abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192917757
Q ik zei dat dat een hele goede vraag is en we dat morgen aan papa gaan vragen.

Vivi briljante vraag ook van die koala. Hoe oud is ze nu?
  zondag 3 mei 2020 @ 00:23:55 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192918501
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:55 schreef Arja het volgende:
Q ik zei dat dat een hele goede vraag is en we dat morgen aan papa gaan vragen.

Vivi briljante vraag ook van die koala. Hoe oud is ze nu?
Doorschuiven ^O^

En 2 duimen! :o
  zondag 3 mei 2020 @ 00:39:10 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192918830
2 duimen, yo, nooit geweten _O_

Mevrouw gaat hier zelfstandig naar toilet, ook poepen meestal.
Heel tof, tot ze vanavond zei dat ze moest poepen en onderweg naar toilet al hartstikke diarree had gekregen en kleren was gaan uittrekken. Álles onder...
Wat een schijtavond :+

Ter ere ervan ben ik nu maar chocoladetaart aan het maken. Die uiteraard uit elkaar flikkerde bij uit de bakvorm halen. Dus nu extraveel ganache erover

Ik schreef net elders al dat de taart me doet denken aan deze quote die ik ooit ergens las :')

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 mei 2020 @ 00:51:48 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192919082
Ja, nailed it!

De boel stortte net nadat ik klaar was met de ganache ook nog even extra in. Zal weer eens niet oO< _O-
  Manager PR/Moderator zondag 3 mei 2020 @ 02:37:38 #30
269689 crew  Viv
pi_192920284
@Arja ze is 3,5 (half oktober wordt ze 4). :)

Die diarree-taart van @Molo :D O+ het was vast alsnog erg lekker!
pi_192921380
Bedankt nog voor de reacties op mijn post over het verstoorde ritme van peuter.
Meeveren zoals minilot zegt doen we vrij veel, maar als N om 22:00 nog niet wil slapen is mijn geduld wel op omdat ik dan zelf wel graag ga slapen. Gisteravond viel ze om 17:30 in de auto in slaap en dat was weer drama natuurlijk gisteravond.
Ik overweeg een tijdstip om haar standaard wakker te maken in de ochtend ( dat is er nu niet doordat ik niet naar het werk hoef) zodat ze weer in een beter ritme kan komen. Dan vroeg in de middag een dutje en hopelijk in de avond eerder in slaap.

Hopelijk is Jacob snel gewend lemijn!

Leerzaam die waarom vragen ja, haha! Hier is het vooral steeds ‘wat is dat’?

Een kind dat alleen naar het toilet kan klinkt ook fijn. :@
Hier is het toilet te hoog (ook met krukje) en op het potje heeft ze al 3 weken niet meer gezeten. Daarbij gaat ze meestal met haar benen gekruist staan als ze moet plassen, roept ‘ik moet plassen’ en wij laten alles uit onze handen vallen en rennen dan met haar onder de arm naar het toilet. :') Dat wordt nog een uitdaging als ik straks een baby aan het voeden ben, alhoewel ze dan misschien toch gewoon voor het potje gaat kiezen..
Het is maar goed dat we nu vrijwel altijd thuis / in de buurt van een toilet zijn. Maar als ze dan eens buitenshuis is gaat dat toch verbazingwekkend goed.
  zondag 3 mei 2020 @ 10:11:29 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192922196
Ik ben een drama in leeftijd onthouden van de guppies hier, maar Nolita, mijn spruit is bijna vier dus dat is wel echt heel anders dan de kleinere peuters hier qua ontwikkelingsstadium.
Dat spurten naar toilet is het ook een tijd geweest hier, standaard wcverkleiner en krukje klaar hebben etc.
Komt vanzelf dat het makkelijker wordt allemaal, ze willen in the end allemaal groot zijn O+

Het op tijd uit bed halen klinkt wel.ala handig trouwens, met jouw redenering, een kind wat niet kan slapen terwijl je zelf je nest in wilt/moet kan vrij snel je energie eruit trekken en daar heeft niemand wat aan.
Been there :+
Ritme hoeft geen ijzeren regime te zijn om toch te kunnen werken ;)
pi_192922766
Hoe laat is ze nu wakker dan Nolita? Mijn meiden doen sinds ze 2j2m zijn (sinds kleuter naar school gaat :( ) geen dutjes meer omdat het s avonds drama was. Inkakmomentjes hebben ze wel altijd en ze gaan alle drie sindsdien vroeger naar bed (kleuter was ook te moe van school). Met school slapen ze van 19-7, zonder school van 19:30-7~8 uur. Toen ze overdag nog sliepen was dat op z’n vroegst 20:00 uur (meestal echt slapen rond 21:00/22:00 uur) tot 6/7 uur. En ook hier proberen ze soms nog in slaap te vallen. Vooral in de auto voel ik me net lid van de anti-slaap politie en gaan we heel actief spelletjes doen en liedjes zingen als ik merk dat ze moe worden.
Zijn we wel gewoon thuis plan ik rond half 4 wat rust in. Even een filmpje op en rustig tv kijken. En dan meestal met nog wat fruit erbij.

Maar ik merk ook door het licht dat ze nu later echt gaan slapen. Voorheen was het donker, dus gelijk slapen bij het naar bed gaan, nu is het eerst nog even spelen en na twee waarschuwingen alsnog slapen (rond 8 uur meestal, later zijn gelukkig uitzonderingen). En incidenteel slapen ze nog wel overdag (meestal maar 1, samen naar bed is spelen), maar uiterlijk 16:00 uur moeten ze wakker weer beneden zijn anders is het s avonds drama.
pi_192923140
Boks Nolita, slapen is hier ook wel prut. Hij lag gisteren om half 10 te slapen en was vanmorgen om 6.15 weer wakker :O
Dutjes moeten we wel echt nog doen, anders komen we de dag niet heelhuids door.

Verder houd ik mijn mond maar dicht over drakenstreken, het is hier vrij heftig.
Mijn vriend grapte van de week dat bij ons Bevrijdingsdag dit jaar op 11 mei valt :+

Hier maakt ie van diezelfde vraag (wat is dat): ‘wat is dat voor een ding?’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192924689
'Mama, waarom is dit een zandbak?' :?
'supercool, dat is echt geweldig!' is zijn nieuwe stopwoord. Geen idee waar hij het vandaan heeft.
pi_192929941
N is 2j8m dus wat betreft zindelijkheid doet ze het meer dan prima. Dat groot willen zijn heeft ze ook echt wel. Supertrots als het haar zelf lukt van de wc bril verkleiner af te komen het krukje op, maar daar moet ze wat toeren voor uithalen. :D

Ai lesage, dat is ook wel een korte nacht dan. N is echt een uitslaper wat dat betreft 7:30 is vroeg. Eerder gebeurt alleen als ik haar wakker moet maken.

FF; de afgelopen week heeft ze steeds geslapen tot 9:00-9:30. Ze sliep tussen 21:30 en 22:30 en gisteren was het zelfs 23:00 geweest. :X Ik dacht met het uitslapen de dag zonder dutje door te komen, maar ze viel dus rond 17:00 steeds in slaap.
Vandaag haar om 8:50 wakker gemaakt (ze zou anders echt nog een tijd geslapen hebben) en vol goede moed een wandeling gaan maken met de kinderwagen om 13:30, maar helaas. Geen dutje vandaag. :+ Vriend is haar nu naar bed brengen, fingers crossed dat het gaat lukken.
Het is nu idd even uitproberen of ze nu wel of niet dat dutje nog nodig heeft, dat zal komende week blijken. Ben van plan om haar nu iedere ochtend iig om 8:00 wakker te maken.
Volgende week mag ze er weer 2x per week om 7:00 uit voor de opvang, dan denk ik dat het dutje echt wel nodig is, maar we gaan het zien.
pi_192930105
9:00 uur wakker is ook wel erg laat idd, dan is haar ritme gewoon verschoven. Ik hoop dat het werkt!

Hier sliepen ze op opvangdagen sowieso nog regelmatig, puur omdat dat veel intensiever is. Nu ze ook daar niet meer slapen heb ik meestal zombies op de bank zitten als ik ze opgehaald heb.

We hebben gisteren de voorschriften van het kdv gehad over wegbrengen. Ik ben echt zo blij dat ik geen baby’s meer heb en dat ze redelijk makkelijk zijn, ze moeten nu namelijk zelf naar binnen lopen en er is geen overdracht oid meer, alleen per app (en die gebruiken ze bij onze opvang vrijwel niet, dus ben wel benieuwd of we nu wel dagverslagen gaan krijgen). Ze gaan wel gelijk starten in een nieuwe peutergroep, dus zal wel even wennen voor ze zijn. Ik ben zelf vooral benieuwd welke juffen er mee gaan.

