Lagere lonen en lagere huurquote:Op woensdag 29 april 2020 22:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Al gooi je restaurants open, als je maar 1/3e van de ruimte kan benutten (vanwege het afstand houden) is het duurder om het open te houden dan om het gesloten te houden, om maar wat te noemen.
Zweden heeft toch ook al aardig wat maatregelen genomen en de bevolking is blijkbaar ook heel goed in social distancing.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, even afwachten hoe Zweden zich ontwikkelt, misschien biedt dat toch een alternatief dat serieus genomen kan worden (ja, ik weet dat de kans erin zit dat het ook daar nog flink losgaat, UK vandaag trouwens 4500 dooien). Het is wel bizar en schrikbarend dat mensen zo makkelijk een 1984 accepteren.
Als je niet naar je werk kan omdat je niet in de trein mag zal geen enkele rechter akkoord gaan met jouw ontslag.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik heb geen vitaal beroep, moet ik dan mijn baan verliezen omdat ik niet met de trein mag reizen?
Als je 3x meer omzet per dag nodig hebt dan dat je kan halen dan ga je het met die aanpassingen ook niet redden.quote:
Heb je 1984 überhaupt gelezen?quote:Op woensdag 29 april 2020 22:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, even afwachten hoe Zweden zich ontwikkelt, misschien biedt dat toch een alternatief dat serieus genomen kan worden (ja, ik weet dat de kans erin zit dat het ook daar nog flink losgaat, UK vandaag trouwens 4500 dooien). Het is wel bizar en schrikbarend dat mensen zo makkelijk een 1984 accepteren.
Totdat er op z'n minst een vaccin is zou vrij logisch zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is schijnbaar voor de lange termijn. Totaal niet werkbaar en aan 1984 grenzend maar iedereen is bang.
Uiteraard, maar wij gaan straks ook weer richting een behapbaar aantal besmettingen. Dan moeten we toch eens kijken naar Zweden voor wat er mogelijk is in plaats van veranderen in een Noord-Korea aan de Rijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zweden heeft toch ook al aardig wat maatregelen genomen en de bevolking is blijkbaar ook heel goed in social distancing.
En ze hebben in februari geen carnaval gevierd.
Dit heeft niets te maken met 1984, nouja de wekelijkse klapronde in het verenigd koninkrijk een beetje. Het vorige kabinet Rutte kwam veel dichter bij 1984, daarvoor waren koppensnellende geloofsgestoorden die met het zwaarst mogelijke wapentuig oorlog voerden om theocratie te vestigen "gematigde rebellen" waarmee fier werd samengewerkt.quote:
Mwa, ik gok zomaar dat ik iets geschoolder ben in literatuurwetenschap dan jij. Het gaat me ook niet om een 1 op 1 gelijkenis, maar om het heel makkelijk inleveren van vrijheden en de schijnbare onvermijdelijkheid van het onderworpen worden aan een controlesamenleving.quote:
Het gaat onze literatuurwetenschapper dus om een misplaatst buzzwoord? Stoer zeg.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, ik gok zomaar dat ik iets geschoolder ben in literatuurwetenschap dan jij. Het gaat me ook niet om een 1 op 1 gelijkenis, maar om het heel makkelijk inleveren van vrijheden en de schijnbare onvermijdelijkheid van het onderworpen worden aan een controlesamenleving.
Dan dient je werkgever vervoer te regelen.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:27 schreef F1gamer het volgende:
Dus ik mag niet met de trein naar familie (heb geen auto en rijbewijs)
Nee, ik ben informaticus (slechts 2 bijvakken literatuur gevolgd) maar jij begrijpt blijkbaar ook niet alle motieven als je denkt dat deze situatie geen parallelen kent met het nu.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het gaat onze literatuurwetenschapper dus om een misplaatst buzzwoord? Stoer zeg.
Nogal gezocht/geforceerd, hier in Nederland dan.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, ik ben informaticus (slechts 2 bijvakken literatuur gevolgd) maar jij begrijpt blijkbaar ook niet alle motieven als je denkt dat deze situatie geen parallelen kent met het nu.
Het kabinet is sowieso er op aan het sturen om zoveel mogelijk mensen te laten thuiswerken. Van de ene kant prettig dat je s'ochtends niet hoeft te stressen om op tijd op het werk te komen, van de andere kant mis je ook wel de sociale interacties tussen het werk door.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik heb geen vitaal beroep, moet ik dan mijn baan verliezen omdat ik niet met de trein mag reizen?
Dat ligt eraan. Het zal hier niet veranderen in een complete dictatuur, dat geloof ik ook nooit. Echter worden vrijheden nu wel beknot in een mate waarin niemand 3 maand geleden geloofd zou hebben. Iedereen die daar vraagtekens bij zet lijkt meteen een vijand van de mensheid.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nogal gezocht/geforceerd, hier in Nederland dan.
Ik had 'ingezet' op twee maanden. Tot eind april dus.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Begin maart werd ik nog "uitgelachen" toen ik zei dat deze situatie wel eens tot eind mei kon gaan duren.
Nu zou ik uitgelachen worden omdat dat nogal een onderschatting is.
Zoveel kan er veranderen in een 1,5 maand
Maar we komen er wel doorheen.
Op zich zijn de maatregelen nog vrij tam.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Het zal hier niet veranderen in een complete dictatuur, dat geloof ik ook nooit. Echter worden vrijheden nu wel beknot in een mate waarin niemand 3 maand geleden geloofd zou hebben. Iedereen die daar vraagtekens bij zet lijkt meteen een vijand van de mensheid.
Uiteraard, maar je mag je ook wel afvragen of je, als dit jaren gaat duren wel deze economische krimp en deze wereld wilt volhouden.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich zijn de maatregelen nog vrij tam.
Als een virus het ziektebeeld had van ebola en de verspreidingssnelheid van corona dan hadden we pas echt maatregelen gezien.
Ja, het zou best kunnen zijn dat dit virus zich mettertijd ontwikkelt tot net zoiets als een gewone griep.quote:Gelukkig hebben virussen er doorgaans baat bij dat de host blijft leven omdat diezelfde host nodig is om zich te vermeerderen, dus zal een succesvol virus meestal afzwakken.
Naja, draai het om.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je mag je ook wel afvragen of je, als dit jaren gaat duren wel deze economische krimp en deze wereld wilt volhouden.
[..]
Dat weet ik en dat kan een aantal maanden, maar als het langer gaat duren dan is de vraag best gerechtvaardigd of je de kleine kans op vroeger sterven niet voor lief moet nemen om normaal te kunnen leven.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, draai het om.
Stel: je gooit nu alle horeca open voor iedereen met alle zitplaatsen, openbaar vervoer, iedereen weer werken als vanouds, alles weer zoals het was.
Het virus is niet anders dan in begin maart, het is nog net zo besmettelijk en aangezien pas 3% (?) het heeft gehad in Nederland zal het zich net zo snel weer gaan verspreiden en heb je de IC's alsnog vol.
Het lastige is, je kan een situatie wensen maar de uitvoerbaarheid vraagt om een balans en die balans moeten we vinden, stap voor stap ontdekken.
Nu de scholen open, voorzichtig wat grotere winkels (met maatregelen), misschien ook bioscopen (met 25% bezoekers), concerten en festivals gaan 'm sowieso niet worden, feesttenten ook niet. En ook dat is economie... een vriendin van me is concert- en festivalfotograaf en ze heeft geen klap te doen, behalve oude foto's uitzoeken en ordenen, af en toe wat oud materiaal posten, etc.
We hebben hier op FOK! zelfs de beste festivalfotograaf (D_A) en tevens huisfotograaf van Kensington en die zit nu redelijk werkloos thuis.
Alles is verbonden in een econome en héél veel kan nog niet, al zou je het willen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |