Maar dat is dus het misverstand dat ik overal lees, van "JDReport" tot "FOX News".quote:Op woensdag 29 april 2020 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat kan een aantal maanden, maar als het langer gaat duren dan is de vraag best gerechtvaardigd of je de kleine kans op vroeger sterven niet voor lief moet nemen om geleefd te kunnen hebben.
Ik wacht even eerst een paar andere voorlatenquote:Op woensdag 29 april 2020 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zal me overigens wel laten vaccineren tegen corona, mocht er een vaccin beschikbaar komen.
Autist ben ik toch al.
Ik absoluut niet. Vertrouw die Bill Gates voor geen meter. Dat is de man die zei als we goed ons best doen met vaccinaties kunnen we de wereldbevolking met 30% laten krimpen.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zal me overigens wel laten vaccineren tegen corona, mocht er een vaccin beschikbaar komen.
Autist ben ik toch al.
Nee, dat zei hij niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik absoluut niet. Vertrouw die Bill Gates voor geen meter. Dat is de man die zei als we goed ons best doen met vaccinaties kunnen we de wereldbevolking met 30% laten krimpen.
Voor figuren als jij heeft nu.nl speciaal een stukje gemaakt gisteren.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik absoluut niet. Vertrouw die Bill Gates voor geen meter. Dat is de man die zei als we goed ons best doen met vaccinaties kunnen we de wereldbevolking met 30% laten krimpen.
Ja dat zei hij later. Dat is niet wat hij in eerste instantie zei. Bovendien helpt dat niet. Veel kinderen nemen zit in de cultuur en voorbehoedsmiddelen hebben ze daar nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat zei hij niet.
Hij heeft wel gezegd dat de afname van sterfte onder kinderen er voor zorgt dat men minder kinderen neemt en dat dat positief is voor de bevolkingsgroei en het milieu.
Onzin. Dat heeft hij niet gezegd.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja dat zei hij later. Dat is niet wat hij in eerste instantie zei.
Onzin, je ziet juist in de landen waar het beter gaat in o.a. Afrika dat men minder kinderen per gezin neemt, minder monden te voeden, etc.quote:Bovendien helpt dat niet. Veel kinderen nemen zit in de cultuur en voorbehoedsmiddelen hebben ze daar nog nooit van gehoord.
Geen werk is geen geld.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik heb geen vitaal beroep, moet ik dan mijn baan verliezen omdat ik niet met de trein mag reizen?
Volmaakt zinloos. Kijk naar wat ze kiezen daar en die gaat gewoon 4 jaar door.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Voor figuren als jij heeft nu.nl speciaal een stukje gemaakt gisteren.
https://www.google.com/am(...)ngskrimp-onjuist.amp
Je zou ook kunnen werken met automatische lockdowns vanaf een bepaald getal aan besmettingen of een bepaalde r0 hoogte. En inderdaad, de ic kan overstromen, maar wat mij betreft is dat nog altijd te prefereren boven een extreme armoede en eeuwig in semi-lockdown te zitten, maar we zijn sowieso afhankelijk van wat de rest van Europa gaat doen.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat is dus het misverstand dat ik overal lees, van "JDReport" tot "FOX News".
Het gaat sowieso niet om het aantal doden, dat klinkt misschien wat "cru" maar dat is wel hoe het zit.
Het gaat puur om de belasting van de zorg. Je kan in Nederland 2000 of misschien 2500 IC patiënten aan met de capaciteit die we hebben. En dan doel ik niet alleen op apparatuur maar ook op verzorgend personeel. Want ook "intensive care verpleegkundige" is een vak apart en zoals genoemd trek je daar geen blik van open.
Het zijn ook geen robots, het zijn geen getrainde soldaten, het zijn zorgmedewerkers.
Wat is dan het gevolg als je alles open gaat? ....
3% het heeft gehad.. Geloof je het zelf? Dat percentage ligt minstens 5x zo hoog.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, draai het om.
Stel: je gooit nu alle horeca open voor iedereen met alle zitplaatsen, openbaar vervoer, iedereen weer werken als vanouds, alles weer zoals het was.
Het virus is niet anders dan in begin maart, het is nog net zo besmettelijk en aangezien pas 3% (?) het heeft gehad in Nederland zal het zich net zo snel weer gaan verspreiden en heb je de IC's alsnog vol.
Het lastige is, je kan een situatie wensen maar de uitvoerbaarheid vraagt om een balans en die balans moeten we vinden, stap voor stap ontdekken.
Nu de scholen open, voorzichtig wat grotere winkels (met maatregelen), misschien ook bioscopen (met 25% bezoekers), concerten en festivals gaan 'm sowieso niet worden, feesttenten ook niet. En ook dat is economie... een vriendin van me is concert- en festivalfotograaf en ze heeft geen klap te doen, behalve oude foto's uitzoeken en ordenen, af en toe wat oud materiaal posten, etc.
We hebben hier op FOK! zelfs de beste pop-, rock- en festivalfotograaf en tevens huisfotograaf van Kensington en die zit nu redelijk werkloos thuis.
Alles is verbonden in een econome en héél veel kan nog niet, al zou je het willen...
Als jij wil geloven dat 2.610.000 mensen in Nederland al corona hebben gehad dan mag dat hoor.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:18 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
3% het heeft gehad.. Geloof je het zelf? Dat percentage ligt minstens 5x zo hoog.
Het staat op youtube.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Onzin. Dat heeft hij niet gezegd.
[..]
Onzin, je ziet juist in de landen waar het beter gaat in o.a. Afrika dat men minder kinderen per gezin neemt, minder monden te voeden, etc.
Nee, het staat niet op Youtube.quote:
Maar die extreme armoede hoeft dus niet, dat hangt er echt af van wat voor maatregelen Den Haag allemaal bereid is om te nemen. Als we, bij wijze van een sommetje op de achterkant van een bierviltje, eens aannemen dat we de staatsschuld tot 90% van het BNP (volgens economen een veilige grens) laten oplopen hebben we zelfs na de maatregelen die al genomen zijn nog een oorlogskas van een goede 250 miljard. Daar kunnen we het best nog een tijdje mee uitzingen.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen werken met automatische lockdowns vanaf een bepaald getal aan besmettingen of een bepaalde r0 hoogte. En inderdaad, de ic kan overstromen, maar wat mij betreft is dat nog altijd te prefereren boven een extreme armoede en eeuwig in semi-lockdown te zitten, maar we zijn sowieso afhankelijk van wat de rest van Europa gaat doen.
Hier is niet in geknipt.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, het staat niet op Youtube.
Er staat alleen een fragment op Youtube, geheel uit z'n context geknipt.
Nee klopt, dit is de hele TED.quote:
Als jij daaruit denkt te halen dat hij mensen wil vermoorden met vaccins dan is "begrijpend lezen" niet je beste vak.quote:That's back from high school algebra. But let's take a look.
04:29
First, we've got population. The world today has 6.8 billion people. That's headed up to about nine billion. Now, if we do a really great job on new vaccines, health care, reproductive health services, we could lower that by, perhaps, 10 or 15 percent. But there, we see an increase of about 1.3.
Is die 90% nu ook nog veilig? Ik neem aan dat we nu niet meer tegen negatieve rente kunnen uitzetten. Bovendien is het verre van zeker dat er over anderhalf jaar een werkend vaccin is. Als er dan iets goeds uit een jarenlange coronalockdown komt is het wel dat Afrika dan vermoedelijk een enorme inhaalslag kan maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar die extreme armoede hoeft dus niet, dat hangt er echt af van wat voor maatregelen Den Haag allemaal bereid is om te nemen. Als we, bij wijze van een sommetje op de achterkant van een bierviltje, eens aannemen dat we de staatsschuld tot 90% van het BNP (volgens economen een veilige grens) laten oplopen hebben we zelfs na de maatregelen die al genomen zijn nog een oorlogskas van een goede 250 miljard. Daar kunnen we het best nog een tijdje mee uitzingen.
De meeste obligaties gaan nog altijd voor een negatieve rent over de toonbank. De enige die dat niet doet is de 30-jarige, daar betalen we we 0,02% rente over. Dus eigenlijk is die 90% nog een te voorzichtige grens voor ons.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is die 90% nu ook nog veilig? Ik neem aan dat we nu niet meer tegen negatieve rente kunnen lenen. Bovendien is het verre van zeker dat er over anderhalf jaar een werkend vaccin is. Als er dan iets goeds uit een jarenlange coronacrisis komt is het wel dat Afrika dan vermoedelijk een enorme inhaalslag kan maken.
Als we dan toch dergelijke bedragen gaan lenen, dan mag dat wat mij betreft wel via eurobonds. Dan maar een soort New Deal.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De meeste obligaties gaan nog altijd voor een negatieve rent over de toonbank. De enige die dat niet doet is de 30-jarige, daar betalen we we 0,02% rente over. Dus eigenlijk is die 90% nog een te voorzichtige grens voor ons.
quote:Op woensdag 29 april 2020 21:45 schreef Cockwhale het volgende:
Ik begin echt te vrezen dat het goede, vrije leven nooit meer terug zal keren als dit soort maatregelen doorgedrukt worden.
Die gaan mensen straks massaal kopen en dan staat heel NL volledig vast elke dag.quote:
Nee we kunnen ook thuis werken.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:58 schreef aioli het volgende:
[..]
Die gaan mensen straks massaal kopen en dan staat heel NL volledig vast elke dag.
De wereldbevolking laten krimpen lijkt mij alleen maar positief.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nou, verbeter de wereld en begin bij jezelf.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De wereldbevolking laten krimpen lijkt mij alleen maar positief.
Ik heb geen kinderen, dus ik help al mee.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:09 schreef aioli het volgende:
[..]
Nou, verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ja dat kan alleen maar in de treinquote:Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja je zou maar wat plezier willen hebben in het leven. Dat is niet gewenst natuurlijk.
Wat mag wel nog met de 1.5 meter samenleving dan? Alles wat leuk was mag niet meer.quote:Op donderdag 30 april 2020 06:23 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ja dat kan alleen maar in de trein
Dit. Ik snap werkelijk niet waarom men hier zo krampachtig op reageert. Hij wil door o.a. het voorkomen van kindersterfte zorgen dat de gezinnen kleiner worden. Het gaat hier niet om sterilisatie ofzo, hij wil alleen de welvaart verhogen. Nou, wat erg.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De wereldbevolking laten krimpen lijkt mij alleen maar positief.
Hoe test je dat, als mensen niet samen mogen komen?quote:Op woensdag 29 april 2020 23:09 schreef PP_Sound het volgende:
Je kunt nu wel uittesten in hoeverre het in de lente en zomer verspreidt
Veel kinderen nemen komt door armoede heeft weinig met cultuur te maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja dat zei hij later. Dat is niet wat hij in eerste instantie zei. Bovendien helpt dat niet. Veel kinderen nemen zit in de cultuur en voorbehoedsmiddelen hebben ze daar nog nooit van gehoord.
quote:
Welnee. Gaat nooit gebeuren.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:45 schreef Cockwhale het volgende:
Ik begin echt te vrezen dat het goede, vrije leven nooit meer terug zal keren als dit soort maatregelen doorgedrukt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |