abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192387903
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 11:35:30 #2
382129 crew  Donna
pi_192388021
Dankje! In dat ene weekend is ook meteen haar NEE een stuk luider geworden. >:)
  woensdag 1 april 2020 @ 11:45:46 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192388214
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:35 schreef Donna het volgende:
Dankje! In dat ene weekend is ook meteen haar NEE een stuk luider geworden. >:)
_O-
Gefeliciteerd!

Hier ook alleen D, smelttabletjes. Word ik wel aan herinnerd na het tandenpoetsen als ze er eentje krijgt want ze smaken naar citroen en ze vindt ze heerlijk _O-

Thuiswerken gaat ietsjes beter hier, we hebben ook een draadloze roze koptelefoon gekocht voor die kleine dus die kan nu heerlijk liedjes luisteren. De trampoline wordt goed gebruikt en ook de balansbal en speeltentje enzo
Online shoppen FTW _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192388232
Jaaa, nu zijn we allemaal blij met de onlineshops. :D
Er waren vast een hoop mensen die juist niet online wilde shoppen omdat de winkelstraten al zo leeg raakten. :')
Daar was ik er overigens geen van.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:51:16 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192388301
Als een offline winkel wat extra's toevoegt kom ik er graag (nu even niet maar na de corona dan :+ ), maar verder wint online het toch echt 9 van de 10 keer hier _O_
pi_192388332
Ik winkel normaal ook graag live hoor maar ik doe dat meer voor de gezelligheid dan vanwege de onlineshops. Bestel namelijk net zo makkelijk online.
  woensdag 1 april 2020 @ 12:18:42 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192388851
Even opletten allemaal, extra maatregelen

pi_192390476
Gefeliciteerd @Donna !
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192399338
Gefeliciteerd Donna *O*

Leuke foto van hem Quoi! Lange benen idd. Zijn de kinderboerderijen bij jullie nog geopend? Hier is alles dicht.

Hier krijgen ze 'snoepjes' na het eten. Vinden ze heerlijk. Gewoon de vitamine D pilletjes van kruidvat huismerk.

Em is hier de laatste tijd heel brutaal en al onze truukjes werken niet. Vanavond lagen ze in bed en hoorde ik een hoop lawaai. Ga ik erheen staat het licht aan en staat Em met speelgoed naast haar bed. Ik word dus een beetje boos op haar dat het nu slaaptijd is, dat het licht uit moet. Krijg ik een "Nee!" naar me gesnauwd en wordt het licht weer aangedaan. En als ik vraag of ze haar kleurtjes, boekje of wat dan ook wil opruimen krijg ik hetzelfde antwoord (soms aangevuld met "moet Lala doen"). Ik vrees echt nu al voor de pubertijd. Lala is uit zichzelf overigens niet zo brutaal, maar die laat zich vaak door Em (of broer) aansteken en gaat dan ook brutaal mee doen. Maar ik heb het idee dat ik haar redelijk makkelijk kan overtuigen om mee te werken, bij Em lukt dat gewoon echt niet, die blijft gewoon weigeren en haar hakken in het zand zetten. Alleen omkopen werkt soms, maar dat is ook niet de weg die ik wil volgen eigenlijk. Iemand tips?
  woensdag 1 april 2020 @ 21:44:52 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192399708
Lekker bezig, Em. En oef, lastig. Onze brave peuter vertoont nu pas af en toe brutaal gedrag. Het komt nu dus af en toe voor dat we hem op een krukje apart zetten "om na te denken". Iets dat ook pas effect heeft als we er naderhand met hem even over babbelen (over elkaar hard slaan en dat we dat niet doen hier :{w ) Dus daarvoor moeten ze wat ouder zijn?

Ik heb er de ballen verstand van en doe maar wat. Dit gaat aardig.

Die foto is gemaakt op de boerderij waar onze poezen logeerden toen we een weekje weg waren (2 weken terug). Toen waren we wel al soort van locked down idd, maar mochten we van de boer even in de stal kijken naar de nieuwe lammetjes O+ Kinderboerderijen zijn hier ook dicht idd.

Samen met de moeder van Max' beste kdv maatje hebben we een deal. Om en om halen we de ander op en mogen ze even met elkaar in de speeltuin spelen. Vanmiddag werd Max opgehaald. Heerlijk, voor ons en voor hem. Verder kwamen de juffen even aan de deur met een tasje met spulletjes.
  woensdag 1 april 2020 @ 21:45:11 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192399712
Hier werkt soms: het een knuffel laten vragen, nep boos worden, zeggen dat ik hem ga vangen, random gaan lachen, streng doen. Wat werkt tegen: als in moe ben, want dan signaleer ik te laat dat er iets aankom en heb ik geen creativiteit om het op te vangen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192399883
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Hier werkt soms: het een knuffel laten vragen, nep boos worden, zeggen dat ik hem ga vangen, random gaan lachen, streng doen. Wat werkt tegen: als in moe ben, want dan signaleer ik te laat dat er iets aankom en heb ik geen creativiteit om het op te vangen.
Ja de knuffel techniek _O_ werkt hier soms ook verbazingwekkend goed.
Of heel duidelijk zeggen wat de consequentie is van wat er gebeurt (als dat iets is wat hij niet wil tenminste :P ). De kaptein is een zeikerd als het op tv kijken aankomt, hij wil altijd een specifiek (en de volgende dag onvindbaar :') )youtubefilmpje kijken en knalt uit zn pannetje als ik die dan niet aanzet maar iets anders. Als ik hem dan zeg "we kijken deze en anders gaat de tv helemaal uit" dan stopt ie meestal wel met stampvoeten _O- soms pruttelt ie dan fluisterend nog even door O+ kleine dreutel
pi_192400810
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja de knuffel techniek _O_ werkt hier soms ook verbazingwekkend goed.
Of heel duidelijk zeggen wat de consequentie is van wat er gebeurt (als dat iets is wat hij niet wil tenminste :P ). De kaptein is een zeikerd als het op tv kijken aankomt, hij wil altijd een specifiek (en de volgende dag onvindbaar :') )youtubefilmpje kijken en knalt uit zn pannetje als ik die dan niet aanzet maar iets anders. Als ik hem dan zeg "we kijken deze en anders gaat de tv helemaal uit" dan stopt ie meestal wel met stampvoeten _O- soms pruttelt ie dan fluisterend nog even door O+ kleine dreutel
Dat werkt bij kleuter goed, maar Em is hier echt te eigenwijs voor. We hebben de regel niet huilen aan tafel, en wel eten aan tafel. Huilen of mokken mag op de gang of in de hoek, en als je klaar bent dan kom je weer gezellig aan tafel zitten. Dit heeft als resultaat dat ze nu tijdens het eten van tafel gaat om zelf in de hoek te gaan staan of vraagt of ze op de gang mag :') Zo heeft dat dus geen nut meer.

Na afloop een knuffel en bespreken dat het fijner is als ze gewoon gelijk gaat eten/luisteren werkt op dat moment wel (dan luistert ze braaf), maar de keer daarna is het weer hetzelfde riedeltje.

'ik ga je vangen' werkt overigens wel heel goed om de sfeer weer goed te krijgen, maar is helaas niet altijd goed toepasbaar. Dat werkt vooral goed als we moeten tandenpoetsen of pyjama aan.
pi_192401147
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:36 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat werkt bij kleuter goed, maar Em is hier echt te eigenwijs voor. We hebben de regel niet huilen aan tafel, en wel eten aan tafel. Huilen of mokken mag op de gang of in de hoek, en als je klaar bent dan kom je weer gezellig aan tafel zitten. Dit heeft als resultaat dat ze nu tijdens het eten van tafel gaat om zelf in de hoek te gaan staan of vraagt of ze op de gang mag :') Zo heeft dat dus geen nut meer.

Na afloop een knuffel en bespreken dat het fijner is als ze gewoon gelijk gaat eten/luisteren werkt op dat moment wel (dan luistert ze braaf), maar de keer daarna is het weer hetzelfde riedeltje.

'ik ga je vangen' werkt overigens wel heel goed om de sfeer weer goed te krijgen, maar is helaas niet altijd goed toepasbaar. Dat werkt vooral goed als we moeten tandenpoetsen of pyjama aan.
Wij hebben een mopperstoel. Als 1 van de heren uit zijn plaat gaat tijdens het eten moet ie op die stoel even gaan uitmopperen totdat het weer goed gaat en dan mogen de tranen weg en kan er gegeten worden. Even uit de situatie. Werkt goed.

Kevin is heel snel boos, maar ook weer heel snel af te leiden. En als ik goed uitleg waarom iets niet mag bijvoorbeeld accepteert hij het vaak snel.

Maar vaak is niet altijd en dat brutaal gedrag ken ik dan ook wel heel goed. Sommige periodes erger dan andere periodes. Gewoon “NEE” schreeuwen als ik op een normale manier iets vraag en mij uitlachen als ik dan bozig wordt. Bloed onder mijn nagels.
Temperamentje denk ik. En druk bezig met peuterontwikkelingen
  woensdag 1 april 2020 @ 22:53:54 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192401172
Jacob praat nu zelf ook soms via zijn knuffel, dat vind ik zo hilarisch. Pakt hij zijn schaap en zegt 'ik wil niet naar bed'. Soms heb ik niet gelijk door wie er praat. Maar de knuffel knikt ja in plaats van het te zeggen _O_ .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192401780
Simon heeft vaak hele gesprekken met zijn knuffels. Simon antwoordt ook terug namens zijn knuffels. Dan vraagt hij iets aan zijn knuffel en de knuffel antwoordt dan ook nog: Simon begint dan de zin met "beer zegt ……." en hij eindigt dan met "dat zegt beer"
Op die manier horen we ook vaak onszelf terug "nee, beer, niet op de bank springen, dat mag niet" _O- _O-

En sinds afgelopen weekend zegt Simon regelmatig dat ie een meisje is en noemt ie zichzelf Simonmeisje, wij moeten hem zelfs soms ook zo noemen. Uitleggen dat ie een jongetje is, heeft geen zin, want dan is ie nog standvastiger, dus we laten hem maar.
  Manager PR/Moderator donderdag 2 april 2020 @ 00:02:27 #17
269689 crew  Viv
pi_192402258
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:
een specifiek (en de volgende dag onvindbaar :') ) youtubefilmpje
O+
Zo wilde ZZ laatst per se het filmpje van K3 - 10.000 luchtballonnen zien, maar dan die met een auto. :? Ze is ervan overtuigd dat ze die op het kdv gezien heeft. Nergens te vinden, dus ik heb uiteindelijk maar gezegd dat wij die versie niet hebben. :@
pi_192404146
Hier inmiddels ook wel wat fantasiespel, ik vind het zo guitig! O+ Wel vaak compleet random, gisteren waren twee autootjes Depeche Mode (mijn invloed), één autootje Boba Fett (invloed van mijn lief) en de autootjes reden gedrieën 'naar de bieb en weer terug want de bieb is alle dagen dicht' (invloed van corona *)).
Verder verklaart hij momenteel regelmatig een 'wollig schaapje' te zijn, zegt baaa en kan onmogelijk zijn bord afruimen, speelgoed opbergen of zijn jas halen want hij moet dan eerst hoognodig gras eten. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_192405263
Casper heeft 1 terugkerend fantasiespel. Gooit een autootje om zegt ‘ow neej!! HEEELP! HEELP!’ en zet m met een andere auto weer overeind :')

Wat hier trouwens werkt als ie niet wil luisteren is de consequentie melden (net zoals jij zegt ldg met dat filmpje). ‘Wil je je laarzen niet aan? Dan gaat mama alleen naar buiten’ Dat is dan ook niet de bedoeling en dan trekt ie ze al mopperend wel aan :P
pi_192405624
Dat is hier ook het favoriete fantasiespel, Fleur. Hoewel Mijm wel lekker zelf kan spelen. Nu bijvoorbeeld met de Little People.

Mijm is door zijn broer aangestoken met het Frozen-virus en ik hoor nu af en toe door de babyfoon: ‘Zullen wij een sneeuwpop maken?’
En hij moet zo hard lachen als Olaf grapjes maakt. We zitten nu steeds aan tafel en dan wordt er een willekeurig stuk eten tegen zijn neus gezet en roept hij heel tevreden: ‘Mijm is Olaf!’

De niet-luisteren skill is hier geperfectioneerd. Hij kan echt terwijl je het zegt toch iets doen dat niet mag :X is ook echt nergens bang voor. Als ie in de bossen niet mee wil lopen en wij lopen door raakt hij niet in paniek, maar draait zich om en loopt van ons weg :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192406377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 00:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+
Zo wilde ZZ laatst per se het filmpje van K3 - 10.000 luchtballonnen zien, maar dan die met een auto. :? Ze is ervan overtuigd dat ze die op het kdv gezien heeft. Nergens te vinden, dus ik heb uiteindelijk maar gezegd dat wij die versie niet hebben. :@
_O- ja precies dat!!!
pi_192406716
Monsters zijn het soms. Banaan pakte gisteren mijn telefoon af, smeet hem op de grond en schoof hem daarna op beeldscherm tien centimeter verder. Hij was zelf wel binnen handbereik maar mijn telefoon niet. Hallo verzekering en dag ¤100 eigen risico. }:| Ik was echt nijdig en heb even gewacht totdat ik wat gekalmeerd was voordat ik hem ging uitleggen over de krassen op mijn scherm en dat dit niet mag.
Hij zoekt echt de grenzen op. Net was hij ook op de muren aan het tekenen.

Als het kan dan geef ik hetgeen waarmee hij kliert een time-out. Staat hij bovenop de wc, om het wc-papier te pakken, vraagt hij "mama wil je time-out zeggen?"

Als hij verdrietig is aan de eettafel dan leid ik hem af door bijvoorbeeld te laten kiezen uit twee liedjes. Hij mag dan niet van tafel want dan gaat hij dat ongetwijfeld naar wens gebruiken. Soms lukt het na het grote verdriet om hem af te leiden met een klein spelletje.

In bed lijkt het me heel lastig om er wat mee te doen. Misschien kun je uitleggen dat als ze niet gaat slapen dat ze dan 's ochtends niet genoeg energie heeft om wat leuks te kunnen doen. Ik las eens dat ze dat gevoel van futloosheid in de ochtend wel herkennen en het soms geaccepteerd wordt als motivatie.

Die herkenbaarheid voor niet bestaande filmpjes. :D Banaan vraagt weleens om liedjes die niet bestaan, zoals iets over kriebeldiertjes onder de grond. Heb uiteindelijk zelf maar iets bedacht.

Banaan is al tijden heel druk met fantasiespel. Favoriet is ijsjes en taartjes maken om uit te delen. Als hij iets zegt en ik snap het niet dan kijk ik meestal eerst naar zijn handen, eerst even kijken of het om een echt of fantasie ding gaat. Ik vind het ontzettend schattig. :)
pi_192407352
We proberen de boel zonder enige vorm van straf aan te pakken, dus 'als je nu niet ---, dan ---' gebruiken we niet, hoe goed het misschien ook werkt. :)

Misschien toeval, misschien aangeboren temperament, misschien toch een beetje door de aanpak (je weet het uiteindelijk natuurlijk nooit met zoiets :)) - de heus wel aanwezige peuterdriftbuien lijken tot dusver niet ter ondermijning van mij of zijn vader maar blijven bij 'm zelf: compleet over de rooie raken vanwege in nee-bui standaard iets niet willen (banaan, broek aan, inzepen) maar tegelijkertijd eigenlijk stiekem wél en dan ontstaat er duidelijk kortsluiting en welles/nietes-ruzie met zichzelf :')

Ik leid alleen af bij haast of andere specifieke redenen, want ik vind dat eigenlijk geen recht doen aan iets dat voor hem op dat moment nou eenmaal Heel Belangrijk is, hoe onbenullig ook in onze volwassen ogen 8-) In principe laat ik 'm gewoon zelf zijn bui doorworstelen en sta paraat voor een knuffel indien behoefte.

Ben benieuwd of en hoe lang we het op deze manier gaan volhouden :)
pi_192407386
quote:
3s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:12 schreef PKM het volgende:

Banaan is al tijden heel druk met fantasiespel. Favoriet is ijsjes en taartjes maken om uit te delen. Als hij iets zegt en ik snap het niet dan kijk ik meestal eerst naar zijn handen, eerst even kijken of het om een echt of fantasie ding gaat. Ik vind het ontzettend schattig. :)
Awww! O+ CUL-poster in spe! :9 ^O^
pi_192407420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Awww! O+ CUL-poster in spe! :9 ^O^
:Y Je kunt hem ook echt blij maken met een kookprogramma op tv.
pi_192410624
Kapteintje is helemaal druk bezig met ziek en gezond. Hij heeft hooikoorts en daarvoor oogdruppels en een drankje. En omdat we hier thuis allemaal hooikoorts hebben (yeuy :')) hebben we dus allemaal oogdruppels. Hij vind het niet fijn als hij ze in zn oogjes krijgt, maar gaat daarna wel uitgebreid al zn knuffels en auto's druppelen (met een dicht flesje) en komt dan ook langs bij ons. " Mama ook kriebels inne oogjes, kom maar, even druppelen, goed gedaaaaaan!!" O+
pi_192424745
Och, arme Kaptein - ik wist helemaal niet dat zulke jonge koters al hooikoorts konden krijgen. Balen zeg! Wel erg snoezig dat -ie z'n knuffels en auto's druppelt!

Even een Günther in pyjama met mijn reservebril op. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zien jullie dat ledikantje (met inmiddels verwijderde zijflank) rechts? Hij heeft er gisterenavond voor het eerst in ruim een jaar in geslapen! :o Wel vijf hele minuten. En toen werd -ie wakker en kroop -ie alsnog in het grote bed. 8-) Maar toch!

Hoe gaat het aan jullie kant inmiddels met het bedje en slapen @littledrummergirl?
pi_192426366
Ooo, ik had nog een vraag! Knutselgerei voor peuters. Klei, allerhande krijtjes, potloden, etcetera. Hoe houden jullie dat een beetje georganiseerd? Het is hier inmiddels nogal onhandig verdeeld over overal en nergens in de woonkamer en dat niet erg praktisch. :') Tips zeer welkom.
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:01:01 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_192426520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:52 schreef minilot het volgende:
Ooo, ik had nog een vraag! Knutselgerei voor peuters. Klei, allerhande krijtjes, potloden, etcetera. Hoe houden jullie dat een beetje georganiseerd? Het is hier inmiddels nogal onhandig verdeeld over overal en nergens in de woonkamer en dat niet erg praktisch. :') Tips zeer welkom.
Ik ben vergeten hoe dat mobiel afbeeldingen plakken enzo ook alweer werkte :+ maar wij hebben het ongeveer zo gedaan:

https://images.app.goo.gl/TEbuZeCvMr3MYeLk7

Met dat ikea rolkarretje dus :)
pi_192426596
Alle kleurboeken en papier in een A4 curverbak zonder deksel, potloden, krijtjes en stempels in van die ikea bakjes waar er 3 van in een verpakking zitten met deksel, verf, kwasten en los spul in de la erboven en daar mag hij zelf niet aanzitten.
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:06:27 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192426602
quote:
Ik heb zo'n ladeblokje gekocht:

Deze past precies in ons dressoir. Ik heb één lade met potloden, een met stiften en een met kleurplaten/tekenpapier. (De lades kan je er eenvoudig uit halen en zo op tafel zetten.)
Daarnaast hebben we IKEA tjena dozen; een hoge voor alle klei spullen, en een aantal lage voor knutselpapier, lijm/scharen, etc.

Deze bedoel ik:

[ Bericht 2% gewijzigd door Burdie op 03-04-2020 10:14:06 ]
KuikenGuppy
pi_192426808
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_192427166
Wij hebben zondag de opruiming gedaan om de chaos van spullen wat meer te ordenen. Er staat nu een kast onder de overkapping (meteen als je buiten komt, dus dat kan ook op sloffen ;) ) en daar staan spellen, puzzels, boekjes en knutselspullen in. Netjes een plank per categorie en de knutselspullen per categorie in een bak. En die pak ik er uit en zet op tafel.

Mijm heeft sinds gisteren ontdekt dat hij vrij eenvoudig uit zijn ledikant kan klimmen }:|
pi_192427456
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:52 schreef LeSage het volgende:
Mijm heeft sinds gisteren ontdekt dat hij vrij eenvoudig uit zijn ledikant kan klimmen }:|
Kan de zijkant eruit? *O*

Dank voor de input, mensen - ik denk dat ik er wel wat mee kan! Straks eens inventariseren om hoeveel meuk het inmiddels gaat.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:04:07 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192428374
Dat ordenen is nog work in progress hier :') Hulde voor jullie opbergwerk.

Sowieso is onze huiskamer oorlogsgebied de laatste dagen.
pi_192428662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:04 schreef Quoi het volgende:
Dat ordenen is nog work in progress hier :') Hulde voor jullie opbergwerk.

Sowieso is onze huiskamer oorlogsgebied de laatste dagen.
Dat wel ja. Hoewel ik nu wel consequent word met eerst de ene zooi opruimen voor de andere zooi tevoorschijn komt.
Anders is het echt niet meer te doen ;(
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:21:40 #37
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192428676
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:52 schreef minilot het volgende:
Och, arme Kaptein - ik wist helemaal niet dat zulke jonge koters al hooikoorts konden krijgen. Balen zeg! Wel erg snoezig dat -ie z'n knuffels en auto's druppelt!

Even een Günther in pyjama met mijn reservebril op. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zien jullie dat ledikantje (met inmiddels verwijderde zijflank) rechts? Hij heeft er gisterenavond voor het eerst in ruim een jaar in geslapen! :o Wel vijf hele minuten. En toen werd -ie wakker en kroop -ie alsnog in het grote bed. 8-) Maar toch!

Hoe gaat het aan jullie kant inmiddels met het bedje en slapen @:littledrummergirl?
Aggut O+ de kleine professor :D

Ik wist het ook niet dat hooikoorts al kon worden vastgesteld bij zulke jonkies. Vorig jaar eens naar de huisarts gegaan vanwege (dacht ik) onstoken oogjes, bleek dus een allergische reactie te zijn. En toevallig precies tegelijk te vallen met t gaan bloeien van de bomen, en ook dit jaar weer,so hooikoorts it is ^O^

En slapen :'( hou op schei uit, vannacht kwam hij bij ons rond twee uur, was wakker tot vier, en sliep daarna tot half zeven en dat was het wel weer met de nachtrust :').
pi_192428677
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Kan de zijkant eruit? *O*

Dank voor de input, mensen - ik denk dat ik er wel wat mee kan! Straks eens inventariseren om hoeveel meuk het inmiddels gaat.
Weet ik eigenlijk niet. Straks even checken.
Ik heb overigens nog geen enkele keer een *boem* gehoord, dus hij kan het wel redelijk veilig :+
pi_192430746
Dit is het meest opgeruimd dat het hier raakt momenteel. :')

En we deden een poging tot vingerverven vandaag. Voor Beppe. Ik denk dat we nog maar een paar pogingen doen... :D

Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:14:38 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192431506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:28 schreef Nanuke het volgende:
Dit is het meest opgeruimd dat het hier raakt momenteel. :')

[ afbeelding ]

En we deden een poging tot vingerverven vandaag. Voor Beppe. Ik denk dat we nog maar een paar pogingen doen... :D

[ afbeelding ]
_O_ Laten we allemaal zo'n foto posten, dan voelen we ons allemaal weer wat beter.

Bless you wb het vingerverven :D Ik ging gister skypen met 2 vriendinnen met beiden een 2jarige thuis en we hebben elkaar een challenge gegeven. Die van mij is vingerverven met Max, omdat ik er dus een gruwelijke hekel aan heb. De verf staat ergens heel hoog op een kast.
  Manager PR/Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 15:35:56 #41
269689 crew  Viv
pi_192431821
quote:
Dit ding van Ikea. Potloden, verfdoos, washi-taperolletjes en andere kleine frut in die uitneembare bakjes, daaronder is ruimte voor A4-formaat teken/knutselpapier en stickervellen etc.

ZZ noemt het de TekenTas. O+ We hebben die in haar zicht staan (geïnspireerd door een Montessori blog die jij ooit postte ;) ). Sinds we dat ding hebben, komt ze veel vaker op het idee om te knutselen.

https://www.ikea.com/nl/n(...)ullen-hout-00384526/

(En daarnaast nog een grote mand die bewust buiten haar bereik staat, met inktkussens en verf in tubes en zo. :+ )

[ Bericht 3% gewijzigd door Viv op 03-04-2020 15:51:30 ]
pi_192433522
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

_O_ Laten we allemaal zo'n foto posten, dan voelen we ons allemaal weer wat beter.

Bij deze

vrijdag 3 april 2020 @ 20:25:02 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192436567
Drumstel! 8)7 Tof! Ik heb net opgeruimd. Morgen post ik er eentje.
pi_192436783
Ik maak ook morgen een foto. Niet dat het nu supernetjes is, maar wel opgeruimder dan overdag. En ik ben vooral te lui om op te staan en een foto te maken. :+

Ik heb trouwens nog een enorme tip voor de peuters hier: wij kochten voor Teetjes verjaardag het spelletje Kroko Loko en we zijn alledrie fan. Volgens de leeftijdsindicatie is het vanaf vier jaar, maar ook prima voor peuters. Teetje leert normaal met dobbelstenen gooien, huilt inmiddels niet meer als één van ons een kaartje van hem af mag pakken en het spelletje moet minimaal tweemaal daags gespeeld worden. En dat irriteert (nog) niet.
pi_192437875
Wij hebben kroko loko al tijden in de kast en ik heb het nog nooit gespeeld. S. wil bij spelletjes zijn eigen zinnetje doordrammen en daar wordt het vaak niet gezelliger van :')
Haba heeft ook voor jongere kinderen hele leuke spellen. Wij kunnen ‘drakenjacht’ inmiddels wel redelijk volgens de regels spelen ;)

Foto van de woonkamer ga ik morgen doen voor jullie. Nu is het donker en ‘opgeruimd’.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:47:12 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192437964
Mijn uitzicht nu, en links buiten beeld bergen speelgoed en zut en een giga roze speelhuis/hutje

Ik vind het momenteel allemaal even prima, zit uitgeblust op de bank :+

SPOILER
Mevrouwtje hier had dokter bibber gekregen van mijn zus. Koos dacht dat het kapot was want geen geluid, maar die kleine aap haalde gewoon feilloos al die onderdelen er in één keer uit zonder de patiënt te raken :o :o _O-
pi_192438241
Kroko loco is hier ook een hit. En voorheen was winnen leuk, maar je kon ook als tweede of derde winnen. Nu vond hij het oprecht niet leuk dat ik een kaartje van hem pakte :')

De woonkamers die hier getoond zijn, zijn een prima afspiegeling van onze woonkamer :+

Mama, jij bent over 2 nachtjes jarig! Welk jaar ben jij? O+ ik zeg ik word 28. Hij: achttien twintig? Alles wat veel is, is 18 bij hem. Maar zo leuk, hij telt echt af tot mijn verjaardag. Hij vindt het leuker dan ik 8)7
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:48:07 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192439062
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren _O_
pi_192439119
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:48 schreef Molo het volgende:
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren _O_
Ik denk dat we voor het eerst in 15 jaar weer ballonnen ophangen voor mijn verjaardag :+ ik kan het alleen niet vieren want social distancing :{ ben ik niet zo rouwig om, maar voor L. wel jammer want hij kijkt er zo naar uit.
  vrijdag 3 april 2020 @ 23:23:52 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192439833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:51 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik denk dat we voor het eerst in 15 jaar weer ballonnen ophangen voor mijn verjaardag :+ ik kan het alleen niet vieren want social distancing :{ ben ik niet zo rouwig om, maar voor L. wel jammer want hij kijkt er zo naar uit.
Houseparty installeren en het op afstand doen. Wellicht kun je zoiets ook casten naar de tv ook.
Snappen ze geen zak van die kids maar leuk is het wel _O_
pi_192439947
Simon hanteert bij spelletjes nu vooral nog zijn eigen regeltjes. Bij memory draait hij kaartjes net zolang tot hij 2 dezelfde gevonden heeft. Hij wint op die manier wel altijd :+

We hebben ook een soort Woezel en Pip ganzenbord, met een grotere zachte dobbelsteen. Hij vindt het vooral leuk die zo hard mogelijk door de kamer te gooien. Stapjes tellen vindt ie dan ook wel prima, maar niet volgens het weggetje dat je hoort te volgen, maar gewoon lekker random over het bord heen :D

Kroko Loko hebben wij ook nog ergens liggen volgens mij, gekregen van een vriendin. Ook maar eens erbij pakken.

Wel fijn die ontplofte woonkamers te zien.... Dan voel ik me iets minder schuldig over de zooi hier.
Ik merk nu wel, sinds ik thuis werk, ik minder goed tegen de troep kan. Het is al zo druk en chaotisch met mijn werk en in mijn hoofd, dat ik de externe troep in huis niet goed trek :@ .
pi_192442224
We spelen momenteel veel spelletjes met Willem en Kevin doet vaak alleen voor de vorm mee (want te korte spanningsboog en snapt er daardoor niks van). Toch lukt kleurentorentje en huisje boompje beestje hem al heel goed. Kleurentorentje kan hij zelfs alleen zitten doen.
pi_192442530
Wij hebben hier alleen nog maar Haba's Boomgaardje, naar aanleiding van een tip van hier voor een verjaardagkadootje en dat gaat al best goed! O+ Ik lees geinteresseerd mee voor andere spelletjestips, want de dude blijft natuurlijk niet nog maar twee jaar en drie maanden :)

Wat ontzettend leuk, die rommelfoto's van jullie! _O_ Klap er straks speciaal de laptop even voor open om ze op een groter scherm te zien! O+

Ik probeer er straks ook eentje te maken, maar moet dat wel goed timen, want meermaals per dag ruimt Günther op waar -ie mee bezig is zodat -ie weer wat meer plek heeft. Al dat voordoen begint z'n vruchten af te werpen! *O* Voor zolang het duurt dan he? :') Ik reken nergens op.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:48 schreef Molo het volgende:
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen ALLES joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren _O_
Fixed en zeer mee eens O+ Van harte alvast @Nazil en succes met de alternatieve viering! :* *O*
pi_192442532
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit ding van Ikea. Potloden, verfdoos, washi-taperolletjes en andere kleine frut in die uitneembare bakjes, daaronder is ruimte voor A4-formaat teken/knutselpapier en stickervellen etc.
[ afbeelding ]

ZZ noemt het de TekenTas. O+ We hebben die in haar zicht staan (geïnspireerd door een Montessori blog die jij ooit postte ;) ). Sinds we dat ding hebben, komt ze veel vaker op het idee om te knutselen.

https://www.ikea.com/nl/n(...)ullen-hout-00384526/

(En daarnaast nog een grote mand die bewust buiten haar bereik staat, met inktkussens en verf in tubes en zo. :+ )
You had me @ TekenTas. O+ Nou wil ik 'm ook!
pi_192443028
Wat leuk dat mijn foto jullie inspireert tot ook rommelfoto's. :D Wij ruimen tussendoor ook wel op, soms samen, soms ik, soms Dirk alleen. Maar mijn doelstelling ligt nu meer op het samen leuk houden en daarnaast wat werk gedaan krijgen (het is een van de drukste maanden op t werk), dan bij opgeruimd en netjes. Sowieso is dat laatste bij ons nauwelijks van toepassing. :')

Ik las ook iets over fantasiespelletjes, dat is hier ook helemaal te gek. Hij is regelmatig een poes, een hond, een grote dino of -en deze is het leukst- mama. En dan moet ik Dirk zijn. Dat gaat ongeveer zo:
'ik bent mama, jij ist Dirk'
- okee. Hallo mama.
'hallo Dirk. Wij samen spelen assebieeeft?'
En die laatste kan ook gaan om koekjes eten, televisie kijken of iets anders waar hij zijn zinnen op gezet heeft. O+ In het geval van koekjes loopt hij zelfs naar de kast om aan te wijzen dat ze daar liggen.
pi_192443038
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 07:13 schreef minilot het volgende:

[..]

You had me @ TekenTas. O+ Nou wil ik 'm ook!
En dit ja. Dat ding is gaaf. Al moet ik nog even een excuus bedenken want zoals ik hier liet zien is Dirk niet erg van de artistieke uitspattingen.
pi_192443290
Heeft iemand toevallig dit boekje?

Ik ben benieuwd of er veel makkelijke snelle dingen in staan of dat het vooral dingen zijn waar veel geknutsel/voorbereiding bij nodig is :P want dat laatste, daar ligt mijn talent niet zo _O-

Manager PR/Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 10:14:21 #58
269689 crew  Viv
pi_192443963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:40 schreef Nanuke het volgende:

[..]

En dit ja. Dat ding is gaaf. Al moet ik nog even een excuus bedenken want zoals ik hier liet zien is Dirk niet erg van de artistieke uitspattingen.
Maar dat komt juist doordat Dirk nog geen TekenTas heeft!
*O*
pi_192444084
Hier is de Toren van Pisa een hit en Loco Bambino en een visjes hengelspel
pi_192444493
Loco Bambino wordt hier vooral door Lala aandachtig gespeeld. Die kan zo een paar van die puzzels goed maken. Em doet er een half en gaat dan leuke vormpjes ervan maken :D

Wij hebben van Djeco een bordspel met kleurtjes, dat spelen ze heel graag op hun eigen manier. Je moet alleen regelmatig ook stapjes terug zetten en dat leidt tot huilbuien bij kleuter (de meiden hebben nog geen idee dat dat niet leuk is). Nijntje speelt tikkertje is wat dat betreft meer een aanrader, daar kunnen ze alleen vooruit. Krokoloko hebben we al lang niet meer geprobeerd, die haal ik zo even te doorschijn! Bedankt voor de tip :)

Qua huis hebben we hier altijd een explosie aan speelgoed. We nemen tegenwoordig niet eens meer de moeite om het op te ruimen als ze op bed liggen.

Qua knutselspullen ligt hier een etui vol kleurpotloden en een ordner vol kleurboeken waar ze bij kunnen, al het andere knutselmateriaal ligt her en der verspreid op plaatsen waar ze er niet bij kunnen. Ze hebben nogal de neiging om anders op elk vel papier één kras te zetten en overal op te stempelen behalve op dat papier. En ook hun kinderscharen laat ik nog liever even niet binnen handbereik liggen. We hebben overigens gisteren voor het eerst ooit geverfd, ik keek altijd een beetje op tegen de troep, maar het ging erg goed, ze hebben echt mooie paaseieren geverfd (de meiden zelfs mooier dan kleuter). Een ei uitknippen, met tape die niet erg plakt strepen erop plakken (kun je hem ook gelijk vastplakken op een krant), laten verven en na het drogen de tape er weer aftrekken geeft makkelijk een leuk effect.
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 13:58:25 #61
269689 crew  Viv
pi_192446773
@minilot @Nanuke

Laten we straks een TekenTasTopic openen en dan foto's delen van de bakjes!
*O*

Er was ook een kleine plakstift bij, maar die is op. Vanwege de maatregelen al een tijdje niet meer in een plakstiftenwinkel geweest.

Hetzelfde idee als van die bento lunchtrommels. O+
pi_192446802
Nu wil ik ook een TekenTas O+

Ik ga het meteen op Jip zijn lijstje zetten (over 2 maanden jarig :+ )
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:01:20 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192446809
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen :P.
KuikenGuppy
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:32:04 #64
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447196
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:01 schreef Burdie het volgende:
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen :P.
Heheh same, wij hebben een la vol die ik maandelijks even opruim.
ik heb 1 knutselfan die altijd hele kunstwerken maakt dus we hebben best veel

en ik vind het altijd leuk de fotos van hoe de vloer er uit ziet door spelende kinderen.

hier onze speelhoek

(met nog wat kerstmeuk :'( :') )
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 14:33:52 #65
269689 crew  Viv
pi_192447213
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:01 schreef Burdie het volgende:
Ik heb zo'n Expedit/Kallax-mand vol met de rest. ;) Klei, gekleurd crêpepapier, chenilledraad, tubes verf, strijkkralen, inktkussens, waskrijtjes, etc.

Voor het gewone tekenen & verven & knippen & plakken komt ze echter een heel eind met alleen de TekenTas. :Y)
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:36:16 #66
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447242
Leer me die truc! O+ Hier is het echt zo dat hij bij een set van 92 stiften hij toch nog een kleur mist dus dat moet dan opgelost worden met bijvoorbeeld verf, of de wasco enzo en dan staat de tafel vol
pi_192447339
Ik hoor hier helemaal nog niet maar wilde onze woonkamer ook even delen:

:')

"Jip, ga je even je duplo opruimen?"
Jip gooit 3 blokjes in de doos en trekt iets anders uit de kast :')

Hij heeft het helaas van mij :+
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 14:47:43 #68
269689 crew  Viv
pi_192447364
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
Leer me die truc! O+ Hier is het echt zo dat hij bij een set van 92 stiften hij toch nog een kleur mist dus dat moet dan opgelost worden met bijvoorbeeld verf, of de wasco enzo en dan staat de tafel vol
Oh, ZZ is allang blij als er een puntje aan haar potloden zit. :D O+
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:49:59 #69
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447379
Zo was mijn oudste ook O+ maar ik heb het daarna niet meer weten te bereiken met de anderen :')
pi_192447772
'wat is ananas?' ik zeg dat is pineapple. 'wat is wappelwie?' ehh wat? Broccoli? 'nee, WA-pel-wie! Van aardbeien!' oooohhh strawberry :')
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:50:28 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192451609
Tof, jullie kamers! En ik vind de TekenTas ook erg leuk. Onthouden. Ik ben niet helemaal eerlijk, want wij waren de hele dag buiten (in tuin), dus speelgoed bleef nagenoeg in de kasten. Het is ook een hoekje-in-wording. Voor verlichting aan de wand of plafond en/of andere suggesties sta ik trouwens open ;)

SPOILER
Het keyboard is van mij trouwens en kwam eens terug van mijn nichtje, die 'm geleend had en bleef "even" staan. Het tafeltje was eerst bedoeld als knutsel/lego tafel, maar dient dus nu als piano. Hij speelt af en toe een leuk deuntje :')

Max viel vandaag voor het eerst head first van zijn fiets, kin kapot. Vanmorgen hebben we zijn beste vriend opgehaald en zijn we naar de speeltuin geweest, de bakker en hebben in de zon heerlijk eierkoeken gegeten, voordat het durp hier goed en wel wakker was O+

Verder heb ik nog nooit zoveel getuinierd. Dat mensen voorbij liepen en oohs en aahs deden zelfs. Bij een lokale kweker 3 trays bloemen gehaald en geplant. In deze trieste tijd de tuin maar even opgefleurd.
pi_192453318
Ai quoi, erg kapot zijn kin?
L vindt mijn keyboard ook erg leuk. Als ik speel (ik leer het mijzelf dmv een lesboek dus niet denken dat ik hele klassieke stukken wegspeel) moet hij ook altijd. Mama. Weg. Jij mag daar zitten. Hij drukt dan van alles in,we krijgen een discomuziekje die ik zelfs niet tevoorschijn krijg al zou ik dat willen en hij speelt de nieuwe muziek voor een spookhuis in.

Vanochtend hebben we berenjacht gedaan (succes!). Vanmiddag heb ik de aquaplay tevoorschijn gehaald en ik heb de rest van de middag genietend van de zon in een stoel gezeten. Topdag, doen we morgen nog een keer.
  zondag 5 april 2020 @ 14:05:01 #73
221912 minilot
Nancy boy
pi_192461661
Aww, kus voor de kin van Max!

En pfoe, gisteren en vandaag gereed gestaan om een woonkamer vol zooi op de foto te zetten, maar ben tot de slotsom gekomen dat mijn lieftallige echtgenoot op vrije dagen verantwoordelijk is voor meer rommel dan Günther. :') Morgen maar proberen dus, als de meneer weer naar zolder vertrekt om te werken :+
  maandag 6 april 2020 @ 08:39:06 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192473058
Slingert 'ie het ook op de grond, @minilot? Ook dat soort foto's zijn welkom hoor :P

Hier is weer een thuiswerkweek mezelf in 4en delen begonnen. Helaas hoesten Max en ik nogal en zijn we niet helemaal fit. Daar denken we maar niet teveel over na.

Over leuke spelletjes gesproken. Deze is ook erg leuk als peuter interesse heeft in cijfers:
SPOILER
Een kleine memory waarbij ze de letters bij de hoeveelheid objecten moeten zoeken. Tellen, cijfers, benoemen, het zit er allemaal in.
pi_192473120
Ik heb af en toe zo’n medelijden met mijn mannetje. Er op uit gaan gaat goed, maar verplicht thuis zijn werkt bij hem niet. Het is gewoon te klein. En we gaan nergens heen voorlopig, want ik ben goed ziek.

Gisteren na heel veel gekrijs en geschreeuw heb ik hem eindelijk bij het toetje een beetje kunnen bereiken. Ik vroeg aan hem op wie hij eigenlijk zo boos is. “Ben je boos op jezelf?” Snik snik snik *fluisterend* “Jah” snik snik. Serieus, mijn hart brak. Ik weet niet of ie nu gesnapt heeft wat ik bedoelde, maar die jongen heeft echt last van zichzelf. Ik heb hem maar gezegd dat ik heeeeel veel van hem houd en ik heb heel veel kusjes gegeven. Ik vond het zo fijn om hem even dat te kunnen zeggen, dat het ook aan kwam.

Sorry, schaamteloze inbreekpost en jullie kunnen er waarschijnlijk niks mee, maar ik moest het even kwijt...
  maandag 6 april 2020 @ 09:00:44 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192473240
Blegh @Adrian4 het is ook niet leuk. Is het je oudste en kun je er verder nog een gesprekje aan vastknopen over wat hij wil en hoe jullie dat toch zouden kunnen doen (binnen de mogelijkheden)? Eerst maar eens opknappen. Take care :*
pi_192484594
Wat sneu Adrian ;( Hopelijk knap je snel op :*

Hoe is het nu met de kin van Max?

Hier ook de hele dag een grote zooi, op auto’s na speelt hij overal gemiddeld 1 minuut mee en gooit het dan weer om zich heen }:| Aangezien ik toch weinig thuis kan werken en ons bedrijf dicht zit ga ik deze week het speelgoed eens uitzoeken en sorteren. En een stuva tafel/kast combinatie in elkaar zetten en inrichten.

Verder hadden we hier heerlijk weer vandaag! Alleen valt ie met korte broek z’n knieën kapot aangezien hij alleen maar kan rennen en daardoor nogal eens valt :X Verder gaan we een paar keer per week bij een waterplas vlakbij ons huis steentjes in t water gooien (klein dorp waar je normaal al moeite moet doen om iemand tegen te komen dus dat durf ik wel aan :P) en heeft ie gisteren z’n eerste magnum gehad :+

SPOILER
pi_192495397
Adrian, beterschap!! Hopelijk knap je zelf snel op. Wat sneu voor je kleine man, en van wat ik lees heb je goed op hem gereageerd, je komt op mij over als een hele lieve betrokken moeder :* Het is ook gewoon niet makkelijk allemaal nu, laat staan als je nog zo jong bent.

Oh en ik word blij van alle rommelige woonkamers O+ In een huis mag ook gewoon geleefd worden toch :)

Casper en het ijsje :9 En wat leuk die tuinbroek, vind je dat niet lastig met verschonen of heeft hij knoopjes? Ik vind ze zo leuk maar het staat me zo tegen dat het ding elke keer uit moet bij het verschonen, extreem luie moeder hier :P

:W Ik ben weer wat relaxter merk ik, ondanks dat het coronagebeuren nog gaande is, begin een soort van een beetje te wennen aan het nieuwe leven ondanks dat ik de onzekerheid die het met zich meebrengt wel lastig vind nog :{ C peuterpubert weer flink momenteel maar is ook ontzettend lief dus mijn dagen thuis zijn nooit saai :+
SPOILER
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192495871
Wat een ontzettend fraai dotje toch, die Casper! O+ Kreeg -ie een hele Magnum op? :D Wat lekker, zo'n eenzame plas water dichtbij!
Beterschap en een andehalvemeterafstandsknuffel voor Adrian en yay voor een beetje wennen @rena :*

Rommelfoto houden jullie nog te goed - gisteren en vandaag was Günther alleen binnen om te slapen! :)

Zojuist met krentenbol:
SPOILER
Vanmorgen druk in gesprek met de mier op z'n arm O+
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 07-04-2020 17:24:04 ]
pi_192499375
Dirk en ik hebben net even een uurtje gefietst. Hij kan nog mooi voorop en verklaard dan ook om de haverklap dat hij het goed kan zien. Het leukste aan fietsen vind ik nog wel dat ik altijd heel veel leer van mijn kind. Zo heb ik dit keer geleerd: Dirk houdt van papa, mama, siefie (een van de katten) en van water. Bos, bomen, planten, bloemen en vogels zijn niet leuk. Tractors wel. Auto's ook. En dat laatste werd bevestigd met een 'hmm-hmm, zekers!'. O+

En in t kader van ijsjes, Dirk eergister.
pi_192499584
Jullie peuterverhalen en peuters zijn echt O+ O+

En dank je wel @rena Echt lief.
En op een of andere manier went hier het isolatieleven ook wel een beetje.
Ik begin ook iets meer op te knappen nu. Gelukkig.

Hulde aan het doorzettingsvermogen van mijn man. Die wil Kevin nu zindelijk krijgen.

Dit was tijdens lunch. Bij natte broek #5 heeft ie het pas opgegeven.
pi_192502549
Adrian :') die energie heb ik echt niet, haha.

Lieve peuters hier allemaal op de foto. Fijn om weer wat zomerse kindjes voorbij te zien komen.

Ik zit op het moment heel slecht in mijn vel, de kinderen haken daar een beetje op in geloof ik :@
Mijm heeft vandaag wel heerlijk in een speciekuip met water gespeeld samen met zijn broer. Het leek mij er te koud voor, maar ze stonden binnen no-time in hun nakie te genieten O+
pi_192502840
Op deze leeftijd zijn ze wel echt the bomb.
Zo slim, leergierig, grappig, onschuldig. Ze doen weleens stout, of gillen, of met spullen gooien maar het allemaal nog zo op gevoel.
Niet berekenend. O+ O+
pi_192510364
Gunther O+ Hier ook een grote fascinatie voor mieren en lieveheersbeestjes :Y Moet haar wel tegenhouden bij mieren dat ze er niet op gaat stampen :@

Nanuke, wat is Dirk groot geworden zeg O+ En leuk hè al dat gebabbel over wat ze allemaal observeren :)

Adrian, ik moest lachen om die waslijn :D Fijn dat je iets lijkt op te knappen!

LeSage, een dikke virtuele knuffel voor jou :*

C zegt hier net tegen haar appel op ondeugende toon; “Ik ga je opeten!” :D _O-

En iemand nog tips voor teennagels knippen zonder dat de hele buurt denkt dat je je kind martelt? Ik heb nog geen methode gevonden waarbij het zonder drama gaat helaas :{ Ik leg alles al uit, probeer af te leiden, maar ze wordt woest en hysterisch. De nagels aan de handen gaan redelijk maar zodra ik aan de voeten begin wordt ze woest. Het is nu even de houdgreepmethode omdat het toch moet gebeuren, maar leuk is anders.
And you know I might
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 10:24:43 #85
382129 crew  Donna
pi_192510431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef rena het volgende:

En iemand nog tips voor teennagels knippen zonder dat de hele buurt denkt dat je je kind martelt? Ik heb nog geen methode gevonden waarbij het zonder drama gaat helaas :{ Ik leg alles al uit, probeer af te leiden, maar ze wordt woest en hysterisch. De nagels aan de handen gaan redelijk maar zodra ik aan de voeten begin wordt ze woest. Het is nu even de houdgreepmethode omdat het toch moet gebeuren, maar leuk is anders.
Ik koop haar om en beloof een snoepje of chippies na de tijd. :D
pi_192510472
Dat is de enige manier geloof ik, rena ;( hier wacht ik ooit totdat ze compleet opgaan in een tv programma, dan hebben ze het niet door.

Tegen die appel O+ Mijm snapt dat grapje nog niet zo goed, want als hij tegen mij zegt dat ie me op gaat eten bijt hij daadwerkelijk :') :X

Fokwet. Ze zijn al een hele tijd samen met de Duplo aan het spelen. Eigenlijk zouden we iets aan school gaan doen met S., maar deze rust ga ik uiteraard niet verstoren.

Venco, ik vind de laatste tijd de opmerkingen van Mijm ineens zo wijs. Dat vriend en ik elkaar echt aankijken van: zegt ie dit nou echt? Heerlijk ja!
pi_192511053
Teennagels zijn ook hel hier. Ik wacht tot er een vanzelf scheurt dan wil hij het wel want ik mag hem er niet af trekken van hem. En dan doe ik heel snel de rest ook, soms met hulp van man die hem in de houdgreep houdt :X

Na een week zeuren (is het nu lekker weer mama? Ja? Dan mag ik in het zwembadje!) hebben we nu een klein zwembadje staan. Hij vindt het nog wel koud :+

Gisteren was ik de trapleuning aan het schilderen en hij speelde op zijn slaapkamer. Echt een heel verhaal, over knuffels die in de modder gingen rollen, dat mocht wel zei hij, maar dan moesten ze daarna in bad. Met zijn (droge) badje ging hij ze daarna in bad doen enzo. Inclusief hoge stemmetjes en het was zo leuk om aan te horen. Minder leuk was dat hij zijn hand ineens wit had en terwijl ik terpentine pakte snel met die natte witte hand onder zijn bed kroop.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:37:04 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192512617
Ik beloof nagels lakken erna of zeg dat het toch fijn is als ze er weer netjes bijloopt.
Gezien het een ultiem wijf is werkt dat hier wel prima :+

Die witte verfhand :o
pi_192513114
U. komt zelf naar ons toe: “mama, knip knip!” en duwt een handje in ons gezicht. O+
Eén van de weinige dingen die wel vanzelf gaan. 😂
Protège moi de mes désirs.
pi_192513162
Vingers gaan hier moeiteloos, maar tenen wil hij meestal niet :{ misschien omdat hij niet kan zien wat er gebeurt? Wij doen t meestal op de commode terwijl hij ligt, filmpje erbij O-)
pi_192526416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:24 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik koop haar om en beloof een snoepje of chippies na de tijd. :D
Ga ik volgende keer toch eens proberen denk ik :') Gelukkig ben ik er nu weer even vanaf :+
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Vingers gaan hier moeiteloos, maar tenen wil hij meestal niet :{ misschien omdat hij niet kan zien wat er gebeurt? Wij doen t meestal op de commode terwijl hij ligt, filmpje erbij O-)
Commode kan ik haar alleen nog moeilijker in de houdgreep houden, want zelfs met de hele trukendoos aan filmpjes (Bumba, Nijntje, Frozen) wordt ze nog woest :') :X

Het komt vast wel een keer goed, gelukkig groeien die teennagels minder snel dan de vingernagels.
And you know I might
pi_192527329
Teennagels gaat hier ook lastiger, ze zegt dat het pijn doet? Het verzet valt hier meestal wel mee en doe het maar snel, snel.

Wat leuk om al die grote peuters weer eens te zien! Ik vind mijn peuter ook opeens zo groot. Ik verbaas me vaak om al die kleine details die ze onthoudt! Ik lig vaak ook dubbel om de verhalen die ze vertelt. Fantasie is idd volop aanwezig. O+ Zo speelt ze graag juffrouw kassa en doet ze net alsof er kriebelmonsters aankomen.
pi_192529125
Ik knip Z’s nagels voornamelijk in de houdgreep. :P
  donderdag 9 april 2020 @ 10:25:38 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192529453
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:41 schreef Nolita het volgende:
Teennagels gaat hier ook lastiger, ze zegt dat het pijn doet? Het verzet valt hier meestal wel mee en doe het maar snel, snel.

Wat leuk om al die grote peuters weer eens te zien! Ik vind mijn peuter ook opeens zo groot. Ik verbaas me vaak om al die kleine details die ze onthoudt! Ik lig vaak ook dubbel om de verhalen die ze vertelt. Fantasie is idd volop aanwezig. O+ Zo speelt ze graag juffrouw kassa en doet ze net alsof er kriebelmonsters aankomen.
Onprettig gevoel, maar ook gekieteld of jeuk of dingen die ze niet kon benoemen hebben hier heel vaak de naam 'pijn' gekregen merkte ik.
Nu ze verbaal wat verder is komt daar gelukkig meer nuance in, ik heb best een tijd gedacht 'wtf doet er dan pijn aan?' maar ze wist er gewoon nog geen andere woorden voor
pi_192530259
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Onprettig gevoel, maar ook gekieteld of jeuk of dingen die ze niet kon benoemen hebben hier heel vaak de naam 'pijn' gekregen merkte ik.
Nu ze verbaal wat verder is komt daar gelukkig meer nuance in, ik heb best een tijd gedacht 'wtf doet er dan pijn aan?' maar ze wist er gewoon nog geen andere woorden voor
Douchen is hier ook altijd "auw" :P zelfde verhaal. Hij heeft gewoon nog geen woorden voor het gevoel. Hij kent nu auw, warm/koud en kriebel
pi_192532953
Alles au voelt als lang geleden, haar uitspoelen onder de douche is momenteel 'irritant' en naderhand is -ie 'teleurgesteld'. Knurftje. :')

Teennagels knippen hier altijd met de dude op schoot, zodat -ie kan zien wat er gebeurt. Ik zal straks eens om meer tips vragen, mijn echtgenoot is hier al sinds de geboorte van zoon de designated nagelknipper :)

Over knippen gesproken, wat is eigenlijk jullie aanpak indien kappers nog een tijdje dicht blijven? Ik vertrouw mezelf echt niet met een schaar, dus lang haar voor Günther dan maar!

Groeten uit de tuin maar weer!
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 09-04-2020 13:49:01 ]
pi_192533429
Minilot, hier knip ik alleen de pony van C bij want dat is al Groot Drama ook om te doen, maar in haar ogen hangend haar lijkt me ook niet lekker, ik doe het meestal als ze aan het eten of drinken is in haar kinderstoel.
And you know I might
  donderdag 9 april 2020 @ 14:22:37 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192533574
Mijn tactiek met het haar is zo lang mogelijk niks doen. Die rechte streep van mijn bijknippen was nogal lelijk toen hij een dreumes was, ik verwacht niet dat dat nu wel een succes wordt.

Dat onderhandelen van die peuters :o . ‘Ik autopuzzel gemaakt, jij dierenpuzzel?’ ‘Ik mag wel springen, laatste keer!’ Of dingen voorstellen tegen het plan in en er dan zó guitig bij kijken dat ik moet lachen en het dan snel gaan doen.

Het is dat ie zo lief is.
  donderdag 9 april 2020 @ 15:07:53 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192534405
Ik heb een kappersschaar, dat maakt een wereld van verschil qua recht kunnen knippen.
Heb mijn dochters haar geknipt paar weken terug en knip mezelf ook weleens.
Als ze een beetje stil kunnen zitten, why not

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 09-04-2020 15:47:26 ]
pi_192535003
Lemijn, heel herkenbaar helaas _O- Kleine charmeurs zijn het O+

En acteurs, ik vroeg haar boos te kijken;
SPOILER
:D O+
And you know I might
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')