog nooit meegemaakt. :+
pi_193107822
Banaan ligt voor het eerst in zijn eigen bed. Hij zag zijn mooi opgemaakte bed en ging heel lief liggen.

Zou er haast emotioneel van worden maar ik geloof nooit dat hij daar gaat slapen. Ik hoor mijn man en Banaan vooral over de bovenverdieping scharrelen. ;)

Ik heb 20:15 als eindtijd gesteld, of als hij over zijn toeren raakt. Dan mag hij alsnog in het grote bed. Ben wel benieuwd hoe het gaat.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:16:41 #161
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193108840
quote:
3s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:30 schreef PKM het volgende:
Banaan ligt voor het eerst in zijn eigen bed. Hij zag zijn mooi opgemaakte bed en ging heel lief liggen.

Zou er haast emotioneel van worden maar ik geloof nooit dat hij daar gaat slapen. Ik hoor mijn man en Banaan vooral over de bovenverdieping scharrelen. ;)

Ik heb 20:15 als eindtijd gesteld, of als hij over zijn toeren raakt. Dan mag hij alsnog in het grote bed. Ben wel benieuwd hoe het gaat.
En *O* ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193109896
Ik ben benieuwd, PKM!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193109915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:54 schreef Donna het volgende:
G was maandag en dinsdag naar het KDV en toen ze thuis was moest ze echt even uitrazen. Ze rende half gillend door huis haha. Nog nooit meegemaakt. :+
Ocherm...

Hier voelen we het ook hoor. Ze zijn compleet van de leg, behoorlijk lastig ook erdoor :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193110000
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

En *O* ?
-O-

Hij bleef echt geen seconde meer plat liggen. Om kwart voor acht waren ze het allebei zat en mocht hij bij mij liggen. Wat wel scheelt is dat hij redelijk moe was van al het heen en weer rennen. :')

Morgen maar een plan B.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:11:57 #165
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193110078
quote:
3s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:08 schreef PKM het volgende:

[..]

-O-

Hij bleef echt geen seconde meer plat liggen. Om kwart voor acht waren ze het allebei zat en mocht hij bij mij liggen. Wat wel scheelt is dat hij redelijk moe was van al het heen en weer rennen. :')

Morgen maar een plan B.
Hier heeft dat ook een paar weken geduurd :Y wij zijn begonnen op een stoel erbij in de kamer, steeds verder weg, op de overloop, in de kamer ernaast ect. Nu gaat t bijna altijd goed ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:16:02 #166
221912 minilot
Nancy boy
pi_193110167
Günther slaapt sinds een paar weken in z'n eigen bedje (wel op onze slaapkamer) bij alle middagdutten en aan het begin van de avond/nacht maar alleen omdat ik zelf opgevouwen er min of meer bij pas in de zijkantloze Ikea Gulliver en ik 'm in slaap kan borstvoeden. Dat terwijl -ie op ons grote bed al een paar maanden af was van de borst nodig hebben om in slaap te vallen, dus tsja.. Naja, dit werkt vooralsnog ^O^

Ben benieuwd hoe het verder loopt met Banaan, succes PKM! :) :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_193111315
In slaap vallen is voor onze peuter ook nog een issue. Ze leek het een fase prima te kunnen. In bed leggen en wij naar beneden, maar sinds er zoveel speelt (geen opvang / verbouwing / ergens anders slapen / grote zus worden) heeft ze weer heel veel moeite met inslapen. Ze valt in mijn armen in slaap of ik lig naast haar in bed; niet ideaal, maar voor nu heb ik het geaccepteerd. De afgelopen week gaat het ook weer beter dan daarvoor, maar nog wel moeizaam.

Maandag heeft ze op de opvang een uurtje geslapen; dinsdag geen middagdutje en vandaag op de opvang ook niet. Ze had op een gegeven moment door de babyfoon gezegd: ‘zo nu mag ik er uit, want ik hou de kindjes wakker’. _O-
  woensdag 13 mei 2020 @ 23:28:10 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193112289
Gek is het, dat in slaap vallen. Max ging altijd netjes alleen slapen, maar nu moeten we erbij blijven. Prima. Hij valt dan tijdens een verhaaltje voorlezen in slaap. Vanavond ging ik er even naast liggen en zei hij half slaapdronken: lig je lekker, mama? En deed toen zijn ogen dicht.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:18 schreef Nolita het volgende:
Ze had op een gegeven moment door de babyfoon gezegd: ‘zo nu mag ik er uit, want ik hou de kindjes wakker’.
Sublieme actie dit! :D

Jammer @PKM. Vanaf nu elke avond beginnen in zijn eigen bed? Soms heeft het even wat herhaling nodig voordat het kwartje valt dat dit het nieuwe normaal is. Klinkt makkelijker dan het is, I know.
pi_193114485
Gehaaid, Nolita :D

Dat in slaap vallen is hier ook nog heel vaak drama.
Evenals wakker worden voor 6 uur :O
Zo worden de dagen wel een stuk langer dan nodig is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193117154
Quoi, wat een lieve foto O+

Wat fijn om te lezen dat het bij bijna alle peutertjes weer goed ging om naar de psz of opvang te gaan :) en het is ook niet gek als dat niet zo is, het is ook raar na zo’n lange periode uit een ritme er weer in te moeten. Hier heeft ze vandaag een juf die ze nog niet kent dus ik was even bang voor verzet, maar nee hoor, mevrouw vond het helemaal prima en keek amper meer op of om naar me _O- O+ Op deze manier kan ik wel echt genieten van de 2 ochtenden zonder haar omdat ik weet dat ze het er nu echt leuk vind *O*

PKM, hij zal zelf misschien niet eens weten dat het scheldwoorden zijn, ik denk dat je er inderdaad beter niet te veel aandacht aan kunt geven dan waait het vast wel weer over :)

Nolita, prachtig om te lezen dat ze wel zelfkennis heeft :D _O-

Ik doe vanmorgen even niks met mijn ochtend, ga zo even een stukje fietsen maar voel me niet zo fit (ongesteld }:| en mega spierpijn van het weer sporten dinsdag) dus maak er een ochtend van dat ik lekker mag luieren :) Maandagochtend nieuwe kansen voor productiviteit :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 10:07:40 #171
269689 crew  Viv
pi_193117701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:18 schreef Nolita het volgende:
Ze had op een gegeven moment door de babyfoon gezegd: ‘zo nu mag ik er uit, want ik hou de kindjes wakker’. _O-
O+
Toen ZZ nog 2 was begon ze een keer tijdens een lange autorit (als in: 1000 km) ineens te zingen: "ZZ wil d'r uit, ZZ wil d'r uit, etc". Wij in een deuk om dat musicale protest. Ik vertelde het later aan de leidsters, zeiden die: "Oh, maar dat doet ze hier al langer, omdat ze niet meer mag roepen dat ze uit bed wil." Inventief wel. :D
pi_193126415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+
Toen ZZ nog 2 was begon ze een keer tijdens een lange autorit (als in: 1000 km) ineens te zingen: "ZZ wil d'r uit, ZZ wil d'r uit, etc". Wij in een deuk om dat musicale protest. Ik vertelde het later aan de leidsters, zeiden die: "Oh, maar dat doet ze hier al langer, omdat ze niet meer mag roepen dat ze uit bed wil." Inventief wel. :D
Peuters zijn toch best creatief soms _O-

C had het heel goed gedaan bij de nieuwe juf, de juf zei dat ze heel lief en gezellig was. Dan gloei je toch van trots als moeder O+ Ben zo blij dat ze het nu echt leuk vind op de psz en ineens ook met dit soort veranderingen om kan gaan.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193130548
Haha ik moest lachen om de creativiteit van jullie peuters Nolita en Vivi _O- _O_

Fijn om te horen dat het bij de meeste peuters goed ging deze week! Hier ging het ook goed, ik had veel erger verwacht in ieder geval. Wel was ie gisteren heel moe (dinsdag was de eerste opvangdag voor hem) en vrij humeurig. Toen hij ‘s ochtends meermaals alle keukenkastjes opentrok en ik tegen 11:00 niet heel serieus vroeg of ie toevallig al naar bed moest zei hij tot mijn verbazing ook ja :'). Pakt vervolgens zijn favoriete autootje en loopt naar de trap :'). Maar na 3 uur slaap was hij een stuk beter te genieten.

Bij de opvang moeten de kinderen met het halen en brengen op een (peuterformaat) tafeltje worden gezet en dan pakt de leidster ze over of ze mogen door een kruiptunnel onder de tafel. Dat vind ik wel leuk bedacht. :)

Vandaag hebben ze visfriet en kibbeling gehaald bij de visboer op het pleintje voor de opvang om te vieren dat ze weer open mogen. (Die visboer en de groenteboer samen zijn hier de markt _O- :')) Deze foto kreeg ik vandaag met z’n visfrietjes. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-05-2020 20:34:23 ]
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:36:04 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193130739
Met zijn allen aan de vis, heerlijk _O_

Hier hadden ze gisteren mondkapjes geknutseld op de crèche O+ :D

Mijn dochter heeft in de auto naar huis een broodje en 200 gram aan oude kaas zitten wegknauwen :')

Wilde thuis alleen nog druiven en kwam er net achter dat dat niet lekker is met zout erop. 'ik zal voortaan naar jou luisteren mama' :') :') O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 20:41:12 #175
269689 crew  Viv
pi_193130854
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:36 schreef Molo het volgende:
'ik zal voortaan naar jou luisteren mama' :') :') O+
Nou, goed geregeld dan! :D :')
pi_193132201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+
Toen ZZ nog 2 was begon ze een keer tijdens een lange autorit (als in: 1000 km) ineens te zingen: "ZZ wil d'r uit, ZZ wil d'r uit, etc". Wij in een deuk om dat musicale protest. Ik vertelde het later aan de leidsters, zeiden die: "Oh, maar dat doet ze hier al langer, omdat ze niet meer mag roepen dat ze uit bed wil." Inventief wel. :D
Haha, heerlijk idd dat soort acties!

En Molo, dat is een uitspraak om te onthouden! :D

Wat tof dat de opvang naar de visboer is geweest fleur. Wij gaan iedere woensdag, op dit moment is ze fan van tongrolletjes en had gisteren dan ook zelf tongrolleRtjes besteld zoals ze ze zelf noemt. :D
pi_193139112
Leuk, die bijdehante acties en opmerkingen van jullie peuters O+

Simon is hier echt aan het uittesten. Hij had mij voor Moederdag chocolaatjes gegeven en vroeg vanochtend bij het ontbijt of er één van mocht hebben. Toen ik nee zei, zei hij "maar papa heeft gezegd dat ik er ééntje mocht hebben" :N

Na het ontbijt was ie aan het springen op de bank, dat mag van ons niet, dus ik zei dat ie op zijn billen moest gaan zitten. Hij stopte met springen, keek me lachend aan en zei "maar ik ga niet zitten" en gaat vrolijk door met springen op de bank.

Gisteravond poetste manlief Simons tanden. Hij wilde niet echt meewerken, dus was behoorlijk aan het gillen. Opeens riep hij "mama is veel liever, mama moet tandenpoetsen". Papa kreeg uiteindelijk ook geen kusje meer voor het naar bed gaan, want papa was niet lief en mama wel.

Vanochtend haalde ik Simon uit bed en riep ie "nee, nee, papa moet komen. Papa is lief en mama niet. Papa moet komen"

Peuters O+ :? }:| 8)7 :D O+ O+ O+ O+
  vrijdag 15 mei 2020 @ 10:58:55 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193139262
Heerlijk, dat gedrag. Ik las net de (domme, maar ok :+) quote 'een peuter is eigenlijk een soort blender zonder deksel' _O- :')
Het zijn gewoon nog lekker ongeremde oppertunistjes, mooi man, dat leervermogen en die creativiteit die ze inzetten. Ik geniet er 90% van de tijd wel debiel veel van eigenlijk O+

Ik heb trouwens nog steeds geen Moederdagcadeau gekregen, ligt nog netjes op de kast _O- Koos en Miep zijn het nog steeds vergeten. Heerlijk

Denk dat we het maar gewoon integreren met Vaderdag ofzo _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193139681
Haha Molo en jij hebt al die tijd niks gezegd?

Ik heb weer een huppelend kind naar de psz gebracht. Ik realiseer me ineens dat ik vast ook niet mee naar binnen mag als ze gaat trakteren voor haar 4e verjaardag ;(
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:02:50 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_193140272
Oooh, is ze alweer zo groot @Arja? O+ Gaat hard zeg!

Net als @Molo geniet ik ook debiel veel van die ongebreidelde eigen wil. :9 Heerlijk!

De knakker schuifelde vanmorgen wederom weinig enthousiast over het schoolpleintje richting peuterspeelzaal. Wat klaarblijkelijk zijn nieuwe vriendinnetje is kroop zowat door het hek van blijheid toen ze 'm zag aankomen. O+ Er kon een mild glimlachtje van af bij mijn kleine casanova. *) Over een half uurtje ophaaltijd, heel benieuwd hoe het vandaag ging! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193140738
'Mama gaan we naar het zwembad?''nee schat, die is nog dicht.''maar Nina zei dat het zwembad weer open is!' Nina is een klasgenootje. Ook 3 dus. Vorige week had Nina al gezegd dat hij maar tegen papa en mama moest zeggen dat hij de baas is. Daar maakt hij al een week gebruik van _O-

'Mama, gaan we straks thuis chocomel drinken? Ik heb het KOUD KOUD KOUD! Echt verschrikkelijk. En ik wil niet in het zwembadje!' :? Vanochtend op de fiets. Ik weet niet waarom hij over het zwembadje begon. We hebben er geen in de tuin meer staan 8)7

Ik houd zo van dat geklets O+

Molo heerlijk van dat moederdag cadeau. L zei toen hij het net verstopt had met papa al waar het lag. Kijk mama, en hier ligt het! Is een verrassing :Y
pi_193142220
@Molo ik vind het ook altijd leuk om te zien wat er bedacht wordt. Zo luisteren we bijna dagelijks DD Company met onder andere 'Het is lente' waarin ze "lammetjes worden geboren" zingen.
Gisteren zei hij de "lammetjes zijn aan het boren", vandaag was het "de mannetjes zijn aan het boren". O+

@minilot hoe ging het? Hoor je van de leiding of hij het fijn vindt als hij er is?

@Arja die viering van de vierde verjaardag missen is ook jammer ja. -O-

Banaan probeerde gisteren wel even om in zijn eigen bed te slapen met mijn man erbij. Tot hij bedacht dat hij nou in plaats van papa wel naar mama kon gaan zoeken. Hij wou geen moment meer plat maar was ook heel boos dat hij toen in het grote bed moest. Vannacht mokte hij ook nog dat hij naar het andere bed wou.

Van het dutje maakte hij net ook een potje. Ik ben drie kwartier met hem bezig geweest terwijl hij in mijn handen wou bijten en heen en weer kroop door het bed. 8)7
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193149560
Ik kom even tussendoor een vraag stellen. Vandaag viel ons opeens op dat beide handjes van N rood en gezwollen (en schraal, maar dat is al wat langer en heb ik ook) zijn. Een typisch patroon op de rug van haar handen bij de knokkels.
Ziet er echt niet prettig uit, maar ze lijkt er geen last van te hebben.
Iemand die dit herkent?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:14:40 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193149664
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:10 schreef Nolita het volgende:
Ik kom even tussendoor een vraag stellen. Vandaag viel ons opeens op dat beide handjes van N rood en gezwollen (en schraal, maar dat is al wat langer en heb ik ook) zijn. Een typisch patroon op de rug van haar handen bij de knokkels.
Ziet er echt niet prettig uit, maar ze lijkt er geen last van te hebben.
Iemand die dit herkent?
Bij zulke zaken stuur ik foto's naar de huisarts via e-consult. Is dat mogelijk? Zou ik zeker doen, of even toch daar langsgaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193150154
Nolita, wellicht heeft het met zeep te maken? Ben je recent van merk gewisseld of gebruiken ze bij de opvang een merk waar ze niet goed tegen kan? Zowel mijn handen als die van mijn kinderen moesten erg wennen aan het vele handen wassen met zeep. Ik merk het aan kleuters handen nu ook weer dat hij naar school gaat en dus veel vaker handen wast (thuis doen we dat alleen met zeep als we buiten zijn geweest, op school is het tig keer per dag). De meiden lijken er minder last van te hebben. Ik zou het iig even in de gaten houden en anders even huisarts bellen voor overleg.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193150339
Ze is woensdag voor het laatst bij de opvang geweest, wel vandaag bij opa en oma. Kan eens vragen naar de zeep.
Vooral dat ze ook gezwollen zijn vind ik zorgelijk. Las net weer een bericht over die kinderziekte en Corona op nu.nl. Gezwollen en / of rode handen en voeten is 1 vd eerste symptomen van Kawasaki. Dan is het dat natuurlijk niet meteen, maar merk wel dat ik er opeens niet meer zo gerust op ben. Normaal kijk ik het een aantal dagen aan, maar als ze ermee wakker wordt morgen ga ik toch maar bellen.
Tot ik nu.nl opende dacht ik eigenlijk aan eczeem of een allergische reactie (zou alleen niet weten waarop).

[ Bericht 9% gewijzigd door Nolita op 15-05-2020 22:54:43 ]
pi_193168327
@Nolita, hoe gaat het nu met N?
pi_193170313
@TolstoiFan: wel goed eigenlijk. Het is minder gezwollen en niet meer vuurrood. Verder ook totaal nergens last van. Ik heb dus ook niet meer gebeld, ik denk dat het een reactie is op de enorm schrale handen / eczeem. Flink aan het smeren om het vet te houden nu.

Stom dat zo’n nieuwsbericht zo’n impact heeft eigenlijk. Maargoed, altijd goed om alert te zijn en je gezonde verstand te blijven gebruiken denk ik dan maar.
pi_193174699
Hè Nolita, ik hoop dat het snel over gaat. Stom ja, dat nieuws je dan zo kan beïnvloeden.

Vanmorgen zat ik in de zon in de stoel voor toen ik me realiseerde dat het vanuit peuterhoek vrij verdacht stil was. Had meneer een pak koffiecupjes gepakt en opengemaakt. Zelfs wat koffieprut op zitten eten. Hij zat er zo lief mee te spelen dat ik eigenlijk alleen maar kon lachen en met vriend de douche in gestuurd _O-
Nu is vriend met de jongens fietsen en ga ik nog maar een keer stofzuigen en daarna dweilen, want het huis ruikt nu naar een Starbucks :')

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193181853
@LeSage daar zou ik ook wel om kunnen lachen. :)

Banaan gaat echt de goede kant op met in zijn kamertje slapen. Gisteren bleef hij netjes liggen maar wou dat mijn man er bij zou komen liggen. Toen koos hij toch maar voor bij mij liggen.

Vanavond sliep hij al heel snel bijna, terwijl hij over zijn hoofdje geaaid werd. Daarna vroeg hij toch naar mij, maar het begin is er. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 17 mei 2020 @ 21:17:40 #191
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193183075
Wij zijn nog niet verhuisd maar gaan wel bijna. De kapitein gaat soms mee als we gaan klussen en helpt dan mee (van de regen in de drup, maar toch :P ).

De afgelopen twee dagen was hij er een hele dag en heeft dus al twee keer probleemloos als n blok in zn nieuwe kamertje getukt :o O+ dat is echt niks voor hem, hij is snel van de leg als t op slapen aan komt, maar dit ging zo goed *O* fijn fijn O+

Ben benieuwd hoe hij het vind als we eenmaal echt over zijn :D


@Lemijn hoe is het met jacob sinds de verhuizing? Heb je nog tips :)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 17 mei 2020 @ 21:33:36 #192
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193183426
Jacob begreep het pas toen alle spullen daadwerkelijk in het nieuwe huis stonden. Daarvoor had hij geen goed begrip van wat thuis, is en wat een huis, en wat een huis bewoonbaar maakt en zo. Dus wij hebben er relatief weinig over gepraat, wel een paar keer geweest. Op de verhuisdag kwam hij in het nieuwe huis tegen etenstijd, toen zijn en mijn kamer beslaapbaar waren en we konden gaan eten.

Een peuter kijker anders naar de ruimte. Dat valt me altijd al op. Jacob ziet prima maar hij kan iets missen dat recht voor zijn neus is. Hij zocht als eerste de bak met auto's, pakte er daar 2 uit en ging toen op de grond zitten spelen. Al spelend belandde hij in de keuken. En zo kwamen we de eerste dag niet eens op zolder aan (maar goed ook, daar is het nog steeds een dozenwalhalla).

Jacob is vanaf het begin trots op zijn kamer, grappig genoeg! Ik denk vanwege de vertrouwdheid en de slaapwekker die hij nog niet zo lang had. Iedereen die langs komt mag zijn wekker zien. Vaak word ik dan weer naar beneden gestuurd.

We wonen hier nu 3 weken. Deze week was hij 4 dagen achter elkaar weg en daarna was hij weer een beetje van slag, durfde niet alleen te gaan slapen et cetera. Had het ook weer een keer over 'andere huis'. Wat ook niet helpt is dat er steeds dingen blijven veranderen, en toen lieten de plinten los en gingen alle meubels weer van de muur en anders terug - arm kind. Gelukkig is er dus die autobak.

Heel verhaal. Wat ik denk ik bedoel te zeggen is: hier hielp het om zijn kamer zoveel mogelijk gelijk te houden met hiervoor en om hem lekker veel te laten spelen. Zowel beneden als boven, en buiten (want eindelijk een buiten! jij ook toch?). Het is zo zalig dat hij steentjes in de kiepauto doet en de speelgoedautootjes gesprekken laat voeren als ik met de keukendeur open sta te koken. Of als hij op zijn loopfiets het gangetje in verdwijnt. Of als we samen de planten water gaan geven na het eten.

Oh ja, wat mij enorm tegenviel: hij plakte de eerste dagen echt gigantisch. Liet me zo ongeveer niet los en ik moest continu meespelen. Ik wilde alles behalve met hem spelen en dat botste.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 17 mei 2020 @ 21:59:34 #193
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193184117
Ja wij hebben ook een tuin O+ kan niet wachten dat hij daar lekker kan gaan zitten keutelen. Hij vind de ruimte echt heerlijk.

Wij nemen nu inderdaad ook steeds wat bekende dingen mee, zn dekentje, knuffel, een bepaalde auto, zandbak schepje. Zolang hij een paar van die dingen om zich heen heeft is ie best ontspannen. Dat plakken hebben we hier ook wel :Y zal nog wel even blijven denk ik :P.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193184489
Wat goed om te lezen dat het toch redelijk goed gaaf met de peuters en verhuizen.

Hier ook een hele omslag met onze verbouwing. Ze is eigenlijk overal bij geweest vanaf de eerste tekeningen in september tot nu. Ze accepteert het goed en onthoudt ook dat de baby komt als de verbouwing klaar is. Als de baby er dan is komt het klimrek in de tuin. :D Ze was verontwaardigd dat ze niet mee mocht de keuken en vensterbanken uitzoeken, want ‘ik vind dat ook leuk!’ :D
Vandaag moesten al onze meubels op een hoop geschoven en afgedekt worden en toen moest ze toch wel huilen dat haar speelgoed ook opgeruimd moest worden. Dat vond ik wel erg sneu, maar we hebben het speelgoed waar ze veel mee speelt naar opa en oma gebracht waar ze regelmatig is. Toen ze dat hoorde was het snel weer goed. Over 3,5 week kunnen we hopelijk weer wat uitpakken, nog even door bikkelen. Ook al is het zwaar, het wordt zo mooi en dat is alles waard.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:28:03 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193214307
@Lemijn wat fijn dat Jacob aardig gewend lijkt en gehecht is aan spulletjes die 'm daarbij kunnen helpen. En aan jou :') Lekker, zo'n plakker. Heerlijke koalabeertjes zijn het soms ook.

@Nolita klinkt als een flinke verbouwing.

Toen zijn kdv-groep het hele coronavraagstuk even doornam met de peuters, had Max verteld dat hij wel wist hoe alles kwam: iemand had een vleermuisje gegeten. Ze hebben zich daar rotgelachen en waren eigenlijk ook meteen uitgepraat :D

Ik hoop dat hij morgen wat makkelijker richting psz gaat. Daarna mag hij met zijn vader onze nieuwe aankoop ophalen (als alles meezit qua aankoopkeuring): een VW bus! O+
pi_193224195
En hoe ging het Q?

Emmy is vandaag zonder mij wezen stoeltje kijken bij haar nieuwe juf en het ging supergoed! Volgens de juf praatte Emmy gezellig en vroeg ze wat de lievelingskleur was van juf en ze vertelde dat er in de klompen van opa kabouters wonen, omdat we paddestoelen in de tuin hebben. Wat is ze onwijs gegroeid en wat durft ze nu makkelijk contact te maken.

En ik kreeg haar OVP/rapport psz mee en ik ben apetrots op haar en de juffen ook, dat klinkt precies door in hun observaties en anekdotes. Ze voelt zich er aardig vrij en durft steeds meer zichzelf te zijn, zoals ze thuis is O+

Volgens mij is ze precies op tijd klaar voor de bassisschool. Volgende week 2 ochtenden wennen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 16:15:05 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_193225471
Klinkt goed @Arja! O+ Hoe voelt dat nou, zo'n grote dame? *O*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 20 mei 2020 @ 16:21:05 #198
221912 minilot
Nancy boy
pi_193225560
Heh. Günther ligt tegen me aan te snurken, wordt mid-dutje wakker, roept "EENDJES! DRIE!" en valt subiet weer in slaap. Dromen: O+

Plaatje erbij, charmante flitsfoto. :+ Hij is eigenlijk wat te warmbloedig voor overdag met mij in het grote bed, maar knus is het wel *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 20 mei 2020 @ 16:51:58 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193226111
Dat wordt vast een latertje vanavond :P
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:19:05 #200
221912 minilot
Nancy boy
pi_193226625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat wordt vast een latertje vanavond :P
Wel vaak eigenlijk. Dude gaat alleen wat vroeger naar bed als -ie geen dutje doet overdag en/of als er de volgende morgen peuterspeelzaal is, maar dan nog eigenlijk niet eerder onder zeil dan half negen. Gewoonlijk gaat -ie rond tien uur naar bed bij een middagdut die gewoonlijk van halverwege tot het einde van de middag is.

Veel te gezellig met z'n allen 's avonds O+ Günther kan prima uitslapen dus die krijgt in totaal wel genoeg slaap. :) Een strakker ritme hoeft pas als -ie over anderhalf jaar naar school gaat.
Let me see you stripped down to the bone
pi_193230727
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:15 schreef minilot het volgende:
Klinkt goed @:Arja! O+ Hoe voelt dat nou, zo'n grote dame? *O*
Het voelt alsof ons een hele nieuwe wereld te wachten staat en ik kijk er naar uit haar verder te zien groeien en bloeien O+

Wat een lieve foto, mini. Is het ook zo’n knuffelkont?
pi_193252663
Lief hoor @minilot O+

Klinkt goed @Arja en wat lijkt dat al groot, bijna vier jaar. :)

Banaan zijn peuterspeelzaal gaat sluiten. Na de zomervakantie is er nog maar 1 ander kindje en dat is natuurlijk te weinig. Ze sluiten op 25 juni, dan zijn er nog drie weken tot de zomervakantie.
Nou twijfel ik of ik hem gelijk de week erna bij de andere locatie laat starten of pas na de zomervakantie. Wat zouden jullie doen?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193256882
Ik zou misschien dan na de zomervakantie weer starten, hij is nu al een keer zo flink uit het ritme gehaald dat het misschien niet relaxed is voor hem om dat weer te doen? Of zeg ik iets heel geks? :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 22 mei 2020 @ 14:24:09 #204
221912 minilot
Nancy boy
pi_193256912
@Arja Mooi gezegd over je dame O+ En knuffelkont is een understatement. Facehugger uit Alien is accurater ;)

@PKM Ik zou 'm er alvast een paar keer naartoe gooien pre-vakantie, gewoon als ontspannen voorproefje. Maar jij kent je zoon het beste. :* Hoe gaat het met het slapen in ledikant? *O*

Ik heb hier een kleine Harry Potter. Vanmorgen met z'n snufferd tegen de salontafel gekukeld. Voor het eerst een valpartij met zichtbare schade, hij is helemaal trots :') O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_193257303
We hebben een derde optie gevonden. Zijn nieuwe groep is ook op vrijdag, dan mag hij in juni alvast gaan wennen met 1 dag in de week en kan hij toch die laatste maand bij zijn oude plekje afmaken. Die laatste drie weken kan hij dan beide dagen naar de nieuwe peuterspeelzaal gaan. Denk dat dat wel het beste uitpakt voor hem.

Hij komt dan in een groep met 13 kinderen, dat is even wat anders dan de hooguit 4 andere kinderen die hij gewend is. :D

@minilot hij heeft gelijk een eenpersoonsbed om mee te beginnen. Helaas wil hij steeds sneller in het grote bed liggen.

Vandaag slaat hij voor het eerst zijn dutje over, het wou echt niet lukken. Wie weet, misschien lukt het straks wel.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193258921
Lijkt me een prima oplossing voor banaan PKM mbt peuterspeelzaal.

Wat goed van Emmy arja, altijd fijn als het wennen goed verloopt.

Dutjes... :X
Gisteren viel ze in slaap tijdens het eten (18:45). Steeds als ik haar bord wegpakte (zodat ze niet met haar gezicht in het eten zou vallen) begon ze te krijsen dat ze nog wilde eten en ging weer verder met knikkebollen. Er was geen houden aan dus, maar helaas werd ze na een half uurtje weer wakker en duurde dat tot 23:30, terwijl ik vanaf 22:00 al met haar in bed lag.
Zojuist is ze in de auto in slaap gekukeld, ze heeft het nodig dus ik laat haar maar. Eerder dan gisteren dus hopelijk ook eerder in slaap vanavond. :')
Is ook lastig nu we hier alleen buiten kunnen leven, geen buggy of bed om te proberen of ze gaat slapen. Ze ligt nu op de loungebank.
pi_193297885
Afgelopen donderdag was het feest in huize weltevreden!



Met gedrocht van een AH taart, maar ik vergeet steeds dat mijn bakavonturen gedoemd zijn te mislukken.
Maar er was taart, er waren slingers en cadeautjes.

Mijn kleine man is drie! Hij heeft zelf geconcludeerd dat een jaar wachten op school te lang is. Helaas pindakaas kleine vriend.
  maandag 25 mei 2020 @ 08:00:19 #208
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193299600
Gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
  maandag 25 mei 2020 @ 09:04:52 #209
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193300114
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 00:06 schreef Adrian4 het volgende:
Afgelopen donderdag was het feest in huize weltevreden!

[ afbeelding ]

Met gedrocht van een AH taart, maar ik vergeet steeds dat mijn bakavonturen gedoemd zijn te mislukken.
Maar er was taart, er waren slingers en cadeautjes.

Mijn kleine man is drie! Hij heeft zelf geconcludeerd dat een jaar wachten op school te lang is. Helaas pindakaas kleine vriend.
Gefeliciteerd :D :*

Kapitein zou een moord doen voor dat ahgedrocht hoor :D is toch gaaf als je drie bent O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193300207
Gefeliciteerd @Adrian4 ! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193300269
Gefeliciteerd *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193300297
Gefeliciteerd!! Ik zou l ook immens blij maken met dat ding :+ en nog een jaar wachten tot de basisschool is ook te lang, L vraagt iedere dag wanneer hij naar de basisschool mag en hij moet nog tot eind augustus wachten. Dat is dan ook heeeeeel lang. Hoeveel nachtjes slapen nog mama? Ehhhh zo'n 90? :') ik merk dat hij er heel erg aan toe is, hij vindt het steeds moeilijker om zichzelf te vermaken, is in veel dingen geïnteresseerd, vindt Engels en rekenen super leuk en we zitten volop in de 'waarom dan?'.
  maandag 25 mei 2020 @ 09:32:11 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193300445
Leuk @Nazil, hier idem. Al gun ik 'm ook nog wel een paar weken kdv en psz om weer te wennen. Zijn grote vrienden zijn nu aan het wennen bij de basisschool en hij komt er na de zomer bij. Ideaal scenario als je het mij vraagt. Maakt het voor hem nog comfortabeler. Hoe makkelijk mannetje het ook is, een "veilige" omgeving is voor hem toch wel echt heel belangrijk.

Intussen tikt hij woorden op mijn laptop, leest hij nummerborden, straatnaamborden en vraag ik me af of hij daar straks wel iets te doen heeft :+

Gefeliciteerd @Adrian4! Een gedrocht van een taart! Maar hoe meer gedrocht, hoe beter. Ook hier zou die het goed doen :)
  maandag 25 mei 2020 @ 09:33:52 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_193300462
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 00:06 schreef Adrian4 het volgende:
Afgelopen donderdag was het feest in huize weltevreden!

[ afbeelding ]

Met gedrocht van een AH taart, maar ik vergeet steeds dat mijn bakavonturen gedoemd zijn te mislukken.
Maar er was taart, er waren slingers en cadeautjes.

Mijn kleine man is drie! Hij heeft zelf geconcludeerd dat een jaar wachten op school te lang is. Helaas pindakaas kleine vriend.
Gefeliciteerd! Hij oogt ook al groter dan 3, dus ik snap dat wel ;)
disclaimer
  maandag 25 mei 2020 @ 09:36:41 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193300499
Oja, zo'n gek dingetje. Op het kdv/psz zijn ze blijkbaar nogal gefocust op het handen wassen, waardoor Max de complete routine van naar de WC gaan een beetje kwijt is. Thuis doet hij al maanden alles zelf, maar ineens moeten we mee en hem uitleggen hoe het moet. Zucht.

Hebben we samen maar een stappenplan gemaakt en opgehangen. Nu vindt hij het heel leuk om naar de WC te gaan (dat is alvast winst) en legt hij aan mij uit wat hij "moet" doen. Ik lig er niet van wakker als hij een keer doortrekt na het handen wassen, maar blijkbaar is dat ineens een ding. Ik vermoed dat dat komt door wat rigiditeit vanuit kdv/psz.

Verder heeft hij ineens ook weer vaker een ongelukje daar. Bij psz waren ze vorige week zo druk geweest dat ik een in reserve kleren gestoken kind terugkreeg dat alweer een ongelukje had gehad en dus nat was.

Ik probeer er maar niet te panisch mee om te gaan, het zal wel weer rechttrekken allemaal. Maar wel jammer.
pi_193300583
Dat is idd een beetje jammer Quoi.

Gefeliciteerd @Adrian4!

Teetje vind ook dat ie wel klaar is voor school. Hij is van kinderdagverblijf gewisseld en zit nu in een peutergroep. Daar hebben we dus maar het peuterschooltje van gemaakt, dat hielp wel iets. Voor een week, nu heeft ie het al weer over de grote, witte school (die staat ernaast en daar gaat ie volgend jaar dus heen).

Ik verbaas me trouwens over het bizarre geheugen van die kleine koters! T. vroeg vandaag ineens naar mijn oranje auto, waar die was. Die auto hebben we al ongeveer anderhalf jaar niet meer, is toen naar de sloop gegaan. Dus ik uitgelegd dat de auto zo stuk was dat ie niet meer gemaakt kon worden. Ging hij alle onderdelen opsommen: banden stuk, stuur stuk, deur stuk.. _O-
pi_193300687
L gaat net een paar weken naar de PSZ en ik ben blij dat we niet hebben gewacht tot na de zomervakantie. Hij vindt het er helemaal geweldig. Toen ik vanmorgen zei dat hij weer naar de PSZ mag dan reageerde hij met "Hoera!". Dat moet ik dan ook niet te vroeg zeggen want hij wil direct zijn tas pakken en naar de fiets.
pi_193300726
@Quoi wat sneu dat ze zo op het handen wassen zijn dat het niet meer goed lukt. Hier is poepen nog steeds een dingetje. Op de wc lukt het niet (verkeerde houding, wc te hoog alle krukjes zijn net te laag) dus we hebben nog steeds het potje er staan. En dan nog gaat het best regelmatig net fout. Niet heel erg, maar wel vieze onderbroek. Maar dat zal zich wel oplossen de komende maanden hoop ik.
Op de basisschool weet ik niet of hij iemand van de opvang kent en het zal echt wel wennen zijn. We zijn er nu 2 keer binnen geweest met hem en ook een paar keer langs gegaan om wat in de brievenbus te doen. Hij weet dus waar het is en hoe het er uit ziet. En de kamer van de directrice heeft duplo, dus dat is geweldig.
pi_193300964
Mijm wil ineens ook allemaal naar school (net als grote broer), maar het arme kind wordt in september pas 3 :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193301069
Gefeliciteerd Adrian!

Wij vertrekken zo voor een midweek naar Ameland *O* *O* Zin in, Simon ook, maar hij vindt het ook wel spannend.

Zo de auto volladen en dan gaan we :W :W :W
pi_193301106
Gefeliciteerd Adrian! *O*

Veel plezier TolStoi :)

Wat vervelend Quoi, hopelijk gaat het snel beter :)
pi_193301329
Dank jullie wel!

quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:22 schreef LeSage het volgende:
Mijm wil ineens ook allemaal naar school (net als grote broer), maar het arme kind wordt in september pas 3 :')
Kevin heeft dat dus ook sinds Willem naar school gaat. Het beeldbellen met de juf van school waar Kevin mee aan het kijken was een aantal weken geleden ging daarom best grappig. Juf vroeg aan Willem of hij zin had om naar school te gaan. Waar Willem chagrijnig ging kijken en “nee” zei, sprong Kevin met een luide “jaaaa!” juichend op.

Oh ja zindelijkheid.
Ik merk dat er een klein trauma bij mij zit over het zindelijkheidsproces bij Willem, dus ik zie er enorm tegenop. Maar moet wel wat actief gaan stimuleren nu.

Veel plezier @TolstoiFan
pi_193301396
Ik was overigens gisteren even met Kevin bij een vriendin op de koffie. Ik merk zo dat ie niet meer gewend is om bij andere mensen te komen. Hij ging rare dingen doen. Opeens de trap op lopen. Alle kastjes open trekken. Boeken uit de kast halen. Vriendin kan wel wat hebben, maar ik werd er moe van. Voor de crisis toen we nog regelmatig bij vrienden en vriendinnen koffie dronken deed hij dit niet.
pi_193306560
Veel plezier @TolstoiFan !

School, ik kan me er nog niets bij voorstellen. Ik vind het nog steeds gek dat hij morgen naar de peuterspeelzaal is.

@Adrian4 ik merkte het een tijd terug toen we naar het tuincentrum gingen. Hij was alle regels die we hadden afgesproken compleet vergeten.
Of misschien was ik juist na al die tijd vergeten hem voor te bereiden door de regels nog eens door te nemen.

Vandaag gingen we eindelijk weer naar de dierentuin. Banaan beleefde het heel anders na zo'n lange tijd. Hij kijkt nou echt naar wat dieren doen en kletst maar raak.
Hij was alleen niet het Afrikahuis uit te slaan, ondanks dat er niet zoveel bijzonders te zien was. Nou had ik me al voorgenomen dat als dat zou gebeuren ik me er bij neer zou leggen, we zaten er dus wel zo'n twintig minuten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193312257
Veel plezier Tolstoifan! Jullie eerste vakantie samen toch ook? Geniet er van, jullie hebben in ieder geval prachtig weer!

De dierentuin kijk ik ook naar uit. Is dit Ouwehands PKM?

Wij gaan vrijdag naar slagharen. Man en ik zijn daar in onze jeugd beide bijna jaarlijks geweest, dus ik ben benieuwd in hoeverre het nog herkenbaar is. De kinderen weten overigens nog van niks, na de teleurstelling van Disney dat last minute niet doorging houden we nu nog een slag om de arm. Ik denk dat we het ze donderdagavond vertellen. Mijn man en ik hebben er in ieder geval enorm veel zin in.

LeSage, mijn meiden zouden het liefst ook elke dag naar school gaan nu kleuter weer gaat. Gelukkig gaat kleuter nu nog maar twee dagen in de week (en zij een andere dag naar de opvang in dezelfde school). Ze voelen zich wel heel groot nu ze naar de oude klas van kleuter gaan (er is een 2e KDV-groep bij gekomen in kleuters oude lokaal. Kleuter is een lokaal opgeschoven en de meiden gaan dus nu naar zijn kleuterklas wat nu een peutergroep is geworden, waardoor ze zich extra groot voelen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:44:52 #226
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193315968
Ja, dat lijkt idd op Ouwehand. O+ Ook maar snel wat boeken voordat m’n abo afloopt.

Veel plezier op vakantie allemaal! Voor ons is het nog onzeker wat we gaan doen. We willen graag naar Turkije, maar moeten dat tzt last minute beslissen.

Ik merk dat ik niet zo actief ben in dit topic. Komt omdat ik niet veel heb te melden. Afgezien van het behoorlijk aanhankelijk zijn en veel nephuilen gaat het hier eigenlijk gewoon heel goed. Ik verbaas me iedere dag weer over de zinnen die er uit komen. En hij is ook al een poosje bezig met de waarom?-vragen. Zo leuk. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M’n lieverdje.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 08:56:34 #227
382129 crew  Donna
pi_193316059
Ahhhh zo leuk! Ik heb ook niet zoveel te schrijven, maar we hadden gisteren wel wat leuks. 's ochtends zat ze met papa aan het ontbijt, zegt hij; Wat heb je op je brood G?
G; Jam!
- even stil -
G; En wat heeft heit?

ZO SCHATTIG en lief! O+
Voor het eerst dat ze het terug vroeg haha.
pi_193320356
Oh PKM, leuk weer naar de dierentuin, ik hoop zondag weer eens te gaan. Is het nu lekker rustig?

Verder heb ik ook weinig te melden, alles gaat best zijn gangetje hier, psz gaat helemaal prima, zelfs met nieuwe juffen is het geen enkel probleem meer :) Ze kan nog steeds heerlijk driftig worden maar ik kan er redelijk goed mee omgaan nu.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is bijna altijd vrolijk momenteel, hier waren we onderweg naar de psz.

Donna, wat klinkt dat lief, leuk he dat je nu steeds meer gesprekjes met ze kan voeren? Hier kletsen we bijna de hele dag en ik geniet er enorm van O+

Duman, ik las in z&g dat je een meisje krijgt, wat ontzettend leuk O+ Kun je het je al voorstellen, U als grote broer?

Wij zijn hier nog in discussie over wel of niet nog een kindje;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193320531
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 00:06 schreef Adrian4 het volgende:
Afgelopen donderdag was het feest in huize weltevreden!

[ afbeelding ]

Met gedrocht van een AH taart, maar ik vergeet steeds dat mijn bakavonturen gedoemd zijn te mislukken.
Maar er was taart, er waren slingers en cadeautjes.

Mijn kleine man is drie! Hij heeft zelf geconcludeerd dat een jaar wachten op school te lang is. Helaas pindakaas kleine vriend.
Ha, gefeliciteerd en tof om weer een foto te zien! Ik vind het altijd zo leuk dat onze jongetjes bijna exact even oud zijn. Ysje is vrijdag 3 geworden. Hij had die taart ook heel tof geworden, maar had al om een dino taart gevraagd. Dus die heb ik laten maken door de hema. :D .

Ook even foto's van de jarige.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zie je goed hoe groot hij is geworden. Hij ziet er ook echt ouder uit dan hij is en speelt op het kdv ook veel met oudere kinderen. De kdv leidster zei laatst dat ze hem zo vooruit gegaan vond: hij praat veel meer en neemt veel initiatief in het spelen met andere kinderen. Voorheen was hij toch vaak verlegen en wachtte hij af tot andere kinderen naar hem toe kwamen. Het is fijn om te zien hoe goed hij momenteel in z'n vel zit. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_193320735
@rena

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_193321786
Leuk, weer wat foto’s van de peuters.

Proficiat franny en Adrian!

Tolstoi, fijne vakantie!!
Wij zouden begin april een weekje Waddeneiland doen, maar dat zat er niet meer in. Ben heel benieuwd wanneer we weer op vakantie kunnen, want daar geniet ik altijd enorm van. Even helemaal weg, de natuur in.

En praatjes van peuters zijn heerlijk. N zei gisteren: ‘mama, als de baby geboren is dan is het poortje open en kan ik de buik in.’ :')
Ik heb nog gevraagd wat ze daar ging doen: ‘kijken wat er te zien is en dan kan ik weer geboren worden.’ :+

Na de verbouwing wilde ik haar een grote kamer geven, maar ze zegt al een tijd dat ze echt de kleine kamer wil. Het zit zo diep dat ze laatst om 5:00 huilend wakker werd: ‘ik wil niet in de grote!’ Dus, ik ben overtuigd dat het dan toch de kleine kamer gaat worden.
pi_193322763
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:16 schreef Franny_G het volgende:
@:rena

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@rena
Ik vond mezelf veel relaxter bij de tweede baby. Dat was ook een veel relaxtere baby, dat wel. Toch verloor ik mezelf minder omdat ik veel zekerder was.

Franny, grappig dat je het zegt. Ik heb er laatst over nagedacht (in het kader van 3de kind of niet) en ik vind het vanaf 1,5 jaar tot 4 jaar erg pittig en die periode weerhoudt mij echt sterk van het gaan voor een 3de kind. Misschien klinkt dat wel stom voor jullie hoor, maar zo voel ik het.

Ik pas ook heel erg graag op kinderen van vrienden, maar bij peuters zeg ik nu wat vaker nee, omdat ik dat echt heel moeilijk vind. Zeker samen met mijn peuter.
Volgend weekend krijg ik wel weer een dreumesje van 14 maanden te logeren O+ O+
pi_193322835
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ha, gefeliciteerd en tof om weer een foto te zien! Ik vind het altijd zo leuk dat onze jongetjes bijna exact even oud zijn. Ysje is vrijdag 3 geworden. Hij had die taart ook heel tof geworden, maar had al om een dino taart gevraagd. Dus die heb ik laten maken door de hema. :D .

Ook even foto's van de jarige.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zie je goed hoe groot hij is geworden. Hij ziet er ook echt ouder uit dan hij is en speelt op het kdv ook veel met oudere kinderen. De kdv leidster zei laatst dat ze hem zo vooruit gegaan vond: hij praat veel meer en neemt veel initiatief in het spelen met andere kinderen. Voorheen was hij toch vaak verlegen en wachtte hij af tot andere kinderen naar hem toe kwamen. Het is fijn om te zien hoe goed hij momenteel in z'n vel zit. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Franny met je mooie Ysje!
Ik vind het ook tof dat onze jongens bijna datumtweeling zijn. Bijzonder. Volgens mij gaan ze ook gelijk op als ik jou zo lees.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:35:41 #234
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193324389
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:28 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

@:rena
Ik vond mezelf veel relaxter bij de tweede baby. Dat was ook een veel relaxtere baby, dat wel. Toch verloor ik mezelf minder omdat ik veel zekerder was.

