Het voelt alsof ons een hele nieuwe wereld te wachten staat en ik kijk er naar uit haar verder te zien groeien en bloeienquote:Op woensdag 20 mei 2020 16:15 schreef minilot het volgende:
Klinkt goed @:Arja!Hoe voelt dat nou, zo'n grote dame?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Gefeliciteerdquote:Op maandag 25 mei 2020 00:06 schreef Adrian4 het volgende:
Afgelopen donderdag was het feest in huize weltevreden!
[ afbeelding ]
Met gedrocht van een AH taart, maar ik vergeet steeds dat mijn bakavonturen gedoemd zijn te mislukken.
Maar er was taart, er waren slingers en cadeautjes.
Mijn kleine man is drie! Hij heeft zelf geconcludeerd dat een jaar wachten op school te lang is. Helaas pindakaas kleine vriend.
Gefeliciteerd! Hij oogt ook al groter dan 3, dus ik snap dat welquote:Op maandag 25 mei 2020 00:06 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
Met gedrocht van een AH taart, maar ik vergeet steeds dat mijn bakavonturen gedoemd zijn te mislukken.
Mijn kleine man is drie! Hij heeft zelf geconcludeerd dat een jaar wachten op school te lang is. Helaas pindakaas kleine vriend.
Kevin heeft dat dus ook sinds Willem naar school gaat. Het beeldbellen met de juf van school waar Kevin mee aan het kijken was een aantal weken geleden ging daarom best grappig. Juf vroeg aan Willem of hij zin had om naar school te gaan. Waar Willem chagrijnig ging kijken en “nee” zei, sprong Kevin met een luide “jaaaa!” juichend op.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:22 schreef LeSage het volgende:
Mijm wil ineens ook allemaal naar school (net als grote broer), maar het arme kind wordt in september pas 3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. M’n lieverdje.Protège moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ze is bijna altijd vrolijk momenteel, hier waren we onderweg naar de psz.
Donna, wat klinkt dat lief, leuk he dat je nu steeds meer gesprekjes met ze kan voeren? Hier kletsen we bijna de hele dag en ik geniet er enorm van![]()
Duman, ik las in z&g dat je een meisje krijgt, wat ontzettend leukKun je het je al voorstellen, U als grote broer?
Wij zijn hier nog in discussie over wel of niet nog een kindje;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Ha, gefeliciteerd en tof om weer een foto te zien! Ik vind het altijd zo leuk dat onze jongetjes bijna exact even oud zijn. Ysje is vrijdag 3 geworden. Hij had die taart ook heel tof geworden, maar had al om een dino taart gevraagd. Dus die heb ik laten maken door de hema.quote:Op maandag 25 mei 2020 00:06 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zie je goed hoe groot hij is geworden. Hij ziet er ook echt ouder uit dan hij is en speelt op het kdv ook veel met oudere kinderen. De kdv leidster zei laatst dat ze hem zo vooruit gegaan vond: hij praat veel meer en neemt veel initiatief in het spelen met andere kinderen. Voorheen was hij toch vaak verlegen en wachtte hij af tot andere kinderen naar hem toe kwamen. Het is fijn om te zien hoe goed hij momenteel in z'n vel zit..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:16 schreef Franny_G het volgende:
@:rena@renaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond mezelf veel relaxter bij de tweede baby. Dat was ook een veel relaxtere baby, dat wel. Toch verloor ik mezelf minder omdat ik veel zekerder was.
Franny, grappig dat je het zegt. Ik heb er laatst over nagedacht (in het kader van 3de kind of niet) en ik vind het vanaf 1,5 jaar tot 4 jaar erg pittig en die periode weerhoudt mij echt sterk van het gaan voor een 3de kind. Misschien klinkt dat wel stom voor jullie hoor, maar zo voel ik het.
Ik pas ook heel erg graag op kinderen van vrienden, maar bij peuters zeg ik nu wat vaker nee, omdat ik dat echt heel moeilijk vind. Zeker samen met mijn peuter.
