ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Adrie072 op 29-04-2020 20:07:44 (andere frontseinen) ]
Ik moet nog maar zien of dit in de hele vloot wordt uitgerold, of dat dit een proefballonnetje is. In België gaan ze vanaf 4 mei weer volop rijden (met een paar uitzonderingen), met de verplichting om mondkapjes te dragen in het OV. Volgens de regels geldt dat alleen in de voertuigen, maar NMBS ziet het liefste dat reizigers ook in de stations al een mondkapje op hebben. Ook in Duitsland is er zo'n verplichting. Ik verwacht dat we hier hetzelfde gaan zien.
De uitzending stond aanvankelijk gepland voor 27 maart, maar is nu verplaatst naar 25 mei om 20.00 uur op NPO 2.
Missie NS van Catherine van Campen (Garage 2.0) toont een onbekende kant van het bedrijf: de worsteling achter de schermen om de reiziger blij en tevreden te houden. Voor die missie worden verhalen geconstrueerd, want verhalen geven houvast in een wereld die complex en ingewikkeld is geworden. Het zijn verhalen die de reiziger gelukkig moeten maken, ook al rijdt de trein niet op tijd.
Missie NS is een mozaïekvertelling vanuit twee sterk contrasterende werelden. Enerzijds het formele hoofdkantoor waar met hart en ziel wordt gewerkt aan een klantvriendelijker imago en waar voor iedere vergadering een film of een vlog wordt gemaakt om het personeel mee op te peppen. Anderzijds de werkvloer, waar vaak een heel andere realiteit heerst dan het verhaal dat degenen die daar werken uit moeten dragen. Een dagelijkse, veel rauwere realiteit, waar haast, anonimiteit, onverschilligheid en ontevredenheid heerst. Waar veel reizigers, met oordopjes in, in hun eigen verhaal lijken te zitten, onwetend van wat zich om hen heen afspeelt.
Missie NS gaat niet alleen over NS maar ook over Nederland anno 2020, waar iedereen zich elke dag opnieuw kan uitvinden.
Regie: Catherine van Campen
Mevrouw was gisteren te gast bij dit programma.
twitter:
vpronms twitterde op woensdag 29-04-2020 om 00:18:45'Het was naïef om een film te maken over een bedrijf met 30.000 medewerkers. Halverwege het project realiseerde ik me dat ik het nooit voor iedereen goed zou kunnen doen, er van alle kanten kritiek zou komen. Dat leverde me slapeloze nachten op,' van Campen over 'Missie NS'. reageerretweet
In de volgende 4zits kan iemand zitten? Zover komen die spetters wel als jij ongegeneerd gaat zitten hoesten of niezen
Stel je niet zo belachelijk aan man. Zo'n schermpje van 20-25 cm gaat daartegen helpen wou je zeggen? Wereldvreemde ivoren-torenhouding bij NS. Kennelijk in alle lagen. Hou daar toch eens mee op.
Stel je niet zo belachelijk aan man. Zo'n schermpje van 20-25 cm gaat daartegen helpen wou je zeggen? Wereldvreemde ivoren-torenhouding bij NS. Kennelijk in alle lagen. Hou daar toch eens mee op.
Zal ik eens in je nek niesen zonder scherm en daarna met scherm. Kijken of je verschil merkt
klopt, maar het kan bij juist gebruik wel de mogelijkheden dat jij anderen besmet.
Maar goed, ik zie ook meer in testen zoals wij het hier in het noorden doen.
Ja gaat goed met de hoeveelheid besmettingen in België en Duitsland sinds mondkapjes zijn ingevoerd. Die trein mijd ik ook komende maanden met alle liefde
Interessant is dat voor ERTMS niet alleen de beoogde lijnen worden genoemd, maar ook de decentrale lijn Leeuwarden - Groningen. Zouden de tests met ATO daar aan ten grondslag liggen?
Hoe lang denk je dat Alstom nog jaren '90 meuk in de vorm van ATB-NG wil leveren? Er valt niets meer aan te verdienen. Het oudere ATB-EG gaat NG overleven alleen al omdat de specificatie wél open is.
Op woensdag 29 april 2020 20:06 schreef Adrie072 het volgende: De uitzending stond aanvankelijk gepland voor 27 maart, maar is nu verplaatst naar 25 mei om 20.00 uur op NPO 2.
Missie NS van Catherine van Campen (Garage 2.0) toont een onbekende kant van het bedrijf: de worsteling achter de schermen om de reiziger blij en tevreden te houden. Voor die missie worden verhalen geconstrueerd, want verhalen geven houvast in een wereld die complex en ingewikkeld is geworden. Het zijn verhalen die de reiziger gelukkig moeten maken, ook al rijdt de trein niet op tijd.
Missie NS is een mozaïekvertelling vanuit twee sterk contrasterende werelden. Enerzijds het formele hoofdkantoor waar met hart en ziel wordt gewerkt aan een klantvriendelijker imago en waar voor iedere vergadering een film of een vlog wordt gemaakt om het personeel mee op te peppen. Anderzijds de werkvloer, waar vaak een heel andere realiteit heerst dan het verhaal dat degenen die daar werken uit moeten dragen. Een dagelijkse, veel rauwere realiteit, waar haast, anonimiteit, onverschilligheid en ontevredenheid heerst. Waar veel reizigers, met oordopjes in, in hun eigen verhaal lijken te zitten, onwetend van wat zich om hen heen afspeelt.
Missie NS gaat niet alleen over NS maar ook over Nederland anno 2020, waar iedereen zich elke dag opnieuw kan uitvinden.
Regie: Catherine van Campen
Mevrouw was gisteren te gast bij dit programma.
twitter:
vpronms twitterde op woensdag 29-04-2020 om 00:18:45'Het was naïef om een film te maken over een bedrijf met 30.000 medewerkers. Halverwege het project realiseerde ik me dat ik het nooit voor iedereen goed zou kunnen doen, er van alle kanten kritiek zou komen. Dat leverde me slapeloze nachten op,' van Campen over 'Missie NS'. reageerretweet
Zeg maar dat het nu 22 juni om 20:00 wordt. Geen idee waarom, maar dat heb ik gehoord van de productie.
Op donderdag 30 april 2020 22:32 schreef Peterselieman het volgende: klopt, maar het is een flinke verandering in de plannen om alle nevenlijnen sneller aan te pakken dan veel lijnen met ATB-EG
Sterker nog, het is de omgekeerde wereld. Als er iets snel aangepakt moet worden, dan is het juist ATB-EG. De enige reden waarom er (terecht) panisch wordt gedaan over noodseinnaderingen, is omdat er een paar hele gevaarlijke hiaten zitten in EG die ook lang niet overal zijn afgedekt met ATB-vv of flankbeveiligingen. Het beperkt je enorm in de dienstregeling. Er zijn zelfs voorbeelden van nieuwe sporen die bedoeld zijn voor gelijktijdigheden, die nutteloos zijn omdat eventjes vergeten is ATB-vv te installeren op de seinen. ATB-EG is het probleem en niet NG.
Als je een spoorwegnet exploiteert zijn er heel wat meer belangrijke zaken dan alleen restrisico's van je beveiligingsfilosofie weg te nemen. De boel exploiteerbaar en betaalbaar houden zijn ook erg belangrijke factoren. Het is bovendien nou niet zo dat het spoor nu zo rete onveilig is. Dat het ontzettend beperkend is voor de dienstregeling valt in de praktijk wel weer mee: Je wilt ook als het perfect veilig is buffers hebben om niet de dienstregeling bij ieder wissewasje te zien instorten.
Op vrijdag 1 mei 2020 12:02 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als je een spoorwegnet exploiteert zijn er heel wat meer belangrijke zaken dan alleen restrisico's van je beveiligingsfilosofie weg te nemen. De boel exploiteerbaar en betaalbaar houden zijn ook erg belangrijke factoren. Het is bovendien nou niet zo dat het spoor nu zo rete onveilig is. Dat het ontzettend beperkend is voor de dienstregeling valt in de praktijk wel weer mee: Je wilt ook als het perfect veilig is buffers hebben om niet de dienstregeling bij ieder wissewasje te zien instorten.
Ga weg met je logische redenering en redelijkheid.
Op vrijdag 1 mei 2020 15:09 schreef b2py het volgende: De hanzeboog ligt dit jaar al 10 jaar op zijn plek, lijkt in mijn geheugen wel wat korter. Tijd voor vervanging?
Jij hebt weer zin in een middagje gratis champagne en bitterballen of wat? Gaat hem niet meer worden vrees ik #anderhalvemetersamenleving
Hehe eindelijk, vanaf dinsdag zijn op vouwfietsen na alle fietsen niet toegestaan bij NS
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Las het net via de interne berichten en vind het prima.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Intern bericht. Externe communicatie zal nog wel volgen. Behalve fietsen is ook samenreiskorting niet meer mogelijk en groepstickets werden al niet meer verkocht. Het zijn overigens Corona specifieke maatregelen dus tijdelijk.
Intern bericht. Externe communicatie zal nog wel volgen. Behalve fietsen is ook samenreiskorting niet meer mogelijk en groepstickets werden al niet meer verkocht. Het zijn overigens Corona specifieke maatregelen dus tijdelijk.
En dat abonnement dat ik niet mag gebruiken van Meneer van Boxtel, wie gaat me dat terugbetalen?
Ik had wel een mailtje willen zien dat dat überhaupt kon eigenlijk. Maar goed ik heb "maar" een AltijdVoordeel. En in juni mogen we weer dusjah.
Nou ja mogen.... ze willen nog steeds zoveel mogelijk mensen weren en alleen mensen vervoeren die op weg zijn naar hun werkplek als IC verpleegkundige Edit Als NS slim is maken ze reizen in de spits aanmerkelijk duurder
[ Bericht 2% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 07-05-2020 12:03:03 ]
Ja, zo ontzettend "flex" is NS Flex nou ook weer niet.
Als het echt flex zou zijn zou het automatisch de beste prijs bepalen voor de gemaakte ritten, zodat je nooit meer betaalt dan wanneer je een abonnement zou hebben. Of zou het mogelijk zijn om met terugwerkende kracht een abonnement af te sluiten.
Intern bericht. Externe communicatie zal nog wel volgen. Behalve fietsen is ook samenreiskorting niet meer mogelijk en groepstickets werden al niet meer verkocht. Het zijn overigens Corona specifieke maatregelen dus tijdelijk.
Externe communicatie is er inmiddels ook, gaat in op 12 mei.
Op donderdag 7 mei 2020 14:23 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja, dan moet ik toch echt in mei nog even een funritje gaan maken. Hadden ze het maar wat Flexer moeten maken
NS Weekly bestaat 1 jaar. vandaar dat een biertje best mag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 7 mei 2020 09:22 schreef derLudolf het volgende: Ik heb overigens meer last gehad van mensen die hun vouwfiets voor de deur willen op klappen dan van mensen die een gewone fiets meenemen.
Heb ik vorig jaar nog ruzie over gehad met een reiziger: die loopt met uitgeklapte vouwfiets naar de achterdeur van mijn bus. Tja, daarvoor gaat ie dus niet open. Komt ie boos naar de voordeur waarom ik de achterdeur niet open doe.... Eh ja, misschien eerst je fiets even inklappen? Vervolgens ingeklapt, dan kan ie dus ook prima via de voordeur. Heeft ie de fiets klaarblijkelijk midden in het gangpad gelegd, zo bleek bij de volgende halte waar de instappende reiziger er nauwelijks langs kon. Zeg ik de vouwfietsterrorist daar wat van, is het volgens hem allemaal mijn schuld . Uiteindelijk is ie maar gewoon lekker gaan fietsen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik kreeg een keer tijdens een buitendienststelling een mevrouw op me af die boos was dat d'r E-bike niet mee mocht in de treinvervangende bus. Ze wilde per se naar Eindhoven Centraal. We stonden op Strijp-S ..
Het is niet bepaald een geheim dat fietsen niet meekunnen met treinvervangend vervoer, beetje dom om te betalen voor een service die überhaupt niet aangeboden wordt.
Ik had een tweet gestuurd, kreeg terug "is cool, doen we het naar flex, krijg je het restant terug en je kan hem daarna per maand weer activeren. Doen?"
Ik neem alleen fietsen mee als ik de fiets op plaats A gekocht heb en die moet naar plaats B. Heb ook gewoon geen andere vervoermethode. Ik had in Deventer vroeger altijd zelf een fiets staan bijvoorbeeld, maar aangezien een van mijn onderhuurders destijds samen met een vriend van 'm wat bijverdiende door van wrakken weer stationsfietsen te maken, kwamen die altijd vanaf huis.
Met de huidige situatie is het gewoon begrijpelijk dat het niet kan. Gelukkig hebben we in Nederland een alternatief dat goedkoper is voor een werkweek dan één dag de fiets mee in de trein.
Op donderdag 7 mei 2020 15:13 schreef dennistd het volgende: Ik heb mijn Weekend Vrij in maart al omgezet naar Flex Basis, nieuwe Weekend Vrij kan altijd nog als het weer veilig is om te reizen voor de lol.
Ik heb gewoon m'n dalvrij abo aangehouden. Ik wil kunnen instappen wanneer ik dat nodig acht. Ik heb de maanden dat ik dat abonnement nu heb dusdanig véél gereisd dat ik met recht kan zeggen dat ik zelfs door die twee maanden door te betalen meer heb verreisd het afgelopen half jaar dan dat ik betaald heb. Dat is het me wel waard.
Ik heb gewoon m'n dalvrij abo aangehouden. Ik wil kunnen instappen wanneer ik dat nodig acht. Ik heb de maanden dat ik dat abonnement nu heb dusdanig véél gereisd dat ik met recht kan zeggen dat ik zelfs door die twee maanden door te betalen meer heb verreisd het afgelopen half jaar dan dat ik betaald heb. Dat is het me wel waard.
Instappen kan altijd nog. Dat je mkb wilt steunen met wat extra omzet oke, maar de ns redden het wel.
De Heilige Veiligheid wordt ook weer uit de kast getrokken: "Let op! Voor jouw en onze veiligheid kun je tijdelijk geen gebruikmaken van Samenreiskorting."
Gelukkig dat in de ochtendspits iedereen voltarief reist. Wel zo veilig.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Instappen kan altijd nog. Dat je mkb wilt steunen met wat extra omzet oke, maar de ns redden het wel.
ik wil de NS helemaal niet steunen, ik wil vrij kunnen reizen op welk moment dan ook. Ik hou me nu aan de adviezen: blijf zo veel mogelijk thuis, maar als er iets gebeurt met één van m'n kinderen dan wil ik direct op de trein kunnen stappen zonder eerst saldo te moeten laden omdat ik wil reizen. En ik hoor je denken: daarvoor hebben ze een flex abo: ja kan wel zijn. Wil ik niet. Ik wil niet achteraf voor variabele kosten opdraaien en voor (onverwacht) hoge kosten komen te staan, maar gewoon een vast bedrag per maand aftikken en klaar.
Op donderdag 7 mei 2020 20:39 schreef James1988 het volgende: Ik heb m'n Weekend Vrij omgezet naar Flex Basis zodra het advies kwam om niet te reizen als het niet per se moet.
Ik ook. Ik had ernaast ook nog een VDU. Maar denk er nu ernstig over om die op te zeggen.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Same here, ik heb ook nog een VDU ivm de middagspitskorting. Dat komt vanaf volgend jaar te vervallen, dus dan is er niet echt meer een reden om het VDU aan te houden.
ik wil de NS helemaal niet steunen, ik wil vrij kunnen reizen op welk moment dan ook. Ik hou me nu aan de adviezen: blijf zo veel mogelijk thuis, maar als er iets gebeurt met één van m'n kinderen dan wil ik direct op de trein kunnen stappen zonder eerst saldo te moeten laden omdat ik wil reizen. En ik hoor je denken: daarvoor hebben ze een flex abo: ja kan wel zijn. Wil ik niet. Ik wil niet achteraf voor variabele kosten opdraaien en voor (onverwacht) hoge kosten komen te staan, maar gewoon een vast bedrag per maand aftikken en klaar.
Ja ik houd je niet tegen, maar 102/132 Per maand betalen voor het geval je eens op de trein moeten stappen is mij een beetje gortig.
Doe dan een dalvoordeel denk ik en gooi er wat saldo op. Maar dat is uiteraard aan jezelf.
Even snel gekeken of ik geld zou kunnen besparen door voor een traject vrij abo te kiezen, maar wat een oplichting is dat abonnement zeg Alkmaar Noord - Rotterdam Alexander kost gewoon 430 euro per maand terwijl ik voor m'n dalvrij abo slechts 105 euro kwijt ben per maand.
Op donderdag 7 mei 2020 20:39 schreef James1988 het volgende: Ik heb m'n Weekend Vrij omgezet naar Flex Basis zodra het advies kwam om niet te reizen als het niet per se moet.
Wel handig dat iedereen dat in maart al gedaan heeft en niemand er wat over zei dan Dan had ik in maart wel op dat idee gekomen namelijk. En niet nu pas.
Traject Vrij is dan ook bedoeld voor forenzen, en die reizen voornamelijk tijdens de spitsen. Als je je het kunt veroorloven om tijdens de daluren te reizen kun je beter Dal Vrij nemen.
Toen ik in Den Haag werkte gebruikte ik Dal Vrij om te forenzen. Dankzij die 5 minuten marge bij het inchecken kon ik mooi gebruik maken van de treinen van 8:57 en 18:28
Op donderdag 7 mei 2020 21:29 schreef James1988 het volgende: Toen ik in Den Haag werkte gebruikte ik Dal Vrij om te forenzen. Dankzij die 5 minuten marge bij het inchecken kon ik mooi gebruik maken van de treinen van 8:57 en 18:28
Die marge misbruik(te) ik ook vaak om gewoon (door) te kunnen reizen in de spits In de spits binnen 35 minuten overstappen kan ook zonder extra kosten. Ideaal. Is / was altijd wel mooi om te zien op oa Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Hele zwermen mensen die bleven hangen voor de poortjes, (mezelf included) tot de klok exact vijf minuten voor vier sloeg. Als een bijenzwerm vlogen ze dan door de poortjes rennend naar hun trein
Vanaf Rotterdam ging mijn eerste trein om vijf over vier richting utrecht, dus ik had altijd tijd zat om me de tering te lachen
Op donderdag 7 mei 2020 21:29 schreef James1988 het volgende: Traject Vrij is dan ook bedoeld voor forenzen, en die reizen voornamelijk tijdens de spitsen. Als je je het kunt veroorloven om tijdens de daluren te reizen kun je beter Dal Vrij nemen.
Toen ik in Den Haag werkte gebruikte ik Dal Vrij om te forenzen. Dankzij die 5 minuten marge bij het inchecken kon ik mooi gebruik maken van de treinen van 8:57 en 18:28
Ken het. De sneltrein Leeuwarden - Groningen vertrok een tijdje om .59. Zo rond 8.54 uur stonden er best wel wat mensen bij de paaltjes te wachten en naar de stationsklok te kijken
Op donderdag 7 mei 2020 21:29 schreef James1988 het volgende: Traject Vrij is dan ook bedoeld voor forenzen, en die reizen voornamelijk tijdens de spitsen. Als je je het kunt veroorloven om tijdens de daluren te reizen kun je beter Dal Vrij nemen.
Toen ik in Den Haag werkte gebruikte ik Dal Vrij om te forenzen. Dankzij die 5 minuten marge bij het inchecken kon ik mooi gebruik maken van de treinen van 8:57 en 18:28
In den haag valt wel wat creatiever misbruik te maken van dalvrij...
Nogal baggerkwaliteit, maar met een telefoon in het stikdonker filmen levert niet zo'n goed resultaat op... Maar ja, het is een filmpje van een trein, en daar werd het wel weer tijd voor:
Vanaf 1 juni denk ik trouwens dat ik mijn Weekend-vrij weer ga gebruiken om bij familie op bezoek te gaan. Heb ik er toch profijt van. ‘Alleen als het echt moet’ zal vast met enig relativeren moeten worden gezien.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Vanaf 1 juni denk ik trouwens dat ik mijn Weekend-vrij weer ga gebruiken om bij familie op bezoek te gaan. Heb ik er toch profijt van. ‘Alleen als het echt moet’ zal vast met enig relativeren moeten worden gezien.
Nee, tenzij we dagelijkse treinontruimingen willen.
Ik heb geen andere mogelijkheid dan OV, ik verplaats me niet tenzij ik voor m'n werk echt niet anders kan maar ik ga echt voorlopig nog niet bij vrienden op bezoek en alles tot 30km fiets ik. Laat staan evenementen bezoeken. Zelfs als ze toegestaan zouden worden.
Ik heb geen andere mogelijkheid dan OV, ik verplaats me niet tenzij ik voor m'n werk echt niet anders kan maar ik ga echt voorlopig nog niet bij vrienden op bezoek en alles tot 30km fiets ik. Laat staan evenementen bezoeken. Zelfs als ze toegestaan zouden worden.
Ik vind het echt niet redelijk om van mensen die afhankelijk zijn van OV te verwachten dat ze tot er een vaccin is nooit hun familie bezoeken. Dat is wat mij betreft echt iets anders dan met een groep of hele familie een dagje shoppen in Amsterdam.
Ik vind het echt niet redelijk om van mensen die afhankelijk zijn van OV te verwachten dat ze tot er een vaccin is nooit hun familie bezoeken. Dat is wat mij betreft echt iets anders dan met een groep of hele familie een dagje shoppen in Amsterdam.
Precies dat. Wekelijks is niet de insteek, meer maandelijks. Daarbij mijd je met Weekend-vrij de spits - op zondagmiddag zal de trein niet zo vol zitten - en is 150 km geen fietsbare afstand.
Ik vind het echt niet redelijk om van mensen die afhankelijk zijn van OV te verwachten dat ze tot er een vaccin is nooit hun familie bezoeken. Dat is wat mij betreft echt iets anders dan met een groep of hele familie een dagje shoppen in Amsterdam.
Vanaf 1 juni denk ik trouwens dat ik mijn Weekend-vrij weer ga gebruiken om bij familie op bezoek te gaan. Heb ik er toch profijt van. ‘Alleen als het echt moet’ zal vast met enig relativeren moeten worden gezien.
Ja dat denk ik wel. Onderhandel jij even met Coronavirus' Manager?
Beiden niet maar ik denk dat als onderduikers 5 jaar verstopt kunnen zitten dat ik dat ook wel een paar maanden moet volhouden, kom nou zeg. Het is niet alsof iedereen onbereikbaar is.
Beiden niet maar ik denk dat als onderduikers 5 jaar verstopt kunnen zitten dat ik dat ook wel een paar maanden moet volhouden, kom nou zeg. Het is niet alsof iedereen onbereikbaar is.
echt, je gaat de jodenvervolging er bij halen om je deugpuntje te scoren?
Edit: het gaat niet om een paar maanden. Realistische schatting is dat er pas over 1 a 2 jaar een vaccin is
Ik ben (((een van die lui))), mag dat dan niet? Doe ff normaal trouwens met je bagatellisering en deugpuntjes. Het is een prima voorbeeld in deze. [..]
Ja, oh nee, 12 maanden tot 24 maanden beperkt reizen en contact. Wat errug.
Nee het mag niet en het is geen prima voorbeeld. Triest figuur
Beiden niet maar ik denk dat als onderduikers 5 jaar verstopt kunnen zitten dat ik dat ook wel een paar maanden moet volhouden, kom nou zeg. Het is niet alsof iedereen onbereikbaar is.
Juist mooi deze vergelijking. Ik zit al sinds 13 maart alleen maar binnen met mijn diabetes type 1 en ga 1x per week mijn vuil weg brengen in mijn appartementengebouw en mijn post ophalen. Mensen zeggen tegen me: dat is echt niet goed hoor. Ik heb ook al paar keer gezegd: er waren onderduikers die jaren binnen hebben gezeten en weinig daglicht zagen. Ik kan nog gewoon op mijn balkon zitten. Kennelijk ga je echt niet dood van maanden niet buiten komen. Mits je wel eten aangevoerd krijgt.....
Juist mooi deze vergelijking. Ik zit al sinds 13 maart alleen maar binnen met mijn diabetes type 1 en ga 1x per week mijn vuil weg brengen in mijn appartementengebouw en mijn post ophalen. Mensen zeggen tegen me: dat is echt niet goed hoor. Ik heb ook al paar keer gezegd: er waren onderduikers die jaren binnen hebben gezeten en weinig daglicht zagen. Ik kan nog gewoon op mijn balkon zitten. Kennelijk ga je echt niet dood van maanden niet buiten komen. Mits je wel eten aangevoerd krijgt.....
Ik voel je. Ik ben vrij extravert van mezelf en dit zou dus helemaal niet bij me passen maar ik kreeg een jaar of 10 geleden last van een chronische medische aandoening waardoor ik ieder jaar meer tijd in donkere kamers doorbreng, waarbij ik dus ook niet meer de deur uitga voor boodschappen. Ik doe de deur open als ik weet wie er aan de deur staat en ik het daar mee eens ben zeg maar. Heeeel soms kom ik op het balkon als ik een soepje sta warm te maken of nog 1 minuut moet wachten op die bapao in de magnetron en dan toch niet weet wat ik in de keuken moet doen dus "dan maar ff op het balkon want daar zijn 'tralies'". Vorig jaar heb ik één keer 3 maanden zo gezeten en een keer 2 maanden op en af waarbij ik nog wel vanuit huis kon werken. Dat heeft me er wel een beetje op voorbereid maar er zit ook een scheve kant aan.
Want nu heb ik dus eindelijk eens een keer géén last van die chronische clusterhoofdpijn, hoogstwaarschijnlijk omdat de lucht zo schoon is, en dan kan deze kroegtijger niet eens een pilsje in de stad gaan drinken terwijl normaliter kijken naar alcohol al vragen is om een aanval en je dat dus logischerwijs aan je voorbij laat gaan.
En dan denk ik; als ik dat kan, die niets liever doet dan met z'n maten op de boot zitten of eraan werken, een weekendje weg met de trein, een ander continent verkennen wat ik met enige regelmaat doe, waarom is het voor alle andere mensen dan zo moeilijk om je aan de voorschriften te houden?
Ik kan er echt weinig begrip voor opbrengen. Wel voor dat het moeilijk is, zeker, maar niet voor het ten eerste aan je laars lappen van de best practices, en ten tweede nog het gore Nederlandse lef hebben om weer eens te vinden dat de regels voor iedereen gelden maar dat jij precies ze wél een beetje mag breken als het jou uitkomt. Net als in de stiltecoupé. We moeten echt kappen met dat onzekere gedoe en die holier-than-thou verbeelding die we als volk hebben en ons een keer gewoon voegen naar datgene wat het werk van de mensen die hier hun leven van hebben gemaakt, het aanpakken en uitbannen van problemen als deze, als concensus heeft. Dat laatste klinkt moeilijk maar dat is omdat ik wil benadrukken dat wetenschappelijke concensus namelijk niet betekent dat alle wetenschappers het met elkaar eens zijn, maar dat het bewijs en resultaat van de onderzoeken die volgens de wetenschappelijke methode uitgevoerd zijn zeggen dat het dat moet zijn of in die richting of juist niet, en dat wetenschappers het daardoor grotendeels met elkaar eens zijn is een leuk bij-effect. Niet andersom.
Ik ben trouwens in de kroeg geweest (don't worry, ik was de enige niet-eigenaar in het gebouw) vandaag en heb niets gedronken maar kwam wel apestoned terug en dan is het spraakwaterval. Mijn excuses als het irritant is
Op vrijdag 8 mei 2020 22:51 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ben trouwens in de kroeg geweest (don't worry, ik was de enige niet-eigenaar in het gebouw) vandaag en heb niets gedronken maar kwam wel apestoned terug en dan is het spraakwaterval. Mijn excuses als het irritant is
Als het echt flex zou zijn zou het automatisch de beste prijs bepalen voor de gemaakte ritten, zodat je nooit meer betaalt dan wanneer je een abonnement zou hebben. Of zou het mogelijk zijn om met terugwerkende kracht een abonnement af te sluiten.
Ja en wat ook flex zou zijn is als er met "je eerstvolgende factuur" steeds hetzelfde bedoeld zou worden. En niet "we schrijven je abo vast nu af, en wat je terug krijgt verrekenen we wel wanneer we er zin in hebben."
Op zondag 10 mei 2020 23:12 schreef dennistd het volgende: In Amerika is alles groter, dus ook de KISS. Let vooral ook op het grote aantal deuren op verschillende hoogtes
Ja en wat ook flex zou zijn is als er met "je eerstvolgende factuur" steeds hetzelfde bedoeld zou worden. En niet "we schrijven je abo vast nu af, en wat je terug krijgt verrekenen we wel wanneer we er zin in hebben."
Op dit moment zijn de perrons waar Caltrain stopt laag (65cm), en dat blijven ze zo. Er is geen geld om 20 stations volledig om te bouwen naar hoge perrons.
Het California HSR project, waaraan momenteel gebouwd wordt, krijgt echter wel hoge perrons (130cm!). Sommige stations zullen worden gebruikt door Caltrain en de hogesnelheidstreinen, deze dubbele deuren zijn een compromis zodat op alle stations een gelijkvloerse instap gerealiseerd kan worden.
Ik heb begrepen dat er in elk rijtuig een rolstoellift wordt geplaatst zodat mensen in een rolstoel zelfstandig vanaf de hoge deuren naar de rolstoelplaatsen kunnen gaan.
TRI (bekend van alle n-Wagen Ersatzzüge in Duitsland) doet een dringende oproep aan alle treinliefhebbers:
quote:
Liebe Fuzzies,
seit einer Woche fährt TRI im Auftrag von Abellio NRW den Ersatzverkehr auf der S3 zwischen Oberhausen und Hattingen Mitte. Die Leistungen fahren wir sehr gern; der Auftrag läuft bis 31. Mai. Die Fahrpläne sind auf [www.abellio.de] abrufbar und gelten zunächst bis zum 19. Mai, danach gibt es Änderungen durch Baumaßnahmen.
Die eingesetzten n-Wagen ziehen auch viele Eisenbahnfreunde an, und wir haben uns bereits über einige schöne Fotos freuen dürfen. Überhaupt nicht freuen tun wir uns aber über einige Fuzzies, die durch ihr Verhalten die gesamte Eisenbahn-Fanszene in Verruf bringen und uns zu diesem Aufruf veranlassen:
Erstens: Dauer-Mitfahrer im Ersatzverkehr aus "Lust auf n-Wagen" behindern andere. Wir können Euch absolut verstehen. Was gibt es Schöneres als tolles Wetter, eine interessante Strecke und n-Wagen? Ja, Ihr seid im Besitz eines gültigen Fahrausweises und habt damit ein Recht auf Beförderung. Wer aber den ganzen Tag (!) im Einstiegsbereich mitfährt, der erschwert die Einhaltung der Abstandsregeln beim Ein- und Aussteigen anderer Fahrgäste, gefährdet damit sich und andere - und der Pünktlichkeit ist dieses Verhalten ebenfalls abträglich. Deshalb fahrt bitte nur mit, wenn Ihr mitfahren müsst, also ein Fahrtziel zu erreichen habt.
Zweitens: Neben den Abstandsregeln ist auch die Maskenpflicht strikt einzuhalten. Unabhängig von der Diskussion um den Sinn oder Unsinn der Masken, die wir hier nicht führen wollen, hat das Tragen der Masken doch zwei Vorteile. Es erinnert uns ständig an die besondere Situation, die wir ohne Maske doch manchmal vergessen. Und es hält uns davon ab, uns unbewusst ins Gesicht zu fassen, was wir sonst öfter tun als man denkt.
Drittens: Unsere Wagen besitzen Übersetzfenster zum Öffnen. Diese Fenster sind inzwischen zur Seltenheit geworden. Ja, bei 120 km/ den Fahrtwind am offenen Fenster zu spüren, ist was Schönes. Aber sehen das die Fahrgäste in der nächsten Sitzreihe auch so? Bitte nehmt Rücksicht! Und das herauslehnen während der Fahrt, egal ob mit oder ohne Kamera, ist ohnehin verboten, weil gefährlich.
Viertens: Betriebliche Einrichtungen in den Fahrzeugen gehören nicht unseren Fuzzies. Ja, Ihr seid alle im Besitz der einschlägigen Schlüssel, doch Führerstände, Diensträume, Schaltschränke und was sonst zum Betrieb gehört, sind für alle Eisenbahnfreunde absolut tabu, ohne Ausnahme! Wir dulden es nicht, wenn betriebsrelevante Bereiche betreten, genutzt oder sonst was werden und scheuen auch nicht vor einer Anzeige zurück. Wer erwischt wird, muss die Konsequenzen tragen!
Fünftens: Zuglaufschilder dienen der Information unserer Fahrzeuge. Und das in einem heute so selten gewordenen digital-freien Umfeld - wie seit 150 Jahren. Der Diebstahl der Schilder aus unseren Wagen ist penetrant. Wir haben schon gar keine Lust mehr, informative wie dekorative Zuglaufschilder bei der DB-Siebdruckwerkstatt in Berlin zu bestellen, wenn der gesamte Zugverband innerhalb weniger Betriebsstunden komplett von selbsternannten Fans entschildert wird. Das war während meiner Vorstandszeit beim "Alex" schon so (weshalb wir sogar zur Nachweisführung alle Schilder einzeln durchnummeriert hatten), aber auch bei der RB 48 für National Express in Köln. Monate später tauchten dann die Schilder im Ebay wieder auf und wenn man den Verkäufer danach angeht, wird man beschimpft und als potentieller Ebay-Käufer gesperrt. Unser Angebot: Unsere Zugführer nehmen wann immer abhanden gekommene Gegenstände anonym zurück und wir verzichten auf eine Anzeige.
Sechstens: Verhalten in Gleisnähe. Wie Ihr alle wisst, besitzt die Eisenbahn ein paar Besonderheiten und bietet damit der Menschheit ein ausgezeichnetes Maß an Sicherheit. Respektiert den Gleisbereich und achtet auf die Gefahren! Es kann nicht sein, dass sich Fotofreunde direkt vor den Wittenberger Kopf stellen, um sein Spitzenlicht der Nachwelt zu erhalten .. und das ASig zeigt bereits Hp1. Wir müssen - so hart es klingen mag - in ähnlichen Fällen Notrufe absetzen, das Gleis sperren lassen … und die Verursacher anzeigen. Das Leid haben die übrigen Fahrgäste. LEUTE, HIER HÖRT JEDER SPASS AUF!
Ihr wisst, wir haben große Freude an unserer Eisenbahn, stehen hinter diesem Verkehrssystem und unserer Philosophie, bei der Sicherheit immer an erster Stelle steht. Wir möchten aber zusätzlich auch unseren Gästen stets "Gute Laune" in unseren Zügen vermitteln, um das "Erlebnis SPNV" für alle angenehmer zu gestalten. Wir leben von kommerziellen Aufträgen, um historische Fahrzeuge betriebsfähig zu erhalten, und damit uns selbst, aber auch unseren Fuzzies viel Freude zu bereiten. Dieses Geschäftsmodell wäre übrigens nicht möglich gewesen wäre ohne Regionalisierung und Privatisierung, wenn gleich die meisten SPNV-Anbieter heute auch nur Staatsbahnen sind, die zum Erhalt der Eisenbahnhistorie keinen Bezug besitzen.
Bitte nutzt Euren "gesunden Menschenverstand" für Euer schönes Hobby, welches wir respektieren und fördern. Doch es darf nicht eines Tages soweit kommen, dass es heisst:" Ach ja TRI, die versuchen zwar, gute Laune in die Züge zu bringen, aber da kommen immer so viele Eisenbahnfreaks mit, die alles belagern, über die Gleise laufen und anderen Fahrgästen, die fahren müssen, die Sitzplätze wegnehmen." Das wäre wirklich kontraproduktiv für uns alle - und wir können es gemeinsam vermeiden helfen.
Lasst uns einem der schönsten Hobbies der Welt frönen, der Eisenbahn - mit Vernunft und Umsicht. Wir sitzen alle im gleichen Zug, in Corona- und in Nicht-Corona-Zeiten.
Es grüßt Euch stets gutgelaunt
Euer Vorstand (der sich heute bisweilen selbst als Fuzzi outet und seit 40 Jahren Zuglaufschilder sammelt - wo die wohl damals herkamen...?)
Ik was vanmiddag Cities Skylines aan het doen en ik had blijkbaar tijdens terug wat Workshop content van NS treinen gedownload. Reden ineens allemaal VIRM's, SLT's en ICM'en door het beeld :-D
De sneltreinen op het traject Leeuwarden - Groningen gaan vanaf december onderweg extra stoppen. Eenmaal per uur Feanwâlden en Buitenpost en het andere half uur Feanwâlden en Zuidhorn zoals ik begrijp uit de berichten.
Imo krijg je ongeveer dit patroon: Stoptreinen: Vertrek Leeuwarden: .20 en .50 Aankomst Groningen: .07 en .37
Vertrek Groningen: .22 en .52 Aankomst Leeuwarden: .09 en .49
Sneltreinen Vertrek Leeuwarden: .15 en .45 Aankomst Groningen: .49 en .19
Vertrek Groningen: .10 en .40 Aankomst Leeuwarden: .44 en .14
Op donderdag 14 mei 2020 08:36 schreef derLudolf het volgende: Is de reden dat daar sneltreinen rijden ook daadwerkelijk tijdwinst voor de reiziger of meer omdat vier stoppers niet gaan?
Tijdswinst, het scheelt toch ongeveer een kwartier. En vier stoppers is daar echt niet nodig voor de kleine dorpen.
Op donderdag 14 mei 2020 11:59 schreef derLudolf het volgende: Op 19:47 zie je een poelie en snaar aan de zijkant van het draaistel... Is dat om electriciteit op te wekken?
Op donderdag 14 mei 2020 08:36 schreef derLudolf het volgende: Is de reden dat daar sneltreinen rijden ook daadwerkelijk tijdwinst voor de reiziger of meer omdat vier stoppers niet gaan?
Dat laatste is het in het geval van Emmen-Zwolle dacht ik.
Idd tijdwinst.
Op Emmen - Zwolle wordt station Emmen-Zuid niet voor niets voorzien van dubbelspoor. Dan kunnen de spitstreinen van/naar Emmen rijden, anders past dat niet.
Op woensdag 13 mei 2020 19:00 schreef Peterselieman het volgende: De sneltreinen op het traject Leeuwarden - Groningen gaan vanaf december onderweg extra stoppen. Eenmaal per uur Feanwâlden en Buitenpost en het andere half uur Feanwâlden en Zuidhorn zoals ik begrijp uit de berichten.
Is dat Feanwâlden dan soort van het Hoogeveen van het hoge noorden? Dat alleen maar een stoptrein te min is.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Is dat Feanwâlden dan soort van het Hoogeveen van het hoge noorden? Dat alleen maar een stoptrein te min is.
Nee. Via dat station kan Dokkum beter, sneller en veiliger worden ontsloten dan Buitenpost, zeker nu de Centrale As er ligt. Ook de plek Burgum profiteert ervan, dus ik snap de keuze voor Feanwâlden wel.
Nee. Via dat station kan Dokkum beter, sneller en veiliger worden ontsloten dan Buitenpost, zeker nu de Centrale As er ligt. Ook de plek Burgum profiteert ervan, dus ik snap de keuze voor Feanwâlden wel.
Nog zo'n nutteloos project wat af was nadat de werkgevers hun bedrijf al verplaatst hadden. Die provincies zijn gewoon ten dode opgeschreven, niets meer aan doen.
Vanaf 2 juni rijdt NS weer nagenoeg de normale dienstregeling, maar de insteek blijft "reis alleen met de trein als het noodzakelijk is". Het is aan de reizigers zelf om te bepalen of dat voor hun reis het geval is. Het dragen van een mondkapje is verplicht.
Ik geloof het wel even. Begin juni moet ik nog even naar Zutphen op en neer, dan ga ik op Flex Basis over en ik hoor het wel als er weer normaal gedaan kan worden.
Op donderdag 14 mei 2020 18:48 schreef Dr_Flash het volgende: Ik geloof het wel even. Begin juni moet ik nog even naar Zutphen op en neer, dan ga ik op Flex Basis over en ik hoor het wel als er weer normaal gedaan kan worden.
Op donderdag 14 mei 2020 18:31 schreef James1988 het volgende: Vanaf 2 juni rijdt NS weer nagenoeg de normale dienstregeling, maar de insteek blijft "reis alleen met de trein als het noodzakelijk is". Het is aan de reizigers zelf om te bepalen of dat voor hun reis het geval is. Het dragen van een mondkapje is verplicht.
Ik heb geen rijbewijs, dus ben afhankelijk van de NS. Dus ja, als ik op de trein stap is mijn reis noodzakelijk voor mij, echter: ik zal niet voor de lol naar het strand reizen op dit moment, ik wil wel kijken of ik één keer per week het lange afstandswandelen weer kan oppakken, in het weekend of op een andere relatief rustige dag. Voor de crisis zat ik iedere dag gemiddeld zo'n 4 u per dag in het ov, en het klinkt idioot, maar ik mis dat zorgeloze heen en weer pendelen en wandelen meer dan ik dacht
Is dat Feanwâlden dan soort van het Hoogeveen van het hoge noorden? Dat alleen maar een stoptrein te min is.
En Zuidhorn is in de afgelopen tien jaar behoorlijk gegroeid door een grote stroom van gezinnen die Groningen te groot of de prijs-kwaliteitsverhouding van koopwoningen in de stad te laag vinden. Daarnaast ben je met lijn 2 vanuit Friesland lekker snel bij de universiteit.
Op Emmen - Zwolle wordt station Emmen-Zuid niet voor niets voorzien van dubbelspoor. Dan kunnen de spitstreinen van/naar Emmen rijden, anders past dat niet.
Net zoiets niet bestaands als het bombarderen van een aandrijvingsunit van een GTW tot locomotief.
Ghegheghe.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
SBB is een aanbesteding gestart voor een raamverdrag voor de levering regionale treinstellen (inclusief alle opties in totaal 510 stuks) die van 2025 tot en met 2048 zo'n beetje al het bestaande regionale materieel inclusief dat van Thurbo en RegionAlps moeten vervangen.
Het klinkt gigantisch maar als je bedenkt dat de Flirts die vanaf 2004 tot heden aan de SBB geleverd zijn of nog worden ook uit hetzelfde raamverdrag komen is het niet zo gek.
Als ik de foto's zo zie lijkt het alsof de trein een aanhanger geramd heeft. In combinatie met het hek tussen de overweg en de trekker krijg ik zo het vermoeden dat ie gestopt is op de overweg om het hek te openen.....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waardeloze cabines. Hele cabine verdwenen. Hoop dat de Meester er ongeschonden uit komt maar als ik het zo zie ben ik bang dat hij/zij dit niet gaat redden.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
En ik maar denken dat modern materieel anno 2020 een stuk beter was ontworpen op aanrijdingen dan het spul dat in het jaar kruik ontworpen is. Die hele cabine is verdwenen. Tot zover die botsnormen.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op vrijdag 22 mei 2020 17:25 schreef Eix het volgende: En ik maar denken dat modern materieel anno 2020 een stuk beter was ontworpen op aanrijdingen dan het spul dat in het jaar kruik ontworpen is. Die hele cabine is verdwenen. Tot zover die botsnormen.
Aanrijding is volgens de open data ook met 136km/h gebeurd....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De machinist zat bekneld maar is inmiddels bevrijd, verklaarde een getuige tegenover RTV Drenthe.
Aldus RTV Drenthe. Dat klinkt toch anders dan overleden.
Edit: en iemand anders meldt weer dat inmiddels de plek afgeschermd wordt en er een persvak ingericht wordt, wat dan weer op niet veel goeds lijkt te duiden.
Kortom, afwachten op de officiële berichtgeving, maar ik vrees het ergste
Op vrijdag 22 mei 2020 16:52 schreef dennistd het volgende: Als ik de foto's zo zie lijkt het alsof de trein een aanhanger geramd heeft. In combinatie met het hek tussen de overweg en de trekker krijg ik zo het vermoeden dat ie gestopt is op de overweg om het hek te openen.....
want de boel voor de overweg stilzetten kostte te veel tijd ofzo
Jep, buffers zien er op de foto die op NOS.nl staat nog goed uit. Die zijn dus onder de kar doorgegaan. Dan komt opeens een stalen bak met puin met 140 tegen de cabine aan. Geen wonder dat de cabine er zo uitziet.
Op vrijdag 22 mei 2020 17:25 schreef Eix het volgende: En ik maar denken dat modern materieel anno 2020 een stuk beter was ontworpen op aanrijdingen dan het spul dat in het jaar kruik ontworpen is. Die hele cabine is verdwenen. Tot zover die botsnormen.
Tja, die normen zijn ook vooral gericht op botsingen met andere treinen - dan is voorspelbaar welk deel van het front de klap moet opvangen. Daar heb je in de praktijk dus weinig aan bij botsingen met hele andere soorten voertuigen.
Ik weet niet of je daar nou zo blij van wordt. Dan mis je de hele verspreiding van de botsenergie die je nu wel zou moeten hebben met de kreukelzones. Volgens mij krijg je dan alleen maar meer gewonden en mogelijk doden, ook onder de reizigers.
Op vrijdag 22 mei 2020 18:48 schreef James1988 het volgende: Wat zou een oplossing zijn, de complete cabine als een tank bouwen naar Amerikaans voorbeeld?
minder overwegen, waardoor de kans dat het gebeurt kleiner wordt
https://www.destentor.nl/(...)~ac461bd4/170957083/ Bij de foto's zie je wat ik bedoel. Het onderste gedeelte (baanruimer en buffers) zijn weliswaar verbogen/beschadigd, maar lijken qua constructie nog wel gewoon naar voren te steken, terwijl het gedeelte daarboven weggevaagd is.
Op vrijdag 22 mei 2020 18:48 schreef James1988 het volgende: Wat zou een oplossing zijn, de complete cabine als een tank bouwen naar Amerikaans voorbeeld?
Cabines zoals de koploper? Ik heb nog nooit een trein naast een dumper zien staan, maar denk dat je in de cabine wel boven zo'n bak uit komt.
Op vrijdag 22 mei 2020 19:00 schreef MTL het volgende: https://www.destentor.nl/(...)~ac461bd4/170957083/ Bij de foto's zie je wat ik bedoel. Het onderste gedeelte (baanruimer en buffers) zijn weliswaar verbogen/beschadigd, maar lijken qua constructie nog wel gewoon naar voren te steken, terwijl het gedeelte daarboven weggevaagd is.
En het onderstel van die kieper is ook nog in takt... De bak er er door de knal afgevlogen
Doet mij een beetje denken aan de botsing bij Dalfsen van een GTW met een hoogwerker.
het stevigste deel van de trein zit lager, terwijl de cabine de klap opving.
Belangrijk verschil is wel dat Dalfsen onzichtbaar was voor zowel machinist als overweggebruiker vanwege de boog die daar in het spoor zit. Nu is het op een kaarsrecht baanvak gebeurd.
Het lijkt er ook op dat er geen alarmoproep meer gedaan is: trein 551 (de IC naar Groningen) die er kort achteraan kwam heeft niet geremd even na 16u.
De hek-theorie die ik eerder deed kan daarmee ook wel de prullenbak in, anders had de machinist het wel gezien en dus geremd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De hek-theorie die ik eerder deed kan daarmee ook wel de prullenbak in, anders had de machinist het wel gezien en dus geremd.
Tenzij de machinist ergens anders naar zat te kijken dan wat er buiten gebeurt en het nooit gezien heeft. 136 is echt een typische snelheid waar de SNG op blijft hangen/naar terugzakt als je de rij/remhendel voor de pal laat staan om de trein op snelheid te houden.
Als hij daadwerkelijk met 136 die trailer heeft geraakt en niet geremd heeft zou ik niet uit durven sluiten dat hij was afgeleid en daarom schijnbaar 0 handelingen heeft verricht.
Blijft het natuurlijk een enorm sneue dag voor het spoor en alle betrokkenen.
Ja, heel erg. Het zal ook niet meehelpen dat het midden op een recht stuk van 30 km is. Je ziet altijd wel iets als je gaat oversteken en vergist je zomaar. Voor de machinist geldt iets soortgelijks. Het hoort niet, maar je kunt zo vijf groene seinen vooruitkijken, afleiding ligt op de loer.
Op zaterdag 23 mei 2020 15:20 schreef James1988 het volgende: Ik heb begrepen dat de eerste ICNG onderweg is naar Nederland, het stel (een 5-delig treinstel) zou over 2,5 uur moeten arriveren in Bad Bentheim.
Jep, klopt helemaal. Ze waren hier heel erg blij (en dat is nog een behoorlijk understatement) toen eindelijk alles rond was, ook qua vergunning en het gedoe rondom covid. In juni (als het volgens plan verloopt en de info die ik vorige week kreeg nog actueel is) zouden de eerste tests/opleiding moeten beginnen
Vertrek vanaf Bad Bentheim rond het eind van de middag, aankomst op de Watergraafsmeer rond 20:00 uur. Maar dat is de planning. Geen idee of dat nog actueel is
[ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 24-05-2020 07:56:03 ]
Op zaterdag 23 mei 2020 10:38 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ja, heel erg. Het zal ook niet meehelpen dat het midden op een recht stuk van 30 km is. Je ziet altijd wel iets als je gaat oversteken en vergist je zomaar. Voor de machinist geldt iets soortgelijks. Het hoort niet, maar je kunt zo vijf groene seinen vooruitkijken, afleiding ligt op de loer.
Je ziet vaak genoeg de bomen sluiten en ook voertuigen oversteken vanuit de cabine. Je staat daar nooit bij stil dat een voertuig stil blijft staan.
Ik roep het zo vaak, zoveel mogelijk overwegen saneren. Elke overweg die men saneert is weer een gevaarpunt minder.
Hoe en wat blijft speculeren, maar dit zijn dramatische toestanden voor alle betrokkenen. Veel sterkte.
Dit beroemde stuk spoorlijn tussen Nürnberg en Hof gaat misschien verdwijnen. De lijn staat al een tijdje op de nominatie om geëlektrificeerd te worden als onderdeel van de Sachsen-Franken-Magistrale.
Vandaag heeft DB de eerste resultaten gepresenteerd van de studie hoe de bestaande lijn omgebouwd zou kunnen worden. De in totaal zeven tunnels op dit stuk zijn te laag voor de bovenleiding. De tunnels aanpassen betekent dat ze moeten voldoen aan de actuele normen dus dat behelst veel meer dan het verlagen van de sporen om ruimte te maken voor bovenleiding. Ook moeten dan negen bruggen die vlak voor of achter een tunnel liggen, aangepast worden voor de omlaag gebrachte sporen. De meeste bruggen zijn monumentaal. De ombouw zou hier jarenlange hinder veroorzaken, zelfs als de treindienst over enkelspoor doorgang kan vinden.
Het alternatief is een vijfenhalf kilometer lange nieuwe tunnel tussen Vorra en Neuhaus. Deze voldoet dan gelijk aan alle nieuwe normen en snijdt bovendien een flink stuk af. Meerdere vliegen in één klap dus. De snelheid kan omhoog dus de reistijd wordt korter. En ook een belangrijke factor: het goederenverkeer waarvoor deze spoorlijn ook een belangrijke rol speelt veroorzaakt minder overlast. Nadeel: het wordt niet als een optie gezien om naast een nieuwe tunnel het huidige stuk spoorlijn te handhaven. Dat zal dan uit kostenoverweging worden opgeheven en de twee stations die daaraan liggen worden gesloten.
De volgende stap is van elke variant alle aspecten zoals kosten, bouwtijd en voor- en nadelen af te wegen.
Oh die heb ik een paar jaar geleden nog gereden, mooie route. Maar nu batterijtreinen of waterstoftreinen steeds levensvatbaarder worden, is het dan niet een beetje een onnodige investering?
Een pure waterstof- of accutrein is wellicht een optie, maar als men wil elektrificeren zal er al een business case te maken zijn.
Waterstof- of accutreinen aanschaffen voor zo'n klein stukje, liever niett: bimode treinen zijn nog altijd niet te verkiezen boven gewone elektrische treinen. Ze zijn duurder in aanschaf en onderhoud, zijn zwaarder dan puur elektrische treinen, er zijn meer dingen die stuk kunnen gaan, en ook aan de infrastructuurkant zijn er mogelijk voorzieningen nodig.
Lezenswaardig is dit Twitterdraadje van Garry Keenor (ontwerper elektrificatie bij Atkins) over waarom 'coasting' (stroomafnemer neer, doorrijden, stroomafnemer op) geen oplossing is bij beschermde bruggen en tunnels. Iets soortgelijks geldt ook voor bimode treinen.
Wat ik me afvraag: heeft DB gekeken naar het gebruik van contactrail? De Britten hebben dit systeem gebruikt om de Severn Tunnel (opgeleverd in 1886) te elektrificeren. Hierbij was ook niet genoeg ruimte voor conventionele elektrificatie, maar door het gebruik van een contactrail konden ze toe met minder ruimte.
Op dinsdag 26 mei 2020 20:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Maar nu batterijtreinen of waterstoftreinen steeds levensvatbaarder worden, is het dan niet een beetje een onnodige investering?
Voor een regionaal netwerk kan iets met batterijen of waterstof misschien een uitkomst zijn, als dat het enige materieel is wat er wordt ingezet. Maar voor een lijn van internationaal belang (Nürnberg - Praag) en met veel goederenverkeer is dat onpraktisch. Daar wil je gewoon met elektrisch materieel zonder poespas overheen kunnen.
Als hij daadwerkelijk met 136 die trailer heeft geraakt en niet geremd heeft zou ik niet uit durven sluiten dat hij was afgeleid en daarom schijnbaar 0 handelingen heeft verricht.
Na het ongeluk bleken alle remmen er vol op te staan, inclusief magneetrem. De snelheid was echter 129 km/h, dus lang zal hij niet hebben geremd voor de aanrijding...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Wordt dat ook als veilig gezien? Als mensen worden geëvacueerd uit een trein.
Of wild of spoorlopers. Allicht is er vast een schakeling op te verzinnen, als de trein 100m voor de tunnel is, wordt de spanning ingeschakeld. Een minuut later weer uitgeschakeld. Of iets met astellers. Maar dan moet je wel voldoende zwaar materiaal hebben.
Ik denk dat in de war bent met derde rail. Begrijpelijk omdat dat ook veel wordt toegepast in Engeland. Maar als je het plaatje in deze tweet bekijkt dan zie je wat er wordt bedoeld.
Op woensdag 27 mei 2020 11:09 schreef BLS het volgende: Ik denk dat in de war bent met derde rail. Begrijpelijk omdat dat ook veel wordt toegepast in Engeland. Maar als je het plaatje in deze tweet bekijkt dan zie je wat er wordt bedoeld.
Na het ongeluk bleken alle remmen er vol op te staan, inclusief magneetrem. De snelheid was echter 129 km/h, dus lang zal hij niet hebben geremd voor de aanrijding...
Puur theoretisch zou dat ook van de dodeman kunnen komen. Het is uiteindelijk alleen controleerbaar aan de hand van de ritregistratie.
Dit beroemde stuk spoorlijn tussen Nürnberg en Hof gaat misschien verdwijnen. De lijn staat al een tijdje op de nominatie om geëlektrificeerd te worden als onderdeel van de Sachsen-Franken-Magistrale.
Ik heb die trein regelmatig genomen om goedkoop van en naar Tsjechië te komen. Zijn wel leuke dingen, die regioswingers tussen Nürnberg en Cheb. Het verbaast me wel enigszins dat de elektrificatie maar tot Marktredwitz zou zijn, ik mag toch hopen dat dat laatste stukje naar Cheb ook geëlektrificeerd gaat worden. Een renovatie van grensstation Schirding zou overigens ook geen overbodige luxe zijn, dat is echt vergane glorie van een niveau wat je eerder in Wallonië dan in Beieren verwacht.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2020 16:20:18 ]
Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef Salatrel het volgende: Sowieso niet meer van deze tijd. Waarom nou weer dodeman en niet dodepersoon. Dodeman is onnodig seksistisch en niet genderneutraal
Ik doe de voorzichtige voorspelling; 60% tot 70% kans, dat een significant gedeelte van de op stapel staande investeringen voor extra capaciteit in het spoor op de middellange termijn allemaal een decennium naar achter zullen gaan vanwege COVID.
Wat wel interessant wordt is dat ik denk dat, mits Schengen/EU niet uit elkaar flikkert, want daar zie ik ook nog steeds een kans van 50% toe in de aankomende 10 jaar, dan zullen we wel een interessante ontwikkeling gaan zien in het grensoverschrijdend langeafstandsverkeer.
Het zou me niet verbazen als PHS een tijdje de ijskast in gaat, mochten de reizigersaantallen gedurende langere tijd zo laag blijven. 6 ICs per uur per richting is niet te betalen met lege treinen en de financiële prognoses van NS zijn niet bepaald rooskleurig.
Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal
Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende: Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal
Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende: Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal
Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende: Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal
heb 't vaak gezien vroeger bij de afvaltrein in Amsterdam Westpoort, waar ze achterop de achterste wagon gaan staan en dan via de afstandsbediening de loc bedienen. maar of dat toegestaan is op de hoofdbaan?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik denk niet dat een Traxx een afstandsbediening heeft. Een loc vorderen bij DB om even achterop te hangen lijkt me waarschijnlijker, staan er genoeg daar
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 28 mei 2020 16:26 schreef dennistd het volgende: Ik denk niet dat een Traxx een afstandsbediening heeft. Een loc vorderen bij DB om even achterop te hangen lijkt me waarschijnlijker, staan er genoeg daar
Tja, "vorderen"... Ik denk dat de DB er ook belang bij heeft dat die trein zsm vertrokken is.
Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende: Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal
Ja maar dan wel op voorwaarde van compleet vrijleggen van de spoorlijnen. Geen gelijkvloerse kruisingen met overig verkeer. Dat is op een aantal cruciale spoorlijnen natuurlijk al zo, en het moet toch gebeuren.
Op vrijdag 29 mei 2020 23:05 schreef Peterselieman het volgende: Volgens een bericht bij de buren van Somda blijkt de SNG overdag zo nu en dan slecht zichtbaar te zijn
Dan moeten ze een polarisatiefilter op hun objectief draaien
Ik vind zelf de SNG nou niet echt speciaal slecht zichtbaar. Ja, als je met gedimde lichten rondrijdt (zoals te veel machinisten met veel materieel lijken te doen, sowieso is dat al een wtf waard) is het ding in slechte weersomstandigheden pas laat zichtbaar. Maar dat is met elk mat zo.
Bij oude treinen hebben we alleen 'normaal' en 'dimlicht' (beiden zijn kaarsenpitjes, dus je ziet nog steeds niets) en op nieuwer materieel zitten daar nog echte schijnwerpers bij. Om die te activeren hebben we over het algemeen nog twee extra standen voor de verlichting op dat materieel (dus totaal 4 verschillende standen). Normaal licht is niet zo spannend. Het zijn juist de schijnwerpers waarmee je de tegenligger kunt verblinden. Daarnaast is het gewoon verplicht om in de normale stand de verlichting te voeren overdag (met de Traxx en nu dus de SNG als uitzondering, daar moet de verlichting in de eerste schijnwerperstand staan). Dimmen mag/moet alleen 's nachts bij een tegenligger en als je stilstaat langs een perron (en nog enkele andere situaties).
[ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 30-05-2020 09:12:08 ]
Op vrijdag 29 mei 2020 23:32 schreef MTL het volgende: Ik vind zelf de SNG nou niet echt speciaal slecht zichtbaar. Ja, als je met gedimde lichten rondrijdt (zoals te veel machinisten met veel materieel lijken te doen, sowieso is dat al een wtf waard) is het ding in slechte weersomstandigheden pas laat zichtbaar. Maar dat is met elk mat zo
liever dat dan dat ze pas dimmen als ze 100 meter bij je vandaan zijn