abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192870213
De overheid moet individueel autobezit en gebruik gaan stimuleren. Minder belastingen heffen daarover, accijnzen op brandstof verlagen etc... Tegelijkertijd het OV duurder maken. Zo blijft het rustig in het OV en kunnen mensen toch overal heen.
pi_192870246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
De overheid moet individueel autobezit en gebruik gaan stimuleren. Minder belastingen heffen daarover, accijnzen op brandstof verlagen etc... Tegelijkertijd het OV duurder maken. Zo blijft het rustig in het OV en kunnen mensen toch overal in de file staan.
Ik heb het even voor je aangepast.
Gaat de overheid dan ook mijn rijbewijs bekostigen en een auto?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_192870373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ging al nooit voor m'n plezier met de trein.
Ik wel. Heerlijk om gebruik te maken van de trein met een krantje of goed boek erbij om enkele musea te bezoeken of een mooie wandeling te maken. Ik beschik ook over auto en motor, maar laat die dan met alle plezier thuis staan.

Ik vind het onwerkbaar en onhoudbaar om voor langere tijd zitplaatsen af te plakken. Als straks voldoende gezichtsmaskers beschikbaar zijn, dan kunnen deze in het OV verplicht worden gesteld en moet het OV gebruik maken van zijn normale capaciteit.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_192870615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:52 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat is er dan zo leuk aan om te dicht op je kwetsbare medemensen te gaan staan? Is het dat jij dan intens geniet van het hebben van de overmacht? Omdat jij weet dat de kwetsbare medemensen jou onvoldoende pijn kunnen doen, om jouw gedrag te veranderen?
:') De meest kansloze post van de dag is al weer geplaatst hoor.

Ik snap je best, maar ik mag aannemen dat je ook wel begrijpt dat hij het heeft over festivals, voetbalwedstrijden, cafébezoeken enz.?
pi_192870838
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Ik heb het even voor je aangepast.
Gaat de overheid dan ook mijn rijbewijs bekostigen en een auto?
In de 1,5m samenleving is rijlessen nemen natuurlijk ook geen optie.
pi_192870865
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is super eenvoudig te realiseren middels plexiglas.
blablablabla
pi_192870874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:16 schreef Elan het volgende:

[..]

En een stuur aan beide zijden dan ;)
pi_192870924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:16 schreef Elan het volgende:

[..]

super eenvoudig goed plan, dan kan de ns elk stoeltje tot apart hokje met plexiglas gaan verbouwen. :D _O-
pi_192870937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja je zou maar wat plezier willen hebben in het leven. Dat is niet gewenst natuurlijk.
Deze mensen waren vast een stuk blijer geweest wanneer andere mensen iets minder aan hun eigen plezier hadden gedacht.

Maar ok. Die mensen zijn niet jij. Jij bent jong en gezond. Dus wat kan hen jou verder wat schelen?
pi_192870944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

En een stuur aan beide zijden dan ;)
Ook dat valt te realiseren.
blablablabla
pi_192870966
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

super eenvoudig goed plan, dan kan de ns elk stoeltje tot apart hokje met plexiglas gaan verbouwen. :D _O-
In die proefopstelling die voorbij kwam hebben ze wel plexiglas gemonteerd, beetje het idee wat ze bij kassa's hebben in supermarkten.
blablablabla
pi_192870998
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 09:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vind het onwerkbaar en onhoudbaar om voor langere tijd zitplaatsen af te plakken. Als straks voldoende gezichtsmaskers beschikbaar zijn, dan kunnen deze in het OV verplicht worden gesteld en moet het OV gebruik maken van zijn normale capaciteit.
Zeker. Straks ja. Wanneer die gezichtsmaskers eindelijk weer verkrijgbaar zijn. En natuurlijk vette boetes op het afdoen van je gezichtsmasker in de trein.

Of beter: meteen lynchen. Daarvoor hoef je je gezichtsmasker niet af te zetten. Heb je alleen een gezichtsmasker, een stuk touw en een boom nodig. Of op stations zijn er van die handige gietijzeren balken met gaten waar je een touw doorheen kunt steken.
pi_192871000
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef RetepV het volgende:

[..]

Deze mensen waren vast een stuk blijer geweest wanneer andere mensen iets minder aan hun eigen plezier hadden gedacht.

[ afbeelding ]

Maar ok. Die mensen zijn niet jij. Jij bent jong en gezond. Dus wat kan hen jou verder wat schelen?
Die oude mensen zoeken het ook vaak zelf op hoor, hoeveel ouderen je tegenkomt als je buiten loopt is amper minder dan pre corona.
blablablabla
pi_192871003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef RetepV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nogal suggestief niet? Wie weet liggen ze daar omdat ze zelf nog lekker op wintersport zijn geweest. Of hun kleinkinderen wilden zien. We weten het niet. Misselijkmakend om op deze manier je punt te moeten maken. Alsof de user waarop je reageert hier verantwoordelijk voor is. Banwaardig in mijn optiek.
pi_192871110
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

En dat is goed kut; mijn vrouw verliest binnenkort haar baan en er zijn meerdere bedrijven waar ze zo aan de slag zou kunnen, zolang ze maar eigen vervoer heeft.
Maar met openbaar vervoer is het allemaal een stuk moeilijker, en als de regels verder aangescherpt worden, kunnen we het al helemaal vergeten.
pi_192871131
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Die oude mensen zoeken het ook vaak zelf op hoor, hoeveel ouderen je tegenkomt als je buiten loopt is amper minder dan pre corona.
Op zonnige dagen zie je hier in de stad nu sowieso bijna alleen oudjes buiten.
pi_192871169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, ik zie in mijn omgeving ook veel vitale krachtige ouderen, die op zoek zijn naar de niet zo stomme zwakkere jongeren, maar dat wordt niet uitgebreid besproken in mijn omgeving.
pi_192871257
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Op zonnige dagen zie je hier in de stad nu sowieso bijna alleen oudjes buiten.
Ergens hebben ze groot gelijk. Maar daar ligt wel de kern van het probleem.

Als er strikte normen in acht zouden worden genomen ten opzichte van ouderen en kwetsbaren (en vice versa) hoefden wij als samenleving deze absurde maatregelen niet door te voeren.
blablablabla
pi_192871485
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Als er strikte normen in acht zouden worden genomen ten opzichte van ouderen en kwetsbaren (en vice versa) hoefden wij als samenleving deze absurde maatregelen niet door te voeren.
Op zich ben ik het er wel mee eens dat er bepaalde regels en dringende adviezen zijn, maar her en der wordt er wel enorm doorgeschoten, zoals laatst dat bericht van studenten die allemaal een boete kregen omdat ze op hun eigen balkon zaten.

Verder is de normale situatie met de trein idd ook wel een ideale manier om ziektes te verspreiden, maar compromissen moeten er ook wel gesloten kunnen worden. Deze anderhalve meter regel kan gewoon echt niet met de trein. Dan heb je idd veel minder passagiers waardoor je maar een select groepje kunt vervoeren en de rest dus in de problemen raakt, of je moet 3 - 4x zo veel treinen inzetten.
Hoe dan ook; een enorme kostenpost voor de NS en veel problemen voor de gewone burger.
pi_192871685
Shoot the Messenger!
pi_192872545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 03:10 schreef Lyrebird het volgende:
In Seoul zitten we als haringen in een ton in het OV. Er zijn nauwelijks nog nieuwe besmettingen (nieuwe besmettingen worden nog wel gevonden bij reizigers die terugkomen uit het buitenland). Kortom, deze verspilling bij de NS is nergens goed voor. Testen, track & trace, mondkapjes.

Als die stijfkoppen van het RIVM nou toe zouden geven dat ze er finaal naast hebben gezeten met hun aversie tegen mondkapjes, dan kunnen we weer verder.
"In Seoul zitten we als haringen in een ton in het OV."

https://citymapper.com/cmi/seoul

Aan de grafiek én de percentages eronder te zien is er een flinke afname van mobiliteit in Seoul.... :)
pi_192873032
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:09 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

"In Seoul zitten we als haringen in een ton in het OV."

https://citymapper.com/cmi/seoul

Aan de grafiek én de percentages eronder te zien is er een flinke afname van mobiliteit in Seoul.... :)
Ja zeker, het is minder druk dan normaal. Zo zouden onze studenten niet naar de campus komen vanwege Corona, alle lessen gaan online. Maar die vervelen zich de pleuris en komen dus toch naar de universiteit.

Voorheen was het vaak meer dan afgrijselijk druk in het OV, nu zit je soms als haringen in een ton.

Het verkeer op zo’n 100 m van ons appartement is normaal onnavolgbaar chaotisch en druk. Nu is het slechts chaotisch en druk. Nog steeds kan ik niet begrijpen dat mensen in zo’n omgeving kunnen leven..
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192873045
Enfin, 0 nieuwe infecties. De Koreaanse aanpak werkt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192873071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Waar ligt het probleem? Welke normen tov ouderen. Er was al sprake om iedereen boven de 50 als risico te zien. Maar ik laat mij niet opsluiten omdat ik de 50 ben gepasseerd maar om te gaan werken loop ik geen risico uiteraard, alleen in mijn vrije tijd. Fuck that. Ik neem mijn eigen verantwoording.
pi_192873103
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:43 schreef Lyrebird het volgende:
Enfin, 0 nieuwe infecties. De Koreaanse aanpak werkt.
Dat is mooi in geen enkel westers land zie ik een app verschijnen waarop openbaar wordt gemaakt dat je besmet bent en je adres gegevens zelfs online verschijnen. Ook het traceren van gevallen gaat hier in westerse landen niet meer lukken omdat er teveel besmettingen zijn.

Mooie docu over de aanpak in verschillende aziatische landen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')