Maar dat is dus het misverstand dat ik overal lees, van "JDReport" tot "FOX News".quote:Op woensdag 29 april 2020 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat kan een aantal maanden, maar als het langer gaat duren dan is de vraag best gerechtvaardigd of je de kleine kans op vroeger sterven niet voor lief moet nemen om geleefd te kunnen hebben.
Ik wacht even eerst een paar andere voorlatenquote:Op woensdag 29 april 2020 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zal me overigens wel laten vaccineren tegen corona, mocht er een vaccin beschikbaar komen.
Autist ben ik toch al.
Ik absoluut niet. Vertrouw die Bill Gates voor geen meter. Dat is de man die zei als we goed ons best doen met vaccinaties kunnen we de wereldbevolking met 30% laten krimpen.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zal me overigens wel laten vaccineren tegen corona, mocht er een vaccin beschikbaar komen.
Autist ben ik toch al.
Nee, dat zei hij niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik absoluut niet. Vertrouw die Bill Gates voor geen meter. Dat is de man die zei als we goed ons best doen met vaccinaties kunnen we de wereldbevolking met 30% laten krimpen.
Voor figuren als jij heeft nu.nl speciaal een stukje gemaakt gisteren.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik absoluut niet. Vertrouw die Bill Gates voor geen meter. Dat is de man die zei als we goed ons best doen met vaccinaties kunnen we de wereldbevolking met 30% laten krimpen.
Ja dat zei hij later. Dat is niet wat hij in eerste instantie zei. Bovendien helpt dat niet. Veel kinderen nemen zit in de cultuur en voorbehoedsmiddelen hebben ze daar nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat zei hij niet.
Hij heeft wel gezegd dat de afname van sterfte onder kinderen er voor zorgt dat men minder kinderen neemt en dat dat positief is voor de bevolkingsgroei en het milieu.
Onzin. Dat heeft hij niet gezegd.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja dat zei hij later. Dat is niet wat hij in eerste instantie zei.
Onzin, je ziet juist in de landen waar het beter gaat in o.a. Afrika dat men minder kinderen per gezin neemt, minder monden te voeden, etc.quote:Bovendien helpt dat niet. Veel kinderen nemen zit in de cultuur en voorbehoedsmiddelen hebben ze daar nog nooit van gehoord.
Geen werk is geen geld.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik heb geen vitaal beroep, moet ik dan mijn baan verliezen omdat ik niet met de trein mag reizen?
Volmaakt zinloos. Kijk naar wat ze kiezen daar en die gaat gewoon 4 jaar door.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Voor figuren als jij heeft nu.nl speciaal een stukje gemaakt gisteren.
https://www.google.com/am(...)ngskrimp-onjuist.amp
Je zou ook kunnen werken met automatische lockdowns vanaf een bepaald getal aan besmettingen of een bepaalde r0 hoogte. En inderdaad, de ic kan overstromen, maar wat mij betreft is dat nog altijd te prefereren boven een extreme armoede en eeuwig in semi-lockdown te zitten, maar we zijn sowieso afhankelijk van wat de rest van Europa gaat doen.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat is dus het misverstand dat ik overal lees, van "JDReport" tot "FOX News".
Het gaat sowieso niet om het aantal doden, dat klinkt misschien wat "cru" maar dat is wel hoe het zit.
Het gaat puur om de belasting van de zorg. Je kan in Nederland 2000 of misschien 2500 IC patiënten aan met de capaciteit die we hebben. En dan doel ik niet alleen op apparatuur maar ook op verzorgend personeel. Want ook "intensive care verpleegkundige" is een vak apart en zoals genoemd trek je daar geen blik van open.
Het zijn ook geen robots, het zijn geen getrainde soldaten, het zijn zorgmedewerkers.
Wat is dan het gevolg als je alles open gaat? ....
3% het heeft gehad.. Geloof je het zelf? Dat percentage ligt minstens 5x zo hoog.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, draai het om.
Stel: je gooit nu alle horeca open voor iedereen met alle zitplaatsen, openbaar vervoer, iedereen weer werken als vanouds, alles weer zoals het was.
Het virus is niet anders dan in begin maart, het is nog net zo besmettelijk en aangezien pas 3% (?) het heeft gehad in Nederland zal het zich net zo snel weer gaan verspreiden en heb je de IC's alsnog vol.
Het lastige is, je kan een situatie wensen maar de uitvoerbaarheid vraagt om een balans en die balans moeten we vinden, stap voor stap ontdekken.
Nu de scholen open, voorzichtig wat grotere winkels (met maatregelen), misschien ook bioscopen (met 25% bezoekers), concerten en festivals gaan 'm sowieso niet worden, feesttenten ook niet. En ook dat is economie... een vriendin van me is concert- en festivalfotograaf en ze heeft geen klap te doen, behalve oude foto's uitzoeken en ordenen, af en toe wat oud materiaal posten, etc.
We hebben hier op FOK! zelfs de beste pop-, rock- en festivalfotograaf en tevens huisfotograaf van Kensington en die zit nu redelijk werkloos thuis.
Alles is verbonden in een econome en héél veel kan nog niet, al zou je het willen...
Als jij wil geloven dat 2.610.000 mensen in Nederland al corona hebben gehad dan mag dat hoor.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:18 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
3% het heeft gehad.. Geloof je het zelf? Dat percentage ligt minstens 5x zo hoog.
Het staat op youtube.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Onzin. Dat heeft hij niet gezegd.
[..]
Onzin, je ziet juist in de landen waar het beter gaat in o.a. Afrika dat men minder kinderen per gezin neemt, minder monden te voeden, etc.
Nee, het staat niet op Youtube.quote:
Maar die extreme armoede hoeft dus niet, dat hangt er echt af van wat voor maatregelen Den Haag allemaal bereid is om te nemen. Als we, bij wijze van een sommetje op de achterkant van een bierviltje, eens aannemen dat we de staatsschuld tot 90% van het BNP (volgens economen een veilige grens) laten oplopen hebben we zelfs na de maatregelen die al genomen zijn nog een oorlogskas van een goede 250 miljard. Daar kunnen we het best nog een tijdje mee uitzingen.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen werken met automatische lockdowns vanaf een bepaald getal aan besmettingen of een bepaalde r0 hoogte. En inderdaad, de ic kan overstromen, maar wat mij betreft is dat nog altijd te prefereren boven een extreme armoede en eeuwig in semi-lockdown te zitten, maar we zijn sowieso afhankelijk van wat de rest van Europa gaat doen.
Hier is niet in geknipt.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, het staat niet op Youtube.
Er staat alleen een fragment op Youtube, geheel uit z'n context geknipt.
Nee klopt, dit is de hele TED.quote:
Als jij daaruit denkt te halen dat hij mensen wil vermoorden met vaccins dan is "begrijpend lezen" niet je beste vak.quote:That's back from high school algebra. But let's take a look.
04:29
First, we've got population. The world today has 6.8 billion people. That's headed up to about nine billion. Now, if we do a really great job on new vaccines, health care, reproductive health services, we could lower that by, perhaps, 10 or 15 percent. But there, we see an increase of about 1.3.
Is die 90% nu ook nog veilig? Ik neem aan dat we nu niet meer tegen negatieve rente kunnen uitzetten. Bovendien is het verre van zeker dat er over anderhalf jaar een werkend vaccin is. Als er dan iets goeds uit een jarenlange coronalockdown komt is het wel dat Afrika dan vermoedelijk een enorme inhaalslag kan maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar die extreme armoede hoeft dus niet, dat hangt er echt af van wat voor maatregelen Den Haag allemaal bereid is om te nemen. Als we, bij wijze van een sommetje op de achterkant van een bierviltje, eens aannemen dat we de staatsschuld tot 90% van het BNP (volgens economen een veilige grens) laten oplopen hebben we zelfs na de maatregelen die al genomen zijn nog een oorlogskas van een goede 250 miljard. Daar kunnen we het best nog een tijdje mee uitzingen.
De meeste obligaties gaan nog altijd voor een negatieve rent over de toonbank. De enige die dat niet doet is de 30-jarige, daar betalen we we 0,02% rente over. Dus eigenlijk is die 90% nog een te voorzichtige grens voor ons.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is die 90% nu ook nog veilig? Ik neem aan dat we nu niet meer tegen negatieve rente kunnen lenen. Bovendien is het verre van zeker dat er over anderhalf jaar een werkend vaccin is. Als er dan iets goeds uit een jarenlange coronacrisis komt is het wel dat Afrika dan vermoedelijk een enorme inhaalslag kan maken.
Als we dan toch dergelijke bedragen gaan lenen, dan mag dat wat mij betreft wel via eurobonds. Dan maar een soort New Deal.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De meeste obligaties gaan nog altijd voor een negatieve rent over de toonbank. De enige die dat niet doet is de 30-jarige, daar betalen we we 0,02% rente over. Dus eigenlijk is die 90% nog een te voorzichtige grens voor ons.
quote:Op woensdag 29 april 2020 21:45 schreef Cockwhale het volgende:
Ik begin echt te vrezen dat het goede, vrije leven nooit meer terug zal keren als dit soort maatregelen doorgedrukt worden.
Die gaan mensen straks massaal kopen en dan staat heel NL volledig vast elke dag.quote:
Nee we kunnen ook thuis werken.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:58 schreef aioli het volgende:
[..]
Die gaan mensen straks massaal kopen en dan staat heel NL volledig vast elke dag.
De wereldbevolking laten krimpen lijkt mij alleen maar positief.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nou, verbeter de wereld en begin bij jezelf.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De wereldbevolking laten krimpen lijkt mij alleen maar positief.
Ik heb geen kinderen, dus ik help al mee.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:09 schreef aioli het volgende:
[..]
Nou, verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ja dat kan alleen maar in de treinquote:Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja je zou maar wat plezier willen hebben in het leven. Dat is niet gewenst natuurlijk.
Wat mag wel nog met de 1.5 meter samenleving dan? Alles wat leuk was mag niet meer.quote:Op donderdag 30 april 2020 06:23 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ja dat kan alleen maar in de trein
Dit. Ik snap werkelijk niet waarom men hier zo krampachtig op reageert. Hij wil door o.a. het voorkomen van kindersterfte zorgen dat de gezinnen kleiner worden. Het gaat hier niet om sterilisatie ofzo, hij wil alleen de welvaart verhogen. Nou, wat erg.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De wereldbevolking laten krimpen lijkt mij alleen maar positief.
Hoe test je dat, als mensen niet samen mogen komen?quote:Op woensdag 29 april 2020 23:09 schreef PP_Sound het volgende:
Je kunt nu wel uittesten in hoeverre het in de lente en zomer verspreidt
Veel kinderen nemen komt door armoede heeft weinig met cultuur te maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja dat zei hij later. Dat is niet wat hij in eerste instantie zei. Bovendien helpt dat niet. Veel kinderen nemen zit in de cultuur en voorbehoedsmiddelen hebben ze daar nog nooit van gehoord.
quote:
Welnee. Gaat nooit gebeuren.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:45 schreef Cockwhale het volgende:
Ik begin echt te vrezen dat het goede, vrije leven nooit meer terug zal keren als dit soort maatregelen doorgedrukt worden.
Wat is er dan zo leuk aan om te dicht op je kwetsbare medemensen te gaan staan? Is het dat jij dan intens geniet van het hebben van de overmacht? Omdat jij weet dat de kwetsbare medemensen jou onvoldoende pijn kunnen doen, om jouw gedrag te veranderen?quote:Op donderdag 30 april 2020 07:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat mag wel nog met de 1.5 meter samenleving dan? Alles wat leuk was mag niet meer.
De Zwitsers waren er dan ook al veel eerder bij dan de Nederlanders. Voordat men hier überhaupt over maatregelen begon na te denken werden daar al bijeenkomsten met meer dan honderd man gecanceld. Bejaarden worden veel beter beschermd met de getroffen maatregelen en landsgrenzen zijn daar ook echt dicht, wat erin geresulteerd heeft dat er verhoudingsgewijs minder doden zijn gevallen dan in Nederland.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Raar dat we hier in Zwitserland gewoon weer normale dienstregeling gaan rijden op 11 mei, zonder enige maatregelen.
Tja Zwitserse wetenschappers of Nederlandse.We zullen zien wie er aan her langste eind trekt.
1.5m Trein Utrecht CS, ziet het al voor me
Tja, je kunt als horecaondernemer mokkend in een hoekje gaan zitten en roepen dat het allemaal niet kan, of je past je aan aan de situatie waarvan je weet dat die gaat komen en ook nog wel even zo blijft. Deze is o verstandig om het laatste te doen.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:08 schreef aioli het volgende:
Uiteten wordt ook een feest in onze nieuwe pretsamenleving
Klopt niet wat je schrijft, de belangrijkste maatregelen zijn hier 4 dagen eerder van kracht gegaan als in Nederland. De cijfers lagen toen ook al 4x hoger als in Nederland.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:59 schreef 01100101 het volgende:
[..]