Volgend weekend krijg ik wel weer een dreumesje van 14 maanden te logeren![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:01 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ha, gefeliciteerd en tof om weer een foto te zien! Ik vind het altijd zo leuk dat onze jongetjes bijna exact even oud zijn. Ysje is vrijdag 3 geworden. Hij had die taart ook heel tof geworden, maar had al om een dino taart gevraagd. Dus die heb ik laten maken door de hema..
Ook even foto's van de jarige.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zie je goed hoe groot hij is geworden. Hij ziet er ook echt ouder uit dan hij is en speelt op het kdv ook veel met oudere kinderen. De kdv leidster zei laatst dat ze hem zo vooruit gegaan vond: hij praat veel meer en neemt veel initiatief in het spelen met andere kinderen. Voorheen was hij toch vaak verlegen en wachtte hij af tot andere kinderen naar hem toe kwamen. Het is fijn om te zien hoe goed hij momenteel in z'n vel zit..
Gefeliciteerd Franny met je mooie Ysje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het ook tof dat onze jongens bijna datumtweeling zijn. Bijzonder. Volgens mij gaan ze ook gelijk op als ik jou zo lees.
Grappig, hoe iedereen dat anders beleefd. Hier ook rammels voor een derde, maar ik wil juist zo snel mogelijk bij 1.5-2 zijn. Alles daarvoor vind ik moeilijk, zeker met slapeloze nachten. Nu slapen we eindelijk redelijk, kunnen de kinderen een beetje samen spelen, en daar geniet ik wel van...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:28 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
@:rena
Ik vond mezelf veel relaxter bij de tweede baby. Dat was ook een veel relaxtere baby, dat wel. Toch verloor ik mezelf minder omdat ik veel zekerder was.
Franny, grappig dat je het zegt. Ik heb er laatst over nagedacht (in het kader van 3de kind of niet) en ik vind het vanaf 1,5 jaar tot 4 jaar erg pittig en die periode weerhoudt mij echt sterk van het gaan voor een 3de kind. Misschien klinkt dat wel stom voor jullie hoor, maar zo voel ik het.
Ik pas ook heel erg graag op kinderen van vrienden, maar bij peuters zeg ik nu wat vaker nee, omdat ik dat echt heel moeilijk vind. Zeker samen met mijn peuter.
Volgend weekend krijg ik wel weer een dreumesje van 14 maanden te logeren![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:16 schreef Franny_G het volgende:
@:renaIk weet inderdaad wel wat ik allemaal weer wel en niet zou doen, en de baby zelf is het probleem ook niet, het is het meest bijzondere en mooie wat ik ooit heb meegemaakt en C is buitengewoon goed geluktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook wel een licht trauma misschien van de kraamperiode met een keizersnee, een baby met krentenbaard, een galblaasoperatie en in het jaar dat C kwam 3 keer verhuizen en trouwen, dat zijn allemaal dingen die in ieder geval niet meer kunnen gebeuren
![]()
Ik ben het meest bang om me weer zo naar te voelen en ons leven is nu zo fijn en voelt voor mij ook echt wel compleet eigenlijk
![]()
Adrian en LeSage, dat is wel goed om te horen dat het allemaal wat relaxter gaat bij een tweede baby. We laten de discussie nu even rusten hier thuis, maar wie weet. Het is vooral grappig om te zien hoeveel dames in Z&G nu weer zwanger zijn waarmee ik tegelijkertijd zwanger was in 2017, dat zet me ook aan het denken
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
En wat als die allerlaatste zwangerschap nóg een tweeling had opgeleverd?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou overigens nog wel voor een 4e gegaan zijn denk ik als man daar enthousiast voor was (was hij niet), puur vanwege de voordelen van een even aantal kinderen.
Dit dus (kijken met geluid):quote:Quoi, ik ben vooral 'we doen het samen' en 'blijf veilig'-moe. Al die borden langs de weg en reclamesIk hou niet zo van dat politiek correcte gedoe, zeker niet als het vanuit commerciële partijen komt.
Dat was ook een van de redenen om het hierbij te houden. Een goede vriend van mijn man ging voor een 3e en kreeg een tweeling en mijn broer heeft zich me heel veel moeite laten overhalen voor een 3e, kreeg een drieling... En hoewel ze zeggen dat een eeneiige tweeling spontaan kan gebeuren en er geen hogere kans is bij een volgende zwangerschap, zie ik in de Facebook tweelinggroep toch ook een heel aantal gezinnen met twee eeneiige tweelingen. (wat overigens ook gewoon statistisch gezien kan, maar toch voelt dat niet zo)..quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En wat als die allerlaatste zwangerschap nóg een tweeling had opgeleverd?
Hier nog altijd dezelfde status quo van: we hebben geen plannen voor een tweede, maar we sluiten het ook nog niet uit.
Ik vind ZZ in iedere fase heel erg tofmaar de laatste tijd (vanaf circa 3 jaar) wel vrij vermoeiend omdat ze de héle dag tegen ons praat. Als wij een foto zien van haar uit de baby/dreumestijd, verzuchten we "Wat was ze toen nog lekker rustig hè?"
[..]
Dit dus (kijken met geluid):
wat is het voordeel van een even aantal dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Franny en IJsje
Rena, kun je niet gewoon voor jezelf een plus- en minlijstje maken? Dat wil niet perse zeggen dat je daar direct een conclusie aan moet verbinden, maar maakt het misschien voor jezelf wel duidelijker. En als je denkt over hoe je leven er over tien jaar uit ziet, hoeveel kinderen zie je dan? Heb je voor jezelf een soort deadline van 'ik wil hooguit X jaar leeftijdsverschil' of 'ik wil uiterlijk X jaar oud zijn'? Zo niet dan heb je nog voldoende tijd om een beslissing te maken. Ik denk alleen dat de reden die je aangeeft niet over een tijdje opeens verdwijnt. Dat is iets waar je je bij neer moet leggen of moet proberen overheen te stappen (of je man).
Ik zou overigens nog wel voor een 4e gegaan zijn denk ik als man daar enthousiast voor was (was hij niet), puur vanwege de voordelen van een even aantal kinderen. 3 (jonge) kinderen is gewoon niet zo praktisch, en zou ik met de kennis van nu niet vrijwillig voor gekozen hebben. Toevallig droomde ik van de week dat mijn mans sterilisatie toch niet helemaal goed was gegaan. Mijn eerste gedachte was 'yeah! Een even aantal kinderen!' direct gevolgd door 'onee, niet nu nog, de meiden zijn net zelfstandig aan het worden, niet weer die babytijd.' Het momentum is bij ons dus voorbij gegaan en dat is prima.
Quoi, ik ben vooral 'we doen het samen' en 'blijf veilig'-moe. Al die borden langs de weg en reclamesIk hou niet zo van dat politiek correcte gedoe, zeker niet als het vanuit commerciële partijen komt.
Wat doet ze het goed!quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:56 schreef Arja het volgende:
Hier laten we het bij 1. We hebben er 5 jaar over gedaan om Emmy te krijgen. Hebben vrij snel daarna weer een aantal ivf terugplaatsingen gehad, maar besloten het er bij te laten. Het traject heeft zo veel impact en ik wilde niet dat ik daardoor minder van Emmy kon genieten. En we tellen onze zegeningen dat we uberhaupt ouders hebben mogen worden.
Als ik jonger was geweest, hadden we het later nog wel geprobeerd, denk ik bv nu nu ze bijna 4 is en naar school gaat.
Ik heb haar net weg gebracht voor het wennen. Met haar grote rugtas en verlegen koppie was ze ineens toch wel weer klein. Maar ze had er zin in. Snif.
Zo zie je maar, heb je ineens wel iets te meldenquote:Op woensdag 27 mei 2020 10:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. heeft gister uit zichzelf op het potje geplast.En riep mij daarna heel trots om het te laten zien. Zo leuk!
Zeker is het oneerlijk, maar hoe kan ik verbitterd zijn terwijl ik Emmy hebquote:Op woensdag 27 mei 2020 10:30 schreef LeSage het volgende:
Oh, wat spannend Arja![]()
En jouw keuze lijkt me zo moeilijk. En oneerlijk ook, dat zoiets dan moet meewegen in je keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |