abonnement Unibet Coolblue
pi_192387903
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 11:35:30 #2
382129 crew  Donna
pi_192388021
Dankje! In dat ene weekend is ook meteen haar NEE een stuk luider geworden. >:)
  woensdag 1 april 2020 @ 11:45:46 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192388214
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:35 schreef Donna het volgende:
Dankje! In dat ene weekend is ook meteen haar NEE een stuk luider geworden. >:)
_O-
Gefeliciteerd!

Hier ook alleen D, smelttabletjes. Word ik wel aan herinnerd na het tandenpoetsen als ze er eentje krijgt want ze smaken naar citroen en ze vindt ze heerlijk _O-

Thuiswerken gaat ietsjes beter hier, we hebben ook een draadloze roze koptelefoon gekocht voor die kleine dus die kan nu heerlijk liedjes luisteren. De trampoline wordt goed gebruikt en ook de balansbal en speeltentje enzo
Online shoppen FTW _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192388232
Jaaa, nu zijn we allemaal blij met de onlineshops. :D
Er waren vast een hoop mensen die juist niet online wilde shoppen omdat de winkelstraten al zo leeg raakten. :')
Daar was ik er overigens geen van.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:51:16 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192388301
Als een offline winkel wat extra's toevoegt kom ik er graag (nu even niet maar na de corona dan :+ ), maar verder wint online het toch echt 9 van de 10 keer hier _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192388332
Ik winkel normaal ook graag live hoor maar ik doe dat meer voor de gezelligheid dan vanwege de onlineshops. Bestel namelijk net zo makkelijk online.
  woensdag 1 april 2020 @ 12:18:42 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192388851
Even opletten allemaal, extra maatregelen

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192390476
Gefeliciteerd @Donna !
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192399338
Gefeliciteerd Donna *O*

Leuke foto van hem Quoi! Lange benen idd. Zijn de kinderboerderijen bij jullie nog geopend? Hier is alles dicht.

Hier krijgen ze 'snoepjes' na het eten. Vinden ze heerlijk. Gewoon de vitamine D pilletjes van kruidvat huismerk.

Em is hier de laatste tijd heel brutaal en al onze truukjes werken niet. Vanavond lagen ze in bed en hoorde ik een hoop lawaai. Ga ik erheen staat het licht aan en staat Em met speelgoed naast haar bed. Ik word dus een beetje boos op haar dat het nu slaaptijd is, dat het licht uit moet. Krijg ik een "Nee!" naar me gesnauwd en wordt het licht weer aangedaan. En als ik vraag of ze haar kleurtjes, boekje of wat dan ook wil opruimen krijg ik hetzelfde antwoord (soms aangevuld met "moet Lala doen"). Ik vrees echt nu al voor de pubertijd. Lala is uit zichzelf overigens niet zo brutaal, maar die laat zich vaak door Em (of broer) aansteken en gaat dan ook brutaal mee doen. Maar ik heb het idee dat ik haar redelijk makkelijk kan overtuigen om mee te werken, bij Em lukt dat gewoon echt niet, die blijft gewoon weigeren en haar hakken in het zand zetten. Alleen omkopen werkt soms, maar dat is ook niet de weg die ik wil volgen eigenlijk. Iemand tips?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 1 april 2020 @ 21:44:52 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192399708
Lekker bezig, Em. En oef, lastig. Onze brave peuter vertoont nu pas af en toe brutaal gedrag. Het komt nu dus af en toe voor dat we hem op een krukje apart zetten "om na te denken". Iets dat ook pas effect heeft als we er naderhand met hem even over babbelen (over elkaar hard slaan en dat we dat niet doen hier :{w ) Dus daarvoor moeten ze wat ouder zijn?

Ik heb er de ballen verstand van en doe maar wat. Dit gaat aardig.

Die foto is gemaakt op de boerderij waar onze poezen logeerden toen we een weekje weg waren (2 weken terug). Toen waren we wel al soort van locked down idd, maar mochten we van de boer even in de stal kijken naar de nieuwe lammetjes O+ Kinderboerderijen zijn hier ook dicht idd.

Samen met de moeder van Max' beste kdv maatje hebben we een deal. Om en om halen we de ander op en mogen ze even met elkaar in de speeltuin spelen. Vanmiddag werd Max opgehaald. Heerlijk, voor ons en voor hem. Verder kwamen de juffen even aan de deur met een tasje met spulletjes.
  woensdag 1 april 2020 @ 21:45:11 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192399712
Hier werkt soms: het een knuffel laten vragen, nep boos worden, zeggen dat ik hem ga vangen, random gaan lachen, streng doen. Wat werkt tegen: als in moe ben, want dan signaleer ik te laat dat er iets aankom en heb ik geen creativiteit om het op te vangen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192399883
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Hier werkt soms: het een knuffel laten vragen, nep boos worden, zeggen dat ik hem ga vangen, random gaan lachen, streng doen. Wat werkt tegen: als in moe ben, want dan signaleer ik te laat dat er iets aankom en heb ik geen creativiteit om het op te vangen.
Ja de knuffel techniek _O_ werkt hier soms ook verbazingwekkend goed.
Of heel duidelijk zeggen wat de consequentie is van wat er gebeurt (als dat iets is wat hij niet wil tenminste :P ). De kaptein is een zeikerd als het op tv kijken aankomt, hij wil altijd een specifiek (en de volgende dag onvindbaar :') )youtubefilmpje kijken en knalt uit zn pannetje als ik die dan niet aanzet maar iets anders. Als ik hem dan zeg "we kijken deze en anders gaat de tv helemaal uit" dan stopt ie meestal wel met stampvoeten _O- soms pruttelt ie dan fluisterend nog even door O+ kleine dreutel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192400810
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja de knuffel techniek _O_ werkt hier soms ook verbazingwekkend goed.
Of heel duidelijk zeggen wat de consequentie is van wat er gebeurt (als dat iets is wat hij niet wil tenminste :P ). De kaptein is een zeikerd als het op tv kijken aankomt, hij wil altijd een specifiek (en de volgende dag onvindbaar :') )youtubefilmpje kijken en knalt uit zn pannetje als ik die dan niet aanzet maar iets anders. Als ik hem dan zeg "we kijken deze en anders gaat de tv helemaal uit" dan stopt ie meestal wel met stampvoeten _O- soms pruttelt ie dan fluisterend nog even door O+ kleine dreutel
Dat werkt bij kleuter goed, maar Em is hier echt te eigenwijs voor. We hebben de regel niet huilen aan tafel, en wel eten aan tafel. Huilen of mokken mag op de gang of in de hoek, en als je klaar bent dan kom je weer gezellig aan tafel zitten. Dit heeft als resultaat dat ze nu tijdens het eten van tafel gaat om zelf in de hoek te gaan staan of vraagt of ze op de gang mag :') Zo heeft dat dus geen nut meer.

Na afloop een knuffel en bespreken dat het fijner is als ze gewoon gelijk gaat eten/luisteren werkt op dat moment wel (dan luistert ze braaf), maar de keer daarna is het weer hetzelfde riedeltje.

'ik ga je vangen' werkt overigens wel heel goed om de sfeer weer goed te krijgen, maar is helaas niet altijd goed toepasbaar. Dat werkt vooral goed als we moeten tandenpoetsen of pyjama aan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192401147
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:36 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat werkt bij kleuter goed, maar Em is hier echt te eigenwijs voor. We hebben de regel niet huilen aan tafel, en wel eten aan tafel. Huilen of mokken mag op de gang of in de hoek, en als je klaar bent dan kom je weer gezellig aan tafel zitten. Dit heeft als resultaat dat ze nu tijdens het eten van tafel gaat om zelf in de hoek te gaan staan of vraagt of ze op de gang mag :') Zo heeft dat dus geen nut meer.

Na afloop een knuffel en bespreken dat het fijner is als ze gewoon gelijk gaat eten/luisteren werkt op dat moment wel (dan luistert ze braaf), maar de keer daarna is het weer hetzelfde riedeltje.

'ik ga je vangen' werkt overigens wel heel goed om de sfeer weer goed te krijgen, maar is helaas niet altijd goed toepasbaar. Dat werkt vooral goed als we moeten tandenpoetsen of pyjama aan.
Wij hebben een mopperstoel. Als 1 van de heren uit zijn plaat gaat tijdens het eten moet ie op die stoel even gaan uitmopperen totdat het weer goed gaat en dan mogen de tranen weg en kan er gegeten worden. Even uit de situatie. Werkt goed.

Kevin is heel snel boos, maar ook weer heel snel af te leiden. En als ik goed uitleg waarom iets niet mag bijvoorbeeld accepteert hij het vaak snel.

Maar vaak is niet altijd en dat brutaal gedrag ken ik dan ook wel heel goed. Sommige periodes erger dan andere periodes. Gewoon “NEE” schreeuwen als ik op een normale manier iets vraag en mij uitlachen als ik dan bozig wordt. Bloed onder mijn nagels.
Temperamentje denk ik. En druk bezig met peuterontwikkelingen
  woensdag 1 april 2020 @ 22:53:54 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192401172
Jacob praat nu zelf ook soms via zijn knuffel, dat vind ik zo hilarisch. Pakt hij zijn schaap en zegt 'ik wil niet naar bed'. Soms heb ik niet gelijk door wie er praat. Maar de knuffel knikt ja in plaats van het te zeggen _O_ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192401780
Simon heeft vaak hele gesprekken met zijn knuffels. Simon antwoordt ook terug namens zijn knuffels. Dan vraagt hij iets aan zijn knuffel en de knuffel antwoordt dan ook nog: Simon begint dan de zin met "beer zegt ……." en hij eindigt dan met "dat zegt beer"
Op die manier horen we ook vaak onszelf terug "nee, beer, niet op de bank springen, dat mag niet" _O- _O-

En sinds afgelopen weekend zegt Simon regelmatig dat ie een meisje is en noemt ie zichzelf Simonmeisje, wij moeten hem zelfs soms ook zo noemen. Uitleggen dat ie een jongetje is, heeft geen zin, want dan is ie nog standvastiger, dus we laten hem maar.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 april 2020 @ 00:02:27 #17
269689 crew  Viv
pi_192402258
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:
een specifiek (en de volgende dag onvindbaar :') ) youtubefilmpje
O+
Zo wilde ZZ laatst per se het filmpje van K3 - 10.000 luchtballonnen zien, maar dan die met een auto. :? Ze is ervan overtuigd dat ze die op het kdv gezien heeft. Nergens te vinden, dus ik heb uiteindelijk maar gezegd dat wij die versie niet hebben. :@
pi_192404146
Hier inmiddels ook wel wat fantasiespel, ik vind het zo guitig! O+ Wel vaak compleet random, gisteren waren twee autootjes Depeche Mode (mijn invloed), één autootje Boba Fett (invloed van mijn lief) en de autootjes reden gedrieën 'naar de bieb en weer terug want de bieb is alle dagen dicht' (invloed van corona *)).
Verder verklaart hij momenteel regelmatig een 'wollig schaapje' te zijn, zegt baaa en kan onmogelijk zijn bord afruimen, speelgoed opbergen of zijn jas halen want hij moet dan eerst hoognodig gras eten. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_192405263
Casper heeft 1 terugkerend fantasiespel. Gooit een autootje om zegt ‘ow neej!! HEEELP! HEELP!’ en zet m met een andere auto weer overeind :')

Wat hier trouwens werkt als ie niet wil luisteren is de consequentie melden (net zoals jij zegt ldg met dat filmpje). ‘Wil je je laarzen niet aan? Dan gaat mama alleen naar buiten’ Dat is dan ook niet de bedoeling en dan trekt ie ze al mopperend wel aan :P
pi_192405624
Dat is hier ook het favoriete fantasiespel, Fleur. Hoewel Mijm wel lekker zelf kan spelen. Nu bijvoorbeeld met de Little People.

Mijm is door zijn broer aangestoken met het Frozen-virus en ik hoor nu af en toe door de babyfoon: ‘Zullen wij een sneeuwpop maken?’
En hij moet zo hard lachen als Olaf grapjes maakt. We zitten nu steeds aan tafel en dan wordt er een willekeurig stuk eten tegen zijn neus gezet en roept hij heel tevreden: ‘Mijm is Olaf!’

De niet-luisteren skill is hier geperfectioneerd. Hij kan echt terwijl je het zegt toch iets doen dat niet mag :X is ook echt nergens bang voor. Als ie in de bossen niet mee wil lopen en wij lopen door raakt hij niet in paniek, maar draait zich om en loopt van ons weg :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192406377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 00:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+
Zo wilde ZZ laatst per se het filmpje van K3 - 10.000 luchtballonnen zien, maar dan die met een auto. :? Ze is ervan overtuigd dat ze die op het kdv gezien heeft. Nergens te vinden, dus ik heb uiteindelijk maar gezegd dat wij die versie niet hebben. :@
_O- ja precies dat!!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192406716
Monsters zijn het soms. Banaan pakte gisteren mijn telefoon af, smeet hem op de grond en schoof hem daarna op beeldscherm tien centimeter verder. Hij was zelf wel binnen handbereik maar mijn telefoon niet. Hallo verzekering en dag ¤100 eigen risico. }:| Ik was echt nijdig en heb even gewacht totdat ik wat gekalmeerd was voordat ik hem ging uitleggen over de krassen op mijn scherm en dat dit niet mag.
Hij zoekt echt de grenzen op. Net was hij ook op de muren aan het tekenen.

Als het kan dan geef ik hetgeen waarmee hij kliert een time-out. Staat hij bovenop de wc, om het wc-papier te pakken, vraagt hij "mama wil je time-out zeggen?"

Als hij verdrietig is aan de eettafel dan leid ik hem af door bijvoorbeeld te laten kiezen uit twee liedjes. Hij mag dan niet van tafel want dan gaat hij dat ongetwijfeld naar wens gebruiken. Soms lukt het na het grote verdriet om hem af te leiden met een klein spelletje.

In bed lijkt het me heel lastig om er wat mee te doen. Misschien kun je uitleggen dat als ze niet gaat slapen dat ze dan 's ochtends niet genoeg energie heeft om wat leuks te kunnen doen. Ik las eens dat ze dat gevoel van futloosheid in de ochtend wel herkennen en het soms geaccepteerd wordt als motivatie.

Die herkenbaarheid voor niet bestaande filmpjes. :D Banaan vraagt weleens om liedjes die niet bestaan, zoals iets over kriebeldiertjes onder de grond. Heb uiteindelijk zelf maar iets bedacht.

Banaan is al tijden heel druk met fantasiespel. Favoriet is ijsjes en taartjes maken om uit te delen. Als hij iets zegt en ik snap het niet dan kijk ik meestal eerst naar zijn handen, eerst even kijken of het om een echt of fantasie ding gaat. Ik vind het ontzettend schattig. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192407352
We proberen de boel zonder enige vorm van straf aan te pakken, dus 'als je nu niet ---, dan ---' gebruiken we niet, hoe goed het misschien ook werkt. :)

Misschien toeval, misschien aangeboren temperament, misschien toch een beetje door de aanpak (je weet het uiteindelijk natuurlijk nooit met zoiets :)) - de heus wel aanwezige peuterdriftbuien lijken tot dusver niet ter ondermijning van mij of zijn vader maar blijven bij 'm zelf: compleet over de rooie raken vanwege in nee-bui standaard iets niet willen (banaan, broek aan, inzepen) maar tegelijkertijd eigenlijk stiekem wél en dan ontstaat er duidelijk kortsluiting en welles/nietes-ruzie met zichzelf :')

Ik leid alleen af bij haast of andere specifieke redenen, want ik vind dat eigenlijk geen recht doen aan iets dat voor hem op dat moment nou eenmaal Heel Belangrijk is, hoe onbenullig ook in onze volwassen ogen 8-) In principe laat ik 'm gewoon zelf zijn bui doorworstelen en sta paraat voor een knuffel indien behoefte.

Ben benieuwd of en hoe lang we het op deze manier gaan volhouden :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_192407386
quote:
3s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:12 schreef PKM het volgende:

Banaan is al tijden heel druk met fantasiespel. Favoriet is ijsjes en taartjes maken om uit te delen. Als hij iets zegt en ik snap het niet dan kijk ik meestal eerst naar zijn handen, eerst even kijken of het om een echt of fantasie ding gaat. Ik vind het ontzettend schattig. :)
Awww! O+ CUL-poster in spe! :9 ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_192407420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Awww! O+ CUL-poster in spe! :9 ^O^
:Y Je kunt hem ook echt blij maken met een kookprogramma op tv.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192410624
Kapteintje is helemaal druk bezig met ziek en gezond. Hij heeft hooikoorts en daarvoor oogdruppels en een drankje. En omdat we hier thuis allemaal hooikoorts hebben (yeuy :')) hebben we dus allemaal oogdruppels. Hij vind het niet fijn als hij ze in zn oogjes krijgt, maar gaat daarna wel uitgebreid al zn knuffels en auto's druppelen (met een dicht flesje) en komt dan ook langs bij ons. " Mama ook kriebels inne oogjes, kom maar, even druppelen, goed gedaaaaaan!!" O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192424745
Och, arme Kaptein - ik wist helemaal niet dat zulke jonge koters al hooikoorts konden krijgen. Balen zeg! Wel erg snoezig dat -ie z'n knuffels en auto's druppelt!

Even een Günther in pyjama met mijn reservebril op. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zien jullie dat ledikantje (met inmiddels verwijderde zijflank) rechts? Hij heeft er gisterenavond voor het eerst in ruim een jaar in geslapen! :o Wel vijf hele minuten. En toen werd -ie wakker en kroop -ie alsnog in het grote bed. 8-) Maar toch!

Hoe gaat het aan jullie kant inmiddels met het bedje en slapen @littledrummergirl?
Let me see you stripped down to the bone
pi_192426366
Ooo, ik had nog een vraag! Knutselgerei voor peuters. Klei, allerhande krijtjes, potloden, etcetera. Hoe houden jullie dat een beetje georganiseerd? Het is hier inmiddels nogal onhandig verdeeld over overal en nergens in de woonkamer en dat niet erg praktisch. :') Tips zeer welkom.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:01:01 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_192426520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:52 schreef minilot het volgende:
Ooo, ik had nog een vraag! Knutselgerei voor peuters. Klei, allerhande krijtjes, potloden, etcetera. Hoe houden jullie dat een beetje georganiseerd? Het is hier inmiddels nogal onhandig verdeeld over overal en nergens in de woonkamer en dat niet erg praktisch. :') Tips zeer welkom.
Ik ben vergeten hoe dat mobiel afbeeldingen plakken enzo ook alweer werkte :+ maar wij hebben het ongeveer zo gedaan:

https://images.app.goo.gl/TEbuZeCvMr3MYeLk7

Met dat ikea rolkarretje dus :)
pi_192426596
Alle kleurboeken en papier in een A4 curverbak zonder deksel, potloden, krijtjes en stempels in van die ikea bakjes waar er 3 van in een verpakking zitten met deksel, verf, kwasten en los spul in de la erboven en daar mag hij zelf niet aanzitten.
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:06:27 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192426602
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:52 schreef minilot het volgende:
Ooo, ik had nog een vraag! Knutselgerei voor peuters. Klei, allerhande krijtjes, potloden, etcetera. Hoe houden jullie dat een beetje georganiseerd? Het is hier inmiddels nogal onhandig verdeeld over overal en nergens in de woonkamer en dat niet erg praktisch. :') Tips zeer welkom.
Ik heb zo'n ladeblokje gekocht:


Deze past precies in ons dressoir. Ik heb één lade met potloden, een met stiften en een met kleurplaten/tekenpapier. (De lades kan je er eenvoudig uit halen en zo op tafel zetten.)
Daarnaast hebben we IKEA tjena dozen; een hoge voor alle klei spullen, en een aantal lage voor knutselpapier, lijm/scharen, etc.

Deze bedoel ik:


[ Bericht 2% gewijzigd door Burdie op 03-04-2020 10:14:06 ]
KuikenGuppy
pi_192426808
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_192427166
Wij hebben zondag de opruiming gedaan om de chaos van spullen wat meer te ordenen. Er staat nu een kast onder de overkapping (meteen als je buiten komt, dus dat kan ook op sloffen ;) ) en daar staan spellen, puzzels, boekjes en knutselspullen in. Netjes een plank per categorie en de knutselspullen per categorie in een bak. En die pak ik er uit en zet op tafel.

Mijm heeft sinds gisteren ontdekt dat hij vrij eenvoudig uit zijn ledikant kan klimmen }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192427456
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:52 schreef LeSage het volgende:
Mijm heeft sinds gisteren ontdekt dat hij vrij eenvoudig uit zijn ledikant kan klimmen }:|
Kan de zijkant eruit? *O*

Dank voor de input, mensen - ik denk dat ik er wel wat mee kan! Straks eens inventariseren om hoeveel meuk het inmiddels gaat.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:04:07 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192428374
Dat ordenen is nog work in progress hier :') Hulde voor jullie opbergwerk.

Sowieso is onze huiskamer oorlogsgebied de laatste dagen.
pi_192428662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:04 schreef Quoi het volgende:
Dat ordenen is nog work in progress hier :') Hulde voor jullie opbergwerk.

Sowieso is onze huiskamer oorlogsgebied de laatste dagen.
Dat wel ja. Hoewel ik nu wel consequent word met eerst de ene zooi opruimen voor de andere zooi tevoorschijn komt.
Anders is het echt niet meer te doen ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:21:40 #37
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192428676
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:52 schreef minilot het volgende:
Och, arme Kaptein - ik wist helemaal niet dat zulke jonge koters al hooikoorts konden krijgen. Balen zeg! Wel erg snoezig dat -ie z'n knuffels en auto's druppelt!

Even een Günther in pyjama met mijn reservebril op. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zien jullie dat ledikantje (met inmiddels verwijderde zijflank) rechts? Hij heeft er gisterenavond voor het eerst in ruim een jaar in geslapen! :o Wel vijf hele minuten. En toen werd -ie wakker en kroop -ie alsnog in het grote bed. 8-) Maar toch!

Hoe gaat het aan jullie kant inmiddels met het bedje en slapen @:littledrummergirl?
Aggut O+ de kleine professor :D

Ik wist het ook niet dat hooikoorts al kon worden vastgesteld bij zulke jonkies. Vorig jaar eens naar de huisarts gegaan vanwege (dacht ik) onstoken oogjes, bleek dus een allergische reactie te zijn. En toevallig precies tegelijk te vallen met t gaan bloeien van de bomen, en ook dit jaar weer,so hooikoorts it is ^O^


En slapen :'( hou op schei uit, vannacht kwam hij bij ons rond twee uur, was wakker tot vier, en sliep daarna tot half zeven en dat was het wel weer met de nachtrust :').
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192428677
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Kan de zijkant eruit? *O*

Dank voor de input, mensen - ik denk dat ik er wel wat mee kan! Straks eens inventariseren om hoeveel meuk het inmiddels gaat.
Weet ik eigenlijk niet. Straks even checken.
Ik heb overigens nog geen enkele keer een *boem* gehoord, dus hij kan het wel redelijk veilig :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192430746
Dit is het meest opgeruimd dat het hier raakt momenteel. :')



En we deden een poging tot vingerverven vandaag. Voor Beppe. Ik denk dat we nog maar een paar pogingen doen... :D

Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:14:38 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192431506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:28 schreef Nanuke het volgende:
Dit is het meest opgeruimd dat het hier raakt momenteel. :')

[ afbeelding ]

En we deden een poging tot vingerverven vandaag. Voor Beppe. Ik denk dat we nog maar een paar pogingen doen... :D

[ afbeelding ]
_O_ Laten we allemaal zo'n foto posten, dan voelen we ons allemaal weer wat beter.

Bless you wb het vingerverven :D Ik ging gister skypen met 2 vriendinnen met beiden een 2jarige thuis en we hebben elkaar een challenge gegeven. Die van mij is vingerverven met Max, omdat ik er dus een gruwelijke hekel aan heb. De verf staat ergens heel hoog op een kast.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 15:35:56 #41
269689 crew  Viv
pi_192431821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:52 schreef minilot het volgende:
Ooo, ik had nog een vraag! Knutselgerei voor peuters. Klei, allerhande krijtjes, potloden, etcetera. Hoe houden jullie dat een beetje georganiseerd? Het is hier inmiddels nogal onhandig verdeeld over overal en nergens in de woonkamer en dat niet erg praktisch. :') Tips zeer welkom.
Dit ding van Ikea. Potloden, verfdoos, washi-taperolletjes en andere kleine frut in die uitneembare bakjes, daaronder is ruimte voor A4-formaat teken/knutselpapier en stickervellen etc.


ZZ noemt het de TekenTas. O+ We hebben die in haar zicht staan (geïnspireerd door een Montessori blog die jij ooit postte ;) ). Sinds we dat ding hebben, komt ze veel vaker op het idee om te knutselen.

https://www.ikea.com/nl/n(...)ullen-hout-00384526/

(En daarnaast nog een grote mand die bewust buiten haar bereik staat, met inktkussens en verf in tubes en zo. :+ )

[ Bericht 3% gewijzigd door Viv op 03-04-2020 15:51:30 ]
pi_192433522
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

_O_ Laten we allemaal zo'n foto posten, dan voelen we ons allemaal weer wat beter.

Bij deze

  vrijdag 3 april 2020 @ 20:25:02 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192436567
Drumstel! 8)7 Tof! Ik heb net opgeruimd. Morgen post ik er eentje.
pi_192436783
Ik maak ook morgen een foto. Niet dat het nu supernetjes is, maar wel opgeruimder dan overdag. En ik ben vooral te lui om op te staan en een foto te maken. :+

Ik heb trouwens nog een enorme tip voor de peuters hier: wij kochten voor Teetjes verjaardag het spelletje Kroko Loko en we zijn alledrie fan. Volgens de leeftijdsindicatie is het vanaf vier jaar, maar ook prima voor peuters. Teetje leert normaal met dobbelstenen gooien, huilt inmiddels niet meer als één van ons een kaartje van hem af mag pakken en het spelletje moet minimaal tweemaal daags gespeeld worden. En dat irriteert (nog) niet.
pi_192437875
Wij hebben kroko loko al tijden in de kast en ik heb het nog nooit gespeeld. S. wil bij spelletjes zijn eigen zinnetje doordrammen en daar wordt het vaak niet gezelliger van :')
Haba heeft ook voor jongere kinderen hele leuke spellen. Wij kunnen ‘drakenjacht’ inmiddels wel redelijk volgens de regels spelen ;)

Foto van de woonkamer ga ik morgen doen voor jullie. Nu is het donker en ‘opgeruimd’.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:47:12 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192437964
Mijn uitzicht nu, en links buiten beeld bergen speelgoed en zut en een giga roze speelhuis/hutje

Ik vind het momenteel allemaal even prima, zit uitgeblust op de bank :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mevrouwtje hier had dokter bibber gekregen van mijn zus. Koos dacht dat het kapot was want geen geluid, maar die kleine aap haalde gewoon feilloos al die onderdelen er in één keer uit zonder de patiënt te raken :o :o _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192438241
Kroko loco is hier ook een hit. En voorheen was winnen leuk, maar je kon ook als tweede of derde winnen. Nu vond hij het oprecht niet leuk dat ik een kaartje van hem pakte :')

De woonkamers die hier getoond zijn, zijn een prima afspiegeling van onze woonkamer :+

Mama, jij bent over 2 nachtjes jarig! Welk jaar ben jij? O+ ik zeg ik word 28. Hij: achttien twintig? Alles wat veel is, is 18 bij hem. Maar zo leuk, hij telt echt af tot mijn verjaardag. Hij vindt het leuker dan ik 8)7
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:48:07 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192439062
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192439119
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:48 schreef Molo het volgende:
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren _O_
Ik denk dat we voor het eerst in 15 jaar weer ballonnen ophangen voor mijn verjaardag :+ ik kan het alleen niet vieren want social distancing :{ ben ik niet zo rouwig om, maar voor L. wel jammer want hij kijkt er zo naar uit.
  vrijdag 3 april 2020 @ 23:23:52 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192439833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:51 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik denk dat we voor het eerst in 15 jaar weer ballonnen ophangen voor mijn verjaardag :+ ik kan het alleen niet vieren want social distancing :{ ben ik niet zo rouwig om, maar voor L. wel jammer want hij kijkt er zo naar uit.
Houseparty installeren en het op afstand doen. Wellicht kun je zoiets ook casten naar de tv ook.
Snappen ze geen zak van die kids maar leuk is het wel _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192439947
Simon hanteert bij spelletjes nu vooral nog zijn eigen regeltjes. Bij memory draait hij kaartjes net zolang tot hij 2 dezelfde gevonden heeft. Hij wint op die manier wel altijd :+

We hebben ook een soort Woezel en Pip ganzenbord, met een grotere zachte dobbelsteen. Hij vindt het vooral leuk die zo hard mogelijk door de kamer te gooien. Stapjes tellen vindt ie dan ook wel prima, maar niet volgens het weggetje dat je hoort te volgen, maar gewoon lekker random over het bord heen :D

Kroko Loko hebben wij ook nog ergens liggen volgens mij, gekregen van een vriendin. Ook maar eens erbij pakken.

Wel fijn die ontplofte woonkamers te zien.... Dan voel ik me iets minder schuldig over de zooi hier.
Ik merk nu wel, sinds ik thuis werk, ik minder goed tegen de troep kan. Het is al zo druk en chaotisch met mijn werk en in mijn hoofd, dat ik de externe troep in huis niet goed trek :@ .
pi_192442224
We spelen momenteel veel spelletjes met Willem en Kevin doet vaak alleen voor de vorm mee (want te korte spanningsboog en snapt er daardoor niks van). Toch lukt kleurentorentje en huisje boompje beestje hem al heel goed. Kleurentorentje kan hij zelfs alleen zitten doen.
pi_192442530
Wij hebben hier alleen nog maar Haba's Boomgaardje, naar aanleiding van een tip van hier voor een verjaardagkadootje en dat gaat al best goed! O+ Ik lees geinteresseerd mee voor andere spelletjestips, want de dude blijft natuurlijk niet nog maar twee jaar en drie maanden :)

Wat ontzettend leuk, die rommelfoto's van jullie! _O_ Klap er straks speciaal de laptop even voor open om ze op een groter scherm te zien! O+

Ik probeer er straks ook eentje te maken, maar moet dat wel goed timen, want meermaals per dag ruimt Günther op waar -ie mee bezig is zodat -ie weer wat meer plek heeft. Al dat voordoen begint z'n vruchten af te werpen! *O* Voor zolang het duurt dan he? :') Ik reken nergens op.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:48 schreef Molo het volgende:
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen ALLES joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren _O_
Fixed en zeer mee eens O+ Van harte alvast @Nazil en succes met de alternatieve viering! :* *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_192442532
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit ding van Ikea. Potloden, verfdoos, washi-taperolletjes en andere kleine frut in die uitneembare bakjes, daaronder is ruimte voor A4-formaat teken/knutselpapier en stickervellen etc.
[ afbeelding ]

ZZ noemt het de TekenTas. O+ We hebben die in haar zicht staan (geïnspireerd door een Montessori blog die jij ooit postte ;) ). Sinds we dat ding hebben, komt ze veel vaker op het idee om te knutselen.

https://www.ikea.com/nl/n(...)ullen-hout-00384526/

(En daarnaast nog een grote mand die bewust buiten haar bereik staat, met inktkussens en verf in tubes en zo. :+ )
You had me @ TekenTas. O+ Nou wil ik 'm ook!
Let me see you stripped down to the bone
pi_192443028
Wat leuk dat mijn foto jullie inspireert tot ook rommelfoto's. :D Wij ruimen tussendoor ook wel op, soms samen, soms ik, soms Dirk alleen. Maar mijn doelstelling ligt nu meer op het samen leuk houden en daarnaast wat werk gedaan krijgen (het is een van de drukste maanden op t werk), dan bij opgeruimd en netjes. Sowieso is dat laatste bij ons nauwelijks van toepassing. :')

Ik las ook iets over fantasiespelletjes, dat is hier ook helemaal te gek. Hij is regelmatig een poes, een hond, een grote dino of -en deze is het leukst- mama. En dan moet ik Dirk zijn. Dat gaat ongeveer zo:
'ik bent mama, jij ist Dirk'
- okee. Hallo mama.
'hallo Dirk. Wij samen spelen assebieeeft?'
En die laatste kan ook gaan om koekjes eten, televisie kijken of iets anders waar hij zijn zinnen op gezet heeft. O+ In het geval van koekjes loopt hij zelfs naar de kast om aan te wijzen dat ze daar liggen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192443038
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 07:13 schreef minilot het volgende:

[..]

You had me @ TekenTas. O+ Nou wil ik 'm ook!
En dit ja. Dat ding is gaaf. Al moet ik nog even een excuus bedenken want zoals ik hier liet zien is Dirk niet erg van de artistieke uitspattingen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192443290
Heeft iemand toevallig dit boekje?

Ik ben benieuwd of er veel makkelijke snelle dingen in staan of dat het vooral dingen zijn waar veel geknutsel/voorbereiding bij nodig is :P want dat laatste, daar ligt mijn talent niet zo _O-

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 10:14:21 #58
269689 crew  Viv
pi_192443963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:40 schreef Nanuke het volgende:

[..]

En dit ja. Dat ding is gaaf. Al moet ik nog even een excuus bedenken want zoals ik hier liet zien is Dirk niet erg van de artistieke uitspattingen.
Maar dat komt juist doordat Dirk nog geen TekenTas heeft!
*O*
pi_192444084
Hier is de Toren van Pisa een hit en Loco Bambino en een visjes hengelspel
pi_192444493
Loco Bambino wordt hier vooral door Lala aandachtig gespeeld. Die kan zo een paar van die puzzels goed maken. Em doet er een half en gaat dan leuke vormpjes ervan maken :D

Wij hebben van Djeco een bordspel met kleurtjes, dat spelen ze heel graag op hun eigen manier. Je moet alleen regelmatig ook stapjes terug zetten en dat leidt tot huilbuien bij kleuter (de meiden hebben nog geen idee dat dat niet leuk is). Nijntje speelt tikkertje is wat dat betreft meer een aanrader, daar kunnen ze alleen vooruit. Krokoloko hebben we al lang niet meer geprobeerd, die haal ik zo even te doorschijn! Bedankt voor de tip :)

Qua huis hebben we hier altijd een explosie aan speelgoed. We nemen tegenwoordig niet eens meer de moeite om het op te ruimen als ze op bed liggen.

Qua knutselspullen ligt hier een etui vol kleurpotloden en een ordner vol kleurboeken waar ze bij kunnen, al het andere knutselmateriaal ligt her en der verspreid op plaatsen waar ze er niet bij kunnen. Ze hebben nogal de neiging om anders op elk vel papier één kras te zetten en overal op te stempelen behalve op dat papier. En ook hun kinderscharen laat ik nog liever even niet binnen handbereik liggen. We hebben overigens gisteren voor het eerst ooit geverfd, ik keek altijd een beetje op tegen de troep, maar het ging erg goed, ze hebben echt mooie paaseieren geverfd (de meiden zelfs mooier dan kleuter). Een ei uitknippen, met tape die niet erg plakt strepen erop plakken (kun je hem ook gelijk vastplakken op een krant), laten verven en na het drogen de tape er weer aftrekken geeft makkelijk een leuk effect.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 13:58:25 #61
269689 crew  Viv
pi_192446773
@minilot @Nanuke

Laten we straks een TekenTasTopic openen en dan foto's delen van de bakjes!
*O*


Er was ook een kleine plakstift bij, maar die is op. Vanwege de maatregelen al een tijdje niet meer in een plakstiftenwinkel geweest.

Hetzelfde idee als van die bento lunchtrommels. O+
pi_192446802
Nu wil ik ook een TekenTas O+

Ik ga het meteen op Jip zijn lijstje zetten (over 2 maanden jarig :+ )
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:01:20 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192446809
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen :P.
KuikenGuppy
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:32:04 #64
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447196
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:01 schreef Burdie het volgende:
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen :P.
Heheh same, wij hebben een la vol die ik maandelijks even opruim.
ik heb 1 knutselfan die altijd hele kunstwerken maakt dus we hebben best veel


en ik vind het altijd leuk de fotos van hoe de vloer er uit ziet door spelende kinderen.

hier onze speelhoek


(met nog wat kerstmeuk :'( :') )
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 14:33:52 #65
269689 crew  Viv
pi_192447213
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:01 schreef Burdie het volgende:
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen :P.
Ik heb zo'n Expedit/Kallax-mand vol met de rest. ;) Klei, gekleurd crêpepapier, chenilledraad, tubes verf, strijkkralen, inktkussens, waskrijtjes, etc.

Voor het gewone tekenen & verven & knippen & plakken komt ze echter een heel eind met alleen de TekenTas. :Y)
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:36:16 #66
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447242
Leer me die truc! O+ Hier is het echt zo dat hij bij een set van 92 stiften hij toch nog een kleur mist dus dat moet dan opgelost worden met bijvoorbeeld verf, of de wasco enzo en dan staat de tafel vol
pi_192447339
Ik hoor hier helemaal nog niet maar wilde onze woonkamer ook even delen:


:')

"Jip, ga je even je duplo opruimen?"
Jip gooit 3 blokjes in de doos en trekt iets anders uit de kast :')

Hij heeft het helaas van mij :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 14:47:43 #68
269689 crew  Viv
pi_192447364
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
Leer me die truc! O+ Hier is het echt zo dat hij bij een set van 92 stiften hij toch nog een kleur mist dus dat moet dan opgelost worden met bijvoorbeeld verf, of de wasco enzo en dan staat de tafel vol
Oh, ZZ is allang blij als er een puntje aan haar potloden zit. :D O+
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:49:59 #69
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447379
Zo was mijn oudste ook O+ maar ik heb het daarna niet meer weten te bereiken met de anderen :')
pi_192447772
'wat is ananas?' ik zeg dat is pineapple. 'wat is wappelwie?' ehh wat? Broccoli? 'nee, WA-pel-wie! Van aardbeien!' oooohhh strawberry :')
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:50:28 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192451609
Tof, jullie kamers! En ik vind de TekenTas ook erg leuk. Onthouden. Ik ben niet helemaal eerlijk, want wij waren de hele dag buiten (in tuin), dus speelgoed bleef nagenoeg in de kasten. Het is ook een hoekje-in-wording. Voor verlichting aan de wand of plafond en/of andere suggesties sta ik trouwens open ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het keyboard is van mij trouwens en kwam eens terug van mijn nichtje, die 'm geleend had en bleef "even" staan. Het tafeltje was eerst bedoeld als knutsel/lego tafel, maar dient dus nu als piano. Hij speelt af en toe een leuk deuntje :')

Max viel vandaag voor het eerst head first van zijn fiets, kin kapot. Vanmorgen hebben we zijn beste vriend opgehaald en zijn we naar de speeltuin geweest, de bakker en hebben in de zon heerlijk eierkoeken gegeten, voordat het durp hier goed en wel wakker was O+

Verder heb ik nog nooit zoveel getuinierd. Dat mensen voorbij liepen en oohs en aahs deden zelfs. Bij een lokale kweker 3 trays bloemen gehaald en geplant. In deze trieste tijd de tuin maar even opgefleurd.
pi_192453318
Ai quoi, erg kapot zijn kin?
L vindt mijn keyboard ook erg leuk. Als ik speel (ik leer het mijzelf dmv een lesboek dus niet denken dat ik hele klassieke stukken wegspeel) moet hij ook altijd. Mama. Weg. Jij mag daar zitten. Hij drukt dan van alles in,we krijgen een discomuziekje die ik zelfs niet tevoorschijn krijg al zou ik dat willen en hij speelt de nieuwe muziek voor een spookhuis in.

Vanochtend hebben we berenjacht gedaan (succes!). Vanmiddag heb ik de aquaplay tevoorschijn gehaald en ik heb de rest van de middag genietend van de zon in een stoel gezeten. Topdag, doen we morgen nog een keer.
  zondag 5 april 2020 @ 14:05:01 #73
221912 minilot
Nancy boy
pi_192461661
Aww, kus voor de kin van Max!

En pfoe, gisteren en vandaag gereed gestaan om een woonkamer vol zooi op de foto te zetten, maar ben tot de slotsom gekomen dat mijn lieftallige echtgenoot op vrije dagen verantwoordelijk is voor meer rommel dan Günther. :') Morgen maar proberen dus, als de meneer weer naar zolder vertrekt om te werken :+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 6 april 2020 @ 08:39:06 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192473058
Slingert 'ie het ook op de grond, @minilot? Ook dat soort foto's zijn welkom hoor :P

Hier is weer een thuiswerkweek mezelf in 4en delen begonnen. Helaas hoesten Max en ik nogal en zijn we niet helemaal fit. Daar denken we maar niet teveel over na.

Over leuke spelletjes gesproken. Deze is ook erg leuk als peuter interesse heeft in cijfers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een kleine memory waarbij ze de letters bij de hoeveelheid objecten moeten zoeken. Tellen, cijfers, benoemen, het zit er allemaal in.
pi_192473120
Ik heb af en toe zo’n medelijden met mijn mannetje. Er op uit gaan gaat goed, maar verplicht thuis zijn werkt bij hem niet. Het is gewoon te klein. En we gaan nergens heen voorlopig, want ik ben goed ziek.

Gisteren na heel veel gekrijs en geschreeuw heb ik hem eindelijk bij het toetje een beetje kunnen bereiken. Ik vroeg aan hem op wie hij eigenlijk zo boos is. “Ben je boos op jezelf?” Snik snik snik *fluisterend* “Jah” snik snik. Serieus, mijn hart brak. Ik weet niet of ie nu gesnapt heeft wat ik bedoelde, maar die jongen heeft echt last van zichzelf. Ik heb hem maar gezegd dat ik heeeeel veel van hem houd en ik heb heel veel kusjes gegeven. Ik vond het zo fijn om hem even dat te kunnen zeggen, dat het ook aan kwam.

Sorry, schaamteloze inbreekpost en jullie kunnen er waarschijnlijk niks mee, maar ik moest het even kwijt...
  maandag 6 april 2020 @ 09:00:44 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192473240
Blegh @Adrian4 het is ook niet leuk. Is het je oudste en kun je er verder nog een gesprekje aan vastknopen over wat hij wil en hoe jullie dat toch zouden kunnen doen (binnen de mogelijkheden)? Eerst maar eens opknappen. Take care :*
pi_192484594
Wat sneu Adrian ;( Hopelijk knap je snel op :*

Hoe is het nu met de kin van Max?

Hier ook de hele dag een grote zooi, op auto’s na speelt hij overal gemiddeld 1 minuut mee en gooit het dan weer om zich heen }:| Aangezien ik toch weinig thuis kan werken en ons bedrijf dicht zit ga ik deze week het speelgoed eens uitzoeken en sorteren. En een stuva tafel/kast combinatie in elkaar zetten en inrichten.

Verder hadden we hier heerlijk weer vandaag! Alleen valt ie met korte broek z’n knieën kapot aangezien hij alleen maar kan rennen en daardoor nogal eens valt :X Verder gaan we een paar keer per week bij een waterplas vlakbij ons huis steentjes in t water gooien (klein dorp waar je normaal al moeite moet doen om iemand tegen te komen dus dat durf ik wel aan :P) en heeft ie gisteren z’n eerste magnum gehad :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192495397
Adrian, beterschap!! Hopelijk knap je zelf snel op. Wat sneu voor je kleine man, en van wat ik lees heb je goed op hem gereageerd, je komt op mij over als een hele lieve betrokken moeder :* Het is ook gewoon niet makkelijk allemaal nu, laat staan als je nog zo jong bent.

Oh en ik word blij van alle rommelige woonkamers O+ In een huis mag ook gewoon geleefd worden toch :)

Casper en het ijsje :9 En wat leuk die tuinbroek, vind je dat niet lastig met verschonen of heeft hij knoopjes? Ik vind ze zo leuk maar het staat me zo tegen dat het ding elke keer uit moet bij het verschonen, extreem luie moeder hier :P

:W Ik ben weer wat relaxter merk ik, ondanks dat het coronagebeuren nog gaande is, begin een soort van een beetje te wennen aan het nieuwe leven ondanks dat ik de onzekerheid die het met zich meebrengt wel lastig vind nog :{ C peuterpubert weer flink momenteel maar is ook ontzettend lief dus mijn dagen thuis zijn nooit saai :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192495871
Wat een ontzettend fraai dotje toch, die Casper! O+ Kreeg -ie een hele Magnum op? :D Wat lekker, zo'n eenzame plas water dichtbij!
Beterschap en een andehalvemeterafstandsknuffel voor Adrian en yay voor een beetje wennen @rena :*

Rommelfoto houden jullie nog te goed - gisteren en vandaag was Günther alleen binnen om te slapen! :)

Zojuist met krentenbol:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmorgen druk in gesprek met de mier op z'n arm O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 07-04-2020 17:24:04 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_192499375
Dirk en ik hebben net even een uurtje gefietst. Hij kan nog mooi voorop en verklaard dan ook om de haverklap dat hij het goed kan zien. Het leukste aan fietsen vind ik nog wel dat ik altijd heel veel leer van mijn kind. Zo heb ik dit keer geleerd: Dirk houdt van papa, mama, siefie (een van de katten) en van water. Bos, bomen, planten, bloemen en vogels zijn niet leuk. Tractors wel. Auto's ook. En dat laatste werd bevestigd met een 'hmm-hmm, zekers!'. O+

En in t kader van ijsjes, Dirk eergister.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192499584
Jullie peuterverhalen en peuters zijn echt O+ O+

En dank je wel @rena Echt lief.
En op een of andere manier went hier het isolatieleven ook wel een beetje.
Ik begin ook iets meer op te knappen nu. Gelukkig.

Hulde aan het doorzettingsvermogen van mijn man. Die wil Kevin nu zindelijk krijgen.

Dit was tijdens lunch. Bij natte broek #5 heeft ie het pas opgegeven.
pi_192502549
Adrian :') die energie heb ik echt niet, haha.

Lieve peuters hier allemaal op de foto. Fijn om weer wat zomerse kindjes voorbij te zien komen.

Ik zit op het moment heel slecht in mijn vel, de kinderen haken daar een beetje op in geloof ik :@
Mijm heeft vandaag wel heerlijk in een speciekuip met water gespeeld samen met zijn broer. Het leek mij er te koud voor, maar ze stonden binnen no-time in hun nakie te genieten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192502840
Op deze leeftijd zijn ze wel echt the bomb.
Zo slim, leergierig, grappig, onschuldig. Ze doen weleens stout, of gillen, of met spullen gooien maar het allemaal nog zo op gevoel.
Niet berekenend. O+ O+
pi_192510364
Gunther O+ Hier ook een grote fascinatie voor mieren en lieveheersbeestjes :Y Moet haar wel tegenhouden bij mieren dat ze er niet op gaat stampen :@

Nanuke, wat is Dirk groot geworden zeg O+ En leuk hè al dat gebabbel over wat ze allemaal observeren :)

Adrian, ik moest lachen om die waslijn :D Fijn dat je iets lijkt op te knappen!

LeSage, een dikke virtuele knuffel voor jou :*

C zegt hier net tegen haar appel op ondeugende toon; “Ik ga je opeten!” :D _O-

En iemand nog tips voor teennagels knippen zonder dat de hele buurt denkt dat je je kind martelt? Ik heb nog geen methode gevonden waarbij het zonder drama gaat helaas :{ Ik leg alles al uit, probeer af te leiden, maar ze wordt woest en hysterisch. De nagels aan de handen gaan redelijk maar zodra ik aan de voeten begin wordt ze woest. Het is nu even de houdgreepmethode omdat het toch moet gebeuren, maar leuk is anders.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 10:24:43 #85
382129 crew  Donna
pi_192510431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef rena het volgende:

En iemand nog tips voor teennagels knippen zonder dat de hele buurt denkt dat je je kind martelt? Ik heb nog geen methode gevonden waarbij het zonder drama gaat helaas :{ Ik leg alles al uit, probeer af te leiden, maar ze wordt woest en hysterisch. De nagels aan de handen gaan redelijk maar zodra ik aan de voeten begin wordt ze woest. Het is nu even de houdgreepmethode omdat het toch moet gebeuren, maar leuk is anders.
Ik koop haar om en beloof een snoepje of chippies na de tijd. :D
pi_192510472
Dat is de enige manier geloof ik, rena ;( hier wacht ik ooit totdat ze compleet opgaan in een tv programma, dan hebben ze het niet door.

Tegen die appel O+ Mijm snapt dat grapje nog niet zo goed, want als hij tegen mij zegt dat ie me op gaat eten bijt hij daadwerkelijk :') :X

Fokwet. Ze zijn al een hele tijd samen met de Duplo aan het spelen. Eigenlijk zouden we iets aan school gaan doen met S., maar deze rust ga ik uiteraard niet verstoren.

Venco, ik vind de laatste tijd de opmerkingen van Mijm ineens zo wijs. Dat vriend en ik elkaar echt aankijken van: zegt ie dit nou echt? Heerlijk ja!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192511053
Teennagels zijn ook hel hier. Ik wacht tot er een vanzelf scheurt dan wil hij het wel want ik mag hem er niet af trekken van hem. En dan doe ik heel snel de rest ook, soms met hulp van man die hem in de houdgreep houdt :X

Na een week zeuren (is het nu lekker weer mama? Ja? Dan mag ik in het zwembadje!) hebben we nu een klein zwembadje staan. Hij vindt het nog wel koud :+

Gisteren was ik de trapleuning aan het schilderen en hij speelde op zijn slaapkamer. Echt een heel verhaal, over knuffels die in de modder gingen rollen, dat mocht wel zei hij, maar dan moesten ze daarna in bad. Met zijn (droge) badje ging hij ze daarna in bad doen enzo. Inclusief hoge stemmetjes en het was zo leuk om aan te horen. Minder leuk was dat hij zijn hand ineens wit had en terwijl ik terpentine pakte snel met die natte witte hand onder zijn bed kroop.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:37:04 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192512617
Ik beloof nagels lakken erna of zeg dat het toch fijn is als ze er weer netjes bijloopt.
Gezien het een ultiem wijf is werkt dat hier wel prima :+

Die witte verfhand :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192513114
U. komt zelf naar ons toe: “mama, knip knip!” en duwt een handje in ons gezicht. O+
Eén van de weinige dingen die wel vanzelf gaan. 😂
Protège moi de mes désirs.
pi_192513162
Vingers gaan hier moeiteloos, maar tenen wil hij meestal niet :{ misschien omdat hij niet kan zien wat er gebeurt? Wij doen t meestal op de commode terwijl hij ligt, filmpje erbij O-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192526416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:24 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik koop haar om en beloof een snoepje of chippies na de tijd. :D
Ga ik volgende keer toch eens proberen denk ik :') Gelukkig ben ik er nu weer even vanaf :+
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Vingers gaan hier moeiteloos, maar tenen wil hij meestal niet :{ misschien omdat hij niet kan zien wat er gebeurt? Wij doen t meestal op de commode terwijl hij ligt, filmpje erbij O-)
Commode kan ik haar alleen nog moeilijker in de houdgreep houden, want zelfs met de hele trukendoos aan filmpjes (Bumba, Nijntje, Frozen) wordt ze nog woest :') :X

Het komt vast wel een keer goed, gelukkig groeien die teennagels minder snel dan de vingernagels.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192527329
Teennagels gaat hier ook lastiger, ze zegt dat het pijn doet? Het verzet valt hier meestal wel mee en doe het maar snel, snel.

Wat leuk om al die grote peuters weer eens te zien! Ik vind mijn peuter ook opeens zo groot. Ik verbaas me vaak om al die kleine details die ze onthoudt! Ik lig vaak ook dubbel om de verhalen die ze vertelt. Fantasie is idd volop aanwezig. O+ Zo speelt ze graag juffrouw kassa en doet ze net alsof er kriebelmonsters aankomen.
pi_192529125
Ik knip Z’s nagels voornamelijk in de houdgreep. :P
  donderdag 9 april 2020 @ 10:25:38 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192529453
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:41 schreef Nolita het volgende:
Teennagels gaat hier ook lastiger, ze zegt dat het pijn doet? Het verzet valt hier meestal wel mee en doe het maar snel, snel.

Wat leuk om al die grote peuters weer eens te zien! Ik vind mijn peuter ook opeens zo groot. Ik verbaas me vaak om al die kleine details die ze onthoudt! Ik lig vaak ook dubbel om de verhalen die ze vertelt. Fantasie is idd volop aanwezig. O+ Zo speelt ze graag juffrouw kassa en doet ze net alsof er kriebelmonsters aankomen.
Onprettig gevoel, maar ook gekieteld of jeuk of dingen die ze niet kon benoemen hebben hier heel vaak de naam 'pijn' gekregen merkte ik.
Nu ze verbaal wat verder is komt daar gelukkig meer nuance in, ik heb best een tijd gedacht 'wtf doet er dan pijn aan?' maar ze wist er gewoon nog geen andere woorden voor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192530259
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Onprettig gevoel, maar ook gekieteld of jeuk of dingen die ze niet kon benoemen hebben hier heel vaak de naam 'pijn' gekregen merkte ik.
Nu ze verbaal wat verder is komt daar gelukkig meer nuance in, ik heb best een tijd gedacht 'wtf doet er dan pijn aan?' maar ze wist er gewoon nog geen andere woorden voor
Douchen is hier ook altijd "auw" :P zelfde verhaal. Hij heeft gewoon nog geen woorden voor het gevoel. Hij kent nu auw, warm/koud en kriebel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192532953
Alles au voelt als lang geleden, haar uitspoelen onder de douche is momenteel 'irritant' en naderhand is -ie 'teleurgesteld'. Knurftje. :')

Teennagels knippen hier altijd met de dude op schoot, zodat -ie kan zien wat er gebeurt. Ik zal straks eens om meer tips vragen, mijn echtgenoot is hier al sinds de geboorte van zoon de designated nagelknipper :)

Over knippen gesproken, wat is eigenlijk jullie aanpak indien kappers nog een tijdje dicht blijven? Ik vertrouw mezelf echt niet met een schaar, dus lang haar voor Günther dan maar!

Groeten uit de tuin maar weer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 09-04-2020 13:49:01 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_192533429
Minilot, hier knip ik alleen de pony van C bij want dat is al Groot Drama ook om te doen, maar in haar ogen hangend haar lijkt me ook niet lekker, ik doe het meestal als ze aan het eten of drinken is in haar kinderstoel.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 9 april 2020 @ 14:22:37 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192533574
Mijn tactiek met het haar is zo lang mogelijk niks doen. Die rechte streep van mijn bijknippen was nogal lelijk toen hij een dreumes was, ik verwacht niet dat dat nu wel een succes wordt.

Dat onderhandelen van die peuters :o . ‘Ik autopuzzel gemaakt, jij dierenpuzzel?’ ‘Ik mag wel springen, laatste keer!’ Of dingen voorstellen tegen het plan in en er dan zó guitig bij kijken dat ik moet lachen en het dan snel gaan doen.

Het is dat ie zo lief is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 9 april 2020 @ 15:07:53 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192534405
Ik heb een kappersschaar, dat maakt een wereld van verschil qua recht kunnen knippen.
Heb mijn dochters haar geknipt paar weken terug en knip mezelf ook weleens.
Als ze een beetje stil kunnen zitten, why not

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 09-04-2020 15:47:26 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192535003
Lemijn, heel herkenbaar helaas _O- Kleine charmeurs zijn het O+

En acteurs, ik vroeg haar boos te kijken;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 9 april 2020 @ 15:48:38 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192535443
Wow, goeie blik C ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192535687
Actrice, rena O+

Hier ook lange haren, 2 kleine Beatles straks, ik heb daar eigenlijk geen moeite mee :)

Hier staat de speciekuip weer gevuld met water. Blotebillenuitzicht :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192537131
Onze peuter mocht sinds maandag niet meer naar de noodopvang want snotneus.. nu blijkt ie een keel/luchtweginfectie te hebben. We hebben net n kuurtje gehad van de huisarts.

Ennnn we gaan volgende week beginnen met klussen in ons nieuwe huis :') en als ie niet naar de opvang kan tegen die tijd zijn we echt de pineut.. dan moeten we behangen met hulp van peuter, dat wordt niks natuurlijk -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 9 april 2020 @ 17:00:02 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192537172
Aaaah mooie blik @rena O+

Speciekuip! Die kan ik ook weer eens pakken.

Nagels knippen deed oma altijd. In de eerste thuisweek heb ik meteen maar alles geknipt. Dat ging wonderbaarlijk goed. En dat iets kietelt benoemen hielp idd. Hij zei eerst pijn, maar toen hadden we het over dat het kietelt en dat daar niks mis mee is (zeg ik :D ).

Knippen en tondeuse met zijn haren: check. Het ziet er zowaar goed uit. Dat was allemaal in de eerste week. Ik moet zeggen dat hij de laatste dagen nogal in een hiephoipapaenmamazijnthuisdusiktestzeextrauit-bui is. De teugels moesten even strakker en meer regelmaat, anders had hij regelmatig hele boze buien omdat hij kleine dingetjes niet mocht. Het is nog steeds schipperen. We werken ons een ongeluk.

@Adrian4 hoe staat het met de natte broeken? Zo is het hier wel begonnen, met veel ongelukjes de eerste dag.

Ik ging terwijl mijn vriend aan het werk was vanmorgen een stuk fietsen met Max en kwam langs een schoenenwinkel die open was :o En zo hebben we gewoon sandaaltjes gekocht. Geen haar op mijn hoofd die denkt aan winkelen, maar dit was wel even een toevalstreffer en leuk :)
pi_192537759
Ik ben vanmiddag ook even snel met Mijm in de winkel geweest voor schoenen. Was al 2 keer eerder in de winkel geweest en had schoenen thuis gekregen, maar niets paste en toen was ik er wel even klaar mee.

Nu heeft meneer dezelfde Nikes als zijn broer (‘We willen dezelfde schoenen, mama!’) en komen hopelijk morgen passende sandaaltjes. Grote broer heeft juist de sandalen wel al en daar moeten de Nikes nog van geleverd worden :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192538214
Al die foto's. O+

@rena ik doe het als hij tv kijkt. Teennagels mag soms wel, soms niet. Als hij het een keer niet wil en het kan wachten dan doe ik het niet. Ik vertel wel ruim vooraf al dat ik zie dat zijn nagels te lang worden en we gaan knippen. Maar goed, Banaan is ook echt de moeilijkste niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel blij met het mooie weer. Vanochtend was Banaan echt in een slecht humeur, er was weinig aan te redden. Uiteindelijk bleek met water spelen de oplossing. Hij was doorweekt maar gelukkig. :D

Hij pakt heel graag lieveheersbeestjes tussen duim en wijsvinger, gelukkig kunnen die wel wat hebben.

Banaan en mijn man zitten trouwens naast elkaar aan de eettafel, Banaan wil dan altijd een handje op zijn rug. Zo snoezig (en onpraktisch). O+

Hij test nou ook letterlijk de grenzen uit. Hij mag soms met de buurkindjes net buiten de poort spelen en rondjes fietsen. Dan gaat hij ook veel verder weg dan hij mag. En het duurt even voordat hij weer terug is want hij neemt de benen.

Hij mocht in een klimrek omhoog klimmen met mijn man erachter. Banaan vond toen dat hij ook van de hoge glijbaan (zo eentje zonder zitting) mocht. Drie meter hoog een driftbui, hoera. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192541903
Hè PKM, dat is niet fijn!

Teetje is momenteel echt op zijn allerleukst, dat maakt het thuiszitten goed te doen. Morgen gaan we even naar de winkel, hij heeft echt zomerschoenen nodig, dus we gaan gelijk om 9.00 uur 's ochtends. Wat haar betreft knip ik alleen zijn pony bij. Mocht het in zijn nek echt lelijk worden dan knip ik dat misschien ook een beetje bij, maar ik durf het niet aan om met een tondeuse aan de slag te gaan.
pi_192543120
Haha ik moest lachen om de waslijnfoto!

C. O+ Verschonen met zulke pakjes gaat trouwens goed hier over het algemeen :) (als reactie op je vraag)

Mini ik denk dat minimaal de helft van zijn Magnum is gesmolten :P Goeie foto’s van Günther! O+

Ik moest lachen om Jacob Lemijn _O-

Wat vervelend PKM, kan me voorstellen dat het in deze tijd helemaal niet prettig is, en zeker niet nu voor jou ;( :*

Hier hebben we dankzij het mooie weer wel een prima week achter de rug, veel in de tuin met water en zand geklooid. En ik kan het beetje werk wat ik kan doen in zijn middagslaapje doen, dat scheelt een boel. Al baal ik steeds meer dat ik niet kan werken en er ook nog geen uitzicht op is (fysio). Vooral bij de chronisch zieken/ouderen merk je ze hard geraakt worden en hang ik verdrietig de telefoon op met het gevoel er juist graag naartoe te willen. Zeker als je er al jaren 2x per week komt bouw je een band met ze op (zegt wat over mijn doelgroep :P)

En ook sandalen gekocht bij de lokale schoenenwinkel. De vorige keer moest ik m uit het magazijn plukken :') dus ik ging nu alleen. (pas nieuwe zomerschoenen en z’n voeten opgemeten, de sandalen zijn van hetzelfde merk dus durfde het wel aan). Ik kreeg zonder te betalen 2 dozen in verschillende maten mee om thuis te passen _O_

Omdat ik van zomerse foto’s hou 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 09-04-2020 21:18:46 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:52:33 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192558947
Oh heerlijk, die foto's!

Wat geniet ik ook van simpele dingen, zoals een rondje met hem de buurt door lopen eind van de middag. Hij gaat inmiddels als een speer op zijn loopfiets, dus dat loopt lekker door.

Wat een robuuste ijslollie trouwens @LaBelleFleur27 :P

En over ijsjes gesproken, hier dan ook een zomerse foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mijn zus las vanavond een verhaaltje voor via Skype O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192569073
Heb poging tot rotzooifoto maar opgegeven: Günther speelt momenteel vrijwel alleen maar in de tuin en ruimt indien binnen zelfs onze troep op. Nou is het daarmee niet zo dat je bij ons niet kunt zien dat er een peuter woont. :) Net voor de binnenkijkfans een een rondje langs z'n stukjes van de woonkamer gemaakt.

Speelmat, vier lage boekenkastplanken met speelgoed dat gerouleerd wordt en erboven een plank met z'n prentenboeken:


Knutselbureautje en de voorjaar/zomer-batch speeldoeken:


Hoekje met diverse meuk, hoepels, schommeleland en een opstapje waarmee -ie in de vensterbank kan klimmen:


Schommelstoel met eveneens roulerende knuffels en uiterst links de meest recente stapel Donald Ducks (zeer geliefd momenteel):
Let me see you stripped down to the bone
pi_192569101
Peuters met ijs _O_

@Quoi Lief zeg, dat voorlezen! O+ Heeft -ie niet de neiging om heel erg alle toetsen van de laptop in te willen drukken? Dat hindert hier het videobellen een beetje :')

@LaBelleFleur27 Die laatste foto! Die fraaie blik O+ En wat een zee van ruimte daar :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_192570080
Nog even wat anders, wie is er nog meer van plan om morgen eieren te verstoppen te huis/tuin/balkon voor de peuter? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_192570347
Ja wij gaan eieren verstoppen! L heeft er al heel veel zin in. Gisteren zei ik dat het nog 2 nachtjes slapen was. Hij door het dolle heen, want dan zouden we op vakantie gaan! Ik heb hem met het boeken van de vakantie dat gezegd, als het bijna pasen is gaan we op vakantie. Ondertussen al tientallen keren gezegd dat we niet meer gaan omdat de mensen ziek zijn, maar blijkbaar valt het nog niet helemaal.

Ik heb paaseitjes, een chocolade haas en een plastic ei van de lidl waarin een poppetje en brandweerautootje zit die op de treinbaan passen. Kwam ik tegen bij de kassa en ik ben die vakantie aan het compenseren volgens mij :+ ach ja was maar 2 euro.

Overigens nog nooit zo'n productieve vakantie gehad. De trapleuning geschilderd, muren bijgewerkt met de structuurverf, schuur opgeruimd, fietsenhok gebeitst en man is 2 weken lang aan het timmeren geweest met vogelhuisjes en tafeltje/stoeltje. En ik heb een andere Tripp Trapp op de kop getikt die ik aan het opknappen ben, dan gaat die van ons weg.
pi_192570448
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:42 schreef minilot het volgende:
Nog even wat anders, wie is er nog meer van plan om morgen eieren te verstoppen te huis/tuin/balkon voor de peuter? *O*
Wij hebben vandaag al eieren gezocht in de tuin. U. vond het heel leuk! Gaan we morgen en overmorgen dus zeker weer doen.
Heb kleine eitjes van hout van de HEMA.

Weet je wat ook een hit is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_192572166
Wij gaan morgen paaseitjes zoeken en een grote paashaas van chocola.

En verder bak ik morgen broodjes en scones, en maandag american pancakes en afbakcroissantjes. Dus sowieso een lekker weekend :9

Mijm is echt gek. Hij klimt nu steeds zelf uit zijn bedje en toen ik hem net terug wou gaan leggen stond hij bij de deur met zijn onderbroek op zijn hoofd a la Tommie van Sesamstraat :')

Heel leuk dat hij ineens zo goed gaat praten.
Gisteren zei ik dat ik van hem hou en toen zei hij zelf: ‘Ik ben een braaf schatje.’ Schatje, mee eens, over dat braaf gaan we samen nog een keertje praten :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:05:51 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192572958
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:21 schreef minilot het volgende:
Peuters met ijs _O_

@:Quoi Lief zeg, dat voorlezen! O+ Heeft -ie niet de neiging om heel erg alle toetsen van de laptop in te willen drukken? Dat hindert hier het videobellen een beetje :')

@:LaBelleFleur27 Die laatste foto! Die fraaie blik O+ En wat een zee van ruimte daar :9
:D Kwestie van timing. Hij was te moe en teveel onder de indruk van zijn tante.

En opruimen bij jullie? Gaat het echt wel goed met Gunther? Laat 'm even langskomen hier :P
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:07:08 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192572979
En we gaan maandag eitjes verstoppen, for sure! Morgenochtend hebben we het te druk met ons sueperduperpaasontbijt :Y)
pi_192573314
Wij gaan ook eieren zoeken! Normaal met de hele familie in een (afgehuurd) parkje, dit jaar alleen met ons gezin. En daarna een dagvullende paasscavengerhunt tegen de gezinnen van mijn broer en zussen. Zit iedereen thuis maar doen we toch nog iets soort van met z’n allen. En de alleenstaande zus is jurylid. Eten hebben mijn ouders geregeld, dat wordt rond etenstijd bezorgd dus ik ben benieuwd wat het wordt :)

Ik heb voor de brunch broodjes in de vorm van een haas gekocht en kaas in de vorm van een lammetje. We moeten er toch iets van maken. En verder wordt het stiekem de gevonden chocolade eieren grotendeels opeten voor ons, want ik kon geen kleine holle eieren vinden.

Qua productiviteit valt het hier mee. Ik ben tegenwoordig vooral heel veel aan het knutselen met ze. Dankzij de dagritme kaarten die kleuter van school gekregen heeft staat dat nu veel op het programma, dus vandaag hebben we flink geverfd (inclusief verf in het haar bij Lala), gisteren hebben we broodjes gebakken, de dag ervoor paaseieren gekleurd etc. Wel leuk dat we hierdoor wat andere dingen doen dan normaal. Wij vermaken ons nog wel even.

Maar van de klusjes die Nazil gedaan krijgt kan ik alleen maar dromen. Ik denk dat ik straks als de scholen weer open zijn een paar dagen vrij neem voor alles wat nu blijft liggen.

Met het lekkere weer maken we overigens ook stappen in de zindelijkheid. Beide krijgen S middags een onderbroek aan tijdens het buitenspelen en dat gaat met Em erg goed. Met Lala is er nog wel wat ehm.. ruimte voor verbetering. Maar meisjes zijn hiervoor wel veel fijner dan jongens. Gewoon jurkjes aan en succes ermee! Geen geplas over de rand van het potje of piemels die niet goed zitten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:34:11 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192573425
Zeker @FlyingFish! Al ben ik soms zo blij dat ik 'm tegen een boom kan zetten bij acute plasnood (natuurlijk weer als we ergens lopen waar geen toilet voor handen is). Les 1 is dan wel (helaas door ervaring), nooit er met je bakkes boven hangen en hem tegen de wind in laten plassen. Imagine die hele boog in mijn gezicht :+
pi_192573497
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 21:34 schreef Quoi het volgende:
Zeker @:FlyingFish! Al ben ik soms zo blij dat ik 'm tegen een boom kan zetten bij acute plasnood (natuurlijk weer als we ergens lopen waar geen toilet voor handen is). Les 1 is dan wel (helaas door ervaring), nooit er met je bakkes boven hangen en hem tegen de wind in laten plassen. Imagine die hele boog in mijn gezicht :+
Haha, ik zie het zo voor me :D kleuter mag hier nog niet staand plassen. Dat is volgens mijn man “veel te moeilijk nog, zodra de plas komt beweegt de piemel opeens en dat kan hij voorlopig nog niet”. Ik heb geen idee, hij wel dus ik vind het prima, dat is zijn pakkie an. Ik weet wel dat hij nu nog steeds af en toe de vloer onderplast (al scheelde het een hoop toen we de opzetbril niet meer gebruikten). Minimaal 1 keer per week.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:44:04 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192573581
Maar als je dan ergens buiten bent? Wij hebben met onze net zindelijke man nog weleens momentjes dat hij ineens moet. En oefening baart kunst, merk ik :Y

Thuis doet 'ie het gelukkig gewoon zittend. Dan wel een kwestie van "PIEMEL OMLAAG MAX!" :+
pi_192574645
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 21:44 schreef Quoi het volgende:
Maar als je dan ergens buiten bent? Wij hebben met onze net zindelijke man nog weleens momentjes dat hij ineens moet. En oefening baart kunst, merk ik :Y

Thuis doet 'ie het gelukkig gewoon zittend. Dan wel een kwestie van "PIEMEL OMLAAG MAX!" :+
Hij moet altijd plassen als we weggaan dus meestal hebben we geen last van acute plaspauzes. Behalve dan in de Albert Heijn, maar volgens mij wil hij daar gewoon graag door het magazijn lopen en is dat niet omdat hij echt heel nodig moet :’)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192575173
“Mama, houd jij mijn piemel vast? Ik heb geen zin”
  zondag 12 april 2020 @ 07:43:45 #124
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192577083
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 23:25 schreef Adrian4 het volgende:
“Mama, houd jij mijn piemel vast? Ik heb geen zin”
😂😂
Protège moi de mes désirs.
  zondag 12 april 2020 @ 08:47:45 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192577342
Die hebben we hier gelukkig nog niet gehoord @Adrian4 :D :D

Fijne paasdagen!
pi_192577402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 23:25 schreef Adrian4 het volgende:
“Mama, houd jij mijn piemel vast? Ik heb geen zin”
:D :'( :D

Fijne Pasen iedereen! C heeft een lekker broodhaantje op en straks na het badje gaan we eitjes zoeken in de tuin :9
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192577443
Haha heerlijk Adrian. :D

Hier al een maand of 2 geen luier meer overdag en dat gaat redelijk. De meeste dagen nog wel een ongelukje, maar ik ga dus geen luier meer aan doen nu ze al zolang zonder doet. Poepen gaat inmiddels altijd goed gelukkig.
Bij plassen gaat ze vaak met de benen gekruist staan en roept ‘ik moet plassen’en verzet dan geen stap meer. We rennen nogal eens met haar richting toilet tegenwoordig. Buiten houd ik haar maar omhoog bij oksels en enkels met plassen. :')
Ze kan in de ochtend heel lang zonder plassen en einde vd middag moet ze heel vaak. Heeft ze net geplast gaat het een half uur later behoorlijk mis, dat snap ik nog niet.

Pasen, ze mag dadelijk eitjes zoeken. Dat vond ze vorig jaar al te gek!
pi_192577853
Ik vind jullie paasactiviteiten heel leuk klinken allemaal. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192578051
Adrian _O-

Quoi dat is zo’n ijshouder waar het ijs in lekt maar alsnog op de kleren van je peuter terecht komt :') Leuke foto van Max! O+

Toffe speelplekjes mini! ^O^

Wij hebben deze week al een paar keer eieren gezocht, dat vond ie leuk! Hij is nu bij zijn vader er komt vanavond terug :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192579124
Fijne Pasen! Ik liet l een gesproken bericht inspreken met die tekst, hij maakte er 'veilig Pasen allemaal!' van O+ en het klopt ook nog. Hij vond eieren schilderen helemaal geweldig en at niks van het ontbijt daardoor, maar dat is niet erg want hij had al brood op. Eieren zoeken was verwarrend, want er zat een chocolade haas bij en ik had niet gezegd dat we ook een haas zochten :+ vooral het speelgoed ei was een hit, hij zit nu al een tijdje poesjes te redden uit garages en duplo torens met de nieuwe brandweerauto. Goedkoop vermaak voor 2 euro :Y

Vanavond gaan we buiten gourmetten en ik maakte net alvast pasta salade. Ik had alle groente en kip al in de kom. L. vroeg of we dat gingen eten. Ik zeg dat is het enige wat we vanavond eten. Hij werd helemaal blij :+ oké prima jij eet vanavond paprika met kip, augurk en lenteui door elkaar.
  zondag 12 april 2020 @ 11:31:59 #131
221912 minilot
Nancy boy
pi_192579185
Gaat dat even tegenvallen, morgen geen chocolade-eieren in de tuin! *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_192580325
Fijne Pasen allemaal!

Ik heb vanmorgen wat eitjes verstopt. Mijn verwachting was dat hij alles gelijk zou opeten maar hij vond het zoeken heel erg leuk.
Hier was hij aan het zoeken. Wat hij vond was een wiebeloogje. Hij had die in de gieter gedaan, nou liggen ze dus in de tuin. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol @Adrian4 :D
Al die broekjes aan de waslijn gaf me weer frisse moed om Banaan weer zonder luier te doen. Helaas zonder succes, het maakt hem echt niet uit als hij in zijn broek plast. Op het potje is standaard "nee".

Hij kan soms tien minuten bezig zijn met "hee poesje, hee lieverd, kom je, hee mauwerd, ga je mee, kom je eten, hee gekkerd".
Is een speelgoedpoes trouwens en ook panda en eenhoorn hebben hun eigen variaties. Het klinkt zo zoet. O+

Aan tafel roept hij met volle mond "ik ben hastikke, hastikke klaar" en neemt nog een hap. Doet hij inclusief gebaar om het punt duidelijk te maken.

@LaBelleFleur27 dat klinkt goed. Het is je gegund. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192580805
Wat leuk al die peutertjes op zoek naar eitjes O+

PKM, ik vind het al dapper dat je pogingen onderneemt tot zindelijkheid! Hier is er totaal nog geen interesse voor, zo af en toe merkt ze het als ze gepoept heeft maar ook niet elke keer.

Fleur, wat leuk voor je! O+

Hier was het eitjes zoeken ook een succes, het zoeken vond ze bijna leuker dan het opeten O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192581304
@rena het lijkt ook weleens zinloos om te proberen. Maar net na het dutje ging er toch ineens een plasje in het potje. Hij keek zelf ook verbaasd wat er gebeurde. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192587580
Adrian :D

Wij hebben een gezellige eerste paasdag gehad! Eieren zoeken was een groot succes, het duurde een tijd voor Em haar eerste vond maar uiteindelijk had ze ze als eerste alle acht gevonden. En met de kleine chocolade haas is het hele ontbijt uitgebreid gespeeld. We zijn alleen laatste geworden in de familie-competitie. Maar wij hadden als enige dan ook drie kleine kinderen, de rest had minimaal twee grote (9+) kinderen erbij. En onze kinderen waren er om 15:30 klaar mee en doodmoe, terwijl het spel nog tot 17:00 uur duurde en toen de meeste punten te verdienen waren.

We hebben wel een talentje ontdekt. Eén van de opdrachten was een videoclip maken, dus de Guitar Hero gitaar en microfoon gingen naar beneden en vooral Lala ging los. Em kreeg een gitaar om maar vond die toch wat te groot, maar Lala weigerde de microfoon te delen. Werd bijna om gevochten. En nu zijn ze doodop. Ze liggen vanaf 19:30 in bed, maar Lala kwam vijf minuten geleden nog even melden dat ze haar hoofd gestoten had en dat ze eigenlijk toch nog wel een pleister nodig had op de schaafwond van vanmiddag. Em ligt gelukkig wel éindelijk te slapen. Ik voorzie een drama-dag morgen... Gelukkig hebben we verder geen plannen meer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 13 april 2020 @ 09:50:51 #136
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192592812
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paasontbijt van gisteren ( toen het wel mooi en zonnig was O+ ) de retrokuikentjes zijn een hit, ze zitten nu in elk autot'tje gepropt en maken de meest grote verkeersongevallen mee _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 13 april 2020 @ 10:18:34 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192593149
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 09:50 schreef littledrummergirl het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paasontbijt van gisteren ( toen het wel mooi en zonnig was O+ ) de retrokuikentjes zijn een hit, ze zitten nu in elk autot'tje gepropt en maken de meest grote verkeersongevallen mee _O-
_O_

Die kuikens _O_

Ik ben gisteren het paaskleed en de prikkers vergeten :')
Ook geen paaseitjes :')

Vanmiddag maar iig op het kleed lunchen :+
En vanavond het lam gods pikaan maken op de BBQ :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192596630
Hier 2 ochtenden enorm uitgebreid gebruncht met de jongens en daarvoor in bed tv liggen kijken. Heerlijk!

Ik snap denk ik de moeilijke buien van Mijm van afgelopen weken. Hij krijgt zijn laatste 4(!) kiezen nu door :o
Dat zal wel even pijn doen vermoed ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 april 2020 @ 21:19:55 #139
269689 crew  Viv
pi_192603613
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 10:18 schreef Molo het volgende:
Ik ben gisteren het paaskleed en de prikkers vergeten :')
Oh dat zou zo een actie van mij kunnen zijn. Speciale kerst/paas/sinterklaas-servetten kopen en pas na afloop die ongeopende verpakking weer tegenkomen: been there, done that. :')

Ik deed altijd al aan paastakken, maar nu met kind hebben we ook paasslingers, want bij ieder feestje horen slingers toch?
*O*
Paaseieren verstoppen/zoeken zijn we nog niet aan begonnen. Dit jaar niet in de gelegenheid geweest om daar eieren voor te shoppen. Ik had nog wel bedacht om zelf eieren van gekleurd karton te maken, maar dat vond ik toch te spannend (in de zin van: dan heeft ze misschien door dat ik het was). :D
  maandag 13 april 2020 @ 21:29:07 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192603787
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:19 schreef ViviRAWRS het volgende: Ik had nog wel bedacht om zelf eieren van gekleurd karton te maken, maar dat vond ik toch te spannend (in de zin van: dan heeft ze misschien door dat ik het was). :D
Huh :? Doen mensen dan alsof de paashaas echt langs komt? Sorry, echt nog nooit van gehoord in Nederland :@.
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2020 @ 21:34:13 #141
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192603876
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 21:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Huh :? Doen mensen dan alsof de paashaas echt langs komt? Sorry, echt nog nooit van gehoord in Nederland :@.
Ja, hoor. Die verstopte vroeger bij ons in de tuin ook eieren. ;)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 13 april 2020 @ 21:39:26 #142
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192603975
Sssst @Burdie er zijn hier nog believers.

Wij zijn gewoon vergeten de eieren te verstoppen gisteravond, voor vanmorgen :D

Wel ben ik gisteren als een een soort alternatieve paashaas de regio door gefietst om biertjes bij 3 vriendinnen aan de deur te hangen. Die hebben we tijdens een gezellige skype-sessie gezamelijk geproeft. Max mee en heerlijk lange fietstocht met picknick van gemaakt.
  maandag 13 april 2020 @ 21:42:25 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192604034
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 21:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja, hoor. Die verstopte vroeger bij ons in de tuin ook eieren. ;)
Oké, weer wat geleerd :D
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 april 2020 @ 22:54:29 #144
269689 crew  Viv
pi_192605414
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 21:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Huh :? Doen mensen dan alsof de paashaas echt langs komt? Sorry, echt nog nooit van gehoord in Nederland :@.
Ja, en dat leek me ook wel het leuke ervan. Maar ook spannend dus, ik ben nog steeds opgelucht dat ik afgelopen Sinterklaas dat sprookje in stand heb weten te houden. :D
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:31:12 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192615081
Gek wat deze dagen met Max' "ritme" doet. Ook al is de dag natuurlijk relatief rustig, toch sukkelt Max nu standaard rond 16-16:30 uur in slaap. Ideaal, want even rust en tijd voor werk, alleen ligt hij dan lang niet voor de gebruikelijke 20u in bed. Hij slaapt wel weer langer 's ochtends door. Afijn, grappig wel.

Ik geniet dus at this moment van r-u-s-t O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 april 2020 @ 19:52:16 #146
269689 crew  Viv
pi_192619295
Ik gooi kleuter hier ook een paar keer per week voor een middagdut in bed en wonder boven wonder slaapt hij dan vaak gewoon een paar uur en ‘s avonds ook normale tijd _O_

Vanmorgen met Mijm en S. apple crumbles gebakken zodat die vanavond mee konden naar opa die jarig is. We hebben ze net op FaceTime gezien toen vriend het ging brengen. Mijm is dan zó blij om ze te zien, ontroerend en ook sneu eigenlijk. Hij zong heel hard ‘Lang zal ze leven’. O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192626397
Goedemorgen! ^O^
1 stervende zwaan



LeSage O+
Ik vind zoiets ook sneu. Hij wil het zo graag snappen, maar snapt het eigenlijk helemaal niet.
pi_192654588
Adrian, toch mooi vastgelegd die stervende zwaan. Ik denk erg herkenbaar voor velen van ons :)

Simon is wat ziek, hij heeft koorts (38,6) en is niet zichzelf. Hij praat minder, eet bijna niks, drinkt wel ok, wil nog wel spelen, maar niet zoals normaal, klaagt over dat zijn arm het niet doet (onduidelijk wat hij daarmee bedoelt, hij gebruikt hem wel gewoon). Met die corona speelt dat toch een beetje in je achterhoofd, al is hij al tijden niet echt meer in contact geweest met andere mensen, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:20:35 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192674233
Hoe gaat het met Simon inmiddels @TolstoiFan? met de stervende zwaan @Adrian4 en driftbuien @LeSage?

Hier weer een werkweek overleefd. Blijft zwaar, maar begint zelfs te wennen. Thuiswerken vind ik heerlijk, het continu schakelen met peuter bijna onmogelijk. Maar goed.

Max gaat lekker. Dondert nog steeds 's middags in elkaar en is dan 's avonds niet in bed te krijgen. We gaan nu geregeld met zijn loopfiets 's avonds nog eventjes op pad. Het bos in of even langs een vriendje. Dan praten we wat aan de deur en fietsen ze wat op de stoep. Dat loopfietsje gaat als een tierelier de laatste tijd! Met een van zijn "vriendjes" sturen/brengen ze ook kaartjes naar elkaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:29:36 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192674366
"Hoe komt het dan dat de mensen ziek zijn, mama?" kreeg ik ineens naar mijn hoofd vlak voordat hij ging slapen. Hij snapt het allemaal best ok, maar wilde nu dan weten hoe het kwam. Zucht. En zo ging mijn verhaaltje voor het slapen gaan over een Chinees die een vleermuis opat :')
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:43:33 #152
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192674550
Ik kan niet wachten op die "waarom" vragen :D *klopt af*

Kapteintje vertelde voor het eerst een verhaal over wat er op de opvang was gebeurd. Normaal zegt ie elke dag dat ie met auto's heeft gespeeld en een boterham met appelstroop heeft gegeten _O- . Maar nu begon hij ineens " kapteintje samen spelen samen delen, met Bart. Kapteintje stok afbakken, bart huilen, debbie boos. Kapteintje niet samen spelen samen delen, debbie legde stok weg, kapteintje en bart huilen" O+ hij moest het gewoon even kwijt zo leek het :D O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 17 april 2020 @ 22:06:01 #153
269689 crew  Viv
pi_192674827
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:29 schreef Quoi het volgende:
"Hoe komt het dan dat de mensen ziek zijn, mama?"
Oh ja, het volgende level na Waarom. :Y)

Hier laatst: "Hoe hebben jullie mij gemaakt?"
En toen ik niet meteen concreet genoeg werd: "Hoe! :( "

O+
pi_192676000
Kapteintje O+

Die post is zo zoet, Quoi!

Ik kreeg laatst een vraag met een begeleidende blik vol medelijden van mijn kleuter: ‘Maar mama, hoe kun jij dan plassen zonder piemel? Komt dat gewoon zo uit je buik?’

Mijm is nu vooral ondeugend met een dikke vette O. Maar wel iets beter te genieten. Ik vind het heel fijn dat hij nu prima kan loopfietsen, samen met broer. Dat is wel een fijn uitje om de dag te breken.
Verder luistert hij heel goed als grote broer zegt dat ze een kilometer afstand moeten bewaren.
Dan fietsen ze ergens en stopt de persoon voor ons even, gaan ze beiden vol op de rem en roept S.: ‘Pas op, kilometer afstand!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192683367
Vanochtend was Banaan aan het zeuren dat hij naar de "klokkenwinkel/stofzuigwinkel" wou (tweedehands winkel).
Ik heb het er nog maar eens over gehad dat er veel dicht is door corona met wat voorbeelden. En dat Bing toen hij verkouden was ook niet naar buiten mocht. Die uitleg wou hij wel accepteren.
Hij: "Dan moet Bing naar de dokter"
Ik: "Met verkoudheid hoeft dat niet".
Hij: "Wel met corona".
Ik: :Y

@LeSage dat klinkt al veel beter.
Wandelen is hier ook een hit. Hij heeft zijn instabiele plastic vierwieler omgewisseld voor de loopfiets en maakt graag een rondje (of vijf) door de buurt.

Leuk dat Kapitein nou toch wat wou vertellen @littledrummergirl . Ik krijg altijd in geuren en kleuren te horen wat hij gedaan heeft, wat hij heeft gegeten, wie iets heeft gezegd en met wie hij heeft gespeeld. Hij zit wel op een heel kleine peuterspeelzaal, dat maakt het misschien ook wat beter te bevatten.
Hij vertelde afgelopen week wel wat nieuws, over rondkruipen met een ander jongetje. Dat was van een van zijn eerste weken daar en had hij nog niet eerder verteld.

@Quoi en @ViviRAWRS die waarom en hoe vragen zijn wel iets waar ik naar uitkijk. Klinkt geweldig bij jullie kindjes. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192683412
Simon gaat wat beter, al eet hij nog wel slecht.
Hij is net uit zijn bed gevallen ;( Hij wilde mij nog aanraken ofzo, dus ging helemaal over het ledikant heen hangen en hup daar ging ie. Flink huilen, maar het was ook snel weer over en toen wilde hij zijn bed wel weer in. Hij zei toen "dan ga ik er maar niet meer over hangen"

@Quoi, mooie foto's van Max op zijn loopfiets O+ En schattig die kaartjes voor elkaar.
Simon gaat ook steeds beter op de loopfiets. Soms gaat ie harder dan mijn hart aan kan :) Het stoppen bij de stoeprand zit er ook nog niet in }:|
Maar hij is er ook snel klaar mee en dan kunnen wij de hele weg terug dat fietsje tillen :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 april 2020 @ 14:40:36 #157
269689 crew  Viv
pi_192684140
@PKM Het is soms vaak ook wel vervelend hoor, vooral als het antwoord weer een nieuwe Waarom-vraag uitlokt.

Soms zeg ik dan: Dat is gewoon zo.
Zegt zij: Waarom is dat gewoon zo?

:')
pi_192686010
Haha, Vivi. Heel herkenbaar. Waarom is leuk, maar op een gegeven moment is het meer om het vragen dan dat er een antwoord moet komen en ben ik wel klaar met uitleggen.

Nog erger is de fase van kleuter, de ‘ja, maar’ fase. Die kun je namelijk eindeloos blijven gebruiken tegen je moeder :')

Mijm speelt zo lekker met de Duplo. Heeft ie de afgelopen weken helemaal ontdekt. Echt bouwen en de mama die in de keuken staat (ja, genderneutraliteit is hier nog niet aan de orde) en de kindjes in bed.
As we speak wordt er een hele haan in de pan bereid :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192688890
Simon zit nu in een fase dat ie bij alles, ja ECHT ALLES, vraagt wat het onderwerp, waar het over gaat, zou zeggen. Dus hij gooit zijn aap van de trap, ik zeg dat dat niet zo lief is voor aap en hij vraagt dan "wat zegt aap dat ik hem van de trap gooi?". Als ik dan zeg dat ik dat niet weet, dan antwoordt hij "nee, jij moet het nadoen".

Hij ziet een hond / poes lopen op straat en wil het aaien. Hij vraagt dan "wat zegt de hond dat ik hem aai?". Bij alles moeten wij dus in de huid kruipen van aap / hond / poes / opa / oma / auto / zand / enz. en een antwoord verzinnen.

En hij vraagt bij alles door: "waar komt dit boek vandaan?" Uit de bibliotheek "waar in de bibliotheek?" Bij de kinderboeken "welke kinderboeken?" Misschien wel naast Nijntje of een ander boek "Welk ander boek?" Enz. Enz. Enz. Echt vermoeiend soms :)

Zo leuk om de gesprekjes van jullie peuters te lezen O+
pi_192689021
Haha @TolstoiFan daar zou ik ook simpel van worden. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:13:17 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192690785
Gewoon leren Google te gebruiken, mag hij het zelf gaan opzoeken :+

Wij zitten nu vooral in de (ik denk korte :+ ) fase dat alle meisjes superleuk en superlief zijn en superlekker ruiken.
En alle jongens (dus papa ook) ruiken naar poep en stinken :') :') :') _O-

Leuk ook als ze dat zegt van moment van opstaan tot slapen. Als je met de buren staat te kletsen, als de bezorger langs komt of wat dan ook _O-

Door de thuiswerkstress en gedoe is ze wel ineens half niet meer zindelijk (na een jaar ongeveer nul ongelukjes). Heel sneu. Hopelijk gaat snel de ergste stress en drukte weg en de crèches weer open zou goed zijn voor haar, ze mist ze daar ook heel erg.
Vraagt 's ochtends of ze er weer heen mag, we hebben haar ook echt moeten uitleggen dat het niet kwam omdat zij iets fout gedaan had of stout was ofzo.
Arm schatje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192695697
Dat je peuter van de The Prodigy houdt en een verbastering loopt te zingen van "I've got the poison, I've got the remedie" _O- _O- _O-

Gister was ie nog volop Jinglebells aan het zingen en een Sinterklaasliedje :')
  zondag 19 april 2020 @ 10:21:28 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192695918
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 09:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat je peuter van de The Prodigy houdt en een verbastering loopt te zingen van "I've got the poison, I've got the remedie" _O- _O- _O-

Gister was ie nog volop Jinglebells aan het zingen en een Sinterklaasliedje :')
Oh dat herken ik wel ja, deze komt hier regelmatig voorbij gezongen door Miep O+


Ze zingt ook vaak het alfabetliedje.

Q en S en U en W, A en I en pellopellopee _O_

Het is zoooo schattig :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192708826
:W
Mars en ik melden ons hier, want we mogen hem sinds dit weekend een peuter noemen.

Gegevens:
Mars
Versche peuter
Lief jongetje met temperament
Kreeg een loopfiets waar hij direct raad mee wist
Praat niet
Maakt wel de hele dag geluid
Kan zich heel goed zelf vermaken
Ons cadeautje O+

Ik ga me hier inlezen!
pi_192710084
Malteser, gefeliciteerd met Mars en welkom hier met den versche peuter *O* *O* *O* *O* *O*
  maandag 20 april 2020 @ 11:39:12 #166
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712161
Marsje, hallo! O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 april 2020 @ 11:40:09 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192712187
Versche peuter! :W
  maandag 20 april 2020 @ 11:42:15 #168
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712221
Net weer een nieuw tasje opgepikt met knutselmaterialen, opdrachtjes en woordenlijstjes en dergelijke (thema: Koningsdag) bij de peuterspeelzaal. Er zat een apart verpakt bundeltje in dat uiterst geheim gehouden moest worden ten aanzien van de mama's, ik vermoed dat er een moederdagwerkstukje aan zit te komen! :+ Mits mijn lief er niet reusachtig in faalt dat in goeie banen te leiden natuurlijk. 8-)

Dit is nu al het derde pakket van de organisatie sinds ze gesloten zijn - de peuterjuffen zijn van het enthousiaste soort! *)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 april 2020 @ 14:25:51 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192715059
Mars! Welkom!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192715225
Gefeliciteerd Mars *O*

Wat leuk dat ze zo actief zijn bij jullie, minilot! Hier alleen een (heel leuk en lief dat wel) kaartje gehad dat ze de kindjes misten :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192715519
Dank voor het welkom!

Mini, wat ijverig en lief van de juffen. Nu nog afwachten dus of je lief het ook oppikt.
  maandag 20 april 2020 @ 14:53:17 #172
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192715548
Wij redden het even niet meer en hebben Max vanmiddag even naar de noodopvang gebracht. Daar waren ze blij hem te zien en speelt hij met zijn vriendjes. En wij kunnen even knallen. Mijn werk (in geneesmiddelenonderzoek) werd alleen maar drukker, nu iedereen wereldwijd als eerste wil publiceren, dat ik er niet meer uit kwam. Ik hoop ook dat ze morgen wat versoepeling van de kinderopvang gaan aankondigen, zodat we er (gevoelsmatig) ook terecht gebruik van maken.
pi_192715791
Gefeliciteerd Mars en Malteser!

Ik kreeg ook een mailtje vanuit het KDV met een filmpje die niet door moeders bekeken mocht worden. Ik heb de mail braaf zonder kijken doorgestuurd naar man. Ik verwacht niet dat ie het oppakt ;)

Ook wij redden het even niet, terwijl ze eigenlijk heel lief zijn vandaag. Maar zo aanhankelijk: ik heb een hele ochtend knuffels gehad, zelfs van Kevin die eigenlijk niet knuffelt. Dat is heel fijn, maar niet praktisch als je constant aan het bellen bent. Dus beetje met schuldgevoel zijn die van ons vanmiddag eventjes opgevangen door lieve vrienden die een wandeling gaan maken.
Geneesmiddelenproductie hier trouwens, onze gelijkenissen worden wel een beetje eng @Quoi ;)
pi_192723430
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:53 schreef Quoi het volgende:
Wij redden het even niet meer en hebben Max vanmiddag even naar de noodopvang gebracht. Daar waren ze blij hem te zien en speelt hij met zijn vriendjes. En wij kunnen even knallen. Mijn werk (in geneesmiddelenonderzoek) werd alleen maar drukker, nu iedereen wereldwijd als eerste wil publiceren, dat ik er niet meer uit kwam. Ik hoop ook dat ze morgen wat versoepeling van de kinderopvang gaan aankondigen, zodat we er (gevoelsmatig) ook terecht gebruik van maken.
Maar Quoi, dat is toch precies die situatie waarvoor de noodopvang is? Ik voelde mij de eerste keer ook heel schuldig, maar wij beide werken in een aangemerkt cruciale sector (ook al voel ik mijzelf ook op een totaal ander level dan zorgmedewerkers bijvoorbeeld) en ik kan echt geen andere opvang regelen. Wij beide kunnen onmogelijk thuis werken en alle flexibele uren zijn nu echt op. We moeten wel. Maar daar wordt ook totaal niet moeilijk over gedaan hier. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat toch? En als Max dan even naar de opvang moet, dan so it be. Echt niet schuldig om voelen!

En welkom Mars!
pi_192724026
Gefeliciteerd en welkom Malteser en Mars *O*

Wij hebben vanuit de opvang een aantal voorgelezen boekjes doorgestuurd gekregen, en verschillende werkbladen, maar ik vind het teveel gedoe om die uit te printen (dan moet ik via de website inloggen en downloaden etc.). Wel heel leuk dat ze hun werk zo serieus nemen mini! Zeker bij peuters is dat naar huis verplaatsen best lastig denk ik. Moederdag doen ze bij ons op school sowieso niet aan (wij hebben in september al 'ik heb je lief'-dag gehad), dus daar missen we niks aan.

Ze gaan wel verbouwen op school! Momenteel staat er een lelijk noodlokaal op het schoolplein waar een klas heen verhuist, kleuter verhuist dan met zijn klas naar hun oude lokaal en in kleuters oude lokaal wordt een tweede opvanggroep gemaakt. Hierdoor gaan we ook van één verticale groep naar twee horizontale groepen. Voor mijn peuters dus vooral erg fijn, want zij zullen dan veel meer mogelijkheden krijgen qua activiteiten verwacht ik. Ik twijfel nog een beetje om ze allebei los een extra ochtend op te geven per 1 september, wellicht dat daar nu ook weer wat ruimte is. Ik ben wel benieuwd wat de verdeling qua leidsters gaat worden. Qua informatievoorziening kunnen ze nog wat dingen verbeteren, maar ik kan me ook wel voorstellen dat de prioriteit momenteel elders ligt. De hele school zelf gaat in 2022/2023 plat, dus dat is mooi op tijd voor mijn meiden (alle scholen in de wijk gaan plat/verbouwen de komende vijf jaar, dus we zouden er hoe dan ook mee te maken gaan krijgen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:46:57 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192743712
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:45 schreef Nazil het volgende:

[..]

Maar Quoi, dat is toch precies die situatie waarvoor de noodopvang is? Ik voelde mij de eerste keer ook heel schuldig, maar wij beide werken in een aangemerkt cruciale sector (ook al voel ik mijzelf ook op een totaal ander level dan zorgmedewerkers bijvoorbeeld) en ik kan echt geen andere opvang regelen. Wij beide kunnen onmogelijk thuis werken en alle flexibele uren zijn nu echt op. We moeten wel. Maar daar wordt ook totaal niet moeilijk over gedaan hier. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat toch? En als Max dan even naar de opvang moet, dan so it be. Echt niet schuldig om voelen!

En welkom Mars!
Je hebt gelijk. Ik heb mezelf alleen bewust niet als "vitaal" aangemerkt in de eerste periode, want thuiswerken en de verwachting dat het wel ging lukken. Maar goed, we besloten dit gisteren met in ons achterhoofd de verwachting dat de kinderopvang toch wel open zou gaan binnen 2-3 weken, en dat klopt gelukkig met de persconferentie van vandaag :)

Van die persconferentie pikte Max trouwens genoeg info op. Voor het slapen gaan hebben we er telkens een babbeltje over. Belangrijke vraag vandaag was: "Over hoeveel uren gaat Spanje weer open?" En hij vindt de doventolk erg interessant (en denkt dat zij niks kan horen) :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 22 april 2020 @ 13:30:42 #177
269689 crew  Viv
pi_192750341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:46 schreef Quoi het volgende:
En hij vindt de doventolk erg interessant
ZZ ook! Ze kijkt er ook echt aandachtig naar. Toen de doventolk een keer "wielrennen" uitbeeldde, riep ze meteen "hamstereen!!", wat ze had onthouden van een eerdere keer. (Lijkt inderdaad een beetje op elkaar.) O+

Heb haar overigens net uit moeten leggen dat behalve insecten en zo ook mensen dood kunnen gaan (dat kwartje was bij haar nog niet gevallen), en wat een uitvaart inhoudt, en wat er met de kist gebeurt, en wat je allemaal niet meer kan als je dood bent. Dit vanwege de uitvaart van mijn tante vanmiddag (overleden door COVID-19), die we vanwege de maatregelen alleen via een livestream mogen bijwonen. Vervolgens viel ook meteen het kwartje dat zij zelf ook dood kan gaan. :X
pi_192750532
Sterkte Vivi! Echt naar om er nu niet bij te mogen zijn, mijn oom is 3 weken terug overleden aan ALS en daar mocht ook bijna niemand bij zijn, zelfs mijn moeder was niet uitgenodigd ;( Lastig om dat inderdaad aan een peuter uit te moeten leggen..

Mijn peuter heeft ineens enorme luieruitslag, vannacht ging het verschonen wel maar vanmorgen moesten we haar echt in de houdgreep leggen om te verschonen, (was extra blij dat manlief thuis was :o ), ze huilde zo hard en ze kan nu ook zeggen “niet doen mama, doet zeer ;( “ ondanks dat ik uitleg waarom ik het doe en dat ik snel zal zijn. Ze stinkt ook best uit haar mondje, ik dacht dat al haar kiezen door waren, maar dat kan ook wijzen op een kies of niet? Normaal stinkt ze nooit uit haar mond.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192750536
Z. vindt de doventolk ook interessant. Gaat ze ook na staan doen. :P
pi_192751461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:48 schreef rena het volgende:
Sterkte Vivi! Echt naar om er nu niet bij te mogen zijn, mijn oom is 3 weken terug overleden aan ALS en daar mocht ook bijna niemand bij zijn, zelfs mijn moeder was niet uitgenodigd ;( Lastig om dat inderdaad aan een peuter uit te moeten leggen..

Mijn peuter heeft ineens enorme luieruitslag, vannacht ging het verschonen wel maar vanmorgen moesten we haar echt in de houdgreep leggen om te verschonen, (was extra blij dat manlief thuis was :o ), ze huilde zo hard en ze kan nu ook zeggen “niet doen mama, doet zeer ;( “ ondanks dat ik uitleg waarom ik het doe en dat ik snel zal zijn. Ze stinkt ook best uit haar mondje, ik dacht dat al haar kiezen door waren, maar dat kan ook wijzen op een kies of niet? Normaal stinkt ze nooit uit haar mond.
stinken kan ook verkoudheid zijn..
pi_192751720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

stinken kan ook verkoudheid zijn..
Misschien een beginnende dan, want ze vertoont verder geen tekenen van verkoudheid. We wachten het maar af :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192756519
Rena, wat sneu van die uitslag en dat ze er zelf zo’n last van heeft. Hoe is het nu?

Mijn peuter is een boefje. We aten vanmiddag druiven, het bakje stond bij hem. Ik vroeg hem of ik er ook eentje mocht. Hij pakt er eentje uit het bakje, reikt zijn arm richting mij en net als ik de druif wil pakken, stopt ‘ie ‘m gauw in zijn eigen mond. Inclusief hard lachen. Peutertijdperk is on!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 22 april 2020 @ 20:39:20 #183
269689 crew  Viv
pi_192756649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:48 schreef rena het volgende:
Sterkte Vivi! Echt naar om er nu niet bij te mogen zijn, mijn oom is 3 weken terug overleden aan ALS en daar mocht ook bijna niemand bij zijn, zelfs mijn moeder was niet uitgenodigd ;( Lastig om dat inderdaad aan een peuter uit te moeten leggen..
Wat een nare ziekte is dat ook. :* Hadden ze toen ook een livestream? Ik vond het fijn dat ik het toch mee kon krijgen zo. Was ook beter geregeld dan ik had verwacht: niet zo'n vaste camera achterin de zaal, maar van dichtbij en met een cameraman/vrouw erachter die inzoomde op de sprekers en bloemen en zo. ZZ's opa & oma (mijn ouders) zijn ook even in beeld geweest. ;) Ze deed het best goed trouwens, met dit soort dingen snapt ze wel dat ze er niet doorheen moet kwebbelen.
pi_192756993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:10 schreef rena het volgende:

[..]

Misschien een beginnende dan, want ze vertoont verder geen tekenen van verkoudheid. We wachten het maar af :)
Hier is het ook vaak een teken van aankomende verkoudheid/keelontsteking :Y

Dunne stinkpoep :X is hier wel nog steeds n tandjesding
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192758934
Vivi en Rena, gecondoleerd. Nare tijd om iemand te verliezen ivm de beperkte afscheidsmogelijkheden.

Vivi, was je tante een hoogrisico patiënt of heeft ze gewoon vreselijk veel pech gehad?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 april 2020 @ 00:03:20 #186
269689 crew  Viv
pi_192760382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:34 schreef Malteser het volgende:
Vivi en Rena, gecondoleerd. Nare tijd om iemand te verliezen ivm de beperkte afscheidsmogelijkheden.

Vivi, was je tante een hoogrisico patiënt of heeft ze gewoon vreselijk veel pech gehad?
Dank je wel. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192765110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:29 schreef Malteser het volgende:
Rena, wat sneu van die uitslag en dat ze er zelf zo’n last van heeft. Hoe is het nu?

Mijn peuter is een boefje. We aten vanmiddag druiven, het bakje stond bij hem. Ik vroeg hem of ik er ook eentje mocht. Hij pakt er eentje uit het bakje, reikt zijn arm richting mij en net als ik de druif wil pakken, stopt ‘ie ‘m gauw in zijn eigen mond. Inclusief hard lachen. Peutertijdperk is on!
Het gaat beter met de billen, we zijn er nog niet maar het oogt al een stuk rustiger. Heb er flink Bepanthen tegen aangegooid, werkt als een trein gelukkig.

Mars heeft het peuterschap al goed door zo te lezen :D

quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat een nare ziekte is dat ook. :* Hadden ze toen ook een livestream? Ik vond het fijn dat ik het toch mee kon krijgen zo. Was ook beter geregeld dan ik had verwacht: niet zo'n vaste camera achterin de zaal, maar van dichtbij en met een cameraman/vrouw erachter die inzoomde op de sprekers en bloemen en zo. ZZ's opa & oma (mijn ouders) zijn ook even in beeld geweest. ;) Ze deed het best goed trouwens, met dit soort dingen snapt ze wel dat ze er niet doorheen moet kwebbelen.
In overleg mocht ze toen vanaf een afstand toch toekijken op de begraafplaats, maar verder nergens bij zijn qua dienst. Heb niks gehoord over een livestream maar die kant van onze familie is vrij gereformeerd dus misschien wilden ze dat wel niet, anders had ik ook wel meegekeken (ik heb verder ook geen kaart of informatie gehad over zijn overlijden of iets) :{ Fijn dat jij er zo toch een beetje bij kon zijn, sterkte :*

[ Bericht 1% gewijzigd door rena op 23-04-2020 12:17:04 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192766565
Vivi:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rena, fijn dat het wat beter gaat. Bepanthen is wel fijn spul.

Ik had vanochtend een telefonisch consult met het CB, de tweejaarsafspraak.
Alles helemaal prima, behalve de spraak. Ik sprak mijn zorg uit over zijn achterstand, de verpleegkundige begreep het en ging overleggen met de arts. Zojuist met elkaar besloten het nog drie maanden de tijd te geven en dan te evalueren hoe het ervoor staat en anders een logopediste inschakelen.
Voelt als een goed plan!
Verder hadden we hem zelf thuis gewogen en gemeten, zodat we dat door konden geven. Vond ze wel fijn dat we dat gedaan hadden.
89 centimeter en 12,2 kilo. Mijn kleine bollo is eigenlijk geen bollo meer. Je ziet het ook aan hem, hij wordt echt slanker.

Ik hoop zo dat de spraak goed gaat komen. We lezen veel voor, zingen veel liedjes, zijn zelf heel talig. Twix sprak op deze leeftijd al zinnetjes, Mars slechts enkele woordjes. Ik weet gewoon niet goed wat we nog meer kunnen doen.
  donderdag 23 april 2020 @ 13:45:43 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_192766716
Malteser, hij is pas een paar dagen 2 he. Hele zinnen op deze leeftijd is véél uitzonderlijker. Of houden op jouw werk alle tweejarigen volledige dialogen? ;)
disclaimer
pi_192766828
Malteser, ik hoor hier pas over 2 weken, maar ik zou me echt niet druk maken nog. Mijn bijna 2-jarige spreekt echt nog heel weinig (behalve auto, dat is echt z'n lievelingswoord, naast papa). En nog geen zinnetjes, behalve als hij toevallig 2 woorden achter elkaar zegt. Ik maak me er nog niet druk over, al zou ik het wel fijn vinden als hij snel goed gaat praten, dat zou een heleboel frustratie aan zijn kant schelen...
pi_192766836
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:45 schreef SQ het volgende:
Malteser, hij is pas een paar dagen 2 he. Hele zinnen op deze leeftijd is véél uitzonderlijker. Of houden op jouw werk alle tweejarigen volledige dialogen? ;)
Nee, zeker niet! Maar het valt echt op, geloof me.
Hij huilt regelmatig, omdat hij zich niet begrepen voelt, pure frustratie.
Wie weet maakt hij dadelijk ineens een sprong (laten we het hopen!). Maar het is toch niet verkeerd om het in de gaten te houden?
  donderdag 23 april 2020 @ 13:54:30 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_192766865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, zeker niet! Maar het valt echt op, geloof me.
Hij huilt regelmatig, omdat hij zich niet begrepen voelt, pure frustratie.
Wie weet maakt hij dadelijk ineens een sprong (laten we het hopen!). Maar het is toch niet verkeerd om het in de gaten te houden?
Nee absoluut niet hoor.

Het is waarschijnlijk meer dat het mijzelf altijd een beetje veel onzeker maakt als ik zoiets lees. Als dit bij een kind van net 2 al reden is voor zorg, extra aandacht en logopedie, dan voelt het een beetje alsof mijn driejarige een geestelijke handicap moet hebben :@
disclaimer
pi_192767002
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee absoluut niet hoor.

Het is waarschijnlijk meer dat het mijzelf altijd een beetje veel onzeker maakt als ik zoiets lees. Als dit bij een kind van net 2 al reden is voor zorg, extra aandacht en logopedie, dan voelt het een beetje alsof mijn driejarige een geestelijke handicap moet hebben :@
Ik snap wat je bedoelt. Je gaat het vergelijken met je eigen kinderen.
Ik heb dat ook wel. Maar ik zie gelukkig ook veel andere kinderen wat soms wel helpt relativeren.
Edit: en Noud heeft geen geestelijke handicap.


Overigens was de letterlijke vraag van het CB:
Spreekt hij met twee-woords-zinnen?
Uhm nee, niet eens met één woord :X .

Wat zegt hij wel:
Papa, mama, ja, nee, open, dicht, op, klaar, uit, eten, iets wat lijkt op helpen.
En dan termen als wow, wahwah (als hij een hond ziet) hoppa en mmmmm (bij iets wat lekker is).
Oh en tietse, dat is fietsen.

En dat is echt alles.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:10:01 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_192767065
Ja, maar dat is echt niet veel minder dan Noud een jaar geleden had. Maar goed, misschien is die dus wel gehandicapt en weet ik er niks van :P het cb maakte zich ook geen zorgen bij de 2,5 jaars afspraak.

De zinnen die Noud nu maakt zijn ongeveer zo:
"Ikke die hebbe"
"Ikke anders" --> deze is zo klote. Wélk anders kan hij niet uitleggen :')
"Kun je helpen"
"Hallo papa"
"Ikke drinken"
"Ikke masbak pelen"

Uiteraard moet je zeker hulp zoeken apps je je zorgen maakt, absoluut, maar ik denk zomaar dat het uiteindelijk echt wel goed komt :*
disclaimer
pi_192767092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Malteser, ik hoor hier pas over 2 weken, maar ik zou me echt niet druk maken nog. Mijn bijna 2-jarige spreekt echt nog heel weinig (behalve auto, dat is echt z'n lievelingswoord, naast papa). En nog geen zinnetjes, behalve als hij toevallig 2 woorden achter elkaar zegt. Ik maak me er nog niet druk over, al zou ik het wel fijn vinden als hij snel goed gaat praten, dat zou een heleboel frustratie aan zijn kant schelen...
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.
L heeft een paar weken geleden een sprong gemaakt waardoor hij ineens veel meer woorden probeert na te zeggen maar daarbij is het nog veel raden wat hij precies bedoeld. Zinnen zijn er echt nog niet.

Soms ook frustratie wanneer ik hem niet begrijp, vooral als hij moe is want dan lukt het hem niet om het met handen en voeten duidelijk te maken.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:13:07 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192767106
Zegt Noud nog zo weinig SQ? Jammer want dat maakt het leven met een peuter wel wat makkelijker. Zie je vooruitgang, al is het maar langzaam? Dat is altijd mijn criterium geweest om me geen zorgen te maken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 23 april 2020 @ 14:13:22 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_192767112
Een goede vriendin van me heeft een zoon die met 2,5 zijn eerste woordjes zei en die is nu bijna 5 en lult als Brugman. Fascinerend. Joch heeft gewoon eerst al zijn energie gestoken in duplotorens bouwen :P
disclaimer
  donderdag 23 april 2020 @ 14:15:06 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_192767128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:13 schreef Lemijn het volgende:
Zegt Noud nog zo weinig SQ? Jammer want dat maakt het leven met een peuter wel wat makkelijker. Zie je vooruitgang, al is het maar langzaam? Dat is altijd mijn criterium geweest om me geen zorgen te maken.
Hij heeft inmiddels wel veel woorden hoor. Hij maakt alleen geen zinnen. En hij praat de hele dag door, maar voornamelijk koeterwaals.

Ik maak me ook geen zorgen, ik ga me altijd pas zorgen maken als ik dit soort dingen lees (daarom post ik hier zo weinig mee :@).

Maar goed, het ging over Mars en niet over Noud, dus ik ga niet verder kapen , mijn excuses.
disclaimer
pi_192767132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:12 schreef Elleska het volgende:

[..]

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.
L heeft een paar weken geleden een sprong gemaakt waardoor hij ineens veel meer woorden probeert na te zeggen maar daarbij is het nog veel raden wat hij precies bedoeld. Zinnen zijn er echt nog niet.

Soms ook frustratie wanneer ik hem niet begrijp, vooral als hij moe is want dan lukt het hem niet om het met handen en voeten duidelijk te maken.
Als ik goed nadenk dan zegt T auto, papa, mama, bal, maan, bubbel (al klinkt dat net als papa), hallo, bonjour ( O+ ), tschüss en doei. Hij heeft een geluid voor kiepauto, en voor koe, hond en poes. Maar dat zijn geen woorden.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:22:05 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192767210
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:13 schreef SQ het volgende:
Een goede vriendin van me heeft een zoon die met 2,5 zijn eerste woordjes zei en die is nu bijna 5 en lult als Brugman. Fascinerend. Joch heeft gewoon eerst al zijn energie gestoken in duplotorens bouwen :P
Guppy heeft anderhalf jaar niks gezegd. Daarna begon hij met praten en hield daar nooit meer mee op ;(. Careful what you wish for! :').
KuikenGuppy
pi_192767215
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:13 schreef SQ het volgende:
Een goede vriendin van me heeft een zoon die met 2,5 zijn eerste woordjes zei en die is nu bijna 5 en lult als Brugman. Fascinerend. Joch heeft gewoon eerst al zijn energie gestoken in duplotorens bouwen :P
A. is inmiddels 7 en ging precies zo. Dat duurde lang voordat het echte woorden waren. De rest was jibberish. :P Ineens ging het komen. Nooit echt zorgen om gehad hoor.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:23:57 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192767229
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:10 schreef SQ het volgende:

"Ikke masbak pelen"

Ik zit mijn hoofd te breken op wat dit is :D

Mijn dochter is sinds vandaag naar de noodopvang, we liepen alledrie echt compleet vast hier en ze had er zo onwijs veel last van.
Mijn werk is inmiddels cruciaal geworden qua beroep en megadruk (door de coronacrisis, niet bepaald gebrek aan werk in mijn werkveld daardoor).
Ze vond het vanmorgen erg spannend maar eenmaal daar bloeide ze direct weer heerlijk op. Fijn O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192767272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als ik goed nadenk dan zegt T auto, papa, mama, bal, maan, bubbel (al klinkt dat net als papa), hallo, bonjour ( O+ ), tschüss en doei. Hij heeft een geluid voor kiepauto, en voor koe, hond en poes. Maar dat zijn geen woorden.
Hier ook geluiden en woorden die geen echte woorden zijn. Helpen is bijvoorbeeld "P P" met zijn versie van het gebaar voor helpen. Kus klinkt meer als "Mmmite". wij verstaan hem er prima mee maar het zal niet tellen als woord.

Tot een paar weken geleden was het lijstje ook ongeveer zo lang als bij T, nu dus wat meer maar ik hou het niet precies bij.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:48:27 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192767524
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:15 schreef SQ het volgende:
Ik maak me ook geen zorgen
Mooi.
quote:
Maar goed, het ging over Mars en niet over Noud, dus ik ga niet verder kapen , mijn excuses.
Dat is volgens mij niet hoe deze topics werken :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192767558
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Hij heeft inmiddels wel veel woorden hoor. Hij maakt alleen geen zinnen. En hij praat de hele dag door, maar voornamelijk koeterwaals.

Ik maak me ook geen zorgen, ik ga me altijd pas zorgen maken als ik dit soort dingen lees (daarom post ik hier zo weinig mee :@).

Maar goed, het ging over Mars en niet over Noud, dus ik ga niet verder kapen , mijn excuses.
Maar Noud is ook een peuter en daar gaat dit topic over toch ;).
Dat koeterwaals hebben we hier dus ook. De oren van je kop, van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds vroeg. Maar onverstaanbaar.
En dan soms ook in het koeterwaals vol verdriet de zin herhalen in de hoop dat we hem toch snappen. Inclusief armgebaren. Zoooo sneu.

Maar ik hoop dus op een sprongetje ergens de komende maanden.
pi_192767927
Noh, dat is wel heel sneu Malteser. Peuter zijn kan al zo frustrerend zijn omdat je dingen gewoon niet zo goed begrijpt en wel graag alles wil begrijpen.
pi_192768068
Aangezien ik niet meer weer wie in OUD de tipgever maanden geleden was hoop ik dat hij of zij meeleest, want een driedubbele dankjewel voor de suggestie voor dit boek, waar Günther inmiddels volkomen geobsedeerd door is O+



Kost erdoor wel enige moeite om niet héél hard te lachen als een prille peuter die de 'R' nog niet uitgesproken krijgt een enthousiaste poging doet om Hertshoornkoraal te zeggen :') Verdere absolute wazige favorieten zijn de zeepoliep Porpita porpita en als nummer één het gilamonster. Als in: Günther gaat momenteel 's morgens vroeg op ons hoofd zitten met de mededeling 'ghruuuwggh, ik ben een gilamonster'. Prettige afwisseling met de kinderboerderijse dieren, want hoe snoezig het ook was, na een maand lang 'ik ben een wollig schaapje, baaa' is enige variatie voor de toehoorder wel fijn :+

Bonustuinplaatjes (het ligt overhoop ter borderverruiming), dude probeert naar de puppy van de buren te klimmen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moddersoep tussen de boomwortels :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf 11 mei dus weer twee ochtenden in de week stil in huis. Snif. Tof voor Günther hoor, maar meh voor mij :')
Wel ontzettend fijn natuurlijk voor wiens (thuis)werksituatie er straks eindelijk weer beter op wordt! :*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 23 april 2020 @ 15:35:06 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192768141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:30 schreef minilot het volgende:
Aangezien ik niet meer weer wie in OUD de tipgever maanden geleden was hoop ik dat hij of zij meeleest, want een driedubbele dankjewel voor de suggestie voor dit boek, waar Günther inmiddels volkomen geobsedeerd door is O+

[ afbeelding ]

Kost erdoor wel enige moeite om niet héél hard te lachen als een prille peuter die de 'R' nog niet uitgesproken krijgt een enthousiaste poging doet om Hertshoornkoraal te zeggen :') Verdere absolute wazige favorieten zijn de zeepoliep Porpita porpita en als nummer één het gilamonster. Als in: Günther gaat momenteel 's morgens vroeg op ons hoofd zitten met de mededeling 'ghruuuwggh, ik ben een gilamonster'. Prettige afwisseling met de kinderboerderijse dieren, want hoe snoezig het ook was, na een maand lang 'ik ben een wollig schaapje, baaa' is enige variatie voor de toehoorder wel fijn :+

Bonustuinplaatjes (het ligt overhoop ter borderverruiming), dude probeert naar de puppy van de buren te klimmen:

Moddersoep tussen de boomwortels :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf 11 mei dus weer twee ochtenden in de week stil in huis. Snif. Tof voor Günther hoor, maar meh voor mij :')
Wel ontzettend fijn natuurlijk voor wiens (thuis)werksituatie er straks eindelijk weer beter op wordt! :*
Al die boeken uit die reeks zijn fantastisch _O_
Al zo vaak als cadeau gegeven :D

En moest aan prins Bernhard denken, met die hertshoorn koraal :+

En rotzooien met water, zand en aarde, heer-lijk toch _O_

Wij keken trouwens laatst samen dit op tv. Mijn favoriete serie vroeger _O_ O+

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192768238
Praten lijkt hier wel heel erg samen te hangen met leesvoer: uitbreiding van de vocabulaire komt momenteel nauwelijks bij ons vandaan en allerlei basiswoorden ontbreken helemaal, maar bijvoorbeeld iets laten vallen of ergens van schrikken levert dankzij de Donald Duck een 'Grote grutjes!' op. 8)7 Of liever gezegd: glote glutjes. :') Ons napraten: nauwelijks. Voorlezen: instant papegaaien. Maf!
Let me see you stripped down to the bone
pi_192768264
Och Vivi, gecondoleerd. Verdrietig zeg :*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 23 april 2020 @ 15:46:24 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192768314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:40 schreef minilot het volgende:
Praten lijkt hier wel heel erg samen te hangen met leesvoer: uitbreiding van de vocabulaire komt momenteel nauwelijks bij ons vandaan en allerlei basiswoorden ontbreken helemaal, maar bijvoorbeeld iets laten vallen of ergens van schrikken levert dankzij de Donald Duck een 'Grote grutjes!' op. 8)7 Of liever gezegd: glote glutjes. :') Ons napraten: nauwelijks. Voorlezen: instant papegaaien. Maf!
Ze hóren alles iig :+

Ik hoor hier vaak dagen of weken later ineens woorden terug die ergens gevallen zijn. Sponsjes zijn het :D

En ziek/kwetsbaar zijn en overlijden dezer tijd, meh, zo verdrietig allemaal

Hier via via de eerste digitale uitvaart gehad. Hopelijk snel versoepeling mogelijk op zulke vlakken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192768976
Malteser, for the stats: S. kreeg met zijn 2 jaar afspraak te horen dat zijn articulatie achter bleef op zijn woordenschat. We hebben het toen aangekeken, omdat hij toch al heel onzeker is als iets niet goed gaat en ik hem nog geen logopedie wilde geven. Nu horen we echt amper achterstand en haalt hij het prima in.
Als je wil is logopedie natuurlijk helemaal niet erg, maar mijn ervaring is wel dat veel ‘achterstanden’ gewoon ingehaald worden op een ander tempo. Niets zo uniek als de ontwikkeling van een kind.

Wij hebben een bikkel thuis. Speciekuip met water uit de tuinslang en meneer staat er gewoon in :D echt zijn allerlievelingst, aanklooien met water. En dan helemaal hard lachen als de tuinslang ‘per ongeluk uit zichzelf’ ineens mijn kant op sproeit. Staat er zo’n ondeugende peuter net naast O-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 23 april 2020 @ 16:58:29 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_192769318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:48 schreef Lemijn het volgende:

Dat is volgens mij niet hoe deze topics werken :s) .
Ha, nee, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik, de aandacht naar jezelf trekken terwijl iemand anders met een vraag kwam. Vind dat bij anderen ook nooit zo tof :P

quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Maar Noud is ook een peuter en daar gaat dit topic over toch ;).
Dat koeterwaals hebben we hier dus ook. De oren van je kop, van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds vroeg. Maar onverstaanbaar.
En dan soms ook in het koeterwaals vol verdriet de zin herhalen in de hoop dat we hem toch snappen. Inclusief armgebaren. Zoooo sneu.

Maar ik hoop dus op een sprongetje ergens de komende maanden.
Ja, die frustratie herken ik wel. Vooral bij het "Ikke anders". En dan wil ik echt heel graag begrijpen wát hij dan wil, maar hij komt nooit verder dan "ikke anders ikke anders IKKE ANDERS MAAMAAAAA :( :( :'( :'( "
Misschien moeten we ze weer es samen zetten, misschien begrijpen ze elkaar wél :')

quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zit mijn hoofd te breken op wat dit is :D
De zandbak natuurlijk, duh!

En daar kan hij lekker in spelen met zijn boelbozer, zijn bolen en zijn poestielieteauto.

quote:
Mijn dochter is sinds vandaag naar de noodopvang, we liepen alledrie echt compleet vast hier en ze had er zo onwijs veel last van.
Mijn werk is inmiddels cruciaal geworden qua beroep en megadruk (door de coronacrisis, niet bepaald gebrek aan werk in mijn werkveld daardoor).
Ze vond het vanmorgen erg spannend maar eenmaal daar bloeide ze direct weer heerlijk op. Fijn O+ O+ O+
Ah fijn dat het goed ging O+
disclaimer
pi_192769436
Het is op deze leeftijd inderdaad lastig om het praten goed in te schatten, omdat de verschillen zo enorm zijn. I sprak op haar tweede al goed, bij Ysje verloopt het echt anders. Hij was vrij verlegen toen hij twee was met het praten, durfde niet zo goed, bleef vaak wijzen. En bij hem gaat het ook echt in sprongetjes.

Het afgelopen half jaar is het snel gegaan. Wat ik wel heel schattig vind, is dat als we hem een vraag stellen hij echt goed nadenkt over een antwoord en dan eerst tien keer 'uh uh' zegt. O+ .

Verder is het een ontzettend eigenzinnige droljanus momenteel. We hebben menig gekrijs en geschreeuw over kleding. Niet dat we hem van alles opleggen, maar hij is zelf nogal wispelturig en uitgesproken tegelijk. Dan denk je eindelijk dat hij besloten heeft welke schoenen hij vandaag aan wil, is het toch ineens weer anders.

Gisteren naar de speeltuin stond hij erop een warme pet op te doen van z'n vader, handschoenen, en zijn warme gevoerde laarsjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 april 2020 @ 17:14:56 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_192769491
Ik denk dat Ys ook te veel modeshows van zijn zus heeft geobserveerd, dan ontwikkel je natuurlijk vanzelf een extravagante smaak :P

Ja, als ik filmpjes van Mauw terugkijk op deze leeftijd is dat qua praten echt een wereld van verschil.

Maar ja, Mauw bouwde geen torens van blokken, kon (kan :')) moeilijk alleen spelen en legde geen puzzels (sterker nog, ze is nu 5,5 en ze legt nog steeds geen puzzels met meer dan 10 stukjes) en dat doet Noud dan allemaal weer wel, dus elk kind heb zo zen eige ding toch ;)
disclaimer
pi_192769824
Absoluut eige dinge! :Y

Günther (nu twee jaar + drieënhalve maand) zegt niet normaal 'ja' als je vraagt of -ie een banaan wil maar 'Ja, dat lijkt me eigenlijk wel een goed idee' en ondertussen kijkt -ie zo bij een puzzel van meer dan twee (2!) stukjes: :?
Let me see you stripped down to the bone
pi_192769853
Overigens is Het Grote Vragen begonnen! :o Nog geen klassieke Waarom? maar wél 35677995x per dag: Wat doe je? :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_192769875
Franny, wat een fantastische foto! _O_ O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_192771021
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Je gaat het vergelijken met je eigen kinderen.
Ik heb dat ook wel. Maar ik zie gelukkig ook veel andere kinderen wat soms wel helpt relativeren.
Edit: en Noud heeft geen geestelijke handicap.


Overigens was de letterlijke vraag van het CB:
Spreekt hij met twee-woords-zinnen?
Uhm nee, niet eens met één woord :X .

Wat zegt hij wel:
Papa, mama, ja, nee, open, dicht, op, klaar, uit, eten, iets wat lijkt op helpen.
En dan termen als wow, wahwah (als hij een hond ziet) hoppa en mmmmm (bij iets wat lekker is).
Oh en tietse, dat is fietsen.

En dat is echt alles.
Hier ging het na twee jaar ineens heel snel. Ik heb een klein bestandje bijgehouden van zn taalontwikkeling (vreemde fascinatie :@ ) gewoon zinnetjes die me opvielen en woorden die hij vaak gebruikte.

24 mnd
Bonzing!! (Botsing)
Letsie, nee, mand!
Brandweer
Priezie auto
Jaaaaa! Ijsje, ijsje ijsje!
Lekker mama/papa
Jarig, feestje, hoera
Kom eens hier
Zelf doen
Alsjeblieft/dankjewel
een voor jou en een voor jou

2 jaar 1 mnd
Kom je samen spelen?
Kom we gaan spelen!
Wat ben je aan het doen?
Eten op, papa nieuwe maken
Oh nee, vies en plakkerig
Kom mee
Wacht op mij
Ik ook

2 jaar 2 mnd
Trampoline
Kom je mee spelen?
Buiten donker, licht aan

2 jaar 3 maand
Ik ga je takelen (spelend met auto's)
Spelen met de garage oppe bank
Hallo met wie spreek ik? Kapitein telifoon, alles goed? oke doeg.
Oh nee, auto op de vloer gevallen
Dit is mijn lievelingsjas
Schatje patatje
Stofzuiger, alles goed met jij?
Maak je geen zorgen mama

Wie weet gaat mars binnenkort ook z'n sprong maken :) hier ging het ineens echt heel snel :Y. Maar ieder kind op zn eigen tempo inderdaad. Deze jongen heeft pas twee dagen geleden ontdekt hoe hij moet springen _O- en kan amper met bestek eten :+ iedere gek zn "gebrek" :P

[ Bericht 8% gewijzigd door littledrummergirl op 23-04-2020 19:21:37 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192771270
Dat sowieso ja. Mijn moeder heeft Mijm met oppassen eigenlijk nog niet echt zinnen horen maken. En nu zei hij gisteren op de glijbaan: ‘Aan de kant, ik komt eraan!’
Dat is dus 6 weken ofzo :')
Soms wel prettig, want hij kan zich makkelijker duidelijk maken, soms ook een beetje gestoord, want 2 kletskousen 24/7 aan mijn hoofd 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192771301
Mijn lievelingszin kwam vorige week O+

Mama's badjas is zacht, net als mama

O+ droppie.

Hij is sowieso alles aan het vergelijken "dit is net als op tv" "dit is niet hetzelfde als de brandweerauto" ect. Zijn fascinaties gaan echt in fases altijd :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192772516
Ysje, by far de hipste peuter in de speeltuin. O+

LDG, thanks voor je uitgebreide reactie!

Het lijkt nu alsof ik er enorm zwaar aan til. Zo is het ook niet. Maar het verschil tussen Twix op die leeftijd en Mars nu is enorm opvallend. Dus het is goed om het een beetje in de gaten te houden, en het CB dacht daar ook zo over. Fijn.

Daarentegen bouwt Mars al hele Duplo bouwwerken, kan zich eindeloos vermaken, loopfietst alsof hij nooit anders gedaan heeft, rent, springt, enz. Dat zie ik ook. Mijn lieve, eigenwijze peutertje O+. Wat is hij toch een cadeautje.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:14 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat Ys ook te veel modeshows van zijn zus heeft geobserveerd, dan ontwikkel je natuurlijk vanzelf een extravagante smaak :P

Ja, als ik filmpjes van Mauw terugkijk op deze leeftijd is dat qua praten echt een wereld van verschil.

Maar ja, Mauw bouwde geen torens van blokken, kon (kan :')) moeilijk alleen spelen en legde geen puzzels (sterker nog, ze is nu 5,5 en ze legt nog steeds geen puzzels met meer dan 10 stukjes) en dat doet Noud dan allemaal weer wel, dus elk kind heb zo zen eige ding toch ;)
Dit deed ik dus gisteren van Twix en toen schrok ik me dus een hoedje.
Oh en boks voor het niet alleen spelen en het puzzelen. 24 stukjes maakt ‘ie nog maar alles meer dan dat is sowieso “saai en stom”.
Maar goed, verkeerde topic.
pi_192772522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:23 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn lievelingszin kwam vorige week O+

Mama's badjas is zacht, net als mama

O+ droppie.

Hij is sowieso alles aan het vergelijken "dit is net als op tv" "dit is niet hetzelfde als de brandweerauto" ect. Zijn fascinaties gaan echt in fases altijd :D
Smelt! O+
  donderdag 23 april 2020 @ 20:29:57 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192772687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:23 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn lievelingszin kwam vorige week O+

Mama's badjas is zacht, net als mama

O+ droppie.

Hij is sowieso alles aan het vergelijken "dit is net als op tv" "dit is niet hetzelfde als de brandweerauto" ect. Zijn fascinaties gaan echt in fases altijd :D
Heerlijk _O_

Ik staat ze glunderend te vertellen dat ze de dikke billen van mama heeft 'en die zijn zoooooo liefff' _O-
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:21 schreef LeSage het volgende:
Dat sowieso ja. Mijn moeder heeft Mijm met oppassen eigenlijk nog niet echt zinnen horen maken. En nu zei hij gisteren op de glijbaan: ‘Aan de kant, ik komt eraan!’
Dat is dus 6 weken ofzo :')
Soms wel prettig, want hij kan zich makkelijker duidelijk maken, soms ook een beetje gestoord, want 2 kletskousen 24/7 aan mijn hoofd 8)7
Rotterdammert in de dopt _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192773552
Franny, geniale foto :)!

Ontwikkelingen gaan natuurlijk ook fase gewijs. De één ontwikkelt sneller op motorisch gebied, de ander op verbaal gebied enz.
Simon is heel erg verbaal, maar motorisch is ie minder ontwikkeld en hij is voor van alles en nog wat bang, terwijl andere peuters van zijn leeftijd op alles afgaan en alles proberen.

Herkenbaar is ook dat uh uh uh uh uh uh uh zeggen bij het nadenken over een antwoord.
Simon zegt ook vaak 'ik weet het niet', terwijl hij het wel weet, maar geen zin heeft om te zeggen.

Ook herkenbaar van dat peuters echt sponzen zijn. Afgelopen week kregen we de vraag "wat is een plocessielups?" Of dat je peuter zegt "papa, laat me even uitpraten" :')

Heerlijke leeftijd dit O+ O+ O+
  donderdag 23 april 2020 @ 21:24:30 #226
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192773662
Kunnen tweejarigen gemiddeld genomen springen dan? Met 2 benen tegelijk bedoel ik. 'Ik springt' betekent hier nog steeds 'ik steek 1 been vooruit en zie wel wat er gebeurt, wil je vangen'.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192773778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:24 schreef Lemijn het volgende:
Kunnen tweejarigen gemiddeld genomen springen dan? Met 2 benen tegelijk bedoel ik. 'Ik springt' betekent hier nog steeds 'ik steek 1 been vooruit en zie wel wat er gebeurt, wil je vangen'.
Z. toevallig wel. Die maakt echt een sprongetje met 2 beentjes tegelijk. :Y
En A. kon het vroeger ook al snel en ver. :)
pi_192774082
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:24 schreef Lemijn het volgende:
Kunnen tweejarigen gemiddeld genomen springen dan? Met 2 benen tegelijk bedoel ik. 'Ik springt' betekent hier nog steeds 'ik steek 1 been vooruit en zie wel wat er gebeurt, wil je vangen'.
Wij hebben een tijdje peutergym gedaan en een onderdeel daarvan was vanaf zo'n gymkast in de armen van de gymjuf springen. Kapteintje liet zich altijd gewoon voorover vallen _O-. De meeste kindjes van rond zijn leeftijd sprongen wel :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192774146
Ik heb ergens gelezen dat kinderen kunnen springen zodra de fontanellen aan elkaar zijn gegroeid. Ergens in de peuterleeftijd is dat.
  donderdag 23 april 2020 @ 21:58:13 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192774199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:54 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat kinderen kunnen springen zodra de fontanellen aan elkaar zijn gegroeid. Ergens in de peuterleeftijd is dat.
Maar er is natuurlijk geen directe relatie. Het zijn meer zaken die ongeveer tegelijkertijd gebeuren. Of bedoel je dat niet?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192774208
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Hij heeft inmiddels wel veel woorden hoor. Hij maakt alleen geen zinnen. En hij praat de hele dag door, maar voornamelijk koeterwaals.

Ik maak me ook geen zorgen, ik ga me altijd pas zorgen maken als ik dit soort dingen lees (daarom post ik hier zo weinig mee :@).

Maar goed, het ging over Mars en niet over Noud, dus ik ga niet verder kapen , mijn excuses.
Alsof ik over Wolf lees..
Die zichzelf trouwens tegenwoordig Needas noemt. _O-
pi_192774253
Sterkte @rena en vivi. :* Rottige tijd dit voor crematies.

Welkom nog @Malteser !
Als je je zorgen maakt is het denk ik goed dat je aan de bel trekt. Al is het maar voor het hebben van een plan en daarmee wat gemoedsrust.

@SQ ik maakte me over Noud wel een beetje zorgen toen je zei dat hij nog geen zinnen maakt. Maar dat is meer omdat jij hier niet meer post, en in mijn hoofd maakte dat hem een kleuter. ;)

Banaan loopt met spraak ruim op schema maar die vindt het ook echt leuk. Hij zegt bijvoorbeeld voor de grap "ik ga sapen, mama gaat slapen." Hij is denk ik een van de weinige peuters die er blij van kan worden dat ik zei "niet hamp, maar lamp" en dat precies zo ging nazeggen.
Als hij gesprekken hoort dan kletst hij ook van alles na. Met grootse handgebaren en alles. O+
Van de buren kletst hij ook na trouwens, daar schaam ik me dan weleens een beetje voor. ;)
Soms komt hij niet op een woord maar dat interesseert hem ook echt niets. Als hij er niet uit komt helpt het meestal wel als ik vraag welke kleur het is.

Als mijn man wegloopt dan commandeert hij "papa bij". Na een paar weken dat aanhoren zeg ik nou "papa paard" en andere varianten. Daar kan hij ook best om lachen en roept lekker hard "neeee".

Toch mis ik het nog weleens dat hij allemaal eigen woordjes had en vooral ik hem kon verstaan. :@

Hij is aan het oefenen met springen. In zijn eentje stapt hij er met 1 been af en kijkt dan ook tevreden. Als hij onze handen vast mag houden dan springt hij vaak wel met twee benen tegelijk.
Vanaf de grond springt hij wel met twee benen tegelijk, maar alleen in de hoogte (in een hoepel springen lukt nog niet).
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 23 april 2020 @ 22:05:55 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_192774305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Maar er is natuurlijk geen directe relatie. Het zijn meer zaken die ongeveer tegelijkertijd gebeuren. Of bedoel je dat niet?
Ik zou niet graag springen met een open plek in mijn schedel hoor ;(
disclaimer
pi_192774566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:24 schreef Lemijn het volgende:
Kunnen tweejarigen gemiddeld genomen springen dan? Met 2 benen tegelijk bedoel ik. 'Ik springt' betekent hier nog steeds 'ik steek 1 been vooruit en zie wel wat er gebeurt, wil je vangen'.
Springen als in: op de grond staan en dan een sprong maken waarbij beide benen los komen van de grond. En weer op beide benen landen ook.

Dat is voor peuters moeilijker dan ergens vanaf springen en hopen dat er iemand is die je vangt.
  donderdag 23 april 2020 @ 22:31:33 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_192774707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Springen als in: op de grond staan en dan een sprong maken waarbij beide benen los komen van de grond. En weer op beide benen landen ook.

Dat is voor peuters moeilijker dan ergens vanaf springen en hopen dat er iemand is die je vangt.
Ja, zo springt Noud ook :P wel nog zonder zijn knieën te buigen, het ziet er bijzonder uit _O-
disclaimer
pi_192774745
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Heerlijk _O_

Ik staat ze glunderend te vertellen dat ze de dikke billen van mama heeft 'en die zijn zoooooo liefff' _O-
[..]

Rotterdammert in de dopt _O_
Ik ben er bang voor ;) Zijn grote broer vindt dingen inmiddels ‘kei vet’. Ze zingen samen ’alaaf’ en roepen ‘houdoe’ als we weggaan.
Mijn kleine Brabanders O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192774771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:24 schreef Lemijn het volgende:
Kunnen tweejarigen gemiddeld genomen springen dan? Met 2 benen tegelijk bedoel ik. 'Ik springt' betekent hier nog steeds 'ik steek 1 been vooruit en zie wel wat er gebeurt, wil je vangen'.
S. kon dat pas vrij laat, Mijm doet dat al tijden. Maar die kan sinds deze week ook zelfstandig een koprol 8)7 en dan staat er een kleuter naast die zijn hoofd op de grond doet en op zijn zij valt :')

Edit: oh, ergens vanaf springen.. geen idee eigenlijk. Ik geloof dat ie dan wel verwacht dat we hem opvangen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 23 april 2020 @ 22:46:05 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_192774986

Hier wat Noud monologen. :') O+
Inclusief springen!
disclaimer
  donderdag 23 april 2020 @ 23:04:01 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192775348
Wat een ventje @SQ O+

Mijn toenmalige buuf herhaalde bleef er maar over beginnen, die fontanel en springen, toen Max nog baby was. Sindsdien heeft het sluiten van de fontanel voor ons iets komisch gekregen, elke keer als hij springt. Het slaat natuurlijk nergens op denk ik en hij sluit bij 12-18 maanden lees ik nu. Die tijd zijn we wel voorbij.

De vragen van vandaag waren:
Hoe wordt een plafond gemaakt? & Is Sesamstraat een echte straat?
pi_192776154
Nah dan zal het wel onzin zijn. Ik heb er geen verstand van.

Die van mij springt overal van af (in de zin van echt springen, met een boogje) Is niet goed voor mijn stressniveau.
  vrijdag 24 april 2020 @ 00:00:38 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192776228
Max ein-de-lijk ook. Hij ging tot voor kort nog letterlijk achteruit een stoepje af, maar de klim- en spring-functie lijkt te zijn gevonden. Het alfabet zingen had even prioriteit :') (en dat 200x per dag)
pi_192776431
Mijn kleuter sprong pas rond 3,5, hem heb ik het zelfs geprobeerd te leren omdat hij het nog steeds niet kon met 3 jaar. De meiden springen al heel lang, iets voor hun 2e verjaardag denk ik. Praten doen ze ook al een tijdje heel duidelijk met lange zinnen en hele verhalen. Kleuter sprak pas zinnetjes rond 3 jaar, maar kende wel voor zijn 2e verjaardag al alle kleuren en cijfers en maakte puzzels van 48 stukjes. De meiden worden in juni 3 maar hebben nog steeds moeite met kleuren en kennen nog geen cijfers of letters. Puzzelen doen ze nu net tot 30 stukjes (al komt dat vooral doordat ik het weinig aanbood, sinds ik dat doe gaan ze flink vooruit). Kortom, elk kind ontwikkelt zich anders. Zelfs een tweeling ontwikkelt zich anders, het lijkt er op alsof we een links- en een rechtshandige hebben.

Geweldige foto Franny :D

Ik heb vandaag hun kleine glijbaan doorgeschoven en een grote opgehaald. Ben dik een kwartier aan het puzzelen geweest om hem in de auto te krijgen (hij kon niet worden ingeklapt), maar met veel pijn en moeite is het gelukt en nu heb ik drie heel gelukkige kinderen thuis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192776619
Peuter is al anderhalf uur wakker en af en toe volledig in paniek. Ik zou zo graag weten wat er aan de hand is. Er komt niks uit qua begrijpbare taal. Ook niet als ik iets vraag, niet eens een knikje.

Ik lig nu in m’n eigen bed en hij lijkt nu rustig te worden...

Arm mannetje
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:04:18 #244
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192777773
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor ;) Zijn grote broer vindt dingen inmiddels ‘kei vet’. Ze zingen samen ’alaaf’ en roepen ‘houdoe’ als we weggaan.
Mijn kleine Brabanders O+
Ik heb tijdens carnaval een keer wat liedjes laten horen aan de kapitein, sindsdien is ie idolaat van lamme frans en snollebollekes _O- dus we bobbelen hier elke avond :') :D

Voor de "liefhebber" ;)


[ Bericht 18% gewijzigd door littledrummergirl op 24-04-2020 08:09:23 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:08:11 #245
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192777801
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 00:50 schreef Adrian4 het volgende:
Peuter is al anderhalf uur wakker en af en toe volledig in paniek. Ik zou zo graag weten wat er aan de hand is. Er komt niks uit qua begrijpbare taal. Ook niet als ik iets vraag, niet eens een knikje.

Ik lig nu in m’n eigen bed en hij lijkt nu rustig te worden...

Arm mannetje
Nachtangst misschien, of een nachtmerrie gehad?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192777871
Nog wat kunnen slapen, Adrian?

Hier is de polonaise ook een tijdje heel populair geweest, en voor het slapen soms met z’n allen van links naar rechts door de woonkamer :D

Favoriete woord op dit moment: tiekelen (kietelen) en dan vooral als hij zegt: ‘Niet de tiekeldood mama.’ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192778256
Ik weet niet of meer woorden zeggen helpt met uitdrukken. Dirk praat heel goed, maakt zinnen en heeft een grote woordenschat. Maar toen hij net vroeg om suikerbrood en suikerbrood kreeg, kon hij alleen maar 'niette goeie' zeggen en begon vervolgens 10 minuten te krijsen. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192778720
Adrian dat is klote, hopelijk kon je daarna toch nog slapen.

Banaan is heel handig met woordjes overnemen maar na even komt de klad erin. Zo zei hij gisteren "apengapen" toen hij het hoorde en werd het al snel "ik lag op apegaap". :)

Hij kent veel woordjes maar zijn favorieten zijn toch "PAINK" als iets valt en "ik zette een ijsje onder de kraker en dan KGGGGGK" van zijn Play Doh ijsmachine.

Hij is sowieso nog heel druk met geluiden die hij hoort. Schuivende stoel, krakende deur, piepende kraan, hij benoemt altijd wat hij denkt dat het is. Vooral als hij niet kan zien wat het is.

Leuk @LeSage , kietelen is hier ook populair. Het is zoiets als "kiete kiete kie". Hij heeft er altijd de grootste lol om en ik moet niet vergeten even te doen alsof het heel erg kietelt. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192779839
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:36 schreef LeSage het volgende:
Malteser, for the stats: S. kreeg met zijn 2 jaar afspraak te horen dat zijn articulatie achter bleef op zijn woordenschat. We hebben het toen aangekeken, omdat hij toch al heel onzeker is als iets niet goed gaat en ik hem nog geen logopedie wilde geven. Nu horen we echt amper achterstand en haalt hij het prima in.
Als je wil is logopedie natuurlijk helemaal niet erg, maar mijn ervaring is wel dat veel ‘achterstanden’ gewoon ingehaald worden op een ander tempo. Niets zo uniek als de ontwikkeling van een kind.

Wij hebben een bikkel thuis. Speciekuip met water uit de tuinslang en meneer staat er gewoon in :D echt zijn allerlievelingst, aanklooien met water. En dan helemaal hard lachen als de tuinslang ‘per ongeluk uit zichzelf’ ineens mijn kant op sproeit. Staat er zo’n ondeugende peuter net naast O-)
Oh brrrrrr. Hier miepte de oudste gisteren dat er echt echt echt emmers warm water in het badje moesten.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:55:14 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_192779859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 00:50 schreef Adrian4 het volgende:
Peuter is al anderhalf uur wakker en af en toe volledig in paniek. Ik zou zo graag weten wat er aan de hand is. Er komt niks uit qua begrijpbare taal. Ook niet als ik iets vraag, niet eens een knikje.

Ik lig nu in m’n eigen bed en hij lijkt nu rustig te worden...

Arm mannetje
Kan een nachtmerrie zijn he, dat is ook moeilijk uit te leggen. Hier helpt in het donker vasthouden, wiegen en knuffelen uiteindelijk altijd. Is hij nog gaan slapen? :*
disclaimer
pi_192780212
Mijn 3.5 jarige peuter kan nog geen puzzels van 24 stukjes zonder hulp. Hij vindt puzzels niet leuk en ik ga hem ook niet dwingen. Soms doen we een puzzel, vaker spelletjes want dat vindt hij wel heel leuk en kan hij super goed. Spelletjes van 4+ wint hij gewoon eerlijk.

Ik kwam er vanochtend achter dat hij ineens redelijk binnen de lijntjes kan kleuren als de vakjes maar groot genoeg zijn _O- het iso ook geen knutsel held. Moet vooral heel snel af zijn.

Wat hij ook super goed kan is rekenen. Hele dag door vraagt hij sommetjes en ik zeg altijd wat denk je dat het is? En hij wist zelfs het goede antwoord op 1+2+2. Hij verzint zelf de sommetjes, soms omdat hij iets ziet liggen en wil weten hoeveel het samen is, soms gewoon tussendoor. Hij had 8 badeendjes, 4 grote en 4 kleine.hij had ze op grootte gelegd, wijst er dan per 2 een groepje aan. Hoeveel is 2 en 2 en 2 en 2 mama? Boven de 5 weet hij vaak het antwoord zelf niet maar het feit dat hij ze per 2 'telt' vind ik al heel knap.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:16:03 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192781009
@Nazil wat knap!

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 00:50 schreef Adrian4 het volgende:
Peuter is al anderhalf uur wakker en af en toe volledig in paniek. Ik zou zo graag weten wat er aan de hand is. Er komt niks uit qua begrijpbare taal. Ook niet als ik iets vraag, niet eens een knikje.

Ik lig nu in m’n eigen bed en hij lijkt nu rustig te worden...

Arm mannetje
Hoe is het verder gegaan? Max had ook zoiets vannacht. Viel tussen ons in weer in slaap en schrok toen vanmorgen ná 9en wakker schreeuwend dat hij nog niet klaar was met de blauwe legoblokjes van de politie 8)7

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik heb tijdens carnaval een keer wat liedjes laten horen aan de kapitein, sindsdien is ie idolaat van lamme frans en snollebollekes _O- dus we bobbelen hier elke avond :') :D

Voor de "liefhebber" ;)

:D :D

Zo vindt Max nog steeds deze versie van Jan Huigen in de Ton het einde:

en kent hij ook een carnavalsklassieker (met de nadruk op klassieker) want alles met de wegenwacht is leuk:
pi_192781552
Hij is net nadat ik het berichtje heb getypt hier op fok lekker gaan slapen.

Het is geen nachtangst. Dat heeft ie ook regelmatig en dat begint met paniek. En hij is ook niet in paniek al schreef ik dat vannacht wel. Hij wordt wakker en komt dan naar ons toe, gewoon rustig, en wat wij dan doen (bij ons in bed of naar zijn eigen bed) is sowieso fout. Hij is heel boos. En vasthouden, knuffelen of zelfs aaien laait die boosheid alleen maar op. Ik kan dus letterlijk niets. Alleen maar pratende hem rustig krijgen.

Maak me een beetje zorgen, want dit is de derde nacht op rij zo boos. Maar het zal wel een fase zijn.
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:13:54 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_192781572
Dus eigenlijk een soort temper tantrum zonder aanleiding midden in de nacht?

Lekker dan :') ;(
disclaimer
pi_192781622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:11 schreef Adrian4 het volgende:
Hij is net nadat ik het berichtje heb getypt hier op fok lekker gaan slapen.

Het is geen nachtangst. Dat heeft ie ook regelmatig en dat begint met paniek. En hij is ook niet in paniek al schreef ik dat vannacht wel. Hij wordt wakker en komt dan naar ons toe, gewoon rustig, en wat wij dan doen (bij ons in bed of naar zijn eigen bed) is sowieso fout. Hij is heel boos. En vasthouden, knuffelen of zelfs aaien laait die boosheid alleen maar op. Ik kan dus letterlijk niets. Alleen maar pratende hem rustig krijgen.

Maak me een beetje zorgen, want dit is de derde nacht op rij zo boos. Maar het zal wel een fase zijn.
Mijn oudste heeft dit ook een tijd gehad, Adrian! Het was in een tijd waar hij overdag ook veel tantrums had, of waarin heel veel gebeurde (broertje gekregen, school begonnen). Nu heeft hij het al heeel erg lang niet meer gehad....
pi_192781882
@Adrian4 dat klinkt wel bekend. Banaan had het een tijdje terug ook. Hij werd wakker, ik trok hem naar me toe zoals ik altijd doe en hij was woedend. Dat zat voor hem ook wel in een tijd waarin hij overdag veel boos was.

Wat voor ons wel hielp was uit het raam kijken. Beetje frisse lucht en iets om te zien haalde hem er wel uit.
En onnozele liedjes zingen hielp ook (midden in de nacht 1234 hoedje van papier tot ik er echt simpel van werd).
Bij ons bleef het bij twee of drie keer, ik duim dat het voor jullie ook snel klaar is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:27:10 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192782545
Dat soort tantrums hebben we ook ja. Aanraken en knuffen is dan out of the question en op eigen risico zelfs :')
pi_192782604
Dank jullie wel.
Hij is overdag ook heel boos ja.
Vandaag helemaal. Familie Slaapgebrek.

We slaan ons wel even door deze fase heen.
pi_192787539
Ja, hier inderdaad ook gehad met S. Helemaal buiten zinnen was ie dan. Sneu en toch ook heel vervelend.
Enige wat hier hielp was hem in een soort houdgreep knuffelen, dan werd hij op een gegeven moment rustig.

Wij hadden vandaag een sportief dagje. Vanmorgen een uur met de jongens gewandeld en net op en neer naar mijn ouders met de loopfietsen, ook al gauw 2 km bij elkaar.
Dat loopfietsen gaat nu zo goed, Mijm kan echt al lekker uitdrijven met zijn voeten van de grond en er zit ook best tempo in.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 27 april 2020 @ 16:39:27 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192830171
Wij gaan over 2 dagen verhuizen en wil even jullie advies en ervaring vragen.

Peuter gaat de avond vantevoren bij zijn vader slapen. Het plan is dat hij in de ochtend even hier komt kijken hoe de verhuiswagen in laadt, en bij het nieuwe huis hoe er wordt uitgeladen en dan eind van de middag thuis komt als er weer een bed in zijn kamer staat. Maar ik weet helemaal niet of dat slim is, hij vindt het heel spannend allemaal en enerzijds willen we dus helpen door hem veel te laten zien maar anderzijds weet ik zeker dat ie aan me gaat hangen en ik ben de enige volwassene die verhuist dus ik wil mijn aandacht vooral bij de verhuizers en de logistiek en zo houden.

Wat denken jullie hoe je zo’n dag handig aanpakt?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192830794
Toen wij gingen verhuizen was Teetje nog wat jonger, maar die hebben we toen pas langs laten komen toen alles over was. Ik heb op zijn kamer toen als eerste weer wat dingen neergezet zoals in het oude huis, dat hielp denk ik wel. Maar wat ik al zei, hij was wel wat jonger, nog geen 2 toen.
pi_192833292
Wij zijn ook verhuisd toen de kinderen net 1 en bijna 3 waren. Die zijn naar de oppas gegaan, smiddags geluncht in het nieuwe huis samen en toen nog even terug naar de oppas.

Ging eigenlijk wel heel goed. Vooraf vonden ze het ook niet heel spannend, dus misschien dat dat nog wel verschil maakt.
  maandag 27 april 2020 @ 20:24:07 #263
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192833409
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 16:39 schreef Lemijn het volgende:
Wij gaan over 2 dagen verhuizen en wil even jullie advies en ervaring vragen.

Peuter gaat de avond vantevoren bij zijn vader slapen. Het plan is dat hij in de ochtend even hier komt kijken hoe de verhuiswagen in laadt, en bij het nieuwe huis hoe er wordt uitgeladen en dan eind van de middag thuis komt als er weer een bed in zijn kamer staat. Maar ik weet helemaal niet of dat slim is, hij vindt het heel spannend allemaal en enerzijds willen we dus helpen door hem veel te laten zien maar anderzijds weet ik zeker dat ie aan me gaat hangen en ik ben de enige volwassene die verhuist dus ik wil mijn aandacht vooral bij de verhuizers en de logistiek en zo houden.

Wat denken jullie hoe je zo’n dag handig aanpakt?
wij hebben binnenkort hetzelfde, we zijn nu aan het klussen en verhuizen over n paar weken. Wij hebben kapteintje een keer meegenomen naar het nieuwe huis en hem alvast zijn kamer laten zien (nog niet af maar wel heel herkenbaar dmv behang ect). Ik denk dat we hem inderdaad ook laten logeren de nacht voor de verhuizing en hem daarvoor laten meehelpen met het inpakken van wat van zijn spulletjes (zijn treinbaan ofzo) zodat we kunnen laten zien dat we die dan samen weer gaan uitpakken in het nieuwe huis. Het vervoer enzo gaan we hem niet bij betrekken, dat levert denk ik alleen maar paniek op. Wij halen hem weer op van zn logeerplek als alles voor hem weer enigzins herkenbaar (bedje in elkaar, knuffels erin ect) is en pakken dan met hem wat van zijn spulletjes uit.

Dat is globaal mn plan :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 27 april 2020 @ 20:36:21 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192833599
Is het een verhuisbedrijf of wordt je geholpen door een stel vrienden?
Wij zijn door een bedrijf verhuisd en hebben de jongens (toen 4 en 1,5) er gewoon bij gehouden. De verhuizers deden toch alles, de kinderen konden tegelijkertijd spelen en 'helpen'. Ze hadden ook beiden op hun oude kamer zelf een doosje ingepakt met wat spulletjes, zelf meegenomen en zelf in het nieuwe huis weer uitgepakt.
Maar ik moet zeggen dat mijn man wel af en toe de verhuizers meehielp en aanwijzingen gaf, dus ik weet niet of ik het met één volwassene ook zo zou hebben gedaan. Heb je niks aan dus. Sorry :P.
KuikenGuppy
  maandag 27 april 2020 @ 20:55:52 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192833857
@Lemijn! Jullie gaan al bijna!

Zo in jouw situatie lijkt het me voor hem erg prettig om ergens anders te zijn. Misschien moet je er vanuit gaan dat hij een paar dagen een beetje uit zijn doen is door de nieuwe omgeving (want logisch) en dan kan het meevallen?

Eigen ervaring. Hij ging af en toe mee vóór de verhuizing en in zijn nieuwe kamer zijn middagdut doen (HOE DAN? denk ik nu :D ), waardoor het alvast wende. Tijdens de dag van de verhuizing is hij naar de gastouder gegaan en heb ik 'm opgehaald toen we over waren. Ik had ik 'm er niet bij kunnen hebben.

Succes daar!
  maandag 27 april 2020 @ 20:59:10 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192833898
Wij hadden trouwens een heerlijke koningsdag. Wat wonen we in een vlaggenstraat man! Gelukkig hadden we er gister nog eentje gehaald en zo hing de hele straat vol. Vanmiddag op de fiets gestapt met een kleedje en een voetbal. Stoppen daar waar de plaatselijke horeca koffietjes en tompoucen langs de weg verkocht en lekker opsmikkelen op het kleedje op een stukje gras. Max vraagt inmiddels dagelijks wanneer we weer gaan "picknicken" O+ Tel daar de talloze kwekerijen bij op en we komen altijd thuis met 5 hangplanten en 3 orchideëen.
pi_192836650
Kleuter was 1j9m toen we verhuisden, maar het interesseerde hem echt niets. Hij was wel van te voren een aantal keer meegeweest naar het nieuwe huis. De avond voor de verhuizing is hij naar opa en oma gegaan, en heeft daar twee nachten geslapen zodat wij enigszins op orde waren toen hij kwam. Hij is daarna nog 1 keer meegegaan de laatste rommel opruimen in het oude lege huis en dat vond hij ook niet vreemd, hij heeft het sinds de verhuizing ook geen moment gemist.

We hebben er wel bewust voor gekozen zijn bekende dingen mee te verhuizen. Zijn vertrouwde bed en gordijnen maakte het wel gelijk zijn vertrouwde kamer. Verder is het nieuwe huis ook gelijk thuis zodra de spullen er staan (en dat gold net zo goed voor ons volwassenen btw).

Wij hebben niks aan Koningsdag gedaan, we hadden gisteren al gepicknickt en ik hou niet van tompoezen of jumbollen. Ik mis wel de koopjes van de vrijmarkt heel erg :@ geen leuk nieuw speelgoed dit jaar helaas.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192838309
Hier was de verhuizing (2 in 3 maanden eigenlijk) met eerst een baby en toen een dreumes. Die vond alles prima zolang ie maar in ons bed mocht slapen :')

Wij begonnen met een ochtendje thuis. Na het middagdutje begonnen ze echter al met stieren, dus besloten we een stukje te gaan fietsen. Gouden zet, want 21 km gefietst en de jongens hebben zitten genieten in de bakfiets. Vriend had stiekem chipjes en bakjes meegenomen, dus halverwege bij een ven gestopt en daar zitten eten.
Thuis nog heerlijk gespeeld en daarna barbecue gegeten. Veel te laat naar bed, maar net wel pas om half 8 wakker :)

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:53:08 #269
221912 minilot
Nancy boy
pi_192839327
Oooh. Chips uit een bakje. Nostalgie! Klinkt als een goeie dag zeg, @LeSage O+

@Lemijn Geen tips, maar wel heel veel succes met de verhuizing deze week! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_192842896
Klinkt als een prima dagje LeSage!

Lemijn, ik heb gereageerd in K&W.

Onze peuter vindt zijn loopfiets dus echt te gek. Vanmorgen ben ik met de jongens al heel vroeg naar het bos gegaan. Voor allebei een loopfiets mee, het was heerlijk. Er was nog niemand, de vogels floten en de kikkers kwaakten. En dan die twee jongetjes voor mij uit racend op hun loopfietsjes. Echt O+.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:21:32 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192846773
Dank voor de verhuisreacties. Jacob is nu bij zijn vader, het basisplan is dat ik misschien een filmpje stuur en ze pas naar het nieuwe huis komen als ik niks meer hoef te doen morgenmiddag. We zullen zien. Het arme kind is nogal overstuur van alles, slaapt 's middags niet, valt soms eind van de middag in slaap, ligt sowieso tot 21 uur wakker en is heel lief maar ook niet te genieten.

Nu ga ik me maar gewoon instellen op nog een paar weken van dit soort ellende, dan kan het alleen maar meevallen ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:54:37 #272
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192847275
Succes morgen *O*

Hier is kapteintje ook van slag door de aankomende verhuizing, vraagt veel bevestiging, vind afscheid nemen bij de opvang ineens weer een ding, is erg bezig met wie in welk huis is ect. Het hele concept is nogal ongrijpbaar voor t mannetje. We blijven vooral herhalen dat we straks met zijn allen naar het nieuwe huis gaan,dat al onze bedden er komen, en alle knuffels, en dat we dan samen daar gaan wonen.

T zal hier ook wel even een dingetje worden denk ik :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192848984
Lemijn, veel succes met verhuizen morgen!
pi_192850986
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:16 schreef Vieve6 het volgende:
Wij zijn ook verhuisd toen de kinderen net 1 en bijna 3 waren. Die zijn naar de oppas gegaan, smiddags geluncht in het nieuwe huis samen en toen nog even terug naar de oppas.

Ging eigenlijk wel heel goed. Vooraf vonden ze het ook niet heel spannend, dus misschien dat dat nog wel verschil maakt.
Vieve!!! Dat is lang geleden :D
pi_192851868
Lemijn, is dat niet ook gewoon de leeftijdsfase waar hij in zit? De rottige tijd tussen wel/geen slaapjes? Veel succes morgen, hopelijk verloopt het allemaal soepel en voelen jullie je snel thuis!

Loopfietsen zijn hier ook een groot succes. Em racet als een malle en schudt daarbij ook van links naar rechts :D Lala doet het wat rustiger en vooral beheerster. Maar beide vinden ze het heel erg leuk.

Hoe kun je overigens zien of een loopfiets goed past? Ze pasten er een paar weken geleden pas goed op, maar het lijkt bij Em alsof hij alweer te laag staat? Ze sleept in ieder geval met haar schoenen over de grond.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192853141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:34 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Vieve!!! Dat is lang geleden :D
Hoi ☺! Inderdaad! Wel een paar jaar denk ik! Wel nog blijven meelezen, ben niet zo’n goede meeschrijver : )
pi_192853162
Succes met de verhuizing Lemijn! Toch altijd een drukke tijd als je gaat verhuizen. Hopelijk gaat het allemaal vlot!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vieve6 op 29-04-2020 07:48:53 (Zinsfoutje) ]
pi_192853321
Succes Lemijn! En veel geluk in jullie nieuwe huis O+

Hoi Vieve :W lang geleden inderdaad!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192853593
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:21 schreef Lemijn het volgende:
Dank voor de verhuisreacties. Jacob is nu bij zijn vader, het basisplan is dat ik misschien een filmpje stuur en ze pas naar het nieuwe huis komen als ik niks meer hoef te doen morgenmiddag. We zullen zien. Het arme kind is nogal overstuur van alles, slaapt 's middags niet, valt soms eind van de middag in slaap, ligt sowieso tot 21 uur wakker en is heel lief maar ook niet te genieten.

Nu ga ik me maar gewoon instellen op nog een paar weken van dit soort ellende, dan kan het alleen maar meevallen ^O^ .
Veel succes, Lemijn. Verhuizen is ook behoorlijk ingrijpend. Hopelijk wordt Jacob weer snel de oude.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 29 april 2020 @ 10:27:34 #280
73386 Fazz
onderweg
pi_192854978
Succes vandaag Lemijn!
pi_192855255
Succes Lemijn!
pi_192857343
Succes Lemijn!

Bij ons gaat het niet zo lekker. Banaan slaapt 's nachts slecht en zijn dutje is nooit meer langer dan 1,5 uur. De afgelopen twee dagen is zijn humeur ook verschrikkelijk. Het weer helpt ook niet mee natuurlijk. :{

En de hele dag door klinkt het "ik wil die!" en "ik wil dat niet!". ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192858031
Vieve :W

Lemijn, succes! ^O^

PKM, wat rottig. Hier is het nu redelijk weer en dat blijft vanmiddag zo. Bij jullie ook? Regenjas en laarzen aan en even het bos in/de hei op? Heb je daar een mogelijkheid voor? Even wat frisse lucht helpt hier altijd wel, misschien bij jullie ook. Sterkte :* .
pi_192858216
Toi toi toi @Lemijn! Ik duim dat het allemaal zo gladjes verloopt als maar kan en dat jullie je op je mooie, ruime nieuwe stek snel helemaal thuis voelen O+ :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_192858240
Knuffel voor Banaan en natuurlijk voor jou, PKM :*

Günther hier juist dolblij met regen, voor het eerst in weken weer eens plassen om in te stampen! En regengeur buiten O+

Actiefoto van daarnet:
Let me see you stripped down to the bone
pi_192858742
Ohhhh das vervelend PKM! Sterkte ermee! Hier wisselt het humeur van F ook nog al eens. Ze is meestal echt het zonnetje in huis, maar als ze iets wil kan ze ook heel veel drama tentoonstellen. Hopelijk is hij snel weer in zijn element :).

Hier doet F eigenlijk al geen middagdutje meer sinds afgelopen zomer. Soms nog wel eens bij KDV / oppasopa's en oma's, maar dan moest ze ook altijd rond 6u uit bed zijn. Net voor de 'lockdown' was ze ook bij de oppas gestopt met dutten, want anders ging ze 's avonds niet meer goed slapen. Nu slapen ze 's ochtends meestal uit dus dan is het ook niet echt nodig.

Hier is het gelukkig ook lekker weer vanmiddag. Net even in de tuin gewerkt en L en F zijn ook buiten aan het spelen.

Wat een mooie foto Minilot. Ziet er fijn uit zo in de bossen O+ .
pi_192858822
@Vieve6 'Bossen' klinkt wat indrukwekkender dan het is voor dit stukje groen van nog geen vijftig vierkante meter naast het plaatselijke winkelcentrum, maar het volstaat voor een ommetje :+

Hier om en om wel en geen dutje overdag. Bij wel een dutje 's avonds later naar bed en de volgende ochtend uitslapen en die dag dan geen dutje maar 's avonds vroeg naar bed en de volgende ochtend op tijd wakker, repeat, repeat.. Zal over twee weken wel weer iets anders gaan met de peuterspeelzaalochtenden..
Let me see you stripped down to the bone
pi_192860509
Banaan slaapt juist 's middags altijd heel snel, meestal in tien minuten. Maar in slaap blijven is lastig. 's Avonds duurt het vaak een uur ongeacht of hij vroeg of laat naar bed ging. Gelukkig deed hij straks wel een dut van 2,5 uur en is weer vrolijk.

@Vieve6 meestal heb ik hier ook een zonnetje in huis. Vanochtend was het vooral drama omdat hij niet met de koffiepot mocht spelen. En dat hij niet de kat mocht belagen met de plantenspuit. :x

Goede tip @Malteser , het was hier ook ineens weer mooi weer. Hij mocht lekker de speeltuin in met zijn grasmaaiertje. Hij vond het zelfs niet erg dat andere kindjes ermee speelden. O+

@minilot dat ziet er fijn uit! Wij zullen binnenkort ook weer eens het bos opzoeken. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192862648
Met dit weer naar buiten vind ik echt heerlijk met de jongens. Snel tussen de buien door is het lekker rustig. En gisteren gewoon vol in de regen, plassen zoeken en stampen maar. Na afloop thuis een joggingbroek aan, Frozen en iets lekkers. Ideale middag wat mij betreft O+

Ik durf hier bijna niet te zeggen dat mijn kleuter gewoon weer middagdutjes doet een paar keer in de week :@ allebei maar een uurtje of max anderhalf, maar wel even O+ rust O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 29 april 2020 @ 20:08:31 #290
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192863642
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 19:24 schreef LeSage het volgende:


Ik durf hier bijna niet te zeggen dat mijn kleuter gewoon weer middagdutjes doet een paar keer in de week :@ allebei maar een uurtje of max anderhalf, maar wel even O+ rust O+
So it, het zal nodig zijn.
Mijn 6 jarige valt bij autoritten van meer dan 30 minuten soms nog gewoon in slaap.. :Z
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_192864788
Wat lekker LeSage! Vooral van genieten zo lang het duurt! Ik had er van de week één op bed voor een uurtje, dat was ook al heerlijk! Met zn tweeën kunnen ze vaak goed samen spelen, met drie is het snel mot.

Hoe is het gegaan Lemijn?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192864936
Ik hou dus helemaal niet van buiten zijn met slecht/somber weer. :@
  woensdag 29 april 2020 @ 21:29:32 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192865008
Net een stuk gewandeld, heerlijk. Wel alleen want dan kan ik doorstappen hoe ik zelf wil, madame Miep moppert anders de hele weg

Ze gaat sinds vorige week naar de noodopvang en is de vrolijkheid zelve nu. Mijn hartslag ook weer stukje normaler, minder stress en meer slaap. Fan-tas-tisch. Dat doet ons allen goed _O_

Langzamerhand moeten we ons maar gaan voorbereiden op schoolgang, over twee maanden is het al zover :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192865166
Hoe is het gegaan met verhuizen idd lemijn?

Ik kom moeilijk aangehaakt momenteel. De dagen vliegen voorbij met werk / peuter / verbouwing / zwangerschap / geen opvang. Thuis wonen / werken; op een ander adres slapen. Een peuter zonder ritme. Slapen wil ze niet, maar soms is ze toch te moe om de avond te halen en valt ze laat in de middag in slaap (kinderwagen/auto/fiets }:|) Waardoor ze ‘s avonds weer niet in slaap valt. Sowieso zijn de avonden weer als vanouds en slaapt ze niet meer alleen in. 9/10 keer pas samen met ons in bed en dan zijn we dus de hele avond met haar bezig.
Geen me-time / geen man-vrouw tijd, ik heb er even moeite mee.
Ik snap het allemaal wel, het is voor peuter ook wel heel veel anders op dit moment, maar ik trek dit niet lang meer. Ik hoop zo dat de twee dagen opvang vanaf 11 mei wat verbetering gaan brengen in dit alles. -O-
  woensdag 29 april 2020 @ 21:43:14 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192865242
Sterkte Nolita, dat klinkt ook wel heftig ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192869019
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:38 schreef Nolita het volgende:
Hoe is het gegaan met verhuizen idd lemijn?

Ik kom moeilijk aangehaakt momenteel. De dagen vliegen voorbij met werk / peuter / verbouwing / zwangerschap / geen opvang. Thuis wonen / werken; op een ander adres slapen. Een peuter zonder ritme. Slapen wil ze niet, maar soms is ze toch te moe om de avond te halen en valt ze laat in de middag in slaap (kinderwagen/auto/fiets }:|) Waardoor ze ‘s avonds weer niet in slaap valt. Sowieso zijn de avonden weer als vanouds en slaapt ze niet meer alleen in. 9/10 keer pas samen met ons in bed en dan zijn we dus de hele avond met haar bezig.
Geen me-time / geen man-vrouw tijd, ik heb er even moeite mee.
Ik snap het allemaal wel, het is voor peuter ook wel heel veel anders op dit moment, maar ik trek dit niet lang meer. Ik hoop zo dat de twee dagen opvang vanaf 11 mei wat verbetering gaan brengen in dit alles. -O-
Oh, dit ken ik wel. Die stomme twijfel tijd van wel of geen dutje ‘s middags en dat wel dutje resulteert in geen slaap ‘s avonds en geen dutje zorgt voor omvallen (of in Kevins geval bloedchagrijnig worden) rond 17 uur.
Er gebeurt ook wel veel nu bij haar
Houd vol! Het wordt beter! :*

Kevin slaapt ‘s middags niet meer, omdat hij ‘s avonds niet meer ging slapen. Rond 17 uur is het nog wel even afzien over het algemeen

Maar goed, ik trek het ook ff slecht. Vannacht weer slecht geslapen door de temper tantrums van Kevin. 3 in totaal. Pfff.
21.30 de eerste en hij sliep weer rond 23 uur. 1.30 uur de volgende. Duurde ook lang. Toen kwam ie om 4 uur weer. Ik heb om 5.15 uur in bed gelegd en sindsdien slaap ik niet meer.

Ik heb vannacht wel een huisje geboekt voor volgende week in Limburg. De vakantie naar Denemarken die geboekt is, is geannuleerd en ik zag er een beetje tegenop om twee weken thuis te zitten. Nu dus in een huisje met bad, in de bossen en met gratis minigolf. Gewoon even niet thuis. Op vakantie slapen de heren altijd heel goed, hopelijk doorbreekt het iets...

[ Bericht 3% gewijzigd door Adrian4 op 30-04-2020 06:48:25 ]
  donderdag 30 april 2020 @ 10:05:22 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192870721
Goede actie @Adrian4, 's nachts een huisje boeken. Is die tijd toch nog een beetje nuttig. Aanpoten hoor, van die gebroken nachten. Doorbreken zou heel goed kunnen werken.

@Nolita, sterkte met alles. 11 mei gaat zeker helpen. Kun je voor die tijd niet ergens een uurtje voor jezelf claimen? Ik merk dat die tijd zo belangrijk is.

Ook wij gaan er eventjes op uit op 8 mei. Met camper O+ en privé sanitair op een camping. Verder heb ik ook volgende week even vrij genomen. Werkgever bleef daar maar op hameren: neem lekker verlof op, het is allemaal al zwaar genoeg. OK dan :P

@Lemijn, benieuwd hoe het vandaag met jullie gaat!
pi_192871180
We waren ergens in de vroege herfst halfslachtig een autoroadtrip door hetzij Roemenië, hetzij Ierland van plan maar we hebben het voornemen nu maar alvast laten varen zodat het tegen die tijd geen tegenvaller meer gaat zijn. Ik denk maar gewoon nergens heen en het vakantiegeld van dit jaar op de spaarrekening van Günther storten. Volgend jaar de hort weer op.

Sterkte @Nolita! Hier gaat -ie op dagen met late dutjes ook inderdaad laat naar bed (geregeld tegelijk met ons), maar dat zijn we wel gewend. Ik ga in elk geval niet een superslaperig kind aan het einde van de middag nog een paar uur wakker proberen te houden: als iemand dat bij mij zou doen zou ik daar ook niet vrolijk van worden 8-) Indien veel slaap: gewoon een dutje. Dan maar laat naar bed. Het schuift op den duur vanzelf wel door naar helemaal geen dutje meer. Maar goed, als straks de PSZ weer begint kan uitslapen niet meer op twee ochtenden, dus dat vergt wat aanpassing. Maar hoe dan ook: als het kind echt wil slapen, mag -ie slapen. En als -ie echt niet wil dan hoeft -ie niet.

@Lemijn Hoeeeeeee ging het? :*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 30 april 2020 @ 10:55:00 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192871414
Zo'n 17:00 uur inkak-moment is hier ook weer terug van weggeweest.

Wij proberen dus wel echt tijdens dat inkak-moment te voorkomen dat Max in slaap valt. Normaal ben ik van de laat-maar-slapen-als-hij-dat-wil-aanpak, maar als gevolg daarvan spookt hij hele avonden en is er 's ochtends ook niks van te maken. Ofwel: uiteindelijk vaart hij er slecht bij. Als we even actief met hem gaan spelen, blijft hij wakker en kachelt hij lekker om 19:00 uur in = perfecte bedtijd ^O^

Wel echt grappig dat dat inkak-moment weer terug is. Dagen thuis met je ouders is misschien wel vermoeiender dan kdv? :D
pi_192871610
U. doet ‘s middags opeens weer slaapjes van 3-3,5 uur. Vind het totaal niet erg. :+
Mooi moment om zelf ook even te liggen.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 30 april 2020 @ 11:27:08 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192871966
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:05 schreef Quoi het volgende:
Goede actie @:Adrian4, 's nachts een huisje boeken. Is die tijd toch nog een beetje nuttig. Aanpoten hoor, van die gebroken nachten. Doorbreken zou heel goed kunnen werken.

@:Nolita, sterkte met alles. 11 mei gaat zeker helpen. Kun je voor die tijd niet ergens een uurtje voor jezelf claimen? Ik merk dat die tijd zo belangrijk is.

Ook wij gaan er eventjes op uit op 8 mei. Met camper O+ en privé sanitair op een camping. Verder heb ik ook volgende week even vrij genomen. Werkgever bleef daar maar op hameren: neem lekker verlof op, het is allemaal al zwaar genoeg. OK dan :P

@:Lemijn, benieuwd hoe het vandaag met jullie gaat!
Goh, toevallig, wij ook, met tent :+

Ben wel benieuwd of ze dit keer beter slaapt dan afgelopen augustus in Zweden, wat een hel was dat.
Mocht het een krijsfestijn worden (ik ga uit van niet), staan we iig ver uit elkaar :+


Ik hou helemaal niet van structuur, maar Miep doet het er veel beter op, duidelijkheid en zulks. En wij eigenlijk ook, dus zover het echt wat toevoegt in ons leven doen we het nu zo.
Ze kwam zingend uit haar bed, huppelend en al, dus zal wel weer goed zitten qua humeur. Is mijzelf nog nooit overkomen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')