De Zwitsers waren er dan ook al veel eerder bij dan de Nederlanders. Voordat men hier überhaupt over maatregelen begon na te denken werden daar al bijeenkomsten met meer dan honderd man gecanceld. Bejaarden worden veel beter beschermd met de getroffen maatregelen en landsgrenzen zijn daar ook echt dicht, wat erin geresulteerd heeft dat er verhoudingsgewijs minder doden zijn gevallen dan in Nederland.
Ik wil geen Cempexo'tje doen, maar op de radio hoorde ik dat agenten grensovergangers niet konden terugsturen. Ze konden hen slechts adviseren Nederland niet binnen te gaan.![]()
En daarnaast zijn veel mensen hier wars van de regels, terwijl de gemiddelde Zwitser zich wat meer aan het advies van de regering houdt.
Autorijden is leuk.quote:Op donderdag 30 april 2020 02:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou nieteens weten wat een auto mij voor iets positiefs zou opleveren
Daar gaat het toch niet om? Het gaat er om dat je niet meer met de trein mag voor een gezellig dagje uit.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat is er dan zo leuk aan om te dicht op je kwetsbare medemensen te gaan staan? Is het dat jij dan intens geniet van het hebben van de overmacht? Omdat jij weet dat de kwetsbare medemensen jou onvoldoende pijn kunnen doen, om jouw gedrag te veranderen?
Makkelijk vanaf de bank gezegd voor diensten die hun economische levensvatbaarheid juist danken aan massa's mensen te vervoeren. Met te weinig bezetting is het ov een bodemloze put.quote:
Maar dadelijk wel weer spitstreinen vol met studenten en scholieren?quote:Op donderdag 30 april 2020 08:20 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? Het gaat er om dat je niet meer met de trein mag voor een gezellig dagje uit.
Je mag thuiswerken, boodschappen doen, wandelen, fietsen en thuis zitten.quote:Op donderdag 30 april 2020 07:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat mag wel nog met de 1.5 meter samenleving dan? Alles wat leuk was mag niet meer.
Op de universiteiten waren ze er al vroeg bij met maatregelen. Ik was er begin februari en toen waren er al discussies over testen. Het grenzen dichtsluiten is inderdaad een paar dagen voor Nederland gebeurt, maar de kleine maatregelen waren er al begin februari nadat er mensen besmet waren geraakt in Italië.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Klopt niet wat je schrijft, de belangrijkste maatregelen zijn hier 4 dagen eerder van kracht gegaan als in Nederland. De cijfers lagen toen ook al 4x hoger als in Nederland.
IC was wel goed op orde.
En wat heeft deze ranzige opmerking jegens mensen die niet kunnen meekomen met de maatschappij te maken met het niet meer kunnen reizen met het openbaar vervoer?quote:Op donderdag 30 april 2020 08:40 schreef kawotski het volgende:
De onrendabelen worden getroffen en zullen straks weer op de partijen stemmen waar ze altijd op gestemd hebben. Wel zo veilig, weten wat je krijgt of beter nog, wat je niet krijgt maar je wel scheel voor betaald.
Mensen die niet mee kunnen komen met de maatschappij? Laat me niet lachen. 95% van die mensen maakt een keuze waardoor het lijkt alsof zij niet mee kunnen komen. Ik heb jaren op het minimum geleefd en kon toen nog zeer goed meekomen en helaas was het OV daar in betrokken. Tot ik het op een dag zat was hoe ik werd behandeld door de NS en mij een klein autootje heb aangeschaft, beste keuze ooit.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat heeft deze ranzige opmerking jegens mensen die niet kunnen meekomen met de maatschappij te maken met het niet meer kunnen reizen met het openbaar vervoer?
Het zal duurder worden. En vervolgens dus kiezen of we de treinen willen laten rijden, of niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Makkelijk vanaf de bank gezegd voor diensten die hun economische levensvatbaarheid juist danken aan massa's mensen te vervoeren. Met te weinig bezetting is het ov een bodemloze put.
