abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192881974
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een lang verhaal, maar de spijker op z'n kop. Gezondheid is te overgewaardeerd terwijl het gaat om het plezier in het leven. We zijn te risicomijdend geworden. Wat we nu effectief bereiken is dat we de leeftijd van hoogbejaarden een paar maanden rekken, terwijl meerdere generaties last gaan hebben van deze inmiddels 1,5 maanden durende lockdown.
Precies.. dat IC's te weinig capaciteit hebben is een ander verhaal maar dat moeten ze maar oplossen. Mensen gaan dood ja, op heel veel verschillende manieren. Voeg corona ook maar toe aan het lijstje en accepteer dat het voor kwetsbare mensen een extra risico is. Over een tig aantal jaren zullen historici zich verbazen dat politici samenlevingen volledig naar de gallemiezen hebben geholpen en dat het middel ernstiger was dan de kwaal.
  donderdag 30 april 2020 @ 21:54:05 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192881978
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit duurt in wezen één generatie...
hebben we toch een paar duizend dikke bejaarden gered
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192882264
En ze vergeten gemakshalve de Under the Weather Pod.

https://dailynet.co.uk/tr(...)e-avoid-coronavirus/

Was toen begin februari nog lachen om die vent, nu vliegt er helemaal niets meer.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:38:56 #254
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192882680
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:42 schreef Boca_Raton het volgende:

In welke zin gaan meerdere generaties hier last van hebben?
quote:
Door de steun aan het bedrijfsleven stijgt de staatsschuld. Is dat verstandig en gaat de burger daar iets van merken?

Jelle Brandsma20 maart 2020, 17:43

Het noodpakket van het kabinet kost voorlopig tien tot twintig miljard euro. Waar komt dat geld vandaan?

Deze bedragen zijn een schatting van Wopke Hoekstra, minister van financiën. De overheid neemt bijvoorbeeld het bijna alle loonkosten over van bedrijven die in de problemen komen. De maatregelen gelden voor drie maanden. 20 miljard is een voorzichtige raming. Het bedrag loopt op als meer bedrijven dan verwacht bij de overheid aankloppen. De kosten stijgen ook als de periode waarin het bedrijfsleven steun nodig heeft langer duurt. Hoekstra zei dat de overheid bovenop de 20 miljard nog 70 miljard euro extra kan uitgeven. Hij meldde vrijdag dat hij de komende drie maanden tussen de 45 en 65 miljard euro extra zal moeten lenen als gevolg van de maatregelen om bedrijven door de corona-crisis heen te loodsen.

Het kabinet leent dit geld op de kapitaalmarkt. Voor het eerst sinds de kredietcrisis gaat Nederland weer op grote schaal lenen. Een afdeling van het ministerie van financiën, met de antieke naam Agentschap van de Generale Thesaurie, geeft daarvoor staatsobligaties uit. Allerlei investeerders in de wereld zoeken naar mogelijkheden om veilig te beleggen en daarom is de verwachting dat de Nederlandse leningen als warme broodjes over de toonbank gaan.

Door de nieuwe leningen loopt de Nederlandse staatsschuld op. Nu is de schuld 48,8 procent van het bedrag dat in de Nederlandse economie in een jaar wordt verdiend, het bruto binnenlands product (bbp). In Europa is afgesproken om de staatsschuld niet hoger mag zijn dan 60 procent van het bbp. Pas als Nederland 90 miljard leent wordt die grens bereikt.
https://www.trouw.nl/econ(...)taatsschuld~bb42c070

Om 90 miljard terug te verdienen heb je een goedlopende economie nodig voor een jaarlijkse begrotingsoverschot. Ik verwacht de komende jaren geen overschot, eerder een tekort door de naweeën. Daarna heb je 10 à 15 jaar economische voorspoed nodig om dit bedrag terug te verdienen, maar het is de vraag of je zoveel jaar achter elkaar voorspoed hebt. Een economie is een cyclus met pieken en dalen, dus tegen de tijd dat je denkt alles al terugverdiend te hebben dient de volgende recessie zich weer aan met begrotingstekorten tot gevolg. Dus moeten we de recessie weer uitzingen en wachten op de volgende periode van economische voorspoed. Je bent al gauw 30 à 40 jaar verder voordat je quitte speelt, terwijl we profijt hadden kunnen hebben als we minder spastisch reageerden. Ik zou daarom een veel snellere versoepeling van de beperkingen willen zien om te voorkomen dat de economische schade verder oploopt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_192883522
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies.. dat IC's te weinig capaciteit hebben is een ander verhaal maar dat moeten ze maar oplossen. Mensen gaan dood ja, op heel veel verschillende manieren. Voeg corona ook maar toe aan het lijstje en accepteer dat het voor kwetsbare mensen een extra risico is. Over een tig aantal jaren zullen historici zich verbazen dat politici samenlevingen volledig naar de gallemiezen hebben geholpen en dat het middel ernstiger was dan de kwaal.
Ja onze generatie gaat hier denk ik niet meer van herstellen er is al zoveel kapot gemaakt. Kleine familiebedrijfjes die al generatie op generatie in de familie zit en nu failliet. Allemaal om een 90 jarige met twintig andere kwalen een maand langer te laten leven. Bedankt overheid.
Land of the free. Home of the brave.
pi_192885367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja toppie

de overheid slaat weer eens vreeslijk door in haar bemoeizucht

Ga ik later eens kijken.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:01:13 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192887473
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 07:32 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ga ik later eens kijken.
Als je dat maar doet dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192891732
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 23:30 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja onze generatie gaat hier denk ik niet meer van herstellen er is al zoveel kapot gemaakt. Kleine familiebedrijfjes die al generatie op generatie in de familie zit en nu failliet. Allemaal om een 90 jarige met twintig andere kwalen een maand langer te laten leven. Bedankt overheid.
Ik neem aan dat je de Amerikaanse generatie en Trump bedoelt?
pi_192894947
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:02 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de Amerikaanse generatie en Trump bedoelt?
Nee.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:32:45 #260
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192896267
quote:
Het Nederlandse openbaar vervoer komt in de problemen bij een versoepeling van de coronamaatregelen. Als er weer meer mensen op pad mogen, zal het "onwerkbaar" zijn om de reizigers met anderhalve meter afstand te vervoeren. Ook zullen de financiële tekorten bij de vervoerders nog meer oplopen, zo schrijft het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad (NOVB) in een brandbrief aan staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat. In dat overleg zitten Nederlandse Spoorwegen, de regionale spoorvervoerders en de stads- en streekvervoerders.

Zij willen dat er beschermingsmiddelen komen voor personeel en reizigers, zoals verplichte mondkapjes. "Die ons inziens, gezien ook buitenlandse voorbeelden en inzichten, eigenlijk niets anders kan zijn dan een pakket aan maatregelen, waar een verplicht gebruik van mondkapjes een onderdeel van is", zo staat in de brief.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192897268
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:19 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat, of ze zijn zeer oud of hebben overgewicht.

@ de moraalridders hier: toon mij een geval waarin een daadwerkelijk gezond persoon, tussen de 0-60 jaar en zonder overgewicht, overleden is aan corona, of zich in zeer kritieke toestand bevond op de IC. Die zijn net zo zeldzaam als een kip die gouden eieren uitschijt.

Bekijk de foto's. Bijna allemaal mensen met 20kg+ overgewicht. Daarom sterven er ook zoveel mensen in de VS. Veel dikkies daar. In Italie veel ouderen. Maar nee, gooi iedereen in die verdomde lockdown :')
Zou jij ook zo praten als er een virus komt die vooral mensen beneden de 40 jaar treft?

Bovendien gaat het echt niet alleen om de oudjes, die komen toch al zelden op de IC als ik het goed begrepen heb, maar om de capaciteit van de IC.

Als we geen lockdown zouden hebben zou jij ook ten dode zijn opgeschreven als je een zwaar ongeluk krijgt omdat er geen plek voor jou is op de IC.
pi_192897790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:16 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Zou jij ook zo praten als er een virus komt die vooral mensen beneden de 40 jaar treft?

Bovendien gaat het echt niet alleen om de oudjes, die komen toch al zelden op de IC als ik het goed begrepen heb, maar om de capaciteit van de IC.

Als we geen lockdown zouden hebben zou jij ook ten dode zijn opgeschreven als je een zwaar ongeluk krijgt omdat er geen plek voor jou is op de IC.
Lol in de VS hebben ze een navy ship laten aanmeren van rode kruis als noodhospitaal. Liggen drie mensen in ofzo. In New York noodtenten opgezet en alles leeg. In NL ook genoeg IC capaciteit.
pi_192897877
Er is genoeg plaats omdat we in een intelligente lockdown zitten.
Helaas is niet iedereen intelligent...
pi_192897906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:51 schreef Blueheeler het volgende:
Er is genoeg plaats omdat we in een intelligente lockdown zitten.
Helaas is niet iedereen intelligent...
Er is geen enkel bewijs dat een lockdown effectief is. Het sloopt wel de hele economie.
pi_192897955
Helaas is niet iedereen intelligent zoals ik al eerder zei. :)
pi_192897972
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:56 schreef Blueheeler het volgende:
Helaas is niet iedereen intelligent zoals ik al eerder zei. :)
Dat klopt inderdaad. Daar heb je gelijk in Blueheeler.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:01:23 #267
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192898041
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nah, ik zie een andere trend, over een aantal generaties zitten we allemaal in hyperveilige steriele pods a la The Matrix, want er zou toch eens iets kunnen gebeuren.

ps. en wel door (een medisch adviseur van) de overheid zo bevolen natuurlijk

[ Bericht 4% gewijzigd door tfors op 01-05-2020 21:09:57 ]
pi_192898858
Er komen nu al problemen in het OV. Bij ons is bij 12 personen de bus vol. Nu rijdt er op bepaalde tijden al versterking op een bepaalde lijn omdat er meer dan 12 mee moeten met die bus. Dus rijden er twee bussen achter elkaar. Dit is nog maar het begin, dit is niet vol te houden als straks scholieren en studenten weer gaan reizen.
pi_192903605
NS zet meer treinen in en daarmee is het gelijk ook een stuk drukker omdat er een signaal afgeven word dat wanneer er meer treinen rijden dus ook gelijk meer mensen de trein kunnen nemen.

Ik werk nu weer sinds drie dagen na twee weken in quarantaine te hebben gezeten omdat mijn partner Corona had en nog steeds aan het herstellen is.

Station Tilburg Universiteit als haringen in een ton. :) waarbij het overgrote deel jeugd. Als ik een inschatting moet moeten maken zal 90% geen vitaal beroep hebben.

Maar ja, als winkels openen in een centrum dan kun je mensen niet verbieden om de trein te nemen. Het blijft immers OV. Persoonlijk zou ik niet de trein nemen als het niet nodig zou zijn.

Bovendien in de late avonduren rondom Einhoven kun je de trein maar beter vermijden. Tuig is nabij Eindhoven-Weert heer en meester in de trein omdat er geen controle plaats vind. Hoe het in de randstad zit weet ik niet. Het kan zijn dat het het runnen van drugs ook een vitaal beroep is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 02-05-2020 10:39:04 ]
pi_192904081
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ze bedoelen mensen die voor hun plezier zich moeten verplaatsen maar geen auto rijden of hebben.

Wel raar natuurlijk, dan krijg je een tweedeling, met de auto kan je overal heen, maar als je geen auto rijdt of hebt dan kan je nooit ergens voor je plezier heen? Wat dus bijvoorbeeld kan zijn; je moeder bezoeken.
Helemaal waar.
pi_192904210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:49 schreef aioli het volgende:

[..]

En die "aluhoedjes" die al jaaaren waarschuwen voor een aankomende 1984-achtige wereld maar uitlachen. :)
Heb je het boek gelezen?
pi_192904273
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ze bedoelen mensen die voor hun plezier zich moeten verplaatsen maar geen auto rijden of hebben.

Wel raar natuurlijk, dan krijg je een tweedeling, met de auto kan je overal heen, maar als je geen auto rijdt of hebt dan kan je nooit ergens voor je plezier heen? Wat dus bijvoorbeeld kan zijn; je moeder bezoeken.
Discriminatie! :+
Stel nou dat iemand met een vitaal beroep met de trein gaat reizen om familie te bezoeken, hoe gaan ze dat controleren of tegenhouden?
pi_192904435
'we' moeten nou ook eens ophouden met dat "vitaal beroep? Ow dan mag je ALLES!! Held!". Straks moeten we ook nog buigen voor iedereen met een vitaal beroep.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192904724
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Discriminatie! :+
Stel nou dat iemand met een vitaal beroep met de trein gaat reizen om familie te bezoeken, hoe gaan ze dat controleren of tegenhouden?
Niet al te druk over maken. Het is onmogelijk als er OV is geregeld dat men niet vrij mag gaan staan en gaan met het OV waar men wil. Vitaal of niet, mensen nemen de trein, bus, tram, metro etc., als die mogelijkheid er is. Dat valt niet te handhaven.

Je moet zelf de verantwoording kunnen nemen. Wat ik wel nog zie gebeuren is het verplichten van mondkapjes. En ondanks die 1,5 meter die sowieso niet realistisch is blijft het OV een bron van besmetting. Denk aan stoelen, diverse beugels en andere onderdelen. En dan weet ik niet of een luchtbehandelingssysteem ook een virus kan verspreiden.
pi_192904809
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Niet al te druk over maken. Het is onmogelijk als er OV is geregeld dat men niet vrij mag gaan staan en gaan met het OV waar men wil. Vitaal of niet, mensen nemen de trein, bus, tram, metro etc., als die mogelijkheid er is. Dat valt niet te handhaven.

Je moet zelf de verantwoording kunnen nemen. Wat ik wel nog zie gebeuren is het verplichten van mondkapjes. En ondanks die 1,5 meter die sowieso niet realistisch is blijft het OV een bron van besmetting. Denk aan stoelen, diverse beugels en andere onderdelen. En dan weet ik niet of een luchtbehandelingssysteem ook een virus kan verspreiden.
Wat men nu natuurlijk op hoog tempo voor luchtvaartmaatschappijen aan het onderzoeken is kan dadelijk het ov zo ook gaan gebruiken. Men test nu met uv licht en anders werkende lucht stromingen.

https://www.google.com/ur(...)&cshid=1588411426804
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')