abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192439947
Simon hanteert bij spelletjes nu vooral nog zijn eigen regeltjes. Bij memory draait hij kaartjes net zolang tot hij 2 dezelfde gevonden heeft. Hij wint op die manier wel altijd :+

We hebben ook een soort Woezel en Pip ganzenbord, met een grotere zachte dobbelsteen. Hij vindt het vooral leuk die zo hard mogelijk door de kamer te gooien. Stapjes tellen vindt ie dan ook wel prima, maar niet volgens het weggetje dat je hoort te volgen, maar gewoon lekker random over het bord heen :D

Kroko Loko hebben wij ook nog ergens liggen volgens mij, gekregen van een vriendin. Ook maar eens erbij pakken.

Wel fijn die ontplofte woonkamers te zien.... Dan voel ik me iets minder schuldig over de zooi hier.
Ik merk nu wel, sinds ik thuis werk, ik minder goed tegen de troep kan. Het is al zo druk en chaotisch met mijn werk en in mijn hoofd, dat ik de externe troep in huis niet goed trek :@ .
pi_192442224
We spelen momenteel veel spelletjes met Willem en Kevin doet vaak alleen voor de vorm mee (want te korte spanningsboog en snapt er daardoor niks van). Toch lukt kleurentorentje en huisje boompje beestje hem al heel goed. Kleurentorentje kan hij zelfs alleen zitten doen.
pi_192442530
Wij hebben hier alleen nog maar Haba's Boomgaardje, naar aanleiding van een tip van hier voor een verjaardagkadootje en dat gaat al best goed! O+ Ik lees geinteresseerd mee voor andere spelletjestips, want de dude blijft natuurlijk niet nog maar twee jaar en drie maanden :)

Wat ontzettend leuk, die rommelfoto's van jullie! _O_ Klap er straks speciaal de laptop even voor open om ze op een groter scherm te zien! O+

Ik probeer er straks ook eentje te maken, maar moet dat wel goed timen, want meermaals per dag ruimt Günther op waar -ie mee bezig is zodat -ie weer wat meer plek heeft. Al dat voordoen begint z'n vruchten af te werpen! *O* Voor zolang het duurt dan he? :') Ik reken nergens op.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:48 schreef Molo het volgende:
Oh heerlijk, lekker weer jezelf laten verdrinken in dat kinderlijke enthousiasme rondom verjaardagen ALLES joh. Zo leuk, zulke dingen moet je vieren _O_
Fixed en zeer mee eens O+ Van harte alvast @Nazil en succes met de alternatieve viering! :* *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_192442532
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit ding van Ikea. Potloden, verfdoos, washi-taperolletjes en andere kleine frut in die uitneembare bakjes, daaronder is ruimte voor A4-formaat teken/knutselpapier en stickervellen etc.
[ afbeelding ]

ZZ noemt het de TekenTas. O+ We hebben die in haar zicht staan (geïnspireerd door een Montessori blog die jij ooit postte ;) ). Sinds we dat ding hebben, komt ze veel vaker op het idee om te knutselen.

https://www.ikea.com/nl/n(...)ullen-hout-00384526/

(En daarnaast nog een grote mand die bewust buiten haar bereik staat, met inktkussens en verf in tubes en zo. :+ )
You had me @ TekenTas. O+ Nou wil ik 'm ook!
pi_192443028
Wat leuk dat mijn foto jullie inspireert tot ook rommelfoto's. :D Wij ruimen tussendoor ook wel op, soms samen, soms ik, soms Dirk alleen. Maar mijn doelstelling ligt nu meer op het samen leuk houden en daarnaast wat werk gedaan krijgen (het is een van de drukste maanden op t werk), dan bij opgeruimd en netjes. Sowieso is dat laatste bij ons nauwelijks van toepassing. :')

Ik las ook iets over fantasiespelletjes, dat is hier ook helemaal te gek. Hij is regelmatig een poes, een hond, een grote dino of -en deze is het leukst- mama. En dan moet ik Dirk zijn. Dat gaat ongeveer zo:
'ik bent mama, jij ist Dirk'
- okee. Hallo mama.
'hallo Dirk. Wij samen spelen assebieeeft?'
En die laatste kan ook gaan om koekjes eten, televisie kijken of iets anders waar hij zijn zinnen op gezet heeft. O+ In het geval van koekjes loopt hij zelfs naar de kast om aan te wijzen dat ze daar liggen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192443038
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 07:13 schreef minilot het volgende:

[..]

You had me @ TekenTas. O+ Nou wil ik 'm ook!
En dit ja. Dat ding is gaaf. Al moet ik nog even een excuus bedenken want zoals ik hier liet zien is Dirk niet erg van de artistieke uitspattingen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192443290
Heeft iemand toevallig dit boekje?