Franny, grappig dat je het zegt. Ik heb er laatst over nagedacht (in het kader van 3de kind of niet) en ik vind het vanaf 1,5 jaar tot 4 jaar erg pittig en die periode weerhoudt mij echt sterk van het gaan voor een 3de kind. Misschien klinkt dat wel stom voor jullie hoor, maar zo voel ik het.

Ik pas ook heel erg graag op kinderen van vrienden, maar bij peuters zeg ik nu wat vaker nee, omdat ik dat echt heel moeilijk vind. Zeker samen met mijn peuter.
Volgend weekend krijg ik wel weer een dreumesje van 14 maanden te logeren O+ O+
Grappig, hoe iedereen dat anders beleefd. Hier ook rammels voor een derde, maar ik wil juist zo snel mogelijk bij 1.5-2 zijn. Alles daarvoor vind ik moeilijk, zeker met slapeloze nachten. Nu slapen we eindelijk redelijk, kunnen de kinderen een beetje samen spelen, en daar geniet ik wel van...
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:12:37 #235
344469 Amsel
zonder t
pi_193325058
Hoi! Ik schrijf al 100 jaar niet meer mee, maar lees nog wel regelmatig hier O+ En nu heb ik een vraag: Weten jullie een leuk voorleesboek over doorslapen? Genoeg te vinden over in slaap vallen, maar ik zoek naar een boek dat aan mijn peuter uitlegt dat hij zich gewoon lekker moet omdraaien als hij 's nachts wakker wordt, in plaats van schreeuwen om mama. Want hij wordt élke nacht wakker en begint dan instinctief om me te roepen. Dat wakker worden kan ik blijkbaar niet voorkomen, maar zijn reactie erop hoop ik te kunnen veranderen. Het cb raadde aan er een boekje over te lezen, maar welke dan :?
pi_193325274
Ik heb geen tips, Amsel. Mijn 4-jarige sliep vannacht voor het eerst in zeer lange tijd eindelijk een hele nacht in zijn eigen bed, dus ik ben niet echt een expert :')

Wat betreft een derde (of tweede) kind, ik zou ergens heeeeeel graag willen. Vriend niet, of in ieder geval nu niet.
Maar ik zie er ook wel tegenop. Ik vond het de afgelopen maanden thuis behoorlijk pittig, met twee temperamentvolle mannen.
En ergens zou ik volgend jaar als Mijm 4 is nog wel een baby’tje willen, maar dan geef je ook weer je vrijheden op die nu beginnen.
Ik rammel en twijfel dus ook een hoop 8)7

Rena, ik vond de baby-periode bij de tweede wel een stuk beter te doen. Minder paniek, minder het gevoel dat ik niet goed was. En daarbij, al een kind rondlopen, dus een andere stemming in huis ofzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193328808
Gefeliciteerd met Ysje! *O*

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:16 schreef Franny_G het volgende:
@:rena

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet inderdaad wel wat ik allemaal weer wel en niet zou doen, en de baby zelf is het probleem ook niet, het is het meest bijzondere en mooie wat ik ooit heb meegemaakt en C is buitengewoon goed gelukt O+ Ik heb ook wel een licht trauma misschien van de kraamperiode met een keizersnee, een baby met krentenbaard, een galblaasoperatie en in het jaar dat C kwam 3 keer verhuizen en trouwen, dat zijn allemaal dingen die in ieder geval niet meer kunnen gebeuren :P :') Ik ben het meest bang om me weer zo naar te voelen en ons leven is nu zo fijn en voelt voor mij ook echt wel compleet eigenlijk :@

Adrian en LeSage, dat is wel goed om te horen dat het allemaal wat relaxter gaat bij een tweede baby. We laten de discussie nu even rusten hier thuis, maar wie weet. Het is vooral grappig om te zien hoeveel dames in Z&G nu weer zwanger zijn waarmee ik tegelijkertijd zwanger was in 2017, dat zet me ook aan het denken ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:00:03 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193328828
Pffft zou het niet weten @Amsel. Ik vind het een optimistische opvatting dat je dit met een boekje kunt corrigeren, maar de moeite van het proberen waard.

Wij hebben sinds 3 ochtenden Max eindelijk zover dat hij niet huilend en schreeuwend wakker wordt, maar gewoon een van onze namen/papa/mama zegt of even naar onze kamer (op 2 m) wandelt. En dan nog heb ik niet het idee dat het komt door iets wat wij hebben gezegd.

Oh en ik ben pijlen-moe }:|
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:01:07 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193328864
Oh en gefeliciteerd @Franny_G!
pi_193328986
Gefeliciteerd Franny en IJsje *O*

Rena, kun je niet gewoon voor jezelf een plus- en minlijstje maken? Dat wil niet perse zeggen dat je daar direct een conclusie aan moet verbinden, maar maakt het misschien voor jezelf wel duidelijker. En als je denkt over hoe je leven er over tien jaar uit ziet, hoeveel kinderen zie je dan? Heb je voor jezelf een soort deadline van 'ik wil hooguit X jaar leeftijdsverschil' of 'ik wil uiterlijk X jaar oud zijn'? Zo niet dan heb je nog voldoende tijd om een beslissing te maken. Ik denk alleen dat de reden die je aangeeft niet over een tijdje opeens verdwijnt. Dat is iets waar je je bij neer moet leggen of moet proberen overheen te stappen (of je man).

Ik zou overigens nog wel voor een 4e gegaan zijn denk ik als man daar enthousiast voor was (was hij niet), puur vanwege de voordelen van een even aantal kinderen. 3 (jonge) kinderen is gewoon niet zo praktisch, en zou ik met de kennis van nu niet vrijwillig voor gekozen hebben. Toevallig droomde ik van de week dat mijn mans sterilisatie toch niet helemaal goed was gegaan. Mijn eerste gedachte was 'yeah! Een even aantal kinderen!' direct gevolgd door 'onee, niet nu nog, de meiden zijn net zelfstandig aan het worden, niet weer die babytijd.' Het momentum is bij ons dus voorbij gegaan en dat is prima.

Quoi, ik ben vooral 'we doen het samen' en 'blijf veilig'-moe. Al die borden langs de weg en reclames :N Ik hou niet zo van dat politiek correcte gedoe, zeker niet als het vanuit commerciële partijen komt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 22:56:21 #241
269689 crew  Viv
pi_193329830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou overigens nog wel voor een 4e gegaan zijn denk ik als man daar enthousiast voor was (was hij niet), puur vanwege de voordelen van een even aantal kinderen.
En wat als die allerlaatste zwangerschap nóg een tweeling had opgeleverd? ;)

Hier nog altijd dezelfde status quo van: we hebben geen plannen voor een tweede, maar we sluiten het ook nog niet uit.

Ik vind ZZ in iedere fase heel erg tof O+ maar de laatste tijd (vanaf circa 3 jaar) wel vrij vermoeiend omdat ze de héle dag tegen ons praat. Als wij een foto zien van haar uit de baby/dreumestijd, verzuchten we "Wat was ze toen nog lekker rustig hè?" :')
quote:
Quoi, ik ben vooral 'we doen het samen' en 'blijf veilig'-moe. Al die borden langs de weg en reclames :N Ik hou niet zo van dat politiek correcte gedoe, zeker niet als het vanuit commerciële partijen komt.
Dit dus (kijken met geluid):
pi_193330179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En wat als die allerlaatste zwangerschap nóg een tweeling had opgeleverd? ;)

Hier nog altijd dezelfde status quo van: we hebben geen plannen voor een tweede, maar we sluiten het ook nog niet uit.

Ik vind ZZ in iedere fase heel erg tof O+ maar de laatste tijd (vanaf circa 3 jaar) wel vrij vermoeiend omdat ze de héle dag tegen ons praat. Als wij een foto zien van haar uit de baby/dreumestijd, verzuchten we "Wat was ze toen nog lekker rustig hè?" :')
[..]

Dit dus (kijken met geluid):
Dat was ook een van de redenen om het hierbij te houden. Een goede vriend van mijn man ging voor een 3e en kreeg een tweeling en mijn broer heeft zich me heel veel moeite laten overhalen voor een 3e, kreeg een drieling... En hoewel ze zeggen dat een eeneiige tweeling spontaan kan gebeuren en er geen hogere kans is bij een volgende zwangerschap, zie ik in de Facebook tweelinggroep toch ook een heel aantal gezinnen met twee eeneiige tweelingen. (wat overigens ook gewoon statistisch gezien kan, maar toch voelt dat niet zo)..

En dat filmpje idd, precies wat ik bedoel!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193333219
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Franny en IJsje *O*

Rena, kun je niet gewoon voor jezelf een plus- en minlijstje maken? Dat wil niet perse zeggen dat je daar direct een conclusie aan moet verbinden, maar maakt het misschien voor jezelf wel duidelijker. En als je denkt over hoe je leven er over tien jaar uit ziet, hoeveel kinderen zie je dan? Heb je voor jezelf een soort deadline van 'ik wil hooguit X jaar leeftijdsverschil' of 'ik wil uiterlijk X jaar oud zijn'? Zo niet dan heb je nog voldoende tijd om een beslissing te maken. Ik denk alleen dat de reden die je aangeeft niet over een tijdje opeens verdwijnt. Dat is iets waar je je bij neer moet leggen of moet proberen overheen te stappen (of je man).

Ik zou overigens nog wel voor een 4e gegaan zijn denk ik als man daar enthousiast voor was (was hij niet), puur vanwege de voordelen van een even aantal kinderen. 3 (jonge) kinderen is gewoon niet zo praktisch, en zou ik met de kennis van nu niet vrijwillig voor gekozen hebben. Toevallig droomde ik van de week dat mijn mans sterilisatie toch niet helemaal goed was gegaan. Mijn eerste gedachte was 'yeah! Een even aantal kinderen!' direct gevolgd door 'onee, niet nu nog, de meiden zijn net zelfstandig aan het worden, niet weer die babytijd.' Het momentum is bij ons dus voorbij gegaan en dat is prima.

Quoi, ik ben vooral 'we doen het samen' en 'blijf veilig'-moe. Al die borden langs de weg en reclames :N Ik hou niet zo van dat politiek correcte gedoe, zeker niet als het vanuit commerciële partijen komt.
wat is het voordeel van een even aantal dan?
pi_193333352
Hier laten we het bij 1. We hebben er 5 jaar over gedaan om Emmy te krijgen. Hebben vrij snel daarna weer een aantal ivf terugplaatsingen gehad, maar besloten het er bij te laten. Het traject heeft zo veel impact en ik wilde niet dat ik daardoor minder van Emmy kon genieten. En we tellen onze zegeningen dat we uberhaupt ouders hebben mogen worden.
Als ik jonger was geweest, hadden we het later nog wel geprobeerd, denk ik bv nu nu ze bijna 4 is en naar school gaat.

Ik heb haar net weg gebracht voor het wennen. Met haar grote rugtas en verlegen koppie was ze ineens toch wel weer klein. Maar ze had er zin in. Snif.
pi_193334280
Oh, wat spannend Arja O+
En jouw keuze lijkt me zo moeilijk. En oneerlijk ook, dat zoiets dan moet meewegen in je keuze.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:32:54 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193334302
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:56 schreef Arja het volgende:
Hier laten we het bij 1. We hebben er 5 jaar over gedaan om Emmy te krijgen. Hebben vrij snel daarna weer een aantal ivf terugplaatsingen gehad, maar besloten het er bij te laten. Het traject heeft zo veel impact en ik wilde niet dat ik daardoor minder van Emmy kon genieten. En we tellen onze zegeningen dat we uberhaupt ouders hebben mogen worden.
Als ik jonger was geweest, hadden we het later nog wel geprobeerd, denk ik bv nu nu ze bijna 4 is en naar school gaat.

