abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:15:14 #251
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_193326518
Oh die heb ik een paar jaar geleden nog gereden, mooie route. Maar nu batterijtreinen of waterstoftreinen steeds levensvatbaarder worden, is het dan niet een beetje een onnodige investering?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:30:15 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193326885
Een pure waterstof- of accutrein is wellicht een optie, maar als men wil elektrificeren zal er al een business case te maken zijn.

Waterstof- of accutreinen aanschaffen voor zo'n klein stukje, liever niett: bimode treinen zijn nog altijd niet te verkiezen boven gewone elektrische treinen. Ze zijn duurder in aanschaf en onderhoud, zijn zwaarder dan puur elektrische treinen, er zijn meer dingen die stuk kunnen gaan, en ook aan de infrastructuurkant zijn er mogelijk voorzieningen nodig.


Lezenswaardig is dit Twitterdraadje van Garry Keenor (ontwerper elektrificatie bij Atkins) over waarom 'coasting' (stroomafnemer neer, doorrijden, stroomafnemer op) geen oplossing is bij beschermde bruggen en tunnels. Iets soortgelijks geldt ook voor bimode treinen.

Wat ik me afvraag: heeft DB gekeken naar het gebruik van contactrail? De Britten hebben dit systeem gebruikt om de Severn Tunnel (opgeleverd in 1886) te elektrificeren. Hierbij was ook niet genoeg ruimte voor conventionele elektrificatie, maar door het gebruik van een contactrail konden ze toe met minder ruimte.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 20:37:57 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193327049
Hoe zit het met het voltage bij de contactrail?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:52:15 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193327333
Daar kan gewoon 25 kV op.
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:00:36 #255
472645 BLS
verbindt.
pi_193330965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:15 schreef GlennQuagmire het volgende:
Maar nu batterijtreinen of waterstoftreinen steeds levensvatbaarder worden, is het dan niet een beetje een onnodige investering?
Voor een regionaal netwerk kan iets met batterijen of waterstof misschien een uitkomst zijn, als dat het enige materieel is wat er wordt ingezet. Maar voor een lijn van internationaal belang (Nürnberg - Praag) en met veel goederenverkeer is dat onpraktisch. Daar wil je gewoon met elektrisch materieel zonder poespas overheen kunnen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:29:21 #256
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_193333682
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 07:29 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Als hij daadwerkelijk met 136 die trailer heeft geraakt en niet geremd heeft zou ik niet uit durven sluiten dat hij was afgeleid en daarom schijnbaar 0 handelingen heeft verricht.
Na het ongeluk bleken alle remmen er vol op te staan, inclusief magneetrem. De snelheid was echter 129 km/h, dus lang zal hij niet hebben geremd voor de aanrijding...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:19:01 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193334170
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:52 schreef James1988 het volgende:
Daar kan gewoon 25 kV op.
Wordt dat ook als veilig gezien? Als mensen worden geëvacueerd uit een trein.

Of wild of spoorlopers.
Allicht is er vast een schakeling op te verzinnen, als de trein 100m voor de tunnel is, wordt de spanning ingeschakeld. Een minuut later weer uitgeschakeld. Of iets met astellers. Maar dan moet je wel voldoende zwaar materiaal hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:09:48 #258
472645 BLS
verbindt.
pi_193334663
Ik denk dat in de war bent met derde rail. Begrijpelijk omdat dat ook veel wordt toegepast in Engeland. Maar als je het plaatje in deze tweet bekijkt dan zie je wat er wordt bedoeld.

NoelDolphin twitterde op zondag 22-05-2016 om 07:31:36 First electrification equipment installed last night in Severn Tunnel, in advance of September's blockade https://t.co/8g8BveGGc7 reageer retweet
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 11:12:24 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193334694
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:09 schreef BLS het volgende:
Ik denk dat in de war bent met derde rail. Begrijpelijk omdat dat ook veel wordt toegepast in Engeland. Maar als je het plaatje in deze tweet bekijkt dan zie je wat er wordt bedoeld.

NoelDolphin twitterde op zondag 22-05-2016 om 07:31:36 First electrification equipment installed last night in Severn Tunnel, in advance of September's blockade https://t.co/8g8BveGGc7 reageer retweet
Ach so
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:02:55 #260
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_193337710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Na het ongeluk bleken alle remmen er vol op te staan, inclusief magneetrem. De snelheid was echter 129 km/h, dus lang zal hij niet hebben geremd voor de aanrijding...
Puur theoretisch zou dat ook van de dodeman kunnen komen. Het is uiteindelijk alleen controleerbaar aan de hand van de ritregistratie.
pi_193338671
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:30 schreef BLS het volgende:
[ afbeelding ]

Dit beroemde stuk spoorlijn tussen Nürnberg en Hof gaat misschien verdwijnen. De lijn staat al een tijdje op de nominatie om geëlektrificeerd te worden als onderdeel van de Sachsen-Franken-Magistrale.
Ik heb die trein regelmatig genomen om goedkoop van en naar Tsjechië te komen. Zijn wel leuke dingen, die regioswingers tussen Nürnberg en Cheb. Het verbaast me wel enigszins dat de elektrificatie maar tot Marktredwitz zou zijn, ik mag toch hopen dat dat laatste stukje naar Cheb ook geëlektrificeerd gaat worden. Een renovatie van grensstation Schirding zou overigens ook geen overbodige luxe zijn, dat is echt vergane glorie van een niveau wat je eerder in Wallonië dan in Beieren verwacht.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 17:42:24 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193339672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Puur theoretisch zou dat ook van de dodeman kunnen komen. Het is uiteindelijk alleen controleerbaar aan de hand van de ritregistratie.
Weet je ook weer waarom zo'n ding zo heet :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_193340022
Sowieso niet meer van deze tijd. Waarom nou weer dodeman en niet dodepersoon. Dodeman is onnodig seksistisch en niet genderneutraal
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 18:36:18 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193340427
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef Salatrel het volgende:
Sowieso niet meer van deze tijd. Waarom nou weer dodeman en niet dodepersoon. Dodeman is onnodig seksistisch en niet genderneutraal
:D _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:43:16 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_193340555
Dodemens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_193341547
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet je ook weer waarom zo'n ding zo heet :X
Hehehehehehe
Bier.
pi_193341875
Ik doe de voorzichtige voorspelling; 60% tot 70% kans, dat een significant gedeelte van de op stapel staande investeringen voor extra capaciteit in het spoor op de middellange termijn allemaal een decennium naar achter zullen gaan vanwege COVID.

Wat wel interessant wordt is dat ik denk dat, mits Schengen/EU niet uit elkaar flikkert, want daar zie ik ook nog steeds een kans van 50% toe in de aankomende 10 jaar, dan zullen we wel een interessante ontwikkeling gaan zien in het grensoverschrijdend langeafstandsverkeer.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 19:49:17 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193341919
Die tweede zin is echt te lang swa
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:55:47 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193342077
Het zou me niet verbazen als PHS een tijdje de ijskast in gaat, mochten de reizigersaantallen gedurende langere tijd zo laag blijven. 6 ICs per uur per richting is niet te betalen met lege treinen en de financiële prognoses van NS zijn niet bepaald rooskleurig.
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:13:46 #270
204633 Fred2
Kritisch
pi_193342460
De machinist kan natuurlijk prima thuis blijven om de kosten te drukken.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2020 @ 03:15:22 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193347581
Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal 8)7

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9330038
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_193348090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:13 schreef Fred2 het volgende:
De machinist kan natuurlijk prima thuis blijven om de kosten te drukken.
Sowieso automatiseren die handel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 mei 2020 @ 07:48:26 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193348357
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende:
Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal 8)7

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9330038
Bij die bovenste foto dacht ik eerder aan Amsterdam CS :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 10:22:08 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193350280
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende:
Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal 8)7

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9330038
Handig.

Waarschijnlijk past hij niet langs het perron en waren vele wissels ook nog bezet? :D


quote:
.besser als manche Fensterzüge
Hehe daar gebruiken ze ook het woord raampjestrein :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193350665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende:
Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal 8)7

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9330038
gewoon ff terugsteken geen probleem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')