De dagen dat ik naar mijn werk ben gefietst zag ik bussen die normaal met scholieren en werkende mensen vol zitten, nu met maximaal 1 reiziger. Maak voor ons eens een korte bedrijfskundige berekening hoe vervoerders dit ooit tot een werkend bussines model kunnen krijgen.
Nee, maar ze maken wel vaak gebruik van het OV. Maar lees maar wat Marcel van Dam erover schrijft.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:51 schreef herverwijderd het volgende:
Wanneer ben je onrendabel dan, als je geen auto hebt?
Lezen is lastig he?quote:Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef F1gamer het volgende:
Dus ik mag niet met de trein naar familie (heb geen auto en rijbewijs)
okquote:Op donderdag 30 april 2020 08:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nee, maar ze maken wel vaak gebruik van het OV. Maar lees maar wat Marcel van Dam erover schrijft.
Zo makkelijk een user die maar wat roept en denkt dat wij dan het juiste lezen.quote:
waar moet ik dat lezen dan.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nee, maar ze maken wel vaak gebruik van het OV. Maar lees maar wat Marcel van Dam erover schrijft.
Ik heb het even voor je aangepast.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
De overheid moet individueel autobezit en gebruik gaan stimuleren. Minder belastingen heffen daarover, accijnzen op brandstof verlagen etc... Tegelijkertijd het OV duurder maken. Zo blijft het rustig in het OV en kunnen mensen toch overal in de file staan.
Ik wel. Heerlijk om gebruik te maken van de trein met een krantje of goed boek erbij om enkele musea te bezoeken of een mooie wandeling te maken. Ik beschik ook over auto en motor, maar laat die dan met alle plezier thuis staan.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ging al nooit voor m'n plezier met de trein.
quote:Op donderdag 30 april 2020 07:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat is er dan zo leuk aan om te dicht op je kwetsbare medemensen te gaan staan? Is het dat jij dan intens geniet van het hebben van de overmacht? Omdat jij weet dat de kwetsbare medemensen jou onvoldoende pijn kunnen doen, om jouw gedrag te veranderen?
In de 1,5m samenleving is rijlessen nemen natuurlijk ook geen optie.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik heb het even voor je aangepast.
Gaat de overheid dan ook mijn rijbewijs bekostigen en een auto?
Dat is super eenvoudig te realiseren middels plexiglas.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
In de 1,5m samenleving is rijlessen nemen natuurlijk ook geen optie.
En een stuur aan beide zijden danquote:Op donderdag 30 april 2020 10:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is super eenvoudig te realiseren middels plexiglas.
super eenvoudig goed plan, dan kan de ns elk stoeltje tot apart hokje met plexiglas gaan verbouwen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is super eenvoudig te realiseren middels plexiglas.
Deze mensen waren vast een stuk blijer geweest wanneer andere mensen iets minder aan hun eigen plezier hadden gedacht.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja je zou maar wat plezier willen hebben in het leven. Dat is niet gewenst natuurlijk.
In die proefopstelling die voorbij kwam hebben ze wel plexiglas gemonteerd, beetje het idee wat ze bij kassa's hebben in supermarkten.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
super eenvoudig goed plan, dan kan de ns elk stoeltje tot apart hokje met plexiglas gaan verbouwen.![]()
Zeker. Straks ja. Wanneer die gezichtsmaskers eindelijk weer verkrijgbaar zijn. En natuurlijk vette boetes op het afdoen van je gezichtsmasker in de trein.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het onwerkbaar en onhoudbaar om voor langere tijd zitplaatsen af te plakken. Als straks voldoende gezichtsmaskers beschikbaar zijn, dan kunnen deze in het OV verplicht worden gesteld en moet het OV gebruik maken van zijn normale capaciteit.
Die oude mensen zoeken het ook vaak zelf op hoor, hoeveel ouderen je tegenkomt als je buiten loopt is amper minder dan pre corona.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Deze mensen waren vast een stuk blijer geweest wanneer andere mensen iets minder aan hun eigen plezier hadden gedacht.
[ afbeelding ]
Maar ok. Die mensen zijn niet jij. Jij bent jong en gezond. Dus wat kan hen jou verder wat schelen?
Nogal suggestief niet? Wie weet liggen ze daar omdat ze zelf nog lekker op wintersport zijn geweest. Of hun kleinkinderen wilden zien. We weten het niet. Misselijkmakend om op deze manier je punt te moeten maken. Alsof de user waarop je reageert hier verantwoordelijk voor is. Banwaardig in mijn optiek.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Deze mensen waren vast een stuk blijer geweest wanneer andere mensen iets minder aan hun eigen plezier hadden gedacht.
[ afbeelding ]
Maar ok. Die mensen zijn niet jij. Jij bent jong en gezond. Dus wat kan hen jou verder wat schelen?
En dat is goed kut; mijn vrouw verliest binnenkort haar baan en er zijn meerdere bedrijven waar ze zo aan de slag zou kunnen, zolang ze maar eigen vervoer heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
In de 1,5m samenleving is rijlessen nemen natuurlijk ook geen optie.
Op zonnige dagen zie je hier in de stad nu sowieso bijna alleen oudjes buiten.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Die oude mensen zoeken het ook vaak zelf op hoor, hoeveel ouderen je tegenkomt als je buiten loopt is amper minder dan pre corona.
Klopt, ik zie in mijn omgeving ook veel vitale krachtige ouderen, die op zoek zijn naar de niet zo stomme zwakkere jongeren, maar dat wordt niet uitgebreid besproken in mijn omgeving.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Die oude mensen zoeken het ook vaak zelf op hoor, hoeveel ouderen je tegenkomt als je buiten loopt is amper minder dan pre corona.
Ergens hebben ze groot gelijk. Maar daar ligt wel de kern van het probleem.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Op zonnige dagen zie je hier in de stad nu sowieso bijna alleen oudjes buiten.
Op zich ben ik het er wel mee eens dat er bepaalde regels en dringende adviezen zijn, maar her en der wordt er wel enorm doorgeschoten, zoals laatst dat bericht van studenten die allemaal een boete kregen omdat ze op hun eigen balkon zaten.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ergens hebben ze groot gelijk. Maar daar ligt wel de kern van het probleem.
Als er strikte normen in acht zouden worden genomen ten opzichte van ouderen en kwetsbaren (en vice versa) hoefden wij als samenleving deze absurde maatregelen niet door te voeren.
"In Seoul zitten we als haringen in een ton in het OV."quote:Op donderdag 30 april 2020 03:10 schreef Lyrebird het volgende:
In Seoul zitten we als haringen in een ton in het OV. Er zijn nauwelijks nog nieuwe besmettingen (nieuwe besmettingen worden nog wel gevonden bij reizigers die terugkomen uit het buitenland). Kortom, deze verspilling bij de NS is nergens goed voor. Testen, track & trace, mondkapjes.
Als die stijfkoppen van het RIVM nou toe zouden geven dat ze er finaal naast hebben gezeten met hun aversie tegen mondkapjes, dan kunnen we weer verder.
Ja zeker, het is minder druk dan normaal. Zo zouden onze studenten niet naar de campus komen vanwege Corona, alle lessen gaan online. Maar die vervelen zich de pleuris en komen dus toch naar de universiteit.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:09 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
"In Seoul zitten we als haringen in een ton in het OV."
https://citymapper.com/cmi/seoul
Aan de grafiek én de percentages eronder te zien is er een flinke afname van mobiliteit in Seoul....
Waar ligt het probleem? Welke normen tov ouderen. Er was al sprake om iedereen boven de 50 als risico te zien. Maar ik laat mij niet opsluiten omdat ik de 50 ben gepasseerd maar om te gaan werken loop ik geen risico uiteraard, alleen in mijn vrije tijd. Fuck that. Ik neem mijn eigen verantwoording.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ergens hebben ze groot gelijk. Maar daar ligt wel de kern van het probleem.
Als er strikte normen in acht zouden worden genomen ten opzichte van ouderen en kwetsbaren (en vice versa) hoefden wij als samenleving deze absurde maatregelen niet door te voeren.
Dat is mooi in geen enkel westers land zie ik een app verschijnen waarop openbaar wordt gemaakt dat je besmet bent en je adres gegevens zelfs online verschijnen. Ook het traceren van gevallen gaat hier in westerse landen niet meer lukken omdat er teveel besmettingen zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:43 schreef Lyrebird het volgende:
Enfin, 0 nieuwe infecties. De Koreaanse aanpak werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |