abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193030504
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

We moeten maandag naar het consultatiebureau, dan gaan we het weten! Ik heb geen idee, draagt meestal maat 92, maar past ook wel in 96...Leeft wel op grote voet, maat 25 al...
Dan gaan ze nog steeds ongeveer gelijk op. L gaat nu ook naar maat 98 en heeft schoenmaat 26.

Ik werd de laatste tijd weer wat geïrriteerd van reacties dat L zo groot is of ongeloof over zijn leeftijd dus even fijn om te lezen dat O net zo lekker doorgroeit :) Verwacht ook dat de opmerkingen even weer over zijn nu het antwoord "2 jaar" is. Volgens mij had ik datzelfde rond 1,5 jaar.

Consultatiebureau heb ik nog niets van gehoord, afspraken zonder vaccinatie zal met de corona geen prioriteit hebben vermoed ik.
pi_193030869
Van harte gefeliciteerd Jagar! Leuke foto’s! Wat knap dat hij al zo’n eind kan loopfietsen.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:13:38 #103
221912 minilot
Nancy boy
pi_193031616
O'tje! Mijn O'tje vindt jouw O'tje 'heel erg mooi', Jagar! O+ Het is ook wel een dotje, zeg! Gefeliciteerd en welkom hier *;
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:19:42 #104
221912 minilot
Nancy boy
pi_193031713
Dude hier is nog geen tweeënhalf en zit tussen 98 en 104 in, dus bekend met opmerkingen dat -ie groot is voor z'n leeftijd :Y Slungelige spriet is -ie ook niet, met z'n buikie en zachte beentjes. Nog wel echt zo'n jong peuterlijfje qua verhoudingen. Net met softijsje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knusse ochtend gehad, langs alle molens in de buurt gefietst (en dat zijn er véél!), er waren schapen, een sloot met heel veel goed zichtbare en luid kwakende groene kikkers, een felblauwe libel en aan het einde dat softijsje. Simpel maar adequaat kotervermaak dus :)

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 09-05-2020 15:27:21 ]
pi_193032260
Gefeliciteerd Jagar! Knap mannetje is O. O+

Wij deden donderdag zo’n rondje, mini. Kleuter vroeg wat een watermolen was, dus zijn we meteen de bakfiets ingesprongen en met een mooie groene omweg de 2 watermolens uit ons dorp bekeken. Helemaal prima op wat een nogal hangerige middag beloofde te worden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:14:31 #106
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193032355
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:19 schreef minilot het volgende:
Dude hier is nog geen tweeënhalf en zit tussen 98 en 104 in, dus bekend met opmerkingen dat -ie groot is voor z'n leeftijd :Y Slungelige spriet is -ie ook niet, met z'n buikie en zachte beentjes. Nog wel echt zo'n jong peuterlijfje qua verhoudingen. Net met softijsje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knusse ochtend gehad, langs alle molens in de buurt gefietst (en dat zijn er véél!), er waren schapen, een sloot met heel veel goed zichtbare en luid kwakende groene kikkers, een felblauwe libel en aan het einde dat softijsje. Simpel maar adequaat kotervermaak dus :)
Hier ongeveer dezelfde specs, op deze foto kun je goed zien hoe lang ie is O+ voor het eerst sinds lange tijd weer in de buggy (op zijn verzoek :o) en ook nog in slaap gevallen O+ kleine grote vent

SPOILER
Waar wonen jullie trouwens lot? Wij gaan binnenkort ook vlakbij molenwalhalla wonen nl :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:16:03 #107
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193032381
Gefeliciteerd met o'tje O+ idd een heerlijke glimlach zeg!
pi_193033243
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier ongeveer dezelfde specs, op deze foto kun je goed zien hoe lang ie is O+ voor het eerst sinds lange tijd weer in de buggy (op zijn verzoek :o) en ook nog in slaap gevallen O+ kleine grote vent

SPOILER
Waar wonen jullie trouwens lot? Wij gaan binnenkort ook vlakbij molenwalhalla wonen nl :o
Wat is hij lang idd! En ook lange voeten, volgens mij heeft mijn kleuter nog niet zulke grote schoenen aan, maar wellicht vertekent het model dat ook een beetje.

Wij zitten in 86/92 voor broeken, 92/98 voor shirts. Heel fijn want ik had bij de Hema nog een stapel joggingshorts maat 86 voor ze gevonden in de uitverkoop, grotere maten hadden ze niet meer. Vallen iets groter dus zitten perfect nu, zijn makkelijk zelf aan en uit te trekken en zo droog in de zon (beide fijn met zindelijk worden). Schoenmaat is nog 23 (vorig jaar zomer 21), dus mijn referentiekader qua schoenmaten is ook anders.

En welkom en gefeliciteerd Jagar en Elleska *O*
  zaterdag 9 mei 2020 @ 17:32:50 #109
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193033324
Dit zijn ook n beetje clownsshoenen qua model hoor :D is maat 26

Hij noemt ze zijn "zonneschoenen" ik had ze in de winter in de sale gekocht en hem uitgelegd dat ze voor de zomer waren, wanneer het warm en zonnig was. Dus toen ik ze laatst uit de kast haalde om ze te passen riep hij verrukt "ja, mijn zonneschoenen O+ "
pi_193033931
Elleska: nee mag echt niet mee naar binnen met het wennen. De juf komt naar het hek.

Emmy is ook groot volgens mij en wordt al sinds een jaar als kleuter geschat. Ze is nu 1 meter 7. Ze heeft schoenmaat 26. Leeft ze dan op kleine voet, of hebben jullie peuters zulke grote voeten?
pi_193035776
Mijn 3y9m is 101cm en heeft maat 25 mijn dwergje O+
pi_193036015
Hier ook een klein reusje met 2 jaar en 10 maanden. Simon is net wel of net niet een meter lang (om de zoveel tijd zetten we een streepje met datum en lengte op een kast). Qua kleding zit ie tussen 98 en 104.
Schoenen heeft ie in maat 26 sinds afgelopen december al, dus ik vermoed dat we binnenkort weer eens langs de schoenenwinkel mogen voor de volgende maat.

Vandaag een heerlijke dag gehad. Vanochtend langs diverse speeltuintjes / waterspeeltuin.
's Middags een uurtje middagdut en daarna in de tuin met water gespeeld. Toen hebben we de BBQ aangezet en hebben we heerlijk in de tuin gegeten.

Hij vraagt de hele week al of het al Moederdag is :)
pi_193038570
Haha hier zit ie ook tussen 98 en 104 in! Hij wordt deze maand 3 ( :o )
Maat 26 om de opsomming compleet te maken.

Kleuter zit overigens qua broeken ook in 104 en heeft schoenmaat 27. Dat is altijd een kleintje geweest. Ik dacht dat Kevin wel gemiddeld was.

Welkom met O jager. Gefeliciteerd!

En strijkkralen vind ik leuk. Daar kunnen ze een tijdje bezig mee zijn. Veel valt op de grond, maar handveger en blik en stofzuiger helpen snel.
Ik moet ze allemaal bij mijn bed leggen en ik heb er al heel veel. Je ziet heel goed welke van Kevin zijn en welke van Willem.

pi_193041130
Bij die strijkkralen moet ik steeds denken aan een collega waarvan t kindje een strijkkraal in haar neus had gestopt 🙈.
  zondag 10 mei 2020 @ 03:56:16 #115
221912 minilot
Nancy boy
pi_193043490
@littledrummergirl Och, kijk dat nou slapen! O+

Wij wonen in Alblasserdam. Ik kan de molens van Kinderdijk vanuit mijn zolderraam zien en het is vanaf mijn huis tien minuten wandelen naar de eerste molen. Waar verhuizen jullie naartoe? *O*
  zondag 10 mei 2020 @ 09:24:47 #116
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193045271
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 03:56 schreef minilot het volgende:
@:littledrummergirl Och, kijk dat nou slapen! O+

Wij wonen in Alblasserdam. Ik kan de molens van Kinderdijk vanuit mijn zolderraam zien en het is vanaf mijn huis tien minuten wandelen naar de eerste molen. Waar verhuizen jullie naartoe? *O*
Vet O+ wij kunnen ze niet zien, daar zit een snelweg tussen vanuit ons gezien.

Ben jij wel eens in de sophiapolder geweest :o ? Ik las daarover en het leek me gaaf :D (nu afgesloten though)
pi_193047599
Strijkkralen? Hebben we niet in huis.

We hebben potloden en stiften. Stempels, stickers. Waterverf en plakkaatverf. Oh en klei en vouwblaadjes en glitterprit en scharen en lijm.
Maar die Crea Bea’s hier zetten twee strepen op een papier en zijn dan klaar. En ze koesteren die twee strepen dan alsof ze zojuist de Zonnebloemen van van Gogh hebben nagebootst.

Dat dus. Needless to say dat ik voorlopig niet investeer in strijkkralen. Want alles wat ook maar enigszins in de buurt komt van ‘iets creatiefs aan tafel’ is hier vooral kastvulling.
pi_193048317
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:54 schreef Malteser het volgende:
Strijkkralen? Hebben we niet in huis.

We hebben potloden en stiften. Stempels, stickers. Waterverf en plakkaatverf. Oh en klei en vouwblaadjes en glitterprit en scharen en lijm.
Maar die Crea Bea’s hier zetten twee strepen op een papier en zijn dan klaar. En ze koesteren die twee strepen dan alsof ze zojuist de Zonnebloemen van van Gogh hebben nagebootst.

Dat dus. Needless to say dat ik voorlopig niet investeer in strijkkralen. Want alles wat ook maar enigszins in de buurt komt van ‘iets creatiefs aan tafel’ is hier vooral kastvulling.
Heel herkenbaar _O- Hier is haar concentratievermogen voor tekenen of knutselen ook ongeveer 5 minuten, op de psz schijnt ze het langer te kunnen, maar hier thuis heb ik ook alleen de basis knutselspullen.

Grappig om de kledingmaten van andere kindjes te zien, hier is ze 2,5 en past ze in 98 van broekjes en 104 van shirtjes, ze is best lang. Zou haar best weer eens willen opmeten als dat niet in een enorme worsteling zou ontaarden :')

Fijne Moederdag allemaal! Hier ben ik getrakteerd op een lekkere brunch en een fikse driftbui van peuterlief :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193048447
Simon kwam vanochtend heel schattig bij mijn bed "mama, ik heb iets voor je. Het is chocolade." Dat laatste wist ik al, want dat had ie de afgelopen dagen al vaker verteld *)
Ook nog een mooi schilderij door hem gemaakt en een mandala kleurboek.
Maar het mooiste waren de dikke knuffels en het blije koppie toen ie het aan me gaf O+ O+ O+
pi_193048464
Iedereen een fijne Moederdag!

@rena Ik las eerst een "fikse driftbui van manlief" _O- _O- _O-
pi_193048563
Fijne moederdag allemaal! Ik kreeg een mooie bos bloemen van mijn man. En Banaan zei een beetje verlegen "feliciteerd". O+

Hij zit in maat 92/98 en maat 24 schoenen. Ik moet hem ook weer eens meten, is al tijden geleden.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193048936
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:11 schreef TolstoiFan het volgende:@:rena Ik las eerst een "fikse driftbui van manlief" _O- _O- _O-
:D :'( :D Die kan er ook wat van hoor :P

Ah Tolstoi en PKM, wat lief O+ Ik heb het idee dat manlief hier niet echt aan C gecommuniceerd heeft wat moederdag is :+ Maar de brunch was lekker en leuk :Y
And you know I might
pi_193048969
Bedankt voor de berichtjes over lange kinderen, dat helpt mij om het weer te relativeren. In mijn directe omgeving zijn blijkbaar meer kleine tot gemiddelde kinderen waardoor het nog meer opvalt.

Knutselen is bij L vooral kleuren, verven, knippen en plakken. Strijkkralen leek me meer wat voor oudere kinderen? op de verpakking staat meestal +3 of +4 jaar.
pi_193049097
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:53 schreef Elleska het volgende:
Bedankt voor de berichtjes over lange kinderen, dat helpt mij om het weer te relativeren. In mijn directe omgeving zijn blijkbaar meer kleine tot gemiddelde kinderen waardoor het nog meer opvalt.
Ik herken het wel, pas kwamen we een meisje tegen dat een maand of 3 jonger is dan C en bijna een kop kleiner en petit gebouwd, C oogde echt als een reusje naast haar :@ Ik snap eigenlijk niet waarom mensen er over zeuren als een kind wat groter is, wat kun je er ook aan doen; ze in elkaar drukken en ze minder eten geven :?

Gefeliciteerd trouwens nog met je knul!
And you know I might
pi_193049927
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:04 schreef rena het volgende:

[..]

Ik herken het wel, pas kwamen we een meisje tegen dat een maand of 3 jonger is dan C en bijna een kop kleiner en petit gebouwd, C oogde echt als een reusje naast haar :@ Ik snap eigenlijk niet waarom mensen er over zeuren als een kind wat groter is, wat kun je er ook aan doen; ze in elkaar drukken en ze minder eten geven :?

Gefeliciteerd trouwens nog met je knul!
Minder schoppen onder de kont grappen wij wel eens :+

Het zijn meestal niet zozeer opmerkingen over de lengte maar opmerkingen over een ontwikkelingsachterstand doordat mensen hem veel ouder schatten.
Het toppunt was toch wel een tijd geleden iemand die na aanleiding van de schoenmaten een verhaal begon te houden over groeiremmers en dat je daar onvruchtbaar van kan worden. Mijn opmerking dat L een jongen is viel niet goed :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')