Ik zal de link straks eens doornemen. Interessante ontwikkeling.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat men nu natuurlijk op hoog tempo voor luchtvaartmaatschappijen aan het onderzoeken is kan dadelijk het ov zo ook gaan gebruiken. Men test nu met uv licht en anders werkende lucht stromingen.
https://www.google.com/ur(...)&cshid=1588411426804
Eindelijk eens iemand die de term 'eigen verantwoordelijkheid' durft te gebruiken. Spijker en kop.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet al te druk over maken. Het is onmogelijk als er OV is geregeld dat men niet vrij mag gaan staan en gaan met het OV waar men wil. Vitaal of niet, mensen nemen de trein, bus, tram, metro etc., als die mogelijkheid er is. Dat valt niet te handhaven.
Je moet zelf de verantwoording kunnen nemen. Wat ik wel nog zie gebeuren is het verplichten van mondkapjes. En ondanks die 1,5 meter die sowieso niet realistisch is blijft het OV een bron van besmetting. Denk aan stoelen, diverse beugels en andere onderdelen. En dan weet ik niet of een luchtbehandelingssysteem ook een virus kan verspreiden.
Het is inderdaad niet vol te houden. Mensen zien dat de besmettingen en het aantal dagelijkse doden teruglopen, worden zelf meestal niet direct geconfronteerd met Covid-19, hebben geen perspectief wanneer die flauwekul nou eens ophoudt en hebben misschien stress door het thuiszitten of vanwege financiën etc. Dan denk je toch al snel..pleur op met je quarantaine, het is mooi geweest.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gisteren was het behoorlijk druk. Drukker dan pak weg 3 weken geleden. Mensen houden dit gewoonweg niet vol. Zeker de jeugd niet.
Met dat probleem zit ik dus ook. Wil mn gehandicapte zoon graag weer bezoeken in de instelling waar hij woont zodra het weer mag, en ben dan afhankelijk van het OV.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef F1gamer het volgende:
Dus ik mag niet met de trein naar familie (heb geen auto en rijbewijs)
Ik ben bang dat we een enge maatschappij krijgen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Discriminatie!![]()
Stel nou dat iemand met een vitaal beroep met de trein gaat reizen om familie te bezoeken, hoe gaan ze dat controleren of tegenhouden?
Helaas is het nu eenmaal zo dat dit virus toch gevaarlijker is dan een gewoon griepje. Die ervaring heb ik bij mijn partner wel kunnen opdoen. Van de andere kant vind ik dat mensen zelf hun verantwoording moeten nemen. Ik had bijvoorbeeld bij mijn werkgever kunnen verzwijgen dat mijn partner Corona heeft. Maar ik had mijn werkgever ingelicht en het gevolg was zelf twee weken in quarantaine. De muren kwamen op mij af. Maar omdat ik zelf nergens last van had kon ik weer aan het werk na die twee weken. Gelukkig ook maar. Hoe gek ook je gaat het werk missen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet vol te houden. Mensen zien dat de besmettingen en het aantal dagelijkse doden teruglopen, worden zelf meestal niet direct geconfronteerd met Covid-19, hebben geen perspectief wanneer die flauwekul nou eens ophoudt en hebben misschien stress door het thuiszitten of vanwege financiën etc. Dan denk je toch al snel..pleur op met je quarantaine, het is mooi geweest.
Eens..eigen verantwoordelijkheid is waar de overheid op moet vertrouwen. Ik zit niet te wachten op een maatschappij waar de Stasi nog jaloers op zou zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas is het nu eenmaal zo dat dit virus toch gevaarlijker is dan een gewoon griepje. Die ervaring heb ik bij mijn partner wel kunnen opdoen. Van de andere kant vind ik dat mensen zelf hun verantwoording moeten nemen. Ik had bijvoorbeeld bij mijn werkgever kunnen verzwijgen dat mijn partner Corona heeft. Maar ik had mijn werkgever ingelicht en het gevolg was zelf twee weken in quarantaine. De muren kwamen op mij af. Maar omdat ik zelf nergens last van had kon ik weer aan het werk na die twee weken. Gelukkig ook maar. Hoe gek ook je gaat het werk missen.
Als je weet dat je een onderliggende ziekte hebt dan neem je hoop ik toch zelf de verantwoording om niet met het OV te reizen. Enfin, die 1,5 mrt is niet realistisch mbt het OV. En zo ook ouderen, dan verwacht ik toch wel zelf enige verantwoording. En gelukkig kan ik dat wel waarnemen. Ik zie niet massaal ouderen in het OV.
Ik zal je nog steeds blijven uitlachenquote:Op woensdag 29 april 2020 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Begin maart werd ik nog "uitgelachen" toen ik zei dat deze situatie wel eens tot eind mei kon gaan duren.
Nu zou ik uitgelachen worden omdat dat nogal een onderschatting is.
Zoveel kan er veranderen in een 1,5 maand
Maar we komen er wel doorheen.
Dan moet je ook je zoon kunnen bezoeken. Zolang je zelf maar bewust bent mbt reizen met het OV. Desnoods gebruik je een mondkapje en ontsmet je handen als je uitstapt als je je daar prettig bij voelt. Het zou van de zotte zijn als de instelling het weer toelaat om je zoon te bezoeken dat je geen gebruik zou mogen maken van het OV omdat je geen vitaal beroep hebt dat niet eens te controleren valt. Overigens alle mensen die met diensten werken en een vitaal beroep hebben zoals zorgmedewerkers zullen eerder van de auto gebruik maken als van het OV.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Met dat probleem zit ik dus ook. Wil mn gehandicapte zoon graag weer bezoeken in de instelling waar hij woont zodra het weer mag, en ben dan afhankelijk van het OV.
Eigen verantwoordelijkheid klinkt altijd heel leuk, maar als de tokkies de rest van de maatschappij weer aansteken met dit virus hebben we weer een groot probleem.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens..eigen verantwoordelijkheid is waar de overheid op moet vertrouwen. Ik zit niet te wachten op een maatschappij waar de Stasi nog jaloers op zou zijn.
En hoe wil jij bepalen wie een 'tokkie' is en wie niet voordat die persoon in de bus stapt?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid klinkt altijd heel leuk, maar als de tokkies de rest van de maatschappij weer aansteken met dit virus hebben we weer een groot probleem.
Eigen verantwoordelijkheid werkt alleen bij dingen waarbij je anderen geen schade kan aandoen, aangezien dit nu niet het geval is vraag ik me af hoe jij die verantwoordelijkheid dan precies voor je ziet.
Je mag toch op z'n minst verwachten dat mensen zelf kunnen nadenken. Als dit nog lang gaat duren totdat er een vaccin beschikbaar is krijg je een enorme overlast. Mensen trekken deze situatie niet nog een paar maanden. Je zult als overheid een uitkomst moeten bieden cq perspectief. Bijvoorbeeld verplicht mondkapjes in het OV.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid klinkt altijd heel leuk, maar als de tokkies de rest van de maatschappij weer aansteken met dit virus hebben we weer een groot probleem.
Eigen verantwoordelijkheid werkt alleen bij dingen waarbij je anderen geen schade kan aandoen, aangezien dit nu niet het geval is vraag ik me af hoe jij die verantwoordelijkheid dan precies voor je ziet.
Testen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe wil jij bepalen wie een 'tokkie' is en wie niet voordat die persoon in de bus stapt?
Jawel hoor, dat kan prima. Treinvervoer is geen grondrecht, ofzo.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:07 schreef Cherni het volgende:
Maar mijn punt is dat je mensen niet kunt verbieden om gebruik te maken van het OV.
Iedere Nederlander testen ain't gonna happen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Testen.
We varen nu blind, en dat is niet verantwoord.
Dan moet je het niet meer OV noemen. Het lijkt mij totaal niet verstandig om af te glijden naar een situatie waar we mensen gaan uitsluiten om gebruik te kunnen maken van het OV. Dat dit in China met sociaal credits mogelijk is wil niet zeggen dat wij dat voorbeeld maar moeten volgen omdat een beperkte groep zich niet kan gedragen in een maatschappij.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat kan prima. Treinvervoer is geen grondrecht, ofzo.
Shoppen bij de IKEA ook niet. Het OV is toch nuttiger dan een Billie thuis hebbenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat kan prima. Treinvervoer is geen grondrecht, ofzo.
Ja, dat zal ook helpen. Sterker nog, ik zou zonder mondkapje niet eens het OV gebruiken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedere Nederlander testen ain't gonna happen.
Zeg dan gewoon: mondkapje op in de bus en/of handjes ontsmetten als je instapt.
Is dat mondkapje ook niet meer dan een schijnveiligheid. Alleen als iedereen er een goed zou dragen zou het helpen de verspreiding door hoestende mensen te voorkomen. Als er al 1 zieke zonder mondkapje in de buurt flink zit rond te hoesten heb je blijkbaar niet al te veel aan de simpele mondkapjes.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, dat zal ook helpen. Sterker nog, ik zou zonder mondkapje niet eens het OV gebruiken.
Goed puntquote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:13 schreef Lyrebird het volgende:
Schijnveiligheid? Spreekt daar het RIVM?
Ja, mondkapjes zijn het effectiefst tegen superspreaders. En die kun je het beste aan een mondkapje helpen door er zelf een te dragen. Voelen ze zich minder opgelaten.
Er zijn bijna geen nieuwe besmettingen hier in Zuid-Korea, en toch draagt nog iedereen een mondkapje in winkels en het OV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |