Lol allemaal dikzakkenquote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Deze mensen waren vast een stuk blijer geweest wanneer andere mensen iets minder aan hun eigen plezier hadden gedacht.
[ afbeelding ]
Maar ok. Die mensen zijn niet jij. Jij bent jong en gezond. Dus wat kan hen jou verder wat schelen?
De hele houding van veel ouderen die jij omschrijft, namelijk: "ik laat me fucking niet opsluiten" is kern van het probleem. Blijf godverdomme gewoon binnen als je niet weg moet.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waar ligt het probleem? Welke normen tov ouderen. Er was al sprake om iedereen boven de 50 als risico te zien. Maar ik laat mij niet opsluiten omdat ik de 50 ben gepasseerd maar om te gaan werken loop ik geen risico uiteraard, alleen in mijn vrije tijd. Fuck that. Ik neem mijn eigen verantwoording.
ja zeggen die oudjes dadelijk verlopen mijn vrij reizen dagen dat zou zonde zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
De hele houding van veel ouderen die jij omschrijft, namelijk: "ik laat me fucking niet opsluiten" is kern van het probleem. Blijf godverdomme gewoon binnen als je niet weg moet.
Zou me ook niks verbazen dat dat de dagjesmensen zijn waar de NS op wil anticiperen middels dit betoog. Die rijden door de hoge leeftijd geen auto meer maar willen wel gewoon stad en land afreizen om naar hun tal van niet essentiële sociale verplichtingen te reizen.
Nee de kern moet zijn dat je je verantwoording neemt. Zolang men gezond is moet men zich vrij kunnen bewegen. En dan ga ik ervan uit dat de epidemie is overgewaaid. Het probleem dat nu ontstaat is of deze maatregelingen tijdelijk zijn of totdat er een vaccin is of voor altijd.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
De hele houding van veel ouderen die jij omschrijft, namelijk: "ik laat me de fucking niet opsluiten" is kern van het probleem. Blijf godverdomme gewoon binnen als je niet weg moet.
Zou me ook niks verbazen dat dat de dagjesmensen zijn waar de NS op wil anticiperen middels dit betoog. Die rijden door de hoge leeftijd geen auto meer maar willen wel gewoon stad en land afreizen om naar hun tal van niet essentiële sociale verplichtingen te reizen.
Wel herkenbaar, veel ouderen zien de problemen ook gewoon niet. Ze zijn weten vaak wel dat juist zij een extra risico lopen maar niet precies het hoe en wat. Het is vaak niet eens kwade wil.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ja zeggen die oudjes dadelijk verlopen mijn vrij reizen dagen dat zou zonde zijn.![]()
Mijn pa is er ook zo een. Die vond het in de eerste weken van de lockdown toch echt noodzakelijk om de trein te pakken om ergens een stukje te gaan wandelen. Toen ik hem sprak vertelde hij doodleuk dat het best kon want er zat toch bijna niemand in de trein. Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij er helemaal ook niet in had moeten zitten toen. Volgens mij is hij niet meer in de trein gestapt de afgelopen maand
Leuk in theorie maar kan geen verantwoordelijkheid nemen voor jouw gezondheid als ik onverhoopt met je in een overvolle trein of bus terecht zou komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee de kern moet zijn dat je je verantwoording neemt. Zolang men gezond is moet men zich vrij kunnen bewegen. En dan ga ik ervan uit dat de epidemie is overgewaaid. Het probleem dat nu ontstaat is of deze maatregelingen tijdelijk zijn of totdat er een vaccin is of voor altijd.
Er zijn heel wat zieken onder personeel. Overigens werk ik alleen in de late middag en avond maar ik zie geen massale ouderen in de trein. Wat ik wel zie is tuig.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel herkenbaar, veel ouderen zien de problemen ook gewoon niet. Ze zijn weten vaak wel dat juist zij een extra risico lopen maar niet precies het hoe en wat. Het is vaak niet eens kwade wil.
Overigens zou dit hele probleem niet of amper bestaan als de NS gewoon met de oude dienstregelingen van precorona was blijven rijden. Ze doen nu 2 treinen per uur, schaal dan gewoon op als je de capaciteit heb. Dat daar kosten aan zijn verbonden moet je dan maar voor lief nemen.
Die verantwoording hoef jij niet te nemen. Dat doe ik zelf. En als ik zelf van mening ben dat het niet verstandig is, blijf ik thuis. Maar om nu te zeggen ieder een boven de 50 moet zich maar opsluiten is complete onzin.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Leuk in theorie maar kan geen verantwoordelijkheid nemen voor jouw gezondheid als ik onverhoopt met je in een overvolle trein of bus terecht zou komen.
Natuurlijk zijn deze maatregelen niet voor altijd, niemand is daar bij gebaat in beginsel de vervoerder niet die miljoenen inkomsten aan plaatsbewijzen misloopt. Waarom denk je dat dat überhaupt een reëel scenario is?
Dat is evident en was allang bekend voor dat iemand ooit van Covid-9 had gehoord onder de virologen en microbiologen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat we in dr toekomst volgens de gezondheidszorg vaker met een virus te maken gaan krijgen.
https://www.erasmusmagazi(...)n-we-vaker-meemaken/
Als je al reisvaccinaties hebt gehad heb je een vaccinatiepaspoort,quote:Op woensdag 29 april 2020 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien omdat mijn medisch dossier de steward bij de ArenA of het Ziggo Dome geen fuck aangaat.
Ik zie helemaal geen massa's in de treinen....Het tuig valt wel meer op maar dat komt misschien omdat het rustiger is. Drukke treinen zal wel een randstad probleem zijn want ik heb het op het traject Deventer-Amersfoort nog niet meegemaakt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er zijn heel wat zieken onder personeel. Overigens werk ik alleen in de late middag en avond maar ik zie geen massale ouderen in de trein. Wat ik wel zie is tuig.
https://vvmc.nl/tag/veiligheid-service/
quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Deze mensen waren vast een stuk blijer geweest wanneer andere mensen iets minder aan hun eigen plezier hadden gedacht.
[ afbeelding ]
Maar ok. Die mensen zijn niet jij. Jij bent jong en gezond. Dus wat kan hen jou verder wat schelen?
Gelukkig heb jij nog nooit auto gereden of andere activiteiten in het leven gedaan waar iemand dood door kon gaan. Als die mensen op je foto wat minder aan hun eigen plezier hadden gedacht (#viesdik), dan was de kans ook kleiner geweest dat ze daar hadden gelegen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op bezoek bij je vrienden, wandelen fietsen, hobbies etcetcquote:Op donderdag 30 april 2020 07:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat mag wel nog met de 1.5 meter samenleving dan? Alles wat leuk was mag niet meer.
quote:
Op bezoek bij je vrienden is geen social distancing he.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:34 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Op bezoek bij je vrienden, wandelen fietsen, hobbies etcetc
Geduldig afwachten maar.
Als je 1.5 meter afstand aanhoud wel.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:26 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Op bezoek bij je vrienden is geen social distancing he.
0.03 ? Oei.... wat zit jij zwaar in een egocentrische denial..quote:Op woensdag 29 april 2020 21:57 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het verplichte vaccin. Straks een vaccinatiepaspoort voor iedereen en als je niet gevaccineerd bent mag je niet meer reizen, naar voetbalwedstrijden, concerten enz. Mooi leven. Voor een virus waarvan het sterftecijfer op 0.03% ligt
Als je het werk niet kan doen zonder de 1,5 meter te bewaren, dan zou je het werk niet eens mogen doen. Maar dat is in theorie.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je 1.5 meter afstand aanhoud wel.![]()
Als bedrijven open moeten waar je met wildvreemden vaak die 1.5 meter niet eens kan handhaven zou het bizar zijn dat je niet bij vrienden op de bank mag hangen.
O E Iquote:Op donderdag 30 april 2020 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
0.03 ? Oei.... wat zit jij zwaar in een egocentrische denial..
En niet gespeend van een empatische handicap...
Er is een inschatting dat 4% van de 17,2 miljoen mensen te Nederland afweerstoffen hebben, dus besmet zijn geweest. Dat is ca 700.000
Een andere inschatting , gebaseerd op cijfers van RIVM en CBS, is dat 10.000 mensen te Nederland zijn overleden aan corona
Dan is het aantal doden zowat 1,4 % van het aantal besmettingen.
Is de epidemie niet te stoppen en raken 8,6 miljoen mensen besmet dan is het aantal te verwachten doden ca 125.000
1,4 =47 x zoveel als 0,03
Je kunt het op een bepaalde manier spinnen en cijfers interpreteren. Maar bijvoorbeeld de officiele cijfers uit Italie blijkt dat 99.9% van de sterfgevallen ook onderliggende ziektes had. Dan valt die 1.4 waar jij mee komt ook weer enorm mee.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
0.03 ? Oei.... wat zit jij zwaar in een egocentrische denial..
En niet gespeend van een empathische handicap...
Er is een inschatting dat 4% van de 17,2 miljoen mensen te Nederland afweerstoffen hebben, dus besmet zijn geweest. Dat is ca 700.000
Een andere inschatting , gebaseerd op cijfers van RIVM en CBS, is dat 10.000 mensen te Nederland zijn overleden aan corona
Dan is het aantal doden zowat 1,4 % van het aantal besmettingen.
Is de epidemie niet te stoppen en raken 8,6 miljoen mensen besmet dan is het aantal te verwachten doden ca 125.000
1,4 =47 x zoveel als 0,03
Tenzij je de pokkenvaccinatie onder de voet doet, dan niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je al reisvaccinaties hebt gehad heb je een vaccinatiepaspoort,
Neem ik altijd mee naar het buitenland. Bij de pokken kreeg je een soort stempel/litteken in de huid.
die 99,9 % lijkt me weer zo'n fantasie van jequote:Op donderdag 30 april 2020 15:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Je kunt het op een bepaalde manier spinnen en cijfers interpreteren. Maar bijvoorbeeld de officiele cijfers uit Italie blijkt dat 99.9% van de sterfgevallen ook onderliggende ziektes had. Dan valt die 1.4 waar jij mee komt ook weer enorm mee.
More than 99% of coronavirus patients who died in Italy suffered from other, pre-existing health issues, according to a study by the country’s health officials.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
die 99,9 % lijkt me weer zo'n fantasie van je
Maar ik had het over Nederlandse cijfers , die jij niet weet of niet wilt weten.
Jij woont toch niet in Nederland? En ook niet in New York, die nog erger geraakt is door deze pandemie
Wauw wel 355 van de 27,682 doden. Dat lijkt me niet echt iets over de rest zeggen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:07 schreef Scarface88 het volgende:
The new research from the National Institutes of Health released Tuesday evaluated 355 of the country’s fatalities and found that only three patients had no prior medical conditions.
als 70% het vaccin krijgt, dan heb je toch groepsimmuniteit? Dat zouden 'we' eerst op de natuurlijke manier verkrijgen en daarbij moest minstens 60% ofzo besmet raken. Of zie ik iets over het hoofd nu?quote:Op woensdag 29 april 2020 22:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar als jij niet gevaccineerd bent breng je daarmee anderen in gevaar,dus dat gaat ze wel degelijk aan aangezien zij de veiligheid van anderen moeten waarborgen. Vergelijkbaar met fouilleren.
als dit een aselecte steekproef was dan zegt dat best iets over de hele groep natuurlijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:14 schreef Elpis het volgende:
[..]
Wauw wel 355 van de 27,682 doden. Dat lijkt me niet echt iets over de rest zeggen.
Maakt het überhaupt wat uit? Of wil de heer Scarface beweren dat het niet erg is wanneer iemand met onderliggende ziektes overlijdt aan de gevolgen van het coronavirus?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:14 schreef Elpis het volgende:
[..]
Wauw wel 355 van de 27,682 doden. Dat lijkt me niet echt iets over de rest zeggen.
aangezien in Amerika 45% van de populatie hoge bloeddruk heeft en dat als onderliggende reden gezien wordt klopt je wensstatistiek waarschijnlijk voor geen meter.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:07 schreef Scarface88 het volgende:
More than 75% reported high blood pressure, while 35% had diabetes and 33% had heart disease, according to the study.
https://nypost.com/2020/0(...)had-other-illnesses/
Die paar procent die nu met het OV gaat maakt echt het verschil niet. De overgrote meerderheid zit toch al in de auto.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:58 schreef aioli het volgende:
[..]
Die gaan mensen straks massaal kopen en dan staat heel NL volledig vast elke dag.
Wat denk je zelf? Om te voorkomen dat iedereen uitwijkt naar de auto gaan de accijnzen fors omhoog. Je gaat maar thuiswerken. Daarbij heeft de overheid de pecunia's hard nodig.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Prima, laten ze de auto dan ook maar goedkoper maken! (Aanschaf-bpm, benzineaccijns, wegenbelasting)
Als de trein gelimiteerd wordt! Of ander soort treinen maken! (1 persoon coupé)
Ja toppiequote:
#stopdelockdownquote:Op donderdag 30 april 2020 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja toppie
de overheid slaat weer eens vreeslijk door in haar bemoeizucht
Ze bedoelen mensen die voor hun plezier zich moeten verplaatsen maar geen auto rijden of hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:51 schreef Speekselklier het volgende:
zijn er echt mensen in Nederland die voor hun plezier met de trein gaan?
Raar en onwerkbaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ze bedoelen mensen die voor hun plezier zich moeten verplaatsen maar geen auto rijden of hebben.
Wel raar natuurlijk, dan krijg je een tweedeling, met de auto kan je overal heen, maar als je geen auto rijdt of hebt dan kan je nooit ergens voor je plezier heen? Wat dus bijvoorbeeld kan zijn; je moeder bezoeken.
Er is een forum hier met trein liefhebbers.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:51 schreef Speekselklier het volgende:
och soms vind ik dat best leuk ja, maar ik ben dan ook 67 jaarquote:Op donderdag 30 april 2020 20:51 schreef Speekselklier het volgende:
o ja hoe heet dat danquote:Op donderdag 30 april 2020 21:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er is een forum hier met trein liefhebbers.
Dat, of ze zijn zeer oud of hebben overgewicht.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:07 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
More than 99% of coronavirus patients who died in Italy suffered from other, pre-existing health issues, according to a study by the country’s health officials.
The new research from the National Institutes of Health released Tuesday evaluated 355 of the country’s fatalities and found that only three patients had no prior medical conditions.
Nearly half the COVID-19 victims suffered from at least one of the following conditions: high blood pressure, diabetes or heart disease.
More than 75% reported high blood pressure, while 35% had diabetes and 33% had heart disease, according to the study.
https://nypost.com/2020/0(...)had-other-illnesses/
er is een kip die dat doet hequote:Op donderdag 30 april 2020 21:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat, of ze zijn zeer oud of hebben overgewicht.
@ de moraalridders hier: toon mij een geval waarin een daadwerkelijk gezond persoon, tussen de 0-60 jaar en zonder overgewicht, overleden is aan corona, of in zeer kritieke toestand bevond op de IC. Die zijn net zo zeldzaam als een kip die gouden eieren uitschijt.
Een lang verhaal, maar de spijker op z'n kop. Gezondheid is te overgewaardeerd terwijl het gaat om het plezier in het leven. We zijn te risicomijdend geworden. Wat we nu effectief bereiken is dat we de leeftijd van hoogbejaarden een paar maanden rekken, terwijl meerdere generaties last gaan hebben van deze inmiddels 1,5 maanden durende lockdown.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja toppie
In welke zin gaan meerdere generaties hier last van hebben?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een lang verhaal, maar de spijker op z'n kop. Gezondheid is te overgewaardeerd terwijl het gaat om het plezier in het leven. We zijn te risicomijdend geworden. Wat we nu effectief bereiken is dat we de leeftijd van hoogbejaarden een paar maanden rekken, terwijl meerdere generaties last gaan hebben van deze inmiddels 1,5 maanden durende lockdown.
Jij weet net zo goed als mij, dan het zo helemaal niet besproken wordt in de openbare ruimtes, ook krijgt van de media geen details van besmette mensen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
@ de moraalridders hier: toon mij een geval waarin een daadwerkelijk gezond persoon, tussen de 0-60 jaar en zonder overgewicht, overleden is aan corona, of zich in zeer kritieke toestand bevond op de IC. Die zijn net zo zeldzaam als een kip die gouden eieren uitschijt.
Bekijk de foto's. Bijna allemaal mensen met 20kg+ overgewicht. Daarom sterven er ook zoveel mensen in de VS. Veel dikkies daar. In Italie veel ouderen. Maar nee, gooi iedereen in die verdomde lockdown![]()
Ik was tot corona in NL kwam ongeveer ieder weekend weg met de treinquote:Op donderdag 30 april 2020 20:51 schreef Speekselklier het volgende:
studenten die hun horeca / festival baan kwijt raken en getrouwden die hun parttime werk verliezen en boven 40 die na ontslag geen werk meer zullen krijgenquote:Op donderdag 30 april 2020 21:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In welke zin gaan meerdere generaties hier last van hebben?
Dit duurt in wezen één generatie...quote:Op donderdag 30 april 2020 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
studenten die hun horeca / festival baan kwijt raken en getrouwden die hun parttime werk verliezen en boven 40 die na ontslag geen werk meer zullen krijgen
Precies.. dat IC's te weinig capaciteit hebben is een ander verhaal maar dat moeten ze maar oplossen. Mensen gaan dood ja, op heel veel verschillende manieren. Voeg corona ook maar toe aan het lijstje en accepteer dat het voor kwetsbare mensen een extra risico is. Over een tig aantal jaren zullen historici zich verbazen dat politici samenlevingen volledig naar de gallemiezen hebben geholpen en dat het middel ernstiger was dan de kwaal.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een lang verhaal, maar de spijker op z'n kop. Gezondheid is te overgewaardeerd terwijl het gaat om het plezier in het leven. We zijn te risicomijdend geworden. Wat we nu effectief bereiken is dat we de leeftijd van hoogbejaarden een paar maanden rekken, terwijl meerdere generaties last gaan hebben van deze inmiddels 1,5 maanden durende lockdown.
hebben we toch een paar duizend dikke bejaarden geredquote:Op donderdag 30 april 2020 21:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit duurt in wezen één generatie...
quote:Op donderdag 30 april 2020 21:42 schreef Boca_Raton het volgende:
In welke zin gaan meerdere generaties hier last van hebben?
https://www.trouw.nl/econ(...)taatsschuld~bb42c070quote:Door de steun aan het bedrijfsleven stijgt de staatsschuld. Is dat verstandig en gaat de burger daar iets van merken?
Jelle Brandsma20 maart 2020, 17:43
Het noodpakket van het kabinet kost voorlopig tien tot twintig miljard euro. Waar komt dat geld vandaan?
Deze bedragen zijn een schatting van Wopke Hoekstra, minister van financiën. De overheid neemt bijvoorbeeld het bijna alle loonkosten over van bedrijven die in de problemen komen. De maatregelen gelden voor drie maanden. 20 miljard is een voorzichtige raming. Het bedrag loopt op als meer bedrijven dan verwacht bij de overheid aankloppen. De kosten stijgen ook als de periode waarin het bedrijfsleven steun nodig heeft langer duurt. Hoekstra zei dat de overheid bovenop de 20 miljard nog 70 miljard euro extra kan uitgeven. Hij meldde vrijdag dat hij de komende drie maanden tussen de 45 en 65 miljard euro extra zal moeten lenen als gevolg van de maatregelen om bedrijven door de corona-crisis heen te loodsen.
Het kabinet leent dit geld op de kapitaalmarkt. Voor het eerst sinds de kredietcrisis gaat Nederland weer op grote schaal lenen. Een afdeling van het ministerie van financiën, met de antieke naam Agentschap van de Generale Thesaurie, geeft daarvoor staatsobligaties uit. Allerlei investeerders in de wereld zoeken naar mogelijkheden om veilig te beleggen en daarom is de verwachting dat de Nederlandse leningen als warme broodjes over de toonbank gaan.
Door de nieuwe leningen loopt de Nederlandse staatsschuld op. Nu is de schuld 48,8 procent van het bedrag dat in de Nederlandse economie in een jaar wordt verdiend, het bruto binnenlands product (bbp). In Europa is afgesproken om de staatsschuld niet hoger mag zijn dan 60 procent van het bbp. Pas als Nederland 90 miljard leent wordt die grens bereikt.
Ja onze generatie gaat hier denk ik niet meer van herstellen er is al zoveel kapot gemaakt. Kleine familiebedrijfjes die al generatie op generatie in de familie zit en nu failliet. Allemaal om een 90 jarige met twintig andere kwalen een maand langer te laten leven. Bedankt overheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies.. dat IC's te weinig capaciteit hebben is een ander verhaal maar dat moeten ze maar oplossen. Mensen gaan dood ja, op heel veel verschillende manieren. Voeg corona ook maar toe aan het lijstje en accepteer dat het voor kwetsbare mensen een extra risico is. Over een tig aantal jaren zullen historici zich verbazen dat politici samenlevingen volledig naar de gallemiezen hebben geholpen en dat het middel ernstiger was dan de kwaal.
Ga ik later eens kijken.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja toppie
Als je dat maar doet danquote:
Ik neem aan dat je de Amerikaanse generatie en Trump bedoelt?quote:Op donderdag 30 april 2020 23:30 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja onze generatie gaat hier denk ik niet meer van herstellen er is al zoveel kapot gemaakt. Kleine familiebedrijfjes die al generatie op generatie in de familie zit en nu failliet. Allemaal om een 90 jarige met twintig andere kwalen een maand langer te laten leven. Bedankt overheid.
Nee.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:02 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de Amerikaanse generatie en Trump bedoelt?
quote:Het Nederlandse openbaar vervoer komt in de problemen bij een versoepeling van de coronamaatregelen. Als er weer meer mensen op pad mogen, zal het "onwerkbaar" zijn om de reizigers met anderhalve meter afstand te vervoeren. Ook zullen de financiële tekorten bij de vervoerders nog meer oplopen, zo schrijft het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad (NOVB) in een brandbrief aan staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat. In dat overleg zitten Nederlandse Spoorwegen, de regionale spoorvervoerders en de stads- en streekvervoerders.
Zij willen dat er beschermingsmiddelen komen voor personeel en reizigers, zoals verplichte mondkapjes. "Die ons inziens, gezien ook buitenlandse voorbeelden en inzichten, eigenlijk niets anders kan zijn dan een pakket aan maatregelen, waar een verplicht gebruik van mondkapjes een onderdeel van is", zo staat in de brief.
Zou jij ook zo praten als er een virus komt die vooral mensen beneden de 40 jaar treft?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
@ de moraalridders hier: toon mij een geval waarin een daadwerkelijk gezond persoon, tussen de 0-60 jaar en zonder overgewicht, overleden is aan corona, of zich in zeer kritieke toestand bevond op de IC. Die zijn net zo zeldzaam als een kip die gouden eieren uitschijt.
Bekijk de foto's. Bijna allemaal mensen met 20kg+ overgewicht. Daarom sterven er ook zoveel mensen in de VS. Veel dikkies daar. In Italie veel ouderen. Maar nee, gooi iedereen in die verdomde lockdown![]()
Lol in de VS hebben ze een navy ship laten aanmeren van rode kruis als noodhospitaal. Liggen drie mensen in ofzo. In New York noodtenten opgezet en alles leeg. In NL ook genoeg IC capaciteit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:16 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Zou jij ook zo praten als er een virus komt die vooral mensen beneden de 40 jaar treft?
Bovendien gaat het echt niet alleen om de oudjes, die komen toch al zelden op de IC als ik het goed begrepen heb, maar om de capaciteit van de IC.
Als we geen lockdown zouden hebben zou jij ook ten dode zijn opgeschreven als je een zwaar ongeluk krijgt omdat er geen plek voor jou is op de IC.
Er is geen enkel bewijs dat een lockdown effectief is. Het sloopt wel de hele economie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:51 schreef Blueheeler het volgende:
Er is genoeg plaats omdat we in een intelligente lockdown zitten.
Helaas is niet iedereen intelligent...
Dat klopt inderdaad. Daar heb je gelijk in Blueheeler.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:56 schreef Blueheeler het volgende:
Helaas is niet iedereen intelligent zoals ik al eerder zei.
Nah, ik zie een andere trend, over een aantal generaties zitten we allemaal in hyperveilige steriele pods a la The Matrix, want er zou toch eens iets kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies.. dat IC's te weinig capaciteit hebben is een ander verhaal maar dat moeten ze maar oplossen. Mensen gaan dood ja, op heel veel verschillende manieren. Voeg corona ook maar toe aan het lijstje en accepteer dat het voor kwetsbare mensen een extra risico is. Over een tig aantal jaren zullen historici zich verbazen dat politici samenlevingen volledig naar de gallemiezen hebben geholpen en dat het middel ernstiger was dan de kwaal.
Helemaal waar.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ze bedoelen mensen die voor hun plezier zich moeten verplaatsen maar geen auto rijden of hebben.
Wel raar natuurlijk, dan krijg je een tweedeling, met de auto kan je overal heen, maar als je geen auto rijdt of hebt dan kan je nooit ergens voor je plezier heen? Wat dus bijvoorbeeld kan zijn; je moeder bezoeken.
Heb je het boek gelezen?quote:Op woensdag 29 april 2020 21:49 schreef aioli het volgende:
[..]
En die "aluhoedjes" die al jaaaren waarschuwen voor een aankomende 1984-achtige wereld maar uitlachen.
Discriminatie!quote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef HPoi het volgende:
[..]
Niet al te druk over maken. Het is onmogelijk als er OV is geregeld dat men niet vrij mag gaan staan en gaan met het OV waar men wil. Vitaal of niet, mensen nemen de trein, bus, tram, metro etc., als die mogelijkheid er is. Dat valt niet te handhaven.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Discriminatie!![]()
Stel nou dat iemand met een vitaal beroep met de trein gaat reizen om familie te bezoeken, hoe gaan ze dat controleren of tegenhouden?
Wat men nu natuurlijk op hoog tempo voor luchtvaartmaatschappijen aan het onderzoeken is kan dadelijk het ov zo ook gaan gebruiken. Men test nu met uv licht en anders werkende lucht stromingen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet al te druk over maken. Het is onmogelijk als er OV is geregeld dat men niet vrij mag gaan staan en gaan met het OV waar men wil. Vitaal of niet, mensen nemen de trein, bus, tram, metro etc., als die mogelijkheid er is. Dat valt niet te handhaven.
Je moet zelf de verantwoording kunnen nemen. Wat ik wel nog zie gebeuren is het verplichten van mondkapjes. En ondanks die 1,5 meter die sowieso niet realistisch is blijft het OV een bron van besmetting. Denk aan stoelen, diverse beugels en andere onderdelen. En dan weet ik niet of een luchtbehandelingssysteem ook een virus kan verspreiden.
Ik zal de link straks eens doornemen. Interessante ontwikkeling.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat men nu natuurlijk op hoog tempo voor luchtvaartmaatschappijen aan het onderzoeken is kan dadelijk het ov zo ook gaan gebruiken. Men test nu met uv licht en anders werkende lucht stromingen.
https://www.google.com/ur(...)&cshid=1588411426804
Eindelijk eens iemand die de term 'eigen verantwoordelijkheid' durft te gebruiken. Spijker en kop.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet al te druk over maken. Het is onmogelijk als er OV is geregeld dat men niet vrij mag gaan staan en gaan met het OV waar men wil. Vitaal of niet, mensen nemen de trein, bus, tram, metro etc., als die mogelijkheid er is. Dat valt niet te handhaven.
Je moet zelf de verantwoording kunnen nemen. Wat ik wel nog zie gebeuren is het verplichten van mondkapjes. En ondanks die 1,5 meter die sowieso niet realistisch is blijft het OV een bron van besmetting. Denk aan stoelen, diverse beugels en andere onderdelen. En dan weet ik niet of een luchtbehandelingssysteem ook een virus kan verspreiden.
Het is inderdaad niet vol te houden. Mensen zien dat de besmettingen en het aantal dagelijkse doden teruglopen, worden zelf meestal niet direct geconfronteerd met Covid-19, hebben geen perspectief wanneer die flauwekul nou eens ophoudt en hebben misschien stress door het thuiszitten of vanwege financiën etc. Dan denk je toch al snel..pleur op met je quarantaine, het is mooi geweest.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gisteren was het behoorlijk druk. Drukker dan pak weg 3 weken geleden. Mensen houden dit gewoonweg niet vol. Zeker de jeugd niet.
Met dat probleem zit ik dus ook. Wil mn gehandicapte zoon graag weer bezoeken in de instelling waar hij woont zodra het weer mag, en ben dan afhankelijk van het OV.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef F1gamer het volgende:
Dus ik mag niet met de trein naar familie (heb geen auto en rijbewijs)
Ik ben bang dat we een enge maatschappij krijgen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Discriminatie!![]()
Stel nou dat iemand met een vitaal beroep met de trein gaat reizen om familie te bezoeken, hoe gaan ze dat controleren of tegenhouden?
Helaas is het nu eenmaal zo dat dit virus toch gevaarlijker is dan een gewoon griepje. Die ervaring heb ik bij mijn partner wel kunnen opdoen. Van de andere kant vind ik dat mensen zelf hun verantwoording moeten nemen. Ik had bijvoorbeeld bij mijn werkgever kunnen verzwijgen dat mijn partner Corona heeft. Maar ik had mijn werkgever ingelicht en het gevolg was zelf twee weken in quarantaine. De muren kwamen op mij af. Maar omdat ik zelf nergens last van had kon ik weer aan het werk na die twee weken. Gelukkig ook maar. Hoe gek ook je gaat het werk missen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet vol te houden. Mensen zien dat de besmettingen en het aantal dagelijkse doden teruglopen, worden zelf meestal niet direct geconfronteerd met Covid-19, hebben geen perspectief wanneer die flauwekul nou eens ophoudt en hebben misschien stress door het thuiszitten of vanwege financiën etc. Dan denk je toch al snel..pleur op met je quarantaine, het is mooi geweest.
Eens..eigen verantwoordelijkheid is waar de overheid op moet vertrouwen. Ik zit niet te wachten op een maatschappij waar de Stasi nog jaloers op zou zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas is het nu eenmaal zo dat dit virus toch gevaarlijker is dan een gewoon griepje. Die ervaring heb ik bij mijn partner wel kunnen opdoen. Van de andere kant vind ik dat mensen zelf hun verantwoording moeten nemen. Ik had bijvoorbeeld bij mijn werkgever kunnen verzwijgen dat mijn partner Corona heeft. Maar ik had mijn werkgever ingelicht en het gevolg was zelf twee weken in quarantaine. De muren kwamen op mij af. Maar omdat ik zelf nergens last van had kon ik weer aan het werk na die twee weken. Gelukkig ook maar. Hoe gek ook je gaat het werk missen.
Als je weet dat je een onderliggende ziekte hebt dan neem je hoop ik toch zelf de verantwoording om niet met het OV te reizen. Enfin, die 1,5 mrt is niet realistisch mbt het OV. En zo ook ouderen, dan verwacht ik toch wel zelf enige verantwoording. En gelukkig kan ik dat wel waarnemen. Ik zie niet massaal ouderen in het OV.
Ik zal je nog steeds blijven uitlachenquote:Op woensdag 29 april 2020 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Begin maart werd ik nog "uitgelachen" toen ik zei dat deze situatie wel eens tot eind mei kon gaan duren.
Nu zou ik uitgelachen worden omdat dat nogal een onderschatting is.
Zoveel kan er veranderen in een 1,5 maand
Maar we komen er wel doorheen.
Dan moet je ook je zoon kunnen bezoeken. Zolang je zelf maar bewust bent mbt reizen met het OV. Desnoods gebruik je een mondkapje en ontsmet je handen als je uitstapt als je je daar prettig bij voelt. Het zou van de zotte zijn als de instelling het weer toelaat om je zoon te bezoeken dat je geen gebruik zou mogen maken van het OV omdat je geen vitaal beroep hebt dat niet eens te controleren valt. Overigens alle mensen die met diensten werken en een vitaal beroep hebben zoals zorgmedewerkers zullen eerder van de auto gebruik maken als van het OV.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Met dat probleem zit ik dus ook. Wil mn gehandicapte zoon graag weer bezoeken in de instelling waar hij woont zodra het weer mag, en ben dan afhankelijk van het OV.
Eigen verantwoordelijkheid klinkt altijd heel leuk, maar als de tokkies de rest van de maatschappij weer aansteken met dit virus hebben we weer een groot probleem.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens..eigen verantwoordelijkheid is waar de overheid op moet vertrouwen. Ik zit niet te wachten op een maatschappij waar de Stasi nog jaloers op zou zijn.
En hoe wil jij bepalen wie een 'tokkie' is en wie niet voordat die persoon in de bus stapt?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid klinkt altijd heel leuk, maar als de tokkies de rest van de maatschappij weer aansteken met dit virus hebben we weer een groot probleem.
Eigen verantwoordelijkheid werkt alleen bij dingen waarbij je anderen geen schade kan aandoen, aangezien dit nu niet het geval is vraag ik me af hoe jij die verantwoordelijkheid dan precies voor je ziet.
Je mag toch op z'n minst verwachten dat mensen zelf kunnen nadenken. Als dit nog lang gaat duren totdat er een vaccin beschikbaar is krijg je een enorme overlast. Mensen trekken deze situatie niet nog een paar maanden. Je zult als overheid een uitkomst moeten bieden cq perspectief. Bijvoorbeeld verplicht mondkapjes in het OV.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid klinkt altijd heel leuk, maar als de tokkies de rest van de maatschappij weer aansteken met dit virus hebben we weer een groot probleem.
Eigen verantwoordelijkheid werkt alleen bij dingen waarbij je anderen geen schade kan aandoen, aangezien dit nu niet het geval is vraag ik me af hoe jij die verantwoordelijkheid dan precies voor je ziet.
Testen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe wil jij bepalen wie een 'tokkie' is en wie niet voordat die persoon in de bus stapt?
Jawel hoor, dat kan prima. Treinvervoer is geen grondrecht, ofzo.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:07 schreef Cherni het volgende:
Maar mijn punt is dat je mensen niet kunt verbieden om gebruik te maken van het OV.
Iedere Nederlander testen ain't gonna happen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Testen.
We varen nu blind, en dat is niet verantwoord.
Dan moet je het niet meer OV noemen. Het lijkt mij totaal niet verstandig om af te glijden naar een situatie waar we mensen gaan uitsluiten om gebruik te kunnen maken van het OV. Dat dit in China met sociaal credits mogelijk is wil niet zeggen dat wij dat voorbeeld maar moeten volgen omdat een beperkte groep zich niet kan gedragen in een maatschappij.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat kan prima. Treinvervoer is geen grondrecht, ofzo.
Shoppen bij de IKEA ook niet. Het OV is toch nuttiger dan een Billie thuis hebbenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat kan prima. Treinvervoer is geen grondrecht, ofzo.
Ja, dat zal ook helpen. Sterker nog, ik zou zonder mondkapje niet eens het OV gebruiken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedere Nederlander testen ain't gonna happen.
Zeg dan gewoon: mondkapje op in de bus en/of handjes ontsmetten als je instapt.
Is dat mondkapje ook niet meer dan een schijnveiligheid. Alleen als iedereen er een goed zou dragen zou het helpen de verspreiding door hoestende mensen te voorkomen. Als er al 1 zieke zonder mondkapje in de buurt flink zit rond te hoesten heb je blijkbaar niet al te veel aan de simpele mondkapjes.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, dat zal ook helpen. Sterker nog, ik zou zonder mondkapje niet eens het OV gebruiken.
Goed puntquote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:13 schreef Lyrebird het volgende:
Schijnveiligheid? Spreekt daar het RIVM?
Ja, mondkapjes zijn het effectiefst tegen superspreaders. En die kun je het beste aan een mondkapje helpen door er zelf een te dragen. Voelen ze zich minder opgelaten.
Er zijn bijna geen nieuwe besmettingen hier in Zuid-Korea, en toch draagt nog iedereen een mondkapje in winkels en het OV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |