Voor een regionaal netwerk kan iets met batterijen of waterstof misschien een uitkomst zijn, als dat het enige materieel is wat er wordt ingezet. Maar voor een lijn van internationaal belang (Nürnberg - Praag) en met veel goederenverkeer is dat onpraktisch. Daar wil je gewoon met elektrisch materieel zonder poespas overheen kunnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:15 schreef GlennQuagmire het volgende:
Maar nu batterijtreinen of waterstoftreinen steeds levensvatbaarder worden, is het dan niet een beetje een onnodige investering?
Na het ongeluk bleken alle remmen er vol op te staan, inclusief magneetrem. De snelheid was echter 129 km/h, dus lang zal hij niet hebben geremd voor de aanrijding...quote:Op zaterdag 23 mei 2020 07:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Als hij daadwerkelijk met 136 die trailer heeft geraakt en niet geremd heeft zou ik niet uit durven sluiten dat hij was afgeleid en daarom schijnbaar 0 handelingen heeft verricht.
Wordt dat ook als veilig gezien? Als mensen worden geëvacueerd uit een trein.quote:
twitter:NoelDolphin twitterde op zondag 22-05-2016 om 07:31:36 First electrification equipment installed last night in Severn Tunnel, in advance of September's blockade https://t.co/8g8BveGGc7 reageer retweet
Ach soquote:Op woensdag 27 mei 2020 11:09 schreef BLS het volgende:
Ik denk dat in de war bent met derde rail. Begrijpelijk omdat dat ook veel wordt toegepast in Engeland. Maar als je het plaatje in deze tweet bekijkt dan zie je wat er wordt bedoeld.twitter:NoelDolphin twitterde op zondag 22-05-2016 om 07:31:36 First electrification equipment installed last night in Severn Tunnel, in advance of September's blockade https://t.co/8g8BveGGc7 reageer retweet
Puur theoretisch zou dat ook van de dodeman kunnen komen. Het is uiteindelijk alleen controleerbaar aan de hand van de ritregistratie.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Na het ongeluk bleken alle remmen er vol op te staan, inclusief magneetrem. De snelheid was echter 129 km/h, dus lang zal hij niet hebben geremd voor de aanrijding...
Ik heb die trein regelmatig genomen om goedkoop van en naar Tsjechië te komen. Zijn wel leuke dingen, die regioswingers tussen Nürnberg en Cheb. Het verbaast me wel enigszins dat de elektrificatie maar tot Marktredwitz zou zijn, ik mag toch hopen dat dat laatste stukje naar Cheb ook geëlektrificeerd gaat worden. Een renovatie van grensstation Schirding zou overigens ook geen overbodige luxe zijn, dat is echt vergane glorie van een niveau wat je eerder in Wallonië dan in Beieren verwacht.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:30 schreef BLS het volgende:
[ afbeelding ]
Dit beroemde stuk spoorlijn tussen Nürnberg en Hof gaat misschien verdwijnen. De lijn staat al een tijdje op de nominatie om geëlektrificeerd te worden als onderdeel van de Sachsen-Franken-Magistrale.
Weet je ook weer waarom zo'n ding zo heetquote:Op woensdag 27 mei 2020 15:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Puur theoretisch zou dat ook van de dodeman kunnen komen. Het is uiteindelijk alleen controleerbaar aan de hand van de ritregistratie.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef Salatrel het volgende:
Sowieso niet meer van deze tijd. Waarom nou weer dodeman en niet dodepersoon. Dodeman is onnodig seksistisch en niet genderneutraal
Hehehehehehequote:Op woensdag 27 mei 2020 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je ook weer waarom zo'n ding zo heet
Sowieso automatiseren die handelquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:13 schreef Fred2 het volgende:
De machinist kan natuurlijk prima thuis blijven om de kosten te drukken.
Bij die bovenste foto dacht ik eerder aan Amsterdam CSquote:Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende:
Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9330038
Handig.quote:Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende:
Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9330038
Hehe daar gebruiken ze ook het woord raampjestreinquote:.besser als manche Fensterzüge
gewoon ff terugsteken geen probleemquote:Op donderdag 28 mei 2020 03:15 schreef dennistd het volgende:
Eergisteren is er een goederentrein op Frankfurt am Main Hbf terecht gekomen. Voor wie het station niet kent: het is vergelijkbaar met Den Haag Centraal
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9330038
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |