abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2020 @ 09:12:23 #51
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192936684
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:52 schreef Malteser het volgende:
Duman, hoe ging de nacht?
Rond middernacht werd hij wakker en kwam gelukkig weer bij ons liggen.

quote:
Toetje: onze vuilnisbak eet alles. Van kale magere yoghurt tot bolletjesvla tot fruit. Meestal hebben we kookpudding (ivm allergische broer). Zolang we maar “toet” eten, vindt de peuter alles prima.
Ken je de Alpro danoontjes al? Die zijn hier echt een hit! Vooral de mangovariant. Mars heeft ook kma, toch?
Protčge moi de mes désirs.
pi_192936777
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Rond middernacht werd hij wakker en kwam gelukkig weer bij ons liggen.
[..]

Ken je de Alpro danoontjes al? Die zijn hier echt een hit! Vooral de mangovariant. Mars heeft ook kma, toch?
Kleuter mag ook geen soja, dus Alpro is geen optie helaas.
Mars was ook heel gevoelig voor koemelkeiwitten maar hij lijkt er overheen te groeien! Dus hij krijgt ķf een beker koemelk en dan ‘s avonds kookpudding zonder dierlijke melk, ķf overdag plantaardige melk en ‘s avonds een toetje met koemelk.
  maandag 4 mei 2020 @ 09:24:26 #53
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192936851
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Kleuter mag ook geen soja, dus Alpro is geen optie helaas.
Mars was ook heel gevoelig voor koemelkeiwitten maar hij lijkt er overheen te groeien! Dus hij krijgt ķf een beker koemelk en dan ‘s avonds kookpudding zonder dierlijke melk, ķf overdag plantaardige melk en ‘s avonds een toetje met koemelk.
Ah, oke!

En wat goed! Gewoon al een hele beker koemelk! U. groeit er ook over heen. Ik heb dit weekend geprovoceerd en heb tot mijn verbazing niks gemerkt. Betekent dat ik hopelijk binnenkort ook weer alles kan eten, haha.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:55:53 #54
221912 minilot
Nancy boy
pi_192941313
Lunch in het dichtstbijzijnde bos(je) met meegebrachte boterhammen is toch wel de beste lunch, sinds kind O+

Hier moment van overpeinzing voordat het grote Steentjes In het Water Gooien begon :)

Let me see you stripped down to the bone
  maandag 4 mei 2020 @ 16:52:50 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192944005
Zalige foto minilot! Die kan zo aan de muur. Ik dacht trouwens even dat het de mijne was, blonde peuters lijken op elkaar oO< .

Ik ben nog steeds enigszins druk vanwege de verhuizingshizzle maar las wel met veel herkenning over het gezeik van wel/niet slapen 's middags en dan geen avond hebben. Gek word ik ervan. Dus dank voor jullie verhalen daarover. Ik mag niet van zijn kamer af als hij niet kan slapen, dan wordt ie echt bang lijkt het zo vlak na de verhuizing. Daar staat tegenover dat hij, na enige overredingskracht, vanmorgen ruim een half uur heeft liggen wachten tot de wekker van zon naar maan ging. Ik sliep ook al niet meer maar het principe is fantastisch en ik had tot 7 uur rust an mijn kop.

Wat een stap D.U.M.A.N. dat U. op zijn eigen kamer sliep!

Toetje is hier nog steeds kwark met niks, tenzij we iets bijzonders hebben zoals momenteel hopjesvla. Dan likt hij het bakje uit en zit het in zijn haar daarna :Y) . Oh, ik zie dat Malteser er ook over schreef! Het is dus nog gewoon te koop.

Jacob vraagt nog geen waarom maar soms wel 'hoe komt dat?'. 'Wat is dat' blijft ook populair en ik moest hem vanmorgen alweer het antwoord schuldig blijven want hij wees naar het middelste deel van het wiel van mijn fiets - weet ik veel hoe dat heet...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 04-05-2020 16:59:31 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192944076
_O- _O- _O- Ja, dat je dan inderdaad van die vragen krijgt, waar je echt het antwoord niet op weet en meteen erop gewezen wordt hoe als vanzelfsprekend wij volwassenen bepaalde dingen zien zonder er vragen bij te hebben :D
pi_192952017
Zei iemand niet slapen? Dit was vanavond om 22:15, ik keek iets minder vrolijk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192952497
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:45 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Zei iemand niet slapen? Dit was vanavond om 22:15, ik keek iets minder vrolijk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boks! Ik kreeg de zelfde bik.
In de auto in slaap gekukeld vanmiddag :N
pi_192956048
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:34 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Boks! Ik kreeg de zelfde bik.
In de auto in slaap gekukeld vanmiddag :N
Hopelijk heb jij wel een goed gehumeurde peuter vandaag.. Hier is het bal :')
pi_192960231
Het was hier zelfs zo erg vanmorgen dat ik hem vanmiddag zo’n drie kwartier heb laten slapen in bed. Ja, we zitten in een cirkel.
We hebben vakantie, we zien wel waar het schip strand. Het moet wel gezellig blijven is het motto. Lukt vanmiddag na zijn slaapje goed!

pi_192961083
Wij hebben ook van die vervelende slaapcirkels die elkaar afwisselen. Hij slaapt niet overdag - einde van de middag actief moeten vermaken want luisteren kan niet meer - huilend om 18.30 in bed crashen - wakker rond 8 en niet slapen overdag. En vervolgens komt na een X aantal dagen de compleet andere kant: wakker rond 7 - overdag ruim 2 uur slapen - de hele dag alleen maar willen hangen - om 20u in bed, slapen rond 21 en dan weer keihard slapen overdag. En dan opeens weer terug naar cirkeltje 1.

Er is geen doorkomen aan, ze zijn allebei klote. :')

Vanmiddag geen dutje, leverde wel deze foto op. Ik vroeg of hij even wilde lachen voor de foto:
SPOILER
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 20:17:09 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192962600
Ik wilde vandaag gaan voor geen middagdut en lekker vroeg erin, maar toen crashte hij finaal om
14 uur en heeft vervolgens 2 uur liggen slapen :') .
Dus nu wordt er nog volop gekletst.

Dat praten trouwens, dat is best confronterend.
J: jij wil mij dragen?
ik: natuurlijk, ik wil jou altijd dragen, kom maar.
J: natuurlijk? Toen in speeltuin waren, jij niet dragen!

Dat klopt, ik heb een vrij strenge regel dat ik in speeltuinen niet draag. Betrapt :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192968490
Hele mooie foto wederom Minilot! Altijd zo leuk zo’n foto’s in de bossen (zijn t nu wel echte bossen? :))

Ohhh Labellefleur! Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn om 22.15 uur!

Fijne vakantie Adrian! Mooie foto van je mannen : )!

Haha die lach Nanuke. Dat doet onze oudste ook altijd als ik vraag om even te lachen. Meestal lijkt de lach op de foto toch nog best echt :p. F. wil juist nooit op de foto. Die loopt meestal snel weg, als ik t vraag, of ze doet een nep-boze blik :D

Lemijn betrapt door Jacob ☺! Dat is inderdaad best confronterend. Hier heb ik dat ook wel. De oudste is een echte dromer, dus ik ben soms in de waan dat ze niets hoort als ik met man zit te kletsen. Maar soms merk ik daarna dat ze toch heeft meegenoten van het gesprek als ze het aan iemand anders vertelt of dingen gaat vragen :p . Meestal ook niet erg! F is een stuk alerter, dus die mist denk ik niet veel :).
pi_192968546
Dat klinkt hoopvol @D.U.M.A.N.
Volgende week komen de gordijnen in Banaan zijn kamertje, dan gaan we ook proberen hem te wennen daar te slapen. Maar ik vind het ook nog steeds lekker knus met hem slapen. Hoe gingen de andere nachten?

Leuk dat verstoppertje spelen. Ik verstop me weleens, als hij me zoekt roep ik hem, zodat hij weet waar ik ongeveer ben. Dan laat ik hem zachtjes schrikken maar springt hij alsnog lachend een gat in de lucht.

De middagdut is bij ons terug naar ruim twee uur en soms zelfs drie, daarmee is de middag weer veel beter te doen. Hij slaapt meestal rond acht uur.
De nachten zijn ook rustiger, plus dat hij nou ook wel water wil in plaats van de laatste druppels melk eruit persen. Hij blijft wel om half zes wakker worden maar hier kan ik mee leven. :)

Haha @Lemijn . Leuk dat hij ineens zo'n sprong maakt met spraak.

Onze vrolijke bomenknuffelaar
SPOILER
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 6 mei 2020 @ 07:35:33 #65
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192968804
@PKM
Hij begint de nachten nu in z’n eigen kamer en wordt rond middernacht wakker. Ik haal ‘m dan op en hij slaapt dan verder naast ons. Vind dit prima voor nu. 😊
Gordijnen zijn wel belangrijk inderdaad! Als het niet helemaal donker is, slaapt U. pas rond 22:00 uur.

Jouw melk neemt ook af, lees ik tussen de regels door? Hier helaas ook, tot grote verdriet van U.

@Lemijn Betrapt worden door je kind is herkenbaar, haha. Vooral met dingen die je hebt beloofd maar daarna bent vergeten. :@

Wat heerlijk al die natuurfoto’s! O+ Wij waren gister ook even in de Uiterwaarden. Tussen de wilde koeien, paarden, eendjes en andere dieren. U. Vind het helemaal geweldig daar. Hopen dat het weer mee gaat zitten.

SPOILER
pi_192969054
@D.U.M.A.N. ik moet ook zorgen dat er geen streepje licht meer is anders wordt slaap echt een gevecht.

Hier helaas ook veel minder melk ja. Hij vraagt er nu ook veel vaker om, daar zit ik ook niet zo op te wachten. :@
Het is al vanaf dat ik wist dat ik zwanger was pijnlijk om te voeden maar dat neemt gelukkig wel een beetje af nu. :)
pi_192969501
Wat een leuke foto’s van al die buiten peuters.
Ik vind het zo leuk om te zien dat N echt samen begint te spelen. Ze speelt vaak buiten met de buurkinderen van verschillende leeftijden (tot 12) en geniet daar enorm van.
Verstoppertje, op de fietsjes achter elkaar aan, met een bal, maar ook kleuren etc.
Aan het even oude buurkindje vroeg ze laatst: wat zullen we samen doen? Antwoord: zitten. Oke en ze gaan samen zitten haha.

Verstoppertje blijft leuk idd. Midden op het plein staan met de handen voor de ogen of zeggen dat ze op het plekje gaat staan waar ze de ander net gevonden heeft. :D
pi_192994415
PKM, wat is Banaan groot geworden zeg :o O+

U blijft ook zo’n knap kereltje, ben heel benieuwd hoe het kleine broertje of zusje er uit gaat zien O+

Verder niet helemaal bijgelezen, met C gaat het prima, op af en toe een fikse driftbui na is ze verder heel zoet en ontwikkelt ze zich echt flink op taalgebied momenteel, af en toe verbaas ik me over de dingen die ze al kan zeggen O+ Maandag gaat ze weer naar de psz, ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat oppikken dat ik haar al op het schoolplein moet afleveren :X

En we zijn bijna elke dag lekker veel buiten nu, ze zou het liefst de hele dag buiten vertoeven, vanochtend een fikse driftbui toen we thuiskwamen en haar schoenen uitmoesten omdat ze nog meer buiten wilde spelen :')
SPOILER
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192994846
Wat een knappe kindjes hier toch! O+ Zo leuk om te zien.

@rena: driftbuien schrijf je over. Hoe gaat jij daarmee om? Twix had namelijk nooit een driftbui maar Marsman is expert op dat gebied. Hoe reageer jij? Wat doe jij?
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:11:54 #70
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192996047
Ik hoor inmiddels ook hier :D gaat zoooo snelllll :'( O+
En hij is nog steeds de allerleukste jongen die ik ken :{w mijn vriend is er niets bij :D :P

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:48 schreef Malteser het volgende:
Wat een knappe kindjes hier toch! O+ Zo leuk om te zien.

@:Rena: driftbuien schrijf je over. Hoe gaat jij daarmee om? Twix had namelijk nooit een driftbui maar Marsman is expert op dat gebied. Hoe reageer jij? Wat doe jij?
Hier af en toe een kleine meltdown.
Ik doe meestal afleiden en als het heel erg zou zijn negeren denk ik.
pi_192997355
@Malteser , ik bekijk het echt per driftbui wat ik denk dat er nodig is, soms laat ik haar even razen en komt ze zelf weer tot haar zinnen en soms los ik het op door haar even een filmpje te laten kijken op YouTube, voel me wel een loedermoeder als ik dat doe :@ :@ Vanmorgen had ze bijna de hele ochtend door een natuurgebied gewandeld en was ze daardoor ook moe, dan kan ik praten/knuffelen wat ik wil maar komt ze er niet zelf uit lijkt het wel, dus dan is afleiding echt key hier. Ik probeer vooral zelf mijn rust te bewaren maar ik denk dat de aanpak ook per kind kan wisselen? Hoe doe jij het bij Mars?

@SacreCoeur , gefeliciteerd! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Manager PR/Moderator donderdag 7 mei 2020 @ 19:33:58 #72
269689 crew  Viv
pi_192999916
@D.U.M.A.N. Die koeien hebben gewoon een boer hoor, zijn niet wild. ;) Maar ze hebben daar wel lekker de ruimte ja. O+
pi_193001122
SC en Rena, meestal probeer ik hem af te leiden. Maar vorige week was hij zo boos, dat ik hem uit heb laten razen maar wel bij hem ben gaan zitten. Hij wilde niet aangeraakt worden maar ben dus naast hem gaan zitten, zodat hij bij me kon komen als hij die behoefte voelde.
En in mijn werk komt het uiteraard veel voor maar nu het mijn eigen jongetje betreft, vond ik het toch sneu en lastig.
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:31:48 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193001233
Wij maakten gisteren voor het eerst kennis met ....... strijkkralen :{ Het hoofdstuk hebben we inmiddels alweer afgesloten, maar toch wilde ik het een kans geven. We zijn de laatste tijd al best aan de knutsel voor ons doen, en toen mijn nichtje haar dochter (inmiddels 10) 's strijkkralen aanbood, heb ik mijn eerste reactie (erhm nee?) in de kop gedrukt en ze aangenomen. We gingen het proberen.

Bij "strijken" als antwoord op Max' vraag wat we er dan mee moesten, moest ik eerst uitleggen wat dat was :') Verder was hij erg geīnteresseerd in de vormen: draken, krabben, spoken (daar waar de fabrikant prinsessen, vlinders en bloemen had bedoeld). Max begon met een draak, ik met een krab (ofwel vlinder). Spoel de tijd 5 minuten vooruit en daar zat ik: met zowel draak als krab. Of ik dat niet even kon afmaken, aldus Max. Meneer zat weer aan de lego en kwam af en toe even kijken hoe het vorderde. Een uur en een miljoen kralen verder lagen de draak en krab klaar. Ik was moe. Morgen strijken.

Toen werd een van onze poezenbeesten wakker vanmorgen, sprong op de tafel en rekte zich uit bovenop de ........ juist. De miljoen, inmiddels triljoen strijkkralen over de vloer. Ik heb ze vervolgens in de vuilnisbak gekiept en mijn nichtje medegedeeld dat de kralenset incl. nog eens triljoenen kralen via een weggeefhoek kunnen worden opgeruimd.

Verder modderen we lekker aan hier. Morgen lekker met een campertje op pad! Heel veel zin in O+
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:48:32 #75
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193001566
Klinkt als een geslaagde dag. :D
  donderdag 7 mei 2020 @ 21:23:25 #76
298315 SacreCoeur
pi_193002383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:25 schreef Malteser het volgende:
SC en Rena, meestal probeer ik hem af te leiden. Maar vorige week was hij zo boos, dat ik hem uit heb laten razen maar wel bij hem ben gaan zitten. Hij wilde niet aangeraakt worden maar ben dus naast hem gaan zitten, zodat hij bij me kon komen als hij die behoefte voelde.
En in mijn werk komt het uiteraard veel voor maar nu het mijn eigen jongetje betreft, vond ik het toch sneu en lastig.
Ah nee, dat doe ik eigenlijk niet.
Ik zou weglopen :@ en iets voor mezelf gaan doen.

Dan kan hij in zijn eigen tijd naar mij komen als hij daar zin in heeft.
Maar ik kan dat soort dingen wel heel makkelijk loslaten.
pi_193003203
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoor inmiddels ook hier :D gaat zoooo snelllll :'( O+
En hij is nog steeds de allerleukste jongen die ik ken :{w mijn vriend is er niets bij :D :P
[..]

Hier af en toe een kleine meltdown.
Ik doe meestal afleiden en als het heel erg zou zijn negeren denk ik.
Hoe slaapt die slaapkop van jou inmiddels? :P

Wat hier helpt bij driftbuien is haar met iets mee laten helpen zoals stofzuigen of de vaatwasser legen. Dat laatste doet ze ook verrassend goed.
En even de tuin in gaan.

En ja, soms moet ze even wachten en mag ze best gewoon boos zijn. Ik kan dan niet altijd 100% gelijk met haar bezig zijn. Zeker niet als je nog een ander kind hebt.
  donderdag 7 mei 2020 @ 22:31:20 #78
298315 SacreCoeur
pi_193003883
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe slaapt die slaapkop van jou inmiddels? :P

Laten we het daar maar niet over hebben, ik wil niet stoer doen :P
Maar als ik in de ochtend mijn wekker niet zet kunnen we gelijk lunchen iig.
pi_193003947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:31 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Laten we het daar maar niet over hebben, ik wil niet stoer doen :P
Maar als ik in de ochtend mijn wekker niet zet kunnen we gelijk lunchen iig.
Haha. Mijn hemel. :D
Word je er niet lui van? Ik zou nergens meer komen. :')
  donderdag 7 mei 2020 @ 22:41:11 #80
298315 SacreCoeur
pi_193004113
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Haha. Mijn hemel. :D
Word je er niet lui van? Ik zou nergens meer komen. :')
Jawel, helemaal nu met al het corona gebeuren.
Hij slaapt iig niet meer op de dag zelf gelukkig :P
pi_193004204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:41 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Jawel, helemaal nu met al het corona gebeuren.
Hij slaapt iig niet meer op de dag zelf gelukkig :P
Hij slaapt een gat in de dag dus daar is dan weinig van over. :P
  donderdag 7 mei 2020 @ 22:49:06 #82
298315 SacreCoeur
pi_193004283
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hij slaapt een gat in de dag dus daar is dan weinig van over. :P
Ach, zolang hij in de nacht ook prima slaapt denk ik dat hij het wel nodig zal hebben.

Ik zie een peuterspeelzaal komend halfjaar nog niet voor me :D
pi_193010660
Ben ook benieuwd volgende week psz weer. Ze heeft er zin in, maar zal het wel onwennig vinden dat ik niet mee naar binnen mag.

Ik ben gebeld door de basisschool :D
Over 2 weken gaat ze “stoeltje kijken” met de juf als er geen andere kinderen zijn. Ik moet haar dan afleveren bij het hek ;(
De week daarop gaat ze 2 keer wennen. Ik zal zelf de klas niet eens zien en moet haar zo loslaten. Pff bij deze mijlpaal.
Maar ben blij dat ze wel naar school mag gaan. Dit weekend maar eens een rugzak en broodtrommel etc kopen.
Gelukkig zit de school in hetzelfde gebouw als de psz dus al wel bekend terrein.
pi_193011191
Oh arja dat zou ik ook lastig vinden. Ik hoop zo dat begin september alles weer iets anders is dat hij 'normaal' kan starten. Het liefst fietst hij nu elke dag langs de basisschool, zo veel zin heeft hij. Vorige week laatste restje aanmeldingsformulier weggebracht samen, vond hij fantastisch (op een zondag in de brievenbus gedaan). Ik lever hem nu bij de deur af van de opvang, dat pikt hij heel goed ondanks dat het voor corona elke keer bijna huilen was. Misschien is zo'n ultra kort afscheid wel goed voor hem. Er komt altijd een bekende leidster om hem mee te nemen dat scheelt ook. Als het goed is mogen we volgende week wel naar binnen maar niet de klas in.

En dan ben ik wel weer toe aan een flinke portie rust. Gisteren overlegd hoe ze dachten over mijn om-de-week-ochtend waarop ik niet hoef te werken maar voor mijn eigen gezondheid en rust hem laat gaan. Ze zegt we zijn volledig open, zo lang hij niet verkouden is mag hij ook gewoon komen. Ik zei ook als jullie denken 'liever niet' is het ook prima. Maar ze vonden het goed en ondanks hevige twijfel laat ik hem wel gaan. Het ging zo goed met mij, maar nu weer steeds slechter en heb echt die rust af en toe nodig om bij te tanken.

En verder baal ik dat de logopedie over de telefoon gaat want l heeft gewoon geen zin om mee te werken langer dan 5 minuten en het ging zo goed, maar het blijft nu allemaal zo steken. Ik zou het zo fijn vinden als hij wat verstaanbaarder aan de basisschool begint.

Vrolijke noot: voor het weekje vakantie in juli toch nog een midweek geboekt in een simpel park waar we al eens geweest zijn in precies het zelfde huisje. Onze vakantie zou in april zijn maar dat ging niet door. Dus onszelf even getrakteerd op een midweekje dat we er toch even uit zijn. Ik ga er vanuit dat het zwembad en de binnenspeeltuin nog gesloten zijn, maar met een speeltuin naast het huisje en het water aan de overkant van het park is dat prima. We gaan gewoon lekker niks doen in die 6 persoons villa met vaatwasser en wasmachine :+
pi_193011236
Krijg je geen oefeningen om met hem samen te doen spelenderwijs?
pi_193011281
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:37 schreef Arja het volgende:
Krijg je geen oefeningen om met hem samen te doen spelenderwijs?
Ja, elke dag woordjes die hij moet luisteren met elke paar weken een nieuwe beginletter. En overdag gewoon alleen die letter goed oefenen en verbeteren. Nu zijn we bij de t. En die frustreert hem, want alleen bij t-shirt en ten kan hij hem goed zeggen per ongeluk. De s bijvoorbeeld ging heel goed maar begint nu weer steeds slechter te gaan omdat hij er geen zin meer in heeft. Daarheen vond hij zo leuk en via de telefoon helemaal niet.
pi_193013057
:W
Ik zou het bijna vergeten maar L is alweer 2 jaar dus ik hoor nu ook hier. Rare tijd om een verjaardag te vieren. In plaats van een verjaardagsfeestje zijn we afgelopen weekend bij wat mensen langs geweest om even in de tuin te zitten/spelen. Zo was het alsnog een geslaagd verjaardagsweekend.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:03 schreef Arja het volgende:
Ben ook benieuwd volgende week psz weer. Ze heeft er zin in, maar zal het wel onwennig vinden dat ik niet mee naar binnen mag.

Ik ben gebeld door de basisschool :D
Over 2 weken gaat ze “stoeltje kijken” met de juf als er geen andere kinderen zijn. Ik moet haar dan afleveren bij het hek ;(
De week daarop gaat ze 2 keer wennen. Ik zal zelf de klas niet eens zien en moet haar zo loslaten. Pff bij deze mijlpaal.
Maar ben blij dat ze wel naar school mag gaan. Dit weekend maar eens een rugzak en broodtrommel etc kopen.
Gelukkig zit de school in hetzelfde gebouw als de psz dus al wel bekend terrein.
Mag je helemaal niet mee naar binnen bij het wennen? Zou toch moeten kunnen als er behalve de juf niemand aanwezig is.

L is vanmorgen even wezen kijken op de peuterspeelzaal. Even kennismaken met een van de juffen en alvast de ruimte verkennen. Hij heeft heerlijk zitten spelen terwijl ik een laatste formulier invulde en hij wilde niet mee naar huis.
Volgende week breng ik hem iets later op de ochtend zodat de rest eerst even de tijd krijgt om weer te wennen en dan zien we wel hoe het gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 08-05-2020 12:49:20 ]
pi_193014085
Welkom @SacreCoeur en @Elleska. :)

Spannend @Arja ! Wel een gekke tijd om nu te wennen, hopelijk vindt ze het leuk.

Banaan is voor het eerst met onderbroek naar bed. Over zijn luier heen want anders wou hij niet.

Wij zitten ook weer midden in de woedeaanvallen. Ik bekijk het altijd per geval @Malteser .
Het ligt er een beetje aan waar het om gaat. Soms help ik door hem af te leiden, dan moet hij nog niet te ver heen zijn. Soms hapt hij naar adem en weet zich geen raad met zichzelf, dan laat ik een filmpje kijken net als @rena . Ik zie dat niet als loedermoeder trouwens, je moet toch wat op zo'n punt.

Vanochtend maakte ik de badkamer schoon en mocht hij "helpen" door het bad en de douche schoon te spuiten. Uiteindelijk ging hij de vloer ook doen en zette ik het water uit. Hij wou daarna nog niet stoppen en werd heel boos. We hebben hem toen maar uit laten razen en zijn naar beneden gegaan. Ik blijf het ook maar lastig vinden.

Maar dankzij al het huilen kon ik straks wel in zijn mond kijken, hij heeft er weer een halve kies bij. :)

Hij is de laatste tijd druk met verbanden leggen zoals "de ventilator draait rond, net als het wiel en het wiel van de echo (airco).
"Mama heeft sandalen, jij hebt sandalen, papa heeft schoenen aan".
"Het roze muisje heeft een neusje, jij hebt ook een neusje".
Ik vind het altijd leuk om te horen wat hem bezighoudt. O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 mei 2020 @ 01:06:13 #89
269689 crew  Viv
pi_193025020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:31 schreef Quoi het volgende:
Wij maakten gisteren voor het eerst kennis met ....... strijkkralen :{
:D
Ik ben met strijkkralen net zo streng/neurotisch als Monica in Friends met koekjes eten (dat mocht alleen boven de gootsteen, vanwege de kruimels). :X

Mijn strategie is:
1) Er wordt alleen mee gespeeld in een dienblad met een opstaande rand.
2) Ze krijgt maar een beperkte hoeveelheid kraaltjes, twee volle eetlepels ongeveer (wij hebben zo'n enorme pot van Ikea).
3) Kraaltjes die alsnog op de grond vallen, meteen (laten) oppakken.
4) Niet strijken, alles gaat na afloop terug in de pot (dus wel de creativiteit/motoriek stimuleren, maar dan zonder prullaria en half gesmolten grondplaten).

Op deze manier is het best goed te doen hoor. :) :')
  zaterdag 9 mei 2020 @ 07:15:53 #90
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193026979
Omg 🙈 dat 'wel de creativiteit stimuleren' staat voor mijn gevoel echt mijlenver af van 2 eetlepels strijkkralen, niet strijken, een speelgebied ter grootte van een dienblad en elk kraaltje direct oprapen :D :o. Krijg daar echt de kriebels van 🙈 :X .
pi_193027292
Strijkkralen, mooi spul en niks wat een stofzuiger niet oplost. Dikke tip: je kunt er ook bakjes en schaaltjes mee maken, naast tweedimensionale honden en zeven miljoen ronde onderzettertjes. Ovenvaste schaal insmeren met olie, kraaltjes erin (die blijven plakken) beetje husselen en draaien tot bodem en zijkanten bedekt zijn, in de oven en hop: briljant vaderdag-/moederdagcadeau/praktisch prul, mits gevuld met chocola :+
pi_193027304
Strijkkralen laat ik nog een tijdje aan me voorbij gaan. Het lijkt me heel leuk, maar iets namaken heb ik nog nooit zien gebeuren. Heel vaak is het dan "mama wil jij dat doen?"

Zelfs met Play Doh gaat dat nog vaak zo. Hoewel hij nou wel de potjes zelf open krijgt en er iets meer mee speelt.

Mijn eerste boomgaard heb ik twee maand geleden ook in huis gehaald, omdat jullie peuters het zo leuk vinden. Dat heeft echt meer tijd nodig, hij wil vooealsnog alleen maar met het fruit spelen. ;)
pi_193027420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 01:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D
Ik ben met strijkkralen net zo streng/neurotisch als Monica in Friends met koekjes eten (dat mocht alleen boven de gootsteen, vanwege de kruimels). :X

Mijn strategie is:
1) Er wordt alleen mee gespeeld in een dienblad met een opstaande rand.
2) Ze krijgt maar een beperkte hoeveelheid kraaltjes, twee volle eetlepels ongeveer (wij hebben zo'n enorme pot van Ikea).
3) Kraaltjes die alsnog op de grond vallen, meteen (laten) oppakken.
4) Niet strijken, alles gaat na afloop terug in de pot (dus wel de creativiteit/motoriek stimuleren, maar dan zonder prullaria en half gesmolten grondplaten).

Op deze manier is het best goed te doen hoor. :) :')
En dat mag ook gewoon. :+

Zo heb ik misschien 1 of 2 keer met mijn zoon zitten vingerverven. Allerlei voorbereidingen getroffen (beschermende kleding, tafel en vloer enigszins afdekken etc). en vervolgens verft hij amper 5 minuten en wilt alweer van zijn stoel af en de kamer rondrennen. :') Om nog maar te zwijgen dat hij daarna wel weer gedoucht kan worden.

Zo raadde een collega een keer van dat magic sand aan. Ja, daar heb ik dus ook geen zin in. :P

Kleien wel. Dat vind ik zelf ook leuk. Wij werken dan ook wel met dienbladen maar verder kunnen ze hun gang gaan. :)
pi_193028632
Ik had met al dat spul wat jullie noemen niks. Alle drie verfden ze alleen maar op school, rond Pasen pas voor het eerst thuis. Klei was iets voor bij oma (had zij ze iets unieks te bieden, ik geen rommel), maar laatst mochten ze iets in de winkel uitzoeken en kozen ze beiden klei helaas. Strijkkralen heb ik niet, komt er pas in als ze er zelf om vragen, we hebben genoeg speelgoed dat de fijne motoriek ontwikkelt. Zand komt er bij ons ook nooit in. Dat is het nadeel dat ze met drie kleintjes zijn, dit soort dingen begeleiden in je eentje is amper te doen. Als m’n man niet aan het werk is maken we soms broodjes of kaasstengels oid in estafette-vorm. Verder knippen en plakken we regelmatig. Sinds deze week zijn de meiden ook over van amper knippende babyscharen naar scherpe kinderscharen met afgeronde punt.

Wij hadden de kaartspelversie van boomgaard, die is vooral leuk als spelletje, niet om los mee te spelen. Maar ik vind het zelf een heel stom spel eigenlijk (omdat er letterlijk niets in zit qua strategie, alleen maar gooien), dus hij komt niet vaak beneden. De meiden spelen nu vaak samen krokoloco met deels hun eigen regels (zoals dat Em altijd het konijntje mag en dat die niet afgepikt mag worden), heel grappig om te zien. Alleen als kleuter ook mee doet komen er hele discussies over vals spelen.
SPOILER
Verder hebben we een beweegspelletje van kleuter via school, gewoon een A4 met 6 opdrachtjes erop. Als je 1 gooit moet je springen als een kikker, als je 2 gooit kruipen als een baby etc. Vinden ze ook heel leuk om met z’n drieën te doen en ze kunnen daardoor ook zonder tellen dobbelstenen aflezen nu.
pi_193028701
Grote strijkkralen kopen. Minder rotzooi, sneller klaar. Ideaaaaaal!

Verven probeer ik altijd af te houden, soms doen we dat. Hij is nu into kleuren mengen (wat wordt lichtzwart met donkergroen mama?) dus binnenkort daar even mee aan de slag. Waterverf geeft minder rotzooi.
pi_193030085
:W
Wij komen ons ook melden. O is dinsdag 2 geworden, maar we 'vieren' het pas morgen. Het is een heerlijk lekker ding, een echte deugniet met een aanstekende glimlach. Hij kan veel meer dan z'n grote broer met 2, we loopfietsen al kilometers door de buurt, maar praten doet hij nog niet echt veel. Gelukkig vind hij andere manier om duidelijk te maken wat hij wil.

Verder, strijkkralen, dat is zelf bij m'n 4.5 jarige nog geen succes.
pi_193030208
Gefeliciteerd! Inderdaad, een mooie lach!

Hoe gaat het slapen? Dat was in zijn babytijd echt problematisch toch? Wat gaat de tijd dan snel achteraf. :P
pi_193030321
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:01 schreef vencodark het volgende:
Gefeliciteerd! Inderdaad, een mooie lach!

Hoe gaat het slapen? Dat was in zijn babytijd echt problematisch toch? Wat gaat de tijd dan snel achteraf. :P
Eigenlijk gaat het nu prima. Ja, als baby was het best dramatisch, en als dreumes was hij tijden om 5.15 wakker.

Nu wordt hij meestal ergens tussen 6 en 7 wakker, met soms een uitschieter naar 7.15. Acceptabel! Tussen de middag slaapt hij 1.5 uur (en we maken hem daarna wakker), en 's avonds om 19.30 is het licht meestal wel uit...Eigenlijk helemaal prima dus.
pi_193030332
@Jagärtrut :W Lang niet gezien :P
Hoe groot is O nu eigenlijk? Als ik hem zo op het fietsje zie scheelt het denk ik niet veel met L.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:14:22 #100
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193030360
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:11 schreef Elleska het volgende:
@:Jagärtrut :W Lang niet gezien :P
Hoe groot is O nu eigenlijk? Als ik hem zo op het fietsje zie scheelt het denk ik niet veel met L.
We moeten maandag naar het consultatiebureau, dan gaan we het weten! Ik heb geen idee, draagt meestal maat 92, maar past ook wel in 96...Leeft wel op grote voet, maat 25 al...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')