En ze hebben nu de regel dat er voorlopig niets getrakteerd mag worden. Ik hoop dat dat iig nog een maand of twee blijft :X
pi_192930308
Hier ook slaapissues met het middagslaapje. De ene dag (of 2 / 3 dagen achter elkaar) slaapt ie 's middags niet. Na een tijdje kletsen/zingen gaat ie dan roepen "mama in de babyfoon, ik wil niet slapen" :+
En dan opeens weer 2 dagen achter elkaar wel een slaapje, van een uur of iets langer.
We merken wel dat Simon bij geen middagslaapje rond 16 uur wel echt een draakje wordt, niks is dan goed, om alles huilen e.d.

Wat geven jullie je peuters zoals als toetje? We hebben het idee dat Simon een beetje klaar is met de gebruikelijke yoghurt / kwark / Griekse yoghurt.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:29:23 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192930337
Niks, ik doe niet aan toetjes :P
Als je zelf toetje neemt, hem dat geven? Of stukje fruit ofzo?
  zondag 3 mei 2020 @ 21:01:40 #40
221912 minilot
Nancy boy
pi_192930970
Hier standaard volle kwark én twee verschillende soorten fruit als toet. Hoeveelheden hangen af van hoeveel avondeten er verder in is gegaan :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 3 mei 2020 @ 21:10:12 #41
221912 minilot
Nancy boy
pi_192931163
@Nolita Eerlijk gezegd voelt het niet eens zo erg als meeveren hier. We vinden het juist hartstikke gezellig als -ie er 's avonds tot wat later bij is (gaat daardoor geregeld ook juist wel later naar bed dan theoretisch zou kunnen :@ ) en vinden het meestal stiekem juist wel jammer als Günther bijvoorbeeld al om acht uur 's avonds in bed ligt. Behoefte aan tijd voor mezelf alleen heb ik sowieso niet zo sterk en wat je genoemde man&vrouw-tijd betreft: eigenlijk is het enige bij ons waarbij Günther echt foetsie moet wezen seks en daar vinden we genoeg gelegenheden voor op allerlei verschillende momenten. :) Dus nee, zomaar meeveren is het niet. Als Günthers slaapgedrag erg dwars zou zitten bij onze eigen behoeften dan probeerden we er vast wel wat (mogelijk tevergeefs) aan te doen :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_192932629
Ysje was ook een beetje uit z'n slaapritme, sinds zomertijd was ingegaan. Laat slapen, maar ook vroeg weer wakker. Dus slapen rond 20:30 en dan 6:00/6:30 weer wakker. En dan overdag niet willen slapen, behalve als hij per ongeluk in slaap kukelde, of bij de noodopvang was. (Daar wel natuurlijk, altijd daar wel _O- ).

Maar deze week zag hij er echt slecht uit, met forse wallen onder z'n ogen. Doordat het wat kouder en donkerder weer was, lukte het op tijd te gaan slapen, hij slaapt 's ochtends ook langer door. Hij ziet er dus nu weer fris en fruitig uit. En heeft energie voor tien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 3 mei 2020 @ 22:50:48 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192932906
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier ook slaapissues met het middagslaapje. De ene dag (of 2 / 3 dagen achter elkaar) slaapt ie 's middags niet. Na een tijdje kletsen/zingen gaat ie dan roepen "mama in de babyfoon, ik wil niet slapen" :+
En dan opeens weer 2 dagen achter elkaar wel een slaapje, van een uur of iets langer.
We merken wel dat Simon bij geen middagslaapje rond 16 uur wel echt een draakje wordt, niks is dan goed, om alles huilen e.d.

Wat geven jullie je peuters zoals als toetje? We hebben het idee dat Simon een beetje klaar is met de gebruikelijke yoghurt / kwark / Griekse yoghurt.
Moet je eens bolletjesvla proberen, dan kom je daar nooit meer vanaf :D
  zondag 3 mei 2020 @ 22:52:17 #44
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192932923
Nah, U. ligt te slapen in z’n eigen bedje. In z’n eigen kamer. Ben hier nog helemaal niet klaar voor. :o :@

Verder is het een enorme lieverd op dit moment. Wil de hele dag knuffelen en kusjes geven. En groet iedereen met “goedemorgen lieverd” en “hallo lieverd”. Wat een heerlijkheid. O+

Hier krijgt hij (niet meteen) na het eten een Alpro mangotoetje, soms als toetje en soms ingevoren als een ijsje. En daarbij fruit zoveel hij wil. En soms nog eens iets lekkers als papa of ik iets hebben gebakken.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 3 mei 2020 @ 22:59:47 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192933025
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

Moet je eens bolletjesvla proberen, dan kom je daar nooit meer vanaf :D
Die muts van mij blieft dat niet, wil liever een kaasplankje als toetje of olijven :')

Al weet ik niet hoe ze dat doet bij anderen, want buitenshuis schijnt ze wel zulke zoete handel te eten :D
pi_192933988
Hier is mona pudding het populairst, op de voet gevolgd door wat dan ook met chocolade. (Woensdag is meestal chocolade-toetjes dag, omdat dat ook baddag is, dat is een goede combinatie ;) ) En verder maak ik regelmatig toetjes door een bak kwark en wat restfruit in de blender te gooien. Vooral banaan/peer is erg populair. En soms krijgen ze een Danoontje-kloon. En we eten sowieso bewust niet dagelijks een toetje. Gewoon fruit eten we niet als toetje, alleen aardbeien of meloen soms.
pi_192935784
*O* ze viel tijdens het verhaaltje lezen in slaap gisteravond. :') dus om 20:30 zaten we samen beneden op de bank voor het eerst sinds 3 weken ofzo. Hopelijk het startsein van een beter ritme! Ze ligt sinds een half uur naast me en ga haar zo maar eens wakker maken.

FF hier nog niets van de opvang gehoord over de opening over een week. Maar zeker fijn dat het al peuters zijn die zelf naar binnen kunnen lopen. Ben heel benieuwd hoe het hier gaat want het halletje is heel klein dus denk haast buiten wachten als er al een ouder staat ofzo...
Ik denk dat N dolgelukkig gaat zijn, ze mist de andere kindjes (speelt wel met de buurkinderen) en de juffen. Als we er langs komen begint ze er steeds weer over.

Toetje mag ze zelf uitkiezen in de winkel, ze kiest vaak een danoontje, maar kiest thuis juist vaak voor ons toetje. Dat kan vanalles zijn. Hier ook overigens niet standaard een toetje.
Dat van die blender is een goed idee FF. We maken hier vaker smoothie voor bij de lunch met fruit dat overrijp is, daar kan ze geen genoeg van krijgen!
pi_192935800
Duman, hoe ging de nacht?

Nolita, wat fijn!

Toetje: onze vuilnisbak eet alles. Van kale magere yoghurt tot bolletjesvla tot fruit. Meestal hebben we kookpudding (ivm allergische broer). Zolang we maar “toet” eten, vindt de peuter alles prima.

[ Bericht 4% gewijzigd door Malteser op 04-05-2020 09:03:48 ]
pi_192935986
Toetje hier zijn bijna altijd luchtige kwark danoontjes van de Lidl, maar lang niet iedere dag. Wij aten vroeger thuis iedere dag vla, maar waar ik vroeger jaren leefde op chocoladevla (als puber bijna een pak per dag :X ) heb ik er nu niets meer mee en vergeet het vaak :+

Gisteravond hebben we in de tuin van opa en oma verstoppertje gespeeld en dat vind ik altijd zo lollig met een peuter. Teveel zenuwen van het verstoppen en dus altijd binnen een minuut alweer tevoorschijn. En gillen van het lachen als ie iemand vond O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192936616
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:13 schreef LeSage het volgende:
Toetje hier zijn bijna altijd luchtige kwark danoontjes van de Lidl, maar lang niet iedere dag. Wij aten vroeger thuis iedere dag vla, maar waar ik vroeger jaren leefde op chocoladevla (als puber bijna een pak per dag :X ) heb ik er nu niets meer mee en vergeet het vaak :+

Gisteravond hebben we in de tuin van opa en oma verstoppertje gespeeld en dat vind ik altijd zo lollig met een peuter. Teveel zenuwen van het verstoppen en dus altijd binnen een minuut alweer tevoorschijn. En gillen van het lachen als ie iemand vond O+ O+
Hahaha zo leuk. En dat hele idee van buten is ook nog niet helemaal verfijnd hier.

Nu je het over vla hebt, wij hadden vaak hopjesvla vroeger. En daar heb ik me toch een partij zin in. Jeugdsentiment!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')