Ik heb haar net weg gebracht voor het wennen. Met haar grote rugtas en verlegen koppie was ze ineens toch wel weer klein. Maar ze had er zin in. Snif.
Wat doet ze het goed! w/

En wat een moedige keuze.

Hier soms nog wel wat twijfel, maar overall is alles nu ook wel goed zo :)

Van psz kreeg ik vanmorgen de vraag of hij voor of na de vakantie (dan nog 1x) afscheid wil nemen. Wtf! En zo neemt hij over een paar weken alweer afscheid daar :{ Time flies. Hij ging iig huppelend erheen vanmorgen en via de app zag ik net een foto op een tractor met een chickie in zijn aanhanger :D
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:37:42 #247
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193334352
U. heeft gister uit zichzelf op het potje geplast. *O* En riep mij daarna heel trots om het te laten zien. Zo leuk!
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:41:22 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193334397
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. heeft gister uit zichzelf op het potje geplast. *O* En riep mij daarna heel trots om het te laten zien. Zo leuk!
Zo zie je maar, heb je ineens wel iets te melden :P Knappie!
pi_193335264
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:30 schreef LeSage het volgende:
Oh, wat spannend Arja O+
En jouw keuze lijkt me zo moeilijk. En oneerlijk ook, dat zoiets dan moet meewegen in je keuze.
Zeker is het oneerlijk, maar hoe kan ik verbitterd zijn terwijl ik Emmy heb O+
Het was eerst een rationele beslissing, maar nu voelt het meestal ook goed. Moet niet meer aan gebroken nachten en gehuil en krampjes denken. Maar ik gun Emmy eigenlijk wel iemand om samen mee op te groeien en samen te spelen. Nu zit ik steeds met haar in een mini-tentje nep thee te drinken :'). Emmy heeft het er ook wel eens over, een broertje of zusje en dat ze het zo jammer vindt.

Jaja Q voor jullie komt het er ook aan!

Duman wat goed! Trots kun je dan zijn he
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:45:53 #250
221912 minilot
Nancy boy
pi_193336633
Wij waren in principe startklaar voor de tweede, maar dat liep vorig jaar flink verkeerd en inmiddels hebben we van de klinisch geneticus begrepen dat er een genetische kans van ongeveer tien procent is op ernstige aandoeningen bij een volgende poging, afgezien nog van mijn leeftijd - ik ben ook alweer achtendertig. Helemaal definitief is de beslissing nog niet gevallen, maar eigenlijk hebben we er allebei wel heel veel vrede mee dat we aan Günther in elk geval één gezond kind hebben :)

Ik vond de babytijd enorm leuk en goed te doen, maar ik vind tot dusver elke nieuwe fase weer toffer dan de vorige - er moet wel een keer een omslag komen, toch? :D Enfin, op basis van n=1 zou ik er zo nog gerust wel twaalf willen, maar dat zit er dus niet echt in. Extra blij met die ene dan maar O+
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:49:48 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_193336687
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. heeft gister uit zichzelf op het potje geplast. *O* En riep mij daarna heel trots om het te laten zien. Zo leuk!
Gaaf! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:53:03 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_193336747
Halve bijlees! Oh @Adrian4, echt pas drie? Zo wijs en groot al! Van harte ook aan @Franny_G kijk dat cute wezen en wat lijkt -ie op z'n zus! :D
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 27 mei 2020 @ 14:51:48 #253
221912 minilot
Nancy boy
pi_193337553
Oef, Günthers ochtend begon zo idyllisch..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..maar toen struikelde -ie met blote benen op een bruggetje van grof asfalt, allebei z'n knieën open en benen onder het bloed ;( Dat was een lang kwartier naar huis, arm kipje. -O- Nu gewassen en ruim bepleisterd tegen me aan in slaap gevallen.

In other news, vanmorgen ook (telefonisch) het tweemaandengesprek met de juf van de peuterspeelzaal gehad. Hij heeft het er goed naar zijn zin, luistert voor geen meter en is knettereigenwijs. Heh. :+
Günther loopt schijnbaar nogal voor met zinsbouw en woordenschat en omdat -ie ook best lang is, moeten ze er klaarblijkelijk wel af en toe bewust bij stilstaan dat -ie pas krap tweeënhalf is, want op sociaal/emotioneel vlak is het gewoon nog een piepjong peutertje. Blijkbaar puzzelt -ie er graag (thuis juist niet), knutselt hij er zelden langer dan drie minuten (thuis juist wel) en komt gemakkelijk zelf diep in spel, en laat zich daar vervolgens ook niet van afleiden, zelfs niet 'als het tijd is voor een koekje', naar ik begreep. :) Dude kan zich nu al beter concentreren dan ik! 8-) Enfin, so far so good ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:01:51 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_193337693
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:32 schreef Quoi het volgende:

[..]
en via de app zag ik net een foto op een tractor met een chickie in zijn aanhanger :D
:D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_193338410
Ach wat sneu van dat vallen minilot!

Wij gingen vanochtend picknicken :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat betreft een tweede is het ook heel lastig denk ik rena!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193338583
Knuffel voor Günther :*

Jeetje, Fleur. Ik heb nooit helemaal meegekregen waarom jullie uit elkaar gingen. Wat een verschrikkelijke situatie moet dat zijn geweest.
Ik gun je van harte dat je nu gelukkig kunt worden met iemand.

Wij gingen vanmorgen met de bakfiets bijna 2 uur op pad om naar de aanleg van een nieuwe weg te kijken. Prima vermaak dit ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:41:43 #257
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193338916
Wat leuk, al die kleuters in het zand. O+ Ik denk dat ik U. vrijdag ook meeneem om te picknicken langs de Waal. :)

Wat zielig van het vallen, mini! Volgens mij had hij laatst ook een schaaf wond op z’n voorhoofd?
U. heeft de laatste tijd vaak een tand door de lip. Vet zielig, want pijnlijk.

Fleur, pff! :N Wat fijn dat je nu een leuke vriend hebt met een leuk kindje!

Wat betreft een tweede: U. krijgt er dus een zusje bij. O+ Voor nu is dat even genoeg, haha.
Protège moi de mes désirs.
pi_193341854
Leuk fleur, je zei laatst dat je iemand hebt ontmoet of ging ontmoeten. Leuk dat het klikt

Mini wat zielig Zeg, maar wel leuke pret fotos.

Emmy en ik speelden dat we juf zijn en de knuffels in bed gingen voorlezen net. En toen was het slaaptijd. Zegt ze: waarom moet juf Emmy eigenlijk al slapen?
:P

We aten vandaag een hele lekkere Italiaanse salade. Zegt man: als je je ogen dicht doet is het net alsof je in Italie bent. Emmy, doe je ogen eens dicht. Wat zie je?
Zegt ze: niks natuurlijk!
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:23:52 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193342618
O+ voor al jullie verhalen! Tof ook die jarige kinderen. Ik verheug me al op Jacobs derde verjaardag (en hij ook!) want het is alweer zoveel bewuster dan de vorige keer. Het liefst wordt hij in 1x 4, want dan mag hij naar school. Het is me totaal onduidelijk waar hij die wens heeft opgepikt :? .

En een :* voor de knieën van Gunther. Arm kind. Ging hij dat kwartier terug wel op de loopfiets of werd dat dragen?

Jacob praat tegenwoordig volzinnen. Vooral van het type:
- mijn benen zijn kwijt mama, jij moet mij even dragen
- mijn batterijen zijn op. daarom kan ik niet slapen
- ik ga even met deze graafmachine buiten spelen
- jij mag wel even mijn hand vasthouden hoor, dan kan ik slapen
- gister, toen ik op de crèche was, toen, moest ik wel huilen hoor, is beetje spannend.

Alles is een beetje spannend. :').
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193342941
Die hebben wij hier ook, Lemijn. Mijm durft dan ineens niet van de glijbaan. ‘Ik ben bang, mama. Glijbaan is een beetje spannend.’
En dan wel op de bankjes van de rijdende bakfiets gaan staan :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:03:41 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193344490
Onnavolgbare prioriteiten hebben die kinderen. Jacob is ook stikbang voor spinnenwebben opeens. Waar ooit een spinnenweb is vermoed durft hij vervolgens heel lang geen voet op de grond te zetten. Soms verdenk ik hem ervan dat het een smoes is om weer vaker getild te kunnen worden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193344694
Gefeliciteerd ysje en wat zielig minilot. Gisteren is l met z'n vader samen van de trap gevallen van bovenaf. Ik 10 jaar ouder, beide Schaaf plekken op de rug,man kapotte ellebogen en l schaafwond op z'n hoofd. Die laatste weet hij zelf niet want hij had er geen pijn zei hij dus ik heb hem niet wijzer gemaakt :+

Binnenkort mag hij wennen op de basisschool. Mijn hemel, zo snel ineens door die zomervakantie en onze vakantie. Ze vroeg of we nog voor de zomervakantie wilden wennen of na z'n verjaardag. Ik zei nou hij zelf wil al voor de zomervakantie.. Dus half juni is het al zo ver!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 mei 2020 @ 00:25:31 #263
269689 crew  Viv
pi_193346845
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:03 schreef Lemijn het volgende:
Jacob is ook stikbang voor spinnenwebben opeens. Waar ooit een spinnenweb is vermoed durft hij vervolgens heel lang geen voet op de grond te zetten. Soms verdenk ik hem ervan dat het een smoes is om weer vaker getild te kunnen worden.
O+
ZZ is momenteel bang voor:
- rookmelders (niet als ze geluid maken, maar het ding zelf, en dan vooral het knipperlampje)
- uilen (niet in het echt, maar afbeeldingen ervan met van die grote/indringende ogen)
- vlinders (niet in het echt, maar afbeeldingen ervan)
- onweer (zowel in het echt als een bliksemschicht in een boek)

Ze haalt er verder niet echt voordeel uit. Rookmelders probeert ze niet naar te kijken, en bij bibliotheekboeken met zo'n enge afbeelding legt ze haar hand erop om het af te dekken, of het boek moet weg van haar. :D

@Nazil wat eng!! :'( :o
pi_193349166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:23 schreef Lemijn het volgende:

- gister, toen ik op de crèche was, toen, moest ik wel huilen hoor, is beetje spannend.

Alles is een beetje spannend. :').
Ach, wat lief. En knappe zinnen! Ook het gebruik van gister en toen. Zo schattig is dat.

Ysje was ook zo aan het vragen elke keer of hij nou al jarig was. Echt zo anders dan toen hij twee werd. Hij genoot er nu ook veel meer van.

Ysje communiceert nog vooral in niet meer woorden dan strikt noodzakelijk is. Al merk je wel dat hij bepaalde woorden oppikt van z'n zus en op het kdv en die dan in allerlei contexten gebruikt. Zo is alles supercool en stoerrr. En vanochtend wilde hij geen jas aan naar het kdv want 'het is superwarm.'

Laatst ging ik een boekje lezen met hem over kleuren. Maar elke keer als ik vroeg 'welke kleur is dit?" zei hij meteen: 'nee'. Hij had duidelijk geen zin om dit kunstje te tonen. Ik dacht: oke, hij weet het misschien ook nog niet zo goed. Dus ik ging het zelf maar gewoon vertellen. Vervolgens zijn we paar uur later in z'n kamer wijst hij ineens van alles aan en zegt bij alles correct: dit is rood, dat is blauw, dat is groen. En dan met zo'n blik van: tuurlijk weet ik dit allang, }:| .

Zo ook een keer met tellen. Toen ik het een keer aan hem vroeg en probeerde samen met hem te tellen om te kijken hoever hij kwam, wist hij het allemaal niet. Maar op een ander moment wees hij naar een stel knikkers en telde zo triomfantelijk tot 15.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_193349183
Ah @minilot, wat pijnlijk zeg! En wat top dat hij zo lekker gaat bij de peuterspeelzaal. Grappig wel dat ze daar dan toch weer wat ander gedrag vertonen dan thuis he, bijvoorbeeld met dat puzzelen. Dan zie je dat een andere omgeving en andere mensen ook iets anders doet. Inderdaad niet vergeten dat hij eigenlijk nog maar een kleintje is. Ze worden al snel genoeg groot!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_193351168
FF, jij schrijft een paar hele goede dingen op om over na te denken, zo ver was ik zelf nog niet eens gekomen. Ik ben nu bijna 33, dus het kan nog wel maar je moet denk ik ook niet al te lang meer wachten, qua leeftijdsverschil met C zie ik niet zoveel beren op de weg want die scheelt ook 6 jaar met haar oudere zus en dat gaat heel goed samen. Ik denk ook als ik zeker was dat ik er klaar mee was ik ook al geprobeerd had of man een knipje zou gaan halen. Ik sta er denk ik een beetje in zoals Vivi het zegt, ik wil ook niet per definitie het voor mijn man al uitsluiten.

Vivi, dat filmpje _O- Ik word er ook gestoord van ja!

Arja, in jouw geval lijkt het me erg moeilijk ook, een moedige keuze inderdaad. Mooi dat jullie je zegeningen kunnen tellen :* Hoe ging het wennen op school? Lijkt me dat ze dan ineens echt groot wordt :o

Duman, wat knap van U *O* C vertikt het nog om ook maar in de buurt te komen van het potje :{

Gunther O+ Wat sneu van de kapotte knietjes, hier vorige week ook gebeurd, echt het nadeel van blote benen weer }:| Wat ontwikkelt hij zich lekker zo te lezen!

Fleur, wat gezellig zo samen picknicken met rode druiven :9 en :* voor je spoiler, ik hoop dat het jullie gegund is als er bij allebei de wens is!

Oh die uitspraken van Jacob O+ Pienter mannetje zo te horen! C vroeg gister toen ik koffie zat te drinken; Is het lekker mama? En later op de dag; hoe gaat het mama? Een geïnteresseerd kind :P

Nazil, wat schrikken dat van de trap vallen :o Hoe gaat het vandaag? En wat spannend ook van de basisschool!

Franny, wat knap dat hij al tot 15 kan tellen :o _O_

Hier was het vanochtend weer even huilen bij de psz, ik hoorde haar ineens huilen toen ik het plein af was dus heb even gegluurd om het hoekje en de juf nam haar gelukkig op schoot. Vorige week had ze een invaller en vandaag een juf die ze al een tijdje niet gezien had dus weer even wennen denk ik.

En ze moest en zou vanmorgen mijn nieuwe schoenen uittesten _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja; ik moet haar speelgoed een keer uitmesten _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:32:29 #267
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193351414
Wbt "groot" taalgebruik. Gisteren kocht ik een waterpistool voor el capitan, hij noemt het zijn "superawesome schietkanon" _O-

Je bent twee dude :D makkie an!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:34:24 #268
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193351438
Rena O+ gave schoenen!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193352761
‘Supercool’ horen wij hier ook al regelmatig. En mijn kleine Brabo zegt dat het ‘keiwarm’ is O+

Vanmorgen op de bakfiets na we S. op school dropten riep Mijm nog tot thuis: ‘ Doei Bassie, hou van jou, Bassie!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193359930
Supercool is hier ook ingeburgerd ja. Komt niet van ons.

Rena L heeft nergens meer last van.'Papa ik ben met jou van de trap gevallen he' zei hij net nog onder het eten. Papa is een beetje stijf maar valt allemaal mee. Zo blij dat het zo is afgelopen.
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:50:43 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193360139
Max is niet zo hip geloof ik. Die zit weleens achterop de fiets en zegt dan: wat een prachtig uitzicht he? :D :D

Wat een schrik @Nazil!

En @rena supercoole :+ schoenen.
pi_193360633
'Dat is echt cool, mama' komt hier ook meerdere keren per dag voorbij.

Maar het leukste is wel dat hij tegenwoordig komt knuffelen en dan zegt: 'ik mist jou. Ik bent blij om jou om te zien' grammaticaal klopt er geen reet van, maar wel om van te smelten. O+ O+
Het is sinds de opvang weer open is, dus ik denk dat ondanks dat we het er beide moeilijk mee hadden, hij de dagen samen toch ook wel fijn vond.

Over angsten, Dirk vindt vliegen eng. En elke avond moet ik even de dino's uit zijn kamer jagen. De spoken niet, want dat is gewoon Marshall (van PawPatrol) die aan het slaapwandelen is, dus die mogen blijven. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193360733
Supercool is hier ook niet. Wel zegt Kevin regelmatig. “Ohhh dat is schattig!”

Pfff nazil. 10 jaar ouder! Ik las in het dreumes topic pas ook een val van de trap. Ik heb het ook ooit gedaan met Kevin. Kost echt 10 jaar van je leven.

Ik heb net zo’n lol gehad. Ik leg Kevin altijd even recht voordat ik zelf in bed ga liggen. Hij ligt altijd op z’n kop en/of half uit bed. Maar hij heeft het net wel echt te gek gemaakt. _O-
pi_193360960
Hoe kun je dan slapen? _O-

Mijm zegt vooral dingen met zijn lekkere dialect. ‘Mama, ik hou van jou. Ik hou heul veul van jou!’
En die puberpraat ineens. ‘Weetniet.’ ‘Lussikniet.’ ‘Ik wul niet......‘ ‘Ik hoef niet naar bed, ben niet moe.’

Soort van 16-jarige in maatje 92 :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:57:26 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193361250
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:22 schreef Adrian4 het volgende:
Supercool is hier ook niet. Wel zegt Kevin regelmatig. “Ohhh dat is schattig!”

Pfff nazil. 10 jaar ouder! Ik las in het dreumes topic pas ook een val van de trap. Ik heb het ook ooit gedaan met Kevin. Kost echt 10 jaar van je leven.

Ik heb net zo’n lol gehad. Ik leg Kevin altijd even recht voordat ik zelf in bed ga liggen. Hij ligt altijd op z’n kop en/of half uit bed. Maar hij heeft het net wel echt te gek gemaakt. _O-
[ afbeelding ]
_O-

Gekke slaapfoto's delen, ideetje! Deze spant de kroon.
pi_193361597
Adrian _O-

Dat taalgebruik van jullie peuters! 8-)

Wat schrikken Nazil!

Casper had vandaag het gekookte ei van een leidster gespot wat even onbeheerd lag, dat ei gepakt, gepeld (blijkbaar kan hij dat) en opgegeten :') Ze ontdekte het bij het pellen en liet hem maar zijn gang gaan :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 28-05-2020 23:31:07 ]
pi_193375283
:W Wij zijn weer terug van een heerlijk midweekje Ameland. Onze eerste vakantie met z'n drietjes O+

We hadden goed weer, al was het af en toe best fris met de harde koude wind op het eiland.
Simon vond het helemaal geweldig, heerlijk op het strand gespeeld, schelpen gezocht, boswandelingen, speeltuintjes bezocht, vuurtoren bekeken, en gister nog in het zeewater gelopen. Hij sliep echt supergoed (dat was een beetje mijn angst, dat we het goede ritme van thuis kwijt zouden zijn), ook 's middags was ie wel echt moe van alle activiteit, dus gewoon weer middagdutjes.

Het enige jammere was dat we op de veerboot in de auto moesten blijven vanwege corona. We hebben dus helaas niet met Simon op het dek kunnen zitten en naar de zee kijken.

Toen we vanavond thuis kwamen en hij ons huis weer zag, begon hij opeens te huilen. Toen we vroegen waarom hij huilde, zei hij "ik wil niet naar dit huis, ik wil weer naar het Ameland-huisje" O+ O+ O+ O+

O+ Voor al jullie leuke peuterfoto's
pi_193375495
Waar ik de laatste tijd wel tegenaan loop is dat Simon echt superslecht luistert. Het maakt niet uit hoe of wat, ik kan alles 150.000 keer vragen en herhalen, hij luistert totaal niet.

Als het echt de spuigaten uitloopt, dan tel ik tot 5 (naar het voorbeeld van @Quoi dacht ik :) ), dan luistert ie soms wel. Maar soms daagt ie het ook gewoon uit: dan staat ie me lachend en uitdagend aan te kijken en zegt ie soms zomaar "je moet weer gaan tellen, van 1, 2, 3"

En hem na 2 keer vragen al gillend en huilend uit een speeltuintje optillen en meenemen, werkt ook steeds slechter, want hij heeft een manier gevonden van draaien, waarbij optillen dus bijna niet meer lukt. Kleine slimmerik :P

Luisteren/gehoorzamen jullie peuters wel beter? Als ik bijv. bij @PKM lees dat zij afspraken maakt met Banaan als ze naar het tuincentrum gaat, dat werkt hier totaal niet, want hij is het dan alweer vergeten als we binnen zijn en bij herinneren, doet ie het gewoon weer.

Tuurlijk hoort dat grenzen opzoeken erbij en soms moet ik er ook wel om lachen, maar de laatste tijd loop ik tegen mijn eigen frustraties en 'onkunde' aan. Het zou soms zo fijn zijn, dat hij bijv. gewoon meehelpt met opruimen van zijn speelgoed ipv te zeggen "mama, jij mag wel opruimen, ga jij maar opruimen."

Iemand tips????
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:07:26 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193375666
Nope, geen tips. Jacob zei vanavond letterlijk ‘ik ga het toch doen’ toen ik zei dat iets niet mocht, dus tja.
Maar buiten dat wordt hij sowieso minder gehoorzaam/meegaand. Is logisch denk ik maar niet altijd handig.


Wat fijn dat je het zo goed had op Ameland! Heerlijk he? Ik wil dit najaar ook weer gaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193375794
Consequent zijn (niet dat mij dat altijd lukt). En niet uiteindelijk toch alles zelf opruimen, maar hem op zijm minst ook 3 dingen laten opruimen. En dan uitvergroten hoe goed hij je heeft geholpen.

Zelfde geldt voor afspraken maken bij het tuincentrum. Als hij zich niet gedraagt dan na 1 keer waarschuwen ook echt naar huis gaan. En als alles leuk verloopt dan natuurlijk nog even een chocomel drinken daar (als de horeca weer open is).

Niet dat het altijd werkt. Het blijven toch peuters :')
pi_193376833
Fijn dat jullie het naar de zin hadden @TolstoiFan . :)

Gehoorzaamheid, ik denk niet dat wij je voorbeeld daarin zijn hoor. Banaan neemt in de speeltuin een sprintje naar het fietspad, drie keer op rij ofzo. Elke dag. 8)7

Ik vertel wat we gaan doen en wat wel en niet mag. Vind ik ook niet zo gezellig om te doen. Op het moment dat het toch niet goed gaat herhaal ik wat we hebben afgesproken. Als ik geluk heb valt dan het kwartje.

We proberen hem ook te leren samen delen. Vandaag keek er een meisje alleen maar naar hem en zijn speelgoed en wou hij spontaan inpakken en naar huis. Dit duurt nog wel even. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door PKM op 30-05-2020 06:46:09 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 06:23:25 #282
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193379747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:00 schreef TolstoiFan het volgende:

Als het echt de spuigaten uitloopt, dan tel ik tot 5 (naar het voorbeeld van @:Quoi dacht ik :) ),
Als ik tot 3 tel, telt U. met me mee. Het is dus niet erg effectief hier. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_193381154
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:07 schreef Lemijn het volgende:
Nope, geen tips. Jacob zei vanavond letterlijk ‘ik ga het toch doen’ toen ik zei dat iets niet mocht, dus tja.
Oja, die zin komt hier ook regelmatig voorbij. Vraagt ie eerst of iets mag. Dan zeggen wij nee, dan zegt hij "maar ik doe het toch" :')

Consequent zijn is inderdaad belangrijk. We proberen dat wel, maar het lukt niet altijd.

Zelf laten opruimen gebruikt Simon hier als mooi rekmiddel bij het naar bed gaan. Dus dan wordt het een keuze tussen zelf laten opruimen en dan onnodig veel/lang tijd rekken, want niet naar bed willen. Of op tijd naar bed en dan uiteindelijk toch als ouder zelf opruimen.
Ik heb ook wel eens geroepen dat alles dat nog op de grond ligt op het moment van naar bed gaan, weggegooid wordt. Dan ging ie wel aan de slag, maar dat 'dreigen' vind ik ook geen goede motivatie.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:20:06 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193381178
Ik vraag mijn kinderen niet om gehoorzaam te zijn, lukt ze toch niet. Overigens ben ik zelf ook niet gehoorzaam.
KuikenGuppy
pi_193381616
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:17 schreef TolstoiFan het volgende:

Ik heb ook wel eens geroepen dat alles dat nog op de grond ligt op het moment van naar bed gaan, weggegooid wordt. Dan ging ie wel aan de slag, maar dat 'dreigen' vind ik ook geen goede motivatie.
Dreigen hou ik ook niet van, vooral niet met dingen die je toch niet waar gaat maken.
Speelgoed weggooien zou ik bijvoorbeeld nooit doen dus dan is het een loos dreigement. Zeggen dat ik het wegzet kan wel want dat zou ik wel doen.

Mijn vader was daar ook altijd heel goed in loze dreigementen met als gevolg dat wij het toch niet serieus namen, als mijn moeder met iets dreigde dan wisten we niet hoe snel we de opdracht moesten uitvoeren.
Hier in huis merk ik precies hetzelfde, man riep gisteren nog als L niet zou stoppen met plukken gras uit het grasveld trekken dat hij het hele grasveld zou omspitten. Stond hij toch ff raar te kijken toen ik hem bij de volgende pluk gras een schep gaf want dat was niet de bedoeling. Zeg het dan ook niet.

Zo zijn we nu het gooien met eten aan het corrigeren want we werden er helemaal gek van en L was duidelijk de grenzen aan het opzoeken. Gooien=eten wegzetten en pas bij het volgende eetmoment weer eten. Mijn man geeft echter het eten na een paar tellen weer terug omdat L nog honger heeft. Echt opvallend hoe snel peuters het verschil door hebben want bij mij was het gooien na 1 dag over, bij man na een week nog steeds niet.
pi_193381757
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:15 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dreigen hou ik ook niet van, vooral niet met dingen die je toch niet waar gaat maken.
Speelgoed weggooien zou ik bijvoorbeeld nooit doen dus dan is het een loos dreigement. Zeggen dat ik het wegzet kan wel want dat zou ik wel doen.

Mijn vader was daar ook altijd heel goed in loze dreigementen met als gevolg dat wij het toch niet serieus namen, als mijn moeder met iets dreigde dan wisten we niet hoe snel we de opdracht moesten uitvoeren.
Hier in huis merk ik precies hetzelfde, man riep gisteren nog als L niet zou stoppen met plukken gras uit het grasveld trekken dat hij het hele grasveld zou omspitten. Stond hij toch ff raar te kijken toen ik hem bij de volgende pluk gras een schep gaf want dat was niet de bedoeling. Zeg het dan ook niet.

Zo zijn we nu het gooien met eten aan het corrigeren want we werden er helemaal gek van en L was duidelijk de grenzen aan het opzoeken. Gooien=eten wegzetten en pas bij het volgende eetmoment weer eten. Mijn man geeft echter het eten na een paar tellen weer terug omdat L nog honger heeft. Echt opvallend hoe snel peuters het verschil door hebben want bij mij was het gooien na 1 dag over, bij man na een week nog steeds niet.
Haha, ik heb een paar keer gedreigd met speelgoed weggooien en het daarna ook echt gedaan (lees in een vuilniszak gestopt en bij het restafval gedaan. Na heel veel tranen en beloftes het er weer uitgehaald).
Sorry, misschien niet de meest pedagogische handeling ooit en ik ben er ook niet heel veel mee opgeschoten. Het helpt een paar dagen en dan zijn ze het weer vergeten en de derde keer is beduidend minder effectief dan de eerste keer.
Met opruimen helpt het hier het beste om geduldig te zijn en te vragen of ze gaan opruimen. Bij een nee pak ik ze vast net zo lang totdat ze zelf initiatief gaan nemen. En dat duurt niet zo lang, want bij mama doelloos staan / zitten met allemaal speelgoed om je heen is natuurlijk niet te doen. Soms maken ze gewoon rotzooi om het rotzooi maken en dat weiger ik echt op te ruimen. Ik ben geen huissloof. Wanneer ze een dag fijn gespeeld hebben vind ik het niet erg om op te ruimen wanneer ze in bed liggen.

Als ik dreig met gaan, gaan we ook daadwerkelijk. Ik ben al vaak met een of twee krijsende kinderen aan mijn hand uit een speeltuin weggegaan dus.

Ik heb ook tegen man gezegd dat ie echt op ophouden met dreigen zonder die dreigementen waar te maken. Dat hebben ze zo door inderdaad.
pi_193382146
Krijsend weggaan bij de speeltuin is bij L bijna standaard, als het aan hem ligt blijven we daar de hele dag. Met meerdere kinderen lijkt me dat nog lastiger.

Opruimen doen we meestal samen, L ruimt vaak maar een paar dingen op maar alle beetjes helpen. Scheelt dat we zowel binnen als buiten een beperkte hoeveelheid speelgoed hebben dus het is ook zo klaar.

En ach pedagogisch verantwoord of niet, zolang het in de verste verte niet lijkt op mishandeling kan je gerust uitproberen wat voor jullie werkt en wat niet. Je hebt er 2x gemak van gehad en kwam er daarna achter dat het voor jullie niet werkt, ook prima toch?
pi_193382205
Echt dreigen doe ik niet, maar soms wijs ik Teetje wel op consequenties. Dus niet helpen opruimen? Dan geen tijd meer voor een extra verhaaltje. Werkt meestal wel redelijk.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 12:19:52 #289
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193382223
Hier werken timertjes en aankondigingen dat iets gaat gebeuren goed. "Je mag nog vijf minuten spelen en als het piepje gaat dan gaan we naar bed". Als ik meteen voor zn voeten gooi dat hij naar bed moet dan wordt hij meestal boos omdat hij wordt onderbroken. Op deze manier niet ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193383263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier werken timertjes en aankondigingen dat iets gaat gebeuren goed. "Je mag nog vijf minuten spelen en als het piepje gaat dan gaan we naar bed". Als ik meteen voor zn voeten gooi dat hij naar bed moet dan wordt hij meestal boos omdat hij wordt onderbroken. Op deze manier niet ^O^
Zo’n timertje ga ik ook eens proberen! ^O^

Hier ook een slechte luisteraar (gewoon totaal niet reageren) maar als er 3 straten verderop een autodeur dichtgaat dan is het meteen ‘was dat nou?!’ Dus z’n oren doen prima :')
pi_193383960
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 06:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Als ik tot 3 tel, telt U. met me mee. Het is dus niet erg effectief hier. :D
Dat doet C ook en ik moet me dan inhouden om niet te lachen want vaak kijkt ze dan ook zo; *) ~O>

C weet ook dat als ik iets zeg dat het ook gaat gebeuren en dat papa daar losser in is dus manlief klaagt bij mij nog wel eens over waarom ze soms niet naar hem luistert, consequent zijn is echt key bij peuters.

Fleur, hier ook hè, dat gehoor is perfect in orde behalve als ik zeg we gaan nu naar bed of we gaan nu naar boven voor een schone luier :') Pas geleden zei ze tegen me dat ze geen tijd had voor een schone luier :D :'( :D De drukke agenda van een 2-jarige.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193396685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat is het voordeel van een even aantal dan?
Ze spannen nogal eens samen, 2 tegen 1. In wisselende samenstelling, maar de enkele wordt dan echt geplaagd. 2 tegen 2 zou eerlijker zijn.

En praktisch gezien. We zijn nu een weekend naar Slagharen, en alle attracties zijn voor vier personen en moeten onder begeleiding van een volwassene. Dat betekent dat we om allemaal 1 rondje op de paarden te kunnen doen, we 3 rondjes bezig zijn (of 2 als we kleuter alleen laten wachten). Met z’n tweeën laten wachten is dan toch fijner. Hotelkamers zijn standaard voor max 4 personen, dus je moet als ouders opsplitsen dan en betaalt vanwege kind 3 het dubbele tov 2 kinderen.

De praktische zaken zijn vooral issues voor als ze nog klein zijn, vanaf een jaar of 8 speelt dat minder.

Qua niet luisteren, in de ouders van nu van deze maand stond toevallig een artikel hierover, dat peuters daar geestelijk ook gewoon nog niet toe in staat zijn en de meeste ouders hun kind overschatten. Ik merk thuis dat Lala veel beter luistert dan Em, Em zegt gewoon nee, doe jij maar. Speelgoed delen kunnen ze ook pas aan het eind van de peutertijd.

Gisterenochtend waren ze met z’n drieën het woezel en pip spoorzoekspel aan het doen (ze kunnen soms ook heel goed samenspelen), met korte opdrachtjes en vragen er tussendoor. Kleuter vroeg aan Em “wat is jouw favoriete speelgoed?” Waarop Em bloedserieus “Lala” antwoord :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193436408
Joe :W

Jip is twee *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193436943
Haha FF, ze zijn ook elkaars speelgoed en partners in crime.

Welkom en gefeliciteerd Aure. Wat een knap ventje. Op zijn muts is denk ik zijn echte naam te zien
pi_193437605
Yes dat is inderdaad zijn echte naam O+ we spreken het uit als zjuul *)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:03:19 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193437637
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:01 schreef Aure het volgende:
Yes dat is inderdaad zijn echte naam O+ we spreken het uit als zjuul *)
Is dat naar Den Deelder eigenlijk? O+

En gefeliciteerd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193437803
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Is dat naar Den Deelder eigenlijk? O+

En gefeliciteerd!
Eigenlijk vooral omdat we de naam heel mooi vonden. Maar als er dan toch een stads- en naamgenoot is, die ouders beiden kunnen waarderen, dan is er natuurlijk wel een verwijzing op den kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:7
pi_193437925
Gefeliciteerd J O+

Wij hebben een mijlpaal in de zindelijkheid. Steeds vaker een droog dutje, in zijn blootje buiten plast hij netjes op het potje en vanmorgen op de PSZ (‘Nee mama, niet naar de speelzaal, ik ga naar SCHOOL!’) moest een kindje plassen en wilde hij mee. En daar plaste hij zomaar netjes op de wc *O* kleine stapjes, maar voor een peuter die er een maand geleden 0 interesse in had is dit wel handig :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:23:08 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193437935
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:13 schreef Aure het volgende:

[..]

Eigenlijk vooral omdat we de naam heel mooi vonden. Maar als er dan toch een stads- en naamgenoot is, die ouders beiden kunnen waarderen, dan is er natuurlijk wel een verwijzing op den kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:7
Prachtig, vind dat echt zijn mooiste stuk O+

Mijn Miep wordt over een krappe maand 4, heeft zin in school en lijkt in weinig meer op een peuter, op af en toe een onredelijke krijspartij na (maar kan ook haar juveniele borderline zijn :') ).
Dus ik haak hier af denk ik :)

Veel plezier aan alle peutertjes hier, wát een toffe fase in het zijn van kind én ouder ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:28:30 #300
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193438037
Welkom, Aure! Gefeliciteerd met je knapperd. :)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:28:40 #301
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193438039
En dicht. :*
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')