quote:Op woensdag 1 april 2020 11:35 schreef Donna het volgende:
Dankje! In dat ene weekend is ook meteen haar NEE een stuk luider geworden.
Ja de knuffel techniekquote:Op woensdag 1 april 2020 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Hier werkt soms: het een knuffel laten vragen, nep boos worden, zeggen dat ik hem ga vangen, random gaan lachen, streng doen. Wat werkt tegen: als in moe ben, want dan signaleer ik te laat dat er iets aankom en heb ik geen creativiteit om het op te vangen.
Dat werkt bij kleuter goed, maar Em is hier echt te eigenwijs voor. We hebben de regel niet huilen aan tafel, en wel eten aan tafel. Huilen of mokken mag op de gang of in de hoek, en als je klaar bent dan kom je weer gezellig aan tafel zitten. Dit heeft als resultaat dat ze nu tijdens het eten van tafel gaat om zelf in de hoek te gaan staan of vraagt of ze op de gang magquote:Op woensdag 1 april 2020 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja de knuffel techniekwerkt hier soms ook verbazingwekkend goed.
Of heel duidelijk zeggen wat de consequentie is van wat er gebeurt (als dat iets is wat hij niet wil tenminste). De kaptein is een zeikerd als het op tv kijken aankomt, hij wil altijd een specifiek (en de volgende dag onvindbaar
)youtubefilmpje kijken en knalt uit zn pannetje als ik die dan niet aanzet maar iets anders. Als ik hem dan zeg "we kijken deze en anders gaat de tv helemaal uit" dan stopt ie meestal wel met stampvoeten
soms pruttelt ie dan fluisterend nog even door
kleine dreutel
Wij hebben een mopperstoel. Als 1 van de heren uit zijn plaat gaat tijdens het eten moet ie op die stoel even gaan uitmopperen totdat het weer goed gaat en dan mogen de tranen weg en kan er gegeten worden. Even uit de situatie. Werkt goed.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat werkt bij kleuter goed, maar Em is hier echt te eigenwijs voor. We hebben de regel niet huilen aan tafel, en wel eten aan tafel. Huilen of mokken mag op de gang of in de hoek, en als je klaar bent dan kom je weer gezellig aan tafel zitten. Dit heeft als resultaat dat ze nu tijdens het eten van tafel gaat om zelf in de hoek te gaan staan of vraagt of ze op de gang magZo heeft dat dus geen nut meer.
Na afloop een knuffel en bespreken dat het fijner is als ze gewoon gelijk gaat eten/luisteren werkt op dat moment wel (dan luistert ze braaf), maar de keer daarna is het weer hetzelfde riedeltje.
'ik ga je vangen' werkt overigens wel heel goed om de sfeer weer goed te krijgen, maar is helaas niet altijd goed toepasbaar. Dat werkt vooral goed als we moeten tandenpoetsen of pyjama aan.
quote:Op woensdag 1 april 2020 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:
een specifiek (en de volgende dag onvindbaar) youtubefilmpje
quote:Op donderdag 2 april 2020 00:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]![]()
Zo wilde ZZ laatst per se het filmpje van K3 - 10.000 luchtballonnen zien, maar dan die met een auto.Ze is ervan overtuigd dat ze die op het kdv gezien heeft. Nergens te vinden, dus ik heb uiteindelijk maar gezegd dat wij die versie niet hebben.
Awww!quote:Op donderdag 2 april 2020 10:12 schreef PKM het volgende:
Banaan is al tijden heel druk met fantasiespel. Favoriet is ijsjes en taartjes maken om uit te delen. Als hij iets zegt en ik snap het niet dan kijk ik meestal eerst naar zijn handen, eerst even kijken of het om een echt of fantasie ding gaat. Ik vind het ontzettend schattig.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zien jullie dat ledikantje (met inmiddels verwijderde zijflank) rechts? Hij heeft er gisterenavond voor het eerst in ruim een jaar in geslapen!Wel vijf hele minuten. En toen werd -ie wakker en kroop -ie alsnog in het grote bed.
Maar toch!
Hoe gaat het aan jullie kant inmiddels met het bedje en slapen @littledrummergirl?Let me see you stripped down to the bone
Ik ben vergeten hoe dat mobiel afbeeldingen plakken enzo ook alweer werktequote:Op vrijdag 3 april 2020 09:52 schreef minilot het volgende:
Ooo, ik had nog een vraag! Knutselgerei voor peuters. Klei, allerhande krijtjes, potloden, etcetera. Hoe houden jullie dat een beetje georganiseerd? Het is hier inmiddels nogal onhandig verdeeld over overal en nergens in de woonkamer en dat niet erg praktisch.Tips zeer welkom.