Ik ben benieuwd of er veel makkelijke snelle dingen in staan of dat het vooral dingen zijn waar veel geknutsel/voorbereiding bij nodig is :P want dat laatste, daar ligt mijn talent niet zo _O-

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 10:14:21 #58
269689 crew  Viv
pi_192443963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:40 schreef Nanuke het volgende:

[..]

En dit ja. Dat ding is gaaf. Al moet ik nog even een excuus bedenken want zoals ik hier liet zien is Dirk niet erg van de artistieke uitspattingen.
Maar dat komt juist doordat Dirk nog geen TekenTas heeft!
*O*
pi_192444084
Hier is de Toren van Pisa een hit en Loco Bambino en een visjes hengelspel
pi_192444493
Loco Bambino wordt hier vooral door Lala aandachtig gespeeld. Die kan zo een paar van die puzzels goed maken. Em doet er een half en gaat dan leuke vormpjes ervan maken :D

Wij hebben van Djeco een bordspel met kleurtjes, dat spelen ze heel graag op hun eigen manier. Je moet alleen regelmatig ook stapjes terug zetten en dat leidt tot huilbuien bij kleuter (de meiden hebben nog geen idee dat dat niet leuk is). Nijntje speelt tikkertje is wat dat betreft meer een aanrader, daar kunnen ze alleen vooruit. Krokoloko hebben we al lang niet meer geprobeerd, die haal ik zo even te doorschijn! Bedankt voor de tip :)

Qua huis hebben we hier altijd een explosie aan speelgoed. We nemen tegenwoordig niet eens meer de moeite om het op te ruimen als ze op bed liggen.

Qua knutselspullen ligt hier een etui vol kleurpotloden en een ordner vol kleurboeken waar ze bij kunnen, al het andere knutselmateriaal ligt her en der verspreid op plaatsen waar ze er niet bij kunnen. Ze hebben nogal de neiging om anders op elk vel papier één kras te zetten en overal op te stempelen behalve op dat papier. En ook hun kinderscharen laat ik nog liever even niet binnen handbereik liggen. We hebben overigens gisteren voor het eerst ooit geverfd, ik keek altijd een beetje op tegen de troep, maar het ging erg goed, ze hebben echt mooie paaseieren geverfd (de meiden zelfs mooier dan kleuter). Een ei uitknippen, met tape die niet erg plakt strepen erop plakken (kun je hem ook gelijk vastplakken op een krant), laten verven en na het drogen de tape er weer aftrekken geeft makkelijk een leuk effect.
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 13:58:25 #61
269689 crew  Viv
pi_192446773
@minilot @Nanuke

Laten we straks een TekenTasTopic openen en dan foto's delen van de bakjes!
*O*

Er was ook een kleine plakstift bij, maar die is op. Vanwege de maatregelen al een tijdje niet meer in een plakstiftenwinkel geweest.

Hetzelfde idee als van die bento lunchtrommels. O+
pi_192446802
Nu wil ik ook een TekenTas O+

Ik ga het meteen op Jip zijn lijstje zetten (over 2 maanden jarig :+ )
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:01:20 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192446809
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen :P.
KuikenGuppy
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:32:04 #64
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447196
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:01 schreef Burdie het volgende:
Dat ding zou voor ons te klein zijn, ik heb een half dressoir vol knutselspullen :P.
Heheh same, wij hebben een la vol die ik maandelijks even opruim.
ik heb 1 knutselfan die altijd hele kunstwerken maakt dus we hebben best veel

en ik vind het altijd leuk de fotos van hoe de vloer er uit ziet door spelende kinderen.

hier onze speelhoek

(met nog wat kerstmeuk :'( :') )
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 14:33:52 #65
269689 crew  Viv
pi_192447213
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:01 schreef Burdie het volgende:
Ik heb zo'n Expedit/Kallax-mand vol met de rest. ;) Klei, gekleurd crêpepapier, chenilledraad, tubes verf, strijkkralen, inktkussens, waskrijtjes, etc.

Voor het gewone tekenen & verven & knippen & plakken komt ze echter een heel eind met alleen de TekenTas. :Y)
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:36:16 #66
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447242
Leer me die truc! O+ Hier is het echt zo dat hij bij een set van 92 stiften hij toch nog een kleur mist dus dat moet dan opgelost worden met bijvoorbeeld verf, of de wasco enzo en dan staat de tafel vol
pi_192447339
Ik hoor hier helemaal nog niet maar wilde onze woonkamer ook even delen:

:')

"Jip, ga je even je duplo opruimen?"
Jip gooit 3 blokjes in de doos en trekt iets anders uit de kast :')

Hij heeft het helaas van mij :+
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 14:47:43 #68
269689 crew  Viv
pi_192447364
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
Leer me die truc! O+ Hier is het echt zo dat hij bij een set van 92 stiften hij toch nog een kleur mist dus dat moet dan opgelost worden met bijvoorbeeld verf, of de wasco enzo en dan staat de tafel vol
Oh, ZZ is allang blij als er een puntje aan haar potloden zit. :D O+
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:49:59 #69
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192447379
Zo was mijn oudste ook O+ maar ik heb het daarna niet meer weten te bereiken met de anderen :')
pi_192447772
'wat is ananas?' ik zeg dat is pineapple. 'wat is wappelwie?' ehh wat? Broccoli? 'nee, WA-pel-wie! Van aardbeien!' oooohhh strawberry :')
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:50:28 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192451609
Tof, jullie kamers! En ik vind de TekenTas ook erg leuk. Onthouden. Ik ben niet helemaal eerlijk, want wij waren de hele dag buiten (in tuin), dus speelgoed bleef nagenoeg in de kasten. Het is ook een hoekje-in-wording. Voor verlichting aan de wand of plafond en/of andere suggesties sta ik trouwens open ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het keyboard is van mij trouwens en kwam eens terug van mijn nichtje, die 'm geleend had en bleef "even" staan. Het tafeltje was eerst bedoeld als knutsel/lego tafel, maar dient dus nu als piano. Hij speelt af en toe een leuk deuntje :')

Max viel vandaag voor het eerst head first van zijn fiets, kin kapot. Vanmorgen hebben we zijn beste vriend opgehaald en zijn we naar de speeltuin geweest, de bakker en hebben in de zon heerlijk eierkoeken gegeten, voordat het durp hier goed en wel wakker was O+

Verder heb ik nog nooit zoveel getuinierd. Dat mensen voorbij liepen en oohs en aahs deden zelfs. Bij een lokale kweker 3 trays bloemen gehaald en geplant. In deze trieste tijd de tuin maar even opgefleurd.
pi_192453318
Ai quoi, erg kapot zijn kin?
L vindt mijn keyboard ook erg leuk. Als ik speel (ik leer het mijzelf dmv een lesboek dus niet denken dat ik hele klassieke stukken wegspeel) moet hij ook altijd. Mama. Weg. Jij mag daar zitten. Hij drukt dan van alles in,we krijgen een discomuziekje die ik zelfs niet tevoorschijn krijg al zou ik dat willen en hij speelt de nieuwe muziek voor een spookhuis in.

Vanochtend hebben we berenjacht gedaan (succes!). Vanmiddag heb ik de aquaplay tevoorschijn gehaald en ik heb de rest van de middag genietend van de zon in een stoel gezeten. Topdag, doen we morgen nog een keer.
  zondag 5 april 2020 @ 14:05:01 #73
221912 minilot
Nancy boy
pi_192461661
Aww, kus voor de kin van Max!

En pfoe, gisteren en vandaag gereed gestaan om een woonkamer vol zooi op de foto te zetten, maar ben tot de slotsom gekomen dat mijn lieftallige echtgenoot op vrije dagen verantwoordelijk is voor meer rommel dan Günther. :') Morgen maar proberen dus, als de meneer weer naar zolder vertrekt om te werken :+
  maandag 6 april 2020 @ 08:39:06 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192473058
Slingert 'ie het ook op de grond, @minilot? Ook dat soort foto's zijn welkom hoor :P

Hier is weer een thuiswerkweek mezelf in 4en delen begonnen. Helaas hoesten Max en ik nogal en zijn we niet helemaal fit. Daar denken we maar niet teveel over na.

Over leuke spelletjes gesproken. Deze is ook erg leuk als peuter interesse heeft in cijfers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een kleine memory waarbij ze de letters bij de hoeveelheid objecten moeten zoeken. Tellen, cijfers, benoemen, het zit er allemaal in.
pi_192473120
Ik heb af en toe zo’n medelijden met mijn mannetje. Er op uit gaan gaat goed, maar verplicht thuis zijn werkt bij hem niet. Het is gewoon te klein. En we gaan nergens heen voorlopig, want ik ben goed ziek.

Gisteren na heel veel gekrijs en geschreeuw heb ik hem eindelijk bij het toetje een beetje kunnen bereiken. Ik vroeg aan hem op wie hij eigenlijk zo boos is. “Ben je boos op jezelf?” Snik snik snik *fluisterend* “Jah” snik snik. Serieus, mijn hart brak. Ik weet niet of ie nu gesnapt heeft wat ik bedoelde, maar die jongen heeft echt last van zichzelf. Ik heb hem maar gezegd dat ik heeeeel veel van hem houd en ik heb heel veel kusjes gegeven. Ik vond het zo fijn om hem even dat te kunnen zeggen, dat het ook aan kwam.

Sorry, schaamteloze inbreekpost en jullie kunnen er waarschijnlijk niks mee, maar ik moest het even kwijt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')