Ik heb zo'n ladeblokje gekocht:quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:52 schreef minilot het volgende:
Ooo, ik had nog een vraag! Knutselgerei voor peuters. Klei, allerhande krijtjes, potloden, etcetera. Hoe houden jullie dat een beetje georganiseerd? Het is hier inmiddels nogal onhandig verdeeld over overal en nergens in de woonkamer en dat niet erg praktisch.Tips zeer welkom.
Kan de zijkant eruit?quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:52 schreef LeSage het volgende:
Mijm heeft sinds gisteren ontdekt dat hij vrij eenvoudig uit zijn ledikant kan klimmen
Dat wel ja. Hoewel ik nu wel consequent word met eerst de ene zooi opruimen voor de andere zooi tevoorschijn komt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:04 schreef Quoi het volgende:
Dat ordenen is nog work in progress hierHulde voor jullie opbergwerk.
Sowieso is onze huiskamer oorlogsgebied de laatste dagen.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:52 schreef minilot het volgende:
Och, arme Kaptein - ik wist helemaal niet dat zulke jonge koters al hooikoorts konden krijgen. Balen zeg! Wel erg snoezig dat -ie z'n knuffels en auto's druppelt!
Even een Günther in pyjama met mijn reservebril op.AggutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zien jullie dat ledikantje (met inmiddels verwijderde zijflank) rechts? Hij heeft er gisterenavond voor het eerst in ruim een jaar in geslapen!Wel vijf hele minuten. En toen werd -ie wakker en kroop -ie alsnog in het grote bed.
Maar toch!
Hoe gaat het aan jullie kant inmiddels met het bedje en slapen @:littledrummergirl?de kleine professor
![]()
Ik wist het ook niet dat hooikoorts al kon worden vastgesteld bij zulke jonkies. Vorig jaar eens naar de huisarts gegaan vanwege (dacht ik) onstoken oogjes, bleek dus een allergische reactie te zijn. En toevallig precies tegelijk te vallen met t gaan bloeien van de bomen, en ook dit jaar weer,so hooikoorts it is![]()
En slapenhou op schei uit, vannacht kwam hij bij ons rond twee uur, was wakker tot vier, en sliep daarna tot half zeven en dat was het wel weer met de nachtrust
.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Weet ik eigenlijk niet. Straks even checken.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Kan de zijkant eruit?
Dank voor de input, mensen - ik denk dat ik er wel wat mee kan! Straks eens inventariseren om hoeveel meuk het inmiddels gaat.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:28 schreef Nanuke het volgende:
Dit is het meest opgeruimd dat het hier raakt momenteel.![]()
[ afbeelding ]
En we deden een poging tot vingerverven vandaag. Voor Beppe. Ik denk dat we nog maar een paar pogingen doen...
[ afbeelding ]
Dit ding van Ikea. Potloden, verfdoos, washi-taperolletjes en andere kleine frut in die uitneembare bakjes, daaronder is ruimte voor A4-formaat teken/knutselpapier en stickervellen etc.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:52 schreef minilot het volgende:
Bij dezequote:Op vrijdag 3 april 2020 15:14 schreef Quoi het volgende:
[..]Laten we allemaal zo'n foto posten, dan voelen we ons allemaal weer wat beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mevrouwtje hier had dokter bibber gekregen van mijn zus. Koos dacht dat het kapot was want geen geluid, maar die kleine aap haalde gewoon feilloos al die onderdelen er in één keer uit zonder de patiënt te raken![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik denk dat we voor het eerst in 15 jaar weer ballonnen ophangen voor mijn verjaardagquote:Op vrijdag 3 april 2020 22:48 schreef Molo het volgende:
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren
Houseparty installeren en het op afstand doen. Wellicht kun je zoiets ook casten naar de tv ook.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:51 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik denk dat we voor het eerst in 15 jaar weer ballonnen ophangen voor mijn verjaardagik kan het alleen niet vieren want social distancing
ben ik niet zo rouwig om, maar voor L. wel jammer want hij kijkt er zo naar uit.
Fixed en zeer mee eensquote:Op vrijdag 3 april 2020 22:48 schreef Molo het volgende:
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen ALLES joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren
You had me @ TekenTas.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit ding van Ikea. Potloden, verfdoos, washi-taperolletjes en andere kleine frut in die uitneembare bakjes, daaronder is ruimte voor A4-formaat teken/knutselpapier en stickervellen etc.
[ afbeelding ]
ZZ noemt het de TekenTas.We hebben die in haar zicht staan (geïnspireerd door een Montessori blog die jij ooit postte
). Sinds we dat ding hebben, komt ze veel vaker op het idee om te knutselen.
https://www.ikea.com/nl/n(...)ullen-hout-00384526/
(En daarnaast nog een grote mand die bewust buiten haar bereik staat, met inktkussens en verf in tubes en zo.)
En dit ja. Dat ding is gaaf. Al moet ik nog even een excuus bedenken want zoals ik hier liet zien is Dirk niet erg van de artistieke uitspattingen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:13 schreef minilot het volgende:
[..]
You had me @ TekenTas.Nou wil ik 'm ook!
Maar dat komt juist doordat Dirk nog geen TekenTas heeft!quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:40 schreef Nanuke het volgende:
[..]
En dit ja. Dat ding is gaaf. Al moet ik nog even een excuus bedenken want zoals ik hier liet zien is Dirk niet erg van de artistieke uitspattingen.
Heheh same, wij hebben een la vol die ik maandelijks even opruim.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:01 schreef Burdie het volgende:
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen.
Ik heb zo'n Expedit/Kallax-mand vol met de rest.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:01 schreef Burdie het volgende:
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen.
Oh, ZZ is allang blij als er een puntje aan haar potloden zit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
Leer me die truc!Hier is het echt zo dat hij bij een set van 92 stiften hij toch nog een kleur mist dus dat moet dan opgelost worden met bijvoorbeeld verf, of de wasco enzo en dan staat de tafel vol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het keyboard is van mij trouwens en kwam eens terug van mijn nichtje, die 'm geleend had en bleef "even" staan. Het tafeltje was eerst bedoeld als knutsel/lego tafel, maar dient dus nu als piano. Hij speelt af en toe een leuk deuntje![]()
Max viel vandaag voor het eerst head first van zijn fiets, kin kapot. Vanmorgen hebben we zijn beste vriend opgehaald en zijn we naar de speeltuin geweest, de bakker en hebben in de zon heerlijk eierkoeken gegeten, voordat het durp hier goed en wel wakker was![]()
Verder heb ik nog nooit zoveel getuinierd. Dat mensen voorbij liepen en oohs en aahs deden zelfs. Bij een lokale kweker 3 trays bloemen gehaald en geplant. In deze trieste tijd de tuin maar even opgefleurd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kleine memory waarbij ze de letters bij de hoeveelheid objecten moeten zoeken. Tellen, cijfers, benoemen, het zit er allemaal in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen druk in gesprek met de mier op z'n armSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 07-04-2020 17:24:04 ]Let me see you stripped down to the bone
Ik koop haar om en beloof een snoepje of chippies na de tijd.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef rena het volgende:
En iemand nog tips voor teennagels knippen zonder dat de hele buurt denkt dat je je kind martelt? Ik heb nog geen methode gevonden waarbij het zonder drama gaat helaasIk leg alles al uit, probeer af te leiden, maar ze wordt woest en hysterisch. De nagels aan de handen gaan redelijk maar zodra ik aan de voeten begin wordt ze woest. Het is nu even de houdgreepmethode omdat het toch moet gebeuren, maar leuk is anders.
Ga ik volgende keer toch eens proberen denk ikquote:Op woensdag 8 april 2020 10:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik koop haar om en beloof een snoepje of chippies na de tijd.
Commode kan ik haar alleen nog moeilijker in de houdgreep houden, want zelfs met de hele trukendoos aan filmpjes (Bumba, Nijntje, Frozen) wordt ze nog woestquote:Op woensdag 8 april 2020 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Vingers gaan hier moeiteloos, maar tenen wil hij meestal nietmisschien omdat hij niet kan zien wat er gebeurt? Wij doen t meestal op de commode terwijl hij ligt, filmpje erbij
Onprettig gevoel, maar ook gekieteld of jeuk of dingen die ze niet kon benoemen hebben hier heel vaak de naam 'pijn' gekregen merkte ik.quote:Op donderdag 9 april 2020 08:41 schreef Nolita het volgende:
Teennagels gaat hier ook lastiger, ze zegt dat het pijn doet? Het verzet valt hier meestal wel mee en doe het maar snel, snel.
Wat leuk om al die grote peuters weer eens te zien! Ik vind mijn peuter ook opeens zo groot. Ik verbaas me vaak om al die kleine details die ze onthoudt! Ik lig vaak ook dubbel om de verhalen die ze vertelt. Fantasie is idd volop aanwezig.Zo speelt ze graag juffrouw kassa en doet ze net alsof er kriebelmonsters aankomen.
Douchen is hier ook altijd "auw"quote:Op donderdag 9 april 2020 10:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Onprettig gevoel, maar ook gekieteld of jeuk of dingen die ze niet kon benoemen hebben hier heel vaak de naam 'pijn' gekregen merkte ik.
Nu ze verbaal wat verder is komt daar gelukkig meer nuance in, ik heb best een tijd gedacht 'wtf doet er dan pijn aan?' maar ze wist er gewoon nog geen andere woorden voor
[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 09-04-2020 13:49:01 ]Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |